Wat ze bij MaxICT goed doen is overal met de laagste prijs bovenaan staan en claimen producten op voorraad te hebben die andere bedrijven niet meer op voorraad hebben...Dennism schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:31:
[...]
Wat ik dus bedoel is dat tegenover deze negatieve ervaringen ook zeer veel zaken moeten staan die wel goed gaan anders had deze partij jaren geleden al failliet moeten gaan. Het feit dat MaxICT blijft bestaan terwijl diverse concurrenten al failliet gegaan zijn, gestopt zijn of overgenomen omdat ze het niet konden bolwerken doet mij toch echt denken dat MaxICT toch iets goed moet doen
Het klopt inderdaad dat klagers sneller een review schrijven, maar toch vind ik dat geen argument. Kijk bijvoorbeeld eens naar de beoordelingen van Coolblue, daar zie je plots dat ook tevreden klanten reviews schrijven.Dennism schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:31:
[...]
Dat ze ruk scoren in reviews is bekend, echter is dat vrij niets zeggend als je geen inzicht hebt in de totaal cijfers. Het is algemeen bekend dat klagers sneller reviews schrijven dan mensen met goede ervaringen. Maar wat zijn de cijfers qua totaal aantal transacties tegenover transacties waarover geklaagd worden. Zonder die informatie kan je maar zeer lastig conclusies trekken.
Mijn punt is dat je in deze branche niet kan overleven als bedrijf wanneer je dienstverlening niet goed is.
Daar is deze branche veel te concurrerend voor. Een slechte ervaring en de keer erna ga je naar een andere shop.
Wat ik dus bedoel is dat tegenover deze negatieve ervaringen ook zeer veel zaken moeten staan die wel goed gaan anders had deze partij jaren geleden al failliet moeten gaan. Het feit dat MaxICT blijft bestaan terwijl diverse concurrenten al failliet gegaan zijn, gestopt zijn of overgenomen omdat ze het niet konden bolwerken doet mij toch echt denken dat MaxICT toch iets goed moet doen
Achja, die webshops tegenwoordig stellen ook niets meer voor. Ze zetten gewoon een webshopje op met een koppeling naar de leverancier en ze hoeven alleen maar door te schuiven.
@Tamerciaga Heel veel webshops doen aan winacties om hun score een boost te geven.
Maar ze plaatsen - al dan niet door een andere aangesteld marketing bedrijf - ook nep reviews.
Reviews zeggen dus ook niet zoveel meer, je moet eigenlijk altijd zelf onderzoek doen.
Maarja, zet jezelf in de Tweakers Pricewatch en velen vertrouwen je wel.
Maxict is waarschijnlijk één van de grootste Pricewatch klanten van Tweakers, dus die vinden het ook wel best zo want anders waren ze al lang verdwenen.
Maar ze plaatsen - al dan niet door een andere aangesteld marketing bedrijf - ook nep reviews.
Reviews zeggen dus ook niet zoveel meer, je moet eigenlijk altijd zelf onderzoek doen.
Maarja, zet jezelf in de Tweakers Pricewatch en velen vertrouwen je wel.
Maxict is waarschijnlijk één van de grootste Pricewatch klanten van Tweakers, dus die vinden het ook wel best zo want anders waren ze al lang verdwenen.
In vino veritas, in aqua sanitas
Als ik daar zou werken, zou ik mijn ogen uit mijn kop schamen.
Besef dat dit bedrijf al meer dan 12,5 jaar bestaat...
Waar is het misgegaan?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾
Daar komt ook het grootste deel van hun omzet uit, zakelijk lijkt daar alles prioriteit te hebben en zakelijk kijkt helemaal niet zo vaak naar 'goedkoopste' prijs, maar gewoon voor de all-in oplossing, opsturen en klaar. Die kant van de markt doen ze het blijkbaar aardig goed (vergelijk bv maar een Staples consument en zakelijk)._JGC_ schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:21:
Denk dat je Max ICT anders moet zien. Als je zakelijk bestelt heb je ineens een accountmanager. Die bel je op voor advies, krijg je een offerte en dat bestel je. De producten in die offerte hebben ze gewoon op voorraad en verdienen ze goed aan. Meeste bedrijven hebben toch een losse afdeling inkoop, verkoop en soms nog een verdwaalde techneut.
Daarnaast hebben ze dan verkoop aan de eindgebruiker. Gewoon dozen laten schuiven met dropshipment. Fire and forget, wat goed gaat is leuk, wat fout gaat bied je de klant een (duurder) alternatief en als ze ontbinden heb je 14 dagen om het geld terug te storten. Allemaal goed voor de cashflow.
Enige gebaar wat T.net ooit zou kunnen doen (ik verwacht namelijk dat ze toch behoorlijk wat verdienen), is simpel een filter voor de zoekers, bepaalde bedrijven eruit te halen (zoals anderen ook Amazon marketplace niet willen zien).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Oké, maar hoe verklaar je dan dat andere shops wel goede scores hebben?Dennism schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:31:
[...]
Dat ze ruk scoren in reviews is bekend, echter is dat vrij niets zeggend als je geen inzicht hebt in de totaal cijfers. Het is algemeen bekend dat klagers sneller reviews schrijven dan mensen met goede ervaringen. Maar wat zijn de cijfers qua totaal aantal transacties tegenover transacties waarover geklaagd worden. Zonder die informatie kan je maar zeer lastig conclusies trekken.
https://nl.trustpilot.com/review/www.maxict.nl
vs
https://nl.trustpilot.com/review/www.azerty.nl
Ik verwacht gewoon ook Tweakers zelf in deze discussie, maar ondertussen laten ze ons lekker discussiëren en sturen ze gewoon facturen voor de gegenereerde kliks van MaxICT. Het kan Tweakers eigenlijk geen bal schelen.
Zucht...
Wel eens een Wii U (proberen te kopen) bij MaxICT.
Later las ik reviews dat mensen een Wii U kochten en dan vervolgens het Wii U spel Nintendoland binnenkregen.
Daarna de order maar gecanceld.
Later las ik reviews dat mensen een Wii U kochten en dan vervolgens het Wii U spel Nintendoland binnenkregen.
Daarna de order maar gecanceld.

Dit zou een zeer fijne aanpassing zijn. Mooie suggestie.Znorkus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:57:
Dat verbaast mij ook ja, Dorus.
Die score van 2,5 ster lijkt ook nogal net vanwege de visuele feedback: een mooi groen kleurtje. Ik vind het een goed punt om het te laten staan, zo'n slecht presterende webwinkel, maar verbeter er in elk geval wat aan. Rode kleur bij 1 ster, oranje kleur bij 2, geel bij 3, lichtgroen bij 4, felgroen bij 5 sterren.
Zit MaxICT zelf niet op dit forum met een acocunt, om eens een antwoord te formuleren?
[ Voor 7% gewijzigd door Tricolores op 16-09-2019 08:44 ]
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Met de release van vandaag heb ik de volgende snippets gemaakt.
Review sterrenkleurtjes
https://tweakers.net/inst...mcss/snippets/bekijk/196/
MaxICT (rood) doorstrepen in Pricewatch
https://tweakers.net/inst...omcss/snippets/bekijk/50/
SiComputers (rood) doorstrepen in Pricewatch
https://tweakers.net/inst...omcss/snippets/bekijk/52/
Review sterrenkleurtjes
Xbox Live: MarkH
Top! Kan ik mijn karma nog aan iets nuttigs besteden haha..MarkH NL schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:24:
Review sterrenkleurtjes
Wellicht zou je de shop met custom css ook nog helemaal uit het overzicht kunnen halen?

[ Voor 6% gewijzigd door SgtElPotato op 24-09-2019 17:48 ]
Zucht...
Ik heb hier even wat irritaties bekeken en helaas kan ik weinig aan de positie van shops doen.
Ik heb wel een topic geopend in MF met een aantal voorstellen om bepaalde irritaties weg te halen zoals het laagste prijs zonder voorraad en het uberhaupt niet laten meewegen van prijzen zonder voorraad.
[PW] levertijd langer dan X niet laten meewegen
Ik heb wel een topic geopend in MF met een aantal voorstellen om bepaalde irritaties weg te halen zoals het laagste prijs zonder voorraad en het uberhaupt niet laten meewegen van prijzen zonder voorraad.
[PW] levertijd langer dan X niet laten meewegen
Formerly known as Ragdoll
@InFamous Dat voorstel zou al een boel oplossen voor shops die hun voorraad op orde hebben. Bij Max ICT heb je daar alsnog geen klap aan, want die claimen dat ze dingen op voorraad hebben en als je het bestelt blijkt na een paar dagen dat er geen voorraad is.
Goed lezen_JGC_ schreef op woensdag 25 september 2019 @ 00:53:
@InFamous Dat voorstel zou al een boel oplossen voor shops die hun voorraad op orde hebben. Bij Max ICT heb je daar alsnog geen klap aan, want die claimen dat ze dingen op voorraad hebben en als je het bestelt blijkt na een paar dagen dat er geen voorraad is.
pricewatch: Philips 65OLED804 Zwart
Wat Max ict wel of niet claimt op voorraad te hebben kan ik helemaal niks mee en trouwens Tweakers ook niet.
Mods dit ook graag hier onder zetten
Feature: shops blacklisten
Feature: shops blacklisten
Weg
We snappen heus wel dat jullie hun voorraad niet kunnen checken. Maar laten we dit gedrag van MaxICT nou eindelijk eens afstraffen ipv te blijven ondersteunen.InFamous schreef op woensdag 25 september 2019 @ 00:56:
[...]
Goed lezenhet gaat om dit soort grapjes:
Wat Max ict wel of niet claimt op voorraad te hebben kan ik helemaal niks mee en trouwens Tweakers ook niet.

Dus gooi ze uit de pricewatch, of geef ze een laatste waarschuwing. Of geef ons de mogelijkheid om een shop volledig te blokkeren.
Mis ik ook iets?MarkH NL schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:24:
Review sterrenkleurtjes
Ik druk op "Gebruiken" en er gebeurd niets?
Oops moest hem wel Activeren. Thanx @MarkH NL
[ Voor 4% gewijzigd door ApC_IcE op 25-09-2019 10:13 ]
Nogmaals, ik kan niks met shops en ik heb daar ook niks mee te maken. Ik reageer hier dan ook op persoonlijke voet.Ossi schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:52:
[...]
We snappen heus wel dat jullie hun voorraad niet kunnen checken. Maar laten we dit gedrag van MaxICT nou eindelijk eens afstraffen ipv te blijven ondersteunen.![]()
Dus gooi ze uit de pricewatch, of geef ze een laatste waarschuwing. Of geef ons de mogelijkheid om een shop volledig te blokkeren.
Je moet onderaan het vinkje css gebruiken nog aanzetten.ApC_IcE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:08:
[...]
Mis ik ook iets?
Ik druk op "Gebruiken" en er gebeurd niets?
Oops moest hem wel Activeren. Thanx @MarkH NL
Denk dat Tweakers.net eens goed moet nadenken waarom een css-snippet om MaxICT door te strepen in de Pricewatch een van de populairste items is... (ik heb hem overigens ook direct aangezet). De pricewatch is 1 van de belangrijkste producten van Tweakers, als je wilt dat dat gezond blijft op de lange termijn kan je beter een kankergezwel wegsnijden voordat gebruikers wegblijven.
Quoted for emphasis.SinergyX schreef op zondag 8 september 2019 @ 23:58:
[...]
Enige gebaar wat T.net ooit zou kunnen doen (ik verwacht namelijk dat ze toch behoorlijk wat verdienen), is simpel een filter voor de zoekers, bepaalde bedrijven eruit te halen (zoals anderen ook Amazon marketplace niet willen zien).
We kunnen op vrijwel alles filteren in de PW, we kunnen bij besteloverzicht van wenslijst filteren per shop, waarom dan niet gelijk filteren per shop in de PW?
Zelfs los van discussie over MaxICT zou dit m.i. een redelijk standaard feature moeten zijn. Zat redenen waarom je al dan niet bij bepaalde shops zou willen zoeken (tot hebben van cadeaubonnen aan toe - als ik store credit bij BCC heb, heb ik niks aan prijzen bij Coolblue). Dit is een zinnige suggestie, die ook nog eens de frustraties rondom MaxICT grotendeels verhelpt.
Danku! Jammer dat een user dit moet regelen, maarja. Nu nog een manier om de hele prijs uit de vergelijking te halen zodat ze niet meer onzinnig bovenaan staan met hun meuk.MarkH NL schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:24:
Review sterrenkleurtjes
Inderdaad want de Favo wenslijst in de tracker is dankzij MaxICT geneuzel helaas waardeloos.chaoscontrol schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:44:
[...]
Danku! Jammer dat een user dit moet regelen, maarja. Nu nog een manier om de hele prijs uit de vergelijking te halen zodat ze niet meer onzinnig bovenaan staan met hun meuk.
@Twam
Why? -> Answer
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Excuses, als een moderator reageert, dan ga ik er in eerste instantie van uit dat hij reageert als moderator en niet op persoonlijke voet. Zeker in een topic waarin al heel lang geroepen wordt om een aanpassing aan Tweakers als website.InFamous schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:33:
[...]
Nogmaals, ik kan niks met shops en ik heb daar ook niks mee te maken. Ik reageer hier dan ook op persoonlijke voet.
Wie kunnen we benaderen om hier eindelijk eens als het bedrijf Tweakers op te reageren?
@Bart Zoetmulder heeft hier eerder uitgebreid gereageerd. @Bart Zoetmulder ik neem aan dat deze kwestie nog steeds op jullie radar staat? Is er al enige update omtrent een aantal van de feature requests die destijds zijn ingediend? Wordt MaxICT nog steeds in de gaten gehouden?Ossi schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:14:
[...]
Wie kunnen we benaderen om hier eindelijk eens als het bedrijf Tweakers op te reageren?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Te laat, zoals in Feature: shops blacklisten te lezen is, zijn er al gebruikers, die de PW niet meer gebruiken. En dat zijn dan nog degenen, die het nog melden. Hoeveel er niks van zeggen, maar gewoon wegblijven is niet te achterhalen, buiten dat het hoogst waarschijnlijk een (groot) veelvoud is.Hielko schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:38:
Denk dat Tweakers.net eens goed moet nadenken waarom een css-snippet om MaxICT door te strepen in de Pricewatch een van de populairste items is... (ik heb hem overigens ook direct aangezet). De pricewatch is 1 van de belangrijkste producten van Tweakers, als je wilt dat dat gezond blijft op de lange termijn kan je beter een kankergezwel wegsnijden voordat gebruikers wegblijven.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik gebruik de pricewatch nog wel maar geef al mijn familie en vrienden de nadrukkelijke instructie mee om niets te bestellen bij MaxICT en onderbouw dit met praktijkvoorbeelden die ik zelf aan de hand heb gehad met dit bedrijf.
De laatste update was zomer 2018.Orion84 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:21:
[...]
@Bart Zoetmulder heeft hier eerder uitgebreid gereageerd.
Zeker wel en dat heb ik al meerdere malen onderbouwd met verwijzing naar de AV en de PWM voorwaarden. Bovendien bevestigd door @Bart Zoetmulder.InFamous schreef op woensdag 25 september 2019 @ 00:56:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 25-09-2019 14:58 ]
Selectief lezen en contextPcDealer schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:56:
[...]
De laatste update was zomer 2018.
[...]
Zeker wel en dat heb ik al meerdere malen onderbouwd met verwijzing naar de AV en de PWM voorwaarden. Bovendien bevestigd door @Bart Zoetmulder.
Ik reageerde op @_JGC_ dat Tweakers niet vooraf kan weten dat de voorraad niet klopt die MaxICT aangeeft.
Als MaxICT aangeeft iets op voorraad te hebben, dit zo in de feed opneemt en op de website vermeld hoe kan Tweakers dan precies weten dat het toch niet op voorraad is? Precies dat kan niet en daar ging mijn reactie over.
Jouw reactie hier boven gaat over het achteraf aanpakken.
Dat is net zo'n paupertent met dezelfde smerige praktijken als Max ICT. Maar dan iets minder vaak. SI en Max zijn dé twee shops die je per definitie wil weren als je op zoek bent naar hardware.Ossi schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:00:
Heb ik iets gemist? Wat is er mis met SiComputers?
[ Voor 15% gewijzigd door Bart ® op 25-09-2019 15:16 ]
Cunning linguist.
Misschien heb je iets aan deze javascript-snippet:SgtElPotato schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:46:
[...]
Top! Kan ik mijn karma nog aan iets nuttigs besteden haha..
Wellicht zou je de shop met custom css ook nog helemaal uit het overzicht kunnen halen?
[Afbeelding]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| try{ // MAX ICT new MutationObserver(function(){ var list = document.evaluate("//a[text()='Max ICT B.V.']", document, null, XPathResult.ANY_TYPE, null ) var shop = list.iterateNext(); while( shop !== null ){ shop.closest('tr').remove(); shop = list.iterateNext(); } }).observe(document.body, { attributes: true, childList: true, subtree: true }) document.querySelector('a[href*="LeverancierID=7403"]').closest('tr').remove(); document.querySelector('a[href*="LeverancierID=8300"]').closest('tr').remove(); } catch(ex){} |
Heb het zelf in een extensie gezet in FF dat zich uitvoert zodra ik op Tweakers zit
dat eerste stuk is voor bijv. deze links:
Volgens mij is de context dat de voorraad aantoonbaar te vaak niet klopt en dat Tweakers daar wel degelijk tegen op kan treden.InFamous schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:11:
[...]
Selectief lezen en context![]()
Ik reageerde op @_JGC_ dat Tweakers niet vooraf kan weten dat de voorraad niet klopt die MaxICT aangeeft.
Als MaxICT aangeeft iets op voorraad te hebben, dit zo in de feed opneemt en op de website vermeld hoe kan Tweakers dan precies weten dat het toch niet op voorraad is? Precies dat kan niet en daar ging mijn reactie over.
Jouw reactie hier boven gaat over het achteraf aanpakken.
Ik blijf die discussie niet voort zetten, maar nogmaals jij heb het over achteraf optreden. Ik heb het over vooraf optreden.PcDealer schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:27:
[...]
Volgens mij is de context dat de voorraad aantoonbaar te vaak niet klopt en dat Tweakers daar weldegelijk tegen op kan treden.
Combineer die twee, betreffende toko heeft al vaak genoeg aangetoond niet betrouwbaar te zijn (afgaande op de discussie hier), tijd om die toko uit de PW te zwiepen voordat ze weer een foute opgaaf doen.InFamous schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:15:
[...]
Ik blijf die discussie niet voort zetten, maar nogmaals jij heb het over achteraf optreden. Ik heb het over vooraf optreden.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
InFamous schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:15:
[...]
Ik blijf die discussie niet voort zetten, maar nogmaals jij heb het over achteraf optreden. Ik heb het over vooraf optreden.
Anoniem: 1031525
Jullie weten nu inmiddels toch wel dat MaxICT dat trucje consequent blijft uitvoeren? Dat jullie dit niet op dit moment zo kunnen zien, snapt iedereen. Maar na álle klachten moge het toch duidelijk zijn dat dit met grote regelmaat bij MaxICT gebeurt? Of nemen jullie die klachten niet serieus?InFamous schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:11:
[...]
Selectief lezen en context![]()
Hoe vaak moet dat kalf nog verdrinken voordat de put eens een keer gedempt wordt? "Ja, wij weten van te voren ook niet wanneer er een kalf richting die put loopt". Sluit die put!InFamous schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:15:
[...]
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1031525 op 25-09-2019 17:08 ]
Volgens mij voelt iedereen wel aan waar dit topic heen gaat. MaxICT blijft een slecht bedrijf, maar ook met slechte bedrijven haalt Tweakers clicks en zullen ze er op blijven. Ze verkopen hier heel transparant integriteit voor een paar euro's. Jammer dat een site die ooit voor en door de community was het nu niet meer voor elkaar krijgt om slechte content van de site te weren. Tijd voor een nieuwe NL site voor computer gerelateerde content?
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Met een schaamteloze rip van de PW, waar je dan de rotte appels tussenuit haalt, ben je zo binnen.Kaaswagen schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:10:
Volgens mij voelt iedereen wel aan waar dit topic heen gaat. MaxICT blijft een slecht bedrijf, maar ook met slechte bedrijven haalt Tweakers clicks en zullen ze er op blijven. Ze verkopen hier heel transparant integriteit voor een paar euro's. Jammer dat een site die ooit voor een door de community was het nu niet meer voor elkaar krijgt om slechte content van de site te weren. Tijd voor een nieuwe NL site voor computer gerelateerde content?
NB: Ik stel dat echt niet voor, maar ondertussen kun je er bijna op wachten, genoeg minder nette figuren in Nederland en België.
@Anoniem: 1031525 , jullie lezen alleen mijn reacties op andere gebruikers, die weer reageerden op mijn reactie. Jullie missen daardoor de volledige context.
Nogmaals, ik reageer hier uit mijzelf niet vanuit Tweakers, ik heb niks maar dan ook echt niks met de Pricewatch te maken.
Nogmaals, ik reageer hier uit mijzelf niet vanuit Tweakers, ik heb niks maar dan ook echt niks met de Pricewatch te maken.
[ Voor 22% gewijzigd door InFamous op 25-09-2019 22:57 ]
Dan schiet op zn minst eens de juiste mod aan. Dit topic loopt al jaren en die winkel is al jaren ronduit ruk. Dat weet jij, dat weet ik en dat weet de mod die er wel over gaat ook.InFamous schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:58:
En juist die mod zou dus gewoon eens zn ballen uit zn broek moeten hangen en een dikke middelvinger op moeten steken naar die winkel door hem uit de PW te smijten.
Ten eerste: dat is niet het werk van mods, dat is het werk van het Pricewatch team dat bij Tweakers op kantoor zit. Ten tweede: dat aanschieten is wat ik in Orion84 in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch" nog gedaan heb. En ook eerder al heb ik Ginz erop geattendeerd dat hier wat meer aandacht vanuit kantoor gewenst was.vosss schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:49:
[...]
Dan schiet op zn minst eens de juiste mod aan. Dit topic loopt al jaren en die winkel is al jaren ronduit ruk. Dat weet jij, dat weet ik en dat weet de mod die er wel over gaat ook.
En juist die mod zou dus gewoon eens zn ballen uit zn broek moeten hangen en een dikke middelvinger op moeten steken naar die winkel door hem uit de PW te smijten.
Hopelijk komt daar nu dus spoedig reactie op.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Het is uitgesproken. In samenspraak de berichten weggehaald aangezien het niks toevoegt aan het topic. De twee reacties erna waren daarom ook direct offtopic en heb ik ook weggehaald
^
Briljant. Die groene sterren zijn trouwens ook gewoon misleidend. Dan is de snippet oplossing vele male beter en logischer.
Maar ja voor de PW klanten van Tweakers is dat natuurlijk een minder fijne oplossing.
Briljant. Die groene sterren zijn trouwens ook gewoon misleidend. Dan is de snippet oplossing vele male beter en logischer.
Maar ja voor de PW klanten van Tweakers is dat natuurlijk een minder fijne oplossing.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Een speciaal nieuwe site is overdreven, het forum van Tweakers is nog best vermakelijk.Kaaswagen schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:10:
Volgens mij voelt iedereen wel aan waar dit topic heen gaat. MaxICT blijft een slecht bedrijf, maar ook met slechte bedrijven haalt Tweakers clicks en zullen ze er op blijven. Ze verkopen hier heel transparant integriteit voor een paar euro's. Jammer dat een site die ooit voor en door de community was het nu niet meer voor elkaar krijgt om slechte content van de site te weren. Tijd voor een nieuwe NL site voor computer gerelateerde content?
Een nieuwe pricewatch zou best interessant kunnen zijn, je mist alleen bepaalde aspecten zoals reviews, v&a etc. Maar een goede site zou zo flink wat geld binnen kunnen halen tegen 25 cent per klik
Zucht...
En zoals ik al eerder aangaf, kun je die nieuwe PW gemakkelijk genoeg starten, door de huidige PW te rippen en de rotte appels eruit te filteren.SgtElPotato schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:41:
[...]
Een speciaal nieuwe site is overdreven, het forum van Tweakers is nog best vermakelijk.
Een nieuwe pricewatch zou best interessant kunnen zijn, je mist alleen bepaalde aspecten zoals reviews, v&a etc. Maar een goede site zou zo flink wat geld binnen kunnen halen tegen 25 cent per klik
NB: Nogmaals, ik stel het niet voor en het is stout, maar het is wel heel gemakkelijk en ik ben eigenlijk verbaasd, dat nog niemand het gedaan heeft.
Ik denk dat er wel een markt is voor een goede onafhankelijke (dus geen Tweakers) pricewatch waarbij de webshops betalen per clicks of affiliate.SgtElPotato schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:41:
[...]
Een speciaal nieuwe site is overdreven, het forum van Tweakers is nog best vermakelijk.
De content op het forum hier is prima, alhoewel de meeste ITers hier betweterig zijn, de forum software oogt verouderd en niet gebruiksvriendelijk, dus daar is ook nog wel een markt voor.
Het probleem is om bezoekers te krijgen, of iig shops in je pricewatch te krijgen.
Als ik dat zou doen zou Tweakers de CPC krijgen, je zou opnieuw moeten beginnen bij bijvoorbeeld Awin of Tradetracker aan moeten melden en alle feeds inladen. In andere branches heb je er genoeg en die verdienen bakken met geld.Freee!! schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:01:
[...]
En zoals ik al eerder aangaf, kun je die nieuwe PW gemakkelijk genoeg starten, door de huidige PW te rippen en de rotte appels eruit te filteren.
NB: Nogmaals, ik stel het niet voor en het is stout, maar het is wel heel gemakkelijk en ik ben eigenlijk verbaasd, dat nog niemand het gedaan heeft.
Denk het wel, al denk ik dat Tweakers zal ingrijpen als we daarover gaan praten.Tamerciaga schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:01:
[...]
Ik denk dat er wel een markt is voor een goede onafhankelijke (dus geen Tweakers) pricewatch waarbij de webshops betalen per clicks of affiliate.
De content op het forum hier is prima, alhoewel de meeste ITers hier betweterig zijn, de forum software oogt verouderd en niet gebruiksvriendelijk, dus daar is ook nog wel een markt voor.
Het probleem is om bezoekers te krijgen, of iig shops in je pricewatch te krijgen.
Het krijgen van shops is niet het grootste probleem met de grote affiliate netwerken in Nederland, ik gok dat de meeste shops daar ook aangesloten zijn.
Zucht...
Maar ik denk, dat een aantal best wel bereid is wat meer te betalen op populaire sites waar de rotte appels eruit gefilterd zijn en voor hetzelfde geld in ieder geval meer die kant op zal trekken.SgtElPotato schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:53:
[...]
Het krijgen van shops is niet het grootste probleem met de grote affiliate netwerken in Nederland, ik gok dat de meeste shops daar ook aangesloten zijn.
Op zich staan de voorwaarden van de pricewatch het toe om MaxICT te weren als deze aantoonbaar onjuiste informatie bevat. De vraag is dan of een klachtentopic zoals dit dan voldoende is. Het lijkt erop dat dit probleem genegeerd wordt of dat het team het onderschat. Voor dat laatste is het wellicht een idee om ons ongenoegen direct bij de partij te leggen die erover gaat: Het team pricewatch. waarschijnlijk is bellen het meest indringende middel
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
Beetje side-related, want geen MaxICT maar toch...Yorinn schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:49:
[...]
Hoveren over de Totaalprijs en dan op "Onjuiste prijs melden" drukken.
Bij pricewatch: Canon EF 24-70mm f/2.8L USM werkt je suggestie niet: als ik over de totaalprijs hover, krijg ik alleen te zien hoe de prijsopbouw is, maar geen optie om een onjuiste prijs te melden. Komt dat in dit geval doordat het een refurbished/2e hands product is?
Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.
Dat klopt, dit werkt alleen voor de normale prijzen en niet voor refurbished.Zenyatta schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:45:
[...]
Beetje side-related, want geen MaxICT maar toch...
Bij pricewatch: Canon EF 24-70mm f/2.8L USM werkt je suggestie niet: als ik over de totaalprijs hover, krijg ik alleen te zien hoe de prijsopbouw is, maar geen optie om een onjuiste prijs te melden. Komt dat in dit geval doordat het een refurbished/2e hands product is?
Ik zal de shop even mailen hierover. Dank voor het melden.
Blijf het jammer vinden dat er geen officiële reactie komt vanuit Tweakers. En dat is raar, het lijkt er gewoon op dat Tweakers geen interesse heeft in goede en betrouwbare shops in de PW maar iedereen toe laat. En al helemaal als het een bedrijf is die voor veel kluis zorgt.
Zucht...
"Onafhankelijk" en "betalen per" gaan niet samen.Tamerciaga schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:01:
Ik denk dat er wel een markt is voor een goede onafhankelijke (dus geen Tweakers) pricewatch waarbij de webshops betalen per clicks of affiliate.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Dat ligt eraan wie er betaalt. Als je de gebruikers een klein bedrag per jaar laat betalen kan dat wellicht nog steeds uit.Ome Ernst schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 11:46:
[...]
"Onafhankelijk" en "betalen per" gaan niet samen.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
Het originele bericht spreekt van de webshops die betalen. Er kan dan geen sprake zijn van neutraliteit.ocf81 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:08:
[...]
Dat ligt eraan wie er betaalt. Als je de gebruikers een klein bedrag per jaar laat betalen kan dat wellicht nog steeds uit.
En bij betalende gebruikers zet ik mijn vraagtekens wie de reviews gaan plaatsen.
Dan heb ik liever gewoon de PW van tweakers, men moet gewoon alerter zijn in de juiste filteringen en op
negatieve reviews.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Ik, pleit dan ook voor een andere manier om de PW te financieren. Een manier waar bedrijven wel mogen participeren, maar niet mogen dicteren of kunnen dreigen met het wegtrekken van geldstromen. Dat betekent dus automatisch dat de gebruiker gaat betalen. Maar net zoals betalen van belastingen voor het overgrote deel door bedrijven gedaan wordt om zo de burger de illusie te geven dat de belastingdruk niet zo hoog is, is het voor de meeste gebruikers zo dat zij liever 'gratis' diensten gebruiken dan dat zij bewust omgaan met de informatie die zij tot zich nemen en de waarde daarvan een prijs toekennen.Ome Ernst schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:44:
[...]
Het originele bericht spreekt van de webshops die betalen. Er kan dan geen sprake zijn van neutraliteit.
En bij betalende gebruikers zet ik mijn vraagtekens wie de reviews gaan plaatsen.
Dan heb ik liever gewoon de PW van tweakers, men moet gewoon alerter zijn in de juiste filteringen en op
negatieve reviews.
© ocf81 1981-infinity
Hmm, ben weer eens op zoek naar nieuwe hardware. Nu houd ik er onbewust al rekening mee dat ik duurder uit ben dan wat de pricewatch aangeeft dankzij Max ICT.
Maar het blijft echt super irritant als je eindelijk een product hebt gevonden door te filteren (daarvoor chapeau natuurlijk in de pricewatch) en de enige hit met een prijsvermelding is een product wat alleen bij Max ICT te verkrijgen is met een onnozele levertijd. Bedankt, hebben we niks aan.
Maar het blijft echt super irritant als je eindelijk een product hebt gevonden door te filteren (daarvoor chapeau natuurlijk in de pricewatch) en de enige hit met een prijsvermelding is een product wat alleen bij Max ICT te verkrijgen is met een onnozele levertijd. Bedankt, hebben we niks aan.
Een echte oplossing van het probleem is het niet maar iemand in dit topic heeft een stuk custom CSS geschreven die in de Pricewatch het een en ander eruit kan filteren. Beter zou het zijn als we zelf Max ICT op een persoonlijke ban kunnen zetten. De beste oplossing zou zijn om goede filtering in de Pricewatch te hebben waarbij een redelijke prijs en redelijke levertijd elkaar kunnen kruisen.Dagion schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 00:24:
Hmm, ben weer eens op zoek naar nieuwe hardware. Nu houd ik er onbewust al rekening mee dat ik duurder uit ben dan wat de pricewatch aangeeft dankzij Max ICT.
En weer een reden waarom het beter zou zijn om MaxICT te weren in:
Prijs besteld product klopt niet, moet webshop je inlichten?
Prijs besteld product klopt niet, moet webshop je inlichten?
Bubbleblower1 schreef op zondag 10 november 2019 @ 01:27:
In mijn geval hebben ze er namelijk voor gekozen dat niet te doen en zonder overleg een goedkoper product op te sturen, dat er als 2 druppels water op leek. Terwijl ze wel het bestelde product op de factuur zetten.
Ze hadden tijd zat om me te informeren, want het vervangende product moest nog besteld worden.
Moet een webshop jou informeren als een prijs verkeerd is of mogen ze dan gewoon zonder jouw medeweten een ander product opsturen en dat niet op de factuur te zetten?
Dat is altijd zo omdat het winkelmandje uit gaat van de laagste prijs. Dus niet alleen Max ICT.Dagion schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 00:24:
Dat is een ander issue.Maar het blijft echt super irritant als je eindelijk een product hebt gevonden door te filteren (daarvoor chapeau natuurlijk in de pricewatch) en de enige hit met een prijsvermelding is een product wat alleen bij Max ICT te verkrijgen is met een onnozele levertijd. Bedankt, hebben we niks aan.
Als ik Bubbleblower1 in "Prijs besteld product klopt niet, moet webshop je inlichten?" goed lees, wel.Orion84 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:59:
Dat topic gaat helemaal niet over MaxICT.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dat zou heel gek zijn, want in de vorige versie van zijn topicstart (die in de prullenbak staat omdat het puur een shopreview was) stond de shop bij naam genoemd en dat was niet maxict. Ook de review voorbeelden die hij ergens aanhaalt zijn van die andere shop. Die post die je linkt lijkt inderdaad wat anders te suggereren, maar dat zal op een of andere manier een spraakverwarring zijn denk ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 12-11-2019 12:43 ]
Apart, idd. Dan zullen we het antwoord van TS (op deze vraag) even af moeten wachten.Orion84 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:42:
[...] Die post die je linkt lijkt inderdaad wat anders te suggereren, maar dat zal op een of andere manier een spraakverwarring zijn denk ik.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
In mijn ogen hetzelfde probleem als de reden dat dit topic jaren terug is gestart. Foutieve prijzen (in het tweede voorbeeld van een product wat ze echt niet meer kunnen leveren). Zorg dat die koppeling er niet meer is dan.PcDealer schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:33:
[...]
Dat is altijd zo omdat het winkelmandje uit gaat van de laagste prijs. Dus niet alleen Max ICT.
[...]
Dat is een ander issue.
En dat ik duurder uit ben dat calculeer ik natuurlijk al in, echter komen er bovenop de gebruikelijke kosten van verzenden ook nog vaak extra euro's bij omdat MaxICT er weer een aantal euro onder zit. Vind ik persoonlijk zeer irritant, en het zegt mij genoeg dat er blijkbaar de moeite genomen is om hiervoor custom CSS te schrijven/maken.
Vreemd. Zou dit dan business-to-business dan wel anders zijn?
https://www.channelweb.nl...e-in-ere-via-webshop.htmlNaast eigen voorraad maakt Maxict.nl ook gebruik van leveranciersvoorraad die binnen 24 uur direct geleverd kan worden door middel van dropshipment.
Vriendelijke herinnering aan het Pricewatch team dat de reviews in veel gevallen nog steeds erbarmelijk zijn en het niet leveren (of niet leveren voor de gestelde prijs) nog steeds schering en inslag is.
Persoonlijk kom ik weer eens bij dit topic uit omdat voor de zoveelste keer een koppeling voor geen meter klopt.
Persoonlijk kom ik weer eens bij dit topic uit omdat voor de zoveelste keer een koppeling voor geen meter klopt.
[ Voor 22% gewijzigd door Shamalamadindon op 23-12-2019 21:31 ]
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Als ik het goed lees zijn ze slechts genomineerd omdat ze Mycom hadden overgenomen. Ze hebben niet gewonnen.msteggink schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:35:
Vreemd. Zou dit dan business-to-business dan wel anders zijn?
[...]
https://www.channelweb.nl...e-in-ere-via-webshop.html
Ik zag bij Max ICT een aantrekkelijke prijs voor een monitor. Bij wat achterdocht even hier op tweakers gekeken. Aha... Wel een s*it ik ben er bijna volr gevallen. Maar hoe werkt dit dan. Levert de leverancier direkt via Max ICT zodat ze 27" monitoren 50 euro goekdoper kunnen leveren. Of zijn deze IPS monitoren klant-retouren geweest met veel backlight-bleed die vervolgens weer door de leverancier opnieuw worden aangeboden tegen gereduceerde prijs?
Ik wil Max ICT nergens van beschuldigen. Ik ben alleen benieuwd hoe deze prijsverschil mogelijk is.
Ik wil Max ICT nergens van beschuldigen. Ik ben alleen benieuwd hoe deze prijsverschil mogelijk is.
Het prijsverschil is mogelijk doordat ze de producten nooit leveren voor die prijs.SoundByte schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:11:
Ik zag bij Max ICT een aantrekkelijke prijs voor een monitor. Bij wat achterdocht even hier op tweakers gekeken. Aha... Wel een s*it ik ben er bijna volr gevallen. Maar hoe werkt dit dan. Levert de leverancier direkt via Max ICT zodat ze 27" monitoren 50 euro goekdoper kunnen leveren. Of zijn deze IPS monitoren klant-retouren geweest met veel backlight-bleed die vervolgens weer door de leverancier opnieuw worden aangeboden tegen gereduceerde prijs?
Cunning linguist.
@Bart ® Maar Max ICT moet wel de clicks betalen aan Tweakers. Dat kan toch nooit winstgevend zijn zou je zeggen.

Als ik een gok moet wagen, zou ik zeggen dat ze een flinke lopende rekening hebben van al die mensen die weken wachten op hun product terwijl ze al wel betaald hebben. Daarmee kun je leuk beleggen.CryptoNL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:53:
@Bart ® Maar Max ICT moet wel de clicks betalen aan Tweakers. Dat kan toch nooit winstgevend zijn zou je zeggen.
Cunning linguist.
Grijze import uit Oostbloklanden, kan soms vies goedkoop.SoundByte schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:11:
Nadeel is langere levertijd, vaak op=op voorraad en geen realtime check, daarnaast worden artikelbestanden niet heel zorgvuldig opgesteld.
Vorige week voor een klant een poolse leverancier aan bestaande artikelen gekoppeld vanwege 20-40% lagere inkoop, op EAN gekoppeld... toch jammer dat die voor een groot aantal producten handmatig toegevoegd waren door een pool met dyslexie.
Hoe komt het dat dit uit deze landen zoveel goedkoper is?_JGC_ schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:01:
[...]
Grijze import uit Oostbloklanden, kan soms vies goedkoop.
Nadeel is langere levertijd, vaak op=op voorraad en geen realtime check, daarnaast worden artikelbestanden niet heel zorgvuldig opgesteld.
Vorige week voor een klant een poolse leverancier aan bestaande artikelen gekoppeld vanwege 20-40% lagere inkoop, op EAN gekoppeld... toch jammer dat die voor een groot aantal producten handmatig toegevoegd waren door een pool met dyslexie.
Producenten passen vaak hun prijzen aan op basis van de levensstandaard van het betreffende land. Als ze die prijzen te hoog maken verkopen ze het in zo'n land niet. Nederland ligt die standaard hoger dan in Polen bijvoorbeeld en zie daar je initiële prijsverschil.Tamerciaga schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:35:
[...]
Hoe komt het dat dit uit deze landen zoveel goedkoper is?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Fabrikanten houden voor andere landen andere prijzen aan. Heeft te maken met belastingen en besteedbaar inkomen. Verder koop je via de officiele kanalen met garantie, bij grijze import is dat vaak afgekocht.Tamerciaga schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:35:
[...]
Hoe komt het dat dit uit deze landen zoveel goedkoper is?
Weer van die irritante fouten, ik geloof niet meer dat dit onbewust is. Dit wordt gewoon gedaan om klanten te lokken:
pricewatch: Logitech HD Pro Webcam C920
Pricewatch geeft aan: 66,38. Ik klik op de link van MaxICT en er staat 180,29. Wat een trieste club zeg.
Tweakers boeit dit natuurlijk niet, want de affiliate cookie wordt gewoon geset
pricewatch: Logitech HD Pro Webcam C920
Pricewatch geeft aan: 66,38. Ik klik op de link van MaxICT en er staat 180,29. Wat een trieste club zeg.
Tweakers boeit dit natuurlijk niet, want de affiliate cookie wordt gewoon geset

[ Voor 10% gewijzigd door Devaqto op 02-05-2020 11:44 ]
@Tamerciaga Er staat inmiddels € 180,29. Ik denk dat je moet realiseren dat er altijd een delay is tussen de Pricewatch en de webshop wanneer die laatste zijn prijzen aanpast. In dit geval zal MaxICT de prijs van die webcam verhoogd hebben, maar was de wijziging nog niet doorgevoerd in de Pricewatch op moment dat jij het product bekeek.
Ik denk dat jij moet realiseren dat dit zo vaak gebeurt bij MaxICT, dat dit geen toeval isXWB schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:22:
@Tamerciaga Er staat inmiddels € 180,29. Ik denk dat je moet realiseren dat er altijd een delay is tussen de Pricewatch en de webshop wanneer die laatste zijn prijzen aanpast. In dit geval zal MaxICT de prijs van die webcam verhoogd hebben, maar was de wijziging nog niet doorgevoerd in de Pricewatch op moment dat jij het product bekeek.
Ook ik kom een link tegen welke aantrekkelijke lijkt van MaxICT.
https://tweakers.net/pric...-decker-bhhv520bf-qw.html
Even checken: levertijd van 4 weken.
Als je dat zeker weet dan gooi je de prijs naar beneden en jaag je klanten weg met de levertijd maar kom je wel naar boven als goedkoopste.
Even op trustpilot gekeken, afgelopen maand heel veel slechte recensies.
Ik bestel er maar niet.
https://tweakers.net/pric...-decker-bhhv520bf-qw.html
Even checken: levertijd van 4 weken.
Als je dat zeker weet dan gooi je de prijs naar beneden en jaag je klanten weg met de levertijd maar kom je wel naar boven als goedkoopste.
Even op trustpilot gekeken, afgelopen maand heel veel slechte recensies.
Ik bestel er maar niet.
[ Voor 4% gewijzigd door CPM op 04-06-2020 22:59 ]
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
Pas iets gekocht bij MaxICT omdat de prijs heel scherp was. Na enkele dagen kreeg ik het bericht dat ‘er een fout in het magazijn’ was opgetreden en niet meer geleverd kon worden. Al de 2de keer dat ik dit heb bij MaxIct. Ik heb dan wel netjes mn geld terug gekregen, maar aangezien er bij bestellen nog stond dat er voldoende voorraad was bij de leverancier zit ik te overwegen om dit aan te pakken. Het schijnt dat webshop een schadevergoeding moeten betalen bij het niet kunnen leveren, welke gelijk staat aan de prijs bij een andere leverancier - hun eigen prijs.
Dit vind ik zelf nogal een gedoe, maar wellicht hebben andere tweakers hier ervaring of adviesen over?
Dit vind ik zelf nogal een gedoe, maar wellicht hebben andere tweakers hier ervaring of adviesen over?
Kan ik kort over zijn: Onzin.g1n0 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 23:15:
Het schijnt dat webshop een schadevergoeding moeten betalen bij het niet kunnen leveren
Volgens deze site: https://www.juridischloke...nkopen/prijsfout-webshop/
Zou eigenlijk iedereen moeten doen.Levert de verkoper niet? En mocht u erop vertrouwen dat de prijs klopte? Vraag de verkoper dan per brief om het product te leveren. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief verzoek om levering tegen afgesproken prijs.
Reageert de verkoper niet op uw brief of levert hij het product niet? Kijk dan of de verkoper is aangesloten bij de Geschillencommissie. U kunt daar een klacht indienen.
Komt u er niet uit? Neem contact op met een van onze juristen.
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
En MaxICT zegt zelf op https://maxict.nl/klantenservice
Helaas is dat ictwaarborg nogal een vage club, zie o.a. hun eigen statuten: https://ictwaarborg.nl/contact/reglementen/statuten/Artikel 12. Geschillen
1. Op de overeenkomsten waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen met betrekking tot voornoemde overeenkomsten zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter.
2. Geschillen over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door ons aan u te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde en in afwijking op het in artikel 12.1 genoemde, door u ook voor bemiddeling worden aangemeld bij ICTWaarborg. ICTWaarborg biedt een bemiddelingsmogelijkheid waarvan consumenten gebruik kunnen maken door het bemiddelingsformulier op www.ictwaarborg.nl in te vullen. Als voorwaarden geldt onder meer dat:De volledige voorwaarden vindt u op www.ictwaarborg.nl.
- het probleem is besproken met de betrokken ICTWaarborg-deelnemer en de klachtenprocedure van het bedrijf is doorlopen;
- het moet gaan om een ICT-product of -dienst die valt onder de kenmerkende ICT-activiteiten van de ICTWaarborg-vakgroep(en) waarvoor de deelnemer was aangesloten op het moment dat het probleem ontstond;
- het bedrijf is gecertificeerd deelnemer op het moment dat u uw bemiddelingsaanvraag indient;
- er is geen andere partij is ingeschakeld om tot een oplossing te komen.
3. Indien er sprake is van een koop op afstand, als bedoeld in artikel 10, kunt u ook een klacht indienen/het geschil aanhangig maken via het Europese online platform (ODR) voor geschilbeslechting. U vindt dit platform via http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
[ Voor 3% gewijzigd door Juup op 05-06-2020 01:33 ]
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
De afgelopen tijd ook weer genoeg voorbeelden gezien waar je in de Pricewatch een selectie maakt, naar het goedkoopste product gaat, en dat MaxICT dan de enige winkel is en het niet op voorraad heeft.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Of "per ongeluk" verkeerd gekoppeld. Zwaar irritant, maar dat is al vrij lang (minimaal sinds 2016) zo. Was ook weer op zoek naar spul om mee te prullen, maar zelfs het zoeken op Amazon of Ali begint een stuk aantrekkelijker te worden na de zoveelste foutieve koppeling of onmogelijke levertijd van MaxICT. Blijft bijzonder.Shamalamadindon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:51:
De afgelopen tijd ook weer genoeg voorbeelden gezien waar je in de Pricewatch een selectie maakt, naar het goedkoopste product gaat, en dat MaxICT dan de enige winkel is en het niet op voorraad heeft.
Case in point, pricewatch: Inter-Tech IPC 3U-30240
Vandaag weer een mooie prijsalert daling binnengekregen van Max-ICT.
Levertijd meer dan 4 weken.
Schandalig dat ze dingen aanbieden die een levertijd hebben van meer dan 4 weken.
pricewatch: Black & Decker BHHV520BF-QW
Levertijd meer dan 4 weken.

Schandalig dat ze dingen aanbieden die een levertijd hebben van meer dan 4 weken.
pricewatch: Black & Decker BHHV520BF-QW
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
Hier iemand die er hopelijk eindelijk werk van gaat maken:
Oplichting en oneerlijke handelspraktijken van MAXICT
Ook genaaid door MaxICT.
Oplichting en oneerlijke handelspraktijken van MAXICT
Ook genaaid door MaxICT.
@Tamerciaga Tja dit topic en vele anderen zijn er niet voor niks. Tweakers is wat mij betreft gewoon medeplichtig aan deze ellende door het blijven faciliteren van dit bedrijf. Omwille van de centjes vermoed ik zo.
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 09-07-2020 09:22 ]
PC Specs
En natuurlijk weer een slotje op. Ik snap het ook niet. Even los van het geld wat een winkel neertelt voor opname in de Pricewatch bieden ze geen enkele meerwaarde aan een gezonde prijsvergelijker.
Ze bieden frequent producten aan die ze niet hebben tegen een prijs waarvoor ze niet kunnen leveren. Dat is nu al jaren zo.
Ze bieden frequent producten aan die ze niet hebben tegen een prijs waarvoor ze niet kunnen leveren. Dat is nu al jaren zo.
[ Voor 81% gewijzigd door Shamalamadindon op 09-07-2020 14:59 ]
Anoniem: 91868
Ook een slechte ervaring hier.
Monitor besteld met een levertijd, prima.
Na twee weken een mailtje dat het een koppelingsfout betrof.
Waardeloze shop.
Monitor besteld met een levertijd, prima.
Na twee weken een mailtje dat het een koppelingsfout betrof.
Waardeloze shop.
Vorige week dinsdag (28/07) een monitor besteld bij Maxict. 30-tal EUR goedkoper dan de koele blauwe mannen dus wou ik ze toch een kans geven. Levertijd stond op 1-3 dagen.
Gisteren nog niets geleverd en een statusupdate gevraagd. Geen antwoord gekregen maar in mijn account op de website is de leverdatum aangepast naar 10/08. Het product zelf staat op de website nog altijd opgelijst met een levertijd van 1-3 dagen met "3 stuks op voorraad bij de leverancier".
Na het lezen van dit topic en enkele andere reviews nu volledig mijn order geannuleerd. Het lijkt wel alsof ze niet leren uit hun fouten? Ik zie topics met dezelfde problemen tot 4 jaar terug gaan. Ze lijken wel te focussen op B2B maar als hun service naar consumenten zo slecht is kan ik me moeilijk voorstellen dat ik als bedrijf wél zaken met deze mensen zou willen doen. Ik schrijf nog een review in de pricewatch. De enige manier om ervoor te zorgen dat mensen zich niet aan dezelfde steen stoten denk ik dan.
Gisteren nog niets geleverd en een statusupdate gevraagd. Geen antwoord gekregen maar in mijn account op de website is de leverdatum aangepast naar 10/08. Het product zelf staat op de website nog altijd opgelijst met een levertijd van 1-3 dagen met "3 stuks op voorraad bij de leverancier".
Na het lezen van dit topic en enkele andere reviews nu volledig mijn order geannuleerd. Het lijkt wel alsof ze niet leren uit hun fouten? Ik zie topics met dezelfde problemen tot 4 jaar terug gaan. Ze lijken wel te focussen op B2B maar als hun service naar consumenten zo slecht is kan ik me moeilijk voorstellen dat ik als bedrijf wél zaken met deze mensen zou willen doen. Ik schrijf nog een review in de pricewatch. De enige manier om ervoor te zorgen dat mensen zich niet aan dezelfde steen stoten denk ik dan.
https://smarthome-fixer.be
Het lezen van dit topic is een goede tweede manier.ljo13 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:41:
[...]
Ik schrijf nog een review in de pricewatch. De enige manier om ervoor te zorgen dat mensen zich niet aan dezelfde steen stoten denk ik dan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter