Daar ontkom ik helaas niet aan, omdat de leverancier zich beroept op een prijsfout. De vraag is of ze mij daarvan op de hoogte hadden moeten stellen en inmiddels heb ik op de site van Consuwijzer het antwoord gevonden; JA, dat zijn ze wettelijk verplicht.
Het verschil was best groot, maar de laatste tijd niet ongebruikelijk voor geheugen, zo'n 125 euro.
Het ging om de G.Skill TridentZ RGB F4-3600C16D-32GTZR en ik heb die met een C erachter gekregen.
Dat gebeurt veel vaker met dit bedrijf, onderaan een paar voorbeelden.
_Dune_ schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:36:
[...]
Ik vraag mij wel af waaro mTS de gehele bestelling van 1100 euro wil retouneren en hoed het kan dat hij aangeeft dat bepaalde zaken missen of verpakking weg of defect is. Je controleert een bestelling naar ik aanneem altijd eerst voordat je alles uitpakt en verpakking weggooid?
Ten eerste was de bestelling gedaan nav dat goedkope geheugen en daarbij betaalde ik voor de andere artikelen telkens iets meer als bij de concurrent. De verkoper gaf de indruk dat ze dit netjes zouden oplossen, nadat alles gecontroleerd was. Daarom ben ik nu een deel van de verpakking van de kleinere spullen als een processor of DVD speler kwijt net als de stock koeler.
De grotere spullen als de voeding en videokaart zitten nog steeds in de verpakking, zoals ik het gekregen heb, waarbij de verpakking van de videokaart al geopend was, wat eveneens heel vaak voorkomt bij dit bedrijf en vaak zit er dan een defect product in. Dat gebeurt vooral veel met moederborden, maar bv ook met TV's, monitoren, laptops, voedingen, muizen, keyboards en videokaarten.
Ondertussen zijn mijn retouraanvragen, die je volgens hun speciale regels eerst moet doen, nog niet geaccepteerd. Terwijl ik volgens de Nederlandse wet gewoon het recht heb de spullen binnen de zichttermijn van 14 dagen terug te sturen. Er zijn geweldig veel klachten over hen te vinden dat ze die wet volledig aan hun laars lappen. Dat terwijl mensen die een negatieve review schrijven door hen worden benaderd die te verwijderen tegen een bepaalde compensatie.
Hier een aantal voorbeelden van soortgelijke gevallen, die dus geen incident blijken te zijn.
Net als in het eerste voorbeeld wordt ook in mijn geval de schuld bij de leverancier gelegd:
* Ik had Bang & Olufsen BeoPlay H3 oortjes besteld, die van 150 naar 40 euro waren afgeprijsd. Een dag later ontvang ik echter een pakketje die Bang & Olufsen HSS-B904 oortjes bevat. Deze zijn ongeveer 100 euro minder waard dan de oortjes die ik besteld had. Hier zat echter wel een hele grote sticker die BeoPlay H3 schreeuwde. Vreemd. Na het sturen van een mail kreeg ik een verhaal te horen over een leverancier die een fout gemaakt had
en dat ik het kostenloos kon terugsturen en alsnog het bestelde product zou ontvangen, maar dat het op het moment niet leverbaar was. Een paar dagen later ontving ik echter een mail die vermelde dat het product helemaal niet meer leverbaar is en dat ik daarom mijn geld terug zou krijgen. Dit slaat helemaal nergens op, want op de site staat dat het product gewoon direct leverbaar is.
* Very bad shop and service No telefoon Number and No fast answer on e-mail waiting like 3 days To get answer i did order 2 ram ddr4 16 gb 2666 crucial And the send me 2 different company with same logo on crucial.
* Ik kreeg een hele mooie aanbieding voor een GTX 1070 ti in mijn mail. Normaal zou hij €540 kosten en nu maar €359. Toen ik hem wilde bestellen stond er dat hij nog gewoon leverbaar was.
Drie dagen later kreeg ik echter een mailtje dat hij niet meer leverbaar was en dat ik voor hetzelfde bedrag een ander product uit mocht zoeken.
* Toen ik meldde dat iets niet aan de specificaties voldeed kreeg ik een mail waarin stond dat ze hopen dat ik er geen last van had, en kreeg ik de groeten.
* Een monitor besteld. Na enkele dagen kreeg ik te horen dat het product niet meer leverbaar was. Echter was het product nog steeds te bestellen op de site.
Daarom hebben we gezocht na een oplossing, ik kreeg de mogelijkheid om te kijken naar een alternatief. Deze heb ik toen gegeven echter vonden ze deze niet redelijk terwijl het alternatief nagenoeg gelijk was aan het bestelde scherm(1440p, groter dan 30inch, hoge schermhelderheid etc). Daarom gevraagd om alternatieven van hun. Deze kreeg ik maar kwamen niet in de buurt van het bestelde scherm, geen enkel arternatief had een 1440p scherm, allemaal waren ze kleiner dan 30inch. Daarom ben ik dus hier ook niet mee akkoord gegaan en vroeg ik nogmaals naar een redelijk alternatief.
Deze kwam niet en tot mijn verbazing werd zonder vragen mijn bestelling geannuleerd. In het laatste mailtje dat ik ontving stond dat ik vrij was om rechtelijke stappen te ondernemen.