Toon posts:

Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1
Acties:
  • 221.421 views

Acties:
  • +41Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16-01 01:20
Hallo Tweakers, bedankt voor de feedback. Ik ben de TS en zal mijn uiteindelijke suggestie hieronder nog eens grafisch weergeven. Ik heb de pricewatch gepakt zoals hij nu is, en het screenshot bewerkt. Zie onder:

Voor de goede orde: de sterren van de shopbeoordeling zijn kleurgecodeerd volgens het standaard t.net kleurschema. Simpel maar doeltreffend, toch? Productsterretjes worden ook gecodeerd - waarom de shops niet?

Ik heb daarnaast een verzoek, en dat is om eens kritisch kijken naar wat er de afgelopen week en met name vorige week woensdag 29 november gebeurd is met de shopreviews van Max ICT. Er zijn in de afgelopen paar dagen ongeveer 10 dol- en dolenthousiaste shopreviews geplaatst. Vrijwel allemaal gedaan door 'tweakers' met nul forumposts, nul reacties, en een registratiedatum gelijk aan die van de review.

En wat mij nou bijzonder opvalt, is het erg lage aantal spelfouten van deze reviews. Wat me ook opvalt, is het verzorgde karakter, keurig in elk vakje wat ingevuld. En wat me helemaal opvalt, is in hoeveel detail ze treden over hoe ontzettend fijn het wel niet is om zaken te doen met Max ICT!

Kijk nou eens goed naar deze review:
"Vandaag wat nieuwe computeronderdelen ontvangen van Max ICT. Prima verpakt en snel geleverd. Bestel wel vaker bij ze. "Telefonisch zijn ze erg behulpzaam. En ook met RMA geen problemen gehad."

Mijn vraag is: waarom gaat iemand die volkomen nieuw is op tweakers en kennelijk gewoon 'prima en snel' zijn producten ontvangt in godsnaam de klantenservice EN de RMA van maxict de hemel inprijzen? Dat klopt toch niet?

Deze dan:
"Geweldige monitor en tegen een zeer scherpe prijs. De website van Max ICT is nog wel voor verbetering vatbaar." Uiteraard van iemand met nul posts die zich vorige week registreerde op t.net. Ik hoor het de marketingafdeling al bedenken: toegeven dat de website voor verbetering vatbaar is. Jaja.

Maar de post van BBreels - uiteraard ook vorige week geregistreerd op de dag van de review - slaat alles. Uiteraard onder werktijd (!) vind hij de tijd om de volgende reclamefolder voor MaxICT achter te laten als zijn aller-, allereerste t.net bijdrage, direct na zijn registratie:

"Algemeen
Bestellen is dankzij de accountmanager een eitje. Als er een product een lange levertermijn heeft, bekijkt hij onmiddellijk waar er sneller kan geleverd worden. Ook qua verscheidenheid in producten is MaxICT een meester, van kleine dingetjes tot het grootste IT-materiaal kunnen zij beschikbaar maken.
[LOL!] Misschien één minpuntje is de betaaltermijn, waar we in België een termijn van 30 dagen gewoon zijn, is de betaaltermijn bij hun een stuk korter. Maar overall is Max ICT een ideale leverancier om mee samen te werken, we zijn geen nummer maar worden persoonlijk behandeld, iets wat tegenwoordig eerder een zeldzaamheid is.

Verzending
Voor het laatst bestelde artikel was normaal een levertijd van 3-7 werkdagen voorzien. Na de dringendheid duidelijk te maken, deed de accountmanager er alles aan me het artikel morgen al te kunnen bezorgen.

Klantenservice
Wanneer er promoties zijn of artikels gedaald in prijs, word ik op de hoogte gehouden zodat ik ook naar klanten toe betere zaken kan doen. Ideaal wanneer je veel werk voor de boeg hebt, maar toch op de hoogte wil zijn van de veranderingen.
"

Sorry, ik geloof dit gewoon niet. Ik heb de afgelopen jaren deze webshop in het oog gehouden, en het was kommer en kwel op de shopreview pagina, kommer en kwel. En nu nonstop van dit soort verhalen, allemaal van de laatste week, en vrijwel allemaal door mensen met nul posts en een registratie op dezelfde dag? :X

Dit slijmverhaal van Megisco (ook vorige week nieuw op tweakers lol) vond ik ook wel mooi:

Algemeen
Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over Max ict. Ik bestel veel dingen via webshops op IT gebied. Iedereen komt wel eens tegen dat zaken niet geleverd worden of diensten niet zijn zoals je denkt dat ze zijn. Met Max bestel ik zowel prive als zakelijk al mijn IT aangelegenheden. Klantenservice is sterk, daadkrachtig en behulpzaam. Ik zou ze aan ieder aanraden.

Verzending
Alles in orde. Levering zit veelal in dozen goed verpakt met schuim/folie/bubbelplastic. Geen moederborden/schijven die rondzweven in dozen etc.

Klantenservice
Zie mijn korte toelichting. Sterk, daadkrachtig. Maar met name ook snel en persoonlijke service staat hoog in het vaandel. Ze weten direct wie ik ben en wat er moet gebeuren. Zo vroeg ik of ze savonds laat een keer konden leveren. Niet iets doorgaans maar ze fixten het direct.

Sterk en daadkrachtig? O-) _/-\o_

Mods - ze hebben gewoon de hele p1 van hun shopreviewsite binnen 1 week volgespamd met uitmuntende beoordelingen, vanaf p2 is het weer het gebruikelijke niveau: tranen met tuiten door gewone doodnormale Tweakers die zonder dat ze het door hebben een mijnenveld betreden hebben..

En veel zakelijke klanten he? Zou het kunnen dat ze hun zakelijke klanten even gevraagd hebben een goed woordje te doen? En een hoop 'dode' tweakers.net accounts: accounts die in geen 10 en soms wel 15 jaar gebruikt zijn en nu ineens eind november 2017 laaiend enthousiaste dingen over MaxICT moeten spuien.

Ik wil hierbij ook verwijzen naar mijn openingspost waar ik de 1e 13 shopreviews gewoon heb opgesomd: dit als steekproef dat wat er nu gebeurd is zeer uitzonderlijk is.

Ik wil er verder ook op wijzen dat MaxICT al eerder heeft laten zien in staat te zijn shopreviews te manipuleren. Bij de buren was hetzelfde aan de hand, een tijdje terug:
https://nl.hardware.info/...te-shopervaringen.287283/

Ik vind het te triest voor woorden en hoop dat dit maandag kritisch meegenomen wordt in het overleg.

[Voor 11% gewijzigd door Znorkus op 03-12-2017 01:59]

• FrankHe
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 17:55
Zoiets zou een ideale oplossing zijn:

Aan de voorkant een ogenschijnlijk simpele functie maar naar ik vermoed aan de achterkant bijzonder ingrijpend.

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Muerte.Diablo schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:20:
Even nagerekend.

Macbook (ex verzending maar inc thuiskopie) 871.11+2.60 = 873.71 *1.21 = 1057.19 klopt gewoon.

Probleem zit hem in de verzendkosten.
Tweakers rekent met de prijs inclusief thuiskopie en btw en doet daar de verzendkosten (die inc btw zijn) boven op voor totaal.
Maxict telt eerst alles bij elkaar op en daarna pas btw.
In het geval van de pricewatch zit er dus 2x btw in verwerkt.

Neemt overigens niet weg dat het op de site van Maxict onduidelijk staat en op deze manier volgens mij niet genoteerd mag worden.
Het wordt nog erger! Als je vervolgens in het de winkelwagen verzendkosten Nederland kiest, blijkt het €7,85 te zijn.

Versus:

@Ginz Ze hebben de boel nog lang niet op de rit, hoor! 8)7

[Voor 3% gewijzigd door u34186 op 08-03-2018 15:27]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Ginz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18-01 15:23

Ginz

Trek Superfly 5 powered

GreNade schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:12:
[...]

Met een berekeningetje kom ik alsnog verschillend uit.

Bij tweakers die macbook:
incl. verzending en thuiskopie op tweakers 1063.64

Bij max die macbook
incl. verzending en thuiskopie op max 1063.14

Klopt gewoon dus

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Ginz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18-01 15:23

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Evanescent schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:32:
[...]

Hier voldoen ze dus al niet aan:

[...]

Die is excl. BTW bij hun.

@Ginz, zoals eerder vermeld kloppen de prijzen nog niet helemaal. Dit lijkt vooral te zitten in de verzendkosten voor hogere bedragen. Zo is de pricewatch: JVC GY-LS300CHE Zwart in de PW €2851.01 euro, terwijl hij in de winkelwagen €2854,06 kost (plus nog de €0,50 iDeal-kosten).

Verder zijn ze dus niet helder in de prijzen en worden deze vooral Exclusief BTW vermeldt.
Klopt ook gewoon:

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• u34186
  • Niet online
Waar komt die 7,85 in mijn geval dan vandaan?

edit:

Als ik niks selecteer, is het inderdaad 4,92 (ex BTW) maar in de opties daaronder ontbreekt deze weer. En eenmaal gekozen, kun je hem ook niet de-selecteren om weer op 4,92 uit te komen :P

[Voor 29% gewijzigd door u34186 op 08-03-2018 15:54]

- uBlock Origin
- uMatrix

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 03:52
Evanescent schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:49:
[...]

Waar komt die 7,85 in mijn geval dan vandaan?

edit:

Als ik niks selecteer, is het inderdaad 4,92 (ex BTW) maar in de opties daaronder ontbreekt deze weer. En eenmaal gekozen, kun je hem ook niet de-selecteren om weer op 4,92 uit te komen :P

[afbeelding]
Zo te zien heb je twee opties standaard staat hij op 4.92 maar als je verzenden naar nederland aan klikt gaat die naar 7.85

Edit; Je had het al gevonden :P

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Cerberus_tm
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
GreNade schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:55:
[...]

Of een filter maken op levertijd. Ik wil geen prijzen in de listings zien, waar de levertijd langer dan 3 dagen is bijv.
Dit is dus precies wat ik gedaan heb (zie boven). Met mijn script kun je ervoor zorgen dat prijzen niet meegenomen worden bij de sortering e.d. als ze niet voldoen aan je filters. Mogelijke filters zijn: levertijd, winkelscore, verboden winkels (en ook verplichte winkels als je wil).
https://greasyfork.org/en...kers-extra-prijzenfilters

https://greasyfork.org/system/screenshots/screenshots/000/011/963/original/Tweakers_extra_filters01.gif

[Voor 14% gewijzigd door Cerberus_tm op 13-08-2018 14:31]

• Cerberus_tm
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:08:
[...]

In mijn ogen zou de mooiste oplossing zijn, om een service en levertijd filter toe te kunnen passen op alle getoonde prijzen. Waardoor shops met een lage SR score, of prijzen met lange levertijd niet worden meegenomen in berekening van de basisprijs van een product. Daarvoor lopen al wat feature requests, maar mede doordat die basisprijs centraal berekend en gecached wordt, is personalisatie daarvan simpeler verzocht dan ontwikkeld...
Dit is mogelijk voor de Pricewatch met mijn userscript:
Cerberus_tm in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"
Voor prijsalerts helaas niet.

https://greasyfork.org/system/screenshots/screenshots/000/011/963/original/Tweakers_extra_filters01.gif

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01:51
@Evanescent Het lijkt mij op z'n minst onduidelijk van Maxict.
Nadat je een betaalmethode hebt gekozen voor je bestelde goederen krijg je je orderoverzicht, waar dan dit bericht boven komt te staan:

https://preview.ibb.co/gvbAe9/Max_1.png

Als je op '' klik hier '' drukt krijg je dit te zien:

Druk je op '' Plaats via Twitter '' word je omgeleid terug naar het bestel overzicht waar dan bovenin dit komt te staan:

https://preview.ibb.co/btXGK9/max_3.png

Echter kun je in het orderoverzicht al zien dat de korting niet is verwerkt, maar ik ging er stiekem wel vanuit dat deze verwerkt zou worden.
Naar de voorwaarden, welke jij had gelinkt wordt helemaal niet vermeld op de bestelpagina, terwijl daar inderdaad al gelijk staat dat de korting voor je volgende bestelling is en niet '' op deze bestelling '' of '' direct €2,50 korting op je bestelling '' wat tijdens het bestelproces wordt vermeld.

Edit: ik heb dus zoals later ook aangegeven de korting alsnog ontvangen op de bestelling na contact met de klantenservice.

[Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 29-09-2018 01:50]

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• u34186
  • Niet online
https://tweakers.net/shopreview/permalink/258907/WTF @Max ICT :? Waar slaat deze reactie op? 8)7

En verder afgelopen dagen weer een hele vloed aan 5-ster-reviews. Toevallig.

- uBlock Origin
- uMatrix

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

MaxICT en goede prijzen weergeven in pricewatch :')
Ongeloofelijk dat dit bedrijf nog steeds in de lijst staat, ach ja, blijkbaar moeten we elke prijs handmatig melden zodat een werknemer van t.net de prijzen kan corrigeren en zo tijd kwijt is ipv aan nuttigere dingen.

39

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19-01 16:41
Proef op de som, eerste die ik kies klopt idd gelijk niet:

pricewatch: TP-Link TG-3468

Linkt naar: https://maxict.nl/tp-link...m=cpc&utm_source=tweakers

Daar is die ineens 15 euro 8)7

• SgtElPotato
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-01 12:45
MarkH NL schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:24:
Met de release van vandaag heb ik de volgende snippets gemaakt.

Review sterrenkleurtjes
https://tweakers.net/inst...mcss/snippets/bekijk/196/

MaxICT (rood) doorstrepen in Pricewatch
https://tweakers.net/inst...omcss/snippets/bekijk/50/

SiComputers (rood) doorstrepen in Pricewatch
https://tweakers.net/inst...omcss/snippets/bekijk/52/
Top! Kan ik mijn karma nog aan iets nuttigs besteden haha..

Wellicht zou je de shop met custom css ook nog helemaal uit het overzicht kunnen halen?

[Voor 6% gewijzigd door SgtElPotato op 24-09-2019 17:48]

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16-01 01:20

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 03:46

Over 2 maanden hebben we een feestje omdat dit topic dan alweer 5 4 jaar bestaat *O*

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:01

TFHfony

Professional Weirdo

Ik had beter moeten weten... Systeempje aan het bouwen en dacht er leuk een https://tweakers.net/pric...en-5-pro-4650g-boxed.html in te steken. Max ICT was de enige webshop die hem op stock had en ik dacht boxed: wat kunnen ze nou aan een boxed processor verkloten.
Nou, best veel dus:

Niets "boxed", gewoon een CPU zonder enige vorm van beveiliging in een anti statisch zakje in de doos van een CPU koeler gepropt. Met als resultaat verbogen pootjes. Lekker dus.
Eens kijken of we dit opgelost kunnen krijgen met deze club. Ze zitten hier niet zo ver vandaan, dus hopelijk kunnen we iets regelen qua omruiling zodat ik mijn systeem af kan bouwen.
In ieder geval blij dat ik met Paypal betaald heb, dat kan een aardige stok achter de deur zijn.
Maar met mijn domme hoofd iets te makkelijk over de 2 1/2e ster gekeken die ook nog groen gekleurd is. Kijkend naar de recensies vraag ik me af hoe ze nog aan die 2,5 ster komen...

* TFHfony gaat zich even in een hoekje zitten schamen...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• danslo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:12
TFHfony schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:34:
[...]
Net zoals dat ik eigenlijk ook beter naar de shoprecensies had moeten kijken ipv vluchtig af te gaan op het groene kleurtje en de 2,5 ster.
Hier wat mij betreft wel een kans voor Tweakers voor wat betere UX.

Even vluchtig in GIMP gedaan dus excuse the pixels ;)

Om het helemaal af te maken, een "Tweakers Excellent" badge voor shops met 5/5 (en een minimum aantal reviews).

https://tweakers.net/images/shield/excellent.svg

@crisp

• jimmy-chu
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 06-01 10:56
Ik heb dus nog steeds mijn bestelling staan bij Max en ze kunnen nog steeds niet leveren maar nu zie ik dit op hun site staan.

https://tweakers.net/i/XYas0Uy5AIULt_AOQQ09OLH2Xcw=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/FjjZUDiRDYH1jLQyZqXXOZ4H.png?f=fotoalbum_small

Dit vind ik echt niet kunnen of ben ik nou gek voor alle MaxIct beschermers hier?

Wachtlijst maken en ryzen 5900x verkopen, dan niet leveren en mails versturen dat ze niet kunnen leveren maar je in een wachtrij plaatsen.

En dan dezelfde cpus verkopen voor 110 euro meer.

[Voor 20% gewijzigd door jimmy-chu op 15-11-2020 00:39]

• jimmy-chu
Gomez12 schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:26:

Tenminste dat is wat ik denk dat je bedoelde.
Maar als je echt van mening bent dat je niet met de leverancier van maxict te maken hebt, dan is het toch alsnog simpel : Dan hebben ze 0 op voorraad en dat staat goed op hun website, dat t.net dat verkeerd toont is een probleem van t.net.
Wat @WCA bedoeld is dat als jij al webshop iets aanbied jij er verantwoordelijk voor bent. Als ik op mijn webshop zet dat het bij de leverancier ligt en het 3 dagen gaat duren maak ik de belofte niet de leverancier. Als een winkel rotzooi verkoopt kan je ook niet maar de leverancier kijken, de webshop is is er als eerste verantwoordelijk voor.

Hier ook de mail van MaxICT die ik 2 of 3 keer al gekregen heb.
https://tweakers.net/i/81ls1Zvi90_f-0SgpHpoILiFT00=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bW01IPZlnb4iTSWJYesHULl.jpg?f=fotoalbum_small

Maar hem wel voor meer aanbieden nu.

@boyette er is geen probleem ik ben op een forum en als jij niet begrijpt hoe dat werkt ligt dat niet aan mij.

We zijn hier dingen aan het bespreken.
Ik heb mijn bestelling laten staan en ze hebben nog steeds mijn geld.

Ik stel hier een vraag wat mede tweakers vinden.

Ik begrijp echt niet dat verschillende mensen dit goed keuren op tweakers.
Als een shop 2,5 ster heeft kunnen ze blijkbaar alles doen en is het de consument zijn schuld omdat ze niet eerst naar tweakers zijn gesurft en alle reviews hebben gelezen.

Ik heb in een eerdere bericht al gezegd dat dit eigenlijk mijn eigen schuld is omdat ik niet goed heb gelezen maar dit keurt in mijn ogen hun manier van werken niet goed.

[Voor 22% gewijzigd door jimmy-chu op 15-11-2020 10:52]

• dylan111111
vanaalten schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:34:
En dan kom je toch weer terug op het verzoek om webwinkels te filteren in de resultaten. :)
Bart Zoetmulder in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"
Yes, 4 jaar lang is er door de Tweakers community gevraagd om een functie zoals deze. Gelukkig is er door Tweakers uitgebreid research gedaan en hopelijk ligt het bij development nu. Het moet dus nog wel een plek op de roadmap krijgen. Ik ben benieuwd of we deze functie tussen nu en 2 jaar gaan terug zien in de pricewatch. Tot die tijd

Zelf ben ik van mening dat er zelfs voor MaxICT een plekje is op tweakers maar dan wel met de optie om deze shop (en vele andere) uit het overzicht van de pricewatch te halen. Wellicht zelfs winkels te verbergen die 2 sterren of minder hebben bij de shopreviews. Op de huidige manier is de pricwatch gewoon niet te gebruiken als je een prijsalert instelt.

• dylan111111
chaoscontrol schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:55:
[...]

Natuurlijk niet. Dit vragen we al jaren maar we krijgen nu Premium artikelen want dat levert meer op. Waarom dingen doen die geld kosten?
Devaqto schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:27:
[...]

"Ik weet van de negatieve reviews hier van MAX ICT maar..." :+
Dat is het risico wat je hebt genomen, dus niet klagen nu maar lekker op de blaren zitten. Als je niet van deze reviews wist dan was het een ander verhaal.
Yep, en tweakers faciliteert hierin keihard mee zonder enige actie te ondernemen op dit moment tegen deze webshop. Nog een paar negatieve reviews (En die zullen er gegarandeerd komen) en ze staan op 2 sterren gemiddeld. Is dat iets waar Tweakers trots op is?

De afgelopen 3 pagina's shopreviews (vanaf 11 december) over Max ICT zijn er wel geteld 5 gemiddelde positieve reviews te vinden tegenover 55 zeer negatieve reviews. En reviews niet van het kaliber "het is een paar dagen te laat" maar echte structurele problemen met de helpdesk en informatie flow die je telkens ziet terug komen in de reviews.

En kom niet met het verhaal dat het zo druk is op het moment, dat zal best zo zijn maar waarom kunnen de andere dozen schuivers zoals SiComputers en Megekko het wel als je kijkt naar de shop reviews?

• jimmy-chu

Van de 4 certificaten die ze op hun website hebben staan zijn er 2 sowieso al verlopen bij 1 staat er zelfs bij dat het illegaal is het keurmerk nog te tonen.

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:18

Spotmatic

Ken sent me

Ik dacht: laat ik eens zoeken op de zoekterm MaxICT in de pricewatch. Zo zijn er meerdere te vinden.
Maar hè, voor 16.30 uur besteld, morgen in huis. Geweldige service van MaxICT. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• jimmy-chu
Gomez12 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:24:
[...]
Ik zou zeggen vraag eens aan je leraar wat vandaar betekent, want je gebruikt het nu totaal verkeerd in dit zinsverband.

Precies wat ik ermee bedoel, dus weet niet echt wat jij bedoeld.

voor mij zijn de reacties van verschillende tweakers over de jaren genoeg bewijs.

Vroeger zou dit voor tweakers ook genoeg bewijs zijn maar na de overname is het een ander soort site geworden.

• FrankHe
Gomez12 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:00:
[...]

Qua ShopReviews staan ze grofweg gelijk met een mediamarkt/amazon en wellicht dat je die ook wel op het strafbankje wil zetten. Maar ik denk dat die partijen dan gewoon opstappen.
Laat ik het anders verwoorden. Als een shop op onderdelen een score van twee sterren of minder heeft dan mag deze wat mij betreft minder prominent worden getoond in de Pricewatch die 'ik' zie. Het lijkt mij niet meer dan logisch om geen pricealerts meer uit te sturen voor shops die ruim onvoldoende scoren. Anders zijn het wat mij betreft compleet nutteloze pricealerts. Zoals nu met enige regelmaat het geval is. De onderstaande afbeelding geeft volgens mij wel redelijk weer hoe verschillende mensen hier over denken.
We kunnen de boel ook omdraaien en de Pricewatch Paupermodus introduceren. Wil je worden doodgegooid met nutteloze pricealerts van shops die overduidelijk ruim onvoldoende scoren? Zet dan paupermodus aan!

[Voor 8% gewijzigd door FrankHe op 04-01-2021 17:20]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• dylan111111
oh boy, de headset waarvoor ik een pricealert had ingesteld is mooi afgeprijsd!

Kennelijk een verkeerde Type/EAN/Titel gekoppeld met de verkeerde afbeelding op de website van MaxICT. ;(
Als ik dit zou bestellen, zou ik de JBL Reflect Mini 2 (Groen) of de JBL Tune 600BT NC (Blauw) krijgen?

• netwknutselaar
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 24-02-2021
Steephh schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 01:21:
[...]

Voor zover ik zie staan die logo's er niet meer op toch? Ben je nu overal klachten aan het indienen op basis van @jimmy-chu zijn printscreens? 8)7? Lekker bezig jong!
Even wat vers, andere wegen helpen niet zoals ik dat lees ...

• caspar M
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-01 14:27
1x3xc-12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:19:
Valt me trouwens op dat alle rode stilletjes via de achterdeur zijn vertrokken terwijl een aantal users elkaar de koppen inslaan.

Die hoeven zich niet meer te verdedigen.

Acties:
  • +21Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het is nu mogelijk om winkels uit te sluiten met een filter.

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:43

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Zo zijn er nog een paar mogelijkheden die je in je custom CSS kunt zetten:

Xstra Digital Storage doorstrepen
custom css snippet: Xstra Digital Storage doorstrepen

MaxICT doorstrepen in Pricewatch
custom css snippet: MaxICT doorstrepen in Pricewatch

SiComputers doorstrepen in Pricewatch
custom css snippet: SiComputers doorstrepen in Pricewatch

Alle credits naar @MarkH NL

Ik gebruik ze al sinds ik er van weet.
(dacht ik breng het opnieuw onder de aandacht)

Voorbeeld:
https://tweakers.net/fotoalbum/image/mv291iU1CsuR4B4y6wVrq435.png
Dit werkt dus voor bovengenoemde shops

Review sterretjes andere kleur:
Review sterrenkleurtjes (rood/geel/oranje/groen/donkergroen)
custom css snippet: Review sterrenkleurtjes (rood/geel/oranje/groen/donkergroen)

[Voor 13% gewijzigd door ApC_IcE op 10-05-2021 22:07]

• Geitenslachter
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 09-01 14:45
Hier is een vers voorbeeld van vandaag:

Deze videokaart wordt voor een redelijk bedrag (boven msrp) aangeboden. Ga je vervolgens naar de link dan zie je dat MAX ICT je wederom via valse reclame probeert te lokken:

• dylan111111
Ah, we zijn alweer een jaar verder. Price alert is nog steeds compleet onbruikbaar hierdoor. Tot volgend jaar!

• Propheticus
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-01 14:37
Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:17:
[...]
... maar er is ook data dat MaxICT nog steeds een flink marktaandeel heeft binnen de Pricewatch.
Laat ik eerst even zeggen dat ik het bewonder dat je je mengt in de discussie en snap dat je meerdere belangen behartigt. Het is in een topic bedoeld om te klagen lastig om objectief en afgewogen te blijven. Enige nuance, wederhoor, etc is zeker begrijpelijk (en nodig).

Ik vraag me bij dat marktaandeel wel af hoeveel click-throughs resulteren in teleurstelling en weer wegklikken van de site. Als ik het dicht bij mezelf houd: >12dagen levertijd is ok. Echter, als ik doorklik op een (too good to be true) prijs en er vervolgens achter kom dat de levertijd >4 weken is ben ik weer weg. Het is bij zo'n leverstatus maar de vraag of ze überhaupt kunnen leveren, laat staan tegen die prijs. Voor GPU's is mijn bounce-rate voor Max ICT ~100%
Of anders gesteld: is het marktaandeel metric enkel gebaseerd op doorklikken of ook op daadwerkelijk bestelde & geleverde (!) producten tegen de geadverteerde prijs?

Er zullen vast productcategorieën zijn waar dit beter gaat. Echter bij schaarse goederen, zoals slecht leverbare GPU's, zie ik keer op keer kaarten in de pricewatch waar maar 1 shop wordt vermeld (Max ICT). Dit blijkt vervolgens een >4weken levertijd geval te zijn, tegen een prijs waarvan je hoopt dat hij waar is maar stiekem weet dat hij nooit waar kan zijn. Ook bij andere kaarten die wel bij andere shops leverbaar zijn staan ze veelal bovenaan als ze niet kunnen leveren, met verdacht lage prijzen.

Al met al lijkt het er op dat hun prijzen kloppen als iets op voorraad is, maar voor alles >12 dagen levertijd is de prijs veelal veel te laag.

Voorbeeldje:
pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3060 Ti iChill X3 Red LHR

Een RTX3060 Ti ver onder de 800 euro... yeah, right.

• FrankHe
Vandaag krijg ik een Prijsalert met een compleet onrealistische prijs van één of andere popup-store in Italië die op Amazon.nl Marketplace opduikt. Leverbaarheid, onbekend. Dit soort dingen maakt de Prijsalerts compleet onbruikbaar, echt zinloos dit. Blijgemaakt met een dode mus.

pricewatch: Toshiba MG08 SATA (512e), 16TB

Hopelijk kan het stopfilter ook binnen afzienbare tijd op de Prijsalerts worden toegepast.

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-01 14:44
Niet leverbaar, verkoper MaxICT prijzen natuurlijk (voor 3080) compleet onnavolgbaar.

• Geitenslachter
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 09-01 14:45
@Bart Zoetmulder Is er al wat meer bekend als gevolg van jullie communicatie met Max ICT? Ook vandaag is het weer goed raak in de pricewatch:

En dit zijn maar 2 voorbeelden.

• Dejagan
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-01 14:44
He da's gek! Nouja afgezien van letterlijjk 10+ onrealistisch geprijsde kaarten in de pricewatch die niet leverbaar zijn.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ze staan ook nog op 2 in populaire shops :?

[Voor 44% gewijzigd door Hackus op 01-11-2021 10:04]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ook een leuk voorbeeld van MaxICT, een Ryzen 9 3900x voor >5k euro!
pricewatch: AMD Ryzen 9 3900X Tray

Of is dat een manier om te zeggen dat het toch niet leverbaar is... 8)7 :+

Mooie Plaatjes   

• dylan111111
Bart Zoetmulder schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:03:
[...]
In mijn ogen omdat de kritische vragen, of soms zelf halve opdrachten, zorgvuldigheid betrachten qua antwoord. Voor mijzelf geldt dat ik niet verantwoordelijk ben voor het wel en wee van de Pricewatch en moet (en wil) ik dus altijd in overleg met de driehoek; redactie, product en klant. Als er nieuws is dan meld ik me zeker, weet dat ik in ieder geval in contact ben met MaxICT, met de product marketeer van de Pricewatch en met de redactie. To be continued.
Mooie woorden maar afsluiten met "To be continued" overtuigt mij niet dat er binnen kort naar een (tussen)oplossing wordt toegewerkt. Zie het als een man die overboord is geslagen, i.p.v. direct het grote schip te keren begin eens met een reddingsboei toe te gooien voordat de beste man verdrinkt.

Het bijvoorbeeld duidelijke kleuren van de sterren bij reviews van een webshop zou iets simpels en effectief kunnen zijn om (nieuwe)tweakers te informeren over de recensies van een shop. Iets wat deze snippet al iets meer dan 2 jaar doet. Maar goed, dit is al vaker besproken en het verbaast mij dat dit soort dingen niet standaard worden gemaakt op Tweakers. Dit is toch iets wat meehelpt om een beeld van de markt te schetsen zoals jullie dat zeggen?

Nu:

Veranderde kleuren:
https://tweakers.net/i/mGZKXgt0Fcw7UWuh4GTKWwWDjJU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lEm9mNnERlE4fz6NMLdcTdQy.png?f=user_large

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 03:52
WoutF schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:26:
[...]

Ik geloof helemaal dat het den tijde van de post van @HKLM_ niet klopte, maar ik zie bij alle voorbeelden enkel kloppende prijzen. Nu worden deze feeds zeer regelmatig ververst, dus dat het zo snel wijzigt kan prima. Laten we het even op opstartproblemen aan hun kant houden. We hebben een vraag bij ze uitstaan hierover.
Zal wel aan mij liggen dan maar ik zie afwijkingen (nog steeds meer dan 1 uit mijn lijst)

[Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 03-01-2022 18:21]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee