foutieve prijzen max ict

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:06
ik weet dat je normaliter foutieve prijzen kan melden door te hoveren over de prijs van een shop. Echter krijg ik het niet voor elkaar op mn mobiel. (en weet niet of het een terugkerend prijsprobleem is) Vandaar dit topic.

er lijkt iets aan de hand te zijn met de koppeling van prijzen met max ict.

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 Turbo OC 8G
kost volgens pricewatch € 370 maar komt uit bij een meer realistische € 540

pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler
kost volgens pricewatch €160 echter op de website zelf € 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Niet enkel die, ik zie het ook voor bijv de 1070 en 1070 Ti. Beetje jammer dit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-05 07:51
Volgens mij heeft MAX ICT hier vaker last van. Een verkapte manier van reclame :)

[ Voor 27% gewijzigd door rafler op 21-11-2017 09:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij Max ICT lijkt dit een beetje de standaard werkwijze te zijn. Jaren geleden eens een boel foutieve prijzen aangegeven en dan wordt het gefixed. Maar Tweakers is natuurlijk ook afhankelijk van de feed die Max ICT doorgeeft, en als die niet klopt wordt het lastig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Was ons ook opgevallen, we zijn ermee bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:36

Case_C

[Team Carrack]

Hebben ze een keer leverbare producten in de "aanbieding" volgens de PW, klopt de prijs weer niet met wat er op de site staat.

Normaal gesproken gooien ze de prijzen omlaag op producten die niet leverbaar zijn.

Maar uiteindelijk verpesten ze gewoon heel de PW/prijsdalingen en alerts die je op T.net kan instellen. Hoop dat er eindelijk wat aan gedaan kan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@Flaggie @Gopher @rafler @TERW_DAN @Case_C

Zou als het goed is gefixt moeten zijn :) Zo niet, horen we het graag :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:16
Er is ondertussen zoveel te vinden over MaxICT dat het mij eigenlijk verbaast dat tweakers nog wil dat deze in de PW staat. Het zou tweakers sieren om hier wat strenger op te zijn om een betrouwbare PW te krijgen.

Cloud ☁️

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17
Van mij mogen ze ook meteen geschrapt worden. Voorraadinformatie klopt niet. Productinformatie klopt vaak niet. Prijzen kloppen vaak niet. Support is matig. Levertijden zijn gigantisch (door niet kloppende voorraadinformatie).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
Korvaag schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:17:
Van mij mogen ze ook meteen geschrapt worden. Voorraadinformatie klopt niet. Productinformatie klopt vaak niet. Prijzen kloppen vaak niet. Support is matig. Levertijden zijn gigantisch (door niet kloppende voorraadinformatie).
@Glaanie Dit bedoel ik dus, dit bedrijf maakt hier dus gewoon misbruik van oftewel een verkapte manier om klanten te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

rafler schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:30:
[...]

@Glaanie Dit bedoel ik dus, dit bedrijf maakt hier dus gewoon misbruik van oftewel een verkapte manier om klanten te verkrijgen.
Geloof mij, zij zijn ook niet blij met alle extra clicks die hun niks opleveren. En ik ben weliswaar geen marketingexpert, maar ik denk niet dat dit de beste manier is van klanten werven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
Is het niet zo:

Slechte reclame is ook reclame? :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17
Glaanie schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:35:
[...]

Geloof mij, zij zijn ook niet blij met alle extra clicks die hun niks opleveren. En ik ben weliswaar geen marketingexpert, maar ik denk niet dat dit de beste manier is van klanten werven ;)
En ik ben niet blij met een shop die de hele pricewatch verprutst. Dit bedrijf is voor mij de enige reden voor de feature request om shops te kunnen excluden van de pricewatch. Dat die feature er helaas niet komt is erg erg jammer.

Filteren op prijs is door deze specifieke shop compleet onbetrouwbaar geworden. Keer op keer.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
[...]

Ze zullen het wel best vinden om deze reputatie te hebben. ze staan immers vaak boven aan in de PW welke dus onbetrouwbaar is om sommige vlakken. Als je in de shop reviews kijkt dan zie je dat ze al 1 sterren zijn gaan verzamelen vanaf juli 2015 (hij gaat niet verder terug) met alleen maar gezeik over prijs en levering.

Hoeveel topics, reviews moeten er nog bij komen voordat tweakers hier eens wat aan gaat doen. Tweakers heeft hard ingezet op de PW de afgelopen jaren en hij is goed maar met shops die zo met de PW omgaan moet je gewoon eens goed gaan praten of niet meer opnemen in je PW.
Korvaag schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:37:
[...]

En ik ben niet blij met een shop die de hele pricewatch verprutst. Dit bedrijf is voor mij de enige reden voor de feature request om shops te kunnen excluden van de pricewatch. Dat die feature er helaas niet komt is erg erg jammer.

Filteren op prijs is door deze specifieke shop compleet onbetrouwbaar geworden. Keer op keer.
Dit zou inderdaad een super feature zijn 8)

[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 21-11-2017 13:52 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:21
Eens met @HKLM_ , Een stevig gesprek met max ict of anders gewoon de pricewatch uit, hun voegen echt letterlijk niks toe aan de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:06
@Glaanie dankje voor het fixen, is het ook mogelijk om het te filteren uit de prijs ontwikkelings grafiek? Anders denken mensen wellicht dat er soms met de prijs gestunt wordt en wachten ze daar op met hun aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-05 13:47
SiComputers is hier trouwens ook vrij vaak schuldig aan. Nu kan ik niet voor iedereen spreken, maar ik denk dat het grootste gedeelte van Tweakers blij zou zijn als deze 2 uit Pricewatch worden verwijderd, of dat er een functie is waarbij bepaalde shops genegeerd kunnen worden.

Ryzen 5600X | RX 6700 XT | 2x16GB Gskill | Cooler Master NR200

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-04 19:44
Zou het niet mogelijk zijn om Pricewatch te filteren op welke bedrijfen je wel wilt? Of juist niet?

Maar voorkomen is beter dan genezen!

[ Voor 16% gewijzigd door SilencMol op 23-11-2017 11:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 14:31
Ook maar een stem voor het deselecteren, en het liefst zelf weigeren van zowel Max ICT / SiComputers uit de Pricewatch. Waarom? Pricewatch-vervuiling. Beide shops dumpen alle producten uit hun database, inclusief dubbele varianten in de Pricewatch. Voorbeeld:

pricewatch: Gigabyte Z370N-WIFI
met de bijbehorende MaxICT-link : https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch

En wat wordt er vervolgens ook nog in de Pricewatch gegooid?:

pricewatch unsorted: Gigabyte MB Intel 1151 GBT Z370N-Wifi Mini-ITX, D4 3466 ...

Met als Max-ICT link: https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch

Da's hetzelfde moederbord, maar onder een andere naam / beschrijving. En omdat beide shops hun database niet op orde hebben, komt dit in de Pricewatch van Tweakers terecht. Nu is dat wel weer te fixen, maar het is elke dag hetzelfde met tientallen producten. Dat kost onnodig veel moeite om dat recht te breien.

De helft van mijn product-entries zijn prijscorrecties voor dit soort onzin. Dat zijn er honderden. En ja @Glaanie, dat waren er vandaag (tot nu toe) weer 5.

Edit: Nog even wat extra's dan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b95msxS.png

Allemaal vandaag in de Pricewatch gegooid. Producten die allang in de PW staan, maar nu weer erin gedrukt worden vanwege een database-fout - en waar medewerkers van de PW tijd aan mogen besteden.

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 23-11-2017 11:57 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
Als ik de Algemene Voorwaarden Tweakers.net Pricewatch Manager
Versie Augustus 2017 erbij pak is mijn mening dat Max ICT niet voldoet aan de voorwaarde van 5.3 en 5.4

5.3 De Klant erkent dat het doel van de Pricewatch is om
bezoekers van de Pricewatch in staat te stellen om zich
een afgewogen oordeel te vormen omtrent de
aanschaf van diensten en producten. De Klant
garandeert dat alle Prijsinformatie en alle andere
informatie die door de Klant in het kader van de
Overeenkomst aan Tweakers.net wordt verstrekt juist,
volledig, actueel en accuraat is
en dat deze voldoet
aan alle toepasselijke wet- en regelgeving en
algemeen binnen de bedrijfstak aanvaarde normen en
gedragscodes.

5.4 De Klant is zelf verantwoordelijk voor het met behulp
van de Pricewatch Manager juist invoeren,
actualiseren en controleren van de Prijsinformatie
in
de Pricewatch. Indien Prijsinformatie naar het oordeel
van Tweakers.net gedurende een te lange periode niet
wordt bijgewerkt, dan wordt de Prijsinformatie
verondersteld niet meer actueel te zijn.

Zoals in de shop reviews te lezen is en in de topics zijn de prijzen, product informatie etc niet op orde bij Max ICT. Het kan toch niet zo zijn dat je wel voorwaarde hebt maar hier uiteindelijk na alle negatieve feedback niks mee gaat doen ? @Glaanie Volgens jullie eigen voorwaarden zou je op basis hier van artikel 8 al kunnen inzetten

8 Remedies
8.1 In geval van een schending van het bepaalde in artikel
5, 6 of 7 van deze Algemene Voorwaarden of van de
Gebruiksvoorwaarden, of een redelijk vermoeden
daarvan, is Tweakers.net, onverminderd enig andere
recht van Tweakers.net, gerechtigd om onmiddellijk,
zonder ingebrekestelling en zonder tot enige
vergoeding aan de Klant gehouden te zijn:
a. de Prijsinformatie en alle overige informatie die
door de Klant is toegevoegd aan de Pricewatch (al dan
niet tijdelijk) geheel of gedeeltelijk aan te passen of te
verwijderen;
b. de Klant de toegang tot de Pricewatch en de
Pricewatch Manager (al dan niet tijdelijk) te blokkeren;
en
c. de Overeenkomst te beëindigen.

@Glaanie Tweakers staat vol met Max ICT topic waarom is er geen structurele (zichtbare) actie vanuit tweakers richting deze club ?

[ Voor 41% gewijzigd door HKLM_ op 23-11-2017 13:00 ]

Cloud ☁️

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 15:23
HKLM_ schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:53:
Als ik de Algemene Voorwaarden Tweakers.net Pricewatch Manager
Versie Augustus 2017 erbij pak is mijn mening dat Max ICT niet voldoet aan de voorwaarde van 5.3 en 5.4

5.3 De Klant erkent dat het doel van de Pricewatch is om
bezoekers van de Pricewatch in staat te stellen om zich
een afgewogen oordeel te vormen omtrent de
aanschaf van diensten en producten. De Klant
garandeert dat alle Prijsinformatie en alle andere
informatie die door de Klant in het kader van de
Overeenkomst aan Tweakers.net wordt verstrekt juist,
volledig, actueel en accuraat is
en dat deze voldoet
aan alle toepasselijke wet- en regelgeving en
algemeen binnen de bedrijfstak aanvaarde normen en
gedragscodes.

5.4 De Klant is zelf verantwoordelijk voor het met behulp
van de Pricewatch Manager juist invoeren,
actualiseren en controleren van de Prijsinformatie
in
de Pricewatch. Indien Prijsinformatie naar het oordeel
van Tweakers.net gedurende een te lange periode niet
wordt bijgewerkt, dan wordt de Prijsinformatie
verondersteld niet meer actueel te zijn.

Zoals in de shop reviews te lezen is en in de topics zijn de prijzen, product informatie etc niet op orde bij Max ICT. Het kan toch niet zo zijn dat je wel voorwaarde hebt maar hier uiteindelijk na alle negatieve feedback niks mee gaat doen ? @Glaanie Volgens jullie eigen voorwaarden zou je op basis hier van artikel 8 al kunnen inzetten

8 Remedies
8.1 In geval van een schending van het bepaalde in artikel
5, 6 of 7 van deze Algemene Voorwaarden of van de
Gebruiksvoorwaarden, of een redelijk vermoeden
daarvan, is Tweakers.net, onverminderd enig andere
recht van Tweakers.net, gerechtigd om onmiddellijk,
zonder ingebrekestelling en zonder tot enige
vergoeding aan de Klant gehouden te zijn:
a. de Prijsinformatie en alle overige informatie die
door de Klant is toegevoegd aan de Pricewatch (al dan
niet tijdelijk) geheel of gedeeltelijk aan te passen of te
verwijderen;
b. de Klant de toegang tot de Pricewatch en de
Pricewatch Manager (al dan niet tijdelijk) te blokkeren;
en
c. de Overeenkomst te beëindigen.

@Glaanie Tweakers staat vol met Max ICT topic waarom is er geen structurele (zichtbare) actie vanuit tweakers richting deze club ?
Probleem is dat het niet zo zwart-wit is. ELKE winkel zal wel een keer fouten maken in de prijzen of aanlevering ervan. En Tweakers.net zal daar over het algemeen niet keihard in zijn en de winkel uit de Pricewatch gooien, ook al zouden ze daar misschien het recht toe hebben. Daar zit een grijs gebied in waarin je de winkel wijst op fouten (stap 1), wijst op vaak fouten maken (stap 2) en om de tafel gaat zitten om een verbeterplan af te stemmen (stap 3). En daarna ga je misschien eens actie ondernemen.

Jouw (en vele anderen) zullen wellicht minder geduldig zijn dan Tweakers.net. Tegelijkertijd wil men geen goed betalende klant verliezen, dus daarom is men geduldiger dan dat jij bent.

Ook ik zou graag een optie zien om shops te blacklisten (en vind het wel gruwelijk jammer dat daar niet op gestemd kan worden, in de dinsdag-feature-poll van de development-iteraties), maar zodra zo'n mogelijkheid er is, is het moeilijker om aan winkels te vertellen hoeveel potentieele klanten hun prijzen gaan zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 14:31
Da's natuurlijk leuk dat Max-ICT betaalt, maar hoeveel kost het? Hoeveel tijd kost het een PW-mod die elke dag dingen moet fixen - die beter besteed had kunnen worden aan het verbeteren van de Pricewatch? En bij vertaling van geld / tijd, is het dan nog wel zo gunstig?

Dan hebben we het nog niet eens over users bij Tweakers die klagen omdat er nu afbreuk is aan de kwaliteit van de Pricewatch. Wat er nu uiteindelijk uit komt rollen is dat de Pricewatch dus niet zo betrouwbaar is aangezien de prijzen die erin staan dus niet kunnen kloppen. Ja, schuld van MaxICT, maar het staat wel mooi op Tweakers. Als het frequent wordt kan je je dan als user af gaan vragen of de Pricewatch nog wel de goeie tool is.

Disclaimer: Ik draag de Pricewatch een warm hart toe, maar dit speelt al langer. En het wordt ook niet beter - hell, het wordt zelfs erger. Ik probeer elke dag de database van de Pricewatch een beetje bij te werken. Maar waarbij het eerder dit jaar nog voornamelijk nieuwe producten waren die erin gezet worden door verschillende leveranciers, is het nu 75% prijs/naam correcties van eerdergenoemde bedrijven.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 574346

Het speelt al jaren en het is erg jammer dat tweakers kiest voor de eigen portomonee ipv hun eigen community te beschermen. Shops als max ict en sicomputers doent niks anders dan databases koppelen van distributeurs en dan met een extreem lage marge die online te zetten. Vervolgens besteld iemand wat en dan moeten ze ineens bij een poolse leverancier 1 product inkopen wat natuurlijk veel te duur is en dan leveren ze gewoon niet. Of prijzen die niet op tijd verversen en dan ineens onder inkoop liggen omdat ze met flinterdunne marges werken..

Allemaal leuk en aardig als dat je business model is en je accepteer dat je overal op internet niet verder dan 2 sterren komt. Alleen de eindklant en dus de tweakers is vaak de dupe. Ik vind het wel belangrijk dat tweakers hier iets mee doet en gewoon zegt : stop en niet verder, zeker als het al jaren zo gaat en het alleen maar erger wordt.

Het punt is, als dit soort partijen uit de PW gaan, dan klikken mensen wel op de eerstvolgende die goedkoop is. Inkomsten loopt tweakers niet mis hierdoor lijkt me.

Ook bij hardware.info loopt dit probleem al lange tijd, vorig jaar nog gingen ze in gesprek met max ict vanwege deze praktijken en het vermoeden van fake positieve reviews die ze zelf plaatste. Ook daar nooit wat mee gedaan omdat ze schijnbaar veel geld in het laatje brengen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 21:43

Racing_Reporter

Contentmaker

[...]

Wie denk je dat hier op de lange termijn meer schade door lijdt? MaxICT of Tweakers die als ongeloofwaardig wordt weggezet?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Ik was de afgelopen periode op zoek naar wat oudere producten die niet veel meer te koop zijn. Wat opvalt is dat Max ICT bijna elk moeilijk leverbaar product kan leveren binnen 1 a 3 dagen.

Kijkend naar de recensies blijken deze voorraadgegevens vaak niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

[...]

Eigenlijk, gezien de flinke hoeveelheid reacties, ben ik enigszins verbaasd dat jij of andere Tweakers-medewerkers niet meer reageren. Dus even een upje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Racing_Reporter schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:37:
[...]

Eigenlijk, gezien de flinke hoeveelheid reacties, ben ik enigszins verbaasd dat jij of andere Tweakers-medewerkers niet meer reageren. Dus even een upje :)
Ik heb Bart Zoetmulder aangesproken in een ander topic over Max ICT: Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch is van eind 2016 tevens is daar nooit op terug gekomen door tweakers..

Zijn woorden zijn: Staat op de agenda voor komende week, keep you posted

Bart Zoetmulder in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Nou, aangezien dat precies een jaar plus bijna een week is, lijkt me dat een reden voor een feestje! En een antwoord, to go with ;)

Pagina: 1