JeroenE schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:03:
[...] Maar laat de netbeheerders eerst maar eens aangeven op welke overeenkomst is gebaseerd dat er betaald zou moeten worden. Als dat eenmaal duidelijk is komen pas de argumenten dat die overeenkomst niet voldoet aan het geldende consumentenrecht.
Tot nu toe zijn ze nog steeds hard aan het zoeken naar het waarom er betaald moet worden. [...]
Ik heb hier vandaag de voorwaarden versie 2013 van een energie bedrijf die golden voor een contract uit 2015 gelezen, en daar stond in dat de klant zelf er voor moest zorgen over een geldige ATO te beschikken. Geloof er niets van dat iemand daar ooit iets mee gedaan heeft. Mocht zo iemand hier mee lezen, ik (wij hier) zijn erg benieuwd naar de reactie van de netbeheerder op het verzoek om een echte ATO, en al helemaal naar het individueel gemaakte en ondertekende contract. Ik betwijfel of er echt wel ook maar één bestaat.
sgsdebruijn schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:23:
Via Whatsapp in ieder geval snel reactie gekegen,
<Reactie Stedin>
[...] Ik zal het even aan je uitleggen. Er zit een gasaansluiting op jouw adres, dan hoort er ten alle tijden een leveringsovereenkomst actief te zijn. Mocht je geen gebruik wille maken van het gas dan kan je de meter laten verzegelen. Dit is maar bedoeld voor een periode van 12 maanden en de kosten die erbij komt kijken bedraagt 92,29 euro. Je zou de gasaansluiting ook kunnen laten verwijderen, dan dien je een aanvraag in via
https://www.mijnaansluiting.nl/. Je ontvangt dan een offerte en zie je meteen wat het je gaat kosten en wat de doorlooptijd is. Weet je zo voldoende?
<->
Ik denk dat ik aan ga geven dat ik voldoende weet en dan verder maar af ga wachten, dit is een herhaling van zetten van Stedin
Dat kan natuurlijk. Je kunt ze natuurlijk ook flink de oren wassen, en goed uitleggen hoe het echt zit.:
Ik heb niets te maken met jullie interne procedures. Wat je hier schrijft is valse voorlichting (strafbaar) en valt onder de wet oneerlijke handelspraktijken (strafbaar) en is strijdig met europees consumenten recht. Indien ik niet per kerende post de duidelijke wetsartikelen doorkrijg waar je je op baseert, (hint: die bestaan niet) gaat hier over een klacht naar de ACM.
Even een voorzetje, je kunt dit nog aanvullen met alle juiste artikelen die ze overtreden, die heeft iemand hier eerder eens keurig opgesomt.
drielp schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:00:
[...] Ik kreeg ook zo'n "dreigmail". Een paar weken later kwam Stedin onaangekondigd de meter ophalen en een slotje plaatsen op het afsluitertje.
Tot op heden niets meer vernomen van Stedin. Het lijkt erop dat Stedin hier de wanbetalers route volgt.
Iemand zou ook eens moeten wijzen op de veplichting om minstens vijf werkdagen van te voren een afspraak te maken. En dus ook zeggen: kom maar terug als die afspraak tijdig is gemaakt. Ze moeten echt hoog nodig worden opgevoed.
JP1980 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:35:
[...] Zit ik ook al te overwegen. Je weet echter vrij zeker dat dreigementen niet zullen werken. Als je dreigt dan moet het niet bij dreigen blijven, maar ook echt aangifte worden gedaan. Verder denk ik dat een aangifte onder aan de stapel met de laagste prio komt te liggen, maar dat terzijde.
Maar dan ligt die aangifte er tenminste. Begin bij de ACM. En daarna ook echt de politie.
Bij deze aangiftes ook echt de originele documenten bijvoegen MET medewerkernamen.
Dan gaan die zich hopelijk eens aan de wet houden.
Aangifte kon jaren terug al. Alleen wordt onze zaak sterker en sterker met alle extra onderbouwing hier. En om serieus genomen te worden moeten we harder optreden. Aangifte bijvoorbeeld.
Is het duidelijk dat ik schoon genoeg heb van alle wetsovertredingen van de netbeheerders?
Het moet afgelopen zijn met niet volgens de regels en langs elkaar heen werken.
Wat mij betreft mogen ze daar niet mee weg komen. Iedereen die sinds 2013 betaald heeft voor verwijdering zou zijn geld moeten terug krijgen wegens dwaling als gevolg van de misleiding en bedreiging door de hele energie sector.
[
Voor 29% gewijzigd door
onetime op 12-09-2019 00:17
]