Bram-Bos schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:34:
Het lijkt er op dat @
tripax en @
corsat de proeftuin voor Stedin vormen? @
x-RaY99 en @
drielp kregen een andere behandeling, en bij @
Bokno, @
Stephanoff, @
kgkm, @
GreyusNomadicus, @
aking, @
yvonne222, @
aegis, @Verwijderd, @
hans449, @
peterpijpelink, @
TriLithium en @
Vanhetgasaf blijft het stil?
Misschien vergelijkbare strategie als bij Liander: daar zijn tot nu toe alleen @
Hans299 en @
Stoofie het 'haasje'. De
rest van de aangeschreven (een subset van alle Liander-tweakers) hoort nog niks van de aannemer.
Een paar maanden terug schreef de bedrijfsjurist in een reactie aan mij '....dat zich uit de optelsom van uitspraken van de Geschillencommissie en van de rechter vanzelf wel jurisprudentie zou vormen...'
Persoonlijk denk ik dat Liander nu daadwerkelijk gaat verwijderen om te kunnen factureren, misschien wel met de inschatting dat er in het verweer fouten worden gemaakt.
In incassoprocedures die daarop kunnen worden opgestart zijn, in tegenstelling tot bodemprocedures, de beroepsmogelijkheden zeer beperkt vanwege het geringe belang. (corrigeer me maar als ik hier een slag naast sla, maar dit is wat ik begreep uit het procesrecht).
Nu ben ik daar zelf niet zo bang voor; In ieder geval heb ik nu een ontvangstbevestiging van mijn betwisting, dus deel ik hem bij deze.
Daarom betwist ik zowel uw vordering als factuur.
Verwijzend naar eerdere correspondentie met Liander heb ik op 07-11-2018 de ATO opgezegd, ingaande 09-01-2019.
Liander heeft, stelselmatig en met omwegen, geweigerd mijn opzegging van de ATO per 09-01-2019 te effectueren, onder het onredelijk bezwarende beding dat ik eerst verwijdering van de gasaansluiting moest aanvragen.
Echter volgens de Algemene Voorwaarden 3.6 van Liander, heb ik de ATO rechtmatig en volgens de regels opgezegd.
Sinds 09-01-2019 heb ik daarom geen contractuele relatie meer met Liander.
Na opzegging van de ATO heb ik Liander in de gelegenheid gesteld binnen de opzegtermijn van tien dagen noodzakelijke handelingen uit te voeren.
Van deze gelegenheid heeft Liander geen gebruik gemaakt
Met herhaalde en misleidende pogingen heeft Liander daarentegen getracht mij te bewegen tot de aanvraag van verwijdering van de gasaansluiting, om zo een nieuwe titel voor een overeenkomst te bewerkstelligen.
De aansluiting zat mij echter niet in de weg en hoefde van mij niet te worden verwijderd.
Ik heb dit aan Liander laten weten en ben geen overeenkomst tot verwijdering van de aansluiting aangegaan.
Als ik geen overeenkomst ben aangegaan voor verwijdering van de gasaansluiting, dan ben ik Liander wettelijk niet verplicht te betalen.
De door Liander aangekondigde buitengerechtelijke incassokosten zal ik evenmin betalen.
Indien Liander vasthoudt aan deze betwiste vordering en factuur, verwacht ik een kopie van een door mij getekende opdracht, of anderszins gedane aanvraag. Onder behoud van mijn rechten.
De verkoop van producten of diensten mag volgens de wet niet misleidend of agressief zijn.
Naar mijn mening maakt Liander zich hier schuldig aan, ook in het licht van de voorgeschiedenis vanaf datum opzegging ATO.
Derhalve heb ik besloten een afschrift van deze betwisting ook te verwerken in een melding aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM); een en ander in een uitgebreidere motivering, met een beroep op de Wet Oneerlijke Handelspraktijken.
In verband met eerdere schendingen van de privacywet door Liander, met betrekking tot het delen van mijn persoonsgegevens, deel ik u tenslotte mee dat mijn persoonlijke gegevens in deze brief vertrouwelijk zijn en uitsluitend bedoeld voor deze betwisting. Dit betekent dat het u niet is toegestaan mijn gegevens te delen met derden, zonder voorafgaande toestemming van mij. Dit geldt ook voor mijn gegevens die ik eerder aan u heb verstrekt, onder andere bij de opzegging van de ATO.
Ik ontvang graag binnen twee weken een reactie van u.
Met vriendelijke groet,
Gasloos sinds 2018, zonnepanelen, infrarood verwarming, inductie en warm water: all-electric