Toon posts:

Gas de deur uit doen: Gratis of toch niet? OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste
Acties:
  • 699.201 views
10.000. Kon de verleiding niet weerstaan😀

[Voor 76% gewijzigd door Bram-Bos op 17-10-2019 17:02]

Wand-temperatie in een monument uit 1865 met een Elga (stand alone). Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Bram-Bos schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:01:
Als TS is het je gegund.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

• Stefan118
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 19:45
Nogmaals, waarom een deel 2 als hier gewoon verder gepost kan worden?
Wordt er niet duidelijker op als topics gesplitst worden

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

@onetime: je ben inderdaad wat snel. Volgens mij kunnen we nog wel even voort hier. @teacher, ik denk dat het beter is om nog even te wachten met een nieuw deel van dit topic. Kan dat?

Wand-temperatie in een monument uit 1865 met een Elga (stand alone). Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet

Had het tijdje terug aan @teacher gevraagd, die gaf aan nieuw topic... vandaar ook topic warning. Door hem gezet? De 10k post triggerde me, en Bram had het waarschijnlijk nog niet eerder gedaan.
Ik wel bij de solar groepen. (deze nu dicht svp?)

[Voor 34% gewijzigd door onetime op 17-10-2019 17:21]

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

@kanaaldijk en @t.oswald: Ik denk dat het voor een deel van de mensen bij Liander nu een prima nieuwe route zou kunnen zijn als ze:
- De aansluiting op initiatief van Liander laten afsluiten.
- De factuur van 121 euro onder protest betalen omdat ze daartoe geen opdracht gaven, en aangeven dat die betaling geenszins instemming betekent met verwijdering over 12 maanden..
- Over een jaar Liander laten aantonen dat er een grondslag is voor het alsdan in rekening brengen van kosten voor verwijdering. Dat wordt dan héél lastig, omdat er geen ATO is, én je nergens voor getekend hebt, ook niet indirect via het voldoen van de factuur voor afsluiting (want onder protest).

@onetime: iets zegt me dat je graag topic-starter wilt zijn...

[Voor 4% gewijzigd door Bram-Bos op 17-10-2019 17:23]

Bram-Bos schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:01:
ik had dan dus de verwijzing naar deel 2 verwacht... ook gezien jouw voorbereidingen voor deel2.

• Stefan118
BKJ in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Ruim 16400 berichten. We kunnen dus nog even zeg maar

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

• Vuiltje
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-02-2021
[b]Bram-Bos schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:22:De factuur van 121 euro onder protest betalen
en hoe krijg je dat dan terug?
Dan heb jij een zaak en niet zij.
Dat ga je niet winnen zonder lange adem, een hoop geld en veel stress.

Ik ben nog steeds van mening geen opdracht, geen rekening.
Laten zij maar bewijzen dat jij moet laten verwijderen en dat jij daarvoor moet betalen.
Dan ligt het probleem aan hun kant, want die 121 krijg je echt niet (zomaar) terug.

3,4kWp - Gasloos sinds april 2018, met een zelf gemodificeerde pelletkachel-cv 14kW: energie en CO2 neutraal huis; gaskraan verzegeld.

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:23
Vuiltje schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:43:
[...]

Laten zij maar bewijzen dat jij moet laten verwijderen en dat jij daarvoor moet betalen.
Dan ligt het probleem aan hun kant, want die 121 krijg je echt niet (zomaar) terug.
Als ik voor 121€ van ‘t gezeur af zou zijn: prima. Ik hoef niet gratis van de aansluiting af, en zou ook prima bereid zijn een bijdrage in de inspecties te betalen. Ik ben niet bereid om bijna 700€ te betalen omdat de netbeheerder niet na wil denken over een constructieve oplossing en het bedrijfsrisico ‘energie transitie’ met grof geschut wil afwentelen op de voorlopers.

• t.oswald
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:15
Bram-Bos schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:22:
@kanaaldijk en @t.oswald: Ik denk dat het voor een deel van de mensen bij Liander nu een prima nieuwe route zou kunnen zijn als ze:
- De aansluiting op initiatief van Liander laten afsluiten.
- De factuur van 121 euro onder protest betalen omdat ze daartoe geen opdracht gaven, en aangeven dat die betaling geenszins instemming betekent met verwijdering over 12 maanden..
- Over een jaar Liander laten aantonen dat er een grondslag is voor het alsdan in rekening brengen van kosten voor verwijdering. Dat wordt dan héél lastig, omdat er geen ATO is, én je nergens voor getekend hebt, ook niet indirect via het voldoen van de factuur voor afsluiting (want onder protest).

@onetime: iets zegt me dat je graag topic-starter wilt zijn...
Het bijkomend voordeel van die route is dat we door even niet te reageren te weten komen hoe Liander het gaat aanpakken. De aan mij gegeven termijn om te reageren valt zelfs binnen de tien werkdagen, dus er is blijkbaar wel een andere strategie bij Liander. En een aangepaste 1a of 1b brief kan altijd nog, het zou me zeer verbazen als ze 1 november op de stoep staan. Vervolgens zal toch over een jaar de ACM wel eens klaar zijn met de 50-50 regeling. Ik behoor niet tot de mensen op het forum die hier geen vertrouwen in hebben en ook niet tot de mensen die vinden dat afsluiten niets mag kosten.

WH-MDC05H3E5, 5600 Wp zonnepanelen, 2 infrarood bad- en werkkamer, SWW Auer Edel water 100L, Daikin 2MXM50M9 airco met FTXM35N en FTXM20N

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:19
t.oswald schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:57:
[...]
Het bijkomend voordeel van die route is dat we door even niet te reageren te weten komen hoe Liander het gaat aanpakken. De aan mij gegeven termijn om te reageren valt zelfs binnen de tien werkdagen, dus er is blijkbaar wel een andere strategie bij Liander. En een aangepaste 1a of 1b brief kan altijd nog, het zou me zeer verbazen als ze 1 november op de stoep staan. Vervolgens zal toch over een jaar de ACM wel eens klaar zijn met de 50-50 regeling. Ik behoor niet tot de mensen op het forum die hier geen vertrouwen in hebben en ook niet tot de mensen die vinden dat afsluiten niets mag kosten.
De meesten hier zouden wel bereid zijn iets te betalen maar we vinden vooral dat de energietransitie onnodig duur wordt gemaakt doordat de netbeheerder volledige verwijdering wil. De 50/50 motie veranderd daar helaas ook niets aan want de rekening blijft even hoog, maar gaat ergens anders naar toe. Zonde van de schaarse resources (zowel geld als mankracht) die we kunnen inzetten om de energietransitie te bewerkstelligen. Persoonlijk hoop ik ook dat uiteindelijk vast komt te staan dat de betalingsplicht er daadwerkelijk niet is en dat de netbeheerders goedkoper gaan afsluiten omdat ze het dan uit eigen zak moeten betalen. Dat mag in mijn beleving echt niet meer dan 200 euro per adres kosten, en zelf dat vind ik gevoelsmatig hoog.

• Vuiltje
Dat is alleen voor de mensen die "op verzoek" wat willen.
Niemand hoeft te betalen wanneer die geen verzoek heeft ingediend.

3,4kWp - Gasloos sinds april 2018, met een zelf gemodificeerde pelletkachel-cv 14kW: energie en CO2 neutraal huis; gaskraan verzegeld.

Vuiltje schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:43:
[...]

Die 121 euro krijg je niet terug. Dat is onderdeel van het plan. Je betaalt die onder protest, zodat je op geen enkele manier hebt ingestemd met de achterliggende 'voorwaarde' van Liander dat je na 12 maanden ook nog eens betaalt voor verwijdering. Grondslag dan is nóg twijfelachtiger dan nu, omdat de ATO dan inmiddels al meer dan 12 maanden is beëindigd, terwijl verwijdering volgens Liander een 'rechtstreeks gevolg is van de beëindiging van de aansluiting.'

Zo koop je voor 121 euro een hoop rust.

Niet iedereen hoeft dat te doen, maar het zou best de moeite waard zijn als experiment, en ik denk dat het voor een bepaalde klasse een interessante optie kan zijn. En wat @t.oswald zegt: nu wordt niet-reageren nog aantrekkelijker ;)

Sterker nog: het is een open uitnodiging aan iedereen die wél de verwijderingskosten wil betalen om nú geen opdracht meer te geven. Over een jaar kost het vermoedelijk of 0 euro, of de helft van 687 euro.

[Voor 7% gewijzigd door Bram-Bos op 17-10-2019 18:24]

• Stefan118
Bram-Bos schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:22:

Sterker nog: het is een open uitnodiging aan iedereen die wél de verwijderingskosten wil betalen om nú geen opdracht meer te geven. Over een jaar kost het vermoedelijk of 0 euro, of de helft van 687 euro.
Of de helft van 1200 euro... fijn dat die bedragen niet gereguleerd zijn O-)

• Vuiltje
Bram-Bos schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 18:22:

Zo koop je voor 121 euro een hoop rust.
Voor een jaar,
daarna zit je gewoon weer in de molen zoals nu.
Dat lijkt me een minder fijn idee dan nu een tijd "geen rust" en een uitdovend vuur.
Win je nu na een paar brieven, geeft dat meer rust dan te weten dat het na een jaar weer gaat beginnen..

Beste mensen

Verschillende Tweakers zijn al enthousiast hun dossier aan het kopiëren naar deel 2. Ik geef me gewonnen!
Laten we verder gaan in Gas de deur uit, gratis of niet? Deel 2 :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En daar gaan we verder!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Over een tijdje wordt het tijd voor deel 2 van dit topic.
Maak even een kopie van je dossierpost voor in dat tweede deel.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee