Tweakers zelf kan mensen hier erg goed bij helpen door ze uit de Pricewatch te knikkeren.Freee!! schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:00:
[...]
Het lezen van dit topic is een goede tweede manier.
Maar dat doet Tweakers niet, want dat levert niet genoeg geld op. Dat ondertussen mensen die hele Pricewatch niet (meer) gebruiken wegens dat soort rotte appels en dat uiteindelijk meer geld kost, hebben de knopentellers nog niet door.Tamerciaga schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:19:
[...]
Tweakers zelf kan mensen hier erg goed bij helpen door ze uit de Pricewatch te knikkeren.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
:fill(white):strip_exif()/f/image/zUJhEXgsi0o9q2I6ETCdGSNa.png?f=user_large)
Over 2 maanden hebben we een feestje omdat dit topic dan alweer 5 4 jaar bestaat

Het zal pas echt een feestje zijn, als we dit topic kunnen begraven (waarschijnlijk twee dagen na de onbezochte begrafenis van de onbetreurde MaxICT).dylan111111 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:28:
[Afbeelding]
Over 2 maanden hebben we een feestje omdat dit topic dan alweer 5 jaar bestaat
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Wil toch even mijn 2 cents vermelden na op dit forum gewezen te zijn door een mede-tweaker.
Wilde de Ubiquity Cube AC hebben en zag dat Max ICT onderaan stond met de hoogste prijs, echter op Google zag ik een link naar MaxICT een goedkopere Cube.
Blijkbaar hebben ze 2 leveranciers.
duur (AC EU ?? versie):
https://maxict.nl/ubiquit...-poe-zwart-p10162804.html
goedkoop (AC versie):
https://maxict.nl/ubiquit...t-poe-zwart-p8269210.html
Anyway, de goedkope besteld waarvan ik wist dat de levertijd 4-7 werkdagen was (stond bij het product aangegeven).
Na bestelling keurig een bevestigingsmailtje en nadien nog een mail mbt de verwachte leverdatum: 27 augustus.
Echter, gisteren , 20-8, een mail dat de Cube verzonden was met DPD, net vandaag ontvangen.
Top dus.
Geen idee, maar voor mij niets aan de hand, goede communicatie ook:
18-8 PayPal betaling ontvangen
18--8 Order xxx in behandeling genomen
19-8 Factuur
19-8 Levertijd :Je bestelling heeft een levertijd van +/- 7 werkdagen. De verwachte leverdatum is 27-08-2020.
20-8 Verzendbericht
21-8 ontvangen
Het is een EU product met o.a. NL aangevinkt , geen idee of het werkt, zal ik vanavond testen
Wilde de Ubiquity Cube AC hebben en zag dat Max ICT onderaan stond met de hoogste prijs, echter op Google zag ik een link naar MaxICT een goedkopere Cube.
duur (AC EU ?? versie):
goedkoop (AC versie):
Anyway, de goedkope besteld waarvan ik wist dat de levertijd 4-7 werkdagen was (stond bij het product aangegeven).
Na bestelling keurig een bevestigingsmailtje en nadien nog een mail mbt de verwachte leverdatum: 27 augustus.
Echter, gisteren , 20-8, een mail dat de Cube verzonden was met DPD, net vandaag ontvangen.
Top dus.
19-8 Factuur
19-8 Levertijd :Je bestelling heeft een levertijd van +/- 7 werkdagen. De verwachte leverdatum is 27-08-2020.
20-8 Verzendbericht
21-8 ontvangen
Het is een EU product met o.a. NL aangevinkt , geen idee of het werkt, zal ik vanavond testen
Het gaat een keer goed, whooptiedoo. Excuseer mijn cynisme maar dit topic gaat niet om de keren dat het goed gaat, maar de uitzonderlijk veelvoorkomende gevallen dat het wel mis gaat. Niet de bedoeling dat het hier een 'MaxICT Discussie en Ervaringen' topic wordt lijkt me, daar zijn de shopreviews voorOpazo schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:02:
Wil toch even mijn 2 cents vermelden na op dit forum gewezen te zijn door een mede-tweaker.
duur (AC EU ?? versie):
goedkoop (AC versie):
Top dus.
19-8 Factuur
20-8 Verzendbericht
21-8 ontvangen
Share and Enjoy!
Vandaag wederom een prijs alert van onze helden van Max-ICT:
pricewatch: Black & Decker BHHV520JF
Levertijd langer dan 4 weken. Zucht. Lekker stunten met lage prijzen terwijl je het niet kan leveren. Kansloze club in mijn ogen.
Levertijd langer dan 4 weken. Zucht. Lekker stunten met lage prijzen terwijl je het niet kan leveren. Kansloze club in mijn ogen.
[ Voor 15% gewijzigd door CPM op 26-09-2020 13:26 ]
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
@CPM 1 op voorraad bij hun leverancier. Dat die in Bulgarije of in een ander Verweggistan land zit en waar ze 1x per maand een vrachtwagen van binnen krijgen maakt dat het 4 weken duurt.
Bij Max moeten ze gewoon keuzes maken: een leverancier die het zo goedkoop kan leveren gebruik je om je voorraad mee aan te vullen. Als je geen voorraad hebt bestel je het bij een leverancier die het wel op tijd kan leveren en adverteer je met de prijs die je in dat geval wilt hebben.
Bij Max moeten ze gewoon keuzes maken: een leverancier die het zo goedkoop kan leveren gebruik je om je voorraad mee aan te vullen. Als je geen voorraad hebt bestel je het bij een leverancier die het wel op tijd kan leveren en adverteer je met de prijs die je in dat geval wilt hebben.
En waar baseer je deze kennis op? Ik monitor al meer dan een jaar dit product bij hen en het is gewoon onzin._JGC_ schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:04:
@CPM 1 op voorraad bij hun leverancier. Dat die in Bulgarije of in een ander Verweggistan land zit en waar ze 1x per maand een vrachtwagen van binnen krijgen maakt dat het 4 weken duurt.
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
Je zit al een jaar op dit product te azen, maar 4 weken levertijd is een probleem?CPM schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:40:
[...]
En waar baseer je deze kennis op? Ik monitor al meer dan een jaar dit product bij hen en het is gewoon onzin.
Nee maar heb dit al vaker bij Max-ICT besteld, en dan blijft het niet leverbaar. Elke keer uitstel etc.Wild Chocolate schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:58:
[...]
Je zit al een jaar op dit product te azen, maar 4 weken levertijd is een probleem?
Is dat niet gewoon een beperking van de Pricewatch-functionaliteit van Tweakers?CPM schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:25:
Vandaag wederom een prijs alert van onze helden van Max-ICT:
Eigenlijk wil je een prijsalert toch alleen ontvangen als je iets binnen een week in huis kunt hebben?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik heb geen kennis van interne processen bij Max, wel bij andere webwinkels. Zoals Max het doet kiezen ze blijkbaar de goedkoopste en schuiven ze de leverdatum steeds op omdat voor 1 artikel niet speciaal een vrachtwagen uit Verweggistan komt. Wat ik daarna omschreef is zoals ze het zouden moeten doen.CPM schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:40:
[...]
En waar baseer je deze kennis op? Ik monitor al meer dan een jaar dit product bij hen en het is gewoon onzin.
Overigens snap ik sowieso niet waarom ze al hun crap in de pricewatch zetten. Wat voor zin heeft het om te adverteren met zooi die je niet vrijwel direct kunt leveren?
Ja dat is inderdaad een vaak terugkerende vraag. Sorteren op prijs maar vervolgens moet ik vier weken wachten tot ik het product in huis heb is inderdaad zwaar onwenselijk. Dit moet beter!Onbekend schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:07:
[...]
Is dat niet gewoon een beperking van de Pricewatch-functionaliteit van Tweakers?
Eigenlijk wil je een prijsalert toch alleen ontvangen als je iets binnen een week in huis kunt hebben?
Dat is al een aantal keer uitgelegd, maar kortom; Tweakers verdient bonkers veel geld met de Pricewatch. Hoe meer clicks, hoe meer geld. De meeste clicks gaan natuurlijk naar de goedkoopste shop (heeeel toevallig Max-ICT). Daarnaast krijgen ze ook waarschijnlijk ook nog affiliate van elke aankoop via de Pricewatch link_JGC_ schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:23:
[...]
Ik heb geen kennis van interne processen bij Max, wel bij andere webwinkels. Zoals Max het doet kiezen ze blijkbaar de goedkoopste en schuiven ze de leverdatum steeds op omdat voor 1 artikel niet speciaal een vrachtwagen uit Verweggistan komt. Wat ik daarna omschreef is zoals ze het zouden moeten doen.
Overigens snap ik sowieso niet waarom ze al hun crap in de pricewatch zetten. Wat voor zin heeft het om te adverteren met zooi die je niet vrijwel direct kunt leveren?
Vanuit Tweakers gezien is het logisch, maar vanuit MaxICT snap ik het niet. Je gooit geld over de balk aan vermeldingen en clicks, klanten die via ideal of creditcard betalen kosten ook geld en dan niks leveren en de boel annuleren.Devaqto schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:05:
[...]
Dat is al een aantal keer uitgelegd, maar kortom; Tweakers verdient bonkers veel geld met de Pricewatch. Hoe meer clicks, hoe meer geld. De meeste clicks gaan natuurlijk naar de goedkoopste shop (heeeel toevallig Max-ICT). Daarnaast krijgen ze ook waarschijnlijk ook nog affiliate van elke aankoop via de Pricewatch link
Maargoed, misschien is het wel goedkoop krediet, je weet het niet.
Oei Oei, de 4de verjaardag van dit topic helemaal gemist!
Heb nog even de shop score en reviews in kaart gebracht vanaf 1 oktober tot nu om te kijken hoe het met onze beste winkel gaat.
(Bij 8 van de 15 sterren is een voldoende)
Voldoende: 2
Onvoldoende: 19
Kijk, dat is nou echt een Tweakers.net goedgekeurde score als ik het verhaal van de afgelopen 4 jaar nog eens teruglees.
Even kijken wat de reviews van die tijd ons vertellen:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De communicatie en de verwachtingen zijn slecht en misleidend. Zelfs na betaling voor een snellere levering, vertraagd de levering met dagen. Excuses heb ik nu meermaals gehad en vind ik te makkelijk. Het lost telkens helemaal niets op
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik denk dat een voorbeeld meer zegt dan mijn mening, de volgende mail heb ik ontvangen van Max ICT een week nadat mijn order is geannuleerd omdat producten niet op voorraad waren.
Uit onze administratie is gebleken u de 1 stuks Logitech K350 RF Draadloos QWERTY Engels Zwart" alsnog naar u is verstuurd, terwijl deze order was geannuleerd en aan u is gerefund.
Bijgaand ontvangt u hiervoor uw deelfactuur ter betaling.
Wat is dit voor een guerilla verkoop strategie. Voor mij in ieder geval nooit meer.
Product besteld. Duurde ontzettend lang voordat die een keer binnen was bij hun, dus heb ik de order geannuleerd voortijdig. Vervolgens komen ze aan met een restockingfee berekenen voor hun 'gemaakte kosten'.
Een rapoo toetsenbord + muis besteld, op de site staat vandaag besteld, morgen in huis. Helaas na tien dagen niets. Daarna verdwijnt mijn order uit de mijn Max ict.
Een ventilator controller besteld, 4 dagen lever tijd beloofd. Na ruim een week contact opgenomen maar niks meer van gehoord, paar dagen later heb ik ze opgebeld en ze gaven de schuld aan de leverancier. Toen is mijn bestelling stopgezet en heb ik ruim 10 dagen moeten wachten op mijn geld terug, nooit meer wat van bestellen!
Levertijd is ronduit lang, producten die op voorraad zijn doen ze gerust een week over om te versturen. 1-3 werkdagen levertijd betekent minimaal 3 werkdagen.
Na een bestelling geplaatst te hebben voor 2 SSDs werd ik ongeveer een week later bericht dat het artikel niet meer leverbaar was en dat ze twee alternatieven voor me hadden. Gezien ik hier niet mee akkoord ging heb ik de bestelling laten annuleren. Annulering akkoord bevonden, geld terug gestort gekregen, en daar zou dit verhaal eigenlijk ophouden... Tot dat ik opeens alsnog de SSDs toegestuurd kreeg. Vervolgens zelf naar Max ICT gebeld of dit vanuit hun was, aan de telefoon te horen gekregen dat dit niet van hun was. Diezelfde avond nog een (geautimatiseerde) mail gehad met daarin 'Oh we hebben de artikelen toch gestuurd, hier is een factuur, gelieve binnen 8 dagen te betalen'. Geen excuus, geen uitleg, niks.
Ik heb aangegeven dat, omdat ik inmiddels al ergens besteld had, de artikelen alleen tegen een korting nog wilde houden, dat ze anders een retourlabel mochten opsturen. Nadat over dit hele verhaal nog eens twee weken is gegaan, onder andere door de langzame reacties van de klantenservice, heb ik eindelijk de artikelen betaald; krijg ik vervolgens geen betalingsbevestiging.
Deze organisatie rammelt van alle kanten en ik zal hier zeker geen zaken meer mee doen.
Oplichting, je besteld een toetsenbord met een US-layout (een normale qwerty die we hier in Nederland gebruiken). Vervolgens sturen ze een toetsenbord op met een DE-layout (Duits toetsenbord). Na contact te hebben gehad met de klantenservice willen ze hem niet opruilen.
Deze webwinkel is zeker GEEN aanrader!
Bestelde product is onbruikbaar in mijn huis door het lage ontvangstsignaal. Ik wil dit product dan ook 1 dag na de levering retourneren en daarvoor zou MAXict mij 40 euro aanrekenen. ronduit belachelijk!
In dit geval kunnen wij het door u ongewenste, geopende en geteste product retour nemen.
Wel zijn wij genoodzaakt hiervoor 40% restockingfee te berekenen.
Drie weken geleden een bestelling (Sennheiser PC 8 USB) geplaatst op hun website. De levertijd was 1-3 werkdagen. Na twee weken niets van ze gehoord. Ik heb contact met ze opgenomen en ze beloofden het te bezorgen binnen 5 werkdagen. Weer een week verder niets gekregen en gehoord. Ik heb toen direct mijn bestelling geannuleerd. Dit hebben ze wel vlot opgepakt. Op dezelfde dag keek ik op hun website en het bleek dat de Sennheiser PC 8 USB twee keer zo duurder is geworden en het was/is ruim op voorraad. Hoogstwaarschijnlijk door de maatregelen omtrent de Corona en het thuiswerken. Triest voor woorden. Nooit meer bestellen bij Max ICT.
Na het plaatsen van een bestelling blijkt de levertijd 5 dagen in plaats van de aangegeven 1-3 dagen. Op de 5e dag geen bericht gehad van verzending en dus ook niets ontvangen. Als reactie op de vraag naar een status update werd geantwoord dat de vraag bij de leverancier neergelegd zou worden. 13 dagen na het plaatsen van de bestelling nog geen steek verder. Ook op de aanvraag om de bestelling te annuleren heb ik nog geen reactie gehad.
Ah, zo kennen we onze vertrouwde Max ICT B.V. dozenschuiver webshop weer.
Heb nog even de shop score en reviews in kaart gebracht vanaf 1 oktober tot nu om te kijken hoe het met onze beste winkel gaat.
Kijk, dat is nou echt een Tweakers.net goedgekeurde score als ik het verhaal van de afgelopen 4 jaar nog eens teruglees.
De communicatie en de verwachtingen zijn slecht en misleidend. Zelfs na betaling voor een snellere levering, vertraagd de levering met dagen. Excuses heb ik nu meermaals gehad en vind ik te makkelijk. Het lost telkens helemaal niets op
Ik denk dat een voorbeeld meer zegt dan mijn mening, de volgende mail heb ik ontvangen van Max ICT een week nadat mijn order is geannuleerd omdat producten niet op voorraad waren.
Uit onze administratie is gebleken u de 1 stuks Logitech K350 RF Draadloos QWERTY Engels Zwart" alsnog naar u is verstuurd, terwijl deze order was geannuleerd en aan u is gerefund.
Wat is dit voor een guerilla verkoop strategie. Voor mij in ieder geval nooit meer.
Product besteld. Duurde ontzettend lang voordat die een keer binnen was bij hun, dus heb ik de order geannuleerd voortijdig. Vervolgens komen ze aan met een restockingfee berekenen voor hun 'gemaakte kosten'.
Een rapoo toetsenbord + muis besteld, op de site staat vandaag besteld, morgen in huis. Helaas na tien dagen niets. Daarna verdwijnt mijn order uit de mijn Max ict.
Een ventilator controller besteld, 4 dagen lever tijd beloofd. Na ruim een week contact opgenomen maar niks meer van gehoord, paar dagen later heb ik ze opgebeld en ze gaven de schuld aan de leverancier. Toen is mijn bestelling stopgezet en heb ik ruim 10 dagen moeten wachten op mijn geld terug, nooit meer wat van bestellen!
Levertijd is ronduit lang, producten die op voorraad zijn doen ze gerust een week over om te versturen. 1-3 werkdagen levertijd betekent minimaal 3 werkdagen.
Na een bestelling geplaatst te hebben voor 2 SSDs werd ik ongeveer een week later bericht dat het artikel niet meer leverbaar was en dat ze twee alternatieven voor me hadden. Gezien ik hier niet mee akkoord ging heb ik de bestelling laten annuleren. Annulering akkoord bevonden, geld terug gestort gekregen, en daar zou dit verhaal eigenlijk ophouden... Tot dat ik opeens alsnog de SSDs toegestuurd kreeg. Vervolgens zelf naar Max ICT gebeld of dit vanuit hun was, aan de telefoon te horen gekregen dat dit niet van hun was. Diezelfde avond nog een (geautimatiseerde) mail gehad met daarin 'Oh we hebben de artikelen toch gestuurd, hier is een factuur, gelieve binnen 8 dagen te betalen'. Geen excuus, geen uitleg, niks.
Ik heb aangegeven dat, omdat ik inmiddels al ergens besteld had, de artikelen alleen tegen een korting nog wilde houden, dat ze anders een retourlabel mochten opsturen. Nadat over dit hele verhaal nog eens twee weken is gegaan, onder andere door de langzame reacties van de klantenservice, heb ik eindelijk de artikelen betaald; krijg ik vervolgens geen betalingsbevestiging.
Deze organisatie rammelt van alle kanten en ik zal hier zeker geen zaken meer mee doen.
Oplichting, je besteld een toetsenbord met een US-layout (een normale qwerty die we hier in Nederland gebruiken). Vervolgens sturen ze een toetsenbord op met een DE-layout (Duits toetsenbord). Na contact te hebben gehad met de klantenservice willen ze hem niet opruilen.
Bestelde product is onbruikbaar in mijn huis door het lage ontvangstsignaal. Ik wil dit product dan ook 1 dag na de levering retourneren en daarvoor zou MAXict mij 40 euro aanrekenen. ronduit belachelijk!
In dit geval kunnen wij het door u ongewenste, geopende en geteste product retour nemen.
Drie weken geleden een bestelling (Sennheiser PC 8 USB) geplaatst op hun website. De levertijd was 1-3 werkdagen. Na twee weken niets van ze gehoord. Ik heb contact met ze opgenomen en ze beloofden het te bezorgen binnen 5 werkdagen. Weer een week verder niets gekregen en gehoord. Ik heb toen direct mijn bestelling geannuleerd. Dit hebben ze wel vlot opgepakt. Op dezelfde dag keek ik op hun website en het bleek dat de Sennheiser PC 8 USB twee keer zo duurder is geworden en het was/is ruim op voorraad. Hoogstwaarschijnlijk door de maatregelen omtrent de Corona en het thuiswerken. Triest voor woorden. Nooit meer bestellen bij Max ICT.
Na het plaatsen van een bestelling blijkt de levertijd 5 dagen in plaats van de aangegeven 1-3 dagen. Op de 5e dag geen bericht gehad van verzending en dus ook niets ontvangen. Als reactie op de vraag naar een status update werd geantwoord dat de vraag bij de leverancier neergelegd zou worden. 13 dagen na het plaatsen van de bestelling nog geen steek verder. Ook op de aanvraag om de bestelling te annuleren heb ik nog geen reactie gehad.
De reden van dit topic is niet dat de service van Max ruk is, maar dat ze hun levertijden niet op orde hebben (zeggen dat iets leverbaar is in de pricewatch terwijl dat niet zo is, vaak met de laagste prijs erbij. Maar leveren kunnen ze niet)dylan111111 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 03:06:
Oei Oei, de 4de verjaardag van dit topic helemaal gemist!![]()
Daarmee verzieken ze de pricewatch en kan je nooit uitgaan van de laagste in de filters.
Share and Enjoy!
Als je de gequote reacties leest zie je dat die daar veelal over gaan.WCA schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:36:
[...]
De reden van dit topic is niet dat de service van Max ruk is, maar dat ze hun levertijden niet op orde hebben (zeggen dat iets leverbaar is in de pricewatch terwijl dat niet zo is, vaak met de laagste prijs erbij. Maar leveren kunnen ze niet)
Daarmee verzieken ze de pricewatch en kan je nooit uitgaan van de laagste in de filters.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat zijn shopreviews. En slechte scores is hoe dan ook geen reden om verwijderd te worden uit de pricewatch. Je kan zelf prima kiezen of je meer wil betalen voor betere service lijkt meHelp!!!! schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:21:
[...]
Als je de gequote reacties leest zie je dat die daar veelal over gaan.
Share and Enjoy!
Het zou daarom handig zijn als je kunt filteren op scores van shops waarvan prijzen worden getoont. Zie ook topic Feature: filteren op winkelbeoordelingWCA schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:25:
[...]
Dat zijn shopreviews. En slechte scores is hoe dan ook geen reden om verwijderd te worden uit de pricewatch. Je kan zelf prima kiezen of je meer wil betalen voor betere service lijkt me
Speel ook Balls Connect en Repeat
Superhandig zou dat zijn, ondertussen zijn we alweer twee jaar verder en is er nog steeds geen filter of iets wat hierin ons gaat helpen. Ze hebben de beoordelingsdata dus dat is het probleem niet.Onbekend schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:36:
[...]
Het zou daarom handig zijn als je kunt filteren op scores van shops waarvan prijzen worden getoont. Zie ook topic Feature: filteren op winkelbeoordeling
We hebben uitgebreid research gedaan naar de filteroptie. De case is klaar om richting development te gaan, want om meerdere redenen zou het heel goed zijn dat je shops kan filteren. Het is nu wachten op plaats op de roadmap, want die zit overvol met een heleboel ook interessante projecten. Het is ondanks de aanwezige data nog best een groot project. Ik heb goede hoop dat we in 2021 tot productie overgaan, maar die garantie kan ik nog niet geven. Ik ben in ieder geval voorstanderdylan111111 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:01:
[...]
Superhandig zou dat zijn, ondertussen zijn we alweer twee jaar verder en is er nog steeds geen filter of iets wat hierin ons gaat helpen. Ze hebben de beoordelingsdata dus dat is het probleem niet.
Hun levertijden zijn niet op orde dus natuurlijk gaan die shopreviews daar over. Dit onderbouwt de hele premisse.WCA schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:25:
[...]
Dat zijn shopreviews. En slechte scores is hoe dan ook geen reden om verwijderd te worden uit de pricewatch. Je kan zelf prima kiezen of je meer wil betalen voor betere service lijkt me

Zucht.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nou, als ik hier als TS wat over mag zeggen: dan vind ik zeer zeker dat de service van Max (goed samengevat als 'ruk' denk ik) de hoofdreden is voor het topic. Dat levertijden niet accuraat zijn is geen reden voor dit soort reviews die je ook nu recent weer ziet. Als ik naar p1 van maxict shopreviews kijk, dan zie ik echt boze medetweakers die zeer gefrustreerd zijn geraakt. Niet omdat iets een paar dagen later binnen is, maar echt van het kaliber 'hier kom ik -nooit- meer'. De aanleiding is inderdaad vaak dat bestellingen gewoon niet lopen, maar de reden waarom mensen zo kolossaal geirriteerd raken is het aanhoudende gelieg en gekonkel en vingerwijzerij en het structureel afspraken niet nakomen.WCA schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:36:
[...]
De reden van dit topic is niet dat de service van Max ruk is, maar dat *knip*
Dit gaat niet over niet-kloppende levertijden:
Op e-mails wordt niet gereageerd, wanneer ik dan eindelijk een reactie krijg wordt mij verteld dat mijn pakket de volgende dag aan zal komen. Waarschijnlijk om me af te poeieren want natuurlijk wordt er de volgende dag niets verzonden. Nog een dag later is de order verdwenen.
Nadat over dit hele verhaal nog eens twee weken is gegaan, onder andere door de langzame reacties van de klantenservice, heb ik eindelijk de artikelen betaald; krijg ik vervolgens geen betalingsbevestiging.Deze organisatie rammelt van alle kanten en ik zal hier zeker geen zaken meer mee doen.
Krijg je 0 reactie en ineens een mail met We hebben je annuleringsverzoek ontvangen en in behandeling genomen. Bij deze bevestigen we de annulering.omdat ik had gevraagd lever mijn product of mijn geld terug krijg ik mijn geld pas terug na 5 dagen waarmee mijn probleem dus alleen maar groter word kansloos bedrijfvoering diep teleurgesteld
Na contact te hebben gehad met de klantenservice willen ze hem niet opruilen.
Triest voor woorden. Nooit meer bestellen bij Max ICT.
Waardeloos, waardeloos, waardeloos. Gewoon allemaal van pagina 1, en dan ben ik nog niet eens bij de bodem ;-) Handig zo'n filteroptie, maar beter zou het zijn, ik blijf bij die mening, om de eigen communityleden niet naar deze organisatie toe te leiden. Het leidt, letterlijk, vooral tot boosheid en frustratie over de shopervaring en dat lijkt me nog steeds haaks staan op de bedoeling van de beste ICT pricewatch van Nederland.
[ Voor 20% gewijzigd door Znorkus op 23-10-2020 20:17 ]
Ik vind de reactie van tweakers.net echt heel erg triest. Dit is een webshop die niet in de pricewatch thuis hoort (mijn menging).
Ze zitten echt tegen het randje van crimineel aan.
Ze hebben de ryzen 9 5900x al een tijdje als preorder op hun site maar die kunnen ze helemaal niet eens leveren maar wel lekker geld binnen harken. En mensen die bestellen kijken daardoor ook niet meer verder bij andere webshops.
En tweakers blijft klanten naar ze toe sturen.
Ook hebben ze alleen maar 1 sterren en toch geeft tweakers ze bijna 3 sterren.
Ze zitten echt tegen het randje van crimineel aan.
Ze hebben de ryzen 9 5900x al een tijdje als preorder op hun site maar die kunnen ze helemaal niet eens leveren maar wel lekker geld binnen harken. En mensen die bestellen kijken daardoor ook niet meer verder bij andere webshops.
En tweakers blijft klanten naar ze toe sturen.
Ook hebben ze alleen maar 1 sterren en toch geeft tweakers ze bijna 3 sterren.
Eén van de grotere problemen is ook dat de hele prijshistorie vd PW qua minimum prijzen van veel gevraagde pc onderdelen volkomen fout is doordat deze shop consequent flink lager zit met hun prijs maar vervolgens niet of nauwelijks levert tegen deze prijs.
Maar blijkbaar is ook dat geen reden voor Tweakers om ze eruit te flikkeren zolang ze maar braaf blijven betalen.
Heb er geen goed woord voor over. Zowel de shop als handelswijze tweakers.
Maar blijkbaar is ook dat geen reden voor Tweakers om ze eruit te flikkeren zolang ze maar braaf blijven betalen.
[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 06-11-2020 17:37 ]
PC Specs
Precies de reden dat ik via pricewatch eerst vergelijk op eigenschappen en dan via Google shopping op prijs.Help!!!! schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:36:
Eén van de grotere problemen is ook dat de hele prijshistorie vd PW qua minimum prijzen van veel gevraagde pc onderdelen volkomen fout is doordat deze shop consequent flink lager zit met hun prijs maar vervolgens niet of nauwelijks levert tegen deze prijs.
Memento mori
Afgelopen maandag nog wat besteld bij Max ICT, meestal filter ik ze eruit, maar ging nu gewoon om 30 euro verschil op 300 euro aan SSD's die ze in eigen magazijn hadden liggen.
Spul dat ze zelf hebben liggen of bij een leverancier die ze goed gekoppeld hebben gaat prima.
Kijk eens naar Central Point en hun shopreviews, die hebben hetzelfde probleem als Max ICT: alles met een stekker eraan kan je bestellen, of en wanneer je het krijgt moet je nog afwachten. Enige verschil is dat Central Point meestal ranzig duur is waardoor het minder opvalt.
Spul dat ze zelf hebben liggen of bij een leverancier die ze goed gekoppeld hebben gaat prima.
Kijk eens naar Central Point en hun shopreviews, die hebben hetzelfde probleem als Max ICT: alles met een stekker eraan kan je bestellen, of en wanneer je het krijgt moet je nog afwachten. Enige verschil is dat Central Point meestal ranzig duur is waardoor het minder opvalt.
Je vindt dat alleen shops met vijf sterren in de PW thuis horen? Dan kan je natuurlijk in het PW overzicht sorteren op aantal sterren, dan ben je al een heel eind.jimmy-chu schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:11:
Ik vind de reactie van tweakers.net echt heel erg triest. Dit is een webshop die niet in de pricewatch thuis hoort (mijn menging).
En wat mij dan stoort: je wijst nu erg naar Tweakers.net, maar kijk eens naar je eigen gedrag? Wat let je om het aantal sterren te kijken en te bedenken "hmmm, tweeëneenhalf, da's niet heel veel"? Of de recensies even bekijken - na de eerste pagina weet je wel genoeg.
Het is aan Tweakers.net om mensen goed te informeren en te zorgen dat informatie goed te vinden is. Het is niet aan Tweakers.net om te bepalen bij welke winkel wij gebruikers mogen bestellen.
2,5 sterren dus. Ik geloof dat minder dan 1 ster ook niet kan.Ook hebben ze alleen maar 1 sterren en toch geeft tweakers ze bijna 3 sterren.
Maar goed, als ik een beetje door de recensies heen kijk zie ik regelmatig drie sterren en soms zelfs vijf sterren uitgedeeld worden. Als je serieus denkt dat het berekenen van het gemiddelde hier fout gaat moet je dat misschien eens zelf controleren.
Is dit een grap?vanaalten schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:44:
[...]
Je vindt dat alleen shops met vijf sterren in de PW thuis horen? Dan kan je natuurlijk in het PW overzicht sorteren op aantal sterren, dan ben je al een heel eind.
En wat mij dan stoort: je wijst nu erg naar Tweakers.net, maar kijk eens naar je eigen gedrag? Wat let je om het aantal sterren te kijken en te bedenken "hmmm, tweeëneenhalf, da's niet heel veel"? Of de recensies even bekijken - na de eerste pagina weet je wel genoeg.
Het is aan Tweakers.net om mensen goed te informeren en te zorgen dat informatie goed te vinden is. Het is niet aan Tweakers.net om te bepalen bij welke winkel wij gebruikers mogen bestellen.
[...]
2,5 sterren dus. Ik geloof dat minder dan 1 ster ook niet kan.
Maar goed, als ik een beetje door de recensies heen kijk zie ik regelmatig drie sterren en soms zelfs vijf sterren uitgedeeld worden. Als je serieus denkt dat het berekenen van het gemiddelde hier fout gaat moet je dat misschien eens zelf controleren.
Het merendeel is zeer negatief, ga anders een pagina terug in dit topic voor een korte overzicht van begin oktober.

Los daarvan heeft Tweakers wel het een en andere geprobeerd maar dat is uiteindelijk wat we nu zien tot niks uitgelopen. Hopelijk dat het filter wat verandering daarin brengt.
Het gaat niet om de sterren want er zijn meer webshop met weinig sterren.vanaalten schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:44:
[...]
Je vindt dat alleen shops met vijf sterren in de PW thuis horen? Dan kan je natuurlijk in het PW overzicht sorteren op aantal sterren, dan ben je al een heel eind.
[...]
2,5 sterren dus. Ik geloof dat minder dan 1 ster ook niet kan.
Het gaat erom dat tweakers een winkel in de pricewatch laat die bewezen een slechte bedrijfsvoering heeft.
Er zijn dus hele groepen tweakers die het daarmee eens zijn.
Ze verkopen videokaarten voor scalper prijzen, de voorraad aanwijzing klopt van geen kanten, terug betalingen gaan niet goed, ze verkopen producten die ze niet eens hebben. Ga zo maar door tweakers forum staat vol met klachten. En op zich kunnen fouten gebeuren maar dit is al jaren aan de gangen geen verbetering.
Het gaat er niet eens om dat ze een slechte shop zijn, daar zijn er meer van, maar dat ze de PW en statistieken compleet verzieken door consequent bovenaan te gaan staan met de laagste prijzen terwijl ze vrijwel nooit voor die prijzen leveren.
Die gasten lachen zich helemaal gek dat tweakers zie hiermee al jaren weg laat komen.
Die gasten lachen zich helemaal gek dat tweakers zie hiermee al jaren weg laat komen.
PC Specs
Verwijderd
Wat is slechte bedrijfsvoering? Ze bestaan nog steeds, dus blijkbaar werkt hun systeem in dat opzicht wel.jimmy-chu schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:03:
[...]
Het gaat niet om de sterren want er zijn meer webshop met weinig sterren.
Het gaat erom dat tweakers een winkel in de pricewatch laat die bewezen een slechte bedrijfsvoering heeft.
Ze verkopen videokaarten voor scalper prijzen, de voorraad aanwijzing klopt van geen kanten, terug betalingen gaan niet goed, ze verkopen producten die ze niet eens hebben. Ga zo maar door tweakers forum staat vol met klachten. En op zich kunnen fouten gebeuren maar dit is al jaren aan de gangen geen verbetering.
En ondanks jaren aan topics met waarschuwingen en (deels terecht) geklaag, pagina's vol met reviews... bestellen mensen er gewoon nog steeds en verwachten ze nog steeds dat ze gegarandeerd dat nieuwe populaire artikel binnen 2 werkdagen in huis hebben voor een absolute bodemprijs. Ik weet het niet hoor...
Een Tweakers pricewatch vermelding moet juist geen keurmerk achtige iets worden. Het moet zoveel mogelijk een objectieve weergave van aanbod bij een webshop zijn, zonder daar een oordeel over te vellen. Dan kun je zelf aan de hand van reviews (al dan niet op Tweakers) en je eigen ervaringen bepalen of je daar iets besteld.
Misschien is het dan beter om te zoeken naar manieren om bijv. de invloed van uitschieters op je statistieken te beperken.
Ik zie tweakers een beetje als een veilige thuishaven, misschien is dat het probleem.
Ik ga ook liever naar vraag en aanbod dan naar marktplaats.
Maar dat komt meer door de mede tweakers dan door tweakers zelf (daar kom ik dan steeds meer achter).
Ik ga ook liever naar vraag en aanbod dan naar marktplaats.
Maar dat komt meer door de mede tweakers dan door tweakers zelf (daar kom ik dan steeds meer achter).
zat laatst op pepper, zelfs daar was max ict bekend als 'laat maar zitten' en 'ga je nooit ontvangen'.
Ik raak niks aan wat ook maar iets met max ict te maken heeft.
Ik raak niks aan wat ook maar iets met max ict te maken heeft.
Ik ben een beetje verbaasd over dit topic.
Doe al jaren zaken met die lui.
Meeste van hun apparatuur komt uit en via Duitsland.
Dat levert regelmatig voordelen op.
Ja
Levertijden zijn niet exact en lopen regelmatig op
RMA afhandeling is ook niet altijd om over naar huis te schrijven.
Maar met dat in je achterhoofd vervult MAX ICT zeker een functie en een alternatief voor bepaalde leveringen.
3 van de 5 sterren krijgen ze van mij zeker en meestal 4 van de 5.
Ja
Maar met dat in je achterhoofd vervult MAX ICT zeker een functie en een alternatief voor bepaalde leveringen.
Tsja, zo ken ik er nog wel een. "Goedkoopste Antivirus" handelt gewoon bewezen in schimmige keys voor diverse software, verkoopt dezelfde keys meerdere malen en geeft bij klachten geen gehoor. Zo ben ik voor Office 2013 voor ruim 200 euro de boot ingegaan, want toen ik na een jaar of twee mijn machine opnieuw installeerde, meldde Microsoft dat de key te vaak gebruikt was. Een mail hierover naar Tweakers bood ook geen soelaas.jimmy-chu schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:03:
[...]
De vele (gesponsorde? En door nieuwe accounts geplaatste) reviews zorgen ervoor dat ze met genoeg sterren worden weergegeven, dus ze kunnen vrolijk blijven doorgaan met hun malafide praktijken.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik heb er even doorheen gekeken - had ik al geschreven - en ja, veel 1-sterren. En ook wel een paar hogere. En het zou mij niet verbazen als ze (MaxICT) af en toe een actie doen, mensen oproepen reviews te maken om kans te maken op een prijs of zo, dus zou mij niet verbazen als je wanneer je over langere tijd gaat kijken, de 2,5 sterren gewoon een kloppend gemiddelde is.dylan111111 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:55:
Het merendeel is zeer negatief, ga anders een pagina terug in dit topic voor een korte overzicht van begin oktober.
Ik ga er echt van uit dat de devs bij Tweakers wel kans zien een kloppend gemiddelde te berekenen uit de vele reviews hier. Als jij denkt dat het niet klopt: onderbouw dat dan - en niet met 'kijk naar de laatste pagina', maar tel het totaal van afgelopen jaar eens bij elkaar en bereken dan het gemiddelde. Ja, dat is flink wat werk, maar zonder onderbouwing liever geen statements maken dat het gemiddelde niet klopt.
JA! Precies dat! En dat is overduidelijk voor iedereen die de moeite neemt om even een paar recensies te bekijken. Even twee keer meer klikken en een minuut tijd spenderen is al genoeg.jimmy-chu schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:03:
Zelf geen moeite doen om die 2,5 ster te checken, maar wel hier klagen dat Tweakers.net geen moeite doet om snelle kopers te beschermen.
De juiste discussie is volgens mij veel meer: "hoe kan ik webshops X, Y en Z filteren in alle PW overzichten die ik krijg?". Die discussie loopt al en volgens mij staat dat al op de dev-planning.
Ik kan dit beamen, MaxICT heeft een enorm assortiment en zitten qua prijs vaak scherp. Ook zijn ze vaak een van de eersten waar een product te vinden is op de site in het geval van iets minder gangbare artikelen.boyette schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 01:12:
Ik ben een beetje verbaasd over dit topic.
Ja
Het is niet de shop waar je met zekerheid de volgende dag iets in huis hebt, maar ik vind hun manier van aangeven van voorraad best handig. (x bij ons, x bij leverancier, etc)
Heb ook wel eens een RMA gehad en dat verliep best goed.
Al met al, gewoon goed opletten wat erbij staat qua levering en hoe laat je besteld op de dag. Dan is de volgende dag in huis prima mogelijk.
Ook verzenden ze niet met PostNL (wel DPD en GLS), scheelt iets vaker een extra dagje zo lijkt het.
Als je enigszins het topic volgt, weet je dat het niet gaat om een dagje. Het gaat om 'binnen 1-3 werkdagen' om vervolgens na wekenlang wachten en blijven bellen te horen gaat krijgen dat het helemaal niet gaat komen. En als je niet zelf contact opneemt, is het ook niet alsof ze jou proactief gaan informeren. Hun voorraadindicatie, hun prijzen in de pricewatch kloppen gewoon heel vaak niet. Gewoon irritant en het verziekt de pricewatch.Navi schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:46:
[...]
Ik kan dit beamen, MaxICT heeft een enorm assortiment en zitten qua prijs vaak scherp. Ook zijn ze vaak een van de eersten waar een product te vinden is op de site in het geval van iets minder gangbare artikelen.
Het is niet de shop waar je met zekerheid de volgende dag iets in huis hebt, maar ik vind hun manier van aangeven van voorraad best handig. (x bij ons, x bij leverancier, etc)
Heb ook wel eens een RMA gehad en dat verliep best goed.
Al met al, gewoon goed opletten wat erbij staat qua levering en hoe laat je besteld op de dag. Dan is de volgende dag in huis prima mogelijk.
Ook verzenden ze niet met PostNL (wel DPD en GLS), scheelt iets vaker een extra dagje zo lijkt het.
Share and Enjoy!
Zelf begrijp ik beide kampen wel. Als ik moest kiezen: wel of geen MaxICT in de pricewatch dan neig ik toch naar de variant waarbij ze wel in de pricewatch blijven. Immers op basis van de reviews kun je zelf beslissen of je zaken met ze wilt doen. Daarnaast kijk ik soms bewust bij MaxICT omdat ze regelmatig iets kunnen leveren waarbij de prijs de doorslaggevende factor is.
Nu is hier al een keer gevraagd naar een optie om webwinkels weg te kunnen filteren. De kans dat die feature er gaat komen lijkt mij erg klein. Ikzelf heb eigenlijk meer de behoefte aan een omgekeerd filter. Alleen de webwinkels kunnen filteren die je wel wilt zien. Ik heb vaak de behoefte om maar enkele shops te zien. Soms wil ik alleen winkels zien die het direct kunnen leveren. Soms wil ik alleen specifieke winkels zien. Soms wil ik alles zien. Ik heb zelf niet zo vaak de behoefte om 1 specifieke winkel niet te zien.
Nu is hier al een keer gevraagd naar een optie om webwinkels weg te kunnen filteren. De kans dat die feature er gaat komen lijkt mij erg klein. Ikzelf heb eigenlijk meer de behoefte aan een omgekeerd filter. Alleen de webwinkels kunnen filteren die je wel wilt zien. Ik heb vaak de behoefte om maar enkele shops te zien. Soms wil ik alleen winkels zien die het direct kunnen leveren. Soms wil ik alleen specifieke winkels zien. Soms wil ik alles zien. Ik heb zelf niet zo vaak de behoefte om 1 specifieke winkel niet te zien.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Agree. Ik heb zelf vorig jaar ook een keer bij hun gekocht, wetende dat hun reputatie slecht is maar voor het product dat ik wilde hebben scheelde de prijs toch aanzienlijk. wel als bewijs screenshots gemaakt van hun website en van de pricewatch. Had zelfs al een template gedownload om ze te sommeren om te leveren tegen prijs op website (was laag, maar ookweer niet zo dat het drukfoutje was).Twazerty schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:30:
Zelf begrijp ik beide kampen wel. Als ik moest kiezen: wel of geen MaxICT in de pricewatch dan neig ik toch naar de variant waarbij ze wel in de pricewatch blijven. Immers op basis van de reviews kun je zelf beslissen of je zaken met ze wilt doen. Daarnaast kijk ik soms bewust bij MaxICT omdat ze regelmatig iets kunnen leveren waarbij de prijs de doorslaggevende factor is.
Gelukkig werd er gewoon geleverd tegen vast gestelde prijs & binnen de aangegeven levertijd maar was wel een bewust risico dat ik had genomen (en voorzorgsmaatregelen genomen juist dankzij de negatieve reviews).
Dus ook bedrijven met slechte review mogen wat mij betreft in de Pricewatch blijven.
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Ik denk ook wel dat het per specifiek geval verschilt. Zelf doe ik best veel bestellingen bij Max ICT, waarvan het gros zakelijk van aard zijn. Dit heeft dan vooral invloed op de grootte van de bestellingen en frequentie en - afhankelijk van grootte en frequentie - ook op de pre en aftersales. Als ik kijk naar 2020 heb ik echter maar 1(!) keer een moment gehad dat ik niet geleverd kreeg op een tijd dat ik het nodig was.
Al met al, het kan dus toch wel
Al met al, het kan dus toch wel
Een standaard GoTter ;)
Wel opvallend dat er ineens positieve en opkomende reacties zijn voor deze partij. Krijgen jullie een waardebon ofzo?
Dat lijkt me vrij normaal bij een gezond bedrijf.Devaqto schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:10:
Wel opvallend dat er ineens positieve en opkomende reacties zijn voor deze partij. Krijgen jullie een waardebon ofzo?
Verwijderd
Ik vind de "kruistocht" die mensen uit rancune tegen zo'n shop voeren juist opvallend. Je bestelt willens en wetens iets bij een shop waarvan je in de reviews direct kunt zien dat ze niet altijd kunnen leveren en geen fantastische service verlenen (zie je ook terug in de prijs). Maar uiteindelijk krijg je je product, of je geld terug.Devaqto schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:10:
En dan moet Tweakers die kruistocht maar faciliteren door die specifieke shop maar te gaan weren. Nou, anderen weten wel met de werkwijze van MaxICT om te gaan en bestellen er dus gewoon. Wij bestellen zakelijk bij ze en dat gaat over het algemeen prima. Natuurlijk kunnen ze bij ons soms ook iets niet leveren en moeten we uitwijken naar een alternatief, maar dat accepteren we gewoon. Privé heb ik er ook weleens wat besteld. Dat ging zelfs om een refurb die via verschillende kanalen aangeboden werd. En daar heb ik ook over moeten bellen en mailen, want de goedkoopste aanbieder kon voorlopig niet leveren. Ik ken de reputatie van MaxICT, dus ik wist dat dit kon gebeuren. Ik moest wat bijleggen (niet veel) en heb het product toen gewoon met een kleine vertraging ontvangen.
En als ik iets heel graag zsm in huis wil hebben.... dan bestel ik ergens anders en betaal ik iets meer.
*knip*
Als je niets zinnigs toe te voegen hebt aan de discussie, reageeer dan niet.
Als je niets zinnigs toe te voegen hebt aan de discussie, reageeer dan niet.
[ Voor 89% gewijzigd door Orion84 op 10-11-2020 10:02 ]
Mensen begrijpen het denk ik niet helemaal. We zeggen niet dat maxict weg moet omdat hij nooit levert.
Als iemand in de vraag en aanbod 3 keer levert maar iemand anders oplicht voor 2000 euro word hij gewoon geblokkeerd.(is een voorbeeld zeg niet dat Max ICT mensen oplicht voor geld)
Dus berichten met ik heb er vorige week besteld en me pakketje gewoon geleverd gekregen, slaan helemaal nergens op want ik heb er ook iets besteld en heb hem ook geleverd gekregen.
Het gaat om systematisch hun voorraad systeem niet op order hebben. Vaak sjoemelen met hun prijzen en dan toch niet leveren. Het gaat erom dat ze veel lok tactieken hebben maar niet leveren, zoals het aanbieden van een ryzen 9 5900x en het niet kunnen leveren, ze weten niet eens of ze hem krijgen.
Dus dat jij je fan hebt gekregen die je daar gister hebt besteld dat geloven we best maar daar gaat deze forum post niet over. En het feit dat alle goede reviews eindigen in “iedereen hier weet hoe ze moeten omgaan met maxict” zegt voor mij genoeg.
Er hoort geen speciale werkwijze te zijn bij een webshop vanuit de klant.
Als iemand in de vraag en aanbod 3 keer levert maar iemand anders oplicht voor 2000 euro word hij gewoon geblokkeerd.(is een voorbeeld zeg niet dat Max ICT mensen oplicht voor geld)
Dus berichten met ik heb er vorige week besteld en me pakketje gewoon geleverd gekregen, slaan helemaal nergens op want ik heb er ook iets besteld en heb hem ook geleverd gekregen.
Het gaat om systematisch hun voorraad systeem niet op order hebben. Vaak sjoemelen met hun prijzen en dan toch niet leveren. Het gaat erom dat ze veel lok tactieken hebben maar niet leveren, zoals het aanbieden van een ryzen 9 5900x en het niet kunnen leveren, ze weten niet eens of ze hem krijgen.
Dus dat jij je fan hebt gekregen die je daar gister hebt besteld dat geloven we best maar daar gaat deze forum post niet over. En het feit dat alle goede reviews eindigen in “iedereen hier weet hoe ze moeten omgaan met maxict” zegt voor mij genoeg.
Er hoort geen speciale werkwijze te zijn bij een webshop vanuit de klant.
Ik zit toch ook op het front dat Tweakers een neutrale pricewatch moet hebben, en de user reviews mogen spreken of jij als klant bepaalt er te bestellen of niet. Duidelijke scams mogen verwijderd worden, maar MaxICT is primair een slechte webshop, dus die mag er tussen staan. Aan jou of je alle ervaringen van de negatieve reviews wilt riskeren of niet. Ik heb het zelf maar 1x gedaan omdat de prijs echt goed was, en dat wel wilde lopen, verder blijf ik er ook weg. Anders had ik het niet geweten, dus dan liever zo.
Ja precies, er is ineens een discussie ontstaan of MaxICT geweigerd moet worden omdat ze een slechte shop zouden zijn, maar de discussie is ontstaan omdat ze actief en bewust de pricewatch onbruikbaarder maken voor alle gebruikers van tweakers. Of je er nou besteld of niet maakt niet uit.jimmy-chu schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:58:
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik zou het zelfs nog sterker vertellen, wmb mogen ook de duidelijke scams in de pricewatch komen.
Ik lees liever in de pricewatch dat iets een slechte winkel is, dan dat ik geen review van die winkel kan vinden.
Ik denk dat voor de meeste mensen het probleem is dat de pricewatch niet een snelbediening is waar je simpelweg de bovenste kan aanklikken, je moet eerst gaan bekijken wat de ervaringen met de door jou gekozen winkel zijn en dan kan je besluiten om het wel of niet te doen.
De grote grap vind ik juist dat doordat wat de meeste mensen zeggen (pagina 1 is al compleet bagger) dat het geen probleem is om maxict erin te laten staan
Ik lees liever in de pricewatch dat iets een slechte winkel is, dan dat ik geen review van die winkel kan vinden.
Ik denk dat voor de meeste mensen het probleem is dat de pricewatch niet een snelbediening is waar je simpelweg de bovenste kan aanklikken, je moet eerst gaan bekijken wat de ervaringen met de door jou gekozen winkel zijn en dan kan je besluiten om het wel of niet te doen.
De grote grap vind ik juist dat doordat wat de meeste mensen zeggen (pagina 1 is al compleet bagger) dat het geen probleem is om maxict erin te laten staan
Op de foutieve prijzen na (van producten die ze wellicht ooit kunnen leveren als de maanstand juist is op de 29e februari, mits besteld tussen 04.33 en 04.35). Klopt gewoon weinig van, wat vooral irritant is als je minder gangbaar spul zoekt. Dat ze erin mogen blijven staan ben ik het wel mee eens, maar breng je zaakjes op orde of laat mij filteren bij welke shops ik wil vergelijken.Gomez12 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:00:
Ik zou het zelfs nog sterker vertellen, wmb mogen ook de duidelijke scams in de pricewatch komen.
Dat is enkel een probleem als je blind bovenaan klikt.Dagion schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:22:
[...]
Op de foutieve prijzen na (van producten die ze wellicht ooit kunnen leveren als de maanstand juist is op de 29e februari, mits besteld tussen 04.33 en 04.35). Klopt gewoon weinig van, wat vooral irritant is als je minder gangbaar spul zoekt.
Orde op zaken brengen kan t.net niets aan doen en filteren, tja dat willen de t.net klanten niet.Dat ze erin mogen blijven staan ben ik het wel mee eens, maar breng je zaakjes op orde of laat mij filteren bij welke shops ik wil vergelijken.
En als je iets binnen een bepaald budget zoekt. Tweakers zou natuurlijk enige druk kunnen uitoefenen zodat ze hun zaakjes op orde maken, maar ik snap het wel. Die handvol klagende Tweakers betalen geen salarissen, clicks welGomez12 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:28:
[...]
Dat is enkel een probleem als je blind bovenaan klikt.
[...]
Orde op zaken brengen kan t.net niets aan doen en filteren, tja dat willen de t.net klanten niet.
Ik bestel toch bij mijn vaste shops, is makkelijker om die in een oogopslag te kunnen vergelijken maar als je betaalt om gezien te worden ben je daar op tegen natuurlijk. Filteren op score zou al helpen, mooie stimulans voor shops om hoog te scoren..
Toch staat het wel op de roadmap:Gomez12 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:28:
Orde op zaken brengen kan t.net niets aan doen en filteren, tja dat willen de t.net klanten niet.
Bart Zoetmulder in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"
@Bart Zoetmulder , "Ik heb goede hoop dat we in 2021 tot productie overgaan, maar die garantie kan ik nog niet geven." - valt er iets meer over te zeggen wanneer we dit kunnen verwachten? Er wordt al zo lang om gevraagd dat ik, hypothetisch, "eind 2021" wel erg sneu zou vinden en veel liever "begin 2021" zou horen.
Ik had beter moeten weten... Systeempje aan het bouwen en dacht er leuk een https://tweakers.net/pric...en-5-pro-4650g-boxed.html in te steken. Max ICT was de enige webshop die hem op stock had en ik dacht boxed: wat kunnen ze nou aan een boxed processor verkloten.
Nou, best veel dus:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KZKdoqazgpbMVAWcvAwRTqWa.jpg?f=user_large)
Niets "boxed", gewoon een CPU zonder enige vorm van beveiliging in een anti statisch zakje in de doos van een CPU koeler gepropt. Met als resultaat verbogen pootjes. Lekker dus.
Eens kijken of we dit opgelost kunnen krijgen met deze club. Ze zitten hier niet zo ver vandaan, dus hopelijk kunnen we iets regelen qua omruiling zodat ik mijn systeem af kan bouwen.
In ieder geval blij dat ik met Paypal betaald heb, dat kan een aardige stok achter de deur zijn.
Maar met mijn domme hoofd iets te makkelijk over de 2 1/2e ster gekeken die ook nog groen gekleurd is. Kijkend naar de recensies vraag ik me af hoe ze nog aan die 2,5 ster komen...
* TFHfony gaat zich even in een hoekje zitten schamen...
Nou, best veel dus:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KZKdoqazgpbMVAWcvAwRTqWa.jpg?f=user_large)
Niets "boxed", gewoon een CPU zonder enige vorm van beveiliging in een anti statisch zakje in de doos van een CPU koeler gepropt. Met als resultaat verbogen pootjes. Lekker dus.
Eens kijken of we dit opgelost kunnen krijgen met deze club. Ze zitten hier niet zo ver vandaan, dus hopelijk kunnen we iets regelen qua omruiling zodat ik mijn systeem af kan bouwen.
In ieder geval blij dat ik met Paypal betaald heb, dat kan een aardige stok achter de deur zijn.
Maar met mijn domme hoofd iets te makkelijk over de 2 1/2e ster gekeken die ook nog groen gekleurd is. Kijkend naar de recensies vraag ik me af hoe ze nog aan die 2,5 ster komen...
* TFHfony gaat zich even in een hoekje zitten schamen...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Heel feitelijk gezien staat deze nog niet op de roadmap, maar research is gedaan en dus nu moeten we bepalen of en wanneer ie op de roadmap komt. Je kunt je voorstellen dat er al flink wat ontwikkelingen op de roadmap staan en nog -tig meer wachten op een plekje. Aangezien dit een wens is die langgekoesterd is door velen van jullie denk ik dat de kans dat we deze gaan oppakken vrij groot is. Garanties ga ik daar niet op geven, dat kan ik simpelweg niet.vanaalten schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:22:
[...]
Toch staat het wel op de roadmap:
Bart Zoetmulder in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"
@Bart Zoetmulder , "Ik heb goede hoop dat we in 2021 tot productie overgaan, maar die garantie kan ik nog niet geven." - valt er iets meer over te zeggen wanneer we dit kunnen verwachten? Er wordt al zo lang om gevraagd dat ik, hypothetisch, "eind 2021" wel erg sneu zou vinden en veel liever "begin 2021" zou horen.
Wellicht valt het allemaal wel mee qua service: In principe mag ik straks langskomen om de boel om te ruilen. Dat zou best OK zijn.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Waar staat op de maxICT pagina dat dit een boxed exemplaar zou zijn?TFHfony schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:12:
Ik had beter moeten weten... Systeempje aan het bouwen en dacht er leuk een https://tweakers.net/pric...en-5-pro-4650g-boxed.html in te steken. Max ICT was de enige webshop die hem op stock had en ik dacht boxed: wat kunnen ze nou aan een boxed processor verkloten.
Ik bedoel het is allemaal heel leuk om maxICT als schuldige aan te wijzen, maar voor hetzelfde geld is de t.net omschrijving fout.
Want ook bij Megekko zie ik nergens iets staan van boxed.
En bij maxICT zie ik dat ze ook boxed varianten gewoon zo duidelijk aanduiden.
Ik zou toch echt zeggen : Kijk eens wat zorgvuldiger bij de winkel naar wat je bestelt. En ga niet blind af op de omschrijving die een aggregator (/t.net) hanteert.
Nou... bij mijn weten is MaxICT (en elk ander bedrijf die in de Pricewatch staat) zelf verantwoordelijk voor de koppeling van de producten in de Pricewatch. Wat nader onderzoek leert mij ook dat deze hele CPU inderdaad niet in een boxed versie bestaat. En ja, dat had ik inderdaad wel van te voren mogen uitzoeken. Net zoals dat ik eigenlijk ook beter naar de shoprecensies had moeten kijken ipv vluchtig af te gaan op het groene kleurtje en de 2,5 ster.Gomez12 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:26:
[...]
Waar staat op de maxICT pagina dat dit een boxed exemplaar zou zijn?
Ik bedoel het is allemaal heel leuk om maxICT als schuldige aan te wijzen, maar voor hetzelfde geld is de t.net omschrijving fout.
Ik zou toch echt zeggen : Kijk eens wat zorgvuldiger bij de winkel naar wat je bestelt. En ga niet blind af op de omschrijving die een aggregator (/t.net) hanteert.
Maar dan geldt nog steeds dat je een CPU niet op deze manier verpakt/verstuurd. Er zit geen plastic oid omheen: De CPU is kaal in het zakje gewikkeld, in de doos bij de koeler gestoken en dichtgedrukt, waarbij een aantal pootjes verbogen is. Dat staat los van Tray/Boxed, maar is sowieso not done.
Maar goed, ze lijken goed mee te werken om voor een omruiling te zorgen. Ook netjes te woord gestaan, dus... hopelijk komt het allemaal goed straks.
In theorie wel, in de praktijk weet ik dat eigenlijk nog niet zo zeker...TFHfony schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:34:
[...]
Nou... bij mijn weten is MaxICT (en elk ander bedrijf die in de Pricewatch staat) zelf verantwoordelijk voor de koppeling van de producten in de Pricewatch.
T.net zal zelf een database bijhouden met SKU's en kenmerken en plaatjes etc zodat je juist shops kan vergelijken en niet elke shop een eigen SKU creeert met een net iets andere omschrijving.
En de shop zal dan enkel via ean-code oid naar die database kunnen koppelen.
En met de assortimenten die webshops hebben, tja dan wordt er niet artikel voor artikel (/letter voor letter) gekeken of de omschrijving in de T.net database wel goed is, dan is een match een match (totdat er iemand over valt zoals jij nu).
Zeker als er zoals jij zegt helemaal geen boxed variant is, dan vind ik het toch echt wel een aggregator fout en in mindere mate een shop-fout.
Alleen die aggregators die schuiven de verantwoordelijkheid heel makkelijk van zich af met dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor de koppeling in de pricewatch...
Hier wat mij betreft wel een kans voor Tweakers voor wat betere UX.TFHfony schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:34:
[...]
Net zoals dat ik eigenlijk ook beter naar de shoprecensies had moeten kijken ipv vluchtig af te gaan op het groene kleurtje en de 2,5 ster.
Even vluchtig in GIMP gedaan dus excuse the pixels

Om het helemaal af te maken, een "Tweakers Excellent" badge voor shops met 5/5 (en een minimum aantal reviews).
@crisp
Imiddels goed geholpen (of ga je er voor sluitingstijd nog langs)?TFHfony schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:34:
[...]
Nou... bij mijn weten is MaxICT (en elk ander bedrijf die in de Pricewatch staat) zelf verantwoordelijk voor de koppeling van de producten in de Pricewatch. Wat nader onderzoek leert mij ook dat deze hele CPU inderdaad niet in een boxed versie bestaat. En ja, dat had ik inderdaad wel van te voren mogen uitzoeken. Net zoals dat ik eigenlijk ook beter naar de shoprecensies had moeten kijken ipv vluchtig af te gaan op het groene kleurtje en de 2,5 ster.
Maar dan geldt nog steeds dat je een CPU niet op deze manier verpakt/verstuurd. Er zit geen plastic oid omheen: De CPU is kaal in het zakje gewikkeld, in de doos bij de koeler gestoken en dichtgedrukt, waarbij een aantal pootjes verbogen is. Dat staat los van Tray/Boxed, maar is sowieso not done.
Maar goed, ze lijken goed mee te werken om voor een omruiling te zorgen. Ook netjes te woord gestaan, dus... hopelijk komt het allemaal goed straks.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik zou eigenlijk na 17:00 nog even langs gaan, maar de nieuwe CPU wordt vanavond nog thuis geleverd. Alle keren uitermate correct en vriendelijke te woord gestaan door een dame van de klantenservice. Dus hoewel ik over de verzending/verpakking niet te spreken ben, zou het zo maar kunnen dat ik straks in de shopreview 5 sterren moet geven voor de aftersales als alles gaat zoals verwacht.Michael Knight schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:21:
[...]
Imiddels goed geholpen (of ga je er voor sluitingstijd nog langs)?
/edit/
Ik kan niet anders zeggen dan dat ze dit netjes hebben opgelost. De nieuwe CPU zat netjes verpakt en de pinnetjes zaten in een beschermend anti statisch schuim. De PC staat nu zijn nieuwe BIOS te flashen en ik ga zo Windows installeren.
Morgen de oude CPU retour.
[ Voor 18% gewijzigd door TFHfony op 11-11-2020 21:10 ]
Daar is, eventueel, al een workaround voor. Middels custom CSS en custom css snippet: Review sterrenkleurtjes (rood/geel/oranje/groen/donkergroen) krijg je soortgelijke kleurtjes voor de sterren.danslo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:30:
[...]
Hier wat mij betreft wel een kans voor Tweakers voor wat betere UX.
Even vluchtig in GIMP gedaan dus excuse the pixels![]()
[Afbeelding]
Om het helemaal af te maken, een "Tweakers Excellent" badge voor shops met 5/5 (en een minimum aantal reviews).
[Afbeelding]
@crisp
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Met alle research wat ze hier aanraden begrijp ik niet eens meer waarom jullie de pricewatch gebruiken.
Ik begrijp dat mensen research moeten doen voordat ze iets kopen.
Maar niet iedereen doet dat en niet iedereen heeft daar zin in bij elke aankopen.
Tweakers heeft een goede naam opgebouwd vanaf vroeger en zou verwachten dat ze mensen niet naar zulke webshops doorverwijzen.
Ook iedereen die tweakers neutraal wilt zien dat is het sws niet want niet alle winkels komen voor in de pricewatch. Ik zou tweakers liever de zelfde houding zien hebben als in vraag en aanbod.
Ik begrijp dat mensen research moeten doen voordat ze iets kopen.
Maar niet iedereen doet dat en niet iedereen heeft daar zin in bij elke aankopen.
Tweakers heeft een goede naam opgebouwd vanaf vroeger en zou verwachten dat ze mensen niet naar zulke webshops doorverwijzen.
Ook iedereen die tweakers neutraal wilt zien dat is het sws niet want niet alle winkels komen voor in de pricewatch. Ik zou tweakers liever de zelfde houding zien hebben als in vraag en aanbod.
Je moet hierbij altijd naar het EAN kijkenGomez12 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:26:
[...]
Waar staat op de maxICT pagina dat dit een boxed exemplaar zou zijn?
EAN codes... weet je hoeveel fouten daarin gemaakt worden?boyette schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:42:
[...]
Je moet hierbij altijd naar het EAN kijken
Als ik iets geleerd heb van tig jaar producten importeren van diverse leveranciers voor een klant van me, dan is het dat EAN codes nooit 100% correct zijn.
Zeker bij Max ICT, die een flink aantal leveranciers gekoppeld heeft, zal de EAN niet altijd kloppen.
Maargoed, dit betreft een boxed product die officieel blijkbaar niet bestaat. Tweakers krijgt dat ding binnen via unsorted omdat 2 shops dat ding aanbieden, iemand uit de community voegt dat ding toe en geeft aan dat ie boxed is en vervolgens staat het zo in de pricewatch.
Je bedoelt dat systeem wat technisch heel mooi in elkaar lijkt te zitten, maar praktisch door niemand goed gehanteerd wordt en implementatie gaten van hier tot tokio bevat...boyette schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:42:
[...]
Je moet hierbij altijd naar het EAN kijken
Dit is bijv zo'n leuk randgevalletje, volgens EAN-regels moet het product op zichzelf een code krijgen, alleen of je dan een aparte ean-code per verpakking moet hanteren dat is vrije interpretatie.
EAN is gewoon een systeem met allerlei haken en ogen, waardoor in de praktijk de meeste echt grote partijen simpelweg een eigen systeem hanteren.
Omdat de pricewatch een tool is die veel uitgebreider te gebruiken is als enkel snel bestel systeem.jimmy-chu schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:33:
Met alle research wat ze hier aanraden begrijp ik niet eens meer waarom jullie de pricewatch gebruiken.
Dat is toch ook geen ramp, alleen je krijgt dan zo af en toe te maken met de gevolgen van geen research doen, dat is gewoon een eigen keus.Ik begrijp dat mensen research moeten doen voordat ze iets kopen.
De grote grap is dus wat zijn "zulke webshops" want maxICT heeft toch 2,5 sterren. Oftewel het is nog ver verwijderd van 1-ster.Tweakers heeft een goede naam opgebouwd vanaf vroeger en zou verwachten dat ze mensen niet naar zulke webshops doorverwijzen.
Oftewel gemiddeld doen ze het toch nog niet zo slecht, alleen je hebt hier enkele heel vocale tegenstanders (en tegenstanders zijn altijd vocaler dan voorstanders)
En er is ook wel een patroon te herkennen bij de tegenstanders, het is voornamelijk voor een dubbeltje op de 1e rij zitten. De hele wereld biedt een iphone 12x voor 1000+ euro aan, maar als maxICT het voor 12,99 op zijn site zet dan hoef je nergens op te letten, want het staat op t.net?
If it sounds too good to be true...
Hoe lager de prijs is, hoe minder marge er is voor controle etc. Dat zijn gewoon keuzes die je als klant maakt.
Ik vraag me dan ook wel eens af of de tegenstanders van maxICT etc niet ook gewoon dezelfde personen zijn die slechte ervaringen hebben met facebook aanbiedingen, of diezelfde personen die opgelicht worden op marktplaats met iphones voor 100 euro etc.
Dit slaat helemaal nergens op.Gomez12 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:27:
De grote grap is dus wat zijn "zulke webshops" want maxICT heeft toch 2,5 sterren. Oftewel het is nog ver verwijderd van 1-ster.
Oftewel gemiddeld doen ze het toch nog niet zo slecht, alleen je hebt hier enkele heel vocale tegenstanders (en tegenstanders zijn altijd vocaler dan voorstanders)
En er is ook wel een patroon te herkennen bij de tegenstanders, het is voornamelijk voor een dubbeltje op de 1e rij zitten. De hele wereld biedt een iphone 12x voor 1000+ euro aan, maar als maxICT het voor 12,99 op zijn site zet dan hoef je nergens op te letten, want het staat op t.net?
If it sounds too good to be true...
Hoe lager de prijs is, hoe minder marge er is voor controle etc. Dat zijn gewoon keuzes die je als klant maakt.
Ik vraag me dan ook wel eens af of de tegenstanders van maxICT etc niet ook gewoon dezelfde personen zijn die slechte ervaringen hebben met facebook aanbiedingen, of diezelfde personen die opgelicht worden op marktplaats met iphones voor 100 euro etc.
Je zegt ze hebben toch nog 2,5 ster maar ga maar eens scroller door de reviews 90% zijn 1 ster.
Ook zeg je dat de meeste mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten maar dat is ook niet waar.
Max Ict is echt niet altijd de goedkoopste vaak ze erg duur.
En het gaat vaak over het voorraad systeem en niet de prijs.
Wat vind jij ervan dat ze tot nu toe de ryzen 9 5900x te koop aanbieden maar ze mij en een paar andere tweakers allang een alternatief willen aanbieden omdat ze niet kunnen leveren, maar nog steeds preorders binnen harken.
Dus jij zegt dat t.net de sterren manipuleert?jimmy-chu schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:11:
[...]
Dit slaat helemaal nergens op.
Je zegt ze hebben toch nog 2,5 ster maar ga maar eens scroller door de reviews 90% zijn 1 ster.
Want ik ga er gewoon vanuit dat het gewoon een simpele berekening is. En het is echt geen hogere wiskunde, oftewel ik vertrouw erop dat t.net die berekening gewoon goed doet.
Voornamelijk dat jij niets snapt van hoe webwinkels werken...Wat vind jij ervan dat ze tot nu toe de ryzen 9 5900x te koop aanbieden maar ze mij en een paar andere tweakers allang een alternatief willen aanbieden omdat ze niet kunnen leveren, maar nog steeds preorders binnen harken.
Ga ik dit namelijk nakijken, dan zie ik bij MaxICT staan : 1 op voorraad bij leverancier, oftewel het probleem zit bij de leverancier en niet bij maxICT.
Kijk ik bij SIComputers dan zie ik daar staan : 1 op voorraad bij leverancier, die zal dus waarschijnlijk simpelweg dezelfde leverancier hebben met dezelfde fout.
MaxICT/SIComputers (en vele, vele andere webshops) zijn simpelweg afhankelijk van de info die zij van hun leverancier krijgen, net zoals t.net dat is. Gaat er bij de leverancier iets fout dan werkt dat gewoon door de keten heen en daar heeft de webshop geen invloed op.
Maar wat zou jij dan verwachten dat maxICT in dit geval zou doen? De leverancier zal al tig keer gebeld zijn want klanten een alternatief aanbieden doe je niet zomaar. Alleen als de leverancier dat niet aanpast, tja dan blijft het zo staan.
Oftewel voor de zekerheid herhaal ik de vraag maar even : Wat verwacht jij dat maxICT in dit geval gaat doen?
Hohoho, MaxICT is verantwoordelijk voor de voorraadindicatie op hun website. Dat zij incorrecte info overnemen van een andere partij is hun verantwoordelijkheid. Tweakers neemt het vervolgens weer over van MaxICT, en doet daar niks aan. Dat is evengoed Tweakers verantwoordelijkheid. Echter Tweakers verschuilt zich net zo hard achter MaxICT en blijft maar vriendelijk aan Max vragen of ze er iets aan doen, en dat gebeurt vervolgens niet. Dat is het moment waarop Tweakers moet zeggen "Fix het of je mag niet meer in de pricewatch"Gomez12 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:42:
[...]
Dus jij zegt dat t.net de sterren manipuleert?
Want ik ga er gewoon vanuit dat het gewoon een simpele berekening is. En het is echt geen hogere wiskunde, oftewel ik vertrouw erop dat t.net die berekening gewoon goed doet.
[...]
Voornamelijk dat jij niets snapt van hoe webwinkels werken...
Ga ik dit namelijk nakijken, dan zie ik bij MaxICT staan : 1 op voorraad bij leverancier, oftewel het probleem zit bij de leverancier en niet bij maxICT.
Kijk ik bij SIComputers dan zie ik daar staan : 1 op voorraad bij leverancier, die zal dus waarschijnlijk simpelweg dezelfde leverancier hebben met dezelfde fout.
MaxICT/SIComputers (en vele, vele andere webshops) zijn simpelweg afhankelijk van de info die zij van hun leverancier krijgen, net zoals t.net dat is. Gaat er bij de leverancier iets fout dan werkt dat gewoon door de keten heen en daar heeft de webshop geen invloed op.
Maar wat zou jij dan verwachten dat maxICT in dit geval zou doen? De leverancier zal al tig keer gebeld zijn want klanten een alternatief aanbieden doe je niet zomaar. Alleen als de leverancier dat niet aanpast, tja dan blijft het zo staan.
Oftewel voor de zekerheid herhaal ik de vraag maar even : Wat verwacht jij dat maxICT in dit geval gaat doen?
Share and Enjoy!
Je gaat een discussie in en beschuldigd mensen van lui gedrag en op de eerste rij willen zitten voor een dubbeltje.
Open eens de review pagina en scroll even er doorheen zou ik zeggen.
En je zegt dus dat sicomputer het zelfde probleem heeft met hun voorraad systeem en toch heeft die shop 5 sterren dus dan zal Max Ict nog wel meer problemen hebben.
Open eens de review pagina en scroll even er doorheen zou ik zeggen.
En je zegt dus dat sicomputer het zelfde probleem heeft met hun voorraad systeem en toch heeft die shop 5 sterren dus dan zal Max Ict nog wel meer problemen hebben.
Niet specifiek voor jou, maar voor iedereen die zo iets heeft van "2,5 ster, dat klopt helemaal niet!!111!?":jimmy-chu schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:11:
Dit slaat helemaal nergens op.
Ik ben hier even een beetje aan het hobbyen gegaan:
- als eerste alle MaxICT review-pagina's met 'wget' gedownload (*) en alle regels met datums & scores uit gevist
- daarna een kleine correctie om de datums van reacties op reviews er uit te halen. Blijft over: een lijst met datum, algemene score, verzending score en klantenservice score
- Vervolgens alle scores met een datum recenter dan 14 november 2019 er uit lichten
- en tot slot het gemiddelde berekenen van algemeen, verzending en klantenservice - rekening houdend dat een score van 0 geen entry is
Voor alleen de eerste pagina met reviews:
code:
1
2
3
| Algemeen: 20 scores, 1.950000 gemiddeld Verzending: 15 scores, 1.533333 gemiddeld Klantenservice: 17 scores, 2.000000 gemiddeld |
...dit om even te controleren of m'n script in basis correct is, want 1 pagina is nog goed handmatig te checken.
Vervolgens de volledige set van review-pagina's:
code:
1
2
3
| Algemeen: 440 scores, 2.745455 gemiddeld Verzending: 320 scores, 2.981250 gemiddeld Klantenservice: 344 scores, 2.587209 gemiddeld |
...wat volgens mij, afgerond op hele en halve punten, exact overeenkomt met de Tweakers.net scorekaart.
Ofwel: HOU OP met die 2,5 ster of wat dan ook die er als shopreview staat te betwijfelen, want zo ingewikkeld is het berekenen van zo'n gemiddelde niet - dat kan je wel aan de devs hier overlaten. Die kloppen gewoon. Ja, er zijn veel lage scores - maar ook genoeg hogere scores om het gemiddelde weer omhoog te trekken.
Even een statistisch overzicht van alle 'algemeen' scores (niet van het laatste jaar, maar ook van oudere reviews):
code:
1
2
3
4
5
| 615 x 1 162 x 2 140 x 3 256 x 4 369 x 5 |
...ofwel, heel veel ontevreden maar ook heel veel maximale scores. Wat waarschijnlijk komt door mensen die iets bestellen en dat gewoon op tijd binnen krijgen - dan geef je 5 sterren voor 'algemeen'.
De scorekaart van MaxICT hier klopt gewoon. Wat, naar mijn mening, niet klopt: bestellen bij een winkel die je niet kent zonder enig eigen onderzoek te doen. De scores van MaxICT zijn laag t.o.v. andere winkels - dat is al een alarmsignaal. De eerste pagina met reviews laat ook zien wat er zoal mis kan gaan bij MaxICT. Als je dan alsnog bij die winkel besteld en het gaat mis... tja...
Ik heb dus nog steeds mijn bestelling staan bij Max en ze kunnen nog steeds niet leveren maar nu zie ik dit op hun site staan.
/f/image/FjjZUDiRDYH1jLQyZqXXOZ4H.png?f=fotoalbum_small)
Dit vind ik echt niet kunnen of ben ik nou gek voor alle MaxIct beschermers hier?
Wachtlijst maken en ryzen 5900x verkopen, dan niet leveren en mails versturen dat ze niet kunnen leveren maar je in een wachtrij plaatsen.
En dan dezelfde cpus verkopen voor 110 euro meer.
/f/image/FjjZUDiRDYH1jLQyZqXXOZ4H.png?f=fotoalbum_small)
Dit vind ik echt niet kunnen of ben ik nou gek voor alle MaxIct beschermers hier?
Wachtlijst maken en ryzen 5900x verkopen, dan niet leveren en mails versturen dat ze niet kunnen leveren maar je in een wachtrij plaatsen.
[ Voor 20% gewijzigd door jimmy-chu op 15-11-2020 00:39 ]
Wat vind je niet kunnen?jimmy-chu schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:36:
Ik heb dus nog steeds mijn bestelling staan bij Max en ze kunnen nog steeds niet leveren maar nu zie ik dit op hun site staan.
[Afbeelding]
Want die van 667 dat is degene die eerst gelinked was (ik had hem nog in mijn geschiedenis staan) dat is degene met 1 exemplaar en door jou is die populair gemaakt.
En nu is er schijnbaar een 2e leverancier gekomen die wel een voorraad van 0 hanteert en hem voor 450 aanbied.
Is het probleem nu dat hij goedkoper op de site is komen te staan met een voorraad van 0?
Is het probleem dat jij het artikel populair gemaakt hebt (wat waarschijnlijk gewoon een labeltje is wat toegevoegd wordt aan het artikel binnen een groep met de meeste pageviews)?
Of is het probleem dat de 2e leverancier een levertijd van 1-2 weken heeft staan (wat waarschijnlijk gewoon de max levertijd is), als er 0 op voorraad leverancier is dan zal de standaard levertijd gewoon op 1-2 weken staan omdat dat gewoon kloppend is zolang er geen wereldwijde tekorten zijn.
Het is mij totaal onduidelijk wat jij niet vind kunnen.
P.s. thnx @vanaalten voor het nalopen van de 2,5 ster. Het leek mij al redelijk onmogelijk dat die niet klopte, alleen ik ga niet alles wat logisch valt te beredeneren narekenen omdat iets roeptoetert zonder enige onderbouwing.
Als consument handel je met maxict, en jij hebt niks te maken met de leveranciers van maxict.Gomez12 schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:48:
[...]
Wat vind je niet kunnen?
Want die van 667 dat is degene die eerst gelinked was (ik had hem nog in mijn geschiedenis staan) dat is degene met 1 exemplaar en door jou is die populair gemaakt.
En nu is er schijnbaar een 2e leverancier gekomen die wel een voorraad van 0 hanteert en hem voor 450 aanbied.
Is het probleem nu dat hij goedkoper op de site is komen te staan met een voorraad van 0?
Is het probleem dat jij het artikel populair gemaakt hebt (wat waarschijnlijk gewoon een labeltje is wat toegevoegd wordt aan het artikel binnen een groep met de meeste pageviews)?
Of is het probleem dat de 2e leverancier een levertijd van 1-2 weken heeft staan (wat waarschijnlijk gewoon de max levertijd is), als er 0 op voorraad leverancier is dan zal de standaard levertijd gewoon op 1-2 weken staan omdat dat gewoon kloppend is zolang er geen wereldwijde tekorten zijn.
Het is mij totaal onduidelijk wat jij niet vind kunnen.
P.s. thnx @vanaalten voor het nalopen van de 2,5 ster. Het leek mij al redelijk onmogelijk dat die niet klopte, alleen ik ga niet alles wat logisch valt te beredeneren narekenen omdat iets roeptoetert zonder enige onderbouwing.
Share and Enjoy!
Wat wil je daarmee zeggen?WCA schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:07:
[...]
Als consument handel je met maxict, en jij hebt niks te maken met de leveranciers van maxict.
Want of ze zijn niet goed bij hun hoofd bij maxict, of ze hebben gewoon in hun voorwaarden staan dat plaatjes, levertijd en voorraad etc geen rechten aan ontleend kunnen worden en onder voorbehoud zijn.
Puur omdat elk bedrijf wat voorraad houdt weet dat er voorraad verschillen zijn. Net zo goed als dat er bij levertijden van alles kan gebeuren.
Ja, theoretisch kan je ze voor de rechter gooien als je het niet binnen 3 dagen in huis hebt, alleen de rechter stuurt je gewoon weer naar huis met dat je eerst nog redelijke termijnen etc moet gaan toepassen waarin de leverancier het kan oplossen.
Tenminste dat is wat ik denk dat je bedoelde.
Maar als je echt van mening bent dat je niet met de leverancier van maxict te maken hebt, dan is het toch alsnog simpel : Dan hebben ze 0 op voorraad en dat staat goed op hun website, dat t.net dat verkeerd toont is een probleem van t.net.
Nee het probleem is ik sta in een wachtrij voor iets waar ik voor heb betaald.
Nu sturen ze verschillende e-mails dat hij niet leverbaar is en ze hem niet kunnen leveren ik zal zo de mail voor je uploaden.
En nu staat er dat ze hem op voorraad hebben maar voor meer geld met een lever tijd van 1 tot 3 dagen.
Nu sturen ze verschillende e-mails dat hij niet leverbaar is en ze hem niet kunnen leveren ik zal zo de mail voor je uploaden.
En nu staat er dat ze hem op voorraad hebben maar voor meer geld met een lever tijd van 1 tot 3 dagen.
nou dat is toch een duidelijk verhaal.jimmy-chu schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:31:
als je niet wilt wachten annuleer je de order.
wil je wel wachten annuleer je het niet .
wat is het probleem ?
en wil je hem sneller hebben kan dat ook dan bestel je de duurdere
[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 15-11-2020 10:44 ]
Verwijderd
Het "probleem" is dat het niet het probleem van de consument is dat MaxICT hem alleen duurder kan leveren. De koopovereenkomst is echter al gesloten tussen consument en MaxICT.boyette schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:42:
[...]
nou dat is toch een duidelijk verhaal.
als je niet wilt wachten annuleer je de order.
wil je wel wachten annuleer je het niet .
wat is het probleem ?
en wil je hem sneller hebben kan dat ook dan bestel je de duurdere
de "duurdere" is gewoon exact dezelfde CPU maar van een andere leverancier - daar heeft Consument niets mee te maken.
Wettelijk gezien dient MaxICT die CPU te leveren. *Knip*, reageer eens fatsoenlijk en laat beledigingen naar medetweakers achterwegen*
[ Voor 14% gewijzigd door Zeehond op 15-11-2020 23:47 ]
Wat @WCA bedoeld is dat als jij al webshop iets aanbied jij er verantwoordelijk voor bent. Als ik op mijn webshop zet dat het bij de leverancier ligt en het 3 dagen gaat duren maak ik de belofte niet de leverancier. Als een winkel rotzooi verkoopt kan je ook niet maar de leverancier kijken, de webshop is is er als eerste verantwoordelijk voor.Gomez12 schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:26:
Tenminste dat is wat ik denk dat je bedoelde.
Maar als je echt van mening bent dat je niet met de leverancier van maxict te maken hebt, dan is het toch alsnog simpel : Dan hebben ze 0 op voorraad en dat staat goed op hun website, dat t.net dat verkeerd toont is een probleem van t.net.
Hier ook de mail van MaxICT die ik 2 of 3 keer al gekregen heb.
:strip_exif()/f/image/4bW01IPZlnb4iTSWJYesHULl.jpg?f=fotoalbum_small)
Maar hem wel voor meer aanbieden nu.
@boyette er is geen probleem ik ben op een forum en als jij niet begrijpt hoe dat werkt ligt dat niet aan mij.
We zijn hier dingen aan het bespreken.
Ik heb mijn bestelling laten staan en ze hebben nog steeds mijn geld.
Ik stel hier een vraag wat mede tweakers vinden.
Ik begrijp echt niet dat verschillende mensen dit goed keuren op tweakers.
Als een shop 2,5 ster heeft kunnen ze blijkbaar alles doen en is het de consument zijn schuld omdat ze niet eerst naar tweakers zijn gesurft en alle reviews hebben gelezen.
Ik heb in een eerdere bericht al gezegd dat dit eigenlijk mijn eigen schuld is omdat ik niet goed heb gelezen maar dit keurt in mijn ogen hun manier van werken niet goed.
[ Voor 22% gewijzigd door jimmy-chu op 15-11-2020 10:52 ]
ze gaan hem ook leveren wanneer het product leverbaar is.Verwijderd schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:46:
[...]
Het "probleem" is dat het niet het probleem van de consument is dat MaxICT hem alleen duurder kan leveren. De koopovereenkomst is echter al gesloten tussen consument en MaxICT.
de "duurdere" is gewoon exact dezelfde CPU maar van een andere leverancier - daar heeft Consument niets mee te maken.
Wettelijk gezien dient MaxICT die CPU te leveren. Het zijn eencellige organismen zoals jij die MaxICT een recht van bestaan geven, als ze volgens de wet handelden waren ze allang failliet (en dat kan wat mij betreft niet snel genoeg gebeuren, omvallen die toko)
het is ook gecommuniceerd en de hele wereld kent het probleem van de leverbaarheid van dit product .
dat hetzelfde product voor een meerprijs wel leverbaar is verplicht de webshop niet om er dan maar aan failliet te gaan.
de consument heeft altijd het recht de overeenkomst te ontbinden.
maar dat doet de consument niet.
er is ook geen sprake van ingebreke stelling.
dus max houdt zich aan de wet.
rekt de koopovereenkomst
Schitterend dit.jimmy-chu schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:31:
Ze proberen met jullie mee te werken, maar het veroorzaakt enkel maar meer gezeik... Constructief bezig mensen, zo kom je er wel.
Wat ze gedaan hebben is een nieuw artikel opgevoerd met de goede voorraad (0 dus) en ze hebben bij het foutieve artikel van de leverancier gewoon de prijs omhoog gegooid omdat ze die zullen blijven doorkrijgen van de leverancier. Oftewel bij de volgende pricewatch synch zou t.net het goed moeten tonen.
Maar blijkbaar moet gewoon MaxICT fout zijn, ongeacht wat ze doen...
Ja en wat wil je daar nu verder mee bereiken.jimmy-chu schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:46:
[...]
Wat @WCA bedoeld is dat als jij al webshop iets aanbied jij er verantwoordelijk voor bent. Als ik op mijn webshop zet dat het bij de leverancier ligt en het 3 dagen gaat duren maak ik de belofte niet de leverancier. Als een winkel rotzooi verkoopt kan je ook niet maar de leverancier kijken, de webshop is is er als eerste verantwoordelijk voor.
Hier ook de mail van MaxICT die ik 2 of 3 keer al gekregen heb.
[Afbeelding]
Maar hem wel voor meer aanbieden nu.
@boyette er is geen probleem ik ben op een forum en als jij niet begrijpt hoe dat werkt ligt dat niet aan mij.
We zijn hier dingen aan het bespreken.
Ik heb mijn bestelling laten staan en ze hebben nog steeds mijn geld.
Ik stel hier een vraag wat mede tweakers vinden.
Ik begrijp echt niet dat verschillende mensen dit goed keuren op tweakers.
Als een shop 2,5 ster heeft kunnen ze blijkbaar alles doen en is het de consument zijn schuld omdat ze niet eerst naar tweakers zijn gesurft en alle reviews hebben gelezen.
Ik heb in een eerdere bericht al gezegd dat dit eigenlijk mijn eigen schuld is omdat ik niet goed heb gelezen maar dit keurt in mijn ogen hun manier van werken niet goed.
Iedereen kan er wat van vinden..
En dan komen er mensen die met wetten beginnen te strooien die niet bestaan.
Het is heel simpel.
Je sluit een koopovereenkomst bij een leverancier met indiciatieve levertijden die afhankelijk zijn van toeleveranciers.
Je hebt geen harde levertijd.
Je weet gezien het type webshop en de reputatie hoe de levertijden in de praktijk uitpakken.
Hou je hier niet van moet je daar niet bestellen.
Het staat je vrij de overeenkomst te ontbinden en het product elders te bestellen.
WIl je het perse voor deze prijs dan wacht je af.
Dus ik vraag terecht wat is het probleem.
Kennelijk wil je alleen maar horen hoe verschrikkelijk dit is en dat er een heksenjacht op dit soort webshops moet volgen terwijl deze een goed bestaansrecht hebben.
En sta je niet open voor andere meningen.
Dus als je op een forum dit soort berichten gaat plaatsen denk ik dat je ook open moet staan voor een mening die je niet graag hoort.
Of is het de bedoeling dat je nu alleen 100 reacties krijgt die het net zo verschrikkelijk vinden als jij zelf kennelijk die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten?
En wat bereik je daar precies mee?
Nee, de "duurdere" is exact dezelfde CPU als eerst, met dezelfde voorraad als eerst. Hij is alleen op een hogere prijs gegooid om hem minder snel naar voren te laten komen.Verwijderd schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:46:
[...]
Het "probleem" is dat het niet het probleem van de consument is dat MaxICT hem alleen duurder kan leveren. De koopovereenkomst is echter al gesloten tussen consument en MaxICT.
Wettelijk gezien dient MaxICT die CPU te leveren. Het zijn eencellige organismen zoals jij die MaxICT een recht van bestaan geven, als ze volgens de wet handelden waren ze allang failliet (en dat kan wat mij betreft niet snel genoeg gebeuren, omvallen die toko)
Ze hadden :
Artikel A voor grofweg 449 met een voorraad van 1 bij de leverancier en een levertijd van 1-3 dagen
Daar wordt hier over gezeikt.
Ze hebben nu een artikel B opgevoerd voor grofweg 449 met een voorraad van 0 en een levertijd van 1-2 weken. Zodat deze nu in de pricewatch zal belanden.
En ze hebben bij artikel A de prijs opgehoogd zodat men die niet meer direct zal bestellen.
Er is niet spontaan ergens bij de leverancier eentje gevonden die nu voor een premium aangeboden wordt, dat is gewoon artikel A.
Jij snapt het!Gomez12 schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:06:
[...]
Nee, de "duurdere" is exact dezelfde CPU als eerst, met dezelfde voorraad als eerst. Hij is alleen op een hogere prijs gegooid om hem minder snel naar voren te laten komen.
Ze hadden :
Artikel A voor grofweg 449 met een voorraad van 1 bij de leverancier en een levertijd van 1-3 dagen
Daar wordt hier over gezeikt.
Ze hebben nu een artikel B opgevoerd voor grofweg 449 met een voorraad van 0 en een levertijd van 1-2 weken. Zodat deze nu in de pricewatch zal belanden.
En ze hebben bij artikel A de prijs opgehoogd zodat men die niet meer direct zal bestellen.
Er is niet spontaan ergens bij de leverancier eentje gevonden die nu voor een premium aangeboden wordt, dat is gewoon artikel A.
En dit doet bol.com en amazon en nog 100 andere webshops
maar die geven het net wat anders weer..
Wat kennelijk zo verwarrend is dat dit allemaal nodig is..
[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 15-11-2020 11:08 ]
Ach, het is net als het gister nog was dat MaxICT nooit 2,5 ster kon hebben zonder uberhaupt maar enige moeite te doen om het na te rekenen (waarmee je direct de t.net pricewatch beschuldigd van sterren verkrijgen voor geld).boyette schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:07:
[...]
Jij snapt het!
En dit doet bol.com en amazon en nog 100 andere webshops
maar die geven het net wat anders weer..
Wat kennelijk zo verwarrend is dat dit allemaal nodig is..
Wellicht dat MaxICT het artikel nu helemaal uit hun systeem gaat verwijderen (zodat hij weg is van hun site).
Dan krijgt MaxICT om 0:00 oid weer een update van hun leverancier en is er morgen weer een nieuwe rant over dat ze het gvd alweer flikken om 1 exemplaar aan te bieden voor een premium en dat dit nu al de zoveelste keer is deze week (want het is voor sommigen hier te complex om te snappen dat het nogsteeds om hetzelfde artikel gaat)
Sommige mensen willen gewoon roeptoeteren en ranten en bij hun kan MaxICT nooit iets goed doen (maar toch blijven ze er blijkbaar bestellen).
Want het kost geen geld om te gaan ranten en roeptoeteren, terwijl als je gaat stemmen met je portemonnee dan kan je weleens 5 euro duurder uit zijn bij een andere winkel die wellicht wel een betere levertijd kan geven. Maarja, dat is toch weer een week zakgeld wat je dan weggeeft...
Juist..Gomez12 schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:18:
[...]
Ach, het is net als het gister nog was dat MaxICT nooit 2,5 ster kon hebben zonder uberhaupt maar enige moeite te doen om het na te rekenen (waarmee je direct de t.net pricewatch beschuldigd van sterren verkrijgen voor geld).
Wellicht dat MaxICT het artikel nu helemaal uit hun systeem gaat verwijderen (zodat hij weg is van hun site).
Dan krijgt MaxICT om 0:00 oid weer een update van hun leverancier en is er morgen weer een nieuwe rant over dat ze het gvd alweer flikken om 1 exemplaar aan te bieden voor een premium en dat dit nu al de zoveelste keer is deze week (want het is voor sommigen hier te complex om te snappen dat het nogsteeds om hetzelfde artikel gaat)
Sommige mensen willen gewoon roeptoeteren en ranten en bij hun kan MaxICT nooit iets goed doen (maar toch blijven ze er blijkbaar bestellen).
Want het kost geen geld om te gaan ranten en roeptoeteren, terwijl als je gaat stemmen met je portemonnee dan kan je weleens 5 euro duurder uit zijn bij een andere winkel die wellicht wel een betere levertijd kan geven. Maarja, dat is toch weer een week zakgeld wat je dan weggeeft...
En het gaat ook altijd om producten met een lagere prijs of die nergens anders leverbaar zijn.
Dus wat ik zeg.. voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten..
Je hebt CPU A voor goedkoop bij leverancier X, die heb jij besteld en leverancier X kan hem niet direct leveren, staat in backorder.
Dan hebben ze nog CPU A voor een hogere prijs bij leverancier Y.
Wat jij wilt is dat ze de backorder annuleren en de CPU bij de duurdere leverancier voor dezelfde prijs gaan leveren. Dat gaan ze niet doen dus...
Verder zijn die mailtjes die jij krijgt automatisch voor alle bestellingen die in backorder komen te staan bij de leverancier.
Het hele punt bij Max ICT is dat ze leveranciers hebben gekoppeld waarvan de voorraad niet klopt of waarvan geen voorraad is maar het product nog wel in de pricewatch komt (hint aan Max: adverteer alleen met spul dat je kunt leveren, geeft hogere conversie en minder klachten)
Ik ben er ook wel eens tegenaan gelopen dat ze het voorlaatste model van een scherm op de site hadden staan voor een mooie prijs met voorraad bij leverancier, bel je ze op: ja voorraad klopt, kunt u gewoon bestellen. Bestel je ze, volgende dag een backorder mailtje. Dat is waar we in dit topic over vallen.
Dan hebben ze nog CPU A voor een hogere prijs bij leverancier Y.
Wat jij wilt is dat ze de backorder annuleren en de CPU bij de duurdere leverancier voor dezelfde prijs gaan leveren. Dat gaan ze niet doen dus...
Verder zijn die mailtjes die jij krijgt automatisch voor alle bestellingen die in backorder komen te staan bij de leverancier.
Het hele punt bij Max ICT is dat ze leveranciers hebben gekoppeld waarvan de voorraad niet klopt of waarvan geen voorraad is maar het product nog wel in de pricewatch komt (hint aan Max: adverteer alleen met spul dat je kunt leveren, geeft hogere conversie en minder klachten)
Ik ben er ook wel eens tegenaan gelopen dat ze het voorlaatste model van een scherm op de site hadden staan voor een mooie prijs met voorraad bij leverancier, bel je ze op: ja voorraad klopt, kunt u gewoon bestellen. Bestel je ze, volgende dag een backorder mailtje. Dat is waar we in dit topic over vallen.
Is bij elke winkel in de pricewatch zo. Dus iedere winkel moet maar uit de pricewatch gemieterd worden?_JGC_ schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:37:
Elk magazijn van enig formaat kent voorraadverschillen.
Is niet te voorkomen (en we hebben weer het terugkerende "mooie prijs")Ik ben er ook wel eens tegenaan gelopen dat ze het voorlaatste model van een scherm op de site hadden staan voor een mooie prijs met voorraad bij leverancier, bel je ze op: ja voorraad klopt, kunt u gewoon bestellen. Bestel je ze, volgende dag een backorder mailtje. Dat is waar we in dit topic over vallen.
Ook al zou MaxICT met de leverancier bellen, alsnog kan bij de leverancier een magazijnmedewerker net de voorraad uit het magazijn trekken en dat pas over 5 minuten in de computer gaan verwerken.
Want het was zoals je zelf al zegt "een mooie prijs" oftewel grote kans dat anderen dat ook vonden en het daarom gekocht hebben.
Wil je in zo'n geval 100% zekerheid hebben of je het artikel krijgt of niet, dan bied je MaxICT 100 euro meer als de telefonist(e) van de leverancier naar het magazijn loopt, de voorraad controleert en indien het er is het gelijk opzij zet voor jouw order die over een half uur binnenkomt.
Doe je dat niet, dan heb en hou je gewoon mogelijkheden van seconden tot uren dat de voorraad door iemand anders gekocht wordt.
Dat is het risico van "mooie prijzen" je bent niet de enige die ernaar kijkt. En dat risico heb je al als ze het zelf op voorraad hebben en helemaal als het nog een magazijn verder ligt.
Maar als ik het dus goed begrijp is dit topic de laatste pagina enkel maar trollen van een paar mensen en is er totaal geen reden meer om MaxICT uit de pricewatch te gooien?
En met zulke klanten, tja dan begrijp ik dat elke winkel de laatste reviewpagina op 1 ster kan hebben, het zijn gewoon mensen die willen trollen.
offtopic:
Toch wel grappig dat het niet voor een dubbeltje op eerste rang willen zitten is, maar wel telkens een "mooie prijs"
Toch wel grappig dat het niet voor een dubbeltje op eerste rang willen zitten is, maar wel telkens een "mooie prijs"
Waar hebben jullie het over deze cpu was 2 weken geleden bij hun te koop voor 580 dat is niet het goedkoopst ze waren er vroeg bij.
Na de launch paar keer contact met ze gehad maar ze konden niet leveren want ze waren geen officiële amd leverancier.
Waarom dan al weken voor de launch ze aanbieden? Maar goed dat nemen we maar voor lief.
Na meer mails te ontvangen dat het nog langer gaat duren en we moeten wachten.
Staan ze nu in voorraad voor een hogere prijs.
Dat vind ik niet kunnen.
Jullie hebben het steeds over koopovereenkomst, maar werkt die maar één kant op?
Ik heb ze betaald voor een cpu zodra je die kan leveren moet je de klanten bedienen die daarvoor betaald hebben.
Na de launch paar keer contact met ze gehad maar ze konden niet leveren want ze waren geen officiële amd leverancier.
Waarom dan al weken voor de launch ze aanbieden? Maar goed dat nemen we maar voor lief.
Na meer mails te ontvangen dat het nog langer gaat duren en we moeten wachten.
Staan ze nu in voorraad voor een hogere prijs.
Dat vind ik niet kunnen.
Jullie hebben het steeds over koopovereenkomst, maar werkt die maar één kant op?
Ik heb ze betaald voor een cpu zodra je die kan leveren moet je de klanten bedienen die daarvoor betaald hebben.
Bij Max ICT is het extreem. Bii nagenoeg elke shop waar ik bestel die voorraad aangeeft krijg ik het op tijd. Bij Max ICT komt het vaak voor dat je iets bestelt dat op voorraad lijkt, om een dag later te horen dat het er niet is. Dat is dan nog positief, want vaker bel je er na een week zelf achteraan.Gomez12 schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:31:
[...]
Is bij elke winkel in de pricewatch zo. Dus iedere winkel moet maar uit de pricewatch gemieterd worden?
Elk magazijn van enig formaat kent voorraadverschillen.
Klant koopt bij mij een beeldscherm, 3 jaar later wil ie dezelfde ernaast. LG introduceert nieuwe modellen, ik zie bij Max ICT het oude model staan met 8 stuks op voorraad (verder had niemand ze). Nieuw model 150, deze 130. Ik bel Max ICT: ja die zijn echt op voorraad, gewoon bestellen. Dag later: ze zijn er niet. Week later: staan nog steeds met 8 stuks voorraad op de website.Is niet te voorkomen (en we hebben weer het terugkerende "mooie prijs")
Ook al zou MaxICT met de leverancier bellen, alsnog kan bij de leverancier een magazijnmedewerker net de voorraad uit het magazijn trekken en dat pas over 5 minuten in de computer gaan verwerken.
Want het was zoals je zelf al zegt "een mooie prijs" oftewel grote kans dat anderen dat ook vonden en het daarom gekocht hebben.
Wil je in zo'n geval 100% zekerheid hebben of je het artikel krijgt of niet, dan bied je MaxICT 100 euro meer als de telefonist(e) van de leverancier naar het magazijn loopt, de voorraad controleert en indien het er is het gelijk opzij zet voor jouw order die over een half uur binnenkomt.
Doe je dat niet, dan heb en hou je gewoon mogelijkheden van seconden tot uren dat de voorraad door iemand anders gekocht wordt.
Dat is het risico van "mooie prijzen" je bent niet de enige die ernaar kijkt. En dat risico heb je al als ze het zelf op voorraad hebben en helemaal als het nog een magazijn verder ligt.
Overigens had ik mijn klant al geïnformeerd over hoe het bij Max ICT meestal gaat, dus het was te proberen...
Van mij hoeven ze niet uit de pricewatch, maar na 10 jaar verwacht ik dat ze wel eens wat mogen doen aan incourante zooi en hun voorraadkoppelingen.Maar als ik het dus goed begrijp is dit topic de laatste pagina enkel maar trollen van een paar mensen en is er totaal geen reden meer om MaxICT uit de pricewatch te gooien?
En met zulke klanten, tja dan begrijp ik dat elke winkel de laatste reviewpagina op 1 ster kan hebben, het zijn gewoon mensen die willen trollen.
offtopic:
2 jaar terug begaf onze vaatwasser het. Dan klap je de gewenste specificaties in de pricewatch, stel je prijsbereik in en krijg je een aantal vaatwassers te zien. Dat lijstje was compleet onbruikbaar omdat het zowat allemaal oude zooi was van Max ICT zonder voorraad. Ik ben van ellende maar naar de website van Coolblue gegaan.
Wat "leuke prijs" betreft: Tweakers heeft zo'n overzicht met hardste dalers, daar zitten heel vaak fuckups van Max ICT tussen. Er zijn gelukzoekers die dat dan bestellen en vervolgens gaan janken dat het niet geleverd wordt.
Bij bestelkosten berekenen heb ik optie om shops uit te sluiten of filter te zetten op levertijd, zou mooi zijn als dat in de pricewatch zelf ook kan (al was het maar alleen de levertijd).
De enige trol hierzo ben jij.Gomez12 schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:31:
Maar als ik het dus goed begrijp is dit topic de laatste pagina enkel maar trollen van een paar mensen en is er totaal geen reden meer om MaxICT uit de pricewatch te gooien?
offtopic:
Want er is al meerdere keer aangegeven dat de producten niet het goedkoopst waren bij Max ict.
Soms bieden ze dingen aan die alleen op hun website staat.
Ook is het jouw mening dat het moet kunnen maar andere mensen hebben andere normen en waarden en die willen ze mededelen of bespreken met mede tweakers, waar deze website ook voor is.
Wie ben jij dan om die mensen trollen te noemen?
Dit topic gaat over het voorraad systeem en de werkwijze van maxict en jij bent alleen maar aan het roepen dat het aan het systeem van hun leverancier ligt net als bij andere websites.
Maar ondertussen laten de sterren genoeg zien.
Je kan niet constant roepen je had beter moeten weten, doe research.
En daarna zeggen dat er niets mis is met de webshop.
Als de shop maar 2,5 ster heeft is er dus genoeg wat fout gaat er daar praten we over in dit topic
Maar wat wil je dan? Alle shops met 2.5 sterren of minder automatisch weten?jimmy-chu schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:10:
[...]
De enige trol hierzo ben jij.
Want er is al meerdere keer aangegeven dat de producten niet het goedkoopst waren bij Max ict.
Soms bieden ze dingen aan die alleen op hun website staat.
Ook is het jouw mening dat het moet kunnen maar andere mensen hebben andere normen en waarden en die willen ze mededelen of bespreken met mede tweakers, waar deze website ook voor is.
Wie ben jij dan om die mensen trollen te noemen?
Dit topic gaat over het voorraad systeem en de werkwijze van maxict en jij bent alleen maar aan het roepen dat het aan het systeem van hun leverancier ligt net als bij andere websites.
Maar ondertussen laten de sterren genoeg zien.
Je kan niet constant roepen je had beter moeten weten, doe research.
En daarna zeggen dat er niets mis is met de webshop.
Als de shop maar 2,5 ster heeft is er dus genoeg wat fout gaat er daar praten we over in dit topic
Ik heb een keer bij MaxICT besteld, mijn persoonlijke ervaring was prettig, en ik was blij dat ze het product hadden want ze waren de enige die konden leveren.
Maar dat een filter gewenst is kan ik mij helemaal in vinden. Ik zou persoonlijk Amazon eruit willen, want ze zitten overal te spammen met lage prijzen en ik wil daar überhaupt nooit iets kopen.
Echter dankzij die club is het vergelijken van prijzen zo goed als onmogelijk geworden.
Maar dat een filter gewenst is kan ik mij helemaal in vinden. Ik zou persoonlijk Amazon eruit willen, want ze zitten overal te spammen met lage prijzen en ik wil daar überhaupt nooit iets kopen.
Echter dankzij die club is het vergelijken van prijzen zo goed als onmogelijk geworden.
Is het een idee om accounts die heel kort bestaan en nog heel weinig andere activiteit hebben getoond gewoon niet toe te laten om beoordelingen te geven?
Accounts die 5 sterren beoordelingen uitgedelen en maximaal 1 dag bestaan, dat ruikt heel erg naar oplichting.
Accounts die 5 sterren beoordelingen uitgedelen en maximaal 1 dag bestaan, dat ruikt heel erg naar oplichting.
Of eventueel de review wegen naar karma?fastedje schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:29:
Is het een idee om accounts die heel kort bestaan en nog heel weinig andere activiteit hebben getoond gewoon niet toe te laten om beoordelingen te geven?
Accounts die 5 sterren beoordelingen uitdelen en maximaal 1 dag bestaan, dat ruikt heel erg naar oplichting.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter