...ben ik met je eens, als een shop echt aantoonbaar frauduleus bezig is. In het verleden is MaxICT ook al eens tijdelijk er uit gegooid, ik geloof omdat ze levertijden te vaak niet klopten.
Je kan ook niet zeggen dat YouTube maar alles moet toelaten onder het mom vrijheid van meningsuiting.
Youtube mag geen dingen publiceren die illegaal zijn - ofwel, als iets duidelijk juridisch illegaal is, mogen ze het niet toelaten. Dat is niet zozeer hun keuze maar juridisch opgelegd. Tegelijkertijd hebben ze ook hun eigen regels, zoals Tweakers die ook zal hebben, en zullen ze aan de hand daarvan handhaven. Tweakers.net zou bijvoorbeeld in hun eigen regels kunnen zeggen dat shops met te weinig sterren niet meer in de productviews gelist worden. Maar goed, dat is hun keuze om niet te doen en kan mij voorstellen dat het praktische problemen geeft (geen PW listing, dan ook veel minder shopreviews dus hoe kom je dan weer uit die 2-sterren zone bijvoorbeeld? Plus wellicht de filisofie dat ze er zijn om ons te
informeren over prijs, levertijd en kwaliteit van de winkel en dat het dan aan
ons is om daar wel of niet wat mee te doen.
Ik vind als jij een goede naam wilt hebben als website/bedrijf en jij verdient geld met klanten sturen naar bedrijven vind ik het zeker normaal om daar zuinig mee om te gaan.
Tja, dat is de keuze van MaxICT. Die hebben blijkbaar bedacht dat ze met een slechte naam en adverteren met goedkopere prijzen geld kunnen verdienen. Businessmodel, hun keuze. Niet aan Tweakers.net om hun keuze hierin te maken.
En voor het overgrote deel van de webshop is het punten systeem genoeg maar voor shops als Maxict die de hele werking van de pricewatch verziekt, vind ik een oplossing als een tijdelijke ban wel een oplossing.
Een probleem is er denk ik inderdaad: ongewenste winkels die bovenaan in het prijslijstje staan en daardoor voor ons als gebruiker het overzicht onduidelijk maken. En
dat is denk ik in basis het probleem dat opgelost zou moeten worden. En dat zou wellicht kunnen met een ban-systeem; alternatief is om ons gebruikers meer filterkeuze te geven. Het lijkt er op dat dat laatste ooit gaat gebeuren...
En je kan wel op alles hier gaan reageren met dit is de rol van tweakers niet maar dat moeten zij bepalen niet jij. En de mensen in dit topic proberen daar iets aan te veranderen maar uiteindelijk gaat tweakers daar over.
Dat is ook waar.
Hou in het achterhoofd dat de winkels hier de klant zijn - en niet wij...