Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
quote:
Znorkus schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:37:
[...]..

ik lees overigens nu op pagina 1 van de MaxICT shopreviews wel overwegend positieve ervaringen, en dan echte, geen geblaat van 0-post-accounts, maar serieuze complimenten van vaste tweakers, en een buitengewoon actief webcare-team van MaxICT dat er bovenop lijkt te zitten.

Zouden ze dan toch een verbeterslag hebben gemaakt?
Zie Max ICT - monitor koppelingsfout
Nee het is en blijft PW vervuiling helaas :|

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there

• SRich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:45
Is het niet gewoon een idee om een waarschuwing neer te zetten iets van “LET OP, dit bedrijf levert niet binnen de afgesproken termijn en licht de zaken op, bestel bijvoorkeur bij een ander bedrijf”.

Het grote adblocking topic

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:18

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
SRich schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:09:
Is het niet gewoon een idee om een waarschuwing neer te zetten iets van “LET OP, dit bedrijf levert niet binnen de afgesproken termijn en licht de zaken op, bestel bijvoorkeur bij een ander bedrijf”.
De shopreviews spreken voor zich. Weinig reden om daar als Tweakers inhoudelijk uitspraken over te doen. Dat doen we doorgaans alleen als er sprake is van fraude in de reviews zelf.

Sowieso lost dat het het probleem natuurlijk niet op dat ze nog steeds met hun prijzen (die technisch gezien kloppen met wat er op hun site staat, maar die ze blijkbaar regelmatig niet kunnen leveren) tevoorschijn komen als goedkoopste en daarmee de prijs van producten in overzichten en prijsalerts beïnvloeden. Wat voor iemand die niet bij hen wil bestellen vervelend is, door 'false positives' in prijs alerts en productoverzichten.

In mijn ogen zou de mooiste oplossing zijn, om een service en levertijd filter toe te kunnen passen op alle getoonde prijzen. Waardoor shops met een lage SR score, of prijzen met lange levertijd niet worden meegenomen in berekening van de basisprijs van een product. Daarvoor lopen al wat feature requests, maar mede doordat die basisprijs centraal berekend en gecached wordt, is personalisatie daarvan simpeler verzocht dan ontwikkeld...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Allemaal leuk en aardig maar dit probleem bestaat al jaren en ik ervaar het zo dat Tweakers enorm aan het draggen is ipv op te staan voor de Tweakers zelf.

Mijn favorieten wenslijst in de Tracker is waardeloos omdat de entries daar steevast van bedrijven als MaxICT en SiComputers zijn. Die onrealistisch lage prijzen wijken signficant af van wel leverbare opties.

Ben wel beetje klaar met alle geitenpaden die Tweakers opwerpt ipv het op te lossen.

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• GiLeX
  • Niet online
Dat probleem heb ik dus ook met mijn wens/watchlist.
Krijg met regelmaat weer mailtjes dat product X onder de gestelde prijs is, en tegenwoordig kijk ik niet eens meer of het klopt. 99% van de alerts zijn wazige prijzen van Max ICT.

• Cerberus_tm
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
quote:
Orion84 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:08:
[...]

In mijn ogen zou de mooiste oplossing zijn, om een service en levertijd filter toe te kunnen passen op alle getoonde prijzen. Waardoor shops met een lage SR score, of prijzen met lange levertijd niet worden meegenomen in berekening van de basisprijs van een product. Daarvoor lopen al wat feature requests, maar mede doordat die basisprijs centraal berekend en gecached wordt, is personalisatie daarvan simpeler verzocht dan ontwikkeld...
Dit is mogelijk voor de Pricewatch met mijn userscript:
Cerberus_tm in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch"
Voor prijsalerts helaas niet.

https://greasyfork.org/system/screenshots/screenshots/000/011/963/original/Tweakers_extra_filters01.gif

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:18

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Bart Zoetmulder in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch" gaf aan dat er inmiddels serieus gekeken wordt naar filtermogelijkheden gebaseerd op reviewscore en levertijd. Hopelijk komt daar nu de vakantieperiode weer een beetje op zijn einde loopt een beetje schot in :)

@Cerberus_tm los van dat het niet werkt voor prijsalerts voorkomt het ook niet dat producten in eerste instantie tevoorschijn komen bij zoeken op een bepaalde prijsrange, of wel?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
quote:
Orion84 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:08:
Volgens mij vang je al 99% van de use cases af door 2 prijzen te cachen; Laagste prijs overall, en laagste prijs zonder MaxICT (en wellicht SIComputers).

• Cerberus_tm
  • Niet online
quote:
Orion84 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:17:

@Cerberus_tm los van dat het niet werkt voor prijsalerts voorkomt het ook niet dat producten in eerste instantie tevoorschijn komen bij zoeken op een bepaalde prijsrange, of wel?
Nou, als je eenmaal op de knop "toepassen" hebt gedrukt, worden alle ongewenste prijsvermeldingen eruit gefilterd. Ik heb het bewust niet altijd actief gemaakt, om de site niet te veel te belasten. Wel worden de filters, nadat je op "toepassen hebt gedrukt", steeds automatisch toegepast zolang je op dezelfde pagina blijft.

Dus stel je zoekt een Nijntje-hoesje voor je One Plus 6 en je krijgt 78 resultaten. Stel nu dat het lila hoesje als laagste prijs €36 heeft bij Max ICT, als op één na laagste prijs €39 bij Azerty. Dan vul je bij "slechte winkels" in "max ict" en druk je op "toepassen". Alle prijzen bij Max ICT voor alle producten in je resultatenlijst verdwijnen dan. Omdat de prijs van Max ICT de laagste was voor het lila hoesje, zal de prijs die je ziet voor het lila hoesje veranderen in €39, nl. de prijs bij Azerty. Dit geldt m.m. ook voor alle andere resulatten.

Ook zullen de resultaten automatisch opnieuw gesorteerd worden als je de sortering op prijs had staan (bij sortering op b.v. lengte niet). Verder worden alle resultaten waarvoor geen geldige prijzen meer over zijn (alle prijzen van b.v. het roze hoesje voldoen niet aan de filtercriteria) helemaal onderaan gezet, of überhaupt niet weergegeven (naar keuze).

Wanneer je iets verandert in je zoekopdracht, als je b.v. een prijsrange van 0 tot 35 euro instelt, worden de extra filters daarna automatisch weer toegepast (totdat je het tab sluit of de pagina verlaat door b.v. op een link te drukken of F5).

Ik denk erover om ook iets met prijsalerts te doen, alleen zullen daar dan wel beperkingen aan zitten: je krijgt dan b.v. alleen een melding wanneer je op Tweakers zit. Ik weet niet of mensen daarin geïnteresseerd zouden zijn.

Cerberus_tm wijzigde deze reactie 22-08-2018 14:29 (11%)

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Zenomorph

@Cerberus_tm Maar als je dan doorklikt naar de productpagina van dat hoesje zie je alsnog MaxICT voorop staan. Ook als je met de muis over de prijs heen gaat zie je MaxICT in de popup.

XWB wijzigde deze reactie 22-08-2018 14:27 (27%)

It takes two fools to argue.

• Cerberus_tm
  • Niet online
quote:
XWB schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:25:
@Cerberus_tm Maar als je dan doorklikt naar de productpagina van dat hoesje zie je alsnog MaxICT voorop staan.
Inderdaad. Op zich zou ik dat ook wel kunnen verbergen, maar daar zag ik het nut niet van in? Als je naar die lijst kijkt, zie je immers in één oogopslag wat de laagste prijs is na Max ICT, dus je zou er geen tijd mee winnen.

Cerberus_tm wijzigde deze reactie 22-08-2018 14:31 (17%)

• Bartjuh
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Ik heb maar, aan de hand van dit topic, en de reviews, een tv besteld bij een concurrent die ietsje duurder was (16 euro), maar op het totaalbedrag nihil. En voor een wat duurder product ga ik toch liever voor wat meer zekerheid.

Dit is wel de power van community ;) Anders gaat iedereen natuurlijk altijd voor de laagste prijs (mezelf incluis).

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:38
Gisteren een tweetal beeldschermen besteld, telefonisch levertijd nagevraagd. Ze hadden voor dat scherm 2 leveranciers: eentje die ze nog heeft en ervanaf wil en eentje die ze heeft en vraagt wat ie wil.
Na verwerken bestelling ging de beschikbare voorraad naar 0 en kwam automatisch de hogere prijs van die duurdere leverancier naar voren. Vanmorgen kijk ik weer, gewoon weer 2 op voorraad voor de goedkope prijs en 3 op voorraad bij de duurdere leverancier...

Hun leveranciers werken dus de voorraad niet snel genoeg bij en alhoewel ze eigen bestellingen van de voorraad aftrekken overschrijven ze die een paar uur later gewoon weer met de verouderde voorraaddata van de leverancier.

Voor de goede orde: dit is mijn 2e order in 7 jaar bij Max ICT. Klant van me wilde per se dat specifieke scherm hebben en Max ICT was de enige leverancier, heb hem al gezegd dat ik het best wil proberen maar verwacht dat ik na 2 weken te horen krijg dat het niet komt.

Edit: En het is bingo. Mailtje: product niet leverbaar, EOL, zoek maar wat anders uit met bijbetaling.

_JGC_ wijzigde deze reactie 12-09-2018 16:22 (5%)

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 13:27
Nou, ik heb dan toch ook Maxict een kans gegeven.
Een aantal uur geleden een component besteld welke het goedkoopste bij hun is en ruim op voorraad/direct leverbaar is, zelfs met de achteraf betaal optie de goedkoopste en hier dan ook voor gekozen.
Je kon ook €2,50 korting krijgen als je je Twitter koppelde en een bericht liet plaatsen, heb dit gedaan en er stond iets als dat de voucher was toegevoegd maar de korting is uiteindelijk er niet af gegaan...

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

JohanNL schreef op zondag 23 september 2018 @ 01:34:
Nou, ik heb dan toch ook Maxict een kans gegeven.
Een aantal uur geleden een component besteld welke het goedkoopste bij hun is en ruim op voorraad/direct leverbaar is, zelfs met de achteraf betaal optie de goedkoopste en hier dan ook voor gekozen.
Je kon ook €2,50 korting krijgen als je je Twitter koppelde en een bericht liet plaatsen, heb dit gedaan en er stond iets als dat de voucher was toegevoegd maar de korting is uiteindelijk er niet af gegaan...
Wat wil je nou zeggen met dit bericht? :?

edit:
Wat die korting betreft, deze slaat op je volgende bestelling. Volgende keer de kleine lettertjes even lezen ;)

Evanescent wijzigde deze reactie 23-09-2018 01:41 (13%)

De zon schijnt maar toch is het donker.

• game007
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 06:08
Help!!!! schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:18:
^
Neemt niet weg dat ik toch erg graag een filter zou hebben om de MaxICT's en Sicomputers van deze wereld te kunnen filteren. Veel te lage prijzen die 9 vd 10 keer niet leverbaar zijn, het is gewoon storende clickbait.
helemaal mee eens _/-\o_

My blog

• FrankHe
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 12:15
Evanescent schreef op zondag 23 september 2018 @ 01:35:
[...]

edit:
Wat die korting betreft, deze slaat op je volgende bestelling. Volgende keer de kleine lettertjes even lezen ;)
Volgens mij wil hij zeggen dat er een korting is belooft wanneer het systeem op Twitter een bericht mocht plaatsen. Bericht is geplaatst, korting is niet toegekend. Daaruit lees ik een gebroken belofte. Dat is waarschijnlijk waar dit over gaat.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

FrankHe schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:03:
[...]

Volgens mij wil hij zeggen dat er een korting is belooft wanneer het systeem op Twitter een bericht mocht plaatsen. Bericht is geplaatst, korting is niet toegekend. Daaruit lees ik een gebroken belofte. Dat is waarschijnlijk waar dit over gaat.
Hij schrijft zelf dat ie wel een voucher heeft ontvangen, dus het was hem alleen niet goed duidelijk dat de korting voor de volgende bestelling te gebruiken was. Of dat een fout van Max ICT is of van JohanNL, kan ik inderdaad niet beoordelen. :)

• FrankHe
Evanescent schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:07:
[...]

Hij schrijft zelf dat ie wel een voucher heeft ontvangen, dus het was hem alleen niet goed duidelijk dat de korting voor de volgende bestelling te gebruiken was. Of dat een fout van Max ICT is of van JohanNL, kan ik inderdaad niet beoordelen. :)
Herfststormpje in een glas water ;)

• 26779
  • Registratie: september 2019
  • Niet online
Alleen nu hopen dat een paar 100 herfst stormpjes, gaan uitgroeien tot een categorie 5 orkaan.... Dat gun ik MaxICT dan ook wel weer.

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Toch vind ik de termen die gebruikt worden boven een shopreview zoals "Newbie en Karma" niet zinnig.

Iemand die als eerste keer op Tweakers komt (alleen om op de pricewatch te zoeken) heeft niks aan die terminologie.

Nou staat zelfs newbie gelinkt naar een beschrijving maar karma niet terwijl karma het minst zeggende is van de 2 termen.

Ook of iemand veel karma heeft zegt uberhaupt weinig.
Voorbeeld iemand lurkt al 5 jaar op Tweakers, modereert wat op de frontpage, zet wat postjes en duimpjes op het forum, en gaat vervolgens omdat hij geinteresseerd is in computergerelateerde dingen werken bij 1 van de webshops.
Een tijdje nadat hij daar werkt plaatst hij z`n 1e shopreview.

Het enige wat karma zegt is een kansmeter of je de functionaliteiten en problemen van de pricewatch kent, en niks over of je een eerlijke/goede-kwaliteit review plaatst.
( Tenzij de winkel zelf karma heeft doordat hun eigen medewerkers op eigen bedrijfs accounts op het forum posten, dat is natuurlijk wel erg informatief, weliswaar alleen dan met een link naar die accounts )

Wat daar wel iets over zegt is hoeveel reviews die persoon heeft geplaatst en enigszins hoe uitgebreid die waren.

Misschien nog belangrijker is kunnen zien of de review de gebruiker z`n eerste actie was nadat hij een account had aangemaakt. En dus ook of het haar eerste review is.

Ook als toevoeging meer statistieken over de shop laten zien zoals een lijn over reviewkwaliteit verloop (net zoals prijsverloop bij een product)
En ook een waarschuwing naast de reviews als de shop wel positief staat maar onevenredig veel negatieve reviews heeft gehad tov andere shops. (Een shop die altijd 4 sterren heeft vertrouw ik eerder dan een shop die veel 5 sterren heeft maar ook veel 1 sterren en gemiddeld dan op 4 sterren uitkomt)

Dus naast de reviews iets stellen als
"Let op deze shop is nieuw en heeft weinig gebruikers ervaringen, informeer jezelf goed alvorens een beslissing te maken." (en vergeet niet jouw ervaringen met deze shop te posten zodat anderen beter geinformeerd zijn)
"Let op deze shop heeft erg verschillende gebruikers ervaringen, informeer jezelf goed alvorens een beslissing te maken." (zo vang je ook nepreviews enigszins op)

Goed dat jullie geluisterd hebben naar de gebruiker, maar daarbij hebben jullie effectief alleen maar geluisterd naar de goedgeinformeerde lange-termijn gebruiker.
Imho beter iets te maken waar alle gebruikers op een makkelijk inzichtelijke manier wat aan hebben.

enchion wijzigde deze reactie 23-09-2018 13:31 (4%)

How do you save a random generator ?

• JohanNL
@Evanescent Het lijkt mij op z'n minst onduidelijk van Maxict.
Nadat je een betaalmethode hebt gekozen voor je bestelde goederen krijg je je orderoverzicht, waar dan dit bericht boven komt te staan:

https://preview.ibb.co/gvbAe9/Max_1.png

Als je op '' klik hier '' drukt krijg je dit te zien:

Druk je op '' Plaats via Twitter '' word je omgeleid terug naar het bestel overzicht waar dan bovenin dit komt te staan:

https://preview.ibb.co/btXGK9/max_3.png

Echter kun je in het orderoverzicht al zien dat de korting niet is verwerkt, maar ik ging er stiekem wel vanuit dat deze verwerkt zou worden.
Naar de voorwaarden, welke jij had gelinkt wordt helemaal niet vermeld op de bestelpagina, terwijl daar inderdaad al gelijk staat dat de korting voor je volgende bestelling is en niet '' op deze bestelling '' of '' direct €2,50 korting op je bestelling '' wat tijdens het bestelproces wordt vermeld.

Edit: ik heb dus zoals later ook aangegeven de korting alsnog ontvangen op de bestelling na contact met de klantenservice.

JohanNL wijzigde deze reactie 29-09-2018 01:50 (5%)

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:26
"Echter kun je in het orderoverzicht al zien dat de korting niet is verwerkt, maar ik ging er stiekem wel vanuit dat deze verwerkt zou worden."

Goh. Nou er moet maar gauw contact opgenomen worden met MaxICT over deze 'vergissing'. Waaruit dan komt dat MaxICT 'zijn best gaat doen' om dit recht te zetten etc.

Oh, en trouwens, moet ik deze shopreview geloven?

Van gallery: Basboy99

"Op levertijden na, is deze webshop top! De prijzen zijn verreweg het grootste voordeel. Ik heb een nieuwe tv hier gekocht en die was incl. bezorgkosten meer dan 80 euro goedkoper dan de bekende webshops. Er was een levertijd van 4-7 werkdagen, dus was er al op ingesteld dat ik wat langer moest wachten. Uiteindelijk kon de tv al 5 dagen eerder worden geleverd, dus dat was ook een mooie meevaller. Ondertussen kon ik op de site zien waar mijn order was en wat er mee ging gebeuren. Ook heb ik via de live chat de klantenservice een vraag gesteld over een onduidelijk beschreven orderstatus. Dit werd meteen bij magezijn nagevraagd en kreeg duidelijk antwoord op mijn vraag. Kortom een betrouwbare webshop die zijn concurrentie slim af is door zijn sterke prijzen en duidelijke orderstatus. Nu alleen nog de levertijden wat sneller krijgen en dan is er voor mij geen betere webshop meer."

Meer dan 80 euro goedkoper 'dan de bekende webshops'!
Ik was er al op ingesteld dat ik langer moest wachten!
Uiteindelijk was hij er toch eerder, een mooie meevaller!
Ik kon ondertussen op site zien waar mijn order was!
Ik kreeg duidelijk antwoord op mijn vraag over de orderstatus!

Beste tweakers, hier klopt toch weinig meer van. Dit is low-budget marketingpraat opgesteld voor mensen die er niet voor geleerd hebben. Ik ruik het van een afstand. Dit is toch gelul van de bovenste plank?
Waarom zou iemand de klantenservice gaan bellen over een 'onduidelijke orderstatus', en er dan toevallig even bij vertellen dat dit 'via de live chat' ging. Waarom zou je dan gaan vertellen dat dit 'meteen' (??) bij 'magezijn' werd nagevraagd en dat hij toen een 'duidelijk antwoord op de vraag' kreeg?

En waarom, last of al, zou de 'klant' dan moeten concluderen dat Max ICT 'zijn concurrenten te slim af is' door o.a. een 'duidelijke orderstatus'? Er was toch juist eerder letterlijk vermeld dat de orderstatusniet duidelijk was? Pff.... En, oh ja, natuurlijk ook door 'de sterke prijzen'??

If it talks like bullshit, walks like bullshit, smells like bullshit, and looks like bullshit - it probably is bullshit.

De overige ervaringen op p1 van de shopreview zijn voor een groot deel gefrustreerde mensen bij wie afspraken niet worden nagekomen. Niet teruggebeld, producten niet geleverd, etc etc.

Ach ja. Ben er nou wel een beetje klaar mee ;-) Het is wat anderen zeggen - met een wijde boog om de shop heenlopen, en er bij alle PW-indicaties en shoplijstjes heel erg goed rekening mee houden dat het waarschijnlijk 15 tot 20 procent te laag is en dat je dus alsnog 'met de hand' moet gaan kijken hoeveel je lijstje kost. Jammer!

Znorkus wijzigde deze reactie 24-09-2018 02:37 (12%)

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Znorkus schreef op zondag 23 september 2018 @ 23:58:
Ach ja. Ben er nou wel een beetje klaar mee ;-) Het is wat anderen zeggen - met een wijde boog om de shop heenlopen, en er bij alle PW-indicaties en shoplijstjes heel erg goed rekening mee houden dat het waarschijnlijk 15 tot 20 procent te laag is en dat je dus alsnog 'met de hand' moet gaan kijken hoeveel je lijstje kost. Jammer!
Af en toe volg ik dit verhaal nog wel eens doordat hij bovenaan mijn topics komt.
Ik vind het altijd weer mooi om te lezen wat de ervaringen en nieuwe verhalen zijn, waar wederom mensen teleurgesteld zijn in de verwerking en alles hieromheen.
Zelf heb ik een klein beetje het vermoeden dat tweakers dit topic ook maar aan het vermijden is.

• FrankHe
JohanNL schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:09:
@Evanescent Het lijkt mij op z'n minst onduidelijk van Maxict.
Nadat je een betaalmethode hebt gekozen voor je bestelde goederen krijg je je orderoverzicht, waar dan dit bericht boven komt te staan:

[...]

Naar de voorwaarden, welke jij had gelinkt wordt helemaal niet vermeld op de bestelpagina, terwijl daar inderdaad al gelijk staat dat de korting voor je volgende bestelling is en niet '' op deze bestelling '' of '' direct €2,50 korting op je bestelling '' wat tijdens het bestelproces wordt vermeld.
Als er staat "direct €2,50 korting op je bestelling" dan verwacht een mens korting op de huidige bestelling. Dat lijkt me toch logisch.

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-03 18:38
Evanescent schreef op zondag 23 september 2018 @ 01:35:
[...]

edit:
Zelfde doet de WE (kleding), daar krijg je korting als je een abonnement neemt op de nieuwsbrief, maar de kortingscode moet nog geactiveerd worden en die krijg je een paar werkdagen later. Dan hopen ze dat je al besteld hebt en nog een keer terugkomt. Zalando doet het ook met een kortingscode sturen als je een aankoop gedaan hebt en dat moet dan binnen X dagen gebruikt worden.

Ik stoor me er zelf trouwens wel aan en bij de WE heb ik ook niet gekocht, het is wel even doorbijten omdat je winkelmandje al vol zit, maar ik dacht: ik ben wel klaar met dit soort acties. Maar het heeft weinig met MAXict te maken, meer een manier van marketing die kennelijk werkt.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Convirion
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 21:46
Znorkus schreef op zondag 23 september 2018 @ 23:58:
"Echter kun je in het orderoverzicht al zien dat de korting niet is verwerkt, maar ik ging er stiekem wel vanuit dat deze verwerkt zou worden."

Goh. Nou er moet maar gauw contact opgenomen worden met MaxICT over deze 'vergissing'. Waaruit dan komt dat MaxICT 'zijn best gaat doen' om dit recht te zetten etc.

Oh, en trouwens, moet ik deze shopreview geloven?

Van gallery: Basboy99

"Op levertijden na, is deze webshop top! De prijzen zijn verreweg het grootste voordeel. Ik heb een nieuwe tv hier gekocht en die was incl. bezorgkosten meer dan 80 euro goedkoper dan de bekende webshops. Er was een levertijd van 4-7 werkdagen, dus was er al op ingesteld dat ik wat langer moest wachten. Uiteindelijk kon de tv al 5 dagen eerder worden geleverd, dus dat was ook een mooie meevaller. Ondertussen kon ik op de site zien waar mijn order was en wat er mee ging gebeuren. Ook heb ik via de live chat de klantenservice een vraag gesteld over een onduidelijk beschreven orderstatus. Dit werd meteen bij magezijn nagevraagd en kreeg duidelijk antwoord op mijn vraag. Kortom een betrouwbare webshop die zijn concurrentie slim af is door zijn sterke prijzen en duidelijke orderstatus. Nu alleen nog de levertijden wat sneller krijgen en dan is er voor mij geen betere webshop meer."

Meer dan 80 euro goedkoper 'dan de bekende webshops'!
Ik was er al op ingesteld dat ik langer moest wachten!
Uiteindelijk was hij er toch eerder, een mooie meevaller!
Ik kon ondertussen op site zien waar mijn order was!
Ik kreeg duidelijk antwoord op mijn vraag over de orderstatus!

Beste tweakers, hier klopt toch weinig meer van. Dit is low-budget marketingpraat opgesteld voor mensen die er niet voor geleerd hebben. Ik ruik het van een afstand. Dit is toch gelul van de bovenste plank?
Waarom zou iemand de klantenservice gaan bellen over een 'onduidelijke orderstatus', en er dan toevallig even bij vertellen dat dit 'via de live chat' ging. Waarom zou je dan gaan vertellen dat dit 'meteen' (??) bij 'magezijn' werd nagevraagd en dat hij toen een 'duidelijk antwoord op de vraag' kreeg?

En waarom, last of al, zou de 'klant' dan moeten concluderen dat Max ICT 'zijn concurrenten te slim af is' door o.a. een 'duidelijke orderstatus'? Er was toch juist eerder letterlijk vermeld dat de orderstatusniet duidelijk was? Pff.... En, oh ja, natuurlijk ook door 'de sterke prijzen'??

If it talks like bullshit, walks like bullshit, smells like bullshit, and looks like bullshit - it probably is bullshit.

De overige ervaringen op p1 van de shopreview zijn voor een groot deel gefrustreerde mensen bij wie afspraken niet worden nagekomen. Niet teruggebeld, producten niet geleverd, etc etc.

Ik vind dat de T.net crew dit sowieso even mag controleren. Account is aangemaakt op 1 sept, en zoals het er nu naar uitziet, specifiek alleen om dat shop review te kunnen schrijven? Geen posts of iets dergelijks.... Uit zijn karmaverdeling blijkt 100% shopreview...... riekt naar ....

• Steephh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19-09 08:17
Convirion schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:07:
[...]

Ik vind dat de T.net crew dit sowieso even mag controleren. Account is aangemaakt op 1 sept, en zoals het er nu naar uitziet, specifiek alleen om dat shop review te kunnen schrijven? Geen posts of iets dergelijks.... Uit zijn karmaverdeling blijkt 100% shopreview...... riekt naar ....
Is dat zo vreemd dan? Bij mijn weten wordt er bij zoveel webshops aangemoedigd/gevraagd om een review te schrijven. Ik denk als ik wat rondkijk bij shopreviews van andere webshops dat ik daar ook vast wel wat accounts tegenkom die speciaal aangemaakt zijn enkel om een shopreview te schrijven. :)

_@/'

• JohanNL
Convirion schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:07:
[...]

En hoe moeten ze dat controleren?
Als dit echt een shopreview in opdracht van Maxict is - waarnaar gesuggereerd wordt - kunnen ze de rest ook faken in het controleer proces lijkt me.
Het is gewoon erg moeilijk en wellicht zelfs onmogelijk om 100% zeker vast te stellen dat het om een nep review gaat, Tweakers gaat hem dan ook niet verwijderen.

Iedereen kan zien dat het een nieuw aangemaakt account is en enkel is gebruikt om een review te schrijven, voor ieder zichzelf hoeveel waarde je daar dan aan hecht.

• JohanNL
Nog even om e.e.a. recht te zetten; Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en deze hebben alsnog de €2,50 social media korting gecrediteerd.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

https://tweakers.net/shopreview/permalink/258907/WTF @Max ICT :? Waar slaat deze reactie op? 8)7

En verder afgelopen dagen weer een hele vloed aan 5-ster-reviews. Toevallig.

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:44

GreNade

Zeg maar Wouter

Evanescent schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 01:46:
https://tweakers.net/shopreview/permalink/258907/WTF @Max ICT :? Waar slaat deze reactie op? 8)7

[Afbeelding]

En verder afgelopen dagen weer een hele vloed aan 5-ster-reviews. Toevallig.
Je kan op max zeiken over veel dingen, maar dit is een onschuldig grapje. Lees de review zelf eens, dan wordt het duidelijk :p

It's easier to try, than to prove it can't be done

• _JGC_
Dat verschil in reviews is niet vreemd. Wij zoeken een product en kijken waar dat het goedkoopst is, vaak is dat Max ICT en moeten ze het bestellen. De reviews die goed zijn komen vnml van zakelijke klanten met een accountmanager. Die zal sturen op spul dat ze direct uit eigen voorraad of bij een betrouwbare leverancier kunnen krijgen. Zakelijk spul is meestal ook meer courant dan die overstock zooi van vage leveranciers waarmee ze de pricewatch vervuilen.

• Steephh
GreNade schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:50:
[...]

Je kan op max zeiken over veel dingen, maar dit is een onschuldig grapje. Lees de review zelf eens, dan wordt het duidelijk :p
Ik lees hier nu al een tijdje mee, maar ik krijg soms wel het idee dat er maximaal naar stokken gezocht wordt door sommigen om mee te slaan. :9

_@/'

• FrankHe
Steephh schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:34:
[...]

Ik lees hier nu al een tijdje mee, maar ik krijg soms wel het idee dat er maximaal naar stokken gezocht wordt door sommigen om mee te slaan. :9
Het voornaamste punt van dit topic is vervuiling van de Tweakers Pricewatch. Niemand kan garanderen dat het altijd voor de volle 100% klopt, er kunnen simpelweg soms fouten optreden in de aanlevering van de data. Maar het blijkt helaas te vaak dat MaxICT foute prijzen en foute levertijden in de Pricewatch heeft gezet. Bovengemiddeld meer dan iedere andere shop. Er is verbetering belooft en het leek er een tijdje op dat het inderdaad beter ging. Er is echter nog steeds discussie over in hoeverre MaxICT de Pricewatch voorziet van data die niet correct blijken te zijn. In het verlengde daarvan zie je inderdaad meldingen van verdachte reviews en ervaringen met betrekking tot service die beneden verwachting is. Al moet je je natuurlijk afvragen wat voor serviceniveau je werkelijk kunt verwachten van een prijsvechter als deze. Strikt genomen zou dat in een ander topic thuishoren maar in dit geval is het wellicht handig om alle informatie hier bij elkaar te houden. De hamvraag is in welke mate de Pricewatch nog bruikbaar is en waar dit problemen oplevert.

• Steephh
FrankHe schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:04:
[...]

De hamvraag is in welke mate de Pricewatch nog bruikbaar is en waar dit problemen oplevert.
Zelf gebruik ik de pricewatch niet op dagelijkse basis. Ik ben dan ook maar een simpele consument. ;)

Wanneer ik een keer wel wat nieuwe hardware nodig heb kan ik me over het algemeen niet echt storen aan een paar foute entries. Jammer is het natuurlijk wel, heel erg druk maken daarover vind ik zonde van mijn tijd. Ik zie het in ieder geval bij meer shops voorkomen. Veel webshops die aan dropshipping doen zijn simpelweg afhankelijk van feeds van leveranciers. Wil je iets bestellen en MOET je het de volgende dag hebben zorg dan dat je bestelt bij een winkel die een eigen voorraad hanteert. Simple as that. :P

Ik kan me ook voorstellen dat wanneer je op dagelijkse of zeer regelmatige basis de pricewatch gebruikt dit niet meer als consument is maar zakelijk. Ik zou in dat geval ook overwegen rechtstreeks bij een leverancier te gaan bestellen en niet overal proberen het goedkoopste onderdeeltje te scoren. Zorg dat je een vast aanspreekpunt (accountmanager) hebt en laat die voor je werken. Dit hoeft niet persé duurder te zijn, zeker als je een serieuze hoeveelheid bestelt is er vast wel iets mogelijk met de prijs. :)

Just my 2 cents. Ik ben er misschien erg gemakkelijk in maar kan me niet druk maken over een dag extra levertijd. En als ik dat wel doe dan bestel ik bij een winkel uit eigen voorraad / ga ik het ergens halen. Als ik het idee krijg dat het mis gaat lopen of ik informatie mis bel of chat ik en tenzij ik onheus bejegend zou worden zou ik niet eens de moeite doen om een review te schrijven. :P

_@/'

• xBytez
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 31-07 15:37
Ooit een keer besteld bij MaxICT (nadat een collega al aangaf dat dit misschien niet een heel top idee was) met een levertijd die niet helemaal juist was. Ik heb uiteindelijk de bestelling maar geannuleerd. Geld wel netjes terug. Klantenservice minimaal 3 keer moeten bellen omdat ze nooit hebben teruggebeld na dit 2x te beloven. Ik gebruik de pricewatch dan wel bijna dagelijks.

Moeten ze dan ook van de Tweakers Pricewatch af? Als ze netter omgaan met levertijden mogen ze van mij best blijven.

• _JGC_
@xBytez Als ze gewoon aanbieden wat ze wel snel kunnen leveren en de rest van de site gooien zijn ze verder best ok.

Al dat gekut met backorders en bestellingen die deels binnen zijn maar niet de deur uit kunnen omdat er nog 1 ding met 3 weken levertijd mist... zou de klantenservice een hoop werk besparen en is zoveel beter voor de reviews als ze dat niet meer doen.

• StephanVierkant
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10-09 16:04
h3nk13 in 'plan: Tweakers is genomineerd voor de titel Website van het Jaar!'

+3 Spotlight: 48x
+2 Informatief: 65x
+1 On-topic: 39x

Nog steeds is dit een punt dat zeer leeft in de community. Jammer dat er nauwelijks naar wordt geluisterd.

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:30
@StephanVierkant Ik zie eerder veel mensen die niet kunnen modden ;).

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.
Rum, beer, quests, and mead. These are things that a pirate needs!

• MerijnB
  • Laatst online: 14:14
Nat-Water schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:39:
@StephanVierkant Ik zie eerder veel mensen die niet kunnen modden ;).
Het is duidelijk meningmodden, en dan dus ook duidelijk wat de mening is.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• TeGek
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:16

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Vandaag had ik ook weer kassa. De Samsung C27H800 stond voor 281 euro bij Max, verre uit de goedkoopste, natuurlijk klik ik door naar Max en was hij niet leverbaar.

Nu een halve dag verder en hij staat er weer voor 350 en direct leverbaar. Drama.

TeGek wijzigde deze reactie 03-10-2018 15:38 (3%)

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• daan!
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 12:01
JohanNL schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:56:
Iedereen kan zien dat het een nieuw aangemaakt account is en enkel is gebruikt om een review te schrijven, voor ieder zichzelf hoeveel waarde je daar dan aan hecht.
Ten eerste zie je dat pas als je alle reviews gaat napluizen, de meesten varen op de sterretjes achter de naam in het prijzenoverzicht. Die score wordt dan dus kunstmatig beter gemaakt.

Ten tweede is het verdacht dat er (tussen een waterval aan 1 ster reviews) enkele 5 sterrenreviews staan van accounts met zeer weinig (sub 500, maar zelfs sub 100) karmapunten. Ook vaak nieuw aangemaakte accounts.
Nou zie je bij andere webshops ook wel eens een review voorbij komen van een nieuwe account of een met weinig karmapunten, maar bij sommige webshops ([kuch]MaxICT[/hoest]) zie je het gewoon zeer veel vaker.
Fraude lijkt mij moeilijk te bewijzen, maar verdacht is het wel.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• GiLeX
  • Niet online
TeGek schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:31:
Vandaag had ik ook weer kassa. De Samsung C27H800 stond voor 281 euro bij Max, verre uit de goedkoopste, natuurlijk klik ik door naar Max en was hij niet leverbaar.

Nu een halve dag verder en hij staat er weer voor 350 en direct leverbaar. Drama.
Dat is inderdaad bij mij ook het vaak het geval.
En als je wat verder gaat zoeken, zie je dit dus bij veel meer producten bij hun.
Als de prijs lager is het 9 van de 10 keer niet leverbaar en bij een meer normale prijs wel leverbaar. |:(

• JohanNL
@daan! Daar heb je zeker een punt, maar ik zie daar voor nu niet echt een noodzaak in om bepaalde gebruikers niet mee te laten tellen voor de algemene score.
Vrijwel alle webshops hebben namelijk tussen de 4 en 5 sterren, maar Max ICT heeft er slechts 3, dat moet toch opvallen en al het gewenste resultaat opleveren.
Daarnaast zit er ook nog een groot nadeel aan jouw idee; als er dus echt nep reviews geplaatst worden en er komt een vereiste om bijvoorbeeld minimaal 2K karma punten te behalen, dan gaan die nep review schrijvers er gewoon voor zorgen dat ze 2K karma punten behalen.
Resultaat: nep reviews van accounts die veel betrouwbaarder lijken.
Dan wordt het gewoon echt moeilijk te achterhalen of een bepaalde gebruiker alleen de intentie had om een goede review te schrijven voor een webshop, nu zijn ze er nog makkelijk uit te vissen.
Desalniettemin is dit ook allemaal gebaseerd op vermoedens zonder enig bewijs, het zou ook heel anders in elkaar kunnen zitten dan hier wordt gesuggereerd.

• Cerberus_tm
  • Niet online
daan! schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:58:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Met mijn userscript kun je dit voor jezelf doen in de Pricewatch, alle prijzen van een bepaalde winkel negeren (of op basis van minimumscore winkel, of levertijd). Met het risico dat ik wat te veel met mijn eigen script loop te leuren, hier nog maar een keer de link:
https://greasyfork.org/en...kers-extra-prijzenfilters

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:21
Ik weet niet hoe Maxict zich in stand houdt. Het lijkt wel het gatenvullerij zoals Beatit ooit deed, dus als jij iets kocht, dat geld ging eerst naar een leverancier om de oude schuld af te lossen zodat ze weer iemand anders een product konden leveren en in de tussentijd dat de volgende klant weer wat betaalde dan was jij misschien ooit aan de beurt. Ofwel het ene gat met het andere gat dichten.
Mijn ervaring met deze toko is niets anders dan andere mensen ervaren want ik werd gedetacheerd en mijn opdrachtgever deed ook zaken met Maxict en waar ik werkte hoorde ik alleen maar klachten over levertijden (meestal voor de meest simpele dingen deden ze rustig twee maanden over), foutieve leveringen, veel producten gingen retour omdat het niet meer nodig was, incompleet, etc, totdat ik iets mocht leveren, natuurlijk niet via Maxict, dat stond binnen twee dagen al bij dit bedrijf. Dat hadden ze nog nooit gezien zo snel. Nou dat zegt mij genoeg over Maxict. Ook productsupport was ronduit slecht.
Ik heb het liefst ook dat Maxict uit de pricewatch weggaat, niet dat ik ze niet gun, maar het bedrijf lijkt al jaren een zinkend schip (hoorde ooit via via je kan ook afhalen en dat er een of andere loods staat waar een stagiaire in een donker hokje met een waterkoker en magnetron de hele dag wacht totdat er ooit iemand langskomt) en er lijkt geen eind aan te breien zijn. Persoonlijk vond ik de periode heel fijn dat ze niet erin stonden. Dan krijg je ook veel zuivere resultaten zonder foutieve prijzen.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• h3nk13
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-09 23:51
Tja, hoe vaak zie je niet een negatieve review van iemand die zegt dat ze de stortvloed aan negatieve reviews wel zagen maar toch de gok wagen vanwege die lage prijs.. mensen houden dit soort winkels in stand door dat gedrag.

Het is niet voor niets dat de grotere winkels meestal wat duurder zijn, een bedrijf op lange termijn runnen met tevreden klanten kost nu eenmaal geld, je kan niet van een paar cent marge per product leven. Door bij een Max ICt te kopen hou je ze weer wat langer in stand en benadeel je onwetende shoppers die in de valkuil trappen en tegelijk maak je het de serieuze bedrijven die wel om hun klant geven lastig want ze worden als "duur" weggezet terwijl ze eigenlijk zeer eerlijke prijzen hanteren.

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

MaxICT en goede prijzen weergeven in pricewatch :')
Ongeloofelijk dat dit bedrijf nog steeds in de lijst staat, ach ja, blijkbaar moeten we elke prijs handmatig melden zodat een werknemer van t.net de prijzen kan corrigeren en zo tijd kwijt is ipv aan nuttigere dingen.

39

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
hebben ze nu ook 1 of ander vaag icoontje er achter staan? Ik dacht even het is een waarschuwing maar het zal wel opvalonzin zijn?

specs

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:38

HKLM_

www.cloud23.nl

maratropa schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:52:
hebben ze nu ook 1 of ander vaag icoontje er achter staan? Ik dacht even het is een waarschuwing maar het zal wel opvalonzin zijn?
Inderdaad ze heben een kalender maar wat het moet voorstellen geen idee?

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• Cerberus_tm
  • Niet online
HKLM_ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:56:
[...]

Inderdaad ze heben een kalender maar wat het moet voorstellen geen idee?
Het is gewoon een symbool dat net als een letter gewoon tekst is, dus ze hebben dat gewoon in hun tekst gezet. Paradigit heeft dat overigens ook, met een symbool dat in mijn browser niet weergegeven wordt (maar het moet een klokje zijn).

• Nosferius
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 10-02 22:50
Omdat ik toch echt geen andere leverancier kon vinden met hetzelfde product voor een leuke prijs de gok gewaagd om het te bestellen, de centjes kan ik wel een tijdje missen. Ik ga dan ook uit van het ergste en kan alleen maar verrast worden.

Het eerste wat opvalt is dat de beloofde kans om korting te krijgen nog voor je je bestelling af kan ronden absoluut niet zo werkt. Ik heb dus geen kortingscode kunnen ontvangen, direct maar een mailtje verstuurd om dit terug te vragen.

Het product wat ik heb besteld staat als direct leverbaar vermeld, dus we gaan zien wat daar van terecht komt. Ik vind het niet erg als het even duurt, maar direct leverbaar zou eigenlijk moeten betekenen dat ik het uiterlijk dinsdag in huis heb.

Ik laat het hier wel even weten hoe het loopt op basis van alles in deze thread kan het alleen maar meevallen :P

• FrankHe
Nosferius schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 02:05:
Omdat ik toch echt geen andere leverancier kon vinden met hetzelfde product voor een leuke prijs de gok gewaagd om het te bestellen, de centjes kan ik wel een tijdje missen. Ik ga dan ook uit van het ergste en kan alleen maar verrast worden.

Het eerste wat opvalt is dat de beloofde kans om korting te krijgen nog voor je je bestelling af kan ronden absoluut niet zo werkt. Ik heb dus geen kortingscode kunnen ontvangen, direct maar een mailtje verstuurd om dit terug te vragen.

Het product wat ik heb besteld staat als direct leverbaar vermeld, dus we gaan zien wat daar van terecht komt. Ik vind het niet erg als het even duurt, maar direct leverbaar zou eigenlijk moeten betekenen dat ik het uiterlijk dinsdag in huis heb.

Ik laat het hier wel even weten hoe het loopt op basis van alles in deze thread kan het alleen maar meevallen :P
Hier helaas alleen maar teleurstellende ervaringen. Je geeft aan dat een specifieke 'beloofde' korting niet werd meegerekend, kun je daar verder over uitweiden? Was de prijs in de Tweakers Pricewatch met of zonder die korting?

• Koszje
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 27-08 15:07
Max I.C.T. prijzen op Tweakers zijn altijd excl. verzendskosten. Met de verzendskosten komen ze meestal op gelijke voet met 2e goedkoopste naar mijn ervaring.

Ik heb er een monitor bestelt, aangezien ze redelijk wat slechte reviews hadden heb ik er eerst voor gezorgt dat de monitor daadwerkelijk op voorraad was voordat ik 'm bestelde. Kreeg de monitor 3 dagen later binnen. De monitor was 80,- euro goedkoper dan bij de rest.

Met de reviews van anderen zou ik daar nooit iets wat niet direct op voorraad is bestellen.

Koszje wijzigde deze reactie 24-11-2018 15:08 (5%)

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

pricewatch: Toshiba MG03SCA, 4TB

Hier doet Azerty exact hetzelfde als MaxICT trouwens, een veel te lage prijs met een onbekende levertijd. Ook bij Azerty komt dit vaker voor dan bij de rest van de shops heb ik het idee.

edit:

hier nog een
pricewatch: Seagate Backup Plus Desktop Drive V2 8TB Zwart

GreNade wijzigde deze reactie 26-11-2018 14:51 (24%)

• Nosferius
FrankHe schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:04:
[...]

Hier helaas alleen maar teleurstellende ervaringen. Je geeft aan dat een specifieke 'beloofde' korting niet werd meegerekend, kun je daar verder over uitweiden? Was de prijs in de Tweakers Pricewatch met of zonder die korting?
Prijs op tweakers was zonder de korting. Het betreft de social media korting van 2.50.

• Nosferius
Koszje schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 15:08:
Max I.C.T. prijzen op Tweakers zijn altijd excl. verzendskosten. Met de verzendskosten komen ze meestal op gelijke voet met 2e goedkoopste naar mijn ervaring.

Ik heb er een monitor bestelt, aangezien ze redelijk wat slechte reviews hadden heb ik er eerst voor gezorgt dat de monitor daadwerkelijk op voorraad was voordat ik 'm bestelde. Kreeg de monitor 3 dagen later binnen. De monitor was 80,- euro goedkoper dan bij de rest.

Met de reviews van anderen zou ik daar nooit iets wat niet direct op voorraad is bestellen.
Ik hoefde geen verzendkosten te betalen, op zich ook wel logisch gezien het in de brievenbus past :)

• Nosferius
Update omtrent bestelling:
Zojuist een verzendbevestiging ontvangen, volgens de informatie verstuurd via DHL en morgen binnen, we wachten af, maar het lijkt allemaal in orde.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:48
@Nosferius en wat is je ervaring? Op tijd geleverd?

• FrankHe
Is kennelijk ondertussen alweer gecorrigeerd. Wel slordig dat er ineens een prijs van rond de 200 euro doorheenglipt, ik zie de uitschieter in de grafiek maar kan niet exact zien welk bedrag het was. MaxICT biedt nu aan voor ruim boven de 300 euro en niet op voorraad.

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:13
is dagelijkse kost voor max
pricewatch: HP 27x Curved Zwart
zo kan ik er nog wel een paar bij pakken.

kunnen we niet een donatie actie starten, als wij als tweakers meer geld opbrengen als wat max ict betaald om in de pricewatch te staan dan moet tweakers er toch ook van af willen. geld is immers de enige reden waarom ze er nog tussen staan.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

Als een product niet leverbaar is, moet het gewoon onderaan de lijst komen te staan, ookal is die het goedkoopst. Ook moet een product leverbaar zijn om in de filterlijsten te komen als laagste prijs imho.

• FrankHe
Denniz0229 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:27:
[...]

is dagelijkse kost voor max
pricewatch: HP 27x Curved Zwart
zo kan ik er nog wel een paar bij pakken.

kunnen we niet een donatie actie starten, als wij als tweakers meer geld opbrengen als wat max ict betaald om in de pricewatch te staan dan moet tweakers er toch ook van af willen. geld is immers de enige reden waarom ze er nog tussen staan.
Een onrealistische prijs en product niet op voorraad. Een compleet zinloze vermelding. Dit is wederom regelrechte vervuiling van de Tweakers Pricewatch.

• Cerberus_tm
  • Niet online
GreNade schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:22:
Als een product niet leverbaar is, moet het gewoon onderaan de lijst komen te staan, ookal is die het goedkoopst. Ook moet een product leverbaar zijn om in de filterlijsten te komen als laagste prijs imho.
Daar kun je dus mijn userscript voor gebruiken, doet dat allemaal.
https://greasyfork.org/en...kers-extra-prijzenfilters

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:04

PcDealer

HP ftw \o/

Denniz0229 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:27:
[...]

Ik negeer ze gewoon. Kost me niks.

LinkedIn WoT Cash Converter

• FrankHe
Wanneer je een prijsalert heb gezet en een bericht krijgt dan word je toch even dood gemaakt met een blije mus.

• MerijnB
  • Laatst online: 14:14
FrankHe schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:00:
Wanneer je een prijsalert heb gezet en een bericht krijgt dan word je toch even dood gemaakt met een blije mus.
Dat zal een vreemde rouwkaart opleveren...

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-04 11:52
Tja hoe slecht is die tent nou echt? Ze hebben nog steeds gemiddeld een hoger cijfer dan Media Markt en daar heb ik ook nooit problemen mee gehad. Dat de service van Max minder goed is dan Coolblue geloof ik wel, maar daar zijn de prijzen (soms) ook naar.

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• _JGC_
@YoshiBignose Qua aftersales doen ze gewoon hun best. Waar het misgaat is dat ze adverteren met artikelen die ze niet kunnen leveren. Je bestelt bij Max ICT vanwege de prijs en als het niet leverbaar is moet je bijbetalen voor een alternatief of wachten op je geld terug.

• FrankHe
YoshiBignose schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:49:
Tja hoe slecht is die tent nou echt? Ze hebben nog steeds gemiddeld een hoger cijfer dan Media Markt en daar heb ik ook nooit problemen mee gehad. Dat de service van Max minder goed is dan Coolblue geloof ik wel, maar daar zijn de prijzen (soms) ook naar.
Dit topic gaat erover dat de Tweakers.net Pricewatch minder goed bruikbaar wordt door de foutieve prijzen van MaxICT. Mensen stellen prijsalerts in en krijgen bericht dat het product onder de ingestelde waarde is gekomen. Daar waar het overduidelijk is dat de prijs onrealistisch is. Hier begint het mee. Vervolgens kijken we naar de manier waarop MaxICT met deze situaties omgaat. In het verleden stonden heel veel producten op 'leverbaar binnen 24 uur'. Na bestelling bleek het vervolgens twee weken te duren voordat ze het product konden leveren. Of ze vragen doodleuk om bij te betalen en als je daar niet voor kiest dan moet je er achteraan om je geld terug te krijgen. Als community willen we graag vrienden en familie doorverwijzen naar de Tweakers.net Pricewatch. Maar mede en eigenlijk vooral door MaxICT zijn er velen in de community die de Pricewatch niet durven aan te bevelen. Of met een duidelijke waarschuwing naar onze vrienden en familie, gebruik de Pricewatch maar bestel vooral niet bij MaxICT en enkele Tweakers zullen nog een of twee shops aan hun waarschuwing toevoegen. Dat zijn voor mijn gevoel de redenen van dit topic.

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-04 11:52
Ah zo dat is wel smerig ja, maar is dat echt verboden? Als ze weinig sterren krijgen dan zullen mensen er toch minder snel kopen.

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het is niet verboden maar verziekt de pricewatch.

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• J-roenn
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-09 23:09
er is een nieuw issue bij MAX-ICT, ik heb dit in de Pricewatch al bij diverse producten (iPhones) aangegeven, er staan heel veel prijzen gekoppeld aan refurbished/2e hands iPhones, Bol.com Plaza heeft hier trouwens ook last van.
YoshiBignose schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:49:
Mediamarkt koopt waarschijnlijk geen fake reviews in ;) als je de score van MAXICT bekijkt van alleen tweakers met meer dan 1K karma zal je zien dat het gemiddelde op ongeveer 1,5 sterren komt te liggen. helaas heeft MAXICT een systeem wat de fraude opspoorders van tweakers nog niet kunnen opsporen.

J-roenn wijzigde deze reactie 25-01-2019 10:06 (59%)

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

J-roenn schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:03:
er is een nieuw issue bij MAX-ICT, ik heb dit in de Pricewatch al bij diverse producten (iPhones) aangegeven, er staan heel veel prijzen gekoppeld aan refurbished/2e hands iPhones, Bol.com Plaza heeft hier trouwens ook last van.
Wellicht zie je refurbished producten vanwege plan: Refurbished en teruggestuurde producten - Development-iteratie #147 ?

It takes two fools to argue.

• J-roenn
Nee ze stonden als nieuw gekoppeld in de pricewatch.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee, deze zijn al regelmatig langsgekomen, ik had er recent nog eentje laten wijzigen in de PW, was toen een iPhone SE die stond als nieuw maar een refurbished was.

En inderdaad, Bol Plaza heeft dat probleem nu ook, kijk maar eens bij iPhone hoogste prijsdalingen, 99% is daarvan gewoon refurbished modellen.

SinergyX wijzigde deze reactie 25-01-2019 20:32 (12%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:39

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

PcDealer schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 23:38:
[...]

Dan ga je er vanuit dat de waarheid wordt gesproken.
MaxICT gebruikt zogenaamde 'drop shipments' waarbij in principe alle leveringen direct vanuit een distributeur naar de eindklant gestuurd worden :). Er ligt helemaal niks lokaal (bij de reseller, in dit geval MaxICT) op voorraad, behalve retouren.

Alhoewel het technisch gezien zo is dat distributeurs ook retourvoorraad hebben, is dit heel zelden het geval, en word dit sowieso niet online gekoppeld: Je moet iemand kennen bij de distri die jou een stocklijst toe kan sturen en ze moeten met de hand ingekocht worden.

Ik heb zelf in die wereld gezeten en werk nog op dagelijkse basis met dezelfde distributeurs waar ik destijds (meer dan 10 jaar terug) ook al inkocht (alleen lever ik nu aan ze, in plaats van afnemen).

Het zou kunnen zijn dat hier e.e.a. is veranderd in de jaren maar ik betwijfel het sterk.

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

• _JGC_
J-roenn schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:03:

[...]

Mediamarkt koopt waarschijnlijk geen fake reviews in ;) als je de score van MAXICT bekijkt van alleen tweakers met meer dan 1K karma zal je zien dat het gemiddelde op ongeveer 1,5 sterren komt te liggen. helaas heeft MAXICT een systeem wat de fraude opspoorders van tweakers nog niet kunnen opsporen.
Die fake reviews zijn niet bewezen. Er gaan genoeg bestellingen wel goed, anders zouden ze wel kunnen ophouden met bestaan. De slechte reviews komen voort uit de vele gevallen waarbij ze hun zaakjes niet op orde hebben.

Ik heb afgelopen woensdag een LG beeldscherm besteld bij Max ICT. Gewoon een courant model, gewoon op voorraad bij hun distributeurs en levertijd 1-3 werkdagen. Na bestellen was de verwachte leverdatum vandaag, ik kreeg het scherm gisteren binnen. Gewoon op tijd, tegen scherpe prijs, net zoals dat vroeger met Afuture ging ruim voordat die omvielen.
Ik sta alleen niet te trappelen om een review te schrijven, ik vind het niet meer dan normaal dat een bestelling fatsoenlijk wordt afgehandeld. Vele andere mensen doen dat wel, al helemaal als er een mailtje achteraan gaat met kans op een prijs of iets dergelijks.

• J-roenn
_JGC_ schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Die fake reviews zijn niet bewezen. Er gaan genoeg bestellingen wel goed, anders zouden ze wel kunnen ophouden met bestaan. De slechte reviews komen voort uit de vele gevallen waarbij ze hun zaakjes niet op orde hebben.

Ik heb afgelopen woensdag een LG beeldscherm besteld bij Max ICT. Gewoon een courant model, gewoon op voorraad bij hun distributeurs en levertijd 1-3 werkdagen. Na bestellen was de verwachte leverdatum vandaag, ik kreeg het scherm gisteren binnen. Gewoon op tijd, tegen scherpe prijs, net zoals dat vroeger met Afuture ging ruim voordat die omvielen.
Ik sta alleen niet te trappelen om een review te schrijven, ik vind het niet meer dan normaal dat een bestelling fatsoenlijk wordt afgehandeld. Vele andere mensen doen dat wel, al helemaal als er een mailtje achteraan gaat met kans op een prijs of iets dergelijks.
ik blijf het wel heel vreemd vinden dat er zoveel mensen een account aanmaken om een review te schrijven voor MaxICT, die dan ook nog zeer positief zijn, en dat klanten van andere winkels die moeite niet nemen. als je zou kunnen filteren op alleen reviews van tweakers met 1K+ karma dan halen ze de hele ster niet eens. het klopt dat het niet bewezen kan worden, dan hadden ze al lang uit de pricewatch gelegen, maar dat betekent niet dat het absoluut niet gebeurt.

• _JGC_
J-roenn schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:08:
[...]

ik blijf het wel heel vreemd vinden dat er zoveel mensen een account aanmaken om een review te schrijven voor MaxICT, die dan ook nog zeer positief zijn, en dat klanten van andere winkels die moeite niet nemen. als je zou kunnen filteren op alleen reviews van tweakers met 1K+ karma dan halen ze de hele ster niet eens. het klopt dat het niet bewezen kan worden, dan hadden ze al lang uit de pricewatch gelegen, maar dat betekent niet dat het absoluut niet gebeurt.
Ik vind dat niet vreemd. Ik weet niet hoe actief Max ICT is met het mailen van review-verzoeken, maar van andere shops ken ik ze wel. "Schrijf een review op X en maak kans op..."
Ik zal me niet aanmelden om speciaal een review te schrijven, andere mensen mogelijk wel. Er zijn hier op tweakers een heleboel accounts van mensen die eenmalig iets doen en vervolgens nooit weer komen. Die accounts hoeven niet per se fake te zijn.

• BartvanOranje
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
Zelf krijg ik na een aankoop ook regelmatig een mail met 'schrijf een review op Tweakers en maak kans op'.
Het is dus niet zo vreemd dat er accounts worden aangemaakt voor alleen een review. :)

Sommige shops doen dit anders. Laatst werd er gevraagd om op de website van de winkel een review te schrijven om daarna een hoes voor de tablet te ontvangen.

Uiteraard worden alle reviews in de gaten gehouden. Mocht er toch twijfel zijn dan kun je ons altijd informeren. Hetzelfde bij verkeerde producen of prijzen. Hoe meer informatie, hoe beter wij daarop kunnen handelen.

“Do. Or do not. There is no try.”

• esatkaraer
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 05-02 15:20
Hier nog een:

Ik heb afgelopen zaterdag een laptop besteld. Nou prima, er stond direct leverbaar(volgende werkdag) dus verwacht het uiterlijk dinsdag. Nou is het donderdag en heb nog niks. Oh trouwens, ik heb geen track&trace niks.

Ik heb Max ICT gebeld en kreeg dit te horen: De bezorger is langskomen bij je deur, degene die open deed heeft gezegd: ik heb helemaal niks besteld. Dus hebben we je laptop weer teruggenomen en wordt je bestelling geannuleerd. Die bezorger is gewoon bij de verkeerde deur geweest en dacht niet even : oh, misschien moet ik vragen of de ontvanger hier woont. Wat een *** bedrijf zeg.

• TechandMusic
  • Registratie: februari 2016
  • Nu online

TechandMusic

Ryzen Powerrrrr

esatkaraer schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:52:
Hier nog een:

Ik heb afgelopen zaterdag een laptop besteld. Nou prima, er stond direct leverbaar(volgende werkdag) dus verwacht het uiterlijk dinsdag. Nou is het donderdag en heb nog niks. Oh trouwens, ik heb geen track&trace niks.

Ik heb Max ICT gebeld en kreeg dit te horen: De bezorger is langskomen bij je deur, degene die open deed heeft gezegd: ik heb helemaal niks besteld. Dus hebben we je laptop weer teruggenomen en wordt je bestelling geannuleerd. Die bezorger is gewoon bij de verkeerde deur geweest en dacht niet even : oh, misschien moet ik vragen of de ontvanger hier woont. Wat een *** bedrijf zeg.
Heb je bij je navraag nog om de track en trace gevraagd? Lijkt me wel heel vreemd dat een duur object zonder T&T wordt verzonden. Als ze die niet kunnen geven, lijkt het me eerder dat ze nooit iets verzonden hebben, en om verantwoordelijkheid te vermijden maar een verhaaltje verzinnen dat het de schuld van het postbedrijf is.

Ryzen 5 2600 / RX 480 8GB Nitro+ OC / 16GB DDR4 3000MHz Vengeance RGB / ASRock B450M Pro4 / Antec Performance One P280

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BartvanOranje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:19:
Zelf krijg ik na een aankoop ook regelmatig een mail met 'schrijf een review op Tweakers en maak kans op'.
Het is dus niet zo vreemd dat er accounts worden aangemaakt voor alleen een review. :)

Sommige shops doen dit anders. Laatst werd er gevraagd om op de website van de winkel een review te schrijven om daarna een hoes voor de tablet te ontvangen.

Uiteraard worden alle reviews in de gaten gehouden. Mocht er toch twijfel zijn dan kun je ons altijd informeren. Hetzelfde bij verkeerde producen of prijzen. Hoe meer informatie, hoe beter wij daarop kunnen handelen.
Maar laten we eerlijk zijn, denk je niet bij zo'n mail 'laat ik maar positief behoordelen, meer kans om te winnen'? Klinkt best onlogisch als jij een 1ster review neergooit en daarmee een prijs zou winnen. Het is dan niet raar dat gros van die one-day-flies allemaal 'positief' zijn, of het nu naar waarheid is geschreven of niet (zoals ik eerder zei, 99% praat over 'het product', maar nooit wat ze nu daadwerkelijk kopen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BartvanOranje
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
Maar laten we eerlijk zijn, denk je niet bij zo'n mail 'laat ik maar positief behoordelen, meer kans om te winnen'? Klinkt best onlogisch als jij een 1ster review neergooit en daarmee een prijs zou winnen. Het is dan niet raar dat gros van die one-day-flies allemaal 'positief' zijn, of het nu naar waarheid is geschreven of niet (zoals ik eerder zei, 99% praat over 'het product', maar nooit wat ze nu daadwerkelijk kopen).
Daarin heb je gelijk hoor, de kans is groot dat mensen juist een hoogcijfer geven als er iets te winnen valt.

“Do. Or do not. There is no try.”

• esatkaraer
TechandMusic schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:44:
[...]

Heb je bij je navraag nog om de track en trace gevraagd? Lijkt me wel heel vreemd dat een duur object zonder T&T wordt verzonden. Als ze die niet kunnen geven, lijkt het me eerder dat ze nooit iets verzonden hebben, en om verantwoordelijkheid te vermijden maar een verhaaltje verzinnen dat het de schuld van het postbedrijf is.
Dit zit er idd ook dik in. Nee, ik heb niet om een T&T gevraagd, maar hun "distributeur" gaf geen T&T hoorde ik achteraf.

• torretje2012
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16-09 09:24
esatkaraer schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:48:
[...]

Dit zit er idd ook dik in. Nee, ik heb niet om een T&T gevraagd, maar hun "distributeur" gaf geen T&T hoorde ik achteraf.
Geloof je dit zelf? MaxICT wil weten of hun klant het ontvangen heeft, de distri ook zodat die het factuur kan doorsturen naar maxict.

• theduke1989
esatkaraer schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:48:
[...]

Ruikt naar leugens. Ze hadden het gewoon niet zoals gewoonlijk en proberen smoesjes te vertellen. Heb nog nooit een bedrijf gehad wat geen T&T opstuurt. Zelfs voor games krijg je een T&T bij de meeste.

Maar natuurlijk krijg jij niet de schuld. Als het kon zou ik ze aanklagen wegens voor niks jouw tijd en moeite in te nemen. Meeste bedrijven of alle bedrijven als het op voorraad is komt het vaak de dag erna in huis. Of andere dag. Maar nooit met dit soort smoesjes.

• _JGC_
torretje2012 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:01:
[...]

Geloof je dit zelf? MaxICT wil weten of hun klant het ontvangen heeft, de distri ook zodat die het factuur kan doorsturen naar maxict.
Veel winkels die laten dropshippen gaan er gewoon vanuit dat het goed gaat. Zolang de klant niet zeurt zal het wel kloppen.

Als ik kijk naar een eigen leverancier krijg ik daar ook nooit tracking codes van. Ik kan die wel bij de accountmanager opvragen overigens. Tijd terug nog pakketje zoek gehad, hebben ze na 2 dagen maar opnieuw opgestuurd. 3 weken later komt DHL bij klant met het missende pakket, geweigerd en retour afzender, krijg ik telefoon van de leverancier waarom ik een scherm retour stuur zonder RMA...

• esatkaraer
Ik heb vandaag gebeld en gezegt dat ik er een probleem van ga maken als het niet wordt opgelost. Ze gaan vandaag of maandag de order opnieuw inschieten en versturen. Dus hopelijk krijg ik em volgende week binnen.
theduke1989 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:51:
[...]

Ruikt naar leugens. Ze hadden het gewoon niet zoals gewoonlijk en proberen smoesjes te vertellen. Heb nog nooit een bedrijf gehad wat geen T&T opstuurt. Zelfs voor games krijg je een T&T bij de meeste.

Maar natuurlijk krijg jij niet de schuld. Als het kon zou ik ze aanklagen wegens voor niks jouw tijd en moeite in te nemen. Meeste bedrijven of alle bedrijven als het op voorraad is komt het vaak de dag erna in huis. Of andere dag. Maar nooit met dit soort smoesjes.

• theduke1989
@esatkaraer helaas kost het jouw tijd maar goed. Als ze het gaan oplossen is het prima als ze het oplossen binnen de afgesproken tijd. Maar gewoon goed op letten.

Want hoe ze de eerste keer hebben gehandeld is gewoon absurd, en jammer dat de consument er de dupe van is met hun manier van werken.

theduke1989 wijzigde deze reactie 01-02-2019 16:08 (13%)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14:11

Drunken_Bear

Pro Niksnut

JVRadeon schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:12:
Die toch nog 2,5 sterren komt omdat ze zelf vaak fake reviews plaats(t)en om de score wat op te hogen. Tijdje terug kwam het bij Hardware Info ook aan tafel:
https://nl.hardware.info/...te-reviews-maxict.287283/

HWI is vervolgens geloof ik met Max-ICT een keer gaan praten hierover, daarna heb ik daar niet echt van die fake reviews meer gezien.
Dit is de thread die je toen hebt gelezen gok ik? Als je gaat zoeken naar de berichten van de moderators dan zie je dat ze uiteindelijk verschillende aanpassingen gedaan hebben aan het review systeem, sommige hiervan zouden bij T.net ook wel handig zijn.

https://nl.hardware.info/...ervaringen.287283/page-10

Ik zie nu pas dat ik op een hele oude reactie reageer haha. oeps.

Drunken_Bear wijzigde deze reactie 01-03-2019 10:44 (4%)

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Eerste 2 reacties onder het artikel spreken boekdelen en laten ook mijn onderbuik gevoel leven.

Ook ik denk straks Max ICT service onder MyCom naam. Maar goed de toekomst zal het uitwijzen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Nog een duit in het zakje van mijn kant:

Ik hou al enige tijd het volgende item (dagelijks) in de gaten kwa prijs:
pricewatch: Sapphire PULSE ITX Radeon RX 570 4GD5 (11266-34)

Max-ICT heeft al weken/maanden de laagste prijs, en deze beweegt ook vrolijk naar beneden zodra er iets in de buurt komt. Echter altijd met dat rode vrachtwagentje. Nu weet ik uit ervaring dat levertijd indicaties bij Max en zuster geen flikker waard zijn, dus als ze zelf al als indicatie geven dat het minstens een week gaat duren...

Voor mij corrumperen dit soort entries de pricewatch dan ook, gezien eigen ervaring en bergen reviews met slechte verhalen over levertijden staat hier dus gewoon " we weten eigenlijk niet of we kunnen leveren, waarschijnlijk niet, maar willen gewoon boven in het lijstje staan voor de hits".

Dit lijkt me niet hoe de pricewatch zou moeten werken, en kan nietsvermoedende tweakers/bezoekers een hoop frustratie opleveren.

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@vectormatic Je hebt imo natuurlijk gelijk. De klachten zijn er al jaren en talrijk.

Als Tweakers dat had gewild, dan hadden ze er wat aan gedaan. Waarschijnlijk is de ordinaire hoofdreden dat het geld oplevert.

PC Specs-Gallery

• spanx
  • Laatst online: 15-09 09:59

spanx

_Sp[A]nX_

Ik ben opzoek naar een Bosch oven... Die heeft max ict het goedkoopste.... Ik lees hier slechte ervaringen.... Scheelt 110 euro met alle andere aanbieders.... Tips?

Damn it's good 2b a Tweaker!

• JukeboxBill
  • Laatst online: 14:05
Als je voor minder dan €110 hen en weer kan rijden, dan kan je de oven ook afhalen en daar betalen. Ik weet alleen niet of dat laatste bij MaxICT mogelijk is.

Heb je al gekeken bij Keukenloods? Die zijn vaak ook erg goedkoop en daar kan je betalen bij afhalen. Voordeel is dat ze meerdere vestigingen hebben.

Soms ben ik bijna gelukkig

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True