Videokaart bij Max ICT besteld, blijkt niet voorradig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-06 07:13
Hi,

Ik heb vanmiddag een rtx 2080 OC gekocht voor 580 euro. Ik had zo mijn twijfels en heb direct de klantenservice gebeld met de vraag of de prijs correct was. Het antwoord was nee en vervolgens ja. Er was nog 1 op voorraad en deze kon voor de prijs van 580 euro weg.

Ik de bevestiging gekregen en na een uur werd ik gebeld dat het toch niet mogelijk was dat er niets meer op voorraad was (heel vreemd), maar op de advertentie stond dat er 1 op voorraad was en 6 op aanvraag.

De medewerker kon wel zien dat in het verleden de kaart eerder voor dit bedrag is verkocht, wat dus laat blijken dat het geen fout is geweest, aangezien ze het al eerder hebben verkocht voor die prijs.

Mijn vraag, sta ik in mijn recht om alsog de kaart te mogen ontvangen voor dat bedrag?

Gr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:56
Ja je staat in je recht (omdat je hebt nagevraagd). Recht hebben en recht krijgen is alleen wat anders. Verder hebben we het hier over Max ICT, die staat bekend om dit spelletje.

Verlies nemen en nooit weer bestellen.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat is steeds bij hun. Ze staan met de laagste prijzen in de Pricewatch maar leveren niet daarvoor. Er komen hier steeds klachten voorbij en er is zelfs een topic met het verzoek MaxICT uit de Pricewatch te gooien: Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
Daos schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:28:
Dat is steeds bij hun. Ze staan met de laagste prijzen in de Pricewatch maar leveren niet daarvoor. Er komen hier steeds klachten voorbij en er is zelfs een topic met het verzoek MaxICT uit de Pricewatch te gooien: Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch
Oh, jeetje. Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik mij bedrogen voel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 23:25:
[...]

Verlies nemen en nooit weer bestellen.
Dit, en een duidelijke shopreview schrijven op zoveel plekken als je wilt. Dit bedrijf is onverbeterlijk. :r

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
Net gebeld met de klantenservice, aangegeven dat ik mij redelijk bedrogen voel. Juridisch sta ik redelijk in mijn recht --> Prijs was niet buiten proportioneel laag (Je kunt voor 600 een gtx 2080 kopen), Nagevraagd bij de klantenservice, plus er staat op de advertentie dat er nog eventueel 6 op afroep kunnen zijn.

maandag komen ze met een voorstel. Ik ben heel benieuwd... to be continued

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ofwel, ze zijn je aan het lijntje aan het houden. Hun voorraad klopt nooit. Die 6 kaarten die bestaan helemaal niet.

Ik zou gelijk je geld terugeisen. Niet afwachten, daar komt alleen maar teleurstelling van. Max ICT staat nou niet bepaald bekend om z'n competente klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:24

InFamous

excommunicado

Dit heeft weinig met de PW te maken dus een schopje richting SF.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:03

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Max ICT is de slechtste hardware shop in Nederland en omstreken. Daar wil je echt zo ver mogelijk vandaan blijven. Ze weten heel goed hoe ze nog net niet van oplichting beticht kunnen worden, ze gaan net tot aan de grens.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:26
Je geld terug vragen, ze houden je aan het lijntje en proberen je straks een duurdere kaart te verkopen.
Tevens gelijk je ervaringen delen op zo veel mogelijk review platformen, o.a. een shopreview op Tweakers, en misschien op Google.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Als dit zo is, waarom weert Tweakers MaxICT dan niet van hun pricewatch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel gewijzigd, zodat deze wat duidelijker is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Anoniem: 632581 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:22:
Als dit zo is, waarom weert Tweakers MaxICT dan niet van hun pricewatch?
Deze discussie mag gevoerd worden in Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch, hier is die offtopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:16
Als je sowieso die kaart wil hebben, desnoods tegen de normale prijs, dan zou ik hem gewoon kopen en dan vanuit dekkingskoop de schade vorderen bij MaxICT.

Ik zou dit alleen doen als je de kaart toch ook al voor de reguliere prijs had willen hebben. Alleen in dat geval kan je er nog eventueel beter van worden, maar in ieder geval niet slechter. Dan moet je wel zwart op wit hebben dat je de beloofde prijs én de voorraad hebben bevestigd. Het zal in ieder geval een lange strijd worden.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:02

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CurlyMo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:31:
Als je sowieso die kaart wil hebben, desnoods tegen de normale prijs, dan zou ik hem gewoon kopen en dan vanuit dekkingskoop de schade vorderen bij MaxICT.
Als genoeg mensen dat nu (min of meer tegelijkertijd) doen, is MaxICT snel genoeg failliet, is het gezeur ook meteen afgelopen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:16
Freee!! schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:45:
[...]

Als genoeg mensen dat nu (min of meer tegelijkertijd) doen, is MaxICT snel genoeg failliet, is het gezeur ook meteen afgelopen.
Dan moet je wel alle beloften zwart op wit bevestigd hebben door MaxICT, en dat lukt natuurlijk niet altijd.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Bestelling annuleren en je geld terugvragen. Ze houden je nu aan het lijntje en dat moet je niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:53
Ik denk zelf niet dat MaxICT de intentie heeft om met opzet ( te ) lage en/of foutieve prijzen te plaatsen om zo maar zoveel mogelijk mensen iets te laten bestellen bij ze.
Maar ze hebben een of andere constructie zodat zij de laagste prijzen kunnen/proberen te bieden, alleen blijkt dit in de praktijk niet mogelijk en dan schuiven ze het op dat de prijs die zij aanboden een fout was, niet meer leverbaar ( '' en dat ook niet meer zal zijn '' ), EOL etc.
Ze maken er zelf een grote puinhoop van en gebruiken dan mazen in de wet om er onderuit te komen, zo lijkt het tenminste.
De meeste producten die ze aanbieden hebben zij ook helemaal niet op voorraad, ook al zegt hun site van wel maar komen direct van een leverancier en hierdoor ontstaan ook al die problemen qua beschikbaarheid, levertijd, tracking informatie en prijzen die voor Maxict niet uitkomen waardoor jij het ook niet geleverd krijgt.

Juridisch gezien wordt het ook moeilijk en volgens mij is het nog niemand gelukt om daadwerkelijk een levering af te dwingen bij de rechter.
Het beste wat je kunt doen is je geld terug vragen en hier in het vervolg niet meer bestellen, of anders met de voor-gedachte dat het kan zijn dat je niet geleverd krijgt.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

*knip* Dit voegt vrij weinig toe aan de discussie.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 07-09-2019 17:58 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIBSS
Er is al een credit aangemaakt, maar ik wil eigenlijk natuurlijk nu die kaart hebben voor dat bedrag, zoals geadverteerd en zoals beloofd.

@Yorinn thanks, was inderdaad redelijk vaag.

@CurlyMo Nouja, dan koop ik liever een 2080super voor precies dezelfde prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

Ik denk zelf niet dat MaxICT de intentie heeft om met opzet ( te ) lage en/of foutieve prijzen te plaatsen om zo maar zoveel mogelijk mensen iets te laten bestellen bij ze.
Ze lijken ook niet de intentie te hebben dit op te lossen?
alleen blijkt dit in de praktijk niet mogelijk en dan schuiven ze het op dat de prijs die zij aanboden een fout was, niet meer leverbaar ( '' en dat ook niet meer zal zijn '' ), EOL etc.
Waar ze helaas mee wegkomen. Er zijn wel eerder zaken bij de rechter geweest waarin werd verwezen naar bv systeemfouten. Daar ging een rechter (helaas) in mee.
De meeste producten die ze aanbieden hebben zij ook helemaal niet op voorraad, ook al zegt hun site van wel maar komen direct van een leverancier en hierdoor ontstaan ook al die problemen qua beschikbaarheid, levertijd, tracking informatie en prijzen die voor Maxict niet uitkomen waardoor jij het ook niet geleverd krijgt.
Dat is bij een andere webshop vaak niet anders.
Juridisch gezien wordt het ook moeilijk en volgens mij is het nog niemand gelukt om daadwerkelijk een levering af te dwingen bij de rechter.
Dan zou ik nog maar eens gaan zoeken. Er zijn wel degelijk zaken geweest waar bv een dekkingskoop is gedaan waar de rechter zich over heeft gebogen.
Het beste wat je kunt doen is je geld terug vragen en hier in het vervolg niet meer bestellen, of anders met de voor-gedachte dat het kan zijn dat je niet geleverd krijgt.
Het beste zou zijn als dit soort praktijken daadwerkelijk eens worden aangepakt. Het loont kennelijk, want ik zie niet echt opgetreden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Reclamecodecommissie? (Ook voor iedereen die hier in de toekomst nog tegenaan loopt lijkt me?)
https://www.reclamecode.nl/klacht-indienen/

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:30

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

*knip* Algemene discussie over Max ICT en de Pricewatch mag gevoerd worden in Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 10-09-2019 20:06 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• GIBSS
*update* Na een onderhandeling heb ik een flinke korting gekregen op een andere kaart van een AM'er van Max ict. Moet eerlijk bekennen dat ik ontzettend blij ben met het resultaat en uit eigen beweging wil ik dit toch melden aan tweakers.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

GIBSS schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:11:
*update* Na een onderhandeling heb ik een flinke korting gekregen op een andere kaart van een AM'er van Max ict. Moet eerlijk bekennen dat ik ontzettend blij ben met het resultaat en uit eigen beweging wil ik dit toch melden aan tweakers.
Check of het niet een refurbished is wat je dan krijgt.

Cunning linguist.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 20:45
Bart ® schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:12:
[...]

en of deze kaart wel leverbaar is

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• GIBSS
Bart ® schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:12:
[...]

Hoe check ik dat ? Zou dat op de factuur moeten staan? @Bart ®

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Hoewel het in dit geval geheel anders is, lijkt het me toch ook interessant om de jurisprudentie erbij te halen van een gerechtelijke uitspraak waarbij duidelijk is dat de consument bij vervangende producten recht heeft op een in nieuwstaat en niet een refurbished product.

https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBAMS:2016:4197

[ Voor 12% gewijzigd door Sir_Lion op 19-09-2019 16:19 ]

Pagina: 1

Let op:
Algemene discussie over Max ICT en de Pricewatch mag gevoerd worden in Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch.