Max ICT - monitor koppelingsfout

Pagina: 1
Acties:
  • 1.722 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:19
Hallo,

Ik heb gister een monitor besteld bij Max ICT. Al tegen beter weten in, vanwege de shopreview hier.

Maargoed het ging om de Samsung LC27HG70
pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart

Bij Max ICT stond het hele weekend een prijs van
LC27HG70 27" UltraWide Quad HD Blauw, Grijs Gebogen computer monitor
€ 325,71 ex
€ 395,14 inclusief

Nou leek me dat al niet kloppen, dus heb ik gemaild om te vragen of die prijs klopte.

Ik kreeg de volgende reactie
"
Goedemiddag Hans,

Bedankt voor je mail,

Jazeker klopt deze prijs, deze word direct geleverd vanuit 1 van onze leveranciers.
Houd rekening met +- 3 werkdagen tot levering,

Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groeten,"
Vervolgens besteld en betaald met iDEAL. Vandaag was de prijs opeens 100 euro duurder en kreeg ik een mailtje over een koppelingsfout.
"Helaas werd ten tijde van de bestelling een verkeerde prijs op onze website weergegeven door een koppelingsfout met een leverancier. We kunnen het product nog wel leveren, maar niet voor de getoonde prijs.

De correcte prijs voor dit product is: €430,46 excl. BTW.

We horen graag of je het product voor deze prijs alsnog wilt ontvangen of liever een alternatief wenst."
Moet ik dit zomaar accepteren? Het leek allemaal wat beter voor elkaar daar. Maar dit slaat toch weer alles. Ik vraag notabene nog of de prijs klopt.

Hoe lang duurt het meestal voordat je je geld terug hebt bij deze club?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:40
Nog een reden om maxict te weren uit de pricewatch.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:59

Patrick89

PSN : Gamesource

https://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijs

Door jouw navraag is men VERPLICHT te leveren.
De prijs lijkt me redelijk, er is geen komma verschoven of dergelijke.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad.

Ze hebben persoonlijk, niet geautomatiseerd, bevestigd dat de prijs correct is.

Ze MOETEN dus leveren. Of ze dat gaan doen zonder dat je naar de rechter stapt is een tweede.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Je hebt het nagevraagd dus mogen ze zich niet meer beroepen op een kennelijke fout en ze zullen dus moeten leveren. Dit zou zelfs zo zijn als er een toch een komma verschoven is.

Maar goed, gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou er persoonlijk geen extra tijd insteken, gewoon een review schrijven op Tweakers en Google zodat dit bedrijf maar snel van de markt mag verdwijnen.
Er is elke week wel iets met deze shop wat niet goed gaat.
Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:18
Over dit loopt nog een draadje hier op Tweakers.
Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch
@Bart Zoetmulder @Ginz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcthans
Ik had al het gevoel dat die prijs navraag per mail zou betekenen dat ze zich niet meer op een foutje konden beroepen.

Helaas heb ik vanochtend met 1 oog nog half dicht gereageerd met de boodschap: of jullie leveren of ik wil vandaag mijn geld nog terug. En 5 min later was de order dan ook geannuleerd inclusief credit nota.

Misschien niet de slimste zet, maar ik ben allang blij als mijn geld terug is en ik mijn account daar kan verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12
Nog steeds gangbare praktijk daar dus... voorheen klopte de pricewatch feed niet met de prijzen op de website en zijn ze uit de pricewatch geschopt, inmiddels voeren ze de foute prijzen ook gewoon op de website.

Vergeet je niet een 1-ster shopreview te maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

rcthans schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:35:
Ik had al het gevoel dat die prijs navraag per mail zou betekenen dat ze zich niet meer op een foutje konden beroepen.

Helaas heb ik vanochtend met 1 oog nog half dicht gereageerd met de boodschap: of jullie leveren of ik wil vandaag mijn geld nog terug. En 5 min later was de order dan ook geannuleerd inclusief credit nota.

Misschien niet de slimste zet, maar ik ben allang blij als mijn geld terug is en ik mijn account daar kan verwijderen.
Heb je wat mij betreft niet onaardig gekozen hoor.

Zo veel gezeik voor een beetje korting op de hals halen met een baggerbedrijf - ik zou er zelfs voor die prijs het scherm niet willen hebben.

Stel je voor dat er wat met het scherm aan de hand is - daar sta je dan met hun super-service. Met een beetje geluk gaan ze eerdaags failiet, dan ben je nog mooier in de aap gelogeerd met een mogelijk defect.

Iig niet vergeten om je reviews achter te laten. Dit bedrijf heeft geen bestaansrecht

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2018 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:31

dragonhaertt

@_'.'

Heel jammer dat je niet de levering hebt geëist. Was heel benieuwd hoe MaxICT hier mee om zou gaan. Gelukkig heeft het je niks gekost en hebben ze dat tenminste wel netjes opgelost.

Vraag me af of er iets aan te doen is dat ze deze foutieve informatie sturen. Lijkt me niet heel eerlijk om tegen een klant te zeggen dat er geen mogelijkheid is tot levering, terijl ze hiertoe gewoon verplicht zijn.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcthans
dragonhaertt schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:38:
Heel jammer dat je niet de levering hebt geëist. Was heel benieuwd hoe MaxICT hier mee om zou gaan. Gelukkig heeft het je niks gekost en hebben ze dat tenminste wel netjes opgelost.

Vraag me af of er iets aan te doen is dat ze deze foutieve informatie sturen. Lijkt me niet heel eerlijk om tegen een klant te zeggen dat er geen mogelijkheid is tot levering, terijl ze hiertoe gewoon verplicht zijn.
Ik snap je punt, en ze hebben mazzel met mij als klant in dit geval. Hoop in ieder geval voor ze dat het geld er ook binnen 2 dagen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oa dit wekt gewoon irritatie op bij een gebruiker van de Pricewatch. Zoals ik ook in het andere topic meldde; soms kijk je voor iets en zie je een erg lage prijs, meestal is dat ook MAXict en is het niet leverbaar (bekende rode vrachtwagen of vraagteken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:38
Hackus schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:49:
oa dit wekt gewoon irritatie op bij een gebruiker van de Pricewatch. Zoals ik ook in het andere topic meldde; soms kijk je voor iets en zie je een erg lage prijs, meestal is dat ook MAXict en is het niet leverbaar (bekende rode vrachtwagen of vraagteken.
Klopt, maar tweakers heeft de maxict zonnebril nog op dus voorlopig veranderd er niks.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:16
Hackus schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:49:
Geheel mee eens. Ik wacht nog altijd op een functie om shops te kunnen blacklisten in de PW. Dat lijkt mij de meest ideale optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
Wat mij nu wel stoort zijn alle keurmerken en zelfs het tweakers logo onder aan de mail correspondentie. Nepperij!

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/d0b4Ce/Screenshot_20180821_115121_Outlook.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door rcthans op 21-08-2018 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
rcthans schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:51:
Wat mij nu wel stoort zijn alle keurmerken en zelfs het tweakers logo onder aan de mail correspondentie. Nepperij!

[afbeelding]
T.net logo is geen nepperij, ze staan immers netjes volgens de regels in de pricewatch. Anderen kan je controleren, elk keurmerk heeft een lijst met certificaties. Als je het er niet mee eens bent dat de shop die keurmerken bezit, zou ik voorstellen die keurmerken aan te schrijven met je zorgen. Dat is het enige wat je in zo'n geval echt kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcthans
Stoelpoot schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:03:
[...]

T.net logo is geen nepperij, ze staan immers netjes volgens de regels in de pricewatch. Anderen kan je controleren, elk keurmerk heeft een lijst met certificaties. Als je het er niet mee eens bent dat de shop die keurmerken bezit, zou ik voorstellen die keurmerken aan te schrijven met je zorgen. Dat is het enige wat je in zo'n geval echt kan doen.
Dat begrijp ik allemaal wel, je kon helaas mijn cynische toontje niet goed uit mijn bericht halen. Maar het zal wel een gevalletje hoe meer keurmerken en logo's je nodig hebt om geloofwaardig te lijken hoe slechter het bedrijf zelf.

"You can polish a turd but it's still a turd"

1 ster revieuw is geplaatst. Helaas kan ik financieel gezien pas het scherm elders bestellen als ik mijn geld terug heb. Dat is wel een beetje balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
rcthans schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:12:
[...]

Dat begrijp ik allemaal wel, je kon helaas mijn cynische toontje niet goed uit mijn bericht halen. Maar het zal wel een gevalletje hoe meer keurmerken en logo's je nodig hebt om geloofwaardig te lijken hoe slechter het bedrijf zelf.

"You can polish a turd but it's still a turd"

1 ster revieuw is geplaatst. Helaas kan ik financieel gezien pas het scherm elders bestellen als ik mijn geld terug heb. Dat is wel een beetje balen.
Geen mogelijkheid tot acceptgiro-betaling oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
Stoelpoot schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:14:
[...]

Geen mogelijkheid tot acceptgiro-betaling oid?
Bedrag van 549 is te hoog voor afterpay/kiala/bol.com achteraf betalen helaas. Dus nou maar even een weekje zonder monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:28
rcthans schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:51:

[afbeelding]
Ik zou direct een klacht indienen bij die keurmerken zelf. Als dat vaak genoeg gbeurt kunnen ze die namelijk kwijt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ah, het is weer eens zover met Max ICT. Pauperbedrijf.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 09:55

eagle00789

Est. November 2005

Gezien dit: https://www.ictwaarborg.nl/vind-een-deelnemer/max-ict/ denk ik dat tweakers zeer hard moet gaan overwegen om maxict uit de pricewatch te gaan weren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
eagle00789 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:32:
Gezien dit: https://www.ictwaarborg.nl/vind-een-deelnemer/max-ict/ denk ik dat tweakers zeer hard moet gaan overwegen om maxict uit de pricewatch te gaan weren
@eagle00789, Wat zie je daar precies wat voor jou een reden is om ze uit de PW te weren?

Wellicht dat ik het mis, maar zoals ik het zie:
Deelnemers moeten zich houden aan de gedragsregels van brancheorganisatie ICTWaarborg.
OK, MaxICT is deelnemer, moet zich dus houden aan die gedragsregels.
Daarnaast biedt ICTWaarborg klanten van gecertificeerde bedrijven extra zekerheden.
De zekerheden van ICTWaarborg gelden voor de volgende vakgroepen:
OK, dus wat extra zekerheid voor bepaalde vakgroepen. En dan staat er:
Winkel Niet van toepassing
Webwinkel Gecertificeerd deelnemer
Automatiseerder Zekerheden niet geldig1
Servicebedrijf Niet van toepassing
Webontwikkelaar Niet van toepassing
Hostingbedrijf Niet van toepassing
1 Max ICT mag als deelnemer van ICTWaarborg het ICTWaarborg-logo voeren, maar is niet gecertificeerd. Daarom zijn de extra zekerheden van ICTWaarborg niet van toepassing voor dit bedrijf.
...dus MaxICT als Webwinkel is volledig gecertificeerd (dus, joepie, extra zekerheden); als automatiseerder zijn ze blijkbaar geregistreerd (iets met huisautomatisering gok ik) maar gelden die extra zekerheden niet.

Voor het gros van de MaxICT klanten is dat op zich toch positief, want extra zekerheden?

Ofwel, wat zie je daar wat negatief uitgelegd kan worden en waarvoor ze uit de PW moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 09:55

eagle00789

Est. November 2005

vanaalten schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:21:
[...]

@eagle00789, Wat zie je daar precies wat voor jou een reden is om ze uit de PW te weren?

Wellicht dat ik het mis, maar zoals ik het zie:

[...]

OK, MaxICT is deelnemer, moet zich dus houden aan die gedragsregels.

[...]

OK, dus wat extra zekerheid voor bepaalde vakgroepen. En dan staat er:

[...]

...dus MaxICT als Webwinkel is volledig gecertificeerd (dus, joepie, extra zekerheden); als automatiseerder zijn ze blijkbaar geregistreerd (iets met huisautomatisering gok ik) maar gelden die extra zekerheden niet.

Voor het gros van de MaxICT klanten is dat op zich toch positief, want extra zekerheden?

Ofwel, wat zie je daar wat negatief uitgelegd kan worden en waarvoor ze uit de PW moeten?
Dat betekent dus dat er toch meer met hen aan de hand is als ze voor de automatisering het keurmerk niet hebben en zich er wel voor hebben aangemeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:42
Vergeet ook niet nog zelf een review te plaatsen, als er opnieuw een storm aan negatieve reviews komt verwacht ik verdere maatregelen vanuit Tweakers zelf.

Ik vind het eigenlijk nog best knap dat ze na al die tijd, veel geklungel ( mismanagement of juist bewuste bedrijfsstrategie? ) nog bestaan.
Ts voelt zich waarschijnlijk belazerd, maar Maxict heeft er ook niks aan, sterker nog het heeft ze waarschijnlijk zelfs geld gekost.
En dit gebeurd dus niet een keer maar geregeld, ik ben heel benieuwd hoe hun bedrijfsresultaten er uit zien :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12
ICT waarborg benadert actief bedrijven met de vraag om zich aan te sluiten. Je krijgt een factuur, die voldoe je en dan mag je het logo voeren.
De zekerheden komen pas als het bedrijf zich certificeert en blijft betalen. Gaat een webwinkel failliet en is de factuur voor lidmaatschap niet betaald? Jammer joh, geen zekerheid.

Waarborgjes verkopen is gouden handel en iedereen tuint erin. Enige waarborg dat ik vertrouw is thuiswinkel waarborg, die controleren aangesloten partijen actief en schoppen je eruit als je je niet aan de regels houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.