Toon posts:

Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste
Acties:
  • 228.919 views

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:54

Twazerty

AVCHDCoder developer

delpit schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:25:
Ik zou graag zien dat alleen echte gebruikers reviews kunnen geven. Positieve reviews van gebruikers die alleen maar 1 review geven en weer vertrekken lijkt mij een overduidelijk geval van minimaal verdacht gedrag. Zeker wanneer 80% van de positieve reacties van dergelijke "one time users" komen.

Ik gebruik de pricewatch en reviews mede om te bepalen waar ik zaken koop. Een zo objectief mogelijke pricewatch lijkt mij van uitermate groot belang voor Tweakers zelf, juist omdat Tweakers tot nu toe in mijn ogen altijd wel een soort van uitzondering in positieve zin is. Dat is ook de reden waarom ik een abonnement heb afgesloten.
Beetje zoals op rottentomatoes, maar dan voor shopreviews. 1 score van de users met een karmascore boven x, 1 score voor een karmascore lager dan x. Dan houd je het clean. De score kun je dan middelen. Van de hoge karmascore tel je bijvoorbeeld 3x zo zwaar als van users met een lage karmascore. Abonnementhouders kun je ook weer iets mee doen kwa score.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Martin1997
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:23
Dit is best een goede uitgangspunt, zowel voor reviews voor webwinkels als voor producten

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

TFHfony

Professional Weirdo

Twazerty schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:36:
[...]

Beetje zoals op rottentomatoes, maar dan voor shopreviews. 1 score van de users met een karmascore boven x, 1 score voor een karmascore lager dan x. Dan houd je het clean. De score kun je dan middelen. Van de hoge karmascore tel je bijvoorbeeld 3x zo zwaar als van users met een lage karmascore. Abonnementhouders kun je ook weer iets mee doen kwa score.
Op 4 dagen na één jaar geleden ook al voorgesteld: TFHfony in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"
Gelukkig zit tweakers er boven op...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:40
Hier ben ik het volledig mee eens. Het is al een tijd lang een beschaafd gesprek, laten we het zo houden. We hebben een mening en die laten we horen, en zo gaat het verder.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:27
TFHfony schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:01:
[...]

Op 4 dagen na één jaar geleden ook al voorgesteld: TFHfony in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"
Gelukkig zit tweakers er boven op...
Feature requests kan je eigenlijk beter (met een goed verhaal & onderbouwing) in Mooie Features plaatsen. De kans is dan iets groter dat zoiets wordt opgepakt, ik kan me voorstellen dat de mensen van Tweakers niet altijd & overal meelezen. :)

_@/'

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 16:02

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Steephh schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:39:
[...]

"Door je gebruikers te beschermen"... :') Alsof Tweakers over het algemeen gebruikers zijn die niet zelf kunnen nadenken...
Nou, ik denk dat we wel degelijk kunnen stellen dat niet iedereen 'op Tweakers' ook echt een tweaker is. Er is zelfs breed geadverteerd. Let ook op slogans zoals "wij stellen technologie op de proef" en "wij testen met de community". Wat mij betreft zou je het prima kunnen stellen dat niet alleen Tweakers maar dus ook de pricewatch een tweerichtingsverkeer is. Het is voor Tweakers een solide manier om centjes te verdienen. Wat ze dan ook echt verdienen. Visa-versa werkt de user input van de community. Er zijn dus ook genoeg bezoekers die misschien wel puur en alleen de pricewatch gebruiken. Logisch, want het is een mooie tool.

Dus ik vind mijn opmerking over het beschermen van de users door zorgen dat informatie correct is (al dan niet met updates/rectificaties) er zeker bij hoort. Echter om uiteindelijk terug te komen op dat tweerichtingsverkeer, dan vind ik het gewoon erg zonde dat het zo moest gaan als het nu gaat. Mijn beweegreden is niet dat ik iets heb tegen webshop X of Y, maar dat het mij wel boeit als de community iets met zeer valide redenen iets aangeeft en dat het eigenlijk in het luchtledige blijft hangen.

Prima dat er nu concreet is gezegd van; links of rechtsom gaan we dit fixen. Had dit gewoon peromgaande gedaan en wellicht pro-actief. Dan hadden we nu toch ook heel deze discussie niet.

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:07
Ik begin er nu ook een beetje moe van te worden. Vooral als je naar videokaarten op zoek bent ( om te kijken wat ze nu kosten vs 2ehands of oudere kaarten ) wordt de zoektocht echt veel moeilijker gemaakt doordat MAX ICT met prijzen komt die -no way- kloppen en waar ze voor geleverd gaan worden. Uiteraard is dit een aanname ( want het is teveel geld om de gok te wagen ) maar door de jaren heen biedt MAX ICT altijd ook ouder spul aan voor hoofdprijzen, en nu zouden ze met nieuwe videokaarten en ander spul bijna 40% en soms 50% goedkoper zijn?

Nee wat mij betreft mag heel MAX ICT weg uit de pricewatch

---- edit
Al moet ik toegeven dat we wel de optie hebben om de shop niet te laten zien tijdens het zoeken :+ Moet eerlijk bekennen dat ik die optie nooit eerder opgemerkt had O-) ( zal vooral geweest zijn omdat het niet nodig was )

[Voor 20% gewijzigd door hollandnick op 20-11-2021 16:06]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• x6Pnda
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-04 14:42
Ik zat even vandaag tussen de reviews te kijken. Toevallig zijn er nu al 3 dagen achter elke dag een 5 sterren reviews geplaatst van gloednieuwe accounts met dat max ict geweldig is en vooral dan accountmanager Beau... Valt maar een kleine beetje op lol :P

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-06 21:59
Gatver he, het is weer van dat. Ik duid aan niks van Max ICT te tonen via filter. Blijkbaar kunnen ze het weer niet laten veel videokaarten tot 30-40% onder huidige marktprijzen te zetten om op te vallen bij black friday event. Maar allemaal met levertijd +4 weken. Met andere woorden die ga je nooit krijgen… Dit is gewoon bewuste misleiding !!! Doe er nu eindelijk eens iets aan tweakers, ze verzieken de hele pricewatch !!!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:19
Bijzonder, in dit artikel op de fp wordt als black Friday deal voor de rtx 3060 de prijs van max ict genoemd. Even los dat de genoemde prijs (€ 698,47) anderhalf uur na schrijven niet meer klopt, als je doorklikt naar max ict zie ik weinig hoop dat je hem voor die prijs gaat krijgen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
MerijnB schreef op maandag 22 november 2021 @ 07:29:
Bijzonder, [url="https://tweakers.net/reviews/9512/6/de-beste-deals-voor-black-friday-2021-ons-overzicht-van-de-grootste-prijsdalers-cpu-gpu-mobo-en-geheugen.html"]Even los dat de genoemde prijs (€ 698,47) anderhalf uur na schrijven niet meer klopt, als je doorklikt naar max ict zie ik weinig hoop dat je hem voor die prijs gaat krijgen.
Hij is niet leverbaar. En zo staat de pricewatch vol met GPUs die lage prijzen hebben door MaxICT terwijl er geen voorraad is.
Gemiddeld 200/300 euro verschil met de overige webshops die meer op een lijn zitten en wel voorraad hebben.
Alsof er elke ochtend 1 wordt doorgegeven om in de pricewatch te blijven staan.

Edit:
Artikel is aangepast en 3060 is weggehaald.

En het lijkt erop dat MaxICT eindelijk uit de pricewatch is *O*

[Voor 6% gewijzigd door Blubkens op 22-11-2021 08:56]

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:19
Blubkens schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:46:
En het lijkt erop dat MaxICT eindelijk uit de pricewatch is *O*
Als dat zo is zullen velen uit dit topic daar blij mee zijn :) Wel jammer als blijkt dat dit nodig was om het voor elkaar te krijgen.

Ik ben benieuwd voor hoe lang en of we hier nog iets over horen van Tweakers.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +477Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:18

WoutF

Hoofdredacteur
Max ICT is tot nader order op pauze gezet. Op de achtergrond wordt verder gepraat en gewerkt aan het correct krijgen van hun feed.

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 22:00
WoutF schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:00:
Max ICT is tot nader order op pauze gezet. Op de achtergrond wordt verder gepraat en gewerkt aan het correct krijgen van hun feed.
Kijk dat is nog eens goed nieuws, MaxICT uit de Pricewatch!

Ik heb ze gelukkig niet gezien in het FP artikel over Black Friday, dat zou namelijk wel een ramp geweest zijn.
Een artikel van een Tweakers.net auteur/redacteur, waarin een product wordt gemeld bij MaxICT dat vervolgens niet leverbaar blijkt te zijn.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 17:43
T.C schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:38:
[...]

Kijk dat is nog eens goed nieuws, MaxICT uit de Pricewatch!

Ik heb ze gelukkig niet gezien in het FP artikel over Black Friday, dat zou namelijk wel een ramp geweest zijn.
Een artikel van een Tweakers.net auteur/redacteur, waarin een product wordt gemeld bij MaxICT dat vervolgens niet leverbaar blijkt te zijn.
Als je naar de reacties kijkt op het FP artikel zie je dat ze er wel in stonden. Ook daar werd weer over geklaagd. Het lijkt er op dat na korte research Tweakers toch heeft besloten ze voor nu maar te weren, omdat de feed gewoonweg onjuist bleek. Goede stap

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

My 2 cts. Ik denk dat MaxICT de naam van Tweakers te veel kan schaden met de huidige campagne m.b.t. laagste prijzen op diverse media en dat het daarom uitgeschakeld is. Ik verwacht dat ze snel weer terugkomen na de feestdagen of zelfs al 'black friday / cyber monday'.

Twente | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid

• T.C
hoi3344 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:42:
[...]

Als je naar de reacties kijkt op het FP artikel zie je dat ze er wel in stonden. Ook daar werd weer over geklaagd. Het lijkt er op dat na korte research Tweakers toch heeft besloten ze voor nu maar te weren, omdat de feed gewoonweg onjuist bleek. Goede stap
Die reacties heb ik niet gezien, heb ik enkel gekeken naar de categorieën waar MaxICT vaker heel competitieve prijzen hanteert en geen voorraad heeft wanneer je wil bestellen.
Omdat ik die vervolgens niet zag, veronderstelde ik dat MaxICT het deze keer wel netjes deed.
Toen ik vervolgens het bericht van WoutF zag, had ik de hoop dat ze snel genoeg gehandeld hadden.
True schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:55:
My 2 cts. Ik denk dat MaxICT de naam van Tweakers te veel kan schaden met de huidige campagne m.b.t. laagste prijzen op diverse media en dat het daarom uitgeschakeld is. Ik verwacht dat ze snel weer terugkomen na de feestdagen of zelfs al 'black friday / cyber monday'.
Ik geloof niet dat de feestdagen, "Black Friday" of "Cyber Monday" de reden is.
Het lijkt mij juist in deze periode het beste voor de consumenten om een volledig beeld te geven van de webshops.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:43

TheNephilim

Wtfuzzle

Awesome, dan kan ik eindelijk prijsalerts gaan instellen bij bepaalde producten! 8)

• Pawnhamster
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-06 23:40
TheNephilim schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:31:
[...]

Awesome, dan kan ik eindelijk prijsalerts gaan instellen bij bepaalde producten! 8)
Jeej _/-\o_

• TFHfony
  • Laatst online: 19:37

TFHfony

Professional Weirdo

T.C schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:08:
[...]
Ik geloof niet dat de feestdagen, "Black Friday" of "Cyber Monday" de reden is.
Het lijkt mij juist in deze periode het beste voor de consumenten om een volledig beeld te geven van de webshops.
Ik denk het juist wel. Het gaat dan echt te veel gefrustreerde/boze gebruikers opleveren omdat ze elke keer bij MaxICT zullen uitkomen. Het is wel HEEEEL toevallig dat juist nu met Black Friday voor de deur, na maanden van zeuren, de deur wel ineens op slot kan.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Pawnhamster
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-06 23:40
TFHfony schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:33:
[...]

Ik denk het juist wel. Het gaat dan echt te veel gefrustreerde/boze gebruikers opleveren omdat ze elke keer bij MaxICT zullen uitkomen. Het is wel HEEEEL toevallig dat juist nu met Black Friday voor de deur, na maanden van zeuren, de deur wel ineens op slot kan.
Ik heb een vermoeden dat de het ineens de spuigaten uit begon te lopen toen de distributeurs/toeleveranciers hun black friday deals in gingen voeren en er daarom aan de handrem is getrokken om het zo te stellen.

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 19:47

Brantje

De post is daar >>

Gewoon op pauze laten staan en niet meer d'r afhalen is beter.
Deze club zou ik bijna oplichters noemen met hun praktijken.
Als je dit in V&A flikt heb je zo een ban te pakken, dus waarom blijft MaxICT in de pricewatch?
Omdat ze maandelijks een zak geld hebben voor tweakers waarschijnlijk

• Geitenslachter
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:46
Waarvoor Hulde! _/-\o_

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Blijkbaar waren mijn vorige verzoekjes om een beetje op de toon te letten nog niet duidelijk genoeg.

Kap met cynische, sarcastische steken onder water die niets toevoegen aan de discussie hier. Bij deze is een zwik reacties verwijderd. We blijven niet waarschuwen. Feedback over fouten / problemen in de in Pricewatch is welkom, evenals suggesties over hoe het beter zou kunnen. Oeverloos geklaag en gesneer heeft hier geen plek.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 17:43
Orion84 schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:54:
[modbreak]Blijkbaar waren mijn vorige verzoekjes om een beetje op de toon te letten nog niet duidelijk genoeg.

Kap met cynische, sarcastische steken onder water die niets toevoegen aan de discussie hier. Bij deze is een zwik reacties verwijderd. We blijven niet waarschuwen. Feedback over fouten / problemen in de in Pricewatch is welkom, evenals suggesties over hoe het beter zou kunnen. Oeverloos geklaag en gesneer heeft hier geen plek.[/modbreak]
Ik was ook onder de indruk van het feit dat men eindelijk hun zin heeft gekregen en dan alsnog lopen te klagen. 8)7

• PcDealer
  • Laatst online: 17:28

PcDealer

HP ftw \o/

Bart Zoetmulder schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:03:
[...]

Als er nieuws is dan meld ik me zeker, weet dat ik in ieder geval in contact ben met MaxICT, met de product marketeer van de Pricewatch en met de redactie. To be continued.
Wat heeft de redactie hiermee te maken, of wordt de hoofdredacteur Wout bedoeld?

LinkedIn WoT Cash Converter

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
PcDealer schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:06:
[...]

Wat heeft de redactie hiermee te maken, of wist de hoofdredacteur Wout bedoeld?
Daar doelde Bart op ondergetekende inderdaad. Als hoofdredacteur houd ik mij met net wat meer zaken bezig dan enkel de redactie :)

• jimmy-chu
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06 12:23
Niet normaal dit had ik nooit verwacht maar ben er zeker blij mee!

Als maxict terug keert zou ik dat persoonlijk niet erg vinden, vind dat tweakers eindelijk optreed tegen ze al een goede zaak.

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-05 03:53
Ik zie Max ICT graag terug met kloppende prijzen en leveringstermijnen! Ik vond het op een gegeven moment echt fijn dat ik sommige winkels kon wegfilteren uit de zoekresultaten...
Het functioneren van de Pricewatch werd behoorlijk belemmerd door incorrecte prijzen/leveringstermijnen ik hoop dat het in de toekomst niet vaak ingegrepen hoeft te worden maar dat het wel gebeurt als de situatie er om vraagt.

• Blinkin
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 23:50
Ik heb wisselende ervaringen met Max ICT. Wel eens gegad dat netjes dezelfde week nog geleverd werd. Pauzeren is hier echter gezien de irritante trucjes erg welkom.

Overigens voor enkele minuten de tarieven verlagen en daardoor een prijsalert te krijgen is iets wat ik Amazon en Bol ook zo nu en dan xie doen, zodra je kijkt is t al weg. Maar niet zo erh als hetgeen wat tientallen hierboven mij al schrijven.

Fijn om te horen dat ze voor nu op pauze staan. Hoop voor zowel Tweakers en Max ICT zelf evenals de consument dat er verbetering komt.

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-05 18:04
Een keurig besluit, kudos (y)

Dit is uiteindelijk beter voor tweakers.net, beter voor de random bezoeker die op pricewatch eindigt en een frustrerende eerste ervaring beleeft én beter voor de trouwe bezoekers van pricewatch (zoals ik), die zich ergeren en speciaal met filters aan de slag moeten om die waardeloze shop uit de resultaten te krijgen.

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-05 18:04
True schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:55:
Ik denk ook dat het nieuwe bezoekers/gebruikers van pricewatch af kan schrikken als ze op max ict stuiten met de laagste prijs voor het product dat ze zoeken.

Een eventuele slechte ervaring heeft ook zijn reflectie op pricewatch/tweakers.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het een en ander aan off-topic reacties verwijderd. Geruchten over hoeveel developers ze in dienst hebben en discussie over scalpers op V&A heeft niks in dit topic te zoeken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:13
https://tweakers.net/pric...3RQ8jJKh_GginvNd1udgPdl_f

hier staan nog veel vermelde prijsdalingen waar MaxICT verantwoordelijk voor was. Worden deze resultaten opgeschoont?

Team anti-scalp

• Kuusje
pricewatch: HP Intel Xeon E7530

MaxICT staat nog in de PW. Gaat om refurb spullen. @WoutF

Team anti-scalp

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kuusje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:29:
https://tweakers.net/pric...3RQ8jJKh_GginvNd1udgPdl_f

hier staan nog veel vermelde prijsdalingen waar MaxICT verantwoordelijk voor was. Worden deze resultaten opgeschoont?
Kan je die specifiek aangeven? Nu is het nogal een zoekplaatje om te proberen te achterhalen wat jij bedoelt.

De logica hierachter kijkt namelijk naar wat er nu voor prijzen zijn en vergelijkt die met een snapshot va prijzen van en paar dagen geleden. Bij de huidige prijzen zit er gewoon simpelweg geen Max ICT bij momenteel en kan dus geen van die resultaten getoond zijn omdat Max ICT een laagste prijs zou hebben.

Bij die referentieprijzen kan Max ICT gebruikt zijn, maar dat kan dan eigenlijk alleen maar als gevolg hebben dat er dan ten onrechte geen daling wordt getoond.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ook deze staat nu uit

• Kuusje
@ACM Voorop gezegd ik kan geen speld tussen je verhaal krijgen.

Echter denk ik 'de echo' van MaxICT te zien bij artikelen die én in prijs met meer dan 95% zijn gedaald én geen verkoper hebben die de originele hoge prijs hanteert. Kijk bijvoorbeeld naar

pricewatch: Aerocool Atomic Lite V2
pricewatch: Idinio Smart Plafondlamp Ufo 1400
pricewatch: Idinio Smart deurbel met camera (1080P, 2MP)

Omdat er een (andere) verkoper die een lagere prijs hanteerde kwam vóórdat MaxICT op vakantie ging staan deze artikelen vermeld in de pricewatch filter die ik deelde (hier nog een keer).

Volgens mij (speculatief!) komt een artikel weer in dat filter als het artikel eerst alleen bij MaxICT én zeer duur was, maar dan voor een veel lagere prijs beschikbaar komt bij andere winkels. De 'echo' kan dus nog wel even aanhouden.

Even concretiserend;

- MaxICT was de enige die product X verkocht voor €15.000,-
- MaxICT is nu weg
- over 3 dagen komt verkoper Z met product X voor de prijs van €100,-
- op die 3e dag staat product X in de pricewatch-prijsdalingen lijst met een prijsdaling van ~99%.

[Voor 8% gewijzigd door Kuusje op 24-11-2021 17:53]

Team anti-scalp

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kuusje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:49:
- MaxICT was de enige die product X verkocht voor €15.000,-
- MaxICT is nu weg
- over 3 dagen komt verkoper Z met product X voor de prijs van €100,-
- op die 3e dag staat product X in de pricewatch-prijsdalingen lijst met een prijsdaling van ~99%.
Dit scenario bestaat inderdaad wel, zoals gezegd kunnen ze bij de referentie gezeten hebben (en dus ook de enige daar geweest zijn). Dergelijke prijsfouten is dan ook de belangrijkste reden dat we standaard een bovengrens bij de deals-logica instellen :)

[Voor 8% gewijzigd door ACM op 24-11-2021 18:29]

• Kuusje
Alleen gaat het hier niet om prijsfouten. MaxICT hanteerde willens en wetens zulke prijzen. Producten die wél een reële prijsdaling van 80% doormaakten worden hierdoor achterwege gelaten. Prima dat de PW default zulke prijsverschillen achterwege laat, maar om wat MaxICT deed te scharen onder 'prijsfouten', dat is voor mijn gevoel te kort door de bocht. De PW database is vervuild met oude MaxICT prijzen wat het Black Friday feest bedreigd(e), dát is het gegeven.

En trouwens, kan de gebruiker zelf niet inschatten of iets een prijsfout is?
pricewatch: EFB Elektronik K8110GN.3 Groen
pricewatch: PureLink LP-AC010-0025 Zwart
pricewatch: Assmann A-MO 8/8 SR

Maar goed, dat is verder off topic.

[Voor 7% gewijzigd door Kuusje op 24-11-2021 20:45]

Team anti-scalp

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:03
. sorry fout topic

[Voor 94% gewijzigd door breaker.evert op 24-11-2021 20:15]

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-06 21:59
Bijna 300 likes op je post, toont toch aan het de community er zich bij voelt, heel dat maxict issue.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:28
Galactic schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:13:
[...]

Bijna 300 likes op je post, toont toch aan het de community er zich bij voelt, heel dat maxict issue.
Heeft nu al meer likes dan de eerste topic starter post haha. :)

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik zat te twijfelen tussen een like en een post, maar nu het toch besproken wordt doe ik toch even een post:

Ik ben ontzettend blij dat tweakers deze stap heeft genomen en daarmee (eindelijk weer eens) laat zien dat ze haar community serieus neemt. Hoewel het bedrijfsmodel voor een groot deel drijft op het woord community, blijkt dat in de praktijk lastig om te zetten in keuzes die de community rechtstreeks bevoordelen tegenover een stukje van het business model. Uiteraard is dit financieel moeilijk te modelleren, maar ik ben heel blij dat deze stap genomen is. Nu data opbouwen om het te onderbouwen.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 13:04
Knappe actie!

Het is een afweging tussen inkomsten (MaxIct zal hier niet blij mee zijn?) en service naar de community (en ook wel de goede naam van Tweakers in stand houden), ik denk dat daarin de goede keuze is gemaakt.

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:23
Kan deze grafiek ook door max-ict vervuild zijn? Ik bekijk dagelijks de prijzen maar ziedie prijzen zoals ze in de grafiek staan letterlijk nooit en mijn price-alerts gaan ook niet af (staan op 600). pricewatch: ASUS Phoenix GeForce RTX 3060 V2

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 09:18
goed bezig! respect dat jullie het doen aangezien ik weet dat jullie een commercieel bedrijf zijn maar toch ook fijn dat er naar de community geluisterd wordt!

_/-\o_

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 13:38
*knip* geen kritiek op de moderatie in het topic

Iets zegt me dat de inkomsten uit referals de lijdraad waren en nu de bezoekers aantalen van PW te veel gedaald zijn. Daarnaast zal het waarschijnlijk te pijnlijk zijn voor een organisatie als Tweakers, die altijd zegt naar de gebruikers te luisteren, te moeten toegeven dat ze dat pas na x maanden doen en in de tussentijd hun gebruikers te hebben benadeeld.

[Voor 53% gewijzigd door Gonadan op 30-11-2021 20:13]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:40
Hakulaku schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:55:
[...]

Dit vind ik een bijzondere reactie. Het geeft blijk dat een organisatie als Tweakers, waar jij onderdeel van uitmaakt, niet tegen kritiek kan. Kritiek die vele vormen kan aannemen, maar vaak al goedgemaakt kan worden met een "Mea Culpa". Die Mea Culpa ben ik nog niet tegekomen.
Nee, de organisatie kan tegen kritiek, enkel is de modbreak dat sarcastische & cynische reacties geweerd worden omdat ze niets toevoegen aan de discussie. Of in elk geval dat het sarcastische element niets toevoegd, sfeerbedervend werkt.

En ik ben met je eens dat het wel erg lang duurde voor men eens actie ondernam, maar als het beleid je niet bevalt is sarcastisch reageren niet de oplossing.

• Erraa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-06 08:37
Super, bedankt hiervoor! <3

• T.C
vanaalten schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:44:
[...]

Nee, de organisatie kan tegen kritiek, enkel is de modbreak dat sarcastische & cynische reacties geweerd worden omdat ze niets toevoegen aan de discussie. Of in elk geval dat het sarcastische element niets toevoegd, sfeerbedervend werkt.

En ik ben met je eens dat het wel erg lang duurde voor men eens actie ondernam, maar als het beleid je niet bevalt is sarcastisch reageren niet de oplossing.
Zou het kunnen zijn, het is maar een theorie, dat de toon komt door de manier waarop wordt omgegaan met Max ICT?

Maanden lang is er geklaagd over Max ICT en er is alles behalve daadkrachtig opgetreden.
Blijkbaar had Tweakers.net er onvoldoende last van om het geld te laten liggen.

Toen kwam er een mooi Black Friday artikel, waarin Max ICT wederom foutieve informatie (grafische kaart) liet zien.
Door deze foutieve informatie stond Max ICT heel groot in de spotlight van een van de categorieën.
Heel kort daarop kwam het bericht dat Max ICT tijdelijk van pricewatch werd geweerd.
.
Dit kan natuurlijk puur toeval zijn.
Maar je kan niet ontkennen dat het de schijn heeft dat Max ICT werd geweerd omdat deze club Tweakers.net voor schut heeft gezet op hun Frontpage.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:33
@T.C Je kunt naar redenen gaan zoeken, maar dit is niet de eerste keer dat Max ICT tijdelijk uitgeschakeld wordt. Doorzoek dit topic maar eens op het woordje "feed", dan zie je dat er enkele jaren geleden ook al een paar keer maatregelen zijn genomen en met welke overweging.

De pricewatch is gewoon niet perfect, samen met Max ICT zijn er nog een heleboel andere leveranciers die hun feed ook niet op orde hebben. Tot voor kort stak Max ICT met kop en schouders boven de rest uit qua incorrecte data en zijn ze om die reden op pauze gezet.

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 23:01
Max ICT is zeker niet de enige die met grote regelmaat fouten in de feed heeft maar ze zijn naar mijn mening wel grootgebruiker, in negatieve zin.

Acties:
  • +47Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Zoals ik afgelopen november schreef zijn we in discussie gegaan met Max ICT over het verbeteren van hun feed, de lijst met producten en prijzen die ze aanleveren voor de Pricewatch. De grootste problemen waren de incorrecte prijzen en levertijden. De oorzaak hiervan is dat Max ICT een grote hoeveelheid leveranciers door heel Europa heeft die hun voorraden en prijzen geautomatiseerd aanleveren. Deze komen dan in de feed van Max ICT terecht en die wordt vervolgens ingeladen in de Pricewatch. Omdat dit allemaal geautomatiseerd gaat, zonder menselijke check, kan een fout in de feed van een externe leverancier dus uiteindelijk in de Pricewatch terechtkomen. En dat gebeurde veelvuldig.

We hebben nu afgesproken met Max ICT dat ze in de feed die ze bij ons aanleveren alleen nog maar producten uit hun lokale voorraad opnemen. Al die externe leveranciers worden er dus uitgehaald en dat betekent dat ze een heleboel minder producten via de Pricewatch zullen aanbieden. Ten opzichte van het oude aanbod blijft er slechts een hele kleine selectie over, ongeveer 2% van wat het was. Ze gaan van meer dan honderdduizend producten naar een paar duizend.

De laatste tijd hebben we de nieuwe feed steekproefsgewijs gecontroleerd en de wijzigingen lijken inderdaad het gewenste effect te hebben. We hebben daarbij bijvoorbeeld gekeken naar videokaarten; waar er voorheen een heleboel kaarten zonder levertijd en met onrealistische prijzen in stonden, zien we dat nu niet meer.

We hebben er vertrouwen in dat met deze aanscherping van de feed de structurele problemen met prijzen en levertijden zijn opgelost. Daarom zetten we de feed van Max ICT later vandaag weer aan, waarmee ze weer in de Pricewatch verschijnen. Natuurlijk zullen we dit richting de toekomst goed in de gaten blijven houden; naar aanleiding van deze casus hebben we een interne flow uitgewerkt over hoe om te gaan met shops waarbij problemen optreden, zodat voor iedereen duidelijk is welke verantwoording waar ligt en wanneer we welke acties ondernemen.

Ik laat dit topic nog even open voor eventuele vragen, maar verwacht dat we 'em in de komende dagen kunnen sluiten :)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Nou nou na 5 jaar is er eindelijk een oplossing. Mooi dat die er is en hopelijk is bewijzen ze nu een betrouwbare partner te worden.

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:56
Ze hadden ook weinig andere keuze meer dan er nu eindelijk serieus werk van maken. Het was nu kiezen tussen helemaal niets of een gezonde maar kleinere hoeveelheid. Een account uitzetten is een pressiemiddel wat je niet lichtvaardig moet gebruiken maar het is wel reuze effectief, zou ik zeggen.

En dat Tweakers het niet lichtvaardig inzet, dat is wel duidelijk :P Die balans zal in de interne flow ook wel overwogen zijn. Mijn duimpje omhoog hebben jullie :)

[Voor 8% gewijzigd door Carpento op 03-01-2022 16:29]

• mcDavid
  • Laatst online: 08-06 11:33
HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:04:
Nou nou na 5 jaar is er eindelijk een oplossing. Mooi dat die er is en hopelijk is bewijzen ze nu een betrouwbare partner te worden.
Ik vond de oplossing die er sinds 22 november was anders ook best prima :+

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Erg fijn om te horen dat er nu een definitieve oplossing is voor dit probleem, en er intern ook een duidelijke aanpak is voor eventuele toekomstige problemen. Hulde voor de openheid :)

Moet een lastig gesprek zijn geweest als ze nu nog maar enkel 2% van hun huidige aanbod kunnen tonen. Anderzijds leverde het tonen van externe leveranciers blijkbaar ook weer niet zoveel op, aangezien ze ermee akkoord zijn gegaan 8)7 Niet gek als je deze reputatie opbouwt onder de community.

[Voor 25% gewijzigd door n9iels op 03-01-2022 16:45]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
@WoutF Ik heb in mijn steekproef bij de tweede hit al een fout te pakken dus laat maar zitten.

pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3070 Ti X3 OC Ding bestaat niet eens op hun website.

Tweede al te pakken pw prijs 1270,50 en op de website 1349

pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 2.0, LHR)

Derde PW prijs 819 website 1674

pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming OC 12G (rev. 2.0, LHR)

https://maxict.nl/gigabyt...m=cpc&utm_source=tweakers

Vierde pw prijs 324,11 website 357,68

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP

https://maxict.nl/msi-gtx...m=cpc&utm_source=tweakers

Vijfde pw prijs 349 website 399

pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1650 GDDR6 Twin X2 OC

Zesde pw 1437,19 website 1739

pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3080 X4 LHR

https://maxict.nl/inno3d-...m=cpc&utm_source=tweakers

Er klopt nog steeds keen hout van :X dit is onderhand gewoon het lijstje met video kaarten van boven naar benden afgaan. Ze hebben jullie in het ootje genomen er klopt geen sik van.

[Voor 97% gewijzigd door HKLM_ op 03-01-2022 17:13]

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
n9iels schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:43:
Erg fijn om te horen dat er nu een definitieve oplossing is voor dit probleem, en er intern ook een duidelijke aanpak is voor eventuele toekomstige problemen. Hulde voor de openheid :)

Moet een lastig gesprek zijn geweest als ze nu nog maar enkel 2% van hun huidige aanbod kunnen tonen. Anderzijds leverde het tonen van externe leveranciers blijkbaar ook weer niet zoveel op, aangezien ze ermee akkoord zijn gegaan 8)7 Niet gek als je deze reputatie opbouwt onder de community.
Massa is kassa :+

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 12:07
Ik heb een steekproef van jouw steekproef gedaan, en van de 3/4 objecten die ik gecheckt heb klopt de pw 100% met de website van max-ict. Ook gaat het in al die gevallen om voorraad bij max-ict zelf.
HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:59:
@WoutF Ik heb in mijn steekproef bij de tweede hit al een fout te pakken dus laat maar zitten.

pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3070 Ti X3 OC Ding bestaat niet eens op hun website.

Tweede al te pakken pw prijs 1270,50 en op de website 1349

Derde PW prijs 819 website 1674

pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming OC 12G (rev. 2.0, LHR)

https://maxict.nl/gigabyt...m=cpc&utm_source=tweakers

Vierde pw prijs 324,11 website 357,68

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP

https://maxict.nl/msi-gtx...m=cpc&utm_source=tweakers

Vijfde pw prijs 349 website 399

pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1650 GDDR6 Twin X2 OC

Zesde pw 1437,19 website 1739

pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3080 X4 LHR

https://maxict.nl/inno3d-...m=cpc&utm_source=tweakers

Er klopt nog steeds keen hout van :X dit is onderhand gewoon het lijstje met video kaarten van boven naar benden afgaan. Ze hebben jullie in het ootje genomen er klopt geen sik van.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Sartsj schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:22:
Ik heb een steekproef van jouw steekproef gedaan, en van de 3/4 objecten die ik gecheckt heb klopt de pw 100% met de website van max-ict. Ook gaat het in al die gevallen om voorraad bij max-ict zelf.

[...]
Ik geloof helemaal dat het den tijde van de post van @HKLM_ niet klopte, maar ik zie bij alle voorbeelden enkel kloppende prijzen. Nu worden deze feeds zeer regelmatig ververst, dus dat het zo snel wijzigt kan prima. Laten we het even op opstartproblemen aan hun kant houden. We hebben een vraag bij ze uitstaan hierover.

• HKLM_
  • Nu online
WoutF schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:26:
[...]

Ik geloof helemaal dat het den tijde van de post van @HKLM_ niet klopte, maar ik zie bij alle voorbeelden enkel kloppende prijzen. Nu worden deze feeds zeer regelmatig ververst, dus dat het zo snel wijzigt kan prima. Laten we het even op opstartproblemen aan hun kant houden. We hebben een vraag bij ze uitstaan hierover.
Zal wel aan mij liggen dan maar ik zie afwijkingen (nog steeds meer dan 1 uit mijn lijst)

[Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 03-01-2022 18:21]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:19:
[...]

Zal wel aan mij liggen dan maar ik zie afwijkingen (nog steeds meer dan 1 uit mijn lijst)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je niet toevallig de Pricewatch op excl. BTW staan in je filters?

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• HKLM_
  • Nu online
Yorinn schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:35:
[...]

Heb je niet toevallig de Pricewatch op excl. BTW staan in je filters?
Nee die staat op inc btw :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:33
HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Kijk nog maar eens dan, want de producten die je noemt zie ik toch echt met hogere prijzen staan. Klik ik door naar Max ICT zie ik dat de door jou getoonde prijzen de ex BTW prijs is.

Overigens fijn deze oplossing, nu hebben ze alleen het assortiment in de PW staan die ik zou durven bestellen. Alles bij externe leveranciers is prijsschieten.
Misschien dat ze tzt nog wat leveranciers aan de feed toe kunnen voegen, maar dan alleen leveranciers met een fatsoenlijke voorraadkoppeling (en liefst met tracktrace bij dropship).

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:41

Blokker_1999

Full steam ahead

Niet alleen dat, maar is met een rekentoestel natuurlijk ook gewoon heel snel na te rekenen. En ja, als je de prijzen in de PW zonder BTW neemt heb je de prijzen met BTW bij Max-ICT. Wist zelfs niet dat daar een optie voor zou zijn in de PW...

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:19:
[...]

[Afbeelding]
De prijzen van de twee andere shops in dit screenshot komen ook niet overeen met wat ik zelf zie, ik heb toch het vermoeden dat je de prijzen exclusief BTW hebt ingesteld (al dan niet per ongeluk).

World War One

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:21
HKLM_ schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Dan zou ik het eens met een ander apparaat / browser proberen want ik zie exact de zelfde prijzen als jij ziet alleen dan heb ik exclusief BTW aan staan.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• HakanX
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-06 09:11
@WoutF Bedankt voor de inzet, een schonere pw maakt de zoektoch veel prettiger en sneller. Ik heb een algemenere vraag. Kom dus met enige regelmaat foute prijzen tegen, maar als ik mij goed kan herinneren kon ik dat vroeger direct met een knop aangeven en al een tijdje niet meer? Ben ik kippig of is die optie eruit gehaald? Wat is de beste manier om een winkel die het structrueel fout doet aan te geven?

• HKLM_
  • Nu online
Shunt schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:43:
[...]

Dan zou ik het eens met een ander apparaat / browser proberen want ik zie exact de zelfde prijzen als jij ziet alleen dan heb ik exclusief BTW aan staan.
Nee hoor inc BTW staat aan maar ik zie nu ook de goede prijzen :)

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
HakanX schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 02:15:
@WoutF Bedankt voor de inzet, een schonere pw maakt de zoektoch veel prettiger en sneller. Ik heb een algemenere vraag. Kom dus met enige regelmaat foute prijzen tegen, maar als ik mij goed kan herinneren kon ik dat vroeger direct met een knop aangeven en al een tijdje niet meer? Ben ik kippig of is die optie eruit gehaald? Wat is de beste manier om een winkel die het structrueel fout doet aan te geven?
(Op desktop/laptop) hover met je muis over de prijs in de prijslisting en klik op 'Onjuiste prijs melden'

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ik gooi deze op slot, dat hij maar nooit meer opengemaakt hoeft te worden ;)
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee