Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:

• Fewture
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fewture

Overclocker

Gomez12 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 01:25:
[...]

En er klaarblijkelijk ook een heleboel tweakers gewoon perfecte zaken met MaxICT heeft gedaan...
Een MaxICT wordt gewoon door de t.net users net zo beoordeeld als een mediamarkt of een amazon.

Ze staan qua klantwaardering vanuit t.net op grofweg een 360e plaats van 4500 bedrijven, oftewel ze staan gewoon in de top 10% van best beoordeelde shops op t.net.

Kijk, op de een of andere manier raakt MaxICT blijkbaar vaak een gevoelige snaar bij bepaalde mensen, alleen het is niet alsof ze tot de slechtste 10% van shops op t.net behoren oid. De cijfers zijn wat dat betreft ietwat duidelijker dan een topic wat al 4 jaar loopt.
Zijn al die 4500 shops actief? Denk het niet.

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Ik heb 2x maal prima zaken met MaxICT gedaan. Ik wist van de risico’s via de ratings en dit topic, ik denk dat T.net hun rol daarmee prima vervult.

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Nu online
[...]

En er klaarblijkelijk ook een heleboel tweakers gewoon perfecte zaken met MaxICT heeft gedaan...
Een MaxICT wordt gewoon door de t.net users net zo beoordeeld als een mediamarkt of een amazon.

Kijk, op de een of andere manier raakt MaxICT blijkbaar vaak een gevoelige snaar bij bepaalde mensen, alleen het is niet alsof ze tot de slechtste 10% van shops op t.net behoren oid. De cijfers zijn wat dat betreft ietwat duidelijker dan een topic wat al 4 jaar loopt.
Als er een "heleboel" tweakers gewoon perfecte zaken heeft gedaan met MaxICT waarom is dat dan niet terug te zien in de shop reviews? En waarom is er een topic die al +4 jaar loopt met 133 pagina's aan mensen die specifiek last hebben van deze shop in de pricewatch?
[...]

Ze staan qua klantwaardering vanuit t.net op grofweg een 360e plaats van 4500 bedrijven, oftewel ze staan gewoon in de top 10% van best beoordeelde shops op t.net.
Ik ben benieuwd waar je plek 360 vandaan hebt maar van de 461 shops die minimaal 1 review heeft hier op tweakers zitten ze dus bij de slechtste 22% ongeveer. :r

Op zoek naar een exotische videokaart voor een goede prijs? (Tesla/Quadro/FirePro) Stuur gerust een bericht :)

• jimmy-chu
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 23:08
[...]

Het probleem is ook niet dat ze helemaal niets leveren.
Je zou er best iets kunnen kopen en het ontvangen.

Het probleem is dat van de mensen die er bestellen die het een goede winkel vinden, ze de pakketjes nooit op tijd verzenden. En dan kan je zeggen dat komt door hun leverancier, dan moeten ze dat incalculeren in hun levertijden.

Als je er besteld en er gaat iets niet goed dan mag je bij maxict hopen dat je de goede te pakken krijgt anders heb je zwaar pech.

en ze knoeien zwaar met de prijzen in de PW .
Ze zijn meestal een beetje de middenweg kwa prijs soms de duurste en als ze de goedkoopste zijn leveren ze vaak niet.

Dus niemand (denk ik) hier beweert dat je niet zaken met max kan doen het probleem is, is dat het elke keer weer een grote risico met zich mee brengt en dat hoort niet bij een webshop in mijn ogen.

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 06:20

Spotmatic

Ken sent me

Ik dacht: laat ik eens zoeken op de zoekterm MaxICT in de pricewatch. Zo zijn er meerdere te vinden.
Maar hè, voor 16.30 uur besteld, morgen in huis. Geweldige service van MaxICT. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:04

Grvy

Bot

dylan111111 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:03:
[...]

Als er een "heleboel" tweakers gewoon perfecte zaken heeft gedaan met MaxICT waarom is dat dan niet terug te zien in de shop reviews? En waarom is er een topic die al +4 jaar loopt met 133 pagina's aan mensen die specifiek last hebben van deze shop in de pricewatch?
Die 133 pagina's zijn niet alleen maar klachten natuurlijk.

In dit topic wordt veels te veel vanuit emotie geprobeerd steekhoudende argumenten te maken. Dat werkt zo niet.

Max-ICT is nog lang niet zo slecht als sommige mensen hier proberen te eisen. :) Daarbij wat @Gomez12 zegt.. het is gewoon een Media Markt oid. En ja, ook Media Markt is in de volksmond 'slecht' te noemen. :P

En ja, ik zou ze zelf ook graag willen filteren maar de argumenten "4 jaar!!11!!" "ik zeg mn abbo op!11!" en "133 pagina's!" zijn gewoon niet goed genoeg.

[Voor 9% gewijzigd door Grvy op 30-12-2020 11:55]

Omdat het moet.

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:05
Het gaat er niet om dat MaxICT een goede of slechte winkel is. Het gaat erom dat die voorraden en levertijden regelmatig niet kloppen waardoor die PriceWatch onbruikbaar wordt. (Gelukkig zijn er voldoende alternatieven. :) )

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Tjeerd84
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
Onbekend schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:21:
Het gaat er niet om dat MaxICT een goede of slechte winkel is. Het gaat erom dat die voorraden en levertijden regelmatig niet kloppen waardoor die PriceWatch onbruikbaar wordt. (Gelukkig zijn er voldoende alternatieven. :) )
Precies dit. Los van alles, ze zitten bij veel producten dik onder de gangbare prijs. Maar die producten leveren ze niet.

Kunnen we niet een soort check toevoegen aan het pricewatch overzicht, waarbij je kan zien of een mede-tweaker een product daadwerkelijk voor die prijs (of lager) heeft aangekocht bij een specifieke winkel?

• dylan111111
  • Nu online
Grvy schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:54:
[...]

Die 133 pagina's zijn niet alleen maar klachten natuurlijk.

In dit topic wordt veels te veel vanuit emotie geprobeerd steekhoudende argumenten te maken. Dat werkt zo niet.

Max-ICT is nog lang niet zo slecht als sommige mensen hier proberen te eisen. :) Daarbij wat @Gomez12 zegt.. het is gewoon een Media Markt oid. En ja, ook Media Markt is in de volksmond 'slecht' te noemen. :P

En ja, ik zou ze zelf ook graag willen filteren maar de argumenten "4 jaar!!11!!" "ik zeg mn abbo op!11!" en "133 pagina's!" zijn gewoon niet goed genoeg.
Die 133 pagina's hadden niet gehoeven als Tweakers eerder had ingegrepen en eerder duidelijkheid had gegeven over een filter (of andere oplossing) en wanneer deze er komt. We hebben nog steeds geen idee of dat aankomend jaar is of over drie jaar pas. Ik snap wel dat er mensen gefrustreerd door raken omdat hierdoor de pricewatch een stuk minder bruikbaar is voor ze terwijl we met alle liefde de pricewatch gewoon willen gebruiken.

Ik ben het deels met je eens dat er vanuit emotie wordt gereageerd wat niks toevoegt of onderbouwd is maar vanuit welke bron of statistieken vertel je ons dat Max-ICT lang nog niet zo slecht is? Onderbuikgevoel, mening/emotie? ;)

Ik kan wel een paar duidelijke statistieken en argumenten uit dit topic en van Tweakers halen:

- Pagina's met onderbouwde slechte shop reviews over Max-ICT in de shopreviews hier op Tweakers.

- Max-ICT zit bij de slechtste 22% beoordeelde winkels hier op Tweakers.

- Op 28 februari 2018 is de eigenaar en directeur van Max-ICT op Tweakers HQ geweest om hierover te praten. Vanuit Tweakers werd er gehoopt dat door middel van de shopreviews op Tweakers we een positiever beeld van Max ICT zouden gaan zien omdat ze daadwerkelijk hun communicatie en transparantie verbeterd hebben.
Binnen een paar weken kwamen de oude problemen weer terug en nu staan ze nog lager op gebied van Tweaker sterren en shop reviews dan 2 jaar geleden. Ik vraag mij af waarom Tweakers toen wel heeft gehandeld in 2018 en nu de community een (virtuele dikke vinger) geeft terwijl exact hetzelfde probleem weer speelt. Mijn mening is dat ze weer hadden moeten ingrijpen toen Max-ICT weer aan het afglijden was.
( Ginz in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch" )

Ondertussen zijn er al veel mogelijke opties gesuggereerd door de Tweakers comunnity om dit probleem te verhelpen waardoor alles eigenlijk wel al een keer gezegd is.

Op zoek naar een exotische videokaart voor een goede prijs? (Tesla/Quadro/FirePro) Stuur gerust een bericht :)

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
+ Er komt altijd wel weer iemand opduiken om te vertellen dat er eigenlijk niet echt een probleem is met MaxICT en dan die shop eindeloos gaan verdedigen. Of het voor tweakers gaan opnemen.

Sowieso raar fenomeen, mensen die bedrijven die wangedrag vertonen gaan zitten verdedigen.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07:32
Help!!!! schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:33:
Sowieso raar fenomeen, mensen die bedrijven die wangedrag vertonen gaan zitten verdedigen.
Sowieso raar fenomeen, mensen die bedrijven afkraken op basis van hun eigen ervaringen, maar andermans ervaring wegvegen alsof die niet exact even valide zijn.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:31
Help!!!! schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:33:
Sowieso raar fenomeen, mensen die bedrijven "verdedigen" met cijfers terwijl ze op emotie / N=1 / simpelweg leugens tot valse info afgemaakt worden.
FTFY.

En ik vind het niet zo'n raar fenomeen hoor, ze vertonen niet meer of minder wangedrag dan een amazon of een mediamarkt volgens de cijfers, alleen je hebt wat schreeuwers die zeggen dat het erger is.

Maar ik zou zeggen veel plezier met luisteren naar de schreeuwers hoor, doe anders gewoon gezellig mee met de schreeuwers. Feiten zijn toch ondergeschikt voor die mensen.

• dylan111111
  • Nu online
Kheos schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:36:
[...]

Sowieso raar fenomeen, mensen die bedrijven afkraken op basis van hun eigen ervaringen, maar andermans ervaring wegvegen alsof die niet exact even valide zijn.
Gomez12 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:40:
[...]

FTFY.

En ik vind het niet zo'n raar fenomeen hoor, ze vertonen niet meer of minder wangedrag dan een amazon of een mediamarkt volgens de cijfers, alleen je hebt wat schreeuwers die zeggen dat het erger is.

Maar ik zou zeggen veel plezier met luisteren naar de schreeuwers hoor, doe anders gewoon gezellig mee met de schreeuwers. Feiten zijn toch ondergeschikt voor die mensen.
Beide aandelen bij Max-ICT en/of het stuk gemist of niet gelezen wat ik geschreven heb?

Zonder grappen, we kunnen nu eindeloos verder praten en ervaringen delen met elkaar maar dat heeft totaal geen zin totdat Tweakers iets implementeert om te kunnen filter op shops of het op een andere manier mogelijk maakt om shops niet meer mee te nemen in de pricealerts.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kheos schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:36:
[...]

Lol, sommige mensen leren het nooit.

MaxICT zet populaire producten voor een onrealistisch lage prijs in de PW waarvoor ze niet of maar zeer zelden leveren.

In wenslijsten, in de tracker, in de PW zie je daardoor overal altijd een vertekende onrealistische prijs. De minimumprijzen en gemiddelde prijzen in de grafieken geven daardoor ook een vertekend beeld.

Zij verminderen daarmee bruikbaarheid en nut van PW/site functionaliteit.

Dus als Tweakers nu eindelijk eens daad bij woord voegt en een blacklist filter implementeert dat bij voorkeur ook doorwerkt in de prijsgrafieken dan is het opgelost.

Verder is het ook als je naar de shopreviews kijkt absoluut geen aanrader, eerder een nogal waardeloze shop met een hoog risico op gezeik, maar iemand als jij zal er vast met liefde en vol vertrouwen bestellen. En dat is prima.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07:32
dylan111111 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:46:
Beide aandelen bij Max-ICT en/of het stuk gemist of niet gelezen wat ik geschreven heb?
Ja, zeg, stel je voor: iemand met een andere mening dan jij! Die moet wel aandelen hebben, die kan geen echte ervaring hebben want die ervaring is anders dan de mijne!

Bedankt om mijn punt te maken.

• Gomez12
Help!!!! schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:48:
[...]
Zij verminderen daarmee bruikbaarheid en nut van PW/site functionaliteit.

Dus als Tweakers nu eindelijk eens daad bij woord voegt en een blacklist filter implementeert dat bij voorkeur ook doorwerkt in de prijsgrafieken dan is het opgelost.
Het trieste is juist dat als wat jij claimt waar zou zijn dat dan een blacklist filter geen oplossing zou zijn, maar slechts een doekje voor het bloeden.

De enige reden waarom het blacklisten een oplossing is, is omdat jouw claim simpelweg niet waar is.

• dylan111111
  • Nu online
Kheos schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:52:
[...]

Ja, zeg, stel je voor: iemand met een andere mening dan jij! Die moet wel aandelen hebben, die kan geen echte ervaring hebben want die ervaring is anders dan de mijne!

Bedankt om mijn punt te maken.
De kunst van het Selectief Quote is wat je hier doet.
Quote dan ook gelijk mijn deel "Zonder grappen" daaronder....

Maar mooi dat je een andere ervaring hebt dan andere mensen hier, (dat meen ik) we zien graag jouw en alle andere mensen hun positieve reviews ook terug in de Tweakers shop reviews zodat er een duidelijk beeld geschept kan wordt over de huidige situatie die aan de gang is op dit moment bij MaxICT.
Gomez12 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:02:
[...]

Het trieste is juist dat als wat jij claimt waar zou zijn dat dan een blacklist filter geen oplossing zou zijn, maar slechts een doekje voor het bloeden.

De enige reden waarom het blacklisten een oplossing is, is omdat jouw claim simpelweg niet waar is.
Onderbouw dan ook meteen je argument waarom zijn claim "simpelweg" niet waar is. Vertel bijvoorbeeld wat jouw een betere oplossing hiervoor lijkt of mening over is.
Iemand triest noemen helpt trouwens ook niet.

Na even terug gezocht te hebben heb ik volgens mij je mening gevonden.
Gomez12 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:00:
Ik zou het zelfs nog sterker vertellen, wmb mogen ook de duidelijke scams in de pricewatch komen.

Ik lees liever in de pricewatch dat iets een slechte winkel is, dan dat ik geen review van die winkel kan vinden.

Ik denk dat voor de meeste mensen het probleem is dat de pricewatch niet een snelbediening is waar je simpelweg de bovenste kan aanklikken, je moet eerst gaan bekijken wat de ervaringen met de door jou gekozen winkel zijn en dan kan je besluiten om het wel of niet te doen.

De grote grap vind ik juist dat doordat wat de meeste mensen zeggen (pagina 1 is al compleet bagger) dat het geen probleem is om maxict erin te laten staan
Tsja, daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens omdat we zien hoeveel slechte reviews er nu met het huidige systeem/manier gegenereerd worden. Dat moet in mijn ogen toch (veel) beter kunnen?

• FrankHe
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23:39
Kort samengevat, de Tweakers Pricewatch is niet goed bruikbaar wegens verschillende winkels die producten aanbieden voor onrealistisch lage prijzen en deze producten simpelweg niet leveren! Ik ben van menig dat prijsfouten hard(er) moeten worden aangepakt, zeker wanneer er een duidelijk patroon waarneembaar is waarbij een winkel met grote regelmaat in de fout gaat.

Er zijn winkels die beloven een product binnen een bepaalde tijd te leveren, bijvoorbeeld binnen 24 uur, of 3 dagen, maar dat vervolgens niet doen. Het is onacceptabel om vervolgens 14 dagen of langer op je product te moeten wachten daar waar 1, 2 of 3 dagen is overeengekomen. De actuele achterstanden bij PostNL even buiten beschouwing latend. Wanneer de voorraadindicatie van een winkel grote discrepanties vertoont met wat er in de praktijk wordt geleverd en wanneer dit ook met een te grote regelmaat voorkomt dan moet dat wat mij betreft gevolgen hebben.

• Gomez12
FrankHe schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:23:
Kort samengevat, de Tweakers Pricewatch is niet goed bruikbaar wegens verschillende winkels die producten aanbieden voor onrealistisch lage prijzen en deze producten simpelweg niet leveren! Ik ben van menig dat prijsfouten hard(er) moeten worden aangepakt, zeker wanneer er een duidelijk patroon waarneembaar is waarbij een winkel met grote regelmaat in de fout gaat.

Er zijn winkels die beloven een product binnen een bepaalde tijd te leveren, bijvoorbeeld binnen 24 uur, of 3 dagen, maar dat vervolgens niet doen. Het is onacceptabel om vervolgens 14 dagen of langer op je product te moeten wachten daar waar 1, 2 of 3 dagen is overeengekomen. De actuele achterstanden bij PostNL even buiten beschouwing latend. Wanneer de voorraadindicatie van een winkel grote discrepanties vertoont met wat er in de praktijk wordt geleverd en wanneer dit ook met een te grote regelmaat voorkomt dan moet dat wat mij betreft gevolgen hebben.
Tja, hoeveel geld heb je hiervoor over?
10 euro per maand, 50 euro per maand, 100 euro per maand?

Want wil je dit gaan doen dan heb je een bak geld nodig om test-aankopen te doen om de kwaliteit zelf te beoordelen.
Je kan niet uitgaan van wat er in fora gezegd wordt, je zal het echt moeten kwantificeren, anders gaat MaxICT gewoon een stel indiers inhuren die even een paar 1000 topics gaan openen over hoe slecht de andere winkels wel niet zijn.

Oftewel het is een leuk idee voor een premium dienst, maar ik denk dat niemand ervoor wil betalen (naar gelang wat er nodig is) waardoor het niets kan worden.

• FrankHe
Gomez12 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:36:
[...]

Want wil je dit gaan doen dan heb je een bak geld nodig om test-aankopen te doen om de kwaliteit zelf te beoordelen.
Je kan niet uitgaan van wat er in fora gezegd wordt, je zal het echt moeten kwantificeren, anders gaat MaxICT gewoon een stel indiers inhuren die even een paar 1000 topics gaan openen over hoe slecht de andere winkels wel niet zijn.

Oftewel het is een leuk idee voor een premium dienst, maar ik denk dat niemand ervoor wil betalen (naar gelang wat er nodig is) waardoor het niets kan worden.
Daar zijn we toch een community voor?

• jimmy-chu
Gomez12 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:36:
[...]

Dat is niet nodig ze hebben jouw al voor gratis.

Maar van bepaalde winkels is het al duidelijk en bewezen.
Tweakers weet het zelf ook vandaar dat ze de filter willen maken want ze eruit gooien raakt hun bankrekening.

• Gomez12
FrankHe schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Daar zijn we toch een community voor?
Waarvoor? Om het geld bij elkaar te krijgen om een objectieve dienst op te zetten? Dat lijkt me een heel mooi principe, maar daarom vraag ik ook hoeveel jij ervoor over zou hebben?

Of om de verdiensten van t.net en shops de grond in te trappen op basis van leugens en/of emotionele argumenten?

Als je dit topic doorleest, dan zie je een heleboel emotie en meningen staan, maar heel erg weinig feiten/onderbouwingen. En dan is er in dit topic al meerdere keren aangegeven dat positieve geluiden hier niet gewenst zijn, dit moet echt een klaagbak blijven.
Wil je echt op zo'n basis een bedrijf uit de PW gooien? Blijkbaar kan de community het niet goed onderbouwen / richten waardoor het niet uit de shopreviews blijkt.

Sowieso is er nog niet eens eenduidigheid wat er mis is, sorry maar de community in dit topic houdt simpelweg van roddel en achterklap en dat leent zich nog weleens voor misbruik.
jimmy-chu schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:19:
[...]
Maar van bepaalde winkels is het al duidelijk en bewezen.
Toon dat bewijs dan eens? Want je schermt er continue mee, maar je komt er nooit mee.
Tweakers weet het zelf ook vandaar dat ze de filter willen maken want ze eruit gooien raakt hun bankrekening.
Ik zou zeggen vraag eens aan je leraar wat vandaar betekent, want je gebruikt het nu totaal verkeerd in dit zinsverband.

• jimmy-chu
Gomez12 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:24:
[...]
Ik zou zeggen vraag eens aan je leraar wat vandaar betekent, want je gebruikt het nu totaal verkeerd in dit zinsverband.

Precies wat ik ermee bedoel, dus weet niet echt wat jij bedoeld.

voor mij zijn de reacties van verschillende tweakers over de jaren genoeg bewijs.

Vroeger zou dit voor tweakers ook genoeg bewijs zijn maar na de overname is het een ander soort site geworden.

• Gomez12
jimmy-chu schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:53:
[...]
voor mij zijn de reacties van verschillende tweakers over de jaren genoeg bewijs.

Vroeger zou dit voor tweakers ook genoeg bewijs zijn maar na de overname is het een ander soort site geworden.
Wat ik eerder dus al zei, roddel en achterklap is voor jou "bewijs", echt bewijs ontbreekt. En gelijk maar even een dooddoener erin dat roddel en achterklap vroeger ook voor t.net genoeg "bewijs" zou zijn.

• FrankHe
Gomez12 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Wat ik eerder dus al zei, roddel en achterklap is voor jou "bewijs", echt bewijs ontbreekt. En gelijk maar even een dooddoener erin dat roddel en achterklap vroeger ook voor t.net genoeg "bewijs" zou zijn.
Noem shopreviews maar roddel en achterklap. Het zijn echte ervaringen van de community. Onderschat het zelfregulerend vermogen van de community niet. Er is genoeg aanleiding om verschillende winkels op het Pricewatch strafbankje te zetten.

• FrankHe
Score kantenservice, 2 van de 5 sterren. Waarom zijn die twee sterren eigenlijk nog groen? Die zouden gevoelsmatig amber of oranje moeten zijn. Dan is ten minste duidelijk dat je daar vooral niet moet kopen!

https://tweakers.net/shop...x-ict-b-punt-v/overzicht/

• jimmy-chu
Gomez12 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Roddel en achterklap? jij bent niet helemaal lekker.
Zelfs in een rechtbank zijn 2 getuige verklaringen soms al genoeg.

• Gomez12
FrankHe schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Noem shopreviews maar roddel en achterklap. Het zijn echte ervaringen van de community. Onderschat het zelfregulerend vermogen van de community niet. Er is genoeg aanleiding om verschillende winkels op het Pricewatch strafbankje te zetten.
Excuses, ik dacht dat je het had over dit topic. Ik had niet in de gaten dat je het had over shopreviews.

Qua ShopReviews staan ze grofweg gelijk met een mediamarkt/amazon en wellicht dat je die ook wel op het strafbankje wil zetten. Maar ik denk dat die partijen dan gewoon opstappen.

Ik zou het nogal wat vinden om iemand die met de helft van de maximale aantal sterren maar gelijk over het strafbankje te gaan praten.
FrankHe schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:42:
Score kantenservice, 2 van de 5 sterren. Waarom zijn die twee sterren eigenlijk nog groen? Die zouden gevoelsmatig amber of oranje moeten zijn. Dan is ten minste duidelijk dat je daar vooral niet moet kopen!

https://tweakers.net/shop...x-ict-b-punt-v/overzicht/
Tja, dat is een stylistische keuze van t.net. Momenteel gebruiken ze 1 sprite met 5 sterren en tonen daar slechts een gedeelte van. Ook als je hem op 1 ster zet dan blijft hij groen.

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:04

Grvy

Bot

jimmy-chu schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:58:
[...]

Roddel en achterklap? jij bent niet helemaal lekker.
Zelfs in een rechtbank zijn 2 getuige verklaringen soms al genoeg.
Wat een absurde vergelijking. Het is geen rechtszaak.

Wat @Gomez12 gewoon terecht aangeeft allicht met verkeerde bewoording is dat hier puur op emotie gereageerd wordt en niet echt inhoudelijk - meer -.

Men wilt af van MaxICT en gooit alles in de strijd. Als mensen dan een tegengeluid geven worden ze neergezet als 'betaald' of 'aandeelhouder' van MaxICT.

Zo werkt dat niet jongens. |:(

Omdat het moet.

• FrankHe
Gomez12 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:00:
[...]

Qua ShopReviews staan ze grofweg gelijk met een mediamarkt/amazon en wellicht dat je die ook wel op het strafbankje wil zetten. Maar ik denk dat die partijen dan gewoon opstappen.
Laat ik het anders verwoorden. Als een shop op onderdelen een score van twee sterren of minder heeft dan mag deze wat mij betreft minder prominent worden getoond in de Pricewatch die 'ik' zie. Het lijkt mij niet meer dan logisch om geen pricealerts meer uit te sturen voor shops die ruim onvoldoende scoren. Anders zijn het wat mij betreft compleet nutteloze pricealerts. Zoals nu met enige regelmaat het geval is. De onderstaande afbeelding geeft volgens mij wel redelijk weer hoe verschillende mensen hier over denken.
We kunnen de boel ook omdraaien en de Pricewatch Paupermodus introduceren. Wil je worden doodgegooid met nutteloze pricealerts van shops die overduidelijk ruim onvoldoende scoren? Zet dan paupermodus aan!

[Voor 8% gewijzigd door FrankHe op 04-01-2021 17:20]

• Gomez12
FrankHe schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:15:
[...]
Laat ik het anders verwoorden. Als een shop op onderdelen een score van twee sterren of minder heeft dan mag deze wat mij betreft minder prominent worden getoond in de Pricewatch die 'ik' zie. Het lijkt mij niet meer dan logisch om geen pricealerts meer uit te sturen voor shops die ruim onvoldoende scoren. Anders zijn het wat mij betreft compleet nutteloze pricealerts. Zoals nu met enige regelmaat het geval is. De onderstaande afbeelding geeft volgens mij wel redelijk weer hoe verschillende mensen hier over denken.
[...]
We kunnen de boel ook omdraaien en de Pricewatch Paupermodus introduceren. Wil je worden doodgegooid met nutteloze pricealerts van shops die overduidelijk ruim onvoldoende scoren? Zet dan paupermodus aan!
De grote grap is dat ik het helemaal eens ben met het plaatje, maar niet met jouw post :)

Ik zou geen pricealert willen krijgen bij een artikel/shop met een rood vrachtwagentje, aangezien de verwachte levertijd 12+ dagen is.

Alleen aan de andere kant zijn pricealerts weer iets anders als de pricewatch en kan ik me ook heel goed voorstellen dat je voor pricealerts heel andere criteria hanteert als algemeen door de pricewatch bladerend.

Bij pricealerts zou ik juist liever alle risico winkels erbij zien zodat ik kan inschatten of het prijsverschil het risico waard is, terwijl ik bij pricealerts alleen degenen wil hebben die binnen 24 uur kunnen leveren (want binnen 12+ dagen kunnen ook andere leveranciers weer in prijs dalen)

• FrankHe
Voor mijn gevoel kan een pricealert en een shop met een voldoende score prima samen.

• jimmy-chu
Grvy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Wat een absurde vergelijking. Het is geen rechtszaak.

Wat @Gomez12 gewoon terecht aangeeft allicht met verkeerde bewoording is dat hier puur op emotie gereageerd wordt en niet echt inhoudelijk - meer -.

Men wilt af van MaxICT en gooit alles in de strijd. Als mensen dan een tegengeluid geven worden ze neergezet als 'betaald' of 'aandeelhouder' van MaxICT.

Zo werkt dat niet jongens. |:(
Hoezo met emotie?
Mensen brengen feiten aan, en zijn MaxICT gewoon zat.

Hoezo gaat het alleen maar om emotie als je tegen maxict bent en is het goed doordacht als je met tegenargumenten komt?

Gomez zegt dat als veel tweakers klachten hebben dat dat roddel is met andere worden tweakers op dit forum zitten maar wat te roddelen hier. En dat tweakers alleen iets kan aannemen als ze nep aankopen gaan doen om de winkel te testen.
Dat vind ik pas absurd.
Want dan slaat deze hele community nergens op en kan tweakers zich zo ook niet meer noemen.

• Patrick89
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 24-02 18:59

Patrick89

PSN : Gamesource

Hier wordt je toch echt moe van he.. Eindelijk een notificatie dat de gewilde NUC 10 onder de 400 euro komt..

pricewatch: Intel NUC 10 Performance kit NUC10i7FNK

Linkt de NUC naar een I5... Geld voor tweakers is belangrijker dat een stukje kwaliteit aan de mensen te leveren...

Een foutje maken is menselijk maar dit fenomeen blijft zich keer op keer herhalen.. ;w

[Voor 9% gewijzigd door Patrick89 op 04-01-2021 20:28]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

• FrankHe
Patrick89 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:27:
Hier wordt je toch echt moe van he.. Eindelijk een notificatie dat de gewilde NUC 10 onder de 400 euro komt..

Linkt de NUC naar een I5... Geld voor tweakers is belangrijker dat een stukje kwaliteit aan de mensen te leveren...

Een foutje maken is menselijk maar dit fenomeen blijft zich keer op keer herhalen.. ;w
Als ik naar de prijsontwikkeling kijk dan zie ik 7 uitstapjes naar 318 euro. Kennelijk een telkens wederkerende fout. Daar moet toch iets aan te doen zijn lijkt mij?

• Gomez12
FrankHe schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:39:
[...]

Als ik naar de prijsontwikkeling kijk dan zie ik 7 uitstapjes naar 318 euro. Kennelijk een telkens wederkerende fout. Daar moet toch iets aan te doen zijn lijkt mij?
Tuurlijk is daar iets aan te doen, gewoon niet meerdere ean-codes aan 1 product hangen zoals t.net nu wel doet. Bij dit product zijn het 2 ean-codes, maar bij het i5-model hangen er 4 ean-codes aan vast.

Het is hier juist t.net die de fout ingaat door meerdere ean-codes aan 1 artikel te koppelen om zo waarschijnlijk te proberen mismatches bij winkels gelijk te trekken, alleen daarmee introduceren ze ook juist weer hun eigen fouten.

Meerdere ean-codes naar dezelfde producten laten leiden is gewoon vragen om problemen in de ean-wereld.

En nee, dit zegt niet dat maxict het goed doet, want die maken ook een ean-fout. Alleen hier gaan simpelweg en t.net en maxict alletwee de fout in. En als t.net het dan fout toont, tja dan reken ik het t.net dat zwaarder aan.

[Voor 12% gewijzigd door Gomez12 op 04-01-2021 22:03]

• FrankHe
Zolang een barcode niet willekeurig bij twee verschillende producten uitkomt is er volgens mij echt niets aan de hand. Als die Intel NUC met i7 CPU beschikbaar is met UK-stekker en EU-stekker dan levert dat wellicht twee verschillende barcodes op. EAN of UPC, doet er niet toe. Een barcode is uniek voor een product, twee varianten, dezelfde i7 NUC maar met twee verschillende voedingskabels, feitelijk hetzelfde product.

Het wordt een ander verhaal als er via een van de opgegeven barcodes ineens een i3 of i5 NUC doorheen komt fietsen. En dat lijkt hier kennelijk het geval te zijn geweest. Dat is voor zover ik kan nagaan niet de schuld van Tweakers maar de betreffende shop aan te rekenen.

• Gomez12
FrankHe schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:10:
Zolang een barcode niet willekeurig bij twee verschillende producten uitkomt is er volgens mij echt niets aan de hand.
Of het verschil nu de stekker is of niet (ik heb geen idee), volgens Intell zijn het 2 producten als zij er 2 ean's aan hangen.

Dan kan jij wel leuk gaan zeggen dat jij het 1 product vindt, maar dat is slechts jouw mening, ik waardeer de mening van de fabrikant dan toch iets hoger.
Het wordt een ander verhaal als er via een van de opgegeven barcodes ineens een i3 of i5 NUC doorheen komt fietsen.
Waarom wordt het dan een ander verhaal? De leverancier heeft het onder 2 ean's gegooid omdat die het 2 producten vind.
Oftewel je vind 2 producten (met mogelijk verschillende prijzen) terug onder 1 noemer in de pw, en soms vind jij dat een probleem en soms niet.

En bij bijv de iphone12 doen ze dat weer niet, daar zijn alle kleur-varianten opeens aparte producten met verschillende productuitvoeringen. pricewatch: Apple iPhone 12 64GB Groen

Als t.net het goed geimplementeerd had dan had je al 50% kans dat @Patrick89 er geen last van had gehad.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• dylan111111
  • Nu online
oh boy, de headset waarvoor ik een pricealert had ingesteld is mooi afgeprijsd!

Kennelijk een verkeerde Type/EAN/Titel gekoppeld met de verkeerde afbeelding op de website van MaxICT. ;(
Als ik dit zou bestellen, zou ik de JBL Reflect Mini 2 (Groen) of de JBL Tune 600BT NC (Blauw) krijgen?

• FrankHe
Gomez12 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:33:
[...]

Of het verschil nu de stekker is of niet (ik heb geen idee), volgens Intell zijn het 2 producten als zij er 2 ean's aan hangen.

Dan kan jij wel leuk gaan zeggen dat jij het 1 product vindt, maar dat is slechts jouw mening, ik waardeer de mening van de fabrikant dan toch iets hoger.

[...]

Waarom wordt het dan een ander verhaal? De leverancier heeft het onder 2 ean's gegooid omdat die het 2 producten vind.
Oftewel je vind 2 producten (met mogelijk verschillende prijzen) terug onder 1 noemer in de pw, en soms vind jij dat een probleem en soms niet.

En bij bijv de iphone12 doen ze dat weer niet, daar zijn alle kleur-varianten opeens aparte producten met verschillende productuitvoeringen. pricewatch: Apple iPhone 12 64GB Groen

Als t.net het goed geimplementeerd had dan had je al 50% kans dat @Patrick89 er geen last van had gehad.
Dat doet nog steeds niets af aan het feit dat 1 product verschillende varianten kan hebben, UK-stekker of EU-stekker waarbij het feitelijk om 1 product gaat. Toevallig heb ik rond de kerstdagen de Intel NUC lijn nader bekeken, vandaar dat het gegeven voorbeeld mij bekend voorkomt. Lees je even in zou ik zeggen.

Aanvulling, het lijkt erop dat een shop een fout heeft gemaakt en een i3 of i5 product in de Pricewatch heeft doorgezet op basis van de barcode van het i7 product. Dat is niet de schuld van Tweakers maar een fout van de shop.

[Voor 7% gewijzigd door FrankHe op 04-01-2021 23:41]

• Devaqto
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 24-02 20:13
Patrick89 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:27:

Iemand verkoopt hem op V&A, probeer dat eens? :)
V&A aangeboden: Intel NUC 10 NUC10i7FNK

• mortalus
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 23-02 13:37
Ik ben het helemaal eens hiermee, de twee keer dat ik een bestelling heb gedaan is het verkeerd gegaan en is er 0 proactiviteit vanuit MaxICT, voor een geannuleerde bestelling heb ik bijna een maand moeten wachten.

Deze webshop boycot ik 100%

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-02 15:50
Het is weer een mooie bloemlezing van gedupeerden, op de eerste pagina van de reviews. Niet aan afspraken houden, mails niet beantwoorden, telefoon niet opnemen, geld niet terugstorten, producten niet leveren, weer liegen, weer beloftes, totdat mensen er helemaal gek van worden. Dag in dag uit. Het is best schrijnend om al die ellende door te zien gaan terwijl ik exact dit probleem vijf jaar geleden heb aangekaart.

Ik ontvang nu als TS al een paar jaar wekelijks / maandelijks notificaties van likes. Fijn als je bijdrage gewaardeerd wordt natuurlijk, maar dit topic begint eltoch een wat belachelijke vertoning te worden. Kennelijk is er om wat voor reden dan ook niet de minste bereidheid om wat met de talloze suggesties en wensen uit dit topic iets te doen, en op dit moment word ik er eigenlijk niet graag meer eindeloos aan herinnerd.

Zullen we er maar een eind aan breien en er een slotje opzetten? Maxict blijft, we zullen het maar accepteren.

• dylan111111
  • Nu online
Znorkus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:23:
Het is weer een mooie bloemlezing van gedupeerden, op de eerste pagina van de reviews. Niet aan afspraken houden, mails niet beantwoorden, telefoon niet opnemen, geld niet terugstorten, producten niet leveren, weer liegen, weer beloftes, totdat mensen er helemaal gek van worden. Dag in dag uit. Het is best schrijnend om al die ellende door te zien gaan terwijl ik exact dit probleem vijf jaar geleden heb aangekaart.

Ik ontvang nu als TS al een paar jaar wekelijks / maandelijks notificaties van likes. Fijn als je bijdrage gewaardeerd wordt natuurlijk, maar dit topic begint eltoch een wat belachelijke vertoning te worden. Kennelijk is er om wat voor reden dan ook niet de minste bereidheid om wat met de talloze suggesties en wensen uit dit topic iets te doen, en op dit moment word ik er eigenlijk niet graag meer eindeloos aan herinnerd.

Zullen we er maar een eind aan breien en er een slotje opzetten? Maxict blijft, we zullen het maar accepteren.
Het probleem met het sluiten van het topic is dat het dan lijkt alsof er geen probleem meer is met MaxICT op de extreem slechte en diep trieste shop reviews na. Binnen een week heb je dan weer een nieuw "MaxICT weren van tweakers.net pricewatch" topic.

Wellicht kan je (of een admin) beter iemand anders TS maken zodat je van de berichten af bent?

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

dylan111111 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:44:
[...]
Het probleem met het sluiten van het topic is dat het dan lijkt alsof er geen probleem meer is met MaxICT op de extreem slechte en diep trieste shop reviews na. Binnen een week heb je dan weer een nieuw "MaxICT weren van tweakers.net pricewatch" topic.
Dat valt inderdaad wel te verwachten.
Wellicht kan je (of een admin) beter iemand anders TS maken zodat je van de berichten af bent?
Helpt niet, er wordt op een post (in dit geval de startpost) gereageerd en als poster krijg je daar bericht van.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• FrankHe
mortalus schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:51:
Ik ben het helemaal eens hiermee, de twee keer dat ik een bestelling heb gedaan is het verkeerd gegaan en is er 0 proactiviteit vanuit MaxICT, voor een geannuleerde bestelling heb ik bijna een maand moeten wachten.

Deze webshop boycot ik 100%
Voor mij geldt exact hetzelfde. Wanneer vrienden of familie mij vragen voor hardware- of softwareadvies dan stuur ik enkele links naar productenen en alternatieve producten in de Pricewatch waarbij ik ze altijd expliciet op het hart druk om niet, ik herhaal niet, bij MaxICT te bestellen ook al laat die de laagste prijs en kortste levertijd zien. Daarbij voeg ik altijd een kort verhaal toe van mijn eigen ervaringen en redenen waarom ik daar zelf nooit meer bestel, onder geen enkele omstandigheid. Het is een smet op de Pricewatch.

• GuidoTerAvest
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 11-02 09:46
CodeCaster schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:29:
[...]

Tsja, zo ken ik er nog wel een. "Goedkoopste Antivirus" handelt gewoon bewezen in schimmige keys voor diverse software, verkoopt dezelfde keys meerdere malen en geeft bij klachten geen gehoor. Zo ben ik voor Office 2013 voor ruim 200 euro de boot ingegaan, want toen ik na een jaar of twee mijn machine opnieuw installeerde, meldde Microsoft dat de key te vaak gebruikt was. Een mail hierover naar Tweakers bood ook geen soelaas.

De vele (gesponsorde? En door nieuwe accounts geplaatste) reviews zorgen ervoor dat ze met genoeg sterren worden weergegeven, dus ze kunnen vrolijk blijven doorgaan met hun malafide praktijken.
Dag CC,

Ik weet dat je bericht al van enige tijd terug is, maar ik wil er graag op reageren. Recentelijk is Goedkoopste Antivirus (GA) overgenomen door 2Go Software BV, en hiermee gaat er een andere wind waaien bij GA. We gaan serieuze klachten gegarandeerd in behandeling nemen, en zullen zorgen voor een snellere responstijd. Ik begrijp dat je ervaring met GA bijzonder negatief was, en wij gaan er alles aan doen om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen.

Wat we ook gaan doen is zaken uit het verleden (zoals de jouwe) opnieuw onder de loep nemen, en zorgen dat, als GA aantoonbaar niet juist heeft gehandeld, deze alsnog zo goed als mogelijk worden rechtgezet. Gedane zaken nemen geen keer, maar dat betekent niet dat we niets kunnen doen met jouw ervaring. Graag wil ik met jou in contact komen om je ervaring met GA te bespreken, en alsnog tot een oplossing te komen waar jij tevreden mee bent. Zou je me een PM kunnen sturen? Ik hoor graag van je.

Guido ter Avest
Klantenservice Goedkoopste Antivirus.

• RJC82
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:08

RJC82

What's the rumpus?

Als tegenwind, ik heb binnen een jaar tijd 3x besteld bij MaxICT, omdat zij het goedkoopste waren bij producten. De eerste keer liet het product een weekje langer op zich wachten. Natuurlijk vervelend, maar niet onoverkomelijk. Helaas geen communicatie over geweest, maar voordat ik ongerust werd was de status al veranderd bij de bestelling. Het alles kwam netjes aan en dat was het wel. Toen geen moeite genomen om een review achter te laten. Die prikkel is er gewoon minder als het gaat zoals het moet.

Laatste twee keer waren minder dan een maand geleden. De eerste was net voor kerst, dus ik verwachtte al niet teveel ervan. Begin deze week heb ik er achteraan gebeld en kreeg te horen dat het er eind van de week zal zijn. Was al een mail verstuurd voor alternatieven, omdat het product niet meer op de site staat als beschikbaar. Tot 4-1 nog wel en ook binnen 24u leverbaar, dus dat was raar. Andere bestelling was vorige week en is binnen de 3 werkdagen vanaf verwerken order geleverd. Het kan dus ook best goed gaan, alleen krijg je die mensen ook hier te zien?

Toegegeven dat ik ook het idee heb dat het soms geluk hebben is. Ze hebben sterk wisselende prijzen en de voorraadstatus klopt gewoon van geen kant. Ben je er op tijd bij, dan krijg je het geleverd, anders is het pech hebben. Ze lijken soms ook wel een soort van drop shipper zonder eigen voorraad (of erg weinig zelf in voorraad iig). Misschien dat ze stiekem hopen dat ze ergens nog weer de producten voor een goede prijs krijgen en je aan het lijntje houden zo lang het kan. Kan het ook speculeren met prijzen zijn (soort van short selling met producten)?

Maar goed, hier dus prima ervaringen gehad tot nu toe. Dit zelfs met de wetenschap dat er best wat negatieve reviews zijn.

Nobody knows anybody. Not that well.

• Twazerty
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 24-02 17:14

Twazerty

AVCHDCoder developer

Als ik kijk in het lijstje "Populairste shops" (Pricewatch en dan helemaal onderin) dan wordt de suggestie gewekt dat je je producten dus het beste kan bestellen bij:
1. amazon.nl
2. Bol.com Plaza
3. Azerty
4. Megekko
5. Max ICT B.V.

Ik weet niet hoe dat lijstje wordt bepaald, maar bij 3 van de 5 shops zou ik absoluut niet mijn nieuwe pc samenstellen :). Bij die 3 shops zou ik qua hardware hoogstens iets bestellen als de prijs goed is, ik kan wachten en het een artikel is dat een stootje kan hebben.

Dit lijstje kan er ook voor zorgen dat mensen dus bewust wel bij de shop gaan bestellen omdat het een "populaire" shop is, met een hoop reviews en ontevredenheid als gevolg. Iemand een idee wat de impact is van dat specifieke lijstje op het klikgedrag bij een artikel?

Als ik naar mijzelf kijk heb ik vanwege dat lijstje wel mijn nieuwe favoriete webshop gevonden.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:37
Twazerty schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:59:
Als ik kijk in het lijstje "Populairste shops" (Pricewatch en dan helemaal onderin) dan wordt de suggestie gewekt dat je je producten dus het beste kan bestellen bij:
1. amazon.nl
2. Bol.com Plaza
3. Azerty
4. Megekko
5. Max ICT B.V.

Ik weet niet hoe dat lijstje wordt bepaald, maar bij 3 van de 5 shops zou ik absoluut niet mijn nieuwe pc samenstellen :). Bij die 3 shops zou ik qua hardware hoogstens iets bestellen als de prijs goed is, ik kan wachten en het een artikel is dat een stootje kan hebben.

Dit lijstje kan er ook voor zorgen dat mensen dus bewust wel bij de shop gaan bestellen omdat het een "populaire" shop is, met een hoop reviews en ontevredenheid als gevolg. Iemand een idee wat de impact is van dat specifieke lijstje op het klikgedrag bij een artikel?

Als ik naar mijzelf kijk heb ik vanwege dat lijstje wel mijn nieuwe favoriete webshop gevonden.
En die zit ook in je Username, of is dat toeval? 8)

who put a "stop payment" on my reality check

• Twazerty
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 24-02 17:14

Twazerty

AVCHDCoder developer

DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:22:
[...]

En die zit ook in je Username, of is dat toeval? 8)
Dat is louter toeval :*) de username basis 'azerty' gebruik ik al sinds 2003 ofzo in mijn usernames. Alleen ik was niet de enige met die username, dus heb ik er wat voorgezet.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Twazerty schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:59:
1. amazon.nl
2. Bol.com Plaza
3. Azerty
4. Megekko
5. Max ICT B.V.

Populariteit zal zijn aan de hand van de clicks. De lijst die je noemt zijn toevallig de shops die in de meeste gevallen bovenaan staan qua prijs, dus dat die het populairst zijn is niet vreemd.
Bij producten heb je ook een sortering populair. Dat veel mensen interesse hebben in zo'n product betekent niet dat het het beste is wat je kunt kopen.

Ik ben over het algemeen niet moeilijk qua webshops, maar bekijk per geval wel waar ik iets bestel. Hangt nogal af van wanneer het nodig is en welk product het betreft.

• Nero2021
  • Laatst online: 23-02 03:53
Zoek een bedrijf of categorie...
Categorieën
Blog
Alternate Text
Nero
Voor bedrijven
Maxict blijft consumenten prive en zakelijk duperen!!!!
Defecte spullen leveren ,retour kwijt,niet afgeleverd enz. Zie klachten Trustpilot blijven binnenstromen teller op 847. Actie is nodig om ze te sluiten !!!

Mensen ik heb consumentenbod aangeschreven Maxict aanklagen geld retour gedupeerde en sluiting Maxict zaak!!!!
Mensen ik heb consumentenbond aangeschreven hoe wij als gedupeerde met zijn allen een zaak aan kunnen spannen.826 klachten al en ze blijfen binnenstromen.....Zie dat meerdere van u zelfde denken dit bedrijf verdient makkelijk geld aan ons met oplichting.We moeten ze een halt toeroeppen en de zaak laten sluiten!!!!! Ze mogen niet ongestraft zo door blijven gaan met makkelijk geld verdienen door oplichting en nog meer mensen hierin slepen. Klachten blijven hier binnenstromen zie ik laatste klacht was 5 uur geleden.Mensen wakker wordden we gaan samen een rechtzaak starten tegdn dit bedrijf.Geld retour gedupeerde en sluiten die zaak!!!!!!! Toevoeging ik zit niet stil heb net bij de KVK fraude gemeld tegen Maxict ga bij de politie aangifte doen en jurnalisten/kranten benaderen om hierover te schrijven zodat een groter publiek gewaarschuwd wordt.Mensen verzoek jullie mee te denken en actie te ondernemen waar we nog meer over hun oplichging kunnen schrijven,zodat meerderen gewaarschuwd worden om ook niet de dupe te worden van hun!!!!!!

Review over Max ICT B.V.
Nero
2 reviews
1 ster: zeer slecht
Bijgewerkt op 10 jan. 2021
Waarschuwing schade monitor retour kwijt geen geld retour
Let op wees gewaarschuwd bij retourzending Max ICT staat het volgende vermeld:
Je draagt zelf namelijk het risico en de kosten voor de retourzending. Bewaar je verzendbewijs. Zo kun je een eventuele vermissing van je product claimen bij de bezorgservice.Ze dekken zichzelf in hiermee is dus niet eerste keer dat retouren naar hun bij de PostNL zoek raken. Daarom oplossing voor hun zelf bedacht en niet voor de consument. Mij is dit dus ook overkomen, retour in opdracht van hun moest ik het met de post retourneren en je raad het pakket kwijt....ik kan dus naar mijn geld fluiten 175 euro kwijt.Makkelijk verdiend!!!! Maxict de monitor hadden wij met schade ontvangen ....Bestel niks via dit bedrijf!!!!
Ze beantwoorden geen enkele mail!!!
Ga voor safe Bol.com en Coolblue.

Advies van andere benadeelde ADVIES STUUR JE KLACHT NAAR ACM CONSUMENTENWIJZER DAN KAN DE OVERHEID DIT BEDRIJF EENS AANPAKKEN!!!
Helemaal mee eens we moeten samen onze vuisten spannen om dit bedrijf te laten sluiten ze lichten iedereen op!!! Niemand krijgt hun geld retour.Hier moet een halt op komen!!!!! We moeten samen juridische stappen ondernemen 813 meldingen particulieten en zakelijke klznten klagen over betaald product niet ontvangen of retour en zij krijgen niks binnen. Allemaal krijgen we ons geld niet retour,oplichters!!!!

Ik heb net mijn klacht op CONSUMENTENWIJZER namens alle gedupeerde hier geplaatst over Maxict dat we opgelicht zijn bestellingen zogenaamd afgeleverd en defecte spullen retour pakket kwijt zij niks ontvangen al om al wij krijgen ons aankoopbedrag niet retour. Verzoek is om met zijn allen stappen te ondernemen om ons geld retour te krijgen en dit bedrijf te sluiten ze zijn oplichters!! Zodat ze niet vrij hun gang kunnen gaan om nog meer mensen op te lichten!!!!!.

• Nero2021

Nou nee niet sluiten en doen alsof er niets is!!!!! We moetten de vuisten bundelen en ze voor de rechter slepen!! Schande dat ze jaar in jaar uit hiermee wegkomen en zo gemakkelijk door kunnen gaan met defecte spullen afleveren en leugens wegkomen en wij ons geld niet krijgen. :(

• netwknutselaar
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22:22
Bij het bestellen ook niet even verder gekeken :X 8)7 ;w

Heb vandaag de paar geldige keurmerken ook maar een verzoek gedaan om de vermelding op maxict.nl te valideren.
Thuiswinkel maar aangegeven dat er nog wat vervuiling bij MAXICT op de website staat.
En bij de ACM een opmerking achtergelaten in de vorm van een melding dat de informatie niet klopt.
Ook via qshops een klacht ingediend.

En ook verzocht om maxict voorlopig te pauzeren in te pricewatch zolang de review een wat naar beeld laat zien. Er word door maxict misbruikt gemaakt van het medium Tweakers.

Bij het nalezen van alle opmerkingen verwacht ik helaas geen actie.
Dit was eens en na een mogelijke twijfelachtige toekomstige levering ook nooit meer maxict.
jimmy-chu schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 03:10:
[Afbeelding]

Van de 4 certificaten die ze op hun website hebben staan zijn er 2 sowieso al verlopen bij 1 staat er zelfs bij dat het illegaal is het keurmerk nog te tonen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• Steephh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:32
netwknutselaar schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 01:08:

Heb vandaag de paar geldige keurmerken ook maar een verzoek gedaan om de vermelding op maxict.nl te valideren.
Thuiswinkel maar aangegeven dat er nog wat vervuiling bij MAXICT op de website staat.
En bij de ACM een opmerking achtergelaten in de vorm van een melding dat de informatie niet klopt.

En ook verzocht om maxict voorlopig te pauzeren in te pricewatch zolang de review een wat naar beeld laat zien. Er word door maxict misbruikt gemaakt van het medium Tweakers.

Dit was eens en na een mogelijke twijfelachtige toekomstige levering ook nooit meer maxict.

[...]
Voor zover ik zie staan die logo's er niet meer op toch? Ben je nu overal klachten aan het indienen op basis van @jimmy-chu zijn printscreens? 8)7? Lekker bezig jong!

_@/'

• netwknutselaar
Steephh schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 01:21:
[...]

Voor zover ik zie staan die logo's er niet meer op toch? Ben je nu overal klachten aan het indienen op basis van @jimmy-chu zijn printscreens? 8)7? Lekker bezig jong!
Even wat vers, andere wegen helpen niet zoals ik dat lees ...

• Steephh
netwknutselaar schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 01:37:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh wauw... :P Als ik het zo bekijk lijkt het erop dat ze een entry vergeten zijn weg te halen in hun "over ons". Doch niet heel netjes...

Heb je MaxICT dit zelf ook gemeld?

_@/'

• netwknutselaar
Steephh schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 01:42:
[...]

Oh wauw... Als ik het zo bekijk lijkt het erop dat ze een entry vergeten zijn weg te halen in hun "over ons". Niet heel netjes...

Heb je MaxICT dit zelf ook gemeld?
In CC Meegenomen (Webcare)

• Steephh
Check, dat verzoek stond ook op de pagina van MKB Ok om de webwinkel ervan op de hoogte te stellen. Ik dacht eerst even dat je dat niet gedaan had, maar nevermind me dan.. :9 Excuus voor mijn wat felle reactie.

Ik lees eigenlijk vooral mee en hoewel ik de aanpak van MaxICT in diverse zaken zeker niet wil goed praten sta ik soms wel te kijken van hoe sommige mensen tegen zaken aankijken. Zo ook de vermoedelijke drunkposting en onsamenhangende post van degene boven je van het afgelopen weekend.. :P

Zoals ik al eens eerder in dit topic heb gezegd lijkt er naar sommige maximaal gezocht te worden naar stokken om mee te slaan, maar in dit geval is je melding naar de desbetreffende keurmerk organisaties wel gewoon terecht: hoewel dit overigens geen logo's betreft, maar wel een vermelding en dat hoort niet natuurlijk. Hoewel ik zelf waarschijnlijk de moeite niet had genomen, ik ga er toch niets mee bereiken en het draagt niet bij in mijn case.

Wanneer ik een excentriek stuk hardware moet hebben wil ik nog wel eens bij MaxICT uitkomen, zij kunnen soms leveren wat anderen niet kunnen en in dat geval is het vaak ook een eventuele wachttijd waard. Of ik bel of mail vooraf even om te checken of e.e.a. daadwerkelijk geleverd kan worden.

Voor jou hoop ik in ieder geval dat je toch snel duidelijkheid krijgt over je bestelling. :)

[Voor 75% gewijzigd door Steephh op 27-01-2021 02:01]

_@/'

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-02 15:50
"Aangesloten" bij hardware info :-) dat klinkt vertrouwenwekkend.

Totdat je even gaat kijken wat het inhoudt :

https://nl.hardware.info/shops/112/maxictnl

Zullen we, net als in de startpost, gewoon eens onbevangen de conclusies uit de reviews op de eerste pagina van hun shopreviews bekijken?

"De persoon die mij deze info bracht had dus wel degelijk gelogen waardoor ik onder valse voorwendselen een duur product gekocht heb."

"Wat een enorm waardeloos bedrijf is dit!!! Eerlijk gezegd verwacht ik van deze bende mijn geld niet retour."

"Veel misinformatie geven ze en zijn niet betrouwbaar."

"Wat zij als winkel op het gebied van service, levering en kwaliteit van producten laten zien is echt schandalig. (...) . Momenteel zit ik al zo diep in die frustratie dat ik me enerzijds niet gewonnen wil geven door het te annuleren, anderzijds als ik het wel annuleer vrees ik voor de lange nasleep van terugbetaling"

Dit zijn dus gewoon de bovenste reviews die ik pak. De rest van de eerste pagina is overigens ook allemaal 1 of 2 sterren.

Tweaker admins, jullie kunnen blijven volhouden dat een review-systeem haar werk zal doen, maar jullie maken een denkfout. Dit zijn geen reviews van klanten, dit zijn machteloze en gefrustreerde verslagen van gedupeerden.

Graag max ict uit de price watch schoppen en zo niet, dan graag een slotje op dit topic, want na vijf jaar wekelijks thumbs up alerts (ik ben nu denk ik zo'n 500 keer op dit topic gewezen dmv een geel belletje rechtsboven...) zonder verder ingrijpen vind ik het wel welletjes.

• _JGC_
  • Nu online
Znorkus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:07:
"Aangesloten" bij hardware info :-) dat klinkt vertrouwenwekkend.

Totdat je even gaat kijken wat het inhoudt :

https://nl.hardware.info/shops/112/maxictnl

Zullen we, net als in de startpost, gewoon eens onbevangen de conclusies uit de reviews op de eerste pagina van hun shopreviews bekijken?

"De persoon die mij deze info bracht had dus wel degelijk gelogen waardoor ik onder valse voorwendselen een duur product gekocht heb."
Ook meegemaakt, maar de persoon die de info voorleest pakt ze gewoon van de website/backoffice. Hij weet pas of het leverbaar is als ze het bij de leverancier bestellen en die niet thuisgeeft
"Wat een enorm waardeloos bedrijf is dit!!! Eerlijk gezegd verwacht ik van deze bende mijn geld niet retour."
Verwacht... dus geen echte ervaring. Ik heb ook ervaring met bestelling die niet geleverd kon worden, binnen enkele dagen geld retour
"Veel misinformatie geven ze en zijn niet betrouwbaar."

"Wat zij als winkel op het gebied van service, levering en kwaliteit van producten laten zien is echt schandalig. (...) . Momenteel zit ik al zo diep in die frustratie dat ik me enerzijds niet gewonnen wil geven door het te annuleren, anderzijds als ik het wel annuleer vrees ik voor de lange nasleep van terugbetaling"
Ook weer "de vrees voor late terugbetaling". Dat iets niet leverbaar is en backorders eindeloos uitgesteld worden is iets waar je als klant ook in mee gaat. Dat je dan gefrustreerd raakt ipv de order annuleert, paar dagen later het geld terugkrijgt en ergens anders bestelt is aan de gebruiker zelf.
Dit zijn dus gewoon de bovenste reviews die ik pak. De rest van de eerste pagina is overigens ook allemaal 1 of 2 sterren.

Tweaker admins, jullie kunnen blijven volhouden dat een review-systeem haar werk zal doen, maar jullie maken een denkfout. Dit zijn geen reviews van klanten, dit zijn machteloze en gefrustreerde verslagen van gedupeerden.

Graag max ict uit de price watch schoppen en zo niet, dan graag een slotje op dit topic, want na vijf jaar wekelijks thumbs up alerts (ik ben nu denk ik zo'n 500 keer op dit topic gewezen dmv een geel belletje rechtsboven...) zonder verder ingrijpen vind ik het wel welletjes.
Gedupeerden? Je kunt de overeenkomst ontbinden en dan krijg je enkele dagen later je geld terug. Bij een gedupeerde denk ik aan iets heel anders.

• Jeroenzer
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-02 14:11
Je kan hiervoor toch gewoon een verzoek indienen om het op slot te gooien.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Jeroenzer schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:19:
[...]

Je kan hiervoor toch gewoon een verzoek indienen om het op slot te gooien.
Er is op dit forum alleen geen gewoonte om topics op slot te gooien gewoon omdat de TS het vraagt, over het algemeen wil men topics net open houden om verdere discussie mogelijk te maken. Je kan natuurlijk nog een wissel doorvoeren van TS door een tweede serie van dit topic te starten met een TS die het niet erg vindt om die duimpjes en reacties te krijgen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• netwknutselaar
[
Voor jou hoop ik in ieder geval dat je toch snel duidelijkheid krijgt over je bestelling. :)
Ik ga het beleven, op de klacht via qshops word snel gereageerd, .Ook even contact gehad via de chat .Echter komen de beide antwoorden weer niet met elkaar overeen..

Voor mij nu even de acties op pauze tot er weer nieuwe ontwikkelingen zijn die af gaan wijken op de verwachting die nu is geschept.

In elk geval is communicatie wel een ding.

• falconhunter
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 24-02 18:02
Ik heb ze horen zeggen dat ze 'partner' zijn van tweakers in een telefoongesprek. Maar zelfs dat zal niet voldoende zijn voor Tweakers om ze eraf te gooien. De macht ligt bij sales en daar zullen we gewoon aan moeten wennen.

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:25

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik zit op dit moment ook met een probleem met deze winkel. Het was al een long shot, ik wist waar ik aan begon.
Ik neem aan dat er de afgelopen 43 pagina's wel een paar mensen zijn geweest die hun probleem opgelost hebben zien worden met enige methode. Is het een idee om deze 'goede' oplossingen wellicht te bundelen in de TS of de Topic waarschuwing onderaan?
Ik ben zelf een beetje huiverig om een van de keurmerken in te schakelen, maar wel benieuwd wat anderen hebben gedaan en wat wel en niet heeft gewerkt (zonder door 43 pagina's ellende te moeten grasduinen :) )

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

• Karst70
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 31-01 15:01
Zet er dan geen 4-7 dagen levertijd op.... Bewuste misleiding..

• netwknutselaar
netwknutselaar schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 01:37:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Update er is iets aangepast, Thuiswinkel.org melding heeft gewerkt.

Update 2021-2-2, ook laatst gevonden verwijzing is aangepast.
Nu mijn bestelling nog. :X

Update 2021-2-13, na de bestelling op 21-12-2020 heb ik vandaag eindelijk het pakketje ontvangen :'(
Dit was eens maar nooit meer. |:(

[Voor 44% gewijzigd door netwknutselaar op 13-02-2021 14:59. Reden: Bestelling ontvangen]

• humpus
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-02 22:40
Wat betekent het eigenlijk als een shop 'aangesloten' is bij Tweakers of Hardware.info?
Is daar geld mee gemoeid?

Als ik die logo's op hun site zie geeft dat inderdaad een vals gevoel van vertrouwen. Ik vind het persoonlijk schandalig dat Tweakers verbonden is met zo'n kwalijke webshop.

Hun gemiddelde score is inderdaad 2,5 sterren, maar omdat het groene sterren blijven is hier snel over gekeken.

Is misschien al voorgesteld, maar mij lijkt het beter om een shop van 4 sterren geel te markeren en alles eronder rood te markeren.

• _JGC_
  • Nu online
humpus schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:47:
Wat betekent het eigenlijk als een shop 'aangesloten' is bij Tweakers of Hardware.info?
Is daar geld mee gemoeid?

Als ik die logo's op hun site zie geeft dat inderdaad een vals gevoel van vertrouwen. Ik vind het persoonlijk schandalig dat Tweakers verbonden is met zo'n kwalijke webshop.

Hun gemiddelde score is inderdaad 2,5 sterren, maar omdat het groene sterren blijven is hier snel over gekeken.

Is misschien al voorgesteld, maar mij lijkt het beter om een shop van 4 sterren geel te markeren en alles eronder rood te markeren.
Aangesloten bij Tweakers is niks meer dan betalen voor vermelding in de pricewatch en evt vermelding bij de shopreviews.

Kleurtjes bij sterren doet Tweakers niet aan. Als je ziet dat een shop maar 2,5 van de 5 sterren heeft dan kijk je toch eerst even naar de review voordat je je slag slaat met een product waarvan je kunt verwachten dat je kredietverstrekker voor Max ICT bent totdat je de bestelling annuleert?

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 24-02 20:10

AtlAntA

Hier stond iets kinderachtigs.

RJC82 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:35:
[...]

Als tegenwind, ik heb binnen een jaar tijd 3x besteld bij MaxICT, omdat zij het goedkoopste waren bij producten. De eerste keer liet het product een weekje langer op zich wachten. Natuurlijk vervelend, maar niet onoverkomelijk. Helaas geen communicatie over geweest, maar voordat ik ongerust werd was de status al veranderd bij de bestelling. Het alles kwam netjes aan en dat was het wel. Toen geen moeite genomen om een review achter te laten. Die prikkel is er gewoon minder als het gaat zoals het moet.

Laatste twee keer waren minder dan een maand geleden. De eerste was net voor kerst, dus ik verwachtte al niet teveel ervan. Begin deze week heb ik er achteraan gebeld en kreeg te horen dat het er eind van de week zal zijn. Was al een mail verstuurd voor alternatieven, omdat het product niet meer op de site staat als beschikbaar. Tot 4-1 nog wel en ook binnen 24u leverbaar, dus dat was raar. Andere bestelling was vorige week en is binnen de 3 werkdagen vanaf verwerken order geleverd. Het kan dus ook best goed gaan, alleen krijg je die mensen ook hier te zien?

Toegegeven dat ik ook het idee heb dat het soms geluk hebben is. Ze hebben sterk wisselende prijzen en de voorraadstatus klopt gewoon van geen kant. Ben je er op tijd bij, dan krijg je het geleverd, anders is het pech hebben. Ze lijken soms ook wel een soort van drop shipper zonder eigen voorraad (of erg weinig zelf in voorraad iig). Misschien dat ze stiekem hopen dat ze ergens nog weer de producten voor een goede prijs krijgen en je aan het lijntje houden zo lang het kan. Kan het ook speculeren met prijzen zijn (soort van short selling met producten)?

Maar goed, hier dus prima ervaringen gehad tot nu toe. Dit zelfs met de wetenschap dat er best wat negatieve reviews zijn.
Sorry hoor maar 'best' goed gaan? Als ik het goed lees is het in 2 van de 3 bestellingen door jou helemaal niet goed gegaan. Een week later zonder communicatie is gewoon slecht. En een maand later niks binnen (ook zonder communicatie?) en pas actie als je er zelf erachter aan gaat is ook gewoon slecht. Zou je je jouw ervaringen objectief in sterretjes uit willen drukken dan kom je op hooguit 2 sterren uit. Je hebt je producten gekregen maar dat is het dan ook.

Avatar does not reflect reality. *much*

• RJC82
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:08

RJC82

What's the rumpus?

AtlAntA schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:25:
[...]

Sorry hoor maar 'best' goed gaan? Als ik het goed lees is het in 2 van de 3 bestellingen door jou helemaal niet goed gegaan. Een week later zonder communicatie is gewoon slecht. En een maand later niks binnen (ook zonder communicatie?) en pas actie als je er zelf erachter aan gaat is ook gewoon slecht. Zou je je jouw ervaringen objectief in sterretjes uit willen drukken dan kom je op hooguit 2 sterren uit. Je hebt je producten gekregen maar dat is het dan ook.
Of jij hebt gewoon idioot hoge verwachtingen? Sowieso vind ik dat iedereen het zo normaal vind dat alles maar met de snelheid van het licht wordt bezorgd. Als je de verwachting gewoon bijstelt naar wat er duidelijk voor je neus ligt. Zoals dat ze erg scherpe prijzen hebben en kennelijk veel leveranciers. Mijn laatste bestelling ging als een zonnetje bijvoorbeeld, maandag besteld en vrijdag in huis. Lijkt na de bestelling dat ze weinig meer kunnen zeggen over hoe het loopt. Gewoon niet teveel verwachten, dan komt alles goed. Wil je iets snel hebben, dan zul je er (meer) voor moeten betalen. Zo werkt het meestal.

Nobody knows anybody. Not that well.

• jimmy-chu
RJC82 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:33:
[...]

Of jij hebt gewoon idioot hoge verwachtingen? Sowieso vind ik dat iedereen het zo normaal vind dat alles maar met de snelheid van het licht wordt bezorgd. Als je de verwachting gewoon bijstelt naar wat er duidelijk voor je neus ligt. Zoals dat ze erg scherpe prijzen hebben en kennelijk veel leveranciers. Mijn laatste bestelling ging als een zonnetje bijvoorbeeld, maandag besteld en vrijdag in huis. Lijkt na de bestelling dat ze weinig meer kunnen zeggen over hoe het loopt. Gewoon niet teveel verwachten, dan komt alles goed. Wil je iets snel hebben, dan zul je er (meer) voor moeten betalen. Zo werkt het meestal.
Of jouw verwachtingen zijn heel laag.

Want als je ziet dat andere webshops het wel kunnen en als het niet lukt dan geven ze feedback.

Ik heb verschillende problemen gehad met Maxict en moest met das rechtsbijstand mijn gelijk halen omdat ze helemaal niet in hun rechtstonden.

Maar als jij op je webshop een belofte doet en dat niet haalt heeft dat niets met de klant zijn verwachtingen te maken.

En van die scherpe prijzen snap ik al helemaal niets aangezien ze vaak duurder zijn.

Maar als jij een week of een paar weken niet erg vind dat kan en dat is jouw mening maar als er op hun webshop staat dat ze hem dezelfde dag of in 3 dagen opsturen en het duurt weken dan klopt dat gewoon niet.

• FrankHe
Ik heb nog een mooi voorbeeld van een jaar of zeven geleden. Voor een project hadden we snel een kleine NAS nodig. De keuze viel toen op de Synology DS214. Dit was in der tijd een nieuw model en in de Tweakers Pricewatch stond bij de meeste shops een levertijd van 3 tot 5 dagen. Aangezien we graag voor het einde van de week met dit project wilden beginnen viel mij oog op een shop die aangaf dit product op voorraad te hebben en binnen 24 uur te kunnen leveren. Ik heb vervolgens vanuit de Pricewatch doorgeklikt naar de shop en ook daar stond heel duidelijk dat het product op voorraad was en als ik het vandaag bestelde dan had ik het morgen in huis. Ik dacht, we hebben een deal. De iDeal-betaling afgerond en vervolgens wachtend op de track & trace code voor levering de volgende dag.

Een lang verhaal kort. Het betrof dus de oplichters van MaxICT met hun gladde verhalen en leugens. We hebben vervolgens meer dan TWEE WEKEN op het product moeten wachten. En als ik er niet actief achteraan had gezeten met het schrijven van e-mails dan had het gevoelsmatig ook zomaar een maand kunnen duren. En helaas was dit niet de eerste keer dat ik deze ervaring met ze heb gehad. Het feit dat ik ze de voordeel van de twijfel heb gegeven is mij duur komen te staan. Sinds dien heb ik mij een ding voorgenomen, dit ooit meer!

Vandaar @RJC82 dat ik nooit meer bij die winkel bestel en iedereen expliciet waarschuw om NIET, ik herhaal niet, bij deze oplichters de kopen. Het is mij daarom een doorn in het oog dat MaxICT nog steeds de Pricewatch vervuilt met prijzen en levertijden die ze gewoon NIET nakomen. Ze horen niet thuis in de Pricewatch. Zie bovenstaande onderbouwing en ervaring.

Omdat MaxICT nog steeds de Pricewatch 'mag' vervuilen heb ik mij Tweakers Hero abonnement niet verlengd. Kennelijk kan Tweakers het prima af zonder mijn financiëel steun.

• _JGC_
  • Nu online
@FrankHe Levertijden bij Max ICT kloppen alleen als ze eigen voorraad hebben. Voor de rest kan je ervanuit gaan dat het hit or miss is, zeker als andere shops het ook niet op voorraad hebben (want die bestellen het meestal bij dezelfde leverancier).
Mijn eerste ervaring met Max ICT was ook k*t, heb daar vervolgens ook jaren niks meer besteld. Heb de laatste tijd meerdere keren wat besteld daar en is gewoon goed gegaan. Was wel courant spul en meestal hadden ze dat ook gewoon op voorraad in hun eigen magazijn.

Verder zijn de pricewatch opbrengsten van Max ICT veel groter dan jouw Hero abonnement ;)

• FrankHe
_JGC_ schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:08:
@FrankHe Levertijden bij Max ICT kloppen alleen als ze eigen voorraad hebben. Voor de rest kan je ervanuit gaan dat het hit or miss is, zeker als andere shops het ook niet op voorraad hebben (want die bestellen het meestal bij dezelfde leverancier).
Mijn eerste ervaring met Max ICT was ook k*t, heb daar vervolgens ook jaren niks meer besteld. Heb de laatste tijd meerdere keren wat besteld daar en is gewoon goed gegaan. Was wel courant spul en meestal hadden ze dat ook gewoon op voorraad in hun eigen magazijn.
Ik heb helaas meerdere keren mijn hoofd gestoten bij MaxICT maar door schade en schande wordt met wijs. Is bij mij definitief in de ban en dat blijft zo.
Verder zijn de pricewatch opbrengsten van Max ICT veel groter dan jouw Hero abonnement ;)
Die rekensom had ik ook al gemaakt. Is helemaal prima, er zijn genoeg andere nuttige bestedingen te verzinnen.

• jimmy-chu
Ik had een kraken z73 van nzxt bij ze besteld maar aangezien ik moest wachten op mijn videokaart en processor niet uitgepakt. Toen ik een maandje later mijn videokaart had heb ik alles uitgepakt en kwam er achter dat er 2 Intel brackets bij zaten en geen amd bracket (ik heb amd cpu).

Dus meteen Maxict gebeld en een aardige jongens aan de telefoon gekregen die zei contact met de leverancier op te nemen en de fabrikant.

Na een week geen bericht heb ik contact opgenomen met Maxict waarop ze het bericht nergens konden vinden en ik was te laat met melden.
Opeens was het verhaal dat ik 2 weken had om dit te melden en nu is de tijd verstreken dus pech.
Daarna heb ik een Rma aangemaakt die ze meteen weer hebben gesloten met de melding dat ik te laat was met melden en dat ik 14dagen daarvoor had.

Na een gesprek met das rechtsbijstand die mij duidelijk hebben gemaakt dat de 2 weken herroeping recht hier niets mee te maken hebben, en dat dit valt onder niet geleverde producten.
Daarna weer verschillende mails gestuurd en ontelbare telefoontjes gepleegd te hebben met ze waren ze het nog niet helemaal eens met mij.

Tot ik na 1000 keer bellen iemand aan de telefoon kreeg die de set thuis had liggen met een Intel cpu en mij wel de amd bracket zou willen opsturen.

Maar na weken wachten (denk zelfs maanden) kreeg ik te horen dat hij hem niet kon vinden en dat ze de set bij een andere winkel voor me kunnen bestellen.

Nou weer andere halve maand later na weer 100 keer bellen heb ik het AliExpress setje binnen.

Mijn probleem met Maxict is het liegen over zaken en nooit terug koppelen.

Ik heb hier een hele lap tekst neergezet dus hou het hierbij maar er waren nog veel meer problemen waarna ik ook geneigd was ze te gaan opnemen aan de telefoon.

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 24-02 20:10

AtlAntA

Hier stond iets kinderachtigs.

RJC82 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:33:
[...]

Idioot hoge verwachtingen? Kom op zeg. Dat zijn verwachtingen die ze zelf scheppen op hun website door on realistische levertijden te gebruiken. Buiten dat kan zo goed als elke andere zichzelf respecterende webshop zich in meer dan 90% van de gevallen aan de getoonde levertijd houden. In het geval van MaxICt is dat (in jouw voorbeeld) 30%.

Daar komt nog bij dat de foutieve levertijden die op hun website staan absoluut niet per ongeluk zijn. Anders zouden ze immers veel minder bestellingen krijgen via de PW en andere prijsvergelijkers en dus potentiele inkomsten mislopen.

Ik snap dan ook niet dat er toch nog mensen zijn die dit gedrag wel goed praten omdat het een enkele keer wel goed gaat.

Avatar does not reflect reality. *much*

• Anthirian
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20-02 01:19

Anthirian

In Trance We Trust

Ik heb inderdaad afgelopen april ook een moederbord besteld dat zogenaamd de volgende dag leverbaar was. Toen ik na drie dagen gemaild heb met de vraag waar het bleef kreeg ik kortaf de vraag om een ordernummer. Dat heb ik verstrekt, waarna ik niks meer gehoord heb. Ik heb vervolgens na een week ongeveer een mail achterna gestuurd met de melding dat ze hem mochten houden en ik mijn geld terug wilde. Ook daarop kwam geen reactie, maar gelukkig werd wel volgende dag via PayPal het geld teruggestort. Ik wist niet dat het schering en inslag is bij deze partij, maar mijn verhaal staat zo te horen dus niet op zichzelf.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• FrankHe
Helaas een zeer herkenbaar verhaal. Erg jammer dat Tweakers het nog steeds toestaat dat partijen als MaxICT de Pricewatch op een dergelijke manier vervuilen. Ze horen er gewoon niet in thuis! Het is de reden dat dit topic al bijna vijf jaar bestaat.

• caspar M
  • Laatst online: 07:53
FrankHe schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:01:
Helaas een zeer herkenbaar verhaal. Erg jammer dat Tweakers het nog steeds toestaat dat partijen als MaxICT de Pricewatch op een dergelijke manier vervuilen. Ze horen er gewoon niet in thuis! Het is de reden dat dit topic al bijna vijf jaar bestaat.
Dat dit topic al 5 jaar bestaat is vrij simpel te verklaren. Wij (de bezoekers van Tweakers) zijn het product. En producten moeten gewoon niet zo zeuren, maar netjes consumeren.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

caspar M schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:05:
[...]
Dat dit topic al 5 jaar bestaat is vrij simpel te verklaren. Wij (de bezoekers van Tweakers) zijn het product. En producten moeten gewoon niet zo zeuren, maar netjes consumeren.
Maar Tweakers zou zoveel meer aan de Pricewatch kunnen verdienen. Als het ook als een kwaliteitskeurmerk gebruikt zou worden (in plaats van foutief alleen maar zo gezien door gebruikers), zou Tweakers er veel meer voor kunnen vragen aan de deelnemende bedrijven. Tevens zouden dan meer vaste bezoekers de Pricewatch gebruiken. Ik vermijd die Pricewatch gewoon vanwege de rotzooi, die erin staat en ik ben vast niet de enige.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• caspar M
  • Laatst online: 07:53
Ik kan iedereen deze snippet aanraadden:

custom css snippet: MaxICT doorstrepen in Pricewatch

Dan wordt MaxICT standaard weggestreept in de resultaten.

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:09

TFHfony

Professional Weirdo

caspar M schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:16:
Ik kan iedereen deze snippet aanraadden:

custom css snippet: MaxICT doorstrepen in Pricewatch

Dan wordt MaxICT standaard weggestreept in de resultaten.
Grappig. Ook al ruim 500 gebruikers. Dat zegt ook wel iets.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Onderstaande is ook handig. Deze kleuren zijn veel realistischer maar wordt door Tweakers zelf niet gebruikt omdat de betalende winkels natuurlijk niet graag de realistische maar minder positieve kleurassociaties zien.

custom css snippet: Review sterrenkleurtjes (rood/geel/oranje/groen/donkergroen)

PC Specs

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:09

TFHfony

Professional Weirdo

Help!!!! schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:13:
Onderstaande is ook handig. Deze kleuren zijn veel realistischer maar wordt door Tweakers zelf niet gebruikt omdat de betalende winkels natuurlijk niet graag de realistische maar minder positieve kleurassociaties zien.

custom css snippet: Review sterrenkleurtjes (rood/geel/oranje/groen/donkergroen)
Yep, ik heb hem ook toegevoegd!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Gomez12
FrankHe schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:01:
Het is de reden dat dit topic al bijna vijf jaar bestaat.
Tja, het zou er niets mee te maken kunnen hebben dat mensen als jij gewoon even ervaringen van 7 jaar geleden spontaan maar weer eens gaan delen, of Anthirian die het over vorig jaar april heeft.

Een argument over lengte of duur van een topic is redelijk kansloos als je het zelf kunstmatig steeds verlengd.
jimmy-chu schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:42:
Tot ik na 1000 keer bellen iemand aan de telefoon kreeg die de set thuis had liggen met een Intel cpu en mij wel de amd bracket zou willen opsturen.
...
Nou weer andere halve maand later na weer 100 keer bellen heb ik het AliExpress setje binnen.

Mijn probleem met Maxict is het liegen over zaken en nooit terug koppelen.
Het is meestal niet handig om de tegenpartij van liegen te beschuldigen als je zelf gewoon pertinente onwaarheden neerzet.
Of wil je echt gaan beweren dat je exact 1000x gebeld heb en geen 999 of 1001x.
Of in anderhalve maand (laten we het ruim nemen, 50 dagen) 100x bellen is ook zo lekker zinvol, dat is 2x per dag dat vraagt geen enkele winkel, dat is je eigen keuze (als het de waarheid zou zijn).

Ik bedoel je kan wel 60x per uur bellen maar het spreekt alleen maar tegen je, want er is geen winkel die hierom vraagt.

• jimmy-chu
Je hebt helemaal gelijk gomez maar ik sprak niet tegen jouw het was voor de mensen die begrijpen wat ik bedoel.

Als je dit letterlijk neemt moet je het bij jezelf zoeken.

• Nero2021
netwknutselaar schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 01:08:

We moeten allemaal politie aangifte doen!!! Zodat we Maxict laten sluiten!!! Zij verdienen hun geld met fraude en dagelijks jarenlang nieuwe consumenten en zakelijke klanten de dupe van defecte geleverde spullen/niet geleverd/retouren zoek......en je krijgt je geld niet terug!!!!

Samen aanklagen rechts maatregelen nemen!!!!

NERO

[...]

• FrankHe
Gomez12 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:24:
[...]

Tja, het zou er niets mee te maken kunnen hebben dat mensen als jij gewoon even ervaringen van 7 jaar geleden spontaan maar weer eens gaan delen, of Anthirian die het over vorig jaar april heeft.

Een argument over lengte of duur van een topic is redelijk kansloos als je het zelf kunstmatig steeds verlengd.
Kennelijk is mijn punt niet helemaal duidelijk overgekomen. De praktijken waar MaxICT zich al meer dan zeven jaar schuldig aan maakt passen ze nog steeds toe. Mensen berichten 'exact' dezelfde ervaringen als die ik heel lang geleden had. Het is een winkel die willens en wetens onwaarheden vertelt, rommelt met prijzen en levertijden. Ze liegen de boel aan elkaar en dat doen ze nog steeds. Dat is de reden dat dit topic al zo lang loopt.

Ik zie graag uw reactie tegemoet.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06:33

BazzH

Kei-goed...

Nou, het is meer dat het topic door iemand met een slechte ervaring gevonden wordt, waarop het bij de stamgasten omhoog komt in de post history en dat dan weer een hoop frustraties oproept.

Het zou goed zijn als dat filter er is.

Think smart........ Act stupid........

• _JGC_
  • Nu online
Freee!! schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:13:
[...]

Maar Tweakers zou zoveel meer aan de Pricewatch kunnen verdienen. Als het ook als een kwaliteitskeurmerk gebruikt zou worden (in plaats van foutief alleen maar zo gezien door gebruikers), zou Tweakers er veel meer voor kunnen vragen aan de deelnemende bedrijven. Tevens zouden dan meer vaste bezoekers de Pricewatch gebruiken. Ik vermijd die Pricewatch gewoon vanwege de rotzooi, die erin staat en ik ben vast niet de enige.
Keurmerken zijn er genoeg en meestal zeggen die helemaal niks over de betrouwbaarheid van een shop, laat staan bescherming als ze uiteindelijk failliet gaan.

Wijs mij een prijsvergelijker anders dan pricewatch en hardware.info aan die zo compleet is...

• FlowSnake
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 06:53
TFHfony schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:19:
[...]

Grappig. Ook al ruim 500 gebruikers. Dat zegt ook wel iets.
Oh, weet je, van de 4700 karmapunten lijkt me dit een goede toevoeging. Dus +1.
Gomez12 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:24:
[...]

[...]

Het is meestal niet handig om de tegenpartij van liegen te beschuldigen als je zelf gewoon pertinente onwaarheden neerzet.
Of wil je echt gaan beweren dat je exact 1000x gebeld heb en geen 999 of 1001x.
Of in anderhalve maand (laten we het ruim nemen, 50 dagen) 100x bellen is ook zo lekker zinvol, dat is 2x per dag dat vraagt geen enkele winkel, dat is je eigen keuze (als het de waarheid zou zijn).

Ik bedoel je kan wel 60x per uur bellen maar het spreekt alleen maar tegen je, want er is geen winkel die hierom vraagt.
Marketing 101 leert ons dat men doorgaans eerder negatieve ervaringen deelt dan (zeer) positieve. Een Alternate, Megekko, Azerty, Informatique, etc rijden ongetwijfeld ook wel eens eens scheve schaats. Maar dit is letterlijk een afvoerput omtrent één webshop.

Of de webshop de praktijk heeft aangepast kan ik uit eigen recente ervaring niet melden, maar de ervaring leert wel dat als een naam is verprutst je ook beter publiekelijk met de billen bloot kan gaan, of gewoon opnieuw begint.

Dus hoe dan ook, qua marketing heeft die webshop in ieder geval niet veel geleerd.

• jimmy-chu
Ik begrijp niet echt het nut van hier steeds reageren als je alleen maar goede ervaring hebt met Maxict. Ik zeg niet dat mensen met goede ervaring hier niet mogen reageren.

Maar @Gomez12 zit hier steeds op mensen te reageren op mensen die wel verkeerde ervaringen hebben met Maxict.
Jouw goede ervaring veranderd de slechte ervaringen niet.

Als iemand 15 keer spullen via vraag en aanbod goed verkoopt, spreekt dat je niet vrij om nummer 16 op te lichten.

Tuurlijk zal Maxict soms goede zaken doen deze thread gaat om de fouten die ze tussen door maken en dat mag je ze aanrekenen.

• dakka
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 24-02 16:45
jimmy-chu schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:42:

Maar na weken wachten (denk zelfs maanden) kreeg ik te horen dat hij hem niet kon vinden en dat ze de set bij een andere winkel voor me kunnen bestellen.

Waarom heb je geen contact opgenomen met NZXT zelf? :P die sturen het je zo op

• Steephh
jimmy-chu schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:45:
Ik begrijp niet echt het nut van hier steeds reageren als je alleen maar goede ervaring hebt met Maxict. Ik zeg niet dat mensen met goede ervaring hier niet mogen reageren.

Maar @Gomez12 zit hier steeds op mensen te reageren op mensen die wel verkeerde ervaringen hebben met Maxict.
Jouw goede ervaring veranderd de slechte ervaringen niet.

Als iemand 15 keer spullen via vraag en aanbod goed verkoopt, spreekt dat je niet vrij om nummer 16 op te lichten.

Tuurlijk zal Maxict soms goede zaken doen deze thread gaat om de fouten die ze tussen door maken en dat mag je ze aanrekenen.
Even vooropgesteld: uiteindelijk ben je toch geholpen? De gang van zaken was zo te zien op zijn minst onhandig te noemen. Je hebt het artikel geleverd gekregen, er mistte iets en uiteindelijk is dat (weliswaar na nogal wat tijd) nageleverd.

Hoe kan je dan van oplichting spreken? Ik vind dat echt een superzware aantijging.

https://www.wetrecht.nl/oplichting/ stelt Oplichting is, in ‘normale taal’, het tegen de wet in behalen van een bepaald voordeel door het misleiden van iemand.

Welk voordeel hebben ze hier dan behaald volgens jou? :?
BazzH schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:50:
Nou, het is meer dat het topic door iemand met een slechte ervaring gevonden wordt, waarop het bij de stamgasten omhoog komt in de post history en dat dan weer een hoop frustraties oproept.

Het zou goed zijn als dat filter er is.
Ja sorry hoor, maar je hoeft het niet steeds te lezen. _O- En als dat de grootste frustratie is die in je leven kent om je steeds maar weer opnieuw druk over te maken, dan mag je in je handjes klappen. d:)b
Allereerst een tip: schrijf niet in de quote van iemand anders, dat leest minder prettig. ;)

Je beticht MaxICT van van alles, maar is dat de waarheid? Wordt er willens en wetens bij elke nieuwe klant fraude gepleegd? Krijgt niemand het aankoopbedrag terug? Dat heb ik anders gewoon gekregen bij het terugsturen van mijn bestelling en met mij volgens mij genoeg mensen. Ik zou uitkijken met het doen van dergelijke uitspraken.

Aan iedereen:

Ik stoor me met name aan de mensen die e.e.a. volledig uit het verband trekken en schromelijk overdrijven. En in sommige gevallen zelfs zaken beweren die ik oprecht gewoon niet kan geloven (zoals dat niemand zijn geld terug zou krijgen).

Ja, MaxICT heeft zijn zaakjes niet op orde en zoals zaken nu afgehandeld worden dat is geen goede manier van zaken doen. Maar hou dan de eer aan jezelf en overdrijf niet en houdt het zelf gewoon bij de feiten. ;)

_@/'

• _JGC_
  • Nu online
Ik lees hier en in de shopreviews vaak "heb mijn bestelling maar geannuleerd, ik zal vast mijn geld niet terugkrijgen" of "het zal vast lang duren voor ik mijn geld terug krijg". Dat zijn aannames uit de onderbuik die de problemen nog extra aandikken.

Ik heb nu een keer of wat besteld, eerste keer moest ik er na een week achteraan en werd een alternatief geregeld voor dezelfde prijs en had ik het 2 dagen later alsnog in huis. Op basis van die ervaring en wat ik verder nog tegenkwam over deze shop lange tijd niks meer besteld daar.
Paar jaar terug weer eens geprobeerd, incourant artikel maar wel op voorraad, nagevraagd was echt leverbaar, volgende dag bericht niet leverbaar, dag erop geld terug. Alle bestellingen daarna met hooguit 1-2 dagen vertraging geleverd.

Ja het klopt dat Max ICT vaak spullen verkeerd gekoppeld heeft of met zooi in de pricewatch staat dat niet geleverd kan worden, die troep moet er gewoon uit. Dustinhome doet hetzelfde overigens, als ik laptops zoek staan er tig in met alleen die shop, zonder voorraad.
In plaats van shops uitsluiten is een filter op levertijd veel gewenster. Als ik dan een laptop of vaatwasser zoek ben ik de meeste nutteloze vermeldingen van Max ICT en Dustinhome kwijt terwijl ik wel nuttige prijsvermeldingen zie van wat ze wel kunnen leveren.

• jimmy-chu
dakka schreef op zondag 14 februari 2021 @ 02:24:
[...]

Waarom heb je geen contact opgenomen met NZXT zelf? :P die sturen het je zo op
Ik miste de kabels en de amd bracket en na een tijdje heb ik nzxt zelf maar gecontacteerd en die hebben toen alleen de kabel opgestuurd.
Na lang heen en weer chatten met nzxt zelf kwam ik erachter dat de amd brackets over op waren en ze zouden mij later die week eentje opsturen. Toen kreeg ik een intel bracket opgestuurd met amd schroeven.

Dus dat is ook niet helemaal lekker gegaan.

Maar ik koop mijn product bij max en die schuiven het alleen maar van zich af.

En waarom ik de winkel oplichters noem is:
Ze schuiven alles van zich af (alles is de schuld van de leveranciers)
Nemen nergens verantwoordelijkheid voor
Als het ze uitkomt liegen ze keihard
Wanneer ik met das rechtsbijstand kom word er opeens een aliexpress bestelling voor je gedaan waar je een maand op mag wachten.
(hoe ik weet dat het aliexpress is de chinese amd bracket setjes zijn zwart glimmend en de orginele astek setjes zijn mat zwart)
Ook helpt de winkel je beter over de telefoon emailen doen ze vaak niet aan want dan heb je het zwart op wit

Elke andere webshop waar ik mee te maken heb gehad zou de set terug nemen en een andere leveren.

@Steephh De eerste 3 keer dat ik met ze gebeld had zouden ze alles oplossen en de jonge heer aan de telefoon zei nog dat als het niet zou lukken om het te bestellen de set zou worden omgewisseld.
Daarna konden ze daar niets meer van terug vinden en had ik geen recht op de onderdelen en al helemaal niet op een omwissel.

Dat noem ik een oplichter want de wet zegt iets anders en dat heeft das mij ook verteld

[Voor 13% gewijzigd door jimmy-chu op 14-02-2021 11:58]

• jimmy-chu
_JGC_ schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:26:
Ik lees hier en in de shopreviews vaak "heb mijn bestelling maar geannuleerd, ik zal vast mijn geld niet terugkrijgen" of "het zal vast lang duren voor ik mijn geld terug krijg". Dat zijn aannames uit de onderbuik die de problemen nog extra aandikken.

Ik heb nu een keer of wat besteld, eerste keer moest ik er na een week achteraan en werd een alternatief geregeld voor dezelfde prijs en had ik het 2 dagen later alsnog in huis. Op basis van die ervaring en wat ik verder nog tegenkwam over deze shop lange tijd niks meer besteld daar.
Paar jaar terug weer eens geprobeerd, incourant artikel maar wel op voorraad, nagevraagd was echt leverbaar, volgende dag bericht niet leverbaar, dag erop geld terug. Alle bestellingen daarna met hooguit 1-2 dagen vertraging geleverd.

Ja het klopt dat Max ICT vaak spullen verkeerd gekoppeld heeft of met zooi in de pricewatch staat dat niet geleverd kan worden, die troep moet er gewoon uit. Dustinhome doet hetzelfde overigens, als ik laptops zoek staan er tig in met alleen die shop, zonder voorraad.
In plaats van shops uitsluiten is een filter op levertijd veel gewenster. Als ik dan een laptop of vaatwasser zoek ben ik de meeste nutteloze vermeldingen van Max ICT en Dustinhome kwijt terwijl ik wel nuttige prijsvermeldingen zie van wat ze wel kunnen leveren.
Wat doet een filter op levertijd als de winkels de levertijden uit hun duim zuigen?
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True