Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste
Acties:
  • 236.528 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
jimmy-chu schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:44:
[...]

Wat doet een filter op levertijd als de winkels de levertijden uit hun duim zuigen?
Als ik kan filteren op 24 uurs levering ben ik de meeste troep al kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy-chu
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-04 00:51
_JGC_ schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:21:
[...]

Maar als webshop dat weten gaan ze dat gewoon invullen en beginnen we weer opnieuw.

Want er staat nu al vaak volgende dag leverbaar maar dat is niet waar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-05 06:31
_JGC_ schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:21:
[...]

Nog een keer; als webshops maar wat invullen betreffende levertijd, zegt die variabele toch niets? Dit is toch juist het hele punt van de discussie, een webshop die traffic genereert naar de eigen site door foutieve informatie te plaatsen, voornamelijk op prijs en levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 10:39
Ik zie verschillende mensen vragen wat het betekend om als shop te zijn 'aangesloten bij Tweakers'
Dit topic geeft het echter al aan. Je mag dan, omdat je ervoor betaalt, mensen bewust misleiden via de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gadgeteer schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:58:
Ik zie verschillende mensen vragen wat het betekend om als shop te zijn 'aangesloten bij Tweakers'
Dit topic geeft het echter al aan. Je mag dan, omdat je ervoor betaalt, mensen bewust misleiden via de PW.
Tja, en wat betekent het dan om user te zijn op Tweakers?
Mag je dan mensen bewust voorliegen over de PW?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jimmy-chu
Gomez12 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:10:
[...]

Tja, en wat betekent het dan om user te zijn op Tweakers?
Mag je dan mensen bewust voorliegen over de PW?
Heb je de naam van deze topic gezien?
Vraag me echt af waarom jij je steeds hier inleest als je overal op tegen bent?

Mensen uiten hier hun frustraties, waar een forum dus voor is.
En een tegen argument kan nooit kwaad maar overal maar op in te gaan en mensen van verschillende dingen beschuldigen, dan vraag ik me echt af waarom klik jij op dit topic?

ben jij op een of ander manier gelinkt aan maxict? dat zou ik ook wel graag willen weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:27

Grvy

Bot

@jimmy-chu zoek de term Echo chamber eens op.

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jimmy-chu
vandaar "En een tegen argument kan nooit kwaad"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
jimmy-chu schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:40:
[...]
Mensen uiten hier hun frustraties, waar een forum dus voor is.
Aparte definitie van een forum, ik kende hem in ieder geval niet op die manier...
En een tegen argument kan nooit kwaad maar overal maar op in te gaan en mensen van verschillende dingen beschuldigen, dan vraag ik me echt af waarom klik jij op dit topic?
Ik beschuldig alleen de mensen die het gewoon aantoonbaar in dit topic doen.
Kijk, jij liegt gewoon en zegt dan dat het slecht is dat MaxICT liegt, dat vind ik gewoon hypocriet, vertel gewoon de waarheid.
ben jij op een of ander manier gelinkt aan maxict? dat zou ik ook wel graag willen weten.
Nee, alleen ik vind het gewoon triest hoe bepaalde mensen hier een hetze tegen MaxICT voeren gebaseerd op :
- leugens
- gebeurtenissen van x jaar terug
- niet snappen hoe webshops werken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gadgeteer
Gomez12 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:13:
[...]

Aparte definitie van een forum, ik kende hem in ieder geval niet op die manier...

[...]

Ik beschuldig alleen de mensen die het gewoon aantoonbaar in dit topic doen.
Kijk, jij liegt gewoon en zegt dan dat het slecht is dat MaxICT liegt, dat vind ik gewoon hypocriet, vertel gewoon de waarheid.

[...]

Nee, alleen ik vind het gewoon triest hoe bepaalde mensen hier een hetze tegen MaxICT voeren gebaseerd op :
- leugens
- gebeurtenissen van x jaar terug
- niet snappen hoe webshops werken
Kom onder je steen weg man.
Het gaat nog steeds dagelijks fout in de PW met MaxICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:57

Kheos

FP ProMod
jimmy-chu schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:40:
[...]

iemand met een andere mening kan natuurlijk niet, die moet wel voor 'de vijand' werken |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:20

TFHfony

Professional Weirdo

Kheos schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:17:
[...]

iemand met een andere mening kan natuurlijk niet, die moet wel voor 'de vijand' werken |:(
Yep... Moet je een op het Ziggo forum kijken hoe vaak daar "Jij bent zeker een Ziggo-medewerker" voorbij komt.
Natuurlijk maakt Max ICT er in vergelijking met andere webshops een rommeltje van. Ze hebben waarschijnlijk gewoon een script draaien welke data wegtrekt bij hun leveranciers en deze data vervolgens in de Pricewatch plempt met een kleine marge en met weinig/geen controle. En dat gaat dus nogal eens fout. Maar ook goed en waarschijnlijk wel veel vaker goed dan fout.
Zijn ze dan oplichters? Nee... Is het een discutabele manier van werken? Wellicht. Vindt MaxICT omzet belangrijker dan tevreden klanten? Blijkbaar... Moeten ze dan maar uit de Pricewatch? Mwoah... Dat denk ik niet.
Ik blijf wel bij mijn eerdere standpunt dat Tweakers wel wat boter op het hoofd heeft:
* Tweakers had AL LANG de recensies kunnen wegen op bv. karma
* Tweakers had AL LANG het kleurenschema van de sterretjes aan kunnen passen.

Tweakers maakt hier gewoon een commerciële overweging: Het geld welke Max ICT betaald is voor Tweakers (lees DPG) belangrijker dan tevreden gebruikers. Bovenstaande punten zouden wellicht meer tevreden gebruikers opleveren, maar minder click-through.

Blijkbaar zijn Max ICT & Tweakers allebei gewoon een commerciële club.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jimmy-chu
Kheos schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:17:
[...]

Slaat nergens op want ik had het niet over een algemene mening van hem ik had het over hoe hij vaker hier reageert.

verder val ik niemand aan over zijn tegen meningen.

@Gomez12 wie ben jij om te denken dat jij weet hoe webshops horen te lopen?
Er is bijna geen ziel die alleen goede woorden voor maxict hebben. het is altijd bij mij ging het goed ik moest wel een week langer wachten of iets in die trant.

verder wil ik je wel vragen wat gelogen hier is en kom maar eens met bewijzen?

En voor @Gomez12 die niet begrijpt wat een forum is:
"Een forum is een plek, evenement of medium waar ideeën en inzichten over een bepaald onderwerp uitgewisseld kunnen worden. Forum is latijn voor jaarbeurs of markt of een plaats waar recht wordt gesproken."

[ Voor 15% gewijzigd door jimmy-chu op 15-02-2021 16:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gomez12
Gadgeteer schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:16:
[...]
Kom onder je steen weg man.
Ben je nu bewust het bewijs/de onderbouwing vergeten? Of is die er gewoon niet?

En let op, ik zeg niet dat MaxICT het goed doet, alleen zitten hier een paar mensen die simpelweg een hetze voeren.
jimmy-chu schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:05:
[...]
@Gomez12 wie ben jij om te denken dat jij weet hoe webshops horen te lopen?
Er is bijna geen ziel die alleen goede woorden voor maxict hebben. het is altijd bij mij ging het goed ik moest wel een week langer wachten of iets in die trant.
Waar jij de mist ingaat is dat omdat ik zeg dat jij en anderen hier een hetze voeren, dat jij daarom lijkt te denken dat ik MaxICT fantastisch vind, dat is niet zo. Alleen ik ben van mening dat je ze op relevante feiten moet veroordelen en niet op basis van leugens of xxx jaar geleden gebeurde mij dit.
verder wil ik je wel vragen wat gelogen hier is en kom maar eens met bewijzen?
Om het even alleen op jou te houden en de laatste tijd, je 100x gebeld en 1000x gebeld.
Of wil je serieus gaan volhouden dat dat de waarheid is?
En voor @Gomez12 die niet begrijpt wat een forum is:
"Een forum is een plek, evenement of medium waar ideeën en inzichten over een bepaald onderwerp uitgewisseld kunnen worden. Forum is latijn voor jaarbeurs of markt of een plaats waar recht wordt gesproken."
Je zou dus zeggen dat dat niet is : Mensen uiten hier hun frustraties, waar een forum dus voor is.

Of je moet een frustratie een idee of een inzicht vinden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:56
Gadgeteer schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:16:
[...]
Ja, maar het zal niet altijd fout gaan. Vaker dan bij andere winkels, maar ze zullen ook genoeg dingen goed doen. Als het 100% fout zou gaan, zou de shopreview-score eerder 1 ster geven dan 2,5 sterren.

En dat is een commercieële keuze: goedkoop met ondermaatse service is een verdienmodel.

Mijn voorkeur is nog steeds om MaxICT in de PW te hebben zodat ik, incombinatie met de shopreviews, kan zien wat ik er van kan verwachten. Liever dat, dan dat ze enkel via Google vindbaar zijn zonder betrouwbaar reviewsysteem.

Verder eigenlijk compleet eens met @TFHfony. Tweakers.net had wat mij betreft echt wel meer kunnen doen, maar het verwijderen uit de PW is er wat mij betreft niet een van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy-chu
Gomez12 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:31:
[...]

En let op, ik zeg niet dat MaxICT het goed doet, alleen zitten hier een paar mensen die simpelweg een hetze voeren.

[...]

Waar jij de mist ingaat is dat omdat ik zeg dat jij en anderen hier een hetze voeren, dat jij daarom lijkt te denken dat ik MaxICT fantastisch vind, dat is niet zo. Alleen ik ben van mening dat je ze op relevante feiten moet veroordelen en niet op basis van leugens of xxx jaar geleden gebeurde mij dit.

[...]

Om het even alleen op jou te houden en de laatste tijd, je 100x gebeld en 1000x gebeld.
Of wil je serieus gaan volhouden dat dat de waarheid is?

[...]

Je zou dus zeggen dat dat niet is : Mensen uiten hier hun frustraties, waar een forum dus voor is.

Of je moet een frustratie een idee of een inzicht vinden...
Dus jij kan die tekst niet lezen en uitmaken dat een forum een plaats is waar mensen allerlei topics met elkaar bespreken dus ook dit? Volgens mij moet jij leren mee te denken met teksten.

Ook als ik zeg 1000keer dan verwacht ik dat mensen daaruit kunnen begrijpen dat ik niet precies de aantallen weet maar dat ik bedoel echt heel vaak.
En dat kan ik doen om dat het niet cruciaal is om te weten hoevaak ik precies gebeld met ze heb.

Als jij dat als liegen ziet dat kan.

Voor iemand die zo autistisch reageert op feiten gebruik je “xxx aantal jaar geleden” wel makkelijk.

De problemen met Maxict zijn begonnen met een bestelling die in september 2020 zijn gedaan en is eind januari 2021 “opgelost”
En die oplossing is dat ik de kabels zelf heb moeten regelen en van hun een niet origineel product heb gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@jimmy-chu misschien proberen te begrijpen wat @Gomez12 zegt.

Het gaat erom dat men de hooivorken etc erbij pakt op basis van feitelijke incorrecte informatie.
Dat is oneerlijk, hoe je persoonlijke gevoel bij Max-ICT ook mag zijn.

Jouw ervaring maakt niet alle ervaringen en ook als je dit topic terugleest zijn er mensen met positieve ervaringen zonder een "maar 1 week wachten" erbij. (ook iets wat je gepost hebt.)

Dus.. kom met feitelijke nummers en cijfers en probeer een commercieel bedrijf niet te overtuigen op gevoel en 'groter' maken.. dat werkt niet.

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy-chu
Grvy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:07:
@jimmy-chu misschien proberen te begrijpen wat @Gomez12 zegt.

Het gaat erom dat men de hooivorken etc erbij pakt op basis van feitelijke incorrecte informatie.
Dat is oneerlijk, hoe je persoonlijke gevoel bij Max-ICT ook mag zijn.

Jouw ervaring maakt niet alle ervaringen en ook als je dit topic terugleest zijn er mensen met positieve ervaringen zonder een "maar 1 week wachten" erbij. (ook iets wat je gepost hebt.)

Dus.. kom met feitelijke nummers en cijfers en probeer een commercieel bedrijf niet te overtuigen op gevoel en 'groter' maken.. dat werkt niet.
Sinds wanneer reken je een winkel af op zijn goede ervaringen?
Zo werkt de wereld toch niet of ben ik nou gek?

Je rekent een winkel/webshop af op hoe hij met de fouten omgaat.

Niemand hier beweerd dat Maxict geen spullen op tijd kan leveren.

Er is maar een klein groepje mensen in dit topic die alles met een maatstaaf wilt nameten.

Het overgrote deel hier is van mening dat Maxict er een potje van maakt. En ook jullie kunnen niet vanuit jullie kamertje vertellen wat wel en niet waar is.
Want positieve reacties zie ik niet langs de zelfde maatstaaf gaan.

En om eerlijk te zijn begrijp ik die hooivork/hetze reacties niet helemaal.
Word mijn reactie bedoeld over mijn ervaring met Maxict ze hebben daar zelf al schuld bij bekend en ze hebben na maanden toch geleverd. Ik ben niet helemaal blij met die oplossing maar zou een rechtszaak moeten beginnen om een onderdeel die bij elkaar misschien 50 euro of minder kosten.

Als jullie zelf geen slechte ervaring hebben met Maxict dan zijn jullie toch niet de juiste mensen om te zeggen of een hooivork of hetze goed of slecht is?

Voorbeeld als een vriend van mij word aangeklaagd ben ik de laatste die daar een beslissing over zou moeten maken. De mensen die gedupeerd worden willen natuurlijk hun gelijk halen en daar mag je over praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@jimmy-chu sorry, je wilt het niet begrijpen.

Een hetze is per definitie een fout iets. Zo werkt de wereld gewoon niet.
Feiten, aantoonbare feiten alleen daarmee ga je deze discussie winnen met Tweakers HQ en die heb je niet.

Feit is dat Max-ICT gewoon een middelmatige winkel is, maar dat is niet genoeg reden om ze uit de PW te weren. Jammer de bammer voor jullie.

En even ter verduidelijking; zakelijk bestelde ik vroeger met mijn bedrijf wel eens bij ze. Inmiddels heb ik dat vorig jaar afgekapt vanwege slechte ervaringen. Maar ook _dat_ is niet genoeg om ze uit de PW te weren want waar ligt de grens als je alle middelmatige winkels uit de PW gooit?

De mediamarkt dan ook maar? Coolblue dan ook? Want daar ga je naartoe.

[ Voor 32% gewijzigd door Grvy op 15-02-2021 18:55 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 11:11
@jimmy-chu Het beste presenteer je slechts de werkelijk gebeurde feiten. Door de zaken schromelijk te overdrijven geef je een potentiële koper niet echt een eerlijk beeld van wat er werkelijk speelt.

Als ik ooit twijfel of een webwinkel betrouwbaar is, dan scan ik vaak de laatste paar pagina's van de shopreviews even gauw. Alles wat té positief is en niet voldoende diepgaand is ("ja alles wat super, aanrader!") of wat éxtreem negatief is op allé vlakken (dat zie je zelden opzichzelfstaand) en/of enorm lijkt aangedikt en/of onsamenhangende verhalen (vaak icm. onredelijke eisen) dat neem ik daarin niet mee. :) De waarheid ligt namelijk vaak ergens in het midden.

En eens met @Grvy want waar ga je de grens leggen... Het mooie van de PW vind ik dat het een redelijk volledige indexering is qua prijzen bij veel verschillende shops, afhankelijk van mijn wensen/eisen op dat moment (levertijd, service, etc.) kan ik dan zelf bepalen welke dat wordt.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy-chu
wat waren geen feiten dan? of zitten jullie allemaal te hameren op die 1000X bellen?

[ Voor 52% gewijzigd door jimmy-chu op 15-02-2021 19:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steephh
Yep. Je zegt eerder:
jimmy-chu schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:32:
[...]

Ook als ik zeg 1000keer dan verwacht ik dat mensen daaruit kunnen begrijpen dat ik niet precies de aantallen weet maar dat ik bedoel echt heel vaak.
En dat kan ik doen om dat het niet cruciaal is om te weten hoevaak ik precies gebeld met ze heb.
Dus kloppen die weken en maanden die je in je verhaal noemt? Of moet ik die ook met een korreltje zout nemen? Ging dat misschien maar om dagen? Ik weet zo niet wat ik wel of niet serieus moet nemen. ;)

Als je gewoon niet volledig transparant bent in je verhaal, is je review of ervaring gewoon niet zo heel veel waard.
jimmy-chu schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:42:

Ik heb hier een hele lap tekst neergezet dus hou het hierbij maar er waren nog veel meer problemen waarna ik ook geneigd was ze te gaan opnemen aan de telefoon.
Ik vind dit ook niet eerlijk. Je benoemt dat er nog allerlei problemen zijn, maar beschrijft ze niet. Laat het dan weg, óf benoem ze.
jimmy-chu schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:32:
[...]

De problemen met Maxict zijn begonnen met een bestelling die in september 2020 zijn gedaan en is eind januari 2021 “opgelost”
En die oplossing is dat ik de kabels zelf heb moeten regelen en van hun een niet origineel product heb gekregen.
Terwijl je eerder zegt:
jimmy-chu schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:42:
Ik had een kraken z73 van nzxt bij ze besteld maar aangezien ik moest wachten op mijn videokaart en processor niet uitgepakt. Toen ik een maandje later mijn videokaart had heb ik alles uitgepakt en kwam er achter dat er 2 Intel brackets bij zaten en geen amd bracket (ik heb amd cpu).
Maar hier meld je wel dat je er pas na een maand achter kwam (omdat je je bestelling pas een maand later hebt geinspecteerd). De problemen zijn dan toch pas begonnen in oktober toen je hier achter kwam en niet in september? :?
jimmy-chu schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:41:
[...]

Maar ik koop mijn product bij max en die schuiven het alleen maar van zich af.

En waarom ik de winkel oplichters noem is:
Ze schuiven alles van zich af (alles is de schuld van de leveranciers)
Nemen nergens verantwoordelijkheid voor
Als het ze uitkomt liegen ze keihard
Wanneer ik met das rechtsbijstand kom word er opeens een aliexpress bestelling voor je gedaan waar je een maand op mag wachten.
(hoe ik weet dat het aliexpress is de chinese amd bracket setjes zijn zwart glimmend en de orginele astek setjes zijn mat zwart)
Ook helpt de winkel je beter over de telefoon emailen doen ze vaak niet aan want dan heb je het zwart op wit
Maar toch is je case uiteindelijk opgelost. Ze nemen toch nergens verantwoordelijkheid voor? Schuiven alles van zich af.. Hoe kan dat dan... En waarover liegen ze? Ben specifiek!
Elke andere webshop waar ik mee te maken heb gehad zou de set terug nemen en een andere leveren.
Dat is ook een bewering die je niet hard kan maken....

_@/'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jimmy-chu
Steephh schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:44:
Yep. Je zegt eerder:

[...]

Dus kloppen die weken en maanden die je in je verhaal noemt? Of moet ik die ook met een korreltje zout nemen? Ging dat misschien maar om dagen? Ik weet zo niet wat ik wel of niet serieus moet nemen. ;)

Als je gewoon niet volledig transparant bent in je verhaal, is je review of ervaring gewoon niet zo heel veel waard.

[...]

Ik vind dit ook niet eerlijk. Je benoemt dat er nog allerlei problemen zijn, maar beschrijft ze niet. Laat het dan weg, óf benoem ze.

[...]

Terwijl je eerder zegt:

[...]

Maar hier meld je wel dat je er pas na een maand achter kwam (omdat je je bestelling pas een maand later hebt geinspecteerd). De problemen zijn dan toch pas begonnen in oktober toen je hier achter kwam en niet in september? :?

[...]

Maar toch is je case uiteindelijk opgelost. Ze nemen toch nergens verantwoordelijkheid voor? Schuiven alles van zich af.. Hoe kan dat dan... En waarover liegen ze? Ben specifiek!

[...]

je begrijp dat na september oktober komt en daarna dat er maanden tussen oktober en eind januari zitten?
ook moet je de zin nog eens opnieuw lezen want hier staat dat ik de bestelling in september heb gedaan en niet dat de problemen in september begonnen.

dit krijg je als je overal op wilt mierenneuken en zelf niet goed leest.

Daarna heb ik ook verschillende keren gezegd dat het een soort van opgelost is omdat ik zelf de kabels heb moeten regelen en verder een slechter kwaliteits bracket heb gekregen.
dus met de winkel laat ik het zo omdat ze verder toch niet willen meewerken maar dat zegt niet dat ik blij ben met deze oplossing.

en dan kom je weer met een zin die werkelijk nergens op slaat. Als je had gelezen (merk dat je daar problemen mee hebt) dan zag je wat ik met geen verantwoordelijkheid nemen bedoelde. Ze wilde de set eerst niet omruilen of een bracket en kabel regelen omdat ze zich achter de 2 weken consumenten recht schuilhielden. pas na DAS rechtsbijstand begon er een beetje beweging in te komen.

Die kan ik wel hard maken ik heb verschillende problemen gehad bij andere pc webshops en ben zeer zeker door allemaal beter geholpen dan bij maxict.

Voor mensen die zo tegen onrecht zijn en bijna huilend op de bank met buikpijn, van wat hier over maxict word gezegd beschuldigen jullie andere mensen wel makkelijk van liegen.
Ik heb geen topic over me zelf die meerdere jaren lang bestaat met leugens en bedrog zoals maxict dat wel heeft.

En als je voor de verandering wel een keer een goed onderbouwde post wil doen dan bel je maxict op en dan vraag je ze over dit verhaal. of zorg dat ze hier reageren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steephh
jimmy-chu schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:21:
[...]

je begrijp dat na september oktober komt en daarna dat er maanden tussen oktober en eind januari zitten?
Yep en dat vind ik persoonlijk erg lang voor een garantieafhandeling. Zoiets hoort véél sneller opgelost te worden.
[...]

ook moet je de zin nog eens opnieuw lezen want hier staat dat ik de bestelling in september heb gedaan en niet dat de problemen in september begonnen.
Ik citeer: De problemen met Maxict zijn begonnen met een bestelling die in september 2020 zijn gedaan en is eind januari 2021 “opgelost”

Hiermee insinueer je dat de problemen al begonnen ten tijde van de bestelling. Echter gebeurde dit pas toen jij je bestelling controleerde. De juiste formulering is:

De problemen zijn begonnen nadat ik mijn geleverde bestelling controleerde en een bracket leek te missen (helaas lukte mij dit door omstandigheden pas 4 weken na levering)

Of nog beter, beschrijf het in een opsomming met tijdspad; bijvoorbeeld in de trant van:
01-09 Bestelling geplaatst
05-09 Bestelling geleverd
01-10 Doos opengemaakt, bracket mistte en retouraanvraag aangemaakt, hier begonnen de problemen

Dit is duidelijk en biedt geen ruimte voor vage interpretaties. Je ziet ook dat veel mensen een tijdspad hun in shopreviews gebruiken bijvoorbeeld.
dit krijg je als je overal op wilt mierenneuken en zelf niet goed leest.

Daarna heb ik ook verschillende keren gezegd dat het een soort van opgelost is omdat ik zelf de kabels heb moeten regelen en verder een slechter kwaliteits bracket heb gekregen.
dus met de winkel laat ik het zo omdat ze verder toch niet willen meewerken maar dat zegt niet dat ik blij ben met deze oplossing.

en dan kom je weer met een zin die werkelijk nergens op slaat. Als je had gelezen (merk dat je daar problemen mee hebt) dan zag je wat ik met geen verantwoordelijkheid nemen bedoelde. Ze wilde de set eerst niet omruilen of een bracket en kabel regelen omdat ze zich achter de 2 weken consumenten recht schuilhielden. pas na DAS rechtsbijstand begon er een beetje beweging in te komen.
Je zegt letterlijk het volgende:

Maar in je reactie zeg je "dan zag je wat ik met geen verantwoordelijkheid nemen bedoelde". Eigenlijk bedoelde je het dus weer niet letterlijk zo. Schrijf het dan ook niet zo. ;)
Die kan ik wel hard maken ik heb verschillende problemen gehad bij andere pc webshops en ben zeer zeker door allemaal beter geholpen dan bij maxict.
Dat je elders beter bent geholpen geloof ik meteen. Echter zei je:

Elke andere webshop waar ik mee te maken heb gehad zou de set terug nemen en een andere leveren.

Je kan simpelweg niet beweren dat elke andere shop dit wel zou doen. Dit is gebaseerd op een aanname en ik vermoed dat de werkelijkheid er heel anders uit ziet. :P Sterker nog: ik heb meer dan eens meegemaakt bij diverse webshops dat bij missende onderdelen het gehele artikel diende te worden teruggestuurd.
Voor mensen die zo tegen onrecht zijn en bijna huilend op de bank met buikpijn, van wat hier over maxict word gezegd beschuldigen jullie andere mensen wel makkelijk van liegen.
Rrrrright... :X Ik stoor me slechts aan het feit dat er geen objectief verhaal wordt gepresenteerd. Daar heeft nameliijk níemand wat aan, behalve wellichht jijzelf.
Ik heb geen topic over me zelf die meerdere jaren lang bestaat met leugens en bedrog zoals maxict dat wel heeft.

En als je voor de verandering wel een keer een goed onderbouwde post wil doen dan bel je maxict op en dan vraag je ze over dit verhaal. of zorg dat ze hier reageren.
Ik zie niet in waarom ik dat zou moeten doen. Een vreemde suggestie mijns inziens.

-----

Nogmaals:

Ik geef enkel aan dat een shopreview / forumpost het beste de gang van zaken zo correct mogelijk omschrijft. Indien het dat niet doet is het heel moeilijk om te bepalen hoe ernstig de problemen daadwerkelijk zijn of dat er veel wordt aangedikt.

Een gedeelde shopervaring is waardevol voor je medetweaker of eventuele passant. Als potëntiele koper wil je namelijk een zo goed mogelijk en eerlijk beeld krijgen over de afhandeling van de bestelling en eventuele aftersales, zodat je kan bepalen met welke partij je in zee gaat. Aangedikte ervaringen helpen daar nou eenmaal niet zo goed bij om dat eerlijke beeld te crëeeren. Overigens gaat hetzelfde op voor alle klanten die de 'happy flow' zijn doorlopen ("Bestellen was super makkelijk, levering was perfect, ze kwamen m zelfs op de fiets brengen en er zat zo'n lief handgeschreven kaartje in de doos!! :o ").

Interessanter is of en hoe een complexere kwestie wordt afgehandeld (garantiekwesties waarbij de economische levensduur langer is dan dat de vermelde fabrieksgarantie) en de winkelier vrijwel volledig zijn handen van de case aftrekt. :)

Anyways, ik dwaal af. Voor wat het waard is: beschrijf je ervaring dus zo objectief mogelijk met je medetweaker in het achterhoofd. Die heeft niets aan een aangedikt verhaal. En waarom dan vraag je je wellicht af?

Misschien vind ik het voor een significant verschil in aankoopprijs het wel waard om te bestellen bij een winkel waar de aftersales waardeloos zijn, simpelweg omdat ik deze niet verwacht nodig te hebben. Of omdat ik de tijd heb (iets wat ik hobbymatig gebruik hoeft namelijk niet stante pede vervangen te worden, waar dat met iets voor dagelijks gebruik een heel ander verhaal is. ;)

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
[...]

[...]
Je mag rustig je kop in het zand blijven steken en alles ontkennen maar bewijs jij eens dat het niet waar is dan.
Kijk eens hoeveel klachten er zijn, allemaal gelogen volgens jou omdat we niet aan jou willen bewijzen dat het zo is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steephh
Gadgeteer schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:11:
[...]

Je mag rustig je kop in het zand blijven steken en alles ontkennen maar bewijs jij eens dat het niet waar is dan.
@Gomez12 steekt zijn kop niet in het zand, ontkent ook helemaal niet alles, sterker nog:
[...]

---
Gadgeteer schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:11:
Kijk eens hoeveel klachten er zijn, allemaal gelogen volgens jou omdat we niet aan jou willen bewijzen dat het zo is?
@Gomez12 beweert ook helemaal niet dat alles gelogen is, waar haal je dat vandaan? En:
Grvy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:48:
@jimmy-chu zoek de term Echo chamber eens op.
En er is gewoon relatief weinig incentive voor een klant om een positieve ervaring te beschrijven. Hoeveel klachten er neer worden gelegd zegt per definitie dus ook niet noodzakelijkerwijs zoveel.

Als echt élke bestelling mis zou gaan, met daar uit volgend een aftersales traject dan bestonden ze alláng niet meer. Dan maak je meer kosten afhandeling, dan wat er aan marge gemaakt wordt. Daar kan een webshop niet van bestaan. ;)

_@/'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Dus in het kort: het is gewoon een middelmatige shop die niet zo goed weet wat klantenservice is. Prima. We all agree on that one.

De vraag is niet "Wat is Max-ICT voor shop" de overkoepelende vraag in dit topic is; "Waar leg je de grens voor shops weren uit de PW"

Want DAT is wat jullie willen met Max-ICT als voorloper... en de vraag is dus waar ligt de grens? Wanneer doe je het?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy-chu
Steephh schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:15:
[...]

Yep en dat vind ik persoonlijk erg lang voor een garantieafhandeling. Zoiets hoort véél sneller opgelost te worden.

[...]

Ik citeer: De problemen met Maxict zijn begonnen met een bestelling die in september 2020 zijn gedaan en is eind januari 2021 “opgelost”

Hiermee insinueer je dat de problemen al begonnen ten tijde van de bestelling. Echter gebeurde dit pas toen jij je bestelling controleerde. De juiste formulering is:

De problemen zijn begonnen nadat ik mijn geleverde bestelling controleerde en een bracket leek te missen (helaas lukte mij dit door omstandigheden pas 4 weken na levering)

Of nog beter, beschrijf het in een opsomming met tijdspad; bijvoorbeeld in de trant van:
01-09 Bestelling geplaatst
05-09 Bestelling geleverd
01-10 Doos opengemaakt, bracket mistte en retouraanvraag aangemaakt, hier begonnen de problemen

Dit is duidelijk en biedt geen ruimte voor vage interpretaties. Je ziet ook dat veel mensen een tijdspad hun in shopreviews gebruiken bijvoorbeeld.

[...]

Je zegt letterlijk het volgende:

Maar in je reactie zeg je "dan zag je wat ik met geen verantwoordelijkheid nemen bedoelde". Eigenlijk bedoelde je het dus weer niet letterlijk zo. Schrijf het dan ook niet zo. ;)

[...]

Dat je elders beter bent geholpen geloof ik meteen. Echter zei je:

Je kan simpelweg niet beweren dat elke andere shop dit wel zou doen. Dit is gebaseerd op een aanname en ik vermoed dat de werkelijkheid er heel anders uit ziet. :P Sterker nog: ik heb meer dan eens meegemaakt bij diverse webshops dat bij missende onderdelen het gehele artikel diende te worden teruggestuurd.

[...]

Rrrrright... :X Ik stoor me slechts aan het feit dat er geen objectief verhaal wordt gepresenteerd. Daar heeft nameliijk níemand wat aan, behalve wellichht jijzelf.

[...]

Ik zie niet in waarom ik dat zou moeten doen. Een vreemde suggestie mijns inziens.

-----

Nogmaals:

Ik geef enkel aan dat een shopreview / forumpost het beste de gang van zaken zo correct mogelijk omschrijft. Indien het dat niet doet is het heel moeilijk om te bepalen hoe ernstig de problemen daadwerkelijk zijn of dat er veel wordt aangedikt.

Een gedeelde shopervaring is waardevol voor je medetweaker of eventuele passant. Als potëntiele koper wil je namelijk een zo goed mogelijk en eerlijk beeld krijgen over de afhandeling van de bestelling en eventuele aftersales, zodat je kan bepalen met welke partij je in zee gaat. Aangedikte ervaringen helpen daar nou eenmaal niet zo goed bij om dat eerlijke beeld te crëeeren. Overigens gaat hetzelfde op voor alle klanten die de 'happy flow' zijn doorlopen ("Bestellen was super makkelijk, levering was perfect, ze kwamen m zelfs op de fiets brengen en er zat zo'n lief handgeschreven kaartje in de doos!! :o ").

Interessanter is of en hoe een complexere kwestie wordt afgehandeld (garantiekwesties waarbij de economische levensduur langer is dan dat de vermelde fabrieksgarantie) en de winkelier vrijwel volledig zijn handen van de case aftrekt. :)

Anyways, ik dwaal af. Voor wat het waard is: beschrijf je ervaring dus zo objectief mogelijk met je medetweaker in het achterhoofd. Die heeft niets aan een aangedikt verhaal. En waarom dan vraag je je wellicht af?

Misschien vind ik het voor een significant verschil in aankoopprijs het wel waard om te bestellen bij een winkel waar de aftersales waardeloos zijn, simpelweg omdat ik deze niet verwacht nodig te hebben. Of omdat ik de tijd heb (iets wat ik hobbymatig gebruik hoeft namelijk niet stante pede vervangen te worden, waar dat met iets voor dagelijks gebruik een heel ander verhaal is. ;)
je mag me formulering lastig vinden zoveel je wilt maar die zin zegt nog steeds niet dat de problemen in september zijn begonnen.
"Er staat met een bestelling uit september."

Daarna je tweede punt waar je weer moeite heb met lezen.
Nergens staat dat alle webshops beter zijn er staat letterlijk elke webshop waar IK mee te maken heb gehad.
Bewijs jij maar dat het niet zo is of ben je aan het liegen hier?

Als je zo graag de moraalridder wilt uithangen hier begin dan bij je zelf en als tip zou ik je een cursus begrijpend lezen aanraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimmy-chu
Grvy schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:38:
Dus in het kort: het is gewoon een middelmatige shop die niet zo goed weet wat klantenservice is. Prima. We all agree on that one.

De vraag is niet "Wat is Max-ICT voor shop" de overkoepelende vraag in dit topic is; "Waar leg je de grens voor shops weren uit de PW"

Want DAT is wat jullie willen met Max-ICT als voorloper... en de vraag is dus waar ligt de grens? Wanneer doe je het?
Jullie willen dicteren wat mensen hier mogen neerzetten, met al jullie " ik word zo moe van .." opmerkingen en dit of dat zijn leugens.
Dit is een forum voor iedereen en mensen mogen hun slechte ervaring gewoon hier delen.

de vraag wanneer je het doet zal voor iedereen anders zijn en uiteindelijk is dat aan tweakers.
wij kunnen alleen onze ervaringen delen zodat tweakers aan het einde een besluit kan nemen.

Als je het mij vraagt is de grens wanneer een winkel niet een aanwinst is voor de pw.
Dus als zij de pw onbruikbaar maken door valse levertijden en valse prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@jimmy-chu

1) Daar zijn shopreviews voor niet het forum als klaagmuur gebruiken. Dat is niet de bedoeling.
2) Misschien wat minder aanvallend en persoonlijk reageren? Je helpt de discussie zo echt niet.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy-chu
Grvy schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:05:
@jimmy-chu

1) Daar zijn shopreviews voor niet het forum als klaagmuur gebruiken. Dat is niet de bedoeling.
2) Misschien wat minder aanvallend en persoonlijk reageren? Je helpt de discussie zo echt niet.
waar staan die regels?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Ik ga die regels niet voor je opzoeken dat heet logisch nadenken en redelijkheid.

Het is gewoon simpel. Jij wilt iets en klaagt erover. Een kind die huilt krijgt zijn gelijk niet.
Je gelijk krijg je door met feiten te komen, overtuigingen etc. En die zijn er onvoldoende voor Tweakers om er klaarduidelijk wat mee te doen.

Dan kun je dit laten verzanden in een klaagmuur waar niemand wat aan heeft of je komt met bruikbare suggesties waar Tweakers wel wat mee kan, zoals al eerder gezegd "Wat is de grens, wanneer gooi je een shop uit de PW?" Dat is een vraag waar nog wel een discussie over kan plaatsvinden.

Ik denk dat na 46 pagina's iedereen wel begrijpt dat mensen een mening hebben over Max-ICT maar dat is helemaal niet wat er hier toe doet. Wat er hier toe doe is wat Tweakers kan doen en als ze Max-ICT gaan weren dan komt de volgende snel in beeld. Het is een opening voor iets wat je als bedrijf misschien helemaal niet wilt toestaan.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy-chu
ben je nou je eigen regels aan het overtreden? je zei net nog niet zo persoonlijk reageren?

Wat ik wil was al opgelost met maxict. ik post gewoon mijn beleving met maxict dat noem jij klagen en dat mag maar dat maakt het geen feit. Als jij niet levenloos elke letter zou omdraaien zou iedereen er zo overheen lezen en verder gaan, het niet niet alsof ik er zelf steeds weer over begin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@jimmy-chu Prima. Je bent elke vorm van redelijkheid kwijt en zo ga ik verder niet in discussie. Dat heeft geen zin.

Dit is een account.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• vanaalten
Grvy schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:38:

Ik denk dat die grens voor iedereen ergens anders ligt. Daarom zou er voor iedereen persoonlijk een PW shopfilter moeten komen. Ergens een setting, "deze shops niet tonen in de PW".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steephh
jimmy-chu schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:51:
[...]

je mag me formulering lastig vinden zoveel je wilt maar die zin zegt nog steeds niet dat de problemen in september zijn begonnen.
"Er staat met een bestelling uit september."
Niet letterlijk nee, maar insinueert het wel. Kijk nog even naar die tip van dat tijdspad. ;)
Daarna je tweede punt waar je weer moeite heb met lezen.
Nergens staat dat alle webshops beter zijn er staat letterlijk elke webshop waar IK mee te maken heb gehad.
Bewijs jij maar dat het niet zo is of ben je aan het liegen hier?

Als je zo graag de moraalridder wilt uithangen hier begin dan bij je zelf en als tip zou ik je een cursus begrijpend lezen aanraden.
Dat heb ik inderdaad niet goed beschreven, waarvoor mijn excuses. :) Maar mijn punt wordt daarmee niet minder valide: een dergelijke bewering is niet netjes, zonder dat je daar een identieke bestelling hebt gedaan en je tegen een gelijkwaardig probleem bent aangelopen. Dus ben verstandig en doe die bewering dan ook niet.

Het zou al heel anders staan als je had gezegd dat je zeer slecht geholpen bent, zeker in vergelijking met andere garantieafhandeling-ervaringen bij andere webshops.

--

Verder je ervaring delen is goed en daar is ook niet mis mee. Dat heeft ook niemand gezegd. Het enige wat ik mee wil geven is (als een 'service' aan je medetweaker): hou het bij feiten. Daar wordt iedereen beter van.

Gezien je verder maar selectief bent in gegaan op mijn punten hou ik het hier dan ook bij, ik heb mijn punt gemaakt en ga hier verder niet meer over met je in discussie.
vanaalten schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Ik denk dat die grens voor iedereen ergens anders ligt. Daarom zou er voor iedereen persoonlijk een PW shopfilter moeten komen. Ergens een setting, "deze shops niet tonen in de PW".
Met het filter uit de karmastore kan je de winkel nu al doorstrepen; voor een eventuele wensenlijst is het mogelijk om winkels te negeren. Blijft de prijsalert natuurlijk staan. Ik kan me voorstellen dat dat voor sommige wel een puntje van frustratie is. Ik zou zelf in ieder geval niets blokkeren omdat ik voor mijzelf op dat moment de beslissing wil maken of het interessant is of niet (prijs vs. service met name).

Ik denk ook dat de grens voor iedereen ergens anders ligt. Als er dus iets komt, dan slechts een persoonlijk filter mijns inziens. Dan blijft de keuze bij de tweaker. :)

_@/'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
Steephh schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:30:
[...]

@Gomez12 beweert ook helemaal niet dat alles gelogen is, waar haal je dat vandaan?
Dat beweert hij wel met zijn vraag om bewijs. Feit blijft dat MAXICT te veel fouten in de PW heeft staan. Als hij bewijs wil, moet hij zelf even gaan vergelijken, wij hebben geen bewijsplicht naar hem.

Dat jij en Gomez goede ervaringen hebben met deze winkel is echt fijn maar dat er over deze shop meer geklaagd wordt dan over andere shops, zegt volgens mij genoeg.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• vanaalten
Ik denk dat als het puur gaat om (te) veel foute prijzen in de PW, dat dit topic zo ongeveer kansloos is om iets voor elkaar te krijgen. Zou mij niet verbazen als dit topic al niet eens meer door de crew gevolgd wordt. Het is te veel niet-constructief klagen, teveel in een cirkeltje blijven ronddraaien.

Wil je iets bereiken, dan denk ik dat je meer kans maakt met een nieuw topic "Het grote MaxICT foute PW prijzen topic" met in de TS meteen een lijst met 10 voorbeelden. Niet een of twee voorbeelden, want dan wordt je verwezen naar de reguliere manier van prijzen corrigeren (en krijgt het topic een slot). En als die prijzen gecorrigeerd zijn, een nieuwe post met nog eens 10 voorbeelden.

Met wat geluk, zodra duidelijk is dat het structureel is, gaat men het structureel oplossen.

Nee, ik ga het niet doen, want ik heb een alternatieve oplossing: MaxICT negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:22
vanaalten schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:40:
Ik denk dat als het puur gaat om (te) veel foute prijzen in de PW, dat dit topic zo ongeveer kansloos is om iets voor elkaar te krijgen. Zou mij niet verbazen als dit topic al niet eens meer door de crew gevolgd wordt. Het is te veel niet-constructief klagen, teveel in een cirkeltje blijven ronddraaien.

Wil je iets bereiken, dan denk ik dat je meer kans maakt met een nieuw topic "Het grote MaxICT foute PW prijzen topic" met in de TS meteen een lijst met 10 voorbeelden. Niet een of twee voorbeelden, want dan wordt je verwezen naar de reguliere manier van prijzen corrigeren (en krijgt het topic een slot). En als die prijzen gecorrigeerd zijn, een nieuwe post met nog eens 10 voorbeelden.

Met wat geluk, zodra duidelijk is dat het structureel is, gaat men het structureel oplossen.

Nee, ik ga het niet doen, want ik heb een alternatieve oplossing: MaxICT negeren.
Klopt, ik zou bijna een middagje uittrekken om met python een scraper te maken die elk gekoppeld product checkt hier op tweakers en bij MaxICT en aan het eind van de dag een lijst op te leveren met alle foutieve gekoppelde producten.

Het gaat natuurlijk niet alleen maar om de verkeerd gekoppelde producten, scrol de eerste winkel beoordeling pagina van MaxICT maar eens door. Dan wordt direct duidelijk dat de meeste problemen zitten in de klantenservice en de niet kloppende verzend tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steephh
Gadgeteer schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:04:
[...]

Dat beweert hij wel met zijn vraag om bewijs. Feit blijft dat MAXICT te veel fouten in de PW heeft staan. Als hij bewijs wil, moet hij zelf even gaan vergelijken, wij hebben geen bewijsplicht naar hem.

Dat jij en Gomez goede ervaringen hebben met deze winkel is echt fijn maar dat er over deze shop meer geklaagd wordt dan over andere shops, zegt volgens mij genoeg.
Je meldt dat het dagelijks fout gaat met prijzen in de PW, maar dat zie ik (of ik kijk niet goed) niet terug in de klachten (zowel in het topic als bij de shopreviews). Zo nu en dan wel wat losse flodders, maar geen dagelijkse vermeldingen. Vermoedelijk vroeg Gomez12 daarom ook om een onderbouwing. Je bent dat inderdaad niet verplicht, maar het is wel erg makkelijk om een dergelijke uitspraak te doen zonder onderbouwing en ook wel unfair naar de lezer van je uitspraak toe. :)

Sommige mensen geloven je direct zónder onderbouwing. Anderen gaan zelf even op zoek en weer anderen negeren je uitspraak gewoon terwijl deze gewoon valide is mét onderbouwing. Dat is mijns inziens dan toch een gemiste kans.
dylan111111 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:27:
[...]

Klopt, ik zou bijna een middagje uittrekken om met python een scraper te maken die elk gekoppeld product checkt hier op tweakers en bij MaxICT en aan het eind van de dag een lijst op te leveren met alle foutieve gekoppelde producten.

Het gaat natuurlijk niet alleen maar om de verkeerd gekoppelde producten, scrol de eerste winkel beoordeling pagina van MaxICT maar eens door. Dan wordt direct duidelijk dat de meeste problemen zitten in de klantenservice en de niet kloppende verzend tijd.
Een nobel idee, echter: ze hebben tegen de 120k aan producten geindexeerd staan. Dat gaat je helaas een IP ban opleveren (aan de zijde van Tweakers.net) omdat je téveel request gaat doen (binnen relatief korte tijd). B)

Yep, daar zit ook het grootste probleem mijns inziens. Maar dat zal MaxICT toch echt zelf moeten oplossen.

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero2021
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-05-2021
[...]

@Gomez12 steekt zijn kop niet in het zand, ontkent ook helemaal niet alles, sterker nog:

[...]

---

[...]

@Gomez12 beweert ook helemaal niet dat alles gelogen is, waar haal je dat vandaan? En:

[...]

En er is gewoon relatief weinig incentive voor een klant om een positieve ervaring te beschrijven. Hoeveel klachten er neer worden gelegd zegt per definitie dus ook niet noodzakelijkerwijs zoveel.

Als echt élke bestelling mis zou gaan, met daar uit volgend een aftersales traject dan bestonden ze alláng niet meer. Dan maak je meer kosten afhandeling, dan wat er aan marge gemaakt wordt. Daar kan een webshop niet van bestaan. ;)
Ja daag dit zegt genoeg Trustpilot teller op 900 aan klachten !! Zegt genoeg of niet, als een webshop goed is zullen er ook niet zoveel klachten komen!!! 54% slecht vergelijk Bol.com maar eens met maar 19% slecht. Bol.com zeer goede webshop, retourzending op hun kosten en zij versturen je een track &trace no. zodat jij als consument nooit met gebakke peren komt te staan!!! Altijd je geld retour, doen niet moeilijk over regourneren!!!

Maxi ict moet gesloten worden zij verdienen aan de gedupeerde consumenten en jaren lang komen ze er mee weg !!! Ze moetten tot een halt gebracht worden!!! :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero2021
humpus schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:47:
Wat betekent het eigenlijk als een shop 'aangesloten' is bij Tweakers of Hardware.info?
Is daar geld mee gemoeid?

Als ik die logo's op hun site zie geeft dat inderdaad een vals gevoel van vertrouwen. Ik vind het persoonlijk schandalig dat Tweakers verbonden is met zo'n kwalijke webshop.

Hun gemiddelde score is inderdaad 2,5 sterren, maar omdat het groene sterren blijven is hier snel over gekeken.

Is misschien al voorgesteld, maar mij lijkt het beter om een shop van 4 sterren geel te markeren en alles eronder rood te markeren.
op Trustpilot staat de teller. Sterren op 1,9 slecht waar hebben we het nog over weg met die zaak!! |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1x3xc-12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-03-2021
Anthirian schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:43:
Ik heb inderdaad afgelopen april ook een moederbord besteld dat zogenaamd de volgende dag leverbaar was. Toen ik na drie dagen gemaild heb met de vraag waar het bleef kreeg ik kortaf de vraag om een ordernummer. Dat heb ik verstrekt, waarna ik niks meer gehoord heb. Ik heb vervolgens na een week ongeveer een mail achterna gestuurd met de melding dat ze hem mochten houden en ik mijn geld terug wilde. Ook daarop kwam geen reactie, maar gelukkig werd wel volgende dag via PayPal het geld teruggestort. Ik wist niet dat het schering en inslag is bij deze partij, maar mijn verhaal staat zo te horen dus niet op zichzelf.
Als ze zonder problemen je geld hebben teruggestort op eerste vordering dan zijn ze kennelijk niet van kwaade wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy-chu
1x3xc-12 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:38:
[...]

Als ze zonder problemen je geld hebben teruggestort op eerste vordering dan zijn ze kennelijk niet van kwaade wil.
Waar slaat jouw reactie nou weer op. Kan je dit bewijzen?

Maar goed het gaat er niet om dat ze zijn geld wilde houden ze wilde hem klant maken met valse beloftes en geld terug storten moeten ze doen.

Vind het raar dat er opeens een hele blik onnozele tweakers hier opeens beginnen te posten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vanaalten
jimmy-chu schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 02:56:
Waar slaat jouw reactie nou weer op. Kan je dit bewijzen?
(...)
Vind het raar dat er opeens een hele blik onnozele tweakers hier opeens beginnen te posten.
Da's een redelijk onvriendelijke manier van reageren, als je het mij vraagt, maar vooruit:
Anthirian schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:43:
Ik heb inderdaad afgelopen april ook een moederbord besteld dat zogenaamd de volgende dag leverbaar was. Toen ik na drie dagen gemaild heb met de vraag waar het bleef kreeg ik kortaf de vraag om een ordernummer. Dat heb ik verstrekt, waarna ik niks meer gehoord heb. Ik heb vervolgens na een week ongeveer een mail achterna gestuurd met de melding dat ze hem mochten houden en ik mijn geld terug wilde. Ook daarop kwam geen reactie, maar gelukkig werd wel volgende dag via PayPal het geld teruggestort. Ik wist niet dat het schering en inslag is bij deze partij, maar mijn verhaal staat zo te horen dus niet op zichzelf.
Dus best een negatieve ervaring, maar na annuleren van de bestelling wordt er wel meteen geld teruggestort.

En dan schrijft @1x3xc-12 dus "Als ze zonder problemen je geld hebben teruggestort op eerste vordering dan zijn ze kennelijk niet van kwaade wil.".
Dat ze het geld meteen hebben teruggestort heeft geen bewijs nodig, als we Anthirian's verhaal voor waar aannemen. En dat ze niet van kwade wil zijn - tja, dat lijkt mij niet onredelijk. Als ze dat wel waren, zouden ze dat geld nog wat langer vasthouden tot er serieus met rechtszaken gedreigd werd en zo, want genoeg mensen die het er dan maar bij laten zitten.

Ik gok dat de eigenaar van MaxICT gewoon gekozen heeft voor een aanpak met lage prijzen, minimale service, onbetrouwbare levertijden en dat dat dus resulteert in relatief veel ontevreden klanten. Maar ik gok ook dat er bij de paar klantenservice-medewerkers die ze hebben, er ook wel wat goedwillende mensen tussen zitten - die hun best doen ondanks de consument-onvriendelijke opzet en dus snel geld terugstorten als daar reden voor is.

Al met al snap ik de heksenjacht hier niet helemaal. De shopreviews laten zien dat dit niet bepaald een betrouwbare winkel is - blijf er dan ook vandaan of accepteer het risico. Het grootste nadeel vind ik dat je niet handig winkels kan weg-filteren, maar dat is voor mij geen reden om MaxICT uit de PW te willen weren.

Liever dat ze wel in de PW staan met bijbehorende shopreviews, dan dat ze verdwijnen uit de PW. Ik gok dat ze meer dan genoeg klanten via Google en zo krijgen, dus ze gaan toch wel door met hun winkel.

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:42

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Geen goed plan, wel een goed gevoel.

Weggehaald.

[ Voor 94% gewijzigd door Marchel op 18-02-2021 11:41 ]

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 11:15

Anthirian

In Trance We Trust

vanaalten schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:14:
Dus best een negatieve ervaring, maar na annuleren van de bestelling wordt er wel meteen geld teruggestort.

En dan schrijft @1x3xc-12 dus "Als ze zonder problemen je geld hebben teruggestort op eerste vordering dan zijn ze kennelijk niet van kwaade wil.".
Dat ze het geld meteen hebben teruggestort heeft geen bewijs nodig, als we Anthirian's verhaal voor waar aannemen. En dat ze niet van kwade wil zijn - tja, dat lijkt mij niet onredelijk. Als ze dat wel waren, zouden ze dat geld nog wat langer vasthouden tot er serieus met rechtszaken gedreigd werd en zo, want genoeg mensen die het er dan maar bij laten zitten.
Klopt, daar was ik wel blij om en had ik eerlijk gezegd niet verwacht toen ik mijn geld terug vroeg. Pluspuntje voor hen dus. Ik had wel graag iets professioneler te woord gestaan willen worden, maar dat is een ander verhaal.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Zonder specifieke voorbeelden te noemen

Ik zie inmiddels een topic met 46 pagina's over één shop met voornamelijk klachten. Daar gaat toch echt iets niet goed hoor. Daar hoef je geen wiskundige voor te zijn naar mijn mening.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero2021
Al met al snap ik de heksenjacht hier niet helemaal. De shopreviews laten zien dat dit niet bepaald een betrouwbare winkel is - blijf er dan ook vandaan of accepteer het risico.
[/quote] op vanaalten

Wat snap je niet.....aan de heksenjacht, is toch overduidelijk.....De teller van de klachten blijft oplopen.
Blijf er vandaan of accepteer het risico zeg je?!! Natuurlijk zullen alle gedupeerde nooit meer wat bij hun bestellen. Doel is om ze te sluiten en het frauderen te stoppen.Ik heb ze bij de politie aangemeld! Raad iedereen aan dit ook te doen!

Niks van risico accepteren dus dat is ook de rede dat ze jaar in jaar uit hun gang kunnen gaan en makkelijk geld blijven verdienen en zelf geen enkele risico hebben....geld wordt niet terug betaald.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Nero2021 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:07:
Al met al snap ik de heksenjacht hier niet helemaal. De shopreviews laten zien dat dit niet bepaald een betrouwbare winkel is - blijf er dan ook vandaan of accepteer het risico.
[/quote]

Wat snap je niet.....aan de heksenjacht, is toch overduidelijk.....De teller van de klachten blijft oplopen.
Blijf er vandaan of accepteer het risico zeg je?!! Natuurlijk zullen alle gedupeerde nooit meer wat bij hun bestellen. Doel is om ze te sluiten en het frauderen te stoppen.Ik heb ze bij de politie aangemeld! Raad iedereen aan dit ook te doen!

Niks van risico accepteren dus dat is ook de rede dat ze jaar in jaar uit hun gang kunnen gaan en makkelijk geld blijven verdienen en zelf geen enkele risico hebben....geld wordt niet terug betaald.
Relax.. adem. Doel van Tweakers is helemaal niet om ze te sluiten. Dat kan Tweakers niet eens. :P

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero2021
Grvy schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:10:
[...]

Relax.. adem. Doel van Tweakers is helemaal niet om ze te sluiten. Dat kan Tweakers niet eens. :P
Ja maar we (alle gedupeerde) kunnen wel actie ondernemen samen om ze te sluiten.Beginnen met politie aangifte te doen allemaal !

Dus Tweakers kan ze wel weren van tweakers.net :/

[ Voor 9% gewijzigd door Nero2021 op 21-02-2021 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2021
Steephh schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:23:
[...]

Even vooropgesteld: uiteindelijk ben je toch geholpen? De gang van zaken was zo te zien op zijn minst onhandig te noemen. Je hebt het artikel geleverd gekregen, er mistte iets en uiteindelijk is dat (weliswaar na nogal wat tijd) nageleverd.

Hoe kan je dan van oplichting spreken? Ik vind dat echt een superzware aantijging.

https://www.wetrecht.nl/oplichting/ stelt Oplichting is, in ‘normale taal’, het tegen de wet in behalen van een bepaald voordeel door het misleiden van iemand.

Welk voordeel hebben ze hier dan behaald volgens jou? :?

[...]

Ja sorry hoor, maar je hoeft het niet steeds te lezen. _O- En als dat de grootste frustratie is die in je leven kent om je steeds maar weer opnieuw druk over te maken, dan mag je in je handjes klappen. d:)b

[...]

Allereerst een tip: schrijf niet in de quote van iemand anders, dat leest minder prettig. ;)

Je beticht MaxICT van van alles, maar is dat de waarheid? Wordt er willens en wetens bij elke nieuwe klant fraude gepleegd? Krijgt niemand het aankoopbedrag terug? Dat heb ik anders gewoon gekregen bij het terugsturen van mijn bestelling en met mij volgens mij genoeg mensen. Ik zou uitkijken met het doen van dergelijke uitspraken.

Nero antwoord:
Ja dit is de waarheid ze doen er alles aan om niks terug te betalen, ik ga geen onwaarheden schrijven. Dit is alles na het lezen van alle klachten van diverse gedupeerde. Niet alleen geen geld retour krijgen doordat ze zichzelf indekken en noem maar op.Dus diverse klachten over dit bedrijf: defecte spullen,late of geen levering zogenaamd bij de buren bezorgd dus geen goederen en geen geld retour te ontvangen! Geen antwoord op mail, noem maar op.retour op hun verzoek zelf doen waardoor jij alle verantwoordelijkheid draagt als er iets mis gaat .....enz.
Niks is overdreven,alleen maar enorm boos. :(

Aan iedereen:

Ik stoor me met name aan de mensen die e.e.a. volledig uit het verband trekken en schromelijk overdrijven. En in sommige gevallen zelfs zaken beweren die ik oprecht gewoon niet kan geloven (zoals dat niemand zijn geld terug zou krijgen).

Ja, MaxICT heeft zijn zaakjes niet op orde en zoals zaken nu afgehandeld worden dat is geen goede manier van zaken doen. Maar hou dan de eer aan jezelf en overdrijf niet en houdt het zelf gewoon bij de feiten. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steephh
Nero2021 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:51:
Ja dit is de waarheid ze doen er alles aan om niks terug te betalen, ik ga geen onwaarheden schrijven. Dit is alles na het lezen van alle klachten van diverse gedupeerde. Niet alleen geen geld retour krijgen doordat ze zichzelf indekken en noem maar op.Dus diverse klachten over dit bedrijf: defecte spullen,late of geen levering zogenaamd bij de buren bezorgd dus geen goederen en geen geld retour te ontvangen! Geen antwoord op mail, noem maar op.retour op hun verzoek zelf doen waardoor jij alle verantwoordelijkheid draagt als er iets mis gaat .....enz.
Niks is overdreven,alleen maar enorm boos. :(
Nogmaals de tip: schrijf búiten de quote, dan is het iets leesbaarder. Nu lijkt het net alsof het in mijn geschreven tekst staat. ;)

--

Ben wel erg benieuwd wat er aan de hand is in jouw situatie, maar je hebt het eigenlijk alleen maar over anderen. Kan je eens uitleggen wat er (stap voor stap) bij jou is gebeurd? In de trant van:

10 feb: besteld
14 feb: geleverd
16 feb: etc.. etc...

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Nero2021 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:15:
[...]

Ja maar we (alle gedupeerde) kunnen wel actie ondernemen samen om ze te sluiten.Beginnen met politie aangifte te doen allemaal !

Dus Tweakers kan ze wel weren van tweakers.net :/
Aangifte voor wat? Bestelling niet op tijd geleverd? Denk dat men bij de politie eens gaat lachen.

En Tweakers.net heeft wel iets meer nodig om zomaar een overeenkomst met deze firma op te zeggen. Een slechte reputatie bij de klanten lijkt me nu niet direct een basis om ze uit te sluiten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 21:19
Nero2021 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:15:
[...]

Hoezo, gedupeerde? Heeft het je geld gekost? En voor welke wettelijke misdaden wil je aangifte doen?

En daarvoor jimmy-chu die over een blik onnozele tweakers heeft wanneer hij tegenspraak krijgt. man man man.

Ik zou er zelf nooit kopen (zie shopreviews, zelfde geld voor centralpoint) De pricewatch doet precies wat hij moet doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vanaalten

Je kan toch prima aan de shopreviews zien dat het regelmatig fout gaat, maar ook regelmatig goed gaat. Of dat het goed gaat, met enkel wat langer dan verwacht levertijd. Als je er daarnaast nog van uit gaat dat mensen vaker een shopreview plaatsen als het fout gaat dan als het goed gaat, mag je denk ik wel aannemen dat er serieuze kansen zijn dat je bestelling gewoon binnen komt. En ja, er is ook een kans - groter dan bij andere webshops - dat het mis gaat. Dus dat bedoel ik: blijf er van weg als je geen gezeur wil, of accepteer het risico dat het mis gaat. Risico, geen zekerheid, want het zal vaak genoeg goed gaan.

En "geld wordt niet terug betaald"?! De posts van Anthirian laten toch wat anders zien. In elk geval dus niet dat er structureel geld wordt vastgehouden. Ik gok dat er veel dingen door organisatorisch prutswerk mis gaat, maar niet dat er met opzet gefraudeerd wordt.

Ik gok dat het merendeel van de bittere reacties hier komt van mensen die via de PW daar besteld hebben, niet verder hebben gekeken naar de shopreviews en achteraf chagarijnig zijn. Begrijpelijk, maar wellicht ook een beetje eigen schuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1x3xc-12
[/quote] op vanaalten

Iemand die op eerste vordering akkoord gaat met contract ontbinding(ja dat is een wettelijke recht van de klant maar recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillen) en meteen het geld terugstort houdt zich per definitie niet bezig met frauderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy-chu
1x3xc-12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:39:
[...]

Iemand die op eerste vordering akkoord gaat met contract ontbinding(ja dat is een wettelijke recht van de klant) en meteen het geld terugstort houdt zich per definitie niet bezig met frauderen.
Dat is niet waar.
Dat is het zelfde als Alberta Heijn zijn prijzen veranderd en alleen zijn klanten die klagen meteen geld terug geven.
Of een pc voor 200 euro aanprijzen en iedereen die hem koopt geld terug storten.

Dat zijn allemaal trucjes om klanten naar je winkel te lokken.

Hiermee wil ik zeggen dat geld meteen terug storten niet bewijst van goed gedrag of geen frauduleus gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Natuurlijk zullen alle gedupeerde nooit meer wat bij hun bestellen.
Tja, toch zie ik de grootste klagers juist klagen dat het ze meerdere keren overkomen is.
Ik heb ze bij de politie aangemeld! Raad iedereen aan dit ook te doen!
Wat bedoel je precies met "aangemeld"? Als je een daadwerkelijke aanklacht hebt dan kan je aangifte doen, maar dat kan niet iedereen doen, want dan krijg je valse aangiftes.

"Aangemeld" klinkt mij meer in de oren als iets wat gewoon verdwijnt in het spam-filter, omdat het gewoon niets is behalve ruis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1x3xc-12
Dibbuz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:12:
Zonder specifieke voorbeelden te noemen

Ik zie inmiddels een topic met 46 pagina's over één shop met voornamelijk klachten. Daar gaat toch echt iets niet goed hoor. Daar hoef je geen wiskundige voor te zijn naar mijn mening.
Dat erkent iedereen denk ik wel.

Maar er zit een groot verschil tussen gaat toch echt iets niet goed en beschuldigingen van crimineel gedrag, oplichting en fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1x3xc-12
Valt me trouwens op dat alle rode stilletjes via de achterdeur zijn vertrokken terwijl een aantal users elkaar de koppen inslaan.

Die hoeven zich niet meer te verdedigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54
1x3xc-12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:19:
Valt me trouwens op dat alle rode stilletjes via de achterdeur zijn vertrokken terwijl een aantal users elkaar de koppen inslaan.

Die hoeven zich niet meer te verdedigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-WkHO7e38eZ6AOJ63BM2dV3QMg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ayB3NKHiAhqGcOWJ8JNY1ybx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy-chu
ImdaMned schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:08:
[...]

Hoezo, gedupeerde? Heeft het je geld gekost? En voor welke wettelijke misdaden wil je aangifte doen?

En daarvoor jimmy-chu die over een blik onnozele tweakers heeft wanneer hij tegenspraak krijgt. man man man.

Ik zou er zelf nooit kopen (zie shopreviews, zelfde geld voor centralpoint) De pricewatch doet precies wat hij moet doen.
voor jou ja niet voor andere.
misschien heeft tweakers wel meer bezoekers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steephh
jimmy-chu schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:38:
[...]

Of een pc voor 200 euro aanprijzen en iedereen die hem koopt geld terug storten.
Dat is wel een heel slecht business model :P

--

https://tweakers.net/shopreview/permalink/360944/

Dit zijn ook echt bizarre reviews trouwens, daar heeft toch niemand wat aan 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Steephh op 23-02-2021 22:42 ]

_@/'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 17:46
Ik word trouwens wel echt chagrijnig dat MaxICT de Pricewatch zo vervuild. Dan zie je een product met 1 prijs, die te laag of veel te hoog is, en dan weet je eigenlijk al dat het MaxICT moet zijn. Zo klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:08

Twazerty

AVCHDCoder developer

spokje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:03:
Ik word trouwens wel echt chagrijnig dat MaxICT de Pricewatch zo vervuild. Dan zie je een product met 1 prijs, die te laag of veel te hoog is, en dan weet je eigenlijk al dat het MaxICT moet zijn. Zo klaar mee.
"reguliere" producten die maar 1 prijsvermelding hebben ben ik over het algemeen sowieso niet in geïnteresseerd. Dat betekent in mijn geval:
- 5/10x een verouderd product
- 2/10x een zo nieuw product is dat nog niet leverbaar is
- 2/10x een niet zo'n populair product is
- 1/10x niet op korte termijn leverbaar is. Ja ik zie dan vaak MaxICT, maar dan met een 10+ dagen levertijd. Meestal ook nog eens een verouderd product.

Dus ik heb er totaal geen moeite mee of MaxICT wel of niet als enige aanbieder genoemd staat.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
spokje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:03:
Just mental ignore it. :9

Ik denk dat veel shops die een kleiner aanbod hebben er simpelweg voor kiezen om alle producten die slecht of zelfs niet leverbaar zijn niet op hun feed naar tweakers te zetten. Ongetwijfeld omdat het simpelweg geld scheelt qua clicks ook.

Heb dat bijvoorbeeld gemerkt bij de Elgato Stream Deck XL. Stond héél even in de PW vermeld bij Megekko (op dat moment vóór 22.30 besteld, morgen in huis), gelijk besteld en... je raad het al: de dag erop een e-mail dat de nieuwe levertijd 25-03 is. Sommige andere shops hebben m nog wel gelist, maar Megekko inmiddels niet meer. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Steephh op 24-02-2021 19:47 ]

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero2021
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Tja, toch zie ik de grootste klagers juist klagen dat het ze meerdere keren overkomen is.
Ja...helaas gebeurt dat wel, maar wel op verschillende manieren. Gelukkig is dit bij mij niet vaak. Heb een zaak gehad met het kopen van een mobile telefoon.Betaald niks gehad.Verhaal was dat hun site gehacked was...zogenaamd .....bedrijf zat er zelf ook in ben er gelijk zelf achteraan gegaan. Maar zal mijn verhaal niet lang maken Gelukkig was de betaling via icepay tussen persoon. Doordat ik met de bank ING belde en mijn verhaal deed heb ik mijn geld weten terug te krijgen. Ook dit doet de bank normaal gesproken niet,maar zij gingen wel op mijn verzoek e.a. toch onderzoekken Dus leer je wel van alles waar je op moet letten.Ook geef ik niet snel op als meesten....Nee heb je en JA kan je krijgen door zelf door te zetten alles op alles ....

[...]

Wat bedoel je precies met "aangemeld"? Als je een daadwerkelijke aanklacht hebt dan kan je aangifte doen, maar dat kan niet iedereen doen, want dan krijg je valse aangiftes. Juist ja ik heb dus aangifte gedaan!

"Aangemeld" klinkt mij meer in de oren als iets wat gewoon verdwijnt in het spam-filter, omdat het gewoon niets is behalve ruis.

[ Voor 12% gewijzigd door Nero2021 op 28-02-2021 03:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero2021
1x3xc-12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:39:
[...]

Iemand die op eerste vordering akkoord gaat met contract ontbinding(ja dat is een wettelijke recht van de klant maar recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillen) en meteen het geld terugstort houdt zich per definitie niet bezig met frauderen.
Nee,maar dan moet je wel verder kijken en denken en kan je wel degelijk uit alle klachten de fraude/misleiding/gemakkelijk geld verdienen met....waarover geklaagd wordt waar Max ICT mee bezig is.Alleen als ze er echt niet onderuit kunnen komen kan je annuleren en je geld terug krijgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero2021
jimmy-chu schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:38:
[...]

Dat is niet waar.
Dat is het zelfde als Alberta Heijn zijn prijzen veranderd en alleen zijn klanten die klagen meteen geld terug geven.

Dat zijn allemaal trucjes om klanten naar je winkel te lokken.

Hiermee wil ik zeggen dat geld meteen terug storten niet bewijst van goed gedrag of geen frauduleus gedrag.
Precies jij denkt verder.... dat is zo wie niet klaagt....mooi extra centjes in de zak.
Ook heb ik hiervan zelf een voorbeeld: bij de V&D kreeg ik bij de kassa een hoger bedrag afgerekend....eh nee zei ik prijs in de winkel is lager.Bij het nakijken bleek verkeerde prijs in de winkel te staan...ja zei ik jullie fout! Ik mag deze nu voor het lagere bedrag meenemen en dan passen jullie het maar aan. Zo was het dus ook kreeg ik mee voor de lagere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero2021
Grvy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:53:
@jimmy-chu sorry, je wilt het niet begrijpen.

Een hetze is per definitie een fout iets. Zo werkt de wereld gewoon niet.
Feiten, aantoonbare feiten alleen daarmee ga je deze discussie winnen met Tweakers HQ en die heb je niet.

Feit is dat Max-ICT gewoon een middelmatige winkel is, maar dat is niet genoeg reden om ze uit de PW te weren. Jammer de bammer voor jullie.

En even ter verduidelijking; zakelijk bestelde ik vroeger met mijn bedrijf wel eens bij ze. Inmiddels heb ik dat vorig jaar afgekapt vanwege slechte ervaringen. Maar ook _dat_ is niet genoeg om ze uit de PW te weren want waar ligt de grens als je alle middelmatige winkels uit de PW gooit?

De mediamarkt dan ook maar? Coolblue dan ook? Want daar ga je naartoe.
Nou nee ben ik niet mee eens....alhoewel Mediamarkt ook slecht is met afhandelen van klachten,maar kan je niet vergelijken met Max ICT. Mediamarkt levert nieuwe producten en zijn de regels en levertijden oké.Zelf ben ik wel allang gestopt om bij hun te kopen. Coolblue is een goede webwinkel en Bol.com ook.Vooral Bol.com zij zijn een voorbeeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero2021
Steephh schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:44:
Yep. Je zegt eerder:

[...]

[...]

[...]

Terwijl je eerder zegt:

[...]

[...]

[...]

Ik wel! Bij Bol.com of Coolblue doen ze nergens moeilijk over en kan je zeker zonder problemen retourneren of omruilen ook de klantenservice is uitstekend. Spreek uit ervaring en is een feit!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero2021
[...]

[...]

---

[...]

[...]

Ja en dat is dus waarom zij nog bestaan.Omdat ze defecte/kapotte spullen leveren goedkoop inkoop doorverkoop, niets terug nemen zich overal onderuit praten of niet reageren enz. zelf indekken zodat zij geen risico lopen maar de koper wel enz. Waar ze dus geen kosten voor maken en voort kunnen bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nero2021
Zo de teller op Trustpilot staat op 920 en na het lezen van de reviews vond ik dat ik deze moest delen. Deze meneer heeft alles goed omschreven waar Max ICT mee bezig is en hóe zij hun geld verdienen!!

Quote JapieKrekel:
"Ik heb op 20-1-21 naast een mobo een gpu besteld, mobo kwam netjes op tijd aan maar de gpu liet op zich wachten en de vermeldde levertijd was 4-7 werkdagen dus na 2 weken ben ik bij chat support gaan vragen waar het product bleef. Ik zou het volgens Roy in het begin van de week erna ontvangen en incorrecte levertijd zou worden aangepast maar dit bleek na het wachten tot het eind van die volgende week een leugen om mij af te wimpelen, dus ben ik weer gaan vragen wat er aan de hand was. Ondertussen bezorgd omdat ik de reviews van deze webshop op trustpilot had gelezen. Volgens Martijn was de status van mijn product onbekend en hij bood me diverse minder kwaliteit en vermogen gpu's aan met een benodigde bijbetaling van minimaal €200,- ter vervanging van het al bestelde product. De bijbetaling omdat de prijzen van gpu's in de tussentijd was verdubbeld. En hij bood me aan om mijn order te annuleren in welk geval het ongeveer twee weken zou duren om de aanbetaling terug te ontvangen en ik door de prijsstijging met het zelfde bedrag geen vergelijkbare aankoop meer zou kunnen doen dus ik wees beide opties vriendelijk en met een goede reden af. incorrecte levertijd zou ook worden aangepast en is doorgegeven (ja alweer). Na nog een week wachten begon ik me te ergeren aan het onzorgvuldig beleid dat dit bedrijf voert omdat ik nog niet een keer een mailtje over mijn order heb ontvangen in 3 weken tijd dus ik ben weer navraag gaan doen. Thomas vertelde dat het om een backorder ging en dat de leverancier op zich liet wachten. Dit zou betekenen dat ik al 3 weken zat te wachten op een product waarvan het bedrijf wist dat het niet leverbaar zou zijn geweest en in de tussentijd is er niks veranderd aan de aangegeven levertijd op de productpagina en er staat nog altijd 4-7 werkdagen. Ik besluit het nog een poosje aan te kijken met de gedachte dat het al zo lang duurt dat het niet meer veel langer kan duren, maar ik kom een review tegen op trustpilot waarin iemand ook een gpu kocht en op dezelfde manier als mij aan het lijntje werd gehouden om zijn order te ANNULEREN, al kwam hij er na de annulering pas achter. De gedachtengang is dat deze klant zijn product niet kreeg omdat hij eerder had besteld en minder heeft hoeven te betalen, maar omdat er meer vraag was en de prijs verdubbelde verliest maxict honderden euros per product door een product toch nog te moeten bestellen bij de leverancier en het aan de klant te moeten leveren voor de helft van de prijs tegen de tijd dat er een nieuw aantal gpu's beschikbaar is (met een ondertussen hogere prijs) omdat het product, of beter gezegd backorders van het product, aangeboden bleven worden onder valse levertijden en het maxict niet aan alle vraag kon voldoen. maxict's reactie hierop is gewoon de orders waar ze op verliezen niet opsturen maar wel naar degenen die voor de volle mep kopen, en de klant aan het lijntje houden via support tot deze het wachten beu is en zijn of haar geld terugvraagt.

Na deze review gister te hebben gelezen ben ik weer naar chat support gegaan en vroeg Noëll naar het aantal backorders en waar mijn order staat op de prioriteitenlijst aan de hand van besteldatum en warempel, zo'n prioriteitenlijst hebben ze helemaal niet! Ik stelde nog specifiek de vraag of ik geen prakrijken hoef te verwachten zoals ik had gelezen in de benoemde review en mij werd meteen aangeboden mijn order te annuleren zonder antwoord op de vraag, ik wees het aanbod af en vertelde waarom en vroeg daarna weer of ik geen achterdochtige praktijken hoef te verwachten zoals ik eerder benoemde en ik kreeg geen reactie meer ondanks dat ik nog anderhalf uur de chat open had staan en een paar keer vroeg of ik nog antwoord kreeg om te kijken of ik niet toch nog een reactie zou krijgen, maar tevergeefs. Geen antwoord was in dit geval ook een duidelijk antwoord.

Je zou toch zeggen dat dit onder bedrog valt of false advertising of op z'n minst schending van koopovereenkomst valt maar ze proberen zich overal onder uit te pleiten met een disclaimertje wat je pas vindt als je helemaal naar onder scrolt in kleine lettertjes. Naast valse levertijden stellen ze zichzelf ook onaansprakelijk voor alle vormen van schade en menig ander probleem wat procentueel onvermijdelijk is als je producten verstuurt via post. En als je even op internet zoekt vind je 11 jaar oude reviews met letterlijk exact dezelfde problematiek dus je kan er wel van uit gaan dat het zo vaste koek is en er geen moeite in het verbeteren van de klantervaring, communicatie of service in het algemeen gaat worden gestoken door het management."

En mijn zaak gaat niet over de levertijd.

Ik kreeg een defecte pc monitor toegestuurd.Ik kon e.a op eigen kosten via Post NL retourneren met track & trace. Op hun aanraden zoals aangegeven in de mail hóe ik het moest versturen ook zo gedaan.
Retour stond op chauffeur onderweg en was laat na middernacht omgezet naar door drukte vertraging 2 a 3 dagen gewacht....Gebeld met Max ICT omdat ze op mailtjes niet antwoorden. Ze keken e.a bij hun na nee niks ontvangen zeiden dat ik nog de moest wachten misschien door drukte dat het langer duurt. Gebeurde niks weer gebeld met ze en weer niks.Konden ook niks voor mij doen ik heb e.a verstuurt en moest zelf bij de post navragen uitzoeken....Bij navraag bij de post bleek het pakje zoals ze eerst zeiden in het buitenland te zij????eh buitenland hóe kan dat vroeg ik mijn pakje moest binnen NL afgeleverd worden.Nog eens gekeken en toen gaven ze aan dat deze onvindbaar was.....???? MAX ICT doorgegeven wat er was gebeurd en dat ik mijn geld retour wilde hebben.Nee dat kon niet zij hebben niks ontvangen en het was mijn probleem ik was de verzender. Eh ik heb e.a. volgens jullie instructies exact zo geretourneerd zoals aangegeven door jullie in de mail. Nee was het antwoord helaas voor mij en ook geen geld!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steephh
Nero2021 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 03:39:
[...]

Nee,maar dan moet je wel verder kijken en denken en kan je wel degelijk uit alle klachten de fraude/misleiding/gemakkelijk geld verdienen met....waarover geklaagd wordt waar Max ICT mee bezig is.Alleen als ze er echt niet onderuit kunnen komen kan je annuleren en je geld terug krijgen!
Je weet wat op eerste vordering betekend? :P
Nero2021 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 03:48:
[...]

Precies jij denkt verder.... dat is zo wie niet klaagt....mooi extra centjes in de zak.
Ook heb ik hiervan zelf een voorbeeld: bij de V&D kreeg ik bij de kassa een hoger bedrag afgerekend....eh nee zei ik prijs in de winkel is lager.Bij het nakijken bleek verkeerde prijs in de winkel te staan...ja zei ik jullie fout! Ik mag deze nu voor het lagere bedrag meenemen en dan passen jullie het maar aan. Zo was het dus ook kreeg ik mee voor de lagere prijs.
Juridische info over prijsfouten in een webshop, doe er je voordeel mee ;) https://www.juridischloke...nkopen/prijsfout-webshop/

En.. denkt verder? Zoals ik al eerder zei: dat is toch een slecht business model? Bestel je er, dan heb je er zelf werk mee, zij hebben er werk mee (annuleren, geld terug storten).
Nero2021 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 05:47:
Zo de teller op Trustpilot staat op 920 en na het lezen van de reviews vond ik dat ik deze moest delen. Deze meneer heeft alles goed omschreven waar Max ICT mee bezig is en hóe zij hun geld verdienen!!
Ik heb even zitten kijken op Trustpilot, maar klopt het dat je daar vijf maal achter elkaar over hetzelfde issue een review geplaatst hebt?

https://nl.trustpilot.com/users/5ffa67f0dc71a6001a4bf26b

Natuurlijk blijft de teller oplopen als je er zelf steeds reviews bij blijft plaatsen. :+ 8)7 Mijns inziens is dit gewoon niet eerlijk.
Nero2021 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 04:40:
[...]

Ja en dat is dus waarom zij nog bestaan.Omdat ze defecte/kapotte spullen leveren goedkoop inkoop doorverkoop, niets terug nemen zich overal onderuit praten of niet reageren enz. zelf indekken zodat zij geen risico lopen maar de koper wel enz. Waar ze dus geen kosten voor maken en voort kunnen bestaan.
Je zegt het niet helemaal letterlijk zo, maar ze leveren dus aan iedereen defecte/kapotte spullen en nemen niets terug? Hoewel er veel mis gaat, is dat niet wat je terugleest in de reviews.

Denk je oprecht dat een bedrijf hier geld mee zou kunnen verdienen? Je bent dan met élke klant bezig met aftersales en vervolgens je complete marge kwijt hier aan, medewerkers zijn niet gratis. Daarnaast vraag ik me af waar je al die defecte spullen vandaan zou moeten halen. :+
Quote JapieKrekel:
<mand>
GPU en de optie tot annuleren gekregen zo te zien. Als je dan zelf niet wíl annuleren, dan wordt het wachten ja...

Ik verwacht van geen enkele shop dat zij honderden euro's gaan bijleggen om je alsnog een GPU te leveren; als dat überhaupt al zou kunnen, want er is gewoon nérgens voorraad. Bij geen enkele winkel.. Als je er al eentje kan krijgen is dat vaak tweedehands voor vele malen meer dan de nieuwprijs of je staat gewoon maandenlang in de wachtrij net als iedereen.

Nee het is absoluut niet netjes dat in dit geval de verzendtijden / voorraadindicaties niet kloppen en het pakt zeker zuur uit in dit geval, maar als je een beetje videokaart wil dan mag je flink bóven de hoofdprijs betalen in deze tijd. ;)
Nero2021 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 04:24:
[...]

Ik wel! Bij Bol.com of Coolblue doen ze nergens moeilijk over en kan je zeker zonder problemen retourneren of omruilen ook de klantenservice is uitstekend. Spreek uit ervaring en is een feit!!
Je eigen ervaring wil ik gerust als feit aannemen! Toch zie ik ook verschillende negatieve aftersales in reviews terug komen. Je kan dus niet per definitie zeggen dat er nooit problemen kunnen komen, enkel omdat jijzelf dat nog niet ervaren hebt. Je kan enkel spreken over je (eigen) ervaringen tot dusverre.

Ohja, over coolblue is nog een leuke #BOOS aflevering geweest (daar kom je ook niet zomaar in):

En mijn zaak gaat niet over de levertijd.

Ik kreeg een defecte pc monitor toegestuurd.Ik kon e.a op eigen kosten via Post NL retourneren met track & trace. Op hun aanraden zoals aangegeven in de mail hóe ik het moest versturen ook zo gedaan.
Retour stond op chauffeur onderweg en was laat na middernacht omgezet naar door drukte vertraging 2 a 3 dagen gewacht....Gebeld met Max ICT omdat ze op mailtjes niet antwoorden. Ze keken e.a bij hun na nee niks ontvangen zeiden dat ik nog de moest wachten misschien door drukte dat het langer duurt. Gebeurde niks weer gebeld met ze en weer niks.Konden ook niks voor mij doen ik heb e.a verstuurt en moest zelf bij de post navragen uitzoeken....Bij navraag bij de post bleek het pakje zoals ze eerst zeiden in het buitenland te zij????eh buitenland hóe kan dat vroeg ik mijn pakje moest binnen NL afgeleverd worden.Nog eens gekeken en toen gaven ze aan dat deze onvindbaar was.....???? MAX ICT doorgegeven wat er was gebeurd en dat ik mijn geld retour wilde hebben.Nee dat kon niet zij hebben niks ontvangen en het was mijn probleem ik was de verzender. Eh ik heb e.a. volgens jullie instructies exact zo geretourneerd zoals aangegeven door jullie in de mail. Nee was het antwoord helaas voor mij en ook geen geld!
Maar wáárom op eigen kosten? :?

Bij de klantenservice op hun website vermelden ze dat zij de kosten dragen indien je product beschadigd is aangekomen / defect blijkt te zijn: (been there, done that, ik meldde een DOA, ik kreeg een verzendlabel en dan zijn zij verantwoordelijk voor de zending).

Als je het zelf gaat versturen, moet je er inderdaad zelf achteraan als er iets mee mis gaat. Je bent namelijk de opdrachtgevende partij. Even extreem: stel jij brengt het product zelf met de auto naar hun terug en de doos wordt halverwege de rit bij het tankstation uit je auto gejat terwijl je een ijsje aan het kopen bent, stel je hen dan ook aansprakelijk? Ik vind dat érg raar... 8)7

Misschien nog een tip: als je het aangetekend / verzekerd verzonden hebt, wellicht kan je dan nog wat claimen bij de vervoerder. Als het pakketje bij hen kwijt is geraakt, dan is je pakket (afhankelijk van, bijvoorbeeld bij postNL) tot X euro verzekerd. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero2021
Steephh schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:58:
[...]

Je weet wat op eerste vordering betekend? :P

[...]

Juridische info over prijsfouten in een webshop, doe er je voordeel mee ;) https://www.juridischloke...nkopen/prijsfout-webshop/

En.. denkt verder? Zoals ik al eerder zei: dat is toch een slecht business model? Bestel je er, dan heb je er zelf werk mee, zij hebben er werk mee (annuleren, geld terug storten).

[...]

Ik heb even zitten kijken op Trustpilot, maar klopt het dat je daar vijf maal achter elkaar over hetzelfde issue een review geplaatst hebt?

Natuurlijk blijft de teller oplopen als je er zelf steeds reviews bij blijft plaatsen. :+ 8)7 Mijns inziens is dit gewoon niet eerlijk.
Nou nee als ik er 5 keer wat op vermeld heb staat de teller nog op 915 dus!!!!!Praat het niet goed ze zijn niet goed bezig!

[...]

Je zegt het niet helemaal letterlijk zo, maar ze leveren dus aan iedereen defecte/kapotte spullen en nemen niets terug? Hoewel er veel mis gaat, is dat niet wat je terugleest in de reviews.

Denk je oprecht dat een bedrijf hier geld mee zou kunnen verdienen? Je bent dan met élke klant bezig met aftersales en vervolgens je complete marge kwijt hier aan, medewerkers zijn niet gratis. Daarnaast vraag ik me af waar je al die defecte spullen vandaan zou moeten halen. :+

[...]

GPU en de optie tot annuleren gekregen zo te zien. Als je dan zelf niet wíl annuleren, dan wordt het wachten ja...

Ik verwacht van geen enkele shop dat zij honderden euro's gaan bijleggen om je alsnog een GPU te leveren; als dat überhaupt al zou kunnen, want er is gewoon nérgens voorraad. Bij geen enkele winkel.. Als je er al eentje kan krijgen is dat vaak tweedehands voor vele malen meer dan de nieuwprijs of je staat gewoon maandenlang in de wachtrij net als iedereen.

Nee het is absoluut niet netjes dat in dit geval de verzendtijden / voorraadindicaties niet kloppen en het pakt zeker zuur uit in dit geval, maar als je een beetje videokaart wil dan mag je flink bóven de hoofdprijs betalen in deze tijd. ;)

[...]

Je eigen ervaring wil ik gerust als feit aannemen! Toch zie ik ook verschillende negatieve aftersales in reviews terug komen. Je kan dus niet per definitie zeggen dat er nooit problemen kunnen komen, enkel omdat jijzelf dat nog niet ervaren hebt. Je kan enkel spreken over je (eigen) ervaringen tot dusverre.

Ohja, over coolblue is nog een leuke #BOOS aflevering geweest (daar kom je ook niet zomaar in):

[YouTube: COOLBLUE TOCH NIET ZO KLANTVRIENDELIJK EN TIM STEELT DROGER | #BOOS S02E27]

[...]

Maar wáárom op eigen kosten? :?

Bij de klantenservice op hun website vermelden ze dat zij de kosten dragen indien je product beschadigd is aangekomen / defect blijkt te zijn: (been there, done that, ik meldde een DOA, ik kreeg een verzendlabel en dan zijn zij verantwoordelijk voor de zending).

Als je het zelf gaat versturen, moet je er inderdaad zelf achteraan als er iets mee mis gaat. Je bent namelijk de opdrachtgevende partij. Even extreem: stel jij brengt het product zelf met de auto naar hun terug en de doos wordt halverwege de rit bij het tankstation uit je auto gejat terwijl je een ijsje aan het kopen bent, stel je hen dan ook aansprakelijk? Ik vind dat érg raar... 8)7

Misschien nog een tip: als je het aangetekend / verzekerd verzonden hebt, wellicht kan je dan nog wat claimen bij de vervoerder. Als het pakketje bij hen kwijt is geraakt, dan is je pakket (afhankelijk van, bijvoorbeeld bij postNL) tot X euro verzekerd. :)
Juist ja ik moest op hun verzoek e.a zo versturen en heb dat gedaan! Ze hebben mij niet een verlengkabel gestuurd dus dekken ze zich hiermee in . Ik moest het zo versturen meer hebben ze er niet bij vermeld!!! Ja ik stel ze verantwoordelijk omdat ze het zo in de mail hebben omschreven en er niet bij vermeld hadden doe er ook nog extra aangetekend verzekerd erbij!!!! Dat hadden ze dan ook moeten vertellen!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gomez12
Nero2021 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:28:
[...]
Ja ik stel ze verantwoordelijk omdat ze het zo in de mail hebben omschreven en er niet bij vermeld hadden doe er ook nog extra aangetekend verzekerd erbij!!!! Dat hadden ze dan ook moeten vertellen!!!
Oftewel jij hebt een geschil met PostNL en dat is MaxICT zijn schuld? En daarvoor plaats je 5 berichten op trustpilot om daarna te gaan verwijzen naar dat er 920 meldingen zijn...

Het blijft toch apart om te zien wat een hetze sommigen hebben tegen MaxICT, maar uiteraard de volgende keer gewoon weer daar gaan bestellen daar als ze 2 euro goedkoper zijn dan de concurrent...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy-chu
Steephh schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:58:
[...]

laatste 4 dagen zijn er 5 bijgekomen waarvan 4 met rode sterren 1 met groene, geen 1 van nero dus ja de teller blijft oplopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero2021
Gomez12 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 00:22:
[...]

Oftewel jij hebt een geschil met PostNL en dat is MaxICT zijn schuld? En daarvoor plaats je 5 berichten op trustpilot om daarna te gaan verwijzen naar dat er 920 meldingen zijn...

Het blijft toch apart om te zien wat een hetze sommigen hebben tegen MaxICT, maar uiteraard de volgende keer gewoon weer daar gaan bestellen daar als ze 2 euro goedkoper zijn dan de concurrent...
laat maar jij kijkt niet verder dan je neus lang is succes verder en dit was 1e en laatste keer dat ik bij Max ICT besteld heb.Overigens ik stuur iets terug op de mannier die zij aangeven en ik kan fluiten naar mijn geld. Lees maar de review van JapieKrekel die ik heb geplaatst die heeft alles goed omschreven waar max ict mee bezig is.

[ Voor 7% gewijzigd door Nero2021 op 01-03-2021 18:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steephh
jimmy-chu schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:53:
[...]

laatste 4 dagen zijn er 5 bijgekomen waarvan 4 met rode sterren 1 met groene, geen 1 van nero dus ja de teller blijft oplopen.
De teller blijft altijd oplopen. Maar mijn punt ging over dat hij 5 reviews plaatst betreffende 1 probleem. Moet iemand met een positieve ervaring nu ook 5 reviews gaan plaatsen? :?
Nero2021 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:25:
[...]

laat maar jij kijkt niet verder dan je neus lang is succes verder en dit was 1e en laatste keer dat ik bij Max ICT besteld heb.Overigens ik stuur iets terug op de mannier die zij aangeven en ik kan fluiten naar mijn geld. Lees maar de review van JapieKrekel die ik heb geplaatst die heeft alles goed omschreven waar max ict mee bezig is.
Herroepingsrecht bij online bestellingen: wat kun je wel en niet terugsturen?
Een consument retourneert een product naar een bedrijf. Wie is verantwoordelijk?
‘Het retour zenden van een op afstand gekochte product komt voor risico van de consument. Het is daarom verstandig om op een manier te verzenden dat er bewijs is dat iets ter verzending is aangeboden. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt, dan is de consument zelf aansprakelijk. Wil je dit risico voorkomen, stuur dan het pakket verzekerd.’

Bij wie kan je terecht als je pakket zoek is?
‘Als een pakket zoek raakt, dan moet de verzender klagen bij de vervoerder. Er kan dan onderzoek worden ingesteld en zo nodig kan de consument schadeloos worden gesteld door de vervoerder, indien hij het pakket verzekerd heeft verzonden.’
Bron: https://radar.avrotros.nl...s-niet-aangekomen-wat-nu/

Wettelijk gezien ligt de verantwoordelijkheid toch echt bij jezelf. Natuurlijk gaan ze je geld niet teruggeven. Immers hebben ze helemaal niets ontvangen.

Als een webshop iedereen geld terug zou moeten geven aan diegene van wie het pakket ogenschijnlijk niet aan komt, dan zou er veelvuldig fraude mee worden gepleegd. ;)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:59

duderuud

Sliden is koel

De Tnet crew heeft het maar opgegeven om hier te reageren? Die toko blijft gewoon in de PW staan?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vanaalten
duderuud schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 02:39:
De Tnet crew heeft het maar opgegeven om hier te reageren? Die toko blijft gewoon in de PW staan?
Ja, lijkt mij wel.
Er zijn hier niet-concrete meldingen van fraude, niet-concrete meldingen van foutieve PW informatie. Hoe moet men dan reageren?

Laat eerst eens wat rechtbank-vonnissen zien waaruit blijkt dat MaxICT meermaals fraudeert.
Of plaats eens 20 bestellingen en laat zien dat de PW info niet klopt. Bewijs, geen onderbuikgevoel of losse negatieve ervaringen dus.

Tot die tijd is MaxICT blijkbaar een winkel die regelmatig beroerd presteert, is dat gelukkig duidelijk aan de shopreviews te zien en kan je met een heel klein beetje onderzoek al zien dat je er weg moet blijven.

Daarnaast zie je in dit topic ook gewoon dat er weinig tot geen nieuwe informatie voorbij komt, enkel wat ontevreden klanten die dezelfde klachten blijven uiten. Zo lang er geen concrete nieuwe info voorbij komt hoef je geen concrete reacties van de crew te verwachten, denk ik.

Edit:
Het laatste statement van de crew, voor zover ik die heb kunnen vinden, is van @Bart Zoetmulder:
Bart Zoetmulder in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"
... en om eerlijk te zijn zie ik sinds die post hier verder geen nieuwe informatie voorbij komen waar een nieuwe reactie voor nodig is. Zou mij niet verbazen als er op de achtergrond zelfs wat discussie is geweest om dit topic, wegens oneindige cirkelredenaties, te sluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door vanaalten op 02-03-2021 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderen is ook niet echt realistisch. De hoeveelheid sterretjes die de winkel krijgt zou in principe duidelijk moeten aangeven dat het serviceniveau niet denderend is.
Wel vind ik nog steeds dat t.net de kleuren van de sterretjes zou moeten aanpassen (en de waarde van een shopreview wegen t.o.v. karma). Maar verwijderen? Nee... ook daar zie ik geen reden voor.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:58
Er wordt geld mee verdiend en tot op heden heeft MaxICT altijd alles opgelost toch? Waarom zouden ze zoiets blokken als bedrijf?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Denk het... dit topic heeft nml geen enkel nut. Het is gewoon gal spugen over Max ICT zonder constructief naar een oplossing te werken.

Als dit topic in SF zou staan zou het allang gesloten zijn en zou de shopnaam verwijderd worden. Waarom wordt het toegestaan om hier wel ongefundeerd gal te spugen voer een webshop terwijl we daar de shopreviews al voor hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

_JGC_ schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Denk het... dit topic heeft nml geen enkel nut. Het is gewoon gal spugen over Max ICT zonder constructief naar een oplossing te werken.

Als dit topic in SF zou staan zou het allang gesloten zijn en zou de shopnaam verwijderd worden. Waarom wordt het toegestaan om hier wel ongefundeerd gal te spugen voer een webshop terwijl we daar de shopreviews al voor hebben?
Uiteindelijk is dit gewoon een forum en daar mag gediscussieerd worden. Mensen mogen er hun mening geven, gefundeerd of minder gefundeerd zolang het binnen bepaalde fatsoensnormen blijft (lijkt mij). En dat MaxICT er op een aantal vlakken een wat discutabele manier van werken op nahoudt lijkt mij vrij duidelijk. Dat lokt de bijbehorende recensie en discussie op.
Dus verwijderen uit de pricewatch? Nee... maar dan ook niet deze discussie verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36
Die toko blijft gewoon in de PW staan?
Wat had je dan gedacht? Zo'n shop betaald dik aan Tweakers voor elk product wat ze in de PW hebben staan én elke klik naar hun shop, dat is juist één van de verdienmodellen van Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
Nielson schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:06:
[...]
Wat had je dan gedacht? Zo'n shop betaald dik aan Tweakers voor elk product wat ze in de PW hebben staan én elke klik naar hun shop, dat is juist één van de verdienmodellen van Tweakers.
Mwah, weet niet of dat waar is. Zie ook deze post:
Bart Zoetmulder in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36
Ah oke, als het financiële gedeelte niet echt een issue is had ik ze allang geweerd, ze halen in hun eentje de kwaliteit van de Pricewatch gigantisch omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-04 07:54
Alleen waarom zou je gelijk het meest zware middel inzetten en de hele shop weren uit de Pricewatch? Dan zijn ze dus ook niet meer te monitoren d.m.v. reviews in de PW.

Het zou allereerst al een hele mooie stap voorwaarts zijn om color coding aan de sterren toe te voegen zonder custom CSS, en dat felbegeerde shopfilter waardoor je Max ICT niet eens meer hoeft te zien als je er toch niet wilt bestellen.

Voor zover ik weet is er voor geen enkele andere webshop zo'n langslepend forum, dat laat wel zien dat er toch wel een hoop mis gaat (al laten de shopreviews dat ook zien), misschien is een waarschuwingsschildje in de PW een idee voor shops die ≤2,5 ster hebben en ze zo extra motivatie krijgen om de dienstverlening te verbeteren. Dit is wel flink off topic en meer iets voor een nieuw topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jimmy-chu
WP_Pj schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:31:
Alleen waarom zou je gelijk het meest zware middel inzetten en de hele shop weren uit de Pricewatch? Dan zijn ze dus ook niet meer te monitoren d.m.v. reviews in de PW.

Het zou allereerst al een hele mooie stap voorwaarts zijn om color coding aan de sterren toe te voegen zonder custom CSS, en dat felbegeerde shopfilter waardoor je Max ICT niet eens meer hoeft te zien als je er toch niet wilt bestellen.

Voor zover ik weet is er voor geen enkele andere webshop zo'n langslepend forum, dat laat wel zien dat er toch wel een hoop mis gaat (al laten de shopreviews dat ook zien), misschien is een waarschuwingsschildje in de PW een idee voor shops die ≤2,5 ster hebben en ze zo extra motivatie krijgen om de dienstverlening te verbeteren. Dit is wel flink off topic en meer iets voor een nieuw topic
Ik ben zelf wel van mening dat ze uit de pw worden gezet maar begrijp de reacties dat dat niet hoeft ook wel.

Maar er is genoeg reden om ze eruit te halen.

Ze verpesten namelijk de werking van de pw door verkeerde prijzen te melden en verzieken de boel met hun gemelde verzend tijden en de werkelijke verzend tijden.

Hun service is belabberd en ze nemen vaak geen verantwoordelijkheid.

Alles op zich is misschien niet genoeg om een shop te weren maar mijn mening is dat alles bij elkaar wel genoeg zou moeten zijn.

Veel mensen op tweakers willen zich zonder elk hard bewijs zeggen dat de winkel discutabel is of niet netjes maar als iemand anders zijn slechte ervaring post worden het opeens allemaal moraal ridders. Er is bewijs genoeg dat ze zwermen met mensen boos maken met hun bedrijfsvoering er is bewijs genoeg dat ze de pw verzieken.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het is nu mogelijk om winkels uit te sluiten met een filter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuIk0ELAaxE7JrjBmWVcB0OhyxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ka103yLJxr8cGhFtx1JHDunN.png?f=fotoalbum_large

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:40

WCA

XWB schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:08:
Het is nu mogelijk om winkels uit te sluiten met een filter.

[Afbeelding]
Goed om te horen! Alleen volgens mij werkt het nog niet helemaal.

Ik heb hier de twee goedkoopste shops voor de 5600x boxed uitgesloten, maar de prijs die bij het product staat is nog steeds die van SWW Computers.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@WCA Wellicht kan je dat even melden in Stoute Bugs, ik denk dat bugmeldingen in dit topic snel ondersneeuwen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Mooi dat er eindelijk iets voor is gemaakt! Met de implementatie van dat filter denk ik dat het voor mij wel goed is afgehandeld.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-04 14:25
Blij dat stap 1 is gezet door de voorlopige shopfilter live te zetten, wat mij betreft is dit de ideale manier om enerzijds MaxICT te kunnen blijven weergeven voor hen die dat willen (of als transparantie vanwege de shopreviews) en dat anderzijds deze (en andere) shops ook uitgefilterd kunnen worden indien gewenst.

Next step is om dit structureel te kunnen doen, met name ook handig in het geval van pricealerts, ook die stap zal gemaakt gaan worden, maar is ingewikkelder en heeft meer tijd nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Fijn dat de eerste stap eindelijk is genomen.

"Een niveau dieper, op het prijzenoverzicht van het product, in de header van het product en in de rest van de website werkt het filter nog niet. Deze mogelijkheden moeten we nog ontwikkelen. In volgende releases zullen we dit verder verbeteren en de functionaliteit hiervan uitbreiden.
shopfilter"

Voor mij inderdaad pas echt nuttig als dit site breed ingevoerd is. Dwz ik zie bepaalde winkels (m.n. MaxICT) nergens meer.

Ook zouden de prijzen van die winkels, hoe lastig misschien ook om te implementeren, niet meegenomen moeten worden in de prijsgrafieken zodat deze ook weer realistisch zijn. Daarnaast niet in de wenslijsten, waardoor o.a. de wenslijst in de tracker ook weer nut gaat hebben.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-05 14:15
Bart Zoetmulder schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:44:
Blij dat stap 1 is gezet door de voorlopige shopfilter live te zetten, wat mij betreft is dit de ideale manier om enerzijds MaxICT te kunnen blijven weergeven voor hen die dat willen (of als transparantie vanwege de shopreviews) en dat anderzijds deze (en andere) shops ook uitgefilterd kunnen worden indien gewenst.

Next step is om dit structureel te kunnen doen, met name ook handig in het geval van pricealerts, ook die stap zal gemaakt gaan worden, maar is ingewikkelder en heeft meer tijd nodig.
De technische implicatie om zoiets te implementeren kan ik mij inderdaad indenken. Zal niet eenvoudig zijn, maar helaas wel hard nodig om de Pricewatch weer bruikbaar te maken. Dank voor de eerste stap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-05 14:15
Heb zonet trouwens mijn Tweakers Hero abonnement weer gestart.
FrankHe schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:07:
[...]

Doe wat we zeggen en we worden weer betalend Tweakers abonnee :)

Het is overigens geen leugen wanneer ik zeg dat dit topic voor mij de voornaamste reden is geweest om in der tijd mijn Tweakers hero abonnement, goed voor 50 euro per jaar, niet te verlengen. Dit is een persoonlijke afweging geweest op de vraag: "Wat vind ik het waard."

Beheerders bij Tweakers kunnen in de systemen nagaan wanneer dit abonnement was.

[ Voor 81% gewijzigd door FrankHe op 07-04-2021 09:09 . Reden: aanvulling met context. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmtinus
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-05 09:27
Beste mede tweakers.
Ik wou graag even mijn eerst en direct laatste bestelling bij MaxICT met jullie delen.

Op 6 april heb ik een lenovo legion y25-25 besteld tijdens de aanbieding maar wel met 10 dagen levertijd. Prima dacht ik, goedkoper dan normaal maar met langere levertijd. zo lang kan ik wel op wachten.

Afgelopen week elke dag even in de gaten gehouden of hij weer op voorraad kwam, en vanaf maandag was hij leverbaar binnen 1-3 dagen met ongeveer 100 stuks op voorraad bij de leverancier.

Woensdag 14 april nog geen update van verzending dus even achteraan gebeld. De medewerker heeft mij verteld dat ze inderdaad op voorraad waren bij de leverancier en dat hij waarschijnlijk gewoon vrijdag geleverd zou worden.

donderdag avond waren er nog steeds ongeveer 100 stuks op voorraad bij de leverancier (wel een paar minder dan maandag) en nog eens 50 stuks op back order.

Zojuist bericht gekregen van MaxICT over de Lenovo Legion y25-25 dat hij niet meer leverbaar is en dat de leverancier hem ook niet meer kan leveren.

dank voor het lezen, nog suggesties?
Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter