Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:
  • 236.914 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:55

spanx

_Sp[A]nX_

JukeboxBill schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:15:
Als je voor minder dan €110 hen en weer kan rijden, dan kan je de oven ook afhalen en daar betalen. Ik weet alleen niet of dat laatste bij MaxICT mogelijk is.

Heb je al gekeken bij Keukenloods? Die zijn vaak ook erg goedkoop en daar kan je betalen bij afhalen. Voordeel is dat ze meerdere vestigingen hebben.
Helaas is keukenloods ook 110 euro duurder... Ik bestel nu maar bij twaiko (in Veenendaal) beter gevoel dan bij maxict

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 09:53
spanx schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:24:
[...]

Helaas is keukenloods ook 110 euro duurder... Ik bestel nu maar bij twaiko (in Veenendaal) beter gevoel dan bij maxict
Mag ik vragen waar je dit gevoel vandaan haalt?

Ik kan nergens reviews vinden. De Facebook link op hun website verwijst naar een pagina die niet meer zichtbaar is of niet meer bestaat en hun Instagram pagina is ook leeg. KVK.nl verwijst nog naar een 2de onderneming gekoppeld aan Twaiko (DEZE), maar ook daar is niets over te vinden het internet. Daarnaast is het adres waar deze bedrijven zouden moeten zitten niets meer dan een woonhuis.

Ik zou toch een beter gevoel hebben bij een site als MaxICT dan bij deze tent.

[ Voor 6% gewijzigd door AlxRoelofs op 16-03-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:55

spanx

_Sp[A]nX_

AlxRoelofs schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:41:
[...]

Mag ik vragen waar je dit gevoel vandaan haalt?

Ik kan nergens reviews vinden. De Facebook link op hun website verwijst naar een pagina die niet meer zichtbaar is of niet meer bestaat en hun Instagram pagina is ook leeg. KVK.nl verwijst nog naar een 2de onderneming gekoppeld aan Twaiko (DEZE), maar ook daar is niets over te vinden het internet. Daarnaast is het adres waar deze bedrijven zouden moeten zitten niets meer dan een woonhuis.

Ik zou toch een beter gevoel hebben bij een site als MaxICT dan bij deze tent.
Ik heb het nog niet gecontroleerd maar als dat zo is (heel erg bedankt) heb je 100% gelijk.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

spanx schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:03:
Ik ben opzoek naar een Bosch oven... Die heeft max ict het goedkoopste.... Ik lees hier slechte ervaringen.... Scheelt 110 euro met alle andere aanbieders.... Tips?
Goedkoop is duurkoop, If it's too good to be true, etc.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:33

FreakNL

Well do ya punk?

_JGC_ schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Die fake reviews zijn niet bewezen. Er gaan genoeg bestellingen wel goed, anders zouden ze wel kunnen ophouden met bestaan. De slechte reviews komen voort uit de vele gevallen waarbij ze hun zaakjes niet op orde hebben.

Ik heb afgelopen woensdag een LG beeldscherm besteld bij Max ICT. Gewoon een courant model, gewoon op voorraad bij hun distributeurs en levertijd 1-3 werkdagen. Na bestellen was de verwachte leverdatum vandaag, ik kreeg het scherm gisteren binnen. Gewoon op tijd, tegen scherpe prijs, net zoals dat vroeger met Afuture ging ruim voordat die omvielen.
Ik sta alleen niet te trappelen om een review te schrijven, ik vind het niet meer dan normaal dat een bestelling fatsoenlijk wordt afgehandeld. Vele andere mensen doen dat wel, al helemaal als er een mailtje achteraan gaat met kans op een prijs of iets dergelijks.
Tja, dat is het natuurlijk.. Je gaat pas reviewen als het fout gaat..

Ik heb dit jaar 2 keer iets besteld bij MaxICT;

De eerste keer ging het om een (refurbished) M1215 raid controller. Stond ook duidelijk bij dat deze refurbished was en daar was de prijs ook naar. Product was er binnen een paar dagen en het ging in dit geval duidelijk om drop-shipment, pakketje kwam duidelijk direct uit het buitenland vandaan. Maargoed, kaart werkte dus prima.

Tweede keer was dit weekend, er stond een QNAP TS-1635 voor 870,- inc BTW. Dat is 160 euro goedkoper dan bij de goedkoopste in de pricewatch (SiComputers, 1030 inc btw).. Wat dat betreft een gok, maar op zich geen hele rare prijs. Dus besteld en meteen een orderbevestiging in de mailbox, compleet met (correcte) omschrijving van product.

Ik kreeg maandag een bevesting over de levertijd:
Je artikel(en): QNAP TS-1635 Ethernet LAN Desktop Zwart NAS, verwachte levertijd: 09-06-2019.

Nog steeds niets geks verder. Maar toen ik in MijnMaxICT keek zag ik ineens dat er bij het artikelnr 5TK04EA#ABD stond. Dat bleek (na een snelle google) een HP laptop te zijn, geen QNAP. Dat stond er bij bestellen waarschijnlijk ook al maar toen heb ik er niet op gelet. De EAN was wel correct. Toch wel een beetje bezorgd (aan de hand van dit topic) contact opgenomen. Werd aangegeven dat het om een incorrecte koppeling ging en dat artikelnr leidend is. Maar ik ga natuurlijk geen artikelnrs googlen, als de complete omschrijving en foto's verder correct zijn... Anyways, ze hadden wel een TS1635 maar die was 600 euro duurder. Daar had ik geen trek in dus gezegd dat ik de order wilde annuleren. Medewerker gaf aan een spoedcredit in te voeren en ik had inderdaad dezelfde dag nog (rond 16:30) het geld terug op mijn rekening..

Vervelend dat ik het "koopje" toch niet gescoord had en vervelend dat er blijkbaar verkeerde koppelingen op de website van MaxICT terecht komen.. Maar qua afhandeling verder prima... Denk wel dat het mazzel is dat ik dat artikelnr opmerkte en ge-googled heb. Anders had ik echt een HP laptop geleverd gekregen en had ik weer met retouren moeten gaan werken.. Ook daar sta je in je recht verder natuurlijk (al is het alleen al met de wet koop op afstand) maar het is wel iets meer gedoe (denk ik)...

Je moet dus echt wel goed opletten wat je besteld en (gezien dit topic) moet je ook niet al teveel aftercare verwachten (maar dat is een aanname)... Maar als je weet wat je besteld is het best een gokje waard...

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 05-06-2019 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-06 15:16
2x bij MaxICT besteld, waren inderdaad de goedkoopste en op hun site stond het product op voorraad.

De 1e keer duurde de levering 2,5 week, toen ik MaxICT belde en aangaf dat het product op voorraad stond, vertelde de medewerker dat dit betekend dat het op voorraad is bij de leverancier en dat het vanuit Berlijn zou worden opgestuurd.

De 2e keer had ik een product besteld wat ik met enige spoed nodig had, MaxICT was weer de goedkoopste dus ik besloot ze het voordeel van de twijfel te geven. Echter duurde hier de levering ook 3 weken, toen besloten het product ook elders te bestellen. Aangezien ik geen zin had om mijn order te annuleren bij MaxICT.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:38
Soortgelijke ervaringen. Site geeft aan, leverbaar binnen 24 uur. Vervolgens duurt het drie en een halve week voordat je het product krijgt. Ik vertrouw de voorraadindicatie niet meer. Ik heb geen zin meer in zulke dwalingen en bestel voortaan ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 16:38
https://maxict.nl/tp-link-tp-link-101001000mbps-pci-adapter-

Op zoek naar een simpel 1Tb netwerkkaartje, kom ik wederom bij Max ict uit, (niet goed opgelet!)

Wederom staan ze bovenaan de prijsvergelijking d,m,v misleidende informatie!
Waarom worden dergelijke opl*chters nog getoond? (Of betalen ze ervoor?).
T-net was toch voor de consumenten/Tweakers?!

Niets is dodelijker dan leven!

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Rev-anche schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 00:03:
https://maxict.nl/tp-link-tp-link-101001000mbps-pci-adapter-

Op zoek naar een simpel 1Tb netwerkkaartje, kom ik wederom bij Max ict uit, (niet goed opgelet!)
Link is dood. Wat was het probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev-anche
Klikte je op de link was de prijs niet correct!
M,a,w niet de goedkoopste,!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Rev-anche schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 00:43:
Klikte je op de link was de prijs niet correct!
M,a,w niet de goedkoopste,!
Toen heb je een melding gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
@Rev-anche Je link heeft nooit gewerkt ;) Toen ik het zag dacht ik dat je je post nog wel ging editen. :P

edit:
Wacht eens even, zo'n soort (dooie) link is laatst ook al gepost, maar dat is blijkbaar deze niet want deze is pas vannacht geplaatst. 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Room42 op 27-06-2019 02:09 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev-anche
PcDealer schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 01:10:
[...]

Toen heb je een melding gemaakt?
Uiteraard.

Maar mijn link was dood.
en ik lag al in bed. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 18:48
Proef op de som, eerste die ik kies klopt idd gelijk niet:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XiTFcKC.png
pricewatch: TP-Link TG-3468

Linkt naar: https://maxict.nl/tp-link...m=cpc&utm_source=tweakers

Daar is die ineens 15 euro 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zE4dse3.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:38
jip_86 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:03:
[Afbeelding]
pricewatch: TP-Link TG-3468

Linkt naar: https://maxict.nl/tp-link...m=cpc&utm_source=tweakers

[Afbeelding]
Van zowel de prijs als leverbaarheid klopt geen ene malle moer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

jip_86 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:03:

Kan het zijn dat Pricewatch gewoon niet is bijgewerkt? Altijd begrepen dat dat handmatig gebeurd en niet automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 1222698 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:22:
[...]

Kan het zijn dat Pricewatch gewoon niet is bijgewerkt? Altijd begrepen dat dat handmatig gebeurd en niet automatisch
Elke uur een automatische import dacht ik. Ik kan het niet zo snel terug vinden, ik vermoed in de pdf van de PW voorwaarden.

Verder:
5 Verplichtingen Klant
5.1 De Klant zal te allen tijde zorg dragen:
a. voor een eenvoudig toegankelijke, transparante, actuele online prijslijst voor de Producten en Diensten;
https://tweakers.net/info...arden-pricewatch-manager/
5.3 De Klant erkent dat het doel van de Pricewatch is om bezoekers van de Pricewatch in staat te stellen om zich een afgewogen oordeel te vormen omtrent de aanschaf van diensten en producten. De Klant garandeert dat alle Prijsinformatie en alle andere informatie die door de Klant in het kader van de Overeenkomst aan Tweakers.net wordt verstrekt juist, volledig, actueel en accuraat is en dat deze voldoet
aan alle toepasselijke wet- en regelgeving en algemeen binnen de bedrijfstak aanvaarde normen en gedragscodes.
5.4 De Klant is zelf verantwoordelijk voor het met behulp van de Pricewatch Manager juist invoeren,
actualiseren en controleren van de Prijsinformatie in de Pricewatch. Indien Prijsinformatie naar het oordeel van Tweakers.net gedurende een te lange periode niet wordt bijgewerkt, dan wordt de Prijsinformatie verondersteld niet meer actueel te zijn.
5.3 De Klant erkent dat het doel van de Pricewatch is om bezoekers van de Pricewatch in staat te stellen om zich een afgewogen oordeel te vormen omtrent de aanschaf van diensten en producten. De Klant garandeert dat alle Prijsinformatie en alle andere informatie die door de Klant in het kader van de Overeenkomst aan Tweakers.net wordt verstrekt juist, volledig, actueel en accuraat is en dat deze voldoet
aan alle toepasselijke wet- en regelgeving en algemeen binnen de bedrijfstak aanvaarde normen en gedragscodes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:50

Mooijekind

Manager Product Content
Mocht een prijs niet kloppen dan kan deze natuurlijk altijd gemeld worden aan ons via het meldpunt.
We zullen deze dan oppakken.

Ik heb zelf nog even een check gedaan en lijkt dat er idd iets niet goed gaat met de prijzen in de feed tov de prijzen bij Max ICT. Kom veel verschillen tegen tussen de 5 cent en een paar euro.
We zullen dit aankaarten bij Max ICT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Mooijekind van @Rev-anche had je toch een melding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev-anche
Maxict.B.V

Ooit, heb ik een bestelling geplaatsd bij Maxict.BV.
Het is lang geleden, ik weet het!

Op dat moment waren ze in de PW van T-Net, de goedkoopste met voorraad voor een Radeon HD4890!

Zoals ik al zei, het is lang geleden!

De kaart zou binnen "destijds normale levering" binnen twee a drie werkdagen worden geleverd.

Om een kort vehaal lang te maken, na drie weken en tien emails naar het "bedrijf"",
zonder enige reactie, zag ik dat ze een keurmerk hadden!!?

Let wel, hadden, voltooid verleden tijdt.

Na de destijds betrouwbare instelling op de hoogte te hebben gebracht van de nalatigheden,
kreeg ik de kaart drie dagen later bezorgd.

Destijds heb ik op T-Net ook een shopreview geplaatst, die door T-net dezelfde dag nog werd verwijdert, omdat hij niet relevant zou zijn, voor het meerendeel van de lezers!!?
Oid.

Destijds heb ik de verantwoordelijke Moderator wel degelijk om opheldering gevraagd.
Kan me echter het antwoord niet herinneren, wel dat het destijds niet herplaatst zou worden!

Met andere woorden, is Tweakers net zogoed verantwoordelijk voor heel veel misleide klanten van MaxICT door het negeren van de shopreviews?!

Dat laat ik graag aan tweakers zelf over!

voorbeeld!

Let even op het prijsverschil!?

En dan,
Ga het zelf even vergelijken?!
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 22:03

InFamous

excommunicado

@Rev-anche over de kwestie hier in dit topic ga ik mij niet uit laten dat is wat voor het PW team.

Jouw verhaal strookt echter niet met de waarheid. De review is niet verwijderd vanwege dat deze niet relevant zou zijn, deze was verwijderd omdat jouw review geen afgeronde ervaring betrof.

Daarbij is door de FP Admin destijds nog zelfs aangegeven:
Natuurlijk zien we graag een nieuwe review terug als de ervaring is afgerond. Om dit te vergemakkelijken is een kopie van je vorige review onder aan deze e-mail te vinden.
Jij hebt daarna echter geen nieuwe review geschreven.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
InFamous schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 02:03:
@Rev-anche over de kwestie hier in dit topic ga ik mij niet uit laten dat is wat voor het PW team.

Jouw verhaal strookt echter niet met de waarheid. De review is niet verwijderd vanwege dat deze niet relevant zou zijn, deze was verwijderd omdat jouw review geen afgeronde ervaring betrof.

Daarbij is door de FP Admin destijds nog zelfs aangegeven:

[...]

Jij hebt daarna echter geen nieuwe review geschreven.
Als ik al lieg? Is dat natuurlijk niet mijn bedoeling!

Ook niet om iemand in een kwaad daglicht te zetten!

Wel is het zo dat ik niet serieus genomen werd destijds!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Rev-anche schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 02:09:
[...]

Als ik al lieg? Is dat natuurlijk niet mijn bedoeling!
Ik breng nuance aan, want je verhaal klopte gewoon simpelweg niet met de realiteit.
Ook niet om iemand in een kwaad daglicht te zetten!
Dan weet ik niet waar voorgaande reactie voor bedoeld is maar uitspraken als:
Destijds heb ik op T-Net ook een shopreview geplaatst, die door T-net dezelfde dag nog werd verwijdert, omdat hij niet relevant zou zijn, voor het meerendeel van de lezers!!?
Oid.
En:
Destijds heb ik de verantwoordelijke Moderator wel degelijk om opheldering gevraagd.
Kan me echter het antwoord niet herinneren, wel dat het destijds niet herplaatst zou worden!
En:
Met andere woorden, is Tweakers net zogoed verantwoordelijk voor heel veel misleide klanten van MaxICT door het negeren van de shopreviews?!
Komen mij toch echt over dat je Tweakers in kwaad daglicht wilt zetten door te stellen dat wij reviews beïnvloeden.
Wel is het zo dat ik niet serieus genomen werd destijds!
Hoezo werd je niet serieus genomen, waarom had de moderator je anders moeten behandelen?

Ik denk toch echt dat je een andere realiteit in je geheugen hebt zitten die niet strookt net de daadwerkelijke realiteit. Meerdere delen uit je eerste reactie komen niet overeen met de realiteit, het enigste wat klopt is dat het Maxict betrof, de tijdspanne en dat je review verwijderd was.

Het betrof een ander artikel, een andere reden van verwijdering (waarbij toch echt héél duidelijk is aangegeven wat die reden was) en dat je review wel degelijk herplaatst mocht worden nadat de ervaring was afgerond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev-anche
Waarom werd dan de review binnen een dag verwijderd?
En is het dan vreemd dat ik denk dat financiële doeleinden belangrijker waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Rev-anche dat kan diverse oorzaken hebben, een FP Admin heeft je review gezien, de shop heeft ons gemeld dat de review onterecht was etc.

Met alle respect, maar als jij een fatsoenlijke e-mail ontvangt van een FP Admin, die notabene in die e-mail netjes uitlegt wat het probleem was en waarom je review verwijderd was, dan is dat inderdaad vreemd dat je denkt dat er een financieel doeleind achter zit.

Zeker als die betreffende admin dan ook nog eens stelt dat je de review gerust opnieuw kan plaatsen als de ervaring daadwerkelijk is afgerond.
De review die je schreef beschreef echter geen afgeronde ervaring, en is derhalve verwijderd. Natuurlijk zien we graag een nieuwe review terug als de ervaring is afgerond. Om dit te vergemakkelijken is een kopie van je vorige review onder aan deze e-mail te vinden.

Een uitzichtloze situatie is in principe ook afronding van de ervaring. Er is geen verdere (reële) mogelijkheid met de winkel tot een oplossing te komen. Beschrijf in een dergelijk geval duidelijk in welk tijdsbestek welke stappen zijn ondernomen om alsnog tot een goede afronding te komen.
Hierboven een citaat uit die e-mail, hoe je hierbij kan denken dat er een financieel doeleind achter schuilt is mij, nogmaals met alle respect, echt een raadsel.

Overigens betrof jouw review inderdaad geen ervaring, het was een copy/paste van +- 30 regels uit een orderhistorie, waarbij je bij verzending iets in de volgende strekking heb geschreven:
Dat was op xx datum, ik heb ze vorige week een email gestuurd waarop niet gereageerd is.

[ Voor 10% gewijzigd door InFamous op 13-07-2019 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
Ach ja, iets meer paranoïde, op internet, blijkt achteraf toch niet zo paranoïde te zijn als we allemaal dachten!?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het blijft irritant dat shops als Max ICT maar toegelaten blijven en zo makkelijk hun praktijken door kunnen zetten. Ik zal er niet meer intrappen maar ik zou willen dat niemand er meer intrapt. :(

Ik snap echt niet dat Tweakers reclame voor ze blijft maken!

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 13-07-2019 02:39 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Het betreft een review uit 2009, zoals ik al eerder stelde heb je waarschijnlijk een ander verhaal in je geheugen zitten. Dat is niet erg maar dit 10 jaar later verkondigen als feit en daarbij ook beschuldigingen uiten richting Tweakers is niet netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev-anche
InFamous schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 02:40:
Het betreft een review uit 2009, zoals ik al eerder stelde heb je waarschijnlijk een ander verhaal in je geheugen zitten. Dat is niet erg maar dit 10 jaar later verkondigen als feit en daarbij ook beschuldigingen uiten richting Tweakers is niet netjes.
Natuurlijk gaat het niet over tien jaar geleden!
Maar om het feit dat dat bedrijf nog steeds willens en wetens zich door manipulatief bedrog in de pricewatch weet te handhaven.
dat is mijn probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 02:39:
Het blijft irritant dat shops als Max ICT maar toegelaten blijven en zo makkelijk hun praktijken door kunnen zetten. Ik zal er niet meer intrappen maar ik zou willen dat niemand er meer intrapt. :(

Ik snap echt niet dat Tweakers reclame voor ze blijft maken!
Een shop betaald toch om in de PW te staan? Voor T.net zijn het gewoon inkomsten, zeker als dit bij iedere klik gebeurd.

Overigens heb ik wel één positieve ervaring gehad in het verleden, maar helaas daarna niet meer. Dan kies ik liever voor een tientje extra of bestel ik mijn onderdelen wel tegelijkertijd ergens anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-06 11:04
Ik snap uberhaupt niet dat een bedrijf als dit nog toegelaten word op Tweakers. Ik heb al jaren geen positieve ervaring gehad met ze en gelet op de hoeveelheid klachten (zie de reviews op Google) is het echt een puinhoop bij Max ICT.

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12
Ze zijn er wel, maar ook vaak niet. Zie je ook terug in de reviews. Maar zijn slechte reviews dan reden om een shop te weren? Ik ken er wel meer die dan weg mogen, al is het alleen maar om de aftersales.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
_JGC_ schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 23:35:
Ze zijn er wel, maar ook vaak niet. Zie je ook terug in de reviews. Maar zijn slechte reviews dan reden om een shop te weren? Ik ken er wel meer die dan weg mogen, al is het alleen maar om de aftersales.
Heb je gezien hoe lang dit topic al loopt? En de pleisters die steeds geplakt zijn? En de trucks van de shop om toch steeds weer enigszins op niveau te komen in de reviews? Nee, deze shop heeft zijn kans gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rev-anche
Room42 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 23:57:
[...]

Heb je gezien hoe lang dit topic al loopt? En de pleisters die steeds geplakt zijn? En de trucks van de shop om toch steeds weer enigszins op niveau te komen in de reviews? Nee, deze shop heeft zijn kans gehad.
Exact mijn mening, na zoveel jaar oplichten, moet het doek een keer vallen!!

Ook al wordt Tweakers financieel ondersteund door deze webshop, ze moeten wel hun verantwoordelijkheid serieus nemen t.o.v hun leden!
Eigenlijk zeg ik dus dat er een contra-dictie is!

De slager keurt zijn leveranciers vlees, anders word de aanvoer gestaakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
Room42 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 23:57:
[...]

Dit topic betreft gedrag van tenminste 10 jaar. Die trucs zijn geen hard bewijs voor, alhoewel iedereen in dit topic een vermoeden heeft. Een "review en krijg korting" actie selectief naar klanten sturen waar de bestelling normaal is verlopen is al genoeg om dat te bewerkstelligen, het hoeven dus geen fake reviews te zijn.

Als ik kijk naar de topics die met enige regelmaat op SF lopen over shops die de wet niet nakomen mbt garantie of wet koop op afstand, kunnen er heel wat shops uit de pricewatch als je gaat filteren op gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
_JGC_ schreef op zondag 14 juli 2019 @ 06:30:
[...]

Dit topic betreft gedrag van tenminste 10 jaar. Die trucs zijn geen hard bewijs voor, alhoewel iedereen in dit topic een vermoeden heeft. Een "review en krijg korting" actie selectief naar klanten sturen waar de bestelling normaal is verlopen is al genoeg om dat te bewerkstelligen, het hoeven dus geen fake reviews te zijn.
Dat zijn toch truckjes?
Als ik kijk naar de topics die met enige regelmaat op SF lopen over shops die de wet niet nakomen mbt garantie of wet koop op afstand, kunnen er heel wat shops uit de pricewatch als je gaat filteren op gedrag.
Des te meer reden om eens iets aan te pakken, neem ik aan? Dat er 100 te hard rijden wilt niet zeggen dat je geen bekeuring uit moet schrijven.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 10:24
Gaat iemand deze shop er nog uitgooien? Ik zie al meer dan een jaar incorrecte prijzen staan, begint wel vreemd te worden dat deze shop nog op Tweakers staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tamerciaga schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:51:
Gaat iemand deze shop er nog uitgooien? Ik zie al meer dan een jaar incorrecte prijzen staan, begint wel vreemd te worden dat deze shop nog op Tweakers staat.
Net zoals de politiek wordt er veel gepraat en niks gedaan naar mijn inziens.
Gewoon niks bestellen gaan ze vanzelf failliet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev-anche
Viper® schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:56:
[...]

Interesant?!
Waarom zijn ze eigenlijk niet failliet!!?
Met zoveel slechte respons etc; .
Ach ja dat denk ik ook wel eens van de Chinees hier op de hoek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
vectormatic schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:00:
Nog een duit in het zakje van mijn kant:

Ik hou al enige tijd het volgende item (dagelijks) in de gaten kwa prijs:
pricewatch: Sapphire PULSE ITX Radeon RX 570 4GD5 (11266-34)

Max-ICT heeft al weken/maanden de laagste prijs, en deze beweegt ook vrolijk naar beneden zodra er iets in de buurt komt. Echter altijd met dat rode vrachtwagentje. Nu weet ik uit ervaring dat levertijd indicaties bij Max en zuster geen flikker waard zijn, dus als ze zelf al als indicatie geven dat het minstens een week gaat duren...

Voor mij corrumperen dit soort entries de pricewatch dan ook, gezien eigen ervaring en bergen reviews met slechte verhalen over levertijden staat hier dus gewoon " we weten eigenlijk niet of we kunnen leveren, waarschijnlijk niet, maar willen gewoon boven in het lijstje staan voor de hits".

Dit lijkt me niet hoe de pricewatch zou moeten werken, en kan nietsvermoedende tweakers/bezoekers een hoop frustratie opleveren.
Exact dit is wat er gebeurt, Heb ik ook al enkele malen aangegeven meen ik :+ maar jij maakt het wel heel duidelijk 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Is al zo vaak gemeld. Tweakers doet er niks aan want het levert ze geld op.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ik laat graag een tegengeluid horen.
Ik heb liever een minder betrouwbare shop in de pricewatch dan eruit. Ik google ook op de goedkoopste prijs, en zou het dan jammer vinden dat ik MaxICT niet in de PW kan vinden.
Sommige mensen nemen de gok gewoon liever, voor de goedkope prijs en dan wachten we af wat er gebeurd.

Zie deze review bijvoorbeeld:
Vanwege een eerdere negatieve ervaring alsook het grote aantal negatieve reviews was ik in eerste instantie wat huiverig om hier te bestellen. Omdat het product dat ik wilde kopen bij MaxICT ruim 50 euro goedkoper was, heb ik uiteindelijk toch maar de gok gewaagd.
Hier ben ik zelf ook schuldig aan, en tevreden over.

Nu kan ik ten minste eerlijke reviews en het antwoord van de shop zien, dat vind ik een toevoeging aan de PW.

Dat de niet altijd kloppende prijzen onhandig zijn in sommige kanten van Tweakers ( oals de wishlist enzo), zou tweakers wat mee moeten doen. Bijvoorbeeld een gemiddelde prijs van de laagste 3 ipv de laagste prijs te pakken ofzo.

My 2 cents.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:00
_eLMo_ schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 07:43:

Nu kan ik ten minste eerlijke reviews en het antwoord van de shop zien, dat vind ik een toevoeging aan de PW.
Volledig mee eens!
Dat de niet altijd kloppende prijzen onhandig zijn in sommige kanten van Tweakers ( oals de wishlist enzo), zou tweakers wat mee moeten doen. Bijvoorbeeld een gemiddelde prijs van de laagste 3 ipv de laagste prijs te pakken ofzo.

My 2 cents.
Volgens mij is dit ook al een keer eerder voorbijgekomen in dit topic: Gewoon de optie geven om specifieke shops uit je resultaten te laten en dus ook bij je prijs attentie. Er zijn nog wel meer winkels waarbij mijn persoonlijke ervaring ertoe heeft geleid dat ik deze liever links laat liggen maar goed, het is niet anders.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Thalaron schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 08:35:
[...]

Volledig mee eens!

[...]

Volgens mij is dit ook al een keer eerder voorbijgekomen in dit topic: Gewoon de optie geven om specifieke shops uit je resultaten te laten en dus ook bij je prijs attentie. Er zijn nog wel meer winkels waarbij mijn persoonlijke ervaring ertoe heeft geleid dat ik deze liever links laat liggen maar goed, het is niet anders.
Gaan ze ook niet doen want dan gooit zowat iedereen een MaxICT eruit en dan heeft het voor die winkel geen zin meer om te betalen voor de PW. En dus geen geld voor Tweakers.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Opzich zitten er wel nadelen voor de andere shops aan vast in de zin van,

Als 1 shop het produkt altijd onterecht voor de helft van de prijs heeft staan verdwijnen de 25% aanbiedingen van alle andere shops uit de meldingen omdat er dan geen laagste prijs trigger opkomt.

Maw ipv gebruikers zouden eigenlijk de andere shops er actief over moeten gaan klagen, zal waarschijnlijk meer effect hebben.

Verder ben ik benieuwd in hoeverre mensen hun wenslijst vol hebben staan met artikelen, en dan ook nog produkten die allemaal bij MAXICT voorkomen, en dan ook nog artikelen waar je de tijd hebt om er op te wachten, waardoor de onterechte prijsdaling trigger lastig wordt.

Als je weinig artikelen zoekt maken de prijsfouten niet veel uit, als je ze nu moet hebben maakt het ook niet veel uit.
Als je dubbeltjes zoekt en er een jaar op wil wachten om 2 dubbeltjes goedkoper uit te zijn dan maakt het wel veel uit natuurlijk.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Het is jammer dat Tweakers zich niet laat horen in deze discussie. Ik zie alleen moderators leden bashen en vervolgens aangeven dat het aan een ander team ligt. Van het kastje naar de muur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Laatst online: 31-05 18:05

Redneckerz

A place to be.

Viper® schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:56:
[...]

Blubkens schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:03:
Het is jammer dat Tweakers zich niet laat horen in deze discussie. Ik zie alleen moderators leden bashen en vervolgens aangeven dat het aan een ander team ligt. Van het kastje naar de muur?
Disclaimer: Onderstaand is een generale observatie en gaat niet in op specifieke zaken.

Helaas is dat weleens de tendens, evenals het gegeven dat topics zoals deze, maar ook andere feedback topics vaak jaren (!) lopen zonder noemenswaardig verschil. Op een gegeven moment begint dat op te vallen, en op een ander gegeven moment verlies je de motivatie om die discussie voort te zetten.

Boze tongen beweren dat dit bewust zo word gedaan zodat men ''discussiemoe'' wordt, ik ben echter de mening aangedaan dat er wellicht ook domweg te weinig mankracht beschikbaar is om er een fatsoenlijke oplossing voor te vinden (En dan niet alleen wat betreft MaxICT, maar in het algemeen). Vele verzoekjes belanden onderaan de stapel en men komt er domweg gewoon niet aan toe.

Maar, in ieder geval heb je dan nog het ''geluk'' (met enig cynisme gezegd) dat Tweakers HQ weet wat het probleem is en dat erkent. Soms heb je ook wel eens dat dat ook niet gebeurt, met als resultaat een hoop frustratie uit de community en (mag ik toch wel aannemen) onbegrip.

Of er überhaupt een oplossing is voor dat globale communicatieprobleem zou ik je niet kunnen geven. Wellicht dat men ''vastgeroest'' zit in bepaalde uitingen dat het niet meer op een andere manier uitgelegd kan worden. Misschien dat fris bloed op de huidige posities dingen verandert.

Anderzijds is het (gelukkig) wel zo dat je weet waar je aan toe bent als het om bepaalde standpunten gaat. 1 ding kan worden nagegeven, men is wel consistent hierin. :)

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

_eLMo_ schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 07:43:
Ik laat graag een tegengeluid horen.
Ik heb liever een minder betrouwbare shop in de pricewatch dan eruit. Ik google ook op de goedkoopste prijs, en zou het dan jammer vinden dat ik MaxICT niet in de PW kan vinden.
De Pricewatch en de Shopreview zijn twee verschillende zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 18:31
Ach ik heb 3x wat besteld bij ze en daarvan is 1x wat verkeerd gegaan (een zeer specifieke kookplaat die niet leverbaar was maar kreeg 2 opties of geld terug of een andere aanbieding verder niks dramatisch aan. de andere 2 keer ging het perfect zij wat traag verzonden maarja er stond ook nergens morgen in huis dus verwachtte ik dat ook niet.

En ter vergelijking ik heb 5x wat bij de mediamarkt besteld en daarvan ging 2x wat mis en 4x bij sicomputers en daarvan ging ook 1x wat mis maar daar moest ik wel zeld erachteraan om te horen wat er aan de hand was.

Om 26 pagina's lang naar 1 winkel te wijzen vind ik wat vreemd terwijl er heel wat shops in de pricewatch staan die mij 'problemen' gegeven hebben.
Je hoort nou eenmaal meer klagende als niet klagende mensen en ook wat betreft beschikbaarheid en foute vermeldingen zijn er heel wat op en aanmerkingen bij verschillende shops.
Als we die allemaal gaan weren dan kan je de pricewatch net zo goed sluiten.

Daarnaast heeft maxict gewoon wel een meerwaarde voor sommige doelgroepen. Ze hebben immers extreem veel producten en vaak producten die nergens anders te krijgen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:08

Grvy

Bot

computerjunky schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:06:
Ach ik heb 3x wat besteld bij ze en daarvan is 1x wat verkeerd gegaan (een zeer specifieke kookplaat die niet leverbaar was maar kreeg 2 opties of geld terug of een andere aanbieding verder niks dramatisch aan. de andere 2 keer ging het perfect zij wat traag verzonden maarja er stond ook nergens morgen in huis dus verwachtte ik dat ook niet.

En ter vergelijking ik heb 5x wat bij de mediamarkt besteld en daarvan ging 2x wat mis en 4x bij sicomputers en daarvan ging ook 1x wat mis maar daar moest ik wel zeld erachteraan om te horen wat er aan de hand was.

Om 26 pagina's lang naar 1 winkel te wijzen vind ik wat vreemd terwijl er heel wat shops in de pricewatch staan die mij 'problemen' gegeven hebben.
Je hoort nou eenmaal meer klagende als niet klagende mensen en ook wat betreft beschikbaarheid en foute vermeldingen zijn er heel wat op en aanmerkingen bij verschillende shops.

Daarnaast heeft maxict gewoon wel een meerwaarde voor sommige doelgroepen. Ze hebben immers extreem veel producten en vaak producten die nergens anders te krijgen zijn.
Dit topic gaat over de pricewatch niet over je ervaringen met MaxICT.

om nogmaals te herhalen:
PcDealer schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:30:
[...]

De Pricewatch en de Shopreview zijn twee verschillende zaken.
Feit is dat ze de pricewatch manipuleren. Hoe lief en goed ze dan ook zijn of toch verzenden of toch wel wat mis gaat bij andere shops ook is imho irrelevant. :)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

WCA

Het gaat in dit topic niet echt over de slechte service bij MaxICT. Het gaat erom dat zij regelmatig de pricewatch compleet nutteloos maakten, omdat zij de verkeerde prijzen doorgaven. Dat is inmiddels steeds minder.

Slechte service is geen reden om uit de pricewatch gehaald te worden, verkeerde prijzen doorgeven wel.

(Wat nog steeds gebeurt: een product niet op voorraad hebben, maar wel met een hele lage prijs aan de pricewatch doorgeven, zeer irritant)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:15
GreNade schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:11:
[...]

Het gaat in dit topic niet echt over de slechte service bij MaxICT.
Misschien moet je de topicstart weer even lezen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En het feit dat ze de pricewatch volspammen met producten die ze ook niet kunnen leveren maar dan wel in je zoekresultaten terecht komen. Dat geeft ontzettend veel onnodige clicks omdat je met Max ICT niks te maken wilt hebben.

Dus de oplossingen zijn:
- Max ICT verwijderen.
- Max ICT kunnen filteren uit de resultaten/overzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Tja zo zijn er meeerdere shops die producten niet meer o voorraad hebben of een lage prijs weergeven maar zidra er voorraad is de prijs omhoog schiet.

Dat is ook helaas een onderdeel vam prijsbepaling deze dagen veel vraag betekend een fors hogere prijs.

De niet op voorraad producten van alle winkels uit de pricewatch halen is een optie maar heeft tot gevolg dat de consument minder opties heeft en misschien slechte keuzes maakt en of je daar als pricewatch verantwoordelijk wil zijn...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:14:
En het feit dat ze de pricewatch volspammen met producten die ze ook niet kunnen leveren maar dan wel in je zoekresultaten terecht komen. Dat geeft ontzettend veel onnodige clicks omdat je met Max ICT niks te maken wilt hebben.

Dus de oplossingen zijn:
- Max ICT verwijderen.
- Max ICT kunnen filteren uit de resultaten/overzichten.
Of te verhinderen dat een shop die niet kan leveren weergegeven wordt als laagste prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Luit schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:52:
[...]

Of te verhinderen dat een shop die niet kan leveren weergegeven wordt als laagste prijs.
Het liefst zou ik gewoon een blacklist van shops opstellen waar ik geen zaken mee doe. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

computerjunky schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:38:
De niet op voorraad producten van alle winkels uit de pricewatch halen is een optie maar heeft tot gevolg dat de consument minder opties heeft en misschien slechte keuzes maakt en of je daar als pricewatch verantwoordelijk wil zijn...
Hoezo een slechte keus en wie bepaalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
PcDealer schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:10:
[...]

Als je niet alle opties heb gezien kan je nooit een volledig geïnformeerde keuze maken en is er dus een kans dat je een slechte of in ieder geval niet optimale keuze maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
computerjunky schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:50:
[...]

Als je niet alle opties heb gezien kan je nooit een volledig geïnformeerde keuze maken en is er dus een kans dat je een slechte of in ieder geval niet optimale keuze maakt.
Als je alleen de Pricewatch gebruikt heb je sowieso geen volledig beeld. Dit is ook maar "gewoon" een commerciële site waar alleen betalende webshops in vermeld worden (het kost geld om in de PW te staan). Dus dat argument kan overboord.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 11-08-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Luit schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:52:
[...]

Precies, geef mij een slidertje met de levertijd die meegenomen moet worden voor de laagste prijs. Als ik dan nu bijvoorbeeld een nieuwe 2070S wil kopen, dan kan ik daadwerkelijk zien welke voor een prijs geleverd kan worden, ipv welke misschien ooit te krijgen is voor een prijs.

Maar dat lijkt me gewoon een mooie feature die verder weinig met MaxICT te maken heeft.
PcDealer schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:10:
[...]

De PW wordt dan een stuk minder nuttig als je wel wil wachten en alle prijzen van shops met een levertijd langer dan 24 uur worden eruit gefilterd. En waar leg je de grens? 24 uurs levering? Binnen 3 dagen? Binnen een week? Gewoon een slidertje zou veel nuttiger zijn, kan iedereen zelf kiezen.

[ Voor 48% gewijzigd door Sissors op 11-08-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sissors schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:44:
[...]

De PW wordt dan wel een stuk minder nuttig als je wel wil wachten. En waar leg je de grens? 24 uurs levering? Binnen 3 dagen? Binnen een week? Gewoon een slidertje zou veel nuttiger zijn, kan iedereen zelf kiezen.
Deze snap ik niet. Wat heeft het wel of niet in de PW staan te maken met de levertijd? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verkeerde quote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Laatst online: 08-06 17:19

NeHoX

Gamer + PV

Misschien een filteroptie of hover over sterren aantal in de Pricewatch, om niet alleen het gemiddelde aantal sterren all-time te laten zien maar bijvoorbeeld ook laatste maand, kwartaal of halfjaar. Als het echt bar en boos is en blijft kom je dan toch op een veel lagere score dan 2,5 ster uit?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
NeHoX schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:42:
Misschien een filteroptie of hover over sterren aantal in de Pricewatch, om niet alleen het gemiddelde aantal sterren all-time te laten zien maar bijvoorbeeld ook laatste maand, kwartaal of halfjaar. Als het echt bar en boos is en blijft kom je dan toch op een veel lagere score dan 2,5 ster uit?
Ook dat is alweer een paar keer voorbij gekomen. Er zijn genoeg manieren om positieve reviews te scoren. Zo zie je af en toe en wave aan positieve reviews voorbij komen. Vermoeden is dat er dan een initiatief van Max ICT achter zit, zoals een mailing of een verzoek om reviews na een goed verlopen order. Dat soort dingen.

En ze zullen ongetwijfeld ook wel eens wat goed doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 11-08-2019 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

computerjunky schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:50:
[...]

Je weet dat niet alle shops in de PW staan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 13:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NeHoX schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 19:42:
Heb je niets aan, genoeg die niet alleen vragen om een review achter te laten, maar daar ook wat tegenover hebben staan, kans iets te winnen, korting van 5 euro, natuurlijk ga je daar geen negatieve review voor schrijven als je iets wil winnen toch? Zelfde onzin zit al jaren in de product-reviews (zie je regelmatig met golven komen).

Geef mij dan gewoon de optie om een webshop eruit te gooien, zoals mensen bv geen Amazon willen hebben, of juist winkels zoals deze.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:18
Los van een filter voor de pricewatch begrijp ik eigenlijk niet waarom er niet zoiets als een informatieballonnetje naast elke vermelding van MaxICT staat.
Als je daar dan met je muis op gaat krijg je een bericht te zien zoals '' Er zijn in het verleden veel klachten geweest over deze webshop, zie [link naar dit topic] voor meer informatie. ''
MaxICT maakt er nog steeds een puinhoop van gezien de reviews en dan is het wel fijn voor mensen die dit niet weten om deze te informeren hierover.
Dit kan ook ingevoerd worden voor andere webshops die iets opmerkelijks hebben en hierover de pricewatch gebruikers snel te informeren zonder dat die zelf een heel onderzoek moet gaan doen naar een webshop.
We hebben dan wel het sterren systeem, maar die geven onvoldoende of zelfs valse inzicht aan de gebruiker doordat er soms prijzen worden weggeven door webshops voor een review, sowieso kunnen er ook nep reviews bij zitten.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche

Op papier bedoel je? mijn ervaring is juist wat op voorraad zou moeten zijn er nooit is! 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Ik ben eens met de dood bedreigd. Werd opgelicht door een detacheringsclubje (vordering van 15k ligt nog bij de curator)

Dakloze die de rest van mijn pak shag kreeg toen hij vroeg om een vloeitje <3

Stenen winkels waar ik binnen kan lopen hebben mijn voorkeur ;)

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 10:55
SinergyX schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:37:
[...]
Geef mij dan gewoon de optie om een webshop eruit te gooien, zoals mensen bv geen Amazon willen hebben, of juist winkels zoals deze.
Dit inderdaad. Amazon is net zo'n vervelende partij die een vertekend beeld geeft van de prijzen in de Pricewatch. Ik wil helemaal niet bestellen bij Amazon, ook niet blij MaxICT. Een blacklist kan toch niet zo moeilijk zijn...
Zarathustra schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 02:48:
Ik ben eens met de dood bedreigd. Werd opgelicht door een detacheringsclubje (vordering van 15k ligt nog bij de curator)

Juist ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
@Ossi juist inderdaad!

Als we als maatschappij wensen voor zo weinig mogelijk zoveel mogelijk te willen. En dan uitgebreid gaan lopen zanniken op fora hoe dat niet lukt of mis gaat?

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ossi schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 04:46:

Dit inderdaad. Amazon is net zo'n vervelende partij die een vertekend beeld geeft van de prijzen in de Pricewatch. Ik wil helemaal niet bestellen bij Amazon, ook niet blij MaxICT. Een blacklist kan toch niet zo moeilijk zijn...
Met dit script in dit topic kan je dat redelijk doen: Feature: shops blacklisten

Maar goed, dit topic loopt ook alweer 3 jaar en klaarblijkelijk zonder het gewenste resultaat. Een filter op webshops inbouwen ligt zal wel gevoelig liggen bij Tweakers en aangesloten bedrijven in de Pricewatch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Uiteraard want dan gaan mensen niet alleen Maxict maar waarschijnlijk ook andere waardeloze shops blocken. Dus dat levert minder geld op.

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 18:18
Zarathustra schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 02:48:

Ah @Zarathustra , jij bent nog in het land der levenden (letterlijk bedoel ik dit). Dat is goed nieuws :)

Toch maar niet doorgegaan n.a.v. je topic dat gesloten werd? Hulp gezocht?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Laatst online: 31-05 18:05

Redneckerz

A place to be.

Zarathustra schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 05:10:
@Ossi juist inderdaad!

Als we als maatschappij wensen voor zo weinig mogelijk zoveel mogelijk te willen. En dan uitgebreid gaan lopen zanniken op fora hoe dat niet lukt of mis gaat?
Zoals niet meurende friet? :P
spoiler:
Ik weet het, totaal offtopic, maar dat was mijn eerste gedachte en ik moest hier gehoor aan geven.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
Also sprach Zarathustra.
Nietzsche.
Duitse filosoof.

M.a.w. financieel onafhankelijk van e.vt sponsoren of eigenbelang?!

Meerdere uitspraken alhier doen mij vermoeden dat enkele leden op dit forum niet
zo onafhankelijk zijn als ze doen voorkomen!??

Is dit ook een vorm van filosofie?

Dacht ik terwijl ik genoot van een stukje Camembert! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Rev-anche op 14-08-2019 00:20 . Reden: grappig hoop ik. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ook hier weer een flink prijs verschil met de concurrenten maar ook de prijs wijkt weer een paar centen af.
https://tweakers.net/pricewatch/1362690/dell-t330.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:41

Zenyatta

Tsjakka!

En hier: pricewatch: Sigma 85mm F1.4 EX DG HSM (Canon)

Product linkt naar een telefoonhoesje. Niet naar een lens.

Moet ik dat nog ergens anders melden om de prijs correct te krijgen? (In dit geval: prijsvermelding geheel verwijderen denk ik... )

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zenyatta schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:12:
En hier: pricewatch: Sigma 85mm F1.4 EX DG HSM (Canon)

Product linkt naar een telefoonhoesje. Niet naar een lens.

Moet ik dat nog ergens anders melden om de prijs correct te krijgen? (In dit geval: prijsvermelding geheel verwijderen denk ik... )
Hoveren over de Totaalprijs en dan op "Onjuiste prijs melden" drukken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Waar hèb jij het over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
LOL, ach soms moet je de frustratie gewoon van je af schrijven!
Zelfs al je somber bent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:23
Max ICT blijft gewoon foutieve prijzen en voorraden aangeven op hun site en dus in de PW.

Waarom is deze shop nog actief hier? Omdat het uiteindelijk gewoon geld in het laatje brengt bij Tweakers en de shopreviews en ervaringen niet belangrijk zijn? Heb zelf ervaring met meerdere prijsvergelijkers en er zijn er gelukkig genoeg op het internet, weliswaar in andere branches, die actief luisteren naar ervaringen van gebruikers. Mocht een webshop zich misdragen door vaak beloftes niet na te komen en raar te stunten met prijzen zal deze vrij snel uit het overzicht gehaald worden, zoals het hoort.

Het blijft een raadsel voor mij, er zijn genoeg mensen die alleen kijken naar prijs, een bestelling plaatsen (nadat Tweakers geld krijgt van de verschillende kliks naar de shop) en vervolgens met een klote ervaring eindigen.

Ik denk dat Tweakers wel wat meer verantwoordelijkheid mag nemen en deze shop mag weren.

[ Voor 52% gewijzigd door SgtElPotato op 07-09-2019 11:59 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:45

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

SgtElPotato schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:29:
Max ICT blijft gewoon foutieve prijzen en voorraden aangeven op hun site en dus in de PW.

Waarom is deze shop nog actief hier? Omdat het uiteindelijk gewoon geld in het laatje brengt bij Tweakers en de shopreviews en ervaringen niet belangrijk zijn?

Het blijft een raadsel voor mij.
Lijkt me tijd voor een review van de PW (op andere fora :? ), met dit soort acties wordt niet erg positief.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-06 18:28

duderuud

Sliden is koel

Toch vreemd dat ik al maanden regelmatig gezeik zie over Max ICT en dat Tweakers er niks aan doet. Valt me echt tegen ;(

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

duderuud schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:53:
Toch vreemd dat ik al maanden jaren regelmatig gezeik zie over Max ICT en dat Tweakers er niks aan doet. Valt me echt tegen ;(
FTFY

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

De verantwoordelijkheid van de kopers zelf. Genoeg keus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SgtElPotato
PcDealer schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:28:
De verantwoordelijkheid van de kopers zelf. Genoeg keus.
Deels verantwoordelijkheid van bezoekers, maar ook zeker van Tweakers. Waarom zou je als prijsvergelijker een slechte shop in de overzicht willen hebben? Ik denk dat het alleen maar om geld draait. Immers staat Max ICT vaak bovenaan en zorgt het voor veel kliks..

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

SgtElPotato schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:36:
[...]
Deels verantwoordelijkheid van bezoekers, maar ook zeker van Tweakers. Waarom zou je als prijsvergelijker een slechte shop in de overzicht willen hebben? Ik denk dat het alleen maar om geld draait. Immers staat Max ICT vaak bovenaan en zorgt het voor veel kliks..
Dit soort geintjes zorgt er echt wel voor, dat sommige mensen de PW links laten liggen, maar die aantallen worden niet geteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

duderuud schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:53:
Toch vreemd dat ik al maanden regelmatig gezeik zie over Max ICT en dat Tweakers er niks aan doet. Valt me echt tegen ;(
Dan wordt het misschien tijd om de Tweakers Pricewatch te weren en op zoek te gaan naar andere en betere vergelijkingssites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
SgtElPotato schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:36:
[...]

Laten we echter ook eerlijk zijn, zou Max ICT zo slecht zijn als een aantal Tweakers hier beweren zouden ze jaren geleden al failliet geweest moeten zijn. Ze zullen toch echt veel meer goed moeten doen dan slecht, anders overleef je het niet in deze business.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 10:24
Dennism schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:17:
[...]

Laten we echter ook eerlijk zijn, zou Max ICT zo slecht zijn als een aantal Tweakers hier beweren zouden ze jaren geleden al failliet geweest moeten zijn. Ze zullen toch echt veel meer goed moeten doen dan slecht, anders overleef je het niet in deze business.
https://www.trustpilot.com/review/www.maxict.nl
https://www.computerwinkels.nl/tilburg/max-ict/beoordelingen
https://www.prijsvergelijk.nl/reviews/maxict.html

Ze scoren gewoon overal ruk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
Dat ze ruk scoren in reviews is bekend, echter is dat vrij niets zeggend als je geen inzicht hebt in de totaal cijfers. Het is algemeen bekend dat klagers sneller reviews schrijven dan mensen met goede ervaringen. Maar wat zijn de cijfers qua totaal aantal transacties tegenover transacties waarover geklaagd worden. Zonder die informatie kan je maar zeer lastig conclusies trekken.

Mijn punt is dat je in deze branche niet kan overleven als bedrijf wanneer je dienstverlening niet goed is.
Daar is deze branche veel te concurrerend voor. Een slechte ervaring en de keer erna ga je naar een andere shop.

Wat ik dus bedoel is dat tegenover deze negatieve ervaringen ook zeer veel zaken moeten staan die wel goed gaan anders had deze partij jaren geleden al failliet moeten gaan. Het feit dat MaxICT blijft bestaan terwijl diverse concurrenten al failliet gegaan zijn, gestopt zijn of overgenomen omdat ze het niet konden bolwerken doet mij toch echt denken dat MaxICT toch iets goed moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dennism schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:31:
[...]

Dat ze ruk scoren in reviews is bekend, echter is dat vrij niets zeggend als je geen inzicht hebt in de totaal cijfers. Het is algemeen bekend dat klagers sneller reviews schrijven dan mensen met goede ervaringen. Maar wat zijn de cijfers qua totaal aantal transacties tegenover transacties waarover geklaagd worden. Zonder die informatie kan je maar zeer lastig conclusies trekken.

Mijn punt is dat je in deze branche niet kan overleven als bedrijf wanneer je dienstverlening niet goed is.
Daar is deze branche veel te concurrerend voor. Een slechte ervaring en de keer erna ga je naar een andere shop.

Wat ik dus bedoel is dat tegenover deze negatieve ervaringen ook zeer veel zaken moeten staan die wel goed gaan anders had deze partij jaren geleden al failliet moeten gaan. Het feit dat MaxICT blijft bestaan terwijl diverse concurrenten al failliet gegaan zijn, gestopt zijn of overgenomen omdat ze het niet konden bolwerken doet mij toch echt denken dat MaxICT toch iets goed moet doen ;)
Aan de positieve reviews te zien weten ze toch genoeg mensen te bewegen om een goede ervaring achter te laten.
Andere shops hebben daar ook last van, maar hebben toch hogere gemiddelde scores.

Helaas, ze zijn sowieso slechter dan gemiddeld...

Behalve inderdaad dat ze wel blijkbaar nog het hoofd boven water kunnen houden? Knap!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:32

Onbekend

...

Speed24 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:35:
[...]
Aan de positieve reviews te zien weten ze toch genoeg mensen te bewegen om een goede ervaring achter te laten.
Ze vragen iedereen een review te schrijven, elke maand geven ze 150 euro aan 1 van de reviewers. Vandaar zoveel positieve reacties.
Anoniem: 1031525 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:53:
Dan wordt het misschien tijd om de Tweakers Pricewatch te weren en op zoek te gaan naar andere en betere vergelijkingssites.
Je bent niet verplicht om de Tweakers Pricewatch te gebruiken. Inmiddels zijn er genoeg andere vergelijkingssites beschikbaar, en die doen zeker niet onder dat van deze. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tbh er zijn recent wel meer voorbeelden geweest van webshops die claimen zaken binnen een bepaalde tijd te kunnen leveren en dat helemaal niet kunnen. Paar dagen geleden had Azerty nog trots staan dat een AIB 5700XT bij hun leverancier op voorraad was. Guess what, dat was hij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennism schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 16:31:
[...]

Niet mee eens. Wij (als ik zo vrij mag zijn) Tweakers hebben er een hekel aan als we iets bestellen waarbij er genoeg op voorraad zijn maar vervolgens te horen krijgen dat het niet op voorraad is.
De normale consument zal even balen, maar vervolgens de volgende keer toch weer bij de goedkoopste shoppen, want ze zijn immers de goedkoopste.
Leveren ze dan wel een keer normaal volgens afspraak krijg je gelijk de vraag voor een positieve review en gaan mensen die plaatsen.

Ze opereren net op de grens en daar zal de normale consument geen last van hebben, maar bij de wat duurdere en exclusievere producten krijg je daar wel last van. In het laatste voorbeeld topic maakt iemand toch enkele honderden euro's over om vervolgens een smoes te krijgen waarbij ze niet kunnen leveren.

Dan kun je je bestelling annuleren en wachten (geen ervaring mee) op je geld.

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
Denk dat je Max ICT anders moet zien. Als je zakelijk bestelt heb je ineens een accountmanager. Die bel je op voor advies, krijg je een offerte en dat bestel je. De producten in die offerte hebben ze gewoon op voorraad en verdienen ze goed aan. Meeste bedrijven hebben toch een losse afdeling inkoop, verkoop en soms nog een verdwaalde techneut.
Daarnaast hebben ze dan verkoop aan de eindgebruiker. Gewoon dozen laten schuiven met dropshipment. Fire and forget, wat goed gaat is leuk, wat fout gaat bied je de klant een (duurder) alternatief en als ze ontbinden heb je 14 dagen om het geld terug te storten. Allemaal goed voor de cashflow.

Ik heb er geen problemen mee dat ze er soms tussen staan. Waar ik wel problemen mee heb is EoL meuk. Zoek je in een categorie naar producten met bepaalde eisen, krijg je oude rotzooi waar Max ICT of Bol.com Plaza nog ergens voorraad van op papier heeft staan. Als je weet wat je zoekt filter je dat er zo uit, maar als je een vaatwasser of koelkast wilt shoppen heb je geen idee en ga je maar rechtstreeks bij coolblue zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:44
Als ik het zo lees is het niet best gesteld met max ict.
Toch vreemd want ik heb een prima ervaring met de winkel.
Begin vorig jaar een makita stofzuiger besteld.
Op voorraad en (veel)goedkoper dan andere winkels.
Alles verliep vlekkeloos, product keurig op tijd geleverd voor de prijs welke geadverteerd werdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 09:42
SgtElPotato schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:29:

Waarom is deze shop nog actief hier? Omdat het uiteindelijk gewoon geld in het laatje brengt bij Tweakers en de shopreviews en ervaringen niet belangrijk zijn? Heb zelf ervaring met meerdere prijsvergelijkers en er zijn er gelukkig genoeg op het internet, weliswaar in andere branches, die actief luisteren naar ervaringen van gebruikers. Mocht een webshop zich misdragen door vaak beloftes niet na te komen en raar te stunten met prijzen zal deze vrij snel uit het overzicht gehaald worden, zoals het hoort.

Het blijft een raadsel voor mij, er zijn genoeg mensen die alleen kijken naar prijs, een bestelling plaatsen (nadat Tweakers geld krijgt van de verschillende kliks naar de shop) en vervolgens met een klote ervaring eindigen.

Ik denk dat Tweakers wel wat meer verantwoordelijkheid mag nemen en deze shop mag weren.
Toen dit topic erg hot was is er door @Bart Zoetmulder een gesprek geweest met max ict en tweakers. Dit heeft helaas niks opgeleverd en tweakers vindt het allemaal wel prima zo. Ze krijgen geld van maxict en de community zoekt het maar uit.

Ik neem de PW van tweakers i.i.g niet meer serieus. De prijzen kloppen niet, een filter om malafide webshops te weren is te moeilijk, prijs alerts kloppen van geen kant.

Als tweakers de pw en hun bezoekers serieus zouden nemen dan hadden ze wel een beter resultaat mogen laten zien de afgelopen jaren.

Cloud ☁️

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter