Beetje zoals op rottentomatoes, maar dan voor shopreviews. 1 score van de users met een karmascore boven x, 1 score voor een karmascore lager dan x. Dan houd je het clean. De score kun je dan middelen. Van de hoge karmascore tel je bijvoorbeeld 3x zo zwaar als van users met een lage karmascore. Abonnementhouders kun je ook weer iets mee doen kwa score.delpit schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:25:
Ik zou graag zien dat alleen echte gebruikers reviews kunnen geven. Positieve reviews van gebruikers die alleen maar 1 review geven en weer vertrekken lijkt mij een overduidelijk geval van minimaal verdacht gedrag. Zeker wanneer 80% van de positieve reacties van dergelijke "one time users" komen.
Ik gebruik de pricewatch en reviews mede om te bepalen waar ik zaken koop. Een zo objectief mogelijke pricewatch lijkt mij van uitermate groot belang voor Tweakers zelf, juist omdat Tweakers tot nu toe in mijn ogen altijd wel een soort van uitzondering in positieve zin is. Dat is ook de reden waarom ik een abonnement heb afgesloten.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.