Hierbij een forumpost om mede-Tweakers te informeren over de oplichtende en oneerlijke handelspraktijken van de webshop MAXICT.
--
Ik had een prijsalert gemaakt op Tweakers voor een Canon i-sensys MF645Cx printer. Vervolgens kreeg ik een mail dat de prijs was gedaald en heb via de mail op 29/04 het product besteld en betaald!
Referenties 10840988 sku 3102C001 aan 242,95 euro (excl btw)
Het product was op moment van bestelling nog voorradig op de website met een levertijd van 1 à 2 weken.
De levering was gepland voor 11/05
Op 14/05 had er nog geen levering plaatsgevonden en informeer ik naar de levering
Ik mail onmiddellijk terug na een snelle opzoeking via hun site
We mailen dan weer eens terug
We krijgen op 18/05 een antwoord, nu van een andere persoon, een sales support. Waar is de account manager heen?
Mail op 19/5 in mijn mailbox
/f/image/temDL73eVrIaUjpyP4d0J34o.png?f=fotoalbum_large)
We mailen nogmaals terug op 19/05. Wat een tijdverlies en dit kost ons geld.
We mailen een laatste keer terug.
We houden jullie op de hoogte van het vervolg van dit dossier .
Vriendelijke groet,
eYaTed
--
Ik had een prijsalert gemaakt op Tweakers voor een Canon i-sensys MF645Cx printer. Vervolgens kreeg ik een mail dat de prijs was gedaald en heb via de mail op 29/04 het product besteld en betaald!
Referenties 10840988 sku 3102C001 aan 242,95 euro (excl btw)
Het product was op moment van bestelling nog voorradig op de website met een levertijd van 1 à 2 weken.
De levering was gepland voor 11/05
Op 14/05 had er nog geen levering plaatsgevonden en informeer ik naar de levering
Ik krijg volgend antwoord op 15/05mail naar info@maxict.nl
-
Beste,
Zou u ons kunnen meedelen voor wanneer het order 13508992 gepland staat voor levering?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
xxx
Hoezo??titel: Sorry! Een product uit order 13508992 is niet meer leverbaar.
mail: info@maxict.nl
Beste heer xxx,
Je ontvangt deze e-mail naar aanleiding van order 13508992 met daarin 1 x i-SENSYS MF645Cx Laser 1200 x 1200 DPI 21 ppm A4 Wi-Fi.
Helaas hebben wij zojuist vernomen dat dit product niet meer op voorraad is en ook niet meer bij onze leverancier te bestellen is. Wij kunnen dit product dus niet naar je toesturen.
Uiteraard kijken we graag mee naar een passend alternatief. Heb je vragen? Dan kun je contact met ons op 013-5774574 of via mail info@maxict.nl.
Met vriendelijke groet,
xxx
Max ICT B.V.
Ik mail onmiddellijk terug na een snelle opzoeking via hun site
Ik ontvang een mail op 15/05 maar nu van een andere persoon, nl de junior accountmanager, vanuit een andere mailbox
U moet weten op moment van schrijven dat deze nog te bestellen was (zie verdere prints screens) !!! maar nu toevallig niet meer !titel: RE: Sorry! Een product uit order 13508992 is niet meer leverbaar.
mail: backoffice@maxict.nl
Beste,
Bedankt voor je mail.
Helaas kunnen we het product niet meer leveren.
Onze excuses voor het ongemak.
https://maxict.nl/canon-i...m-a4-wi-fi-p10840988.html
Ik help je graag met het zoeken van een eventuele alternatief?
Ik hoor het graag van je!
Met vriendelijke groet,
We mailen dan weer eens terug
U kan dus zien op bovenstaande print screen dat het product dat wij hadden besteld 0 voorraad heeft maar wel een levertijd van 1 à 2 weken. Deze is nog te bestellen en te betalen.Beste xxx (voornaam junior account manager)
Het product is besteld, betaald en factuur ontvangen en verwerkt in onze boekhouding.
Op moment van bestelling en betaling waren er nog beschikbaar. U vermeldt geen voorraad, dat betekent gewoon dat u geen voorraad heeft in uw magazijn. Maar het product is wel via jullie site te bestellen en te betalen met een levering van 1 à 2 weken? Dus dient u dit gewoon te bestellen.
Zou u anders niet het product gewoon weghalen van de website en de bestel- en betaalmogelijkheid deactiveren indien het product niet meer te verkrijgen is? Misleidende praktijken niet?
U heeft een identiek toestel onder een ander MAXICT nr.: https://maxict.nl/canon-i...m-a4-wi-fi-p10814909.html, 18 in voorraad.
Kijken we nog verder is er nogmaals een identiek product : https://maxict.nl/canon-i...m-a4-wi-fi-p10803221.html met namelijk 22 in voorraad bij de leverancier.
Er is zelfs nog een 4de identiek product met een levertijd van meer dan 4 weken.
Allemaal dezelfde printers. Een sku is enkel een stock keeping unit maar de toestellen zijn allemaal identiek.
We verwachten dus alsnog een snelle levering voor het betaalde goed dat we 3 weken geleden hebben besteld.
We krijgen op 18/05 een antwoord, nu van een andere persoon, een sales support. Waar is de account manager heen?
Ik neem de telefoon en bel naar MaxICT op 19/05, beetje boos uiteraard en leg het verhaal uit, hun manier van werken en we komen overeen voor een alternatief zonder extra kosten. Ik had expliciet vermeld dat ik niets ging bijbetalen.mail vanuit backoffice@maxict.nl
Beste
Bedankt voor je mail.
Ik zie dat de modellen die je vermeld onder andere type en EAN nummer vallen.
Kan ik met je meekijken voor een alternatief?
Graag verneem ik van je.
Met vriendelijke groet, With kind regards,
xxx
sales support
Mail op 19/5 in mijn mailbox
Ongelooflijk wat een lef! De HP voldoet in geen opzichten aan de specificaties en de MF643Cdw ook niet. Dit is een inferieur model en ik zou moeten bijbetalen, echt?mail vanuit de info@maxict.nl mailbox
weer een andere persoon
Beste heer xxx,
Je ontvangt deze e-mail naar aanleiding van order 13508992 met daarin 1 x i-SENSYS MF645Cx Laser 1200 x 1200 DPI 21 ppm A4 Wi-Fi.
Helaas hebben wij zojuist vernomen dat dit product niet meer op voorraad is en ook niet meer bij onze leverancier te bestellen is. Wij kunnen dit product dus niet naar je toesturen.
Daarom zochten we voor je een alternatief. Hoe denk je over deze producten?
Klik op het onderstaande product voor meer informatie of om dit alternatief direct te kiezen. Verdere instructies zijn te vinden op de pagina.
HP Color LaserJet Pro M255dw Kleur 600 x 600 DPI A4 Wi-Fi
Canon i-SENSYS MF643Cdw Laser 1200 x 1200 DPI 21 ppm A4 Wi-Fi
Mocht je vragen of opmerkingen hebben over dit voorstel, dan horen we het graag. Een reactie op deze e-mail is voldoende. Bellen kan ook, op nummer 013-5774574.
Met vriendelijke groet,
xxx
/f/image/temDL73eVrIaUjpyP4d0J34o.png?f=fotoalbum_large)
We mailen nogmaals terug op 19/05. Wat een tijdverlies en dit kost ons geld.
We krijgen een antwoord terug van de account manager. Ah hij is terug.mail naar info@maxict.nl en backoffice@maxict.nl
Beste xxx,
Onderstaande is niet wat we telefonisch hebben besproken.
Tevens begrijp ik niet dat u mij een minderwaardig product voorstelt waarvoor ik zou dienen bij te betalen ondanks het feit dat ik u duidelijk gemeld heb dat wij niets zouden bijbetalen.
Het model MF643Cdw voldoet niet aan de specificaties van het product dat wij hebben besteld, het is minderwaardig en duurder dan het model dat wel in alle opzichten voldoet aan onze vraag ,namelijk https://maxict.nl/canon-i...m-a4-wi-fi-p10803221.html .
Van dit model zijn er op het moment van dit schrijven (met print screen hieronder) en volgens jullie database nog 46 stuks beschikbaar bij de leverancier en 30 stuks extra op aanvraag.
Het is niet logisch dat wij betalen voor een Volkswagen, uiteindelijk een Fiat zouden krijgen die meer kost dan de initieel aangekochte Volkswagen, dit heet in België Consumentenbedrog en misleidende handelspraktijken.
Kan u mij bevestigen dat u mij de MF645Cx (zoals onderstaande) kosteloos zal verzenden of dienen wij verdere stappen te ondernemen.
Zoals ook telefonisch duidelijk gemaakt is het nutteloos elkaars kostbare tijd verder te verspillen aan iets wat al lang constructief, commercieel en binnen de letters van de wet had kunnen opgelost worden.
Als u niet akkoord kan gaan met bovenstaande staat het u vrij om ons het volledig saldo over te maken op onze rekening en een creditnota te bezorgen.
Hoogachtend,
xxx
Zaakvoerder xxx
Hoezo tegen een ander bedrag dan op de website ?? Dus eerst is er geen product, dan wel weer een product, dan is de prijs weer niet juist, ..?mail vanuit de backoffice@maxict.nl
Beste,
Bedankt voor je mail.
We kunnen onderstaande printer leveren tegen een ander bedrag wat vermeld staat op de website.
Helaas had onze leverancier geen voorraad.
We kunnen het product nog wel leveren vanuit een andere leverancier alleen dan is het dus wel een ander bedrag.
Ik verneem graag je reactie wat je wenst!
Met vriendelijke groet,
xxx
junior account manager
We mailen een laatste keer terug.
Hopelijk zijn jullie mede-Tweakers geïnformeerd over de oneerlijke handelspraktijken van MAXICT en wij adviseren jullie om hier geen bestellingen te plaatsen.Geachte,
Aangezien het voor u firma onmogelijk is afspraken na te leven en wij niet gediend zijn met u handelspraktijken dragen wij ons dossier over aan test-aankoop (België) die een zeer nauwe samenwerking heeft met de zustervereniging consumentenbond (Nederland) om dit soort handelspraktijken door te lichten. Alle kosten die hieruit zouden voortvloeien zullen wij dan ook verhalen op u bedrijf.
Als we alle recensies lezen over jullie handelspraktijken, is het hoog tijd dat daar de nodige repercussies tegenover staan.
Om het even duidelijk te stellen “wij zijn een zeer ontevreden klant die het hier niet bij gaat laten”.
Korte historiek van ons dossier :
Wij bestellen en betalen een beschikbare printer via u website, deze heeft een levertijd van 1 à 2 weken (zoals vermeld op de website)
Nadat de levertermijn is verstreken nemen wij contact op om te informeren naar de levering.
U Antwoord : niet meer leverbaar, zonder oplossing zonder vermelding dat ons saldo word terug gestort.
Voetnoot : de wet in zaken consumentenrecht stelt volgende “indien de verkoper een product niet kan leveren omdat deze niet langer beschikbaar is dan dient de verkoper binnen de 30dagen na het bekent maken van de niet leverbaarheid het saldo terug te storten op de rekening van de consument” (nota bene Nederlands rechtssysteem waar u zich dient aan te houden)
Er word heen en weer gemaild met printscreens waarop dit product op jullie website vermeld staat als nog wel degelijk leverbaar en beschikbaar.
Hier word geen gehoor aan gegeven en nog steeds geen oplossing geboden of terug storting van ons saldo op de rekening.
Wij nemen telefonisch contact op daar u geen oplossing aanreikt. Dhr. *knip* komt overeen met Dhr. *knip* dat er een gelijkwaardig product zal verzonden worden en dit zonder meerkost. Wij stellen ook zeer duidelijk dat wij een efficiënte oplossing wensen zonder veel tijdverlies.
Wij krijgen een mail van de heer *knip* waarin een minderwaardig product word voorgesteld die in geen enkel opzicht voldoet aan onze vraag en dienen nota bene nog BIJ TE BETALEN !
Wij antwoorden dat dit een minder waardig product is en niet voldoet aan de gevraagde specificaties. Wij vinden op de website een printer die wel voldoet aan de eisen en slechts 25 euro meer kost ten opzichte van de reeds bestelde en BETAALDE printer. Een faire commerciële compensatie om deze na te sturen, wij geven u ook de optie indien u hier niet mee akkoord kan gaan om het saldo onmiddellijk te crediteren.
U antwoord (en dit is echt ongelooflijk ) , weer een andere medewerker want dat blijkt ook onmogelijk om een vaste contactpersoon aan te stellen, dat dit product niet meer leverbaar is vanuit die leverancier maar wel van bij een andere en dat dit DAN MEER KOST. Dus om even duidelijk te stellen OPNIEUW DEZELFDE AGRESSIEVE ONEERLIJKE HANDELSPRAKTIJKEN (Oplichting) binnen een aanvraag waar wij vragen om de reeds lopende misleidende verkoop recht te zetten. Bovendien GEEN ENKEL ANTWOORD OP HET TERUGSTORTEN VAN ONS GELD !!!! dit is NIET WETTIG, dit valt onder ONEERLIJKE handelspraktijken.
Ik zal even duiden wat dit inhoud : oneerlijke handelspraktijken zijn handelspraktijken waarbij een handelaar in strijd met zijn professionele toewijding handelt of waarbij hij zijn handelspartner beperkt in besluitvorming”
U houd ons GELD als een soort wortel dat voor een ezel hangt om ons zo te dwingen een nieuw product te bestellen aan MEERPRIJS. Wij zijn geen ezels…..
Dit moet stoppen en wel NU …
Hoogachtend
xxx
Zaakvoerder xxx
We houden jullie op de hoogte van het vervolg van dit dossier .
Vriendelijke groet,
eYaTed
[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 21-05-2020 13:57 ]