Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste
Acties:
  • 237.958 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:50
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:07:
[...]

Maar dan worden nieuwe winkels ook buitengesloten, die hebben immers nog geen reputatie opgebouwd.
Voor relatief onbelangrijke aankopen zal ik het filter van de shopbeoordeling ( aanelkaargeschreven of toch los? ) persoonlijk op nul houden. Alleen wanneer het iets belangrijks betreft wil ik graag zaken doen met een bewezen betrouwbaar bedrijf. Het mag van mij een actuele weergave zijn van de shop reviews van de afgelopen 3 maanden. Ook een bewezen goed bedrijf kan afzakken en een minder goed presterend bedrijf kan z'n leven beteren. Al dan niet doordat er bijvoorbeeld een nieuwe eigenaar komt die het roer omgooit.
Room42 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:13:
[...]

Dit is al eerder besproken. Dat is een beetje het nadeel van zo'n lang topic waarin veel heen en weer geroepen wordt. De minimum score is 1 ster. Winkels zonder beoordeling hebben 0 sterren, dus die vallen buiten dat filter.

Maar laten we nu even het bericht van WoutF in "Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch" afwachten.
Klopt, laten we even afwachten wat er gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[quote][b][messag

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:24 ]

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-07 18:12
WoutF schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:45:
Later vanavond of anders morgen meer info. Dit loopt nog steeds @ HQ.
Voorlopige update;

De eerder voorgestelde maatregelen (zoals shopfilter) zijn allen ingrijpend op de roadmap van Tweakers en op dit moment dus niet eenvoudig in te voeren, nog los van de vraag of we dat zouden willen. Zie onder andere deze reactie van ACM.

Wij voelen wel ook de noodzaak om nu in actie te komen, temeer omdat steekproeven van onszelf de laatste paar weken ook (te) veel afwijkingen opleverden. In de gevonden gevallen ging het meestal over de levertijden, iets waar veel negatievere reviews ook over gaan.

Om die reden hebben we vandaag einde werkdag het levering icoontje vervangen door een vraagteken. Daarmee verstrekken wij als Tweakers (via de feed van MaxICT) geen foutieve informatie meer. Zie hier.

Daarnaast beraden wij ons erop of (naast roadmap discussies) verdere maatregelen nodig zijn en hebben we MaxICT uitgenodigd om over het vervolg van onze samenwerking te komen praten op HQ. In dat gesprek zullen we de kwaliteit van de feed bespreken, plus het feit dat de fouten in- of onvolledigheid van de feed een enorm effect hebben op de user experience van Tweakers.

Middels dit forumtopic zal ik jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de update @Bart Zoetmulder dit geeft echt vertrouwen. Er wordt eindelijk echt iets gedaan! Mijn vertrouwen is weer wat hersteld en hopelijk maken we met z'n allen de PW weer een stukje beter zo! Dat is uiteindelijk het doel, het doel is niet om Max ICT dwars te zitten maar om de PW de beste vergelijk tool te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Yes! _/-\o_
Om die reden hebben we vandaag einde werkdag het levering icoontje vervangen door een vraagteken. Daarmee verstrekken wij als Tweakers (via de feed van MaxICT) geen foutieve informatie meer. Zie hier.
Dat geldt voor alle producten? Dit product staat namelijk op

Daarnaast beraden wij ons erop of (naast roadmap discussies) verdere maatregelen nodig zijn en hebben we MaxICT uitgenodigd om over het vervolg van onze samenwerking te komen praten op HQ. In dat gesprek zullen we de kwaliteit van de feed bespreken, plus het feit dat de fouten in- of onvolledigheid van de feed een enorm effect hebben op de user experience van Tweakers.

Dat zou heel fijn zijn :) d:)b

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
Bart Zoetmulder schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:57:
[...] In dat gesprek zullen we de kwaliteit van de feed bespreken, plus het feit dat de fouten in- of onvolledigheid van de feed een enorm effect hebben op de user experience van Tweakers.
Hartstikke mooi, harstikke mooi.

Vergeet het gedeelte klantenservice/communicatie niet. Zeggen dat je terug zal bellen en het niet doen, beloven dat het geld geretourneerd zal worden en het niet doen, orders eerst lang laten liggen en dan annuleren, vragen niet beantwoorden maar standaardmailtjes terugsturen. Klanten moeten overal eindeloos achterna zitten - dit is m.i. waar de meeste klachten over gaan. Het probleem is nadrukkelijk niet alleen maar een technisch probleem met de feed, het is de opvallende klantonvriendelijkheid die een enorm effect heeft op de user experience van Tweakers. Lees de shopreviews er nog maar eens op na (zie ook #1 topicstart voor 13 voorbeelden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Hartstikke mooi? Vind ik niet. Het is opportunistische symptoombestrijding, meer niet.

Prima dat MaxICT ter verantwoording wordt geroepen op het HQ, maar ik lees nog steeds niks over een structurele oplossing, voor alle webshops. Een klein zwart vraagtekentje ja. Volgens mij is een rood kruis veel effectiever, of een rood vrachtwagentje met een vraagteken erin desnoods. Of nog beter, een aparte categorie welke apart uitgeklapt moet worden.

En de suggesties om gebruikers de mogelijkheid te geven shops te weren uit de pricewatch, of vanaf een X aantal sterren shops te laten zien, daar wordt niet op gereageerd. Volgens mij zijn dit prima oplossingen. Het is niet zo dat de winkels daardoor geen eerlijke kansen meer krijgen ofzo he, het is alleen zo dat de klanten van Tweakers - de gebruikers van de PW - beter op hun voorkeuren bediend worden. Volgens mij cruciaal voor jullie business model, en dat zall ik uitleggen.

Ik snap niet dat Tweakers zo'n lakse houding heeft tov. reviews. Reviews zouden veel meer in het oog moeten springen, ook shopreviews. Ik weet niet of jullie het gemist hebben, maar de populariteit van een webshop als Coolblue is grotendeels te danken aan het in het oog springende reviewsysteem (wat betreft producten). Als prijsvergelijkingssite zijn de beoordeling van een webshop en de hierbij behorende verwachtingen die deze webshop schept (waarvan de levertijd cruciaal is) de punten waarmee Tweakers zich kan onderscheiden, tov. een zoektocht naar een product via Google of kieskeurig.nl. Met dat peer-gebaseerde reviewsysteem. Maar dat lijken jullie niet in te zien. Of dat laten jullie hier in ieder geval niet merken.

.
Znorkus schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:02:
[...]

Vergeet het gedeelte klantenservice/communicatie niet. Zeggen dat je terug zal bellen en het niet doen, beloven dat het geld geretourneerd zal worden en het niet doen, orders eerst lang laten liggen en dan annuleren, vragen niet beantwoorden maar standaardmailtjes terugsturen. Klanten moeten overal eindeloos achterna zitten - dit is m.i. waar de meeste klachten over gaan. Het probleem is nadrukkelijk niet alleen maar een technisch probleem met de feed, het is de opvallende klantonvriendelijkheid die een enorm effect heeft op de user experience van Tweakers. Lees de shopreviews er nog maar eens op na (zie ook #1 topicstart voor 13 voorbeelden).
Dat is Tweakers’ probleem niet he. Daarvoor is de consumentenbond. Tweakers moet gewoon ervoor zorgen dat gebruikers dit kunnen beoordelen (dat bestaat al, het shopreviewssysteem) en dat dit - plus andere voor klanten belangrijke dingen zoals levertijd - prominent en duidelijk genoeg in de pricewatch te vinden zijn. En dat op een manier dat je niet eerst langs een lijst met half malafide webshops moet scrollen

Een gesprekje met een selectief uitgekozen webshop met een slechte klantenservice, verbetert NIETS structureels aan onze ervaring op de pricewatch.

[ Voor 30% gewijzigd door nino_070 op 07-02-2018 00:50 . Reden: Gereageerd op znorkus ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
nino_070 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:39:

Een gesprekje met een selectief uitgekozen webshop met een slechte klantenservice, verbetert NIETS structureels aan onze ervaring op de pricewatch.
We moeten 2 dingen onderscheiden: de acties nu rondom 1 webshop (op basis van reviews) en zaken die met onze roadmap te maken hebben. Dat laatste zijn we (ik, Wout en ACM) al wel een aantal keer op ingegaan, en de strekking van het antwoord was dat dit weldegelijk gebeurt, maar veel meer lange termijn roadmap beslissingen zijn. Dat wil niet zeggen dat we er niet serieus naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bart Zoetmulder schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:38:
[...]

We moeten 2 dingen onderscheiden: de acties nu rondom 1 webshop (op basis van reviews) en zaken die met onze roadmap te maken hebben. Dat laatste zijn we (ik, Wout en ACM) al wel een aantal keer op ingegaan, en de strekking van het antwoord was dat dit weldegelijk gebeurt, maar veel meer lange termijn roadmap beslissingen zijn. Dat wil niet zeggen dat we er niet serieus naar kijken.
Hoe staan jullie t.o het idee om het aantal sterren te combineren met een kleur? 1 ster = rood, 2 sterren oranje etc? Dat is weliswaar ook een symptoombestrijding, maar wel een die direct uit het oog springt en Tweakers kunnen helpen om te beslissen om bij een 'slechte' shop niet te shoppen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Dat is vanwege de 'cleane' huisstijl van Tweakers7 toentertijd allemaal groen geworden.

Ik zit ook vaak maar dingen in het winkelmandje te stoppen en via bestelkosten uitrekenen kan je wel shops uitsluiten. Zo haal ik de onwelgevallige winkels er voor mij uit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:38

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 03:38
Señor Sjon schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:30:
Ik zit ook vaak maar dingen in het winkelmandje te stoppen en via bestelkosten uitrekenen kan je wel shops uitsluiten. Zo haal ik de onwelgevallige winkels er voor mij uit.
Ja dat kan, alleen mis je dan al producten in je resultaten die erbuiten zijn gevallen voordat het in je wenslijst kwam door de vervuiling.

Ik vind de ingezette actie een begin, ik hoop dat het iets gaat helpen.
Ik begrijp ook wel dat een toevoeging van een query in de hoofd zoekfunctie best impact kan hebben en daarom niet even snel geïmplementeerd kan worden, maar hoop wel dat het in de toekomst overwogen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 15:37
Heb een Inno3D 1080 TI gekocht voor 770 euro incl verzending naar BE (15€).
Twee dagen later geleverd. Ik weet niet of het om een fout ging maar ze leveren dus weldegelijk, je moet er alleen heel snel bij zijn. De kaart kost nu +1000. Misschien daarom dat de pricewatch vaak niet klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
Bart Zoetmulder schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:38:
[...]
Goed dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) is ingeschakeld, want dit is natuurlijk gewoon een poging om de consument te misleiden met te lage prijzen. Om vervolgens niet te kunnen leveren en consumenten lang te laten wachten. Zie ook: MaxICT ervaring

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Puch-Maxi schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:04:
[...]

Goed dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) is ingeschakeld
Ik gok dat het in dit geval om @ACM gaat. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door naitsoezn op 14-02-2018 17:55 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
Dat zou inderdaad wel eens het geval kunnen zijn! :D

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:18
Bart Zoetmulder schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:57:
[...]

Voorlopige update;

De eerder voorgestelde maatregelen (zoals shopfilter) zijn allen ingrijpend op de roadmap van Tweakers en op dit moment dus niet eenvoudig in te voeren, nog los van de vraag of we dat zouden willen. Zie onder andere deze reactie van ACM.

Wij voelen wel ook de noodzaak om nu in actie te komen, temeer omdat steekproeven van onszelf de laatste paar weken ook (te) veel afwijkingen opleverden. In de gevonden gevallen ging het meestal over de levertijden, iets waar veel negatievere reviews ook over gaan.

Kleine vraag, wanneer zouden we de update mogen verwachten en/of wat is de voortgang tot nu toe ? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
dylan111111 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:40:
[...]

Kleine vraag, wanneer zouden we de update mogen verwachten en/of wat is de voortgang tot nu toe ? :)
Ik verwacht eind volgende week, waar het gaat over het contact met MaxICT zelf. Over de roadmap gerelateerde vragen kan ik geen uitspraken doen. Dat is echt lange termijn.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 18:09

WCA

Fijn dat er in ieder geval actie ondernomen wordt.

Als jullie SiComputers ook aanspreken, zou het helemaal mooi zijn :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Over de voortgang hierbij een update;

Om 16:00 uur zal de feed van MaxICT uitgezet worden op Tweakers.

Helaas is de huidige feed te foutgevoelig om aan te laten staan. MaxICT zegt dit betreuren en werkt eraan mee om een volledige betrouwbare feed te gaan leveren. Deze zullen wij een dezer dagen ontvangen en daarna testen op (volledige) correctheid, alvorens we besluiten of MaxICT eventueel weer aangezet kan worden.

Ik ben zelf per morgen op vakantie, maar community manager @Ginz is op de hoogte en zal dit topic actief volgen. Eventuele vragen zal hij proberen te beantwoorden.

• Outerspace

Outerspace

Bart Zoetmulder schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:45:
Over de voortgang hierbij een update;

Om 16:00 uur zal de feed van MaxICT uitgezet worden op Tweakers.

Helaas is de huidige feed te foutgevoelig om aan te laten staan. MaxICT zegt dit betreuren en werkt eraan mee om een volledige betrouwbare feed te gaan leveren. Deze zullen wij een dezer dagen ontvangen en daarna testen op (volledige) correctheid, alvorens we besluiten of MaxICT eventueel weer aangezet kan worden.

Ik ben zelf per morgen op vakantie, maar community manager @Ginz is op de hoogte en zal dit topic actief volgen. Eventuele vragen zal hij proberen te beantwoorden.
Bedankt voor je terugkoppeling Bart d:)b

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:24
Lekker dan, Bart _/-\o_
Geniet van je vakantie! Je hebt hem verdiend, want je hebt heel wat mensen blij gemaakt :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Yes, er is een vervolg.

Dit voelt een beetje als gerechtigheid.
Ja dat zeg ik hardop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wow! Hier had ik niet op gerekend @Bart Zoetmulder
Blij om te zien dat er na al die tijd daadkrachtig is opgetreden d:)b

Verwijderd

Zeer goed nieuws en een juiste beslissing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net naar wat HW te kijken in Pricewatch maar zag nergens meer MAX staan, toen las ik dit topic.

Bart, je bent een held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:42

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Jammer dat Tweakers & Max ICT tot dusver nog geen oplossing hebben gevonden. Buiten dat ik het eens ben dat weergeven informatie accuraat moet zijn, kan de beslissing van Tweakers & HWinfo door Max ICT te weren catastrofische gevolgen hebben.

Er zijn geen winnaars, of helden in dit verhaal.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Marchel schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:16:
[...], kan de beslissing van Tweakers & HWinfo door Max ICT te weren catastrofische gevolgen hebben.
Is er een topic over op HWI waar dat is aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Jammer dat Tweakers & Max ICT tot dusver nog geen oplossing hebben gevonden. Buiten dat ik het eens ben dat weergeven informatie accuraat moet zijn, kan de beslissing van Tweakers & HWinfo door Max ICT te weren catastrofische gevolgen hebben.

Voor wie zijn er catastrofische gevolgen? Ik neem aan alleen voor Max ICT, daar Tweakers gewoon in hun recht staat en *mogelijk alleen inkomsten zou kunnen missen als Max ICT niet meer op de PW aangesloten gaat worden.

*aanname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

PcDealer schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:20:
[...]

Is er een topic over op HWI waar dat is aangegeven?
Niet dat ik weet. Las het verderop in dit topic.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Buiten dat ik het eens ben dat weergeven informatie accuraat moet zijn, kan de beslissing van Tweakers & HWinfo door Max ICT te weren catastrofische gevolgen hebben.
Catastrofisch nog wel...
Catastrofisme
Het catastrofisme is de opvatting zoals die in de begindagen van de geologie (17e en 18e eeuw) gold, die stelde dat gedurende de lange geschiedenis van de aarde de verschillende tijdperken werden afgesloten door een catastrofale vernietiging van al het leven, waarna een hernieuwde schepping plaatsvond.
Eerlijk gezegd betwijfel ik of dit de vernietiging van al het leven gaat veroorzaken. Ik denk dat je het wat te somber inziet. Ik zie het eerder als een evolutionair proces waarin minder succesvolle soorten verdwijnen en er weer ruimte voor beter aangepaste soorten ontstaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Volgens mij is er een duidelijke winnaar: De gebruikers van de t.net pricewatch. Ik heb alleen maar gejuich gehoord na het verdwijnen van MaxICT uit de PW (En ik juich luid mee), en niemand die er rouwig om is.
Dat ze niet alleen bij T.net verwijderd zijn (maar wel de reviews nog open staan) maar ook bij HW.info (waar ze helemaal naar de bitbucket verdwenen lijken te zijn) geeft mijns inziens duidelijk aan dat ook de overkoepelende "De Persgroep Online Services" er helemaal klaar mee was en geen zicht had op een spoedige en bevredigende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het scheelt echt een hoop onzin. Fijn dat ze eruit zijn en hopelijk blijft het ook zo. zag dat HWinfo ze er idd helemaal had uitgegooid :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Als (voormalig?) MaxICTer moet je toch beseffen dat als zo veel andere shops de foutmarge redelijk kunnen houden, MaxICT dat ook moet kunnen. Ik weet niet wat voor oplossing Tweakers daarin moet bieden.

Dit topic loopt al zo'n twee jaar, en hoewel ik absoluut voor brede informatie ben, is deze beslissing er vanwege aantoonbaar slechte feedinformatie. De ShR is geen argument in de verwijdering. Ik vraag me dan - mede gelet op eerdere interactie met MaxICT - oprecht af hoe je kan spreken van een ongelukkige situatie. Ik kan er echt niet meer van maken dan op zijn best onkunde en verkeerde focus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ha! Ik had al zo'n vermoeden, maar kon het niet staven met bewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:19:
[...]

Ha! Ik had al zo'n vermoeden, maar kon het niet staven met bewijs.
Kijk eens op zijn LinkedIn profiel, hij heeft ernaar gelinkt vanuit zijn t.net profiel ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:38

Het is wel grappig dat je dat je dit zo benoemt. De reden waarom Tweakers weert van Max ICT, is omdat ze in de basis als webshop blijkbaar hun taak niet goed uitvoeren, er zijn teveel ontevreden klanten.
Het feit dat Max ICT zijn klanten niet goed kan bedienen leidt dus ook tot "catastrofale" gevolgen en niet het handelen van t.net.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De winnaars zijn de gebruikers. De helden dat zijn de mensen van Tweakers en HW.info.

Om dit catastrofaal te noemen.... het ergste dat ik zie gebeuren is dat MaxICT failliet gaat. Dat is oprecht vervelend voor de paar medewerkers die daar hun best doen, maar het is een partij die we al jaren liever kwijt dan rijk zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

TERW_DAN schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:37:
[...]

De winnaars zijn de gebruikers. De helden dat zijn de mensen van Tweakers en HW.info.

Om dit catastrofaal te noemen.... het ergste dat ik zie gebeuren is dat MaxICT failliet gaat. Dat is oprecht vervelend voor de paar medewerkers die daar hun best doen, maar het is een partij die we al jaren liever kwijt dan rijk zijn natuurlijk.
Precies wat ik ook bedoel, de medewerkers. Zoals ik in mijn bericht al aangaf, moet een feed zo goed mogelijk kloppen. Er kan altijd wel iets mis gaan, maar bij Max ICT kunnen we helaas niet meer spreken over een incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar als je bij Max ICT werkt vind ik dat je echt eens naar je eigenwaarde moet kijken. Wie wil er nu bij een bedrijf werken dat al jaren als de meest belabberde webshop van NL wordt bestempeld? Wie wil er nu werken voor de slechts presterende en door vele zelfs meest gehate webshop van NL? Bedrijven zitten te springen om mensen en betalen goed, je kan overal account manager / verkoper worden of in een magazijn werken waar wel aan de klant wordt gedacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Verwijderd Deur aan deur verkopers zijn er ook genoeg. Niet iedereen heeft dezelfde intenties en waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dit vind ik nou nog eens mooi. Aan de crew: goed bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:59:
@Verwijderd Deur aan deur verkopers zijn er ook genoeg. Niet iedereen heeft dezelfde intenties en waardes.
Ja maar die hebben misschien nog de beste bedoelingen en willen tevreden klanten :) Als je bij Max werkt ben je toch de hele dag alleen maar ellende aan het opruimen? Dan kijk je naar je reviews, wat vinden je klanten nu van je. En dan zie je alleen maar onvoldoendes en haat richting het bedrijf waar je voor werkt. Ik zou het niet kunnen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:49:
[...]

Ja maar die hebben misschien nog de beste bedoelingen en willen tevreden klanten :) Als je bij Max werkt ben je toch de hele dag alleen maar ellende aan het opruimen? Dan kijk je naar je reviews, wat vinden je klanten nu van je. En dan zie je alleen maar onvoldoendes en haat richting het bedrijf waar je voor werkt. Ik zou het niet kunnen hoor.
Tja.. Alsof schoonmakers, vuilnismannen of iemand achter een lopende band hun werk nu zo geweldig vinden.
Niet iedereen heeft daar een keus in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:57:
Wie wil er nu bij een bedrijf werken dat al jaren als de meest belabberde webshop van NL wordt bestempeld? Wie wil er nu werken voor de slechts presterende en door vele zelfs meest gehate webshop van NL?
Ze zijn niet altijd de meest belabberde geweest, zoek op dit forum maar eens naar Trendy Computers ;)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Even een resumé en een update op deze zaak:

Op 22 februari 2018 hebben wij (en Hardware.info) Max ICT op inactief gezet in onze Pricewatch.

De reden hiervoor is dat er door het Pricewatch-team was vastgesteld dat er teveel fouten in de feed zaten en dit is bij het management team (MT) van Tweakers gemeld. Conform de algemene voorwaarden heeft het MT besloten een beroep te doen op de mogelijkheid om Max ICT (tijdelijk) uit de Pricewatch te verwijderen. Hier hebben wij Max ICT van op de hoogte gesteld.

In eerste instantie heeft Max ICT geprobeerd een feed te maken met alleen de producten die bij hen (en niet bij een leverancier) op voorraad zijn. Deze feed was echter ook nog niet van het niveau wat Tweakers verlangt.

Op 28 februari 2018 zijn de eigenaar en directeur van Max ICT langs gekomen op Tweakers HQ om de problemen te bespreken. In dat gesprek hebben ze veelvuldig het boetekleed aangetrokken en uitleg gegeven over hoe hun business precies werkt, waar de fouten vandaan kwamen en welke maatregelen ze nemen. Ook werd er vermeld dat er op maandag 5 maart 2018 een nieuwe site live zou gaan.

Vanuit Tweakers is Max ICT toen gemeld dat pas na het live gaan van de nieuwe site en het daarna controleren van de feed een advies richting het Tweakers MT gegeven zou worden. Daarnaast is benadrukt door Tweakers dat Max ICT niet alleen aandacht moet besteden aan de feed en technische zaken, maar ook aan hun communicatie en transparantie. De bal ligt bij Max ICT om die adviezen op te pakken.

Vanuit Tweakers hopen we dat we door middel van de shopreviews op Tweakers een positiever beeld van Max ICT gaan zien omdat ze daadwerkelijk hun communicatie en transparantie verbeterd hebben. Op 6 en 7 maart 2018 is de feed van Max ICT gecontroleerd door het Pricewatch-team en is het advies aan het MT gegeven om de site per 8 maart 2018 om 14:00 weer aan te zetten. Dit advies is door het MT overgenomen. Dit is ook gemeld aan Max ICT waarbij er de extra waarschuwing is gegeven dat ze nog voor onbepaalde tijd onder verscherpt toezicht staan.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Da's goed nieuws voor Max ICT. Voor ons weer opletten en jammer dat er nu weer een boel artikelen tussen de zoekresultaten zullen verschijnen die alleen bij Max ICT 'verkrijgbaar' zijn (vervuiling dus). Van mij krijgt Max echt geen kans meer, maar ik snap goed dat jullie wel zaken met ze blijven doen.

Blijft de nadrukkelijke wens van mij uit weer staan: Maak het mogelijk om shops weg te filteren in de pricewatch. Please :)

[ Voor 37% gewijzigd door Room42 op 08-03-2018 14:35 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:49:
[...]

De beste bedoeling voor zichzelf: verkopen, hoe dan ook. Ik ben laatst bij zo'n club geweest Marketing Impuls. Amerikaanse taferelen met op tafel slaan en elkaar bejubelen, etc. Veel incentives om maar de sale te krijgen en om de bonus (scooter, Xbox) binnen te harken. Zie je waar de focus ligt? Bij een beetje bedrijf waar ik de verkoop deed, werd je er op aangesproken wanneer de klant toch niet tevreden was. Of het nou over het advies ging of de klant kwam niet terug.

Ginz schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:01:
Even een resumé en een update op deze zaak:
[...]
Perfect! Daar houden wij van: update met een korte samenvatting en bovendien ook een vooruitzicht van zaken. Dikke prima :Y d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:31
Ik heb ook ooit een slechte ervaring gehad met Max ICT (veel te lange leveringstermijn).

Gezien Tweakers ondertussen zo populair is en dus een stevige invloed heeft op de markt moet het bestuur van Tweakers behoedzaam zijn voor te snelle beslissingen: alle lof daarvoor.

Helaas zijn er nog steeds mensen die kopen bij de allergoedkoopste, en dan om 2€ te sparen op een aankoop van 500€ kopen bij iemand met 3 sterren ipv 4.8. Ooit leren die het wel.

Het siert ook Max ICT dat ze in gesprek zijn gegaan, en alvast werken aan verbetering. Laat ons hopen dat ze het goed doen, en hun kans grijpen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Uiteindelijk is er prima opgetreden vanuit tweakers richting maxICT. Wel hoop ik dat er nu echt iets veranderd en dit ook stabiel blijft en als het mis gaat er sneller actie op ondernomen zal worden.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Toch bijzonder, ik klik voor de gein 1 product aan dat in de pricewatch staat, en gelijk de eerste is weer verkeerd. (weliswaar goedkoper op de site dan op de pricewatch, maar toch verkeerd)

pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart

Staat in de pricewatch voor 584,69
Staat op de site voor 579,00

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Verzendkosten?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Nope, alles ex verzendkosten en inc btw gerekend

Nog een doorgeklikt, en nog een verkeerd:
pricewatch: Apple MacBook Air 2017 13,3'', i5 1,8GHz, 128GB (Qwerty)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de afgelopen 10 jaar al puinzooi, dacht je dat ze zoiets in 2 weken konden oplossen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:09

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Ik zie ook overal Ex. BTW prijzen op die site staan en in het heel klein de incl. BTW prijs erbij.
Mag dat eigenlijk wel?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
GreNade schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:03:
[...]

Nope, alles ex verzendkosten en inc btw gerekend

Nog een doorgeklikt, en nog een verkeerd:
pricewatch: Apple MacBook Air 2017 13,3'', i5 1,8GHz, 128GB (Qwerty)
Volgens mij klopt er van hun feed momenteel nog niet veel beetje klikken en je vind er inderdaad een paar.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2518D Zwart

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 08-03-2018 15:06 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 08:40
Vreemd genoeg zitten hun prijzen nu hoger op Tweakers, dan dat ze op de website staan, of zie ik dat fout? in ieder geval is er minder vervuiling aangezien ze niet de allergoedkoopste zijn heb ik het idee

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
GreNade schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:59:
Toch bijzonder, ik klik voor de gein 1 product aan dat in de pricewatch staat, en gelijk de eerste is weer verkeerd. (weliswaar goedkoper op de site dan op de pricewatch, maar toch verkeerd)

pricewatch: Samsung Galaxy S8 Zwart

Staat in de pricewatch voor 584,69
Staat op de site voor 579,00
Dat komt doordat de vermelde prijs op de site exclusief de Thuiskopievergoeding van € 4,70 is. In de pricewatch is die vergoeding wel meegenomen.
Leeghoofd21 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:05:
Ik zie ook overal Ex. BTW prijzen op die site staan en in het heel klein de incl. BTW prijs erbij.
Mag dat eigenlijk wel?
Ik vind dit weer 100% tekenend voor de manier van zakendoen van Max ICT. Kansloos dus.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Room42 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:10:
[...]

Dat komt doordat de vermelde prijs op de site exclusief de Thuiskopievergoeding van € 4,70 is. In de pricewatch is die vergoeding wel meegenomen.
Met een berekeningetje kom ik alsnog verschillend uit.

Bij tweakers die macbook:
incl. verzending en thuiskopie op tweakers 1063.64

Bij max die macbook
incl. verzending en thuiskopie op max 1063.14

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Leeghoofd21 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:05:
Mag dat eigenlijk wel?
Volgens mij mag het ook niet, zoals ze het nu doen. Zie ook de Wetgeving FAQ van Thuiswinkel:
Moet ik mijn prijzen inclusief btw vermelden?

Ja, bij verkoop aan consumenten moet je jouw prijzen inclusief btw te vermelden. Als je ook aan bedrijven levert, dan kun je daarnaast de prijs exclusief btw vermelden. Daar is wel een voorwaarde aan verbonden: de prijs inclusief btw moet genoeg duidelijk zijn en genoeg opvallen voor de consument. Je mag dus bijvoorbeeld niet de prijs exclusief btw groot vermelden en de prijs inclusief btw in kleine, onopvallende letters.

GreNade schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:12:
[...]

Heb je ook BTW opgeteld bij de heffing? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 08-03-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Room42 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:14:
Heb je ook BTW opgeteld bij de heffing? :)
Ik vergelijk puur wat de eindprijs is op tweakers, met wat de eindprijs is op maxict. Een van de twee berekent hier verkeerd.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
GreNade schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:17:
[...]

Ik vergelijk puur wat de eindprijs is op tweakers, met wat de eindprijs is op maxict. Een van de twee berekent hier verkeerd.
Je bedoelt in de winkelwagen? In de PW wordt er nog 50 cent voor iDeal gerekend, die komt er op de site waarschijnlijk later pas bij. Het lijkt EasyJet wel :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muerte.Diablo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-09 20:35
Even nagerekend.

Macbook (ex verzending maar inc thuiskopie) 871.11+2.60 = 873.71 *1.21 = 1057.19 klopt gewoon.

Probleem zit hem in de verzendkosten.
Tweakers rekent met de prijs inclusief thuiskopie en btw en doet daar de verzendkosten (die inc btw zijn) boven op voor totaal.
Maxict telt eerst alles bij elkaar op en daarna pas btw.
In het geval van de pricewatch zit er dus 2x btw in verwerkt.

Neemt overigens niet weg dat het op de site van Maxict onduidelijk staat en op deze manier volgens mij niet genoteerd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Room42 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:14:
[...]
Volgens mij mag het ook niet, zoals ze het nu doen. Zie ook de Wetgeving FAQ van Thuiswinkel:
Let op: niet thuiswinkel.org lid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

PcDealer schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:21:
[...]

Is geen thuiswinkel.org regel, maar is wettelijk zo bepaald. Een fysieke winkel mag dit ook niet

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:09

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

[...]

Lijkt me ook niet geheel toeval eigenlijk.
Sowieso zijn die keurmerken "Wij van WC-eend"

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

Het betreft de FAQ over de wet Verkoop op Afstand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Muerte.Diablo schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:20:
Even nagerekend.

Macbook (ex verzending maar inc thuiskopie) 871.11+2.60 = 873.71 *1.21 = 1057.19 klopt gewoon.

Probleem zit hem in de verzendkosten.
Tweakers rekent met de prijs inclusief thuiskopie en btw en doet daar de verzendkosten (die inc btw zijn) boven op voor totaal.
Maxict telt eerst alles bij elkaar op en daarna pas btw.
In het geval van de pricewatch zit er dus 2x btw in verwerkt.

Neemt overigens niet weg dat het op de site van Maxict onduidelijk staat en op deze manier volgens mij niet genoteerd mag worden.
Het wordt nog erger! Als je vervolgens in het de winkelwagen verzendkosten Nederland kiest, blijkt het €7,85 te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zYHR1AM.png

Versus:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pN0JVGW.png

@Ginz Ze hebben de boel nog lang niet op de rit, hoor! 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 08-03-2018 15:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA

WCA

En dan te bedenken dat ze zelfs voor afhalen nog geld rekenen, dat kan je op tweakers ook nergens vinden.

Je kan bij max voor de geliste basisprijs dus nooit je product kopen, omdat er altijd kosten bijkomen die niet in de feed verwerkt zijn.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Room42 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:24:
[...]

Het betreft de FAQ over de wet Verkoop op Afstand :)
Ik heb Thuiswinkel wel vaker op een fout moeten wijzen. Dus ik zie graag een meer onafhankelijke bron.

Ik weet niet of ze nu voldoen qua pricing: https://www.acm.nl/nl/ond...rmelden/prijzen-vermelden

https://www.acm.nl/nl/ond...list-verkoop-via-internet

Over thuiskopievergoeding: https://www.acm.nl/nl/ond...jkomende-kosten-vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hier voldoen ze dus al niet aan:
Let op: prijzen moet u vermelden inclusief btw. Dit geldt ook voor de bijkomende kosten.
Die is excl. BTW bij hun.

@Ginz, zoals eerder vermeld kloppen de prijzen nog niet helemaal. Dit lijkt vooral te zitten in de verzendkosten voor hogere bedragen. Zo is de pricewatch: JVC GY-LS300CHE Zwart in de PW €2851.01 euro, terwijl hij in de winkelwagen €2854,06 kost (plus nog de €0,50 iDeal-kosten).

Verder zijn ze dus niet helder in de prijzen en worden deze vooral Exclusief BTW vermeldt.

[ Voor 35% gewijzigd door Room42 op 08-03-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

GreNade schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:12:
[...]

Bij tweakers die macbook:
incl. verzending en thuiskopie op tweakers 1063.64

Bij max die macbook
incl. verzending en thuiskopie op max 1063.14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ruasL7kkuNsfG57gZv3Fzmqz/full.png

Klopt gewoon dus

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Room42 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:32:
[...]

Hier voldoen ze dus al niet aan:

[...]

Die is excl. BTW bij hun.

@Ginz, zoals eerder vermeld kloppen de prijzen nog niet helemaal. Dit lijkt vooral te zitten in de verzendkosten voor hogere bedragen. Zo is de pricewatch: JVC GY-LS300CHE Zwart in de PW €2851.01 euro, terwijl hij in de winkelwagen €2854,06 kost (plus nog de €0,50 iDeal-kosten).

Verder zijn ze dus niet helder in de prijzen en worden deze vooral Exclusief BTW vermeldt.
Klopt ook gewoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hpRforXPSfVf8f1nfBXkRAZc/full.png

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Waar komt die 7,85 in mijn geval dan vandaan?

edit:

Als ik niks selecteer, is het inderdaad 4,92 (ex BTW) maar in de opties daaronder ontbreekt deze weer. En eenmaal gekozen, kun je hem ook niet de-selecteren om weer op 4,92 uit te komen :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v9JJTTc.png

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 08-03-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verzendkosten volgens de website:
De verzendkosten voor bestellingen tot € 81,82 excl. BTW / € 99,00 incl. BTW bedragen € 7,85 excl. BTW / € 9,50 incl. BTW.
De verzendkosten voor bestellingen boven € 81,82 excl. BTW / € 99,00 incl. BTW bedragen € 4,90 excl. BTW / € 5,95 incl. BTW.
€4,92 zal die €5,95 ex BTW wel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Room42 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:49:
[...]

edit:

Als ik niks selecteer, is het inderdaad 4,92 (ex BTW) maar in de opties daaronder ontbreekt deze weer. En eenmaal gekozen, kun je hem ook niet de-selecteren om weer op 4,92 uit te komen :P

[afbeelding]
Zo te zien heb je twee opties standaard staat hij op 4.92 maar als je verzenden naar nederland aan klikt gaat die naar 7.85

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r2DH9BikmfHbRHTiYl2uc8KK/full.jpg

Edit; Je had het al gevonden :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Room42 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:49:
[...]

edit:

[afbeelding]
Dat lijkt een bug te zijn. Jij hebt waarschijnlijk die "Verzendkosten Nederland" aangeklikt. Als je die niet aanklikt, dan blijft die lage prijs.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Thuiskopievergoeding mag ook niet los geadverteerd worden, moet bij de prijs in zitten.
Heb laatst bij een webshop overal de verwijderingsbijdrage bij de banden en accu's mogen optellen na een dreigbrief van ACM. Prijzen excl verplichte kosten tonen is misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

_JGC_ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 00:12:
Thuiskopievergoeding mag ook niet los geadverteerd worden, moet bij de prijs in zitten.
Heb laatst bij een webshop overal de verwijderingsbijdrage bij de banden en accu's mogen optellen na een dreigbrief van ACM. Prijzen excl verplichte kosten tonen is misleiding.
Ik heb begrepen van de ACM en de RCC dat het vermelden van de kosten naast de prijs voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
Volgens de brief die mijn klant kreeg niet.

Als je levert aan consumenten toon je prijzen duidelijk incl BTW en alle verplichte kosten. Adverteren met prijzen excl BTW en verplichte kosten is oneerlijke handelspraktijk.

Verder is er nergens een wet die de consument een thuiskopieheffing oplegt. Die heffing betaalt de importeur of distributeur die het product op de Nederlandse markt zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
PcDealer schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:30:
[...]

Ik heb Thuiswinkel wel vaker op een fout moeten wijzen. Dus ik zie graag een meer onafhankelijke bron.

Ik weet niet of ze nu voldoen qua pricing: https://www.acm.nl/nl/ond...rmelden/prijzen-vermelden

https://www.acm.nl/nl/ond...list-verkoop-via-internet

Over thuiskopievergoeding: https://www.acm.nl/nl/ond...jkomende-kosten-vermelden
Dat wordt met de nieuwe EU-regels nog leuk dan, want dan moet je gaan werken met tig verschillende BTW-tarieven en kan je niet anders dan de prijs exclusief BTW te vermelden totdat je bij t orderform weet in welk land de klant zich bevindt en welk tarief gaat gelden. :+

Dan gaan webshops sowieso al onder die rege uitkomen lijkt me. Tenzij de ACM anders beslist, maar dat zal dan mogelijk discriminatoir zijn ten opzichte van burgers van andere landen. Afijn...

Ik ken trouwens zat shops die by default alles ex BTW tonen. Vind ik ook niets mis mee als dat bedrijf zich primair richt op B2B en het maar duidelijk is. Net als de Makro bijvoorbeeld. ;)

Prijzen ex BTW primair benoemen vind ik persoonlijk niet echt shady. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

WhatsappHack schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:18:
[...]

Dat wordt met de nieuwe EU-regels nog leuk dan, want dan moet je gaan werken met tig verschillende BTW-tarieven en kan je niet anders dan de prijs exclusief BTW te vermelden totdat je bij t orderform weet in welk land de klant zich bevindt en welk tarief gaat gelden. :+

Dan gaan webshops sowieso al onder die rege uitkomen lijkt me. Tenzij de ACM anders beslist, maar dat zal dan mogelijk discriminatoir zijn ten opzichte van burgers van andere landen. Afijn...

Ik ken trouwens zat shops die by default alles ex BTW tonen. Vind ik ook niets mis mee als dat bedrijf zich primair richt op B2B en het maar duidelijk is. Net als de Makro bijvoorbeeld. ;)

Prijzen ex BTW primair benoemen vind ik persoonlijk niet echt shady. :)
Prijzen ex btw benoemen mag, zolang je het onmogelijk maakt voor consumenten om te kopen bij jou. Anders mag het gewoon niet. Ook een winkel die zich primair op b2b richt, maar ook aan consumenten verkoopt mag dat niet.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
GreNade schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:24:
[...]

Prijzen ex btw benoemen mag, zolang je het onmogelijk maakt voor consumenten om te kopen bij jou. Anders mag het gewoon niet. Ook een winkel die zich primair op b2b richt, maar ook aan consumenten verkoopt mag dat niet.
Toch gek dan dat bedrijven als Leaseweb en TransIP bijvoorbeeld (en met hen nog tig anderen, waaronder ook ikzelf) dat al jaaaaaren doen zonder enig probleem noch klacht. En absoluut kan je er gewoon als consument kopen. Sterker nog: daar zit waarschijnlijk zelfs het probleem in omdat digitale dienstverlening al lange tijd wordt belast in het land van de afnemer ipv verkoper; en de BTW daardoor variabel is.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 19:56
Prima als we webshops die 'naast positieve' veel negatieve beoordelingen hebben gaan verbannen dan kunnen we ook gelijk alle Tweakers op deze site die een slechte karma hebben verbannen.

Ik heb 2x iets gekocht bij maxict en beide keren werd het product op tijd geleverd en nog eens 20 euro goedkoper dan andere webshops. Men weet inmiddels dat de levertijden op de site gewoon niet strookt met de werkelijkheid, hou daar rekening mee en je zit goed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mugenmarco schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:46:
Prima als we webshops die 'naast positieve' veel negatieve beoordelingen hebben gaan verbannen dan kunnen we ook gelijk alle Tweakers op deze site die een slechte karma hebben verbannen.
Je mist het (voor mij) essentiele punt: Door het leveren van onbetrouwbare informatie maakt(e) MaxICT delen van de Pricewatch vrijwel onbruikbaar. Dat hun dienstverlening aan hun eigen klanten, die daar zelf voor kiezen, beroerd was vind ik geen probleem. Daar is immers de Shopreview voor. Maar ze saboteren met hun onbetrouwbare data ook de dienst die Tweakers mij (en andere bezoekers) levert.
Ik heb 2x iets gekocht bij maxict en beide keren werd het product op tijd geleverd en nog eens 20 euro goedkoper dan andere webshops. Men weet inmiddels dat de levertijden op de site gewoon niet strookt met de werkelijkheid, hou daar rekening mee en je zit goed.
Ik heb er nog nooit iets gekocht. Ik heb dan ook persoonlijk geen problemen met MaxICT. Mijn enige belang is een goed werkende Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 19:56
downtime schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:02:
[...]

[...]

Ik heb er nog nooit iets gekocht. Ik heb dan ook persoonlijk geen problemen met MaxICT. Mijn enige belang is een goed werkende Pricewatch.
Maar dit is toch precies wat mensen willen? De webshop die het product in kwestie het goedkoopste aanbied komt bovenaan te staan. Dat ze vaak later leveren dan aangegeven is idd een probleem maar dat mag geen reden geen om een webshop van Tweakers te verbannen toch.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

@mugen4u
Lees het topic even door zou ik zeggen. dan hoeven we het niet uit te leggen.

Max ICT is weer terug in de PW en zolang de feed nu beter werkt en eerlijkere levertijden in staan en ze zich netjes aan de geadverteerde prijzen houden is er niks aan de hand. We zullen het moeten zien de komende tijd.

Nog steeds hoop ik wel dat tweakers iets doet aan de kleuren van de sterren. Gewoon zoals vroeger was, rood, oranje en groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mugenmarco schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:24:
[...]

Maar dit is toch precies wat mensen willen? De webshop die het product in kwestie het goedkoopste aanbied komt bovenaan te staan. Dat ze vaak later leveren dan aangegeven is idd een probleem maar dat mag geen reden geen om een webshop van Tweakers te verbannen toch.
Zoek mijn posts van 3 december en 3 februari gewoon even op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
Daarnaast is benadrukt door Tweakers dat Max ICT niet alleen aandacht moet besteden aan de feed en technische zaken, maar ook aan hun communicatie en transparantie.
Goed opgepakt, Bart en anderen. Het is voor T.net niet de makkelijkste route geweest om haar zakenpartners op deze manier met sancties te bejegenen, maar jullie hebben het met het oog op integriteit van de pricewatch toch gedaan. Daaruit blijkt een langetermijnvisie, die bij sommige andere bedrijven wat naar de achtergrond leek te zijn gezakt (pun intended). Ik denk dat hier de reden ligt dat T.net al 20 jaar bestaat en beste prijsvergelijker is, en dit ook nog wel 20 jaar kan blijven.

Het einddoel is denk ik toch dat zoveel mogelijk tweakers de pricewatch gebruiken en achteraf denken: wat een fantastische ervaring, ik ben helemaal moeiteloos naar de beste deal geleid, de volgende keer gebruik ik de pricewatch weer. Daar wordt iedereen gelukkig van.

Dus, bedankt voor de zorgvuldige reactie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Znorkus schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:42:
Goed opgepakt, Bart en anderen.
Goed opgepakt? Twee jaar heeft het geduurd, voor mij heeft dit in die periode geresulteerd dat ik de pricewatch niet meer gebruik en tweakers ook flink heeft afgedaan voor mij, zo heb ik mijn jaarlidmaatschap beeindigd.

Je steekt nu wel heel veel veren in de reet van tweakers terwijl dit echt niet de schoonheidsprijs verdiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:49:
[...]

Goed opgepakt? Twee jaar heeft het geduurd, voor mij heeft dit in die periode geresulteerd dat ik de pricewatch niet meer gebruik en tweakers ook flink heeft afgedaan voor mij, zo heb ik mijn jaarlidmaatschap beeindigd.

Je steekt nu wel heel veel veren in de reet van tweakers terwijl dit echt niet de schoonheidsprijs verdiend.
2 jaar? Die MaxICT toko bestaat al veel langer en al ver voordat ik hier überhaupt een account had. :+
Volgens de site van Tweakers zelf is MaxICT al meer dan 10 jaar bekend en als ik de verhalen mag geloven hebben ze ook al 10 jaar lang mensen ellende bezorgd.

Laten we nou maar blij zijn dat ze eindelijk weg zijn en dat ze nooit meer terug komen in de Pricewatch ( en als wel de boel echt op orde hebben ).
Het mooie is dat Tweakers in deze zaak naar de community heeft geluisterd en daarop nu ( tijdelijk ) Maxict heeft verwijderd van de Pricewatch.
Veel andere websites op het www zouden zeker niet luisteren naar cases als deze en gewoon hun eigen veel winst op korte termijn beleid handhaven.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat men denkt bij Tweakers dat het vertonen van Maxict wellicht meer geld kost dan dat het oplevert.
Hopelijk speelt niet enkel geld een rol bij deze en daar ga ik dan ook niet van uit maar acties van jou en medetweakers om een lopend abonnement op te zeggen of de pricewatch in zijn algeheel niet meer te gebruiken raakt Tweakers natuurlijk wel en kon het proces om Maxict te weren wel bevorderen.

Het is nog lang niet af maar al met al vind ik dat Tweakers dus de goede kant op gaat en overweeg ik mogelijk in de toekomst een Tweakers abonnement.
Waarbij men Tweakers wil straffen door onwenselijk beleid mogen ze toch ook wel beloond worden voor goed beleid ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:42
Dat betekend toch dat er nu eindelijk wat gaat gebeuren d.m.v. de hulp van Tweakers :)
Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit als ze nou helemaal zouden verdwijnen ( waar dit topic oorspronkelijk om gaat ) maar wel dat ze nu eindelijk eens ophouden met hun wanpraktijken.
Er gaat nu eindelijk wat gebeuren en het heeft lang geduurd, heeeel lang, veel te lang maar er is eindelijk resultaat.

Voor nu is het afwachten en kijken wat Maxict gaat doen, mocht Maxict er weer een potje van maken dan ga ik er toch wel vanuit dat er forse en bindende sancties komen vanuit Tweakers en HWI.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach welnee, kijk maar...we zijn inmiddels een maand verder en de reviews van MAX zijn grotendeels net zo beroerd als daarvoor.
Mooie praatjes, Tweakers bestuur is daar in getrapt maar nul actie. Wellicht dat MAX nu op de slechte reviews reageert maar blijkbaar begrijpt men nog steeds niet dat voorkomen beter is dan genezen, ongeacht de oplossing blijven de 1 ster reviews staan en zakken zij nog verder in algemene beoordeling op PW.

Tweakers - wees consequent. MAX is geen toko die net een maand bestaat en zij gaan ook niet zomaar veranderen...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2018 19:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Behalve dat ze nu Moira hebben aangenomen om consequent op alle (nieuwe) reviews te reageren. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 09-04-2018 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:03:
Behalve dat ze nu Moira hebben aangenomen om consequent op alle (nieuwe) reviews te reageren. :P
Zo te zien werkt ze er al meer dan een jaar:
https://www.linkedin.com/in/moiravosselman/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Viper® Kan ik niet zien (inloggen vereist) maar dat zal ze leuk vinden, dat ze haar naam nog (mis-/ge)bruiken :X

@Viper® Ahh, ik las je post verkeerd. Ik las dat ze er al een jaar niet meer werkte. B)

[ Voor 33% gewijzigd door Room42 op 09-04-2018 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:12:
@Viper® Kan ik niet zien (inloggen vereist) maar dat zal ze leuk vinden, dat ze haar naam nog (mis-/ge)bruiken :X
Ze werkt er nog steeds hoor.
Ik vermoed dat ze gewoon vanuit haar functie reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:53:
Ach welnee, kijk maar...we zijn inmiddels een maand verder en de reviews van MAX zijn grotendeels net zo beroerd als daarvoor.
Mooie praatjes, Tweakers bestuur is daar in getrapt maar nul actie. Wellicht dat MAX nu op de slechte reviews reageert maar blijkbaar begrijpt men nog steeds niet dat voorkomen beter is dan genezen, ongeacht de oplossing blijven de 1 ster reviews staan en zakken zij nog verder in algemene beoordeling op PW.

Tweakers - wees consequent. MAX is geen toko die net een maand bestaat en zij gaan ook niet zomaar veranderen...
Volgens mij was de reden dat ze (tijdelijk) uit de PW zijn gezet de kwaliteit van de feed, niet de slechte reviews. Ik zie inderdaad een paar reviews van na 8 maart staan die weer klagen over niet leveren volgens levertijd indicatie, maar het is mij niet duidelijk of in die gevallen er ook in de PW weer foutieve informatie stond.

Als er wederom kwaliteitsproblemen zijn met de feed dan hoort @Bart Zoetmulder dat ongetwijfeld graag.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
Orion84 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:17:
[...]

Volgens mij was de reden dat ze (tijdelijk) uit de PW zijn gezet de kwaliteit van de feed, niet de slechte reviews. Ik zie inderdaad een paar reviews van na 8 maart staan die weer klagen over niet leveren volgens levertijd indicatie, maar het is mij niet duidelijk of in die gevallen er ook in de PW weer foutieve informatie stond.

Als er wederom kwaliteitsproblemen zijn met de feed dan hoort @Bart Zoetmulder dat ongetwijfeld graag.
Klopt helemaal, de feed checken wij nog steeds meerdere keren in de week en daar zijn we tot nu toe nog niet op problemen of fouten gestuit. In die zin heeft MaxICT haar zaakjes in orde. Dat er daarnaast nog steeds negatieve reviews zijn betreur ik vanzelfsprekend, maar wil ik me toch graag beroepen op een eerder gegeven argument, namelijk: Dat is nu juist de juistheid van de werking van de PW, als de feed klopt en er gaat blijkbaar in het vervolg van het proces (lees bij de retailer zelf) iets mis dan is de review een uitstekend middel om dat duidelijk te krijgen.
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Feedback op het inmiddels geïmplementeerde shopfilter kan hier: [Feedbacktopic] Shopfilter