MaxICT ervaring

Pagina: 1
Acties:
  • 1.746 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erka56
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-07 17:19
Goedemiddag,

Volgens mij is dit mijn eerste topic wat ik open op het forum, en wel met een reden.
Ik kon helaas geen bijlage's toevoegen bij mijn shop review, en wilde het toch met jullie delen.

Een klant van mij heeft mij gevraagd of ik een 4 tal mining rigs kon leveren, hierop heb ik ja gezegd en een factuur gemaakt.
Na akkoord van opdrachtgever heb ik direct spullen besteld bij de meest voor de hand liggende webshops die een goede voorraad hadden ( over massale prijsstijging was begin januari nog geen sprake, noch tekort aan voorraden )

op 2 januari dit jaar heb ik meerdere bestellingen gedaan bij o.a. MaxICT.
Dit was mijn bestelling:

bestelling

Voeding, moederbord en hdd's werden netjes uitgeleverd zonde problemen.
Het probleem dat eraan zit te komen is natuurlijk de video kaarten, op het moment van bestellen waren er 123 op voorraad en direct leverbaar voor een prijs van 242,08 ex de btw.

gpu1

Dat zou toch voorspoedig moeten gaan, toch?
Nadat ik 5 januari afgewacht had, ging ik toch maar weer even in mijn order kijken.
Nu was het aantal van 12 gpu's aangepast naar 0.... ok interessant.
Uit beleefdheid heb ik 3 dagen gewacht ( wat een geduld heb ik ;) ) en nadat hun natuurlijk niks van zich hadden laten horen heb ik maar contact met hun opgenomen.

orer23

Ze waren enorm verbaasd dat dit heeft kunnen gebeuren, het zou per direct geregeld worden en de week erop zou ik voorzien worden van de video kaarten....... tsja als dat zo geweest zou zijn zou ik dit niet zitten te typen nu.

De week erop, ik weer hun bellen na de dag dat het volgens hun geleverd zou worden ( want je klant op de hoogte stellen is inderdaad zoveel werk ), hierbij gaf men aan dat er iemand een vinkje was vergeten te zetten in het systeem waardoor ik nogmaals een week moest wachten..... ok me broek begon al af te zakken van het verhaal maar ik houd de riem nog even strak!

We zijn inmiddels een paar weken verder, de riem zit nog vast ( wel van een nieuwe broek trouwens, die heb ik gewisseld ), we zijn in die paar weken alweer meerdere datums die hun beloofd hadden verder.
Ik heb hun website constant in de gaten gehouden, ik weet wat hun werkwijze is hun zogenaamde voorraad blijft met de voorraden van hun leverancier mee gaan en mijn geduld begint erg op te raken.
Nu heb ik een mail gekregen van hun, en toen schoot de riem los, maar de broek viel ook letterlijk gelijk op de grond ( nee niet omdat ik spontaan ben afgevallen )

Ik citeer uit hun e-mail:
''We kunnen het product nog wel leveren vanuit een andere leverancier , maar dan moeten we de volgende prijs naar u hanteren €395 excl. BTW.''
Zo, of ik dus even €153 per kaart neer wil meer betalen.

Sommige goederen uit de order zijn uitgeleverd en de video kaarten dus niet.
De overeenkomst tussen koper en verkoper is dus volgens mij nog niet helemaal rond en zijn mijn rechten nihil.
Ik heb het in ieder geval bij mijn advocaat neergelegd, want niet alleen ik zit hier mee maar ook vele andere mensen worden gena... door dit bedrijf als ik de shop reviews lees hier op tweakers.
En het word dan wellicht eens tijd voor actie.

Natuurlijk zijn er goede ervaringen, maar als ik jaren terug blader dan zie ik hier gewoon een onderneming die zijn zaken niet op order heeft, personeel in dienst heeft dat aangenomen is om te liegen, sociaal in een gevangenis zitten en geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat probeer je nu precies met dit topic te bereiken?

Maak een shopreview in de PW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erka56
3de regel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:48
En met de bijlage bedoel je de screen shots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erka56
loki504 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:36:
[...]

En met de bijlage bedoel je de screen shots?
Correct, review kon niet meer aangepast worden dus ipv in de reacties te zetten post ik mijn ervaring hier met de screenshots.
want daar is immers het sub forum shopping forum voor bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom bestel je bij een shop die al 100én negatieve reviews op levertijden heeft weten te scoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 17:20
Tja... MaxICT... Een beetje een louche tent die het allemaal niet zo nauw neemt met de afspraken en regeltjes.
Als je iets moet hebben wat ze op voorraad hebben en het goedkoop is dan kan het best een prima winkel zijn, maar zodra je service wil of iets de back-order ingaat heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Erka56 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:39:
[...]

Correct, review kon niet meer aangepast worden dus ipv in de reacties te zetten post ik mijn ervaring hier met de screenshots.
want daar is immers het sub forum shopping forum voor bedoeld.
Het shopping forum is NIET bedoeld om ervaringen te delen. En mocht je een shop review willen wijzigen is er vast wel een moderator die dit wil/kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erka56
loki504 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:43:
[...]

Het shopping forum is NIET bedoeld om ervaringen te delen. En mocht je een shop review willen wijzigen is er vast wel een moderator die dit wil/kan doen.
Bovenaan mijn scherm staat toch echt:
Shopping Forum

De plek voor discussies rond de diverse aspecten van het online aanschaffen van producten en diensten. Denk hierbij aan ervaringen, problemen, wet kopen-op-afstand en consumentenrecht, etc. etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erka56
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:42:
En waarom bestel je bij een shop die al 100én negatieve reviews op levertijden heeft weten te scoren?
De goede hoop die ik had op de reviews die er tussen stonden die wel goed waren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Pyramiden schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:43:
Tja... MaxICT... Een beetje een louche tent die het allemaal niet zo nauw neemt met de afspraken en regeltjes.
Als je iets moet hebben wat ze op voorraad hebben en het goedkoop is dan kan het best een prima winkel zijn, maar zodra je service wil of iets de back-order ingaat heb je een probleem.
zelfs op voorraad zijnde items kan een issue zijn helaas bij hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Erka56 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:44:
[...]

Bovenaan mijn scherm staat toch echt:
Shopping Forum

De plek voor discussies rond de diverse aspecten van het online aanschaffen van producten en diensten. Denk hierbij aan ervaringen, problemen, wet kopen-op-afstand en consumentenrecht, etc. etc
Shopping Forum - Beleid

Lijkt mij vrij duidelijk.

Je mag hier prima discussiëren over je ervaring met de bestelde onderdelen. Maar niet over MaxICT. Tenzij je nog vol in de onderhandel fase zit. Maar dan heeft die hele rant richting MaxICT geen toegevoegde waarde.

[ Voor 18% gewijzigd door loki504 op 14-02-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erka56
Ik vecht het uit bij de rechter, ik deel hier alleen mijn ervaring.
Heb je het wel gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Erka56 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:52:
[...]

Ik vecht het uit bij de rechter, ik deel hier alleen mijn ervaring.
Heb je het wel gelezen?
Dat is prima. Alleen het schopping forum is bedoel om ervaring over producten en diensten te bespreken. Niet om ervaring met webwinkels te delen. Dit staat ook gewoon in het shopping forum beleid wat ik gelinkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erka56
loki504 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:54:
[...]

Dat is prima. Alleen het schopping forum is bedoel om ervaring over producten en diensten te bespreken. Niet om ervaring met webwinkels te delen. Dit staat ook gewoon in het shopping forum beleid wat ik gelinkt heb.
Tweakers zal het toch verwijderen aangezien ze partner zijn van MaxICT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Erka56 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:55:
[...]

Tweakers zal het toch verwijderen aangezien ze partner zijn van MaxICT ;)
Dus omdat je niet kan lezen, beschuldig je Tweakers? Daar heb je dan zeker ook bewijs van die partnerschap?

Op deze manier ben je snel je geloofwaardigheid kwijt.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erka56
Hun hebben mijn geld, ik geen product noch alternatief.
Het is dus geen afgeronde zaak, en kan daarover gediscussieerd worden?

Mijn shopreview was te vroegtijdig geplaats en is meermaals aangepast naarmate tijd verstreek was dat opeens niet meer mogelijk ( begrijpbaar )

Het partnerschap staat op de website van maxict.
even bijzaak als je goed op let worden de prijzen in de pricewatch ook gemanipuleerd door maxict, maar dat staat hier even los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 17:20
Erka56 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:22:
Hun hebben mijn geld, ik geen product noch alternatief.
Het is dus geen afgeronde zaak, en kan daarover gediscussieerd worden?

Mijn shopreview was te vroegtijdig geplaats en is meermaals aangepast naarmate tijd verstreek was dat opeens niet meer mogelijk ( begrijpbaar )

even bijzaak als je goed op let worden de prijzen in de pricewatch ook gemanipuleerd door maxict, maar dat staat hier even los van.
Waar wil je het precies over hebben?
Wil je de kaarten geleverd hebben? Of dat je geld teruggestort wordt? Of gewoon puur over MaxICT als bedrijf praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erka56
Insteek was meer de discussie over mijn ervaring tot nu toe met maxict als bedrijf, kaarten zullen nooit komen, het geld mogen ze houden maar het bedrijf wat niet functioneert, want zelfs items op voorraad worden niet geleverd is het geen wat iedereen aangaat.

De kaarten en het geld interesseren mij inmiddels niet meer, hetgeen wat mij Interesseerd is de service ( lol ), en de leugens die dit bedrijf voert.
Zelfs als je van de ene medewerker een e-mail met een datum krijgt, en je telefonisch een ander spreekt die dan zegt: wij mogen hier geen leverdatums van geven dan word je als consument of als bedrijf gewoon voorgelogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Erka56 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:22:

Dus omdat een website een plaatje en link van Tweakers plaatst, is dat ineens een partnerschap? 7(8)7 _O-

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erka56
yodeluxe schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:36:
[...]

Dus omdat een website een plaatje en link van Tweakers plaatst, is dat ineens een partnerschap? 7(8)7 _O-
8)7 ik snap je reactie, wel treurig om terug te lezen mijn verdediging 8)7 .
kwam het gisteravond tegen, kom er zo op terug als ik achter de pc zit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 17:15
Jij hebt een offerte naar jouw klant uitgegeven, hij is hiermee akkoord gegaan voor een bepaalde prijs. Wat waren jouw voorwaarden voor deze offerte?

Ergens lijkt me dit gewoon ondernemersrisico en zul je op deze order geen/minder winst maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

yodeluxe schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:36:
[...]

partnerschap is een groot woord, maar T.net en MaxICT doen gewoon zaken met elkaar.

Er loopt al lange tijd een topic over het (wan)presteren van MaxICT en het verzoek ze gewoon uit de PW te trappen, maar ze zijn betalend klant van T.net dus ze zijn er nog steeds.

En voor Erka, dat sprankeltje hoop van de positieve reviews? 50% minimaal is 'twijfelachtig tot nep'.

Al is er een kleine kanttekening, die 242 ex.btw is vrij laag voor de stijgende prijzen van videokaarten, de mining is hype en prijzen gaan vrolijk mee, je zit nu al 40 onder de huidige goedkoopste kaart in de PW. Goed, ze hadden in die 2x 'oeps was wat fout gegaan' natuurlijk al lang kunnen vertellen dat ze no way die dingen nog voor 242 ex.btw zouden gaan leveren.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 14-02-2018 15:44 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:47
nielsn schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:42:
Jij hebt een offerte naar jouw klant uitgegeven, hij is hiermee akkoord gegaan voor een bepaalde prijs. Wat waren jouw voorwaarden voor deze offerte?

Ergens lijkt me dit gewoon ondernemersrisico en zul je op deze order geen/minder winst maken.
Dit zou toch niet moeten kunnen...? Zo kan iedere webshop lekker lage prijzen hanteren, en zodra de klant besteld heeft een mailtje sturen dat ze extra moeten betalen omdat het enkel via een andere leverancier te verkrijgen is...
Als ik iets bij een webshop bestel voor een bepaalde prijs dan verwacht ik ook dat dat zo geleverd wordt... Wat staat hierover eigenlijk beschreven in de WKOA? (Als er überhaupt iets over beschreven staat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt een slotje. Ervaringen topics horen hier niet we hebben hiervoor de Shopreviews zie https://tweakers.net/shopreview/schrijven/.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.