Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:
  • 237.380 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
Eh, wacht even... eerst wordt er gesuggereerd dat de 2,5 ster niet klopt omdat er allemaal lage scores zijn, 'dus tweakers.net zal het wel fout berekenen'. Met dat argument uit de weg is de logische volgende stap 'er zullen wel valse reviews bij de 5-sterren zitten'...

Kunnen we niet gewoon accepteren dat mensen zelf even een heeeel klein beetje zelf verantwoordelijk moeten zijn voor hun keuzes? Zelf bedenken dat 2,5 ster al niet geweldig is? Of misschien sowieso altijd even de eerste pagina met recensies doorscrollen om een goed idee te krijgen van hoe een winkel is?

Een sociaal probleem ("impulsief aankopen") moet je naar mijn mening niet proberen op te lossen met technische oplossingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

vanaalten schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:53:
Eh, wacht even... eerst wordt er gesuggereerd dat de 2,5 ster niet klopt omdat er allemaal lage scores zijn, 'dus tweakers.net zal het wel fout berekenen'. Met dat argument uit de weg is de logische volgende stap 'er zullen wel valse reviews bij de 5-sterren zitten'...

Kunnen we niet gewoon accepteren dat mensen zelf even een heeeel klein beetje zelf verantwoordelijk moeten zijn voor hun keuzes? Zelf bedenken dat 2,5 ster al niet geweldig is? Of misschien sowieso altijd even de eerste pagina met recensies doorscrollen om een goed idee te krijgen van hoe een winkel is?

Een sociaal probleem ("impulsief aankopen") moet je naar mijn mening niet proberen op te lossen met technische oplossingen.
Ja & Nee
Ik denk sowieso dat het wegen van de recensies sowieso geen kwaad kan. Het verhoogt de waarde van het resultaat mijn inziens. Afgezien daarvan moet ik gewoon zeggen dat ik afgelopen week gewoon netjes geholpen ben door MaxICT. Vandaar toch mijn grotendeels positieve shoprecensie afgelopen week.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimmy-chu
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-07 22:42

Dus nadat een winkel 2,5 ster heeft ontvangen op tweakers moet je alles maar slikken en is het je eigen schuld?

Die shop review is een erg handige tool maar dat heeft niets te maken met de daden van een winkel.

Als iemand word opgelicht door een phising site had diegene ook maar beter moeten opletten maar dan kan je nog wel klagen of je mening uiten op tweakers of waar dan ook.

ik ben een beetje klaar met deze topic.
De reacties zoals wat wil je nu, het is je eigen schuld, je had de shop review moeten lezen.
Die reacties zijn op zichzelf best goede reacties maar slaan helemaal nergens op in een topic waar ze gewoon hun verhaal/mening willen delen.

Als jij wilt vertellen dat jouw pakketje cd's wel is aangenomen, ga je gang maar om mensen trollen te gaan noemen en zeggen dat het allemaal nergens op slaat vind ik dus echt niet kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
jimmy-chu schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:59:
Dus nadat een winkel 2,5 ster heeft ontvangen op tweakers moet je alles maar slikken en is het je eigen schuld?
Je hebt hier wel een punt: ik maak het inderdaad wat te sterk zwart-wit.
Als je bij welke winkel dan ook iets besteld en ze leveren niet, dan ongeacht of ze 1 of 5 sterren hier hebben, is de winkel in gebreke en is dat de 'meest schuldige'.

Maar wat mij tegen staat is dat er met de vinger naar Tweakers.net wordt gewezen met min of meer de instelling 'ze hadden mij moeten beschermen tegen winkel $winkel'. Als dat de instelling is, dan stoort mij dat omdat Tweakers.net dat al doet, met de 2,5 sterren en open zichtbare beoordelingen.

Ja, de PW kan vast beter, de shopreviews kunnen vast beter, maar als je zonder enig eigen onderzoek iets besteld terwijl de winkelreputatie met twee keer klikken zichtbaar is, dan vind ik het niet passend om Tweakers.net wat te verwijten (en, nogmaals, als een winkel wanprestaties levert valt die nog steeds het nodige te verwijten!).
Als jij wilt vertellen dat jouw pakketje cd's wel is aangenomen, ga je gang maar om mensen trollen te gaan noemen en zeggen dat het allemaal nergens op slaat vind ik dus echt niet kunnen.
Hmmm, ik neem maar even aan dat je niet direct op mij reageert, want kan mij niet herinneren iemand een troll genoemd te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

jimmy-chu schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:59:
[...]

ik ben een beetje klaar met deze topic.
De reacties zoals wat wil je nu, het is je eigen schuld, je had de shop review moeten lezen.
Die reacties zijn op zichzelf best goede reacties maar slaan helemaal nergens op in een topic waar ze gewoon hun verhaal/mening willen delen.

[...]
Dan wordt het tijd voor een titlefix van "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch" naar "MaxICT ervaringen topic". De discussie zou hier min of meer natuurlijk moeten gaan over waarom MaxICT wel of niet geweerd moet worden uit de PW.

Ik denk dat je die reacties dan ook meer in die content moet zien. Je zult mij nergens horen beweren dat MaxICT dé perfecte webshop is, want dat zijn ze niet. Bestellen bij MaxICT geeft in verhouding meer risico dan bijvoorbeeld bestellen bij Coolblue. NIet direct meer risico op oplichting o.i.d., maar risico in "niet geleverd krijgen" of "stroperige garantieafhandeling".... dat soort dingen.

Edit:
Ik heb de gok maar weer eens genomen. Zag een leuke TV voor weinig in de koopjescorner (beschadigde verpakking) en heb 'm maar besteld voor op mijn kantoortje. Uit de koopjescorner, dus ik vermoed dat ze 'm gewoon in Tilburg hebben staan en dan zou ik hem morgen of overmorgen binnen moeten krijgen (aan de andere kant van het land).

Edit2:
Verzendbevestiging in 5 uur en 4 minuten. Ben benieuwd. Ik verwacht GLS morgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 17-11-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy-chu
Als ik eerlijk ben was ik eerst er echt van overtuigd dat ze eruit moesten.
Maar ik begrijp nu meer dat je het de pricewatch anders moet zien en dat het gewoon open moet blijven.

Wel vind ik dat een winkel die beter zijn best doet om zijn klanten voorop te stellen in een beter daglicht gezet mag worden, en een winkel die zijn prijzen veranderd om hoog in de lijst te komen en daarna niet levert in een slechter licht.

Hoe precies weet ik niet.

Maar kan met een waarschuwing of een aantekening als het bewezen kan worden.
Of zulke winkels altijd onderaan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
jimmy-chu schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:29:
Wel vind ik dat een winkel die beter zijn best doet om zijn klanten voorop te stellen in een beter daglicht gezet mag worden, en een winkel die zijn prijzen veranderd om hoog in de lijst te komen en daarna niet levert in een slechter licht.

Hoe precies weet ik niet.
Voorstel : Laten we de uitmuntende winkel 5 sterren geven en dan steeds minder sterren naar gelang het slechter wordt.
En laten we de sterren bepalen uit de shopreviews die mensen kunnen achterlaten.
Zodat de echte baggerwinkels 1 ster krijgen...

Oh, wacht zo werkt het al...
Maar kan met een waarschuwing of een aantekening als het bewezen kan worden.
Of zulke winkels altijd onderaan zetten.
Het gaat er niet om of het bewezen kan worden, elke winkel heeft het weleens. Het gaat simpelweg om het percentage / hoe het fout/goed gaat in de massa. 1 foutieve levering op 1 miljoen orders is iets heel anders als 1 foutieve levering op 10 orders.
En dat valt dus niet echt te bewijzen of :
- Je moet bij het bedrijf de cijfers daarvan opvragen (0 kans)
- Je moet het onafhankelijk doen op basis van je eigen massa van shopreviews...

Mensen moeten gewoon eens leren dat N=1 en dat dat niets zegt over hoe een shop handelt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:44

Onbekend

...

Het gaat er in principe niet om om bepaalde winkels uit te sluiten uit de Pricewatch, maar om de juistheid van de gegevens daarin zodat de Pricewatch bruikbaar blijft.

Doordat in deze tijd veel spullen slecht verkrijgbaar zijn (zoals koptelefoons en webcams), gaan de prijzen van deze producten doorgaans omhoog. De shops die hun eigen voorraad (en die van hun leveranciers) slecht bijwerken en doorgeven, komen automatisch bovendrijven als je op prijs sorteert. Als je daarna op de link klikt, kom je er vanzelf achter waarom die prijs zo laag is en blijkt dat ze alsnog niet kunnen leveren.
Soms maakt het niet uit of een product een week levertijd heeft, maar je wilt er wel zeker van zijn dat je het ook na een week binnen hebt en niet acht moet komen dat ze alsnog niet kunnen leveren en je voor niks heb zitten wachten.

(Van de vele bestellingen die ik dit jaar heb gedaan, heb ik de Pricewatch alleen als prijsreferentie gebruikt. Geen enkele daarvan heeft geleidt tot de aankoop van een product. Meestal kwam ik met Google verder :( )

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy-chu
Onbekend schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:13:
Het gaat er in principe niet om om bepaalde winkels uit te sluiten uit de Pricewatch, maar om de juistheid van de gegevens daarin zodat de Pricewatch bruikbaar blijft.

Doordat in deze tijd veel spullen slecht verkrijgbaar zijn (zoals koptelefoons en webcams), gaan de prijzen van deze producten doorgaans omhoog. De shops die hun eigen voorraad (en die van hun leveranciers) slecht bijwerken en doorgeven, komen automatisch bovendrijven als je op prijs sorteert. Als je daarna op de link klikt, kom je er vanzelf achter waarom die prijs zo laag is en blijkt dat ze alsnog niet kunnen leveren.
Soms maakt het niet uit of een product een week levertijd heeft, maar je wilt er wel zeker van zijn dat je het ook na een week binnen hebt en niet acht moet komen dat ze alsnog niet kunnen leveren en je voor niks heb zitten wachten.

(Van de vele bestellingen die ik dit jaar heb gedaan, heb ik de Pricewatch alleen als prijsreferentie gebruikt. Geen enkele daarvan heeft geleidt tot de aankoop van een product. Meestal kwam ik met Google verder :( )
Klopt ik heb me een beetje verdiept in hoe MaxICT het doet.

Ze hebben veel producten dubbel op hun site staan met verschillende prijzen en met verschillende voorraden en komen zo makkelijk bovenaan in de pricewatch.
Ook veranderen ze de prijzen constant.

Zo kwam de bestelling van mijn neefje 90 euro goedkoper na dat de telefoniste hem andere max nummers van de producten gaf.

Maar door al die verschillende prijzen komen ze vaak wel bovenaan terwijl ze vaak in werkelijkheid helemaal niet de goedkoopste zijn.

Nu staan de ryzen 7 5800x op 14 op voorraad maar na contact blijkt dat ook niet waar te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Onbekend schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:13:
Doordat in deze tijd veel spullen slecht verkrijgbaar zijn (zoals koptelefoons en webcams), gaan de prijzen van deze producten doorgaans omhoog. De shops die hun eigen voorraad (en die van hun leveranciers) slecht bijwerken en doorgeven, komen automatisch bovendrijven als je op prijs sorteert.
En worden qua sterren weer naar beneden gedrukt als hun info vaak niet klopt.

Het is alleen een probleem als je de sterren en/of de reviews negeert.

Wat wel een mogelijkheid zou kunnen zijn voor t.net is om de vooraad op te splitsen naar 2 (of meer) veldjes : Fysiek in eigen magazijn / Op voorraad bij leverancier.
Want bij maxICT kan ik geen enkel artikel op eigen voorraad vinden, alles ligt op voorraad bij leverancier en tja, dan ben je extreem afhankelijk van de correctheid van je leveranciers en voor een zolderkamerwebshop vind ik 2,5 sterren eerlijk gezegd nog erg goed.
jimmy-chu schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:33:
[...]
En toen verwachtte ik een stukje verdieping over hoe MaxICT handelt, maar die verdieping ontbreekt, waar blijft de verdieping hoe MaxICT het doet?

Want occam's razor zegt : MaxICT heeft gewoon verschillende leveranciers met elk eigen artikelnrs / prijzen en voorraden en dan krijg je dus dubbele artikelen op je site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Gomez12 schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:54:
[...]
Ja, maar bij het filteren doe je dat eigenlijk alleen op prijs.
Op die sterren hebben filteren heeft alleen zin als er minimaal 6 recente reviews staan. Sommige shops hebben maar 1 of helemaal geen beoordeling staan, en die wil ik ook gewoon zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:41

Twazerty

AVCHDCoder developer

...
Wat wel een mogelijkheid zou kunnen zijn voor t.net is om de vooraad op te splitsen naar 2 (of meer) veldjes : Fysiek in eigen magazijn / Op voorraad bij leverancier.
...
Dat hebben we eigenlijk toch al in de pricewatch? "Levering verwacht binnen 3 dagen" vs. "Op een werkdag voor xx:xxu besteld, morgen in huis"

Dat gebruik ik vaak om de shops te vinden die het direct kunnen leveren zodat ik het de volgende dag in huis heb (als ik het de volgende dag nodig heb).

Heb even enkele producten bekeken die Max ICT kan leveren. Bij de ene staat een rood vrachtwagentje, bij een andere een groene (3 dagen) en bij weer een ander product 24/5.

[ Voor 20% gewijzigd door Twazerty op 16-11-2020 17:44 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Maar dat werkt niet als je niet specifiek een bepaald product/type wilt hebben, maar gewoon "iets" wat bepaalde specificaties heeft. Na een filters heb je bijvoorbeeld nog 50 producten over, en dan sorteer je natuurlijk op prijs. Vervolgens klik je handmatig elk product langs of deze ook voor die bepaalde (goedkope) prijs binnen een paar dagen ook wordt geleverd, en dan kom je tot de ontdekking dat die goedkoopste prijzen allemaal lange levertijden hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jimmy-chu
[...]

Want bij maxICT kan ik geen enkel artikel op eigen voorraad vinden, alles ligt op voorraad bij leverancier en tja, dan ben je extreem afhankelijk van de correctheid van je leveranciers en voor een zolderkamerwebshop vind ik 2,5 sterren eerlijk gezegd nog erg goed.

[...]

En toen verwachtte ik een stukje verdieping over hoe MaxICT handelt, maar die verdieping ontbreekt, waar blijft de verdieping hoe MaxICT het doet?

Want occam's razor zegt : MaxICT heeft gewoon verschillende leveranciers met elk eigen artikelnrs / prijzen en voorraden en dan krijg je dus dubbele artikelen op je site.
Je blijft maar hameren op leveranciers maar als klant hoor je niet te moeten nadenken voor een webshop, van waar haalt hij dit hoe komt dit.

Ook blijf je maar praten over het leveren het is een opstapeling van verschillende dingen.

Het gaat erom dat ze liegen over voorraden. Het gaat erom dat ze trucjes uithalen met prijzen om hoog in de pricewatch te komen en dan niet leveren voor die prijs. Het gaat erom dat ze zelfs producten aanbieden waarvan ze weten ze niet te kunnen leveren.

Om maar steeds over leveranciers te praten begrijp je niet helemaal waar mensen het hier over hebben.

En als laatste als ik jou een fiets verkoop en zeg dat je hem morgen krijgt maakt het niet uit of me bus in de fik staat of dat mijn leverancier failliet is ik kom mijn afspraken niet na.
Als dat soms gebeurd dan willen mensen dat wel voor lief nemen vandaar dat veel winkels die problemen hebben en toch 5 sterren hebben.
Het probleem bij maxict is is dat het systematisch is.

Als aanpassing kunnen ze het ook al Independer doen. Winkels die tweakers goedkeurt normaal vertonen en winkels die er een potje van maken geyout vertonen of onder een dropdown. Dat geeft winkels wel een boost om ook op hun sterren te letten.

[ Voor 5% gewijzigd door jimmy-chu op 16-11-2020 19:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:42

WCA

Onbekend schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:54:
Maar dat werkt niet als je niet specifiek een bepaald product/type wilt hebben, maar gewoon "iets" wat bepaalde specificaties heeft. Na een filters heb je bijvoorbeeld nog 50 producten over, en dan sorteer je natuurlijk op prijs. Vervolgens klik je handmatig elk product langs of deze ook voor die bepaalde (goedkope) prijs binnen een paar dagen ook wordt geleverd, en dan kom je tot de ontdekking dat die goedkoopste prijzen allemaal lange levertijden hebben.
Of hij staat wel bij Max/SiComputers te koop maar niet leverbaar. En dan staat er tóch een prijs in de pricewatch.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Die prijs helpt vervolgens van veel populaire producten de minimumprijs (maar ook gemiddelde prijs) statistiek om zeep.

Mijn favorieten wenslijst die in de tracker staat klopt voor veel producten ook nooit/geeft onrealistisch beeld dankij dit "fenomeen".

Heb geen probleem dat de shop in de prijswatch staat (als je alle 1'en en horror verhalen leest dan weet je genoeg er zijn nu eenmaal goede en slechte shops) maar wel met de verstorende werking van allerlei functionaliteit.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
En dan kom je toch weer terug op het verzoek om webwinkels te filteren in de resultaten. :)
Bart Zoetmulder in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
vanaalten schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:34:
En dan kom je toch weer terug op het verzoek om webwinkels te filteren in de resultaten. :)
Yes, 4 jaar lang is er door de Tweakers community gevraagd om een functie zoals deze. Gelukkig is er door Tweakers uitgebreid research gedaan en hopelijk ligt het bij development nu. Het moet dus nog wel een plek op de roadmap krijgen. Ik ben benieuwd of we deze functie tussen nu en 2 jaar gaan terug zien in de pricewatch. Tot die tijd

Zelf ben ik van mening dat er zelfs voor MaxICT een plekje is op tweakers maar dan wel met de optie om deze shop (en vele andere) uit het overzicht van de pricewatch te halen. Wellicht zelfs winkels te verbergen die 2 sterren of minder hebben bij de shopreviews. Op de huidige manier is de pricwatch gewoon niet te gebruiken als je een prijsalert instelt.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/svnYM75/241184ea5b6b351bd0e0dac15f15a958.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jimmy-chu
vanaalten schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:34:
Niet helemaal.
Ik vind dat mensen moeite moeten doen om max te zien niet andersom.
dus standaard weg gefilterd en als je het dan toch wilt zien even filters aanpassen.
Dat is mijn mening maar dat zal nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

jimmy-chu schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:37:
[...]

Niet helemaal.
Ik vind dat mensen moeite moeten doen om max te zien niet andersom.
dus standaard weg gefilterd en als je het dan toch wilt zien even filters aanpassen.
Dat is mijn mening maar dat zal nooit gebeuren.
Inderdaad, dat gaan ze hopelijk niet doen. Ik ben overigens voorstander van zo'n filter. Zou echt een toevoeging zijn voor mensen die zelf kiezen om geen zaken meer te doen met MaxICT (of welke webshop dan ook). Wat mij betreft je goed recht. Als het voor jou op de Max manier niet werkt, dan is dat gewoon het beste.

Ik verwacht morgen een nieuwe TV voor op mijn kantoor. Komt bij Max uit de koopjescorner, beschadigde verpakking. Ben benieuwd.

Edit:
En vandaag netjes ontvangen. Zoals geadverteerd met beschadigde verpakking, maar verder helemaal prima. Heel blij mee. Leek er even op dat GLS het vandaag niet zou redden, maar vanochtend veranderde de track&trace toch weer naar vandaag. Gisteren in de ochtend besteld.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 18-11-2020 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mbb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 10:24

mbb

is 2.5 sterren uit 5 'niet geweldig'? Het is gewoon groen, en gelijk aan de score van bijv. BOL plaza.
Als ik niet toevallig dit topic tegengekomen was zou ik niet denken aan incompetentie, fraude en andere gepruts zoals hierboven wordt besproken. Eerder aan dat ze soms wat langer over hun verzendingen doen of wat laat op mails reageren, de doosjes misschien wat beschadigd zijn of geen complexe vragen over producten kunnen beantwoorden.
Niet dat ze annuleringen niet doorgeven, verkeerde product categorieren (voorbeeld dimm/sodimm 1e pagina) adviseren, en valse reviews plaatsen.

Pas bij een een rode ster met een score 2 of lager zou ik een shop verdacht vinden en compleet mijden.

0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:01
Net weer een foute entry van MAXICT in de PW gemeld. Ze leren het nooit en sancties worden er niet aan gehangen voor structureel foutieve info in de PW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:11
dylan111111 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:14:
[...]

Yes, 4 jaar lang is er door de Tweakers community gevraagd om een functie zoals deze. Gelukkig is er door Tweakers uitgebreid research gedaan en hopelijk ligt het bij development nu.
Natuurlijk niet. Dit vragen we al jaren maar we krijgen nu Premium artikelen want dat levert meer op. Waarom dingen doen die geld kosten?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
Gadgeteer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:21:
Net weer een foute entry van MAXICT in de PW gemeld. Ze leren het nooit en sancties worden er niet aan gehangen voor structureel foutieve info in de PW.
Sancties zijn aan de gebruikers zelf door winkels met 2,5 sterren links te laten liggen.
Het zijn de users die prijs boven kwaliteit/sancties vinden gaan.

Grappig dat er bij premium artikelen geklaagd wordt dat de community niet ingeschakeld wordt, terwijl dit volledig community-gedreven is en t.net hier maar sancties moet uitoefenen omdat de community telkens maar weer valt voor het dubbeltje op de 1e rij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gadgeteer
Gomez12 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:41:
[...]

Sancties zijn aan de gebruikers zelf door winkels met 2,5 sterren links te laten liggen.
Het zijn de users die prijs boven kwaliteit/sancties vinden gaan.

Grappig dat er bij premium artikelen geklaagd wordt dat de community niet ingeschakeld wordt, terwijl dit volledig community-gedreven is en t.net hier maar sancties moet uitoefenen omdat de community telkens maar weer valt voor het dubbeltje op de 1e rij.
Constant dingen foutief in de PW zetten mag best bestraft worden wat mij betreft.
De users plaatsen shopreviews voor slechte service tijdens/na een aankoop, niet voor foute info in de PW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Gadgeteer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:02:
[...]
Constant dingen foutief in de PW zetten mag best bestraft worden wat mij betreft.
Oftewel geen 100% real-time koppeling met de PW hebben mag volgens jou bestraft worden?

Ik denk dat je hiermee 99% van de shops zult gaan bestraffen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Gomez12 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:16:
[...]

Oftewel geen 100% real-time koppeling met de PW hebben mag volgens jou bestraft worden?

De real-time koppeling van prijzen in de pricewatch is toch juist het hoofd-doel van de pricewatch, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:05:
[...]
De real-time koppeling van prijzen in de pricewatch is toch juist het hoofd-doel van de pricewatch, of zie ik iets over het hoofd?
Het zal best het hoofddoel zijn, maar ik betwijfel of meer als 1% van de shops het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Gomez12 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:11:
[...]

Het zal best het hoofddoel zijn, maar ik betwijfel of meer als 1% van de shops het heeft.
Hoe denk jij dat de koppeling technisch in elkaar zit dan? Dat moet toch gewoon API access zijn.

Ze zullen dat echt niet handmatig of mass uploaden x keer per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Gomez12 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:16:
[...]

Wellicht even beter lezen voordat je reageert?

En als reactie op jouw vraag... dus alle shops hebben zoveel fouten in de PW? Als dat zo was, denk je dat dit topic dan zou bestaan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jimmy-chu
Ik denk dat gomez12 werkt voor maxict of aandelen heeft.

Want er is geen enkele reden om maar iedereen die een klacht heeft te beschuldigen van goedkoop op de eerste rij te willen zitten (zo goedkoop is maxict niet).

Je hebt je mening over maxict allang duidelijk gemaakt laat andere hun mening ook verkondigen.

ook kom je steeds met aannames maar dit topic bestaat niet zomaar zo lang.

Als ik op de tweakers discord een keer de naam Maxict noem krijg je een laag met mensen over je heen die het een rot winkel vinden.
Dus als de naam zo slecht is zal er best iets niet goed gaan bij die winkel.
Ook zeg je steeds dat mensen beter moeten weten dan bij een winkel met 2.5 ster iets te bestellen, wat al inhoud dat het geen goede winkel is.
Met andere woorden laat mensen lekker reageren zonder ze ergens van te beschuldigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:06

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

jimmy-chu schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:33:
[...]

Ze hebben veel producten dubbel op hun site staan met verschillende prijzen en met verschillende voorraden en komen zo makkelijk bovenaan in de pricewatch.
Ook veranderen ze de prijzen constant.

Zo kwam de bestelling van mijn neefje 90 euro goedkoper na dat de telefoniste hem andere max nummers van de producten gaf.

Maar door al die verschillende prijzen komen ze vaak wel bovenaan terwijl ze vaak in werkelijkheid helemaal niet de goedkoopste zijn.

Nu staan de ryzen 7 5800x op 14 op voorraad maar na contact blijkt dat ook niet waar te zijn.
Wat een slechte analyse. Geloof me je snapt er niet veel van.

Het feit dat een product meerdere keren op de website staat komt omdat fabrikanten of leveranciers een type nummer veranderen. Hierdoor kan het systeem van Max-ICT de artikelen niet geautomatiseerd samenvoegen, en zo ontstaan er meerdere versies van het zelfde product op de website van MaxICT. Er zal dus iemand met de hand de merge moeten uitvoeren om ervoor te zorgen dat artikelen hetzelfde zijn maar een andere fabrikantnummer hebben als één worden gezien.

Prijzen veranderden wanneer inkoopprijzen veranderen. Prijzen worden voor 99% van de artikelen gemanaged door marges vast te zetten op specifieke categorieën. Dus bijv:

- Alle MSI moederborden hebben 4% uplift (marge)
- Alle AMD processors hebben 3% uplift (marge)

Onder de artikelen zitten x leveranciers gekoppeld met vaak alle andere inkoopprijzen en bijv. verzendkosten die ze in rekening brengen. Wanneer de voorraad op is bij levernacier X schakelt het systeem over naar leverancier Z. De inkoopprijs kan dus veranderen omdat het systeem schakelt naar een andere leverancier met voorraad.

Ik kan niet begrijpen waarom het hebben van meerdere artikelen een webshop een hogere positie geeft in de pricewatch.

[ Voor 15% gewijzigd door Marchel op 07-12-2020 14:50 ]

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichTech
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 09:13
Helaas heb ik deze draad te laat ontdekt.

Vertragingen door Covid zijn begrijpelijk
Ik heb nu voor mijn zoon een Ryzen 5 Pro 4650G besteld bij Max ICT op Black Friday nog voor openingstijd van de winkel. Levertijd was 4-7 werkdagen ( dat is ook nu nog zo volgens de site).
De verwachte levering was op 10 december, wat niet 7 maar 9 werkdagen is, maar goed. Helaas heb ik nog niets en ook geen idee wanneer het wordt verstuurd.

Max ICT lijkt haar informatievoorziening niet op orde te hebben
maar wat ik niet begrijp is dat zowel telefonisch als via chat geen enkel idee kan worden gegeven over wanneer mijn bestelling wordt verzonden. Ook als ik vraag of het al bij hen binnen is gekomen is, is dat niet bekend.

Ik hoop alsnog snel de processor voor mijn zoon te ontvangen, het is zijn eerste pc. Ik vind het sneu voor hem dat hij op deze manier kennis maakt met de wereld van de ict webwinkels.
Wordt vervolgd...

De communicatie is altijd netjes, beleefd, maar ik heb er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy-chu
RichTech schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:29:
Helaas heb ik deze draad te laat ontdekt.

Vertragingen door Covid zijn begrijpelijk
Ik heb nu voor mijn zoon een Ryzen 5 Pro 4650G besteld bij Max ICT op Black Friday nog voor openingstijd van de winkel. Levertijd was 4-7 werkdagen ( dat is ook nu nog zo volgens de site).
De verwachte levering was op 10 december, wat niet 7 maar 9 werkdagen is, maar goed. Helaas heb ik nog niets en ook geen idee wanneer het wordt verstuurd.

Max ICT lijkt haar informatievoorziening niet op orde te hebben
maar wat ik niet begrijp is dat zowel telefonisch als via chat geen enkel idee kan worden gegeven over wanneer mijn bestelling wordt verzonden. Ook als ik vraag of het al bij hen binnen is gekomen is, is dat niet bekend.

Ik hoop alsnog snel de processor voor mijn zoon te ontvangen, het is zijn eerste pc. Ik vind het sneu voor hem dat hij op deze manier kennis maakt met de wereld van de ict webwinkels.
Wordt vervolgd...

De communicatie is altijd netjes, beleefd, maar ik heb er weinig aan.
Ze weten het niet ze zijn afhankelijk van hun leveranciers en nemen geen enkele verantwoordelijkheid.
Ze vergeten dat zij degene zijn die het jouw verkopen en niet de leverancier.

Maar goed ik zal je alvast waarschuwen je zult een paar reacties krijgen van, had je maar de shop reviews moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy-chu
Marchel schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:38:
[...]

Wat een slechte analyse. Geloof me je snapt er niet veel van.

Het feit dat een product meerdere keren op de website staat komt omdat fabrikanten of leveranciers een type nummer veranderen. Hierdoor kan het systeem van Max-ICT de artikelen niet geautomatiseerd samenvoegen, en zo ontstaan er meerdere versies van het zelfde product op de website van MaxICT. Er zal dus iemand met de hand de merge moeten uitvoeren om ervoor te zorgen dat artikelen hetzelfde zijn maar een andere fabrikantnummer hebben als één worden gezien.

Prijzen veranderden wanneer inkoopprijzen veranderen. Prijzen worden voor 99% van de artikelen gemanaged door marges vast te zetten op specifieke categorieën. Dus bijv:

- Alle MSI moederborden hebben 4% uplift (marge)
- Alle AMD processors hebben 3% uplift (marge)

Onder de artikelen zitten x leveranciers gekoppeld met vaak alle andere inkoopprijzen en bijv. verzendkosten die ze in rekening brengen. Wanneer de voorraad op is bij levernacier X schakelt het systeem over naar leverancier Z. De inkoopprijs kan dus veranderen omdat het systeem schakelt naar een andere leverancier met voorraad.

Ik kan niet begrijpen waarom het hebben van meerdere artikelen een webshop een hogere positie geeft in de pricewatch.
Wat jij zegt klopt niet voor maxict kan je zo een paar voorbeelden geven als je dat wilt.
Maar bij maxict hebben elke leverancier zijn eigen product.
Zo zie je soms 3 keer het zelfde product op de site met 3 verschillende prijzen en 3 keer verschillende levertijden. de helpdesk zal je ook zeggen dat ze hem er goedkoper op hebben staan met een andere max code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

jimmy-chu schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:36:
[...]

Wat jij zegt klopt niet voor maxict kan je zo een paar voorbeelden geven als je dat wilt.
Maar bij maxict hebben elke leverancier zijn eigen product.
Zo zie je soms 3 keer het zelfde product op de site met 3 verschillende prijzen en 3 keer verschillende levertijden. de helpdesk zal je ook zeggen dat ze hem er goedkoper op hebben staan met een andere max code.
Ik denk dat je niet voldoende kennis hebt van dit soort systemen om hierover te kunnen oordelen.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy-chu
Marchel schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:46:
[...]

Ik denk dat je niet voldoende kennis hebt van dit soort systemen om hierover te kunnen oordelen.
Dat hoeft ook niet want dit hebben ze me zelf uitgelegd.

Ga maar naar MaxICT en zoek 5900x dan zie je hem 2 keer 2 verschillende prijzen en 2 verschillende voorraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ETz-candyman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06-2024
Marchel schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:38:
[...]

Allemaal goed en wel, maar als je een premium prijs moet betalen voor iets dat zogezegd bij hun leverancier nog heel veel op stock is, verwacht je wel je artikel te ontvangen.
Indien daar vertragingen op zitten dan kan dat gebeuren, maar verwacht je als klant correcte updates en geen leugens en zwans.
Indien ze alsnog niet kunnen leveren heb je recht om te annuleren (wettelijk en volgens hun eigen EULA), maar zelfs daar doen ze moeilijk over!

"Annuleren van een bestelling? Sorry meneer, dat moet onze leverancier eerst goedkeuren."
Te gek voor woorden. :(
Ze moeten mij nog ~ €3800,- door hun onkunde en geklungel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

jimmy-chu schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 04:20:
[...]

Dat hoeft ook niet want dit hebben ze me zelf uitgelegd.

Ga maar naar MaxICT en zoek 5900x dan zie je hem 2 keer 2 verschillende prijzen en 2 verschillende voorraden.
Ook hier heb je geen gelijk. Het gaat om deze artikelen:

https://maxict.nl/amd-ryz...z-64-mb-l3-p18006449.html
Type nummer: 100-100000061WOF

https://maxict.nl/amd-ryz...z-64-mb-l3-p18006464.html
Type nummer: 100-000000061

Hier zie je dus dat er 2 verschillende nummers zijn. Dat het handiger is dat MaxICT dit samenvoegd, dat zou kunnen. Maar dat ze hierdoor een hogere positie krijgen/forceren is echt lariekoek. Als ze het zouden samenvoegen, dan zou het systeem nog steeds de voorraad selecteren met de laagste totale inkoopprijs. En dit geeft men dan door aan Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

-ETz-candyman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:36:
[...]
Allemaal goed en wel, maar als je een premium prijs moet betalen voor iets dat zogezegd bij hun leverancier nog heel veel op stock is, verwacht je wel je artikel te ontvangen.
Indien daar vertragingen op zitten dan kan dat gebeuren, maar verwacht je als klant correcte updates en geen leugens en zwans.
Indien ze alsnog niet kunnen leveren heb je recht om te annuleren (wettelijk en volgens hun eigen EULA), maar zelfs daar doen ze moeilijk over!

"Annuleren van een bestelling? Sorry meneer, dat moet onze leverancier eerst goedkeuren."
Te gek voor woorden. :(
Ze moeten mij nog ~ €3800,- door hun onkunde en geklungel.
Ik koop zo nu en dan ook via MaxICT zakelijk en particulier. Als ik hiervoor kies doe ik dit omdat ik de laagste verkoopprijs wil, niet omdat ik er zeker van wil zijn dat ik mijn pakket morgen ontvang. Als ik het wel morgen nodig heb ga ik wel naar Alternate of dergelijke, ik betaal dan wel iets meer maar krijg daar dan ook een betere service voor terug. Wat mij een beetje pijn doet is of het helder communiceren over prijs/levertijd/voorraad als betere service gezien mag worden, of is dit niet gewoon iets minimaals waar de webshop aan moet voldoen. Voor het overgrote deel denk ik het laatste, maar marge voor fouten zal er altijd moeten zijn. Overal gaan er dingen mis en jij als persoon/bedrijf moet hierop voorbereid zijn en inschatten wat je jezelf kan permiteren. Verwachtinsmanagement van je eigen verwachtingen :)

Wat ik niet begrijp is dat veel Tweakers deze wijsheid bezitten maar hierop niet anticperen. Logisch want spanning is natuurlijk veel interessanter dan duidelijkheid en weten waar je aan toe bent >:). Dit komt door hoe de hersens van de meeste mensen werken. Als het er staat dan is het zo, en als het dan niet zo blijkt dan gaan we klagen. Dit terwijl je aan het begin al wist dat dit mogelijk zou gebeuren, maar we ontkennen het omdat we de laagste prijs willen hebben -> moeten hebben. Ik ken en het is ook héél begrijpelijk 8) maar uiteindelijk zijn deze mensen die hun keuze door emotie hebben laten leiden de dommerikken niet MaxICT.

[ Voor 3% gewijzigd door Marchel op 15-12-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Laatst online: 13:59

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb een week geleden een espressomachine besteld daar. Mogelijk een prijsfout en misschien ook niet meer leverbaar, daar hou ik allemaal rekening mee. Wat ik wel verwijtbaar vind, is dat ik sinds die bestelling nog NIKS van ze heb gehoord.

Ik heb wel een automatische bevestiging ontvangen van mijn betaling, maar nog niks over het al dan niet in behandeling nemen of annuleren van de order. Ik kan me zo voorstellen dat als ik niet aan de bel trek, ze mijn geld prima voor onbepaalde tijd voor mij willen bewaren. Maargoed, ik wacht het nog even af en over een week bel ik anders zelf.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

DirtyBird schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:54:
Ik heb een week geleden een espressomachine besteld daar. Mogelijk een prijsfout en misschien ook niet meer leverbaar, daar hou ik allemaal rekening mee. Wat ik wel verwijtbaar vind, is dat ik sinds die bestelling nog NIKS van ze heb gehoord.

Ik heb wel een automatische bevestiging ontvangen van mijn betaling, maar nog niks over het al dan niet in behandeling nemen of annuleren van de order. Ik kan me zo voorstellen dat als ik niet aan de bel trek, ze mijn geld prima voor onbepaalde tijd voor mij willen bewaren. Maargoed, ik wacht het nog even af en over een week bel ik anders zelf.
Ik snap dat dit heel vervelend is. Je moet niet vergeten dat het aantal transacties die webshops landelijk verwerken met 50-60% is gestegen door Corona en feestdagen. De capaciteit om alle klanten proactief niet geautomatiseerd te benaderen is er gewoon niet. Bespaar je de frustratie en bel, wees respectvol en toon begrip, ik kan me niet voorstellen dat een medewerken je dan niet graag helpt en duidelijkheid voor je wil scheppen. Positiviteit is echt key voor dit soort uitdagingen. Zeker als je iets voorelkaar wil krijgen bij mensen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:08

ComputerHoed

Electronica <3

Azbest schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:37:
Ik heb een keer bij MaxICT besteld, mijn persoonlijke ervaring was prettig, en ik was blij dat ze het product hadden want ze waren de enige die konden leveren.

Maar dat een filter gewenst is kan ik mij helemaal in vinden. Ik zou persoonlijk Amazon eruit willen, want ze zitten overal te spammen met lage prijzen en ik wil daar überhaupt nooit iets kopen.
Echter dankzij die club is het vergelijken van prijzen zo goed als onmogelijk geworden.
Eens. Amazon is echt een grote baggerbende, met prijzen ver onder het gemiddelde om zo de markt te verneuken.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ETz-candyman
Marchel schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:48:
[...]
Ik koop zo nu en dan ook via MaxICT zakelijk en particulier. Als ik hiervoor kies doe ik dit omdat ik de laagste verkoopprijs wil, niet omdat ik er zeker van wil zijn dat ik mijn pakket morgen ontvang. Als ik het wel morgen nodig heb ga ik wel naar Alternate of dergelijke, ik betaal dan wel iets meer maar krijg daar dan ook een betere service voor terug.
Dan moet ik je teleurstellen, want Alternate was zowel sneller als goedkoper op vlak van 3080 kaart die ik besteld had (eens ze daar op voorraad was). Ik had ze de dag nadien in huis, en voor 400€ minder dan hetzelfde model een week eerder 'op vooraad' besteld bij MaxICT.
MaxICT hanteerde de afgelopen weken MSRPx2 als prijzen voor de 3080 kaarten, en gaf (al dan niet bewust) foutieve informatie omtrent levertijden en beschikbaarheid. Dit is niet een kwestie van klanten bewustmaking, maar regelrechte frauduleuze activiteit. Je verkoopt iets, onder valse voorwendselen, wetende dat je niet kan leveren, en rekt daarna zo lang mogelijk de tijd.
Marchel schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:48:
[...]
Voor het overgrote deel denk ik het laatste, maar marge voor fouten zal er altijd moeten zijn. Overal gaan er dingen mis en jij als persoon/bedrijf moet hierop voorbereid zijn en inschatten wat je jezelf kan permiteren. Verwachtinsmanagement van je eigen verwachtingen :)
3+ weken (want nog steeds niet ontvangen) wachten op iets dat volgens de leverancier 1-3 dagen duurt is geen inschattingsfout aan de kant van de klant maar een falen aan de kant van de leverancier. Zeker indien je vriendelijk belt om te informeren telkens de datum schuift en je een vage smoes krijgt. Transparantie in verband met levertijden is een onderdeel van een verkoopovereenkomst.
Het gaat om een product dat op de site nog een héle grote voorraad bij leverancier toont.
Als klant apprecieer ik eerlijkheid, als het 3 weken duurt zeg dat dan.
Indien je niet meer kan leveren, zeg dat dan.
Hou me niet aan het lijntje met een smoes, weken aan een stuk met onzin.

Je tilt zelf precies ook maar heel licht aan het feit dat het hier vaak over duizenden euro's gaat die je weken zo niet maanden lang kwijt bent omdat ze zelfs bij wettelijke annulering moeilijk lopen doen.
Dat ze zelf via hun leverancier ook die annulering moeten aanvragen, gaat jou als consument niets aan en doet niet af aan jouw rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

-ETz-candyman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:19:

[...]
Dan moet ik je teleurstellen, want Alternate was zowel sneller als goedkoper op vlak van 3080 kaart die ik besteld had (eens ze daar op voorraad was). Ik had ze de dag nadien in huis, en voor 400€ minder dan hetzelfde model een week eerder 'op vooraad' besteld bij MaxICT.
MaxICT hanteerde de afgelopen weken MSRPx2 als prijzen voor de 3080 kaarten, en gaf (al dan niet bewust) foutieve informatie omtrent levertijden en beschikbaarheid. Dit is niet een kwestie van klanten bewustmaking, maar regelrechte frauduleuze activiteit. Je verkoopt iets, onder valse voorwendselen, wetende dat je niet kan leveren, en rekt daarna zo lang mogelijk de tijd.
[...]

3+ weken (want nog steeds niet ontvangen) wachten op iets dat volgens de leverancier 1-3 dagen duurt is geen inschattingsfout aan de kant van de klant maar een falen aan de kant van de leverancier. Zeker indien je vriendelijk belt om te informeren telkens de datum schuift en je een vage smoes krijgt. Transparantie in verband met levertijden is een onderdeel van een verkoopovereenkomst.
Het gaat om een product dat op de site nog een héle grote voorraad bij leverancier toont.
Als klant apprecieer ik eerlijkheid, als het 3 weken duurt zeg dat dan.
Indien je niet meer kan leveren, zeg dat dan.
Hou me niet aan het lijntje met een smoes, weken aan een stuk met onzin.

Je tilt zelf precies ook maar heel licht aan het feit dat het hier vaak over duizenden euro's gaat die je weken zo niet maanden lang kwijt bent omdat ze zelfs bij wettelijke annulering moeilijk lopen doen.
Dat ze zelf via hun leverancier ook die annulering moeten aanvragen, gaat jou als consument niets aan en doet niet af aan jouw rechten.
Ik snap dan niet waarom je toch besloten hebt dit item via MaxICT te bestellen. Alternate is toch goedkoper en betrouwbaarder in het communiceren van levertijden en prijzen. Totaal zal het allemaal wel voordeliger zijn geweest. Daarnaast moet je niet vergeten dat er een RUN is op alle 3080 videokaarten beschikbaar in de markt. Voorraden veranderen, maar zijn niet altijd realtime. En dat MSRPx2 dat zie je bij veel partijen. Afhankelijk waar het op voorraad ligt wie deze prijs heeft veroorzaakt. In veel gevallen heeft MaxICT geen eigen voorraad en is het dus afhankelijk wat leveranciers aan inkoopprijzen aanbieden. MaxICT is dan enkel een tussenpersoon en is afhankelijk wat de markt te bieden heeft. Dit is één van de belangrijkste USP's van een webshop als MaxICT. Ze koppelen allerlij partijen in de EU hierdoor is het aanbod gigantisch maar is de flucturatie enorm, wat ten koste kan gaan van kwaliteit, zeker voor de kieskeurige consument. Dit zijn echt de moeilijkste klanten waar webshops het minst aan verdienen. Ik denk dat vele webshops hun consumenten liever kwijt zijn dan rijk, maar dat ze niet anders kunnen omdat dit voor een onderstroom/cashflow zorgt.

Ik weer ZEKER dat MaxICT niet bewust consumenten/klanten oplicht zoals vele hier beweren. Als dit zo zou zijn dan had MaxICT allang niet meer bestaan. Het vals beschuldigen van mensen of bedrijven kan ook strafbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ETz-candyman
Marchel schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:49:
[...]
Ik denk dat vele webshops hun consumneten liever kwijt zijn dan rijk
Dan zijn ze in elk geval in hun missie geslaagd.

Dat zinnetje over valse beschuldigingen; ga vooral verder met te verklaren waar je op duidde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

-ETz-candyman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:58:
[...]

Dan zijn ze in elk geval in hun missie geslaagd.

Dat zinnetje over valse beschuldigingen; ga vooral verder met te verklaren waar je op duidde.
Misschien is die missie bij is jou geslaagd. Maar als het op geld aankomt blijven consumenten vaak dezelfde fouten maken :)
MaxICT hanteerde de afgelopen weken MSRPx2 als prijzen voor de 3080 kaarten, en gaf (al dan niet bewust) foutieve informatie omtrent levertijden en beschikbaarheid. Dit is niet een kwestie van klanten bewustmaking, maar regelrechte frauduleuze activiteit.
Ja die laatste zin voelt niet okay. Ik wil daar niet perse jou mee aanspreken. Maar dat de voorraad niet klopt bij een product waar zoveel vraag naar is dat systemen het niet meer kunnen bijbenen noem ik niet frauduleus.

Ik heb de afgelopen weken al meerdere keren een reference kaart van de AMD 6800/6800XT willen bestellen. Heb meerdere keren het product in mijn winkelmand gehad en het betaalproces doorlopen. Zelfs reserveringen gehad op mijn creditcard, helaas geen voorraad toegewezen gekregen. Waarom? Omdat er zoveel vraag is waardoor de systemen niet foutloos werken. Is AMD mij aan het oplichten? Nee.... Ik begrijp dat er gewoon meer vraag dan aanbod is en ik dus maar net geluk moet hebben dat ik een kaart kan bemachtigen. Als ik naar een winkel ga en de kaart kan vastpakken en meteen kan betalen, dan weet je dat je zekerheid hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ETz-candyman
Marchel schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:28:
[...]
Ja die laatste zin voelt niet okay. Ik wil daar niet perse jou mee aanspreken. Maar dat de voorraad niet klopt bij een product waar zoveel vraag naar is dat systemen het niet meer kunnen bijbenen noem ik niet frauduleus.
Telefonische bevestiging geven dat er nog meerdere stuks zitten in de voorraad, je bestelt direct en de medewerker geeft bevestiging van order, 4 dagen later (nadat je verzending niet kwam) plots melding als je belt dat je in back-order zit.
Je betaalde 1600 euro en zit nu in back-order, pre-order op de site staat op dat moment op 850. Aanpassing van je prijs omlaag kan niet, en annuleren doet de medewerker lastig.
Hoe zou jij dit heten? Gewoon klantonvriendelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

-ETz-candyman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:33:

[...]
Telefonische bevestiging geven dat er nog meerdere stuks zitten in de voorraad, je bestelt direct en de medewerker geeft bevestiging van order, 4 dagen later plots melding dat je in back-order zit.
Je betaalde 1600 euro en zit nu in back-order, pre-order op de site staat op dat moment op 850. Aanpassing van je prijs omlaag kan niet, en annuleren doet de medewerker lastig.
Hoe zou jij dit heten? Gewoon klantonvriendelijk?
Ik ben er niet bij geweest, weet niet hoe het gesprek exact is verlopen. Kan daar dus niet over oordelen.
Maar een (sales/klantenservice) medewerker registreert alleen de bestelling of ziet deze binnenkomen, een inkoper wijst de voorraad toe. Hoe kan een medewerker jou de garantie geven dat de voorraad is toegewezen. Dit is iets dat later in het proces gebeurt. Ik begrijp dat een consumenten hier niet bijstilstaan, maar de bevoegdheid van een klantenservice medewerker is vaak maar beperkt en voordat de voorraad daadwerkelijk is toegewezen moeten er nog een aantal handelingen worden uitgevoerd.

Bevestiging van order is geen bevestiging van toegewezen voorraad. Als de medewerker dus aan jou bevestigd dat de order is ontvangen wil nog niet zeggen dat de voorraad is toegekent. Wellicht zou je deze controle vraag in de toekomst kunnen toepassen om beter te weten wat er nu precies is gebeurt. Registreer ook altijd de naam van de medewerker die je hebt geholpen. Dan kan je hem/haar later contacteren indien er iets misgaat. Iemand die een toezegging heeft gedaan en later hierop terug moet komen voelt zich vaak verantwoordelijk(er) om dit recht te zetten.

Annuleren daarover mag niet lastig worden gedaan. Ik weet niet welke betaaloptie je hebt gebruikt, maar wellicht dat je vanuit hier nog opties hebt? Het hele bedrag stoneren en terugstorten wat je daadwerkelijk hebt afgenomen? Of MaxICT wijzen op je rechten, ze moeten het annuleren als het nog niet is verzonden daarnaast heb je nog de wet kopen op afstand. Ook hierin is de wijze van communicatie essentieel om je doel te bereiken. Maar ik kan me niet voorstellen dat men jouw verzoek tot annuleren negeert terwijl dit gewoon wettelijk is bepaald. Kan je hier voorbeelden van aandragen?

[ Voor 19% gewijzigd door Marchel op 15-12-2020 12:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -ETz-candyman
Marchel schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:42:
[...]
Bevestiging van order is geen bevestiging van toegewezen voorraad.
Eens ik zie "Je order is verwerkt en in afwachting van uitlevering" en een verzenddatum zie staan bij mijn order, ga ik er in mijn ogen als klant niet onredelijk uit dat er een toewijzing of reservatie is op basis van mijn order. Dat dit niet het geval is bij deze winkel, is mij achteraf nu duidelijk.
Marchel schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:42:
[...]
Maar ik kan me niet voorstellen dat men jouw verzoek tot annuleren negeert terwijl dit gewoon wettelijk is bepaald. Kan je hier voorbeelden van aandragen?
Ik ben akkoord dat communicatie belangrijk is, maar net hier loopt het fout. Ik vermoed dat het probleem deels ligt aan de bedrijfsprocessen en de kracht die gegeven is aan de klantendienst.

Annuleren kan enkel telefonisch, aan de telefoon werd verteld dat ze om mijn order te annuleren eerst het akkoord van hun leverancier moeten hebben. Dit klopt al niet, dit is de interne werking van het bedrijf en het bedrijfsproces (hun B2B). Hier heb je als klant (B2C) geen boodschap aan. Ik zat zeker binnen het wettelijke kader om te annuleren. Ik dring dus aan bij de medewerker, die dan overgaat tot annuleren en zegt dat ik een e-mail zal ontvangen.

Via e-mail krijg je daarna volgende bericht:
Bedankt voor uw annulering verzoek. Ik neem uw aanvraag in behandeling.
Als uw annulering akkoord is ontvangt u hiervan een bevestiging.
Opnieuw een verwarrende boodschap, waar je als consument weinig mee bent. Er komt geen informatie de week die hier op volgt.
Pas na aandringen telefonisch ging men over tot het als akkoord ontvangen van de annuleringsaanvraag.

De e-mail die dan volgt:
We hebben je annuleringsverzoek ontvangen en in behandeling genomen. Bij deze bevestigen we de annulering.

[ Voor 5% gewijzigd door -ETz-candyman op 15-12-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

-ETz-candyman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:58:
[...]

Eens ik zie "Je order is verwerkt en in afwachting van uitlevering" en een verzenddatum zie staan bij mijn order, ga ik er in mijn ogen als klant niet onredelijk uit dat er een toewijzing of reservatie is op basis van mijn order. Dat dit niet het geval is bij deze winkel, is mij achteraf nu duidelijk.

[...]

Ik ben akkoord dat communicatie belangrijk is, maar net hier loopt het fout. Ik vermoed dat het probleem deels ligt aan de bedrijfsprocessen en de kracht die gegeven is aan de klantendienst.

Annuleren kan enkel telefonisch, aan de telefoon werd verteld dat ze om mijn order te annuleren eerst het akkoord van hun leverancier moeten hebben. Dit klopt al niet, dit is de interne werking van het bedrijf en het bedrijfsproces (hun B2B). Hier heb je als klant (B2C) geen boodschap aan. Ik zat zeker binnen het wettelijke kader om te annuleren. Ik dring dus aan bij de medewerker, die dan overgaat tot annuleren en zegt dat ik een e-mail zal ontvangen.

Via e-mail krijg je daarna volgende bericht:

[...]

Opnieuw een verwarrende boodschap, waar je als consument weinig mee bent.
Pas na aandringen telefonisch ging men over tot het als akkoord ontvangen van de annuleringsaanvraag.
Het antwoord op het verzoek dat je hebt ingediend is inderdaad niet correct. Als we het over B2C hebben. Maar je hebt inmiddels wel een annulering toezegging ontvangen. Nu heb je het recht om het geld binnen 30 dagen retour te ontvangen. Dat zal wel goed komen lijkt me.

De klantvriendelijkheid os voor een grootdeel afhankelijk van de processen. Dat heb je goed. Daarnaast is de opzet van de webshop ook erg gevoelig voor fouten -> in verhouding weinig tot geen eigen voorraad. De input (leveraciers) hebben veel invloed op de kwaliteit (voorraad/prijzen/levertijden). Zolang een groot deel van de omzet vanuit dropshipment bestellingen afkomstig is, betekend dit ook dat de kwaliteit van de omzet voor een groot deel mede afhankelijk is van de kwaliteit die leveranciers bieden aan MaxICT.

[ Voor 5% gewijzigd door Marchel op 15-12-2020 14:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:26
Ik vraag me af wat MaxICT hier nog doet.

Ik heb de CustomCSS waardoor de linkjes niet meer klikbaar zijn van MaxICT etc.
Maar kwam nou weer het het volgende tegen bij de iPhone 12 Pro. In de PW mooi aangeven dat de levertijd vandaag besteld voor 16:30 dezelfde dag verstuurd is: pricewatch: Apple iPhone 12 Pro 128GB Grijs

Maar deze telefoon is helemaal niet beschikbaar op de website (alleen andere varianten).

Hoe kan dit toch zo doorgaan? Ja tuurlijk, op CPC basis komen er wat kliks uit, maar het is toch gewoon niet netjes naar je klant (de Tweakers die de PW gebruiken) als je bij zoveel producten verkeerde informatie ziet. Is het geld dan belangrijker dan het goed informeren van een klant?

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Je beantwoordt je eigen vraag al.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 20-12-2020 09:11 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gomez12
SgtElPotato schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:45:
Hoe kan dit toch zo doorgaan? Ja tuurlijk, op CPC basis komen er wat kliks uit, maar het is toch gewoon niet netjes naar je klant (de Tweakers die de PW gebruiken) als je bij zoveel producten verkeerde informatie ziet. Is het geld dan belangrijker dan het goed informeren van een klant?
Je begrijpt verkeerd wie hier de klant is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:26
Gomez12 schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:23:
[...]

Je begrijpt verkeerd wie hier de klant is...
Misschien had ik het beter 'gebruikers' kunnen noemen. Maar ik hoop dat mijn punt duidelijk is. Alhoewel er veel betere punten in dit topic staan maar daar ook geen zak mee gedaan wordt.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik weet van de negatieve reviews hier van MAX ICT maar ik wilde een heel simpel systeempje bouwen waar ik nog wat onderdelen voor had liggen maar had alleen nog een kleine Micro ATX case nodig en een SFX voeding plus een moederbord. Moederbord besteld bij Megekko en volgende dag binnen. Maar die case en voeding afgelopen weekend gelijktijdig besteld bij MaxIct. Was op voorraad en levertijd 1 tot 3 dagen. Aangezien dit beetje algemene producten zijn en niet moeilijk leverbare CPU of GPU's dacht ik loopt wel los. Maar lijkt erop dat ik dat verkeerd gedacht heb.

De verwachte leverdatum van 24e gaat 'm dus niet worden. Order is nog niet eens verzonden of aangemeld bij PostNL.

Daarna maar weer eens de reviews hier op Tweakers bekeken bij die shop. Ze hebben deze week alleen al een review of 10 met 1 ster en leverproblemen. Mensen die al een maand of meer wachten op producten. Vraag me echt af of ik mijn centen niet kwijt ben want dit ziet er niet goed uit.

[ Voor 0% gewijzigd door MrMarcie op 24-12-2020 13:04 . Reden: typo's ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-07 11:20
MrMarcie schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:55:
Ik weet van de negatieve reviews hier van MAX ICT maar ik wilde een heel simpel systeempje bouwen waar ik nog wat onderdelen voor had liggen maar had alleen nog een kleine Micro ATX case nodig en een SFX voeding plus een moederbord. Moederbord besteld bij Megekko en volgende dag binnen. Maar die case en voeding afgelopen weekend gelijktijdig besteld bij MaxIct. Was op voorraad en levertijd 1 tot 3 dagen. Aangezien dit beetje algemene producten zijn en niet moeilijk leverbare CPU of GPU's dacht ik loopt wel los. Maar lijkt erop dat ik dat verkeerd gedacht heb.

De verwachte leverdatum van 24e gaat 'm dus niet worden. Order is nog niet eens verzonden of aangemeld bij PostNL.

Daarna maar weer eens de reviews hier op Tweakers bekeken bij die shop. Ze hebben deze week alleen al een review of 10 met 1 ster en leverproblemen. Mensen die al een maand of meer wachten op producten. Vraag me echt af of ik mijn centen niet kwijt ben want dit ziet er niet goed uit.
"Ik weet van de negatieve reviews hier van MAX ICT maar..." :+
Dat is het risico wat je hebt genomen, dus niet klagen nu maar lekker op de blaren zitten. Als je niet van deze reviews wist dan was het een ander verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Devaqto op 24-12-2020 13:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dylan111111
  • Nu online
chaoscontrol schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:55:
[...]

Natuurlijk niet. Dit vragen we al jaren maar we krijgen nu Premium artikelen want dat levert meer op. Waarom dingen doen die geld kosten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toTckLR_IyY9VKYihPbRpI56JHU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/roHs10jbcvePKB9ydLHb5F09.jpg?f=user_large
Devaqto schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:27:
[...]

Dat is het risico wat je hebt genomen, dus niet klagen nu maar lekker op de blaren zitten. Als je niet van deze reviews wist dan was het een ander verhaal.
Yep, en tweakers faciliteert hierin keihard mee zonder enige actie te ondernemen op dit moment tegen deze webshop. Nog een paar negatieve reviews (En die zullen er gegarandeerd komen) en ze staan op 2 sterren gemiddeld. Is dat iets waar Tweakers trots op is?

De afgelopen 3 pagina's shopreviews (vanaf 11 december) over Max ICT zijn er wel geteld 5 gemiddelde positieve reviews te vinden tegenover 55 zeer negatieve reviews. En reviews niet van het kaliber "het is een paar dagen te laat" maar echte structurele problemen met de helpdesk en informatie flow die je telkens ziet terug komen in de reviews.

En kom niet met het verhaal dat het zo druk is op het moment, dat zal best zo zijn maar waarom kunnen de andere dozen schuivers zoals SiComputers en Megekko het wel als je kijkt naar de shop reviews?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1V6xFKKCzN10w1A73Ukb9jHZTmo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2ZLOrkleHipPY4vnB3IHYxRn.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 15:56

MrMarcie

CFMoto 650MT

Devaqto schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:27:
[...]

Het is jammer maar ik kan wel even wachten. Dat is het punt niet. Maar zou kunnen zijn dat nu het einde bereikt is en als je dan je centjes kwijt bent dan zou dat jammer zijn. Maar ik ben niet helemaal gek hoor ;) . Bij elkaar iets van net geen 75 euri. Ik zie dat mensen daar bestellingen van 3800 euri open hebben staan. Nee, dan betaal ik liever wat meer.

Anyway, nu de kerstnacht maar in en aan iedereen fijne kerstdagen zover dat nog lukt.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
Mja, ik ben het met je eens dat het teleurstellend is dat Tweakers.net zo weinig moeite doet in een shopfilter - het staat op de to-do-lijst, maar niet bepaald met hoge prioriteit. Jammer inderdaad dat de ontwikkeling van 'premium' en andere dingen voorrang krijgt. Maar goed, Tweakers.net wordt betaald door de adverteerders, door de winkels en maar voor een klein deel door gebruikers, dus dan is het niet gek dat de ontwikkeling daar in mee gaat.
Yep, en tweakers faciliteert hierin keihard mee zonder enige actie te ondernemen op dit moment tegen deze webshop.
Niet mee eens. Ze faciliteren zeker niet. Ze laten aan iedereen die ook maar enige interesse heeft zien dat het een teleurstellende webwinkel is en dat je serieus risico's neemt door daar te bestellen. Zouden ze MaxICT uit de PW gooien, dan zou je er via T.net niet meer komen, maar wellicht wel via Google (en dan zou je minder waarschuwing krijgen dan nu).
Nog een paar negatieve reviews (En die zullen er gegarandeerd komen) en ze staan op 2 sterren gemiddeld. Is dat iets waar Tweakers trots op is?
Huh? Tweakers.net heeft niet als doel om alle webwinkels beter te maken, maar om mensen te informeren waar dingen te koop zijn en wat de reputatie van de verkoper is. Dan mogen ze best trots zijn als MaxICT 2 sterren laat zien, want dan doet Tweakers.net zijn werk.
De afgelopen 3 pagina's shopreviews (vanaf 11 december) over Max ICT zijn er wel geteld 5 gemiddelde positieve reviews te vinden tegenover 55 zeer negatieve reviews. En reviews niet van het kaliber "het is een paar dagen te laat" maar echte structurele problemen met de helpdesk en informatie flow die je telkens ziet terug komen in de reviews.

En kom niet met het verhaal dat het zo druk is op het moment, dat zal best zo zijn maar waarom kunnen de andere dozen schuivers zoals SiComputers en Megekko het wel als je kijkt naar de shop reviews?
Tja, ander verdienmodel. Blijkbaar denken Megekko en SiComputers dat je met goede service geld kan verdienen. En MaxICT dat je met goedkope prijzen adverteren (en minder service) geld kan verdienen.

Uiteindelijk, zeker als je de PW gebruikt, moet je toch vooral MaxICT en jezelf aankijken, als je een niet-geleverde bestelling daar plaatst. Je was gewaarschuwd (of had dat kunnen zijn, als je een klein beetje moeite had gedaan) en dan bestel je er toch. Tja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Nu online
vanaalten schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:32:
[...]

Niet mee eens. Ze faciliteren zeker niet. Ze laten aan iedereen die ook maar enige interesse heeft zien dat het een teleurstellende webwinkel is en dat je serieus risico's neemt door daar te bestellen. Zouden ze MaxICT uit de PW gooien, dan zou je er via T.net niet meer komen, maar wellicht wel via Google (en dan zou je minder waarschuwing krijgen dan nu).

[...]

Huh? Tweakers.net heeft niet als doel om alle webwinkels beter te maken, maar om mensen te informeren waar dingen te koop zijn en wat de reputatie van de verkoper is. Dan mogen ze best trots zijn als MaxICT 2 sterren laat zien, want dan doet Tweakers.net zijn werk.

[...]

Tja, ander verdienmodel. Blijkbaar denken Megekko en SiComputers dat je met goede service geld kan verdienen. En MaxICT dat je met goedkope prijzen adverteren (en minder service) geld kan verdienen.

Uiteindelijk, zeker als je de PW gebruikt, moet je toch vooral MaxICT en jezelf aankijken, als je een niet-geleverde bestelling daar plaatst. Je was gewaarschuwd (of had dat kunnen zijn, als je een klein beetje moeite had gedaan) en dan bestel je er toch. Tja.
Ik ben het deels met je eens, Tweakers mag in mijn ogen een meer actievere houding aannemen om gebruikers erop te wijzen dat ze bij een flut webshop een aankoop gaan doen. En niet alleen een plek faciliteren waar achteraf gehuild kan worden omdat het aankoop proces slecht is bevallen.

Het sterren systeem is een prima basic maar er hangen geen gevolgen aan vast als een webshop keer op keer kwalitatief uitermate teleurstellend ervaringen levert van de mensen die daar hun aankoop doen.

De shopreviews van Max-ICT zou ik dan ook niet weg willen hebben op Tweakers maar dat hun pricewatch toegang een tijd op non-actief wordt gezet totdat ze de zaken aantoonbaar weer op de rit hebben.... We willen allemaal toch de pricewatch verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:41

Twazerty

AVCHDCoder developer

dylan111111 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:43:
[...]
De shopreviews van Max-ICT zou ik dan ook niet weg willen hebben op Tweakers maar dat hun pricewatch toegang een tijd op non-actief wordt gezet totdat ze de zaken aantoonbaar weer op de rit hebben.... We willen allemaal toch de pricewatch verbeteren?
Lijkt mij ook niet wenselijk. Dan kun je dus shops pesten door te dreigen met negatieve reviews of sowieso shops slechte reviews geven zodat ze op non actief worden gezet.

Dan nog liever shops negeren in "de laagste prijs" lijstjes, maar wel tonen in de lijst van shops bij een artikel.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy-chu
Twazerty schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:38:
[...]

Lijkt mij ook niet wenselijk. Dan kun je dus shops pesten door te dreigen met negatieve reviews of sowieso shops slechte reviews geven zodat ze op non actief worden gezet.

Dan nog liever shops negeren in "de laagste prijs" lijstjes, maar wel tonen in de lijst van shops bij een artikel.
Dat kan nu ook. Door te dreigen met een slechte review.
Maar het kan ook andersom, shops gaan acties bedenken dat mensen beloond worden voor goede reviews een beetje zoals @Gomez12 (dat was een grapje voor de duidelijkheid.)

Maar als meerdere mensen voor jaren klagen dan zal er wel iets fout gaan bij die winkel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vanaalten
dylan111111 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:43:
Tweakers mag in mijn ogen een meer actievere houding aannemen om gebruikers erop te wijzen dat ze bij een flut webshop een aankoop gaan doen.
Dat doen ze verdorie al! Ze laten al zien dat een shop 2,5 uit 5 sterren scoort! En met een extra muisklik zie je ook wat mensen er van vinden, wat er wel of niet goed gaat. Dit is wat T.net doet om recht in je gezicht te zeggen "koop hier niet!".

Zou Tweakers.net meer doen, actief shops uit de PW gooien bijvoorbeeld, dan denk ik dat ze zichzelf in een juridisch wespennest steken. Kan mij aan alle kanten voorstellen dat ze die kant niet op willen.
En niet alleen een plek faciliteren waar achteraf gehuild kan worden omdat het aankoop proces slecht is bevallen.
Mja, sorry hoor, maar als je via de PW niet door die 2,5 sterren getriggerd bent en door de lage prijs besloot om er toch te bestellen... dan heb ik toch echt weinig medelijden. Mensen moeten misschien ook eens eigen verantwoordelijkheid leren, ipv overal tegen beschermd te worden.
Het sterren systeem is een prima basic maar er hangen geen gevolgen aan vast als een webshop keer op keer kwalitatief uitermate teleurstellend ervaringen levert van de mensen die daar hun aankoop doen.
Ik denk dat mensen die zonder enig onderzoek hun geld naar een teleurstellende webshop brengen, het aankoopbedrag vooral moeten zien als leergeld: je hebt zojuist een wijze les geleerd dat je moet nadenken voor je geld aan iemand geeft. Die les kan je de rest van je leven profijt van hebben. Dat is een stuk meer waard dan als Tweakers.net je voor alles probeert af te schermen.
Ja, dat laatste zeker. Graag een filter, zodat ik voor mij ongewenste winkels kan uitfilteren in de resultaten.

Maar laat Tweakers.net alsjeblieft niet op de stoel van de rechter gaan zitten en actief shops gaan weren of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy-chu
Als jij een plek maakt waar je shops een platform geeft moet je vaak wel op de stoel van de rechter gaan zitten.

Je kan ook niet zeggen dat YouTube maar alles moet toelaten onder het mom vrijheid van meningsuiting.

Ik vind als jij een goede naam wilt hebben als website/bedrijf en jij verdient geld met klanten sturen naar bedrijven vind ik het zeker normaal om daar zuinig mee om te gaan.

En voor het overgrote deel van de webshop is het punten systeem genoeg maar voor shops als Maxict die de hele werking van de pricewatch verziekt, vind ik een oplossing als een tijdelijke ban wel een oplossing.

En je kan wel op alles hier gaan reageren met dit is de rol van tweakers niet maar dat moeten zij bepalen niet jij. En de mensen in dit topic proberen daar iets aan te veranderen maar uiteindelijk gaat tweakers daar over.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jimmy-chu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhWtG59zqqyoT0_74mFvBQJGUyw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/d26dUltbsGysvc1xMmNrznDM.png?f=fotoalbum_medium

Van de 4 certificaten die ze op hun website hebben staan zijn er 2 sowieso al verlopen bij 1 staat er zelfs bij dat het illegaal is het keurmerk nog te tonen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLC3lPYkzg6WyGShsMqemijc3jw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/bMT1mN3Wgt7OOFAYZYzkGF3E.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z78WpjSkPC9pFN4KpnYgi31y84A=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Go0DjHfRSTK4Zc44dHmzgNiT.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Onbegrijpelijk dat Tweakers meewerkt aan de misleiding van consumenten. Deze gasten staan continu in de PW met producten die ze niet hebben en niet kunnen leveren. Gewoon 1 tot 3 dagen levertijd op producten waarvan het vaststaat dat ze niet leverbaar zijn.
Ze maken er een puinzooi van en Tweakers blijft ze gewoon lekker vermelden en klanten naar ze toe sturen. Jullie moeten je kapot schamen. Jullie weten er van, maar doen niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
jimmy-chu schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:53:
Als jij een plek maakt waar je shops een platform geeft moet je vaak wel op de stoel van de rechter gaan zitten.
...ben ik met je eens, als een shop echt aantoonbaar frauduleus bezig is. In het verleden is MaxICT ook al eens tijdelijk er uit gegooid, ik geloof omdat ze levertijden te vaak niet klopten.
Je kan ook niet zeggen dat YouTube maar alles moet toelaten onder het mom vrijheid van meningsuiting.
Youtube mag geen dingen publiceren die illegaal zijn - ofwel, als iets duidelijk juridisch illegaal is, mogen ze het niet toelaten. Dat is niet zozeer hun keuze maar juridisch opgelegd. Tegelijkertijd hebben ze ook hun eigen regels, zoals Tweakers die ook zal hebben, en zullen ze aan de hand daarvan handhaven. Tweakers.net zou bijvoorbeeld in hun eigen regels kunnen zeggen dat shops met te weinig sterren niet meer in de productviews gelist worden. Maar goed, dat is hun keuze om niet te doen en kan mij voorstellen dat het praktische problemen geeft (geen PW listing, dan ook veel minder shopreviews dus hoe kom je dan weer uit die 2-sterren zone bijvoorbeeld? Plus wellicht de filisofie dat ze er zijn om ons te informeren over prijs, levertijd en kwaliteit van de winkel en dat het dan aan ons is om daar wel of niet wat mee te doen.
Ik vind als jij een goede naam wilt hebben als website/bedrijf en jij verdient geld met klanten sturen naar bedrijven vind ik het zeker normaal om daar zuinig mee om te gaan.
Tja, dat is de keuze van MaxICT. Die hebben blijkbaar bedacht dat ze met een slechte naam en adverteren met goedkopere prijzen geld kunnen verdienen. Businessmodel, hun keuze. Niet aan Tweakers.net om hun keuze hierin te maken.
En voor het overgrote deel van de webshop is het punten systeem genoeg maar voor shops als Maxict die de hele werking van de pricewatch verziekt, vind ik een oplossing als een tijdelijke ban wel een oplossing.
Een probleem is er denk ik inderdaad: ongewenste winkels die bovenaan in het prijslijstje staan en daardoor voor ons als gebruiker het overzicht onduidelijk maken. En dat is denk ik in basis het probleem dat opgelost zou moeten worden. En dat zou wellicht kunnen met een ban-systeem; alternatief is om ons gebruikers meer filterkeuze te geven. Het lijkt er op dat dat laatste ooit gaat gebeuren...
En je kan wel op alles hier gaan reageren met dit is de rol van tweakers niet maar dat moeten zij bepalen niet jij. En de mensen in dit topic proberen daar iets aan te veranderen maar uiteindelijk gaat tweakers daar over.
Dat is ook waar.

Hou in het achterhoofd dat de winkels hier de klant zijn - en niet wij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Die winkels zijn hier omdat wij hier zijn.

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dylan111111
  • Nu online
Help!!!! schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:15:
Die winkels zijn hier omdat wij hier zijn.
Wij zijn hier het product op Tweakers.
Er is zo,n gezegde, wie betaalt, bepaalt...
Max ICT B.V. heeft 120.883 producten in de pricewatch staan, als je onderstaande tariefkaart doorkijkt dan levert dat Tweakers aardig wat geld op.

https://dpgtechnology.nl/...-Pricewatch-sept-2019.pdf
https://dpgtechnology.nl/...riefkaart-2020_NL_DEF.pdf
jimmy-chu schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:53:
Dit exact, wij kunnen hier zoveel bespreken maar uiteindelijk moet Tweakers hier een keuze in gaan maken. Naja dat hoop ik dan maar.
Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

We hebben uitgebreid research gedaan naar de filteroptie. De case is klaar om richting development te gaan, want om meerdere redenen zou het heel goed zijn dat je shops kan filteren. Het is nu wachten op plaats op de roadmap, want die zit overvol met een heleboel ook interessante projecten. Het is ondanks de aanwezige data nog best een groot project. Ik heb goede hoop dat we in 2021 tot productie overgaan, maar die garantie kan ik nog niet geven. Ik ben in ieder geval voorstander ;)
@Bart Zoetmulder Is er een manier waar wij als community de roadmap van Tweakers kunnen bekijken of kunnen zien wat voor "interessante projecten" er op de planning staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

dylan111111 schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:36:
[...]

Max ICT B.V. heeft 120.883 producten in de pricewatch staan, als je onderstaande tariefkaart doorkijkt dan levert dat Tweakers aardig wat geld op.

https://dpgtechnology.nl/...-Pricewatch-sept-2019.pdf
https://dpgtechnology.nl/...riefkaart-2020_NL_DEF.pdf
CPC zijn Costs Per Click?
Dus bovenaanvertoningen (vanwege veel te lage prijs) kost dus niks extra's?

Interessante business :) Mensen kopen een product, en omdat een product niet leverbaar is wordt het geld na een x aantal weken terug gestort. In die tussentijd kan je met dat gratis geleende geld leuke dingen doen. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-07 08:17
[...]

Natuurlijk gaat er iedere maand een factuur naar Max ICT B.V. voor de ontvangen clicks, echter de ervaring leert dat als er een shop wegvalt dat deze clicks gewoon naar een andere shop gaan. Dus het is niet een commerciële beslissing om Max ICT B.V. te handhaven. Het is veel meer een principiële. We willen een volledig aanbod ontsluiten en daar horen ook shops bij die wellicht niet goed gewaardeerd worden, want dat heeft ook een signaalfunctie. Daarnaast zijn er gebruikers die vanwege de lage prijs de beleving wat minder belangrijk vinden. Een shopfilter zou inderdaad wel enorm helpen in dit geval, want als je toch nooit zal bestellen via hen dan heb je ze liever ook niet in je resultaten of als price alert. Dus vanuit gebruikservaring begrijp ik de roep om deze filter en steun ik die roep ook.
@Bart Zoetmulder Is er een manier waar wij als community de roadmap van Tweakers kunnen bekijken of kunnen zien wat voor "interessante projecten" er op de planning staan? :)
Dat is een vraagstuk voor de afdeling product / development. Ik kan dat antwoord niet geven. In de basis proberen we zo transparant mogelijk te zijn, maar ik weet niet wat hier de afwegingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart Zoetmulder schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:30:
[...]

Natuurlijk gaat er iedere maand een factuur naar Max ICT B.V. voor de ontvangen clicks, echter de ervaring leert dat als er een shop wegvalt dat deze clicks gewoon naar een andere shop gaan. Dus het is niet een commerciële beslissing om Max ICT B.V. te handhaven. Het is veel meer een principiële. We willen een volledig aanbod ontsluiten en daar horen ook shops bij die wellicht niet goed gewaardeerd worden, want dat heeft ook een signaalfunctie. Daarnaast zijn er gebruikers die vanwege de lage prijs de beleving wat minder belangrijk vinden. Een shopfilter zou inderdaad wel enorm helpen in dit geval, want als je toch nooit zal bestellen via hen dan heb je ze liever ook niet in je resultaten of als price alert. Dus vanuit gebruikservaring begrijp ik de roep om deze filter en steun ik die roep ook.

[...]

Dat is een vraagstuk voor de afdeling product / development. Ik kan dat antwoord niet geven. In de basis proberen we zo transparant mogelijk te zijn, maar ik weet niet wat hier de afwegingen zijn.
Over lage prijzen gesproken.. je kan bij MaxICT 10 RTX 30 kaarten kopen voor de dubbele prijs, over 3 dagen heb je hem (of 10), want hun leverancier heeft al tijden 10 kaarten op voorraad. MaxICT heeft een speciale leverancier, die er alleen voor hen is, want de rest van de wereld is uitverkocht immers... maar bij de leverancier van MaxICT niet he, die houdt er al weken 10 vast speciaal voor MaxICT ;)
https://maxict.nl/asus-as...-gb-gddr6x-p17639819.html

Geloof je het zelf? Of worden we gewoon ouderwets getild hier?

No offence, maar je bent of heel naief in een droomwereld of je verteld niet helemaal de waarheid en cashed gewoon lekker elke maand die cheque.

Nog een vraag trouwens;

Hoe lang blijven winkels in de PW als ze de tweakers-rekening niet betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:23

Grvy

Bot

@Anoniem: 5897 ik ben het eens dat MaxICT uit de PW moet maar de aannames en 'persoonlijke' aanvallen graag achterwege laten.

Daarnaast heb je helemaal geen 'recht' om inkijk te hebben op de financiële kant van de PW. Je vraag is dus nodeloos respectloos.

Dit is een account.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Grvy schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:07:
@Anoniem: 5897 ik ben het eens dat MaxICT uit de PW moet maar de aannames en 'persoonlijke' aanvallen graag achterwege laten.

Daarnaast heb je helemaal geen 'recht' om inkijk te hebben op de financiële kant van de PW. Je vraag is dus nodeloos respectloos.
Waar heb je het in godsnaam over? Respectloos? Ik stel gewoon een vraag. :? Hoe is dat respectloos?

Edit:
Op het moment dat de keuze wordt gemaakt, na veel klagen van de "klanten" om toch elke maand de rekening te innen ipv de "klanten" te beschermen tegen dit soort tuig, dan vind ik dat ik best de wedervraag mag stellen waar dan het omslag punt ligt. Want ik word elke keer met die lui geconfronteerd als ik in de PW kijk, net als jij. En "jij en ik" (lees: de userbase) zijn degene die hier de toko overeind houden.
Tweakers levert hier bewust (want ze zijn inmiddels op de hoogte) het vehikel. Kwalijk.

En dan roepen dat ik het "recht" niet heb.. ik claim helemaal geen recht. Ik houd hem (bewust) een spiegel voor. IMO komt het hierop neer: De afweging van het belang van de userbase tegen het belang van tweakers. We hebben het hier niet over een grensgevalletje namelijk, maar structureel klanten misleiden. Slechte shops in de PW heb ik totaal geen issue mee. Daar is hij immers voor, de PW. Dit is anders, imo.. een ordertje dat verkeerd gaat en dan een boze klant, dat gebeurt, doe je niks aan, lig ik ook verder niet wakker van.
Is dat hier aan de hand denk je? Ordertje verkeerd gegaan.. Of speelt er meer?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 27-12-2020 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:22
[...]

De prijzen van maxict zijn toch gewoon clickbait? Als Tweakers per klik rekent dan hebben jullie er ook baat bij dat maxict op deze manier opereert en mensen in de maling neemt? Zeker als maxict zo een grote catalogus heeft met van pot gerukte prijzen dan levert dit jullie gewoon veel geld op. Een ander blijft achter met een hoop miserie en Tweakers telt het geld.

Hoe ik me de tweakers gedachtegang inbeeld om maxict in de pricewatch te laten staan:
"Wij van Tweakers hebben met Maxict een geweldige top ervaring, ze betalen hun facturen netjes op tijd. ja, soms kan de ervaring al eens tegenvallen, maar dat is bij elke webshop toch? Het is enkel een kleine minderheid die klaagt.
We willen het volledig aanbod ontsluiten en willen de mensen die voor een tientje op de eerste rij willen zitten de gepaste ervaring bezorgen. Je kan toch niet verwachten dat we bij tweakers enige standaard zouden hanteren op vlak van betrouwbaarheid of klantentevredenheid. Bovendien zijn er toch de shopreviews, bezoekers moeten maar zelf niet in hun ongeluk lopen. Daar kunnen wij toch niets aan doen?"

[ Voor 22% gewijzigd door dragonlords1 op 27-12-2020 22:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Bart Zoetmulder

Prima als er (eindelijk) een filter komt.

Echter, zorgt dat filter er dan ook voor dat MaxICT bij mij dan niet meer wordt meegenomen in de minimum prijsstatistieken / grafieken :?

Die minimumprijs in die grafieken is voor veel populaire producten, waar MaxICT involved is, totaal vertekend en feitelijk nutteloos.

PC Specs

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-07 20:08
Ik heb een jaar lang een Tweakers abonnement gehad en daar van genoten. Echter wegens het MaxICT-verhaal heb ik het Tweakers abonnement in der tijd niet verlengd. Ik ben van plan mijn Tweakers abonnement weer in te stellen zodra er serieus wordt geluisterd naar de community. Zolang dit niet het geval is leef ik zonder Tweakers abonnement.

Concrete vraag, vanaf wanneer kan ik MaxICT uit de resultaten uitfilteren? Ik ben het zat om iedere keer blij te worden gemaakt met een dode mus wanneer ik naar producten zoek. Dan zie ik een prijsdaling en wat denk je, MaxICT, nee dank je. Daar ga ik niet bestellen. Als dit gefixed is dan start ik mijn Tweakers abonnement weer op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jimmy-chu
Ik ga me abonnement ook opzeggen tot ze dit fixen want vind dit echt niet kunnen.

ook zeggen dat ze alles willen aanbieden en maxict een mindere winkel noemen is gewoon niet waar.

Je hebt mindere winkels en dan heb je maxict.

1. slechte winkel
2. op het randje van crimineel
3. proberen mensen voor de gek te houden met de prijzen en met hun voorraad systeem.
4. en de service is soms om van te huilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Doe wat ik zeg of anders!

/s

[ Voor 10% gewijzigd door Grvy op 29-12-2020 09:44 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-07 20:08
Doe wat we zeggen en we worden weer betalend Tweakers abonnee :)

Het is overigens geen leugen wanneer ik zeg dat dit topic voor mij de voornaamste reden is geweest om in der tijd mijn Tweakers hero abonnement, goed voor 50 euro per jaar, niet te verlengen. Dit is een persoonlijke afweging geweest op de vraag: "Wat vind ik het waard."

Beheerders bij Tweakers kunnen in de systemen nagaan wanneer dit abonnement was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Help!!!! schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:56:
@Bart Zoetmulder

Echter, zorgt dat filter er dan ook voor dat MaxICT bij mij dan niet meer wordt meegenomen in de minimum prijsstatistieken / grafieken :?

Die minimumprijs in die grafieken is voor veel populaire producten, waar MaxICT involved is, totaal vertekend en feitelijk nutteloos.
Hoe de filter technisch moet werken is nog niet uitgewerkt, maar dit is wel een suggestie die we ter overweging kunnen meenemen.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gomez12
Help!!!! schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:56:
@Bart Zoetmulder

Prima als er (eindelijk) een filter komt.

Gewoon om even een beeld te geven, als je uitgaat van algemene beoordeling dan gooi je hiermee dus iets van 4100 winkels uit de pricewatch :
https://tweakers.net/shop...ortering=Algemeen&Start=7

Waaronder bijv ook vallen : Amazon, Mediamarkt, Apple, Asus, Lenovo.

Kijk, het is mij onduidelijk of Bart het nu heeft over filter op winkelbeoordeling of het blacklisten van shops, maar als het gaat om filteren op winkelbeoordeling dan zou ik zeggen : Besef je wel wat er exact meekomt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gomez12 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:06:
[...]

Gewoon om even een beeld te geven, als je uitgaat van algemene beoordeling dan gooi je hiermee dus iets van 4100 winkels uit de pricewatch :
https://tweakers.net/shop...ortering=Algemeen&Start=7

Waaronder bijv ook vallen : Amazon, Mediamarkt, Apple, Asus, Lenovo.

Kijk, het is mij onduidelijk of Bart het nu heeft over filter op winkelbeoordeling of het blacklisten van shops, maar als het gaat om filteren op winkelbeoordeling dan zou ik zeggen : Besef je wel wat er exact meekomt dan?
"Het kunnen uitsluiten van shops in de Pricewatch."

plan: Community Pick XXL: maak jouw keuze!

ikloon in "Feature: shops blacklisten"

Shops persoonlijk verbergen, bijvoorbeeld Amazon.de/.nl

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
@Help!!!! Ik vind het hardstikke mooi dat je linkjes geeft, alleen onderstaande melding gaat dus over filteren op shopbeoordeling(als je de quotes volgt).

Zoals ik al zei, het is mij onduidelijk over welke functionaliteit Bart nu exact praat. En of dat wel de gewenste functionaliteit is.

In de snelheid zag ik even dat er momenteel minimaal 3 filter wensen openstaan voor de pricewatch en alledrie doen ze net iets anders.
Bart Zoetmulder schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

We hebben uitgebreid research gedaan naar de filteroptie. De case is klaar om richting development te gaan, want om meerdere redenen zou het heel goed zijn dat je shops kan filteren. Het is nu wachten op plaats op de roadmap, want die zit overvol met een heleboel ook interessante projecten. Het is ondanks de aanwezige data nog best een groot project. Ik heb goede hoop dat we in 2021 tot productie overgaan, maar die garantie kan ik nog niet geven. Ik ben in ieder geval voorstander ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 310408

[...]

Natuurlijk gaat er iedere maand een factuur naar Max ICT B.V. voor de ontvangen clicks, echter de ervaring leert dat als er een shop wegvalt dat deze clicks gewoon naar een andere shop gaan.
Andere en betere shops.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-07 08:17
Gomez12 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:19:
@Help!!!! Ik vind het hardstikke mooi dat je linkjes geeft, alleen onderstaande melding gaat dus over filteren op shopbeoordeling(als je de quotes volgt).

Zoals ik al zei, het is mij onduidelijk over welke functionaliteit Bart nu exact praat. En of dat wel de gewenste functionaliteit is.

In de snelheid zag ik even dat er momenteel minimaal 3 filter wensen openstaan voor de pricewatch en alledrie doen ze net iets anders.

[...]
Mijn posts gaan over de mogelijkheid om shops uit resultaten te filteren. Enerzijds om geen price alerts te krijgen, anderzijds om in de listing resultaten shops niet te vertonen.

Daarnaast kunnen we dan ook meteen kijken of we deze shops ook uit de prijshistorie data kunnen halen, maar daar ken ik de technische haalbaarheid niet van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gomez12 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:19:

[...]
Kwestie van niet moelijker maken dan het is. In een feature request om shops te blacklisten wordt bevestigd door ikloon dat uitsluiten in de planning staat.

Dat er her en der ook over ander opties wordt gesproken staat daar los van.

Dus blacklisten staat in de planning maar wellicht komen er wel meer filteropties.

Het enige punt is dat het al wel erg lang op de planning staat en daar niet van afkomt en dus blijkbaar niet al teveel prioriteit heeft.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:09
Maxict wij zeggen NEE!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Ben op zoek naar een LG GN950.. niemand heeft ze.. behalve MaxICT uiteraard (10 stuks in de winkel) en Bol.com Plaza
pricewatch: LG UltraGear 27GN950 Rood, Zwart

Even klikken op Bol.com Plaza.. ah..daar zijn ze weer, MaxICT...

Laten we het er maar op houden dat ze voorraad hebben omdat geen hond er durft te kopen.
Ja zo werkt het toch of niet? Dit speelt al 4 jaar, Tweakers doet niets Een commercieel bedrijf moet je commercieel behandelen.
Vroeger was alles beter.. ook Tweakers ;(

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 29-12-2020 22:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@Anoniem: 5897 nogmaals; ik ben het met iedereen eens dat Max-ICT weg moet.. maar de manier waarop sommige denken dat hun abbo de doorslag zal geven of Tweakers er iets aan gaat doen vond ik gewoon lachwekkend.

Je kan hier roepen dat je je abbo opzegt omdat Tweakers Max-ICT erin blijft houden, van mij part roep je dat je Tweakers nooit meer bezoekt. Er is een reden dat Tweakers van menig is dat het ze meer oplevert dan kost.

Is dat een goede berekening? Misschien. Is die gebaseerd op de juiste dingen? Misschien.
We weten het niet. Maar ik weet wel zeker dat de paar mensen die hier roepen dat ze hun abbo opzeggen niet de doorslag geeft.

Wat dat betreft kun je beter (zoals jij doet) met gewoon goede voorbeelden blijven komen en die onderbouwen. Zeggen dat je je abbo opzegt.. njah misschien verkeerd vanuit mij maar ik vond het lachwekkend. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Grvy op 29-12-2020 22:29 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Grvy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:27:
@Anoniem: 5897 nogmaals; ik ben het met iedereen eens dat Max-ICT weg moet.. maar de manier waarop sommige denken dat hun abbo de doorslag zal geven of Tweakers er iets aan gaat doen vond ik gewoon lachwekkend.

Je kan hier roepen dat je je abbo opzegt omdat Tweakers Max-ICT erin blijft houden, van mij part roep je dat je Tweakers nooit meer bezoekt. Er is een reden dat Tweakers van menig is dat het ze meer oplevert dan kost.

Is dat een goede berekening? Misschien. Is die gebaseerd op de juiste dingen? Misschien.
We weten het niet. Maar ik weet wel zeker dat de paar mensen die hier roepen dat ze hun abbo opzeggen niet de doorslag geeft.
Het is een principe kwestie natuurlijk. Dat het niets uithaalt weten ze zelf ook wel.
Er is een reden dat Tweakers van menig is dat het ze meer oplevert dan kost.
De reden kan je zo uitrekenen he. Vroeger had Tweakers nog normen, waarden en idealen. Nu ook wel, maar dan is de vorm van "Grote Topics", "Zero tolerance beleid" en de inkomende facturen elke maand. Kansloos.
Op het forum is er censuur van hier tot tokio, maar in de PW kan alles zo lang je maar betaald. Als MaxICT op het punt komt dat ze de rekening niet meer kunnen betalen zijn ze de dag er na uit de PW. Helaas sleept dit al 4 jaar en blijven ze maar overeind, mede door Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Zelf dusver alleen goede ervaring met MAX-ICT gehad, 14TB hd ingekocht, was een prijsfout 150 euro te laag, en alsnog geleverd gekregen en een uur na de bestelling werd de prijs op de website nog aangepast xD

Al het andere gewoon netjes aangekomen, niet binnen 3 dagen maar daar betaal je naar.

Mensen zouden toch moeten weten dat een dozenschuiver die via een andermans magazijn spullen verkoopt afhankelijk is van die partij, en dat door het goedkoop, je service inlevert. Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten zonder ergens concessies te moeten maken.

Ze moeten gewoon blijven, de rankings (sterren) zou voldoende moeten zijn voor de consument om een gedegen beoordeling te maken of ze daar willen inkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door T-Forever op 29-12-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 13:38
[...]

Je zou bijna gaan voorstellen dat men dagelijks even doelloos op wat maxict linkjes moet gaat klikken ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Elm0 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:33:
[...]

Je zou bijna gaan voorstellen dat men dagelijks even doelloos op wat maxict linkjes moet gaat klikken ;)
Daar zou je zelfs een scriptje voor kunnen bouwen, maar dat zou natuurlijk niet zo netjes zijn ;-)
Maar MaxICTvolledig weren lijkt mij niet nodig... De recensies zouden hun werk moeten doen, al zou ik wel het volgende aanraden:
* De kleuren van de sterretjes aanpassen
* Recensies wegen op basis van karma
* Optie om bepaalde shops uit de resultaten/alerts te verwijderen
Dat lijkt mij een correcte oplossing...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Zoveel goede ideeën en verbetervoorstellen.

Wat is er na 4 jaar eigenlijk veranderd ? Enfin, buiten dat T.net er rijker van is geworden en MaxICT ook ...

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Mizitras schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:39:

Wat is er na 4 jaar eigenlijk veranderd ? Enfin, buiten dat T.net er rijker van is geworden en MaxICT ook ...
Zolang mensen die Pricewatch blijven gebruiken, zal er niets veranderen. Ik gebruik die Pricewatch gewoon echt niet meer zolang shops als MacICT erin staan. T.net zou er veel meer mee kunnen verdienen als ze de prijzen omhoog zouden gooien en vermelding in de Privewatch meteen een keurmerk zou worden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImpulZ_28
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:44
Ik gebruik de pw alleen maar om een indicatie van het product te krijgen, voor de rest kijk ik er niet naar.

Maar wat mij verbaasd is dat deze discussie nu immers 4 jaar loopt en dat er nog steeds niks concreet ontwikkeld is om dit te verbeteren terwijl er al op dag 1 van de topic in 2016 een admin een suggestie deed om een shop een kleurtje te geven. Triest dat deze discussie naar 4 jaar nog loopt, geeft alleen maar aan dat het geen prioriteit heeft.

Gr,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gomez12
Mizitras schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:39:

En er klaarblijkelijk ook een heleboel tweakers gewoon perfecte zaken met MaxICT heeft gedaan...
Een MaxICT wordt gewoon door de t.net users net zo beoordeeld als een mediamarkt of een amazon.

Ze staan qua klantwaardering vanuit t.net op grofweg een 360e plaats van 4500 bedrijven, oftewel ze staan gewoon in de top 10% van best beoordeelde shops op t.net.

Kijk, op de een of andere manier raakt MaxICT blijkbaar vaak een gevoelige snaar bij bepaalde mensen, alleen het is niet alsof ze tot de slechtste 10% van shops op t.net behoren oid. De cijfers zijn wat dat betreft ietwat duidelijker dan een topic wat al 4 jaar loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy-chu
T-Forever schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:31:
Zelf dusver alleen goede ervaring met MAX-ICT gehad, 14TB hd ingekocht, was een prijsfout 150 euro te laag, en alsnog geleverd gekregen en een uur na de bestelling werd de prijs op de website nog aangepast xD

Al het andere gewoon netjes aangekomen, niet binnen 3 dagen maar daar betaal je naar.

Mensen zouden toch moeten weten dat een dozenschuiver die via een andermans magazijn spullen verkoopt afhankelijk is van die partij, en dat door het goedkoop, je service inlevert. Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten zonder ergens concessies te moeten maken.

Ze moeten gewoon blijven, de rankings (sterren) zou voldoende moeten zijn voor de consument om een gedegen beoordeling te maken of ze daar willen inkopen.
Ze weten zelf als de beste dat ze een dozenschuiver zijn en dan toch zulke levertijden geven, daar gaan de klachten over.

En heb je wel eens op de site van max gekeken? hoe kan je ze goedkoop noemen?
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter