Prijs besteld product klopt niet, moet webshop je inlichten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-03 21:38
In mijn geval hebben ze er namelijk voor gekozen dat niet te doen en zonder overleg een goedkoper product op te sturen, dat er als 2 druppels water op leek. Terwijl ze wel het bestelde product op de factuur zetten.
Ze hadden tijd zat om me te informeren, want het vervangende product moest nog besteld worden.

Moet een webshop jou informeren als een prijs verkeerd is of mogen ze dan gewoon zonder jouw medeweten een ander product opsturen en dat niet op de factuur te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
mogen ze dan gewoon zonder jouw medeweten een ander product opsturen en dat niet op de factuur te zetten?
Nee dat mag niet. Is de winkel aangesloten bij het thuiswinkel keurmerk? Dan kan je daar laagdrempelig een klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:30

InFamous

excommunicado

Het Pricewatch forum deel is uitsluitend bedoeld voor en over onze eigen https://tweakers.net/pricewatch/

Je topic verplaats ik daarom naar het Shopping Forum.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:04
Is het niet mogelijk dat de orderpicker zelf een fout heeft gemaakt, waardoor een product dat er op twee druppels water op lijkt is verstuurd? Hoort niet te gebeuren, maar je zegt zelf dat op elkaar lijken. Niet iedere fout is meteen doelbewust. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:36
Om wat voor product gaat het? Er kan ook gewoon een fout gemaakt zijn he :P

Maar er vanuitgaande dat dat niet zo is:
Bubbleblower1 schreef op zondag 10 november 2019 @ 01:27:
Moet een webshop jou informeren als een prijs verkeerd is
Nouja, ze moeten gewoon het product uitleveren wat jij hebt aangekocht. Je hebt een koopovereenkomst gesloten: jij koopt product X voor prijs Y.
Die koop is niet zomaar te ontbinden.

Als ik de webshop was, zou ik in ieder geval wél eerst een mailtje sturen met 'hey, de prijs is verkeerd' :P maar het moet niet. Ze moeten gewoon leveren :P
of mogen ze dan gewoon zonder jouw medeweten een ander product opsturen en dat niet op de factuur te zetten?
Dit mag zeker niet. Je kan ze gewoon mailen dat je niet hebt ontvangen wat je besteld hebt en graag de producten zou omruilen.
Al helemaal als het op de factuur staat. Hoe wil je nu garantie claimen?

Ik weet niet hoe groot het verschil is, maar als het een gigantisch verschil is zal het gaan om een 'kennelijke prijsfout'. Mocht jij een OLED tv hebben gekocht voor 12,95, dan is dat het geval. Er zijn best wat situaties waarbij de rechter daar aan te pas is gekomen, en de winkel zal dan naar alle waarschijnlijkheid gelijk krijgen.

Als jij als 'domme' consument dit niet kon weten, dan sta je eigenlijk in je recht om te eisen dat de webshop de koopovereenkomst nakomt.

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 10-11-2019 01:56 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 22:52
Een webshop heeft, bij een onredelijke prijs, het recht om je bestelling te annuleren. Ongevraagd een ander product leveren mag uiteraard niet. Je zal hier contact over moeten opnemen en niet te lang hiermee wachten, anders lijkt het straks erop dat je ze probeert op te lichten.

Op basis van die communicatie wordt het dus een ontbinden van de koopovereenkomst (bij onrealistische prijs of aantoonbaar nergens leverbaar), of eisen op nakomen hiervan.

Wat voor een product is het? Misschien dat ze tijdelijk een alternatief stuurden als service, onder mom 'hij zal het nodig hebben, dan vervangen we het later'... Kleine kans natuurlijk, maar zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.

En als jij Apple airpods voor 30 euro hebt besteld is het logisch dat je nepperds hebt ontvangen natuurlijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En nu niet meteen een hele beschuldigende mail gaan sturen maar gewoon luchtig, ik heb product a gekocht en bij openen van pakketje blijkt dat b is geleverd. Hoe kunnen we dit rechtzetten?

Als het dan echt een foutje is wordt het direct rechtgezet. Bij opzet zul je dan tegenstribbelende signalen krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Sethro op 10-11-2019 07:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Richh schreef op zondag 10 november 2019 @ 01:54:
Om wat voor product gaat het? Er kan ook gewoon een fout gemaakt zijn he :P
Maarten_E schreef op zondag 10 november 2019 @ 01:54:
Is het niet mogelijk dat de orderpicker zelf een fout heeft gemaakt, waardoor een product dat er op twee druppels water op lijkt is verstuurd? Hoort niet te gebeuren, maar je zegt zelf dat op elkaar lijken. Niet iedere fout is meteen doelbewust. ;)
Helaas ging ik er in eerste instantie ook vanuit dat het niet doelbewust was en de webshop gaf aanvankelijk de indruk de spullen te zullen ruilen. Pas nadat ze een paar dagen later lieten weten dat niet te doen werd mij duidelijk dat ze expres het verkeerde product hadden gestuurd, want als ze de intentie hadden het juiste product op te sturen hadden ze het ook omgeruild. Het ging om een setje geheugen.
Dit mag zeker niet. Je kan ze gewoon mailen dat je niet hebt ontvangen wat je besteld hebt en graag de producten zou omruilen.
Al helemaal als het op de factuur staat. Hoe wil je nu garantie claimen?
Das precies wat ik dacht, je hebt niet eens garantie, die anders levenslang is.
Er zijn best wat situaties waarbij de rechter daar aan te pas is gekomen, en de winkel zal dan naar alle waarschijnlijkheid gelijk krijgen.

Als jij als 'domme' consument dit niet kon weten, dan sta je eigenlijk in je recht om te eisen dat de webshop de koopovereenkomst nakomt.
Bijzonderheid was dat 4 van de op dat moment 6 aanbieders op Tweakers het voor de lagere prijs aanboden en tegelijkertijd ook in het buitenland met dit product werd gestunt.
Op aanraden van de consumentenbond heb ik daar screenshots van gemaakt, fwiw.
Maar het prijsverschil is te klein om daarvoor naar de rechter te gaan oid en dat weet de verkoper ook.

Dat iedereen tegelijk dezelfde kennelijke vergissing maakt is wel bizar, kennelijk wordt die zogenaamde kennelijke vergissing behoorlijk misbruikt, want dat kan geen toeval meer zijn.

Het grootste probleem dat ik nu nog heb is dat ik met een bestelling van meer dan 1100 euro zit opgescheept, die ik had geannuleerd als ze hadden verteld dat die prijs verkeerd was. Nu gaat het een heel gedoe worden de spullen te retourneren met ontbrekende verpakkingen of stock koelers, zeker omdat de webshop in kwestie al weigert producten terug te nemen als er wat piepschuim ontbreekt.
CyberMania schreef op zondag 10 november 2019 @ 01:30:
[...]
Is de winkel aangesloten bij het thuiswinkel keurmerk? Dan kan je daar laagdrempelig een klacht indienen.
Daar heb ik naar gezocht, maar ze hebben er iig geen logo van en onder "klachtenprocedure" staat dat klachten door medewerkers van hun afdeling klantcontact worden afgehandeld.
Inmiddels heb ik veel klachten over ze gelezen en daar reageren ze nooit op.
Ze doen wat ze willen en als consument sta je machteloos.
President schreef op zondag 10 november 2019 @ 07:09:
Een webshop heeft, bij een onredelijke prijs, het recht om je bestelling te annuleren. Ongevraagd een ander product leveren mag uiteraard niet. Je zal hier contact over moeten opnemen en niet te lang hiermee wachten, anders lijkt het straks erop dat je ze probeert op te lichten.
Hadden ze dat maar gedaan.
Natuurlijk heb ik meteen contact met ze opgenomen toen de bestelling binnen kwam en daarna hebben ze me nog een paar dagen aan het lijntje gehouden. Anders had ik meteen de hele bestelling terug gestuurd en niet alleen het geheugen.
Sethro schreef op zondag 10 november 2019 @ 07:31:
En nu niet meteen een hele beschuldigende mail gaan sturen maar gewoon luchtig, ik heb product a gekocht en bij openen van pakketje blijkt dat b is geleverd. Hoe kunnen we dit rechtzetten?

Als het dan echt een foutje is wordt het direct rechtgezet. Bij opzet zul je dan tegenstribbelende signalen krijgen.
Goed gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:39
@Bubbleblower1 je staat als consument niet machteloos. Alleen is voor 90% van de consumenten de weg naar je recht eng en kost tijd. Maar je kan zeker wel je recht halen bij een rechter. Daar heb je met enige kenis van zaken geen advocaat nodig. Maar je kan zelf je zegje doen bij een rechter. Maar ik vermoed bij een officiele dagvaarding ze wel overstag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

loki504 schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:51:
@Bubbleblower1 je staat als consument niet machteloos. Alleen is voor 90% van de consumenten de weg naar je recht eng en kost tijd. Maar je kan zeker wel je recht halen bij een rechter. Daar heb je met enige kenis van zaken geen advocaat nodig. Maar je kan zelf je zegje doen bij een rechter. Maar ik vermoed bij een officiele dagvaarding ze wel overstag gaan.
Dan kan jij vast wel uitleggen hoe je, als burger zonder advocaat, een dagvaarding kan laten uitschrijven?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Je hebt iets besteld en je hebt een ander product geleverd gekregen.

Veel ingewikkelder moet je dit verhaal niet maken, en dat doe je nu wel. Ik begrijp ook echt niet waarom je het de hele tijd hebt over een verkeerde prijs.

Stap maar niet naar de rechter; als je dit probleem niet eens kort en bondig kan formuleren c.q. deduceren dan wordt zo'n procedure erg stressvol voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Anoniem: 310408 schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:04:
[...]

Dan kan jij vast wel uitleggen hoe je, als burger zonder advocaat, een dagvaarding kan laten uitschrijven?
Jahoor Zover ik weet via een gerechtsdeurwaarder. Deze kosten staan zover ik weet vast. En zijn volledig terug te halen.

En dit komt van minder dan 10 min googlen....
En er is vast wel iemand in je omgeving die je wil helpen met enkele dingen. Ja je hebt het niet 1 2 3 gedaan. Maar dat wil niet zeggen dat je machteloos staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 20:24
Ik heb dit een keer bij centralpoint gehad en het koste mij maanden om mijn geld terug te krijgen. Het juiste product kon ik naar fluiten. Het lag destijds ongeveer 20-30% onder de goedkoopste prijs elders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Bubbleblower1 verkoper moet leveren wat je bent overeengekomen, wat je hebt gekocht/besteld. je hebt altijd nog de 14 dagen bedenktijd onder kopen op afstand. zit er zoveel verschil in het RAM je nu hebt en wat je voor ogen had ?

@InFamous Zal het voor je dik arceren

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 10-11-2019 11:23 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Hackus WKOA heeft hier helemaal niks mee te maken.

De webshop is in gebreke aangezien zij niet hebben geleverd wat overeengekomen is.

EDIT:
Kan je wel zo bot terug reageren nota bene in je eigen reactie zeg je nog:
Hackus schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:17:
je hebt altijd nog de 14 dagen bedenktijd onder kopen op afstand. zit er zoveel verschil in het RAM je nu hebt en wat je voor ogen had ?
Dit heeft er werkelijk waar niks mee te maken, hiermee leg je het risico en de kosten voor de retourzending namelijk bij TS terwijl webshop niet heeft geleverd wat overeengekomen is. Dat is dus gewoon slecht advies.

[ Voor 68% gewijzigd door InFamous op 10-11-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

InFamous schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:20:
@Hackus WKOA heeft hier helemaal niks mee te maken.

De webshop is in gebreke aangezien zij niet hebben geleverd wat overeengekomen is.

EDIT:
Kan je wel zo bot terug reageren nota bene in je eigen reactie zeg je nog:

[...]

Dit heeft er werkelijk waar niks mee te maken, hiermee leg je het risico en de kosten voor de retourzending namelijk bij TS terwijl webshop niet heeft geleverd wat overeengekomen is. Dat is dus gewoon slecht advies.
Voor de rest van zijn order. hij wil hele order retouren van €1100,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Hackus schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:34:
[...]

Voor de rest van zijn order. hij wil hele order retouren van €1100,-
Dan nog hoeft dit niet onder de WKOA, dat de bestelling uit meerdere producten bestaat doet niks af aan het feit dat het maar één overeenkomst is en tot nu toe is deze overeenkomst niet conform. Indien de winkel weigert de overeenkomst conform te maken dan ontbind je de overeenkomst kosteloos, nadat je de shop in gebreke heb gesteld.

Dus nee nog steeds, slecht advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

InFamous schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:39:
[...]

Dan nog hoeft dit niet onder de WKOA, dat de bestelling uit meerdere producten bestaat doet niks af aan het feit dat het maar één overeenkomst is en tot nu toe is deze overeenkomst niet conform. Indien de winkel weigert de overeenkomst conform te maken dan ontbind je de overeenkomst kosteloos, nadat je de shop in gebreke heb gesteld.

Dus nee nog steeds, slecht advies
Als het totaal 1 order betreft heb je gelijk ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
Maar waarom de gehele bestelling terug sturen? Het betreft hier alleen een verkeerd geleverd memory kitje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

stylezzz schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:54:
Maar waarom de gehele bestelling terug sturen? Het betreft hier alleen een verkeerd geleverd memory kitje toch?
Vertrouwen in de winkel verloren? Geen zaken willen doen met een tent die mensen bewust oplicht?

Klinkt als veel werk voor verkeerd geheugen, maar als ze zich nu al zo opstellen, dan zullen ze ook niet veel bakken van een eventuele afhandeling van garantiekwesties.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jeroenneman schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:59:
[...]

Vertrouwen in de winkel verloren? Geen zaken willen doen met een tent die mensen bewust oplicht?

Klinkt als veel werk voor verkeerd geheugen, maar als ze zich nu al zo opstellen, dan zullen ze ook niet veel bakken van een eventuele afhandeling van garantiekwesties.
Je kunt ook te maken krijgen met mindering op totaalprijs ivm zgn gebruik,beschadigde verpakking etc. In de praktijk is dit niet zo makkelijk met voorgeschiedenis in gedachte houdend. zo gaat het vaak bij claims van consument en winkel die niet mee wil werken.(of het volgens de wet wel of niet mag, komt bij een rechtsgang te beoordelen) dus is het de vraag of je dit wilt(TS) om een verkeerd RAM(wat ook het verschil is(in geleverde en bestelde) is nog niet duidelijk)

@Sir_Lion is mij bekend. zie tussen de ()

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 10-11-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:15
Hackus schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:05:
[...]

Je kunt ook te maken krijgen met mindering op totaalprijs ivm zgn gebruik,beschadigde verpakking etc. In de praktijk is dit niet zo makkelijk met voorgeschiedenis in gedachte houdend. zo gaat het vaak bij claims van consument en winkel die niet mee wil werken.(of het volgens de wet wel of niet mag, komt bij een rechtsgang te beoordelen) dus is het de vraag of je dit wilt(TS) om een verkeerd RAM(wat ook het verschil is(in geleverde en bestelde) is nog niet duidelijk)
Een webwinkel mag niet zomaar mindering in totaalprijs geven. Zelfs niet als er sprake is van gebruik of een beschadigde verpakking.

Ter voorbeeld:
https://blog.iusmentis.co...rugsturen-defect-product/
https://blog.iusmentis.co...koop-op-afstand-verboden/
https://blog.iusmentis.co...ijn-en-geen-zichttermijn/

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Lion op 10-11-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ik weet het niet, het lijkt me sterk dat een webwinkel willens en wetens goedkopere geheugenkits uitleverd als dat iemand besteld. De oplichtings kaart is al getrokken door de ts , maar keihard bewijs zie ik nergens. Is al gevraagd om de klacht te escaleren naar een hoger niveau? Ik kan me voorstellen dat een gemiddelde helpdesk medewerker ook niet wijs kan uit 5000 verschillende geheugenkits die allemaal hetzelfde lijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
stylezzz schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:54:
Ik weet het niet, het lijkt me sterk dat een webwinkel willens en wetens goedkopere geheugenkits uitleverd als dat iemand besteld. De oplichtings kaart is al getrokken door de ts , maar keihard bewijs zie ik nergens. Is al gevraagd om de klacht te escaleren naar een hoger niveau? Ik kan me voorstellen dat een gemiddelde helpdesk medewerker ook niet wijs kan uit 5000 verschillende geheugenkits die allemaal hetzelfde lijken.
Niet mee eens.

TS meldt bij Webshop (WS) dat product X niet is geleverd maar product Y en vraagt om een omwisseling.
WS meldt dat ze dat niet gingen doen. Sterker nog ze geven aan expres het verkeerde product te hebben gestuurd en geen intentie hebben dit te rectificeren.

Dat is een malversatie en derhalve kan opgevat worden als oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Lol, en dat geloof jij echt? Laat ts dan maar eens de mailwisseling openbaar maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Sir_Lion schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:49:
[...]

Een webwinkel mag niet zomaar mindering in totaalprijs geven. Zelfs niet als er sprake is van gebruik of een beschadigde verpakking.

Ter voorbeeld:
https://blog.iusmentis.co...rugsturen-defect-product/
https://blog.iusmentis.co...koop-op-afstand-verboden/
Ze mogen weldegelijk een waarde vermindering in rekening brengen als je veder bent gegaan als noodzakelijk om de aard en specificaties van het product te bekijken.
En daar mag je ook alleen de werkelijke schade te innen. Dus niet standaard x%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
stylezzz schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:17:
Lol, en dat geloof jij echt? Laat ts dan maar eens de mailwisseling openbaar maken.
TS mag dat niet openbaar maken. Immers berust er op e-mail al het auteursrecht.
Even een simpele google: https://www.security.nl/p...+toestemming+forwarden%3F
loki504 schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:20:
[...]

Ze mogen weldegelijk een waarde vermindering in rekening brengen als je veder bent gegaan als noodzakelijk om de aard en specificaties van het product te bekijken.
En daar mag je ook alleen de werkelijke schade te innen. Dus niet standaard x%
Ik zeg ook niet dat het niet mag. Enkel dat de Webshop dat niet zomaar mag doen. Het moet ondersteund worden met beredenering en de webshop moet dit ook aantonen dat dit het geval is.

EDIT: @loki504 Daarnaast is er jurispudentie dat gebruiksvergoeding echt een uitzondering is: https://uitspraken.rechts...id=ECLI:NL:GHARL:2014:755

[ Voor 48% gewijzigd door Sir_Lion op 10-11-2019 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-06 15:32
Maar, is het verschil zo groot (in prijs en product) ?

Wat voor geheugen heb je besteld, voor welke prijs, en welke heb je gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Sir_Lion bij non conform wel ja. Maar als je standaart gaat ontbinden op basis van herroepings rechts. Waar hackus het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
loki504 schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:31:
@Sir_Lion bij non conform wel ja. Maar als je standaart gaat ontbinden op basis van herroepings rechts. Waar hackus het over had.
Uit de link naar het vonnis:
- Ingevolge artikel 7: 10 lid 3 BW blijft de verkochte zaak na de levering voor risico van de verkoper wanneer de koper (later) op goede gronden de overeenkomst ontbindt. Uit de parlementaire Geschiedenis (TM art 7: 10 BW, Parl. Gesch. Inv., pag. 100) volgt dat het risico dat aldus voor de verkoper blijft zowel betreft het tenietgaan en de achteruitgang van de zaak die vóór de ontbindingsverklaring intraden, als die welke na die verklaring zijn ontstaan. Een waardevermindering van de verkochte zaak komt op grond van deze bepaling in geval van een terechte ontbinding door de koper voor risico van de verkoper;
Indien de verkoper dus weigert om de bestelde goederen volledig en compleet af te leveren, dunkt mij dat de koper dan ook terecht zich ter ontbinding van de overeenkomst kan richten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

lightemup schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:22:

Het prijs verschil zla misschien niet eens het grootste probleem zijn, maar een andere geheugen kit ontvangen dan besteld kan veel problematischer zijn. Asl ik geheugen bestel moet deze 9 van de 10 keer aan bepaalde specificities voldoen, bepaalde snelheden halen of gewoon op de lijst met ondersteunde modulen van het moederbord staan.

Heel simpel je moet gewoon geleverd krijgen wat er besteld is, kan men dit niet dan moet de webwinkel dat melden en in overleg gaan of er mogelijk een andere oplossing is.

Ik vraag mij wel af waaro mTS de gehele bestelling van 1100 euro wil retouneren en hoed het kan dat hij aangeeft dat bepaalde zaken missen of verpakking weg of defect is. Je controleert een bestelling naar ik aanneem altijd eerst voordat je alles uitpakt en verpakking weggooid?

Zoals ik het nu lees zal de webwinle zeker zaken in rekening kunnen brengen als de gehel bestelling wordt geretouneerd. Als dit onder WKOA gaat dan kost TS dit ook nog verzendkosten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Sir_Lion schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:35:
[...]

Uit de link naar het vonnis:

[...]

Indien de verkoper dus weigert om de bestelde goederen volledig en compleet af te leveren, dunkt mij dat de koper dan ook terecht zich ter ontbinding van de overeenkomst kan richten.
Ja en? Niemand zegt dat het hier om het product volgens koop overeenkomst. Alleen als je volgens herroepings recht gaat ontbinden kan het wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Sir_Lion schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:22:
[...]

True true, maar zomaar een beschuldiging van oplichting voor waar aannemen vind ik ook te ver gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-06 15:32
_Dune_ schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:36:
[...]

Het prijs verschil zla misschien niet eens het grootste probleem zijn, maar een andere geheugen kit ontvangen dan besteld kan veel problematischer zijn. Asl ik geheugen bestel moet deze 9 van de 10 keer aan bepaalde specificities voldoen, bepaalde snelheden halen of gewoon op de lijst met ondersteunde modulen van het moederbord staan.
Eens, misschien staat dit geheugen bijv. juist niet op de lijst met supported RAM.

Maar als ik de titel & de TS zo lees, moet er wel een heel groot verschil in prijs zitten. Daar was ik gewoon benieuwd naar :)

[ Voor 0% gewijzigd door lightemup op 10-11-2019 14:57 . Reden: Vernederlanschd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
[...]
Dat lijkt me in zakelijke communicatie toch echt vrij onwaarschijnlijk.
"Het auteursrecht is het uitsluitend recht van den maker van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, of van diens rechtverkrijgenden, om dit openbaar te maken en te verveelvoudigen, behoudens de beperkingen, bij de wet gesteld."

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
BFmango schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:11:
Ik begrijp ook echt niet waarom je het de hele tijd hebt over een verkeerde prijs.
Daar ontkom ik helaas niet aan, omdat de leverancier zich beroept op een prijsfout. De vraag is of ze mij daarvan op de hoogte hadden moeten stellen en inmiddels heb ik op de site van Consuwijzer het antwoord gevonden; JA, dat zijn ze wettelijk verplicht.
lightemup schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:22:

Het verschil was best groot, maar de laatste tijd niet ongebruikelijk voor geheugen, zo'n 125 euro.
Het ging om de G.Skill TridentZ RGB F4-3600C16D-32GTZR en ik heb die met een C erachter gekregen.
Dat gebeurt veel vaker met dit bedrijf, onderaan een paar voorbeelden.
_Dune_ schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:36:
[...]
Ik vraag mij wel af waaro mTS de gehele bestelling van 1100 euro wil retouneren en hoed het kan dat hij aangeeft dat bepaalde zaken missen of verpakking weg of defect is. Je controleert een bestelling naar ik aanneem altijd eerst voordat je alles uitpakt en verpakking weggooid?
Ten eerste was de bestelling gedaan nav dat goedkope geheugen en daarbij betaalde ik voor de andere artikelen telkens iets meer als bij de concurrent. De verkoper gaf de indruk dat ze dit netjes zouden oplossen, nadat alles gecontroleerd was. Daarom ben ik nu een deel van de verpakking van de kleinere spullen als een processor of DVD speler kwijt net als de stock koeler.

De grotere spullen als de voeding en videokaart zitten nog steeds in de verpakking, zoals ik het gekregen heb, waarbij de verpakking van de videokaart al geopend was, wat eveneens heel vaak voorkomt bij dit bedrijf en vaak zit er dan een defect product in. Dat gebeurt vooral veel met moederborden, maar bv ook met TV's, monitoren, laptops, voedingen, muizen, keyboards en videokaarten.

Ondertussen zijn mijn retouraanvragen, die je volgens hun speciale regels eerst moet doen, nog niet geaccepteerd. Terwijl ik volgens de Nederlandse wet gewoon het recht heb de spullen binnen de zichttermijn van 14 dagen terug te sturen. Er zijn geweldig veel klachten over hen te vinden dat ze die wet volledig aan hun laars lappen. Dat terwijl mensen die een negatieve review schrijven door hen worden benaderd die te verwijderen tegen een bepaalde compensatie.

Hier een aantal voorbeelden van soortgelijke gevallen, die dus geen incident blijken te zijn.
Net als in het eerste voorbeeld wordt ook in mijn geval de schuld bij de leverancier gelegd:

* Ik had Bang & Olufsen BeoPlay H3 oortjes besteld, die van 150 naar 40 euro waren afgeprijsd. Een dag later ontvang ik echter een pakketje die Bang & Olufsen HSS-B904 oortjes bevat. Deze zijn ongeveer 100 euro minder waard dan de oortjes die ik besteld had. Hier zat echter wel een hele grote sticker die BeoPlay H3 schreeuwde. Vreemd. Na het sturen van een mail kreeg ik een verhaal te horen over een leverancier die een fout gemaakt had

en dat ik het kostenloos kon terugsturen en alsnog het bestelde product zou ontvangen, maar dat het op het moment niet leverbaar was. Een paar dagen later ontving ik echter een mail die vermelde dat het product helemaal niet meer leverbaar is en dat ik daarom mijn geld terug zou krijgen. Dit slaat helemaal nergens op, want op de site staat dat het product gewoon direct leverbaar is.

* Very bad shop and service No telefoon Number and No fast answer on e-mail waiting like 3 days To get answer i did order 2 ram ddr4 16 gb 2666 crucial And the send me 2 different company with same logo on crucial.

* Ik kreeg een hele mooie aanbieding voor een GTX 1070 ti in mijn mail. Normaal zou hij €540 kosten en nu maar €359. Toen ik hem wilde bestellen stond er dat hij nog gewoon leverbaar was.
Drie dagen later kreeg ik echter een mailtje dat hij niet meer leverbaar was en dat ik voor hetzelfde bedrag een ander product uit mocht zoeken.

* Toen ik meldde dat iets niet aan de specificaties voldeed kreeg ik een mail waarin stond dat ze hopen dat ik er geen last van had, en kreeg ik de groeten.

* Een monitor besteld. Na enkele dagen kreeg ik te horen dat het product niet meer leverbaar was. Echter was het product nog steeds te bestellen op de site.

Daarom hebben we gezocht na een oplossing, ik kreeg de mogelijkheid om te kijken naar een alternatief. Deze heb ik toen gegeven echter vonden ze deze niet redelijk terwijl het alternatief nagenoeg gelijk was aan het bestelde scherm(1440p, groter dan 30inch, hoge schermhelderheid etc). Daarom gevraagd om alternatieven van hun. Deze kreeg ik maar kwamen niet in de buurt van het bestelde scherm, geen enkel arternatief had een 1440p scherm, allemaal waren ze kleiner dan 30inch. Daarom ben ik dus hier ook niet mee akkoord gegaan en vroeg ik nogmaals naar een redelijk alternatief.

Deze kwam niet en tot mijn verbazing werd zonder vragen mijn bestelling geannuleerd. In het laatste mailtje dat ik ontving stond dat ik vrij was om rechtelijke stappen te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
zichttermijn
Het is geen zichttermijn, maar een uitprobeer termijn wat de WKOA is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bubbleblower1 schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:57:
[...]

Daar ontkom ik helaas niet aan, omdat de leverancier zich beroept op een prijsfout. De vraag is of ze mij daarvan op de hoogte hadden moeten stellen en inmiddels heb ik op de site van Consuwijzer het antwoord gevonden; JA, dat zijn ze wettelijk verplicht.

[...]

Het verschil was best groot, maar de laatste tijd niet ongebruikelijk voor geheugen, zo'n 125 euro.
Het ging om de G.Skill TridentZ RGB F4-3600C16D-32GTZR en ik heb die met een C erachter gekregen.
Dat gebeurt veel vaker met dit bedrijf, onderaan een paar voorbeelden.

[...]

Ten eerste was de bestelling gedaan nav dat goedkope geheugen en daarbij betaalde ik voor de andere artikelen telkens iets meer als bij de concurrent. De verkoper gaf de indruk dat ze dit netjes zouden oplossen, nadat alles gecontroleerd was. Daarom ben ik nu een deel van de verpakking van de kleinere spullen als een processor of DVD speler kwijt net als de stock koeler.

De grotere spullen als de voeding en videokaart zitten nog steeds in de verpakking, zoals ik het gekregen heb, waarbij de verpakking van de videokaart al geopend was, wat eveneens heel vaak voorkomt bij dit bedrijf en vaak zit er dan een defect product in. Dat gebeurt vooral veel met moederborden, maar bv ook met TV's, monitoren, laptops, voedingen, muizen, keyboards en videokaarten.

Ondertussen zijn mijn retouraanvragen, die je volgens hun speciale regels eerst moet doen, nog niet geaccepteerd. Terwijl ik volgens de Nederlandse wet gewoon het recht heb de spullen binnen de zichttermijn van 14 dagen terug te sturen. Er zijn geweldig veel klachten over hen te vinden dat ze die wet volledig aan hun laars lappen. Dat terwijl mensen die een negatieve review schrijven door hen worden benaderd die te verwijderen tegen een bepaalde compensatie.

Hier een aantal voorbeelden van soortgelijke gevallen, die dus geen incident blijken te zijn.
Net als in het eerste voorbeeld wordt ook in mijn geval de schuld bij de leverancier gelegd:

* Ik had Bang & Olufsen BeoPlay H3 oortjes besteld, die van 150 naar 40 euro waren afgeprijsd. Een dag later ontvang ik echter een pakketje die Bang & Olufsen HSS-B904 oortjes bevat. Deze zijn ongeveer 100 euro minder waard dan de oortjes die ik besteld had. Hier zat echter wel een hele grote sticker die BeoPlay H3 schreeuwde. Vreemd. Na het sturen van een mail kreeg ik een verhaal te horen over een leverancier die een fout gemaakt had

en dat ik het kostenloos kon terugsturen en alsnog het bestelde product zou ontvangen, maar dat het op het moment niet leverbaar was. Een paar dagen later ontving ik echter een mail die vermelde dat het product helemaal niet meer leverbaar is en dat ik daarom mijn geld terug zou krijgen. Dit slaat helemaal nergens op, want op de site staat dat het product gewoon direct leverbaar is.

* Very bad shop and service No telefoon Number and No fast answer on e-mail waiting like 3 days To get answer i did order 2 ram ddr4 16 gb 2666 crucial And the send me 2 different company with same logo on crucial.

* Ik kreeg een hele mooie aanbieding voor een GTX 1070 ti in mijn mail. Normaal zou hij €540 kosten en nu maar €359. Toen ik hem wilde bestellen stond er dat hij nog gewoon leverbaar was.
Drie dagen later kreeg ik echter een mailtje dat hij niet meer leverbaar was en dat ik voor hetzelfde bedrag een ander product uit mocht zoeken.

* Toen ik meldde dat iets niet aan de specificaties voldeed kreeg ik een mail waarin stond dat ze hopen dat ik er geen last van had, en kreeg ik de groeten.

* Een monitor besteld. Na enkele dagen kreeg ik te horen dat het product niet meer leverbaar was. Echter was het product nog steeds te bestellen op de site.

Daarom hebben we gezocht na een oplossing, ik kreeg de mogelijkheid om te kijken naar een alternatief. Deze heb ik toen gegeven echter vonden ze deze niet redelijk terwijl het alternatief nagenoeg gelijk was aan het bestelde scherm(1440p, groter dan 30inch, hoge schermhelderheid etc). Daarom gevraagd om alternatieven van hun. Deze kreeg ik maar kwamen niet in de buurt van het bestelde scherm, geen enkel arternatief had een 1440p scherm, allemaal waren ze kleiner dan 30inch. Daarom ben ik dus hier ook niet mee akkoord gegaan en vroeg ik nogmaals naar een redelijk alternatief.

Deze kwam niet en tot mijn verbazing werd zonder vragen mijn bestelling geannuleerd. In het laatste mailtje dat ik ontving stond dat ik vrij was om rechtelijke stappen te ondernemen.
Nofi, maar het klinkt wel een beetje alsof de problemen je opzoeken?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
@YakuzA Ik neem aan dat de voorbeelden onderaan van andere mensen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Klinkt alsof TS bij max ict is gaan shoppen.... tja die staan hier om bekent. Maar ik zie weinig verschil tussen die 2 setjes.

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 11-11-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-06 10:46

servies

Veni Vidi Servici

loki504 schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:12:
Klinkt alsof TS bij max ict is gaan shoppen.... tja die staan hier om bekent. Maar ik zie weinig verschil tussen die 2 setjes.
Latencies...
16-16-16-36 voor de non-C variant en 16-19-19-39 voor de C variant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
servies schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:34:
[...]

Latencies...
16-16-16-36 voor de non-C variant en 16-19-19-39 voor de C variant...
Oke die kwam even niet zo snel naar voren in de pricewatch vergelijking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:53
Kan ook totaal andere geheugenchips zijn zoals Hynix i.p.v. de betere Samsung's bijvoorbeeld.

Maar dit is toch niet zo'n moeilijke situatie?Je koopt product A maar ontvangt product B, non-conform dus.
Dit geef je door aan de webwinkel en vraag je alsnog het juiste product te leveren.
Dan zullen ze dus komen met dat het een prijsfout was en dat niet voor die prijs kunnen leveren.
Prima, so be it, maar daarmee geven ze dus aan dat ze niet kunnen of willen leveren en dan kun je de koopovereenkomst per direct ontbinden en horen ze je het geld binnen 14 dagen terug te storten.
Aldus andere experts op dit forum in een vergelijkbare situatie dient de verkoper dan het non-conforme product zelf op te halen.
Maar je kunt ook afspreken dat je het zelf terugstuurt, maar dat de kosten en verzendrisico voor hun zijn.

Dit gaat wel om enkel de producten die verkeerd geleverd zijn en hier komt geen ontbinding onder WKOA aan te pas ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Laatst online: 14-06 13:00
Afgezien van dat TS helemaal gelijk heeft dat de winkel moet leveren wat hij gekocht heeft, waarom heb je daar in vredesnaam besteld als je al legio voorbeelden hebt van hoe de webwinkel werkt en dat het allemaal zo drama is?
Je neemt hier willens en wetens een risico door bij die webshop te bestellen omdat die het goedkoopste is, terwijl je weet dat het één groot drama is daar. Ik snap het gewoon niet... Succes met je gelijk krijgen, gaat je in ieder geval veel tijd kosten.

Overigens waarom zou je de hele order retourneren? je kan toch gewoon het desbetreffende kitje terugsturen? Dat je nu alles wil retourneren terwijl je de dozen oid niet meer hebt tja dat heeft verder niets van doen met het leveren van verkeerde geheugenkitje, dat klinkt als problemen opzoeken die er niet (hoeven te) zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door Arjant2 op 11-11-2019 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Sir_Lion schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:06:
[...]

Het is geen zichttermijn, maar een uitprobeer termijn wat de WKOA is.
Je haalt wat dingen door elkaar. WKOA en conformiteit zijn andere zaken. De mogelijke gevolgen moet je niet mixen - de materie is al lastig genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Google says Megekko (https://www.trustpilot.com/review/megekko.nl)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Wel raar. Ik haal/heb genoeg spul gekocht bij hun. En nooit problemen met ze gehad. Zijn altijd netjes geweest. Okk als ik wat terug stuurden kreeg ik binnen enkele dagen mijn geld.

[ Voor 14% gewijzigd door loki504 op 11-11-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
Dat klopt toevallig, maar daar ben ik heel tevreden over. Sowieso deze eeuw nog nooit eerder meegemaakt dat ik klachten had over een webshop, Amazon uitgezonderd.
JohanNL schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:23:
Kan ook totaal andere geheugenchips zijn zoals Hynix i.p.v. de betere Samsung's bijvoorbeeld.
Dat is hier ook het geval, die andere zijn SK Hynix, die niet vooruit te branden zijn.
Terwijl ik Samsung B-Die had besteld.
Arjant2 schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:15:
Afgezien van dat TS helemaal gelijk heeft dat de winkel moet leveren wat hij gekocht heeft, waarom heb je daar in vredesnaam besteld als je al legio voorbeelden hebt van hoe de webwinkel werkt en dat het allemaal zo drama is?
Hele goede vraag. Ik was afgegaan op de uitstekende reviews, geen enkele shop staat beter bekend.
Pas toen ze weigerden het juiste geheugen te leveren ben ik ze gaan googelen en kwam ik erachter dat ze juist de meest onbetrouwbare shop zijn en die reviews net zo betrouwbaar zijn als die shop.
Arjant2 schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:15:

Overigens waarom zou je de hele order retourneren? je kan toch gewoon het desbetreffende kitje terugsturen?
De rest van de order was elders goedkoper en wilde ik eigenlijk pas rond Black Friday bestellen en ik wil de zekerheid dat de spullen nieuw zijn, wat niet vanzelfsprekend is bij deze shop weet ik nu.

Inmiddels heb ik de “we zullen het nog één keer uitleggen” mail gehad.
Ze beroepen zich op een prijsfout en verwijzen naar het Leen Bakker hoogslaper arrest: https://hetjuristencollec...k-hoogslaper-leen-bakker/

Maar die zaak is onvergelijkbaar, omdat het daar ging om 92% korting, zij de enige waren die het artikel zo goedkoop hadden, de klanten werden ingelicht, ze niet hebben geprobeerd zonder hun medeweten een veel goedkoper product te leveren, laat staan een valse factuur hebben opgemaakt.

O ja en het zou volgens hen om 60% korting gaan, terwijl mijn rekenmachientje er minder dan 25% op de relevante laagste prijs (= 261 euro) van maakt of 40% op hun veel hogere prijs.

Verder zeggen ze het niet te hebben geweten, maar op het moment dat ze het verkeerde geheugen bestelden, de valse factuur opmaakten of het verkeerde geheugen opstuurden moeten ze er van op de hoogte zijn geweest. Als ze het écht niet wisten had ik het juiste geheugen gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gezien de werkwijze zou ik sowieso melding maken via consuwijzer. Wij lezen maar een kant van het verhaal, maar als inderdaad bewust andere zaken geleverd worden en facturen daarop vervalst worden dan gaat dat wat verder dan een onjuiste levering.

Een korting van minder dan 25% lijkt me inderdaad niet vergelijkbaar met Leenbakker-casus. Geheugen (in mijn tijd...) verandert sowieso relatief vlot van prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Tja... ik weet dat link-drops niet echt op prijs gesteld worden, maar het onderstaand artikeltje maakt wel het e.e.a. duidelijk:

https://blog.iusmentis.co...telling-alsnog-annuleren/

En hieronder is een andere tweaker iets vergelijkbaars overkomen:
MediaMarkt komt koopovereenkomst niet na

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Sir_Lion schreef op maandag 11 november 2019 @ 23:28:
Tja... ik weet dat link-drops niet echt op prijs gesteld worden, maar het onderstaand artikeltje maakt wel het e.e.a. duidelijk:

Allemaal leuk liev en aardig maar meer shops waren met die prijs aan het stunten(dit kan uiteindelijk om een technische fout). Maar spreek dan de waarheid. En geef aan er is een fout gemaakt het moet gaan om de non C variant. De C variant kunnen we voor X leveren. Maar op factuur x zetten en Y leveren omdat het toevallig die prijs moest zijn is natuurlijk een no go. Of ga jij het ook prima vinden als je een i7 bestelt en ze sturen een i5 omdat de prijs verkeerd was. Maar dan wel met een smoes komen?

Dus nogmaals hadden ze direct openkaart gespeelt was er niets aan de hand. En had TD misschien nog veder kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Bubbleblower1 schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:14:

Hele goede vraag. Ik was afgegaan op de uitstekende reviews, geen enkele shop staat beter bekend.
Pas toen ze weigerden het juiste geheugen te leveren ben ik ze gaan googelen en kwam ik erachter dat ze juist de meest onbetrouwbare shop zijn en die reviews net zo betrouwbaar zijn als die shop.
Wat zeg je nou? Hoezo uitstekende reviews?
Je bedoelt geen enkele webshop staat slechter bekend toch zeker?
Als je even had gekeken bij de shopreviews dan had je gezien dat er alleen maar 1 sterren worden uitgedeeld en je echt behandeld wordt als een stuk vuil bij max ict als je ook maar 1 klacht hebt.

Mijn mond valt open van verbazing... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 12-11-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Arjant2 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:09:
[...]

Wat zeg je nou? Hoezo uitstekende reviews?
Je bedoelt geen enkele webshop staat slechter bekend toch zeker?
Als je even had gekeken bij de shopreviews dan had je gezien dat er alleen maar 1 sterren worden uitgedeeld en je echt behandeld wordt als een stuk vuil bij max ict als je ook maar 1 klacht hebt.

Mijn mond valt open van verbazing... 8)7
Alleen is het niet maxict maar megekko. En die zijn over het algemeen prima.

Ik ging van max ict uit. Omdat die zulke streken leveren.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 12-11-2019 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
loki504 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:47:
[...]

Alleen is het niet maxict maar megekko. En die zijn over het algemeen prima.

TS bevestigde toch dat het Max ICT was? Of lees ik dat nou verkeerd?
Zie nergens staan dat TS zegt dat het megekko was.

*edit: ah ik snap het, blijkbaar zijn die reviews van megekko, dan heb ik niets gezegd. Dat heeft TS dus niet bevestigd.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 12-11-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Arjant2 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:59:
[...]

TS bevestigde toch dat het Max ICT was? Of lees ik dat nou verkeerd?
Zie nergens staan dat TS zegt dat het megekko was.

*edit: ah ik snap het, blijkbaar zijn die reviews van megekko, dan heb ik niets gezegd. Dat heeft TS dus niet bevestigd.
Klopt. Ik ging er vanuit en @Angeloonie gaf aan de hand van de review teksten dat het om megekko ging.

Dus @Bubbleblower1 is het nu de beruchte MaxICT of Megekko?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-32GTZR is gekocht en G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-32GTZR(C)
is geleverd. Dat komt niet overeen met wat er is besteld/gekocht. dus moet dat hersteld worden. Het verschil zit hem in strakke latency bij het gewenste RAM. Het was bij meer shops in de actie/prijsverlaging. TS heeft de keuze gemaakt - zo lijkt het- zijn gehele order af te stemmen op de actie van dit RAM.(zover ik begrijp is het één gehele order) die moet dus overeenkomstig gemaakt worden door verkoper. zo niet, kan de order ontbonden worden. (normaal geef je de verkoper de kans tot overeenkomstig maken) Dat is via contact al gebeurt en afgewezen zoals ik begrijp.

Je kunt twisten of het met opzet is gedaan(we lezen alleen de info van TS hier) maar alleen de C bij het RAM is het verschil, waar zo fout gemaakt kan worden:
G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-32GTZR(gekocht/besteld)
G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-32GTZRC(geleverd gekregen)
Het kan goed dat het vanuit distributeur van het RAM verkeerd is gegaan(prijsverlaging)
neemt verder niet weg dat geleverd moet worden wat is verkocht

Verder nu de shop bekend is gemaakt, wil ik wel aangeven dat ik daar nog nooit problemen heb ervaren.
Ook vanwege dit hier besproken zou ik niet twijfelen om er weer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
loki504 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:05:
[...]

Klopt. Ik ging er vanuit en @Angeloonie gaf aan de hand van de review teksten dat het om megekko ging.

Dus @Bubbleblower1 is het nu de beruchte MaxICT of Megekko?
Denk dat TS bedoelde dat hij toevallig wel recent iets bij MaxICT heeft besteld (en dat daar niks mis ging), maar dat dat los staat van de aankoop waar dit topic over gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbleblower1

Maar Mediamarkt lichtte ten minste de klant in en maakte geen valse factuur op.
loki504 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:47:
[...]

Net eens wat reviews van Max ICT gelezen en die hebben inderdaad precies dezelfde streken.
O.a. kwam ik dit opvallende verhaal tegen;

Ik ben al een tijdje op zoek naar een partij GTX 1060 vga kaarten. Op hun website stond een bepaalde kaart al een tijdje voor 180 euro te koop. Vorige week daalde die prijs naar 140 euro. Wat op zich reëel is omdat dit een end of line product is.

Meteen een aantal besteld en afgerekend. Krijg ik een paar dagen later te horen dat er door een verkeerde koppeling het product niet juist is weergegeven op de website. En dat ik over 2 dagen mn geld terug krijg. Inmiddels staat de kaart voor 280 euro op de site. Dit is gewoon een schaamteloze reclame poging. Mensen een goedkope kaart laten kopen in de hoop dat er ook andere producten worden bijbesteld en dan vervolgens het actie product eenzijdig annuleren
.”

Dat zijn niet alleen dezelfde streken, maar ook exact dezelfde smoezen, een verkeerde koppeling, waar de leverancier de schuld van krijgt. Het bedrijf waar ik mee te maken heb heeft ook een winkel en die blijken er plaatselijk om bekend te staan met spectaculaire acties te adverteren en eenmaal in de winkel gaat het dan altijd om een drukfout en uiteraard is dat niet hun schuld maar van de krant.

Het verschil met Max ICT is dat ze een actief review beleid hebben en daarbij gebruik maken van diensten van bedrijven als Kiyoh of Trustpilot, zoals de Easy Invite Link en het Review Alarm.
Alleen als een bestelling goed is verlopen krijg je zo'n invite en mocht er toch een negatieve review worden geschreven bieden ze je een compensatie aan om die te veranderen of te verwijderen.
En nog een verschil is dat ze bij geen enkel keurmerk zoals ICTWaarborg zijn aangesloten.

Dexturbed heeft het goed gezien, het is gewoon een truc om extra bestellingen te triggeren, alleen gingen ze in dit geval nog veel verder door een ander gelijkend maar veel goedkoper product te sturen, mij daar niet over in te lichten en dat niet op de factuur te zetten.

Nu hebben ze me bij de ballen, want als ik spullen terug stuur loop ik het risico dat zij zeggen dat die beschadigd zijn, wat bij dit bedrijf ook schrikbarend veel voorkomt, en dan heb ik helemaal niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Dit zou dan toch via de wet op handelsreclame* aangepakt kunnen worden? Ik geloof niet dat er heel actief op gehandhaafd wordt en het indienen van zoiets is lastig (ik heb het geprobeerd maar had uiteindelijk geen zin om alle screenshots te verzamelen die ze wilden hebben) maar het kan volgens mij wel. Opzettelijk misleidend adverteren is tegen de wet.

(*Edit: ik weet niet precies hoe die wet heet, maar hij is er wel. Oneerlijke handelspraktijken?)

[ Voor 12% gewijzigd door incaz op 12-11-2019 21:21 ]

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 22:52
Hier staat ook een bestelling al een week op 'Je order is in behandeling maar nog niet verwerkt'

Je order is in behandeling maar nog niet verwerkt
We hebben je order in behandeling maar nog niet verwerkt, we nemen hierover spoedig contact met je op. Heb je hier op voorhand vragen over, neem dan contact op met 013-

Prijs van het artikel is inmiddels vervijfvoudigd... Het contact blijft uit, blijkbaar verwachten ze dat ik ga bellen ipv dat zij gewoon bellen?

[ Voor 10% gewijzigd door President op 12-11-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Mogen de verschillende shopreviews achterwege blijven? Die zijn hier offtopic en helpen TS niet bij zijn probleem.

Shopreviews mag je, zoals gewoonlijk, plaatsen via shopreview.tweakers.net. Let erop dat dit wel een afgeronde shopervaring moet zijn.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bubbleblower1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:39:
[...]

Nu hebben ze me bij de ballen, want als ik spullen terug stuur loop ik het risico dat zij zeggen dat die beschadigd zijn, wat bij dit bedrijf ook schrikbarend veel voorkomt, en dan heb ik helemaal niets meer.
Dan toch maar proberen om via de rechter dat andere geheugen te krijgen. Mijn op ervaring gebaseerde verwachting is dat wanneer je bereid bent zelf een dagvaarding te schrijven, deze webwinkel uit eigen beweging alsnog het geheugen gaat leveren.

Als je wilt ontbinden is het de vraag is ofontbinding gelet op de geringe tekortkoming in de nakoming (een enkel geheugenbankje) wel gerechtvaardigd is. Partiële ontbinding ligt wellicht meer voor de hand, waardoor je voor de overige onderdelen bij de wkoa komt, wat weer allerlei discussies geeft over uitproberen en over de rekening en het risico van de retourzending. Nakoming zou daarom mijn primaire vordering zijn.
incaz schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:20:
[...]

Dat lijkt me in zakelijke communicatie toch echt vrij onwaarschijnlijk.
"Het auteursrecht is het uitsluitend recht van den maker van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, of van diens rechtverkrijgenden, om dit openbaar te maken en te verveelvoudigen, behoudens de beperkingen, bij de wet gesteld."
Een zakelijke e-mail is toch echt auteursrechtelijk beschermd. Alles wat je schrijft en waar enige creativiteit in schuilgaat, valt onder het auteursrecht.
[...]

Zolang je geen namen vermeldt, valt dit onder de vrijheid van meningsuiting, waarvoor het auteursrecht na een afweging van belangen moet wijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Het probleem met linkdrops is gebrek aan context. Het artikel wat je aanhaalt slaat op een heel andere situatie, waarbij wel sprake was van een kennelijke fout maar er al gelevers was. Compleet niet relevant hier.

• Bubbleblower1
GlowMouse schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:13:
[...]
Dan toch maar proberen om via de rechter dat andere geheugen te krijgen. Mijn op ervaring gebaseerde verwachting is dat wanneer je bereid bent zelf een dagvaarding te schrijven, deze webwinkel uit eigen beweging alsnog het geheugen gaat leveren.
Alleen het laten betekenen van die dagvaarding kost helaas al € 81,83 en het opstarten € 33,= plus nog wat andere kosten, bij elkaar meer dan het prijsverschil. Ik wou dat er no cure no pay deurwaarders waren.

Net al weer meegemaakt dat prijzen niet kloppen bij Bol.com, das tegenwoordig blijkbaar schering en inslag. Groot verschil was wel dat ik onmiddellijk werd ingelicht en inmiddels mijn geld al terug heb, dat is dus de normale gang van zaken als er écht sprake is van een kennelijke vergissing.

Misschien heeft dat andere bedrijf wel financiële problemen dat ze niet zo maar terug betalen.
Het geeft ze natuurlijk ook meer macht dat ze je geld hebben en ik geen geheugen.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bubbleblower1 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:26:
[...]

Alleen het laten betekenen van die dagvaarding kost helaas al € 81,83 en het opstarten € 33,= plus nog wat andere kosten, bij elkaar meer dan het prijsverschil. Ik wou dat er no cure no pay deurwaarders waren.
De €81,83 is ex btw, maar opstartkosten ken ik niet. Sommige deurwaarders willen wel eens dossierkosten in rekening brengen, maar als je aangeeft dat het een 'losse opdracht' is betaal je alleen de €81,83 plus btw. De deurwaarder bekommert zich niet om de inhoud van de door jou aangeleverde dagvaarding, en kan daarom geen 'no cure no pay' aanbieden. Als de zaak bij de rechtbank wordt aangebracht, ben je vanaf de eerste roldatum ook griffierecht verschuldigd. Rechtbanken werken ook niet op basis van 'no cure no pay' ;) Maar als je wint - en die kans is groot - krijg je het allemaal terug van de webwinkel.
Pagina: 1