Feature: filteren op winkelbeoordeling

Pagina: 1
Acties:
  • 1.705 views

Acties:
  • +97 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 14:09
In aanvulling op en/of alternatief voor Feature: shops blacklisten en Feature: filteren op maximale levertijd, lijkt me filteren op winkelbeoordeling nuttig.

Momenteel kun je niet filteren op winkelbeoordeling, waardoor het kan voorkomen dat het product dat je wilt kopen alleen te koop is bij een winkel waar je niet wilt bestellen, of dat de 'laagste prijs' vertroebeld is omdat een (slecht beoordeelde) winkel(s) veel goedkoper is (zijn) dan de rest. Dit kan betekenen dat een product binnen je budget lijkt te passen, maar daar juist weer buiten valt als je slecht beoordeelde winkels buiten beschouwing laat.

En laten we er niet omheen draaien, dit is een veelgehoorde klacht in Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch.

[ Voor 4% gewijzigd door StephanVierkant op 02-07-2018 16:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 13:02
pricewatch: Corsair Obsidian 500D

Dit is een mooi voorbeeld daarvan! Ik zit toevallig te kijken naar een nieuwe kast, oww deze ziet er goed uit, en prima prijs.

Ga je uiteindelijk naar de winkels kijken... ohh... maxict bied hem voor €50 goedkoper aan...
Dat veranderd de zaak.

Zou fijn zijn als je inieder geval persoonlijk dit soort winkels gewoon kan weg filteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 14:09
demonic schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:14:
pricewatch: Corsair Obsidian 500D

Dit is een mooi voorbeeld daarvan! Ik zit toevallig te kijken naar een nieuwe kast, oww deze ziet er goed uit, en prima prijs.

Ga je uiteindelijk naar de winkels kijken... ohh... maxict bied hem voor €50 goedkoper aan...
Dat veranderd de zaak.

Zou fijn zijn als je inieder geval persoonlijk dit soort winkels gewoon kan weg filteren.
Inderdaad een goed voorbeeld. MaxICT levert 'm voor € 93,14, daarna is de goedkoopste € 136,90. Bovendien staat de levertijd op > 12 dagen (als enige van de 18 winkels), hoewel hun site 4-7 werkdagen aangeeft. Op basis van de prijsgrafiek lijkt het ook dat het product regelmatig überhaupt niet leverbaar is:

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=1154809&deliveryCountry=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
@demonic Ik triple-post dit even: ik heb inmiddeld een userscript gemaakt waarmee je kunt filteren op levertijden en winkelscore, en je specifieke winkels kunt uitsluiten of verplichten. Voor mij werkt het goed. Het is een alfaversie, dus als het goed werkt of juist niet kun je dat melden, ofwel hier ofwel op Greasyfork, opdat ik weet waar ik naar moet kijken:
https://greasyfork.org/en...kers-extra-prijzenfilters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op zich zou het een goed idee kunnen zijn mits dit dan ook wordt meegenomen in de overzichten als je een categorie of de resultaten van een een zoekactie bekijkt, en niet alleen in de prijslijsten per product.

Daarnaast zou ik dan ook graag alleen de reviews van tweakers met meer dan 1k karma welke met andere activiteiten dan het schrijven van reviews is verdiend mee willen laten tellen. Dit omdat er te veel reviews zijn van accounts die verder geen andere activiteit vertonen, waarmee het vermoeden van valse reviews voor wat betreft die gebruikers gewoon te groot is wat mij betreft.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Dit topic is gesloten.