Toon posts:

Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1
Acties:
  • 228.501 views

Acties:
  • +316Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-03 21:48
Het lijkt me dat t.net haar leden een positieve ervaring wil bezorgen. Echter, er is 1 probleem: MaxICT is een leverancier met lage prijzen. De pricewatch leidt dan ook mensen naar MaxICT toe.

Dit is wel eens eerder aangekaart.

Zomaar de laatste veertien ervaringen bij Max: gewoon, vanaf de meest recente, naar beneden:

"Na de bestelling geplaatst te hebben kreeg ik op 14 oktober een mail dat de verwachte bezorgingsdatum was aangepast naar 14 oktober. Ik ging er van uit dat het pakket dus die dag, of de werkdag erna binnen zou komen. Dit was niet het geval, dus heb ik naar de klantenservice gebeld. Die moesten eerst nog de leverancier bellen. Na 2 uur opnieuw gebeld (want het belletje terug dat ze hadden beloofd was nog niet gekomen), opnieuw werd gezegd dat ze zo terug zouden bellen. Dit keer gebeurde dat wel en kreeg ik te oren dat het product niet meer op voorraad is (terwijl dat op de website heel anders stond. Ik had ondertussen al wat meer reviews hier gelezen en besloten dat ik het maar ergens anders ga proberen, dus ik heb de bestelling geannuleerd."
Beoordeling: 1 ster.

"De slechte recensies op tweakers zag ik pas na de bestelling en betaling tot mijn grote spijt.
Eens maar nooit meer."
Beoordeling: 1 ster

"Helaas, hier kom ik niet meer terug...De manier waarop deze heren onder de overeenkomst proberen uit te komen is ronduit laaghartig. Telefonisch contact was verre van professioneel."

"Levertijd van 1-3 dagen beloofd, is nu ruim 8 dagen geleden zonder enigs vroegtijdige statusupdate."
Boordeling verzending: 1 ster

"Na vier dagen besloot ik te bellen omdat ik niks had gehoord. Er werd aangegeven dat producten toch niet op voorraad waren en dat ik wat anders kon uitkiezen. (Waarom moet ik daar zelf over opbellen?) De klantenservice adviseerde mij DIMM geheugen. (Ik had SODIMM nodig) Dit was voor mij de druppel: order geannuleerd op 6 oktober. Op 12 oktober mijn geld nog niet teruggezien, weer gebeld, dit wordt op de 18e van oktober teruggestort. Dra-ma-tisch."

"Een WD Green schijf besteld, maar wat een slechte zaak, bleek achteraf een OEM schijf - komt dus uit een PC vandaan! Slechte zaak.."

"Ik ga bij hun NOOIT, maar dan ook NOOIT meer bestellen, wat een slecht bedrijf,
heel onvriendelijke klantenservice, standard antwoord mailtjes (zonder vraag te beantworden), liegen over levertijd, afpoeieren met standard verhaaltjes en afschuiven naar anderen. NIKS BESTELLEN VIA HUN!!!!!!!!!!!"
Drie keer raden: jawel, 1 ster.

"duidelijk, vakkundig "
Beoordeling: vier sterren. Goh, er zijn dus uitzonderingen is dus een uitzondering.

"Na een eerdere teleurstelling toch er weer ingetrapt en bij Max ict besteld. Dure les geleerd in elk geval."

"Bespaar je de moeite! Extreem slechte service en levering. Na 9 dagen wachten ...(...)....Kansloos gewoon"

"verschrikkelijk bedrijf, liegen over levertijden, geen terugkoppeling bij navraag bestelstatus, en klanten afpoeieren als ze de klantenservice bellen.
ik zal daar nooit meer iets kopen :( Wat een K* bedrijf, hier zal ik nooit meer iets bestellen, en raad iedereen af dit wel te gaan doen!"

"Bij Max ICT geheugenbankjes besteld. Op de website stond keurig aangegeven dat de levertijd 1-3 werkdagen is. Na een week nog niks ontvangen dus maar is aan de bel getrokken. De eerste keer bellen kreeg ik te horen dat ze de status van het externe magazijn niet konden inzien zou teruggebeld worden. nooit gebeurd Tweede keer leek de bestelling niet doorgegeven te zijn. Uiteindelijk een week later geen geheugenbankjes en lege handen. Bij Max ICT moet de klant zelf actie ondernemen. Beloven veel maar terugbellen of een mail sturen ho maar. Klant dient zelf actie te ondernemen terwijl er veel beloofd wordt."
Beoordeling: 1 ster.

"Waardeloos! Wij bestellen nooit en nooit meer bij MAX ICT. "

Mag deze kutwinkel nou eindelijk eens een keer opdonderen van ons mooie Tweakers.net?
Het enige waar het toe leidt is boze en gefrustreerde tweakers, die hier alleen maar bestellen omdat ze per ongeluk vergeten naar de shopreview te kijken.

Denk je tof gebruik te maken van tweakers.net, kom je met deze ellende in aanraking.

Een jaar geleden stelde ik hetzelfde voor: toen zeiden jullie: de beoordeling zal zijn werk doen. De beoordeling doet niet zijn werk. Bovenstaande 14 verhalen (echt de 14 recentste zijn dit, gewoon op rij), zijn allemaal van de laatste 3 weken (!). Gedupeerde boze klant na gedupeerde boze klant.

Hou op met geld verdienen aan deze tent ten koste van de tweakers. Weg ermee, hup, wegens wanprestaties! ;-)

Thanks!!!

[Voor 7% gewijzigd door Znorkus op 19-10-2016 14:56]

• Znorkus
Dat verbaast mij ook ja, Dorus.

Die score van 2,5 ster lijkt ook nogal net vanwege de visuele feedback: een mooi groen kleurtje. Ik vind het een goed punt om het te laten staan, zo'n slecht presterende webwinkel, maar verbeter er in elk geval wat aan. Rode kleur bij 1 ster, oranje kleur bij 2, geel bij 3, lichtgroen bij 4, felgroen bij 5 sterren.

Maar beter nog: helemaal geen aandacht geven, deze webshop. Het is helemaal geen webshop, het is een vervelende frustrerende bende die niks met een goede webshop te maken heeft en gewoon vanwege wangedrag een keiharde ban op tweakers zou moeten krijgen.

Het voordeel dat mensen hebben dat ze zich kunnen informeren weegt niet op tegen de ellende die week in week uit tweakers-bezoekers weer meemaken omdat ze toevallig niet ZO grondig naar alles gekeken hadden dat ze OOK nog eens de shopreviews van de webshops zijn gaan doorbladeren.

Het is gewoon niet goed dat zulke structureel dramatisch slechte k-winkels dag in dag uit gratis reclame krijgen op een van de beste tech-sites van Nederland, en daar een enorme lading klanten mee binnenhalen, die vervolgens vrijwel zonder uitzondering SPIJT hebben van hun aankoop en zich voornemen er nooit meer te komen. En dat omdat ze de tweakers.net pricewatch gebruikt hebben, anders hadden ze miscshien gewoon weer bij Alternate of Azerty besteld. Tweakers leidt haar klanten nu naar Max ICT toe. En dat gaat jaar in jaar uit zo door. Dat klopt niet.

Overigens lijkt erop dat die 2,5 ster ligt aan het feit dat er zo nu en dan zeer positieve reviews (5 sterren) over Max ICT verschijnen. Die zijn dan gemaakt door 1 dag oude accounts. Tsja.

[Voor 71% gewijzigd door Znorkus op 19-10-2016 16:12]

• Znorkus
Het lijkt me dat als zulke praktijken plaatsvinden, dat dit inderdaad een permaban oplevert. Dat die er niet is, komt dan waarschijnlijk omdat de admins het niet bewezen achten dat zoiets plaatsvindt.

Moet echt stoppen dit.

• Znorkus
Daar zit wat in.

• Znorkus
Je excludeert dan natuurlijk ook nieuwe shops zonder beoordelingen.

• Znorkus
Ik zou het ook geen ramp vinden nee, een goeie shopreview en een goeie produktreview op tweakers (veel reviews liefst) en tenslotte een aanbod in veel verschillende winkels (zodat ik weet dat het om een mainstream produkt gaat) zijn voor mij de belangrijkste aankoopcriteria. Ik zou alleen wel zeggen dat een nieuwe webshop wel een kans moet krijgen. Stel er komt een nieuwe 'coolblue' met goeie service en uitstekende prijzen. Iemand moet de eerste tweaker zijn die het gaat uitproberen. Geen sterren is een stuk minder problematisch dan 2 sterren als langjarig gemiddelde ;-) Het gaat juist om die laatste groep.

Commercieel is dit inderdaad zich in de eigen vingers snijden voor t.net, want de webshop betaalt t.net ik dacht ten eerste voor de listing in de PW, en ten tweede voor elke produkt-doorklik vanuit de PW. Het zal t.net dus geld kosten om een bedrijf als max ict eruit te gooien. Dat zal ook meespelen.

De shopreviews bewijzen dat het zelf-regulerende systeem waar T.net op vertrouwt niet helemaal goed werkt. Heel veel mensen, ook de oplettende tweakers, kijken eroverheen. Week in week uit is er weer te lezen "ik had de shopreviews helaas niet gezien, had ik dit gelezen dan had ik hier nooit besteld".

Maarja het is een kwestie van visie van T.net. Echt volkomen vrije markt / laissez faire, of toch wat meer overheidsbemoeienis ;-)

Bottomline is: tweakers.net maakt nu op grote schaal reclame voor Max ICT en verdient daar lekker mee. Ik denk dat dit tegen de geest van deze tech-community-site is, het bezorgt tweakers veel frustratie, en dat t.net dit af moet stoten. Enfin ik herhaal mezelf ;-)

• Znorkus
Ja zo'n maatregel zou je kunnen nemen als het vermoeden bestaat dat je veel fake reviews hebt. Ik weet niet of dat het geval is op tweakers.net. Er wordt daar in ieder geval al soms wel met de hand naar gekeken - altijd het beste systeem.

Het punt bij karma/tweakotine is dat reviewspammers niet alleen reviews gaan spammen, maar ook nog de boards onder gaan spammen om aan de vereiste 10-post-count / 100 karma / whatever te komen. Zinloze bijdragen 'vind ik ook!' aan discussies, fake produktreviews, etc etc. Dat is gauw gedaan.

Maar zelfs met sommige fakereviews erbij is de 2.5 ster van Max niet meer te redden: het aantal tweakers dat zich de kop stoot aan deze shop en hierover zijn beklag doet op de shopreview is daarvoor veel te hoog.

Ik denk dat het probleem niet bij fakereviews zit, maar bij deze specifieke tent. Ik zou graag zien dat T.net ophoudt met dagelijks flink reclame maken voor deze webshop in een van de belangrijkste en meest bezochte modules van haar website. Hiermee doet ze haar tweakers geen lol. Integendeel. Ze moedigt aan en nodigt uit tot het bestellen bij Max ICT, ze werkt samen met deze webshop, faciliteert, sluist vele tweakers door via de PW. Dit in het besef dat de ervaring heel waarschijnlijk extreem frustrerend en onbevredigend gaat zijn.

• Znorkus
Super heren! Bedankt voor de feedback! Uiteraard zijn er ook redenen hem erin te houden, succes, ik ben benieuwd.

• Znorkus
Dat is inderdaad de ervaring, Glashelder. Op voorraad betekent bij Max ICT vaak: waarschijnlijk wel redelijk snel uit een magazijn in Duitsland te slepen. Een manier van werken waarbij het concept 'voorraad' wel erg op buigkracht wordt getest ;-)

En fijn dat je op rekening kunt betalen. Voor veruit de meeste tweakers geldt dat niet, en als je het dan ook nog moeilijk kunt missen (=ervoor gespaard hebt) is het wel echt rot om dan geen reply meer te krijgen.

Plainside: zoals iemand anders al terecht opmerkte: het moet ook best vaak wel gewoon goed gaan. Het grappige is dat als je op sommige vergelijksites voor internetproviders gaat kijken, dat de meeste providers ongeveer een 2 scoren. Uit tien punten. En een goeie, zoals xs4all, scoort daar een 4.5. Je kunt aan die cijfers wel zien dat vooral de klagers zich daar aanmelden. Bij tweakers.net is deze bias, zo ziet het eruit, afwezig. Kennelijk vindt onze userbase het fair en terecht om steevast de ervaring te rapporteren, of in elk geval niet alleen maar bij negatieve ervaringen. De 2,5 ster van MaxICT betekent dan waarschijnlijk ook dat het ook regelmatig goed ging. Of is gegaan, in de afgelopen maanden. Eventuele fake-reviews daargelaten.

Ik denk niet dat het er aan ligt wanneer je bestelt - het probleem bij Max ICT is structureel aanwezig, over dagen van de week, maanden in het jaar, en is zelfs over de jaren stabiel. Stabiel slecht.

• Znorkus
Borromini schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:14:Particuliere adverteerders geeft Tweakers wel de kans om hun spullen aan te bieden, en ik denk dat in verhouding daar veel meer fraude plaatsvindt
OT:
Dat vraag ik me af, eigenlijk! Het zou leuk zijn om daar wat statistieken van te zien. Gemiddelde user-to-user trade-beoordelingen, misschien per produktcategorie oid. Zo'n artikel zou het vertrouwen van tweakers in elkaar waarschijnlijk doen toenemen. Ik was er ook huiverig voor. Ook in de astrofotografie waar je voor honderden euros zeer kwetsbare telescopen aanschaft waar je niet aan kunt zien of het nog wat is. Mijn ervaring is zonder uitzondering dat je te maken krijgt met super-attente super-aardige gasten. Nu is het astro-wereldje een klein hoekje. Maar ook mijn trade-ervaringen zijn totnutoe heel goed. Super ingepakt. Niemand wil genaaid worden, en ik denk dat vrijwel niemand ook anderen bewust gaat naaien. Zeker niet via zo'n community achtig iets als t.net.

• Znorkus
Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik bedacht me dat het weinig zin zou hebben om een shopreview-sectie te hebben als je vervolgens alle shops met negatieve beoordelingen gaat verwijderen. Dan hou je alleen de shops over met 4 of 5 sterren: allemaal goed. Wat heb je dan nog aan vergelijking? De PW wint juist aan geloofwaardigheid juist doordat er ook produkten (of shops!) zijn die minder goed of zelfs slecht presteren. Ik had laatst nog onenigheid met een website die steevast alle negatieve produktreviews 'als klacht doorzette naar de klantenservice zodat de nieuwe kopers geen verkeerd beeld kregen', en dus niet online plaatste. Rarara het eindresultaat: elk produkt op die website heeft 5 sterren. Daar heb je dus niets aan.

Herstel: MaxICT moet dus vooral blijven op de pricewatch.

Wel denk ik dat de tweakers beter gewaarschuwd kunnen worden. En ik denk dat dit het beste kan gebeuren door de beoordeling te kleurcoderen.

Acties:
  • +41Henk 'm!

• Znorkus
Hallo Tweakers, bedankt voor de feedback. Ik ben de TS en zal mijn uiteindelijke suggestie hieronder nog eens grafisch weergeven. Ik heb de pricewatch gepakt zoals hij nu is, en het screenshot bewerkt. Zie onder:

Voor de goede orde: de sterren van de shopbeoordeling zijn kleurgecodeerd volgens het standaard t.net kleurschema. Simpel maar doeltreffend, toch? Productsterretjes worden ook gecodeerd - waarom de shops niet?

Ik heb daarnaast een verzoek, en dat is om eens kritisch kijken naar wat er de afgelopen week en met name vorige week woensdag 29 november gebeurd is met de shopreviews van Max ICT. Er zijn in de afgelopen paar dagen ongeveer 10 dol- en dolenthousiaste shopreviews geplaatst. Vrijwel allemaal gedaan door 'tweakers' met nul forumposts, nul reacties, en een registratiedatum gelijk aan die van de review.

En wat mij nou bijzonder opvalt, is het erg lage aantal spelfouten van deze reviews. Wat me ook opvalt, is het verzorgde karakter, keurig in elk vakje wat ingevuld. En wat me helemaal opvalt, is in hoeveel detail ze treden over hoe ontzettend fijn het wel niet is om zaken te doen met Max ICT!

Kijk nou eens goed naar deze review:
"Vandaag wat nieuwe computeronderdelen ontvangen van Max ICT. Prima verpakt en snel geleverd. Bestel wel vaker bij ze. "Telefonisch zijn ze erg behulpzaam. En ook met RMA geen problemen gehad."

Mijn vraag is: waarom gaat iemand die volkomen nieuw is op tweakers en kennelijk gewoon 'prima en snel' zijn producten ontvangt in godsnaam de klantenservice EN de RMA van maxict de hemel inprijzen? Dat klopt toch niet?

Deze dan:
"Geweldige monitor en tegen een zeer scherpe prijs. De website van Max ICT is nog wel voor verbetering vatbaar." Uiteraard van iemand met nul posts die zich vorige week registreerde op t.net. Ik hoor het de marketingafdeling al bedenken: toegeven dat de website voor verbetering vatbaar is. Jaja.

Maar de post van BBreels - uiteraard ook vorige week geregistreerd op de dag van de review - slaat alles. Uiteraard onder werktijd (!) vind hij de tijd om de volgende reclamefolder voor MaxICT achter te laten als zijn aller-, allereerste t.net bijdrage, direct na zijn registratie:

"Algemeen
Bestellen is dankzij de accountmanager een eitje. Als er een product een lange levertermijn heeft, bekijkt hij onmiddellijk waar er sneller kan geleverd worden. Ook qua verscheidenheid in producten is MaxICT een meester, van kleine dingetjes tot het grootste IT-materiaal kunnen zij beschikbaar maken.
[LOL!] Misschien één minpuntje is de betaaltermijn, waar we in België een termijn van 30 dagen gewoon zijn, is de betaaltermijn bij hun een stuk korter. Maar overall is Max ICT een ideale leverancier om mee samen te werken, we zijn geen nummer maar worden persoonlijk behandeld, iets wat tegenwoordig eerder een zeldzaamheid is.

Verzending
Voor het laatst bestelde artikel was normaal een levertijd van 3-7 werkdagen voorzien. Na de dringendheid duidelijk te maken, deed de accountmanager er alles aan me het artikel morgen al te kunnen bezorgen.

Klantenservice
Wanneer er promoties zijn of artikels gedaald in prijs, word ik op de hoogte gehouden zodat ik ook naar klanten toe betere zaken kan doen. Ideaal wanneer je veel werk voor de boeg hebt, maar toch op de hoogte wil zijn van de veranderingen.
"

Sorry, ik geloof dit gewoon niet. Ik heb de afgelopen jaren deze webshop in het oog gehouden, en het was kommer en kwel op de shopreview pagina, kommer en kwel. En nu nonstop van dit soort verhalen, allemaal van de laatste week, en vrijwel allemaal door mensen met nul posts en een registratie op dezelfde dag? :X

Dit slijmverhaal van Megisco (ook vorige week nieuw op tweakers lol) vond ik ook wel mooi:

Algemeen
Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over Max ict. Ik bestel veel dingen via webshops op IT gebied. Iedereen komt wel eens tegen dat zaken niet geleverd worden of diensten niet zijn zoals je denkt dat ze zijn. Met Max bestel ik zowel prive als zakelijk al mijn IT aangelegenheden. Klantenservice is sterk, daadkrachtig en behulpzaam. Ik zou ze aan ieder aanraden.

Verzending
Alles in orde. Levering zit veelal in dozen goed verpakt met schuim/folie/bubbelplastic. Geen moederborden/schijven die rondzweven in dozen etc.

Klantenservice
Zie mijn korte toelichting. Sterk, daadkrachtig. Maar met name ook snel en persoonlijke service staat hoog in het vaandel. Ze weten direct wie ik ben en wat er moet gebeuren. Zo vroeg ik of ze savonds laat een keer konden leveren. Niet iets doorgaans maar ze fixten het direct.

Sterk en daadkrachtig? O-) _/-\o_

Mods - ze hebben gewoon de hele p1 van hun shopreviewsite binnen 1 week volgespamd met uitmuntende beoordelingen, vanaf p2 is het weer het gebruikelijke niveau: tranen met tuiten door gewone doodnormale Tweakers die zonder dat ze het door hebben een mijnenveld betreden hebben..

En veel zakelijke klanten he? Zou het kunnen dat ze hun zakelijke klanten even gevraagd hebben een goed woordje te doen? En een hoop 'dode' tweakers.net accounts: accounts die in geen 10 en soms wel 15 jaar gebruikt zijn en nu ineens eind november 2017 laaiend enthousiaste dingen over MaxICT moeten spuien.

Ik wil hierbij ook verwijzen naar mijn openingspost waar ik de 1e 13 shopreviews gewoon heb opgesomd: dit als steekproef dat wat er nu gebeurd is zeer uitzonderlijk is.

Ik wil er verder ook op wijzen dat MaxICT al eerder heeft laten zien in staat te zijn shopreviews te manipuleren. Bij de buren was hetzelfde aan de hand, een tijdje terug:
https://nl.hardware.info/...te-shopervaringen.287283/

Ik vind het te triest voor woorden en hoop dat dit maandag kritisch meegenomen wordt in het overleg.

[Voor 11% gewijzigd door Znorkus op 03-12-2017 01:59]

• Znorkus
Geen persoonlijke vete, ik heb naar ik mij herinner nog nooit iets bij MaxICT besteld. Ik heb het draadje ook niet omhooggeschopt maar werd erop attent gemaakt doordat ik vorige week ineens meerdere alerts kreeg dat ik thumbs up had gekregen. Kennelijk was er nieuwe activiteit im het draadje en daarom ging ik kijken en zo las ik tot mijn tevredenheid dat het snel door de mods besproken zou gaan worden.

Het is wel een persoonlijke vete die ik heb met de vercommercialisering van het internet. En dan bedoel ik niet dat toffe game expansions waar veel tijd in zit geld kosten, maar dan heb ik het over clickbaitbedrijven, emailadreshandelaren, fakereviews en... webshops zoals maxict en (voormalig!) redcoon, die naar mijn idee geen 'honorable' gedrag vertonen maar kogelhard zijn naar de klanten toe. Ik vind tweakers.net, waar ik al twintig jaar met plezier kom, een safe haven van het eerste uur en ik kan het niet aanzien dat zelfs de pricewatch, die ik heel vaak gebruik, ook ten prooi valt aan de truucjes, de oplichting, het gelieg, en gedraai. Zoiets :p

• Znorkus
Bart Zoetmulder schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:47:
[...]Dat we een gesprek met ze aangegaan zijn. Dat we eisen hebben gesteld aan deelname in de PW en dat we scherp zijn op zaken die niet binnen de kaders van onze regels vallen.
Wat goed!
Bart Zoetmulder schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:52:
[...]
Liever een goed functionerende, eerlijke en zuivere PW en daarmee tevreden tweakers, dan een commerciële keuze. Klanttevredenheid gaat voor de zakelijke keuze, mede omdat klanttevredenheid in the end ook altijd financieel de beste keuze is :)
Dat lijkt me nou nog eens een gezonde lange-termijnvisie - bravo. Dit is precies wat er op het spel staat: een eerlijke en zuivere PW. Het gaat niet eens om MaxICT - het gaat om de PW. Ben benieuwd naar de uitkomst.

• Znorkus
Ha Bart, grote dank voor de zorgvuldige aanpak. Hopelijk zal het feit alleen al dat jullie opnieuw persoonlijk met Max ICT om de tafel zitten wat uithalen.
Bart Zoetmulder schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:55:
Als laatste is er kritiek op de bereikbaarheid en de mate van klantvriendelijkheid van de klantenservice.
Dit betreft natuurlijk het belangrijkste kritiekpunt en pijnpunt. Ik wil daar wel wat van zeggen. Ik denk dat de terminologie 'kritiek op bereikbaarheid en klantvriendelijkheid' de problemen wat bagatelliseert. Deze formulering wekt de indruk dat MaxICT zo nu en dan wat laat en kortaf op zijn emails reageert en soms wat kortaf is. Een blik op de shopreviewpagina weet dat het verder gaat (geld nooit meer terugzien, afspraken niet nakomen, et cetera).

Maar nu wat de Tweakers.net website betreft:
Dat is nu weer het mooie van het ‘ecosysteem’ van de PW. Negatieve of kritische reviews kunnen er ook voor zorgen dat anderen behoed worden voor een aankoop in deze shop.
Dat is inderdaad de theorie. Maar laten we nu eens terugkijken naar mijn beginpost. Daar schrijf ik:
Een jaar geleden stelde ik hetzelfde voor: toen zeiden jullie: de beoordeling zal zijn werk doen. De beoordeling doet niet zijn werk. Bovenstaande 14 verhalen (echt de 14 recentste zijn dit, gewoon op rij), zijn allemaal van de laatste 3 weken (!). Gedupeerde boze klant na gedupeerde boze klant.
Deze post was nu juist ontstaan vanuit de observatie dat dit systeem dus niet goed werkt. Want er is een onophoudelijke stroom gedupeerde tweakers te zien, die kennelijk allemaal niet goed opgelet hebben en die zich achteraf wel voor het hoofd kunnen slaan, en dit letterlijk ook zo zeggen. Had ik maar beter opgelet op de shopreviews.

Het hele punt van mijn topic was nu juist om aan te kaarten dat ondanks de geimplementeerde shopreview het toch zo is dat tweakers massaal de fout in gaan. Een analogie met een verkeersituatie: als een bepaald kruispunt maar eindeloos ongelukken blijft veroorzaken dan kan de overheid op een gegeven moment ook niet meer volhouden: jamaar de juiste borden staan er toch: dan is er -> kennelijk <- iets niet in orde.

Mijn punt blijft onverminderd staan: Tweakers.net leidt haar gebruikers middels de pricewatch actief naar MaxICT - een webshop die hiervan onverminderd blijft profiteren, en die structureel irritatie en ergernis (en financiele schade) veroorzaakt bij tweakers die structureel spijt hebben dat ze ooit met de shop in zee zijn gegaan en zich voor hun kop slaan dat ze niet beter opgelet hebben in de PW-omgeving.

Ik begrijp de gegane paden en vind de actie van tweakers.net hierin zeer correct en compleet, en hulde voor de transparante feedback naar ons toe middels dit draadje, maar het kernprobleem blijft m.i. onveranderd en zonder oplossing.

Het argument dat negatieve reviews behoeden voor een aankoop in een webshop wordt niet ondersteund door de feiten. Er zijn twee verklaringen voor het fenomeen waardoor tweakers er dagelijks blijven intuinen: ofwel de tweakers zijn allemaal hebberige onoplettende mensen met een plaat voor hun kop - ofwel de PW laat hierin room for improvement. Aan het eerste is niets te veranderen - aan het tweede wel. Aangezien productbeoordelingen kleurgecodeerd zijn zou ik niet weten waarom de 2,5 ster van een slechte webshop in niks-aan-de-hand-groen moet worden gepresenteerd.

Kennelijk is het voor de gemiddelde gebruiker NIET duidelijk dat ze door tweakers.net met een webshop gekoppeld worden die pagina na pagina na pagina lang bol staat van de rampverhalen - enkele spontane oplevingen onder kantooruren door 0-post-accounts daargelaten.

[Voor 3% gewijzigd door Znorkus op 06-12-2017 14:25]

• Znorkus
Bedankt voor de feedback Bart, en succes ermee ;-) Jullie pakken het serieus op.

(ga ik er ondertussen maar even vanuit dat je het kleurcodeersysteem uit die post bedoelt?)

En sjongejonge, de meest recente pagina shopreviews liegen er weer niet om... enkele keren gaat het goed maar 90% van de reviews staat weer keurig op 1 ster:
https://tweakers.net/shop...ict-b-punt-v/shopreviews/

-eerste en laatste keer. maxict. hopelijk krijg ik mijn geld wel terug.
-Ik heb geleerd, bestel hier nooit meer.
-Ik kan eigenlijk niks goeds bedenken aan heel deze webshop.
-Deze webshop liegt over de beloofde levertijden.
-dit was me eerste en ook gelijk me laatste bestelling bij dit chaotisch slecht bedrijf is dit zeg,.. als je er werkt zou je je moeten schamen!!!!
-Ik heb nog nooit een shop review gepost, maar dit vraagt er om 1.
etc

[Voor 66% gewijzigd door Znorkus op 24-01-2018 06:50]

• Znorkus
Bart Zoetmulder schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:57:
[...] In dat gesprek zullen we de kwaliteit van de feed bespreken, plus het feit dat de fouten in- of onvolledigheid van de feed een enorm effect hebben op de user experience van Tweakers.
Hartstikke mooi, harstikke mooi.

Vergeet het gedeelte klantenservice/communicatie niet. Zeggen dat je terug zal bellen en het niet doen, beloven dat het geld geretourneerd zal worden en het niet doen, orders eerst lang laten liggen en dan annuleren, vragen niet beantwoorden maar standaardmailtjes terugsturen. Klanten moeten overal eindeloos achterna zitten - dit is m.i. waar de meeste klachten over gaan. Het probleem is nadrukkelijk niet alleen maar een technisch probleem met de feed, het is de opvallende klantonvriendelijkheid die een enorm effect heeft op de user experience van Tweakers. Lees de shopreviews er nog maar eens op na (zie ook #1 topicstart voor 13 voorbeelden).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Znorkus
Daarnaast is benadrukt door Tweakers dat Max ICT niet alleen aandacht moet besteden aan de feed en technische zaken, maar ook aan hun communicatie en transparantie.
Goed opgepakt, Bart en anderen. Het is voor T.net niet de makkelijkste route geweest om haar zakenpartners op deze manier met sancties te bejegenen, maar jullie hebben het met het oog op integriteit van de pricewatch toch gedaan. Daaruit blijkt een langetermijnvisie, die bij sommige andere bedrijven wat naar de achtergrond leek te zijn gezakt (pun intended). Ik denk dat hier de reden ligt dat T.net al 20 jaar bestaat en beste prijsvergelijker is, en dit ook nog wel 20 jaar kan blijven.

Het einddoel is denk ik toch dat zoveel mogelijk tweakers de pricewatch gebruiken en achteraf denken: wat een fantastische ervaring, ik ben helemaal moeiteloos naar de beste deal geleid, de volgende keer gebruik ik de pricewatch weer. Daar wordt iedereen gelukkig van.

Dus, bedankt voor de zorgvuldige reactie.

• Znorkus
XWB schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:37:
[...]Op zich doet MaxICT hier niks verkeerd. De informatie in de pricewatch klopt namelijk met wat op hun website staat. Dit topic gaat echter over verkeerde informatie, wat in jouw voorbeeld dus niet van toepassing is.
Ik wou als TS nog maar even benadrukken dat het wat mij betreft zeker niet alleen maar om 'verkeerde informatie' gaat. Dit is een vrij oppervlakkig en soort van irritant probleem. De werkelijke reden voor mij om dit topic te starten is de manier waarop deze webshop met zijn klanten omgaat (omging). Het is het eindeloze schofferen, aan het lijntje houden, niet terugmailen, niet terugbellen, andere afspraken niet nakomen, etc etc etc waar mensen buikpijn van krijgen. Geld nooit meer terugzien, vragen niet beantwoorden, afgepoeierd worden, gezwijg in alle toonaarden. Het gaat niet om de verkeerde feed wat mij betreft, dit is hooguit onderdeel van het probleem.

Ik lees overigens nu op pagina 1 van de MaxICT shopreviews wel overwegend positieve ervaringen, en dan echte, geen geblaat van 0-post-accounts, maar serieuze complimenten van vaste tweakers, en een buitengewoon actief webcare-team van MaxICT dat er bovenop lijkt te zitten.

Zouden ze dan toch een verbeterslag hebben gemaakt?

• Znorkus
"Echter kun je in het orderoverzicht al zien dat de korting niet is verwerkt, maar ik ging er stiekem wel vanuit dat deze verwerkt zou worden."

Goh. Nou er moet maar gauw contact opgenomen worden met MaxICT over deze 'vergissing'. Waaruit dan komt dat MaxICT 'zijn best gaat doen' om dit recht te zetten etc.

Oh, en trouwens, moet ik deze shopreview geloven?

Van Basboy99

"Op levertijden na, is deze webshop top! De prijzen zijn verreweg het grootste voordeel. Ik heb een nieuwe tv hier gekocht en die was incl. bezorgkosten meer dan 80 euro goedkoper dan de bekende webshops. Er was een levertijd van 4-7 werkdagen, dus was er al op ingesteld dat ik wat langer moest wachten. Uiteindelijk kon de tv al 5 dagen eerder worden geleverd, dus dat was ook een mooie meevaller. Ondertussen kon ik op de site zien waar mijn order was en wat er mee ging gebeuren. Ook heb ik via de live chat de klantenservice een vraag gesteld over een onduidelijk beschreven orderstatus. Dit werd meteen bij magezijn nagevraagd en kreeg duidelijk antwoord op mijn vraag. Kortom een betrouwbare webshop die zijn concurrentie slim af is door zijn sterke prijzen en duidelijke orderstatus. Nu alleen nog de levertijden wat sneller krijgen en dan is er voor mij geen betere webshop meer."

Meer dan 80 euro goedkoper 'dan de bekende webshops'!
Ik was er al op ingesteld dat ik langer moest wachten!
Uiteindelijk was hij er toch eerder, een mooie meevaller!
Ik kon ondertussen op site zien waar mijn order was!
Ik kreeg duidelijk antwoord op mijn vraag over de orderstatus!

Beste tweakers, hier klopt toch weinig meer van. Dit is low-budget marketingpraat opgesteld voor mensen die er niet voor geleerd hebben. Ik ruik het van een afstand. Dit is toch gelul van de bovenste plank?
Waarom zou iemand de klantenservice gaan bellen over een 'onduidelijke orderstatus', en er dan toevallig even bij vertellen dat dit 'via de live chat' ging. Waarom zou je dan gaan vertellen dat dit 'meteen' (??) bij 'magezijn' werd nagevraagd en dat hij toen een 'duidelijk antwoord op de vraag' kreeg?

En waarom, last of al, zou de 'klant' dan moeten concluderen dat Max ICT 'zijn concurrenten te slim af is' door o.a. een 'duidelijke orderstatus'? Er was toch juist eerder letterlijk vermeld dat de orderstatusniet duidelijk was? Pff.... En, oh ja, natuurlijk ook door 'de sterke prijzen'??

If it talks like bullshit, walks like bullshit, smells like bullshit, and looks like bullshit - it probably is bullshit.

De overige ervaringen op p1 van de shopreview zijn voor een groot deel gefrustreerde mensen bij wie afspraken niet worden nagekomen. Niet teruggebeld, producten niet geleverd, etc etc.

Ach ja. Ben er nou wel een beetje klaar mee ;-) Het is wat anderen zeggen - met een wijde boog om de shop heenlopen, en er bij alle PW-indicaties en shoplijstjes heel erg goed rekening mee houden dat het waarschijnlijk 15 tot 20 procent te laag is en dat je dus alsnog 'met de hand' moet gaan kijken hoeveel je lijstje kost. Jammer!

[Voor 12% gewijzigd door Znorkus op 24-09-2018 02:37]

• Znorkus

• Znorkus
WCA schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:36:
[...]
De reden van dit topic is niet dat de service van Max ruk is, maar dat *knip*
Nou, als ik hier als TS wat over mag zeggen: dan vind ik zeer zeker dat de service van Max (goed samengevat als 'ruk' denk ik) de hoofdreden is voor het topic. Dat levertijden niet accuraat zijn is geen reden voor dit soort reviews die je ook nu recent weer ziet. Als ik naar p1 van maxict shopreviews kijk, dan zie ik echt boze medetweakers die zeer gefrustreerd zijn geraakt. Niet omdat iets een paar dagen later binnen is, maar echt van het kaliber 'hier kom ik -nooit- meer'. De aanleiding is inderdaad vaak dat bestellingen gewoon niet lopen, maar de reden waarom mensen zo kolossaal geirriteerd raken is het aanhoudende gelieg en gekonkel en vingerwijzerij en het structureel afspraken niet nakomen.

Dit gaat niet over niet-kloppende levertijden:

Op e-mails wordt niet gereageerd, wanneer ik dan eindelijk een reactie krijg wordt mij verteld dat mijn pakket de volgende dag aan zal komen. Waarschijnlijk om me af te poeieren want natuurlijk wordt er de volgende dag niets verzonden. Nog een dag later is de order verdwenen.

Een ventilator controller besteld, 4 dagen lever tijd beloofd. Na ruim een week contact opgenomen maar niks meer van gehoord, paar dagen later heb ik ze opgebeld en ze gaven de schuld aan de leverancier. Toen is mijn bestelling stopgezet en heb ik ruim 10 dagen moeten wachten op mijn geld terug, nooit meer wat van bestellen!

Nadat over dit hele verhaal nog eens twee weken is gegaan, onder andere door de langzame reacties van de klantenservice, heb ik eindelijk de artikelen betaald; krijg ik vervolgens geen betalingsbevestiging.Deze organisatie rammelt van alle kanten en ik zal hier zeker geen zaken meer mee doen.

Krijg je 0 reactie en ineens een mail met We hebben je annuleringsverzoek ontvangen en in behandeling genomen. Bij deze bevestigen we de annulering.omdat ik had gevraagd lever mijn product of mijn geld terug krijg ik mijn geld pas terug na 5 dagen waarmee mijn probleem dus alleen maar groter word kansloos bedrijfvoering diep teleurgesteld

Na contact te hebben gehad met de klantenservice willen ze hem niet opruilen.
Deze webwinkel is zeker GEEN aanrader!

Triest voor woorden. Nooit meer bestellen bij Max ICT.

Waardeloos, waardeloos, waardeloos. Gewoon allemaal van pagina 1, en dan ben ik nog niet eens bij de bodem ;-) Handig zo'n filteroptie, maar beter zou het zijn, ik blijf bij die mening, om de eigen communityleden niet naar deze organisatie toe te leiden. Het leidt, letterlijk, vooral tot boosheid en frustratie over de shopervaring en dat lijkt me nog steeds haaks staan op de bedoeling van de beste ICT pricewatch van Nederland.

[Voor 20% gewijzigd door Znorkus op 23-10-2020 20:17]

• Znorkus
Het is weer een mooie bloemlezing van gedupeerden, op de eerste pagina van de reviews. Niet aan afspraken houden, mails niet beantwoorden, telefoon niet opnemen, geld niet terugstorten, producten niet leveren, weer liegen, weer beloftes, totdat mensen er helemaal gek van worden. Dag in dag uit. Het is best schrijnend om al die ellende door te zien gaan terwijl ik exact dit probleem vijf jaar geleden heb aangekaart.

Ik ontvang nu als TS al een paar jaar wekelijks / maandelijks notificaties van likes. Fijn als je bijdrage gewaardeerd wordt natuurlijk, maar dit topic begint eltoch een wat belachelijke vertoning te worden. Kennelijk is er om wat voor reden dan ook niet de minste bereidheid om wat met de talloze suggesties en wensen uit dit topic iets te doen, en op dit moment word ik er eigenlijk niet graag meer eindeloos aan herinnerd.

Zullen we er maar een eind aan breien en er een slotje opzetten? Maxict blijft, we zullen het maar accepteren.

• Znorkus
"Aangesloten" bij hardware info :-) dat klinkt vertrouwenwekkend.

Totdat je even gaat kijken wat het inhoudt :

https://nl.hardware.info/shops/112/maxictnl

Zullen we, net als in de startpost, gewoon eens onbevangen de conclusies uit de reviews op de eerste pagina van hun shopreviews bekijken?

"De persoon die mij deze info bracht had dus wel degelijk gelogen waardoor ik onder valse voorwendselen een duur product gekocht heb."

"Wat een enorm waardeloos bedrijf is dit!!! Eerlijk gezegd verwacht ik van deze bende mijn geld niet retour."

"Veel misinformatie geven ze en zijn niet betrouwbaar."

"Wat zij als winkel op het gebied van service, levering en kwaliteit van producten laten zien is echt schandalig. (...) . Momenteel zit ik al zo diep in die frustratie dat ik me enerzijds niet gewonnen wil geven door het te annuleren, anderzijds als ik het wel annuleer vrees ik voor de lange nasleep van terugbetaling"

Dit zijn dus gewoon de bovenste reviews die ik pak. De rest van de eerste pagina is overigens ook allemaal 1 of 2 sterren.

Tweaker admins, jullie kunnen blijven volhouden dat een review-systeem haar werk zal doen, maar jullie maken een denkfout. Dit zijn geen reviews van klanten, dit zijn machteloze en gefrustreerde verslagen van gedupeerden.

Graag max ict uit de price watch schoppen en zo niet, dan graag een slotje op dit topic, want na vijf jaar wekelijks thumbs up alerts (ik ben nu denk ik zo'n 500 keer op dit topic gewezen dmv een geel belletje rechtsboven...) zonder verder ingrijpen vind ik het wel welletjes.

• Znorkus
@Bart Zoetmulder Ha Bart, je gaat er weer 's achteraan zie ik ;-) Met nogmaals hulde voor het shopfilter, dat ik met veel genoegen gebruik. Een mooie wall-of-shame zo daar linksbovenaan, met goeie 'ban-suggesties' zoals bol.com plaza (oja die ook niet!) etc. Werkt goed.

Ik had 1 tip voor je gesprek. Er is in dit draadje soms onterecht de indruk ontstaan dat het enige probleem bij Max is dat hun levertijden niet helemaal kloppen. Dat is inderdaad vermoedelijk de hoofdreden voor veel klantenservice-contact, maar dit verklaart toch niet helemaal de felle emotionele toon van veel shopreviews. Met name denk ik gaat het er ook om hoe MaxICT omgaat met ontstane problemen. Daarbij merk ik dat veel klanten best geneigd zijn om aan te nemen dat levertijden of voorraaden op de website niet perfect kloppen. Zit het je erg hoog, dan bel je even, om naar de voorraad te vragen. Het probleem is dat er op dat punt dan vaak, aan de telefoon, verkeerd, bizar, onbeschoft, in het geheel niet, of borderline crimineel gereageerd wordt.

Kijk bijvoorbeeld naar wat er hier gebeurde, gewoon van pagina 1 van de shopreviews geplukt:
https://tweakers.net/shopreview/permalink/379398/

Kijk, dat soort grapjes zijn de redenen voor de veelgehoorde\ uitspraak 'ik bestel hier echt NOOIT meer wat!!!11oneone'. Die toon hanteer je niet als je product een dag te laat verstuurd wordt. Echt niet. Dit topic gaat dus niet, wat mij betreft, primair over een verkeerde feed naar Tweakers, laat dat het misverstand niet zijn. Het is de visie op en de praktijk van klantbejegening bij MaxICT waar de schoen wringt. De fantasievolle en optimistische levertijden zijn daar slechts een gevolg van. Niet terugbellen is er nog een. Beterschap beloven is nog een gevolg. Liegen - daar heb je er nog een. Prijsverhogingen na bestellingen - ook die komt vaker terug. Allemaal, inclusief de leugenachtige feed, terug te voeren op 1 ding: visie op klantbehandeling en het in de praktijk brengen daarvan. Daar moet het gesprek mi over gaan, als je serieus zaken wilt doen.

Succes dus met het gesprek met Max-ICT. Nog steeds is jullie standpunt 'de PW doet zijn werk, mensen kunnen negatieve reviews plaatsen, zo werkt een open community', en ik vind dat in principe een intelligente gedachtengang - maar ik blijf nog steeds bij mijn nu zes jaar oude standpunt dat

- tweakers.net haar klanten doelbewust naar MaxICT leidt (Max heeft haar 'seo' goed op orde en zoekt daarin zeer zeker de grenzen op)
- deze tweakers anders niet of zelden bij MaxICT zouden hebben besteld als dat niet bovenaan de PW had gestaan
- het vehikel waarmee dit verleiden gebeurt gekenmerkt wordt door structureel foutieve en onterecht positieve informatie
- de zogenaamde reviewende shopper die zijn nuttige 'mening' achterlaat voor de latere shopper (laten we dat met alle respect 'jouw fantasie' noemen ;-) ) in mijn ogen meer weg heeft van een gedupeerde die ergens ingetuind is zonder het zich van tevoren goed bewust te zijn.

Als daar na 6+ jaar niets aan veranderd is, ondanks gesprekken, moet je je afvragen hoeveel zin het nog heeft, praten. Daar zijn allerlei geweldige spreekwoorden voor die al veel ouder zijn dan 'one does not simply' en 'a few hours later'. Honderden jaren oude memes, die hier erg van toepassing lijken, zoals: trekken aan een dood paard. Parels voor de zwijnen. Een oude aap leert men geen nieuwe truukjes. Tegen dovemansoren gezegd. Tegen een muur praten.

Doe ze de groeten van me ;-) Ik denk dat ik over tien jaar nog steeds alerts krijg van dit topic. Het beleid vanuit MaxICT is net zo helder als dat van jullie. Ik verwacht geen verandering (niet meer dan het shopfilter, dus in de zin dat Max verandert of de bon krijgt oid), dus van mij mag het topic, zoals ik geloof ik al eerder vroeg, echt dicht nu. En nogmaals zeer oprecht bedankt voor dat filter!

[Voor 15% gewijzigd door Znorkus op 25-10-2021 19:23]

• Znorkus
WoutF schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:51:
De reden waarom er nu op dit moment niet de banhammer toegepast wordt, is omdat ........Dat is het punt waar we nu op staan.
Heldere taal Wout, dankjewel voor deze transparante update.

• Znorkus
Hier ben ik het volledig mee eens. Het is al een tijd lang een beschaafd gesprek, laten we het zo houden. We hebben een mening en die laten we horen, en zo gaat het verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee