Toon posts:

Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste
Acties:
  • 228.524 views

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:07
Opmerkelijk ook hoe weinig reactie er is van Tweakers-personeel, lekker negeren en doen alsof er geen probleem is :?

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:44
Bij mij is MaxICT er in geslaagd mijn review door tweakers te laten verwijderen. Naar mijn mening ongegrond, ik voldeed aan op dat moment geldende eisen naar reviewkwaliteit.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:28
Ah, we zijn alweer een jaar verder. Price alert is nog steeds compleet onbruikbaar hierdoor. Tot volgend jaar!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-02 00:02
DennusB schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:09:
@Bart Zoetmulder Kan er vanuit Tweakers nog eens naar gekeken worden? Want dit loopt toch wel de spuigaten uit .... leuk dat jullie er aan verdienen aan de MaxICT kant, maar je loopt abonnees mis, lijkt me de verkeerde balans.
Dank dat je me getagd hebt. Ik heb de recente berichten even doorgenomen en het is geen fraai beeld. Ik zal begin volgende week MaxICT benaderen om e.e.a. te bespreken, wil hun kant van de zaak horen, kom er daarna hier op terug.

Zag tussen de voorgaande berichten ook deze langskomen: "Het shopfilter is een aardige toevoeging, nu nog permanent een winkel kunnen uitsluiten incl. de pricealerts". Wellicht herhaling, maar dit is in ontwikkeling, dat mist nog aan de huidige shopfilter, maar staat wel op de roadmap.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 14:22

PcDealer

HP ftw \o/

Galactic schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:32:
Bij mij is MaxICT er in geslaagd mijn review door tweakers te laten verwijderen. Naar mijn mening ongegrond, ik voldeed aan op dat moment geldende eisen naar reviewkwaliteit.
Geen terugkoppeling gehad? Gewoon opnieuw plaatsen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:51
@Bart Zoetmulder Misschien een paar constructieve tips:
- geen prijsalerts voor prijzen waar de voorraadstatus rood is
- prijsvermeldingen die langer dan 2-3 maand rood zijn verwijderen uit de pricewatch

Daarmee houd/haal je veel ruis uit de pricewatch, het is nml niet alleen Max ICT die dit doet.

Verder gaat er genoeg wel goed bij Max ICT, de laatste 5 orders geen enkel probleem. Gewoon de volgende dag een stapel laptops of een paar SSDs in huis.
Het zijn vooral de artikelen die ze zelf niet hebben liggen waar het fout gaat. Ik bestel alleen iets bij Max ICT als het direct uit eigen voorraad leverbaar is.

• Galactic
PcDealer schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:24:
[...]

Geen terugkoppeling gehad? Gewoon opnieuw plaatsen.
Achja ik had een 2 sterren gegeven. Maar daarna ben ik op aantal andere sites een 1 ster gaan geven. Zelfs naar tweakers gerefereerd. Deze zijn gelukkig niet verwijderd, sommige partijen zijn nog wel integer het lijkt. Lig er verder niet van wakker (heb nu ook adblocker). Zoals een gebruiker het al stelde.

Wil je 1 tevreden klant die je paar duizendjes betaald of 100den ontevreden gebruikers. Tweakers zal een bepaalde afweging gemaakt hebben, maar community staat duidelijk niet op de eerste plaats.

• Bart Zoetmulder
Galactic schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:07:
[...]

Achja ik had een 2 sterren gegeven. Maar daarna ben ik op aantal andere sites een 1 ster gaan geven. Zelfs naar tweakers gerefereerd. Deze zijn gelukkig niet verwijderd, sommige partijen zijn nog wel integer het lijkt. Lig er verder niet van wakker (heb nu ook adblocker). Zoals een gebruiker het al stelde.

Wil je 1 tevreden klant die je paar duizendjes betaald of 100den ontevreden gebruikers. Tweakers zal een bepaalde afweging gemaakt hebben, maar community staat duidelijk niet op de eerste plaats.
Het is niet mijn terrein, maar wij halen echt geen reviews weg omdat een klant dat wil, dat is zolang ik voor Tweakers werk echt nog nooit gebeurd. We zijn daarin zeer zorgvuldig. Jammer dat je onze integriteit in twijfel trekt, maar daar lijkt me toch geen aanleiding voor.

Daarnaast is je suggestie dat we vanwege ontvangen geld van een partner hun belang boven dat van de community plaatsen onzin, daar herken ik onszelf totaal niet in.

• Bart Zoetmulder
_JGC_ schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:52:
- prijsvermeldingen die langer dan 2-3 maand rood zijn verwijderen uit de pricewatch

Daarmee houd/haal je veel ruis uit de pricewatch, het is nml niet alleen Max ICT die dit doet.
Dit zijn interessante tips voor onze product collega's, ik zal ze doorspelen.
Verder gaat er genoeg wel goed bij Max ICT, de laatste 5 orders geen enkel probleem. Gewoon de volgende dag een stapel laptops of een paar SSDs in huis.
Het zijn vooral de artikelen die ze zelf niet hebben liggen waar het fout gaat. Ik bestel alleen iets bij Max ICT als het direct uit eigen voorraad leverbaar is.
Dat is precies waarover we de vorige keer afspraken hebben gemaakt met MaxICT, dat is tijden goed gegaan. We hebben de afspraak dat de voorraad status altijd moet kloppen en dat ze het waar moeten maken.

• Lakechurch
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 14:04
9 pagina’s met gezeur en klachten, hoe lang nog tweakers?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Galactic schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:32:
Je bedoelt die review met alleen 3x de tekst:
Ik kan niemand aanraden hier te kopen. Wat een club zeg. Begrijp niet dat deze toko nog niet failliet is.
Hoe is dat een nuttige onderbouwing waar je mede-tweakers wat aan hebben? En dan hier wel een beetje verongelijkt de indruk wekken dat die review onder druk van Max ict verwijderd zou zijn? Beetje jammer.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Geitenslachter
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:48
Bart Zoetmulder schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

Het is niet mijn terrein, maar wij halen echt geen reviews weg omdat een klant dat wil, dat is zolang ik voor Tweakers werk echt nog nooit gebeurd. We zijn daarin zeer zorgvuldig. Jammer dat je onze integriteit in twijfel trekt, maar daar lijkt me toch geen aanleiding voor.

Daarnaast is je suggestie dat we vanwege ontvangen geld van een partner hun belang boven dat van de community plaatsen onzin, daar herken ik onszelf totaal niet in.
Klinkt goed Bart, we zijn benieuwd!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53
Bart Zoetmulder schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 19:12:
[...]

Dank dat je me getagd hebt. Ik heb de recente berichten even doorgenomen en het is geen fraai beeld. Ik zal begin volgende week MaxICT benaderen om e.e.a. te bespreken, wil hun kant van de zaak horen, kom er daarna hier op terug.

Zag tussen de voorgaande berichten ook deze langskomen: "Het shopfilter is een aardige toevoeging, nu nog permanent een winkel kunnen uitsluiten incl. de pricealerts". Wellicht herhaling, maar dit is in ontwikkeling, dat mist nog aan de huidige shopfilter, maar staat wel op de roadmap.
@Bart Zoetmulder Ik vind het goed dat je hier je neus laat zien, maar denk je niet dat het stadium waarbij je eens de kant van MaxICT moet aanhoren enigzins gepasseerd is. Wat verwacht je in hemelsnaam te horen wat je de afgelopen vijf jaar nog niet had kunnen horen??? En dan zeggen ze, sorry, we zullen er beter op letten? Geloof je het dan zelf?

Ik denk dat je niet voldoende beseft in hoeverre een shop als MaxICT het merk van de Tweakers.net Pricewatch beschadigd. Er wordt nu notabene een filter gebouwd zodat mensen min of meer MaxICT zelf kunnen wegfilteren. Dan mag er toch wel een belletje gaan rinkelen dat je niet op de goede weg zit. En dan heb ik het nog niet eens over dit topic zelf, of het feit dat de verberg MaxICT custom css ondertussen honderden gebruikers heeft...

Vanaf waar ik zit lijkt het er sterk op dat het commerciële belang op de korte termijn het wint van het strategische en commerciële belang op de langere termijn, en dat gewoon niemand de ballen heeft om te zeggen genoeg is genoeg. Wellicht een beetje gebrek aan ownership in de Tweakers.net organisatie?

• jimmy-chu
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-02 00:16
slow whoop schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:35:
[...]

Precies dit. Tweakers moet geen censuur toepassen op webwinkels. Want vandaag gaat het om MaxITC, maar morgen kan het dan gaan om een andere winkel die bijvoorbeeld nog zwarte pieten gebruikt bij z'n Sinterklaasaanbiedingen. Het is een glijdende schaal.

Iedereen kan het beste voor zichzelf bepalen of je een winkel wilt censureren op basis van je eigen argumenten. De mogelijk om als Tweaker member winkels te kunnen verbergen de de Pricewatch lijkt me daarom zeer welkom.
Dus ze moeten ook oplichters toe laten in de pricewatch? (hiermee bedoel ik niet maxict maar websites die geen producten leveren en 100% van het geld houden)
Zo nee, dan doen ze al aan censuur.

Ik vind om een betrouwbare PW te creëren moet je aan censuur doen en als een shop er zo een boeltje van maakt moet je die wel blokkeren anders maakt hij je hele PW onbruikbaar.

Ook vind ik dat tweakers voor iets staat en daar mogen ze wel iets meer over waken.

Dit gooien onder censuur vind ik echt onzin.

• Bart Zoetmulder
Hielko schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:31:
[...]

@Bart Zoetmulder Ik vind het goed dat je hier je neus laat zien, maar denk je niet dat het stadium waarbij je eens de kant van MaxICT moet aanhoren enigzins gepasseerd is. Wat verwacht je in hemelsnaam te horen wat je de afgelopen vijf jaar nog niet had kunnen horen??? En dan zeggen ze, sorry, we zullen er beter op letten? Geloof je het dan zelf?

Ik denk dat je niet voldoende beseft in hoeverre een shop als MaxICT het merk van de Tweakers.net Pricewatch beschadigd. Er wordt nu notabene een filter gebouwd zodat mensen min of meer MaxICT zelf kunnen wegfilteren. Dan mag er toch wel een belletje gaan rinkelen dat je niet op de goede weg zit. En dan heb ik het nog niet eens over dit topic zelf, of het feit dat de verberg MaxICT custom css ondertussen honderden gebruikers heeft...

Vanaf waar ik zit lijkt het er sterk op dat het commerciële belang op de korte termijn het wint van het strategische en commerciële belang op de langere termijn, en dat gewoon niemand de ballen heeft om te zeggen genoeg is genoeg. Wellicht een beetje gebrek aan ownership in de Tweakers.net organisatie?
Ik concludeer of doe niets zonder wederhoor, dus ja ik wil idd onze klant hier ook over spreken. Dat belang behartig ik ook, naast het feit dat het ownership van deze kwestie ook deels bij mij ligt.

Punt is juist dat we vanuit een brede strategische filosofie graag als Pricewatch zo compleet mogelijk zijn, met alle filters, functionaliteiten die er zijn om dat goed werkbaar te maken. En ja er is een heel topic en een custom css, maar er is ook data dat MaxICT nog steeds een flink marktaandeel heeft binnen de Pricewatch. En dat is niet een commercieel argument, maar juist een argument dat er dus vele tweakers zijn die de webwinkel wel gebruiken. Zijn ze daarover niet tevreden dan bestaan daarvoor voldoende middelen om dat te uiten. Zo werkt in onze ogen een open community.

Dat neemt niet weg dat er natuurlijk wel eerlijk en zonder concurrentievervalsing geconcurreerd moet worden tussen de webwinkels, mocht daaraan getornd wordt dan is dat reden voor actie.

Overigens moeten we niet doen alsof het shopfilter een soort MaxICT filter is. Er zijn heel veel redenen te bedenken voor een shopfilter, zowel vanuit de gebruiker die een shop niet meegenomen wil zien worden (naast MaxICT zijn er nog genoeg andere shops die lovers and haters hebben), als vanuit product en/of commercieel perspectief.

Het is jammer dat het lijkt alsof korte termijn commercie wint van de lange termijn, ik denk dat dit niet zo is, maar kan me best indenken dat het zo overkomt. Het behouden van MaxICT in de Pricewatch is overigens nog nooit (in de bijna 7 jaar dat ik voor Tweakers werk) de call van commercie geweest.

• Galactic
Orion84 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:11:
[...]

Je bedoelt die review met alleen 3x de tekst:

[...]

Hoe is dat een nuttige onderbouwing waar je mede-tweakers wat aan hebben? En dan hier wel een beetje verongelijkt de indruk wekken dat die review onder druk van Max ict verwijderd zou zijn? Beetje jammer.
Alhoewel ik niet ontken dat dit ook ooiy door mij geplaatst werd is dat helaas niet de review waarover ik sprak. Maar ik zal er over ophouden want blijkbaar is het zelfs geoorloofd om mijn weggehaalde review te plaatsen, wat niet eens publiek zichtbaar is en dus eingelijk prive informatie betreft.

[Voor 22% gewijzigd door Galactic op 22-10-2021 09:19]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Galactic schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:15:
[...]

Alhoewel ik niet ontken dat dit ook ooiy door mij geplaatst werd is dat helaas niet de review waarover ik sprak. Maar ik zal er over ophouden want blijkbaar is het zelfs geoorloofd om mijn weggehaalde review te plaatsen, wat niet eens publiek zichtbaar is en dus eingelijk prive informatie betreft.
Het is de enige review die je ooit bij ze geplaatst hebt, dus geen idee waar je het over hebt dan :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:06
Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:17:
[...]
... maar er is ook data dat MaxICT nog steeds een flink marktaandeel heeft binnen de Pricewatch.
Laat ik eerst even zeggen dat ik het bewonder dat je je mengt in de discussie en snap dat je meerdere belangen behartigt. Het is in een topic bedoeld om te klagen lastig om objectief en afgewogen te blijven. Enige nuance, wederhoor, etc is zeker begrijpelijk (en nodig).

Ik vraag me bij dat marktaandeel wel af hoeveel click-throughs resulteren in teleurstelling en weer wegklikken van de site. Als ik het dicht bij mezelf houd: >12dagen levertijd is ok. Echter, als ik doorklik op een (too good to be true) prijs en er vervolgens achter kom dat de levertijd >4 weken is ben ik weer weg. Het is bij zo'n leverstatus maar de vraag of ze überhaupt kunnen leveren, laat staan tegen die prijs. Voor GPU's is mijn bounce-rate voor Max ICT ~100%
Of anders gesteld: is het marktaandeel metric enkel gebaseerd op doorklikken of ook op daadwerkelijk bestelde & geleverde (!) producten tegen de geadverteerde prijs?

Er zullen vast productcategorieën zijn waar dit beter gaat. Echter bij schaarse goederen, zoals slecht leverbare GPU's, zie ik keer op keer kaarten in de pricewatch waar maar 1 shop wordt vermeld (Max ICT). Dit blijkt vervolgens een >4weken levertijd geval te zijn, tegen een prijs waarvan je hoopt dat hij waar is maar stiekem weet dat hij nooit waar kan zijn. Ook bij andere kaarten die wel bij andere shops leverbaar zijn staan ze veelal bovenaan als ze niet kunnen leveren, met verdacht lage prijzen.

Al met al lijkt het er op dat hun prijzen kloppen als iets op voorraad is, maar voor alles >12 dagen levertijd is de prijs veelal veel te laag.

Voorbeeldje:
pricewatch: Inno3D GeForce RTX 3060 Ti iChill X3 Red LHR

Een RTX3060 Ti ver onder de 800 euro... yeah, right.

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:37

Dat is nu net het probleem, beschikbaar uit eigen voorraad. Ook daarbij heb ik gemerkt dat ze gewoon liegen dat ze barsten. Een product staat zowel in de pricewatch als bij Max ICT op de site als leverbaar binnen 24 uur uit eigen voorraad. U raad het waarschijnlijk al, ik heb vervolgens twee weken op levering moeten wachten. Dat was de tweede en meteen de laatste keer dat ik daar iets besteld heb. Via de e-mail aan het lijntje worden gehouden en ondertussen hebben ze wel je geld.

[Voor 0% gewijzigd door FrankHe op 22-10-2021 14:52. Reden: meer = keer]

• Bart Zoetmulder
Propheticus schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Laat ik eerst even zeggen dat ik het bewonder dat je je mengt in de discussie en snap dat je meerdere belangen behartigt. Het is in een topic bedoeld om te klagen lastig om objectief en afgewogen te blijven.
Enige nuance, wederhoor, etc is zeker begrijpelijk (en nodig).
Dank!
Ik vraag me bij dat marktaandeel wel af hoeveel click-throughs resulteren in teleurstelling en weer wegklikken van de site. Als ik het dicht bij mezelf houd: >12dagen levertijd is ok. Echter, als ik doorklik op een (too good to be true) prijs en er vervolgens achter kom dat de levertijd >4 weken is ben ik weer weg. Het is bij zo'n leverstatus maar de vraag of ze überhaupt kunnen leveren, laat staan tegen die prijs. Voor GPU's is mijn bounce-rate voor Max ICT ~100%
Of anders gesteld: is het marktaandeel metric enkel gebaseerd op doorklikken of ook op daadwerkelijk bestelde & geleverde (!) producten tegen de geadverteerde prijs?
Marktaandeel op geleverde doorklikken. We hebben geen zicht op leveringen of daadwerkelijke levertijden.
Er zullen vast productcategorieën zijn waar dit beter gaat. Echter bij schaarse goederen, zoals slecht leverbare GPU's, zie ik keer op keer kaarten in de pricewatch waar maar 1 shop wordt vermeld (Max ICT). Dit blijkt vervolgens een >4weken levertijd geval te zijn, tegen een prijs waarvan je hoopt dat hij waar is maar stiekem weet dat hij nooit waar kan zijn. Ook bij andere kaarten die wel bij andere shops leverbaar zijn staan ze veelal bovenaan als ze niet kunnen leveren, met verdacht lage prijzen.
Dat is me duidelijk en ook de reden om contact met ze te zoeken. Dank voor het voorbeeld.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:29:
Marktaandeel op geleverde doorklikken. We hebben geen zicht op leveringen of daadwerkelijke levertijden.
Lies, damn lies and statistics. Dit is net zoveel waard als schrijven dat Max ICT 80% van de producten in de PW gelinkt heeft naar de eigen website en daarmee een groot marktaandeel.
[...]

Dat is me duidelijk en ook de reden om contact met ze te zoeken. Dank voor het voorbeeld.
Ik vind dat je wel meer in dit topic mag kijken. Dan had je op eigen initiatief waarschijnlijk eerder actie ondernomen zonder getagd te moeten worden.

• jimmy-chu
[...]

Ik concludeer of doe niets zonder wederhoor, dus ja ik wil idd onze klant hier ook over spreken. Dat belang behartig ik ook, naast het feit dat het ownership van deze kwestie ook deels bij mij ligt.

Punt is juist dat we vanuit een brede strategische filosofie graag als Pricewatch zo compleet mogelijk zijn, met alle filters, functionaliteiten die er zijn om dat goed werkbaar te maken.
Ik ben bang dat dit het is.

Als ik de PW doorzoek kom je vaak een product alleen bij maxict tegen.
Dus als je max eruit haalt dan begint de PW een beetje leeg te lijken, maar daarmee heeft max vrij spel en profiteren jullie ervan.

• freakinlaser
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-03 14:44
[...]
Dat is natuurlijk de juiste manier om het te doen, maar de werkwijze van MaxICT is langdurig en goed gedocumenteerd. Ik heb deze werkwijze reeds in 2009 mogen meemaken met een fictieve GPU voorraad (toen geen shopreview geplaatst, nu alsnog gedaan over deze order).
Overigens moeten we niet doen alsof het shopfilter een soort MaxICT filter is. Er zijn heel veel redenen te bedenken voor een shopfilter, zowel vanuit de gebruiker die een shop niet meegenomen wil zien worden (naast MaxICT zijn er nog genoeg andere shops die lovers and haters hebben), als vanuit product en/of commercieel perspectief.
Ik vermoed (en kan dit uiteraard niet onderbouwen) dat MaxICT voor veel tweakers de directe aanleiding is geweest om een shopfilter te vragen. Volgens mij is dit een voorbeeld van een generieke oplossing voor een (voor velen) specifiek probleem.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:50
@Bart Zoetmulder Ha Bart, je gaat er weer 's achteraan zie ik ;-) Met nogmaals hulde voor het shopfilter, dat ik met veel genoegen gebruik. Een mooie wall-of-shame zo daar linksbovenaan, met goeie 'ban-suggesties' zoals bol.com plaza (oja die ook niet!) etc. Werkt goed.

Ik had 1 tip voor je gesprek. Er is in dit draadje soms onterecht de indruk ontstaan dat het enige probleem bij Max is dat hun levertijden niet helemaal kloppen. Dat is inderdaad vermoedelijk de hoofdreden voor veel klantenservice-contact, maar dit verklaart toch niet helemaal de felle emotionele toon van veel shopreviews. Met name denk ik gaat het er ook om hoe MaxICT omgaat met ontstane problemen. Daarbij merk ik dat veel klanten best geneigd zijn om aan te nemen dat levertijden of voorraaden op de website niet perfect kloppen. Zit het je erg hoog, dan bel je even, om naar de voorraad te vragen. Het probleem is dat er op dat punt dan vaak, aan de telefoon, verkeerd, bizar, onbeschoft, in het geheel niet, of borderline crimineel gereageerd wordt.

Kijk bijvoorbeeld naar wat er hier gebeurde, gewoon van pagina 1 van de shopreviews geplukt:
https://tweakers.net/shopreview/permalink/379398/

Kijk, dat soort grapjes zijn de redenen voor de veelgehoorde\ uitspraak 'ik bestel hier echt NOOIT meer wat!!!11oneone'. Die toon hanteer je niet als je product een dag te laat verstuurd wordt. Echt niet. Dit topic gaat dus niet, wat mij betreft, primair over een verkeerde feed naar Tweakers, laat dat het misverstand niet zijn. Het is de visie op en de praktijk van klantbejegening bij MaxICT waar de schoen wringt. De fantasievolle en optimistische levertijden zijn daar slechts een gevolg van. Niet terugbellen is er nog een. Beterschap beloven is nog een gevolg. Liegen - daar heb je er nog een. Prijsverhogingen na bestellingen - ook die komt vaker terug. Allemaal, inclusief de leugenachtige feed, terug te voeren op 1 ding: visie op klantbehandeling en het in de praktijk brengen daarvan. Daar moet het gesprek mi over gaan, als je serieus zaken wilt doen.

Succes dus met het gesprek met Max-ICT. Nog steeds is jullie standpunt 'de PW doet zijn werk, mensen kunnen negatieve reviews plaatsen, zo werkt een open community', en ik vind dat in principe een intelligente gedachtengang - maar ik blijf nog steeds bij mijn nu zes jaar oude standpunt dat

- tweakers.net haar klanten doelbewust naar MaxICT leidt (Max heeft haar 'seo' goed op orde en zoekt daarin zeer zeker de grenzen op)
- deze tweakers anders niet of zelden bij MaxICT zouden hebben besteld als dat niet bovenaan de PW had gestaan
- het vehikel waarmee dit verleiden gebeurt gekenmerkt wordt door structureel foutieve en onterecht positieve informatie
- de zogenaamde reviewende shopper die zijn nuttige 'mening' achterlaat voor de latere shopper (laten we dat met alle respect 'jouw fantasie' noemen ;-) ) in mijn ogen meer weg heeft van een gedupeerde die ergens ingetuind is zonder het zich van tevoren goed bewust te zijn.

Als daar na 6+ jaar niets aan veranderd is, ondanks gesprekken, moet je je afvragen hoeveel zin het nog heeft, praten. Daar zijn allerlei geweldige spreekwoorden voor die al veel ouder zijn dan 'one does not simply' en 'a few hours later'. Honderden jaren oude memes, die hier erg van toepassing lijken, zoals: trekken aan een dood paard. Parels voor de zwijnen. Een oude aap leert men geen nieuwe truukjes. Tegen dovemansoren gezegd. Tegen een muur praten.

Doe ze de groeten van me ;-) Ik denk dat ik over tien jaar nog steeds alerts krijg van dit topic. Het beleid vanuit MaxICT is net zo helder als dat van jullie. Ik verwacht geen verandering (niet meer dan het shopfilter, dus in de zin dat Max verandert of de bon krijgt oid), dus van mij mag het topic, zoals ik geloof ik al eerder vroeg, echt dicht nu. En nogmaals zeer oprecht bedankt voor dat filter!

[Voor 15% gewijzigd door Znorkus op 25-10-2021 19:23]

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:27
Znorkus schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:05:
@Bart Zoetmulder Ha Bart, je gaat er weer 's achteraan zie ik ;-) Met nogmaals hulde voor het shopfilter, dat ik met veel genoegen gebruik. Een mooie wall-of-shame zo daar linksbovenaan, met goeie 'ban-suggesties' zoals bol.com plaza (oja die ook niet!) etc. Werkt goed.

Ik had 1 tip voor je gesprek. Er is in dit draadje soms onterecht de indruk ontstaan dat het enige probleem bij Max is dat hun levertijden niet helemaal kloppen. Dat is inderdaad vermoedelijk de hoofdreden voor veel klantenservice-contact, maar dit verklaart toch niet helemaal de felle emotionele toon van veel shopreviews. Met name denk ik gaat het er ook om hoe MaxICT omgaat met ontstane problemen. Daarbij merk ik dat veel klanten best geneigd zijn om aan te nemen dat levertijden of voorraaden op de website niet perfect kloppen. Zit het je erg hoog, dan bel je even, om naar de voorraad te vragen. Het probleem is dat er op dat punt dan vaak, aan de telefoon, verkeerd, bizar, onbeschoft, in het geheel niet, of borderline crimineel gereageerd wordt.

Kijk bijvoorbeeld naar wat er hier gebeurde, gewoon van pagina 1 van de shopreviews geplukt:
https://tweakers.net/shopreview/permalink/379398/

Kijk, dat soort grapjes zijn de redenen voor de veelgehoorde\ uitspraak 'ik bestel hier echt NOOIT meer wat!!!11oneone'. Die toon hanteer je niet als je product een dag te laat verstuurd wordt. Echt niet. Dit topic gaat dus niet, wat mij betreft, primair over een verkeerde feed naar Tweakers, laat dat het misverstand niet zijn. Het is de visie op en de praktijk van klantbejegening bij MaxICT waar de schoen wringt. De fantasievolle en optimistische levertijden zijn daar slechts een gevolg van. Niet terugbellen is er nog een. Beterschap beloven is nog een gevolg. Liegen - daar heb je er nog een. Prijsverhogingen na bestellingen - ook die komt vaker terug. Allemaal, inclusief de leugenachtige feed, terug te voeren op 1 ding: visie op klantbehandeling en het in de praktijk brengen daarvan. Daar moet het gesprek mi over gaan, als je serieus zaken wilt doen.

Succes dus met het gesprek met Max-ICT. Nog steeds is jullie standpunt 'de PW doet zijn werk, mensen kunnen negatieve reviews plaatsen, zo werkt een open community', en ik vind dat in principe een intelligente gedachtengang - maar ik blijf nog steeds bij mijn nu zes jaar oude standpunt dat

- tweakers.net haar klanten doelbewust naar MaxICT leidt (Max heeft haar 'seo' goed op orde en zoekt daarin zeer zeker de grenzen op)
- deze tweakers anders niet of zelden bij MaxICT zouden hebben besteld als dat niet bovenaan de PW had gestaan
- het vehikel waarmee dit verleiden gebeurt gekenmerkt wordt door structureel foutieve en onterecht positieve informatie
- de zogenaamde reviewende shopper die zijn nuttige 'mening' achterlaat voor de latere shopper (laten we dat met alle respect 'jouw fantasie' noemen ;-) ) in mijn ogen meer weg heeft van een gedupeerde die ergens ingetuind is zonder het zich van tevoren goed bewust te zijn.

Als daar na 6+ jaar niets aan veranderd is, ondanks gesprekken, moet je je afvragen hoeveel zin het nog heeft, praten. Daar zijn allerlei geweldige spreekwoorden voor die al veel ouder zijn dan 'one does not simply' en 'a few hours later'. Honderden jaren oude memes, die hier erg van toepassing lijken, zoals: trekken aan een dood paard. Parels voor de zwijnen. Een oude aap leert men geen nieuwe truukjes. Tegen dovemansoren gezegd. Tegen een muur praten.

Doe ze de groeten van me ;-) Ik denk dat ik over tien jaar nog steeds alerts krijg van dit topic. Het beleid vanuit MaxICT is net zo helder als dat van jullie. Ik verwacht geen verandering, dus van mij mag het topic, zoals ik geloof ik al eerder vroeg, echt dicht nu. En nogmaals zeer oprecht bedankt voor dat filter!
Ik ben het met je hele verhaal eens, behalve met het feit dat je denkt dat er niks gaat veranderen.

Het gaat worden, of niemand neemt de Pricewatch/PriceAlert niet meer serieus, of Tweakers spreekt MaxICT aan wegens SEO misbruik en geeft ze een final warning / sluit de shop uit van de PW (er staan ook best bepaalde shops niet in de PW die ik er wel in zou willen, dus de PW is nu al niet compleet, vergelijk eenzelfde product maar bij Hardware.info), of er komt een Feature Request richting Tweakers om ook een PriceAlert shopfilter toe te voegen.

Dat lijken mij de smaken om na dit alles uit te kiezen voor ons/Tweakers aangaande dit topic. En dan kan het inderdaad dicht.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

William_H schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:20:
[...]

Ik ben het met je hele verhaal eens, behalve met het feit dat je denkt dat er niks gaat veranderen.

Het gaat worden, of niemand neemt de Pricewatch/PriceAlert niet meer serieus, of Tweakers spreekt MaxICT aan wegens SEO misbruik en geeft ze een final warning / sluit de shop uit van de PW (er staan ook best bepaalde shops niet in de PW die ik er wel in zou willen, dus de PW is nu al niet compleet, vergelijk eenzelfde product maar bij Hardware.info), of er komt een Feature Request richting Tweakers om ook een PriceAlert shopfilter toe te voegen.

Dat lijken mij de smaken om na dit alles uit te kiezen voor ons/Tweakers aangaande dit topic. En dan kan het inderdaad dicht.
"Niemand" volgens jouw interpretatie van dat woord.

Misschien een halve procent van alle Tweakers kijkt hierdoor helemaal niet meer naar de PriceWatch (en succes met een degelijk alternatief vinden), de rest zucht een keer als ze weer eens onaangenaam worden verrast door een onrealistische prijs of levertijd.

Ik skip Bol.com Plaza ook al jaren, net als Max ICT. Denk dat het wel meevalt met het niet serieus nemen van de PW omdat die shops er nog steeds in staan. Alleen dit topic al laat me regelmatig terugkeren naar het forum, dus zelfs in dat opzicht zorgt het voor meer bezoeken/rs.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• William_H
CodeCaster schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:50:
[...]

"Niemand" volgens jouw interpretatie van dat woord.

Misschien een halve procent van alle Tweakers kijkt hierdoor helemaal niet meer naar de PriceWatch (en succes met een degelijk alternatief vinden), de rest zucht een keer als ze weer eens onaangenaam worden verrast door een onrealistische prijs of levertijd.

Ik skip Bol.com Plaza ook al jaren, net als Max ICT. Denk dat het wel meevalt met het niet serieus nemen van de PW omdat die shops er nog steeds in staan. Alleen dit topic al laat me regelmatig terugkeren naar het forum, dus zelfs in dat opzicht zorgt het voor meer bezoeken/rs.
Er stonden dan geen quotes omheen, maar ik had gehoopt dat je, als je dit topic vaker bezoekt, wat ik bedoel met "niemand" en "serieus nemen" . Exact dat wat jij al benoemd. Overigens zijn er wel degelijk alternatieven zoals hardware.info. Die pricewatch had bijv al jaren functionaliteiten die Tweakers niet had. En nog steeds is dat een goede, zoniet soms betere pricewatch.

Verder ga ik het niet helemaal meer toelichten. Je hebt m'n post ook gelezen en vat ik volgens mij heel duidelijk samen wat de problemen en oplossingen zijn die meerdere Tweakers hiervoor hebben aangegeven. Die "half procent" is natuurlijk een natte vinger in de lucht, dat weet je zelf ook. En het gezegde van de "zwijgende meerderheid" (mensen die met stille trom weggaan bijv) is er natuurlijk altijd, dus dat is een dooddoener. Het is niet alsof wij de BI grafieken kunnen zien, dus uitspraken daarover door ons zouden altijd leeg zijn.
Als maar genoeg mensen merken dat de Pricewatch niet lekker functioneerd door mede-Tweakers genoemde redenen, gaan mensen echt wel op een gegeven moment stoppen of minder gebruik maken van de PW, de site en verliest het merk Tweakers waarde.
Eigenlijk mag de redactie ook deels wel blij zijn dat wij ons hier zo druk over maken. Tenslotte gaat het hier om hun geld en de merkbeleving/-waarde van het bedrijf waar zij voor en aan werken.

• jimmy-chu
@William_H je weet dat tweakers hardware info heeft gekocht?

• William_H
jimmy-chu schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:07:
@William_H je weet dat tweakers hardware info heeft gekocht?
Yes, dat weet ik.
Heb je wel eens hetzelfde product opgezocht op hardware.info? Krijg je soms toch andere winkels erbij, of vind je bij hardware.info wel het product.
Niet dat het altijd beter is, maar de PW van hardware.info was wel geavanceerder voordat Tweakers.net het kocht. Bijvoorbeeld de prijsgrafiek van Tweakers.net was altijd een domme grafiek, maar bij Hardware.info was die interactief. Inmiddels heeft Tweakers.net dat ook. Maar om maar even een voorbeeld te geven.

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:18

Pazo

Mroaw?

Ik las zojuist dit bericht op het AD:
https://www.ad.nl/economi...rbare-producten~abf49730/

Natuurlijk staan er (helaas) geen namen genoemd, maar ben wel benieuwd of ze ook bij MaxICT besteld hebben.

8080Wp op oost / west (Barneveld) • PVOutput
Het grote Enphase topicHaal meer uit je Envoy!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03 13:49

Spotmatic

Ken sent me

Pazo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:36:
Ik las zojuist dit bericht op het AD:
https://www.ad.nl/economi...rbare-producten~abf49730/

Natuurlijk staan er (helaas) geen namen genoemd, maar ben wel benieuwd of ze ook bij MaxICT besteld hebben.
Het zou nog pikanter zijn als ze bij MaxICT zijn uitgekomen via de Tweakers Pricewatch. :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• TEMwave
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-03 14:20
Een shopfilter op pricewatch alerts zou een geweldige toevoeging zijn, fijn om te lezen dat dit op de radar staat.

Hier nog een recent voorbeeldje van een belachelijk lage prijs van Max ICT, waardoor zojuist een pricewatch alert werd getriggered: een RTX 3080 (ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 OC met LHR White Edition) voor 450 euro... sure... Levertijd: meer dan 4 weken.
pricewatch: ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 OC met LHR White Edition

• FrankHe
Vandaag krijg ik een Prijsalert met een compleet onrealistische prijs van één of andere popup-store in Italië die op Amazon.nl Marketplace opduikt. Leverbaarheid, onbekend. Dit soort dingen maakt de Prijsalerts compleet onbruikbaar, echt zinloos dit. Blijgemaakt met een dode mus.

pricewatch: Toshiba MG08 SATA (512e), 16TB

Hopelijk kan het stopfilter ook binnen afzienbare tijd op de Prijsalerts worden toegepast.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

FrankHe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:18:
Vandaag krijg ik een Prijsalert met een compleet onrealistische prijs van één of andere popup-store in Italië die op Amazon.nl Marketplace opduikt. Leverbaarheid, onbekend. Dit soort dingen maakt de Prijsalerts compleet onbruikbaar, echt zinloos dit. Blijgemaakt met een dode mus.

pricewatch: Toshiba MG08 SATA (512e), 16TB

[Afbeelding]

Hopelijk kan het stopfilter ook binnen afzienbare tijd op de Prijsalerts worden toegepast.
Of het levertijdfilter dat sinds begin dit jaar beschikbaar is. Zodat je bij het instellen van de prijsalert kan kiezen alleen alerts te krijgen die aan een bepaalde levertijd voldoen.

Dat vind ik persoonlijk sowieso nog steeds een veel krachtiger oplossing dan individuele shops uitsluiten. Idealiter zou ik bij het aanmaken van een alert willen kunnen instellen wat de maximale levertijd mag zijn en wat de minimale shopreview score moet zijn. Alle prijzen die daar niet aan voldoen wil ik geen alert voor ontvangen.

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-03 11:08
Niet leverbaar, verkoper MaxICT prijzen natuurlijk (voor 3080) compleet onnavolgbaar.

• FrankHe
Orion84 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:40:
[...]

Of het levertijdfilter dat sinds begin dit jaar beschikbaar is. Zodat je bij het instellen van de prijsalert kan kiezen alleen alerts te krijgen die aan een bepaalde levertijd voldoen.

Dat vind ik persoonlijk sowieso nog steeds een veel krachtiger oplossing dan individuele shops uitsluiten. Idealiter zou ik bij het aanmaken van een alert willen kunnen instellen wat de maximale levertijd mag zijn en wat de minimale shopreview score moet zijn. Alle prijzen die daar niet aan voldoen wil ik geen alert voor ontvangen.
Levertijd is ook prima, één van de twee filters is in beginsel al voldoende.

• Geitenslachter
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:48
@Bart Zoetmulder Is er al wat meer bekend als gevolg van jullie communicatie met Max ICT? Ook vandaag is het weer goed raak in de pricewatch:

En dit zijn maar 2 voorbeelden.

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FrankHe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:18:
Ik zag die ook staan, heb het maar overgeslagen. Deze winkel bestaat echt pas een paar dagen en heeft geen enkele beoordeling. Ik heb nog meer producten van ze gezien met belachelijk lage prijzen. Het stomme is nog dat Amazon deze winkel pushed i.p.v. haar eigen aanbod voor hetzelfde product.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-03 12:36
Bovenstaande voorbeelden geeft ook direct weer hoe het zijn weerslag heeft op de pricewatch. Die wordt namelijk compleet onbruikbaar op deze manier.

• FrankHe
Geitenslachter schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:09:
@Bart Zoetmulder Is er al wat meer bekend als gevolg van jullie communicatie met Max ICT? Ook vandaag is het weer goed raak in de pricewatch:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

En dit zijn maar 2 voorbeelden.
Kan deze onzin van dit soort winkels niet gewoon een keer stoppen? Dit is wat wij ons allemaal hardop afvragen!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-03 18:23
Hier hetzelfde; meerdere prijsalerts die 'af' zijn gegaan om niks; niet erg nuttig zo die functie 8)7
Videokaarten vergelijken in de pricewatch is alleen mogelijk als je MacICT expliciet uitvinkt; kan toch niet de bedoeling zijn?

Shop/levertijdfilters doortrekken naar de prijsalerts: Graag :)
Het verschil is dat MaxICT dit al minimaal 10 jaar structureel doet, en in plaats van dat men betert lijkt het met de jaren steeds erger te worden. Andere (obscuurdere) winkels halen dit geintje 1 of 2x uit en dat is het wel klaar.

• _JGC_
!mark schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 00:36:
Hier hetzelfde; meerdere prijsalerts die 'af' zijn gegaan om niks; niet erg nuttig zo die functie 8)7
Videokaarten vergelijken in de pricewatch is alleen mogelijk als je MacICT expliciet uitvinkt; kan toch niet de bedoeling zijn?

Shop/levertijdfilters doortrekken naar de prijsalerts: Graag :)

[...]

Het verschil is dat MaxICT dit al minimaal 10 jaar structureel doet, en in plaats van dat men betert lijkt het met de jaren steeds erger te worden. Andere (obscuurdere) winkels halen dit geintje 1 of 2x uit en dat is het wel klaar.
Wees maar niet bang hoor, lees de shopreviews van Dustinhome maar eens na. Die doen toch ook al een poosje mee en hebben dezelfde praktijken.

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-03 11:08
He da's gek! Nouja afgezien van letterlijjk 10+ onrealistisch geprijsde kaarten in de pricewatch die niet leverbaar zijn.

• cybermans
  • Laatst online: 14-03 16:04
pricewatch: ASUS Turbo GeForce RTX 3080 10GB met LHR

3080 voor 510… en uiteraard niet leverbaar

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Van de eerste 10 standaard resultaten bij Videokaarten in de Pricewatch zijn er 7 waarbij MaxICT als eerste staat. 2 hebben een levertijd van meer dan 4 weken, eentje heeft een levertijd op aanvraag, eentje is een 404 en de rest is allemaal niet beschikbaar.

• cybermans
Kan tweakers niet een redactie tool bouwen dat bij sommige categorieën bij extreme prijsdalingen er een belletje gaat rinkelen en er een check gebeurd. Dit soort onzin haalt de bruikbaarheid van de pricewatch zwaar onderuit

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dejagan schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:25:
He da's gek! Nouja afgezien van letterlijjk 10+ onrealistisch geprijsde kaarten in de pricewatch die niet leverbaar zijn.
Deze zou niet eens in de feed moeten verschijnen @Bart Zoetmulder @Mooijekind @chengbondkwok. Daar zijn er vast wel meer van.

• Joesv
  • Niet online
cybermans schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:56: Dit soort onzin haalt de bruikbaarheid van de pricewatch zwaar onderuit
Vooral price-alerts worden er minder bruikbaar door. Bij de pricewatch zelf kan je het er uit filteren, maar bij de alerts tot zover ik weet niet. Dan krijg je weer een email / notificatie op Tweakers zelf, ben je blij omdat je eindelijk die ene videokaart o.i.d. voor een enigzins normale prijs kan krijgen en blijkt het uiteindelijk MaxICT te zijn die het product niet hebben of een levertijd van meer dan 4 weken hebben.

[Voor 0% gewijzigd door Joesv op 31-10-2021 17:07. Reden: missende [/b] terug geplaatst]

• cybermans
Ja je kan het eruit filteren als je weet dat je dat kan. Gemiddelde consument weet dat niet en gaat gewoon nat. Na hoeveel pogingen denk je: wat is dit voor prut en ga je naar een andere prijsvergelijker

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
cybermans schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 17:25:
Ja je kan het eruit filteren als je weet dat je dat kan. Gemiddelde consument weet dat niet en gaat gewoon nat. Na hoeveel pogingen denk je: wat is dit voor prut en ga je naar een andere prijsvergelijker
Daar staan ze ook tussen dus ach.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ze staan ook nog op 2 in populaire shops :?

[Voor 44% gewijzigd door Hackus op 01-11-2021 10:04]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:04

Sharky

Skamn Dippy!

Hackus schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:01:
Ze staan ook nog op 2 in populaire shops :?

[Afbeelding]
Populairst is meeste kliks neem ik aan, niet best beoordeeld.

This too shall pass

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sharky schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:10:
[...]

Populairst is meeste kliks neem ik aan, niet best beoordeeld.
dat denk ik ook, maar geeft een vertekend beeld voor onwetende kijker van

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:33
Hoeveel betaald MAX ICT in godsnaam dat ze de hele pricewatch verbaggeren.

Elke prijs van elke RTX 3090 klopt niet, omdat zij zogenaamd 800,- goedkoper zijn dan de concurrentie, maar uiteraard nul voorraad.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:01
Meer dan 5 jaar en 55 pagina's verder, en het gaat gewoon lekker door.

Waar zijn we mee bezig Tweakers? :?

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:19
In de broncode bij iedere link in de pricewatch staat de CPC. Voor videokaarten is dat momenteel geloof ik 22 cent. Volgens mij 1 van de goedkopere categorieën, dus mogelijk de reden dat we nu in dit topic veel drama rond videokaarten zien.

• GF187um
  • Laatst online: 02-03 23:39
Ik ben een pc aan het samenstellen en wilde ook mijn beklag over MAX ICT doen. Heel apart om te zien dat dit al jaren speelt en dat MAX ICT niet geweerd wordt van Tweakers. Zijn het soms medewerkers van Tweakers die MAX ICT hebben opgericht?

• h3nk13
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-01 12:07
Inverted_World schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:14:
Hoeveel betaald MAX ICT in godsnaam dat ze de hele pricewatch verbaggeren.

Elke prijs van elke RTX 3090 klopt niet, omdat zij zogenaamd 800,- goedkoper zijn dan de concurrentie, maar uiteraard nul voorraad.
Ze zullen wel in de top 10 staan van aantal kliks in de pricewatch, als het niet top 5 is.
Geloof dat een klik gemiddeld rond de 30 a 40ct uitkomt tegenwoordig. Dus reken maar uit met al die bezoekers en kliks.. Denk dat er wel een paar ton omzet mee wordt gemaakt..

Ik gok dat de technische jongens binnen tweakers ze er al lang hadden willen uitschoppen, maar de mannetjes op finance dat niet willen.. Wat ze niet snappen is dat als Max ICT eruit gaat die kliks gewoon blijven komen naar de eerstvolgende goedkope aanbieder. Dus financieel zou het geen punt moeten zijn. Desnoods geven ze Max ICT een ban van 2 maanden en meten ze het.

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:22
Het lijkt erop dat MaxICT nep reviews aan het plaatsten is. Positive reviews van net geregistreerd. Wat een but shop.

iRacing profile *** Twitch profile

• Joesv
  • Niet online
h3nk13 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:26:

Wat ze niet snappen is dat als Max ICT eruit gaat die kliks gewoon blijven komen naar de eerstvolgende goedkope aanbieder.
Dat hoeft niet perse het geval te zijn. Als je naar de producten kijkt die veel en veel goedkoper zijn dan de concurrentie zal het wel minder clicks op leveren voor Tweakers. Immers, als je die 200 euro extra op een videokaart te veel vindt, zal je niet zomaar daar heen gaan tenzij je uiteindelijk toch het geld daarvoor over hebt of het gewoon echt nodig hebt.

• h3nk13
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-01 12:07
Joesv schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:07:
[...]

Dat hoeft niet perse het geval te zijn. Als je naar de producten kijkt die veel en veel goedkoper zijn dan de concurrentie zal het wel minder clicks op leveren voor Tweakers. Immers, als je die 200 euro extra op een videokaart te veel vindt, zal je niet zomaar daar heen gaan tenzij je uiteindelijk toch het geld daarvoor over hebt of het gewoon echt nodig hebt.
Klopt maar dan heb je nu dus alleen maar mensen die teleurgesteld zijn na een klik en dus de pricewatch minder waardevol gaan vinden. De kans dat max ict en heel goedkoop is en ook nog daadwerkelijk levert is echt heel klein. Gooi daarbovenop de nepreviews constant, de wetten en regels die ze jaren continue breken. Het is ook de verantwoordelijkheid van tweakers om alleen te werken met degelijke bedrijven. Nu promoten ze gewoon de grootste bagger die er online bestaat.. een beetje ruggegraat tonen zou ze sieren.

• Joesv
  • Niet online
h3nk13 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:57:
[...]

Klopt maar dan heb je nu dus alleen maar mensen die teleurgesteld zijn na een klik en dus de pricewatch minder waardevol gaan vinden. De kans dat max ict en heel goedkoop is en ook nog daadwerkelijk levert is echt heel klein. Gooi daarbovenop de nepreviews constant, de wetten en regels die ze jaren continue breken. Het is ook de verantwoordelijkheid van tweakers om alleen te werken met degelijke bedrijven. Nu promoten ze gewoon de grootste bagger die er online bestaat.. een beetje ruggegraat tonen zo ze sieren.
Mee eens, gelukkig is de shopfilter er nu voor diegene die van MaxICT af weten en het helemaal niet meer willen zien, maar voor diegene die nog niet bekend zijn is het problematisch ja.

• wellproc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-03 15:21
Ha, hier is een heel topic over mijn vragen, dat is mooi!

Ik ben ook geconfronteerd met de trucjes van MaxICT en erger me aan de laconieke reacties van de klantenservice daar. Ze gaan niet in op je opmerkingen maar doen alsof ze je willen helpen. Nou: als ze mij willen helpen dan moeten ze het bestelde product leveren voor de aangegeven prijs binnen de aangegeven levertijd.
Maar dat is slecht een theoretische werkelijkheid bij MaxICT.

Nu zag ik de optie van het Shopfilter. Die wil ik wel gebruiken, maar niet iedere keer dat ik zoek apart aan hoeven te zetten. Ofwel: kan het shopfilter ook in je profiel worden ingesteld? Zodat ik standaard MaxICT kan uitfilteren, maar ook zodat ik geen pricewatch-meldingen meer krijg als MaxICT met een nepprijs komt?

Want het uitfilteren bij een enkele zoekactie is interessant (dank daarvoor Tweakers!), maar dat lost de rest van de issues rondom winkels zoals MaxICT natuurlijk niet op.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:06
PTish schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:51:
In de broncode bij iedere link in de pricewatch staat de CPC. Voor videokaarten is dat momenteel geloof ik 22 cent. Volgens mij 1 van de goedkopere categorieën, dus mogelijk de reden dat we nu in dit topic veel drama rond videokaarten zien.
Dat is dan toch de sleutel?

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

wellproc schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:38:
Ha, hier is een heel topic over mijn vragen, dat is mooi!

Ik ben ook geconfronteerd met de trucjes van MaxICT en erger me aan de laconieke reacties van de klantenservice daar. Ze gaan niet in op je opmerkingen maar doen alsof ze je willen helpen. Nou: als ze mij willen helpen dan moeten ze het bestelde product leveren voor de aangegeven prijs binnen de aangegeven levertijd.
Maar dat is slecht een theoretische werkelijkheid bij MaxICT.

Nu zag ik de optie van het Shopfilter. Die wil ik wel gebruiken, maar niet iedere keer dat ik zoek apart aan hoeven te zetten. Ofwel: kan het shopfilter ook in je profiel worden ingesteld? Zodat ik standaard MaxICT kan uitfilteren, maar ook zodat ik geen pricewatch-meldingen meer krijg als MaxICT met een nepprijs komt?

Want het uitfilteren bij een enkele zoekactie is interessant (dank daarvoor Tweakers!), maar dat lost de rest van de issues rondom winkels zoals MaxICT natuurlijk niet op.
Met zo'n filter zijn ze bezig / staat op de planning. Echter het gaat zo traag dat het waarschijnlijk pas af is als je kleinkinderen naar het bejaardentehuis gaan....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Hansolos
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-11-2021
waardeloos bedrijf MAXICT.

Maar dit leverd tweakers wel extra clicks op nadat je bij MAXICT bent geweest moet je als nog naar een bedrijf wat wel leverd.

[Voor 83% gewijzigd door Hansolos op 04-11-2021 09:28]

• _JGC_
Waardeloos idd. Gisteren 2 beeldschermen en een toetsenbord besteld, komt vandaag pas binnen met GLS.

Overigens die site van ze... traaaag.

Even serieus... MaxICT is prima voor de dingen die ze op eigen voorraad hebben liggen. Voor alle andere vermeldingen moet je ze negeren. Standaard uitsluiten met het shopfilter bij het bepalen van de productkeuze en als ze dan bij het eindresultaat in de prijslijst staan overwegen of je het daar koopt of ergens anders.

• Frontysco
En dan verwijderd tweakers.net ook nog eens mijn shopreview.
Bizar... Mijn ervaring is dat ik niet uit kan gaan van hun pricewatch positie. Maar dat is niet voldoende schijnbaar, gek!
Ik mag pas een review achterlaten als ik bij hun besteld heb? Dan is juist het punt beste Tweakers!

Beste Frontysco,

Allereerst bedankt voor het invullen van een ShopReview bij Max ICT B.V. ( https://tweakers.net/shopreview/7403/max-ict-b-punt-v.html ). Het wordt zeer gewaardeerd dat je wil bijdragen aan de koopervaring van anderen.

De review die je schreef beschreef echter geen afgeronde ervaring, en is derhalve verwijderd. Natuurlijk zien we graag een nieuwe review terug als de ervaring is afgerond. Om dit te vergemakkelijken is een kopie van je vorige review onder aan deze e-mail te vinden.

Een uitzichtloze situatie is in principe ook afronding van de ervaring. Er is geen verdere (reële) mogelijkheid met de winkel tot een oplossing te komen. Beschrijf in een dergelijk geval duidelijk in welk tijdsbestek welke stappen zijn ondernomen om alsnog tot een goede afronding te komen.

Hoe vollediger de beschrijving van de ervaring, hoe beter anderen zich kunnen informeren. Tips om een goede review te schrijven, kun je in de FAQ (https://tweakers.net/info/faq/pricewatch/#review-beoordeling) terugvinden. Uiteraard hopen we dat je bereid bent na afronding van de ervaringen een nieuwe review te plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Tweakers

==========
Je reactie:
==========

Algemeen:
Staat continue als eerste shop in de PW, maar voorraad hebben ze nooit. Iedere keer denk ik, hé de GPU prijzen zijn gezakt... Oh (weer) alleen bij Max... Kap met die onzin!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-03 00:21
Frontysco schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:29:
En dan verwijderd tweakers.net ook nog eens mijn shopreview.
Bizar... Mijn ervaring is dat ik niet uit kan gaan van hun pricewatch positie. Maar dat is niet voldoende schijnbaar, gek!
Ik mag pas een review achterlaten als ik bij hun besteld heb? Dan is juist het punt beste Tweakers!

Beste Frontysco,

Allereerst bedankt voor het invullen van een ShopReview bij Max ICT B.V. ( https://tweakers.net/shopreview/7403/max-ict-b-punt-v.html ). Het wordt zeer gewaardeerd dat je wil bijdragen aan de koopervaring van anderen.

De review die je schreef beschreef echter geen afgeronde ervaring, en is derhalve verwijderd. Natuurlijk zien we graag een nieuwe review terug als de ervaring is afgerond. Om dit te vergemakkelijken is een kopie van je vorige review onder aan deze e-mail te vinden.

Een uitzichtloze situatie is in principe ook afronding van de ervaring. Er is geen verdere (reële) mogelijkheid met de winkel tot een oplossing te komen. Beschrijf in een dergelijk geval duidelijk in welk tijdsbestek welke stappen zijn ondernomen om alsnog tot een goede afronding te komen.

Hoe vollediger de beschrijving van de ervaring, hoe beter anderen zich kunnen informeren. Tips om een goede review te schrijven, kun je in de FAQ (https://tweakers.net/info/faq/pricewatch/#review-beoordeling) terugvinden. Uiteraard hopen we dat je bereid bent na afronding van de ervaringen een nieuwe review te plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Tweakers

==========
Je reactie:
==========

Algemeen:
Staat continue als eerste shop in de PW, maar voorraad hebben ze nooit. Iedere keer denk ik, hé de GPU prijzen zijn gezakt... Oh (weer) alleen bij Max... Kap met die onzin!
Ik moet tweakers er dan wel weer gelijk in geven dat ze geen reviews willen van mensen die daadwerkelijk geen ervaring hebben met die webshop. De verantwoordelijkheid voor de correctheid van de pricewatch ligt dan ook bij Tweakers, en dit specifieke probleem is een tweakersprobleem. Niet een MaxICT probleem.

De oorzaak is MaxICT, maar Tweakers moet dit oplossen. Dus als je ergens een review over schrijft die op dit specifieke issue betrekt, dan zou dat een review over Tweakers zijn, niet over MaxICT.

Share and Enjoy!

• Frontysco
Kan ik deels plaatsen, zo had ik hem niet bekeken. Echter het feit dat MaxICT continue te lage prijzen showt die tot op heden 'nooit' leverbaar zijn geweest, vind ik dan weer Tweakersprobleem. Enfin, tis een flinke irritatie..

Dank trouwens voor het shopfilter, direct aangezet!

[Voor 11% gewijzigd door Frontysco op 04-11-2021 16:59]

• ekinsol
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-03 18:53
Oh bedankt voor de shopfilter! Ben al enkele keren opgelicht door MaxICT (bvb iphone aan mooie prijs, veel goedkoper model geleverd).

Jammer voor alle mensen die de filter niet kennen natuurlijk. Hoe MaxICT hier nog mag op blijven is me een raadsel...

https://host.vlaanderen - https://www.ekinsol.be

• William_H
ekinsol schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:54:
Oh bedankt voor de shopfilter! Ben al enkele keren opgelicht door MaxICT (bvb iphone aan mooie prijs, veel goedkoper model geleverd).

Jammer voor alle mensen die de filter niet kennen natuurlijk. Hoe MaxICT hier nog mag op blijven is me een raadsel...
De shopfilter is leuk voor de Pricewatch, maar werkt niet voor de PriceAlert.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Erraa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-03 12:26
Man man man... Zocht ik de juiste plek om een gelijkaardige topic te starten/vraag te stellen. Kom je deze post van meer dan 5 jaar geleden tegen.

Nogmaals een oproep:
Kunnen we dit k*tbedrijf weren uit de pricewatch? Verziekt gewoon bijna elke zoekopdracht met hun fake prijzen, stock, levertermijn,...

Er is gewoon niets "echt" aan deze firma, zelfs de weinige positieve reviews blijken vervalst te zijn. Alsnog zelf ook eens een bestelling geprobeerd vorig jaar: ene excuus na het andere, waardeloze klantenservice, etc.

Tweakers.net, denk aan je community en trek nu toch eens de stekker uit deze onzin.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:08

Twazerty

AVCHDCoder developer

Erraa schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:41:
Man man man... Zocht ik de juiste plek om een gelijkaardige topic te starten/vraag te stellen. Kom je deze post van meer dan 5 jaar geleden tegen.

Nogmaals een oproep:
Kunnen we dit k*tbedrijf weren uit de pricewatch? Verziekt gewoon bijna elke zoekopdracht met hun fake prijzen, stock, levertermijn,...

Er is gewoon niets "echt" aan deze firma, zelfs de weinige positieve reviews blijken vervalst te zijn. Alsnog zelf ook eens een bestelling geprobeerd vorig jaar: ene excuus na het andere, waardeloze klantenservice, etc.

Tweakers.net, denk aan je community en trek nu toch eens de stekker uit deze onzin.
Ik voel mij wel een beetje beledigd door deze post. Ik ben een van die weinigen die een "positieve" review heeft achtergelaten. Dus je beschuldigd iedereen (inclusief mij) die een positieve review hebben geplaatst van het plaatsen van een valse review?

Ik heb toch echt 2 van de 2 bestellingen geleverd gekregen, beide keren was het artikel zeer scherp geprijsd. Dus zo "nep" is die shop niet.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:14
Helemaal geen problemen met deze shop. Beetje horn effect wss

• jimmy-chu
Twazerty schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:37:
MaxICT kost het dus minimaal 20 cent per click, ook al is het een verkeerd model of lange levertijd. Ik bestel dan niet, dus wat heeft MaxICT dan te winnen? Gooien ze niet hun eigen ruiten in door de pricewatch te "misbruiken"?
Uit dit soort berichten zou je ook kunnen denken dat jij de mensen die wel worden benadeeld aan de kant zet door te zeggen dat Maxict geen misbruik maakt (of te suggereren)

Maar denk niet dat hij jou persoonlijk hier aanvalt en dat je dat ook niet zo moet interpreteren.

• jimmy-chu
TweakerVincent schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:29:
Helemaal geen problemen met deze shop. Beetje horn effect wss
Horn effect gaat niet op als mensen hun eigen ervaringen met de shop plaatsen. Maar goed je reactie sloeg sws al nergens op want nergens hier in dit topic stond dat jij problemen had met Maxict. En dat jij geen problemen hebt met de shop zegt niet zo veel.

• bjornt
  • Laatst online: 08-03 20:42
+1 voor deze suggestie.

Zodra ik ‘MaxICT’ ergens in de pricewatch zie staan wordt het in mijn hoofd automatisch vertaald naar ‘Zucht, dooie mus’

Ik begrijp de business waarde voor Tweakers/DPG Media ook niet om hun contentkwaliteit zo te laten verlagen door een externe partner.
De omzet op de CPC zo hoog dat het acceptabel wordt? Jammer hoor.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ook een leuk voorbeeld van MaxICT, een Ryzen 9 3900x voor >5k euro!
pricewatch: AMD Ryzen 9 3900X Tray

Of is dat een manier om te zeggen dat het toch niet leverbaar is... 8)7 :+

Mooie Plaatjes   

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-03 22:57
bjornt schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:37:
+1 voor deze suggestie.

Zodra ik ‘MaxICT’ ergens in de pricewatch zie staan wordt het in mijn hoofd automatisch vertaald naar ‘Zucht, dooie mus’

Ik begrijp de business waarde voor Tweakers/DPG Media ook niet om hun contentkwaliteit zo te laten verlagen door een externe partner.
De omzet op de CPC zo hoog dat het acceptabel wordt? Jammer hoor.
ze verdienen geld aan ze en dat is waar het om gaat tegenwoordig. Tweakers is niet meer 100% de community site er moet geld verdiend worden en maxict betaalt ze denk ik genoeg elke maand.

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:45
Vanuit de Frontpage weer bij beklag gekomen over MaxICT en zo weer in dit topic. Heb de webshop reviews eens bekeken van MaxICT en letterlijk elk levend wezen geeft 1 ster, en daar tussen in staan allerlei 5 sterren reviews van MEESTAL fake accounts. De teksten die er in staan zijn ook zo ontzettend doorgestoken kaart dat je het 100% zeker weet dat Tweakers gewoon weet dat ze fake zijn, maar het omwille van financiële beweegredenen toch toestaat. Zum kotsen!

Tuurlijk zullen er ook mensen zijn met goede ervaringen, maar het meeste is toch echt negatief

[Voor 12% gewijzigd door hoi3344 op 09-11-2021 17:40]

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:36

Grvy

Bot

hoi3344 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:14:
Vanuit de Frontpage weer bij beklag gekomen over MaxICT en zo weer in dit topic. Heb de webshop reviews eens bekeken van MaxICT en letterlijk elk levend wezen geeft 1 ster, en daar tussen in staan allerlei 5 sterren reviews van fake accounts. De teksten die er in staan zijn ook zo ontzettend doorgestoken kaart dat je het 100% zeker weet dat Tweakers gewoon weet dat ze fake zijn, maar het omwille van financiële beweegredenen toch toestaat. Zum kotsen!
Twazerty schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:19:
[...]

Ik voel mij wel een beetje beledigd door deze post. Ik ben een van die weinigen die een "positieve" review heeft achtergelaten. Dus je beschuldigd iedereen (inclusief mij) die een positieve review hebben geplaatst van het plaatsen van een valse review?

Ik heb toch echt 2 van de 2 bestellingen geleverd gekregen, beide keren was het artikel zeer scherp geprijsd. Dus zo "nep" is die shop niet.
TL;DR Twazerty is geen levend wezen. :)

Dit is een account.

• hoi3344
Grvy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:28:
[...]

[...]

TL;DR Twazerty is geen levend wezen. :)
Je kunt inderdaad elk lettertje letterlijk (haha) nemen, maar tuurlijk zullen er ook mensen zijn die geen problemen ervaren. 8)7 Anders zou de webshop helemaal niet kunnen bestaan.

[Voor 7% gewijzigd door hoi3344 op 09-11-2021 17:32]

• Grvy

Grvy

Bot

hoi3344 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:31:
[...]

Je kunt inderdaad elk lettertje letterlijk (haha) nemen, maar tuurlijk zullen er ook mensen zijn die geen problemen ervaren. 8)7 Anders zou de webshop helemaal niet kunnen bestaan.
Je hele argument was alleen steekhoudend op 'het is allemaal fake' dus dat heeft niks te maken met dingen letterlijk nemen maar gewoon je argument onderuit helpen.

Het is een beetje vermoeiend dat dit topic een echo chamber is voor iedereen die Max-ICT haat. Heb je er een ervaring mee, schrijf lekker een shopreview daar is een hele aparte sectie voor.

Er zijn genoeg Tweakers met wel goede ervaringen, waarom een subdeel denkt hier genoeg gal te kunnen spuwen om heel dat bedrijf van Tweakers te bannen en dus ook de positieve ervaringen te weren begrijp ik niet.

Dit is een account.

• hoi3344
Grvy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:37:
[...]

Je hele argument was alleen steekhoudend op 'het is allemaal fake' dus dat heeft niks te maken met dingen letterlijk nemen maar gewoon je argument onderuit helpen.

Het is een beetje vermoeiend dat dit topic een echo chamber is voor iedereen die Max-ICT haat. Heb je er een ervaring mee, schrijf lekker een shopreview daar is een hele aparte sectie voor.

Er zijn genoeg Tweakers met wel goede ervaringen, waarom een subdeel denkt hier genoeg gal te kunnen spuwen om heel dat bedrijf van Tweakers te bannen en dus ook de positieve ervaringen te weren begrijp ik niet.
Zal ik hem dan aanpassen naar de meesten zijn fake? Heb je zelf al eens gekeken? Nieuwe accountjes, enige wat ze hebben gedaan is een goede review plaatsen op MaxICT. Kun je wel doen alsof ik stront praat, maar jouw verhaal slaat ook nergens op O+

• Grvy

Grvy

Bot

hoi3344 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:39:
[...]

Zal ik hem dan aanpassen naar de meesten zijn fake? Heb je zelf al eens gekeken? Nieuwe accountjes, enige wat ze hebben gedaan is een goede review plaatsen op MaxICT. Kun je wel doen alsof ik stront praat, maar jouw verhaal slaat ook nergens op O+
Dus als ik Alternate.nl van de Tweakers PW af wil halen, hoef ik alleen maar wat botjes een review te laten plaatsen? Is dat het? Want bewijs maar eens dat Max-ICT daar opdracht voor geeft.

Nogmaals; wie zijn de galspuwers in dit topic om voor -iedereen- te bepalen dat Max-ICT niet in de PW mag? Waarom telt jullie negatieve ervaring meer dan de positieve ervaring? :?

Dit is een account.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:29
hoi3344 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:14:
Vanuit de Frontpage weer bij beklag gekomen over MaxICT en zo weer in dit topic. Heb de webshop reviews eens bekeken van MaxICT en letterlijk elk levend wezen geeft 1 ster, en daar tussen in staan allerlei 5 sterren reviews van MEESTAL fake accounts. De teksten die er in staan zijn ook zo ontzettend doorgestoken kaart dat je het 100% zeker weet dat Tweakers gewoon weet dat ze fake zijn, maar het omwille van financiële beweegredenen toch toestaat. Zum kotsen!

Tuurlijk zullen er ook mensen zijn met goede ervaringen, maar het meeste is toch echt negatief
Doe niet zo hypocriet. Ik ben nu eens door de reviews heen aan het scrollen en ook de 1-tjes zien er of a) nep uit, b) zo overduidelijk geïnspireerd door DIT topic dat er geen waarde aan gehecht kan worden of c) onbekend wat is gekocht of wat de gebruiker wilde kopen noch wanneer.

Het is echt een cringe-fest aan beide kanten. Maar goed, dat is wel een beetje hoe Reviews werken...nogal zwart-wit en uiterst beïnvloedbaar.

Wees blij dat je winkels eruit kan filteren. Wanneer genoeg gebruikers dit doen dan zal Max vast ooit wel eens veranderen. En zo niet...dan heb jij er persoonlijk geen last meer van.

• jimmy-chu
Grvy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:42:
[...]

Dus als ik Alternate.nl van de Tweakers PW af wil halen, hoef ik alleen maar wat botjes een review te laten plaatsen? Is dat het? Want bewijs maar eens dat Max-ICT daar opdracht voor geeft.

Nogmaals; wie zijn de galspuwers in dit topic om voor -iedereen- te bepalen dat Max-ICT niet in de PW mag? Waarom telt jullie negatieve ervaring meer dan de positieve ervaring? :?
Een positieve ervaring is hoe het moet gaan neen negatieve ervaring hoort niet bij een bedrijf die ghoud geld verdiend aan de mensen.
Maar als ik je dit moet vertellen dan is er meer mis met je.

Ook laten mensen genoeg voorbeelden zien van producten die fout zijn en de pw daarmee verpesten dus vanwaar deze vraag gewoon lezen.

En dan als laatst je heb het over galspuwen mmaar daar zijn forum post voor.

• jimmy-chu
eric.1 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:00:
[...]

Doe niet zo hypocriet. Ik ben nu eens door de reviews heen aan het scrollen en ook de 1-tjes zien er of a) nep uit, b) zo overduidelijk geïnspireerd door DIT topic dat er geen waarde aan gehecht kan worden of c) onbekend wat is gekocht of wat de gebruiker wilde kopen noch wanneer.

Het is echt een cringe-fest aan beide kanten. Maar goed, dat is wel een beetje hoe Reviews werken...nogal zwart-wit en uiterst beïnvloedbaar.

Wees blij dat je winkels eruit kan filteren. Wanneer genoeg gebruikers dit doen dan zal Max vast ooit wel eens veranderen. En zo niet...dan heb jij er persoonlijk geen last meer van.
het probleem is dat je ze er niet echt uit kan filteren.

Verder is het lekker makkelijk om het cringe te noemen als een echte toetsenbord piraat maar als mensen een slechte ervaring hebben met een winkel of als ze zichtbaar de pw verpesten met valse prijzen wie ben jij dan om dat cringe te noemen?

• _JGC_
hoi3344 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:39:
[...]

Voldoende shops die hun klanten smeken om een review, met daarbij linkjes naar de diverse platforms, vaak met een korting op de volgende bestelling in het vooruitzicht.

Maargoed, reden dat de betreffende Tweakers mensen die over de PW gaan hier niet kijken is omdat dit topic inmiddels het "grote zeik en zanik over Max ICT" topic is geworden. Misschien kan een modje het topic even hernoemen, of desnoods op slot zetten, want discussie is er niet, het is alleen maar gezeik.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:29
jimmy-chu schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:06:
[...]

het probleem is dat je ze er niet echt uit kan filteren.

Verder is het lekker makkelijk om het cringe te noemen als een echte toetsenbord piraat maar als mensen een slechte ervaring hebben met een winkel of als ze zichtbaar de pw verpesten met valse prijzen wie ben jij dan om dat cringe te noemen?
Zoals ik al aangaf, veel van die 1-sterretjes zijn echt te vaag om serieus te nemen. Die zijn gewoon overduidelijk een review gaan schrijven n.a.v. dit topic - niet eens zozeer omdat ze een zo negatieve ervaring hebben opgedaan. Dat is even cringe als 5-sterren geven met als commentaar dat alles omtrent het bedrijf zo top is.

Op pagina 1: klagen over het niet leveren van een laptop van 7 euro. Nice. Een andere "een monitor besteld en niet aangekomen binnen een maand", dat kan iedereen zo uit hun mouw schudden, kom op. Nog even los van de oneindige "prijs op PW komt niet overeen"-klagers, welke bestelling was geplaatst? Geen.

Als iemand kritisch is op reviews, wees dat dan op alle reviews en niet zo selectief op de positieve. That's all.

[Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 09-11-2021 18:14]

• jimmy-chu
eric.1 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:13:
[...]

Zoals ik al aangaf, veel van die 1-sterretjes zijn echt te vaag om serieus te nemen. Die zijn gewoon overduidelijk een review gaan schrijven n.a.v. dit topic - niet eens zozeer omdat ze een zo negatieve ervaring hebben opgedaan. Dat is even cringe als 5-sterren geven met als commentaar dat alles omtrent het bedrijf zo top is.

Op pagina 1: klagen over het niet leveren van een laptop van 7 euro. Nice. Een andere "een monitor besteld en niet aangekomen binnen een maand", dat kan iedereen zo uit hun mouw schudden, kom op. Nog even los van de oneindige "prijs op PW komt niet overeen"-klagers, welke bestelling was geplaatst? Geen.

Als iemand kritisch is op reviews, wees dat dan op alle reviews en niet zo selectief op de positieve. That's all.
Ik had het meer over dit forum en jij over de reviews dus dat gaat een beetje langs elkaar heen.

Ik heb met eigen ogen meegemaakt hoe maxict te werk gaat en begrijp veel mensen hier gewoon.
Uit eindelijk kan je er niets tegen doen als zij na een tijdje blijven volhouden of gewoon de hoorn erop leggen en dan blijft je hart luchten op tweakers over.

• jimmy-chu
_JGC_ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:10:
[...]

Voldoende shops die hun klanten smeken om een review, met daarbij linkjes naar de diverse platforms, vaak met een korting op de volgende bestelling in het vooruitzicht.

Maargoed, reden dat de betreffende Tweakers mensen die over de PW gaan hier niet kijken is omdat dit topic inmiddels het "grote zeik en zanik over Max ICT" topic is geworden. Misschien kan een modje het topic even hernoemen, of desnoods op slot zetten, want discussie is er niet, het is alleen maar gezeik.
Wat ik niet begrijp is, wat doe jij hier dan?

Laat mensen hun hart luchten.

Als je het gezeik vind of je wilt het sluiten dan click je er toch gewoon niet op?

Plus als je het topic een beetje zou volgen dan zie je dat @Bart Zoetmulder hier laatst nog iets heeft gezegd

[Voor 6% gewijzigd door jimmy-chu op 09-11-2021 18:32]

• Grvy

Grvy

Bot

jimmy-chu schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:31:
[...]

Als je het gezeik vind of je wilt het sluiten dan click je er toch gewoon niet op?
Het forum is niet je therapeut. Een forum is een discussie platform. Dat betekent meerdere meningen en kanten. Wil je dat niet? Schrijf je in je dagboek. :)

Het feit dat @Bart Zoetmulder iets gezegd heeft, is geen kennisgeving dat het okey is om dit topic als je rant dagboek te gebruiken. ;)

[Voor 13% gewijzigd door Grvy op 09-11-2021 18:33]

Dit is een account.

• jimmy-chu
Grvy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:32:
[...]

Het forum is niet je therapeut. Een forum is een discussie platform. Dat betekent meerdere meningen en kanten. Wil je dat niet? Schrijf je in je dagboek. :)
Wie wilt dat niet? volgens mij geef jij de duimpjes aan post die het willen sluiten.

Ook zijn er meer mensen die hier posten dan mensen die het willen sluiten.
Dus als je het niet wilt click er dan niet op.

En het feit dat mensen van tweakers hier reageren en het nog steeds open is geeft wel aan dat het goed zit.

[Voor 10% gewijzigd door jimmy-chu op 09-11-2021 18:36]

• _JGC_
jimmy-chu schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:31:
[...]

Plus als je het topic een beetje zou volgen dan zie je dat @Bart Zoetmulder hier laatst nog iets heeft gezegd
Die komt even langs omdat ie is getagd, geeft een reactie, krijgt tussen het gezeik door wat feedback waar ie wat mee kan en daarna verdwijnt ie weer, want dat gezeik gaat hij niet doornemen.

Feit is: Max ICT gaat niet verdwijnen, hoeveel mensen daar ook over blijven zeiken. Nee het is niet de meest betrouwbare shop, dat heb ik zelf in de afgelopen 11 jaar ook ervaren, maar met gezond verstand hebben ze voldoende producten die ze wel gewoon zonder problemen leveren, vaak voor een hele fatsoenlijke prijs.

• jimmy-chu
Wat heeft gezond verstand ermee te maken als veel van hun producten verkeerd geprijsd zijn en daarmee de pw en notificaties verzieken?

• jimmy-chu
_JGC_ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:37:
[...]

Die komt even langs omdat ie is getagd, geeft een reactie, krijgt tussen het gezeik door wat feedback waar ie wat mee kan en daarna verdwijnt ie weer, want dat gezeik gaat hij niet doornemen.
Dat is genoeg waarom zou hij alles doornemen. Maar feit is dat als hij ergens komt en het is tegen de regels dan sluit hij het draadje.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:39

BazzH

Kei-goed...

Gefeliciteerd allen! Dit topic is inmiddels méér dan 5 jaar oud. Het bestond zelfs al vóór mijn eerste aankoop bij Max ICT, dus gelukkig wist ik waar ik aan begon. :)

Think smart........ Act stupid........

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 13:10
Grvy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:42:
[...]
Het gaat 'm vooral over het feit dat Max ICT de pricewatch verziekt door een hele reeks producten aan een onrealistisch lage prijs te adverteren, terwijl ze die producten niet aan die prijs kunnen leveren.

Naast het feit dat dit ronduit klantenbedrog is, zorgt het er voor dat er foutieve minimumprijzen worden getoond in de pricewatch. Dit is voor geen enkele tweaker een goeie zaak.
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee