nare man schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:03:
[...]
Het hele bestaansrecht van Berkel en Rodenrijs is dat mensen die economisch gebonden zijn aan de regio Rotterdam-Den Haag, in die steden niet voor fatsoenlijke prijzen en eengezinswoning mét tuin kunnen krijgen. Maar dit huis voorziet nu juist níet in die behoefte, dus ik snap wel waarom het zo lang te koop staat. Een piepklein perceel met een tuintje van niks; 5x5 op het noorden, waar gaat dat over? Zonder tuin valt de hele noodzaak van wonen in de B-dorpen weg, dus ik vraag me daarom ernstig af of je dit wel moet willen kopen.
Dat kan ik wel uitleggen

Wij willen allebei niet in de stad wonen. Vinden we te druk en is niet aan ons besteed. Daarnaast zijn de prijzen daar vaak een stuk hoger dan in omliggende dorpen. Wij hebben echter geen behoefte aan een (grote) tuin. Hebben beide geen groene vingers. Verder is de liggen wel handig aangezien ik in de detachering zit en vaak in Den Haag, Utrecht of Rotterdam zal komen te zitten.
Daarnaast wilde wij graag een nieuwere woning zodat we weinig aan onderhoud hoeven te doen. Andere dorpen die we als optie zagen waren/zijn Bergschenhoek, Nesselande, Barendrecht, Rhoon (portland).
Wat bedoel je trouwens met B-dorp? Wat is volgens jou een A-dorp?
Road-runner83 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:50:
@
thewizard2006 Ik vind het ook een bak geld voor een tussenwoning. Hiervoor hadden wij een hoekwoning in Zoetermeer (uit 2002) welke toch zeker wel een maatje groter was (perceel was 150m2 en woonoppervlakte ook zoiets). Verkocht voor 275K. Nu zal Berkel en Rodenrijs wel stukje duurder zijn dan Z'meer maar toch.
Even snel gekeken op Funda en vind deze interessanter (maar heb je waarschijnlijk zelf ook al gezien

):
https://www.funda.nl/koop...345550-bosplaatstraat-54/
Staat ook 2mnd te koop dus kan heus wel wat van de prijs af, stuk groter perceel. Hoekwoning en ook groter qua woonoppervlakte als ik de foto's bekijk.
Wij hebben geen behoefte aan een groot perceel. Dat is voor ons voornamelijk onderhoud en voor de 3x per jaar dat we in de tuin zitten om te BBQ is het prima.
Zoetermeer is voor ons net te ver weg (komen van onder Rotterdam vandaan) en de stad trekt ons niet echt. Zelfde als bijv Delft of Gouda.
Het huis wat je linkt is ook mooi maar al minder onze smaak (badkamer, vloer, muren etc) dus daar moeten we dan ook een hoop aan doen + deze is nog duurder en qua woonopp niet groter

Het huis is al langer dan een half jaar bewoond
Ja had ik al gedaan. Echter zijn het nieuwe huizen dus dat is wat lastig meten dan. De een zal wel een badkamer er bij doen en de ander niet etc. Bij dit huis zit een uitbouw en is alles verder af en hoeft er niets te gebeuren aan bijv keuken, badkamer, tuin, vloeren en muren.
Datum nr Koopsom opp
20170926 25 € 310000 119 m²
20170905 34 € 297500 136 m²
20170517 13 € 303750 105 m²
20170502 48 € 322000 136 m²
20161104 32 € 269000 136 m²
20160321 36 € 264250 136 m²
20150218 46 € 260000 136 m²
Helaas zijn er tegenwoordig ook niet heel veel koopjes meer en als ze er zijn gaan ze binnen een week over de kop. Dat is de markt van tegenwoordig/op dit moment. Heb jij bijv een voorbeeld van een huis dat je een koopje vind en in de eerder genoemde omgevingen aanwezig is?
We hebben al redelijk wat huize ook bekeken maar vaak moet er nog van alles gebeuren en dat kost een hoop geld. Leuk als het huis van dezelfde grootte voor 325000 te koop staat maar als je daar nog een nieuwe badkamer en keuken in moet zetten ben je ook al snel weer 25-30k kwijt. En dan heb ik het nog niet over een tuin, vloeren (met verwarming), afgewerkte muren en een uitbouw etc.
3DDude schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:22:
Tsjah zoetermeer
Ik heb zelf ook een nieuwbouwhuis gekocht, wel in een gehucht, maarja 165m2 perceel en 138m2 woon. Kost ~ 275k, ben ik alsnog een ton minder kwijt dan Berkel en Rodenrijs, wist dat het wel duur was, maar dat het zoveel scheelt.
(nieuwerbrug

)
Wij hebben ook veel mooie grote huizen gezien maar inderdaad in een gehucht met slechte bereikbaarheid en verder weinig voorzieningen. Dan kan inderdaad nogal schelen als je in een plaats als Lekkerkerk gaat wonen. Zou je willen zeggen over welke plaats je het hebt, ter referentie?. En waren jullie trouwens ook helemaal klaar voor dat bedrag (incl badkamer, keuken, apparatuur, vloeren, aanleg tuin etc) of kwamen er nog kosten bij
[
Voor 70% gewijzigd door
thewizard2006 op 03-01-2018 07:43
]