Feature: shops blacklisten

Pagina: 1
Acties:
  • 6.105 views

Acties:
  • +185 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Is het een idee dat er (per profiel uiteraard) een functie komt om shops te blacklisten van prijzen-overzicht in de PW? Ik kan me voorstellen dat mensen verschillende redenen hebben om niet bij een bepaalde shop iets te kopen, bijvoorbeeld omdat ze er te slechte ervaringen mee hebben, om technische reden niet kunnen bestellen, of omdat de shop geen fysiek bezoekadres heeft, of whatever.

Het zou in zo'n geval mooi zijn als je een dergelijke shop niet meer tegenkomt, of dat hij uitgegrijsd wordt. Hij moet dan dus ook niet meer meegeteld worden bij het bepalen van de laagste prijs in de V&A en bij productenoverzicht in de PW. En misschien zelfs wel bij een PW-lijstje in de sidebar naast een FP-artikel.

Ik kan me ook voorstellen dat dit niet toegestaan is vanwege de overeenkomsten die t.net heeft met shops. Dat zou jammer zijn, maar begrijpelijk.

Is dit mogelijk? Is het een goed idee?

日本!🎌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

_Thanatos_ schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:18:
Is het een idee dat er (per profiel uiteraard) een functie komt om shops te blacklisten van prijzen-overzicht in de PW? Ik kan me voorstellen dat mensen verschillende redenen hebben om niet bij een bepaalde shop iets te kopen, bijvoorbeeld omdat ze er te slechte ervaringen mee hebben, om technische reden niet kunnen bestellen, of omdat de shop geen fysiek bezoekadres heeft, of whatever.

Het zou in zo'n geval mooi zijn als je een dergelijke shop niet meer tegenkomt, of dat hij uitgegrijsd wordt. Hij moet dan dus ook niet meer meegeteld worden bij het bepalen van de laagste prijs in de V&A en bij productenoverzicht in de PW. En misschien zelfs wel bij een PW-lijstje in de sidebar naast een FP-artikel.

Ik kan me ook voorstellen dat dit niet toegestaan is vanwege de overeenkomsten die t.net heeft met shops. Dat zou jammer zijn, maar begrijpelijk.

Is dit mogelijk? Is het een goed idee?
Het is, in basic vorm, nu ook al mogelijk om op bepaalde eigenschappen een shop uit een prijzenoverzicht te filteren. Shops die dan niet voldoen aan jouw wensen, worden automatisch onderaan gesorteerd onder het regeltje "De onderstaande aanbiedingen voldoen niet aan de filters ('$betaalmethode' en '$verzendmethode')". Check bijvoorbeeld de filters @ pricewatch: Samsung Galaxy S7 32GB Zwart, waar je de volgende filters vindt:
  • Afstand tot de locatie van de shop (hoe dat werkt bij meerdere vestigingen weet ik eerlijk gezegd niet, ik geloof dat in dat geval het hoofdkantoor wordt gebruikt)
  • Maximale levertijd
  • Betaalmethode
  • Verzendmethode
Helaas werken de laatste twee filters niet als multiselect (zoals ik al zei, heel basic allemaal), maar het biedt je een grove filtering. Ik zou alleen zweren dat daar ook filtering op algemene shopscore mogelijk was, zou ik moeten nakijken.

Deze filtering werkt alleen op dit soort prijslistings, niet op de pagina's ervoor. Dus de laagste prijs die http://tweakers.net/categorie/215/smartphones/producten/, maar ook op de frontpage of in de search wordt genoemd, is de laagste basisprijs (zonder verzend- of andere kosten), zonder dat er rekening met jouw combinatie van filters wordt gehouden.

De reden hiervoor is technisch van aard, het zou de berekening van de laagste prijs nodeloos complex maken als deze (in theorie) voor elke gebruiker weer anders is, afhankelijk van de filtering. De laagste prijs wordt op veel plekken op de site getoond, van de frontpage tot forumtopics (met gekoppelde producten), van redactie-artikelen tot de search, waardoor deze gecached wordt. Dat gaat niet meer werken als de prijs voor elke gebruiker anders kan zijn.

De wens om hier uitgebreider op te kunnen filteren, ook in situaties die ik heb uitgelegd die technisch lastig zijn, is meerdere malen naar ons geuit. Ik geef dit topic dan ook een zetje naar Mooie Features, zodat de productmanager hier nog eens naar kan kijken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Ik ben nu een vergelijking aan het doen op NVidia 1070/1080. Maar daar staan prijzen voor een 1070 van € 414,- (incl verzenden):

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 Founders Edition 8GB

Te krijgen bij:
1) SiComputers voor een prijs van € 414,- in de Preorder
2) Azerty voor een prijs van € 522,-, levertijd 12 dagen
3) Alternate voor een prijs van € 624,-, binnen 3 dagen te leveren

Ik vind het te belachelijk voor woorden dat SiComputers aangeeft dat die kaart in Preorder staat, omdat de kaart namelijk sinds 11 juni 2016 in de Pricewatch staat. Dat is alleen om met de laagste prijs in het rijtje te staan.

En dit is werkelijk bij iedere GeForce het geval. Hierdoor is heel de Pricewatch (b.v. voor deze GPU's) waardeloos geworden omdat er een zeer klein aantal bedrijven zich misdragen.

Hierboven wordt al genoemd om bepaalde bedrijven uit te sluiten. Kan me voorstellen dat dat lastig is, want iedereen wil weer andere bedrijven uitsluiten, en dat geeft natuurlijk een bijna oneindig hoeveelheid mogelijkheden.
Maar het moet toch mogelijk kunnen zijn om:
1) alle prijzen te laten zien (zoals nu)
2) de op termijn leverbare kaarten. (Bijv tot 12 dagen)
3) de uit voorraad leverbare kaarten. (Bijv tot 3 dagen)

Iedereen krijgt dan de keus om zijn instellingen op 1), 2) of 3) te zetten. Die 3 prijzen kun je cachen en dan aan de hand van de instellingen overal op Tweakers laten zien.

Er zullen nu ook honderden mensen iedere keer weer zitten kijken waar er wel Radeon RX 4xx/5xx te krijgen zijn, daar worden ze niet blij van en de servers ook niet.

PS: sorry als dit niet hier thuis hoort, maar ik had dit topic gevonden en geen anders passend topic.

[ Voor 4% gewijzigd door White Feather op 16-07-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
White Feather schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:50:
1) SiComputers voor een prijs van € 414,- in de Preorder
2) Azerty voor een prijs van € 522,-, levertijd 12 dagen
Deze twee waren mij ook al opgevallen.. en als je dan wat bestelt kunnen ze niet leveren omdat het end-of-life is ofzo.
Is hier op een andere manier niet iets aan te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
Aangezien hier nog nooit een reactie op gekomen is vanuit Tweakers, hierbij na een jaar maar eens een schopje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:58
@White Feather

a[href*="LeverancierID=7403"] {
color: #f00 !important;
text-decoration: line-through !important;
pointer-events: none;
cursor: default;
}

Als je Custom css hebt gekocht met karma.
Bij mij is bovenstaande max-ict welke een streep erdoor krijgt en rood.
Dat is het dichtst bijzijnde denk ik van wat je wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 30-06-2018 23:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
Arunia schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 23:53:
@White Feather

a[href*="LeverancierID=7403"] {
color: #f00 !important;
text-decoration: line-through !important;
pointer-events: none;
cursor: default;
}

Als je Custom css hebt gekocht met karma.
Bij mij is bovenstaande max-ict welke een streep erdoor krijgt en rood.
Dat is het dichtst bijzijnde denk ik van wat je wilt.
Thx! Gelijk geprobeerd.
Het probleem hierbij blijft echter dat deze shop nog steeds meegenomen wordt in de prijslijst.

Ik wil geen specifieke winkels uitsluiten, of zoals jouw suggestie doet een streepje zetten door de leverancier in de
Prijslijst van die specifieke gpu. Ik wil dat er alleen prijzen can winkels met voorraad of snel binnen worden getoond.

pricewatch: PNY Quadro P5000

Te koop voor € 1.433 bij max-ICT, die leverancier staat in de prijslijst bij de gpu zelf nu mooi met een streepje, maar nog steeds wordt de vanaf-prijs hierop gebaseerd.

Ik zou in de algemene gpu-prijslijst die niet leverbare voor € 1.433 niet willen zien, maar wel degene van € 1.780 bij Bol.com), die wel leverbaar is (zou moeten zijn).

Ik word dus nog steeds blij gemaakt met een dooie mus, want ik zoek eerst een gpu uit (en zie dus 1433 ipv 1780) en dan pas waar ik hem ga kopen.

Bij Hardware.info hebben ze zelfs een lijstje (gehad) waar op stond welke winkels wel bepaalde gpu's op voorraad hadden. Daar blijkt dan toch uit dat je Prijsvergelijker/Pricewatch niet doet wat hij zou moeten doen?

[ Voor 9% gewijzigd door White Feather op 01-07-2018 09:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 13:17
Glaanie schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:44:
[...]

Deze filtering werkt alleen op dit soort prijslistings, niet op de pagina's ervoor. Dus de laagste prijs die categorie: Smartphones, maar ook op de frontpage of in de search wordt genoemd, is de laagste basisprijs (zonder verzend- of andere kosten), zonder dat er rekening met jouw combinatie van filters wordt gehouden.
Daarmee is de pricewatch voor mij onbruikbaar zodra MaxICT in de resultaten opdoemt. Producten die binnen mijn budget lijken te vallen, vallen er in werkelijkheid buiten. Of een product is eigenlijk helemaal niet leverbaar. Niet omdat ik zulke gekke eisen stel, maar omdat ik bij een winkel wil kopen die het product kan leveren én niet slecht wordt beoordeeld. Als ik één van beide kan filteren, ben ik al lang tevreden.

Wellicht ten overvloede: MaxICT zit regelmatig tientallen procenten onder de normale prijs en heeft het product als enige niet leverbaar. Het is in veel gevallen niet een wens om niet bij MaxICT te bestellen: het is een eis als je het product wilt kopen.
De reden hiervoor is technisch van aard, het zou de berekening van de laagste prijs nodeloos complex maken als deze (in theorie) voor elke gebruiker weer anders is, afhankelijk van de filtering. De laagste prijs wordt op veel plekken op de site getoond, van de frontpage tot forumtopics (met gekoppelde producten), van redactie-artikelen tot de search, waardoor deze gecached wordt. Dat gaat niet meer werken als de prijs voor elke gebruiker anders kan zijn.
Snap ik. Ik zou het ook nog wel kunnen begrijpen als het levertijd- of winkelbeoordeling-filter niet op die pagina's werkt, maar alleen in de product-listing.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind ook dat deze feature echt moet komen. Nu MaxICT niet te reguleren valt (en Tweakers daar niks aan wilt doen), moet de gebruiker het heft in handen krijgen, vind ik.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Glaanie schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:44:
[...]
In plaats van gedetailleerde filtering instelbaar per gebruiker, zou je ook gewoon in de berekening van die "laagste prijzen" alle winkels met een slechte levertijd (en/of slechte shopreview score) kunnen negeren. En dan eventueel dat "kwaliteitsfilter" instelbaar maken per gebruiker (wil je prijzen zien ongeacht levertijd en betrouwbaarheid, of alleen 'snel' leverbaar door betrouwbare shop). Dan hoef je maar 2x die laagste prijs te berekenen per product en afhankelijk van of een gebruiker het "kwaliteitsfilter" aan of uit heeft staan een van die twee tonen.

Dat kwaliteitsfilter kan je dan ook nog configureerbaar maken (gradaties in levertijd en betrouwbaarheid), waarmee je iets meer dan 2 "laagste prijzen" moet uitrekenen, maar je kan dat dan nog steeds centraal en gecached doen, waarbij je enkel in je weergave naar de gebruiker kiest welke van de gecachete laagste prijzen te tonen.

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 02-07-2018 16:49 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
De reden dat ik lang geleden om deze feature vroeg, was niet eens om MaxICT. Hoewel het meespeelt, en dit ook maar weer bewijst wat een ballentent het is (je mag meer betalen om langer erop te kunnen wachten ofzo), was de grondslag echt algemener dan dat.

Ik wil bijv ook Amazon.de kunnen wegfilteren, omdat ik uit Nederland wil bestellen. Die Amazon staat er toch altijd tussen. Waarom? Weg ermee. Er staan ook soms leveranciers tussen waar ik persoonlijk een slechte ervaring mee heb - weg ermee. Wil ik geen zaken meer mee doen.

Het kan ook te maken hebben met hoe snel ze kunnen leveren, of hoe makkelijk het is om iets zelf te gaan halen. Bij dat laatste is postcode+straal niet voldoende. Je moet ook gratis kunnen parkeren en er moet sowieso parkeergelegenheid zijn. En het moet niet alleen binnen straal X vallen, maar ik wil ook niet 30 minuten kriskrassen door eoa industrieterrein. M.a.w., "ligging". Dat is iets anders dan afstand.

Dus niet alleen MaxICT ;)

Dit betekent dus dat als je een of ander slim filter gaat bedenken, het best wel eens complexer zou kunnen worden dan gewoon individuele shops kunnen uitzetten. Hoe ga je die ligging bijv vastleggen? En bij ophalen, hoe ga je om met shops die géén ophaalmogelijkheid hebben? Antwoord: niet. Vandaar shops kunnen filteren, en niet (alleen) de eigenschappen van shops.

[ Voor 15% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-07-2018 13:25 ]

日本!🎌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
@_Thanatos_ Ik triple-post dit even: ik heb inmiddeld een userscript gemaakt waarmee je kunt filteren op levertijden en winkelscore, en je specifieke winkels kunt uitsluiten of verplichten. Voor mij werkt het goed. Het is een alfaversie, dus als het goed werkt of juist niet kun je dat melden, ofwel hier ofwel op Greasyfork, opdat ik weet waar ik naar moet kijken:
https://greasyfork.org/en...kers-extra-prijzenfilters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:32

jdh009

FP ProMod
Room42 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:32:
Ik vind ook dat deze feature echt moet komen. Nu MaxICT niet te reguleren valt (en Tweakers daar niks aan wilt doen), moet de gebruiker het heft in handen krijgen, vind ik.
Dit, door deze ongein gebruik ik voor pc componenten de pricewatch eigenlijk niet meer omdat er altijd een onbetrouwbare in het lijstje zit. Gemakkelijk op te lossen door zo'n filter aan te bieden. Ik ga bij MaxICT toch nooit iets kopen dus kun je het beter de optie aanbieden om het er gewoon uit te filteren

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
jdh009 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:02:
[...]

Dit, door deze ongein gebruik ik voor pc componenten de pricewatch eigenlijk niet meer omdat er altijd een onbetrouwbare in het lijstje zit. Gemakkelijk op te lossen door zo'n filter aan te bieden. Ik ga bij MaxICT toch nooit iets kopen dus kun je het beter de optie aanbieden om het er gewoon uit te filteren
Je kunt bovengenoemd userscript gebruiken dat ik gemaakt heb.

Afbeeldingslocatie: https://greasyfork.org/system/screenshots/screenshots/000/011/963/original/Tweakers_extra_filters01.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:04
@Cerberus_tm Held. _/-\o_
Werk ook in Chrome, met Tampermonkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:00:
@_Thanatos_ Ik triple-post dit even: ik heb inmiddeld een userscript gemaakt waarmee je kunt filteren op levertijden en winkelscore, en je specifieke winkels kunt uitsluiten of verplichten. Voor mij werkt het goed. Het is een alfaversie, dus als het goed werkt of juist niet kun je dat melden, ofwel hier ofwel op Greasyfork, opdat ik weet waar ik naar moet kijken:
Hoe werkt het? En wanneer werkt het niet?
Worden er extra requests gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:08:
[...]

Hoe werkt het? En wanneer werkt het niet?
Worden er extra requests gedaan?
Er worden zeker extra requests gedaan (anders zou dit niet mogelijk zijn). Het werkt in de Pricewatch bij de zoekresultaten. Voor elk zoekresultaat/product wordt er een request gedaan. Ik heb geprobeerd het aantal requests zoveel mogelijk te beperken. Per browsertab wordt er voor een product slechts 1x een request gedaan, daarna wordt dat gecached, totdat de pagina vernieuwd wordt of er op wissen gedrukt wordt. En er wordt sowieso alleen gefilterd als je in dat tab op "toepassen" hebt gedrukt, anders blijft het script verder inactief. Voor mij werkt het altijd wanneer het zou moeten werken, maar wie weet. Documentatie heb ik nog niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Dat is mooi. Laat maar weten als er iets niet werkt of ontbreekt, of als je nog vragen of suggesties hebt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik krijg nog steeds zo nu en dan een +1 op deze post. Weet iemand (van T.net bij voorkeur) of er al zicht is op het native implementeren van deze feature? Niet lullig bedoeld, maar ik heb geen zin om met losse scriptjes te gaan rommelen.

日本!🎌

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:50

ikloon

Product Owner
Het kunnen uitsluiten van shops in de Pricewatch staat op de backlog. In Q1 hebben we het voorwerk hiervoor gedaan. Zoals ook aangegeven in plan: Community Pick XXL: maak jouw keuze!. Het is nu een kwestie van een eerste versie hiervan bouwen. Het staat op de nominatie om mee te gaan in de planning voor Q2.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Kijk aan, dat is goed nieuws :)

日本!🎌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 15:44
Ik denk dat er inderdaad genoeg zijn die dit willen. Als je kijkt naar de hoeveelheid mensen die nu MaxICT en SiComputers willen verbergen / uitsluiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSxqjpOcWSGIJYrU5ILI8DQfa3A=/f/image/L6zvuLrAuogwLpOtqW7GemKH.png

Ik ben er zelf ook 1 van, Amazon.de Marketplace en Amazon.de (in kleine maten) zou ik bijvoorbeeld ook uit willen sluiten.
Nu doe ik het via CSS. Maar zou mooi zijn als deze dus ook niet meegenomen worden in de 'laagste' prijs bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
NoFearWizz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:42:
Ik denk dat er inderdaad genoeg zijn die dit willen. Als je kijkt naar de hoeveelheid mensen die nu MaxICT en SiComputers willen verbergen / uitsluiten:

[Afbeelding]

Ik ben er zelf ook 1 van, Amazon.de Marketplace en Amazon.de (in kleine maten) zou ik bijvoorbeeld ook uit willen sluiten.
Nu doe ik het via CSS. Maar zou mooi zijn als deze dus ook niet meegenomen worden in de 'laagste' prijs bijvoorbeeld.
Mijn userscript werkt overigens wel voor mij. Kun je nog meer doen dan alleen winkels uitsluiten. Zie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:20

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ik had beide websites zo goed als weg gefilterd dus dat er gewoon niets stond maar alleen het vrachtautootje bleef staan.
zie hier
vond ik zeer irritant dus even gaan googlen en vond de plugin Tampermonkey (in mijn geval Firefox) en daar een scriptje ingezet en nu zie ik helemaal niets meer van die 2 sites
een verademing.

als ik weer eens zin en vooral energie heb ga ik no eens verder kijken wat ik hier mee kan

[ Voor 12% gewijzigd door Mr-D. op 09-03-2020 19:56 ]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:36

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Top om te lezen dat er toch serieus naar wordt gekeken of dit mogelijk is!

Zouden ze dan heel misschien ook automatisch genegeerd kunnen worden bij prijs alerts? Ik krijg nu om de haverklap een alert dat artikelen onder mijn ingestelde grens komen... en dat blijkt dan vrijwel altijd Max ICT te zijn. Weer dood gemaakt met een blije mus :'(

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 03:16
Voor de Amazon haters:

Ik heb mijn custom CSS snippet geüpdatet: custom css snippet: Geen Amazon

Stom genoeg zijn er op heden van schrijven blijkbaar geen producten van Amazon meer in de Pricewatch, dus de highlight-regels bij de bestelkosten berekenaar moest ik met een andere gehate webshop (MaxICT) testen.

[ Voor 37% gewijzigd door RoestVrijStaal op 07-04-2020 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Beetje late reactie op hierboven :) Maar CSS gaat niks oplossen. De berekeningen worden niet in CSS gedaan. Dat zit diep weggestopt in minified javascript, en daar kun je van buitenaf niet bij komen.

Daarbij gaat het niet om Amazon of MaxICT (zoals ik lang geleden aangegeven heb). Er zijn allerlei redenen waarom iemand een bepaalde shop permanent niet meer wil zien. Dat kan zijn geen afhaalservice, slechte support, klotewebsite, persoonlijke slechte ervaring. Of iets anders.

Maar ik snap ook de beweegreden vanuit T.net om deze veelgevraagde feature niet te bouwen. De wil is er wel, mag ik verdorie hopen. Maar shops dreigen wrs te stoppen met betalen als ze merken dat ze weggefilterd worden. Het zal wel een vorm van contractbreuk zijn ofzo. Maar de keerzijde daaraan is dat inmiddels T.net wel een *beetje* een machtspositie heeft en iets meer de Google-kleren aan kan trekken door te zeggen "okay, en nu werkt het zo. deal with it or leave." Maar daarvoor moet je wel de juiste ballen hebben.

日本!🎌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

_Thanatos_ schreef op maandag 15 juni 2020 @ 01:28:
Beetje late reactie op hierboven :) Maar CSS gaat niks oplossen. De berekeningen worden niet in CSS gedaan. Dat zit diep weggestopt in minified javascript, en daar kun je van buitenaf niet bij komen.

Daarbij gaat het niet om Amazon of MaxICT (zoals ik lang geleden aangegeven heb). Er zijn allerlei redenen waarom iemand een bepaalde shop permanent niet meer wil zien. Dat kan zijn geen afhaalservice, slechte support, klotewebsite, persoonlijke slechte ervaring. Of iets anders.

Maar ik snap ook de beweegreden vanuit T.net om deze veelgevraagde feature niet te bouwen. De wil is er wel, mag ik verdorie hopen. Maar shops dreigen wrs te stoppen met betalen als ze merken dat ze weggefilterd worden. Het zal wel een vorm van contractbreuk zijn ofzo. Maar de keerzijde daaraan is dat inmiddels T.net wel een *beetje* een machtspositie heeft en iets meer de Google-kleren aan kan trekken door te zeggen "okay, en nu werkt het zo. deal with it or leave." Maar daarvoor moet je wel de juiste ballen hebben.
Ik erger me er al een jaar aan, zoek je een product, denk je, jee lekker goedkoop en op voorraad. Ga je bestellen, opeens geen voorraad. Moet je weer terug naar PW toe. Behoorlijk vervelend. En het zijn maar een paar shops.

Ga je sorteren op prijs, dan staan bijvoorbeeld Amazon Duitsland prijzen bovenaan, moet je weer ieder item in om te zien wat het bij een NL winkel kost, en kan je de hele lijst weer door omdat de sortering niet klopt.

Pricewatch is daarom echt onduidelijk geworden en om dit te voorkomen ga ik voor bepaalde producten niet eens meer in de PW kijken en gewoon rechtstreeks naar mijn favoriete shops en vergelijk zo de prijzen.

Nadeel voor Tweakers, ze missen commissie.

Optie zou gewoon zijn om in je profiel aan te geven welke shops er niet meegenomen moeten worden. En eventueel alleen voor Abbo's. Dat zal de inkomsten van Tweakers weer ten goede komen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-05 16:19
Dit feature is nog steeds zeer gewenst. Er staan namelijk dikwijls prijzen van Amazon in het rijtje die aanzienlijk afwijken van de rest, als je dan doorklikt kom je bij een totaal ander product uit. Dit is erg vervelend.
Ook wil ik inderdaad graag shops kunnen filteren waar ik geen zaken mee wil doen. Het is duidelijk dat de onderliggende code hiervoor op het moment niet geschikt is, echter ben ik er van overtuigd dat het mogelijk moet zijn. Je kan bijvoorbeeld gebruikers die dit feature aan hebben staan uit kunnen sluiten van de cache, ik heb er geen problemen mee iets langer te wachten op het prijs resultaat in forum posts e.d.

🇺🇦

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 13:23

Electrowolf

Mod met Liefde!

Nu met Black Friday extra relevant. De Black Friday zoekoptie is hiermee ook nutteloos geworden als de meeste prijsdalers door die ene shop komen waar ik niets wil kopen.

PW: Winkel niet meenemen in prijsberekening bij zoeken

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Een eerste versie van deze feature is nu beschikbaar.

plan: Eerste versie shopfilter in de Pricewatch - Development-iteratie #204

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:47

Moonsugar

Communitymanager
@XWB was me al voor, maar de eerste versie is inderdaad live.

Wij horen graag in dit topic wat jullie als volgende stappen zouden willen zien voor dit filter. Met jullie feedback kunnen we ervoor zorgen dat dit uitgebouwd kan worden tot een mooie volledige functionaliteit. :)

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@Moonsugar Dank!

Denk dat veel Tweakers een persistent versie van dit filter op prijs zouden stellen.

Een ander issue met die filters is, IMO, dat sommige filters die je weinig / nooit gebruikt wel veel ruimte innemen en dat andere filters dan weer lastig te vinden zijn, omdat je niet weet in welke groep ze zitten.

Bijvoorbeeld @ https://tweakers.net/monitoren/vergelijken/ staat Schermdiagonaal, toch redelijk belangrijk, niet boven de fold.

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 31-03-2021 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Fijn dat de eerste stap eindelijk is genomen.

"Een niveau dieper, op het prijzenoverzicht van het product, in de header van het product en in de rest van de website werkt het filter nog niet. Deze mogelijkheden moeten we nog ontwikkelen. In volgende releases zullen we dit verder verbeteren en de functionaliteit hiervan uitbreiden.
shopfilter"

Voor mij inderdaad pas echt nuttig als dit site breed ingevoerd is. Dwz ik zie bepaalde winkels nergens meer.

Ook zouden de prijzen van die winkels, hoe lastig misschien ook om te implementeren, niet meegenomen moeten worden in de prijsgrafieken zodat deze ook weer realistisch zijn. Daarnaast niet in de wenslijsten, waardoor o.a. de wenslijst in de tracker ook weer nut gaat hebben.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
@Moonsugar @XWB
Kunnen jullie shops die het vaakst door Tweakers gekozen worden bovenaan plaatsen? Ik weet zeker dat centralpooint Max ICT en die tweedehands sites en zakelijke shops vaak gekozen worden!

[ Voor 5% gewijzigd door New Yorker op 07-04-2021 06:04 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:47

Moonsugar

Communitymanager
Voor degenen die feedback willen geven op het shopfilter: [Feedbacktopic] Shopfilter

Has wares if you have coin 💰

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.