Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een gaming pc samenstellen voor mijn zoon van 13 jaar. Hij speelt voornamelijk Valorant, Minecraft, Fortnite, CS go.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1500 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi. Zolang 1400p/144Hz met de huidige games maar haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een toetsenbord, monitor, microfoon en muis heeft hij al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie aangezien ikzelf totaal niet meer mee ben met de laatste evoluties en trends.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen speciale voorkeuren, maar mijn zoon zou graag een witte tower hebben.
Ikzelf zou een stille pc op prijs stellen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC zou toch ettelijke jaren moeten meekunnen.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar de set-up kijken die mijn zoon heeft samengesteld. Is dit realistisch. Zitten er componenten in die we zeker niet moeten doen, betere alternatieven. Alle advies meer dan welkom.
Een gaming pc samenstellen voor mijn zoon van 13 jaar. Hij speelt voornamelijk Valorant, Minecraft, Fortnite, CS go.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1500 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi. Zolang 1400p/144Hz met de huidige games maar haalbaar is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een toetsenbord, monitor, microfoon en muis heeft hij al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie aangezien ikzelf totaal niet meer mee ben met de laatste evoluties en trends.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen speciale voorkeuren, maar mijn zoon zou graag een witte tower hebben.
Ikzelf zou een stille pc op prijs stellen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC zou toch ettelijke jaren moeten meekunnen.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar de set-up kijken die mijn zoon heeft samengesteld. Is dit realistisch. Zitten er componenten in die we zeker niet moeten doen, betere alternatieven. Alle advies meer dan welkom.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 293,73 | € 293,73 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) | € 174,18 | € 174,18 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC | € 544,51 | € 544,51 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute 3,5", 2TB | € 64,13 | € 64,13 |
1 | Behuizingen | Corsair iCUE 465X RGB Smart Case Wit | € 115,- | € 115,- |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 360 | € 89,75 | € 89,75 |
1 | Ventilatoren | Cooler Master SickleFlow 120 ARGB White Edition 3 In 1, 120mm | € 34,90 | € 34,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2D3600C18W | € 96,95 | € 96,95 |
1 | Voedingen | Corsair CX650F RGB Wit | € 82,95 | € 82,95 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 83,90 | € 83,90 |
Totaal | € 1.580,- |
[ Voor 2% gewijzigd door AD3779 op 11-11-2021 10:09 . Reden: Toevoeging van voeding ]