Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 367 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ray schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:47:
[...]

Je moet niet alles geloven wat je op internet leest :9

zoals ik al schreef word er altijd door de verstrekker al hoger ingeschreven voor extra dekking voor eventuele achterstanden en kosten. Dus stel hypotheek is 200K dan zal de inschrijving in de meeste gevallen al 300K zijn.

Daarnaast kan je dus kiezen voor de eigen verhoogde inschrijving (waar ook weer 50% bij op komt)

er is (vrijwel) geen verstrekker die een tweede hypotheek achter een eerste die elders loopt wil. als dat al wel gebeurd komt er een flinke renteopslag op.

sommige woz kredieten kunnen wel lager uitvallen door de verhoogde inschrijving maar dat product is weinig gebruikt
Dus als ik je goed begrijp is het nadeel dat ik schetste (evt. 2e verstrekker) nihil, aangezien een 2e lening bij een andere verstrekker sowieso al een dure oplossing is.

Dus in dat geval zou het handiger zijn om inderdaad voor 100.000 extra te kiezen.

Stel over 10 jaar wil ik bij de Rabo een 2e lening afsluiten omdat ik ga verhuizen. Kijken ze dan ook nog naar het opstaande schuld vs hypotheekrecht?

Dus stel: hypotheekrecht 220.000, oorspronkelijke lening 220.000, openstaande schuld: 150.000.

Betekent dit dat ik dan nog 70.000 zou kunnen lenen? (dus ter grootte van het al afgeloste bedrag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hexta schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:50:
[...]

De vraag is niet of de VVE juridisch gezien een financiële bijdrage hoort te leveren. En de verzekeringspolis hebben we al een paar keer aangevraagd, maar nu pas ontvangen.
Ik probeer niet de schade in de schoenen van de VVE te schuiven. Al is het natuurlijk erg slecht dat bepaalde zaken niet verzekerd zijn, helemaal bij huizen uit 1932. Ik vraag hoe het zit met de onderzoeksplicht van de aannemer die een wc heeft geïnstalleerd op een kapotte standleiding.
Onderhoud en reparaties van een standleiding behoort gewoon door de vve betaald te worden. Als de VVE deze kosten niet afdekt door een verzekering moet de VVE het gewoon uit de kas betalen.

Waarom zou je dat niet doen, zo is het toch afgesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-10 07:27
Ik heb vorig jaar voor het eerst in m'n leven een huis gekocht en daarvoor een hypotheek afgesloten.

Nu zou ik graag in Jip en Janneke taal uitgelegd krijgen hoe het in zijn werk gaat wanneer ik een nieuw huis op het oog zou hebben, en op het punt zou staan om deze te kopen (laten we zeggen dat er een overeenkomst is bereikt over de prijs en dat ik ook voor mijn huidige huis al een koper heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Wolly schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:44:
[...]

Onderhoud en reparaties van een standleiding behoort gewoon door de vve betaald te worden. Als de VVE deze kosten niet afdekt door een verzekering moet de VVE het gewoon uit de kas betalen.

Waarom zou je dat niet doen, zo is het toch afgesproken?
De VVE is nog slapend. Er zit geen geld in kas. Wel is het een standleiding die ik met de onderbuurvrouw deel dus daar zullen de kosten mee gedeeld worden.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hexta schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:11:
[...]

De VVE is nog slapend. Er zit geen geld in kas. Wel is het een standleiding die ik met de onderbuurvrouw deel dus daar zullen de kosten mee gedeeld worden.
Als de VVE slapend is betekent dat nog steeds dat iedereen, conform de verdeelsleutel, mee moet betalen. Dus ook de buren naast je en niet alleen de onderbuurvrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Wolly schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:13:
[...]

Als de VVE slapend is betekent dat nog steeds dat iedereen, conform de verdeelsleutel, mee moet betalen. Dus ook de buren naast je en niet alleen de onderbuurvrouw.
Dat wist ik niet. Maar de standleiding gaat niet door de huizen van de buren, enkel door het huis van de onderbuurvrouw. Hoe kan ik (er van uitgaande dat je gelijk hebt) het beste uitzoeken (of aantonen) dat dit een VVE ding is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hexta schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:20:
[...]

Dat wist ik niet. Maar de standleiding gaat niet door de huizen van de buren, enkel door het huis van de onderbuurvrouw. Hoe kan ik (er van uitgaande dat je gelijk hebt) het beste uitzoeken (of aantonen) dat dit een VVE ding is?
Staat allemaal beschreven in je splitsingsakte en modelreglement.
Lees anders deze pagina eens https://www.nederlandvve....echter-afvoerleiding-vve/
Een ezelsbruggetje om de vraag te beantwoorden of een leiding privé of gemeenschappelijk is, is dat de verticale leidingen meestal gemeenschappelijk zijn, en de horizontale leidingen (vanaf de aansluiting op de verticale) doorgaans privé zijn. De kosten van de verticale leidingen komen dan voor rekening van de VvE, en van de horizontale voor rekening van de desbetreffende appartementseigenaar. - See more at: https://www.nederlandvve....vve/#sthash.oDJiF4hX.dpuf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

bartbh schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:28:
[...]
Dus als ik je goed begrijp is het nadeel dat ik schetste (evt. 2e verstrekker) nihil, aangezien een 2e lening bij een andere verstrekker sowieso al een dure oplossing is.

Dus in dat geval zou het handiger zijn om inderdaad voor 100.000 extra te kiezen.

Stel over 10 jaar wil ik bij de Rabo een 2e lening afsluiten omdat ik ga verhuizen. Kijken ze dan ook nog naar het opstaande schuld vs hypotheekrecht?

Dus stel: hypotheekrecht 220.000, oorspronkelijke lening 220.000, openstaande schuld: 150.000.

Betekent dit dat ik dan nog 70.000 zou kunnen lenen? (dus ter grootte van het al afgeloste bedrag)
Als je gaat verhuizen vervalt de eerst lening / inschrijving in zijn totaal (hypotheekrecht zit op je huidige woning) en kom je in een vergelijkbare keuze als nu terecht. Hiervoor maakt het dus niets uit wat je nu kiest.

De hogere inschrijving is een voordeel als je besluit te gaan verbouwen en dit geld onderhands wilt lenen, scheelt notaris kosten. Nadelen zijn er behoudens wat ik genoemd heb mijn inziens niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Tuurlijk, dom van mij. Hypotheekrecht zit op de (huidige) woning.

Dus blijft over: hoger inschrijven als we verwachten in de toekomst geld onderhands te willen lenen van de Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

bartbh schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:56:
Tuurlijk, dom van mij. Hypotheekrecht zit op de (huidige) woning.

Dus blijft over: hoger inschrijven als we verwachten in de toekomst geld onderhands te willen lenen van de Rabobank.
En als je dat nooit doet heb je er geen noemenswaardig nadeel aan.

zoals gezegd neem dan direct flink hoger bedrag. 30K lijkt nu wel veel maar stel dat je wel blijft wonen en over 10 jaar wilt verbouwen kan dat zo maar meer zijn en moet je alsnog naar de notaris. Dit is een veelgemaakte 'fout'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
En als je later wil bijlenen, kun je dan het bedrag dat je hebt afgelost bijlenen? (onderhands) Of dat juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

bartbh schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:15:
En als je later wil bijlenen, kun je dan het bedrag dat je hebt afgelost bijlenen? (onderhands) Of dat juist niet?
Bij sommige kan je een heropname doen binnen de inschrijving. Echter dan praat je vaak over daadwerkelijk afgesloten lening delen. een deel van bv 100k waar 20k op afgelost is staat nog actief. Dan zou je dat deel moeten splitsen in 80K met de oude rente en looptijd en weer een nieuw stuk van 20K moeten maken. Vraag is of de verstrekker hier in mee wil.

Juist om deze (omslachtige) ingrepen te vermijden schijf je hoger in.

let wel dat elke (onderhandse) opname gewoon weer een nieuw toetsmoment is met de voorwaarden en rente van dat moment!

maar dat heeft de rabo toch allemaal netjes uitgelegd? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 12-05-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Als dat allemaal zo duidelijk was uitgelegd dan had ik het hier niet hoeven vragen ;)

Dat het een nieuw toetsmoment is, dus dat je ook advies+afsluitkosten betaald was me al wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

als je werkelijk bij de rabo gaat financieren wees dan zo verstandig je orv elders te regelen. De premie is vaak wat lager en je betaalt geen 25 euro per jaar (750 euro per orv dus!) aan bijkomende kosten.

Ook is hun woonlasten product (opties en voorwaarden) niet super, en ook hier geld let op de terugkomende kosten mocht je wel bij hun sluiten!

[ Voor 33% gewijzigd door Ray op 12-05-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Zo slim was ik al. We gaan wel financieren bij de Rabo maar ORV hebben we ergens anders afgesloten en arbeidsongeschiktheid/werkloosheid sluiten we niet af. Maar niet verkeerd om dat nog eens te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ben mij ook een beetje aan het oriënteren op een nieuwe woning. De huidige hypotheek is 50:50 aflosvrij (grotendeels afgelost inmiddels) en spaar/belegging. Die laatste loopt nog niet zo hard maar uiteraard is er wel e.e.a. opgebouwd na 12 jaar.

Stel dat ik nu een nieuwe woning koop en de huidige hypotheek wil vervangen door een nieuwe. Hoe gaat dat dan met de spaar/belegging? Die wordt dan deels afgelost met het opgebouwde bedrag en de rest van het openstaande komt uit de verkoop van de huidige woning? De verkoop zal genoeg geld opleveren om het restant hypotheek af te betalen. Volgens mijn akte kan ik boetevrij geheel aflossen bij verkoop dus dat scheelt weer.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Een kennis is bezig met een huis te kopen. Hij heeft nog (veel te) weinig informatie ingewonnen, maar is toch bereid al een bod te gaan doen. Ik ga me er verder niet me bemoeien, maar volgens mij heeft "voorbehoud van financiering" ook zijn grenzen. Vraag, en ik overdrijf hem maar even:

Stel ik doe een bod voor 1 miljoen. Ik ga een hypotheek regelen, en die melden dan: U mag maximaal een ton.

Geldt het "voorbehoud van financiering" dan? Of kan een koper aandragen dat het sowieso een kansloze excercitie was en toch schade claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:56
PWM schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:08:
Een kennis is bezig met een huis te kopen. Hij heeft nog (veel te) weinig informatie ingewonnen, maar is toch bereid al een bod te gaan doen. Ik ga me er verder niet me bemoeien, maar volgens mij heeft "voorbehoud van financiering" ook zijn grenzen. Vraag, en ik overdrijf hem maar even:

Stel ik doe een bod voor 1 miljoen. Ik ga een hypotheek regelen, en die melden dan: U mag maximaal een ton.

Geldt het "voorbehoud van financiering" dan? Of kan een koper aandragen dat het sowieso een kansloze excercitie was en toch schade claimen?
Als jij in een koopcontract afspreekt met de verkoper dat de koop ontbonden kan worden wanneer je als koper geen hypotheek van X euro's tegen Y voorwaarden kan krijgen en afspreekt dat 1 afwijzing voldoende is dan kan dat gewoon ja. Je kennis is dan echter wel geld (en tijd) kwijt aan zijn/haar hypotheekadviseur, dus of je er nu zo veel aan hebt?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 18:22
los van het feit dat je een kansloos figuur bent als je een miljoen biedt en nog geen ton kan lenen. Hier in het dorp liep er ook een rond die allerlei huizen bezichtigde en dan een bod deed wat vervolgens nooit rond kwam, hij was failliet, dikke BKR's etc, dus die kreeg in zijn leven nooit meer een hypotheek of zo. Op een gegeven moment wisten alle makelaars wat voor figuur hij was en werd hij standaard genegeerd als hij weer eens belde voor een bezichtiging :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:29
Het ligt er natuurlijk aan hoe dat voorbehoud opgeschreven is in de koopakte. Er staat ook precies in waar je aan moet voldoen als je je wil beroepen op deze voorwaarde.

Voorbeeldje:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

In mijn geval wist ik al vrijwel zeker dat ik geen NHG kreeg, dus in theorie had ik me daar op kunnen beroepen.

Je kunt dus ontbinden als je een te lage hypotheek kunt krijgen, maar je moet wel zelf aantonen dat je er moeite voor gedaan hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door exponential op 13-05-2016 15:52 . Reden: enters weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zal nog eens kijken of ik wat verstand in degene kan praten.

We zijn zelf ook bezig met een nieuw huis. Is wel een enorm dillema waar we in zitten. We hebben besloten toen onze eerste kwam, dat mijn vrouw zou stoppen met werken tot hij naar school ging. De tweede is er nu, en over 2 jaar gaat die naar school. Dan gaat ze weer werken.

Ik kan dus maar op alleen mijn salaris een huis kopen. Echter, de rente is zo laag, dat we wellicht toch niet willen wachten. Ik wil maximaal 550k uitgeven, wat in onze buurt zo'n 125m2 oplevert, als je wat gelul hebt. Staan als wel bovenaan de optielijst voor een mooie 2 onder 1 kap woning.

Dat word de markt en rente goed in de gaten houden de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Antwoord van NHG gehad, en inderdaad zoals ik al vemoedde is de aankoop van grond tegelijkertijd met de aankoop van een woning op diezelfde grond niet te zien als een aparte transactie.
Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat je het recht op erfpacht pas verkrijgt als je de woning verkrijgt, dus dan is de woningtransactie onlosmakelijk verbonden met de grond.

Voor de duidelijkheid het antwoord dat ik van NHG heb gehad:
De kosten van de aankoop/ afkoop erfpacht vallen voor NHG binnen de kosten van verkrijging.
Dit houdt in dat deze kosten ook binnen de € 231.132,- moeten vallen. Eigenmiddelen hebben hier helaas geen invloed op.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:05

Sport_Life

Solvitur ambulando

Pff alweer een huis dat we leuk vinden dat met een week is verkocht. Ik geef het op en ga wel extra aflossen de komende jaren totdat de markt weer enigszins "gezond" is. We kochten ons appartement 5 jaar geleden in dezelfde wijk waar we nu ook zoeken, toen waren we de enige geïnteresseerde en konden zelfs nog best wat van de prijs afkrijgen. Helaas wel de rente 10jr vastgezet.. Nu ben je bij elk huis met 30 anderen waarvan er altijd gekken tussen zitten die flink (!!) boven de vraagprijs gaan bieden.

Is dat in iedere regio zo of alleen de grote steden?

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 17-05-2016 11:18 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-10 16:22
Waar ben je aan het zoeken? In Utrecht is het niet heel erg fijn als koper.. Tijd voor een aankoopmakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

El_V schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:52:
Waar ben je aan het zoeken? In Utrecht is het niet heel erg fijn als koper.. Tijd voor een aankoopmakelaar.
Dit is Den Haag (nabij centrum). En we hebben een aankoop/verkoop makelaar welke ook aangeeft dat we obv funda maar eens wat moeten uitzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 17-05-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:32

Fiber

Beaches are for storming.

Wellicht toch je zoekgebied wat ruimer maken... (Hoewel dat op bijvoorbeeld sociaal gebied vaak niet fijn is.)

[ Voor 40% gewijzigd door Fiber op 17-05-2016 12:55 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30
Ook maar eens melden hier. Ons huidige huis is binnen een week verkocht en we zijn nu in onderhandeling over een nieuw huis. De verkopend makelaar laat er alleen standaard steeds 2/3 dagen tussen zitten voordat hij een reactie geeft op ons bod. Blijft leuk die psychologische trucjes die ze met je spelen. Afgelopen donderdag een tegenbod gedaan, dus hoop vandaag een reactie te ontvangen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Waarom is het een "trucje"?

Dag 1: DeOS doet een bod. De verkopend makelaar neemt het aan en probeert de verkopers te informeren. Dat kan even duren en de verkoper zegt er 's avonds met z'n vrouw over te willen spreken.
Dag 2: Verkoper geeft reactie aan makelaar. Echter de secretaresse neemt op en legt een notitie op het bureau.
Dag 3: Makelaar vindt de notitie en belt DeOS op met het antwoord.

Zo werkt het gewoon. Dat is geen "trucje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Fiber schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:53:
Wellicht toch je zoekgebied wat ruimer maken... (Hoewel dat op bijvoorbeeld sociaal gebied vaak niet fijn is.)
Klopt, helaas is het zoekgebied enigszins beperkt in de stad. Veel mensen wijken al uit naar Voorburg bv. Waardoor de huizenprijzen daar bijna net zo hoog zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Straks moet je nog naar Zoetermeer of zo... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 22:30
HuHu schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:12:
Waarom is het een "trucje"?

Dag 1: DeOS doet een bod. De verkopend makelaar neemt het aan en probeert de verkopers te informeren. Dat kan even duren en de verkoper zegt er 's avonds met z'n vrouw over te willen spreken.
Dag 2: Verkoper geeft reactie aan makelaar. Echter de secretaresse neemt op en legt een notitie op het bureau.
Dag 3: Makelaar vindt de notitie en belt DeOS op met het antwoord.

Zo werkt het gewoon. Dat is geen "trucje".
Omdat deze makelaar hier om bekend staat. Eentje van de oude stempel die consequent later reageert dan afgesproken. Dit wordt veel vaker toepast hoor. Maar goed, we wachten rustig af O-) .

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Bij ons ging het soms een dag of 2 overheen voordat ze een tegen bod deden. En dat ging 2-3 keer toen maar gewoon in het midden gaan zitten omdat we daar toch heen gingen. De verkopers wilde gewoon snel antwoord en weten waar ze aan toe zijn. Dus tja truc nee maar je kan het wel soms er voor gebruiken iets te rekken / voelen hoe graag iemand de woning wilt. Of het is een luie makelaar zoals die van de verkopers bij ons is het huis verkocht gaat alles op super traag.

Maar goed hypotheek aanvraag laatste spullen bij de tussen persoon zo even bellen om te kijken of het compleet is en dan kan de aanvraag er uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

DeOS schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:22:
[...]

Omdat deze makelaar hier om bekend staat. Eentje van de oude stempel die consequent later reageert dan afgesproken. Dit wordt veel vaker toepast hoor. Maar goed, we wachten rustig af O-) .
Dat kan idd véél beter, zeker als aan- en verkoopmakelaar elkaar goed kennen :P
Als ik alleen in kantoortijden reken is het bieden hier in 2 dagen rond gekomen bij deze koop, en bij de afgelopen verkoop ook slechts een dag of 3.

Voor mijn eigen situatie zit ik even te spelen met de datum dat wij de nieuwe sleutels hopen te gaan krijgen. We hebben bewust een aardig lange periode gevraagd (2 januari), omdat wij straks dubbele lasten gaan hebben t/m mei en we in december niet veel verwachten te gaan klussen (want feestdagen, en genoeg verbouwwerk dat uitbesteed moet gaan worden).
Dan komen we alleen wel tegen het probleem aan dat er tijdens de jaarwisseling een smak aan eigen geld nog steeds op de bankrekening staat. Even grof gerekend zijn we daar evenveel voor kwijt aan belasting als een maandlast voor de nieuwe hypotheek, dus het is allemaal een beetje 50/50.
Ik denk wel dat het goedkoper is om per januari over te gaan, maar het zal tientjeswerk zijn. Het enige nadeel is nu de geldigheidsduur van hypotheekoffertes.

Dat wordt dus even goed nadenken wat we gaan doen wbt voorbehoudsperiode, wanneer we gaan beginnen met offertes aanvragen en wanneer we het écht rond moeten gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Fiber schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:17:
Straks moet je nog naar Zoetermeer of zo... ;)
Daar gaat Zoetermeer wel van profiteren, net zoals Rijswijk en Leidschendam. Een (kleine) eengezinswoning in Den Haag/Voorburg gaat al richting de 400/500k, als daar jaarlijks 5-7% bij komt wordt dat onbetaalbaar (uitgaande van loonstijging ca 2-3%).

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 17-05-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Pathogen schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:07:
[...]

Dan komen we alleen wel tegen het probleem aan dat er tijdens de jaarwisseling een smak aan eigen geld nog steeds op de bankrekening staat.
Als het geld op 2 januari op de rekening van de notaris moet staan is het toch helemaal niet vreemd om half / eind december het geld over te maken?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:29
naitsoezn schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:11:
[...]

Als het geld op 2 januari op de rekening van de notaris moet staan is het toch helemaal niet vreemd om half / eind december het geld over te maken?
Voor de belasting maakt het niet uit waar je geld staat. Het staat op de derden rekening van de notaris, dus zolang je akte niet gepasseerd is moet je het nog steeds bij je vermogen optellen. Anders zou je op 31 dec ook even alles in een oude sok kunnen stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-10 15:37
Gestart met de zoektocht naar een eerste huis in Den Bosch en een eerste oriënterend gesprek gevoerd met een aankoopmakelaar met ervaring en een goed netwerk in die regio. De tarieven zijn 1250 + 10% van onderhandelingresultaat (minimum van 500) zonder zoeken, bij zoeken 1500 + 10% van onderhandelingresultaat (minimum 750). Bij meerdere bieders en of inschrijving komt er 500 bij het tarief op en naast 10% geen minimum bedrag voor onderhandelingsresultaat. Allemaal ex BTW.

Zijn dit redelijke tarieven? Heb hier nog matig inzicht in.

Partijen als de onderhandelmakelaar.nl bieden hebben basistarief van 665 + 10% en totaal minimaal 995. Ex BTW. Aanzienlijk lager, maar zijn dat partijen waar je zaken mee wil doen?

Edit: Wat is jullie mening eigenlijk over het inschakelen van een aankoopmakelaar? Wij neigen er wel naar ivm een zeer gewilde plaats en snel verkochte huizen + met 2 fulltime banen weinig tijd om alles te gaan uitzoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door RevQ op 18-05-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:19
Vraagje, er is zojuist een huis op Funda verscheven wat precies aansluit bij onze wensen. Verkoper heeft het huis nooit bewoond (handelaar/erfenis?). Er is een open huis gepland voor volgende week, en het ziet er naar uit dat het een biedingsronde gaat worden. Is er iets wat wij nu kunnen doen om dit voor te zijn? Proberen een eerdere bezichtiging te regelen? Direct de vraagprijs bieden? We hebben eerder op huizen geboden in een biedingsronde, en het is uiteraard iets wat we liever vermijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Een verstandige makelaar negeert jouw pogingen...

Niet gek laten maken door vraagprijs en het feit dat het een biedingenronde wordt. Gewoon je maximale prijs bepalen en dat bod indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-10 14:48
DRAFTER86 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 07:57:
Vraagje, er is zojuist een huis op Funda verscheven wat precies aansluit bij onze wensen. Verkoper heeft het huis nooit bewoond (handelaar/erfenis?). Er is een open huis gepland voor volgende week, en het ziet er naar uit dat het een biedingsronde gaat worden. Is er iets wat wij nu kunnen doen om dit voor te zijn? Proberen een eerdere bezichtiging te regelen? Direct de vraagprijs bieden? We hebben eerder op huizen geboden in een biedingsronde, en het is uiteraard iets wat we liever vermijden :)
De enige manier waarop je een makelaar kan overtuigen is als je meer biedt dan een biedingsronde zou opbrengen. Het beste advies werd al gegeven door DopdeDouwer, je moet je vooral niet gek laten maken, bieden wat jij het huis waard vindt en meer niet. Deze gedachte is precies waar de makelaars op uit zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-10 20:01

murphsy

Product Monkey

Wij hebben ook weer eens kanshebber op het oog. Vandaag bezichtigen. In een dorp net buiten het stadje waar we eigenlijk zoeken. Maak me daarom wel wat zorgen om de waardevastheid. Al is het een duur dorp.

Inmiddels een jaar geleden sinds mijn hypotheek gesprekken. Afsluiten bij onze vaste bank, ING, lijkt me nog steeds het makkelijkste. Of zijn er inmiddels echt fors betere alternatieven? (230k, nhg, eerste huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

naitsoezn schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:11:
[...]

exponential schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:29:
[...]

Voor de belasting maakt het niet uit waar je geld staat. Het staat op de derden rekening van de notaris, dus zolang je akte niet gepasseerd is moet je het nog steeds bij je vermogen optellen. Anders zou je op 31 dec ook even alles in een oude sok kunnen stoppen...
Correct, had ik al opgezocht. Het geld is nooit van de notaris, en pas van de verkopers danwel de schuldeisers van de verkopers wanneer de overdracht is voltooid,

We hebben wel het plan om een aantal zaken zoals zonnepanelen etc in december te bestellen, dat scheelt toch weer iets in de belastingdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik weet niet precies hoe het zit, maar mijns inziens is na het verlopen van alle ontbindende voorwaarden de 10 % waarborgsom van de verkopers. Dus die zou ik niet opgeven (dat moeten de verkopers doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10 22:44
Wij hebben een oogje op een nieuwbouw project met ongeveer 20 voor ons betaalbare woningen waar we graag een optie op 1 of 2 woningen nemen.

A.S. Zaterdag is er een infodag.

Tips om bovenaan de optielijst te komen staan? Is het mogelijk om een optie op meerdere woningen te nemen?

[ Voor 20% gewijzigd door Fornoo op 18-05-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 25-10 17:18

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Fornoo schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:50:
Wij hebben een oogje op een nieuwbouw project met ongeveer 20 voor ons betaalbare woningen waar we graag een optie op 1 of 2 woningen nemen.

Tips om bovenaan de optielijst te komen staan? Is het mogelijk om een optie op meerdere woningen te nemen?
Hangt er vanaf, ga naar de infodag en daar houden ze meestal een praatje hoe het in zijn werk gaat.

Kan zijn loting of loting op volgorde o.i.d. Meestal dan de volgende dag bellen/langskomen om een afspraak te maken en dan kan je direct aangeven of je interesse hebt in welke objecten.

Bij het project waar wij inmiddels in zitten ging het op volgorde van bellen en dat was best een drukte (ook deels onverwachts voor de makelaar)
Vanaf 8:30 kunnen bellen en uiteindelijk 8:31 erdoor gekomen en dan alsnog 1 van de laatste zijn 8)7. (zelfs extra blok bijgekomen in de verkoop) en er bleken mensen al om 7:00 voor de deur te staan.

in ieder geval succes. :X

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10 22:44
Dat vrees ik ook een beetje, de woningmarkt is hier net als voor 2008, als een dolle.

In ieder geval vroeg voor de deur staan zaterdag dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10 14:34

Saffie_time

Why use this? 42!

RevQ schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 22:41:
Gestart met de zoektocht naar een eerste huis in Den Bosch en een eerste oriënterend gesprek gevoerd met een aankoopmakelaar met ervaring en een goed netwerk in die regio. De tarieven zijn 1250 + 10% van onderhandelingresultaat (minimum van 500) zonder zoeken, bij zoeken 1500 + 10% van onderhandelingresultaat (minimum 750). Bij meerdere bieders en of inschrijving komt er 500 bij het tarief op en naast 10% geen minimum bedrag voor onderhandelingsresultaat. Allemaal ex BTW.

Zijn dit redelijke tarieven? Heb hier nog matig inzicht in.

Partijen als de onderhandelmakelaar.nl bieden hebben basistarief van 665 + 10% en totaal minimaal 995. Ex BTW. Aanzienlijk lager, maar zijn dat partijen waar je zaken mee wil doen?

Edit: Wat is jullie mening eigenlijk over het inschakelen van een aankoopmakelaar? Wij neigen er wel naar ivm een zeer gewilde plaats en snel verkochte huizen + met 2 fulltime banen weinig tijd om alles te gaan uitzoeken.
Den Bosch is toch niet meer zo overspannen op dit moment qua markt?
Tenzij je in een heel specifiek stuk wil zitten.
Ik zou eerst eens zelf gaan kijken of je het niet alleen aan kan.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:52
Fornoo schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:50:

Bij een nieuwbouwproject (waar wij achteraf gelukkig uitgeloot werden) werd ons tussen neus en lippen door de volgende zaken vermeld:
- Het niet hebben of nog moeten verkopen van een koopwoning (financieringsvoorbehoud)
- Bij de inschrijving aangeven wat je aan meerwerk wil (meer = beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-10 22:14

Sebastiaan

....

Pathogen schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:10:
Antwoord van NHG gehad, en inderdaad zoals ik al vemoedde is de aankoop van grond tegelijkertijd met de aankoop van een woning op diezelfde grond niet te zien als een aparte transactie.
Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat je het recht op erfpacht pas verkrijgt als je de woning verkrijgt, dus dan is de woningtransactie onlosmakelijk verbonden met de grond.

Voor de duidelijkheid het antwoord dat ik van NHG heb gehad:

[...]
En geen optie om de woning met erfpacht te kopen en dan pas na de aankoop de afkoop/aankoop verder te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 25-10 09:39
Gisteren eindelijk de datum van het passeren vernomen van de Notaris. Mijn vriendin en ik kunnen ons 28 juli eigenaar noemen van een hoekwoning op 5 minuten afstand van het centrum van Tilburg. Ik zal nog een korte opsomming gaan maken van wat ik allemaal tegen het lijf ben gelopen.

Tijdens het hele traject heb ik alleen last gehad van de taxatie van de woning :/
De taxatie hebben wij laten verlopen via Maatwerk aangezien vrienden van mij hier zeer positief over waren. Helaas was de eerste taxateur ziek op de dag van taxatie en er moest een nieuw moment afgesproken worden. Om de snelheid erin te houden werd er door Maatwerk besloten om een ander persoon in te schakelen en helaas heeft dit voor +/- 3 weken vertraging gezorgd.

Mocht er dus iemand zijn of haar huis laten taxeren via Maatwerk, ze zijn vriendelijk en snel in reageren maar je moet ze wel echt achterna zitten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
murphsy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:29:
Wij hebben ook weer eens kanshebber op het oog. Vandaag bezichtigen. In een dorp net buiten het stadje waar we eigenlijk zoeken. Maak me daarom wel wat zorgen om de waardevastheid. Al is het een duur dorp.

Inmiddels een jaar geleden sinds mijn hypotheek gesprekken. Afsluiten bij onze vaste bank, ING, lijkt me nog steeds het makkelijkste. Of zijn er inmiddels echt fors betere alternatieven? (230k, nhg, eerste huis)
Altijd checken wat de mogelijk heden zijn ING kan goedkoper zijn natuurlijk maar er is veel meer dan ING.

Check deze site even en vul je info in https://onor.nl/hypotheek dan kan je gelijk zien wat ook de tussen personen waaarschijnlijk zien en dan weet je of het de beste keuze voor jouw is misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Sebastiaan schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:57:
[...]

En geen optie om de woning met erfpacht te kopen en dan pas na de aankoop de afkoop/aankoop verder te regelen?
Nee, dat is geen optie omdat:
- hypotheekverstrekkers je nee verkopen als de erfpachtovereenkomst binnenkort (minder dan de helft van de beoogde looptijd, dus <15 jaar) afloopt
- er dus gekozen moet worden voor aankoop grond óf aangaan nieuwe eeuwigdurende erfpachtovereenkomst
- het openbreken en aankopen van de grond ná het aangaan van een eeuwigdurende erfpachtovereenkomst een heel stuk duurder is dan het aanbod dat we nu gaan krijgen (zeg maar 55-60.000 ipv 35.000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:34

Galois

1811 - 1832

Pathogen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:33:
[...]

[...]

Correct, had ik al opgezocht. Het geld is nooit van de notaris, en pas van de verkopers danwel de schuldeisers van de verkopers wanneer de overdracht is voltooid,

We hebben wel het plan om een aantal zaken zoals zonnepanelen etc in december te bestellen, dat scheelt toch weer iets in de belastingdruk.
Heb ik enkele jaren geleden ook mee te maken gehad. Overdracht was toen 20 januari.

Ik heb toen met de belastingdienst contact gehad en ze noemden dit een 'grijs gebied'.

Hij vergeleek het toen met een aanbetaling voor een auto. Officieel ben je pas eigenaar bij overschrijven op naam. Maar met dit soort dingen deden ze niets. Hij adviseerde mij zelfs om het voor 1 januari over te maken om minder vermogensrendementsheffing te hoeven betalen het jaar daarop.
Het zou pas een probleem zijn als de overdracht pas enkele maanden later zou zijn.

(uiteindelijk niet gedaan door omstandigheden)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hm, dan gaan we het gewoon proberen niet aan te geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:46
Bij het kopen van huis loop je ook al snel tegen de vaak verplichte Opstalverzekering aan.
Hoe maken jullie een keuze in een degelijke verzekeraar/verzekering?
Waar moet je op letten?
Verzekeraars zijn over het algemeen erg goed met het innen maar als het om uitbetalen gaat...

Zelf raadpleegde ik o.a. Independer waar verzekeraars een cijfers krijgen. De uitkomst is wat mij betreft een wassenneus. Er wordt gevraagd een cijfer te geven na het afsliuten van een verzekering. Maar het wordt natuurlijk pas interessant als je schade hebt.

Alle tips of vergelijkingssites zijn wat mij betreft welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wie is er een beetje bekend in Apeldoorn?
Dat is nu op het lijstje gekomen vanwege werk partner en omslachtige OV verbinding vanuit Nijmegen.

Wensen: beetje veilige rustige wijk en kindvriendelijk met oog op toekomst. Op fietsafstand van centrale station -> Utrecht en vrij vlot de A1, A50 op is ook handig. Glasvezelwijk is een pre. Budget ca 300-350, daar koop je in Apeldoorn een stuk meer huis voor dan in Utrecht, Amersfoort of Nijmegen waar we aan het kijken waren, Arnhem is een no go.

Locatie: ten westen van station/ binnenstad. Al gevonden: Orden, Sprengen, Spainkbos. Ten zuiden van het spoor ziet er wat minder uit. Parken ook mooi, maar erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Asprine schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:37:
Bij het kopen van huis loop je ook al snel tegen de vaak verplichte Opstalverzekering aan.
Hoe maken jullie een keuze in een degelijke verzekeraar/verzekering?
Waar moet je op letten?
Verzekeraars zijn over het algemeen erg goed met het innen maar als het om uitbetalen gaat...

Zelf raadpleegde ik o.a. Independer waar verzekeraars een cijfers krijgen. De uitkomst is wat mij betreft een wassenneus. Er wordt gevraagd een cijfer te geven na het afsliuten van een verzekering. Maar het wordt natuurlijk pas interessant als je schade hebt.

Alle tips of vergelijkingssites zijn wat mij betreft welkom.
Het is lastig te bepalen welke verzekeraars goed zijn omdat je dat pas echt als je een issue heb.

Moet zeggen we hadden een issue met ons huis en we hadden verzekerd via ING en dat ging best prima. Alleen het nieuwe huis kunnen we niet verzekeren bij de ING omdat het huis te oud is. (teveel hout dus verzekeren we het niet alleen makkelijke objecten) dus overgestapt op Unive waarbij ik al zo veel jaren verzekeren daar heb lopen auto ziektekosten etc eigenlijk best betaalbaar en nooit problemen met uitbetalen of oplossen van issues.

Voor mij altijd goede ervaring met Unive en ING (alleen als je een makkelijke woning heb zoals veel beton en weinig hout bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
Saffie_time schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:43:
[...]

Den Bosch is toch niet meer zo overspannen op dit moment qua markt?
Tenzij je in een heel specifiek stuk wil zitten.
Ik zou eerst eens zelf gaan kijken of je het niet alleen aan kan.
Wensen zijn wel in de klasse die iedereen wil, laatste perfecte huis wat te koop stond is boven de vraagprijs gegaan. Dus wat wij zoeken in Den Bosch is niet overspannen maar wel gespannen. De aankoopmakelaar is voor ons ook vooral tijdsbesparing, alleen vallen de kosten nog niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

RevQ schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:20:
[...]

Wensen zijn wel in de klasse die iedereen wil
Welke zijn dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 19:58
MeZZiN schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:32:
[...]

Altijd checken wat de mogelijk heden zijn ING kan goedkoper zijn natuurlijk maar er is veel meer dan ING.

Check deze site even en vul je info in https://onor.nl/hypotheek dan kan je gelijk zien wat ook de tussen personen waaarschijnlijk zien en dan weet je of het de beste keuze voor jouw is misschien.
Thanks, die site kende ik nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
300k, niet klussen,3 kamers, keuken en badkamer bij de tijd, rondom centrum maar niet erin ivm auto voor de deur en tuin(tje).

Is een bedrag van 2000-3000 euro voor een aankoopmakelaar incl btw overigens gemiddeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17
sambalbaj schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:40:
Wie is er een beetje bekend in Apeldoorn?
Dat is nu op het lijstje gekomen vanwege werk partner en omslachtige OV verbinding vanuit Nijmegen.

Wensen: beetje veilige rustige wijk en kindvriendelijk met oog op toekomst. Op fietsafstand van centrale station -> Utrecht en vrij vlot de A1, A50 op is ook handig. Glasvezelwijk is een pre. Budget ca 300-350, daar koop je in Apeldoorn een stuk meer huis voor dan in Utrecht, Amersfoort of Nijmegen waar we aan het kijken waren, Arnhem is een no go.

Locatie: ten westen van station/ binnenstad. Al gevonden: Orden, Sprengen, Spainkbos. Ten zuiden van het spoor ziet er wat minder uit. Parken ook mooi, maar erg duur.
PM mij maar. Zoek iets in de dezelfde prijsklasse. Woon er verder me hele leven al. Orden wil je niet wonen. Kijk js naar wijken zoals Osseveld, Woudhuis of wat verder, Zuidbroek. Kijk zelf voornamelijk rond om het centrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Gisteren de officiele eerste paal dag gehad van onze nieuwbouwwoning na het tekenen voor onze keuken.

2 blokken tegenover elkaar waarbij ik erg blij ben met de buren, directe buren helaas niet gezien maar de rest van het blok is d:)b.
We werden er bij de borrel met het hele blok als laatste uit geveegd omdat we lekker aan het keuvelen waren over inrichtingen, extra werk, tuinen (samen inkopen voor kostenbesparing etc) en buurt BBQ's _/-\o_.

Bouw lijkt nu allemaal al voorspoedig te gaan eerste instantie was het eind juni beginnen en juni 2017 erin, nu zijn ze al een 2-3 weken bezig en spreken ze qua snelheid eerder over 9 maanden.
* Rubman verwacht een eng strenge winter zodat het alsnog later wordt maar hoop is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17
Rubman schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 06:16:
Gisteren de officiele eerste paal dag gehad van onze nieuwbouwwoning na het tekenen voor onze keuken.

2 blokken tegenover elkaar waarbij ik erg blij ben met de buren, directe buren helaas niet gezien maar de rest van het blok is d:)b.
We werden er bij de borrel met het hele blok als laatste uit geveegd omdat we lekker aan het keuvelen waren over inrichtingen, extra werk, tuinen (samen inkopen voor kostenbesparing etc) en buurt BBQ's _/-\o_.

Bouw lijkt nu allemaal al voorspoedig te gaan eerste instantie was het eind juni beginnen en juni 2017 erin, nu zijn ze al een 2-3 weken bezig en spreken ze qua snelheid eerder over 9 maanden.
* Rubman verwacht een eng strenge winter zodat het alsnog later wordt maar hoop is er.
Klinkt heel goed! Ben jaloers :+ Wacht al een tijdje op een heel mooi nieuwbouw project, hopelijk eind van het jaar wat meer nieuws. Ik ben sowieso pitmaster voor de BBQ :P

Was van het weekend bij een vriend die zijn hele nieuwbouw woning laat sturen, erg erg mooi zo'n strakke afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-10 08:49
Eindelijk hebben wij ook het koopcontract mogen tekenen voor een nieuwbouwwoning.

Enige waar ik nog twijfels over heb is de manier waarop een optie uitgevoerd gaat worden, wellicht dat jullie hier een tip over hebben...

Wij hebben namelijk de optie om een houten berging om te bouwen tot garage (halfsteens met kantelpoort).
Nu zijn wij hier zeker in geïnteresseerd, echter geeft de projectontwikkelaar aan dat wij dit dan wel met de gemeente moeten regelen. Is dit niet vreemd? Dient de projectontwikkelaar dit niet gewoon te regelen, aangezien hij hier ook voor betaald krijgt?

Ben voornemens om hierover te onderhandelen met de projectontwikkelaar, maar wil wel eerst weten of dit normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-10 16:36
Een en ander verplaatst naar: Huis verhuren onder de leegstandswet Dat heeft weinig te maken met het aanschaffen van een woning.

[ Voor 72% gewijzigd door Señor Sjon op 23-05-2016 16:04 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Even een ontopic vraagje dan maar weer:

Ik wil straks een hypotheek gaan nemen ver onder mijn maximum, dus ik verwacht dat er geen enkel probleem zal zijn om een offerte te krijgen en de boel af te sluiten.
Nu hebben we een datum van overdracht die pakweg 6 maanden na het tekenen van de koopovereenkomst zal gaan liggen, wat op zich dus niet heel handig is gezien de meeste verstrekkers een offertegeldigheid van 3 maanden hanteren.
Bereidstellingsprovisie is met de huidige rentestanden niet erg interessant om te betalen imho.

Wat zouden jullie doen?
- Gewoon nog 3 maanden wachten met een hypotheek afsluiten
- Nu een offerte aanvragen, die naast je neerleggen en over 3 maanden nogmaals een offerte aanvragen, zodat je bijna 100% zeker bent dat je uberhaupt de hypotheek krijgt
- Proberen in je voorbehoud op te nemen dat je nog 5 maanden hebt om de financiering rond te krijgen

Dat laatste lijkt me een érg lange termijn om je voorbehoud vast te leggen.

Laatste puntje van detail, ik ben sinds kort (lees: vorige week) in dienst met een jaarcontract, voorheen gedetacheerd, maar ik heb geen proeftijd gezien ik ben overgenomen. Ik had gelezen dat in ieder geval MUNT goed kan mieren over proeftijd, dus dan is 3 maanden wachten wellicht ook de makkelijkste weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliene
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-10 22:25
Pathogen schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:24:
Even een ontopic vraagje dan maar weer:

Ik wil straks een hypotheek gaan nemen ver onder mijn maximum, dus ik verwacht dat er geen enkel probleem zal zijn om een offerte te krijgen en de boel af te sluiten.
Nu hebben we een datum van overdracht die pakweg 6 maanden na het tekenen van de koopovereenkomst zal gaan liggen, wat op zich dus niet heel handig is gezien de meeste verstrekkers een offertegeldigheid van 3 maanden hanteren.
Bereidstellingsprovisie is met de huidige rentestanden niet erg interessant om te betalen imho.

Wat zouden jullie doen?
- Gewoon nog 3 maanden wachten met een hypotheek afsluiten
- Nu een offerte aanvragen, die naast je neerleggen en over 3 maanden nogmaals een offerte aanvragen, zodat je bijna 100% zeker bent dat je uberhaupt de hypotheek krijgt
- Proberen in je voorbehoud op te nemen dat je nog 5 maanden hebt om de financiering rond te krijgen

Dat laatste lijkt me een érg lange termijn om je voorbehoud vast te leggen.

Laatste puntje van detail, ik ben sinds kort (lees: vorige week) in dienst met een jaarcontract, voorheen gedetacheerd, maar ik heb geen proeftijd gezien ik ben overgenomen. Ik had gelezen dat in ieder geval MUNT goed kan mieren over proeftijd, dus dan is 3 maanden wachten wellicht ook de makkelijkste weg.
Wij hebben hetzelfde (ook redelijk wat eigen geld) en hebben er voor gekozen om nog een paar maanden te wachten. We willen graag bij de ING afsluiten, en daar stellen ze de rente ook niet meer naar beneden bij mocht deze nog lager worden (wat intussen ook al gebeurd is). Het is wel een risico, want het voorbehoud van financiering is nu al afgelopen. Maar we vonden het wel een soort van verantwoord risico. Alleen als we allebei onze baan kwijt raken in de tussentijd kunnen we geen hypotheek meer krijgen.

Het is wel zo dat de verlengingskosten aftrekbaar zijn, bij ons ging het dan uiteindelijk om zo'n 600 euro. Ik kan je nu nog niet vertellen hoe het is afgelopen, want we hebben nog geen offerte aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Hier een update betreffende de standleiding. We hebben contact opgenomen met 2 loodgieters, die hebben bevestigd dat de aannemer had moeten controleren of de standleiding verder in goede staat was voor er een wc op aan te sluiten, en 2 advocaten die gespecialiseerd zijn in bouwrecht. Die hebben ons aangeraden de rest van het geld niet te betalen aan de aannemer, en hem in gebreke te stellen voor de schade bij de onderbuurvrouw en het niet nakomen van contractuele verplichtingen (WC die niet werkt).

We hebben een reactie. Via app; "je moet je schamen voor deze actie" etc. Gevolgd door een blokkering op whatsapp. Nu maar wachten tot zijn verzekering contact met ons opneemt denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 18:22
bevestiging dat je de juiste beslissing nam: zo'n reactie bevestigd eigenlijk dat ie wel weet dat hij het niet goed gedaan heeft. Als hij je blokkeert wil hij blijkbaar niet meer met je praten, heb je geen andere keuze dan de verzekering en/of advocaat.

Ik ben benieuwd, sterkte!!

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Phoe he,

Vorig jaar hebben wij een nieuwbouwwoning gekocht... Na ruim een jaar wachten kwam twee maanden geleden het bericht dat er eindelijk gebouwd gaat worden... een maand gelden meteen een afspraak met de notaris gemaakt om te passeren.. die afspraak zou morgen zijn.

Omdat wij maar niets hoorden gisterenochtend meteen gebeld... Om een lang verhaal kort te maken: de notaris zegt de afspraak af omdat de stukken niet compleet zijn: een strook op ons perceel is nog van de gemeente en dus kan de notaris de afspraak om te tekenen niet door laten gaan, omdat er niet iets verkocht kan worden wat niet van hun is...

Projectontwikkelaar reageert traag of nauwelijks... bellen niet terug ed. Per 1 juni zou er bouwrente betaald moeten worden... ziet er naar uit dat we dat niet halen. Iemand tips hoe hier mee om te gaan of welke stappen te ondernemen? zitten een beetje met de handen in het haar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Bockelaar schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:45:
bevestiging dat je de juiste beslissing nam: zo'n reactie bevestigd eigenlijk dat ie wel weet dat hij het niet goed gedaan heeft. Als hij je blokkeert wil hij blijkbaar niet meer met je praten, heb je geen andere keuze dan de verzekering en/of advocaat.

Ik ben benieuwd, sterkte!!
Zo heb ik het inderdaad ook opgevat. Echt alles behalve professioneel. Bedankt voor de steun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

ThatsHollywood schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:58:
Phoe he,

Vorig jaar hebben wij een nieuwbouwwoning gekocht... Na ruim een jaar wachten kwam twee maanden geleden het bericht dat er eindelijk gebouwd gaat worden... een maand gelden meteen een afspraak met de notaris gemaakt om te passeren.. die afspraak zou morgen zijn.

Omdat wij maar niets hoorden gisterenochtend meteen gebeld... Om een lang verhaal kort te maken: de notaris zegt de afspraak af omdat de stukken niet compleet zijn: een strook op ons perceel is nog van de gemeente en dus kan de notaris de afspraak om te tekenen niet door laten gaan, omdat er niet iets verkocht kan worden wat niet van hun is...

Projectontwikkelaar reageert traag of nauwelijks... bellen niet terug ed. Per 1 juni zou er bouwrente betaald moeten worden... ziet er naar uit dat we dat niet halen. Iemand tips hoe hier mee om te gaan of welke stappen te ondernemen? zitten een beetje met de handen in het haar..
Bouw aangesloten bij iets van Woningborg of bouwgarant o.i.d. die contacteren en tevens kan je proberen een en ander bij eigen huis na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Grr, in plaats van een inspectie op betonrot heeft de aankoopmakelaar een algemene bouwkundige inspectie laten uitvoeren, waardoor we nu nog steeds geen echte duidelijkheid hebben over de staat van de betonvloer.
Dankzij vloerisolatie kon de inspecteur niet non-destructief de staat van de vloer inspecteren, maar dat die isolatie er zat was allang bekend. Sterker nog, een losgelaten stukje isolatie is juist de trigger geweest om de vloer nog eens goed te laten inspecteren! :(

Maar even in de digitale pen geklommen, dit is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-10 16:36
ThatsHollywood schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:58:
Phoe he,

Dat is wel heel zuur. Wat zegt de gemeente? Meestal wordt zoiets A-B-C overgedragen van gemeente > ontwikkelaar > koper. Maar de notaris weet zoiets ook al langer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo slecht geregeld zeg, ik zou daar wel werk van maken want je betaald nu min of meer dubbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Laatst online: 25-10 07:18

hmr

Toch even mijn frustratie uiten over de Amsterdamse huizenmarkt. Ik ben nu al meer dan een jaar opzoek naar een leuke starterswoning in Amsterdam, maar het wil niet echt lukken. Telkens wordt er ver boven de vraagprijs geboden of vraagt men idiote prijzen zoals 6.000+ de vierkante meter.

Ik sta op het punt om maar gewoon te stoppen met het zoeken van een koopwoning en nog even te blijven huren. Nadeel is dat ik graag iets voor mezelf wil hebben en in je eentje iets huren in Amsterdam ook erg duur is.\

Hierbij moet ik wel zeggen dat ik zoek in de buurten: De Pijp, Oud West, Oud Zuid, Jordaan, Centrum, Weesperzijde, Hoofddorppleinbuurt, Rivierenbuurt..

[ Voor 202% gewijzigd door hmr op 26-05-2016 14:57 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-10 11:07
Hetzelfde is waar in de wijken rondom het centrum van amsterdam. Collega had een gesloten bieding op een appartement in Noord. Vraagrpijs 175k voor een 59m2 apparatement. Er is meer dan 2 ton geboden op de woning.

In de grote steden is de markt helemaal uit zijn voegen getrokken. De bel is nu nog groter dan voor de crisis. Ergens gaat dat klappen en dan zijn er een heleboel mensen de pineut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wellicht toch je zoekgebied wat uitbreiden naar Nieuw-West en Zuidoost... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Als ik dat zo hoor dan heb ik mazzel gehad. Afgelopen dinsdag is mijn bod op een woning aan de sloterplas geaccepteerd. 76m2 voor 169.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:01
Seriph schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:11:
Hetzelfde is waar in de wijken rondom het centrum van amsterdam. Collega had een gesloten bieding op een appartement in Noord. Vraagrpijs 175k voor een 59m2 apparatement. Er is meer dan 2 ton geboden op de woning.
Dat valt nog mee, vriend van me heeft laatst in Amsterdam een appartement met 58 m2 gekocht voor 330.000 euro k.k. 8)7
Ik geloof in de buurt van het Olympisch stadion..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Het kan nog gekker.
Benedenwoning in mijn straat nagenoeg zelfde indeling behalve muurtje bij keuken weg.
Helemaal kaal (dan ook echt helemaal, geen keuken, muren behangklaar?, etc.) en tuin wat meer wegheeft van bouwput (niet te bereiken van straat behalve via woning)

krappe 70m2
Vraagprijs 350.000, verkocht binnen een maand (weet de verkoopprijs niet 123)
Volledig geschift als je het mij vraagt zeker gezien het nu ook nog eens ruim 3 maanden in verbouwing staat terwijl er vrij weinig gebeurd.
http://www.funda.nl/koop/...86-vrolikstraat-184-huis/
Deze dus (iets minder bouwput qua tuin maar alsnog 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Rubman op 26-05-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pfff, voor 3,5 ton koop je hier een huis van 150m², inclusief een flinke tuin erbij. Maar in plaats van Artis op een steenworp zul je 't dan wel met de plaatselijke kinderboerderij moeten doen denk ik.

[ Voor 41% gewijzigd door TERW_DAN op 26-05-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rubman schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:48:
Het kan nog gekker.
Benedenwoning in mijn straat nagenoeg zelfde indeling behalve muurtje bij keuken weg.
Helemaal kaal (dan ook echt helemaal, geen keuken, muren behangklaar?, etc.) en tuin wat meer wegheeft van bouwput (niet te bereiken van straat behalve via woning)

krappe 70m2
Vraagprijs 350.000, verkocht binnen een maand (weet de verkoopprijs niet 123)
Volledig geschift als je het mij vraagt zeker gezien het nu ook nog eens ruim 3 maanden in verbouwing staat terwijl er vrij weinig gebeurd.
http://www.funda.nl/koop/...86-vrolikstraat-184-huis/
Deze dus (iets minder bouwput qua tuin maar alsnog 8)7 8)7 8)7 8)7
Hmm, ik associeerde de Oosterparkbuurt altijd met hoofddoekjes, Halal winkels, schotelantennes en rotjochies, maar ik loop zeker een paar jaar achter of zo...? Ben daar al een tijd niet meer in de buurt geweest. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:57
Fiber schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:38:
[...]

Hmm, ik associeerde de Oosterparkbuurt altijd met hoofddoekjes, Halal winkels, schotelantennes en rotjochies, maar ik loop zeker een paar jaar achter of zo...? Ben daar al een tijd niet meer in de buurt geweest. O-)
Kijk, om precies deze reden heb ik een mooi appartement in Afrikaanderwijk (Rotterdam) voor een prikkie kunnen kopen. Tien minuutjes fietsen en ik ben in het centrum. Ik ga geen ton extra betalen voor een lager percentage hoofddoekjes. :P

Ik heb overigens makkelijk praten met m'n Turkse achtergrond en 25 jaar ervaring in het Willemskwartier (Nijmegen). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Fiber schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:38:
[...]

Oh die zijn er nog wel hoor, maar zoals ze overal zijn.
De buurt is divers qua mensen en afkomstig maar op een goede manier leuk en ook in trek heb ik het idee, veel verbouwingen en nieuwe mensen die er komen wonen. (Wel meer blank)
Zit wel net aan de wat betere zijde hoor en officieel is het ook Oost-Watergraafsmeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag zou ik een bevestiging willen ontvangen voor het volgende:

Mijn vriendin en ik willen een huis kopen met een vraagprijs van 250K. We willen wel graag met NHG. Dit zou dus betekenen dat we maximaal 231.132 kunnen bieden, om niet over de NHG grens te komen?!

Om in aanmerking te komen voor NHG moeten we dus eigenlijk zoeken naar huizen die niet duurder zijn dan 230K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat klopt inderdaad.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 09:59
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:30:
Graag zou ik een bevestiging willen ontvangen voor het volgende:

Mijn vriendin en ik willen een huis kopen met een vraagprijs van 250K. We willen wel graag met NHG. Dit zou dus betekenen dat we maximaal 231.132 kunnen bieden, om niet over de NHG grens te komen?!

Om in aanmerking te komen voor NHG moeten we dus eigenlijk zoeken naar huizen die niet duurder zijn dan 230K?
Jij ook hier? :+

Maar dat klopt... waarom wil je perse NHG? wegens de lage rente en afgetikte risico's?

[ Voor 7% gewijzigd door Daannn1987 op 26-05-2016 19:02 ]

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34
Pathogen schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:00:
Grr, in plaats van een inspectie op betonrot heeft de aankoopmakelaar een algemene bouwkundige inspectie laten uitvoeren, waardoor we nu nog steeds geen echte duidelijkheid hebben over de staat van de betonvloer.
Dankzij vloerisolatie kon de inspecteur niet non-destructief de staat van de vloer inspecteren, maar dat die isolatie er zat was allang bekend. Sterker nog, een losgelaten stukje isolatie is juist de trigger geweest om de vloer nog eens goed te laten inspecteren! :(

Maar even in de digitale pen geklommen, dit is niet de bedoeling.
Waarom laat je de vloer controleren op betonrot? Nog nooit in mij opgekomen om dat te doen bij een potentiele woning.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daannn1987 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:01:
[...]

Jij ook hier? :+

Maar dat klopt... waarom wil je perse NHG? wegens de lage rente en afgetikte risico's?
Hey lelijkerd :+
Ja dat spreekt wel voor zich denk ik. Voorheen keken we naar huizen met NHG, nu we (iets) daarboven kijken speelt dit 'probleem' op. Mochten we willen bieden, moeten we eerst kijken wat daar de consequenties van zijn. In dit geval is het dus aannemelijk dat het huis zonder NHG verkocht wordt.

Ik vind het lastig. Huizen gaan als zoete broodjes omdat het de 'ideale tijd' is om te kopen met de huidige rente. Ik heb bepaalde eisen waarvan ik denk dat het (laten we zeggen) 230/240k waard is. Maar de vriendin neigt naar: laten we wachten tot iets vergelijkbaars te koop komt voor 200/210K. Wat in mijn ogen niet realistisch is, maar meer een scenario van mazzel hebben is. (En ik heb geen geduld)

Leuk joh! Huis kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje een apart probleem. Iemand die hier ervaring mee heeft.
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 00:33

Onbekend

...

Members only:

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hinder
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-10 20:33
Hier ook weer actief op de huizenmarkt. Ook al regelmatig meegemaakt dat een huis al verkocht was voordat we er überhaupt konden gaan kijken (en er nog een bezichtiging gepland stond). Na een week of 2 à 3 is al het leuke spul wel verkocht. Vorige week weer iets moois beschikbaar gekomen, direct een afspraak gemaakt en afgelopen maandag gekeken. Vanochtend nogmaals langs geweest en vanmiddag een bod gedaan. Het verhaal was dat er zoveel animo is, en er een open huis georganiseerd wordt volgende week, mogelijk met aansluitende inschrijving. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hopelijk gaan ze in op je bod.
Die opendag gaat dan niet neer door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34
Onbekend schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:17:
Members only:
Members only:

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:01:
Members only:
Die werkgeversverklaring heb je alleen nodig als je de laatste drie jaar geen constant salaris hebt gehad, bv als je starter op de arbeidsmarkt bent of recentelijk een salarisverhoging die je nodig hebt voor je hypotheek, beide trouwens reden om geen maximale hypotheek te willen als je huidige baan op het spel staat.... Hoe je dat oplost? Door nog ff te wachten en door te sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:01:
Members only:
Wat bedoel je nu precies ?

Een werkgeversverklaring zou je altijd moeten krijgen en is ook altijd benodigd! (@Naitsoezen!)

echter als je een intentie verklaring bedoelt dan kan dat in deze case dus lastiger zijn. optie is dan middelen.

Iets vervelender is dat er op de werkgeversverklaring een kruisje komt bij 'ben u voornemend werknemer te ontslaan" dan is het einde oefening

daarnaast zoals ook al gezegd is het natuurlijk zeer de vraag of je nu moet willen kopen als je baan niet zeker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ray schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:57:
[...]

Een werkgeversverklaring zou je altijd moeten krijgen en is ook altijd benodigd! (@Naitsoezen!)

echter als je een intentie verklaring bedoelt dan kan dat in deze case dus lastiger zijn.
yeah, yeah, you're right.... Ik las het gewoon al als intentieverklaring :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

HawVer schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:47:
[...]

Waarom laat je de vloer controleren op betonrot? Nog nooit in mij opgekomen om dat te doen bij een potentiele woning.
Omdat het een risicovloer is, jaren '70-80 bouw, Kwaaitaal betonvloer, en er is ooit een herstel gedaan dat "afdoende zou moeten zijn".
Zoek maar eens op "Kwaaitaal vloer", krijg je mooie plaatjes van :D
Pagina: 1 ... 10 ... 367 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7