Toon posts:

Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste
Acties:
  • 228.872 views

Acties:
  • +316Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 21:48
Het lijkt me dat t.net haar leden een positieve ervaring wil bezorgen. Echter, er is 1 probleem: MaxICT is een leverancier met lage prijzen. De pricewatch leidt dan ook mensen naar MaxICT toe.

Dit is wel eens eerder aangekaart.

Zomaar de laatste veertien ervaringen bij Max: gewoon, vanaf de meest recente, naar beneden:

"Na de bestelling geplaatst te hebben kreeg ik op 14 oktober een mail dat de verwachte bezorgingsdatum was aangepast naar 14 oktober. Ik ging er van uit dat het pakket dus die dag, of de werkdag erna binnen zou komen. Dit was niet het geval, dus heb ik naar de klantenservice gebeld. Die moesten eerst nog de leverancier bellen. Na 2 uur opnieuw gebeld (want het belletje terug dat ze hadden beloofd was nog niet gekomen), opnieuw werd gezegd dat ze zo terug zouden bellen. Dit keer gebeurde dat wel en kreeg ik te oren dat het product niet meer op voorraad is (terwijl dat op de website heel anders stond. Ik had ondertussen al wat meer reviews hier gelezen en besloten dat ik het maar ergens anders ga proberen, dus ik heb de bestelling geannuleerd."
Beoordeling: 1 ster.

"De slechte recensies op tweakers zag ik pas na de bestelling en betaling tot mijn grote spijt.
Eens maar nooit meer."
Beoordeling: 1 ster

"Helaas, hier kom ik niet meer terug...De manier waarop deze heren onder de overeenkomst proberen uit te komen is ronduit laaghartig. Telefonisch contact was verre van professioneel."

"Levertijd van 1-3 dagen beloofd, is nu ruim 8 dagen geleden zonder enigs vroegtijdige statusupdate."
Boordeling verzending: 1 ster

"Na vier dagen besloot ik te bellen omdat ik niks had gehoord. Er werd aangegeven dat producten toch niet op voorraad waren en dat ik wat anders kon uitkiezen. (Waarom moet ik daar zelf over opbellen?) De klantenservice adviseerde mij DIMM geheugen. (Ik had SODIMM nodig) Dit was voor mij de druppel: order geannuleerd op 6 oktober. Op 12 oktober mijn geld nog niet teruggezien, weer gebeld, dit wordt op de 18e van oktober teruggestort. Dra-ma-tisch."

"Een WD Green schijf besteld, maar wat een slechte zaak, bleek achteraf een OEM schijf - komt dus uit een PC vandaan! Slechte zaak.."

"Ik ga bij hun NOOIT, maar dan ook NOOIT meer bestellen, wat een slecht bedrijf,
heel onvriendelijke klantenservice, standard antwoord mailtjes (zonder vraag te beantworden), liegen over levertijd, afpoeieren met standard verhaaltjes en afschuiven naar anderen. NIKS BESTELLEN VIA HUN!!!!!!!!!!!"
Drie keer raden: jawel, 1 ster.

"duidelijk, vakkundig "
Beoordeling: vier sterren. Goh, er zijn dus uitzonderingen is dus een uitzondering.

"Na een eerdere teleurstelling toch er weer ingetrapt en bij Max ict besteld. Dure les geleerd in elk geval."

"Bespaar je de moeite! Extreem slechte service en levering. Na 9 dagen wachten ...(...)....Kansloos gewoon"

"verschrikkelijk bedrijf, liegen over levertijden, geen terugkoppeling bij navraag bestelstatus, en klanten afpoeieren als ze de klantenservice bellen.
ik zal daar nooit meer iets kopen :( Wat een K* bedrijf, hier zal ik nooit meer iets bestellen, en raad iedereen af dit wel te gaan doen!"

"Bij Max ICT geheugenbankjes besteld. Op de website stond keurig aangegeven dat de levertijd 1-3 werkdagen is. Na een week nog niks ontvangen dus maar is aan de bel getrokken. De eerste keer bellen kreeg ik te horen dat ze de status van het externe magazijn niet konden inzien zou teruggebeld worden. nooit gebeurd Tweede keer leek de bestelling niet doorgegeven te zijn. Uiteindelijk een week later geen geheugenbankjes en lege handen. Bij Max ICT moet de klant zelf actie ondernemen. Beloven veel maar terugbellen of een mail sturen ho maar. Klant dient zelf actie te ondernemen terwijl er veel beloofd wordt."
Beoordeling: 1 ster.

"Waardeloos! Wij bestellen nooit en nooit meer bij MAX ICT. "

Mag deze kutwinkel nou eindelijk eens een keer opdonderen van ons mooie Tweakers.net?
Het enige waar het toe leidt is boze en gefrustreerde tweakers, die hier alleen maar bestellen omdat ze per ongeluk vergeten naar de shopreview te kijken.

Denk je tof gebruik te maken van tweakers.net, kom je met deze ellende in aanraking.

Een jaar geleden stelde ik hetzelfde voor: toen zeiden jullie: de beoordeling zal zijn werk doen. De beoordeling doet niet zijn werk. Bovenstaande 14 verhalen (echt de 14 recentste zijn dit, gewoon op rij), zijn allemaal van de laatste 3 weken (!). Gedupeerde boze klant na gedupeerde boze klant.

Hou op met geld verdienen aan deze tent ten koste van de tweakers. Weg ermee, hup, wegens wanprestaties! ;-)

Thanks!!!

[Voor 7% gewijzigd door Znorkus op 19-10-2016 14:56]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het is inderdaad bekend dat ze niet zo goed functioneren: MAX ICT

Op het moment dat je ze gaat weren, dan kan je mensen ook geen reviews meer gunnen over de (wan)prestaties van het bedrijf. Misschien wel een goed ding om bedrijven met slechte ervaringen anders te kenmerken (bijvoorbeeld met een underline of ander kleurtje).

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Acties:
  • +101Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:09
Er staat achter de winkelnaam meteen al hoeveel sterren ze hebben.
Als je bij een winkel met 2,5 ster wilt bestellen omdat die een tientje goedkoper zijn dan een met 5 sterren.. Tsja, dan is dat niet het probleem van tweakers hoor.

En er staan nog genoeg shops in de pricewatch met slechtere beoordelingen.

TheS4ndm4n#1919

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Juist door het laten staan van zo;n shop kunnen mensen sneller zien wat de ervaringen ermee zijn. Dat mensen ondanks de overduidelijke slechte ervaringen er toch bestellen is hun eigen probleem. Dat zijn de mensen die niet WILLEN lezen en maar bestellen omdat het een paar centen scheelt. Is dat het probleem van tweakers.net? nee.

39

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Misschien goed idee om shops met hele lage shopreview scores in een apart lijstje weer te geven, onder de normale prijslijst? Dan zouden slechte shops nog onder de duurste shops komen.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10
downtime schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:19:
Misschien goed idee om shops met hele lage shopreview scores in een apart lijstje weer te geven, onder de normale prijslijst? Dan zouden slechte shops nog onder de duurste shops komen.
De vraag is natuurlijk wat is "slecht"?

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-01 21:29
Het valt mij wel op dat ze, ondankt bakken aan 1 ster reviews, nog een nette 2,5 ster scoren. Ik vraag mij af hoe dit kan. Hebben ze in het verleden gewoon hele ladingen 5 ster reviews gehad? Of wordt het aantal sterren krom berekend?

In het verleden is het bij moderaties een sterke verbetering geweest om de mediaan in te voeren. Mogelijk moet dat bij shopreviews ook? Of in elk geval bijvoorbeeld de beste 20% tegen de slechtste 20% wegstrepen, dat middelt het allemaal iets eerlijker uit. Ander laternatief is bijv. de mediaan te gebruiken voor hele sterren, en dan het gemiddelde om er een halve bij of af te doen.

Heeft iemand een overzicht van alle reviews en scores van MAX ICT? Ik ben wel benieuwd hoe de verhoudingen er uit zien. In de android play store bijv. krijg je niet alleen het aantal sterren te zien (als je doorklikt), maar ook hoe veel 5x en 1x. Een app met 100x 5 sterren en 100x 1 ster bekijk ik toch anders dan een met 200x 2,5 ster.

• Znorkus
Dat verbaast mij ook ja, Dorus.

Die score van 2,5 ster lijkt ook nogal net vanwege de visuele feedback: een mooi groen kleurtje. Ik vind het een goed punt om het te laten staan, zo'n slecht presterende webwinkel, maar verbeter er in elk geval wat aan. Rode kleur bij 1 ster, oranje kleur bij 2, geel bij 3, lichtgroen bij 4, felgroen bij 5 sterren.

Maar beter nog: helemaal geen aandacht geven, deze webshop. Het is helemaal geen webshop, het is een vervelende frustrerende bende die niks met een goede webshop te maken heeft en gewoon vanwege wangedrag een keiharde ban op tweakers zou moeten krijgen.

Het voordeel dat mensen hebben dat ze zich kunnen informeren weegt niet op tegen de ellende die week in week uit tweakers-bezoekers weer meemaken omdat ze toevallig niet ZO grondig naar alles gekeken hadden dat ze OOK nog eens de shopreviews van de webshops zijn gaan doorbladeren.

Het is gewoon niet goed dat zulke structureel dramatisch slechte k-winkels dag in dag uit gratis reclame krijgen op een van de beste tech-sites van Nederland, en daar een enorme lading klanten mee binnenhalen, die vervolgens vrijwel zonder uitzondering SPIJT hebben van hun aankoop en zich voornemen er nooit meer te komen. En dat omdat ze de tweakers.net pricewatch gebruikt hebben, anders hadden ze miscshien gewoon weer bij Alternate of Azerty besteld. Tweakers leidt haar klanten nu naar Max ICT toe. En dat gaat jaar in jaar uit zo door. Dat klopt niet.

Overigens lijkt erop dat die 2,5 ster ligt aan het feit dat er zo nu en dan zeer positieve reviews (5 sterren) over Max ICT verschijnen. Die zijn dan gemaakt door 1 dag oude accounts. Tsja.

[Voor 71% gewijzigd door Znorkus op 19-10-2016 16:12]

• Anoniem: 683497
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Die toch nog 2,5 sterren komt omdat ze zelf vaak fake reviews plaats(t)en om de score wat op te hogen. Tijdje terug kwam het bij Hardware Info ook aan tafel:
https://nl.hardware.info/...te-reviews-maxict.287283/

HWI is vervolgens geloof ik met Max-ICT een keer gaan praten hierover, daarna heb ik daar niet echt van die fake reviews meer gezien.

• Znorkus
Het lijkt me dat als zulke praktijken plaatsvinden, dat dit inderdaad een permaban oplevert. Dat die er niet is, komt dan waarschijnlijk omdat de admins het niet bewezen achten dat zoiets plaatsvindt.

Moet echt stoppen dit.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 683497 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:12:
Die toch nog 2,5 sterren komt omdat ze zelf vaak fake reviews plaats(t)en om de score wat op te hogen. Tijdje terug kwam het bij Hardware Info ook aan tafel:
https://nl.hardware.info/...te-reviews-maxict.287283/

HWI is vervolgens geloof ik met Max-ICT een keer gaan praten hierover, daarna heb ik daar op die site niet echt van die fake reviews gezien.
En waarschijnlijk worden de meeste bestellingen nog wel goed uitgeleverd, zolang het mainstream producten betreft. Als het altijd fout ging was die shop ook allang failliet, want dan hadden ze geen inkomsten.

• Znorkus
Daar zit wat in.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

downtime schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:19:
Ik zou daar best een filter voor willen. Ik kan dat nu ook doen met verzendmethode en betaalmethode, dus waarom niet de mogelijkheid geven om alle winkels met minder dan x sterren te filteren (die komen dan nog wel tevoorschijn, maar in de ongefilterde lijst eronder).

• Znorkus
Je excludeert dan natuurlijk ook nieuwe shops zonder beoordelingen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Znorkus schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 01:39:
Je excludeert dan natuurlijk ook nieuwe shops zonder beoordelingen.
Ja dat klopt. Maar dat zou ik persoonlijk niet zo erg vinden eigenlijk. Want bij een shop zonder beoordelingen zou ik toch niet snel bestellen, als ik het ook kan krijgen bij een shop die wel beoordelingen heeft. Of de prijs moet flink lager liggen (maar in dat geval zie je ze alsnog onderaan).

Ik snap dat het commercieel gezien niet interessant is, winkels zullen immers niet blij zijn dat ze eruit gefilterd kunnen worden. En daarmee zal het misschien ook wat lastiger zijn om een feature als deze te verkopen.

• Znorkus
Ik zou het ook geen ramp vinden nee, een goeie shopreview en een goeie produktreview op tweakers (veel reviews liefst) en tenslotte een aanbod in veel verschillende winkels (zodat ik weet dat het om een mainstream produkt gaat) zijn voor mij de belangrijkste aankoopcriteria. Ik zou alleen wel zeggen dat een nieuwe webshop wel een kans moet krijgen. Stel er komt een nieuwe 'coolblue' met goeie service en uitstekende prijzen. Iemand moet de eerste tweaker zijn die het gaat uitproberen. Geen sterren is een stuk minder problematisch dan 2 sterren als langjarig gemiddelde ;-) Het gaat juist om die laatste groep.

Commercieel is dit inderdaad zich in de eigen vingers snijden voor t.net, want de webshop betaalt t.net ik dacht ten eerste voor de listing in de PW, en ten tweede voor elke produkt-doorklik vanuit de PW. Het zal t.net dus geld kosten om een bedrijf als max ict eruit te gooien. Dat zal ook meespelen.

De shopreviews bewijzen dat het zelf-regulerende systeem waar T.net op vertrouwt niet helemaal goed werkt. Heel veel mensen, ook de oplettende tweakers, kijken eroverheen. Week in week uit is er weer te lezen "ik had de shopreviews helaas niet gezien, had ik dit gelezen dan had ik hier nooit besteld".

Maarja het is een kwestie van visie van T.net. Echt volkomen vrije markt / laissez faire, of toch wat meer overheidsbemoeienis ;-)

Bottomline is: tweakers.net maakt nu op grote schaal reclame voor Max ICT en verdient daar lekker mee. Ik denk dat dit tegen de geest van deze tech-community-site is, het bezorgt tweakers veel frustratie, en dat t.net dit af moet stoten. Enfin ik herhaal mezelf ;-)

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
'T mooie is, de functie om een bepaalde winkel te negeren is wel aanwezig bij,
Inventaris/wenslijst bestelkosten berekenen.

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
geenwindows schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:23:
Daar vink ik Max ICT en een aantal andere winkels met loze beloften ook gewoon uit. Jammer dat die filters niet opgeslagen kunnen worden.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:16

servies

Veni Vidi Servici

Om mensen te gaan beperken op het aantal posts vind ik te lastig, er zijn zat mensen die veel meelezen maar verder niet reageren.
Misschien is het handiger om de tweakotine (of een sommatie daarvan over bijvoorbeeld de afgelopen 5 weken) te gaan gebruiken voor het toestaan van shop/product reviews.
Ja, daardoor mis je dus de reviews van mensen die zich speciaal hiervoor registreren... Maar de vraag is (zeker gezien dit (en soortgelijke) topic(s) of die überhaupt wenselijk zijn...
Ik hecht 100 keer meer waarde aan de review van een Tweaker die al tijden echt actief is dan aan de review van iemand die zich speciaal hiervoor heeft geregistreerd. Het verschil tussen die tweakers kan ik echter niet zien in de shop/product review, dan moet ik echt naar de profielpaginas gaan...
I.i.g tweakers.net heeft de mogelijkheid/gegevens al om het iets meer gecontroleerd te maken...

• Znorkus
Ja zo'n maatregel zou je kunnen nemen als het vermoeden bestaat dat je veel fake reviews hebt. Ik weet niet of dat het geval is op tweakers.net. Er wordt daar in ieder geval al soms wel met de hand naar gekeken - altijd het beste systeem.

Het punt bij karma/tweakotine is dat reviewspammers niet alleen reviews gaan spammen, maar ook nog de boards onder gaan spammen om aan de vereiste 10-post-count / 100 karma / whatever te komen. Zinloze bijdragen 'vind ik ook!' aan discussies, fake produktreviews, etc etc. Dat is gauw gedaan.

Maar zelfs met sommige fakereviews erbij is de 2.5 ster van Max niet meer te redden: het aantal tweakers dat zich de kop stoot aan deze shop en hierover zijn beklag doet op de shopreview is daarvoor veel te hoog.

Ik denk dat het probleem niet bij fakereviews zit, maar bij deze specifieke tent. Ik zou graag zien dat T.net ophoudt met dagelijks flink reclame maken voor deze webshop in een van de belangrijkste en meest bezochte modules van haar website. Hiermee doet ze haar tweakers geen lol. Integendeel. Ze moedigt aan en nodigt uit tot het bestellen bij Max ICT, ze werkt samen met deze webshop, faciliteert, sluist vele tweakers door via de PW. Dit in het besef dat de ervaring heel waarschijnlijk extreem frustrerend en onbevredigend gaat zijn.

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-05 08:16
To all: we lezen mee, snappen de discussie en die lijkt op discussie die we intern ook vaak voeren. Doel is een eerlijk overzicht wat de markt te bieden heeft. Op basis van deze feedback zullen we ook zeker dit specifieke geval onder de loep nemen en waar nodig ook het beleid. Wat overigens niet wil zeggen dat we dit aanpassen, dat kan een gevolg zijn, maar dat is niet automatisch. Vanwege de herfstvakantie pakken we dit in de loop van de volgende week intern op. Tot die tijd adviseer ik een ieder (en daarna btw ook) om zelf weloverwogen de beslissing te nemen of je voor louter prijs of ook betrouwbaarheid kiest. To be continued!

• Znorkus
Super heren! Bedankt voor de feedback! Uiteraard zijn er ook redenen hem erin te houden, succes, ik ben benieuwd.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 16:42
Znorkus schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:07:
Het punt bij karma/tweakotine is dat reviewspammers niet alleen reviews gaan spammen, maar ook nog de boards onder gaan spammen om aan de vereiste 10-post-count / 100 karma / whatever te komen. Zinloze bijdragen 'vind ik ook!' aan discussies, fake produktreviews, etc etc. Dat is gauw gedaan.

Maar zelfs met sommige fakereviews erbij is de 2.5 ster van Max niet meer te redden: het aantal tweakers dat zich de kop stoot aan deze shop en hierover zijn beklag doet op de shopreview is daarvoor veel te hoog.

Ik denk dat het probleem niet bij fakereviews zit, maar bij deze specifieke tent.
Wat ik graag zou zien is niet zozeer een drempel maar meer een waardeoordeel aan jou als user om te zien hoe zwaar jou mening meeteld.

Heb jij je vandaag aangemeld en heb je 0 karma? dan telt jou review voor 0.2 mee aan het geheel. Loop jij al een tijdje mee en doe je zo af en toe iets, dan telt jou review geheel mee. Als je trouw bezoeker bent en 2000+ karma hebt of zo, dan telt je review dubbel.

Simpel formuletje dus, iets van Karma (max2k)/1000*review oordeel

Zo zorg je dat die bullshit reviews van mensen die zich aanmelden, 5 sterren geven en daarna nooit meer terug komen, weinig aan de waarde van de shop veranderen. terwijl tweakers die serieus anderen willen helpen gewoon dat kunnen doen.

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Nu online

Plainside

I browse when I'm at work

Ik heb recent mijn GTX 1070 daar besteld.
Was er de volgende dag gewoon zonder problemen.
Verder heb ik daar nooit eerder problemen gehad ligt er net aan denk ik wanneer je besteld?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nou nee niet bepaald. Ik bestel zakelijk redelijk wat bij MaxICT (50+ orders in de afgelopen twee jaar). Het probleem van Max is dat zij ontelbaar veel leveranciers hebben en altijd met de op dat moment goedkoopste samenwerken voor dat specifieke product. Producten die jij besteld en zogenaamd op voorraad zijn, moeten vaak uit Duitsland (of van nog veel verder weg) komen.

Daardoor slaan de levertermijnen vaak nergens op. Dingen die 'op voorraad' zijn en de volgende werkdag bezorgd zouden moeten worden, zijn er vaak pas na 3 of 4 dagen. Zakelijk interesseert me dat vaak niets, maar als het wel wat uitmaakt, mijdt ook ik Max-ICT als de pest.

Dus je hebt mazzel of pech. Bij Max is het wel heel vaak pech :+ Ik heb wel eens anderhalve maand moeten wachten op een order. I kid you not. Het ging dan om een HDMI kabeltje waar ik ondertussen al niet zoveel haast meer mee had en dan is het wel leuk om te zien hoe Max dat oplost. Niet dus. Als het aan Max ligt dan laten ze je gewoon tot in het oneindige wachten :p Na anderhalve maand maar geannuleerd. Ik betaal op rekening dus totdat een order volledig binnen is gaat er toch geen betaling de deur uit :+

Een andere opsturen die ze wel hebben zal echt niet in ze opkomen :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Uncle Mel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:29:
[...]

Wat ik graag zou zien is niet zozeer een drempel maar meer een waardeoordeel aan jou als user om te zien hoe zwaar jou mening meeteld.

Heb jij je vandaag aangemeld en heb je 0 karma? dan telt jou review voor 0.2 mee aan het geheel. Loop jij al een tijdje mee en doe je zo af en toe iets, dan telt jou review geheel mee. Als je trouw bezoeker bent en 2000+ karma hebt of zo, dan telt je review dubbel.

Simpel formuletje dus, iets van Karma (max2k)/1000*review oordeel

Zo zorg je dat die bullshit reviews van mensen die zich aanmelden, 5 sterren geven en daarna nooit meer terug komen, weinig aan de waarde van de shop veranderen. terwijl tweakers die serieus anderen willen helpen gewoon dat kunnen doen.
Was an sich ook mijn idee, maar dan ben je dus als webshop 'overgeleverd' aan de gevestigde orde.

Van mij zou een thumb up/down ook best mogen, twijfelachtige/generieke/inhoudloze reviews met 1 of 5 sterren krijgen een down, meetelling naar 0.1. Volledig uitgebreide variant met evt nog updates? Flinke Up en het wordt 2.0 waarde.

Hiermee kan je 1 ster 'zeur' reviews ook elimineren (al is het maar omdat iets net niet loopt zoals jij 'eist'), maar dus ook de copy&paste 5 sterren, terwijl de échte reviews een beter beeld vormen.

(werkt productreviews inmiddels niet zo?)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

TERW_DAN schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:11:
[...]

Ja dat klopt. Maar dat zou ik persoonlijk niet zo erg vinden eigenlijk. Want bij een shop zonder beoordelingen zou ik toch niet snel bestellen, als ik het ook kan krijgen bij een shop die wel beoordelingen heeft. Of de prijs moet flink lager liggen (maar in dat geval zie je ze alsnog onderaan).
Da's een kortzichtige redenering. Tegelijkertijd geef je nieuwe winkels meteen ook geen kans. Dat, in combinatie met het verbod van Tweakers om geen ervaringen te delen over shops die niet in de pricewatch staan, maakt het een vicieuze cirkel, en oneerlijke concurrentie. Sterker nog: de redenering 'als hij niet in de PW staat zal het wel niet koosjer zijn' komt ook al snel om de hoek kijken en dat is nog een graadje erger. Als nieuweling is het al zoveel moeilijker in een verzadigde markt.

Iemand moet het 'proefkonijn' zijn en ergens es bestellen. Dat geldt voor al die shops die nu 'gevestigd' zijn en in de pricewatch staan, met of zonder goede beoordelingen.

Particuliere adverteerders geeft Tweakers wel de kans om hun spullen aan te bieden, en ik denk dat in verhouding daar veel meer fraude plaatsvindt. Een winkel moet veel meer moeite doen en kosten maken om in de pricewatch te raken waar een particuliere fraudeur vlotjes een nieuwe account kan aanmaken en opnieuw wat mensen geld afhandig kan maken. Het lijkt me heel erg 'twee maten twee gewichten'.
geenwindows schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:23:
Inderdaad. En daar vink ik steevast ook alleen vaste waarden aan; dat kost wel wat extra maar nu ook niet zoveel, en je krijgt er wel betrouwbaarheid en service voor terug. Of zoals men in Nederland pleegt te zeggen: 'voor een dubbeltje op de eerste rij' - je krijgt waarvoor je betaalt uiteindelijk :P

[Voor 15% gewijzigd door Borromini op 20-10-2016 13:19]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Borromini schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:14:
[...]

Da's een kortzichtige redenering.
Misschien kortzichtig, voor mij persoonlijk wel de realiteit.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10
[...]

Da's een kortzichtige redenering. Tegelijkertijd geef je nieuwe winkels meteen ook geen kans.
Ik redeneer hetzelfde. Geen reviews, dan ga ik niks bestellen. Er zijn te veel dubieuze webwinkels om het risico te lopen.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Maakt het voor Tweakers nog uit of een shop zich wel of niet netjes aan de wettelijke bepalingen houdt ? Want het valt me op dat MaxICT op zijn site overal ex-BTW prijzen laat zien, en niet overal ook de inclusief-BTW prijs laat zien. Voorbeeld: http://maxict.nl/koopjescorner
Volgens https://webwinkelrecht.nl...usief-btw-getoond-worden/ is dat dus niet toegestaan.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Znorkus
Dat is inderdaad de ervaring, Glashelder. Op voorraad betekent bij Max ICT vaak: waarschijnlijk wel redelijk snel uit een magazijn in Duitsland te slepen. Een manier van werken waarbij het concept 'voorraad' wel erg op buigkracht wordt getest ;-)

En fijn dat je op rekening kunt betalen. Voor veruit de meeste tweakers geldt dat niet, en als je het dan ook nog moeilijk kunt missen (=ervoor gespaard hebt) is het wel echt rot om dan geen reply meer te krijgen.

Plainside: zoals iemand anders al terecht opmerkte: het moet ook best vaak wel gewoon goed gaan. Het grappige is dat als je op sommige vergelijksites voor internetproviders gaat kijken, dat de meeste providers ongeveer een 2 scoren. Uit tien punten. En een goeie, zoals xs4all, scoort daar een 4.5. Je kunt aan die cijfers wel zien dat vooral de klagers zich daar aanmelden. Bij tweakers.net is deze bias, zo ziet het eruit, afwezig. Kennelijk vindt onze userbase het fair en terecht om steevast de ervaring te rapporteren, of in elk geval niet alleen maar bij negatieve ervaringen. De 2,5 ster van MaxICT betekent dan waarschijnlijk ook dat het ook regelmatig goed ging. Of is gegaan, in de afgelopen maanden. Eventuele fake-reviews daargelaten.

Ik denk niet dat het er aan ligt wanneer je bestelt - het probleem bij Max ICT is structureel aanwezig, over dagen van de week, maanden in het jaar, en is zelfs over de jaren stabiel. Stabiel slecht.

• Znorkus
Borromini schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:14:Particuliere adverteerders geeft Tweakers wel de kans om hun spullen aan te bieden, en ik denk dat in verhouding daar veel meer fraude plaatsvindt
OT:
Dat vraag ik me af, eigenlijk! Het zou leuk zijn om daar wat statistieken van te zien. Gemiddelde user-to-user trade-beoordelingen, misschien per produktcategorie oid. Zo'n artikel zou het vertrouwen van tweakers in elkaar waarschijnlijk doen toenemen. Ik was er ook huiverig voor. Ook in de astrofotografie waar je voor honderden euros zeer kwetsbare telescopen aanschaft waar je niet aan kunt zien of het nog wat is. Mijn ervaring is zonder uitzondering dat je te maken krijgt met super-attente super-aardige gasten. Nu is het astro-wereldje een klein hoekje. Maar ook mijn trade-ervaringen zijn totnutoe heel goed. Super ingepakt. Niemand wil genaaid worden, en ik denk dat vrijwel niemand ook anderen bewust gaat naaien. Zeker niet via zo'n community achtig iets als t.net.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 20:13
Ik heb ook wel eens rants gepost over MaxICT en ik begrijp het gevoel volledig. Voor mij zou het al helpen als je als user gewoon zelf winkels kunt verwijderen van de site. Ik hoef ze niet meer in prijslijsten te zien en als een product weer eens alleen door MaxICT wordt aangeboden zie ik liever geen prijzen dan dat ik weer zo'n gevoel krijg van, 'heb je die lui weer'. Als klein nadeel heb je dan dat je misschien een keer een wenslijst van een ander op het forum tegenkomt waar volgens jou producten in staan die niet leverbaar zijn. Maar ik denk dat dat zichzelf snel genoeg oplost wanneer de plaatser van die lijst aangeeft dat het product bij MaxICT te krijgen is en hij meteen 20 reacties krijgt van verschillende mensen die roepen dat ze niks met die winkel te maken willen hebben.

Persoonlijk snap ik ook niet dat Tweakers zich inlaat met dit soort bedrijven, maar op deze manier kan Tweakers wel geld vragen van MaxICT, hoeven huidige gebruikers zich niet te ergeren aan die winkel en kunnen nieuwe gebruikers zelf overwegen of ze het risico willen lopen. Win-win-win, lijkt me.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Znorkus
Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik bedacht me dat het weinig zin zou hebben om een shopreview-sectie te hebben als je vervolgens alle shops met negatieve beoordelingen gaat verwijderen. Dan hou je alleen de shops over met 4 of 5 sterren: allemaal goed. Wat heb je dan nog aan vergelijking? De PW wint juist aan geloofwaardigheid juist doordat er ook produkten (of shops!) zijn die minder goed of zelfs slecht presteren. Ik had laatst nog onenigheid met een website die steevast alle negatieve produktreviews 'als klacht doorzette naar de klantenservice zodat de nieuwe kopers geen verkeerd beeld kregen', en dus niet online plaatste. Rarara het eindresultaat: elk produkt op die website heeft 5 sterren. Daar heb je dus niets aan.

Herstel: MaxICT moet dus vooral blijven op de pricewatch.

Wel denk ik dat de tweakers beter gewaarschuwd kunnen worden. En ik denk dat dit het beste kan gebeuren door de beoordeling te kleurcoderen.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Da's een kortzichtige redenering. Tegelijkertijd geef je nieuwe winkels meteen ook geen kans. Dat, in combinatie met het verbod van Tweakers om geen ervaringen te delen over shops die niet in de pricewatch staan, maakt het een vicieuze cirkel, en oneerlijke concurrentie. Sterker nog: de redenering 'als hij niet in de PW staat zal het wel niet koosjer zijn' komt ook al snel om de hoek kijken en dat is nog een graadje erger. Als nieuweling is het al zoveel moeilijker in een verzadigde markt.
Maar in wiens belang? Je zegt het zelf: De markt is verzadigd. Welk belang heb ik bij nog meer starters in een verzadigde markt?

Ik vind het ook geen oneerlijke concurrentie als winkels die hun zaken op orde hebben, en daar een goede reputatie mee opgebouwd hebben, daardoor een voordeel op de concurrentie hebben. Integendeel, eerlijker kan het niet.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:50
@Bart Zoetmulder is hier ooit iets mee gedaan ? Zie nu ook het topic foutieve prijzen max ict

[Voor 19% gewijzigd door HKLM_ op 23-11-2017 13:50]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Bart Zoetmulder
Staat op de agenda voor komende week, keep you posted.

Edit: Komende maandag bespreken we dit topic, iets later dus dan eerder gemeld.

[Voor 12% gewijzigd door Bart Zoetmulder op 30-11-2017 20:50]

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 20:36
Je kunt ze ook zelf weg laten gaan. Klik maar op iedere link naar maxict die je in de pricewatch tegenkomt. Daar mogen ze voor betalen aan tweakers.net.
Genoeg klikken die niet kopen en het is voor hun ook niet rendabel meer. ;)

• Bart Zoetmulder
Mathijs schreef op donderdag 30 november 2017 @ 15:44:
Je kunt ze ook zelf weg laten gaan. Klik maar op iedere link naar maxict die je in de pricewatch tegenkomt. Daar mogen ze voor betalen aan tweakers.net.
Genoeg klikken die niet kopen en het is voor hun ook niet rendabel meer.
Ik neem aan dat je oproep met een knipoog is, want dit is natuurlijk niet de manier waarop wij met de shops omgaan. Als er zaken niet in de haak zijn dan is het super goed dat community leden ons daarop wijzen en daarop nemen wij meestal ook actie. Zo ook in dit geval. Een oproep zoals jij doet, als grap of niet, draagt niet bij aan een goede oplossing.

Positief is dat MaxICT zichzelf al heeft gemeld en deze situatie ook betreurt, ze geven aan dat ze hun uiterste best (gaan) doen om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen. Aan ons om deze zaak komende maandag verder te bestuderen.

• h3nk13
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05 17:05
Hopelijk wordt dit ook echt een keer serieus besproken dan binnen tweakers want Max ICT zal natuurlijk zeggen dat ze er aan gaan werken maar inmiddels is het al jaren ellende. Hopelijk kiest tweakers voor de community en geven ze max ict een tijdelijk pricewatch ban ofzo. Dan ziet tweakers waarschijnlijk ook dat er geen inkomsten verdwijnen omdat mensen wel op andere shops klikken en zal max ict inzien dat ze tweakers harder nodig hebben dan andersom.

• Mathijs
Voor je salesmanager gemoedsrust heb ik er een knipoog bijgezet. Want anders komt er natuurlijk een oh zo moeilijk gesprek over de factuur.
Vergeet alleen niet dat die winkels niet jullie enige klanten zijn. Zonder tweakers die op die linkjes klikken is er ook geen salaris aan het einde van de maand. Daarom zou ik ook graag zien dat de winkels met hun klanten omgaan zoals "wij" dat ook pretenderen te doen. Gelukking is op het merendeel ook niets aan te merken, alleen halen sommigen de kwaliteit van de pricewatch zwaar onderuit.
Al tijden lang is MaxICT gewoon pure vervuiling van de pricewatch resultaten. Laagste prijzen maar een levertijd van 12+ dagen zonder mogelijkheid daarop te filteren. Met verschillen tot wel 50 euro op een product maakt dat de vergelijking grotendeels onbruikbaar.
Het is ook niet zo dat wanneer je het product toch zou bestellen, het dan ook komt binnen een aantal weken, getuige de vele reviews.
Het is ook niet echt van de laatste tijd, het is al jaren zo en lijkt enkel erger te worden. Vanuit de tweakers gezien wordt er gewoon weinig tot niets aan gedaan en zijn de inkomsten schijnbaar belangrijker dan de kwaliteit. ;) :P ;)

[Voor 6% gewijzigd door Mathijs op 01-12-2017 12:05]

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Wat de mededeling van MaxICT aan Tweakers aangaat: "Veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven".

Ik snap niet dat MaxICT een lekker praatje kan ophangen van "in de toekomst zal het beter gaan" en dat Tweakers daar ook zo makkelijk in meegaat. Waarom is dat? Waarom is er onwil om (harde) consequenties aan het gedrag van een shop te verbinden?

[Voor 13% gewijzigd door Spotmatic op 01-12-2017 11:47]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Bart Zoetmulder
Spotmatic schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:45:
Wat de mededeling van MaxICT aan Tweakers aangaat: "Veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven".

Ik snap niet dat MaxICT een lekker praatje kan ophangen van "in de toekomst zal het beter gaan" en dat Tweakers daar ook zo makkelijk in meegaat. Waarom is dat? Waarom is er onwil om (harde) consequenties aan het gedrag van een shop te verbinden?
Er staat volgens mij nergens dat wij al een besluit genomen hebben. Maar je kunt hopelijk begrijpen dat we wel zorgvuldig willen zijn. Er zijn bij alle shops in de PW minder positieve en soms ook negatieve reviews, dat wil niet meteen zeggen dat de shops eruit moeten, of structureel verkeerd handelen.

De volgorde der dingen:
1. Een goed product leveren voor de tweakers, ofwel een schone en goede PW.
2. Commercieel succesvol zijn, zodat we kunnen investeren in redactie, functionaliteiten, events en community.

Geef ons even de tijd, maandag bespreken we deze case.

• Bart Zoetmulder
Mathijs schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:38:
Voor je salesmanager gemoedsrust heb ik er een knipoog bijgezet. Want anders komt er natuurlijk een oh zo moeilijk gesprek over de factuur.
Beetje flauw, als je even verder denkt dan weet je dat dit niet de manier is waarop Tweakers werkt. Dan zouden we ook geen bestaansrecht hebben. Volgens mij staan wij voor een goed product en daar hechten we ook aan.

• HKLM_
Bart Zoetmulder schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:47:
[...]

Thx voor de feedback :)

• Mathijs
Volgens mij staan wij voor een goed product en daar hechten we ook aan.
Top, ik zou het ook vreemd vinden als dat niet zo zou zijn.
Maar toch ben ik in dit geval sceptisch, aangezien dit al zo vaak aangekaart is en er schijnbaar onbeperkt nieuwe kansen zijn voor winkels, zie ik niet in waarom het deze keer anders zou uitpakken dan voorgaande keren.

Zie zelf ook in wat een mega afbreuk het doet aan jullie product dat een groot percentage van jullie bezoekers zich hier aan ergert.

Wat mij betreft mag het overigens ook anders opgelost worden, bijvoorbeeld het kunnen uitsluiten van scores uit de resultaten, op op levertijd kunnen sorteren bij het zoeken naar een product. Of het in je profiel kunnen aangeven van welke shops je geen resultaten wilt zien.
Dat zal wel zwaarder zijn voor de database, maar het lijkt mij zeer goed mogelijk.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05 14:49
Ik heb daarnet nog met een collega een systeempje samengesteld en we zijn het er beiden over eens dat het erg handig zou zijn, wanneer we op zoek zijn naar producten in de pricewatch, we kunnen filteren op shops, maar eigenlijk willen we gewoon niks van maxict te zien krijgen.

• h3nk13
Dank Bart voor de update. Hopelijk komt er maandag wat uit het overleg. Een maandje uit de pricewatch zou een tijdelijke optie zijn als waarschuwing voor max ict en tegelijk een goede test om te kijken wat voor impact het heeft op interne resultaten.

Acties:
  • +41Henk 'm!

• Znorkus
Hallo Tweakers, bedankt voor de feedback. Ik ben de TS en zal mijn uiteindelijke suggestie hieronder nog eens grafisch weergeven. Ik heb de pricewatch gepakt zoals hij nu is, en het screenshot bewerkt. Zie onder:

Voor de goede orde: de sterren van de shopbeoordeling zijn kleurgecodeerd volgens het standaard t.net kleurschema. Simpel maar doeltreffend, toch? Productsterretjes worden ook gecodeerd - waarom de shops niet?

Ik heb daarnaast een verzoek, en dat is om eens kritisch kijken naar wat er de afgelopen week en met name vorige week woensdag 29 november gebeurd is met de shopreviews van Max ICT. Er zijn in de afgelopen paar dagen ongeveer 10 dol- en dolenthousiaste shopreviews geplaatst. Vrijwel allemaal gedaan door 'tweakers' met nul forumposts, nul reacties, en een registratiedatum gelijk aan die van de review.

En wat mij nou bijzonder opvalt, is het erg lage aantal spelfouten van deze reviews. Wat me ook opvalt, is het verzorgde karakter, keurig in elk vakje wat ingevuld. En wat me helemaal opvalt, is in hoeveel detail ze treden over hoe ontzettend fijn het wel niet is om zaken te doen met Max ICT!

Kijk nou eens goed naar deze review:
"Vandaag wat nieuwe computeronderdelen ontvangen van Max ICT. Prima verpakt en snel geleverd. Bestel wel vaker bij ze. "Telefonisch zijn ze erg behulpzaam. En ook met RMA geen problemen gehad."

Mijn vraag is: waarom gaat iemand die volkomen nieuw is op tweakers en kennelijk gewoon 'prima en snel' zijn producten ontvangt in godsnaam de klantenservice EN de RMA van maxict de hemel inprijzen? Dat klopt toch niet?

Deze dan:
"Geweldige monitor en tegen een zeer scherpe prijs. De website van Max ICT is nog wel voor verbetering vatbaar." Uiteraard van iemand met nul posts die zich vorige week registreerde op t.net. Ik hoor het de marketingafdeling al bedenken: toegeven dat de website voor verbetering vatbaar is. Jaja.

Maar de post van BBreels - uiteraard ook vorige week geregistreerd op de dag van de review - slaat alles. Uiteraard onder werktijd (!) vind hij de tijd om de volgende reclamefolder voor MaxICT achter te laten als zijn aller-, allereerste t.net bijdrage, direct na zijn registratie:

"Algemeen
Bestellen is dankzij de accountmanager een eitje. Als er een product een lange levertermijn heeft, bekijkt hij onmiddellijk waar er sneller kan geleverd worden. Ook qua verscheidenheid in producten is MaxICT een meester, van kleine dingetjes tot het grootste IT-materiaal kunnen zij beschikbaar maken.
[LOL!] Misschien één minpuntje is de betaaltermijn, waar we in België een termijn van 30 dagen gewoon zijn, is de betaaltermijn bij hun een stuk korter. Maar overall is Max ICT een ideale leverancier om mee samen te werken, we zijn geen nummer maar worden persoonlijk behandeld, iets wat tegenwoordig eerder een zeldzaamheid is.

Verzending
Voor het laatst bestelde artikel was normaal een levertijd van 3-7 werkdagen voorzien. Na de dringendheid duidelijk te maken, deed de accountmanager er alles aan me het artikel morgen al te kunnen bezorgen.

Klantenservice
Wanneer er promoties zijn of artikels gedaald in prijs, word ik op de hoogte gehouden zodat ik ook naar klanten toe betere zaken kan doen. Ideaal wanneer je veel werk voor de boeg hebt, maar toch op de hoogte wil zijn van de veranderingen.
"

Sorry, ik geloof dit gewoon niet. Ik heb de afgelopen jaren deze webshop in het oog gehouden, en het was kommer en kwel op de shopreview pagina, kommer en kwel. En nu nonstop van dit soort verhalen, allemaal van de laatste week, en vrijwel allemaal door mensen met nul posts en een registratie op dezelfde dag? :X

Dit slijmverhaal van Megisco (ook vorige week nieuw op tweakers lol) vond ik ook wel mooi:

Algemeen
Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over Max ict. Ik bestel veel dingen via webshops op IT gebied. Iedereen komt wel eens tegen dat zaken niet geleverd worden of diensten niet zijn zoals je denkt dat ze zijn. Met Max bestel ik zowel prive als zakelijk al mijn IT aangelegenheden. Klantenservice is sterk, daadkrachtig en behulpzaam. Ik zou ze aan ieder aanraden.

Verzending
Alles in orde. Levering zit veelal in dozen goed verpakt met schuim/folie/bubbelplastic. Geen moederborden/schijven die rondzweven in dozen etc.

Klantenservice
Zie mijn korte toelichting. Sterk, daadkrachtig. Maar met name ook snel en persoonlijke service staat hoog in het vaandel. Ze weten direct wie ik ben en wat er moet gebeuren. Zo vroeg ik of ze savonds laat een keer konden leveren. Niet iets doorgaans maar ze fixten het direct.

Sterk en daadkrachtig? O-) _/-\o_

Mods - ze hebben gewoon de hele p1 van hun shopreviewsite binnen 1 week volgespamd met uitmuntende beoordelingen, vanaf p2 is het weer het gebruikelijke niveau: tranen met tuiten door gewone doodnormale Tweakers die zonder dat ze het door hebben een mijnenveld betreden hebben..

En veel zakelijke klanten he? Zou het kunnen dat ze hun zakelijke klanten even gevraagd hebben een goed woordje te doen? En een hoop 'dode' tweakers.net accounts: accounts die in geen 10 en soms wel 15 jaar gebruikt zijn en nu ineens eind november 2017 laaiend enthousiaste dingen over MaxICT moeten spuien.

Ik wil hierbij ook verwijzen naar mijn openingspost waar ik de 1e 13 shopreviews gewoon heb opgesomd: dit als steekproef dat wat er nu gebeurd is zeer uitzonderlijk is.

Ik wil er verder ook op wijzen dat MaxICT al eerder heeft laten zien in staat te zijn shopreviews te manipuleren. Bij de buren was hetzelfde aan de hand, een tijdje terug:
https://nl.hardware.info/...te-shopervaringen.287283/

Ik vind het te triest voor woorden en hoop dat dit maandag kritisch meegenomen wordt in het overleg.

[Voor 11% gewijzigd door Znorkus op 03-12-2017 01:59]

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:42
Mij is ook opgevallen dat heel veel producten met extreem lage prijzen in de pricewatch (lees bovenaan) verschijnen. Maar op de website aangekomen blijkt de prijs toch veel hoger te zijn.

Jammer dat tweakers de report button weg heeft gehaald een paar jaar geleden hiervan. Die was er geloof ik wel.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:17
Hier is slechts één reactie van Tweakers mogelijk. Ongeacht het beleid of bestaande regels, moet deze webshop een ban hebben.
Een betalende abonnee van Tweakers, die meerdere accounts maakt om het hoofdaccount te voorzien van lovende reviews op alle gebieden (waaronder vraag en aanbod), wordt ook verbannen.

Tweakers is verder eigen baas en totaal niet verplicht om iedereen toe te laten.
Wangedrag -> wegwezen.
Trap in ieder geval niet in de mooie praatjes of beloftes. Dan ga je uit van het goede van jezelf. Mensen die een zaak als MaxICT runnen zijn niet goed en lachen zich kapot om die 'domme' medemensen die constant in de val lopen. Slechte mensen verdienen daar geld aan de goede mensen.

Stop met het belonen van slecht gedrag! Als Tweakers dat niet doet (ontbreken van ruggegraat), dan zijn ze in mijn ogen medeplichtig.

[Voor 5% gewijzigd door Playa del C. op 03-12-2017 08:03]

• Hoyden
  • Laatst online: 28-05 21:56
boyette schreef op zondag 3 december 2017 @ 04:06:
Mij is ook opgevallen dat heel veel producten met extreem lage prijzen in de pricewatch (lees bovenaan) verschijnen. Maar op de website aangekomen blijkt de prijs toch veel hoger te zijn.

Jammer dat tweakers de report button weg heeft gehaald een paar jaar geleden hiervan. Die was er geloof ik wel.
Foutieve prijzen zijn nog steeds te rapporteren hoor, door op de prijs van het artikel te klikken (van de betreffende winkel). Er staat daar dan ook een rapporteer knopje -> onjuiste prijs melden.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:42
Hmm

• waal70
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 08:37
Voor het overleg maandag:
Algemene voorwaarden Tweakers: 4.6-viii en 5.5 worden hier betwijfeld.

Ben het eens met de stelling dat een open platform ook voor underperformers is, dus ook slechte shops hebben een plek.
Maar, ben het eens met de analyse dat de hausse aan positieve ervaringen best een trendbreuk is en dus al reden genoeg voor diepgaand onderzoek.
Voor iedereen, goed en slecht, een plek, maar zodra er sprake is van manipulatie is het einde verhaal. Daarmee gaat de hele “vergelijken is weten” namelijk mis en is de basis voor t.net als transparant platform weg!

Laten jullie weten wat het overleg oplevert?

• HKLM_
Hoyden schreef op zondag 3 december 2017 @ 08:04:
[...]

Foutieve prijzen zijn nog steeds te rapporteren hoor, door op de prijs van het artikel te klikken (van de betreffende winkel). Er staat daar dan ook een rapporteer knopje -> onjuiste prijs melden.
Ja dat klopt en dat is bij max ICT al vaak gedaan. Punt is dat ze de boel blijven bedonderen. Dan kan je als Tweakers wel een mannetje er achteraan laten gaan of je lost het gewoon definitief of en je bent van al het gezeik m.b.t max ICT af.

• Hoyden
  • Laatst online: 28-05 21:56
HKLM_ schreef op zondag 3 december 2017 @ 08:35:
[...]

Ja dat klopt en dat is bij max ICT al vaak gedaan. Punt is dat ze de boel blijven bedonderen. Dan kan je als Tweakers wel een mannetje er achteraan laten gaan of je lost het gewoon definitief of en je bent van al het gezeik m.b.t max ICT af.
Dat snap ik ;) , maar mijn reactie was meer dat het nog steeds mogelijk is te rapporteren. Dat het bij deze toko geen nut heeft is duidelijk ;)

• Bart Zoetmulder
Znorkus schreef op zondag 3 december 2017 @ 01:29:
Hallo Tweakers, bedankt voor de feedback. Ik ben de TS en zal mijn uiteindelijke suggestie hieronder nog eens grafisch weergeven. Ik heb de pricewatch gepakt zoals hij nu is, en het screenshot bewerkt. Zie onder:

[afbeelding]

Voor de goede orde: de sterren van de shopbeoordeling zijn kleurgecodeerd volgens het standaard t.net kleurschema. Simpel maar doeltreffend, toch? Productsterretjes worden ook gecodeerd - waarom de shops niet?

Ik heb daarnaast een verzoek, en dat is om eens kritisch kijken naar wat er de afgelopen week en met name vorige week woensdag 29 november gebeurd is met de shopreviews van Max ICT. Er zijn in de afgelopen paar dagen ongeveer 10 dol- en dolenthousiaste shopreviews geplaatst. Vrijwel allemaal gedaan door 'tweakers' met nul forumposts, nul reacties, en een registratiedatum gelijk aan die van de review.

En wat mij nou bijzonder opvalt, is het erg lage aantal spelfouten van deze reviews. Wat me ook opvalt, is het verzorgde karakter, keurig in elk vakje wat ingevuld. En wat me helemaal opvalt, is in hoeveel detail ze treden over hoe ontzettend fijn het wel niet is om zaken te doen met Max ICT!

Kijk nou eens goed naar deze review:
"Vandaag wat nieuwe computeronderdelen ontvangen van Max ICT. Prima verpakt en snel geleverd. Bestel wel vaker bij ze. "Telefonisch zijn ze erg behulpzaam. En ook met RMA geen problemen gehad."

Mijn vraag is: waarom gaat iemand die volkomen nieuw is op tweakers en kennelijk gewoon 'prima en snel' zijn producten ontvangt in godsnaam de klantenservice EN de RMA van maxict de hemel inprijzen? Dat klopt toch niet?

Deze dan:
"Geweldige monitor en tegen een zeer scherpe prijs. De website van Max ICT is nog wel voor verbetering vatbaar." Uiteraard van iemand met nul posts die zich vorige week registreerde op t.net. Ik hoor het de marketingafdeling al bedenken: toegeven dat de website voor verbetering vatbaar is. Jaja.

Maar de post van BBreels - uiteraard ook vorige week geregistreerd op de dag van de review - slaat alles. Uiteraard onder werktijd (!) vind hij de tijd om de volgende reclamefolder voor MaxICT achter te laten als zijn aller-, allereerste t.net bijdrage, direct na zijn registratie:

"Algemeen
Bestellen is dankzij de accountmanager een eitje. Als er een product een lange levertermijn heeft, bekijkt hij onmiddellijk waar er sneller kan geleverd worden. Ook qua verscheidenheid in producten is MaxICT een meester, van kleine dingetjes tot het grootste IT-materiaal kunnen zij beschikbaar maken.
[LOL!] Misschien één minpuntje is de betaaltermijn, waar we in België een termijn van 30 dagen gewoon zijn, is de betaaltermijn bij hun een stuk korter. Maar overall is Max ICT een ideale leverancier om mee samen te werken, we zijn geen nummer maar worden persoonlijk behandeld, iets wat tegenwoordig eerder een zeldzaamheid is.

Verzending
Voor het laatst bestelde artikel was normaal een levertijd van 3-7 werkdagen voorzien. Na de dringendheid duidelijk te maken, deed de accountmanager er alles aan me het artikel morgen al te kunnen bezorgen.

Klantenservice
Wanneer er promoties zijn of artikels gedaald in prijs, word ik op de hoogte gehouden zodat ik ook naar klanten toe betere zaken kan doen. Ideaal wanneer je veel werk voor de boeg hebt, maar toch op de hoogte wil zijn van de veranderingen.
"

Sorry, ik geloof dit gewoon niet. Ik heb de afgelopen jaren deze webshop in het oog gehouden, en het was kommer en kwel op de shopreview pagina, kommer en kwel. En nu nonstop van dit soort verhalen, allemaal van de laatste week, en vrijwel allemaal door mensen met nul posts en een registratie op dezelfde dag? :X

Dit slijmverhaal van Megisco (ook vorige week nieuw op tweakers lol) vond ik ook wel mooi:

Algemeen
Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over Max ict. Ik bestel veel dingen via webshops op IT gebied. Iedereen komt wel eens tegen dat zaken niet geleverd worden of diensten niet zijn zoals je denkt dat ze zijn. Met Max bestel ik zowel prive als zakelijk al mijn IT aangelegenheden. Klantenservice is sterk, daadkrachtig en behulpzaam. Ik zou ze aan ieder aanraden.

Verzending
Alles in orde. Levering zit veelal in dozen goed verpakt met schuim/folie/bubbelplastic. Geen moederborden/schijven die rondzweven in dozen etc.

Klantenservice
Zie mijn korte toelichting. Sterk, daadkrachtig. Maar met name ook snel en persoonlijke service staat hoog in het vaandel. Ze weten direct wie ik ben en wat er moet gebeuren. Zo vroeg ik of ze savonds laat een keer konden leveren. Niet iets doorgaans maar ze fixten het direct.

Sterk en daadkrachtig? O-) _/-\o_

Mods - ze hebben gewoon de hele p1 van hun shopreviewsite binnen 1 week volgespamd met uitmuntende beoordelingen, vanaf p2 is het weer het gebruikelijke niveau: tranen met tuiten door gewone doodnormale Tweakers die zonder dat ze het door hebben een mijnenveld betreden hebben..

En veel zakelijke klanten he? Zou het kunnen dat ze hun zakelijke klanten even gevraagd hebben een goed woordje te doen? En een hoop 'dode' tweakers.net accounts: accounts die in geen 10 en soms wel 15 jaar gebruikt zijn en nu ineens eind november 2017 laaiend enthousiaste dingen over MaxICT moeten spuien.

Ik wil hierbij ook verwijzen naar mijn openingspost waar ik de 1e 13 shopreviews gewoon heb opgesomd: dit als steekproef dat wat er nu gebeurd is zeer uitzonderlijk is.

Ik wil er verder ook op wijzen dat MaxICT al eerder heeft laten zien in staat te zijn shopreviews te manipuleren. Bij de buren was hetzelfde aan de hand, een tijdje terug:
https://nl.hardware.info/...te-shopervaringen.287283/

Ik vind het te triest voor woorden en hoop dat dit maandag kritisch meegenomen wordt in het overleg.
Dank voor je graafwerk. We gaan hier morgen ook even naar kijken.

• 210667
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:15:
[...]

Dank voor je graafwerk. We gaan hier morgen ook even naar kijken.
Ben benieuwd.

Vraag mij trouwens wel af wat je bezield om zo diepgravend te kijken naar slechts 1 van de bedrijven in Pricewatch. Lijkt er meer op dat de TS een persoonlijke vete met MaxICT over de rug van de mods will uitvechten. [ruim een jaar na dato nog even het topic omhoogschoppen.]

Zelf ben ik te spreken over MaxICT.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

210667 schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:42:
[...]

Ben benieuwd.

Vraag mij trouwens wel af wat je bezield om zo diepgravend te kijken naar slechts 1 van de bedrijven in Pricewatch. Lijkt er meer op dat de TS een persoonlijke vete met MaxICT over de rug van de mods will uitvechten. [ruim een jaar na dato nog even het topic omhoogschoppen.]

Ik denk ook wel dat de ts een persoonlijk iets heeft met maxICT.
Maar dat is soms wel goed. Dit soort wanpraktijken moeten worden opgelost. Zoveel slechte ervaringen. Dat moet toch gevolgen hebben.
Als maxICT nou verbetering laat zien of iig er wat aan doet?
Vooral mensen laten bestellen, niet op voorraad hebben en niks laten horen is voor mij het meest frustrerende. Zeker als er woorden staan met vandaag besteld morgen in huis. DAAROM BESTEL IK BIJ JE!

• HKLM_
210667 schreef op zondag 3 december 2017 @ 10:42:
[...]

Ben benieuwd.

Ik heb dit topic omhoog geschopt door Bart te tagen en te wijzen op het nieuwe topic over max Dat het nu verder gaat in dit topic maakt niet uit toch ?? Het probleem is hetzelfde. Een persoonlijke vete lijkt me zeker niet van toepassing. Zoek maar eens op het forum naar max ICT dan zie je hoeveel ellende er naar boven komt.

Het is juist goed dat de ts dit in de gaten houdt zodat er wat aan gedaan kan worden. Aan die reviews zit duidelijk een luchtje.

Dat jij goede ervaringen hebt met de wil niet zeggen dat er geen probleem is

[Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 03-12-2017 11:06]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 20:48
Wel grappig dat er in de nep reviews weer gesproken word over de accountmanager. Heel toevallig een jaar geleden ook al als je die hwi thread leest.
Totaal niet obvious. Er is iemand op zoek naar loonsverhoging. :)

[Voor 11% gewijzigd door unfor op 03-12-2017 11:15]

• Mathijs
Voor mij is het ook geen persoonlijke vete, maar puur irritatie omdat ik afgelopen week een nieuw systeem heb aangeschaft en daarbij tientallen keren de maxict frustratie heb meegemaakt.
Ik koop er niet, mijn slechte ervaringen zijn alweer jaren oud en daarna besloten er nooit meer iets te bestellen.
Maar ik heb dus nog wel last van de vervuiling die ze aanrichten binnen de resultaten, waardoor de pricewatch dus niet 100% functioneert, aangezien ik producten aanklik die wanneer ik ze zou willen kopen 50 euro meer kosten en dus waarschijnlijk andere producten niet aangeklikt heb die waarschijnlijk een betere keus waren geweest.
Die nepreviews had ik ook al gezien, waarschijnlijk proberen ze voor de feestdagen veel mensen hun geld te laten overmaken terwijl dit wel echt de slechtste partij ooit is wil je een product op tijd binnen krijgen.
Voor de feestdagen inkopen dus helemaal een no-go, maar mensen teleurstellen is hun handelsmerk en interesseert ze ook niets verder. Dus ben ik zelf ook niet bepaald van de genade.

[Voor 6% gewijzigd door Mathijs op 03-12-2017 11:31]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als lang mee lopende tweaker weet ik; MAX-ICT = negeren. Altijd. Het zou fijn zijn als dat ook voor nieuwe users wat duidelijker zou zijn idd. Het lastige idd is dat ze mijn PW ervaring verminderen door er tussen te staan.

Vast al veel over gezegd maar het helpt niet dat nieuwe users met 0 activiteit reviews kunnen plaatsen. Userreviews van nieuwe 0-day users zonder activiteit in V&A en de shop-survey = ook altijd negeren want niet te vertrouwen.

specs

• Znorkus
Geen persoonlijke vete, ik heb naar ik mij herinner nog nooit iets bij MaxICT besteld. Ik heb het draadje ook niet omhooggeschopt maar werd erop attent gemaakt doordat ik vorige week ineens meerdere alerts kreeg dat ik thumbs up had gekregen. Kennelijk was er nieuwe activiteit im het draadje en daarom ging ik kijken en zo las ik tot mijn tevredenheid dat het snel door de mods besproken zou gaan worden.

Het is wel een persoonlijke vete die ik heb met de vercommercialisering van het internet. En dan bedoel ik niet dat toffe game expansions waar veel tijd in zit geld kosten, maar dan heb ik het over clickbaitbedrijven, emailadreshandelaren, fakereviews en... webshops zoals maxict en (voormalig!) redcoon, die naar mijn idee geen 'honorable' gedrag vertonen maar kogelhard zijn naar de klanten toe. Ik vind tweakers.net, waar ik al twintig jaar met plezier kom, een safe haven van het eerste uur en ik kan het niet aanzien dat zelfs de pricewatch, die ik heel vaak gebruik, ook ten prooi valt aan de truucjes, de oplichting, het gelieg, en gedraai. Zoiets :p

• h3nk13
Ik heb laatst een nieuwe pc gebouwd en de pricewatch wordt eigenlijk onbruikbaar door zo'n shop. Je wenslijst wordt uiteindelijk gewoon 200 euro duurder.

Maar goed, ik denk dat tweakers volgende week wel met een oplossing komt voor de community. Tweakers zet de community toch altijd op 1 en dat is de reden dat ze zo succesvol zijn. En aan een tevreden community is ook geld te verdienen :)

• maratropa
  • Niet online
@h3nk13

Nouja onbruikbaar is wel heel extreem, je kunt shops sowieso al niet meenemen in je winkelmandje als je dat perse wilt, en je krijgt een hele lijst alternatieven. Maar in een wenslijst overzicht kan het wat verstorend werken, want daar kun je geen winkels filteren voorzover ik weet. Maar die prijs moet je ook aannemen als indicatie en geen exact bedrag imho.

Als je hier wat langer komt is het ook geen echt dealbreaker imho, ik denk meer aan nieuwe gebruikers.

specs

• Mathijs
In je wenslijst kun je wel filteren op winkels, maar daar ben je het uitzoeken van het product al voorbij.

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:38
@Mathijs Maar dat maakt voor het selecteren van het product in de winkelmand niet uit. Ik neem aan dat je een product selecteert omdat het je aanspreekt en niet om welke winkel het verkoopt (tenzij Max de enige is).

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 20:48
Tweakers.net moet zichzelf ook gaan afwegen: Zijn de kosten vs baten het waard om Max in de pricewatch te houden?
Ja, ze verdienen aan Max, maar is het de irritatie bij de gebruiker waard?
Ook zal de concurrentie blij zijn als de undercutters van het toneel verdwijnen, ze undercutten iederen om zo maar bovenin de pricewatch te belanden, meestal met artikelen die ze eigenlijk niet eens (op korte termijn) kunnen leveren.

En dan mag je je als consument ook nog afvragen, als hun marges zo laag zijn, hoe kan zo'n bedrijf overleven? Ik persoonlijk verwacht van zulke bedrijven op ieder moment een faillissement, verbaast mij hoe lang Max het uit houd.

En dan heb je nog de nepreviews die steeds geplaatst worden, genoeg reden voor tweakers.net om de stekker er eens uit te trekken.
Als het niet een betaalde dienst was had tweakers al jaren geleden afstand van hun genomen.

[Voor 35% gewijzigd door unfor op 03-12-2017 14:30]

• Mathijs
thetrueman2 schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:43:
@Mathijs Maar dat maakt voor het selecteren van het product in de winkelmand niet uit. Ik neem aan dat je een product selecteert omdat het je aanspreekt en niet om welke winkel het verkoopt (tenzij Max de enige is).
Ik selecteer een product op specificaties en op prijs. Daarbuiten nog op merk en eventueel reviews.
Dus in eerste instantie filter ik op de specificaties die ik zoek en daarna sorteer ik op prijs.
Wanneer daar een product uit komt dat de gewenste specificaties heeft en waarvan de prijs ook mooi is, open ik dat in een nieuwe tab. Wanneer ik dan bij prijzen zie dat op plaats 1 maxict staat met een prijs 50 euro goedkoper dan de volgende winkel in de lijst en een beschikbaarheid van denk maar niet dat het ooit gaat komen wanneer je het bestelt, dan vind ik dat vervelend, zeker als het keer op keer gebeurt.
Dat kost mij een hoop tijd en ergernis.

Maargoed, ik heb ook al elders de suggestie gedaan te kunnen filteren op beschikbaarheid vooraf en niet pas wanneer je bij bestelkosten berekenen kijkt.
Dat samen met de mogelijkheid op winkelscore of zelfs winkels te kunnen selecteren om wel of niet te tonen, zou het probleem wat mij betreft ook oplossen.
Deze functies zijn allemaal al aanwezig wanneer je in de wenslijst bij bestelkosten berekenen kijkt, maar dat is dus wat aan de late kant. Het zou een stuk makkelijker zoeken wanneer je actief kunt filteren op levertijd en winkels waar je toch nooit iets gaat bestellen, kunt uitsluiten van de resultaten.

[Voor 10% gewijzigd door Mathijs op 03-12-2017 15:10]

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:03

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Is het niet correct weergeven en foute informatie geven over levertijden wel een 1 waard ?

Heb hetzelf ook gedaan begrijp dus de frustratie ervan maar, is het een 1 waard als je het product gewoon ontvangen hebt.

Hier bestaan namelijk het grote gros reviews uit.

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

• FulcoS
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als een winkel door Tweakers geblokkeerd zou worden, heeft dat ook gevolgen voor mensen die een Review via een zoek-machine zoeken. Consumenten hebben meer aan een realistischere Review Score. Maar, zoals vele schreven, deze is moeilijk (onmogelijk?) te bepalen.
Ik heb zowel positieve als negatieve ervaringen met Max ICT. Echter ik heb altijd het product ontvangen of mijn betaling terug ontvangen. Nu koop ik alleen producten bij hun: betaling per Creditkaart, als tijd geen rol speelt, de garantie door de fabrikant zelf geregeld is.

Echter Pricewatch/Reviews kunnen ook een totaal “verkeerde” score opleveren: ik ben opgelicht door een bedrijf (niet werkende MS Office licentie, voor €190,-, zie Review en Forum door mij geschreven). Lees je de reviews, dan zie je dat 50% positief is, en dat 50% ook opgelicht is (indien de Reviews kloppen). Dit geeft een score van rond 2 1/2 sterren. Ik kan bewijzen dat ik bedondert ben. En dat het bedrijf niet van plan is een vervangende licentie te leveren, of zoals eerst beloofd de koop ontbonden kon worden, en ik het aankoop bedrag terug zou krijgen.
Hier houd de Review score helemaal geen rekening mee!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 20:29

Zerfox

^this guy

Ik heb laatst een nieuwe televisie bij Max ICT gekocht. Natuurlijk was de service niet zoals die van Coolblue, maar dat had ik ook niet verwacht. Ik heb de afweging gemaakt of ik het risico wou lopen om bij Max ICT de televisie te bestellen om zo voor een lagere prijs klaar te kunnen zijn.

Tweakers laat niet voor niets de score zien in de lijst met aanbieders, op die manier kan je zelf de afweging kan maken wat voor jou de goedkoopste aanbieder is die het product het snelst kan leveren (als dat er toe doet) met de beste service (als dat er toe doet).

Weren uit de pricewatch is dus niet wat je wil, zoals anderen ook al aangeven.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zerfox schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:54:
Ik heb laatst een nieuwe televisie bij Max ICT gekocht. Natuurlijk was de service niet zoals die van Coolblue, maar dat had ik ook niet verwacht. Ik heb de afweging gemaakt of ik het risico wou lopen om bij Max ICT de televisie te bestellen om zo voor een lagere prijs klaar te kunnen zijn.

Tweakers laat niet voor niets de score zien in de lijst met aanbieders, op die manier kan je zelf de afweging kan maken wat voor jou de goedkoopste aanbieder is die het product het snelst kan leveren (als dat er toe doet) met de beste service (als dat er toe doet).

Weren uit de pricewatch is dus niet wat je wil, zoals anderen ook al aangeven.
Sorteren op score zou wel heel fijn zijn zodat als je een goede winkel wil je daarop kan sorteren ipv alleen maar op prijs, beide zijn nuttig maar soms wil je ook gewoon de slechter scorende winkels eruit filteren, bijvoorbeeld als je wil dat de winkel de belofte 'morgen in huis' ook echt nakomt :+

Fixing things to the breaking point...

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 01:43
FulcoS schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:22:
Als een winkel door Tweakers geblokkeerd zou worden, heeft dat ook gevolgen voor mensen die een Review via een zoek-machine zoeken.
Is het dan niet mogelijk om de producten van de shop van de Pricewatch af te trappen, maar ze nog steeds wel in de shopreviews te laten staan (met een disclaimer dat ze de voorwaarden van T.net hebben overtreden)?

Of iets in die richting?

• Zerfox

Zerfox

^this guy

field33P schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:05:
[...]

Is het dan niet mogelijk om de producten van de shop van de Pricewatch af te trappen, maar ze nog steeds wel in de shopreviews te laten staan (met een disclaimer dat ze de voorwaarden van T.net hebben overtreden)?

Of iets in die richting?
Ja, maar dan had ik nooit geweten dat ik het bij Max ICT goedkoper had kunnen krijgen.. ;)
Ik denk dat Max ICT al genoeg wordt overgeslagen door mede-tweakers als ze de lage reviewscore zien, wat opzich al een goede straf is. Echt verwijderen zou ik persoonlijk geen voorstander van zijn, maar bijvoorbeeld lichtgrijs maken en onderaan de pagina pas vermelden zoals Tweakers bij Amazon.de doet is misschien wel een gulden middenweg.

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-05 00:07
Zou het persoonlijk toejuichen als MaxICT verwijdert wordt. Ze maken de price-alert functie compleet onbruikbaar. 9 van de 10 meldingen die ik krijg zijn van MaxICT met een prijsfout of niet bestaande voorraad (en zelfs al was er voorraad en klopte de prijs, had ik er nog niets gekocht), gebruik Tweakers hierdoor steeds minder als prijsvergelijker. Of bouw op z'n minst een functie in om price-alerts niet te laten afgaan door bepaalde winkels. Je kan nu niet eens een nieuwe alert instellen omdat die prijs van MaxICT er nog staat.

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:19
Ik vraag niet aan Tweakers om Max ICT te verbannen. Ik wil als betalende member van Tweakers de mogelijkheid hebben om een shop als Max ICT in mijn persoonlijke 'blacklist' te kunnen zetten. Mooie service van Tweakers die het betaalde membership meer inhoud geeft. Dit betekent dat als ik naar de Pricewatch kijk ik Max ICT nooit meer wil tegenkomen. Daar heeft verder niemand anders 'last' van.

Heb in het verleden twee maal mijn hoofd gestoten aan Max ICT. Was opzoek naar een specifiek product en had het echt in die week nodig. Zowel op de Tweakers Pricewatch als op de Max ICT website stond dat het product binnen 24 uur geleverd kon worden. Bij andere shops stond 2 to 3 dagen. Die tijd had ik niet dus heb ik het product toen bij Max ICT bestelt. Nou je raad het al. Product niet binnen 24 uur ontvangen. Ook niet binnen een week maar pas na ruim twee weken werd het verstuurt. Het e-mailverkeer heen en weer was ook niet om over naar huis te schrijven. De levertijd was dus een keiharde leugen. Vervuiling van de Pricewatch en de price alerts die onbruikbaar worden. Er is een oplossing nodig.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het zou voor tweakers.net misschien goed zijn om een (eenvoudig) intern "verdachte shop review detectie" systeem te ontwikkelen. Dan kan iemand er er naar kijken bij een alarm.

Ik kan.me voorstellen dat je meerdere (elk eenvoudige) alarmbellen maakt. Als er dan meerdere alarmbellen afgaan, kan je even kijken bij de reviews van de betreffende shop.

Ik denk aan alarmbellen als:
- Plotseling veel reviews van nieuwe ngebruikers.
- Plotseling veel hoge of lage scores (als dat afwijkend is).
- Plotseling veel meer reviews dan normaal.
De logica kan vermoedelijk per alarmbel vrij simpel blijven.

[Voor 5% gewijzigd door KopjeThee op 03-12-2017 19:04]

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 01:43
Zerfox schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:16:
[...]

Ja, maar dan had ik nooit geweten dat ik het bij Max ICT goedkoper had kunnen krijgen.. ;)
Ik denk dat Max ICT al genoeg wordt overgeslagen door mede-tweakers als ze de lage reviewscore zien, wat opzich al een goede straf is. Echt verwijderen zou ik persoonlijk geen voorstander van zijn, maar bijvoorbeeld lichtgrijs maken en onderaan de pagina pas vermelden zoals Tweakers bij Amazon.de doet is misschien wel een gulden middenweg.
Tweakers gooit Amazon.de (en andere winkels) alleen in het grijze gebied wanneer shops niet voldoen aan je filters, staat er gewoon bij.
De onderstaande aanbiedingen voldoen niet aan de filters ('iDEAL' en 'Opsturen'):
Recentelijk is Amazon iDEAL gaan accepteren dus staat gewoon tussen de rest van de winkels.
Dat terzijde, Max ICT loopt met de fake reviews natuurlijk wel de boel te bedonderen - en het is ook niet echt goed voor de reputatie van de Pricewatch (en Tweakers.net natuurlijk) zelf.

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ook meegemaakt eind 2008. "zogenaamd" in voorraad, levering pas na weken. alle mijn emails verdwenen in het roemruchte zwarte gat. was dus eens maar nooit meer. met al het andere wat ik hier voorbij zie komen: weg ermee, of in ieder geval in de pricewatch niet de prijs weergeven, alleen maar een link om naar hun site te gaan. en wat mij betreft mag er ook bij staan waarom.

• Zerfox

Zerfox

^this guy

field33P schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:58:
[...]

Tweakers gooit Amazon.de (en andere winkels) alleen in het grijze gebied wanneer shops niet voldoen aan je filters, staat er gewoon bij.
Oeps.. Weer wat geleerd! :> Maar dan is de ideale oplossing denk ik om gewoon automatisch alle webshops met 2,5 ster of minder dan in het grijze gebied weer te geven? Ik zie niet in waarom dat niet standaard zo zou hoeven staan.

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 12:46
Mijn bedrijf is net als MaxICT adverteerder in de pricewatch. Vaak zien we bij MaxICT onjuiste prijzen, onjuiste voorraadinformatie, verkeerd gekoppelde producten, verkeerde versies van producten (vaak Duits) en met afwijkende garantie.

Ik heb sterk het vermoeden dat het doorgeven van onjuiste prijzen en levertijden geen fout is, maar een bewuste strategie. Het bouwen van een correcte werkende datafeed naar de pricewatch toe is namelijk niet zo moeilijk. Het zelf plaatsen van positieve reviews past wel in dat beeld.

Ik ben ook heel benieuwd wat de ratio is van meldingen over prijsfouten van MaxICT ten opzichte van gemiddeld.

Op het moment dat MaxICT juiste prijzen en levertijden richting de pricewatch stuurt, is er geen enkel probleem. Op dit moment er zoals nu continue onjuiste data richting de pricewatch gaat, is dat natuurlijk oneerlijk ten opzichte van de andere aanbieders.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:47:
[...]

Exact zo'n bericht schreef je ook ruim een jaar geleden in ditzelfde topic. Ben je eigenaar van MaxICT of zo?

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:44
Bart Zoetmulder schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:12:
To all: we lezen mee, snappen de discussie en die lijkt op discussie die we intern ook vaak voeren. Doel is een eerlijk overzicht wat de markt te bieden heeft. Op basis van deze feedback zullen we ook zeker dit specifieke geval onder de loep nemen en waar nodig ook het beleid. Wat overigens niet wil zeggen dat we dit aanpassen, dat kan een gevolg zijn, maar dat is niet automatisch. Vanwege de herfstvakantie pakken we dit in de loop van de volgende week intern op. Tot die tijd adviseer ik een ieder (en daarna btw ook) om zelf weloverwogen de beslissing te nemen of je voor louter prijs of ook betrouwbaarheid kiest. To be continued!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:46
Ben er ook helemaal mee eens dat het wel eens tijd word dat MaxICT vertrekt van de Pricewatch.
Naast gewoon het feit dat ze onbetrouwbaar blijken is het ook heel aannemelijk dat MaxICT zelf of iemand anders heeft ingehuurd om positieve reviews te plaatsen.
Ik weet niet of dit nu nog het geval is maar ongeveer een jaar geleden was het echt heel duidelijk; net nieuwe gebruikers die enkel een account hebben aangemaakt om een review bij Max te plaatsen en verder NOOIT meer iets hebben gedaan met hun account.

Sinds een aantal maanden zie je gelukkig gelijk bij een review hoeveel karma een gebruiker heeft en kun je zo gelijk zien of het een actieve gebruiker is of niet, dat heeft Tweakers wel goed gedaan om dit aan te pakken maar naar mijn mening is dit niet genoeg voor webshops zoals MaxICT.

Als voorbeeld; die webshops met veel te goedkope Windows keys zijn ook ineens verdwenen.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• h3nk13
Trouwens nog een opmerking mbt review score waar tweakers eens naar zou kunnen kijken.

Vroeger waren 1 of 2 sterren shops gewoon rood gekleurd qua sterren. nu heeft elke shop groene sterren, ook al scoor je belabberd slecht. Het oude systeem met rood, oranje groen was veel beter. En tot 5 reviews in 1 jaar tijd zou het grijs moeten zijn zodat je niet shops krijgt met groene sterren terwijl er maar 1 review staat.

• Bart Zoetmulder
sypie schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:39:
[...]

Exact zo'n bericht schreef je ook ruim een jaar geleden in ditzelfde topic. Ben je eigenaar van MaxICT of zo?
Flauw

• Bart Zoetmulder
Ja en op dat moment hebben we een afweging gemaakt en dat doen we nu opnieuw.

• h3nk13
@Bart Zoetmulder dank voor je actieve response in dit topic. Ik denk dat we allemaal gewoon volgende week even moeten afwachten. Dit moet intern gewoon besproken worden bij tweakers en volgende week horen we vast meer.

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:44
Ja en op dat moment hebben we een afweging gemaakt en dat doen we nu opnieuw.
En wat was de uitkomst als ik zo vrij mag zijn?

[Voor 17% gewijzigd door Bushie op 03-12-2017 21:38]

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 19:18

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ik denk dat we niet moeten vergeten dat het moeilijk voor Tweakers om een bedrijf uit de Pricewatch te weren, MaxICT betaald namelijk een (aanzienlijk) bedrag om gelist te worden. Tweakers blijft commercieel en ziet dan ook in dat het wegvallen van inkomsten vaak niet afweegt tegen de enkele boze of teleurgestelde tweakers, wat ook te snappen is omdat Tweakers ook een boterham moet verdienen.

Het is dus voor t.net meer een zakelijke keuze als een klanttevredenheid keuze denk ik zo, en ook de reden dat deze beslissing op de lange baan was gezet.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• Bart Zoetmulder
Bushie schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:38:
[...]

En wat was de uitkomst als ik zo vrij mag zijn?
Dat we een gesprek met ze aangegaan zijn. Dat we eisen hebben gesteld aan deelname in de PW en dat we scherp zijn op zaken die niet binnen de kaders van onze regels vallen. Het is daarna ook een hele tijd rustig geweest, maar nu is de discussie weer volop aanwezig en dan vind ik dat we het opnieuw moeten bekijken en opnieuw moeten afwegen wat feiten en emoties / aannames zijn. In het PW overleg van morgen staat het op de agenda. Een makkelijke zal het niet worden :/

De kern is dat we volledig willen zijn, misschien wel juist bij/over shops die een lage review rating hebben, maar niet tegen iedere prijs.

• Bart Zoetmulder
TeGek schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:46:
Ik denk dat we niet moeten vergeten dat het moeilijk voor Tweakers om een bedrijf uit de Pricewatch te weren, MaxICT betaald namelijk een (aanzienlijk) bedrag om gelist te worden. Tweakers blijft commercieel en ziet dan ook in dat het wegvallen van inkomsten vaak niet afweegt tegen de enkele boze of teleurgestelde tweakers, wat ook te snappen is omdat Tweakers ook een boterham moet verdienen.

Het is dus voor t.net meer een zakelijke keuze als een klanttevredenheid keuze denk ik zo, en ook de reden dat deze beslissing op de lange baan was gezet.
De keuze zullen we maken op basis van feiten en of er regels overtreden zijn of niet, echt niet zozeer op centjes.

Liever een goed functionerende, eerlijke en zuivere PW en daarmee tevreden tweakers, dan een commerciële keuze. Klanttevredenheid gaat voor de zakelijke keuze, mede omdat klanttevredenheid in the end ook altijd financieel de beste keuze is :)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:38
Wat dat betreft vind ik een aanpassing van de kleurtjes wel een hele nette. Moet eerlijk zeggen dat je er als een soort van kleurenblindheid te snel overheen kijkt. Als die 2,5 ster oranje waren zou ik sneller even kijken naar de reviews waar dat aan ligt of gewoon overslaan.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:52:
[...]
Klanttevredenheid gaat voor de zakelijke keuze, mede omdat klanttevredenheid in the end ook altijd financieel de beste keuze is :)
Bedoel je daarmee ons tweakers als klanten of de bedrijven in de PW als klanten? :+

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TeGek schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:46:

Maar op die manier verliest de Pricewatch zijn nut. Concreet voorbeeld: Ik had een Price-alert op een bepaalde monitor staan. Afgelopen week krijg ik bericht: MaxICT bood die monitor ruim onder de ingestelde prijs aan. Leverbaarheid: "Meer dan 12 dagen" (lees: niet leverbaar). Op die manier heb ik niks aan die alert want ik kan niet instellen dat prijzen van MaxICT genegeerd moeten worden.

Ik kan ook niet instellen dat ik alleen een prijsalert wil als de winkel uit voorraad kan leveren. Sowieso zou dat ook niet werken want enkele winkels, waaronder MaxICT, zijn niet eerlijk over hun voorraad.

Dito voor het berekenen van de prijs van een wenslijst. De echte totaalprijs van de componenten is vaak honderden euro's hoger dan vermeld omdat MaxICT een deel van de componenten stukken goedkoper aanbiedt ook al kunnen ze niet leveren. En al konden ze dat wel dan wil ik er toch niets kopen. Van mij mogen ze uit de lijst gegooid worden.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
jip_86 schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:02:
Wat dat betreft vind ik een aanpassing van de kleurtjes wel een hele nette. Moet eerlijk zeggen dat je er als een soort van kleurenblindheid te snel overheen kijkt. Als die 2,5 ster oranje waren zou ik sneller even kijken naar de reviews waar dat aan ligt of gewoon overslaan.
Wat heb je aan sterren of kleurtjes als de score niet realistisch is? Als je bij Max in de shopreviews kijkt haal je de nepreviews er zo uit: alles positief, nieuw account speciaal geregistreerd voor de review en veel gezwets.

• maratropa
  • Niet online
Ik zie als frequente gebruiker ook geen meerwaarde in (shop/user) reviews van gloednieuwe users zonder activiteit. Voor mij halen ze de qualiteit omlaag van de shopreviews (alsmede V&A user reviews). Ik snap ook (nog steeds) niet dat er geen eisen zijn aan het mogen posten van reviews. (Al doodgediscussieerd natuurlijk dit onderwerp, maar ik kan me alleen maar voorstellen dat default strenger zijn zo veel energie scheelt en de qualiteit verhoogt, te koste van een beetje quantiteit)

Ik zou als frequente gebruiker een zelf in te stellen shop blacklist en het wegfilteren van alle reviews van gebruikers jonger dan x weken en minder dan x karma (oid) toejuigen, (want dat doe ik al in mijn hoofd) maar daar help je de nieuwe gebruikers niet mee, die trappen bijv in de val van lage MaxICT prijs icm verkeerde levertijd & neppe flutreviews

overigens verder zelf superblij met de PW

specs

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee