"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Heldere taal Wout, dankjewel voor deze transparante update.WoutF schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:51:
De reden waarom er nu op dit moment niet de banhammer toegepast wordt, is omdat ........Dat is het punt waar we nu op staan.
Transparant? Ik vind het meer rookglas. Je ziet wat wazige contouren, meer niet.Znorkus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:10:
[...]
Heldere taal Wout, dankjewel voor deze transparante update.
Transparant zou zijn: "Ze hebben afgelopen week te horen gekregen dat voor eind van deze maand de feed op orde moet zijn en anders worden ze tot het probleem is opgelost uit de pricewatch verwijderd."
Correct zou zijn: Per direct uit de pricwatch gooien tot eind van het jaar. Dan heeft MaxICT de tijd op "het probleem" (ahum) op te lossen. Per 01-01 weer op proef toestaan. En weer de fout in? Gewoon een perm-ban.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Het is aan Tweakers om te bepalen hoe zij hier in staan en snap ook wel dat ze eerst netjes willen overleggen. Een van de redenen die ik kan bedenken: prijsfouten / levertijd fouten zie je niet alleen bij MaxICT, maar bij nog veel meer winkels, voornamelijk winkels die wat meer excentriekere artikelen feeden. Blijkbaar is het niet zo gemakkelijk om een correcte feed aan te bieden. Gooi je MaxICT er uit, dan mag je over een maand de volgende er uit gooien. En voor je het weet blijft er niets meer over.

En ja, tuurlijk kan ik me de frustratie wel voorstellen als een prijsalert steeds maar weer niet klopt, zeker als je al een jaar lang aan het hopen bent op een videokaart die je kan betalen. Het zou inderdaad ook goed zijn als daar vanuit Tweakers een oplossing voor komt: een prijsalert die je kan filteren op leverbaarheid, waarmee je eventueel een shop kan uitsluiten. Volgens mij is daarmee een hoop opgelost.

===
Zelf vind ik het het fijn vind dat er zoveel mogelijk shops in de pricewatch staan. Mijn visie: Liever hier en daar een foutje teveel, dan dat ik handmatig een lijst aan webshops af moet gaan van prijzen die niet (meer) gefeed staan. En gezien filteren tegenwoordig mogelijk is: het blijft me daarom fascineren hoeveel mensen zich hier überhaupt druk over maken.

Waar ik me verder nog over verwonder:
- het reviews argument, je ziet namelijk bij bijna elke webshop dat er een significante hoeveelheid reviews wordt geschreven door newbies. ZIjn de reviews ineens negatief dan is het helemaal niet meer vreemd dat het een newbie is.

- ben je iets te positief dan vraagt men zich hier soms af of je bij MaxICT (of Tweakers) werkt..
- ik heb ook al voorbij zien komen dat het zelfs een verdienmodel zou zijn om mensen te laten bestellen wat niet geleverd kan worden.

En hierboven nog:
- de ballen uit de broek lachen vanwege een foute feed aanleveren... maar wáárom?
- blijkbaar gaat het ook vaker fout dan goed wordt hier genoemd, maar zou dat gebaseerd zijn op cijfers, of op een onderbuikgevoel?
En blijkbaar ben je al een oplichter als je een laptop van 7 euro niet levert: https://tweakers.net/shopreview/permalink/380336/

[Voor 3% gewijzigd door Steephh op 18-11-2021 22:02]
_@/'
Mee eens, maar moet je dan niet toegeven dat de voorwaarden en de gevolgen van het breken hiervan gewoon een wassen neus zijn?Steephh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:50:
De pricewatch is een gratis dienst, op hoge poten min of meer het definitief verwijderen eisen en/of volledig openheid van communicatie vind ik dan ook bijzonder vreemd. Ben je er niet tevreden over dan gebruik je m niet. Of bouw je er zelf een. Ik vind het netjes dat er überhaupt nog zoveel wordt meegedacht en over de communicatie wordt gemeld.
Het is aan Tweakers om te bepalen hoe zij hier in staan en snap ook wel dat ze eerst netjes willen overleggen. Een van de redenen die ik kan bedenken: prijsfouten / levertijd fouten zie je niet alleen bij MaxICT, maar bij nog veel meer winkels, voornamelijk winkels die wat meer excentriekere artikelen feeden. Blijkbaar is het niet zo gemakkelijk om een correcte feed aan te bieden. Gooi je MaxICT er uit, dan mag je over een maand de volgende er uit gooien. En voor je het weet blijft er niets meer over.
En ja, tuurlijk kan ik me de frustratie wel voorstellen als een prijsalert steeds maar weer niet klopt, zeker als je al een jaar lang aan het hopen bent op een videokaart die je kan betalen. Het zou inderdaad ook goed zijn als daar vanuit Tweakers een oplossing voor komt: een prijsalert die je kan filteren op leverbaarheid, waarmee je eventueel een shop kan uitsluiten. Volgens mij is daarmee een hoop opgelost.
===
Zelf vind ik het het fijn vind dat er zoveel mogelijk shops in de pricewatch staan. Mijn visie: Liever hier en daar een foutje teveel, dan dat ik handmatig een lijst aan webshops af moet gaan van prijzen die niet (meer) gefeed staan. En gezien filteren tegenwoordig mogelijk is: het blijft me daarom fascineren hoeveel mensen zich hier überhaupt druk over maken.![]()
Waar ik me verder nog over verwonder:
- het reviews argument, je ziet namelijk bij bijna elke webshop dat er een significante hoeveelheid reviews wordt geschreven door newbies. ZIjn de reviews ineens negatief dan is het helemaal niet meer vreemd dat het een newbie is.![]()
- ben je iets te positief dan vraagt men zich hier soms af of je bij MaxICT (of Tweakers) werkt..
- ik heb ook al voorbij zien komen dat het zelfs een verdienmodel zou zijn om mensen te laten bestellen wat niet geleverd kan worden.hoe je daar precies geld aan zou kunnen verdienen is echter nog niet genoemd
En hierboven nog:
- de ballen uit de broek lachen vanwege een foute feed aanleveren... maar wáárom?
- blijkbaar gaat het ook vaker fout dan goed wordt hier genoemd, maar zou dat gebaseerd zijn op cijfers, of op een onderbuikgevoel?
En blijkbaar ben je al een oplichter als je een laptop van 7 euro niet levert: https://tweakers.net/shopreview/permalink/380336/
Of het een dienst is of niet, en of die gratis is of niet is niet geheel relevant. Uiteindelijk is het een B2B overeenkomst. En als Tweakers die bewust laat liggen zonder dat ze er iets mee doen, kunnen andere bedrijven er terecht op wijzen "hey! MaxICT mag ook de spreekwoordelijke schijt hebben aan de regels, dus wij ook". En logisch, je kan niet bedrijf A hun gang laten gaan, en bedrijf B straffen. Gelijke monniken etc
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Max ICT is toch aangesproken en bezig om de feed aan te passen? Zie:corset schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:18:
[...]
Mee eens, maar moet je dan niet toegeven dat de voorwaarden en de gevolgen van het breken hiervan gewoon een wassen neus zijn?
Of het een dienst is of niet, en of die gratis is of niet is niet geheel relevant. Uiteindelijk is het een B2B overeenkomst. En als Tweakers die bewust laat liggen zonder dat ze er iets mee doen, kunnen andere bedrijven er terecht op wijzen "hey! MaxICT mag ook de spreekwoordelijke schijt hebben aan de regels, dus wij ook". En logisch, je kan niet bedrijf A hun gang laten gaan, en bedrijf B straffen. Gelijke monniken etc
En waarom zou je bewust een slechte feed willen aanleveren? Iedereen is er juist bij gebaat om een juiste feed aan te leveren. De webshop voor goede ervaringen en reviews (leidend tot een hogere omzet), tweakers voor de betrouwbaarheid en de gebruiker voor een prettige ervaring.WoutF schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:51:
De reden waarom er nu op dit moment niet de banhammer toegepast wordt, is omdat Max ICT de toezegging heeft gedaan hun feed aan te passen.
Wat heb je er aan als webshop om voor elke klik te moeten betalen, wanneer deze leidt naar een niet beschikbaar product of een product met een foutieve prijs. Ik snap oprecht niet in wiens belang dat dat is. Dit leidt enkel tot extra kosten en indien er daadwerkelijk besteld is ook weer tot het terugdraaien van orders en betalingen. En als "cadeautje" een negatieve review vangen... Hoe is dit een levensvatbare bedrijfsvoering?

_@/'
Sinds 2016 loopt dit al, en na 5 jaar komen "ze hebben al 1x eerder de feed moeten aanpassen en nu weer" is niet "Ze zorgen ervoor"Steephh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:43:
[...]
Max ICT is toch aangesproken en bezig om de feed aan te passen? Zie:
[...]
En waarom zou je bewust een slechte feed willen aanleveren? Iedereen is er juist bij gebaat om een juiste feed aan te leveren. De webshop voor goede ervaringen en reviews (leidend tot een hogere omzet), tweakers voor de betrouwbaarheid en de gebruiker voor een prettige ervaring.
Wat heb je er aan als webshop om voor elke klik te moeten betalen, wanneer deze leidt naar een niet beschikbaar product of een product met een foutieve prijs. Ik snap oprecht niet in wiens belang dat dat is. Dit leidt enkel tot extra kosten en indien er daadwerkelijk besteld is ook weer tot het terugdraaien van orders en betalingen. En als "cadeautje" een negatieve review vangen... Hoe is dit een levensvatbare bedrijfsvoering?
Het gaat er niet om dat ze willen overleggen, het gaat er om hoe er wordt gecommuniceerd en omgegaan met de community op dit moment. Plus, Plus(Beta), cookie muur en de frontpage a/b test hebben er ook flink op ingehakt bij de community. Dat dit topic ondertussen meer dan vijf jaar oud is ook een indicatie daarvan. Ik denk dat je dat punt volledig voorbij gaat.Steephh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:50:
Los daarvan gaat het bij heel veel winkels wel goed om correcte feedback aan te bieden dus dat argument mag je weg laten.
Zeven jaar geleden werd dat al geopperd dus verwacht niet dat het binnen kort opeens wel wordt geïmplementeerd. (Ik krijg graag ongelijk!Steephh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:50:

Een heel politiek correct antwoord. Na bijna 1500 reacties is de conclusie gewoon: slappe hap. Het volledige beeld kun je ook geven door je gebruikers te beschermen. Bijvoorbeeld door hun feed wel te includen maar er echter geen link van te maken met de notitie dat het niet fair is.Bart Zoetmulder schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:36:
[...]
Daar hebben wel al wel eens antwoord op gegeven. Ons standpunt is altijd geweest dat we een volledig beeld van de markt willen schetsen in de Pricewatch en dat gebruikers zelf kunnen kiezen of ze ergens willen shoppen. De shop rating is een goed middel om een shop te beoordelen en met het filter kun je shops wegfilteren.
Onze product marketeer bekijkt of er vanuit de regels en voorwaarden voldoende aanleiding is om eventueel een shop te waarschuwen of zelfs uit te zetten, iets waar we overigens niet snel lichtzinnig over denken. In de tussentijd sta ik of iemand uit mijn team in contact met de klant om hun kant van het verhaal ook te begrijpen en te overleggen of we met aanpassingen de situatie kunnen oplossen.
Je hebt hier zoveel mensen die echt heel oprecht en genuanceerd hun feedback geven. Dat moet toch enige waarde hebben? Voor mij is het nog steeds onbegrijpelijk hoe dit wordt afgehandeld.
@WoutF geeft nu letterlijk aan dat het niet in orde is. Echter geven jullie ze tijd om het "te fixen". Dus m.b.t. die regeltjes e.d; je kunt ze gewoon uit zetten tot ze hun spulleboel op orde hebben. Dat lijkt mij een no-brainer.
Ik meen dit oprecht. Laat je mening en gedachte eens los voor een dag en kijk er eens met een frisse en objectieve blik opnieuw naar.
"Door je gebruikers te beschermen"...Douweegbertje schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:00:
[...]
Een heel politiek correct antwoord. Na bijna 1500 reacties is de conclusie gewoon: slappe hap. Het volledige beeld kun je ook geven door je gebruikers te beschermen. Bijvoorbeeld door hun feed wel te includen maar er echter geen link van te maken met de notitie dat het niet fair is.
Je hebt hier zoveel mensen die echt heel oprecht en genuanceerd hun feedback geven. Dat moet toch enige waarde hebben? Voor mij is het nog steeds onbegrijpelijk hoe dit wordt afgehandeld.
@WoutF geeft nu letterlijk aan dat het niet in orde is. Echter geven jullie ze tijd om het "te fixen". Dus m.b.t. die regeltjes e.d; je kunt ze gewoon uit zetten tot ze hun spulleboel op orde hebben. Dat lijkt mij een no-brainer.
Ik meen dit oprecht. Laat je mening en gedachte eens los voor een dag en kijk er eens met een frisse en objectieve blik opnieuw naar.

Het gaat om een aangeleverde feed die foutieve informatie bevat. Vooropgesteld: dat hoort inderdaad niet, maar zodra je op de website van Max ICT terecht komt en ziet dat de prijs en/of levertijd niet klopt kan je zelf nog prima bepalen of je wel/niet wil bestellen. Al dan niet op basis van de reviews waarvan de score links van de prijs stond voordat je doorklikte.
Door een waardeoordeel te hangen aan shops (Tweakers heeft er 4500 geïndexeerd in totaal) en dit constant te moeten monitoren ben je zo heel wat FTE verder. Bedenk: het gaat niet alléén om Max ICT maar je moet dergelijk beleid breed doortrekken.

Je noemt oprechte en genuanceerd feedback, maar de nuance vind ik persoonlijk soms ver te zoeken (zie de punten genoemd in mijn vorige post). Ik vind het ook bijzonder dat je aan de hand van deze eenzijdige belichting met vooral negatieve verhalen zelf gelijk al het oordeel klaar hebt. Iemand met een positieve ervaring zal hier namelijk nóóit zomaar in posten naar aanleiding van díe specifieke ervaring.

Tweakers heeft zelf een véél beter overzicht dan wij als gebruiker van de PW en lezer van dit topic. Ik denk dan bijvoorbeeld aan totaal aantal clicks vs. negatieve reviews ten opzichte van een andere shop. Geen idee of ze zelfs nog meer kunnen zien, bijvoorbeeld of er daadwerkelijk een bestelling uit volgde. Dat in combinatie met het onderlinge contact wat ze met MaxICT hebben en hoe dit precies verloopt, geeft Tweakers meer dan voldoende grond voor hen om zélf te bepalen wanneer het nodig is om de boel uit te zitten indien er geen verbetering merkbaar is.
En ergens gélijk met gestrekt been in stappen geeft natuurlijk vaak niet het gewenste effect. Daarom wil je ook proportioneel optreden.

Overigens zijn deze negatieve verhalen natuurlijk niet onterecht, maar je zal in dit topic vrijwel geen positieve verhalen horen, althans niet direct volgend uit een bestelling en niet álles gaat mis, anders bestonden ze immers niet meer

[Voor 11% gewijzigd door Steephh op 19-11-2021 01:23]
_@/'

(Ook opvallend dat het er op lijkt dat ze na een stroom van x negatieve revieuws, er een positieve verschijnt en degene die positief revieuw achterlaat, ook extreem blij!!!!! zijn en vaak een soort gelijke zinstructuur/woord opbouw gebruiken.)
Imo wat tweakers kan doen is na al dat 'gekloot' van maxict (en hopelijk voor hun hun spul op orde hebben ), hun een rating reset geven +ev een pricewatch data wipe geven zodat de prijzen weer 'normaal' zijn (tot zover mogenlijk, in als alle data van periode x tot x - maxict). Laat ze maar legit bewijzen of ze het wel kunnen
[Voor 22% gewijzigd door Harmisol op 19-11-2021 08:34]
Jammer dat je voorbij gaat aan het feit dat tweakers bewust toestaat dat max ict de voorwaarden al 6 jaar negeert en er niks aan doet..Steephh schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:39:
[...]
"Door je gebruikers te beschermen"...Alsof Tweakers over het algemeen gebruikers zijn die niet zelf kunnen nadenken...
Het gaat om een aangeleverde feed die foutieve informatie bevat. Vooropgesteld: dat hoort inderdaad niet, maar zodra je op de website van Max ICT terecht komt en ziet dat de prijs en/of levertijd niet klopt kan je zelf nog prima bepalen of je wel/niet wil bestellen. Al dan niet op basis van de reviews waarvan de score links van de prijs stond voordat je doorklikte.
Door een waardeoordeel te hangen aan shops (Tweakers heeft er 4500 geïndexeerd in totaal) en dit constant te moeten monitoren ben je zo heel wat FTE verder. Bedenk: het gaat niet alléén om Max ICT maar je moet dergelijk beleid breed doortrekken.![]()
Je noemt oprechte en genuanceerd feedback, maar de nuance vind ik persoonlijk soms ver te zoeken (zie de punten genoemd in mijn vorige post). Ik vind het ook bijzonder dat je aan de hand van deze eenzijdige belichting met vooral negatieve verhalen zelf gelijk al het oordeel klaar hebt. Iemand met een positieve ervaring zal hier namelijk nóóit zomaar in posten naar aanleiding van díe specifieke ervaring.![]()
Tweakers heeft zelf een véél beter overzicht dan wij als gebruiker van de PW en lezer van dit topic. Ik denk dan bijvoorbeeld aan totaal aantal clicks vs. negatieve reviews ten opzichte van een andere shop. Geen idee of ze zelfs nog meer kunnen zien, bijvoorbeeld of er daadwerkelijk een bestelling uit volgde. Dat in combinatie met het onderlinge contact wat ze met MaxICT hebben en hoe dit precies verloopt, geeft Tweakers meer dan voldoende grond voor hen om zélf te bepalen wanneer het nodig is om de boel uit te zitten indien er geen verbetering merkbaar is.
En ergens gélijk met gestrekt been in stappen geeft natuurlijk vaak niet het gewenste effect. Daarom wil je ook proportioneel optreden.![]()
Overigens zijn deze negatieve verhalen natuurlijk niet onterecht, maar je zal in dit topic vrijwel geen positieve verhalen horen, althans niet direct volgend uit een bestelling en niet álles gaat mis, anders bestonden ze immers niet meer
Als je gaat roepen over nuance en objectiviteit, dan zou het je sieren als je dat zelf ook deed.
1.) Het gaat niemand hier om de GPU situatie, dat is een voorbeeld. DIt probleem speelt al sinds 2016, dus dat argument kan je vergeten.
2.) Sinds 2016 krijgen we te horen "het is pas 2x fout gegaan, dus we geven ze nog een kans." Het gaat al sinds 2016 fout. De tijd dat het goed ging is een stuk korter dan de tijd dat het fout gaat.
3.) Tweakers (ik ga even niemand persoonlijk benoemen, want het blijft een bedrijf met meerdere verantwoordelijken) weet dat ze de voorwaarden negeren, weet dat ze dit blijven doen. En het wordt toe gestaan. Wat voor beeld geeft dat over de betrouwbaarheid?
Ter idee, mensen op mijn werk en in mijn familie geven zelf al aan tweakers pricewatch te ontwijken omdat het niet betrouwbaar is. En als tweakers fan zou ik ze moeten overtuigen van het tegen deel. Maar waarom? Als bedrijven worden toegestaan die willens en wetens de regels breken, wat is er dan over van de betrouwbaarheid?
[Voor 17% gewijzigd door corset op 19-11-2021 08:33]
Daarom zei ik ook al in mijn eerdere post, pricewatch is niet /word steeds minder betrouwbaar door acties van maxict. En gegeven moment verpest tweakers het voor hun zelf. Bedoel waarom zou je in een database kijken als die niet meer klopt/betrouwbaar is.corset schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:26:
[...]
Ter idee, mensen op mijn werk en in mijn familie geven zelf al aan tweakers pricewatch te ontwijken omdat het niet betrouwbaar is. En als tweakers fan zou ik ze moeten overtuigen van het tegen deel. Maar waarom? Als bedrijven worden toegestaan die willens en wetens de regels breken, wat is er dan over van de betrouwbaarheid?
Het enigste waar ik tweakers op het moment voor gebruik qua pricewatch is product vergelijking.. En welke winkel het verkoopt, niet voor een indicatie van de prijzen iedergeval, want dat is voor een langetijd niet betrouwbaar meer voor me.
De technische research hiernaar is door ons devteam twee dagen geleden afgerond. Het is dus actief in ontwikkelingdylan111111 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:55:
Zeven jaar geleden werd dat al geopperd dus verwacht niet dat het binnen kort opeens wel wordt geïmplementeerd. (Ik krijg graag ongelijk!)

Zou fijn zijn als dit voor de start van black friday is gebeurtWoutF schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:43:
Er is een aantal redenen waarom dit lang is blijven liggen. Op dit moment zitten we er bovenop en binnen een paar dagen moet dit linksom of rechtsom opgelost zijn.
[...]
De technische research hiernaar is door ons devteam twee dagen geleden afgerond. Het is dus actief in ontwikkeling

Wat andere Tweakers al hebben aangegeven, wat MaxICT doet gaat tegen het regelement van Tweakers zelf in, in mijn ogen is het een kwalijke zaak dat dit al zoveel jaar speelt.
Conclusie: je mag jezelf als winkel misdragen op Tweakers.net zolang je maar een smoesje verzint (geloofwaardigheid van het smoesje maakt niet uit) en ook netjes de facturen betaalt.WoutF schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:51:
De reden waarom er nu op dit moment niet de banhammer toegepast wordt, is omdat Max ICT de toezegging heeft gedaan hun feed aan te passen. Zoals velen hier wel weten worden achter de schermen bij hen verschillende feeds van verschillende leveranciers automatisch gekoppeld. Ze hebben dat geanalyseerd en zeggen te snappen waar het op dit moment mis gaat. De wijzigingen die ze gaan doorvoeren moeten ervoor zorgen dat de niet leverbare producten met een te lage prijs niet meer automatisch doorgezet worden. Dat is waar we nu op wachten om te kijken of dat de foutieve prijzen oplost.
Natuurlijk gaat het Tweakers.net/DPG niet om het geld, maar om een goed overzicht van de markt te geven.

De TS van dit topic werd op 19 oktober 2016 om 14:55 gepost door Znorkus.Het is overigens niet zo dat hier de afgelopen jaren nooit iets mee gedaan is. In 2018 was er een vergelijkbaar probleem met de feed. Toen hebben we ze daadwerkelijk een tijdje uit de PW gehaald. Na de toenmalige wijziging aan hun kant hebben we verschillende steekproeven gedaan en de fouten waren er toen echt uit. Dat wil niet zeggen dat het iedereens favoriete winkel werd - nogmaals, daar hebben we shopreviews voor - maar wat in de feed stond klopte wel.
(14 1-ster reviews in 3 weken tijd)
Crewlid Outerspace wist al snel te reageren met het feit dat het bekend was bij Tweakers.net
Is de conclusie dat het vervolgens 2 jaar geduurd voordat Tweakers.net actie ondernam correct?
Hiermee gaf Tweakers.net het signaal aan MaxICT dat het prima was om te zieken op pricewatch, zolang je maar betaalt.
Dat is wel fijn dat jullie dit nu hebben gedaan, de vorige keer dat jullie dat contact hebben opgenomen met MaxICT heeft toen wel heel veel effect gehad.Nu het weer niet goed gaat, hebben we dus het contact gezocht en heel duidelijk gemaakt dat hier snel actie op moet worden ondernomen. Dat is het punt waar we nu op staan.
Die conclusie trek ik uit het feit dat er in 2018 geen grote stilte is geweest in dit topic en ook 2019 was een geweldig goed jaar voor dit topic.
Vervolgens hebben ze Tweakers.net weer 3 jaar mogen sarren en nu komen ze weer met een halfbakken excuus.
Nog eens geweldig nieuws op Tweakers.net, zoals we de laatste tijd al vaker zien.WoutF schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:43:
Er is een aantal redenen waarom dit lang is blijven liggen. Op dit moment zitten we er bovenop en binnen een paar dagen moet dit linksom of rechtsom opgelost zijn.
Over een paar dagen heeft MaxICT het probleem opgelost, dat is natuurlijk een heugelijk feit.
Ik neem aan dat jullie ze ook een minimale termijn hebben gegeven gedurende welke MaxICT aan de voorwaarden moet voldoen, klopt dat?
Noem mij cynisch, maar de vorige keer dat MaxICT werd aangesproken heeft het toch zeker wel geen enkel effect gehad.
@Steephh echt gratis is pricewatch niet.
Allereerst betalen heel veel webwinkels serieus geld om in Pricewatch te mogen staan, voor dat geld hopen ze op een eerlijk speelveld.
Die webwinkels hebben die verwachting, aangezien de voorwaarden die gesteld worden aan Pricewatch dit ook eisen van webwinkels.
Helaas waren er echt bijzonder kleine lettertjes die onleesbaar waren, waarin stond iedere webwinkel wordt geacht zich aan de regels te houden, iedere webwinkel behalve MaxICT.
Daarnaast heb je ook betalende abonnees, die betalen voor alle functionaliteiten van Tweakers.net.
Dus betalen ze ook voor Pricewatch, wat het wederom geen gratis dienst maakt.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
De concrete problemen met de feed waar ze destijds op zijn aangesproken, waarom destijds de levertijd indicatie bij ze op ? is gezet en waarom ze zelfs een poosje helemaal uit de PW zijn gehaald zijn destijds opgelost en worden ook regelmatig gemonitord. Helaas dus inmiddels wel weer teruggekomen, waarop ze inmiddels dus ook opnieuw zijn aangesproken, zoals al toegelicht door @WoutF.T.C schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:38:
[...]
Noem mij cynisch, maar de vorige keer dat MaxICT werd aangesproken heeft het toch zeker wel geen enkel effect gehad.
Daarnaast spelen er al die tijd natuurlijk ook zaken waar Tweakers niet per se grip op heeft, zoals klachten over klantenservice, of het niet nakomen van levertijdindicaties (maar wel dezelfde indicatie in de PW als op hun site). Waardoor het lijkt alsof er een onophoudelijk probleem speelt sinds 2016, maar dat is echt te simpel gesteld. Een groot deel van de klachten in dit topic heeft niets te maken met het overtreden van PW regels.
Wat overigens wel weer mede aanleiding geweest is voor het implementeren van het shopfilter en levertijdfilter. Beide functies die nog verbetering behoeven denk ik (onder meer omdat ze nog niet werken voor prijsalerts). Dus ook in die zin wordt er wel degelijk gewerkt aan het verbeteren van de PW ervaring (al gaat dat uiteraard nooit snel genoeg).
Voor jou en een aantal andere gebruikers hier dan ook het verzoek om de toon een beetje te matigen en te stoppen met alles maximaal negatief uit te leggen. Dat is op geen enkele manier een zinvolle manier van feedback geven waar de mensen op HQ wat mee kunnen.
[Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2021 11:46]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
@Orion84Orion84 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:40:
[...]
De concrete problemen met de feed waar ze destijds op zijn aangesproken, waarom destijds de levertijd indicatie bij ze op ? is gezet en waarom ze zelfs een poosje helemaal uit de PW zijn gehaald zijn destijds opgelost en worden ook regelmatig gemonitord. Helaas dus inmiddels wel weer teruggekomen, waarop ze inmiddels dus ook opnieuw zijn aangesproken, zoals al toegelicht door @WoutF.
Daarnaast spelen er al die tijd natuurlijk ook zaken waar Tweakers niet per se grip op heeft, zoals klachten over klantenservice, of het niet nakomen van levertijdindicaties (maar wel dezelfde indicatie in de PW als op hun site). Waardoor het lijkt alsof er een onophoudelijk probleem speelt sinds 2016, maar dat is echt te simpel gesteld. Een groot deel van de klachten in dit topic heeft niets te maken met het overtreden van PW regels.
Wat overigens wel weer mede aanleiding geweest is voor het implementeren van het shopfilter en levertijdfilter. Beide functies die nog verbetering behoeven denk ik (onder meer omdat ze nog niet werken voor prijsalerts). Dus ook in die zin wordt er wel degelijk gewerkt aan het verbeteren van de PW ervaring (al gaat dat uiteraard nooit snel genoeg).
[mbr]Voor jou en een aantal andere gebruikers hier dan ook het verzoek om de toon een beetje te matigen en te stoppen met alles maximaal negatief uit te leggen. Dat is op geen enkele manier een zinvolle manier van feedback geven waar de mensen op HQ wat mee kunnen.[/mbr]
https://tweakers.net/info...arden-pricewatch-manager/
Artikel 5 en Artikel 8
Sorry maar dit zijn toch echt punten waar ze al lange tijd niet aan voldoen
Edit Artikel 9 is waar ze misbruik van maken
Als Bart in 2018 meermaals aangeeft dat ze onder een vergrootglas liggen maar er op dat moment geen overtredingen gevonden zijn bij controles, dan ga ik er van uit dat die problemen destijds daadwerkelijk een tijd lang opgelost zijn geweest.Markozv schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:51:
[...]
@Orion84
https://tweakers.net/info...arden-pricewatch-manager/
Artikel 5 en Artikel 8
Sorry maar dit zijn toch echt punten waar ze al lange tijd niet aan voldoen
Ik ga hier verder niet over en heb dus ook geen inzicht in of en zo ja sinds wanneer de problemen weer terug zijn. Maar daar is inmiddels dus in elk geval actie op ondernomen.
Waar ik als forumadmin wel voor wil waken is dat het hier een botte klaagmuur wordt, want daar heeft niemand wat aan.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat is begrijpelijk en respecteer ik ook, en ja gaat wat ver bij sommige opmerkingen.Orion84 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:59:
[...]
Waar ik als forumadmin wel voor wil waken is dat het hier een botte klaagmuur wordt, want daar heeft niemand wat aan.
Maar standpunt van veel mensen hier momenteel is dat het een terugkerend probleem is en (wij) het gevoel hebben dat er niks mee gebeurt of serieus worden genomen.
Nu ook veel meer mensen thuis zitten, werken en spullen online bestellen is het deste belangrijker dat ze ook kunnen vertrouwen op een goede PW
Oprechte vraag: hoe heeft Max ICT baat bij dit gecrëerde oneerlijke speelveld?T.C schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:38:
[...]
@Steephh echt gratis is pricewatch niet.
Allereerst betalen heel veel webwinkels serieus geld om in Pricewatch te mogen staan, voor dat geld hopen ze op een eerlijk speelveld.
Die webwinkels hebben die verwachting, aangezien de voorwaarden die gesteld worden aan Pricewatch dit ook eisen van webwinkels.
Helaas waren er echt bijzonder kleine lettertjes die onleesbaar waren, waarin stond iedere webwinkel wordt geacht zich aan de regels te houden, iedere webwinkel behalve MaxICT.
Daarnaast heb je ook betalende abonnees, die betalen voor alle functionaliteiten van Tweakers.net.
Dus betalen ze ook voor Pricewatch, wat het wederom geen gratis dienst maakt.
Daarnaast: de pricewatch maakt geen deel uit van de functionaliteiten / diensten zoals genoemd op de abonnementen pagina
_@/'
Er is al jarenlang consequent gedoe met MaxICT, dit hele topic toont dat aan.Orion84 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:40:
[...]
De concrete problemen met de feed waar ze destijds op zijn aangesproken, waarom destijds de levertijd indicatie bij ze op ? is gezet en waarom ze zelfs een poosje helemaal uit de PW zijn gehaald zijn destijds opgelost en worden ook regelmatig gemonitord. Helaas dus inmiddels wel weer teruggekomen, waarop ze inmiddels dus ook opnieuw zijn aangesproken, zoals al toegelicht door @WoutF.
[mbr]Voor jou en een aantal andere gebruikers hier dan ook het verzoek om de toon een beetje te matigen en te stoppen met alles maximaal negatief uit te leggen. Dat is op geen enkele manier een zinvolle manier van feedback geven waar de mensen op HQ wat mee kunnen.[/mbr]
De issues variëren van:
- Het tonen van een onjuiste prijs
- Het tonen van een onjuiste voorraad status
- Slechte communicatie naar klanten, althans zie ik het niet communiceren als slechte communicatie
- Gebruikte producten opsturen als nieuw
- Verkeerde (goedkopere) producten opsturen
- Geen producten opsturen
Natuurlijk heeft Tweakers.net niet overal invloed op.
Ik ben wel van mening dat Tweakers.net invloed heeft op het eigen handelen of het nalaten ervan.
Ik geloof @WoutF dat er andere zaken waren die veel aandacht opslokken.
Echter zijn de problemen met MaxICT niet nieuw, MaxICT ligt niet voor niets al enkele jaren onder een vergrootglas aangezien het een zorgenkindje is.
In deze situatie waren/zijn er veel klachten, die erop wijzen dat deze vos zijn haren verloren is en de streken heeft behouden.
Ik en andere gebruikers verwijten Tweakers.net dus niet dat MaxICT aan het klootviolen is.
Wat ik en veel anderen Tweakers.net verwijten is dat er pas laat actie wordt ondernomen.
Bij een repeat offender zoals MaxICT, die al meerdere keren op de vingers is getikt door Tweakers.net mag je wel een iets pro-actievere houding verwachten.
In het verleden is het Tweakers.net helaas niet goed genoeg gelukt om effectief op te treden tegen MaxICT.
Tweakers.net heeft het niet voor elkaar gekregen om MaxICT te bewegen om goede informatie te tonen.
Tweakers.net heeft het niet voor elkaar gekregen om MaxICT uit pricewatch te weren.
Het verhaal van Tweakers.net dat ze bewust ook winkels met hele slechte reviews te tonen, om daarmee de consumenten is lovenswaardig.
Nu denk ik dat dit nu nog niet effectief genoeg lukt.
Misschien moet Tweakers.net een kleurencodering voor de beoordelingen.
Fel groen bij 5 sterren, geel bij 2,5 sterren en rood bij 1 ster of zoiets.
Met als toevoeging dat de beoordeling ook fel rood kleurt als er binnen een week meer dan 10 reviews van 1 ster worden gegeven.
Overigens zou Tweakers.net ook een waarschuwing kunnen geven bij productcategorieën waar een winkel bovengemiddeld vaak problemen mee heeft.
"Let op! In het verleden heeft {winkelnaam} incorrecte voorraden getoond."
"Let op! In het verleden heeft {winkelnaam} problemen gehad met de levertijden."
Note:
Sinds dit topic bestaat (oktober 2016) komt regelmatig iemand van de betaalde tweakers crew langs in dit topic, die klinkt heel begripvol. Hij zegt zelfs: "We begrijpen je frustraties".
Dan wacht je hoopvol af tot er actie wordt ondernomen, 31 maart 2021 was het zover.
De introductie van het shopfilter, vanaf dat moment kon je aangeven dat je een bepaalde winkel niet in de resultaten wilde hebben.
Had je bijvoorbeeld slechte ervaringen met MaxICT, kon je die vanaf dat moment deze verbergen in pricewatch.
In het onwaarschijnlijke geval dat je goede ervaringen had met MaxICT, liet je die zichtbaar.
Dit leverde bij vele tweakers een gevoel van euforie op.
Eindelijk waren ze verlost van het gezwel dat MaxICT heet.
Niet snel daarna bleek shopfilter een dooie mus te zijn, want bij price alert werkte dit niet.
Juist daar was het handig geweest.
Nu ga ik ervan uit dat ze nog geen tijd gevonden hebben om dit programmeer foutje op te lossen, want het is vast geen bewuste sabotage van price alert geweest.
De toon van een discussie wordt bepaald door de partijen die deelnemen aan de betreffende discussie.
Wanneer de een partij in de discussie stelsel matig laat zien de andere partij niet serieus te nemen, ga je frustraties krijgen.
Jij ziet de toon in deze discussie als agressief, ik denk dat andere mensen de toon eerder duidelijk vinden dan agressief.
Dit heeft met de pricewatch te maken en dáár gaat deze hele discussie over.T.C schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:47:
[...]
Er is al jarenlang consequent gedoe met MaxICT, dit hele topic toont dat aan.
De issues variëren van:
- Het tonen van een onjuiste prijs
- Het tonen van een onjuiste voorraad status
Jammer, maar helaas: dit heeft niets met de pricewatch functionaliteit te maken. Vervelend als het je overkomt - hoort ook niet - maar dit kan je prima kwijt als review. Naar mijn idee zijn deze laatste 4 genoemde punten géén extra argument. Sterker nog: je wil júist dat ze in de pricewatch vermeld blijven, immers kan je dan gelijk zien wat er aan reviews geschreven wordt! Schijnbaar, zo nu en dan dit soort ervaringen. Aan de consument de keuze om wel/niet te bestellen- Slechte communicatie naar klanten, althans zie ik het niet communiceren als slechte communicatie
- Gebruikte producten opsturen als nieuw
- Verkeerde (goedkopere) producten opsturen
- Geen producten opsturen

Wacht even.. niet voor elkaar gekregen? Ze kunnen dit contract gewoon opzeggen.Tweakers.net heeft het niet voor elkaar gekregen om MaxICT uit pricewatch te weren.

Niet bestaande functionaliteit is een programmeerfoutje??Note:
....
Niet snel daarna bleek shopfilter een dooie mus te zijn, want bij price alert werkte dit niet.
Juist daar was het handig geweest.
Nu ga ik ervan uit dat ze nog geen tijd gevonden hebben om dit programmeer foutje op te lossen, want het is vast geen bewuste sabotage van price alert geweest.

Met erachteraan "het is vast geen bewuste sabotage van price alert geweest"...

_@/'
Eerst had pricewatch niet eens de functionaliteit shopfilter.Steephh schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:13:
[...]
Niet bestaande functionaliteit is een programmeerfoutje??
Het doel van het shopfilter was helder, gebruikers de mogelijkheid geven om bepaalde winkels te verbergen in de resultaten van de zoekfunctie van pricewatch.
Binnen pricewatch zijn meerdere zoekfuncties, waaronde, price alert.
Dan lijkt het mij een programmeer foutje als die koppeling niet gemaakt is.
Of het moet zo zijn dat dit weer een bewuste keuze is geweest van Tweakers.net
Maar blijkbaar is het in jouw ogen een dikke prima dat waardeloze winkels de resultaten vertroebelen.
Er is bij de introductie van het shopfilter heel duidelijk aangegeven dat dat een eerste implementatie was en er daarna verder gekeken wordt naar het uitbreiden van die functionaliteit. Waarbij ook direct de dialoog is gezocht om daar input voor te verzamelen: [Feedbacktopic] ShopfilterT.C schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:36:
[...]
Eerst had pricewatch niet eens de functionaliteit shopfilter.
Het doel van het shopfilter was helder, gebruikers de mogelijkheid geven om bepaalde winkels te verbergen in de resultaten van de zoekfunctie van pricewatch.
Of het moet zo zijn dat dit weer een bewuste keuze is geweest van Tweakers.net
En dit is dus precies de toon die ik hier niet meer wil zien. Dat gekat op elkaar, op crew en op HQ medewerkers is alles behalve constructief. We grijpen niet graag in in topic waarin feedback gegeven wordt op Tweakers, maar als de toonzetting niet verbetert gaat dat wel gebeuren.Maar blijkbaar is het in jouw ogen een dikke prima dat waardeloze winkels de resultaten vertroebelen.
Wellicht was eerder simpelweg geen behoefte aan en is deze daarom niet gebouwd. Dat is géén programmeerfoutje.T.C schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:36:
[...]
Eerst had pricewatch niet eens de functionaliteit shopfilter.

Ongewtijfeld, maar met een goede reden lijkt mij. Je kan heel je website vol duwen met functionaliteit, maar product owners, architecten, ontwerpers, developers en testers werken (helaas) niet gratis. Nu is er prioriteit aan gegeven om dit te onderzoeken, mooi dat dit nu dus opgepakt wordt.Of het moet zo zijn dat dit weer een bewuste keuze is geweest van Tweakers.net
Of een winkel waardeloos is, dat is subjectief. Daarom is het winkelfilter én pricealertfilter juist zo'n mooie oplossing.Maar blijkbaar is het in jouw ogen een dikke prima dat waardeloze winkels de resultaten vertroebelen.

_@/'
Ik gebruik de pricewatch en reviews mede om te bepalen waar ik zaken koop. Een zo objectief mogelijke pricewatch lijkt mij van uitermate groot belang voor Tweakers zelf, juist omdat Tweakers tot nu toe in mijn ogen altijd wel een soort van uitzondering in positieve zin is. Dat is ook de reden waarom ik een abonnement heb afgesloten.
Beetje zoals op rottentomatoes, maar dan voor shopreviews. 1 score van de users met een karmascore boven x, 1 score voor een karmascore lager dan x. Dan houd je het clean. De score kun je dan middelen. Van de hoge karmascore tel je bijvoorbeeld 3x zo zwaar als van users met een lage karmascore. Abonnementhouders kun je ook weer iets mee doen kwa score.delpit schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:25:
Ik zou graag zien dat alleen echte gebruikers reviews kunnen geven. Positieve reviews van gebruikers die alleen maar 1 review geven en weer vertrekken lijkt mij een overduidelijk geval van minimaal verdacht gedrag. Zeker wanneer 80% van de positieve reacties van dergelijke "one time users" komen.
Ik gebruik de pricewatch en reviews mede om te bepalen waar ik zaken koop. Een zo objectief mogelijke pricewatch lijkt mij van uitermate groot belang voor Tweakers zelf, juist omdat Tweakers tot nu toe in mijn ogen altijd wel een soort van uitzondering in positieve zin is. Dat is ook de reden waarom ik een abonnement heb afgesloten.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Op 4 dagen na één jaar geleden ook al voorgesteld: TFHfony in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"Twazerty schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:36:
[...]
Beetje zoals op rottentomatoes, maar dan voor shopreviews. 1 score van de users met een karmascore boven x, 1 score voor een karmascore lager dan x. Dan houd je het clean. De score kun je dan middelen. Van de hoge karmascore tel je bijvoorbeeld 3x zo zwaar als van users met een lage karmascore. Abonnementhouders kun je ook weer iets mee doen kwa score.
Gelukkig zit tweakers er boven op...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Hier ben ik het volledig mee eens. Het is al een tijd lang een beschaafd gesprek, laten we het zo houden. We hebben een mening en die laten we horen, en zo gaat het verder.Orion84 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:43:
[...]Dat gekat op elkaar..
Feature requests kan je eigenlijk beter (met een goed verhaal & onderbouwing) in Mooie Features plaatsen. De kans is dan iets groter dat zoiets wordt opgepakt, ik kan me voorstellen dat de mensen van Tweakers niet altijd & overal meelezen.TFHfony schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:01:
[...]
Op 4 dagen na één jaar geleden ook al voorgesteld: TFHfony in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"
Gelukkig zit tweakers er boven op...

_@/'
Nou, ik denk dat we wel degelijk kunnen stellen dat niet iedereen 'op Tweakers' ook echt een tweaker is. Er is zelfs breed geadverteerd. Let ook op slogans zoals "wij stellen technologie op de proef" en "wij testen met de community". Wat mij betreft zou je het prima kunnen stellen dat niet alleen Tweakers maar dus ook de pricewatch een tweerichtingsverkeer is. Het is voor Tweakers een solide manier om centjes te verdienen. Wat ze dan ook echt verdienen. Visa-versa werkt de user input van de community. Er zijn dus ook genoeg bezoekers die misschien wel puur en alleen de pricewatch gebruiken. Logisch, want het is een mooie tool.Steephh schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:39:
[...]
"Door je gebruikers te beschermen"...Alsof Tweakers over het algemeen gebruikers zijn die niet zelf kunnen nadenken...
Dus ik vind mijn opmerking over het beschermen van de users door zorgen dat informatie correct is (al dan niet met updates/rectificaties) er zeker bij hoort. Echter om uiteindelijk terug te komen op dat tweerichtingsverkeer, dan vind ik het gewoon erg zonde dat het zo moest gaan als het nu gaat. Mijn beweegreden is niet dat ik iets heb tegen webshop X of Y, maar dat het mij wel boeit als de community iets met zeer valide redenen iets aangeeft en dat het eigenlijk in het luchtledige blijft hangen.
Prima dat er nu concreet is gezegd van; links of rechtsom gaan we dit fixen. Had dit gewoon peromgaande gedaan en wellicht pro-actief. Dan hadden we nu toch ook heel deze discussie niet.
Nee wat mij betreft mag heel MAX ICT weg uit de pricewatch
---- edit
Al moet ik toegeven dat we wel de optie hebben om de shop niet te laten zien tijdens het zoeken

[Voor 20% gewijzigd door hollandnick op 20-11-2021 16:06]
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Hij is niet leverbaar. En zo staat de pricewatch vol met GPUs die lage prijzen hebben door MaxICT terwijl er geen voorraad is.MerijnB schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:29:
Bijzonder, [url="https://tweakers.net/reviews/9512/6/de-beste-deals-voor-black-friday-2021-ons-overzicht-van-de-grootste-prijsdalers-cpu-gpu-mobo-en-geheugen.html"]Even los dat de genoemde prijs (€ 698,47) anderhalf uur na schrijven niet meer klopt, als je doorklikt naar max ict zie ik weinig hoop dat je hem voor die prijs gaat krijgen.
Gemiddeld 200/300 euro verschil met de overige webshops die meer op een lijn zitten en wel voorraad hebben.
Alsof er elke ochtend 1 wordt doorgegeven om in de pricewatch te blijven staan.
Edit:
Artikel is aangepast en 3060 is weggehaald.
En het lijkt erop dat MaxICT eindelijk uit de pricewatch is

[Voor 6% gewijzigd door Blubkens op 22-11-2021 08:56]
Als dat zo is zullen velen uit dit topic daar blij mee zijnBlubkens schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:46:
En het lijkt erop dat MaxICT eindelijk uit de pricewatch is

Ik ben benieuwd voor hoe lang en of we hier nog iets over horen van Tweakers.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Kijk dat is nog eens goed nieuws, MaxICT uit de Pricewatch!WoutF schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:
Max ICT is tot nader order op pauze gezet. Op de achtergrond wordt verder gepraat en gewerkt aan het correct krijgen van hun feed.
Ik heb ze gelukkig niet gezien in het FP artikel over Black Friday, dat zou namelijk wel een ramp geweest zijn.
Een artikel van een Tweakers.net auteur/redacteur, waarin een product wordt gemeld bij MaxICT dat vervolgens niet leverbaar blijkt te zijn.
Als je naar de reacties kijkt op het FP artikel zie je dat ze er wel in stonden. Ook daar werd weer over geklaagd. Het lijkt er op dat na korte research Tweakers toch heeft besloten ze voor nu maar te weren, omdat de feed gewoonweg onjuist bleek. Goede stapT.C schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:38:
[...]
Kijk dat is nog eens goed nieuws, MaxICT uit de Pricewatch!
Ik heb ze gelukkig niet gezien in het FP artikel over Black Friday, dat zou namelijk wel een ramp geweest zijn.
Een artikel van een Tweakers.net auteur/redacteur, waarin een product wordt gemeld bij MaxICT dat vervolgens niet leverbaar blijkt te zijn.
Die reacties heb ik niet gezien, heb ik enkel gekeken naar de categorieën waar MaxICT vaker heel competitieve prijzen hanteert en geen voorraad heeft wanneer je wil bestellen.hoi3344 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:42:
[...]
Als je naar de reacties kijkt op het FP artikel zie je dat ze er wel in stonden. Ook daar werd weer over geklaagd. Het lijkt er op dat na korte research Tweakers toch heeft besloten ze voor nu maar te weren, omdat de feed gewoonweg onjuist bleek. Goede stap
Omdat ik die vervolgens niet zag, veronderstelde ik dat MaxICT het deze keer wel netjes deed.
Toen ik vervolgens het bericht van WoutF zag, had ik de hoop dat ze snel genoeg gehandeld hadden.
Ik geloof niet dat de feestdagen, "Black Friday" of "Cyber Monday" de reden is.True schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:55:
My 2 cts. Ik denk dat MaxICT de naam van Tweakers te veel kan schaden met de huidige campagne m.b.t. laagste prijzen op diverse media en dat het daarom uitgeschakeld is. Ik verwacht dat ze snel weer terugkomen na de feestdagen of zelfs al 'black friday / cyber monday'.
Het lijkt mij juist in deze periode het beste voor de consumenten om een volledig beeld te geven van de webshops.
Awesome, dan kan ik eindelijk prijsalerts gaan instellen bij bepaalde producten!WoutF schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:
Max ICT is tot nader order op pauze gezet. Op de achtergrond wordt verder gepraat en gewerkt aan het correct krijgen van hun feed.

JeejTheNephilim schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:31:
[...]
Awesome, dan kan ik eindelijk prijsalerts gaan instellen bij bepaalde producten!

Ik denk het juist wel. Het gaat dan echt te veel gefrustreerde/boze gebruikers opleveren omdat ze elke keer bij MaxICT zullen uitkomen. Het is wel HEEEEL toevallig dat juist nu met Black Friday voor de deur, na maanden van zeuren, de deur wel ineens op slot kan.T.C schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:08:
[...]
Ik geloof niet dat de feestdagen, "Black Friday" of "Cyber Monday" de reden is.
Het lijkt mij juist in deze periode het beste voor de consumenten om een volledig beeld te geven van de webshops.
Ik heb een vermoeden dat de het ineens de spuigaten uit begon te lopen toen de distributeurs/toeleveranciers hun black friday deals in gingen voeren en er daarom aan de handrem is getrokken om het zo te stellen.TFHfony schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:33:
[...]
Ik denk het juist wel. Het gaat dan echt te veel gefrustreerde/boze gebruikers opleveren omdat ze elke keer bij MaxICT zullen uitkomen. Het is wel HEEEEL toevallig dat juist nu met Black Friday voor de deur, na maanden van zeuren, de deur wel ineens op slot kan.
Gewoon op pauze laten staan en niet meer d'r afhalen is beter.WoutF schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:
Deze club zou ik bijna oplichters noemen met hun praktijken.
Als je dit in V&A flikt heb je zo een ban te pakken, dus waarom blijft MaxICT in de pricewatch?
Omdat ze maandelijks een zak geld hebben voor tweakers waarschijnlijk
Waarvoor Hulde!WoutF schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:

Ik was ook onder de indruk van het feit dat men eindelijk hun zin heeft gekregen en dan alsnog lopen te klagen.Orion84 schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:54:
[modbreak]Blijkbaar waren mijn vorige verzoekjes om een beetje op de toon te letten nog niet duidelijk genoeg.
Kap met cynische, sarcastische steken onder water die niets toevoegen aan de discussie hier. Bij deze is een zwik reacties verwijderd. We blijven niet waarschuwen. Feedback over fouten / problemen in de in Pricewatch is welkom, evenals suggesties over hoe het beter zou kunnen. Oeverloos geklaag en gesneer heeft hier geen plek.[/modbreak]

Wat heeft de redactie hiermee te maken, of wordt de hoofdredacteur Wout bedoeld?Bart Zoetmulder schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:03:
[...]
Als er nieuws is dan meld ik me zeker, weet dat ik in ieder geval in contact ben met MaxICT, met de product marketeer van de Pricewatch en met de redactie. To be continued.
Daar doelde Bart op ondergetekende inderdaad. Als hoofdredacteur houd ik mij met net wat meer zaken bezig dan enkel de redactiePcDealer schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:06:
[...]
Wat heeft de redactie hiermee te maken, of wist de hoofdredacteur Wout bedoeld?

Als maxict terug keert zou ik dat persoonlijk niet erg vinden, vind dat tweakers eindelijk optreed tegen ze al een goede zaak.
Het functioneren van de Pricewatch werd behoorlijk belemmerd door incorrecte prijzen/leveringstermijnen ik hoop dat het in de toekomst niet vaak ingegrepen hoeft te worden maar dat het wel gebeurt als de situatie er om vraagt.
Overigens voor enkele minuten de tarieven verlagen en daardoor een prijsalert te krijgen is iets wat ik Amazon en Bol ook zo nu en dan xie doen, zodra je kijkt is t al weg. Maar niet zo erh als hetgeen wat tientallen hierboven mij al schrijven.
Fijn om te horen dat ze voor nu op pauze staan. Hoop voor zowel Tweakers en Max ICT zelf evenals de consument dat er verbetering komt.
Een keurig besluit, kudosWoutF schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:

Dit is uiteindelijk beter voor tweakers.net, beter voor de random bezoeker die op pricewatch eindigt en een frustrerende eerste ervaring beleeft én beter voor de trouwe bezoekers van pricewatch (zoals ik), die zich ergeren en speciaal met filters aan de slag moeten om die waardeloze shop uit de resultaten te krijgen.
Ik denk ook dat het nieuwe bezoekers/gebruikers van pricewatch af kan schrikken als ze op max ict stuiten met de laagste prijs voor het product dat ze zoeken.True schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:55:
My 2 cts. Ik denk dat MaxICT de naam van Tweakers te veel kan schaden met de huidige campagne m.b.t. laagste prijzen op diverse media en dat het daarom uitgeschakeld is. Ik verwacht dat ze snel weer terugkomen na de feestdagen of zelfs al 'black friday / cyber monday'.
Een eventuele slechte ervaring heeft ook zijn reflectie op pricewatch/tweakers.
hier staan nog veel vermelde prijsdalingen waar MaxICT verantwoordelijk voor was. Worden deze resultaten opgeschoont?
Kan je die specifiek aangeven? Nu is het nogal een zoekplaatje om te proberen te achterhalen wat jij bedoelt.Kuusje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:29:
https://tweakers.net/pric...3RQ8jJKh_GginvNd1udgPdl_f
hier staan nog veel vermelde prijsdalingen waar MaxICT verantwoordelijk voor was. Worden deze resultaten opgeschoont?
De logica hierachter kijkt namelijk naar wat er nu voor prijzen zijn en vergelijkt die met een snapshot va prijzen van en paar dagen geleden. Bij de huidige prijzen zit er gewoon simpelweg geen Max ICT bij momenteel en kan dus geen van die resultaten getoond zijn omdat Max ICT een laagste prijs zou hebben.
Bij die referentieprijzen kan Max ICT gebruikt zijn, maar dat kan dan eigenlijk alleen maar als gevolg hebben dat er dan ten onrechte geen daling wordt getoond.
Ook deze staat nu uitKuusje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:41:
pricewatch: HP Intel Xeon E7530
MaxICT staat nog in de PW. Gaat om refurb spullen. @WoutF
Echter denk ik 'de echo' van MaxICT te zien bij artikelen die én in prijs met meer dan 95% zijn gedaald én geen verkoper hebben die de originele hoge prijs hanteert. Kijk bijvoorbeeld naar
pricewatch: Aerocool Atomic Lite V2
pricewatch: Idinio Smart Plafondlamp Ufo 1400
pricewatch: Idinio Smart deurbel met camera (1080P, 2MP)
Omdat er een (andere) verkoper die een lagere prijs hanteerde kwam vóórdat MaxICT op vakantie ging staan deze artikelen vermeld in de pricewatch filter die ik deelde (hier nog een keer).
Volgens mij (speculatief!) komt een artikel weer in dat filter als het artikel eerst alleen bij MaxICT én zeer duur was, maar dan voor een veel lagere prijs beschikbaar komt bij andere winkels. De 'echo' kan dus nog wel even aanhouden.
Even concretiserend;
- MaxICT was de enige die product X verkocht voor €15.000,-
- MaxICT is nu weg
- over 3 dagen komt verkoper Z met product X voor de prijs van €100,-
- op die 3e dag staat product X in de pricewatch-prijsdalingen lijst met een prijsdaling van ~99%.
[Voor 8% gewijzigd door Kuusje op 24-11-2021 17:53]
Dit scenario bestaat inderdaad wel, zoals gezegd kunnen ze bij de referentie gezeten hebben (en dus ook de enige daar geweest zijn). Dergelijke prijsfouten is dan ook de belangrijkste reden dat we standaard een bovengrens bij de deals-logica instellenKuusje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:49:
- MaxICT was de enige die product X verkocht voor €15.000,-
- MaxICT is nu weg
- over 3 dagen komt verkoper Z met product X voor de prijs van €100,-
- op die 3e dag staat product X in de pricewatch-prijsdalingen lijst met een prijsdaling van ~99%.

[Voor 8% gewijzigd door ACM op 24-11-2021 18:29]
En trouwens, kan de gebruiker zelf niet inschatten of iets een prijsfout is?
pricewatch: EFB Elektronik K8110GN.3 Groen
pricewatch: PureLink LP-AC010-0025 Zwart
pricewatch: Assmann A-MO 8/8 SR
Maar goed, dat is verder off topic.
[Voor 7% gewijzigd door Kuusje op 24-11-2021 20:45]
[Voor 94% gewijzigd door breaker.evert op 24-11-2021 20:15]
Bijna 300 likes op je post, toont toch aan het de community er zich bij voelt, heel dat maxict issue.WoutF schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:
Heeft nu al meer likes dan de eerste topic starter post haha.Galactic schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:13:
[...]
Bijna 300 likes op je post, toont toch aan het de community er zich bij voelt, heel dat maxict issue.

Ik ben ontzettend blij dat tweakers deze stap heeft genomen en daarmee (eindelijk weer eens) laat zien dat ze haar community serieus neemt. Hoewel het bedrijfsmodel voor een groot deel drijft op het woord community, blijkt dat in de praktijk lastig om te zetten in keuzes die de community rechtstreeks bevoordelen tegenover een stukje van het business model. Uiteraard is dit financieel moeilijk te modelleren, maar ik ben heel blij dat deze stap genomen is. Nu data opbouwen om het te onderbouwen.
Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.
Het is een afweging tussen inkomsten (MaxIct zal hier niet blij mee zijn?) en service naar de community (en ook wel de goede naam van Tweakers in stand houden), ik denk dat daarin de goede keuze is gemaakt.
goed bezig! respect dat jullie het doen aangezien ik weet dat jullie een commercieel bedrijf zijn maar toch ook fijn dat er naar de community geluisterd wordt!WoutF schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:

Iets zegt me dat de inkomsten uit referals de lijdraad waren en nu de bezoekers aantalen van PW te veel gedaald zijn. Daarnaast zal het waarschijnlijk te pijnlijk zijn voor een organisatie als Tweakers, die altijd zegt naar de gebruikers te luisteren, te moeten toegeven dat ze dat pas na x maanden doen en in de tussentijd hun gebruikers te hebben benadeeld.
[Voor 53% gewijzigd door Gonadan op 30-11-2021 20:13]
Nee, de organisatie kan tegen kritiek, enkel is de modbreak dat sarcastische & cynische reacties geweerd worden omdat ze niets toevoegen aan de discussie. Of in elk geval dat het sarcastische element niets toevoegd, sfeerbedervend werkt.Hakulaku schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:55:
[...]
Dit vind ik een bijzondere reactie. Het geeft blijk dat een organisatie als Tweakers, waar jij onderdeel van uitmaakt, niet tegen kritiek kan. Kritiek die vele vormen kan aannemen, maar vaak al goedgemaakt kan worden met een "Mea Culpa". Die Mea Culpa ben ik nog niet tegekomen.
En ik ben met je eens dat het wel erg lang duurde voor men eens actie ondernam, maar als het beleid je niet bevalt is sarcastisch reageren niet de oplossing.
Super, bedankt hiervoor!WoutF schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:

Zou het kunnen zijn, het is maar een theorie, dat de toon komt door de manier waarop wordt omgegaan met Max ICT?vanaalten schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:44:
[...]
Nee, de organisatie kan tegen kritiek, enkel is de modbreak dat sarcastische & cynische reacties geweerd worden omdat ze niets toevoegen aan de discussie. Of in elk geval dat het sarcastische element niets toevoegd, sfeerbedervend werkt.
En ik ben met je eens dat het wel erg lang duurde voor men eens actie ondernam, maar als het beleid je niet bevalt is sarcastisch reageren niet de oplossing.
Maanden lang is er geklaagd over Max ICT en er is alles behalve daadkrachtig opgetreden.
Blijkbaar had Tweakers.net er onvoldoende last van om het geld te laten liggen.
Toen kwam er een mooi Black Friday artikel, waarin Max ICT wederom foutieve informatie (grafische kaart) liet zien.
Door deze foutieve informatie stond Max ICT heel groot in de spotlight van een van de categorieën.
Heel kort daarop kwam het bericht dat Max ICT tijdelijk van pricewatch werd geweerd.
.
Dit kan natuurlijk puur toeval zijn.
Maar je kan niet ontkennen dat het de schijn heeft dat Max ICT werd geweerd omdat deze club Tweakers.net voor schut heeft gezet op hun Frontpage.
De pricewatch is gewoon niet perfect, samen met Max ICT zijn er nog een heleboel andere leveranciers die hun feed ook niet op orde hebben. Tot voor kort stak Max ICT met kop en schouders boven de rest uit qua incorrecte data en zijn ze om die reden op pauze gezet.
We hebben nu afgesproken met Max ICT dat ze in de feed die ze bij ons aanleveren alleen nog maar producten uit hun lokale voorraad opnemen. Al die externe leveranciers worden er dus uitgehaald en dat betekent dat ze een heleboel minder producten via de Pricewatch zullen aanbieden. Ten opzichte van het oude aanbod blijft er slechts een hele kleine selectie over, ongeveer 2% van wat het was. Ze gaan van meer dan honderdduizend producten naar een paar duizend.
De laatste tijd hebben we de nieuwe feed steekproefsgewijs gecontroleerd en de wijzigingen lijken inderdaad het gewenste effect te hebben. We hebben daarbij bijvoorbeeld gekeken naar videokaarten; waar er voorheen een heleboel kaarten zonder levertijd en met onrealistische prijzen in stonden, zien we dat nu niet meer.
We hebben er vertrouwen in dat met deze aanscherping van de feed de structurele problemen met prijzen en levertijden zijn opgelost. Daarom zetten we de feed van Max ICT later vandaag weer aan, waarmee ze weer in de Pricewatch verschijnen. Natuurlijk zullen we dit richting de toekomst goed in de gaten blijven houden; naar aanleiding van deze casus hebben we een interne flow uitgewerkt over hoe om te gaan met shops waarbij problemen optreden, zodat voor iedereen duidelijk is welke verantwoording waar ligt en wanneer we welke acties ondernemen.
Ik laat dit topic nog even open voor eventuele vragen, maar verwacht dat we 'em in de komende dagen kunnen sluiten

👩🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀
Ze hadden ook weinig andere keuze meer dan er nu eindelijk serieus werk van maken. Het was nu kiezen tussen helemaal niets of een gezonde maar kleinere hoeveelheid. Een account uitzetten is een pressiemiddel wat je niet lichtvaardig moet gebruiken maar het is wel reuze effectief, zou ik zeggen.
En dat Tweakers het niet lichtvaardig inzet, dat is wel duidelijk

[Voor 8% gewijzigd door Carpento op 03-01-2022 16:29]
Ik vond de oplossing die er sinds 22 november was anders ook best primaHKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:04:
Nou nou na 5 jaar is er eindelijk een oplossing. Mooi dat die er is en hopelijk is bewijzen ze nu een betrouwbare partner te worden.

Moet een lastig gesprek zijn geweest als ze nu nog maar enkel 2% van hun huidige aanbod kunnen tonen. Anderzijds leverde het tonen van externe leveranciers blijkbaar ook weer niet zoveel op, aangezien ze ermee akkoord zijn gegaan

[Voor 25% gewijzigd door n9iels op 03-01-2022 16:45]
pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3070 Ti X3 OC Ding bestaat niet eens op hun website.
Tweede al te pakken pw prijs 1270,50 en op de website 1349
pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 2.0, LHR)
Derde PW prijs 819 website 1674
pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming OC 12G (rev. 2.0, LHR)
https://maxict.nl/gigabyt...m=cpc&utm_source=tweakers
Vierde pw prijs 324,11 website 357,68
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP
https://maxict.nl/msi-gtx...m=cpc&utm_source=tweakers
Vijfde pw prijs 349 website 399
pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1650 GDDR6 Twin X2 OC
Zesde pw 1437,19 website 1739
pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3080 X4 LHR
https://maxict.nl/inno3d-...m=cpc&utm_source=tweakers
Er klopt nog steeds keen hout van

[Voor 97% gewijzigd door HKLM_ op 03-01-2022 17:13]
Massa is kassan9iels schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:43:
Erg fijn om te horen dat er nu een definitieve oplossing is voor dit probleem, en er intern ook een duidelijke aanpak is voor eventuele toekomstige problemen. Hulde voor de openheid
Moet een lastig gesprek zijn geweest als ze nu nog maar enkel 2% van hun huidige aanbod kunnen tonen. Anderzijds leverde het tonen van externe leveranciers blijkbaar ook weer niet zoveel op, aangezien ze ermee akkoord zijn gegaanNiet gek als je deze reputatie opbouwt onder de community.

HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:59:
@WoutF Ik heb in mijn steekproef bij de tweede hit al een fout te pakken dus laat maar zitten.
pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3070 Ti X3 OC Ding bestaat niet eens op hun website.
Tweede al te pakken pw prijs 1270,50 en op de website 1349
Derde PW prijs 819 website 1674
pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming OC 12G (rev. 2.0, LHR)
https://maxict.nl/gigabyt...m=cpc&utm_source=tweakers
Vierde pw prijs 324,11 website 357,68
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP
https://maxict.nl/msi-gtx...m=cpc&utm_source=tweakers
Vijfde pw prijs 349 website 399
pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1650 GDDR6 Twin X2 OC
Zesde pw 1437,19 website 1739
pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3080 X4 LHR
https://maxict.nl/inno3d-...m=cpc&utm_source=tweakers
Er klopt nog steeds keen hout vandit is onderhand gewoon het lijstje met video kaarten van boven naar benden afgaan. Ze hebben jullie in het ootje genomen er klopt geen sik van.
Ik geloof helemaal dat het den tijde van de post van @HKLM_ niet klopte, maar ik zie bij alle voorbeelden enkel kloppende prijzen. Nu worden deze feeds zeer regelmatig ververst, dus dat het zo snel wijzigt kan prima. Laten we het even op opstartproblemen aan hun kant houden. We hebben een vraag bij ze uitstaan hierover.Sartsj schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:22:
Ik heb een steekproef van jouw steekproef gedaan, en van de 3/4 objecten die ik gecheckt heb klopt de pw 100% met de website van max-ict. Ook gaat het in al die gevallen om voorraad bij max-ict zelf.
[...]
Zal wel aan mij liggen dan maar ik zie afwijkingen (nog steeds meer dan 1 uit mijn lijst)WoutF schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:26:
[...]
Ik geloof helemaal dat het den tijde van de post van @HKLM_ niet klopte, maar ik zie bij alle voorbeelden enkel kloppende prijzen. Nu worden deze feeds zeer regelmatig ververst, dus dat het zo snel wijzigt kan prima. Laten we het even op opstartproblemen aan hun kant houden. We hebben een vraag bij ze uitstaan hierover.
[Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 03-01-2022 18:21]
Heb je niet toevallig de Pricewatch op excl. BTW staan in je filters?HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:19:
[...]
Zal wel aan mij liggen dan maar ik zie afwijkingen (nog steeds meer dan 1 uit mijn lijst)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |
Nee die staat op inc btwYorinn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:35:
[...]
Heb je niet toevallig de Pricewatch op excl. BTW staan in je filters?

Kijk nog maar eens dan, want de producten die je noemt zie ik toch echt met hogere prijzen staan. Klik ik door naar Max ICT zie ik dat de door jou getoonde prijzen de ex BTW prijs is.
Overigens fijn deze oplossing, nu hebben ze alleen het assortiment in de PW staan die ik zou durven bestellen. Alles bij externe leveranciers is prijsschieten.
Misschien dat ze tzt nog wat leveranciers aan de feed toe kunnen voegen, maar dan alleen leveranciers met een fatsoenlijke voorraadkoppeling (en liefst met tracktrace bij dropship).
No keyboard detected. Press F1 to continue.
De prijzen van de twee andere shops in dit screenshot komen ook niet overeen met wat ik zelf zie, ik heb toch het vermoeden dat je de prijzen exclusief BTW hebt ingesteld (al dan niet per ongeluk).HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:19:
[...]
Zal wel aan mij liggen dan maar ik zie afwijkingen (nog steeds meer dan 1 uit mijn lijst)
[Afbeelding]
La Batterie des Hommes sans Peur
Dan zou ik het eens met een ander apparaat / browser proberen want ik zie exact de zelfde prijzen als jij ziet alleen dan heb ik exclusief BTW aan staan.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Nee hoor inc BTW staat aan maar ik zie nu ook de goede prijzenShunt schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:43:
[...]
Dan zou ik het eens met een ander apparaat / browser proberen want ik zie exact de zelfde prijzen als jij ziet alleen dan heb ik exclusief BTW aan staan.

(Op desktop/laptop) hover met je muis over de prijs in de prijslisting en klik op 'Onjuiste prijs melden'HakanX schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 02:15:
@WoutF Bedankt voor de inzet, een schonere pw maakt de zoektoch veel prettiger en sneller. Ik heb een algemenere vraag. Kom dus met enige regelmaat foute prijzen tegen, maar als ik mij goed kan herinneren kon ik dat vroeger direct met een knop aangeven en al een tijdje niet meer? Ben ik kippig of is die optie eruit gehaald? Wat is de beste manier om een winkel die het structrueel fout doet aan te geven?
Dit topic is gesloten.
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter