Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:
  • 237.957 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 15:40
De reviews laten duidelijk zien dat MaxICT een buitengewoon onbetrouwbaar bedrijf is. Ze nemen het niet zo nauw met de levertijden en de afhandeling van incidenten gaat heel vaak verre van vlekkeloos. Er zitten naar mijn mening ook weer de nodige reviews tussen die, hoe zeg ik dat netjes, niet helemaal authentiek overkomen. Ik begrijp dat de technische bewijslast hierbij niet zo gemakkelijk is. Maar als je kijkt naar de opbouw en het taalgebruik dan pik je die specifieke reviews er best snel tussenuit. Het is jammer dat er hier sprake is van een ongelijk speelveld. Tweakers.net handelt netjes volgens het boekje en hoe MaxICT het spel speelt, ach ja, het is ondertussen wel duidelijk hoe ik daarover denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-07 18:12
FrankHe schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:07:
De reviews laten duidelijk zien dat MaxICT een buitengewoon onbetrouwbaar bedrijf is. Ze nemen het niet zo nauw met de levertijden en de afhandeling van incidenten gaat heel vaak verre van vlekkeloos. Er zitten naar mijn mening ook weer de nodige reviews tussen die, hoe zeg ik dat netjes, niet helemaal authentiek overkomen. Ik begrijp dat de technische bewijslast hierbij niet zo gemakkelijk is. Maar als je kijkt naar de opbouw en het taalgebruik dan pik je die specifieke reviews er best snel tussenuit. Het is jammer dat er hier sprake is van een ongelijk speelveld. Tweakers.net handelt netjes volgens het boekje en hoe MaxICT het spel speelt, ach ja, het is ondertussen wel duidelijk hoe ik daarover denk.
Ik ben benieuwd volgens welk boekje Tweakers nu niet netjes volgens de regels spelen. Zou je dat verder kunnen toelichten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bart Zoetmulder schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:12:
[...]

Ik ben benieuwd volgens welk boekje Tweakers nu niet netjes volgens de regels spelen. Zou je dat verder kunnen toelichten?
Je leest niet goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:12:
[...]

Er staat Tweakers.net, niet Tweakers.niet :P

Maar goed, het blijft dus een vervelend fenomeen in de Pricewatch dat er ongewenste shops in de resultaten voorbij komen. Hierdoor lijken sommige producten aantrekkelijker dan ze eigenlijk zijn. "Tuurlijk, ik wil dat ding wel hebben, maar niet bij die shop vandaan. En de volgende shops zijn allemaal veel duurder, waardoor product Y beter bij me past."

[ Voor 36% gewijzigd door Room42 op 15-04-2018 10:11 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Helemaal waar, hoe heet het fenomeen dat je leest wat je denk dat er staat i.p.v. wat er daadwerkelijk staat, stom, moet geloof ik maar niet meer werken op zondagmorgen ;)

Excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Geen probleem :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26
Room42 schreef op zondag 15 april 2018 @ 10:04:
[...]

Er staat Tweakers.net, niet Tweakers.niet :P
In Friesland staat er dan nog steeds niet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankHe
Ik leau dat net.

met dank aan translate.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Kan wel een nieuw topic openen maar doe het hier maar bij:

In de PW staat een foutieve entry en toevallig? alleen voor MaxICT......
Het gaat om de volgende:
https://tweakers.net/pric...gb-ram)-glossy-blauw.html
Vrijwel alle specificaties doen vermoeden dat het om de Nokia 8 Sirocco gaart (6gb/128gb etc)
Vervolgens linkt de PW door naar de gewone Nokia 8 (4gb/64gb) bij MaxICT.
MaxICT is ook de enige die deze PW entry gebruikt, denk dat deze gewoon beter verwijderd kan worden en vervolgens de pw link koppelen aan de gewone Nokia 8 entry.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 16:19
lijkt er op dat ze hun feed niet helemaal op orde hebben.
2x ram reeptjes gerapporteerd die als goedkoopste bij max staan maar een stuk duurder zijn als je naar de shop gaat.
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVRB
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3000C16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:33
Ik was van plan een Siemens afzuigkap te kopen, het goedkoopst (60 euro) bij MAX ICT, maar nu ik dit lees, sla ik maar gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

qlum schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:31:
lijkt er op dat ze hun feed niet helemaal op orde hebben.
2x ram reeptjes gerapporteerd die als goedkoopste bij max staan maar een stuk duurder zijn als je naar de shop gaat.
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVRB
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3000C16
2e zijn 32gb en de 1e(16GB) staat niet bij MaxICT.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:14:
[...]

2e zijn 32gb en de 1e(16GB) staat niet bij MaxICT.
Er is dan ook al bijna 2 weken overheen gegaan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

O085105116N schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:46:
Ik was van plan een Siemens afzuigkap te kopen, het goedkoopst (60 euro) bij MAX ICT, maar nu ik dit lees, sla ik maar gewoon over.
Niet op basis van de Shop Reviews?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:33
PcDealer schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:10:
[...]

Niet op basis van de Shop Reviews?
Ik was aan het googlen op de specs van een bepaalde afzuigkap. Ik kwam MAXICT als goedkoopste aanbieder tegen en ik herinnerde mij dat ik iets over gelezen had op tweakers over MAXICT. Dus ik zocht hier naar MAXICT en kwam in dit topic terecht.

Daarna, uiteraard verder gezocht en toen wist ik helemaal voldoende. En afzuigkappen zijn niet als catergorie terug te vinden, dus ik kwam niet direct shopreviews tegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:13
Erg jammer dat we deze shop steeds weer tegenkomen in de pricewatch.

Misschien een idee om via je account instellingen deze shop te kunnen uit vinken voor weergaven in de pricewatch? (geeft namelijk continu een vertekend beeld van de huidige prijs)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sammyZ schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:52:
Erg jammer dat we deze shop steeds weer tegenkomen in de pricewatch.

Misschien een idee om via je account instellingen deze shop te kunnen uit vinken voor weergaven in de pricewatch? (geeft namelijk continu een vertekend beeld van de huidige prijs)
Feature: shops blacklisten ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 08:02
Ik snap niet dat men nog blijft verzoeken om Max ICT eruit te halen, moge duidelijk zijn dat het niet gaat gebeuren onderhand. Tweakers vangt gewoon geld voor elke verkoop die tot stand komt via de pricewatch. Nu zullen de medewerkers van Tweakers er ongetwijfeld wat van vinden, maar uiteindelijk zijn ze onderdeel van de persgroep en die moet geld uitkeren en zwarte cijfers blijven draaien. Er spelen dan een aantal overwegingen vermoed ik:
1) een verkoop is een verkoop dus, hoe weinig ook, brengt geld op;
2) als ze verkopers uit de lijst gooien is de kans groot dat andere verkopers eieren voor hun geld kiezen;
3) ze willen zoveel mogelijk verkopers in de pricewatch om te concurreren met de kieskeurig en beslist's van deze wereld. Degene met de meest uitputtende overzichten trekt de meeste gebruikers, vervolgens telt punt 1) weer.

Zonder waarde oordeel: Tweakers is een bedrijf en bedrijven leveren diensten en diensten leveren kost geld. Een bedrijf dat geen geld verdient is gedoemd te falen, met alle sociaal-economische problemen die dat weer oplevert.

Kan je een aantal dingen doen, je blijven frustreren, maar daar heb je vooral jezelf mee, een andere prijsvergelijker pakken (die wel actief MAX ICT boycot, is die er überhaupt?), of leren van de reviews. Ik zelf gebruik de pricewatch vooral om een gevoel te krijgen bij de prijzen en te onderhandelen met webshops/winkels die ik vertrouw. Als iets het goedkoopst is bij een betrouwbare winkel is het mooi, anders niet. Soms waag ik ook gewoon de gok, betaal met creditcard en ga er vanuit hoop dat het goed komt, zoals de Sonos sub die nooit kwam.

Mensen die niet naar de reviews kijken: goede leerschool. Ik zie nergens terug dat mensen echt gedupeerd zijn (duizenden euro's kwijt o.i.d.), maar meer ethisch "genaaid" worden. Dat laatste is ook niet leuk, maar je overleeft het wel.

Memento mori

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:42

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Tweakers heeft ze al eens uit de pricewatch gehaald.
Natuurlijk krijgen ze geld voor clicks en moet het allemaal binnen komen, maar Tweakers is er ook nog steeds voor de community.

Laatste keer was er alleen beterschap beloofd, van wat ik weet. Wellicht eens tijd om te kijken wat er van de afspraken terecht is gekomen?

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12
Inmiddels klopt de voorraadindicatie en prijs vaak wel bij Max ICT, maar kom nog vaak zat producten tegen met levertijd oneindig en fors goedkoper dan de overige winkels. Ik filter meestal op specificaties en sorteer dan op prijs, loop helaas nog steeds vaak tegen Max ICT aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Bob-B190 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:28:
Ik snap niet dat men nog blijft verzoeken om Max ICT eruit te halen, moge duidelijk zijn dat het niet gaat gebeuren onderhand. Tweakers vangt gewoon geld voor elke verkoop die tot stand komt via de pricewatch. Nu zullen de medewerkers van Tweakers er ongetwijfeld wat van vinden, maar uiteindelijk zijn ze onderdeel van de persgroep en die moet geld uitkeren en zwarte cijfers blijven draaien. Er spelen dan een aantal overwegingen vermoed ik:
1) een verkoop is een verkoop dus, hoe weinig ook, brengt geld op;
2) als ze verkopers uit de lijst gooien is de kans groot dat andere verkopers eieren voor hun geld kiezen;
3) ze willen zoveel mogelijk verkopers in de pricewatch om te concurreren met de kieskeurig en beslist's van deze wereld. Degene met de meest uitputtende overzichten trekt de meeste gebruikers, vervolgens telt punt 1) weer.

Zonder waarde oordeel: Tweakers is een bedrijf en bedrijven leveren diensten en diensten leveren kost geld. Een bedrijf dat geen geld verdient is gedoemd te falen, met alle sociaal-economische problemen die dat weer oplevert.
Onzin. Tweakers.net heeft geen enkel belang bij een Pricewatch die volstaat met incorrecte en niet-actuele informatie. Want dan gaan gebruikers de Pricewatch op een gegeven moment helemaal niet meer gebruiken. Dus Tweakers.net heeft net zo veel belang bij een fijne shop als de users.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:06:
Inmiddels klopt de voorraadindicatie en prijs vaak wel bij Max ICT, maar kom nog vaak zat producten tegen met levertijd oneindig en fors goedkoper dan de overige winkels. Ik filter meestal op specificaties en sorteer dan op prijs, loop helaas nog steeds vaak tegen Max ICT aan.
Dus niet, de laatste reviews spreken voor zich....weg met die tent uit PW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:48:
[...]

Dus niet, de laatste reviews spreken voor zich....weg met die tent uit PW.
Voorheen klopte de prijs enevertijd in de PW niet met hun shop. Inmiddels komt het wel overeen maar kunnen ze het nog steeds niet leveren voor de getoonde prijs.

Sorteren op prijs is dankzij Max ICT gewoon waardeloos geworden.

Overigens zelf na 1 bestelling genezen van deze prutsers, ik bestel er nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 06:25

Jrz

––––––––––––

CyberMania schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 07:39:
[...]

Onzin. Tweakers.net heeft geen enkel belang bij een Pricewatch die volstaat met incorrecte en niet-actuele informatie. Want dan gaan gebruikers de Pricewatch op een gegeven moment helemaal niet meer gebruiken. Dus Tweakers.net heeft net zo veel belang bij een fijne shop als de users.
Maar dat is allang aan de hand. Productinformatie klopt vaak niet en is vaak onvolledig waardoor je producten mist

Ik gebruik het nog wel om producten te vinden, maar vertrouw het niet meer 100%. Wat Google-resultaten en op coolblue e.d. kijken heeft me de laatste paar keer al de juiste producten opgeleverd

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iets wat mij trouwens ook opvalt:
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

Bovenaan staat Central point. Niet omdat ze de goedkoopste zijn en al zeker niet omdat ze zo'n goeie service hebben gezien de reviews. Maar omdat ze betaald hebben (advertentie)
Centralpoint heeft dezelfde review score als MAX ICT.

https://tweakers.net/shop...centralpoint/shopreviews/

Meeste reviews zijn vrij slecht, eerste 2 die redelijk goed zijn die ik tegenkom zijn tegen beloning.
De volgende goeie is van iemand met 103 karma punten 1 post en lijkt alleen hiervoor aangemaakt.

Ik snap dat tweakers advertenties aannemen. Wordt er ook nog om de tafel gezeten met adverteerders als ze vanuit de tweakers community slechte feedback krijgen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:42
Nieuwe tactiek van Maxict om hun zelfde beleid door te zetten is door eerst een levertijd van 4(+) weken aan te geven met een te-mooi-om-waar-te-zijn prijs.
Paar dagen later is het product ineens op voorraad en kunnen ze deze binnen een aantal dagen leveren, echter tegen een veel hogere prijs.
Uit alle verhalen blijkt dat zij gewoon niet gaan leveren voor het lage bedrag, met leuke verhalen komen dat ze zelf ook mis grepen en je naar alternatieven sturen of willen dat je bijbetaald.
De feed klopt dus gewoon alsnog niet want zij kunnen het product gewoon niet leveren voor hun eerste genoemde bedrag, terwijl ze dat wel aangeven.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
Viper® schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:43:
Iets wat mij trouwens ook opvalt:
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

Bovenaan staat Central point. Niet omdat ze de goedkoopste zijn en al zeker niet omdat ze zo'n goeie service hebben gezien de reviews. Maar omdat ze betaald hebben (advertentie)
Centralpoint heeft dezelfde review score als MAX ICT.

https://tweakers.net/shop...centralpoint/shopreviews/

Meeste reviews zijn vrij slecht, eerste 2 die redelijk goed zijn die ik tegenkom zijn tegen beloning.
De volgende goeie is van iemand met 103 karma punten 1 post en lijkt alleen hiervoor aangemaakt.

Ik snap dat tweakers advertenties aannemen. Wordt er ook nog om de tafel gezeten met adverteerders als ze vanuit de tweakers community slechte feedback krijgen?
Central point is gewoon een gigantische dozenschuiver met veel dropship leveranciers, maar heeft z'n zaakjes echt wel beter op orde dan Max ICT.

Waar Central Point zo nu en dan een foute prijs heeft en dan massaal orders annuleert met als resultaat negatieve reviews is het bij Max ICT gewoon beleid om producten met 4 weken levertijd te voeren tegen een prijs die niet kan.
Verder is het (zakelijk) retourbeleid van Central Point kut, worden levertijden vaak met 1-2 dagen overschreden en ontbreekt voor veel (deel)zendingen de track&trace. Daarmee leg je het als webshop gewoon af tegen de shops die dat wel goed voorelkaar hebben. Kan overigens ook anders, afgelopen maandag een switch besteld om 23:45 "voor 16:30 besteld is volgende werkdag in huis". Die werd om 0:16 nog bij DPD in de verzending gedrukt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet makkelijk/handig om een extra voorkeur volgorde optie in de pricewatch te hebben;
Aflopende score + Laagste prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

JohanNL schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:04:
Nieuwe tactiek van Maxict om hun zelfde beleid door te zetten is door eerst een levertijd van 4(+) weken aan te geven met een te-mooi-om-waar-te-zijn prijs.
Paar dagen later is het product ineens op voorraad en kunnen ze deze binnen een aantal dagen leveren, echter tegen een veel hogere prijs.
Uit alle verhalen blijkt dat zij gewoon niet gaan leveren voor het lage bedrag, met leuke verhalen komen dat ze zelf ook mis grepen en je naar alternatieven sturen of willen dat je bijbetaald.
De feed klopt dus gewoon alsnog niet want zij kunnen het product gewoon niet leveren voor hun eerste genoemde bedrag, terwijl ze dat wel aangeven.
Als ze opeens wel voorraad hebben en je bestelling staat nog open moeten ze toch gewoon voldoen aan de overeenkomst die je met ze hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:13

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

ook allerlei clickbait bij hun nokia C6 voor 241 euro en dan blijkt dat iets totaal anders te zijn. ik stem voor verwijdering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
mark-k schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:12:
[...]

Als ze opeens wel voorraad hebben en je bestelling staat nog open moeten ze toch gewoon voldoen aan de overeenkomst die je met ze hebt?
Zou je denken he, maar als dat zo was waren ze al lang gestopt hiermee.
Zelf geen persoonlijke ervaring met Maxict maar ik kan mij heel goed voorstellen dat ze een wet hebben gevonden die zij (mis)bruiken om in zulke gevallen er onderuit te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik denk dat de aanwezigheid van MaxICT op Pricewatch schadelijk is voor Tweakers.net.

Pricewatch wordt minder bruikbaar door de nepprijzen, omdat het moeilijker wordt om producten te vergelijken. Max ICT verstoort immers de prijzen.. En een gebruiker die niet oplet, kan eenvoudig in de val trappen, omdat ze vaak, onterecht, boven in de prijslijst staan.

Ik vraag me af wat Tweakers.net weerhoudt om MaxICT te verwijderen uit de Pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

KopjeThee schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:11:

Ik vraag me af wat Tweakers.net weerhoudt om MaxICT te verwijderen uit de Pricewatch.
Geld. MaxICT betaald voor een plek in de pricewatch dus Tweakers.net moet dan een inkomstenbron afwijzen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merkens11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:20
MaxICT.. daar heb ik ooit eens één keer iets besteld... Dat heb ik geweten. Wat een boeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:19:
[...]
Geld. MaxICT betaald voor een plek in de pricewatch dus Tweakers.net moet dan een inkomstenbron afwijzen.
Ik denk dat je gelijk hebt, maar het lijkt me ontzettend kortzichtig. Als je uiteindelijk bezoekers verliest op Tweakers.net door een slechte kwaliteit content, dan kost dat meer. Zeker als er in de toekomst nog wat MaxICT-achtige winkels komen, dan is het vlug gedaan met het vertrouwen in Pricewatch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de pricewatch sowieso steeds minder. De reden is dat de prijzen die je ziet toch nooit kloppen vanwege Max ICT, en SiComputers en meer van dat soort bedrijven.

Die bedrijven werken allemaal hetzelfde. Ze koppelen hun webshop met zoveel mogelijk europese leveranciers. Bij elke leverancier heb je wel een minimale orderwaarde of omzet nodig om geleverd te krijgen, of moet je vooruit betalen of komen er extra verzend en betaalkosten bij.

Dus dan linkt hun systeem automatisch een prijs van een poolse leverancier die het goedkoopst is die dag en gooien ze er een extreem lage marge op. Vervolgens bestel je als consument en dan moeten ze de inkoop bij die leverancier gaan neerleggen. Dan komen er misschien extra kosten bij kijken, blijkt de voorraad niet te kloppen of doen ze zelden zaken waardoor ze niet of niet snel geleverd kunnen krijgen.

Combineer die slechte levertijden met lage marges waar geen bedrijf van kan leven en je hebt het recept voor een Max ICT. We hebben dit al jaren gezien bij andere bedrijven, old skool tweakers weten vast nog wel hardwaretotaal, computerfarm, obcs, 4allclients etc.. Het gaat wat jaartjes goed en dan klapt de boel en staan heel wat tweakers te huilen dat ze hun geld kwijt zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Verwijderd Het verschil met die andere webshops is echter dat Max Ict nu al 11,5 jaar bestaat en we waarschijnlijk nog lang niet van ze af zijn.
Ik wil niet uitsluiten dat het op een paar enkelingen wel is gelukt, maar als je alle verhalen terug leest zijn ze al zo bezig zoals ze nu bezig zijn sinds het begin, en leveren ze gewoon helemaal niet als de prijs te scherp is.
Waar natuurlijk ook uitzonderingen op zijn, zijn de " echte " prijzen van Maxict uiteindelijk helemaal niet zo scherp.
Maar alsnog, waarschijnlijk hebben ze heel weinig vaste klanten en moeten ze het puur hebben van de mensen die de gok durven te wagen, waarop als het mis gaat ze hopen dat deze groep een ander duurder alternatief aanschaft, vind ik het knap dat ze nog bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Jrz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:05:
[...]

Maar dat is allang aan de hand. Productinformatie klopt vaak niet en is vaak onvolledig waardoor je producten mist

Ik gebruik het nog wel om producten te vinden, maar vertrouw het niet meer 100%. Wat Google-resultaten en op coolblue e.d. kijken heeft me de laatste paar keer al de juiste producten opgeleverd
Op deze manier zeg maar, Google:
[productnaam] site:coolblue.nl

Dan krijg je inderdaad resultaten van specifiek die website.

Bij Coolblue zijn ze zeker niet de goedkoopste maar ze hebben in ieder geval wel door hoe ze een goede klantbeleving kunnen bieden. Resultaten in de Pricewatch worden inderdaad minder goed bruikbaar wanneer er klootzakken tussen zitten die de boel aan het belazeren zijn. Een persoonlijk shopfilter zou wellicht de oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
Dit topic loopt geloof ik een beetje in een cirkel. :)

Dezelfde klachten over MaxICT, jaar in jaar uit. Een tijd geleden was het genoeg om @Ginz en @Bart Zoetmulder actie te laten ondernemen (zie bijvoorbeeld Bart Zoetmulder in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch" en Bart Zoetmulder in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch").

De focus van Tweakers.net was NIET om MaxICT tot een voorbeeld-webshop om te vormen, maar vooral te zorgen dat de feed met PriceWatch-data correct was (ik gok vooral dat de prijs in de feed correct zou moeten zijn). Echter, er werd ook geschreven:
Daarnaast is benadrukt door Tweakers dat Max ICT niet alleen aandacht moet besteden aan de feed en technische zaken, maar ook aan hun communicatie en transparantie.
...communicatie en transparantie dus - geen idee wat dat concreet zou moeten inhouden.

Maar goed, wellicht dat MaxICT z'n feed keurig op orde heeft, staat een product voor 195 euro in de PW ook voor die prijs op de site - maar als MaxICT vervolgens structureel dingen niet voor die prijs kan leveren, dan wordt de PW daardoor wel vervuild.

Het is jammer dat Tweakers.net blijkbaar niet geluisterd heeft naar het verzoek om een shop-filter in te bouwen - of misschien wel geluisterd, maar met goede reden bewust niet heeft ingewilligd.

Het zou mooi zijn als @Ginz of @Bart Zoetmulder hier het huidige standpunt van Tweakers.net zou kunnen plaatsen: heeft deze winkel nog steeds jullie aandacht of is de huidige situatie voor jullie acceptabel? En wat is de reden dat een shop-filter niet ingebouwd wordt in de PriceWatch - puur development tijd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

vanaalten schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:09:
Het is jammer dat Tweakers.net blijkbaar niet geluisterd heeft naar het verzoek om een shop-filter in te bouwen - of misschien wel geluisterd, maar met goede reden bewust niet heeft ingewilligd.
Dat zal hem voor een deel zitten in de uitleg die onder andere in Glaanie in "Feature: shops blacklisten" gegeven is over de technisch uitdagingen die daarbij komen kijken.

Zo kan je op dit moment ook al de shops die niet snel kunnen leveren wegfilteren, maar niet op alle plekken, omdat een flink aantal prijslijsten centraal berekend en gecached worden (zie uitleg van Glaanie voor wat meer details).

Kan me wel voorstellen dat shops die met lage prijzen, maar slechte levertijd adverteren (en in de praktijk ook gewoon niet voor die prijs leveren) als vervuilend worden ervaren ja. Ook al is de feed technisch correct (als in: wat ze aan Tweakers doorgeven is hetzelfde als wat ze op hun site adverteren). Benieuwd wat de heren die hier over gaan hier over te zeggen hebben :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik blijf het bizar vinden dat dit probleem nog niet is opgelost. Je zou MaxICT op twee manieren volledig moeten kunnen weren:
- Levertijd. Ik kom MaxICT bij sommige productcategorieën steeds weer tegen als verreweg goedkoopste, maar met levertijd > 12 dagen. Gezien de ervaringen is het aannemelijk dat het product dus überhaupt nooit wordt geleverd. Je kunt op productniveau wel filteren, maar niet op caegorie-niveau.
- Beoordeling. Ik wil gewoon niet kopen bij winkels met zo'n slechte waardering.

Ik zoek bijv. nu naar een koelkast en blijf een product van €700,- tegenkomen (binnen budget) terwijl hij eigenlijk (als ik niet-leverbaar óf slecht beoordeelde shops negeer, lees: MaxICT) €1200,- is (buiten budget).

De pricewatch is voor mij momenteel echt onbruikbaar.

Linksom (MaxICT weren) of rechtsom (de pricewatch uitrusten met filter voor winkelbeoordeling en/of levertijd) moet dit echt opgelost worden.

[ Voor 6% gewijzigd door StephanVierkant op 30-06-2018 23:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
Het punt is denk ik dat er twee kanten aan zitten.
Een winkel met bizar lange levertijden (en zich daar aan houdt), met bizar slechte service (zichtbaar in de shopreviews) kan geheel terecht in de PW staan. Als die netjes de rekening aan T.net betaald en verder niet fraudeert, dan hebben we als gebruiker weinig te eisen voor wat betreft het laten verwijderen van een shop.

Tegelijkertijd is de PW bedoeld als hulpmiddel voor ons, potentieële kopers: wij zoeken naar goedkope produkten met bepaalde specificaties - maar zijn daarnaast ook geinteresseerd in winkels die een bepaald niveau van service verlenen. Op dat punt lijkt de PW nog niet in de behoefte te voldoen.

Als daarnaast MaxICT daadwerkelijk als strategie heeft om met een lage prijs te stunten, niet te leveren en vervolgens aan diezelfde klant voor een hogere prijs alsnog te verkopen - dan denk ik dat dat reden is voor T.net om de winkel er op aan te spreken, want dan klopt er in de feed iets niet. Om het netjes uit te drukken. Wellicht zou T.net zelf eens steekproefgewijs wat bestellingen moeten plaatsen om de winkel te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ff pragmatisch. Hoe veel betaalt een shop voor vermelding in de pricewatch per jaar eigenlijk?
Ik wil wel upgraden in m'n abbo om te compenseren om ze er uit te gooien. Anderen vast ook wel O-)

specs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik stel voor dat we massaal deze feature plussen zodat ie op de lijst komt:

Feature: shops blacklisten

Zie voor de lijst: Meest gewaardeerde feature requests

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 01-07-2018 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Het zou mooi zijn als @Ginz of @Bart Zoetmulder hier het huidige standpunt van Tweakers.net zou kunnen plaatsen: heeft deze winkel nog steeds jullie aandacht of is de huidige situatie voor jullie acceptabel? En wat is de reden dat een shop-filter niet ingebouwd wordt in de PriceWatch - puur development tijd?
Het huidige standpunt wijkt eigenlijk niet af van eerdere communicatie. Wij houden de PW sowieso continu in de gaten en een aantal shops hebben onze verhoogde aandacht. MaxICT is er daar één van. In de steekproeven die wij doen gebeuren op dit moment voor zover ik weet geen zaken die in strijd zijn met onze algemene voorwaarden. En hoezeer we negatieve reviews ook betreuren, dat is onderdeel van het ecosysteem van Tweakers en HWI. Wij kiezen er strategisch voor om zo volledig mogelijk te zijn en daarmee het ecosysteem zo te laten functioneren dat het aanbod transparant is. Daar kan voor sommige shops een negatief advies uitrollen en dat is juist goed in onze ogen, de markt bepaald.

De shop filter is onderwerp van discussie waar het gaat om het samenstellen van de roadmap. Hoe vervelend ook, dit kost tijd. Daarnaast is het ook nog een strategische discussie of en hoe we deze dan zouden zien. Al met al is hier geen korte termijn antwoord op te geven. We snappen absoluut de vraag naar deze functionaliteit, dus nemen die vraag dus ook zeer serieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bart Zoetmulder schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:29:
[...]

De shop filter is onderwerp van discussie als het goed om het samenstellen van de roadmap.
Wordt daarbij puur gekeken naar een daadwerkelijk shop filter (dus waarbij de gebruiker expliciet bepaalde shops kan uitsluiten). Of ook in bredere zin naar mogelijkheden om prijsresultaten te kunnen filteren op levertijd en shopreview score. En dan bij voorkeur overal, dus ook de prijslijsten die uit een cache komen? Dat zie ik namelijk als een veel kansrijkere (en zinvollere) aanpak dan het expliciet laten filteren op bepaalde shops.

Dat sluit ook mooi aan op die transparantie die je wilt bieden met prijzen en levertijden en reviewscores. Want dat principe is natuurlijk mooi, alleen werkt dat vrij slecht als shops met lange levertijd en beroerde reputatie adverteren met lage prijzen, waardoor het zoeken naar een product dat binnen budget valt (en leverbaar is door een betrouwbare winkel) bemoeilijkt wordt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Ik begrijp helemaal dat het eventueel inbouwen van deze filters geen gemakkelijke opgave is in verband met zaken rondom caching. Wellicht kan er iets gedaan worden met sorteren op levertijd? Resultaten bovenaan leverbaar binnen 24 uur en onderaan de shops waar het product in (lange) backorder staat. Wanneer MaxICT aangeeft dat ze niet spoedig kunnen leveren dan staan ze dus niet bovenaan. Als ze wel aangeven binnen 24 uur te kunnen leveren maar er vervolgens drie weken over doen dan heb je een stok om mee te slaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _JGC_
Eigenlijk is een shopfilter niet eens zo nuttig. Het is dat ik niks met Max ICT wil doen, maar als ze iets wel gewoon kunnen leveren en als die data ook daadwerkelijk klopt, waarom zou je hem dan willen filteren?

Feature die ik heel erg welkom zou vinden is filteren op levertijd. Niet alleen kan je dan Max ICT z'n waardeloze vermeldingen uitsluiten, maar ook als je graag binnen 24 uur geleverd wilt hebben kan je dat filter gebruiken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Volgens mij zouden er 4 mogelijkheden moeten zijn om slecht beoordeelde winkels die niet (kunnen/willen) leveren (lees: MaxICT) te kunnen weren:
1. Feature: shops blacklisten.
2. Feature: filteren op winkelbeoordeling
3. Feature: filteren op maximale levertijd
4. MaxICT helemaal uit de Pricewatch knikkeren. (dit topic)

Optie 4 lijkt me niet reëel en niet wenselijk (slechte reviews zijn ook belangrijk). Bovendien zijn er ook wél tevreden klanten. Anders was de toko immers al lang failliet geweest.

Ik stel voor dat we dit topic gebruiken om voorbeelden te verzamelen van dusdanige oneerlijke handelspraktijken die een verregaande beslissing om een winkel uit de Pricewatch te knikkeren rechtvaardigt. Wat mij betreft is daar (nog) geen sprake van, maar dit kan natuurlijk veranderen.

Voor de andere 3 features: stem op ze, benadruk de noodzaak, kom met concrete voorbeelden waarbij het mis gaat, kom met nog betere suggesties, etc. Ik snap dat er geen 'quick fix' bij de features zitten, maar ik vind de praktijk van o.a. MaxICT zo irritant dat voor sommige producten de Pricewatch in de huidige vorm onbruikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
StephanVierkant schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:25:
Optie 4 lijkt me niet reëel en niet wenselijk (slechte reviews zijn ook belangrijk). Bovendien zijn er ook wél tevreden klanten. Anders was de toko immers al lang failliet geweest.
Pricewatch staat los van de shopreviews. Er staan veel meer shops in de reviews dan in de pricewatch, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
Kan Max ICT niet gewoon standaard onderaan de lijst van prijzen komen te staan en niet meetellen voor de laagste prijs? Ze zitten nu ook weer te klooien met de prijzen van GTX 1070 kaarten. Vier ofzo van de goedkoopsten zijn allemaal prijzen van deze prutwinkel met een lange levertijd.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 22:29

Twazerty

AVCHDCoder developer

zoals bijvoorbeeld amazon.de in het verleden ook in de pricewatch stond. Telde volgens mij ook niet mee voor de laagste prijs.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[quote]Twazerty schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 23:20:

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd1 op 18-10-2021 18:33 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 23:43
Persoonlijk erger ik mij tevens compleet aan de pricewatch. Producten zijn niet fatsoenlijk te vergelijken door websites als MaxICT, keer op keer bedrogen uit komen doordat de laagste prijs 10 - 100 euro lager ligt dan de normale prijs.

Ik begrijp heel goed dat Tweakers geld verdient aan MaxICT, maar MaxICT zijn gewoon legitieme oplichters, ze hebben totaal geen moraal.
En na alle kritiek over de jaren heen is er helemaal niets verbeterd, nog steeds positieve reviews van mensen met amper karma en nog steeds neppe prijzen. Een jaar geleden hebben jullie een gesprekje gevoerd met MaxICT, het ging toen eventjes goed qua reviews en toen begon de ellende weer.

Daarnaast zou ik mij ook afvragen of het ondersteunen van dit soort praktijken goed is, ook dit is namelijk representatief voor Tweakers.

Niemand wordt beter van MaxICT, Tweakers uiteindelijk ook niet.

Ik zou zeggen, poll op de frontpage, MaxICT weren van Tweakers? Bij >50% ja, verwijderen. Eventueel om gestem van nepaccounts te voorkomen is het misschien nog beter om een pol in het abonneeforum te gooien. En het hiermee voor eens en altijd af te sluiten.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 18:09

WCA

MaxICT is de laatste tijd inderdaad weer 'Bezig'.

Producten voor een onmogelijk lage prijs in de pricewatch, maar niet leverbaar.

Kunnen we niet een instelling maken dat wanneer een product niet op voorraad is, de prijs niet meetelt in de listings?

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetspiking
GreNade schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:53:
MaxICT is de laatste tijd inderdaad weer 'Bezig'.

Producten voor een onmogelijk lage prijs in de pricewatch, maar niet leverbaar.

Kunnen we niet een instelling maken dat wanneer een product niet op voorraad is, de prijs niet meetelt in de listings?
Helaas is dat geen oplossing m.b.t. MaxICT. Ze pretenderen dat ze het product op voorraad hebben, maar pas na je bestelling blijkt dat het meer gaat kosten, het bestellen lang gaat duren, oeps foutje gemaakt, etc.

Hier wat fake reviews overigens:
https://tweakers.net/shop...ict-b-punt-v/shopreviews/

Matteo.Bergmans (Één shop review geplaatst, lekker logisch... GEREGISTREERD OP 10 JULI)
Remaged (4 jaar actief, 250 karma en 1 forumreactie. En dan wel een hele hele hele positieve review achterlaten? Niet echt geloofwaardig.
knetterpijp (Wederom totaal niet actief)
https://tweakers.net/shop...ict-b-punt-v/shopreviews/ (GEREGISTREED OP 28 JUNI)

Hier negatieve beoordelingen met wat positieve sterren.
OttoParts

En voor positieve reviews van mensen met een hoge activiteit + wat meer karma, dan moet je goed zoeken...

niemand, maar dan ook echt helemaal niemand gaat een account aanmaken op Tweakers om vervolgens een positieve shopreview achter te laten.

Dit spreekt toch boekdelen? Ik kan werkelijk niet begrijpen dat MaxICT nog steeds in de Pricewatch staat...

---------------------
Tweakers heeft een alt account checker, ik zou zeggen laat die even los op de positieve recensies, ik ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door jetspiking op 13-07-2018 10:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 22:59

SomerenV

It's something!

@jetspiking Ik weet van Paradigit dat ze actief mensen vragen een review achter te laten op Tweakers. Als ze dat doen maken ze kans op een tegoedbon. Iedere maand kan één persoon die eentje winnen. Maar dat zijn ook vaak mensen die in eerste instantie geen account hebben en er speciaal voor een review eentje aan maken. Niet elke nieuwe account met een review hoeft dus fake te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door SomerenV op 13-07-2018 11:35 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
@SomerenV

Het resultaat is uiteindelijk hetzelfde. De mensen die kans willen maken op zo'n tegoedbon zullen altijd een positieve recensie achterlaten, ze zullen waarschijnlijk denken dat je enkel kans maakt indien je een "goede" recensie schrijft (of dit daadwerkelijk zo zou zijn ga ik geen uitspraken over doen)

In feite is dit dus ook weer puur manipulatie van recensies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 22:59

SomerenV

It's something!

jetspiking schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:43:
@SomerenV

Het resultaat is uiteindelijk hetzelfde. De mensen die kans willen maken op zo'n tegoedbon zullen altijd een positieve recensie achterlaten, ze zullen waarschijnlijk denken dat je enkel kans maakt indien je een "goede" recensie schrijft (of dit daadwerkelijk zo zou zijn ga ik geen uitspraken over doen)

Ook niet helemaal waar. Er wordt namelijk niet aangestuurd op het plaatsen van een positieve review en bij reviews tegen beloning staat dat er ook netjes bij. Maar het aantal sterren dat gegeven wordt loopt ook redelijk uiteen. Iemand die niet tevreden is zal niet doen of zijn of haar neus brandt voor een beloning, tenzij de klacht echt iets heel kleins is misschien.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
jetspiking schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:43:
@SomerenV

Zo zwart/wit is het allemaal niet. Ik ken zat mensen die ondanks een tegoedbon negative reviews achterlaten. Als jij aan 1000 euro spullen koopt en hebt een slechte ervaring met de toko waar je besteld hebt, dan gaat een tegoedbon van 15 euro je heus niet tegenhouden om een negatieve recensie achter te laten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
Daar hebben jullie inderdaad een punt mee.

Maar bij een goedkoop product waar een hoge beloning voor een winactie tegen staat denk ik zelf dat er niet meer eerlijk een recensie geschreven gaat worden.

Natuurlijk is dit volledig gebaseerd op vermoedens en niet te controleren. Al zou het te controleren zijn kun je er nog niets mee.

Ik zie het dus meer als dat in de werkelijkheid de beoordeling van MaxICT negatiever uitvalt.

Daarnaast is het wel typisch dat er negatieve recensies tussen staan (lange verzendtijd) en er hierna een positieve draai aan wordt gegeven. Ik denk dus dat dit met de tegoedbonnen of winacties te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

jetspiking schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:54:
Daar hebben jullie inderdaad een punt mee.

Maar bij een goedkoop product waar een hoge beloning voor een winactie tegen staat denk ik zelf dat er niet meer eerlijk een recensie geschreven gaat worden.

Natuurlijk is dit volledig gebaseerd op vermoedens en niet te controleren. Al zou het te controleren zijn kun je er nog niets mee.

Ik zie het dus meer als dat in de werkelijkheid de beoordeling van MaxICT negatiever uitvalt.

Daarnaast is het wel typisch dat er negatieve recensies tussen staan (lange verzendtijd) en er hierna een positieve draai aan wordt gegeven. Ik denk dus dat dit met de tegoedbonnen of winacties te maken heeft.
Levering duurde even; je moet maar net mazzel hebben met administratie, voorraad en logistiek - in mijn geval ging de laatste etappe vliegensvlug van Best naar Berkel. Processor in tray/blister/bubbles plastic/karton prima verpakt zoals het hoort.
Inderdaad zeg, de verzending duurde lang, en is nogal wisselvallig. Da's wel 4/5 sterren waard...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Hun "goedkoopste" prijs is ook niet altijd goedkoop. Ik had pas geleden een Zotac barebones die ik wilde gaan kopen, waarbij ik een vraagje had aan Max-ICT. Nadat ik daar antwoord op had gekregen (ik vond de lange levertijd in dit geval geen probleem namelijk), wilde ik een dag later de PC bestellen, en tot m'n verbazing was de prijs ineens met €130 omhoog gegaan, terwijl de levertijd en de voorraad nog altijd hetzelfde was (ze moesten het van hun partner uit Duitsland halen, die er nog X-aantal had liggen).

Nu geloof ik best dat producten wat in prijs kunnen schommelen, maar ruim 10% (de originele prijs was eerst ~€870, de nieuwe ~€980) vond ik erg apart.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 03:38
Maxict is voor Tweakers een betalende klant en wij zijn het vee dat gemonetized wordt, dat is toch wel duidelijk ondertussen?
Als het niet zo zou zijn zou er niet zo ontwijkend gereageerd worden keer op keer.
Niet kunnen sorteren op levertijd is ook nog steeds een groot gemis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Even mijn ervaringen met MaxICT: niet altijd goede after-service of (snelle) levering, maar regelmatig gewoon een product geleverd gekregen voor een top prijs. Dat is gewoon een keuze, al moet je wel met deze ervaring bekend zijn om er eventueel niet voor te kiezen.

Van mij mogen ze blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Wat een horror verhalen lees ik hier. Zowel zakelijk als privé bestel ik bij max heeft nooit problemen ervaren. Bestel daar wel wat meer zakelijk spul zoals symbol scanner, Aruba/hp procurve, wifi AP. Polycom telefoon. Printers. Zal het dan in type hardware liggen?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

RobbyTown schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:41:
Wat een horror verhalen lees ik hier. Zowel zakelijk als privé bestel ik bij max heeft nooit problemen ervaren. Bestel daar wel wat meer zakelijk spul zoals symbol scanner, Aruba/hp procurve, wifi AP. Polycom telefoon. Printers. Zal het dan in type hardware liggen?
Dat lijken mij spullen die officieel via een Nederlandse distri verkocht worden en dus normaliter op voorraad. Als het uit Polen moet komen, dan kan ik me voorstellen dat de levertijden minder betrouwbaar worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankHe
RobbyTown schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:41:
Ik krijg inderdaad de indruk dat MaxICT voor bepaalde productcategorieën gebruik maakt van parallelimport. Met als resultaat een belabberde beschikbaarheid en onzekere levertijd van een product in die categorie. Een ander punt wat daar mogelijk uit volgt is eventuele aanspraak op garantieafhandeling. Ik kan me zo voorstellen dat de Nederlandse vertegenwoordiging van een merk er niet om zit te springen om een RMA aanvraag te honoreren van een product dat niet via hun is geïmporteerd. Laat ik het zo zeggen, de meeste merken zullen hier doorgaans cool mee omgaan, maar ik geef een importeur geen ongelijk als hij / zij het gewoon weigert omdat het parallelimport betreft.

Als jij voornamelijk zakelijke hardware aanschaft dan zitten die wellicht in een productcategorie waarop ze voldoende marge maken waardoor ze er mogelijk voor zullen kiezen om het product bij de Nederlandse importeur te bestellen. Bij producten met minder marge loont het 'kennelijk' om rond te shoppen binnen de EU-handelszone. Voor hetzelfde geld kun je het ook zelf in het buitenland bestellen.

Het grote bezwaar bij MaxICT is niet zozeer de prijs, wij Nederlanders houden van lage prijzen. Maar waar het bij misgaat is de voorgespiegelde levertijd. Als een product niet binnen een redelijke tijd geleverd kan worden dan moet het niet worden aangeboden.

Mijn persoonlijke ervaring met MaxICT van enkele jaren geleden. Ik had een NAS nodig en wilde het project die week nog afronden. Op maandag ochtend heb ik dus in de Pricewatch gekeken welke winkel dat specifieke model NAS beschikbaar had. MaxICT gaf als enige in de Pricewatch aan dat ze binnen 24 uur konden leveren. Heb toen doorgeklikt naar website en ook daar stond overduidelijk dat dit product binnen 24 geleverd zou worden. Bij andere winkels stond 2 tot drie dagen. Zoals gezegd wilde ik het project graag voor het einde van de week afgerond hebben dus op dat moment heb ik de bestelling bij MaxICT geplaatst. Je raad het al, na heel veel "valse toezeggingen en leugens" kreeg ik de NAS na 14 dagen geleverd. Ik had het dus veel beter bij een van de andere shops kunnen bestellen die "eerlijk" 2 to 3 dagen communiceerden. Sinds dien dus NOOIT meer MaxICT voor mij. Laat dit als je blieft een les zijn voor iedereen.

Tot dit jaar had ik een betaald Tweakers account, ik wil Tweakers.net graag ondersteunen maar ik heb dit niet verlengt. Moet eerlijkheidshalve toegeven dat dit topic een van de doorslaggevende punten is geweest om niet te verlengen. Wellicht kan dit ook een les zijn voor Tweakers.net. Kiezen tussen je members of een shop van klootzakken als MaxICT die willens en wetens de Pricewatch onbruikbaar maken. Denk goed na welke keuze je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakWouter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 16:07
Bart Zoetmulder schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:29:
[...]

... Knip...

De shop filter is onderwerp van discussie waar het gaat om het samenstellen van de roadmap. Hoe vervelend ook, dit kost tijd. Daarnaast is het ook nog een strategische discussie of en hoe we deze dan zouden zien. Al met al is hier geen korte termijn antwoord op te geven. We snappen absoluut de vraag naar deze functionaliteit, dus nemen die vraag dus ook zeer serieus.
@Bart Zoetmulder
Dit topic is al in oktober 2016 gestart!
Ik snap dat jullie er bij Tweakers goed over willen nadenken en een doordacht besluit willen nemen.
Maar is anderhalf (bijna 2) jaar intussen niet héél erg lang om dit nog "dit kost tijd" en "niet op korte termijn" te noemen?!?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
TweakWouter schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:08:
[...]

@Bart Zoetmulder
Dit topic is al in oktober 2016 gestart!
Ik snap dat jullie er bij Tweakers goed over willen nadenken en een doordacht besluit willen nemen.
Maar is anderhalf (bijna 2) jaar intussen niet héél erg lang om dit nog "dit kost tijd" en "niet op korte termijn" te noemen?!?
Gezien dat de huidige status is noem ik dat zo, dat is wel zo eerlijk. Ik snap dat je dat lang vindt duren, maar dit heeft niet een zodanige prioriteit dat het op de roadmap bovenaan geplaatst wordt tot nu toe. Ik kan er geen mooier verhaal van maken. Filteren op levertijd en/of op shopreviews is iets waar we wel sinds kort naar kijken. Dat zou minder ingewikkeld kunnen zijn dan individueel kunnen uitfilteren van shops. We doen ons best :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

FrankHe schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:54:
[...]
Ik kan me zo voorstellen dat de Nederlandse vertegenwoordiging van een merk er niet om zit te springen om een RMA aanvraag te honoreren van een product dat niet via hun is geïmporteerd. Laat ik het zo zeggen, de meeste merken zullen hier doorgaans cool mee omgaan, maar ik geef een importeur geen ongelijk als hij / zij het gewoon weigert omdat het parallelimport betreft.
Iemand zal graag bewijs willen zien van aankoop. De Nederlandse vestiging zal dit doorgaans niet doen voor een in het buitenland gekocht product, tenzij er sprake is van wereldwijde garantie zoals de grote merken bieden. Hoe het wettelijk zit, weet ik niet.
Het grote bezwaar bij MaxICT is niet zozeer de prijs, wij Nederlanders houden van lage prijzen. Maar waar het bij misgaat is de voorgespiegelde levertijd. Als een product niet binnen een redelijke tijd geleverd kan worden dan moet het niet worden aangeboden.
"Wij" Nederlanders willen voor een dubbeltje op de eerste rij. Een paar cent meer bij een wel serviceverlenende toko is vaak teveel gevraagd of het lezen van de Shopreviews/onderzoek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirolf34
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09-2024
Product in mijn pricewatch met een grens van 40 euro. Krijg weer eens een alert dat MaxICT eronder, maarja ... 45 euro inclusief verzendkosten.
Gaat om een skullcandy headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sirolf34 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:57:
Product in mijn pricewatch met een grens van 40 euro. Krijg weer eens een alert dat MaxICT eronder, maarja ... 45 euro inclusief verzendkosten.
tevens een levertijd van 12 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Sirolf34 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:57:
Kun je de verzendkosten niet meenemen in de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirolf34
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09-2024
PcDealer schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:06:
[...]

Kun je de verzendkosten niet meenemen in de prijs?
Dat zou Tweakers dan moeten doen toch? Dan krijg ik gewoon een alert als de prijs inclusief die verzendkosten gedaald is tot onder mijn ingestelde limiet. Dat zou ik prima vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Sirolf34 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:59:
[...]

Dat zou Tweakers dan moeten doen toch? Dan krijg ik gewoon een alert als de prijs inclusief die verzendkosten gedaald is tot onder mijn ingestelde limiet. Dat zou ik prima vinden.
Ik weet zo niet wat jouw instellingen zijn en of het zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Valt mij al langer op dat MaxICT, een hele lage prijs heeft staan bij artikelen die niet leverbaar eo op voorraad zijn. (rood vrachtautootje)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
@Bart Zoetmulder Ik triple-post dit even: ik heb inmiddeld een userscript gemaakt waarmee je kunt filteren op levertijden en winkelscore, en je specifieke winkels kunt uitsluiten of verplichten. Voor mij werkt het goed. Het is een alfaversie:
https://greasyfork.org/en...kers-extra-prijzenfilters

Ik heb het zo geschreven dat Tweakers niet al te zwaar belast zou moeten worden, al zal het natuurlijk zwaarder zijn dan jullie eigen code. Sowieso ben ik een totale leek qua programmeren e.d. Maar beter iets dan niets; ik snak hier zelf al jaren naar, vandaar. Op deze manier kunnen mensen zelf winkels uitsluiten en hoeven jullie er misschien niet echt iets mee te doen. Al is er natuurlijk altijd kans dat het script op een gegeven moment 'breekt' als de site structureel verandert. Mochten jullie nog suggesties hebben of vragen, laat het weten.

[ Voor 20% gewijzigd door Cerberus_tm op 13-08-2018 01:38 . Reden: klonkt een beetje raar ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Cerberus_tm schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:00:
@Bart Zoetmulder Ik triple-post dit even: ik heb inmiddeld een userscript gemaakt waarmee je kunt filteren op levertijden en winkelscore, en je specifieke winkels kunt uitsluiten of verplichten. Voor mij werkt het goed. Het is een alfaversie:

Ik heb het zo geschreven dat Tweakers niet al te zwaar belast zou moeten worden, al zal het natuurlijk zwaarder zijn dan jullie eigen code. Maar beter iets dan niets; ik snak hier zelf al jaren naar, vandaar. Mochten jullie nog suggesties hebben of vragen, of wie weet iets willen overnemen, laat het mij weten.
Tof!

Ik zet het door naar product en die overleggen met development.

Keep you posted en DM me gerust als het te lang duurt.

P.s. voor dit moment stuur ik het alleen even door, ben namelijk aantal weken op vakantie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:16:
[...]

Tof!

Ik zet het door naar product en die overleggen met development.

Keep you posted en DM me gerust als het te lang duurt.

P.s. voor dit moment stuur ik het alleen even door, ben namelijk aantal weken op vakantie :)
Don't worry, er hoeft niets mee te gebeuren. Worst case scenario, de site wordt te zwaar belast omdat heel veel mensen het gebruiken (beide zeer onwaarschijnlijk), en dan blokkeren of limiteren jullie dat verkeer gewoon.

Of jullie implementeren eenzelfde functie en dan is het alleen tijdverspilling geweest van mijn kant, ook niet erg.

Vergeet niet van je vacantie te genieten. Ik las net een artikel over mensen die hun smartphone een paar maanden weggedaan hebben en hoe zij nu hun vacantie ervaren...
https://www.nrc.nl/nieuws...e-vast-te-houden-a1612747

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Cerberus_tm schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:37:
[...]

Don't worry, er hoeft niets mee te gebeuren. Worst case scenario, de site wordt te zwaar belast omdat heel veel mensen het gebruiken (beide zeer onwaarschijnlijk), en dan blokkeren of limiteren jullie dat verkeer gewoon.

Of jullie implementeren eenzelfde functie en dan is het alleen tijdverspilling geweest van mijn kant, ook niet erg.

Vergeet niet van je vacantie te genieten. Ik las net een artikel over mensen die hun smartphone een paar maanden weggedaan hebben en hoe zij nu hun vacantie ervaren...
https://www.nrc.nl/nieuws...e-vast-te-houden-a1612747
Thnx! Maar was ook niet aan het werk, ben en blijf ook gewoon geïnteresseerde Tweakers bezoeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Bart Zoetmulder schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:38:
[...]

Thnx! Maar was ook niet aan het werk, ben en blijf ook gewoon geïnteresseerde Tweakers bezoeker :P
Mooi! Dan is het goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Cerberus_tm op 13-08-2018 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
Waarom geen warning message pop-up plaatsen bij dit soort websites. Met LET OP: site is niet veilig bla bla betreden op eigen risico ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

H
theduke1989 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 05:11:
Waarom geen warning message pop-up plaatsen bij dit soort websites. Met LET OP: site is niet veilig bla bla betreden op eigen risico ..
Hoezo niet veilig? Voor andere redenen: shopreview.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:31
merkens11 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:25:
MaxICT.. daar heb ik ooit eens één keer iets besteld... Dat heb ik geweten. Wat een boeven.
Dat is bij centralpoint niet anders.. wat dat betreft vraag je je af hoe zulke partijen nog kunnen bestaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 12:20
Hier nog een mooie: pricewatch: Sandisk Extreme microSDXC 64GB

gezakt onder de 25 euro, dus kreeg een alert. Vervolgens 10 euro verzenden + levering in 12 dagen 8)7

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MarkH NL schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:33:

gezakt onder de 25 euro, dus kreeg een alert. Vervolgens 10 euro verzenden + levering in 12 dagen 8)7
Op zich doet MaxICT hier niks verkeerd. De informatie in de pricewatch klopt namelijk met wat op hun website staat. Dit topic gaat echter over verkeerde informatie, wat in jouw voorbeeld dus niet van toepassing is.

Die price alert is natuurlijk jammer. Dit zou op te lossen zijn als de prijsalert (optioneel) de verzendkosten in rekening neemt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

XWB schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:37:
[...]

Op zich doet MaxICT hier niks verkeerd. De informatie in de pricewatch klopt namelijk met wat op hun website staat. Dit topic gaat echter over verkeerde informatie, wat in jouw voorbeeld dus niet van toepassing is.

Die price alert is natuurlijk jammer. Dit zou op te lossen zijn als de prijsalert (optioneel) de verzendkosten in rekening neemt.
Of een filter maken op levertijd. Ik wil geen prijzen in de listings zien, waar de levertijd langer dan 3 dagen is bijv.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:48
Ik had een aantal maanden geleden een moederbord besteld bij Max ICT. Was tijdig in binnen alleen duidelijk aan de doos en handleiding een 2e hands (deuk, scheurtjes en gevouwen). Wilde het bordje wel houden dus Max ICT gebeld hierover. Moest een mailtje sturen met screenshots.

Waren het met me eens en gaven 20% korting. Geld werd 2 weken later overgemaakt.

PSN: TyKashin

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
GreNade schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:55:
[...]

Of een filter maken op levertijd. Ik wil geen prijzen in de listings zien, waar de levertijd langer dan 3 dagen is bijv.
Dit is dus precies wat ik gedaan heb (zie boven). Met mijn script kun je ervoor zorgen dat prijzen niet meegenomen worden bij de sortering e.d. als ze niet voldoen aan je filters. Mogelijke filters zijn: levertijd, winkelscore, verboden winkels (en ook verplichte winkels als je wil).

Afbeeldingslocatie: https://greasyfork.org/system/screenshots/screenshots/000/011/963/original/Tweakers_extra_filters01.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Cerberus_tm op 13-08-2018 14:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrankHe
TyKH schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:06:
Ik had een aantal maanden geleden een moederbord besteld bij Max ICT. Was tijdig in binnen alleen duidelijk aan de doos en handleiding een 2e hands (deuk, scheurtjes en gevouwen). Wilde het bordje wel houden dus Max ICT gebeld hierover. Moest een mailtje sturen met screenshots.

Waren het met me eens en gaven 20% korting. Geld werd 2 weken later overgemaakt.
Toch wel apart dat je nieuw bestelt en 2e hands ( b-stock ) geleverd krijgt. Correct dat ze je uiteindelijk korting geven. Maar het had eigenlijk in een andere volgorde gemoeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TyKH schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:06:

Dus ze hebben niet vanaf het begin af aan gecommuniceerd dat het tweedehands bord betrof? En wat waren ze precies met je eens? Wisten ze niet dat het een tweedehands bord betrof? Erg onprofessioneel. En vervolgens moet je ook nog 2 weken op je geld wachten. Geluk voor jou dan dat je doorhad dat het geen nieuw bord was. Dat zou nog eens een garantiekwestie worden als een andere koper dat niet gezien had en er vervolgens iets mis ging met het bord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:48
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:15:
[...]

Dus ze hebben niet vanaf het begin af aan gecommuniceerd dat het tweedehands bord betrof? En wat waren ze precies met je eens? Wisten ze niet dat het een tweedehands bord betrof? Erg onprofessioneel. En vervolgens moet je ook nog 2 weken op je geld wachten. Geluk voor jou dan dat je doorhad dat het geen nieuw bord was. Dat zou nog eens een garantiekwestie worden als een andere koper dat niet gezien had en er vervolgens iets mis ging met het bord...
Zij wisten niet dat het om een tweede hands bordje ging, de persoon aan de lijn was vrij verbaasd daar over. Reactie van Max ICT toendertijd:
"Zover ik aan de foto's kan zien gaat het inderdaad niet om een nieuw verpakt product dat vanuit de distributeur direct aan u is verzonden. Helaas geeft onze leverancier aan uitsluitend het product terug te kunnen nemen ter creditering en vanuit hun geen andere oplossing te kunnen bieden. Ik kan u bij behoud van het product een korting aanbieden van 20% op de aankoopprijs van het product. Mocht dit voor u akkoord zijn, dan hoor ik dit graag van u en zal ik de RMA in orde maken. Mocht dit niet akkoord zijn, dan zal ik een RMA aanmaken en kan het product worden geretourneerd ter volledige creditering"

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Ah, de mensen bij MaxICT hebben het product niet zelf in handen gehad. Het is direct vanaf een andere partij naar jou gestuurd. Dat kan natuurlijk ook. Dozen schuiven noemen we dat. Nu maar hopen dat de personen die het product eerder in handen hebben gehad er netjes mee om zijn gesprongen. Correct antistatisch gehandeld enzo. Met een beetje geluk is alles in orde en heb je er nog jaren plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

FrankHe schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 23:10:
Ah, de mensen bij MaxICT hebben het product niet zelf in handen gehad. Het is direct vanaf een andere partij naar jou gestuurd. Dat kan natuurlijk ook.
Dan ga je er vanuit dat de waarheid wordt gesproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
20% korting is leuk bedacht, maar het hele verhaal slaat alsnog nergens op. Ik kan mij ook niet voorstellen dat een groothandel tweedehands producten gaat versturen.

Als ik een nieuw product bestel, dan moet het ook nieuw zijn. 20% korting op een product waar je nu niet van weet wat iemand er mee gedaan heeft of waarom het tweedehands wordt doorgesluisd, is veel te weinig.

Verder heeft MAXict geen enkel krediet meer na jarenlang een ellendig bedrijf in de tweakers pricewatch te zijn. Terugsturen en laat ze het maar oplossen.

Trouwens, als er straks eens iets stuk gaat op het moederbord, ga je nergens geld of service krijgen, want je staat nu op papier als tweedehands met korting.

Edit, trouwens:
TyKH schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:12:
Zij wisten niet dat het om een tweede hands bordje ging, de persoon aan de lijn was vrij verbaasd daar over.
Had je verwacht dat ze zelf gingen zeggen dat ze dit wel hadden verwacht en dat ze totaal niet verbaasd zouden klinken?
Erg naïef. Kan trouwens best zo zijn dat de specifieke persoon die reageerde er verbaasd over is, maar dat een andere werknemer in de hele ketting wel bewust een tweedehands-produkt heeft opgestuurd. Ergens heeft iemand in dit verhaal bewust extra geld willen cashen door bewust een tweedehands artikel als nieuw te verkopen. Ongeacht de korting die MAXict nu geeft, komt die ene persoon er nu mee weg.

[ Voor 35% gewijzigd door Playa del C. op 14-08-2018 07:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
XWB schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:37:
[...]Op zich doet MaxICT hier niks verkeerd. De informatie in de pricewatch klopt namelijk met wat op hun website staat. Dit topic gaat echter over verkeerde informatie, wat in jouw voorbeeld dus niet van toepassing is.
Ik wou als TS nog maar even benadrukken dat het wat mij betreft zeker niet alleen maar om 'verkeerde informatie' gaat. Dit is een vrij oppervlakkig en soort van irritant probleem. De werkelijke reden voor mij om dit topic te starten is de manier waarop deze webshop met zijn klanten omgaat (omging). Het is het eindeloze schofferen, aan het lijntje houden, niet terugmailen, niet terugbellen, andere afspraken niet nakomen, etc etc etc waar mensen buikpijn van krijgen. Geld nooit meer terugzien, vragen niet beantwoorden, afgepoeierd worden, gezwijg in alle toonaarden. Het gaat niet om de verkeerde feed wat mij betreft, dit is hooguit onderdeel van het probleem.

Ik lees overigens nu op pagina 1 van de MaxICT shopreviews wel overwegend positieve ervaringen, en dan echte, geen geblaat van 0-post-accounts, maar serieuze complimenten van vaste tweakers, en een buitengewoon actief webcare-team van MaxICT dat er bovenop lijkt te zitten.

Zouden ze dan toch een verbeterslag hebben gemaakt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Neemt niet weg dat ik toch erg graag een filter zou hebben om de MaxICT's en Sicomputers van deze wereld te kunnen filteren. Veel te lage prijzen die 9 vd 10 keer niet leverbaar zijn, het is gewoon storende clickbait.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

^^

Dat dus, ideaal!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:18:
Neemt niet weg dat ik toch erg graag een filter zou hebben om de MaxICT's en Sicomputers van deze wereld te kunnen filteren. Veel te lage prijzen die 9 vd 10 keer niet leverbaar zijn, het is gewoon storende clickbait.
Een passief filter in deze vorm zou weinig tot niets toevoegen.
Als je zelf alert genoeg bent daarop te filteren, dan kun je deze shops ook comfortabel negeren lijkt mij. ;)

Blonde types zijn -zo blijkt- wel het meest geholpen met een actief filter, of beter nog de totale verwijdering uit de pricewatch, maar dat lijkt voorlopig een brug te ver te zijn.
Nu is er veel voor te zeggen iemand een tweede, of derde kans te geven, maar een honderdste??
Vossen verliezen zelden hun streken. :P
Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter