Toon posts:

Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste
Acties:
  • 228.895 views

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Waarom denk je dat o.a. dit topic bestaat en de shopreviews :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 11:31
https://tweakers.net/behu...i5YMjh9ZaEKJioZF2Li0KM8Qs

Shopfilter om MaxICT uit te sluiten werkt voor geen meter.

Ik zoek hier een M-itx, SFF, max 20,28L case en krijg nog volop MaxICT te zien!

2e, 3e en 4e behuizing is het al raak.

Of doe ik iets verkeerd?

[Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-04-2021 12:31]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

HugoBoss1985 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:30:
https://tweakers.net/behu...i5YMjh9ZaEKJioZF2Li0KM8Qs

Shopfilter om MaxICT uit te sluiten werkt voor geen meter.

Ik zoek hier een M-itx, SFF, max 20,28L case en krijg nog volop MaxICT te zien!

2e, 3e en 4e behuizing is het al raak.

Of doe ik iets verkeerd?
Wat je verkeerd doet is aannemen dat het instellen bij die lijst producten onthouden wordt en dus effect heeft op het tonen van bij de prijzen* ;)

Wat het daadwerkelijk doet is het uitsluiten van winkels voor het bepalen van de laagste prijs en het aantal prijzen op die plek. Verder wordt het filter niet bewaard oid. Bij bijvoorbeeld die Jonsbo C2 zie je dat er 1 prijs (ipv 2) over is en dat de laagste prijs 58.99 euro (van Conrad) is, ipv de 43,56 die MaxICT rekent.

De voornaamste 'use case' die het nu oplost is is het voorkomen dat je allerlei producten ziet waarbij de laagste prijs van maxict je zou verleiden het product te openen om daarna teleurgesteld te raken dat alle 'goede' leveranciers veel duurder zijn. En daarnaast om te voorkomen dat je producten ziet waarbij MaxICT de enige leverancier is (of beter gezegd: waarbij alle leveranciers waren uitgesloten).

* Dat 'onthouden' is wel nog een openstaande wens, maar nu dus nog niet geïmplementeerd.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 11:31
ACM schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:54:
[...]

Wat je verkeerd doet is aannemen dat het instellen bij die lijst producten onthouden wordt en dus effect heeft het tonen van bij de prijzen* ;)

Wat het daadwerkelijk doet is het uitsluiten van winkels voor het bepalen van de laagste prijs en het aantal prijzen op die plek. Verder wordt het filter niet bewaard oid. Bij bijvoorbeeld die Jonsbo C2 zie je dat er 1 prijs (ipv 2) over is en dat de laagste prijs 58.99 euro (van Conrad) is, ipv de 43,56 die MaxICT rekent.

De voornaamste 'use case' die het nu oplost is dus voorkomen dat je allerlei producten ziet waarbij de laagste prijs van maxict je zou verleiden het product te openen om daarna teleurgesteld te raken dat alle 'goede' leveranciers veel duurder zijn. En daarnaast om te voorkomen dat je producten ziet waarbij MaxICT de enige leverancier is (of beter gezegd: waarbij alle leveranciers waren uitgesloten).

* Dat 'onthouden' is wel nog een openstaande wens, maar nu dus nog niet geïmplementeerd.
Dank voor je uitgebreide reactie en uitleg.
Helemaal duidelijk.

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:37
Duidelijk inderdaad. Het is een eerste stap in de goede richting. Ik neem aan deze stap relatief met de minste pijn geïmplementeerd kon worden en kan mij voorstellen dat op de product-detailpagina de prijzen en de grafiek naar verhouding wat meer voeten in de aarde heeft.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• FvGa
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-02 19:50
Heel fijn dat je nu winkels eruit kan filteren, maar het feit dat het nodig is zegt natuurlijk al genoeg. Consequent heeft Max de laagste prijs en onbekende levertijden in bijna alle categorieën waar ik op zoek, en soms ook nog eens doorgelinkt naar een totaal ander product. Hoe je het ook wendt of keert; er ontstaat ruis, smerige strategie. Het enige wat ze doen is traffic genereren. Zou Tweakers niet moeten willen. Maar goed, de tijd dat de pricewatch een heilige graadmeter was is voor mij al lang voorbij.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:03

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Zo zijn er nog een paar mogelijkheden die je in je custom CSS kunt zetten:

Xstra Digital Storage doorstrepen
custom css snippet: Xstra Digital Storage doorstrepen

MaxICT doorstrepen in Pricewatch
custom css snippet: MaxICT doorstrepen in Pricewatch

SiComputers doorstrepen in Pricewatch
custom css snippet: SiComputers doorstrepen in Pricewatch

Alle credits naar @MarkH NL

Ik gebruik ze al sinds ik er van weet.
(dacht ik breng het opnieuw onder de aandacht)

Voorbeeld:
https://tweakers.net/fotoalbum/image/mv291iU1CsuR4B4y6wVrq435.png
Dit werkt dus voor bovengenoemde shops

Review sterretjes andere kleur:
Review sterrenkleurtjes (rood/geel/oranje/groen/donkergroen)
custom css snippet: Review sterrenkleurtjes (rood/geel/oranje/groen/donkergroen)

[Voor 13% gewijzigd door ApC_IcE op 10-05-2021 22:07]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 13:06
Heb een vrij lange tijd niet meer bij maxict besteld vanwege de ellende die de meeste wel herkennen.

Toch besloten om ze een kans te geven en een product te bestellen die op voorraad is (en werd zelfs telefonisch bevestigd).

Na betaling bleef de order status ruim een week (9 dagen) op dezelfde status staan, nadat ik heb gebeld met ze gingen ze contact opnemen met de backoffice en zouden ze mij terug bellen of mailen.

Niet gebeurt en zelf maar de status opgevraagd, product niet op voorraad en kan gemiddeld 2 weken duren.

Dus al en al moet ik gemiddeld 1 maand wachten op een product die volgens hun zeker weten op voorraad is.

Ik ben klaar met maxict.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 13:06

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Voor degenen die feedback willen geven op het shopfilter: [Feedbacktopic] Shopfilter

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +8Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
WP_Pj schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:31:
Alleen waarom zou je gelijk het meest zware middel inzetten en de hele shop weren uit de Pricewatch? Dan zijn ze dus ook niet meer te monitoren d.m.v. reviews in de PW.

Het zou allereerst al een hele mooie stap voorwaarts zijn om color coding aan de sterren toe te voegen zonder custom CSS, en dat felbegeerde shopfilter waardoor je Max ICT niet eens meer hoeft te zien als je er toch niet wilt bestellen.

Voor zover ik weet is er voor geen enkele andere webshop zo'n langslepend forum, dat laat wel zien dat er toch wel een hoop mis gaat (al laten de shopreviews dat ook zien), misschien is een waarschuwingsschildje in de PW een idee voor shops die ≤2,5 ster hebben en ze zo extra motivatie krijgen om de dienstverlening te verbeteren. Dit is wel flink off topic en meer iets voor een nieuw topic
Ik heb niet het hele topic gevolgd maar als het waar is dan is Max ICT toch gewoon zwaar in overtreding met de Algemene Voorwaarden van de Pricewatch? Waarom matsen met een filteroptie ipv gewoon aan de afspraken uit het contract te houden ?

Zie onderdeel 5 van het contract:

https://dpgtechnology.nl/...rs-Hardware-Info.docx.pdf

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-05 05:55
Geld is macht. Zolang Tweakers gesponserd wordt zal het niet 1.. 2.. verdwijnen. Wel een schande uiteraard dat zij er nog tussenstaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:30
Dit is wel een beetje overdreven. Ik heb 3 bestellingen bij MaxICT geplaatst, in 2016, 2018 en 2020. De 2016 was veel te laat, maar €50 voor 2 sticks ddr2 geheugen (voor server) is zeer goedkoop dus kon ik niet klagen. De tweede waren 2 kabels, een dag te laat en de derde was geheugen, optijd geleverd. Zo erg is mijn ervaring niet.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-05 18:04
Waarom brengt tweakers niet gewoon een standaard filter in stelling bij pricewatch?

(Waar de gebruiker dan eventueel op eigen initiatief van kan afwijken door aan te vinken dat men dropshippers wenst mee te nemen in de vergelijking.)

En waarom wordt twee en een halve ster aangeduid met de kleur groen trouwens? Het lijkt me wenselijk daar geel of oranje van te maken gezien een dergelijke misplaatste "visual cue" wellicht als misleidend ervaren kan worden door sommige gebruikers..

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DLSS schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:45:
Waarom brengt tweakers niet gewoon een standaard filter in stelling bij pricewatch?

(Waar de gebruiker dan eventueel op eigen initiatief van kan afwijken door aan te vinken dat men dropshippers wenst mee te nemen in de vergelijking.)

En waarom wordt twee en een halve ster aangeduid met de kleur groen trouwens? Het lijkt me wenselijk daar geel of oranje van te maken gezien een dergelijke misplaatste "visual cue" wellicht als misleidend ervaren kan worden door sommige gebruikers..
Omdat tweakers het belangrijker vindt om geld te verdienen aan MaxICT e.d. dan de tweakers op de eerste plaats te zetten.

Er zijn overigens wel wat mogelijkheden via CustomCSS om dingen aan te passen:

custom css snippet: SiComputers doorstrepen in Pricewatch
custom css snippet: Review sterrenkleurtjes (rood/geel/oranje/groen/donkergroen)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +13Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:08
CyberMania schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:48:
[...]

Ik heb niet het hele topic gevolgd maar als het waar is dan is Max ICT toch gewoon zwaar in overtreding met de Algemene Voorwaarden van de Pricewatch? Waarom matsen met een filteroptie ipv gewoon aan de afspraken uit het contract te houden ?

Zie onderdeel 5 van het contract:

https://dpgtechnology.nl/...rs-Hardware-Info.docx.pdf
ach dit topic loopt al sinds woensdag 19 oktober 2016 14:55 en Tweakers denkt dat hun pricewatch de heilige graal is op het internet, Hij is best goed inderdaad maar zit ook vol met fouten zoals Max ICT. Tweakers heeft in het verleden aangetoond dat ze niet bereid zijn actie te ondernemen omdat ze dan een klant kwijt raken... ook extra ontwikkelingen met shops weg filteren is te veel moeite want ja dat vinden klanten geen goed filter want dan kunnen we ze uitsluiten. Wij zitten opgescheept met meuk als Max ICT en moeten maar met Custom CSS aan de haal om dat product van ze werkbaar te maken :+

[Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 19-07-2021 10:51]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Acties:
  • +2Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 19:21

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Heb al meerdere keren iets besteld bij MaxICT en zij leveren voor de prijs die zij aangeven en heb heeeeel weinig tot geen problemen ervaren met de gekochte spullen.
Heb voor 1000-en euro's bij hen besteld.

Zij kopen in bij leveranciers door EUropa heen waardoor zij goedkoper kunnen leveren -> grijze import.

Bij moeilijk te leveren producten merk ik dat de levertijd kan veranderen, maar dat is voor elke winkel zo -> GPU's / Laptops

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:38
ik snap het niet, die shopfilter is er toch al heel lang?

[Feedbacktopic] Shopfilter

@HKLM_ , @Help!!!! , @DLSS , @Smit260
Wat missen we dan nog?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kheos schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:31:
ik snap het niet, die shopfilter is er toch al heel lang?

[Feedbacktopic] Shopfilter

@HKLM_ , @Help!!!! , @DLSS , @Smit260
Wat missen we dan nog?
Help!!!! in "[Feedbacktopic] Shopfilter"

PC Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-05 18:04
Help!!!! schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:04:
[...]

Omdat tweakers het belangrijker vindt om geld te verdienen aan MaxICT e.d. dan de tweakers op de eerste plaats te zetten.

Er zijn overigens wel wat mogelijkheden via CustomCSS om dingen aan te passen:

custom css snippet: doorstrepen in Pricewatch
Een heel begrijpelijke reden, uiteraard moet er geld verdiend worden. Ik vraag me alleen af of er in de praktijk veel geld op de plank blijft liggen.

Het is niet zo dat elke sale verloren is bij het instellen van een standaard filter. Veel mensen zullen hoogstwaarschijnlijk alsnog het product dat ze wensen kopen bij een andere shop.

(Of uiteraard via een dropshipper als ze dat op eigen beweging willen betrekken bij de vergelijking).

Custom CSS is gaaf voor tweakers maar het zijn vooral klanten die niet thuis zijn in het wereldje die het snelst de vergissing zullen maken. Onwetend dat ze bij een dropshipper bestellen.

Ook niet-tweakers en nieuwe tweakers gebruiken wel eens pricewatch. Ik denk dat zij, gemiddeld, beter bediend zijn met eerder genoemd standaard filter en een mutatie in de kleuraanduiding.

Een iets betere ervaring voor niet-tweakers en nieuwe tweakers zal, gespreid over duizenden bezoekers, wellicht tot iets meer gebruik leiden. (Wat dan ook weer deels de kosten van het standaard filter dekt).

Om dit aan te tonen zou in dit scenario een A/B test ideaal zijn. (Standaard filter met mutatie in de kleuraanduiding versus de huidige Pricewatch)

Met die data kan men dan uiteindelijk een gedegen beslissing nemen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rerebobo
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online
crzyhiphopazn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:25:
Bij moeilijk te leveren producten merk ik dat de levertijd kan veranderen, maar dat is voor elke winkel zo -> GPU's / Laptops
Niet zo vaak als bij MaxICT. Als een andere winkel zegt 3-5 dagen levertijd is dat ook zo. Bij MaxICT is het altijd nog maar de vraag en eerder regel dan uitzondering dat het 3-5 weken is ipv 3-5 dagen. Als het meezit.

Dat krijg je met dropshippers die zelf geen voorraad hebben. En ook niet bijhouden hoeveel voorraad hun leverancier heeft. En al weten ze het, ze passen bewust de levertijd niet aan want dat kan klanten kosten.
Ze pakken liever je geld in de hoop dat je niet annuleert. Dat jij vol goede hoop zit te wachten en steeds meer gefrustreerd raakt is hun een zorg. Zo’n winkel moet je niet bij willen kopen. Gun je geld een ander bedrijf die wel om haar klanten geeft.

MaxICT hoort niet thuis in de pricewatch.

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Rerebobo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:54:
[...]

Niet zo vaak als bij MaxICT. Als een andere winkel zegt 3-5 dagen levertijd is dat ook zo. Bij MaxICT is het altijd nog maar de vraag en eerder regel dan uitzondering dat het 3-5 weken is ipv 3-5 dagen. Als het meezit.

Dat krijg je met dropshippers die zelf geen voorraad hebben. En ook niet bijhouden hoeveel voorraad hun leverancier heeft. En al weten ze het, ze passen bewust de levertijd niet aan want dat kan klanten kosten.
Ze pakken liever je geld in de hoop dat je niet annuleert. Dat jij vol goede hoop zit te wachten en steeds meer gefrustreerd raakt is hun een zorg. Zo’n winkel moet je niet bij willen kopen. Gun je geld een ander bedrijf die wel om haar klanten geeft.

MaxICT hoort niet thuis in de pricewatch.
Ik snap je punt.
Tot nu toe heb ik geen problemen met hen gehad ook niet met aftercare.
Geld is netjes terug gestort.

Goed dat Tweakers een filter optie heeft ingebouwd.
Iedereen tevreden

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +7Henk 'm!

• TrapShot
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-05 23:04
Een bende oplichters zijn het! Heb het vandaag zelf mogen ondervinden. Eerste en ineens laatste bestelling die ik er ooit zal plaatsen. Ongelooflijk wat ze denken zich te kunnen veroorloven. Ik onderneem in ieder geval juridische stappen om mijn gelijk te halen. Aan dit draadje te zien is dit ook totaal niet onverwacht.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
crzyhiphopazn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:57:
[...]

Goed dat Tweakers een filter optie heeft ingebouwd.
Iedereen tevreden
Die filter werkt nog steeds niet goed.
Als je MaxICT selecteerd als niet meenemen komen ze alsnog tevoren in de resultaten.
Selecteer je alle andere winkels en MaxICT niet dan komt hij ook nog steeds tevoorschijn.
Heb hier vorige week nog een topic voor gemaakt in schop een modje of ergens.
In de toekomst zou dit moeten gaan werken. Vooralsnog niet.

Niet iedereen tevreden dus.
Die winkel komt nog steeds vaak als goedkoopste in de lijst of als enige die ze heeft. Terwijl ze het product eens hebben maar er 4 weken levertijd staat!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Rerebobo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:10:
[...]

Die filter werkt nog steeds niet goed.
Als je MaxICT selecteerd als niet meenemen komen ze alsnog tevoren in de resultaten.
Selecteer je alle andere winkels en MaxICT niet dan komt hij ook nog steeds tevoorschijn.
Heb hier vorige week nog een topic voor gemaakt in schop een modje of ergens.
In de toekomst zou dit moeten gaan werken. Vooralsnog niet.

Niet iedereen tevreden dus.
Die winkel komt nog steeds vaak als goedkoopste in de lijst of als enige die ze heeft. Terwijl ze het product eens hebben maar er 4 weken levertijd staat!
Was in de veronderstelling dat het wel werkte.
Ach ja gewoon voorbij die winkel kijken dan maar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rerebobo
  • Niet online
crzyhiphopazn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:14:
[...]

Was in de veronderstelling dat het wel werkte.
Ach ja gewoon voorbij die winkel kijken dan maar.
Yup maar helaas zijn ze vaak de goedkoopste of enige die zogenaamd het model op voorraad hebben dus het maakt zoeken onnodig gecompliceerd en tijdrovend. En teleurstellend.

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:23
Ik zit nu naar een wedstrijd van Willem II te kijken en zie dat Max ICT een sponsor is van de voetbalclub, blijkbaar al sinds 2019. Kon niet snel een datum zien wanneer de sponsoring intensiever is geworden maar hier wel de aankondiging.

Ik hoop niet dat dit een soort DSB Bank constructie gaat worden dat er mensen flink gedupeerd worden om de hobby van de eigenaar/eigenaren te voorzien. Voor de mensen die dit eventueel niet weten. Dirk Scheringa, de eigenaar van DSB Bank, gebruikte z'n imperium van toendertijd vooral om kunst en de voetbal club AZ te kopen.

Nou vind ik "mensen naaien" nog onetischer met hypotheken en dergelijke producten dan wat Max ICT doet maar ik vind de vele reclame nu in de Willem II stadion voor deze toko niet echt fijn om naar te kijken. :(

Ik post dit vooral zodat jullie kunnen zien wat er met het geld van de werkwijze van MaxICT mee wordt gedaan. Echt geen kleine shop meer in mijn ogen vanaf nu.

[Voor 8% gewijzigd door polopolo150 op 15-08-2021 17:07]

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 11:46
Het valt me wel op dat er in dit topic ook mensen zijn die positieve ervaringen plaatsen, maar die worden massaal genegeerd. Zelf geen ervaring met Max ICT, maar omdat men niet ingaat op positieve reacties, lijkt het eerder een soort ranttopic…

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:30
TheVivaldi schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:57:
Het valt me wel op dat er in dit topic ook mensen zijn die positieve ervaringen plaatsen, maar die worden massaal genegeerd. Zelf geen ervaring met Max ICT, maar omdat men niet ingaat op positieve reacties, lijkt het eerder een soort ranttopic…
Is het ook... Ik heb zelf meer problemen gehad met Alternate en Megekko dan met Max.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-06 20:43
TheVivaldi schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:57:
Zoals eerder gezegd: dit topic gaat niet over de keren dat het goed gaat. Tuurlijk gaan er ook bestellingen goed, dat mag ik hopen. Dat is het absolute minimum wat een winkel moet doen. Maar het is niet alsof je met elke bestelling die goed gaat, de behoorlijke hoeveelheid bestellingen die slecht gaan compenseert.

Het is hier geen reviewtopic, het gaat erom dat mensen klaar zijn met een webshop die veel te vaak liegt over de levertijden, en daarmee de resultaten in de pricewatch verknalt. Iemand die wèl zijn bestelling op tijd krijgt, verandert daar niks aan

Share and Enjoy!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:34
Er is inmiddels een filter waarmee je shops kunt uitsluiten, verder is dit topic alleen maar een rant-topic op Max ICT. Zoals ook het bericht waarmee dit topic omhoog werd geschopt: laat ze lekker een voetbalploeg sponsoren, waar maak je je druk om?

• FrankHe
Benoemen wat benoemd moet worden. Shops die leugens verkopen moeten ontmaskerd worden aangezien ze de Pricewatch vervuilen en minder bruikbaar maken. Dat is de kern van het probleem dat in dit topic is aangekaart.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52

BazzH

Kei-goed...

FrankHe schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:42:
Benoemen wat benoemd moet worden. Shops die leugens verkopen moeten ontmaskerd worden aangezien ze de Pricewatch vervuilen en minder bruikbaar maken. Dat is de kern van het probleem dat in dit topic is aangekaart.
Nou moeten..... dat vind jij dan.
Als er shops geweerd gaan worden uit de pricewatch (Max ICT bijvoorbeeld) dan zou hij voor mij dus minder bruikbaar worden. Het is een pricewatch, geen keurmerk. Ik zou zo weer bestellen bij Max ICT.

Deze discussie gaat toch nooit ophouden. Je kunt je pijlen dan misschien beter richten op methodes om de pricewatch voor iedereen bruikbaar te houden. En dan kom je snel op een verdere doorontwikkeling van filter-mogelijkheden en dynamische stats die op de gefilterde data gebaseerd worden. Leuke uitdaging, dat wel.

Als we shops willen gaan "keuren", dan zullen we een keurmerk moeten toevoegen. Op zich ook een optie, als je dan filteren kunt op "Tweakers Approved Shops". Maar dan moeten we nog wel even invullen aan welke criteria een "Tweakers Approved Shop" moet voldoen en wie er in de ballotage commissie plaats mag nemen (en hoe duur het labeltje gaat worden voor de shop zelf, maar dat is voor ons niet direct heel relevant).

Iemand merkt hierboven in een kick op dat Max ICT blijkbaar "geen klein shopje meer is". Dat klopt, dat zijn ze niet. Volgens mij halen ze al best veel omzet uit kleinzakelijk en MKB. Daar ken ik ze ook van (+ dat ze in Tilburg zitten en in die regio liggen mijn "roots").

[Voor 13% gewijzigd door BazzH op 19-08-2021 10:59]

Think smart........ Act stupid........

• FrankHe
BazzH schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

Nou moeten..... dat vind jij dan.
Als er shops geweerd gaan worden uit de pricewatch (Max ICT bijvoorbeeld) dan zou hij voor mij dus minder bruikbaar worden. Het is een pricewatch, geen keurmerk. Ik zou zo weer bestellen bij Max ICT.

Deze discussie gaat toch nooit ophouden. Je kunt je pijlen dan misschien beter richten op methodes om de pricewatch voor iedereen bruikbaar te houden. En dan kom je snel op een verdere doorontwikkeling van filter-mogelijkheden en dynamische stats die op de gefilterde data gebaseerd worden. Leuke uitdaging, dat wel.

Als we shops willen gaan "keuren", dan zullen we een keurmerk moeten toevoegen. Op zich ook een optie, als je dan filteren kunt op "Tweakers Approved Shops". Maar dan moeten we nog wel even invullen aan welke criteria een "Tweakers Approved Shop" moet voldoen en wie er in de ballotage commissie plaats mag nemen (en hoe duur het labeltje gaat worden voor de shop zelf, maar dat is voor ons niet direct heel relevant).

Iemand merkt hierboven in een kick op dat Max ICT blijkbaar "geen klein shopje meer is". Dat klopt, dat zijn ze niet. Volgens mij halen ze al best veel omzet uit kleinzakelijk en MKB. Daar ken ik ze ook van (+ dat ze in Tilburg zitten en in die regio liggen mijn "roots").
Fijn om te horen dat u in ieder geval zo weer iets zou bestellen bij de Max mensen. Mij niet gezien, heb uitermate slechte ervaringen met die hut en ben hierin duidelijk niet de enige. Wanneer ik in de Pricewatch zoek en iets snel moet hebben dan kijk ik naar beschikbaarheid, ook al is het elders iets duurder, soms moet je gewoon iets de volgende dag of voor het einde van de week hebben om door te kunnen. Er zijn dus enkele winkels, en een specifieke winkel in het bijzonder, die zowel op de Pricewatch als in de eigen webshop aangeven een bepaald product binnen 24 uur uit eigen voorraad te kunnen leveren, niet tegen de laagste prijs. Na bestelling duur het vervolgens TWEE WEKEN voordat ze het product opsturen. En dan waarschijnlijk alleen omdat ik er ondertussen een correspondentie van zes e-mails op heb zitten. Er zijn dus gegoede rederen waarom dit topic nog steeds bestaat.

Een ander geval is de nepbeprijzing. Doen alsof je een product tegen een bodemprijs kunt leveren, maar dat product simpelweg nooit leveren. Er is een reden waarom dit topic er nog steeds is.

• _JGC_
FrankHe schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:10:
[...]

Fijn om te horen dat u in ieder geval zo weer iets zou bestellen bij de Max mensen. Mij niet gezien, heb uitermate slechte ervaringen met die hut en ben hierin duidelijk niet de enige. Wanneer ik in de Pricewatch zoek en iets snel moet hebben dan kijk ik naar beschikbaarheid, ook al is het elders iets duurder, soms moet je gewoon iets de volgende dag of voor het einde van de week hebben om door te kunnen. Er zijn dus enkele winkels, en een specifieke winkel in het bijzonder, die zowel op de Pricewatch als in de eigen webshop aangeven een bepaald product binnen 24 uur uit eigen voorraad te kunnen leveren, niet tegen de laagste prijs. Na bestelling duur het vervolgens TWEE WEKEN voordat ze het product opsturen. En dan waarschijnlijk alleen omdat ik er ondertussen een correspondentie van zes e-mails op heb zitten. Er zijn dus gegoede rederen waarom dit topic nog steeds bestaat.

Een ander geval is de nepbeprijzing. Doen alsof je een product tegen een bodemprijs kunt leveren, maar dat product simpelweg nooit leveren. Er is een reden waarom dit topic er nog steeds is.
Elke shop heeft zo z'n nukken, de shopreviews staan er vol mee. Er is eentje die schijt heeft aan correcte prijzen en leverdata, die heb je hier. Er zijn een aantal die schijt hebben aan aftersales, dat staat ook wel in de shopreviews omschreven. Ieder z'n eigen ding...

Er is een filter ingebouwd die het mogelijk maakt om je favoriete shop uit te sluiten, doe er je voordeel mee.

• FrankHe
_JGC_ schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:19:
[...]

Elke shop heeft zo z'n nukken, de shopreviews staan er vol mee. Er is eentje die schijt heeft aan correcte prijzen en leverdata, die heb je hier. Er zijn een aantal die schijt hebben aan aftersales, dat staat ook wel in de shopreviews omschreven. Ieder z'n eigen ding...

Er is een filter ingebouwd die het mogelijk maakt om je favoriete shop uit te sluiten, doe er je voordeel mee.
Het filter wordt gebruikt, maakt u zich daar maar geen zorgen over. Ook worden familie en vrienden hierover uitgebreid geinstrueerd.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

FrankHe schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 16:43:
[...]

Het filter wordt gebruikt, maakt u zich daar maar geen zorgen over. Ook worden familie en vrienden hierover uitgebreid geinstrueerd.
Mooi dat je je kennissen en familie instrueert om bij te dragen aan je kruistocht tegen Max ICT. Ik vrees alleen wel dat het min of meer onbegonnen werk is om Tweakers mee te krijgen in die kruistocht. Dat is gewoon verspilde moeite. Ik denk dat je meer kans maakt met concrete ideeën over het verder uitbreiden van het filter. Ik denk dat daar nog genoeg te verbeteren of toe te voegen is, wat júist in jouw voordeel zal werken.

Mocht je Tweakers tóch zover kunnen krijgen om Max ICT te blokkeren, laat het me dan vooral even weten. Dan heb ik ook nog wel een klein lijstje met shops die eruit kunnen.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Het zou het sterretjes systeem ook een beetje overbodig maken natuurlijk als je alle slechte shops er uit wil halen. Ik ben wel nog steeds van mening dat tweakers het kleurenschema van het sterretjessysteem zou moeten aanpassen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• FrankHe
BazzH schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:11:
[...]

Mooi dat je je kennissen en familie instrueert om bij te dragen aan je kruistocht tegen Max ICT. Ik vrees alleen wel dat het min of meer onbegonnen werk is om Tweakers mee te krijgen in die kruistocht. Dat is gewoon verspilde moeite. Ik denk dat je meer kans maakt met concrete ideeën over het verder uitbreiden van het filter. Ik denk dat daar nog genoeg te verbeteren of toe te voegen is, wat júist in jouw voordeel zal werken.

Mocht je Tweakers tóch zover kunnen krijgen om Max ICT te blokkeren, laat het me dan vooral even weten. Dan heb ik ook nog wel een klein lijstje met shops die eruit kunnen.
Het kost lang niet zoveel moeite hoor. Het doel is om de Pricewatch bruikbaar te houden en grote teleurstellingen bij familie en vrienden te voorkomen. Zolang er shops zijn die de Pricewatch moedwillig vervuilen met beloftes die ze niet waarmaken, snelle levering en / of lage prijs die niet worden nagekomen dan blijven we dat in dit onderwerp aankaarten.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

FrankHe schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:53:
[...]

Het kost lang niet zoveel moeite hoor. Het doel is om de Pricewatch bruikbaar te houden en grote teleurstellingen bij familie en vrienden te voorkomen. Zolang er shops zijn die de Pricewatch moedwillig vervuilen met beloftes die ze niet waarmaken, snelle levering en / of lage prijs die niet worden nagekomen dan blijven we dat in dit onderwerp aankaarten.
Oh, dan houden we er niet veel over waarschijnlijk. Dan ken ik zelfs al wat grote namen die zouden moeten verdwijnen. Maakt het voor mij niet bruikbaarder, als pricewatch. Het is geen keurmerk, dus daar gebruik het ook niet voor. Afhankelijk van wat ik zoek, zal ik Max ICT wél of níet meenemen. Ze gebruiken veel (ook grijze?) inkoopkanalen en bij bepaalde producten en prijzen weet ik gewoon dat ik Max even links moet laten liggen, tenzij ik een gokje zou willen wagen. Mazzeltje voor mij: die producten zoek ik meestal toch niet.

• jimmy-chu
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-05 11:46
BazzH schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:01:
[...]

Oh, dan houden we er niet veel over waarschijnlijk. Dan ken ik zelfs al wat grote namen die zouden moeten verdwijnen. Maakt het voor mij niet bruikbaarder, als pricewatch. Het is geen keurmerk, dus daar gebruik het ook niet voor. Afhankelijk van wat ik zoek, zal ik Max ICT wél of níet meenemen. Ze gebruiken veel (ook grijze?) inkoopkanalen en bij bepaalde producten en prijzen weet ik gewoon dat ik Max even links moet laten liggen, tenzij ik een gokje zou willen wagen. Mazzeltje voor mij: die producten zoek ik meestal toch niet.
Ik was ook vel tegen Maxict ik heb me stelling wel een beetje bijgesteld en merk dat het wel iets beter gaat maar vooral vroeger maakte ze er een potje van bij Maxict.

Maar merk hier wel veel mensen die andere mensen hun problemen kleiner willen maken of gewoon weg willen wegwuiven met een goede ervaring en zo werkt het niet. Dit topic is begonnen omdat ze zo een rotzooi maakte met hun valse prijzen in de pw, dat als je op zoek was naar een aantal producten je de pw niet eens meer kon gebruiken.

En verder is of was hun afhandeling vaak ook zeer slecht waardoor mensen zich zijn gaan afvragen of tweakers wel met zulke winkels samen zou moeten willen werken.

Maar er zijn nu al zoveel andere mindere goede winkels aan de pw toegevoegd.
Dat Maxict sowieso wel een plaats verdiend hierin.
Ook denk ik dat het hele landschap is veranderd tweakers is niet meer wat het was en is een groot commercieel bedrijf geworden en ook de webshops zijn veel groter geworden en de service een stuk minder.

Dus als samenvatting denk ik dat de oplossing met de filters nog wel iets uitgebreider mag maar verder wel een goede oplossing is.

• _JGC_
@jimmy-chu Als je shops gaat weggooien omdat ze X of Y doen ga je eigen rechter spelen. Op je eigen platform mag dat, maar dan moet je wel consequent zijn daarin. Gevolg is dat er meer shops zullen verdwijnen. Als bezoeker erachter komt dat de pricewatch incompleet is lopen ze weg of gaan ze googlen, en wie staat daar bovenaan in Google Shopping?

Liever het huidige systeem met een filter die je kunt inschakelen en de shopreviews erbij in het overzicht. Als ik nu een wasmachine of vaatwasser zoek kan ik Max gewoon uitfilteren. Als ik weet wat ik moet hebben en max is daarbij de goedkoopste en heeft het in eigen magazijn of hetzelfde aantal als Azerty opgeeft bij de externe leverancier, dan is Max verder prima.

• jimmy-chu
_JGC_ schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:05:
@jimmy-chu Als je shops gaat weggooien omdat ze X of Y doen ga je eigen rechter spelen. Op je eigen platform mag dat, maar dan moet je wel consequent zijn daarin. Gevolg is dat er meer shops zullen verdwijnen. Als bezoeker erachter komt dat de pricewatch incompleet is lopen ze weg of gaan ze googlen, en wie staat daar bovenaan in Google Shopping?

Liever het huidige systeem met een filter die je kunt inschakelen en de shopreviews erbij in het overzicht. Als ik nu een wasmachine of vaatwasser zoek kan ik Max gewoon uitfilteren. Als ik weet wat ik moet hebben en max is daarbij de goedkoopste en heeft het in eigen magazijn of hetzelfde aantal als Azerty opgeeft bij de externe leverancier, dan is Max verder prima.
Dat is ook wat ik een beetje zei alleen dan met een wat betere filter.

Er zitten nu zoveel slecht sites in de pw.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Volgensmij is vrijwel iedereen het er wel over eens dat shops als MaxICT gewoon kunnen blijven als er een goed werkend filter is. Die lijn is sinds de topicstart allang prevalerend geworden dus die laatste serie posts gaan imho eigenlijk nergens over.

Probleem is alleen dat dat filter eindeloos gerekt is en nog steeds niet afdoende is.

Zodra er een site breed filter is wat je één keer globaal kan instellen (set and forget) kan di topic vermoedelijk gesloten worden.

PC Specs

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005

DirtyBird

Praktiserend denker

Het is toch ook een waarshuwingstopic tegen de praktijken van valse levertijden en prijzen? Daar verander je niks aan met een filter.
Dat het topic er nog steeds is en in actieve topics naar boven blijft komen, zorgt wel voor aandacht en bewustwording bij veel tweakers denk ik.
Dat is wellicht kut voor Max als ze werkelijk hun praktijken zouden beteren, maar dat is dan maar zo. Daar zijn ze uiteindelijk zelf mee begonnen.

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:56

Grvy

Bot

DirtyBird schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:26:
Het is toch ook een waarshuwingstopic tegen de praktijken van valse levertijden en prijzen? Daar verander je niks aan met een filter.
Dat het topic er nog steeds is en in actieve topics naar boven blijft komen, zorgt wel voor aandacht en bewustwording bij veel tweakers denk ik.
Dat is wellicht kut voor Max als ze werkelijk hun praktijken zouden beteren, maar dat is dan maar zo. Daar zijn ze uiteindelijk zelf mee begonnen.
Het topic komt steeds naar boven omdat mensen een persoonlijke vendetta lijken te hebben tegen Max-ICT.
Die blijven posten en eisen terwijl het standpunt van Tweakers allang gecommuniceerd is.

Niks voldoet, het huidige filter niet, alle oplossingen die hier gegeven zijn niet. Het enigste wat voldoet is Max-ICT aan het kruis nagelen en ze voor de eeuwigheid verdoemen voor alle ellende en rampen die ze veroorzaakt hebben. O-)

Dit is een account.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Met het filter is de oplossing er denk ik wel. Als je meer wil zou ik het civielrechtelijk gaan zoeken. (Je zal weldra merken dat je weinig hebt om tweakers mee om de oren te slaan)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag van wokeness! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Grvy schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:31:
[...]

Het topic komt steeds naar boven omdat mensen een persoonlijke vendetta lijken te hebben tegen Max-ICT.
Die blijven posten en eisen terwijl het standpunt van Tweakers allang gecommuniceerd is.

Niks voldoet, het huidige filter niet, alle oplossingen die hier gegeven zijn niet. Het enigste wat voldoet is Max-ICT aan het kruis nagelen en ze voor de eeuwigheid verdoemen voor alle ellende en rampen die ze veroorzaakt hebben. O-)
Welke oplossingen dan? Het filter is halfbakken dat kan een klein kind nog wel zien.

PC Specs

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Het waarschuwen voor de praktijken gebeurt als het goed is via de shopreviews. Verder vind ik dat Tweakers geen verantwoordelijkheid draagt voor de zaak.
Ik vind het wel twijfelachtig dat ze een soort partnerschap lijken te zijn aangegaan, gegeven de website van Max. Daarin zou tweakers beter kunnen aansluiten bij het sentiment van de directe gebruikers/klanten.

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• jimmy-chu
Grvy schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:31:
[...]

Reacties zoals dit vind ik ook nergens op slaan.

Als je een probleem hebt met maxict waarbij ze met opzet mensen zwaar misleiden of bedriegen vind ik best dat je dat op tweakers forum kunt plaatsen.

Als je je zo ergert aan dit soort post vraag ik me af waarom je steeds blijft lezen en reageren in dit topic.

• jimmy-chu
DirtyBird schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:34:
Het waarschuwen voor de praktijken gebeurt als het goed is via de shopreviews. Verder vind ik dat Tweakers geen verantwoordelijkheid draagt voor de zaak.
Ik vind het wel twijfelachtig dat ze een soort partnerschap lijken te zijn aangegaan, gegeven de website van Max. Daarin zou tweakers beter kunnen aansluiten bij het sentiment van de directe gebruikers/klanten.
Ik vind ook niet dat tweakers verantwoordelijk is. Maar de tweakers van vroeger zou zeker tegen deze praktijken zijn en was meer een communitie.
Nu ik zie dat het een hele andere site is geworden, leg ik me er ook bij neer en gebruik de pw gewoon op een andere manier.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:42
Ik gok dat een hoop mensen een prijsalert hebben gekregen voor een goedkope videokaart die maxict niet kan leveren vandaag. ;)

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:30
Heb toch wel wat wisselende recente ervaringen bij MaxICT en begrijp inmiddels wel de frustraties die hier geuit worden. De afgelopen maanden heb ik -vanwege het thuiswerken- verschillende orders geplaatst bij MaxICT, 4 om precies te zijn. Ik wou ze het voordeel van de twijfel geven, maar begin langzamerhand toch wat frustratie op te bouwen.

Order 1: Laptop standaard van €50 (Adviesprijs), op voorraad, volgende dag geleverd. Helemaal prima.
Order 2 (02/09): Monitor van €960, verwachte levertijd 8 dagen. Dat is inmiddels een maand geleden. Staat nu weer op voorraad op de site voor €1.308
Order 3: Ergotron HX Monitor arm van €245 (Adviesprijs) voor bovenstaande order. Volgende dag geleverd.
Order 4: Ergotron HX Monitor arm voor €187. Product verdwenen van de site. Na mailwisseling werd duidelijk gemaakt dat ze deze niet konden leveren. Stond daarna weer op voorraad op de site voor €249

De 2 bestellingen waarbij ik enkele tientjes voordeel had (geen noemenswaardig verschil t.o.v. de concurrentie) zijn tot vandaag nog steeds niet geleverd vanwege voorraad problemen. Vervolgens worden de prijzen verhoogd tot vér boven de adviesprijzen en zijn ze opeens wel leverbaar?

Ik moet toegeven dat de klantenservice wel vlot reageert, zowel via mail of telefonisch. De boodschap die je dan alleen krijgt is totaal niet bruikbaar ("wij weten het ook niet", "de leverancier..."). Toch herken ik wel een patroon waarbij ze actief bezig zijn om de goedkoopste te zijn in de Pricewatch, maar vervolgens deze producten simpelweg niet uitleveren.

De 'aanbiedingen' zijn niet dusdanig dat ze onrealistisch zijn. Waarom ze vervolgens de één op de andere dag van 'goedkoopste' naar honderden euro's boven de adviesprijs maar wél voorraad is mij volstrekt onduidelijk? Waarom zouden ze die monitor voor €1.308 wel kunnen leveren, maar leveren ze mijn bestelling van €970 niet eerst uit zodra er voorraad is (mijn verwachting is dat beide niet geleverd kunnen worden en je hoe dan ook wachten moet, maar zet dat dan ook op je website en adverteer niet met voorraad).

Is MaxICT een oplichter; nee.
Is MaxICT een betrouwbare partij; nee.
Zou MaxICT geweerd moeten worden van Tweakers; ik denk het wel ja.

Ik verwacht geen Coolblue service, maar dat hier meer speelt dan een paar kleine foutjes in het systeem en het onderdeel is van hun bedrijfsstrategie, maakt het dat Tweakers consumenten best in bescherming mag nemen.

Vroeg of laat wordt het wel een keer geleverd zeggen ze. Ze zouden mijn orders ook graag voor me annuleren (snap ik, als je ze inmiddels voor €340 meer kwijt kunt), maar bij de concurrentie moet ik ook wachten op leveringen. Verder heb ik geen haast.

Update 21/10: Na 6 weken order geannuleerd en monitorarm geretourneerd. Via een Tweaker inmiddels een andere monitor nieuw in doos gekocht. Geen MaxICT weer voor mij.

[Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 21-10-2021 12:51]

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ze verschuilen zich achter een systeem waarbij leveranciers de prijzen op hun website bepalen (zoiets werd mij uitgelegd).
Als een leverancier dan voor een lage prijs aanbiedt, maar vervolgens niet levert en een andere leverancier voor een hogere prijs wel kan leveren, zorgt dat voor rare situaties.
MaxICT neemt hierin geen verantwoordelijkheid met als resultaat dat je als klant geen idee hebt waar je aan toe bent.
Grofweg betekent het volgens mij dat ze kunnen leveren als je de hoofdprijs betaalt, maar dat je kan wachten tot je een ons weegt als je goedkoper besteld dan wat andere winkels aanbieden.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:30
DirtyBird schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:07:
Ze verschuilen zich achter een systeem waarbij leveranciers de prijzen op hun website bepalen (zoiets werd mij uitgelegd).
Als een leverancier dan voor een lage prijs aanbiedt, maar vervolgens niet levert en een andere leverancier voor een hogere prijs wel kan leveren, zorgt dat voor rare situaties.
MaxICT neemt hierin geen verantwoordelijkheid met als resultaat dat je als klant geen idee hebt waar je aan toe bent.
Grofweg betekent het volgens mij dat ze kunnen leveren als je de hoofdprijs betaalt, maar dat je kan wachten tot je een ons weegt als je goedkoper besteld dan wat andere winkels aanbieden.
Dat is ook ongeveer wat mij verteld is en hoe ik het begrijp, maar het is toch super super vreemd?

Ik bestel bij MaxICT, ik bestel een product waarvan ik aan mag nemen dat deze binnen een redelijke termijn geleverd kan worden (7 dagen voor een groot pakket van 20kg vind ik acceptabel), maar vervolgens beland ik in een molen die totaal niet transparant is en waar ik aan mijn lot over gelaten wordt. De leverancier krijgt de schuld, maar daar heb ik toch helemaal geen contract/transactie mee? En vervolgens is MaxICT doodleuk 'mijn' producten aan het verkopen die ze zelf in hun magazijn hebben liggen.

Verder snap ik heus wel dat fouten in een systeem niet geleverd kunnen worden. Als een MacBook te koop staat voor €125, dan kan ik redelijkerwijs ook wel bedenken dat dit een fout is en ga ik niet op mijn strepen staan, maar we hebben het nu over prijzen die een paar tientjes onder de adviesprijs liggen. (Bovenstaande is natuurlijk niet persoonlijk richting jou gericht, maar een herhaling van hoe ik en iedere normaal denkende consument het ziet).

Amazon en Bol.com gaan ook deze kant op met shop-in-shop aanbiedingen, maar die zijn er een stuk transparanter in. Je weet dan met welke leverancier je te maken hebt en kunt deze individueel beoordelen, terwijl ik dacht rechtstreeks zaken te doen met MaxICT (had misschien toch wat beter dit topic vooraf door moeten nemen, maar ben door de voorraadindicatie op het verkeerde been gezet).

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ypuh schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:15:
[...]

Dat is ook ongeveer wat mij verteld is en hoe ik het begrijp, maar het is toch super super vreemd?

Ik bestel bij MaxICT, ik bestel een product waarvan ik aan mag nemen dat deze binnen een redelijke termijn geleverd kan worden (7 dagen voor een groot pakket van 20kg vind ik acceptabel), maar vervolgens beland ik in een molen die totaal niet transparant is en waar ik aan mijn lot over gelaten wordt. De leverancier krijgt de schuld, maar daar heb ik toch helemaal geen contract/transactie mee? En vervolgens is MaxICT doodleuk 'mijn' producten aan het verkopen die ze zelf in hun magazijn hebben liggen.

Verder snap ik heus wel dat fouten in een systeem niet geleverd kunnen worden. Als een MacBook te koop staat voor €125, dan kan ik redelijkerwijs ook wel bedenken dat dit een fout is en ga ik niet op mijn strepen staan, maar we hebben het nu over prijzen die een paar tientjes onder de adviesprijs liggen. (Bovenstaande is natuurlijk niet persoonlijk richting jou gericht, maar een herhaling van hoe ik en iedere normaal denkende consument het ziet).

Amazon en Bol.com gaan ook deze kant op met shop-in-shop aanbiedingen, maar die zijn er een stuk transparanter in. Je weet dan met welke leverancier je te maken hebt en kunt deze individueel beoordelen, terwijl ik dacht rechtstreeks zaken te doen met MaxICT (had misschien toch wat beter dit topic vooraf door moeten nemen, maar ben door de voorraadindicatie op het verkeerde been gezet).
Het is inderdaad belachelijk en ik denk dat maxict niet in lijn met de nederlandse wet handelt, maar wie gaat er wat aan doen?

Ik heb eens aangifte gedaan, maar daar wordt, begrijpelijkerwijs, niks mee gedaan. Als echter meer mensen dat doen wordt er misschien een keer een onderzoek gestart.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• jimmy-chu
Ypuh schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:58:
Heb toch wel wat wisselende recente ervaringen bij MaxICT en begrijp inmiddels wel de frustraties die hier geuit worden.

De afgelopen maanden heb ik -vanwege het thuiswerken- verschillende orders geplaatst bij MaxICT, 4 om precies te zijn. Ik wou ze het voordeel van de twijfel geven, maar begin langzamerhand toch wat frustratie op te bouwen.

Order 1: Laptop standaard van €50 (Adviesprijs), op voorraad, volgende dag geleverd. Helemaal prima.
Order 2: Monitor van €960, verwachte levertijd 8 dagen. Dat is inmiddels een maand geleden. Staat nu weer op voorraad op de site voor €1.308
Order 3: Ergotron HX Monitor arm van €245 (Adviesprijs) voor bovenstaande order. Volgende dag geleverd.
Order 4: Ergotron HX Monitor arm voor €187. Product verdwenen van de site. Na mailwisseling werd duidelijk gemaakt dat ze deze niet konden leveren. Stond daarna weer op voorraad op de site voor €249

Kortom, trek je eigen conclusies. De 2 bestellingen waarbij ik enkele tientjes voordeel had (geen noemenswaardig verschil t.o.v. de concurrentie) zijn tot vandaag nog steeds niet geleverd vanwege voorraad problemen. Vervolgens worden de prijzen verhoogd tot vér boven de adviesprijzen en zijn ze opeens wel leverbaar?

Ik moet toegeven dat de klantenservice wel vlot reageert, zowel via mail of telefonisch. De boodschap die je dan alleen krijgt is totaal niet bruikbaar ("wij weten het ook niet", "de leverancier..."). Toch herken ik wel een patroon waarbij ze actief bezig zijn om de goedkoopste te zijn in de Pricewatch, maar vervolgens deze producten simpelweg niet uitleveren.

De 'aanbiedingen' zijn niet dusdanig dat ze onrealistisch zijn. Waarom ze vervolgens de één op de andere dag van 'goedkoopste' naar honderden euro's boven de adviesprijs maar wél voorraad is mij volstrekt onduidelijk? Waarom zouden ze die monitor voor €1.308 wel kunnen leveren, maar leveren ze mijn bestelling van €970 niet eerst uit zodra er voorraad is (mijn verwachting is dat beide niet geleverd kunnen worden en je hoe dan ook wachten moet, maar zet dat dan ook op je website en adverteer niet met voorraad).

Is MaxICT een oplichter; nee.
Is MaxICT een betrouwbare partij; nee.
Zou MaxICT geweerd moeten worden van Tweakers; ik denk het wel ja.

Ik verwacht geen Coolblue service, maar dat hier meer speelt dan een paar kleine foutjes in het systeem en het onderdeel is van hun bedrijfsstrategie, maakt het ook dat je consumenten best in bescherming mag nemen.

Vroeg of laat wordt het wel een keer geleverd zeggen ze. Ze zouden mijn orders ook graag voor me annuleren (snap ik, als je ze inmiddels voor €340 meer kwijt kunt), maar bij de concurrentie moet ik ook wachten op leveringen. Verder heb ik geen haast.
Ze hebben allerlei prijzen op hun site van verschillende leveranciers die niet up-to-date is waardoor dit soort praktijken gebeuren.

Maar ten eerste doen ze zich niet voor als een doorschuifluik zoiets als bol of Amazon wat het allemaal wat duidelijker zou maken (maar nog steeds fout)

Ten tweede nemen ze nergens verantwoordelijkheid voor.
Want uiteindelijk heeft de klant met jou te maken en niet met je leveranciers (soms wel voor garantie).

En in deze zin vind ik ze zeker wel een soort van oplichters.

Ik weet dat veel tweakers beginnen te steigeren van dit soort uitspraken maar een winkel die geen verantwoordelijkheid neemt is een oplichter als dat vaak gebeurd in mijn ogen.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 12:12
pricewatch: Arctic P8 PWM PST CO, 80mm

Blijft leuk van die producten waarbij enkel Max er nog bij staat en geen voorraad heeft.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

DirtyBird schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:22:
[...]

Het is inderdaad belachelijk en ik denk dat maxict niet in lijn met de nederlandse wet handelt, maar wie gaat er wat aan doen?

Ik heb eens aangifte gedaan, maar daar wordt, begrijpelijkerwijs, niks mee gedaan.
Aangifte van welk strafbaar feit? Je kunt een civiele zaak starten.Dan ben jij "iemand".

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrankHe
Shamalamadindon schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:46:
pricewatch: Arctic P8 PWM PST CO, 80mm

Blijft leuk van die producten waarbij enkel Max er nog bij staat en geen voorraad heeft.
Dit is exact de vorm van vervuiling die de Pricewatch in mijn beleving minder goed bruikbaar maakt. Het product is End-Of-Life, is niet meer leverbaar en zal nooit en te nimmer meer door iemand geleverd gaan worden. Het hoort dus niet meer aangeboden te worden!

Wanneer een retailproduct 6 maanden geen voorraad laat zien dan gaat het nooit meer terugkomen en moet het wat mij betreft gewoon uit de Pricewatch verdwijnen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FrankHe schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:31:
[...]

Dit is exact de vorm van vervuiling die de Pricewatch in mijn beleving minder goed bruikbaar maakt. Het product is End-Of-Life, is niet meer leverbaar en zal nooit en te nimmer meer door iemand geleverd gaan worden. Het hoort dus niet meer aangeboden te worden!

Wanneer een retailproduct 6 maanden geen voorraad laat zien dan gaat het nooit meer terugkomen en moet het wat mij betreft gewoon uit de Pricewatch verdwijnen.
Niet verdwijnen, maar de actuele prijzen leeg maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrankHe
Vorkie schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:32:
[...]

Niet verdwijnen, maar de actuele prijzen leeg maken.
Ja, het product mag inderdaad blijven staan maar ik wil geen prijzen meer zien van winkels die het product nooit meer zullen leveren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _JGC_
FrankHe schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:31:
[...]

Die vermeldingen maken de pricewatch in sommige categorieën compleet waardeloos. Gelukkig is er een shopfilter...

Maargoed, 6 maanden op niet leverbaar is ook vrij simpel te omzeilen. Ik gok dat het Max geen zak interesseert dat het vermeld wordt, verkopen doen ze het toch niet, maar dat algoritme kan je faken door eens in de maand een foute feed te sturen waarbij alles op voorraad staat.

Misschien moet Tweakers zijn verdienmodel aanpassen en geld vragen voor dergelijke vermeldingen. Gewoon een opslag op vermeldingen met 1 winkel bijvoorbeeld ipv laten betalen per click.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 10:40
Ik ben ook vragende partij om Max ICT te weren uit de pricewatch. Ze bieden videokaarten aan die tot honderden euro's goedkoper zijn dan bij de concurrentie, maar zijn niet in staat om die kaarten aan de beloofde prijs te leveren. Dit levert wel een vertekend beeld op in de pricewatch. Weg ermee!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 00:48
Inderdaad zouden zij er uit mogen.
Wanneer je een prijsalert instelt voor een bepaald product, en zij duiken er "vals" onder, maar kunnen niet leveren, dan heeft het prijsalert, en daarmee de Prijswatch, geen enkele zin. Dat je dan in de shopfilter tegenwoordig shops kunt uitfilteren, dat is prachtig. Maar dat helpt dus niet bij de prijsalert van een specifiek product als MaxICT daar weer eens "vals" onderduikt (maar niet kan leveren).

Daarnaast zou Tweakers, net zoals ze keurig bij Bol.com en Amazon doen, duidelijk moeten aangeven wat voor webwinkel is, oftewel de prijs is van MaxICT zelf, of het is van een partner voor wie ze het verkopen.
Dan is het voor de klant ook duidelijk en rechtsgeldig met wie ze te maken hebben bij een aankoop ivm garantie.

• jimmy-chu
William_H schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:58:
Wanneer je een prijsalert instelt voor een bepaald product, en zij duiken er "vals" onder, maar kunnen niet leveren, dan heeft het prijsalert, en daarmee de Prijswatch, geen enkele zin. Dat je dan in de shopfilter tegenwoordig shops kunt uitfilteren, dat is prachtig. Maar dat helpt dus niet bij de prijsalert van een specifiek product als MaxICT daar weer eens "vals" onderduikt (maar niet kan leveren).

Daarnaast zou Tweakers, net zoals ze keurig bij Bol.com en Amazon doen, duidelijk moeten aangeven wat voor webwinkel is, oftewel de prijs is van MaxICT zelf, of het is van een partner voor wie ze het verkopen.
Dan is het voor de klant ook duidelijk en rechtsgeldig met wie ze te maken hebben bij een aankoop ivm garantie.
ze gedragen zich wel als bol en amazon maar dat zijn ze niet want het zijn gewoon echte leveranciers die niet aan particulieren leveren.

• jimmy-chu
Ik heb max nu eruit gefilterd maar ik krijg bij sommige producten bol marketplace en dan als verkoper Maxict dus ze komen er weer doorheen.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-06 10:08

jacobras

Developer

William_H schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:58:
Dit brengt mij ook weer naar dit topic. Paar prijsalerten lopen die regelmatig getriggerd worden door de praktijken van Max ICT. Ik ga ze allemaal maar uitschakelen want die functionaliteit heeft zo geen enkele zin.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:15
Goed, ik kwam richting het pricewatch forum om te kijken hoe je melding kunt maken dat een winkel met onrealistische lage prijzen adverteert voor een groot aantal videokaarten terwijl ze deze niet eens binnen 4 weken (if ever..) zeggen te kunnen leveren. Valse klantenlokkerij dus. Blijkbaar was ik verre van de eerste en ik vond al snel dit topic.
Schokkend om te lezen hoe vaak mensen betalen en er puntje bij paaltje -goh, verrassing- niet geleverd kan worden.

Het shopfilter is een aardige toevoeging, nu nog permanent een winkel kunnen uitsluiten incl. de pricealerts.
Raar dat dit soort praktijken blijkbaar al zo lang onbestraft blijven. ..maar misschien meer een zaak voor de ACM dan voor Tweakers.

• FrankHe
Deze praktijken maken de pricealerts inderdaad een stuk minder bruikbaar. Dit levert onnodige false positives op. Telkens weer blij worden gemaakt met een dode mus.

Dit vind ik erg jammer, ik merk dat het mij terughoudend maakt in het adviseren van de Tweakers Pricewatch aan vrienden en familie.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
:') het is wel een soap hoor, GTST is er niets bij.

• MaXeRs
  • Laatst online: 01-06 20:06
En voila het volgende voorbeeld.

Max-ict en foutieve prijs indicatie.

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 08:17
Schijtziek word je er van, kan Tweakers niet gewoon bepaalde minimale "eisen" stellen waar een bedrijf aan moet voldoen mbt. voorraadbeheer / prijzen indien ze in de pricewatch genoemd willen worden? Makkelijk genoeg hoor, gewoon fixen of hoepelen..

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl

• jimmy-chu
MineTurtle schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:10:
Schijtziek word je er van, kan Tweakers niet gewoon bepaalde minimale "eisen" stellen waar een bedrijf aan moet voldoen mbt. voorraadbeheer / prijzen indien ze in de pricewatch genoemd willen worden? Makkelijk genoeg hoor, gewoon fixen of hoepelen..
Dit is precies wat ik me ook afvraag en waarom ze dit niet doen. Maar waar tweakers vroeger een site voor tweakers was en een community was. Is het nu een groot bedrijf die voor de centen kiest.

En dat begrijp ik wel (aan een kant) maar vind het gewoon jammer om te zien.

• Geitenslachter
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-05 23:47
Ik wil mij graag bij deze, aan de lange lijst voegen van mensen die Max ICT graag geweerd ziet worden van de Pricewatch. Het is eigenlijk schandalig dat dit al een aantal maanden zo gaat (sinds ik het iig een beetje volg) laat staan dat dit topic al in 2016 is gestart...

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mag van mij ook geweerd worden. Had een noti aan staan bij een M32U. Prijs daalde en dat was bij MaxICT. Twee weken lang gewacht voor uitleveren (twee weken dus geld kwijt) en bleek uiteindelijk om een verkeerd model te gaan.

Topic is al lang zat, dus hup eruit ermee!

Desktop: NZXT H1 2022 (AMD Ryzen 7 5700X / AMD 7900 XTX) -  MBP 16 2021 (M1 Max//64GB/8TB) - S23 Ultra White -  iPad Pro 2021 12.9

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
jimmy-chu schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 00:29:
[...]

Dit is precies wat ik me ook afvraag en waarom ze dit niet doen. Maar waar tweakers vroeger een site voor tweakers was en een community was. Is het nu een groot bedrijf die voor de centen kiest.

En dat begrijp ik wel (aan een kant) maar vind het gewoon jammer om te zien.
Voor mij ook een reden om zeker niet een abonnement af te sluiten en wel een adblocker te gebruiken. Geld zat daar

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@Bart Zoetmulder Kan er vanuit Tweakers nog eens naar gekeken worden? Want dit loopt toch wel de spuigaten uit .... leuk dat jullie er aan verdienen aan de MaxICT kant, maar je loopt abonnees mis, lijkt me de verkeerde balans.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:38
Persoonlijk hoeven ze van mij niet geweerd te worden, heb er ook wel eens met succes wat gekocht. Het voordeel van de shop er wel bij hebben staan is dat de reviews behouden blijven en je weet waar je aan begint. Voor ik iets koop kijk ik vaak zowel in de pricewatch als op Google. Als ik deze shop niet in de pw zie, maar wel op Google, bestel ik wellicht zonder kennis te nemen van de negatieve reviews.

Ik zie meer in een filter. Je kunt nu natuurlijk bij je zoekopdracht al een filter aanzetten, maar als dit ook standaard aan zou kunnen staan en/of bij de prijsalert, dan lijkt het probleem mij opgelost.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Geitenslachter
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-05 23:47
Hier is een vers voorbeeld van vandaag:

Deze videokaart wordt voor een redelijk bedrag (boven msrp) aangeboden. Ga je vervolgens naar de link dan zie je dat MAX ICT je wederom via valse reclame probeert te lokken:

• FrankHe
Geitenslachter schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:44:
[Afbeelding]

Deze videokaart wordt voor een redelijk bedrag (boven msrp) aangeboden. Ga je vervolgens naar de link dan zie je dat MAX ICT je wederom via valse reclame probeert te lokken:
[Afbeelding]
Dat lijkt mij gewoonweg geen realistische prijs. Ik denk dat ze welgeteld NUL producten voor deze prijs gaan uitleveren. Maar ondertussen wel geld incasseren en klanten wekenlang aan het lijntje houden. Het is gewoonweg kwaadaardig!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is eigenlijk de reden dat ze niet meer worden weergegeven als een onbetrouwbare shop? Dreigt MaxICT met gerechtelijke stappen?

In dat geval vraag ik mij af of Tweakers.net niet een verplichting heeft naar de gebruikers toe om stelselmatige oplichters zoals MaxICT te weren van de website. Want het lijkt er toch sterk op dat Tweakers.net de click-through rate wel prima vindt, want daar verdienen ze goed aan :*

Het zijn kwaadwillende oplichters, leugenaars, en slecht voor de reputatie van Tweakers.net.

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:33
Ik snap eigenlijk deze hele discussie niet zo goed. Ik heb daar paar jaar terug wel eens wat geprobeerd te bestellen, maar bestelling werd toen door ze geannuleerd met de mededeling dat ze niet aan consumenten leveren. Prima, maar dan hebben ze toch niets in zo'n lijst te zoeken? Door zich in die Pricewatch op te laten nemen, moeten ze stapels consumentenbestellingen krijgen, lijkt me voor hun alleen maar irritant om die steeds te moeten annuleren...

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:25

Spotmatic

Ken sent me

DennusB schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:09:
@Bart Zoetmulder Kan er vanuit Tweakers nog eens naar gekeken worden? Want dit loopt toch wel de spuigaten uit .... leuk dat jullie er aan verdienen aan de MaxICT kant, maar je loopt abonnees mis, lijkt me de verkeerde balans.
Verdient Tweakers er aan? Vreemd. Van de startpagina van de Pricewatch:

"Tweakers Pricewatch is een onafhankelijke prijsvergelijker en bevat ruim 1 miljoen producten en 2,5 miljoen prijzen van onder andere mobiele telefoons, tablets, laptops en camera's. Vergelijk meer dan 3.000 winkels op basis van laagste prijs of beste gebruikerservaring en bepaal waar je een product het beste online kunt kopen."

Dan vraag ik me af waar de onafhankelijkheid precies uit bestaat? Dat Tweakers.net vanmiddag kan zeggen: we halen MaxICT uit de Pricewatch en dat er dan niks meer aan 't handje is, immers: we zijn onafhankelijk, MaxICT heeft er niks over te zeggen?

Is dat niet zo, kan het woordje "onafhankelijk" dan uit de beschrijving gehaald worden? Wel zo duidelijk als het een commerciële inslag heeft en het dus per definitie geen onafhankelijke prijsvergelijker is.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 11:49
Spotmatic schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Verdient Tweakers er aan? Vreemd. Van de startpagina van de Pricewatch:

"Tweakers Pricewatch is een onafhankelijke prijsvergelijker"
Ze bedoelen waarschijnlijk dat ze al hun betalende partners gelijk behandelen en in die zin onafhankelijk zijn. O-) :z

• _JGC_
@Spotmatic De pricewatch is in zoverre onafhankelijk dat ze geen onderscheid maken tussen winkels. Of jij naar Alternate doorklikt of naar Max ICT maakt voor tweakers niet uit.

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

_JGC_ schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:52:
@Spotmatic De pricewatch is in zoverre onafhankelijk dat ze geen onderscheid maken tussen winkels. Of jij naar Alternate doorklikt of naar Max ICT maakt voor tweakers niet uit.
Dat maakt blijkbaar wel uit voor Tweakers, anders was Max ICT al lang uit de pricewatch verdwenen. Want het is niet gezegd dat de clicks van Max ICT anders toch wel naar een andere shop waren gegaan. De lage en onrealistische prijzen van MaxICT nodigen immers uit tot doorklikken en dus heeft Tweakers daar een financieel belang bij.

Edit: ik hoef dus alleen maar een shopje op te zetten met wat producten die erg gezocht zijn, maar die ik nooit kan leveren (op een paar na). Vervolgens zet ik de prijzen op hun allerlaagst in de markt en ga ik een overeenkomst met Tweakers aan, die het allemaal wel best vindt.
Of is dat niet zo? Zo nee, wat is dan het verschil tussen mijn shopje en Max ICT? Behalve dan dat Max ICT dit al sinds jaar en dag doet en dat wordt gedoogd.

[Voor 26% gewijzigd door Spotmatic op 21-10-2021 12:59]

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Geitenslachter schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:44:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit soort fratsen zijn natuurlijk killing voor met name ook de prijsmeldingen. @Euphanasia als dit inderdaad weer schering en inslag is bij maxICT, wordt het niet eens tijd om daar actie te ondernemen?

Verder biedt die pagina natuurlijk wel gewoon alle info die je nodig hebt om te besluiten daar niet te bestellen. Prijs honderden euro's lager dan normaal, rode levertijd indicatie, 2,5 ster shopreview score.

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Orion84 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:00:
[...]
Verder biedt die pagina natuurlijk wel gewoon alle info die je nodig hebt om te besluiten daar niet te bestellen. Prijs honderden euro's lager dan normaal, rode levertijd indicatie, 2,5 ster shopreview score.
Ja, een 2,5 GROENE ster shopreview score. Helemaal niet dubbelzinnig of zo. ;)

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:23
Spotmatic schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:05:
[...]

Daarvoor heb ik ooit deze gemaakt: custom css snippet: Review sterrenkleurtjes (rood/geel/oranje/groen/donkergroen)

Xbox Live: MarkH

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Thanks. Ik zal het aan mijn oma doorgeven.

;)

M.a.w. het is super voor die-hard pricewatch gebruikers/tweakers, maar het is wat mij betreft geen reden voor Tweakers om er niets mee te doen. Een pricewatch hoort ondubbelzinnig te zijn. Kleur de sterren naar hun score, of kleur ze helemaal niet. Groen impliceert "OK".

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 15:53
ik zou graag zien dat ik maxict of andere shops gewoon in mijn profiel uit kan zetten, vervolgens dus ook niet meer in het overzicht getoond worden met hun prijzen

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:47
cybermans schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:15:
ik zou graag zien dat ik maxict of andere shops gewoon in mijn profiel uit kan zetten, vervolgens dus ook niet meer in het overzicht getoond worden met hun prijzen
Precies dit. Tweakers moet geen censuur toepassen op webwinkels. Want vandaag gaat het om MaxITC, maar morgen kan het dan gaan om een andere winkel die bijvoorbeeld nog zwarte pieten gebruikt bij z'n Sinterklaasaanbiedingen. Het is een glijdende schaal.

Iedereen kan het beste voor zichzelf bepalen of je een winkel wilt censureren op basis van je eigen argumenten. De mogelijk om als Tweaker member winkels te kunnen verbergen de de Pricewatch lijkt me daarom zeer welkom.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Tweakers.net moet gewoon zorgen dat er geen totale onzin in de Pricewatch komt te staan. Het is totaal belachelijk dat sinds de start van dit topic in 2016 dezelfde praktijken gewoon nog voortduren. Het devalueert gewoon de hele bruikbaarheid van de PriceWatch.

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Spotmatic schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:05:
Inderdaad.
Hierdoor lijkt het alsof t.net de bezoeker probeert te naaien.

Hoe Russische desinformatie werkt:
1. Onzin verspreiden (verschillende onzin over 1 onderwerp/gebeurtenis)
2. Kijken welke onzin er opgepakt wordt door (social)media
3. Die (social)media versterken met likes en tweets en links

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-06 20:43
Twam schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:18:
Ik snap eigenlijk deze hele discussie niet zo goed. Ik heb daar paar jaar terug wel eens wat geprobeerd te bestellen, maar bestelling werd toen door ze geannuleerd met de mededeling dat ze niet aan consumenten leveren. Prima, maar dan hebben ze toch niets in zo'n lijst te zoeken? Door zich in die Pricewatch op te laten nemen, moeten ze stapels consumentenbestellingen krijgen, lijkt me voor hun alleen maar irritant om die steeds te moeten annuleren...
MaxICT doet gewoon consumenten. Maar waarschijnlijk hadden ze weer eens een prijsfout, en was dit makkelijker om je af te wimpelen dan de daadwerkelijke reden geven of iets dergelijks.

Share and Enjoy!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Twam schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:18:
Ik snap eigenlijk deze hele discussie niet zo goed. Ik heb daar paar jaar terug wel eens wat geprobeerd te bestellen, maar bestelling werd toen door ze geannuleerd met de mededeling dat ze niet aan consumenten leveren.
Wanneer je voor het eerst op de site terecht komt heb je de keuze tussen zakelijk en consument. Daarnaast hebben ze als title "De ICT-webwinkel voor zakelijk en consument."

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:33
Mja, daarom dacht ik ook dat het wel kon, daar bestellen :+

Toch kreeg ik dat echt gemaild, toen. Maar de verklaring van @WCA zou natuurlijk heel goed kunnen. Wel heel knullig om dat dan zo te doen, maar mensen doen raardere dingen? Ik heb het sindsdien in ieder geval nooit meer geprobeerd, dus geen idee of het een eenmalig ding was - ik ging er een beetje vanuit dat ze dat niet voor niks mailden.
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee