Een heel mooie betwistingsbrief, @Hans299.Hans299 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:12:
[...]
Een paar maanden terug schreef de bedrijfsjurist in een reactie aan mij '....dat zich uit de optelsom van uitspraken van de Geschillencommissie en van de rechter vanzelf wel jurisprudentie zou vormen...'
Persoonlijk denk ik dat Liander nu daadwerkelijk gaat verwijderen om te kunnen factureren, misschien wel met de inschatting dat er in het verweer fouten worden gemaakt.
In incassoprocedures die daarop kunnen worden opgestart zijn, in tegenstelling tot bodemprocedures, de beroepsmogelijkheden zeer beperkt vanwege het geringe belang. (corrigeer me maar als ik hier een slag naast sla, maar dit is wat ik begreep uit het procesrecht).
Nu ben ik daar zelf niet zo bang voor; In ieder geval heb ik nu een ontvangstbevestiging van mijn betwisting, dus deel ik hem bij deze.
Inderdaad zijn de beroepsmogelijkheden bij een vonnis van het kantongerecht beperkt. Onder de 1750 euro kun je niet in hoger beroep. Wel in cassatie overigens, onder bepaalde voorwaarden.
Mocht dit tot een rechtszaak komen, dan zou dit een mooie gelegenheid zijn voor onze crowd-fundings-intenties, als het dan nog nodig is... #Dingspiel
Hebben ze trouwens echt de hele aansluitleiding weggetrokken in jouw geval?
Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet