"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Gefeliciteerd, deze discussie loopt al meer dan een jaar en wordt al meer dan een jaar verkeerd uitgelegd.Grvy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:42:
[...]
Nogmaals; wie zijn de galspuwers in dit topic om voor -iedereen- te bepalen dat Max-ICT niet in de PW mag? Waarom telt jullie negatieve ervaring meer dan de positieve ervaring?
MrAngry in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Letterlijk elk bericht dat jij typt wijst er op dat jij het forum geen discussie platform vindt, maar dat men het eens moet zijn met jouw meningGrvy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:32:
[...]
Het forum is niet je therapeut. Een forum is een discussie platform. Dat betekent meerdere meningen en kanten. Wil je dat niet? Schrijf je in je dagboek.
Het feit dat @Bart Zoetmulder iets gezegd heeft, is geen kennisgeving dat het okey is om dit topic als je rant dagboek te gebruiken.

Heerlijk, gaan we die tour weer ophoi3344 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:17:
[...]
Letterlijk elk bericht dat jij typt wijst er op dat jij het forum geen discussie platform vindt, maar dat men het eens moet zijn met jouw meningWerk je bij MaxICT of zo?
jimmy-chu schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:40:
[...]
Heb je de naam van deze topic gezien?
Vraag me echt af waarom jij je steeds hier inleest als je overal op tegen bent?
Mensen uiten hier hun frustraties, waar een forum dus voor is.
En een tegen argument kan nooit kwaad maar overal maar op in te gaan en mensen van verschillende dingen beschuldigen, dan vraag ik me echt af waarom klik jij op dit topic?
ben jij op een of ander manier gelinkt aan maxict? dat zou ik ook wel graag willen weten.
Zo is het niet moeilijk dat dit topic zoveel pagina's heeft.Kheos schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:17:
[...]
iemand met een andere mening kan natuurlijk niet, die moet wel voor 'de vijand' werken
Nou vanaf nu reageer ik er gewoon niet meer op. Heeft toch geen nut.
Ondanks dat mijn originele bericht over de shop reviews ging ben ik het volledig eens met het feit dat MaxICT de Pricewatch verziekt. Ik ben al sinds release op zoek naar een 3060Ti, maar dan voor normale prijzen. Ik weiger het dubbel zoveel geld neer te leggen voor een product. Af en toe zie je dan toch een pricedrop... en krijg je een kleine hype als je kijkt... maar daar staat'ie weer.... MaxICT Zonder voorraad
[ Voor 46% gewijzigd door hoi3344 op 10-11-2021 13:04 ]
Iemand denkt dat hij een mooie PC voor zijn zoon heeft samengesteld, echter is de RTX 3060 helemaal niet beschikbaar als je doorklikt naar Max ICT.
Er is niets mis met een positief bericht over maxict maar zoals @Kheos die klaagt over veel pagina's maar voegt werkelijk niets toe. En andere die tweakers voor alles lopen uit te maken omdat ze hun mening op een forum zetten over een webshop die aangetoond er een potje van maken.
[ Voor 98% gewijzigd door Grvy op 11-11-2021 21:28 ]
Dit is een account.
Excuus dat ik jullie hierbij spam @, maar er gaat momenteel toch echt iets goed mis in de pricewatch. Ik ben mij ervan bewust dat jullie sinds kort (week of 3) van dit topic op de hoogte zijn.
Max ICT hanteert irritante praktijken door met valse prijsvermeldingen mensen naar hun site te lokken waar ze fictieve producten voor fictieve prijzen aanbieden (zie aantal pagina's terug voor bewijzen). Deze praktijken boorduren momenteel voort.
ECHTER: Er is, sinds een aantal dagen, een nieuwe speler bij gekomen die, in navolging van Max ICT, dezelfde maar dan nog idiotere praktijken erop nahoudt: Xstra Digital Storage
pricewatch: Palit GeForce RTX 3080 GameRock
pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio
pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G
Biedt kaarten aan voor fictieve prijzen die niet geleverd kunnen worden en lokt zo klanten naar hun webshop.
Ik tag jullie omdat de pricewatch een aardig zooitje begint te worden op deze manier. Morgen zijn het 3 webshops die deze praktijken erop nahouden en over een paar maanden begint iedereen hieraan om maar mensen naar hun site te lokken. De pricewatch dreigt op deze manier totaal onbruikbaar te worden, vooral voor NIEUWE consumenten, die niet heel begaan zijn met de site. Ik raad jullie ten zeerste aan om serieus werk te gaan maken om aan deze praktijken een eind te maken voordat dit verder uit de hand loopt.
Ryzen 7 5800X | Asus TUF RTX 3080 Ti | 32GB G.Skill Ram 3600 MHz |
Met dank aan @MarkH NL heb ik zijn snippet van o.a. MaxICT gekopieerd voor deze shop.Geitenslachter schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:00:
Beste @Bart Zoetmulder @Orion84 @Mooijekind @Glaanie ,
Excuus dat ik jullie hierbij spam @, maar er gaat momenteel toch echt iets goed mis in de pricewatch. Ik ben mij ervan bewust dat jullie sinds kort (week of 3) van dit topic op de hoogte zijn.
Max ICT hanteert irritante praktijken door met valse prijsvermeldingen mensen naar hun site te lokken waar ze fictieve producten voor fictieve prijzen aanbieden (zie aantal pagina's terug voor bewijzen). Deze praktijken boorduren momenteel voort.
ECHTER: Er is, sinds een aantal dagen, een nieuwe speler bij gekomen die, in navolging van Max ICT, dezelfde maar dan nog idiotere praktijken erop nahoudt: Xstra Digital Storage
pricewatch: Palit GeForce RTX 3080 GameRock
pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio
pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G
Biedt kaarten aan voor fictieve prijzen die niet geleverd kunnen worden en lokt zo klanten naar hun webshop.
Ik tag jullie omdat de pricewatch een aardig zooitje begint te worden op deze manier. Morgen zijn het 3 webshops die deze praktijken erop nahouden en over een paar maanden begint iedereen hieraan om maar mensen naar hun site te lokken. De pricewatch dreigt op deze manier totaal onbruikbaar te worden, vooral voor NIEUWE consumenten, die niet heel begaan zijn met de site. Ik raad jullie ten zeerste aan om serieus werk te gaan maken om aan deze praktijken een eind te maken voordat dit verder uit de hand loopt.
custom css snippet: Xstra Digital Storage doorstrepen in Pricewatch
Het is niet ideaal maar goed beter dan niets.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
1 - Gebruikmaken van de shopfilter, werkt niet voor de prijsalert.
2 - Tweakers account aanmaken, genoeg posten, Custom CSS 'kopen' en daarmee shops doorstrepen of geheel verwijderen, werkt niet voor de prijsalert.
3 - 'Bankrun' veroorzaken, shops lopen leeg op de CPC.
ik volg de tweede optie.
(Hopelijk komt er nog een filter voor de tweedehands/refurbished meuk.)
[ Voor 11% gewijzigd door NoUser op 12-11-2021 10:38 ]
Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice
In zekere zin is dit probleem gewoon een tekortkoming van de PW. En zelfs als je nu bedrijf A zou weren dan komt vroeg of laat bedrijf B binnen om het stokje over te nemen (al is dat al gebeurd lees ik nu).dylan111111 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:59:
Wellicht wordt er gehaat op de verkeerde partij? Tweakers is toch verantwoordelijk dat Max-ICT in de pricealerts omhoog komen? De eerste suggestie voor een pricealert filter is alweer van meer dan 7 jaar geleden namelijk......
Los het probleem op, niet een symptoom.
Ik ben slechts een vrijwilliger die zich bezig houdt met het beheer van het forum, en dus inhoudelijk niet direct iets over dit gebeuren te zeggen heeft. Maar aangezien ik zelf mijn 'carrière' bij Tweakers begonnen ben als pricewatch admin (het werk dat jij nu ook doet) voel ik me nog steeds wel enigszins betrokken bij deze discussie en probeer ik af en toe om hem in goede banen te leiden danwel domweg mijn eigen kijk als gebruiker van de pricewatch te delenGlaanie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:14:
Orion84 weet ik eerlijk gezegd zo niet wat zijn rol hierin is
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

That's it, I'm done.
Ah, pardon. Was afgegaan op de titels van jullie functies (behalve orion, hij leek al mee te doen aan de discussie) en dacht dat jullie er verantwoordelijkheden voor droegen. Echter hoe meer men er binnen tweakers van op de hoogte is hoe beter 😊Glaanie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:14:
@Geitenslachter Bart doet de meeste communicatie hierover, graag laat ik eventuele updates aan hem overNaast dat ik en Mooijekind hier niets over te zeggen hebben, wij doen alleen de producten toevoegen en de categorieen mooi(er) maken
Orion84 weet ik eerlijk gezegd zo niet wat zijn rol hierin is
Iig niet wat Sandor en ik doen en al helemaal niet op Sales-gebied. Dat laatste is waar Bart de scepter over zwaait
Ryzen 7 5800X | Asus TUF RTX 3080 Ti | 32GB G.Skill Ram 3600 MHz |
Bedrijven zoals dit verkloten de pricewatch voor nieuwe en of oude klanten of gegevenmoment weert zelfs van tweakers vanwege inacurate data (hoe langer dit toegestaan word hoe meer onbalanst komt in de daadwerkelijke prijs historie) de enigste die uiteindelijk de gebeten hond is is tweakers zelf gezien de onbetrouwbare 'data' met het toestaan van deze praktijken....
5 jaar verder, MAX ICT nog steeds een drama veel klachten van jullie leden. @Bart Zoetmulder Gaan jullie hier ooit nog iets aan doen?Bart Zoetmulder schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:12:
To all: we lezen mee, snappen de discussie en die lijkt op discussie die we intern ook vaak voeren. Doel is een eerlijk overzicht wat de markt te bieden heeft. Op basis van deze feedback zullen we ook zeker dit specifieke geval onder de loep nemen en waar nodig ook het beleid. Wat overigens niet wil zeggen dat we dit aanpassen, dat kan een gevolg zijn, maar dat is niet automatisch. Vanwege de herfstvakantie pakken we dit in de loop van de volgende week intern op. Tot die tijd adviseer ik een ieder (en daarna btw ook) om zelf weloverwogen de beslissing te nemen of je voor louter prijs of ook betrouwbaarheid kiest. To be continued!
Prijzen kunnen vendoren weinig aan doen, want mag je niks van zeggen. Je zou ze via disty kunnen excluden, maar die gasten zetten sindskort gewoon zelf een prijs bij een product welke ze eigenlijk niet bij een distry in kunnen kopen.
Lijkt mij vrij lastig voor Tweakers om ze te weren uit de pricewatch, want op juridisch gebied lijken ze niets fout te doen.
13 eerste resultaten. Maxict. klik op de link 3 openen met levertijd langer dan 4 weken. 10!!!! komen op een product is niet meer leverbaar pagina.
filter maxICT uit en opeens is de eerste kaart 300 euro duurder en morgen leverbaar....
pricealerts voor black friday. instellen, wat een lachtertje tot je ook daar Maxict kan uitschakelen dus totaal nutteloos.
Daarom zou deze tent niet mogen aanbieden op de pricewatch, omdat ze geen goede data doorgeven, dat ze dat schijnbaar soms wel doen en soms zowaar leveren, mij best. maar laat ze eerst maar eens leverbare producten aanleveren
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Geld.Herman schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:28:
Bizar dat een toko, die de werking van een deel van de pricewatch volledig ondermijnt met onjuiste prijzen, zo lang z'n gang kan gaan. Dit topic komt uit oktober 2016, heeft nu 1.4k reacties en 189k views. Wat is dan de reden dat deze kwelling nog niet is weggenomen?
Hier ben ik dus ook heel bang voor. Zeker als je ziet hoe lang dit topic al loopt zou je verwachten dat er al actie wordt ondernomen. Het feit dat dit niet gebeurd geeft aan dat Tweakers of het geld belangrijker vind, of een hoop heft dat MaxICT toch magisch opeens wel goed gaat zijn.MrFax schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:21:
Ach zolang Max ICT Tweakers een commissie betaalt dan zal er nooit wat aan gedaan worden
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Al met al die niet echt dramatische problemen gehad met ze.
Ja ik erger me vaak aan verkeerde prijzen en dat moet opgelost worden maar dat gebeurt echt bij enorm veel shops. En dat is erger geworden sinds refurbished is toegevoegd.
@computerjunky Wat betreft "ligt aan Siemens", je bent in een praktijk van Max ICT getrapt. End of Life producten worden aangeboden met een iets langere levertijd maar zijn in principe niet meer leverbaar. Als je belt of mailt of het leverbaar is zullen ze gewoon oplezen wat de website toont, maar product ga je niet krijgen. Wel een mailtje om met bijbetaling iets anders uit te zoeken.
Ook omdat onze opmerkingen hier volledig genegeerd wordt door tweakers zelf.
Het punt dat ik maak is dat de data die ze aanleveren aan de pricewatch BAGGER is. Op basis van DAT zouden ze niet in de pricewatch thuis horen. Is hun service waardeloos, is het geweldig, mooi daarvoor hebben we de beoordelingen, trek je eigen conclusie. MAAR het feit dat je elke keer dat je een pricealert krijgt het weer een onleverbaar product is, (ja ze komen op de pricewatch met levertijd >4 weken en worden niet geleverd) Dat je keer op keer de hele top 10 ziet verdwijnen zodra je het "realisme" filter ziet verdwijnen omdat ze schijnbaar niet in staat zijn betrouwbare informatie naar de pricewatch aan te leveren. DAAROM horen ze er niet thuis.
AmenMad-Monkey schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:01:
Het punt dat ik dan ook maak is niet zozeer, oh wat heeft deze winkel een slechte service, ze zullen vast de producten die ze ook daadwerkelijk hebben op een redelijke manier leveren.
Het punt dat ik maak is dat de data die ze aanleveren aan de pricewatch BAGGER is. Op basis van DAT zouden ze niet in de pricewatch thuis horen. Is hun service waardeloos, is het geweldig, mooi daarvoor hebben we de beoordelingen, trek je eigen conclusie. MAAR het feit dat je elke keer dat je een pricealert krijgt het weer een onleverbaar product is, (ja ze komen op de pricewatch met levertijd >4 weken en worden niet geleverd) Dat je keer op keer de hele top 10 ziet verdwijnen zodra je het "realisme" filter ziet verdwijnen omdat ze schijnbaar niet in staat zijn betrouwbare informatie naar de pricewatch aan te leveren. DAAROM horen ze er niet thuis.
Tweakers is pas van kwade wil als ze niet op korte termijn iets doen aan de zinloze price-alerts. Ik noem het bewust "kwade wil" want ze weten aantoonbaar van het bestaan van het probleem, de technologische mogelijkheden om hier iets aan te doen zijn er ook. Er is geen enkele reden waarom deze praktijken niet aangepakt kunnen worden.
Misschien kan Tweakers een testje doen? Een maandje geen Max ICT in de pricewatch bijvoorbeeld. Dat moet kunnen, het is immers een service van Tweakers, niet van Max ICT. Max ICT moet buigen voor Tweakers, niet andersom (zoals het nu al jarenlang lijkt).
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Max ICT is een klant van tweakers, die hebben dus gewoon verantwoordelijkheden naar hun klant. Gewoon even uit zetten kan leuk op een amateur rommelsite maar niet als jij een business wilt runnen.Spotmatic schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:39:
Tweakers wil nu eenmaal een "totaalervaring" bieden en dus staan er ook enorm shady shops als Max ICT tussen. Dat kan ik begrijpen.
Tweakers is pas van kwade wil als ze niet op korte termijn iets doen aan de zinloze price-alerts. Ik noem het bewust "kwade wil" want ze weten aantoonbaar van het bestaan van het probleem, de technologische mogelijkheden om hier iets aan te doen zijn er ook. Er is geen enkele reden waarom deze praktijken niet aangepakt kunnen worden.
Misschien kan Tweakers een testje doen? Een maandje geen Max ICT in de pricewatch bijvoorbeeld. Dat moet kunnen, het is immers een service van Tweakers, niet van Max ICT. Max ICT moet buigen voor Tweakers, niet andersom (zoals het nu al jarenlang lijkt).
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Uiteraard heeft Tweakers plichten jegens een klant. Maar andersom geldt dat net zo goed. Hoe kan Max ICT al jarenlang dezelfde praktijken er op na houden? Er wordt gepraat, er wordt geklaagd in dit topic. Kern van de zaak is dat Max ICT zelf een rommelsite is: ze pushen geautomatiseerd allerlei onjuiste info in de hoop dat er wat blijft plakken en dat er een klantcontact uitkomt.Shunt schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:05:
[...]
Max ICT is een klant van tweakers, die hebben dus gewoon verantwoordelijkheden naar hun klant. Gewoon even uit zetten kan leuk op een amateur rommelsite maar niet als jij een business wilt runnen.
Bot gezegd: Max ICT beoefent een minder erge vorm van scam. Maar ze scammen wel degelijk! Met medeweten van Tweakers.
In vino veritas, in aqua sanitas
Zie hier: https://tweakers.net/info...arden-pricewatch-manager/JohanNL schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:34:
Ik heb de voorwaarden/overeenkomst voor webshops in de pricewatch niet zo bij de hand, maar het is toch vrijwel zeker dat hier uitsluitingen of bijzondere omstandigheden instaan, waardoor ze deze shop die het maar niet wil leren er per direct kunnen uitknikkeren.
En dan vanaf punt 5, Verplichting Klant.
en5.3 De Klant erkent dat het doel van de Pricewatch is om bezoekers van de Pricewatch in staat te stellen om zich een afgewogen oordeel te vormen omtrent de aanschaf van diensten en producten. De Klant garandeert dat alle Prijsinformatie en alle andere informatie die door de Klant in het kader van de Overeenkomst aan Tweakers en/of Hardware.info wordt verstrekt juist, volledig, actueel en accuraat is en dat deze voldoet
En daar op volgend:5.6 De Klant garandeert dat alle Producten en Diensten ook daadwerkelijk via zijn webshop worden aangeboden en leverbaar zijn in Nederland of België.
8 Remedies
8.1 In geval van een schending van het bepaalde in artikel 5, 6 of 7 van deze Algemene Voorwaarden of van de Gebruiksvoorwaarden, of een redelijk vermoeden daarvan, is Tweakers en/of Hardware.info, onverminderd enig andere recht van Tweakers en/of Hardware.info, gerechtigd om onmiddellijk, zonder ingebrekestelling en zonder tot enige vergoeding aan de Klant gehouden te zijn:
a. de Prijsinformatie en alle overige informatie die door de Klant is toegevoegd aan de Pricewatch (al dan niet tijdelijk) geheel of gedeeltelijk aan te passen of te verwijderen;
b. de Klant de toegang tot de Pricewatch en de Pricewatch Manager (al dan niet tijdelijk) te blokkeren; en
c. de Overeenkomst te beëindigen.
[ Voor 25% gewijzigd door Pazo op 18-11-2021 10:42 ]
Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
Man has 2 testicles but only 1 heart...
Zij gaan niet iedere MaxICT entry monitoren of hij wel echt leverbaar is natuurlijk niet.Spotmatic schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:48:
@Pazo: geen speld tussen te krijgen. Dus Tweakers kiest er willens en wetens voor deze regels niet te handhaven.
Maar zodra er iemand een prijs fout vind en dit meld zal dit opgepakt worden zoals al zo vaak in dit topic gebeurd is. Jij kunt niet zien wat tweakers op de achtergrond gedaan heeft wil niet zeggen dat ze er niets aan doen. Even heel lullig gezegd maar jij (de tweaker) bent hier behalve de klagende partij geen deelnemer meer in.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Goede vraag! Ik vermoed dat dit komt door het aantal clicks of een ander metric waarop zij hoog scoren. Het is wel meer een product vraagstuk, dus ik speel deze direct door. Dank voor de alertheid!NMe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 02:13:
@Bart Zoetmulder: Dat jullie Max ICT weigeren te verwijderen is één ding, maar waarom staat deze enorm onpopulaire webshop in hemelsnaam bovenaan de lijst met "populaire webshops" op de startpagina van de Pricewatch? Hetzelfde geldt voor Bol.com Plaza. De reviews voor beide shops spreken boekdelen maar Tweakers beloont ze allebei voor hun klantonvriendelijk handelen met een plek in de spotlight. Gezien dit enorm lange topic dat nou al vijf jaar loopt en gezien de dramatische reviews voor de shop is dit echt een prachtig voorbeeld van hoe Tweakers bijdraagt aan het stimuleren van het pesten van consumenten voor geldelijk gewin.
Het begint wel meer en meer op te vallen dat de simpele vragen wel beantwoord worden maar de kritische niet.Bart Zoetmulder schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:40:
[...]
Goede vraag! Ik vermoed dat dit komt door het aantal clicks of een ander metric waarop zij hoog scoren. Het is wel meer een product vraagstuk, dus ik speel deze direct door. Dank voor de alertheid!
Of moet er eerst wat vanuit de Tweakers community georganiseerd worden om jullie mee te krijgen in het verhaal dat de price alert nu niet bruikbaar is door onder andere MaxICT?
Oh daarom heeft Siemens als verontschuldigingen gratis een pannenset gegeven. Overigens gewoon geld terug gehad omdat er niets anders was gezien mijn eis vrij specifiek was._JGC_ schreef op donderdag 18 november 2021 @ 06:10:
Dat die shops populair zijn is niet vreemd, dat bepaalt het aantal hits uit de pricewatch. Alleen al op basis van de verkeerde-prijs-speurders in dit topic krijg je dat wel voorelkaar.
@computerjunky Wat betreft "ligt aan Siemens", je bent in een praktijk van Max ICT getrapt. End of Life producten worden aangeboden met een iets langere levertijd maar zijn in principe niet meer leverbaar. Als je belt of mailt of het leverbaar is zullen ze gewoon oplezen wat de website toont, maar product ga je niet krijgen. Wel een mailtje om met bijbetaling iets anders uit te zoeken.
Probleem is dat er gewoon veel komt bovendrijven als je veel verkoopt. Ik heb zat problemen gehad met azerty omdat ik daar veel gekocht heb. Dat is nou eenmaal de natuur van webshops. Zo kon ik welen wachten op onderdelen dat e op voorraad waren en werd een onderdeel nooit geleverd. It happens.
De Tweakers community kan zeker wel bijdragen aan het veranderen van de situatie rondom price alert.dylan111111 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:31:
[...]
Het begint wel meer en meer op te vallen dat de simpele vragen wel beantwoord worden maar de kritische niet.
Of moet er eerst wat vanuit de Tweakers community georganiseerd worden om jullie mee te krijgen in het verhaal dat de price alert nu niet bruikbaar is door onder andere MaxICT?
Op dit moment is het te onzichtbaar voor Tweakers.net, alle klachten komen in 1 gezamelijk topic over MaxICT terecht.
Dat komt de zichtbaarheid niet ten goede.
Beter openen we, bij wijze van test, voor iedere situatie waarin price alert niet werkt vanwege iets wat MaxICT doet een afzonderlijk topic in SF.
De titels kunnen we dan als volgt opbouwen: "MaxICT Issue: price alert item x"
In de TS beschrijven we gedetailleerd het issue dat MaxICT heeft veroorzaakt.
Vervolgens voegen we ook een @ voor de moderator van SF en een @ voor de commercieel manager toe.
Misschien wordt het dan beter zichtbaar wat voor een gezwel MaxICT is.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Ik stel voor dat je dat niet doet. Ik begrijp de frustratie en heb vanochtend ook nogmaals bij HQ aangedrongen op meer aandacht hiervoor, maar SF vol gaan spammen en vrijwillige crew die hier niets aan kan doen gaan taggen is niet de manierT.C schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:49:
[...]
De Tweakers community kan zeker wel bijdragen aan het veranderen van de situatie rondom price alert.
Op dit moment is het te onzichtbaar voor Tweakers.net, alle klachten komen in 1 gezamelijk topic over MaxICT terecht.
Dat komt de zichtbaarheid niet ten goede.
Beter openen we, bij wijze van test, voor iedere situatie waarin price alert niet werkt vanwege iets wat MaxICT doet een afzonderlijk topic in SF.
De titels kunnen we dan als volgt opbouwen: "MaxICT Issue: price alert item x"
In de TS beschrijven we gedetailleerd het issue dat MaxICT heeft veroorzaakt.
Vervolgens voegen we ook een @ voor de moderator van SF en een @ voor de commercieel manager toe.
Misschien wordt het dan beter zichtbaar wat voor een gezwel MaxICT is.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
De vraag is dan wat wel de manier is. Dit topic en jullie aanspreken blijkbaar niet.Orion84 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:59:
[...]
Ik stel voor dat je dat niet doet. Ik begrijp de frustratie en heb vanochtend ook nogmaals bij HQ aangedrongen op meer aandacht hiervoor, maar SF vol gaan spammen en vrijwillige crew die hier niets aan kan doen gaan taggen is niet de manier
Wat MaxICT doet is een flagrante overtreding van jullie eigen regels (zie de posts hierboven), maar Tweakers accepteert het gewoon omdat MaxICT netjes elke maand haar factuur betaald. En dat is blijkbaar aanzienlijk veel belangrijker. Dat is toch gewoon in twee zinnen exact wat er aan de hand is?
Gebruikers op dit forum krijgen ook gewoon een waarschuwing en daarna een ban. Daar in zijn jullie heel wat consequenter. Maar goed, dat heeft overduidelijk commerciële redenen.
Het is gewoon heel simpel: Geeft MaxICT één week om haar zaakjes op orde te krijgen en anders een maand uit de Pricewatch. En gaan ze daarna weer de fout in -> exit.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Wellicht dat Bart het eigenlijk wel een beetje met iedereen eens is, maar dat hij/Tweakers er om bedrijfsstrategische redenen* geen andere keuze kan veroorloven dan om MaxICT schoorvoetend te gedogen.dylan111111 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:31:
[...]
Het begint wel meer en meer op te vallen dat de simpele vragen wel beantwoord worden maar de kritische niet.
Echter, in dat geval is het wellicht beter om tegen de community te zeggen: deal with it.
*behalen van targets etc. / doelstellingen (al dan niet vanuit DPG)
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
En wat werkt dan wel? Want aangezien een paar posts eerder wordt aangewezen overtreed Max ICT de regels. En dan kan er wel geschermd worden met "Ja maar we kunnen niet iedereen controleren". Dit topic loopt al 5 jaar.Orion84 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:59:
[...]
Ik stel voor dat je dat niet doet. Ik begrijp de frustratie en heb vanochtend ook nogmaals bij HQ aangedrongen op meer aandacht hiervoor, maar SF vol gaan spammen en vrijwillige crew die hier niets aan kan doen gaan taggen is niet de manier
Blijkbaar wordt er 5 jaar lang al op actie gewacht, en dan komen "ik heb aangedrongen op aandacht". Kan je voorstellen dat bij veel mensen die hoop al vertrokken is?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Maar als iemand hier voorstelt om massaal in SF (wat hier gewoon niet voor bedoeld is) te gaan spammen en daarbij moderators (die hier niks mee te maken hebben) te gaan taggen, dan steek ik daar dus inderdaad wel even een stokje voor, want dat is exact iets waar ik wel over ga
Ik bedoel het ook zeker niet richting jou. Excuses als het zo overkomt! maar ik probeer gewoon aan te geven dat dit echt al jaren loopt. En ik snap dat jij er niks aan kan doen, alleen waarom zien we de mensen die er wel wat aan kunnen doen niet in dit topic?Orion84 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:47:
Zoals gezegd: ik deel jullie frustatie en blijf ook vooral hier voorbeelden aankaarten van waar het mis gaat, maar ik kan daar zelf verder weinig in betekenen, het is toch echt even wachten op verdere reactie vanuit HQ.
Maar als iemand hier voorstelt om massaal in SF (wat hier gewoon niet voor bedoeld is) te gaan spammen en daarbij moderators (die hier niks mee te maken hebben) te gaan taggen, dan steek ik daar dus inderdaad wel even een stokje voor, want dat is exact iets waar ik wel over ga
Moet je alleen wel even er op letten dat je dit niet bij sites van DPG doet ;-) Dus wel Telegraaf, maar niet het AD bijvoorbeeld.
[ Voor 17% gewijzigd door TFHfony op 18-11-2021 14:59 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Feit dat je zegt dat het dan volgespamd wordt moet genoeg zeggen toch? Je geeft je eigen antwoord op het MaxICT debacle.Orion84 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:59:
[...]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Het openen van een topic voor iedere keer dat MaxICT zich niet aan de regels van Tweakers.net houdt zal SF niet doen vol spammen.Orion84 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:59:
[...]
Want als MaxICT echt zoveel fout zou doen, zou Tweakers.net de shop allang verwijderd hebben vanwege het overtreden van de voorwaarden.
Misschien inderdaad geen goed idee om de vrijwillige crew taggen, ze hebben er geen invloed op.
De overlast voor de vrijwillige crewleden zullen minimaal zijn denk ik, maar dan nog kunnen ze er weinig aan doen.
Nu denk ik, gezien het feit dat MaxICT nog steeds op Pricewatch zit en dus echt niet op grote schaal de voorwaarden overtreedt, niet dat de community het SF helemaal vol zou spammen en grote overlast zou opleveren voor de vrijwillige crew.
Denk jij wel? Wanneer jij daar wel bang voor bent, geef je impliciet aan dat MaxICT zijn reet afveegt met de voorwaarden met goedkeuring van Tweakers.net.
Je geeft aan dat het aanmaken van topics in SF niet de manier is, wat is dan volgens jou wel de manier?
Het posten in dit topic is in ieder geval niet de manier, want gezien er na 5 jaar nog niets verbeterd is ten aanzien van MaxICT.
Je zou bijna denken dat Tweakers.net een onevenredig groot voordeel haalt uit deze oneerlijk handelspraktijken van MaxICT.
Tja... De pricewatch is ook niet bedoeld om vol te gooien met niet leverbare spullen. Maar dat wordt ook toegestaan door Tweakers. En niet met een beetje, deze thread staat vol met voorbeelden.Orion84 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:31:
@T.C SF is simpelweg niet bedoeld voor feedback op het functioneren van de pricewatch en elk topic wat daar geopend wordt om te klagen over fouten door maxICT is er één te veel. Daar hebben we Pricewatch voor, waar dit topic zelf ook staat.
En gezien tweakers.net doof, stom en blind is voor de klachten hier omdat het geld voor Mama DPG belangrijker is wordt het wellicht toch tijd om op een "ludiekere" manier aandacht te vragen voor dit probleem. Wellicht dat er dan wat meer aandacht voor komt. Zowel voor de gebruikers van tweakers.net en daardoor dan uiteindelijk wellicht ook vanuit Tweaker.net zelf.
[ Voor 4% gewijzigd door TFHfony op 18-11-2021 16:40 ]
Ik zie niet hoe het veroorzaken van overlast bij gebruikers en vrijwilligers die part noch deel hebben aan dit probleem een goed idee is.TFHfony schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:38:
[...]
Tja... De pricewatch is ook niet bedoeld om vol te gooien met niet leverbare spullen. Maar dat wordt ook toegestaan door Tweakers. En niet met eentje. Het staat er in dit draadje vol mee.
En gezien tweakers.net doof, stom en blind is voor de klachten hier omdat het geld voor Mama DPG belangrijker is wordt het wellicht toch tijd om op een "ludiekere" manier aandacht te vragen voor dit probleem zodat er wat meer aandacht voor komt. Zowel vanuit de gebruikers van tweaker en daardoor dan uiteindelijk wellicht ook vanuit Tweaker.net zelf.
Bedankt dat je mij op mijn fout gewezen hebt.Orion84 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:31:
@T.C SF is simpelweg niet bedoeld voor feedback op het functioneren van de pricewatch en elk topic wat daar geopend wordt om te klagen over fouten door maxICT is er één te veel. Daar hebben we Pricewatch voor, waar dit topic zelf ook staat.
Ik heb de FAQ van het SF forum nader bestudeerd en ik vermoed dat je gelijk hebt als je zegt dat we die afzonderlijke issues die we ervaren met MaxICT niet moeten melden in SF maar in Pricewatch.
En inderdaad zonder het taggen van vrijwillige crew members.
Eens dat de vrijwilligers hier niet mee moeten worden lastiggevallen.Orion84 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:43:
[...]
Ik zie niet hoe het veroorzaken van overlast bij gebruikers en vrijwilligers die part noch deel hebben aan dit probleem een goed idee is.
Voor wat betreft de gebruikers, denk ik dat ze het niet als overlast ervaren.
Ik zou blij zijn wanneer iemand mij waarschuwt om bedrijven als MaxICT te mijden als de builenpest die ze zijn.
Als mensen elke zucht en scheet die te melden valt (zoals je oorspronkelijke oproep was) als nieuw topic in SF zouden dumpen dan gaan daar een boel gebruikers echt niet blij mee zijn.T.C schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:48:
[...]
Voor wat betreft de gebruikers, denk ik dat ze het niet als overlast ervaren.
Tja.. Dat geld ook voor een optocht van boze boeren en truckers op de snelweg. Zodra het op een normale manier proberen iets voor elkaar te krijgen niet lukt, wordt er naar alternatieven gezocht.Orion84 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:43:
[...]
Ik zie niet hoe het veroorzaken van overlast bij gebruikers en vrijwilligers die part noch deel hebben aan dit probleem een goed idee is.
Nu is een sit-in op het t.net kantoor natuurlijk ook een idee ;-)
[ Voor 44% gewijzigd door TFHfony op 18-11-2021 17:03 ]
In mijn ogen omdat de kritische vragen, of soms zelf halve opdrachten, zorgvuldigheid betrachten qua antwoord. Voor mijzelf geldt dat ik niet verantwoordelijk ben voor het wel en wee van de Pricewatch en moet (en wil) ik dus altijd in overleg met de driehoek; redactie, product en klant. Als er nieuws is dan meld ik me zeker, weet dat ik in ieder geval in contact ben met MaxICT, met de product marketeer van de Pricewatch en met de redactie. To be continued.dylan111111 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:31:
[...]
Zorgvuldigheid is natuurlijk erg belangrijk, maar dit lijkt meer op een "ambtelijke" zorgvuldigheid. Zeker gezien hoe lang dit al loopt. "Met de mantel der liefde bedekken", "doofpot" en straks wellicht "een functie elders"?Bart Zoetmulder schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:03:
[...]
In mijn ogen omdat de kritische vragen, of soms zelf halve opdrachten, zorgvuldigheid betrachten qua antwoord. Voor mijzelf geldt dat ik niet verantwoordelijk ben voor het wel en wee van de Pricewatch en moet (en wil) ik dus altijd in overleg met de driehoek; redactie, product en klant. Als er nieuws is dan meld ik me zeker, weet dat ik in ieder geval in contact ben met MaxICT, met de product marketeer van de Pricewatch en met de redactie. To be continued.
Kom op. Jullie voorwaarden zijn duidelijk. Zeer duidelijk. Kortom: er zijn andere motieven dan "zorgvuldigheid". En dan komen we weer op de inkomsten vanuit MaxICT. Wees dan op zijn minst zo eerlijk om dat toe te geven.
pvanderheijden2
VCS cmp
SCAProc
JeffsterX
Thom21
DailyIT
elyad98
Allemaal gebruikers met precies 1 activiteit op Tweakers, namelijk een positieve MaxICT review. Voor het overige nog 2 positieve reviews van gebruikers die wel meer activiteiten op Tweakers tentoon spreiden.
Ik vermoed dat de 2.5 ster toch wat aan de positieve kant is. En dat vind ik jammer. Ik heb mede een Tweakers abonnement omdat ik juist de pricewatch en vraag/aanbod een warm hart toedraag.
[ Voor 5% gewijzigd door delpit op 18-11-2021 17:12 ]
Al heel vaak in dit topic aangegeven, maar dan nog 1 keer: Het heeft niet veel met de inkomsten te maken, hooguit met de relatie die wij onderhouden met bedrijven zoals ook MaxICT. Inkomsten zijn hier zeker niet drijfveer of beslissende factor.TFHfony schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:08:
[...]
Zorgvuldigheid is natuurlijk erg belangrijk, maar dit lijkt meer op een "ambtelijke" zorgvuldigheid. Zeker gezien hoe lang dit al loopt. "Met de mantel der liefde bedekken", "doofpot" en straks wellicht "een functie elders"?
Kom op. Jullie voorwaarden zijn duidelijk. Zeer duidelijk. Kortom: er zijn andere motieven dan "zorgvuldigheid". En dan komen we weer op de inkomsten vanuit MaxICT. Wees dan op zijn minst zo eerlijk om dat toe te geven.
Eerlijk? Want dan klinkt het alsof we te maken hebben met een stukje belangenverstrengeling.Bart Zoetmulder schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:12:
[...]
Al heel vaak in dit topic aangegeven, maar dan nog 1 keer: Het heeft niet veel met de inkomsten te maken, hooguit met de relatie die wij onderhouden met bedrijven zoals ook MaxICT. Inkomsten zijn hier zeker niet drijfveer of beslissende factor.
Jullie voorwaarden zijn duidelijk. De overtredingen ook. Massaal en langdurig. En jullie standpunt en prioriteiten helaas ook.
Kritische vragen, of eigenlijk alle vragen moeten met zorgvuldigheid worden beantwoord.Bart Zoetmulder schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:03:
[...]
In mijn ogen omdat de kritische vragen, of soms zelf halve opdrachten, zorgvuldigheid betrachten qua antwoord. Voor mijzelf geldt dat ik niet verantwoordelijk ben voor het wel en wee van de Pricewatch en moet (en wil) ik dus altijd in overleg met de driehoek; redactie, product en klant. Als er nieuws is dan meld ik me zeker, weet dat ik in ieder geval in contact ben met MaxICT, met de product marketeer van de Pricewatch en met de redactie. To be continued.
Ik geloof graag dat je niet direct persoonlijk betrokken bent bij Pricewatch.
Ik weet ook niet hoeveel Commercieel Managers er bij Tweakers.net werken.
Tenzij jij niet de enige Commercieel Manager bent, is het moeilijk te aanvaarden dat jij niet verantwoordelijk bent voor het wel en wee van zaken als Pricewatch.
Het lijkt mij namelijk geen klein persoonlijk projectje van een redacteur die dacht: "Hé dat is leuk, laat ik een prijsvergelijker plaatsen op Tweakers.net"
Wel is het fijn dat je in ieder geval gaat kijken om er iets mee te doen.
Ik geef je ook het voordeel van de twijfel en ga er vanuit dat dit vanaf nu iets anders wordt aangepakt.
Hoe komt het dan dat Tweakers.net de relatie met de klant MaxICT zoveel meer waarde lijkt te hebben als die van andere betalende klanten?Bart Zoetmulder schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:12:
[...]
Al heel vaak in dit topic aangegeven, maar dan nog 1 keer: Het heeft niet veel met de inkomsten te maken, hooguit met de relatie die wij onderhouden met bedrijven zoals ook MaxICT. Inkomsten zijn hier zeker niet drijfveer of beslissende factor.
Iedere keer staat MaxICT bovenaan met de producten, want goedkoopste.
Vervolgens blijken ze na bestelling en betaling niet te kunnen leveren, maar hebben ze toevallig een duurder alternatief.
Hiermee benadelen ze 2 van jullie klanten:
- De webshop die door deze handelspraktijken de klanten mislopen, maar die wel maandelijks veel geld aan Tweakers.net mogen overmaken.
- De gebruikers van deze site die een abonnement hebben.
MaxICT lijkt zijn kont af te vegen met de voorwaarden en de community van Tweakers.net.
Hieruit leidt ik de volgende dingen af:
Tweakers.net vindt de relatie met MaxICT waardevoller dan dat MaxICT de relatie met Tweakers.net vindt.
Tweakers.net vindt de relatie met MaxICT waardevoller dan de relatie met andere webshops.
Tweakers.net vindt de relatie met MaxICT waardevoller dan de relatie met de community.
Want als het niet om de inkomsten gaat, zal het er niet om gaan dat MaxICT al dan niet meer betaalt dan andere webshops.
Daar hebben wel al wel eens antwoord op gegeven. Ons standpunt is altijd geweest dat we een volledig beeld van de markt willen schetsen in de Pricewatch en dat gebruikers zelf kunnen kiezen of ze ergens willen shoppen. De shop rating is een goed middel om een shop te beoordelen en met het filter kun je shops wegfilteren.TFHfony schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:24:
[...]
Eerlijk? Want dan klinkt het alsof we te maken hebben met een stukje belangenverstrengeling.
Jullie voorwaarden zijn duidelijk. De overtredingen ook. Massaal en langdurig. En jullie standpunt en prioriteiten helaas ook.
Onze product marketeer bekijkt of er vanuit de regels en voorwaarden voldoende aanleiding is om eventueel een shop te waarschuwen of zelfs uit te zetten, iets waar we overigens niet snel lichtzinnig over denken. In de tussentijd sta ik of iemand uit mijn team in contact met de klant om hun kant van het verhaal ook te begrijpen en te overleggen of we met aanpassingen de situatie kunnen oplossen.
Mooie woorden maar afsluiten met "To be continued" overtuigt mij niet dat er binnen kort naar een (tussen)oplossing wordt toegewerkt. Zie het als een man die overboord is geslagen, i.p.v. direct het grote schip te keren begin eens met een reddingsboei toe te gooien voordat de beste man verdrinkt.Bart Zoetmulder schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:03:
[...]
Het bijvoorbeeld duidelijke kleuren van de sterren bij reviews van een webshop zou iets simpels en effectief kunnen zijn om (nieuwe)tweakers te informeren over de recensies van een shop. Iets wat deze snippet al iets meer dan 2 jaar doet. Maar goed, dit is al vaker besproken en het verbaast mij dat dit soort dingen niet standaard worden gemaakt op Tweakers. Dit is toch iets wat meehelpt om een beeld van de markt te schetsen zoals jullie dat zeggen?
Nu:
:fill(white):strip_exif()/f/image/XVlucmijyhR8okBdflC1z1Gw.png?f=user_large)
Veranderde kleuren:
:fill(white):strip_exif()/f/image/lEm9mNnERlE4fz6NMLdcTdQy.png?f=user_large)
Het is overigens niet zo dat hier de afgelopen jaren nooit iets mee gedaan is. In 2018 was er een vergelijkbaar probleem met de feed. Toen hebben we ze daadwerkelijk een tijdje uit de PW gehaald. Na de toenmalige wijziging aan hun kant hebben we verschillende steekproeven gedaan en de fouten waren er toen echt uit. Dat wil niet zeggen dat het iedereens favoriete winkel werd - nogmaals, daar hebben we shopreviews voor - maar wat in de feed stond klopte wel.
Nu het weer niet goed gaat, hebben we dus het contact gezocht en heel duidelijk gemaakt dat hier snel actie op moet worden ondernomen. Dat is het punt waar we nu op staan.
Op zich is dit logisch. Er mag namelijk alleen een review worden geplaatst bij een afgeronde aankoop en dat heeft een gemiddelde van 2,5 sterren. Maar als de producten niet op voorraad zijn, kiest men een ander product en shop, en wordt er dus ook geen review geplaatst.delpit schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:11:
Allemaal gebruikers met precies 1 activiteit op Tweakers, namelijk een positieve MaxICT review. Voor het overige nog 2 positieve reviews van gebruikers die wel meer activiteiten op Tweakers tentoon spreiden.
Ik vermoed dat de 2.5 ster toch wat aan de positieve kant is. En dat vind ik jammer. Ik heb mede een Tweakers abonnement omdat ik juist de pricewatch en vraag/aanbod een warm hart toedraag.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Met alle respect @WoutF, maar er moet toch een moment komen dat de knoop doorgehakt wordt? Als elke keer dat er weer "een foutje" bij max insluipt, het wéér maanden gaat duren voordat alle gesprekken gevoerd zijn, het probleem gelokaliseerd wordt en daarna opgelost, dan blijf je bezig toch? En dan zit je alsnog eens in de zoveel tijd een paar maanden met irritante spam in de pricewatch.WoutF schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:51:
De reden waarom er nu op dit moment niet de banhammer toegepast wordt, is omdat Max ICT de toezegging heeft gedaan hun feed aan te passen. Zoals velen hier wel weten worden achter de schermen bij hen verschillende feeds van verschillende leveranciers automatisch gekoppeld. Ze hebben dat geanalyseerd en zeggen te snappen waar het op dit moment mis gaat. De wijzigingen die ze gaan doorvoeren moeten ervoor zorgen dat de niet leverbare producten met een te lage prijs niet meer automatisch doorgezet worden. Dat is waar we nu op wachten om te kijken of dat de foutieve prijzen oplost.
Het is overigens niet zo dat hier de afgelopen jaren nooit iets mee gedaan is. In 2018 was er een vergelijkbaar probleem met de feed. Toen hebben we ze daadwerkelijk een tijdje uit de PW gehaald. Na de toenmalige wijziging aan hun kant hebben we verschillende steekproeven gedaan en de fouten waren er toen echt uit. Dat wil niet zeggen dat het iedereens favoriete winkel werd - nogmaals, daar hebben we shopreviews voor - maar wat in de feed stond klopte wel.
Nu het weer niet goed gaat, hebben we dus het contact gezocht en heel duidelijk gemaakt dat hier snel actie op moet worden ondernomen. Dat is het punt waar we nu op staan.
Het lijkt mij duidelijk dat max er niet bepaald werk van maakt, gezien het nu al een hele tijd weer behoorlijk stuk is, geef max op z'n minst een ultimatum, maar beter, maak een beleid met duidelijke regels en gevolgen. Jij levert als shop meer dan * foute pricewatch datapunten aan per <tijd>? Dan mag je * dagen/weken/maanden niet meer in de pricewatch staan. Dat geeft ook incentive om daadwerkelijk juiste data aan te leveren, nu lachen ze zich daar de ballen uit de broek, want ondanks dat ze al een keer verwijderd zijn, nemen jullie het nu wéér voor ze op.
Ik zeg niet dat je het precies zo moet doen hoor, maar iets van een ultimatum lijkt me persoonlijk zeer op z'n plaats.
Share and Enjoy!
Laten we eerlijk zijn.. het gaat al 5 jaar fout, en heel soms even goed. Wanneer is het genoeg? Wanneer wordt er gezegd "Tot hier en niet verder". Want ik zie vooral een systeem van "We hebben overeenkomsten waar winkels zich aan dienen te houden, als ze dat willen. Want het hoeft eigenlijk niet".WoutF schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:51:
De reden waarom er nu op dit moment niet de banhammer toegepast wordt, is omdat Max ICT de toezegging heeft gedaan hun feed aan te passen. Zoals velen hier wel weten worden achter de schermen bij hen verschillende feeds van verschillende leveranciers automatisch gekoppeld. Ze hebben dat geanalyseerd en zeggen te snappen waar het op dit moment mis gaat. De wijzigingen die ze gaan doorvoeren moeten ervoor zorgen dat de niet leverbare producten met een te lage prijs niet meer automatisch doorgezet worden. Dat is waar we nu op wachten om te kijken of dat de foutieve prijzen oplost.
Je zou nog kunnen zeggen als het een recent iets is "We geven ze een kans tot verbetering".. maar 5 jaar?
En hoe lang hebben ze hier voor de tijd gekregen om dit aan te passen? En hoe lang loopt deze periode al, want het is niet sinds "een weekje" dat t.net hier op gewezen is.WoutF schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:51:
De reden waarom er nu op dit moment niet de banhammer toegepast wordt, is omdat Max ICT de toezegging heeft gedaan hun feed aan te passen...
Als jullie het een beetje eerlijk zouden spelen, dan hadden jullie met MaxICT afgesproken: Zet je feed maar eens uit tot je het probleem opgelost hebt. Jullie laten nu dus bewust een foute situatie bestaan en geven "de overtreder", ondanks jullie zeer duidelijk voorwaarden, de mogelijkheid te komende tijd de boel te blijven belazeren. De omgekeerde wereld... en nog bij een "draaideurcrimineel" ook.
Zo zie je maar hoe geld er voor zorgt dat "foute" beslissingen recht worden gepraat.
it's all about the money Dat was vijf jaar geleden al duidelijk en dat gaat ook nooit veranderen. Max ICT is gewoon een betalende klant en ze durven geen knoop door te hakken. Als je al 5 jaar een topic binnen je community hebt lopen en tig bewijzen en fouten vanuit hun hebt en dan nog niks durft te doen dan is het puur it's all about the money en verder niks.TFHfony schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:41:
[...]
En hoe lang hebben ze hier voor de tijd gekregen om dit aan te passen? En hoe lang loopt deze periode al, want het is niet sinds "een weekje" dat t.net hier op gewezen is.
Als jullie het een beetje eerlijk zouden spelen, dan hadden jullie met MaxICT afgesproken: Zet je feed maar eens uit tot je het probleem opgelost hebt. Jullie laten nu dus bewust een foute situatie bestaan en geven "de overtreder", ondanks jullie zeer duidelijk voorwaarden, de mogelijkheid te komende tijd de boel te blijven belazeren. De omgekeerde wereld... en nog bij een "draaideurcrimineel" ook.
Zo zie je maar hoe geld er voor zorgt dat "foute" beslissingen recht worden gepraat.
Cloud ☁️
De overeenkomst is duidelijk, die wordt gebroken. Maar ze mogen er mee blijven doorgaan.
Of het om geld gaat, of om gewoonweg "We willen de negatieve reacties niet van bedrijven als we onze voorwaarden ook echt gaan handhaven" weet ik niet. Maar het is wel een van de redenen dat ik Pricewatch gewoonweg ontwijk. Het is blijkbaar niet betrouwbaar als bedrijven als MaxICT worden toegestaan zo door te gaan.
Heldere taal Wout, dankjewel voor deze transparante update.WoutF schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:51:
De reden waarom er nu op dit moment niet de banhammer toegepast wordt, is omdat ........Dat is het punt waar we nu op staan.
Transparant? Ik vind het meer rookglas. Je ziet wat wazige contouren, meer niet.Znorkus schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:10:
[...]
Heldere taal Wout, dankjewel voor deze transparante update.
Transparant zou zijn: "Ze hebben afgelopen week te horen gekregen dat voor eind van deze maand de feed op orde moet zijn en anders worden ze tot het probleem is opgelost uit de pricewatch verwijderd."
Correct zou zijn: Per direct uit de pricwatch gooien tot eind van het jaar. Dan heeft MaxICT de tijd op "het probleem" (ahum) op te lossen. Per 01-01 weer op proef toestaan. En weer de fout in? Gewoon een perm-ban.
Het is aan Tweakers om te bepalen hoe zij hier in staan en snap ook wel dat ze eerst netjes willen overleggen. Een van de redenen die ik kan bedenken: prijsfouten / levertijd fouten zie je niet alleen bij MaxICT, maar bij nog veel meer winkels, voornamelijk winkels die wat meer excentriekere artikelen feeden. Blijkbaar is het niet zo gemakkelijk om een correcte feed aan te bieden. Gooi je MaxICT er uit, dan mag je over een maand de volgende er uit gooien. En voor je het weet blijft er niets meer over.
En ja, tuurlijk kan ik me de frustratie wel voorstellen als een prijsalert steeds maar weer niet klopt, zeker als je al een jaar lang aan het hopen bent op een videokaart die je kan betalen. Het zou inderdaad ook goed zijn als daar vanuit Tweakers een oplossing voor komt: een prijsalert die je kan filteren op leverbaarheid, waarmee je eventueel een shop kan uitsluiten. Volgens mij is daarmee een hoop opgelost.
===
Zelf vind ik het het fijn vind dat er zoveel mogelijk shops in de pricewatch staan. Mijn visie: Liever hier en daar een foutje teveel, dan dat ik handmatig een lijst aan webshops af moet gaan van prijzen die niet (meer) gefeed staan. En gezien filteren tegenwoordig mogelijk is: het blijft me daarom fascineren hoeveel mensen zich hier überhaupt druk over maken.
Waar ik me verder nog over verwonder:
- het reviews argument, je ziet namelijk bij bijna elke webshop dat er een significante hoeveelheid reviews wordt geschreven door newbies. ZIjn de reviews ineens negatief dan is het helemaal niet meer vreemd dat het een newbie is.
- ben je iets te positief dan vraagt men zich hier soms af of je bij MaxICT (of Tweakers) werkt..
- ik heb ook al voorbij zien komen dat het zelfs een verdienmodel zou zijn om mensen te laten bestellen wat niet geleverd kan worden.
En hierboven nog:
- de ballen uit de broek lachen vanwege een foute feed aanleveren... maar wáárom?
- blijkbaar gaat het ook vaker fout dan goed wordt hier genoemd, maar zou dat gebaseerd zijn op cijfers, of op een onderbuikgevoel?
En blijkbaar ben je al een oplichter als je een laptop van 7 euro niet levert: https://tweakers.net/shopreview/permalink/380336/

[ Voor 3% gewijzigd door Steephh op 18-11-2021 22:02 ]
_@/'
Mee eens, maar moet je dan niet toegeven dat de voorwaarden en de gevolgen van het breken hiervan gewoon een wassen neus zijn?Steephh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:50:
De pricewatch is een gratis dienst, op hoge poten min of meer het definitief verwijderen eisen en/of volledig openheid van communicatie vind ik dan ook bijzonder vreemd. Ben je er niet tevreden over dan gebruik je m niet. Of bouw je er zelf een. Ik vind het netjes dat er überhaupt nog zoveel wordt meegedacht en over de communicatie wordt gemeld.
Het is aan Tweakers om te bepalen hoe zij hier in staan en snap ook wel dat ze eerst netjes willen overleggen. Een van de redenen die ik kan bedenken: prijsfouten / levertijd fouten zie je niet alleen bij MaxICT, maar bij nog veel meer winkels, voornamelijk winkels die wat meer excentriekere artikelen feeden. Blijkbaar is het niet zo gemakkelijk om een correcte feed aan te bieden. Gooi je MaxICT er uit, dan mag je over een maand de volgende er uit gooien. En voor je het weet blijft er niets meer over.
En ja, tuurlijk kan ik me de frustratie wel voorstellen als een prijsalert steeds maar weer niet klopt, zeker als je al een jaar lang aan het hopen bent op een videokaart die je kan betalen. Het zou inderdaad ook goed zijn als daar vanuit Tweakers een oplossing voor komt: een prijsalert die je kan filteren op leverbaarheid, waarmee je eventueel een shop kan uitsluiten. Volgens mij is daarmee een hoop opgelost.
===
Zelf vind ik het het fijn vind dat er zoveel mogelijk shops in de pricewatch staan. Mijn visie: Liever hier en daar een foutje teveel, dan dat ik handmatig een lijst aan webshops af moet gaan van prijzen die niet (meer) gefeed staan. En gezien filteren tegenwoordig mogelijk is: het blijft me daarom fascineren hoeveel mensen zich hier überhaupt druk over maken.![]()
Waar ik me verder nog over verwonder:
- het reviews argument, je ziet namelijk bij bijna elke webshop dat er een significante hoeveelheid reviews wordt geschreven door newbies. ZIjn de reviews ineens negatief dan is het helemaal niet meer vreemd dat het een newbie is.![]()
- ben je iets te positief dan vraagt men zich hier soms af of je bij MaxICT (of Tweakers) werkt..
- ik heb ook al voorbij zien komen dat het zelfs een verdienmodel zou zijn om mensen te laten bestellen wat niet geleverd kan worden.hoe je daar precies geld aan zou kunnen verdienen is echter nog niet genoemd
En hierboven nog:
- de ballen uit de broek lachen vanwege een foute feed aanleveren... maar wáárom?
- blijkbaar gaat het ook vaker fout dan goed wordt hier genoemd, maar zou dat gebaseerd zijn op cijfers, of op een onderbuikgevoel?
En blijkbaar ben je al een oplichter als je een laptop van 7 euro niet levert: https://tweakers.net/shopreview/permalink/380336/
Of het een dienst is of niet, en of die gratis is of niet is niet geheel relevant. Uiteindelijk is het een B2B overeenkomst. En als Tweakers die bewust laat liggen zonder dat ze er iets mee doen, kunnen andere bedrijven er terecht op wijzen "hey! MaxICT mag ook de spreekwoordelijke schijt hebben aan de regels, dus wij ook". En logisch, je kan niet bedrijf A hun gang laten gaan, en bedrijf B straffen. Gelijke monniken etc
Max ICT is toch aangesproken en bezig om de feed aan te passen? Zie:corset schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:18:
[...]
Mee eens, maar moet je dan niet toegeven dat de voorwaarden en de gevolgen van het breken hiervan gewoon een wassen neus zijn?
Of het een dienst is of niet, en of die gratis is of niet is niet geheel relevant. Uiteindelijk is het een B2B overeenkomst. En als Tweakers die bewust laat liggen zonder dat ze er iets mee doen, kunnen andere bedrijven er terecht op wijzen "hey! MaxICT mag ook de spreekwoordelijke schijt hebben aan de regels, dus wij ook". En logisch, je kan niet bedrijf A hun gang laten gaan, en bedrijf B straffen. Gelijke monniken etc
En waarom zou je bewust een slechte feed willen aanleveren? Iedereen is er juist bij gebaat om een juiste feed aan te leveren. De webshop voor goede ervaringen en reviews (leidend tot een hogere omzet), tweakers voor de betrouwbaarheid en de gebruiker voor een prettige ervaring.WoutF schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:51:
De reden waarom er nu op dit moment niet de banhammer toegepast wordt, is omdat Max ICT de toezegging heeft gedaan hun feed aan te passen.
Wat heb je er aan als webshop om voor elke klik te moeten betalen, wanneer deze leidt naar een niet beschikbaar product of een product met een foutieve prijs. Ik snap oprecht niet in wiens belang dat dat is. Dit leidt enkel tot extra kosten en indien er daadwerkelijk besteld is ook weer tot het terugdraaien van orders en betalingen. En als "cadeautje" een negatieve review vangen... Hoe is dit een levensvatbare bedrijfsvoering?
_@/'
Sinds 2016 loopt dit al, en na 5 jaar komen "ze hebben al 1x eerder de feed moeten aanpassen en nu weer" is niet "Ze zorgen ervoor"Steephh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:43:
[...]
Max ICT is toch aangesproken en bezig om de feed aan te passen? Zie:
[...]
En waarom zou je bewust een slechte feed willen aanleveren? Iedereen is er juist bij gebaat om een juiste feed aan te leveren. De webshop voor goede ervaringen en reviews (leidend tot een hogere omzet), tweakers voor de betrouwbaarheid en de gebruiker voor een prettige ervaring.
Wat heb je er aan als webshop om voor elke klik te moeten betalen, wanneer deze leidt naar een niet beschikbaar product of een product met een foutieve prijs. Ik snap oprecht niet in wiens belang dat dat is. Dit leidt enkel tot extra kosten en indien er daadwerkelijk besteld is ook weer tot het terugdraaien van orders en betalingen. En als "cadeautje" een negatieve review vangen... Hoe is dit een levensvatbare bedrijfsvoering?
Het gaat er niet om dat ze willen overleggen, het gaat er om hoe er wordt gecommuniceerd en omgegaan met de community op dit moment. Plus, Plus(Beta), cookie muur en de frontpage a/b test hebben er ook flink op ingehakt bij de community. Dat dit topic ondertussen meer dan vijf jaar oud is ook een indicatie daarvan. Ik denk dat je dat punt volledig voorbij gaat.Steephh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:50:
Los daarvan gaat het bij heel veel winkels wel goed om correcte feedback aan te bieden dus dat argument mag je weg laten.
Zeven jaar geleden werd dat al geopperd dus verwacht niet dat het binnen kort opeens wel wordt geïmplementeerd. (Ik krijg graag ongelijk!Steephh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:50:
Een heel politiek correct antwoord. Na bijna 1500 reacties is de conclusie gewoon: slappe hap. Het volledige beeld kun je ook geven door je gebruikers te beschermen. Bijvoorbeeld door hun feed wel te includen maar er echter geen link van te maken met de notitie dat het niet fair is.Bart Zoetmulder schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:36:
[...]
Daar hebben wel al wel eens antwoord op gegeven. Ons standpunt is altijd geweest dat we een volledig beeld van de markt willen schetsen in de Pricewatch en dat gebruikers zelf kunnen kiezen of ze ergens willen shoppen. De shop rating is een goed middel om een shop te beoordelen en met het filter kun je shops wegfilteren.
Onze product marketeer bekijkt of er vanuit de regels en voorwaarden voldoende aanleiding is om eventueel een shop te waarschuwen of zelfs uit te zetten, iets waar we overigens niet snel lichtzinnig over denken. In de tussentijd sta ik of iemand uit mijn team in contact met de klant om hun kant van het verhaal ook te begrijpen en te overleggen of we met aanpassingen de situatie kunnen oplossen.
Je hebt hier zoveel mensen die echt heel oprecht en genuanceerd hun feedback geven. Dat moet toch enige waarde hebben? Voor mij is het nog steeds onbegrijpelijk hoe dit wordt afgehandeld.
@WoutF geeft nu letterlijk aan dat het niet in orde is. Echter geven jullie ze tijd om het "te fixen". Dus m.b.t. die regeltjes e.d; je kunt ze gewoon uit zetten tot ze hun spulleboel op orde hebben. Dat lijkt mij een no-brainer.
Ik meen dit oprecht. Laat je mening en gedachte eens los voor een dag en kijk er eens met een frisse en objectieve blik opnieuw naar.
"Door je gebruikers te beschermen"...Douweegbertje schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:00:
[...]
Een heel politiek correct antwoord. Na bijna 1500 reacties is de conclusie gewoon: slappe hap. Het volledige beeld kun je ook geven door je gebruikers te beschermen. Bijvoorbeeld door hun feed wel te includen maar er echter geen link van te maken met de notitie dat het niet fair is.
Je hebt hier zoveel mensen die echt heel oprecht en genuanceerd hun feedback geven. Dat moet toch enige waarde hebben? Voor mij is het nog steeds onbegrijpelijk hoe dit wordt afgehandeld.
@WoutF geeft nu letterlijk aan dat het niet in orde is. Echter geven jullie ze tijd om het "te fixen". Dus m.b.t. die regeltjes e.d; je kunt ze gewoon uit zetten tot ze hun spulleboel op orde hebben. Dat lijkt mij een no-brainer.
Ik meen dit oprecht. Laat je mening en gedachte eens los voor een dag en kijk er eens met een frisse en objectieve blik opnieuw naar.
Het gaat om een aangeleverde feed die foutieve informatie bevat. Vooropgesteld: dat hoort inderdaad niet, maar zodra je op de website van Max ICT terecht komt en ziet dat de prijs en/of levertijd niet klopt kan je zelf nog prima bepalen of je wel/niet wil bestellen. Al dan niet op basis van de reviews waarvan de score links van de prijs stond voordat je doorklikte.
Door een waardeoordeel te hangen aan shops (Tweakers heeft er 4500 geïndexeerd in totaal) en dit constant te moeten monitoren ben je zo heel wat FTE verder. Bedenk: het gaat niet alléén om Max ICT maar je moet dergelijk beleid breed doortrekken.
Je noemt oprechte en genuanceerd feedback, maar de nuance vind ik persoonlijk soms ver te zoeken (zie de punten genoemd in mijn vorige post). Ik vind het ook bijzonder dat je aan de hand van deze eenzijdige belichting met vooral negatieve verhalen zelf gelijk al het oordeel klaar hebt. Iemand met een positieve ervaring zal hier namelijk nóóit zomaar in posten naar aanleiding van díe specifieke ervaring.
Tweakers heeft zelf een véél beter overzicht dan wij als gebruiker van de PW en lezer van dit topic. Ik denk dan bijvoorbeeld aan totaal aantal clicks vs. negatieve reviews ten opzichte van een andere shop. Geen idee of ze zelfs nog meer kunnen zien, bijvoorbeeld of er daadwerkelijk een bestelling uit volgde. Dat in combinatie met het onderlinge contact wat ze met MaxICT hebben en hoe dit precies verloopt, geeft Tweakers meer dan voldoende grond voor hen om zélf te bepalen wanneer het nodig is om de boel uit te zitten indien er geen verbetering merkbaar is.
En ergens gélijk met gestrekt been in stappen geeft natuurlijk vaak niet het gewenste effect. Daarom wil je ook proportioneel optreden.
Overigens zijn deze negatieve verhalen natuurlijk niet onterecht, maar je zal in dit topic vrijwel geen positieve verhalen horen, althans niet direct volgend uit een bestelling en niet álles gaat mis, anders bestonden ze immers niet meer
[ Voor 11% gewijzigd door Steephh op 19-11-2021 01:23 ]
_@/'
(Ook opvallend dat het er op lijkt dat ze na een stroom van x negatieve revieuws, er een positieve verschijnt en degene die positief revieuw achterlaat, ook extreem blij!!!!! zijn en vaak een soort gelijke zinstructuur/woord opbouw gebruiken.)
Imo wat tweakers kan doen is na al dat 'gekloot' van maxict (en hopelijk voor hun hun spul op orde hebben ), hun een rating reset geven +ev een pricewatch data wipe geven zodat de prijzen weer 'normaal' zijn (tot zover mogenlijk, in als alle data van periode x tot x - maxict). Laat ze maar legit bewijzen of ze het wel kunnen
[ Voor 22% gewijzigd door Harmisol op 19-11-2021 08:34 ]
Jammer dat je voorbij gaat aan het feit dat tweakers bewust toestaat dat max ict de voorwaarden al 6 jaar negeert en er niks aan doet..Steephh schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:39:
[...]
"Door je gebruikers te beschermen"...Alsof Tweakers over het algemeen gebruikers zijn die niet zelf kunnen nadenken...
Het gaat om een aangeleverde feed die foutieve informatie bevat. Vooropgesteld: dat hoort inderdaad niet, maar zodra je op de website van Max ICT terecht komt en ziet dat de prijs en/of levertijd niet klopt kan je zelf nog prima bepalen of je wel/niet wil bestellen. Al dan niet op basis van de reviews waarvan de score links van de prijs stond voordat je doorklikte.
Door een waardeoordeel te hangen aan shops (Tweakers heeft er 4500 geïndexeerd in totaal) en dit constant te moeten monitoren ben je zo heel wat FTE verder. Bedenk: het gaat niet alléén om Max ICT maar je moet dergelijk beleid breed doortrekken.![]()
Je noemt oprechte en genuanceerd feedback, maar de nuance vind ik persoonlijk soms ver te zoeken (zie de punten genoemd in mijn vorige post). Ik vind het ook bijzonder dat je aan de hand van deze eenzijdige belichting met vooral negatieve verhalen zelf gelijk al het oordeel klaar hebt. Iemand met een positieve ervaring zal hier namelijk nóóit zomaar in posten naar aanleiding van díe specifieke ervaring.![]()
Tweakers heeft zelf een véél beter overzicht dan wij als gebruiker van de PW en lezer van dit topic. Ik denk dan bijvoorbeeld aan totaal aantal clicks vs. negatieve reviews ten opzichte van een andere shop. Geen idee of ze zelfs nog meer kunnen zien, bijvoorbeeld of er daadwerkelijk een bestelling uit volgde. Dat in combinatie met het onderlinge contact wat ze met MaxICT hebben en hoe dit precies verloopt, geeft Tweakers meer dan voldoende grond voor hen om zélf te bepalen wanneer het nodig is om de boel uit te zitten indien er geen verbetering merkbaar is.
En ergens gélijk met gestrekt been in stappen geeft natuurlijk vaak niet het gewenste effect. Daarom wil je ook proportioneel optreden.![]()
Overigens zijn deze negatieve verhalen natuurlijk niet onterecht, maar je zal in dit topic vrijwel geen positieve verhalen horen, althans niet direct volgend uit een bestelling en niet álles gaat mis, anders bestonden ze immers niet meer
Als je gaat roepen over nuance en objectiviteit, dan zou het je sieren als je dat zelf ook deed.
1.) Het gaat niemand hier om de GPU situatie, dat is een voorbeeld. DIt probleem speelt al sinds 2016, dus dat argument kan je vergeten.
2.) Sinds 2016 krijgen we te horen "het is pas 2x fout gegaan, dus we geven ze nog een kans." Het gaat al sinds 2016 fout. De tijd dat het goed ging is een stuk korter dan de tijd dat het fout gaat.
3.) Tweakers (ik ga even niemand persoonlijk benoemen, want het blijft een bedrijf met meerdere verantwoordelijken) weet dat ze de voorwaarden negeren, weet dat ze dit blijven doen. En het wordt toe gestaan. Wat voor beeld geeft dat over de betrouwbaarheid?
Ter idee, mensen op mijn werk en in mijn familie geven zelf al aan tweakers pricewatch te ontwijken omdat het niet betrouwbaar is. En als tweakers fan zou ik ze moeten overtuigen van het tegen deel. Maar waarom? Als bedrijven worden toegestaan die willens en wetens de regels breken, wat is er dan over van de betrouwbaarheid?
[ Voor 17% gewijzigd door corset op 19-11-2021 08:33 ]
Daarom zei ik ook al in mijn eerdere post, pricewatch is niet /word steeds minder betrouwbaar door acties van maxict. En gegeven moment verpest tweakers het voor hun zelf. Bedoel waarom zou je in een database kijken als die niet meer klopt/betrouwbaar is.corset schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:26:
[...]
Ter idee, mensen op mijn werk en in mijn familie geven zelf al aan tweakers pricewatch te ontwijken omdat het niet betrouwbaar is. En als tweakers fan zou ik ze moeten overtuigen van het tegen deel. Maar waarom? Als bedrijven worden toegestaan die willens en wetens de regels breken, wat is er dan over van de betrouwbaarheid?
Het enigste waar ik tweakers op het moment voor gebruik qua pricewatch is product vergelijking.. En welke winkel het verkoopt, niet voor een indicatie van de prijzen iedergeval, want dat is voor een langetijd niet betrouwbaar meer voor me.
De technische research hiernaar is door ons devteam twee dagen geleden afgerond. Het is dus actief in ontwikkelingdylan111111 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:55:
Zeven jaar geleden werd dat al geopperd dus verwacht niet dat het binnen kort opeens wel wordt geïmplementeerd. (Ik krijg graag ongelijk!)
Zou fijn zijn als dit voor de start van black friday is gebeurtWoutF schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:43:
Er is een aantal redenen waarom dit lang is blijven liggen. Op dit moment zitten we er bovenop en binnen een paar dagen moet dit linksom of rechtsom opgelost zijn.
[...]
De technische research hiernaar is door ons devteam twee dagen geleden afgerond. Het is dus actief in ontwikkeling
Wat andere Tweakers al hebben aangegeven, wat MaxICT doet gaat tegen het regelement van Tweakers zelf in, in mijn ogen is het een kwalijke zaak dat dit al zoveel jaar speelt.
Conclusie: je mag jezelf als winkel misdragen op Tweakers.net zolang je maar een smoesje verzint (geloofwaardigheid van het smoesje maakt niet uit) en ook netjes de facturen betaalt.WoutF schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:51:
Natuurlijk gaat het Tweakers.net/DPG niet om het geld, maar om een goed overzicht van de markt te geven.

De TS van dit topic werd op 19 oktober 2016 om 14:55 gepost door Znorkus.Het is overigens niet zo dat hier de afgelopen jaren nooit iets mee gedaan is. In 2018 was er een vergelijkbaar probleem met de feed. Toen hebben we ze daadwerkelijk een tijdje uit de PW gehaald. Na de toenmalige wijziging aan hun kant hebben we verschillende steekproeven gedaan en de fouten waren er toen echt uit. Dat wil niet zeggen dat het iedereens favoriete winkel werd - nogmaals, daar hebben we shopreviews voor - maar wat in de feed stond klopte wel.
(14 1-ster reviews in 3 weken tijd)
Crewlid Outerspace wist al snel te reageren met het feit dat het bekend was bij Tweakers.net
Is de conclusie dat het vervolgens 2 jaar geduurd voordat Tweakers.net actie ondernam correct?
Hiermee gaf Tweakers.net het signaal aan MaxICT dat het prima was om te zieken op pricewatch, zolang je maar betaalt.
Dat is wel fijn dat jullie dit nu hebben gedaan, de vorige keer dat jullie dat contact hebben opgenomen met MaxICT heeft toen wel heel veel effect gehad.Nu het weer niet goed gaat, hebben we dus het contact gezocht en heel duidelijk gemaakt dat hier snel actie op moet worden ondernomen. Dat is het punt waar we nu op staan.
Die conclusie trek ik uit het feit dat er in 2018 geen grote stilte is geweest in dit topic en ook 2019 was een geweldig goed jaar voor dit topic.
Vervolgens hebben ze Tweakers.net weer 3 jaar mogen sarren en nu komen ze weer met een halfbakken excuus.
Nog eens geweldig nieuws op Tweakers.net, zoals we de laatste tijd al vaker zien.WoutF schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:43:
Er is een aantal redenen waarom dit lang is blijven liggen. Op dit moment zitten we er bovenop en binnen een paar dagen moet dit linksom of rechtsom opgelost zijn.
Over een paar dagen heeft MaxICT het probleem opgelost, dat is natuurlijk een heugelijk feit.
Ik neem aan dat jullie ze ook een minimale termijn hebben gegeven gedurende welke MaxICT aan de voorwaarden moet voldoen, klopt dat?
Noem mij cynisch, maar de vorige keer dat MaxICT werd aangesproken heeft het toch zeker wel geen enkel effect gehad.
@Steephh echt gratis is pricewatch niet.
Allereerst betalen heel veel webwinkels serieus geld om in Pricewatch te mogen staan, voor dat geld hopen ze op een eerlijk speelveld.
Die webwinkels hebben die verwachting, aangezien de voorwaarden die gesteld worden aan Pricewatch dit ook eisen van webwinkels.
Helaas waren er echt bijzonder kleine lettertjes die onleesbaar waren, waarin stond iedere webwinkel wordt geacht zich aan de regels te houden, iedere webwinkel behalve MaxICT.
Daarnaast heb je ook betalende abonnees, die betalen voor alle functionaliteiten van Tweakers.net.
Dus betalen ze ook voor Pricewatch, wat het wederom geen gratis dienst maakt.
De concrete problemen met de feed waar ze destijds op zijn aangesproken, waarom destijds de levertijd indicatie bij ze op ? is gezet en waarom ze zelfs een poosje helemaal uit de PW zijn gehaald zijn destijds opgelost en worden ook regelmatig gemonitord. Helaas dus inmiddels wel weer teruggekomen, waarop ze inmiddels dus ook opnieuw zijn aangesproken, zoals al toegelicht door @WoutF.T.C schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:38:
[...]
Noem mij cynisch, maar de vorige keer dat MaxICT werd aangesproken heeft het toch zeker wel geen enkel effect gehad.
Daarnaast spelen er al die tijd natuurlijk ook zaken waar Tweakers niet per se grip op heeft, zoals klachten over klantenservice, of het niet nakomen van levertijdindicaties (maar wel dezelfde indicatie in de PW als op hun site). Waardoor het lijkt alsof er een onophoudelijk probleem speelt sinds 2016, maar dat is echt te simpel gesteld. Een groot deel van de klachten in dit topic heeft niets te maken met het overtreden van PW regels.
Wat overigens wel weer mede aanleiding geweest is voor het implementeren van het shopfilter en levertijdfilter. Beide functies die nog verbetering behoeven denk ik (onder meer omdat ze nog niet werken voor prijsalerts). Dus ook in die zin wordt er wel degelijk gewerkt aan het verbeteren van de PW ervaring (al gaat dat uiteraard nooit snel genoeg).
Voor jou en een aantal andere gebruikers hier dan ook het verzoek om de toon een beetje te matigen en te stoppen met alles maximaal negatief uit te leggen. Dat is op geen enkele manier een zinvolle manier van feedback geven waar de mensen op HQ wat mee kunnen.
[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 19-11-2021 11:46 ]
@Orion84Orion84 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:40:
[...]
De concrete problemen met de feed waar ze destijds op zijn aangesproken, waarom destijds de levertijd indicatie bij ze op ? is gezet en waarom ze zelfs een poosje helemaal uit de PW zijn gehaald zijn destijds opgelost en worden ook regelmatig gemonitord. Helaas dus inmiddels wel weer teruggekomen, waarop ze inmiddels dus ook opnieuw zijn aangesproken, zoals al toegelicht door @WoutF.
Daarnaast spelen er al die tijd natuurlijk ook zaken waar Tweakers niet per se grip op heeft, zoals klachten over klantenservice, of het niet nakomen van levertijdindicaties (maar wel dezelfde indicatie in de PW als op hun site). Waardoor het lijkt alsof er een onophoudelijk probleem speelt sinds 2016, maar dat is echt te simpel gesteld. Een groot deel van de klachten in dit topic heeft niets te maken met het overtreden van PW regels.
Wat overigens wel weer mede aanleiding geweest is voor het implementeren van het shopfilter en levertijdfilter. Beide functies die nog verbetering behoeven denk ik (onder meer omdat ze nog niet werken voor prijsalerts). Dus ook in die zin wordt er wel degelijk gewerkt aan het verbeteren van de PW ervaring (al gaat dat uiteraard nooit snel genoeg).
[mbr]Voor jou en een aantal andere gebruikers hier dan ook het verzoek om de toon een beetje te matigen en te stoppen met alles maximaal negatief uit te leggen. Dat is op geen enkele manier een zinvolle manier van feedback geven waar de mensen op HQ wat mee kunnen.[/mbr]
https://tweakers.net/info...arden-pricewatch-manager/
Artikel 5 en Artikel 8
Sorry maar dit zijn toch echt punten waar ze al lange tijd niet aan voldoen
Edit Artikel 9 is waar ze misbruik van maken
Als Bart in 2018 meermaals aangeeft dat ze onder een vergrootglas liggen maar er op dat moment geen overtredingen gevonden zijn bij controles, dan ga ik er van uit dat die problemen destijds daadwerkelijk een tijd lang opgelost zijn geweest.Markozv schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:51:
[...]
@Orion84
https://tweakers.net/info...arden-pricewatch-manager/
Artikel 5 en Artikel 8
Sorry maar dit zijn toch echt punten waar ze al lange tijd niet aan voldoen
Ik ga hier verder niet over en heb dus ook geen inzicht in of en zo ja sinds wanneer de problemen weer terug zijn. Maar daar is inmiddels dus in elk geval actie op ondernomen.
Waar ik als forumadmin wel voor wil waken is dat het hier een botte klaagmuur wordt, want daar heeft niemand wat aan.
Dat is begrijpelijk en respecteer ik ook, en ja gaat wat ver bij sommige opmerkingen.Orion84 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:59:
[...]
Waar ik als forumadmin wel voor wil waken is dat het hier een botte klaagmuur wordt, want daar heeft niemand wat aan.
Maar standpunt van veel mensen hier momenteel is dat het een terugkerend probleem is en (wij) het gevoel hebben dat er niks mee gebeurt of serieus worden genomen.
Nu ook veel meer mensen thuis zitten, werken en spullen online bestellen is het deste belangrijker dat ze ook kunnen vertrouwen op een goede PW
Oprechte vraag: hoe heeft Max ICT baat bij dit gecrëerde oneerlijke speelveld?T.C schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:38:
[...]
@Steephh echt gratis is pricewatch niet.
Allereerst betalen heel veel webwinkels serieus geld om in Pricewatch te mogen staan, voor dat geld hopen ze op een eerlijk speelveld.
Die webwinkels hebben die verwachting, aangezien de voorwaarden die gesteld worden aan Pricewatch dit ook eisen van webwinkels.
Helaas waren er echt bijzonder kleine lettertjes die onleesbaar waren, waarin stond iedere webwinkel wordt geacht zich aan de regels te houden, iedere webwinkel behalve MaxICT.
Daarnaast heb je ook betalende abonnees, die betalen voor alle functionaliteiten van Tweakers.net.
Dus betalen ze ook voor Pricewatch, wat het wederom geen gratis dienst maakt.
Daarnaast: de pricewatch maakt geen deel uit van de functionaliteiten / diensten zoals genoemd op de abonnementen pagina
_@/'
Er is al jarenlang consequent gedoe met MaxICT, dit hele topic toont dat aan.Orion84 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:40:
[...]
De concrete problemen met de feed waar ze destijds op zijn aangesproken, waarom destijds de levertijd indicatie bij ze op ? is gezet en waarom ze zelfs een poosje helemaal uit de PW zijn gehaald zijn destijds opgelost en worden ook regelmatig gemonitord. Helaas dus inmiddels wel weer teruggekomen, waarop ze inmiddels dus ook opnieuw zijn aangesproken, zoals al toegelicht door @WoutF.
[mbr]Voor jou en een aantal andere gebruikers hier dan ook het verzoek om de toon een beetje te matigen en te stoppen met alles maximaal negatief uit te leggen. Dat is op geen enkele manier een zinvolle manier van feedback geven waar de mensen op HQ wat mee kunnen.[/mbr]
De issues variëren van:
- Het tonen van een onjuiste prijs
- Het tonen van een onjuiste voorraad status
- Slechte communicatie naar klanten, althans zie ik het niet communiceren als slechte communicatie
- Gebruikte producten opsturen als nieuw
- Verkeerde (goedkopere) producten opsturen
- Geen producten opsturen
Natuurlijk heeft Tweakers.net niet overal invloed op.
Ik ben wel van mening dat Tweakers.net invloed heeft op het eigen handelen of het nalaten ervan.
Ik geloof @WoutF dat er andere zaken waren die veel aandacht opslokken.
Echter zijn de problemen met MaxICT niet nieuw, MaxICT ligt niet voor niets al enkele jaren onder een vergrootglas aangezien het een zorgenkindje is.
In deze situatie waren/zijn er veel klachten, die erop wijzen dat deze vos zijn haren verloren is en de streken heeft behouden.
Ik en andere gebruikers verwijten Tweakers.net dus niet dat MaxICT aan het klootviolen is.
Wat ik en veel anderen Tweakers.net verwijten is dat er pas laat actie wordt ondernomen.
Bij een repeat offender zoals MaxICT, die al meerdere keren op de vingers is getikt door Tweakers.net mag je wel een iets pro-actievere houding verwachten.
In het verleden is het Tweakers.net helaas niet goed genoeg gelukt om effectief op te treden tegen MaxICT.
Tweakers.net heeft het niet voor elkaar gekregen om MaxICT te bewegen om goede informatie te tonen.
Tweakers.net heeft het niet voor elkaar gekregen om MaxICT uit pricewatch te weren.
Het verhaal van Tweakers.net dat ze bewust ook winkels met hele slechte reviews te tonen, om daarmee de consumenten is lovenswaardig.
Nu denk ik dat dit nu nog niet effectief genoeg lukt.
Misschien moet Tweakers.net een kleurencodering voor de beoordelingen.
Fel groen bij 5 sterren, geel bij 2,5 sterren en rood bij 1 ster of zoiets.
Met als toevoeging dat de beoordeling ook fel rood kleurt als er binnen een week meer dan 10 reviews van 1 ster worden gegeven.
Overigens zou Tweakers.net ook een waarschuwing kunnen geven bij productcategorieën waar een winkel bovengemiddeld vaak problemen mee heeft.
"Let op! In het verleden heeft {winkelnaam} incorrecte voorraden getoond."
"Let op! In het verleden heeft {winkelnaam} problemen gehad met de levertijden."
Note:
Sinds dit topic bestaat (oktober 2016) komt regelmatig iemand van de betaalde tweakers crew langs in dit topic, die klinkt heel begripvol. Hij zegt zelfs: "We begrijpen je frustraties".
Dan wacht je hoopvol af tot er actie wordt ondernomen, 31 maart 2021 was het zover.
De introductie van het shopfilter, vanaf dat moment kon je aangeven dat je een bepaalde winkel niet in de resultaten wilde hebben.
Had je bijvoorbeeld slechte ervaringen met MaxICT, kon je die vanaf dat moment deze verbergen in pricewatch.
In het onwaarschijnlijke geval dat je goede ervaringen had met MaxICT, liet je die zichtbaar.
Dit leverde bij vele tweakers een gevoel van euforie op.
Eindelijk waren ze verlost van het gezwel dat MaxICT heet.
Niet snel daarna bleek shopfilter een dooie mus te zijn, want bij price alert werkte dit niet.
Juist daar was het handig geweest.
Nu ga ik ervan uit dat ze nog geen tijd gevonden hebben om dit programmeer foutje op te lossen, want het is vast geen bewuste sabotage van price alert geweest.
De toon van een discussie wordt bepaald door de partijen die deelnemen aan de betreffende discussie.
Wanneer de een partij in de discussie stelsel matig laat zien de andere partij niet serieus te nemen, ga je frustraties krijgen.
Jij ziet de toon in deze discussie als agressief, ik denk dat andere mensen de toon eerder duidelijk vinden dan agressief.
Dit heeft met de pricewatch te maken en dáár gaat deze hele discussie over.T.C schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:47:
[...]
Er is al jarenlang consequent gedoe met MaxICT, dit hele topic toont dat aan.
De issues variëren van:
- Het tonen van een onjuiste prijs
- Het tonen van een onjuiste voorraad status
Jammer, maar helaas: dit heeft niets met de pricewatch functionaliteit te maken. Vervelend als het je overkomt - hoort ook niet - maar dit kan je prima kwijt als review. Naar mijn idee zijn deze laatste 4 genoemde punten géén extra argument. Sterker nog: je wil júist dat ze in de pricewatch vermeld blijven, immers kan je dan gelijk zien wat er aan reviews geschreven wordt! Schijnbaar, zo nu en dan dit soort ervaringen. Aan de consument de keuze om wel/niet te bestellen- Slechte communicatie naar klanten, althans zie ik het niet communiceren als slechte communicatie
- Gebruikte producten opsturen als nieuw
- Verkeerde (goedkopere) producten opsturen
- Geen producten opsturen
Wacht even.. niet voor elkaar gekregen? Ze kunnen dit contract gewoon opzeggen.Tweakers.net heeft het niet voor elkaar gekregen om MaxICT uit pricewatch te weren.
Niet bestaande functionaliteit is een programmeerfoutje??Note:
....
Niet snel daarna bleek shopfilter een dooie mus te zijn, want bij price alert werkte dit niet.
Juist daar was het handig geweest.
Nu ga ik ervan uit dat ze nog geen tijd gevonden hebben om dit programmeer foutje op te lossen, want het is vast geen bewuste sabotage van price alert geweest.
Met erachteraan "het is vast geen bewuste sabotage van price alert geweest"...

_@/'
Eerst had pricewatch niet eens de functionaliteit shopfilter.Steephh schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:13:
[...]
Niet bestaande functionaliteit is een programmeerfoutje??
Het doel van het shopfilter was helder, gebruikers de mogelijkheid geven om bepaalde winkels te verbergen in de resultaten van de zoekfunctie van pricewatch.
Binnen pricewatch zijn meerdere zoekfuncties, waaronde, price alert.
Dan lijkt het mij een programmeer foutje als die koppeling niet gemaakt is.
Of het moet zo zijn dat dit weer een bewuste keuze is geweest van Tweakers.net
Maar blijkbaar is het in jouw ogen een dikke prima dat waardeloze winkels de resultaten vertroebelen.
Er is bij de introductie van het shopfilter heel duidelijk aangegeven dat dat een eerste implementatie was en er daarna verder gekeken wordt naar het uitbreiden van die functionaliteit. Waarbij ook direct de dialoog is gezocht om daar input voor te verzamelen: [Feedbacktopic] ShopfilterT.C schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:36:
[...]
Eerst had pricewatch niet eens de functionaliteit shopfilter.
Het doel van het shopfilter was helder, gebruikers de mogelijkheid geven om bepaalde winkels te verbergen in de resultaten van de zoekfunctie van pricewatch.
Of het moet zo zijn dat dit weer een bewuste keuze is geweest van Tweakers.net
En dit is dus precies de toon die ik hier niet meer wil zien. Dat gekat op elkaar, op crew en op HQ medewerkers is alles behalve constructief. We grijpen niet graag in in topic waarin feedback gegeven wordt op Tweakers, maar als de toonzetting niet verbetert gaat dat wel gebeuren.Maar blijkbaar is het in jouw ogen een dikke prima dat waardeloze winkels de resultaten vertroebelen.
Wellicht was eerder simpelweg geen behoefte aan en is deze daarom niet gebouwd. Dat is géén programmeerfoutje.T.C schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:36:
[...]
Eerst had pricewatch niet eens de functionaliteit shopfilter.
Ongewtijfeld, maar met een goede reden lijkt mij. Je kan heel je website vol duwen met functionaliteit, maar product owners, architecten, ontwerpers, developers en testers werken (helaas) niet gratis. Nu is er prioriteit aan gegeven om dit te onderzoeken, mooi dat dit nu dus opgepakt wordt.Of het moet zo zijn dat dit weer een bewuste keuze is geweest van Tweakers.net
Of een winkel waardeloos is, dat is subjectief. Daarom is het winkelfilter én pricealertfilter juist zo'n mooie oplossing.Maar blijkbaar is het in jouw ogen een dikke prima dat waardeloze winkels de resultaten vertroebelen.
_@/'
Ik gebruik de pricewatch en reviews mede om te bepalen waar ik zaken koop. Een zo objectief mogelijke pricewatch lijkt mij van uitermate groot belang voor Tweakers zelf, juist omdat Tweakers tot nu toe in mijn ogen altijd wel een soort van uitzondering in positieve zin is. Dat is ook de reden waarom ik een abonnement heb afgesloten.
Dit topic is gesloten.
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter