CurlyMo schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:26:
[...]
Tuurlijk, dat viel mij ook mee. Maar dan is de kern vraag of hier niet een Dunning-Kruger effect speelt:
[...]
Ik weet het niet. Ik heb de aankoop van het huis geprobeerd te zien als een prijsonderhandeling zoals ik die vaker op mijn werk heb gevoerd. Hét grote verschil is vooral dat het om mijn eigen geld ging en ik er emotioneel belang bij had de onderhandeling te laten slagen. Dat zorgt automatisch voor dat het enger is en je misschien nét iets minder hard durft te onderhandelen.
Aan de andere kant, had ik voor de onderhandeling over het huis dus wel ruim voldoende ervaring met inkoop, ook met wat grotere bedragen. (Al ging dat wel om lagere bedragen dan het huis.)
In the end denk ik dat ik het best goed heb gedaan. Misschien had een aankoopmakelaar er meer uit kunnen slepen, ik denk niet dat ik met een aankoopmakelaar uiteindelijk goedkoper uit was geweest. (Want die kost ook geld.)
Fin, voor @MilesKiss speelt dat iig allemaal niet meer. Dat stadium is al gepasseerd. Bod uitgebracht boven vraagprijs. Zonder onderhandeling. Dan ben je wat dat betreft redelijk uitgeprocedeerd.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.