Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 70 ... 366 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
nare man schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:11:
Maar ja, Duitsland is geen Nederland, dus ik zie eerlijk gezegd de relevantie niet zo (anders dan 'lekker puh, jij moet kopen in een kutmarkt en ik niet'). Voor algemene bespiegelingen en vergelijkingen tussen markten en landen is het andere Huizenmarkt-topic geschikter :)
Ach sorry, zo is dat niet bedoeld.
Heb wel medelijden met de huidige groep instappers en zoekers naar meer ruimte. De NL bouw en de overheid zijn imo verantwoordelijk, en ik verbaas me nog altijd dat de rest vd bevolking hun methoden nog altijd slikt. Ok, de grote groep meeliftende bb'ers die vroeger goedkoop kochten zijn lachende 3e en grootste kiezersgroep. Kortom NL is f***ed op dit punt. Maar dat is idd stof voor het andere topic.

Wel relevant is de zinvraag om voor iets >350k te bieden dat 4 maanden terug voor 300k en 12 maanden terug voor 270k werd verhandeld. Dat is niet algemeen, maar zeer concreet vwb dit specifieke huis.

[ Voor 2% gewijzigd door naitsoezn op 03-01-2018 11:27 . Reden: Laat die naamsverbasteringen gewoon achterwege ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:14:
[...]

Dat jouw geheel persoonlijke mening over de waarde van dat huis in het geheel niet interessant is voor de bank die de lening verstrekt.
Zie mijn onderbouwing 2 reacties boven de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Vanoverdegrens schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:24:

Wel relevant is de zinvraag om voor iets >350k te bieden dat 4 maanden terug voor 300k en 12 maanden terug voor 270k werd verhandeld. Dat is niet algemeen, maar zeer concreet vwb dit specifieke huis.
Waar heb je deze informatie vandaan?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
thewizard2006 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:18:
... Wil je echter in dit gebied wonen (ivm werk, familie, vrienden, faciliteiten etc) dan heb je niet heel veel opties ...
Ik ben er bijna 25 jaar terug uit weg geemigreerd, en begrijp je situatie helemaal.
Ik vertrok wegens gebrek aan werk destijds. Wonen was daardoor ook in die goedkope tijd al een probleem voor me.

Hoever je bereid bent financieel te gaan, terwijl bij de instappers van de vorige eeuw de kassa klingelt is een persoonlijke zaak. Ik ben wat dat betreft liever voorzichtig en zou een ronde passen ipv all-in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
thewizard2006 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:26:
[...]

Waar heb je deze informatie vandaan?
Van jouwzelf:

Datum nr Koopsom opp
20170926 25 € 310000 119 m²
20170905 34 € 297500 136 m²
20170517 13 € 303750 105 m²
20170502 48 € 322000 136 m²
20161104 32 € 269000 136 m²
20160321 36 € 264250 136 m²
20150218 46 € 260000 136 m²

Heb helaas overzien dat het hier om de nieuwbouwbedragen (v.o.n.?!) handelt.
Desondanks een flink gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Vanoverdegrens schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:43:
[...]

Van jouwzelf:

Datum nr Koopsom opp
20170926 25 € 310000 119 m²
20170905 34 € 297500 136 m²
20170517 13 € 303750 105 m²
20170502 48 € 322000 136 m²
20161104 32 € 269000 136 m²
20160321 36 € 264250 136 m²
20150218 46 € 260000 136 m²

Heb helaas overzien dat het hier om de nieuwbouwbedragen (v.o.n.?!) handelt.
Desondanks een flink gat.
Ja dit zijn waarschijnlijk de nieuwbouw prijzen en het is onduidelijk wat er wel en niet bij mee is gefinancierd. Als je kijkt naar het duurste huis van 136m2 (het huis dat te koop staat is door de uitbouw 143m2) is dat al iets meer in de buurt. Nog even los of dit incl aanleg tuin, muren behangen/schilderen, stucken, badkamer, keuken etc is.

ps je kan ook quoten en editen. Dan hoef je geen 2 losse posts te maken. Dat waarderen de modjes hier wel :)

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 03-01-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Vanoverdegrens schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:24:
[...]
Ja, dat zou ik inderdaad dus ook niet doen. Puur omdat ik dit huis het ook gewoon niet waard vind.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

ChuckSnorris schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:49:
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een leuke starterswoning in Arnhem maar aangezien wij beiden uit Limburg komen weten we nu niet bepaald wat nu de leuke/betere buurten van Arnhem zijn. Buurten waar de satellietschotels buiten hangen gaan we dan ook liever uit de weg. Zou iemand mij een beetje op weg kunnen helpen door te zeggen welke buurten we beter kunnen vermijden en wat nu echt de pareltjes van Arnhem zijn? Mijn dank is groot!
Ex-Arnhemmer meldt zich! Wat wil je (appartement, tussenwoning, vrijstaand, bouwjaar?) en belangrijker wat is je budget?
Arnhem Zuid (dus onder de Rijn) heeft opzich prima wijken, maar ik zou er niet dood gevonden willen worden (van die typische jaren '80/'90 woonwijken)
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:00:
[...]

Kom zelf uit Arnhem dus ik kan wel het e.e.a. toelichten. Voor verdere vragen kan je altijd PM'en. Oh en leefbarometer.nl geeft goed weer wat de betere en slechtere wijken zijn.

Arnhem centrum:
Geen leuke/betaalbare starterswoningen.

Arnhem Noord:
Wat duurder dan Zuid maar ook wat betere wijken (en een paar erg slechte).

Presikhaaf: Betaalbaar, maar wel stukken met echt schotelflats.
't Broek: Vermijden
Alteveer/Cranevelt: Erg leuk. Wel vooral alleen boven- of benedenwoningen. Jonge gezinnen.
Geitenkamp: Betaalbaar maar tokkie.
Burgermeesterwijk: Duur en mooi.
Klarendal: Redelijk opkomende wijk maar daardoor ook gestegen prijzen.

Arnhem Zuid:
Betaalbaar over het algemeen, maar je moet ook een brug over om naar het centrum te gaan (dus wat verder weg).

De Laar: Betaalbaar en prima startersplek
Malburgen: Vermijden
Kronenburg: Beetje verpauperd
Schuytgraaf: Erg nieuw en kaal. Als je van nieuwbouw houdt is dit wel de wijk voor je, maar het ligt ook best ver van het centrum.
Elden: Erg dorpse wijk, vind ik persoonlijk leuk liggen
Rijkerswoerd: Betaalbaar alleen sommige stukken wat verpauperd
Elderveld: Betaalbaar en best oké.
Redelijk mee eens. Overigens kan het in Arnhem wel echt per straat verschillen. Ik heb in 't Broek gewoond (200 meter van de busremise/brandweerkazerne), en dat was eigenlijk prima. Erg rustig! Ga je 2 straten verder, dan zitten ze in de zomer met de bierkratjes in de voortuin etc. Dat soort taferelen heb je ook in Klarendal en de Geitenkamp (wat ik dan wel echt weer een mooie wijk vindt); de ene straat is prima, de andere straat zitten ze op het tuinbankje met een kratje bier in de voortuin :P

Rond Hoogte 80 (min of meer tussen Geitenkamp/Klarendal) heb je redelijk betaalbare 1-gezinswoningen (~250/300k), rondom het centrum (Sint Marten/Sonsbeek/Onder de Linden) heb je erg mooie appartementen/bovenwoningen/benedenwoningen (vaak jaren '30 of ouder) variërend tussen de 200k/300k. In de mooie wijken zijn de huizen best prijzig (dat zijn ook vaak de oude en erg groene wijken).
Verder is Arnhem een leuke stad, maar als ik moest kiezen, koos ik voor Nijmegen :P Arnhem probeert een beetje het Amsterdam van het oosten te zijn, (wannabe) hip, fashion stad, kunststad (niet gek met een kunstacademie), maar het blijft eigenlijk gewoon een simpel provinciestadje :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:58
-tom-562 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:01:

Verder is Arnhem een leuke stad, maar als ik moest kiezen, koos ik voor Nijmegen :P Arnhem probeert een beetje het Amsterdam van het oosten te zijn, (wannabe) hip, fashion stad, kunststad (niet gek met een kunstacademie), maar het blijft eigenlijk gewoon een simpel provinciestadje :P
Hier ben ik het wel mee eens, maar dat komt denk ik eerder omdat veel kunststudenten hier blijven hangen vanwege de torenhoge huizenprijzen in Amsterdam. Nijmegen is mooi :) ook iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Zojuist weer een tegenbod gekregen van ons bod van 355000. Het bod is nu van 370000 naar 366000.

Wat is jullie ervaring met het aantal x heen en weer mailen tot er een goede prijs uitkomt? Een optie is bijv om een laatste bod te doen van 360000 kk take it or leave it. Andere optie is om nogmaals te stijgen (bijv naar 357500. Bellen doe ik liever niet omdat ik het vast wil leggen en geen behoefte heb om een discussie aan te gaan met een makelaar.
Krijg niet de indruk dat er op dit moment andere kapers op de kust zijn.
Hoe hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57

orf

thewizard2006 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:13:
Zojuist weer een tegenbod gekregen van ons bod van 355000. Het bod is nu van 370000 naar 366000.

Wat is jullie ervaring met het aantal x heen en weer mailen tot er een goede prijs uitkomt? Een optie is bijv om een laatste bod te doen van 360000 kk take it or leave it. Andere optie is om nogmaals te stijgen (bijv naar 357500. Bellen doe ik liever niet omdat ik het vast wil leggen en geen behoefte heb om een discussie aan te gaan met een makelaar.
Waarom heen en weer bieden en niet (zoals hier al geroepen) 1x een eindbod gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Eenmalig eindbod via de telefoon, en per mail bevestigd. Dat heen en weer onderhandelen heb ik helemaal niets mee.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
orf schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:14:
[...]

Waarom heen en weer bieden en niet (zoals hier al geroepen) 1x een eindbod gedaan?
Zoals ik aangaf is dat inderdaad een optie. Ik heb hier nog geen ervaring mee en ben benieuwd hoe de ervaringen hier zijn. Kans bestaat uiteraard dat je het dan net misloopt en dat zou misschien zonde zijn als het om 2k zou gaan bijv.
naitsoezn schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:16:
[...]

Eenmalig eindbod via de telefoon, en per mail bevestigd. Dat heen en weer onderhandelen heb ik helemaal niets mee.
Ik ook niet. Vind onderhandelen verschrikkelijk. Het liefst heb ik gewoon een prijs van wat het waard is. Maar helaas is dat in de huizenmarkt niet vaak voorkomend.

[ Voor 31% gewijzigd door thewizard2006 op 03-01-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

thewizard2006 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:16:
[...]

Zoals ik aangaf is dat inderdaad een optie. Ik heb hier nog geen ervaring mee en ben benieuwd hoe de ervaringen hier zijn. Kans bestaat uiteraard dat je het dan net misloopt en dat zou misschien zonde zijn als het om 2k zou gaan bijv.
Datzelfde geldt voor verkopers. :)
Maar helaas is dat in de huizenmarkt niet vaak voorkomend.
Da's niet waar hoor. Makelaars maken er inderdaad graag een spelletje van, maar er zijn genoeg die zonder makelaar aankopen en zich niet gek laten maken door verkopend makelaar. :)

[ Voor 31% gewijzigd door naitsoezn op 03-01-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:47
thewizard2006 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:13:

Waar wil je uitkomen?
- Als je bij 355 had willen uitkomen dan had dit je eindvoorstel moeten zijn of je maakt het alsnog je eindvoorstel.
- Als je bij 360 wil uitkomen dan moet dat je eindvoorstel zijn.
- Als je er tussenin wilt uitkomen dat doe je een bod van 360 en dan krijg je bijv. een tegenbod van 363500. Het kan echter ook gebeuren dat de tegenpartij een eindvoorstel doet.

Bij de eerste twee opties is het simpelweg het risico lopen dat de tegenpartij het niet accepteert. Bij de derde optie dat je zelf een eindvoorstel krijgt dat jij wel of niet accepteert.

Het is inderdaad niet veel complexer dan dat.
[...]

Dat hangt er vanaf, als je eigenlijk max. 355 wil bieden dan loop je het mis met 7k, niet met 2k. Hoe langer jij mee gaat hoe kleiner dat verschil lijkt, maar je was als opgeschoven.
Ik ook niet. Vind onderhandelen verschrikkelijk. Het liefst heb ik gewoon een prijs van wat het waard is. Maar helaas is dat in de huizenmarkt niet vaak voorkomend.
Onderhandelen is het snelst geld verdienen wat er is. Mits goed gespeeld. Anders verlies je het snelst geld :p

[ Voor 68% gewijzigd door CurlyMo op 03-01-2018 15:20 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
CurlyMo schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:17:
[...]

Waar wil je uitkomen?
- Als je bij 355 had willen uitkomen dan had dit je eindvoorstel moeten zijn of je maakt het alsnog je eindvoorstel.
- Als je bij 360 wil uitkomen dan moet dat je eindvoorstel zijn.
- Als je er tussenin wilt uitkomen dat doe je een bod van 360 en dan krijg je bijv. een tegenbod van 363500. Het kan echter ook gebeuren dat de tegenpartij een eindvoorstel doet.

Bij de eerste twee opties is het simpelweg het risico lopen dat de tegenpartij het niet accepteert. Bij de derde optie dat je zelf een eindvoorstel krijgt dat je wel of niet accepteert.

Het is inderdaad niet veel complexer dan dat.
Niet hoger dan 360k

Het is uiteraard een stukje bluf. De verkoper ging eerst 5k naar beneden. Toen 4k. Als ik nu zeg dat 360k mijn eindbod is dan zou hij weer ineens 6k naar beneden moeten gaan. Aan de andere kant wil ik het ook weer niet mislopen als ik bijv 362k had geboden.
Ben wat dat betreft wellicht wat een piet lut hoor aangezien die paar 1000 euro nou ook niet het verschil per maand gaat maken met deze bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

orf schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:14:
[...]

Omdat je aan alles kan merken dat hij dit huis gewoon wilt kopen, dan is een eindbod heel eng omdat je daar het huis mee mis kan lopen.

Enige optie is dus constant hoger bieden tot de verkoper akkoord gaat of een eindbod neerleggen met als risico dat de verkoper dat negeert.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Tsurany schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:23:
[...]

Omdat je aan alles kan merken dat hij dit huis gewoon wilt kopen, dan is een eindbod heel eng omdat je daar het huis mee mis kan lopen.

Enige optie is dus constant hoger bieden tot de verkoper akkoord gaat of een eindbod neerleggen met als risico dat de verkoper dat negeert.
precies dit ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
thewizard2006 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:23:
[...]

Niet hoger dan 360k

Het is uiteraard een stukje bluf. De verkoper ging eerst 5k naar beneden. Toen 4k. Als ik nu zeg dat 360k mijn eindbod is dan zou hij weer ineens 6k naar beneden moeten gaan. Aan de andere kant wil ik het ook weer niet mislopen als ik bijv 362k had geboden.
Ben wat dat betreft wellicht wat een piet lut hoor aangezien die paar 1000 euro nou ook niet het verschil per maand gaat maken met deze bedragen.
Als het verschil zo weinig is, dan komen jullie daar wel uit. Desnoods neem je wat spullen cash over voor € 2000,-. Scheelt weer rente en het doel is hetzelfde.

Ik ken ook wel een verhaal dat de kopers opeens (tegen) de vraagprijs boden incl. kosten koper en daarmee voordeliger uit waren hun aanvankelijke bod excl. kosten koper, omdat de verkopers de consequenties onvoldoende hadden ingeschat van dat verschil :p De verkopers wilde aanvankelijk namelijk niet zakken met de vraagprijs, want ze dachten goud in handen te hebben. Het gevoelsmatige effect van het hogere bedrag was groter dan de rationaliteit op dat moment, en de makelaar was ook aan het slapen.

[ Voor 4% gewijzigd door CurlyMo op 03-01-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

Saffie_time

Why use this? 42!

Je kan het balletje ook bij de makelaar neerleggen...
"Ik wil graag een bod doen van 360K want ik denk dat dat het huis ook echt maximaal waard is. Daarmee heb ik laten zien dat ik serieus ben en van 340K naar 360K ben gegaan. Ik zou u willen vragen om dit ook bij de verkoper over te brengen en hem te motiveren om hier serieus over na te denken."

Beetje druk wegzetten aan de andere kant.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Saffie_time schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:28:
Je kan het balletje ook bij de makelaar neerleggen...
"Ik wil graag een bod doen van 360K want ik denk dat dat het huis ook echt maximaal waard is. Daarmee heb ik laten zien dat ik serieus ben en van 340K naar 360K ben gegaan. Ik zou u willen vragen om dit ook bij de verkoper over te brengen en hem te motiveren om hier serieus over na te denken."

Beetje druk wegzetten aan de andere kant.
Vooral doen ja _O-

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

St@m

@ Your Service

Tsurany schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:23:
[...]

Wij hebben anderhalf jaar geleden ook een eindbod gedaan, om na een ~maand terug te komen met een nieuw bod :P En nog steeds geen spijt! Die paar duizend extra was het wel waard.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Nog een optie als er weinig tot geen concurrentie is. Gewoon even wachten. Laat het open tot na het weekend en bel uiterlijk zelf dinsdag weer. Wellicht dat de verkoper zenuwachtig wordt en meer bereid is tegemoet te komen dan wanneer je zo snel schakelt. Hoe sneller je schakelt hoe meer kans de verkoper ziet er zelf nog wat uit te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:20
Het ligt ook aan hoeveel geduld je zelf hebt. Gelukkig heb ik jl. niet zelf de onderhandelingen gedaan, maar onze makelaar en zijn we onder het bedrag gekomen van wat wij zelf in gedachten hadden. Misschien is het juist wel beter om het bod telefonisch uit te brengen. Dan zou je een indruk kunnen krijgen van de verkopend makelaar of er nog wat rek in zit of dat het eind in zicht gekomen is.

Maar in het ergste geval betaal je €2000-3000 meer, op zo'n bedrag maakt dat niet veel uit en geeft het jullie wel veel rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon op 360k een bod doen, en aan makelaar laten doorschemeren dat je niet meer kunt krijgen (hypotheek-technisch). dat alles boven dat bedrag een zeer hoog risico betekent dat de koop uiteindelijk niet door kan gaan wegens financieringsvoorbehoud. en op basis van het tegenbod besluiten om daar op in te gaan of weg te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth Operator
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 14:02
@Piet_Piraat7

Budget ligt rond de 200k, incl eventuele verbouwingen. Niet het meest rijkelijke budget maar het is een start, ik hoop hier eigenlijk wel een leuk/gezellig rijtjeshuis/appartementje te vinden. Voorkeur gaat uit naar een appartement met degelijk balkon. Dat we naar buiten kunnen is een pré! Het liefst zitten we gesitueerd ergens tussen het centrum en de HAN aangezien ik daar mijn opleiding nog af moet maken, indien we dat niet gaan halen gaat de voorkeur uit naar een maximale fietsafstand van ongeveer 15min naar het centrum. Ik heb in Nijmegen gestudeerd en hoewel ik het oprecht een leuke stad vind is het studenten gehalte voor ons om er te wonen toch net wat te hoog. Dan zijn we liever opzoek naar een uit de kluite gewassen dorp zoals Arnhem! ;)

@CurlyMo
Super bedankt voor deze uitgebreide toelichting! Mijn vriendin en ik gaan aankomende week een dag naar Arnhem om de boel eens grondig te verkennen, jou informatie gaat ons hier zeker bij helpen! Nu heb ik in ieder geval een idee welke buurten ik écht moet ontwijken. We hadden al wat leuke woningen in Arnhem-zuid gezien nabij de brug in de groene wijde, heb je enige ervaring met deze wijk of valt dit ook onder malburgen en kunnen we deze dan maar beter vermijden?

[ Voor 96% gewijzigd door Smooth Operator op 03-01-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
ChuckSnorris schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:30:
[...]

Super bedankt voor deze uitgebreide toelichting! Mijn vriendin en ik gaan aankomende week een dag naar Arnhem om de boel eens grondig te verkennen, jou informatie gaat ons hier zeker bij helpen! Nu heb ik in ieder geval een idee welke buurten ik écht moet ontwijken. We hadden al wat leuke woningen in Arnhem-zuid gezien nabij de brug in de groene wijde, heb je enige ervaring met deze wijk of valt dit ook onder malburgen en kunnen we deze dan maar beter vermijden?
Heb je coördinaten? Want bedoel je de Nelson Mandela brug of de John Frostbrug? Bij de John Frostbrug zijn een aantal luxe appartementen flats uit de grond gestamp. Maar die liggen wel in Malburgen.

Daarnaast. Aan 1 dag heb je zeker niet genoeg. Pak gewoon een heel weekend. Anders moet je ook weer op tijd naar huis en mis je het avond/nachtleven en de ochtenden. Arnhem is echt heel divers. Loop bijv. in het weekend eens over de korenmarkt om het uitgaansleven te proeven. Altijd leuk voor jezelf dan wel als je (ooit) tieners krijgt / hebt :p

Het is niet voor niks óók een van de onveiligste steden van Nederland, heeft/had het aardig wat "vogelaar" wijken voor een middelgrote stad, maar is het ook al een tijd bezig met een grote transformatie zoals bijvoorbeeld de omvorming van het spijkerkwartier met hoeren/drugsdealers naar een kunstenaarswijk.

Zelf zou ik overigens niet snel voor Arnhem-Zuid kiezen. Idealiter Arnhem Burgemeesterswijk (als dat tegenwoordig nog betaalbaar is), maar nog beter Nijmegen. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

@ChuckSnorris
Als je van wat meer oudere huizen/appartementen houdt, kan ik je ook aanbevelen om de beneden (of bovenwoningen) langs de Johan de Wittlaan in de gaten te houden, en dan vooral net na Boulevard Heuvelink maar dan wel aan de kant van het Spijkerkwartier (dus als je vanaf het centrum richting de HAN gaat, aan de linkerkant ;)). Dat zijn vaak (recent) opgeknapte jaren '30 beneden/bovenwoningen, de benedenwoningen hebben vaak een vrij ruime tuin. Verder zit je aan de goede kant (de andere kant van de Johan de Wittlaan zit alweer in het foute gedeelte van 't Broek ;)). Zoiets als dit dus:
https://www.funda.nl/koop...66-johan-de-wittlaan-229/

Ik woon niet meer in Arnhem (ben 3 maanden geleden vertrokken richting de Achterhoek :+, maar werk er nog wel), anders had ik je graag wat tips IRL willen geven :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remycuber
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-01 13:17
@ChuckSnorris
Wij hebben volgende maand een appartement (tussenverdieping) te koop op de Brouwerijweg incl. een klein balkon. Toevalligerwijze staan op dit moment de boven- en benedenburen nu ook te koop (nr 31-2 en 33).

Arnhem Zuid is verschrikkelijk met betrekking tot de aansluitwegen naar de snelwegen, mocht je in de toekomst in de randstad willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
remycuber schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:02:
Arnhem Zuid is verschrikkelijk met betrekking tot de aansluitwegen naar de snelwegen, mocht je in de toekomst in de randstad willen werken.
Op de pleiroute staat altijd file inderdaad, maar je kan toch vrij makkelijk richting de A50 (binnendoor). En ook wel ok naar de A15. Als je in de randstad werkt dan is de trein toch nog altijd een beter idee (vind ik zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

d0s

sssst

remycuber schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:02:
@ChuckSnorris
Wij hebben volgende maand een appartement (tussenverdieping) te koop op de Brouwerijweg incl. een klein balkon. Toevalligerwijze staan op dit moment de boven- en benedenburen nu ook te koop (nr 31-2 en 33).

Wat een onzin, juist ideaal en in No time op de a50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:28
Tussen Nijmegen en Arnhem zuid ligt ook wel wat leuks als het je ding is, Nijmegen noord, Oosterhout, Elst. Maar de belangrijkste tip is al gegeven. Ga er vooral zelf even een dag of 2 doorheen wandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
St@m schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:39:
[...]

Wij hebben anderhalf jaar geleden ook een eindbod gedaan, om na een ~maand terug te komen met een nieuw bod :P En nog steeds geen spijt! Die paar duizend extra was het wel waard.
Ja dan moet je wel sterk staan inderdaad. Zit dus een beetje in de spagaat. We willen het huis graag en vinden het mooi. En krijg niet de indruk dat er meer kapers op de kust zijn. Voornamelijk door de prijs van het huis vermoed ik. Dus aan de ene kant willen we graag maar aan de andere kant willen we ook niet "opgelicht" worden.

Het bepalen van de prijs is gewoon lastig. Er zijn redelijk wat huizen in de buurt verkocht voor 300000-325000 die wellicht wat kleiner zijn qua woonopp maar wel bijv een groter perceel en 2 eigen parkeerplekken hebben. Vergelijkbare huizen zijn bijv
https://www.funda.nl/koop...1-sneekermeerplantsoen-9/
https://www.funda.nl/koop...-sneekermeerplantsoen-21/
https://www.funda.nl/koop...757-rietmeerplantsoen-33/
https://www.funda.nl/koop...893-rietmeerplantsoen-14/
https://www.funda.nl/koop...4-veluwemeerplantsoen-34/

Hoe zit het trouwens met bijv afmetingen. Een vriend van ons woont ook in die buurt en die gaf aan dat hij de maten van het huis eigenlijk kleiner had verwacht omdat de huizen in de buurt vergelijkbaar zijn en voor 115-116m2 zijn verkocht. De uitbouw is 10m2 dus zou je eerder op 125m2 uitkomen. Echter volgens de maten van de plattegrond kom je op 143m2 uit (als je keihard lengte x breedte doet wat volgens de makelaar mocht want ne2 2580 standaard). De zolder voelt wel groot aan (wellicht gunstiger dak) maar de 1e verdieping is niet bijzonder groot. Terwijl als je het gaat vergelijken met de plattegronden deze ook rond de 10m2 groter is dan de eerder genoemde vergelijkbare woningen (de uitbouw is alleen begane grond en niet 1e verdieping).
Wat nu als wij een taxateur inschakelen (moeten we uiteraard zoiezo doen) en hij geeft aan dat de maten niet kloppen. Dan kan je neem ik aan laten ontbinden (of wellicht een beter bod afdwingen)

Voor nu neig ik in iedergeval om een nieuw bod uit te brengen van 358000 met de uitleg dat een hoop huizen in de omgeving voor 300000-325000 zijn weggegaan en dat de uitbouw die 50-75k niet rechtvaardigd aangezien dat het ding is waar ze mee adverteren (wow wat istiej groot....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

thewizard2006 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:47:
[...]

Ja dan moet je wel sterk staan inderdaad. Zit dus een beetje in de spagaat. We willen het huis graag en vinden het mooi. En krijg niet de indruk dat er meer kapers op de kust zijn. Voornamelijk door de prijs van het huis vermoed ik. Dus aan de ene kant willen we graag maar aan de andere kant willen we ook niet "opgelicht" worden.

Het bepalen van de prijs is gewoon lastig. Er zijn redelijk wat huizen in de buurt verkocht voor 300000-325000 die wellicht wat kleiner zijn qua woonopp maar wel bijv een groter perceel en 2 eigen parkeerplekken hebben. Vergelijkbare huizen zijn bijv
https://www.funda.nl/koop...1-sneekermeerplantsoen-9/
https://www.funda.nl/koop...-sneekermeerplantsoen-21/
https://www.funda.nl/koop...757-rietmeerplantsoen-33/
https://www.funda.nl/koop...893-rietmeerplantsoen-14/
https://www.funda.nl/koop...4-veluwemeerplantsoen-34/
Een onderhandeling is niets meer dan proberen op een bedrag uit te kopen waar zowel koper als verkoper zich in kunnen vinden. Kennelijk is dat bedrag er wel want je wilt het huis koste wat kost hebben, daarmee zit je gewoon in een erg slechte positie. Je bent niet bereid weg te lopen en gaat daardoor wellicht meer bieden dan handig is.
Hoe zit het trouwens met bijv afmetingen. Een vriend van ons woont ook in die buurt en die gaf aan dat hij de maten van het huis eigenlijk kleiner had verwacht omdat de huizen in de buurt vergelijkbaar zijn en voor 115-116m2 zijn verkocht. De uitbouw is 10m2 dus zou je eerder op 125m2 uitkomen. Echter volgens de maten van de plattegrond kom je op 143m2 uit (als je keihard lengte x breedte doet wat volgens de makelaar mocht want ne2 2580 standaard). De zolder voelt wel groot aan (wellicht gunstiger dak) maar de 1e verdieping is niet bijzonder groot. Terwijl als je het gaat vergelijken met de plattegronden deze ook rond de 10m2 groter is dan de eerder genoemde vergelijkbare woningen (de uitbouw is alleen begane grond en niet 1e verdieping).
Wat nu als wij een taxateur inschakelen (moeten we uiteraard zoiezo doen) en hij geeft aan dat de maten niet kloppen. Dan kan je neem ik aan laten ontbinden (of wellicht een beter bod afdwingen)
Waarom maak je je zo druk om die vierkante meters? Je hebt het huis gezien, het beviel kennelijk en je wilt het kopen. Waarom zou je gaan ontbinden als blijkt dat een cijfertje niet klopt? Ik neem aan dat je het huis koopt op basis van het huis, niet op basis van 143m2 aan ruimte?
Voor nu neig ik in iedergeval om een nieuw bod uit te brengen van 358000 met de uitleg dat een hoop huizen in de omgeving voor 300000-325000 zijn weggegaan en dat de uitbouw die 50-75k niet rechtvaardigd aangezien dat het ding is waar ze mee adverteren (wow wat istiej groot....)
Die onderbouwing is volstrekt irrelevant. Waarom zou je überhaupt je bod gaan uitleggen? Dan kan je enkel in een discussie verzanden over de argumenten van je bod in plaats van het bod zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 20:10

Kju

@thewizard2006 Ik heb heel snel gekeken, heb geen plaatselijke kennis maar gevoelsmatig was je openingsvoorstel op het eerste gezicht volgens mij al te veel. Het staat al drie maanden te koop. Flink wat lucht in die vraagprijs als ik kijk naar wat er al verkocht is en wat er onder voorbehoud verkocht is, ondanks die m2’s, het perceel is ook kleiner dan gemiddeld.
Neem een aankoopmakelaar of laat het taxeren en ga dan weer bieden. 400 voor een taxatie verliezen is nog altijd minder dan 30k te veel betalen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
met de uitleg dat een hoop huizen in de omgeving voor 300000-325000 zijn weggegaan en dat de uitbouw die 50-75k niet rechtvaardigd aangezien dat het ding is waar ze mee adverteren (wow wat istiej groot....)
Weet je dan wat het eindbod was van de objecten die je noemt? Ik klik de eerste aan en daar staat al de opmerking in hoofdletters, bieden vanaf.

Kan best zijn dat die voor €350k verkocht is uiteindelijk.

Ik vind het ook veel geld voor wat je krijgt hoor, te veel denk ik, maar gezien de markt in de regio vind ik het ook niet heel gek dat het voor zoveel teveel weg gaat.

(Zelf net in Vlaardingen gekocht, in Barendrecht verkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Tsurany schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 08:57:
Een onderhandeling is niets meer dan proberen op een bedrag uit te kopen waar zowel koper als verkoper zich in kunnen vinden. Kennelijk is dat bedrag er wel want je wilt het huis koste wat kost hebben, daarmee zit je gewoon in een erg slechte positie. Je bent niet bereid weg te lopen en gaat daardoor wellicht meer bieden dan handig is.
Klopt. Er zijn helaas heel erg weinig alternatieven in deze markt. Ik kan niet ff naar de volgende woning gaan en dat zorgt voor een zwakke positie van onze kant.
Waarom maak je je zo druk om die vierkante meters? Je hebt het huis gezien, het beviel kennelijk en je wilt het kopen. Waarom zou je gaan ontbinden als blijkt dat een cijfertje niet klopt? Ik neem aan dat je het huis koopt op basis van het huis, niet op basis van 143m2 aan ruimte?
Nou bedoel meer om het als eventueel pressiemiddel te kunnen gebruiken. Je betaald immers wel voor een bepaalde oppervlakte en daar zoek je ook op.
Echter als ik vergelijkbare huizen ga zoeken van 140m2 terwijl het huis eigenlijk 130m2 zou zijn kom je wellicht in een andere range terecht. Dat bedoel ik meer.
Die onderbouwing is volstrekt irrelevant. Waarom zou je überhaupt je bod gaan uitleggen? Dan kan je enkel in een discussie verzanden over de argumenten van je bod in plaats van het bod zelf.
Meer om te laten zien dat we ons onderzoek hebben gedaan en hij inziet dat hij wel een fatsoenlijk tegenbod moet doen omdat we het "doorhebben" dat er veel wordt gevraagd. Tenminste zo probeer ik het voor mijzelf uit te leggen wat zeker niet garandeert dat het zo ook het beste is :) Doe dit ook niet dagelijks en er zijn uiteraard meerdere wegen die naar Rome gaan. Het is nu even zoeken welke weg de beste/snelste/goedkoopste is.
Shinji schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:13:
Weet je dan wat het eindbod was van de objecten die je noemt? Ik klik de eerste aan en daar staat al de opmerking in hoofdletters, bieden vanaf.

Kan best zijn dat die voor €350k verkocht is uiteindelijk.

Ik vind het ook veel geld voor wat je krijgt hoor, te veel denk ik, maar gezien de markt in de regio vind ik het ook niet heel gek dat het voor zoveel teveel weg gaat.

(Zelf net in Vlaardingen gekocht, in Barendrecht verkocht)
Nee geen idee wat het eindbod is. Wilde het meer aangeven dat het verschil vanaf de start al 50k is. Ik begrijp ook dat het inderdaad een stuk hoger dan dat uitgevallen kan zijn maar dat klinkt weer wat minder mooi richting de makelaar uiteraard.
Of het daadwerkelijk ook echt teveel is vind ik lastig inschatten. Ik denk ook dat het bedrag aan de forse kant is. Aan de andere kant zie ik ook heel veel woningen die veel minder mooi, minder afgewerkt, minder compleet en nieuw zijn en die gaan voor meer weg.

Uit nieuwsgierigheid. Waarom ben je van Barendrecht naar Vlaardingen verhuisd. Vlaardingen heeft naar mijn weten een wat minder goede naam dan Barendrecht zullen we maar zeggen.
Kju schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:09:
@thewizard2006 Ik heb heel snel gekeken, heb geen plaatselijke kennis maar gevoelsmatig was je openingsvoorstel op het eerste gezicht volgens mij al te veel. Het staat al drie maanden te koop. Flink wat lucht in die vraagprijs als ik kijk naar wat er al verkocht is en wat er onder voorbehoud verkocht is, ondanks die m2’s, het perceel is ook kleiner dan gemiddeld.
Neem een aankoopmakelaar of laat het taxeren en ga dan weer bieden. 400 voor een taxatie verliezen is nog altijd minder dan 30k te veel betalen.
Is dat een normale gang van zaken? Een huis laten taxeren en dan pas een bod doen? Klinkt opzich wel logisch maar omdat het meestal snel moet tegenwoordig wordt het wellicht nu andersom gedaan???

[ Voor 35% gewijzigd door thewizard2006 op 04-01-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Het probleem is vooral dat @thewizard2006 iets rationeel probeert te maken wat niet rationeel (meer) is. Het is helemaal niet belangrijk wat anderen vinden dat het waard is of waar andere huizen voor verkocht zijn, het is vooral belangrijk wat jij het waard vind. Natuurlijk moet je het kunnen betalen en niet aan de top van je hypotheek zitten. Maar ik hoop dat je dat stadium al hebt gehad.

Je hoort nu al dat mensen een andere waarde inschatting hebben dan jij, dus komt het op jou aan. Je kan blijven zoeken naar rationaliteit om wel of geen hoger bod te doen, maar het komt tegen het eind toch op gevoel aan. Is dit écht het buitenkansje om de grens voor op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

thewizard2006 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:13:
[...]

Klopt. Er zijn helaas heel erg weinig alternatieven in deze markt. Ik kan niet ff naar de volgende woning gaan en dat zorgt voor een zwakke positie van onze kant.
Je kan altijd weglopen.
Nou bedoel meer om het als eventueel pressiemiddel te kunnen gebruiken. Je betaald immers wel voor een bepaalde oppervlakte en daar zoek je ook op.
Echter als ik vergelijkbare huizen ga zoeken van 140m2 terwijl het huis eigenlijk 130m2 zou zijn kom je wellicht in een andere range terecht. Dat bedoel ik meer.
Denk je echt dat de verkoper en zijn makelaar opeens in prijs gaan zakken als jij een meetfout aantoont?
Meer om te laten zien dat we ons onderzoek hebben gedaan en hij inziet dat hij wel een fatsoenlijk tegenbod moet doen omdat we het "doorhebben" dat er veel wordt gevraagd. Tenminste zo probeer ik het voor mijzelf uit te leggen wat zeker niet garandeert dat het zo ook het beste is :) Doe dit ook niet dagelijks en er zijn uiteraard meerdere wegen die naar Rome gaan. Het is nu even zoeken welke weg de beste/snelste/goedkoopste is.
Allemaal volstrekt irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09 22:45
[...]
Dus aan de ene kant willen we graag maar aan de andere kant willen we ook niet "opgelicht" worden.
Dat is natuurlijk een beetje tegenstrijdig (al kan ik me de gedachtengang heel goed voorstellen).
Ik denk dat je je moet afvragen wat je belangrijker vindt: het huis kopen (en dan maar accepteren dat je mogelijk iets te veel betaalt) of niet te veel willen betalen (en accepteren dat het huis dan mogelijk aan je neus voorbij gaat).

In het ene geval accepteer je het bod van de verkoper (of doe je een eindbod dat daar iets onder ligt), in het andere geval doe je een eindbod dat dicht bij je laatste bod ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

@thewizard2006 gebeurt regelmatig hoor. Zorg er voor dat de taxateur als doel zowel aankoopbeslissing als financiering opneemt en dan mag je het tegenwoordig ook voor de financiering gebruiken. Voorheen had je dan twee taxateurs nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 15:37

Het werd al even genoemd maar laat dan een bouwtechnische keuring doen.
Dan krijg je meteen te horen of er nog aandachtspunten zijn en je kunt de boel opmeten.
Als je er analytisch naar wil kijken dan is zo'n rapport nog wel iets waar je wat mee kan. Het kost inderdaad enkele honderden euro's maar dan heb je wel iemand met verstand ernaar laten kijken die aan jouw kant staat aangezien je die persoon zelf kunt kiezen.
Zelf hebben we dat ook laten doen toen we vorig jaar kochten. De verkoper gaf toen aan dat hij niks te verbergen had en dat we dat gerust mochten doen. Ik ben destijds de hele tijd met die persoon mee gelopen en heb nog allerhande vragen gesteld wat toch een andere kijk geeft dan wanneer je er met de verkoop makelaar doorheen wandeld.
De prijs wordt uiteindelijk toch bepaald door de mate waarin de verkoper nog wil zakken en wat jullie ervoor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Hoop dat je je koffie al op hebt :9 Op de BAG viewer staat het object voor 134m2, dat is tegenover de op Funda gemelde 143m2 een mooie "fout" in het voordeel van de verkoper.
https://bagviewer.kadaste...ObjectId=1621010000028043

Wat anderen al zeggen moet je goed in je oren knopen: Wees bereid om weg te lopen.

Op mij kom je over alsof je niet bereid bent om weg te lopen, een beetje makelaar heeft dit gelijk door dus ik wens je desondanks veel woonplezier en die paar tientjes extra per maand moet je dan maar voor lief nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
CurlyMo schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:16:
Het probleem is vooral dat @thewizard2006 iets rationeel probeert te maken wat niet rationeel (meer) is. Het is helemaal niet belangrijk wat anderen vinden dat het waard is of waar andere huizen voor verkocht zijn, het is vooral belangrijk wat jij het waard vind. Natuurlijk moet je het kunnen betalen en niet aan de top van je hypotheek zitten. Maar ik hoop dat je dat stadium al hebt gehad.

Je hoort nu al dat mensen een andere waarde inschatting hebben dan jij, dus komt het op jou aan. Je kan blijven zoeken naar rationaliteit om wel of geen hoger bod te doen, maar het komt tegen het eind toch op gevoel aan. Is dit écht het buitenkansje om de grens voor op te zoeken.
Ja we kunnen het financieel betalen. Probeer alleen ook iets verder alvast na te denken of we het ook weer kwijt kunnen na 15 jaar. Maarja dat is ook een beetje koffiedik kijken natuurlijk.

Het gaat er ook inderdaad om of we het zelf waard vinden. Ik kan op dit moment geen ander huis vinden in de omgeving van Rotterdam waar we graag zouden willen wonen die er zo netjes bij ligt voor die prijs zeg maar. Meestal moet er gewoon nog een hoop gebeuren om het zo te krijgen zoals we zelf willen (andere badkamer, alle kamers behangen, andere vloer etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

thewizard2006 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:31:
[...]

Ja we kunnen het financieel betalen. Probeer alleen ook iets verder alvast na te denken of we het ook weer kwijt kunnen na 15 jaar. Maarja dat is ook een beetje koffiedik kijken natuurlijk.

Het gaat er ook inderdaad om of we het zelf waard vinden. Ik kan op dit moment geen ander huis vinden in de omgeving van Rotterdam waar we graag zouden willen wonen die er zo netjes bij ligt voor die prijs zeg maar. Meestal moet er gewoon nog een hoop gebeuren om het zo te krijgen zoals we zelf willen (andere badkamer, alle kamers behangen, andere vloer etc).
Dus aan de ene kant vind je de vraagprijs te hoog maar aan de andere kant kan je geen beter huis vinden voor een vergelijkbaar of lager bedrag. Wellicht is je conclusie dat de vraagprijs te hoog is dan niet geheel juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
[b]Wolly schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:27:[/b

Hoop dat je je koffie al op hebt :9 Op de BAG viewer staat het object voor 134m2, dat is tegenover de op Funda gemelde 143m2 een mooie "fout" in het voordeel van de verkoper.
https://bagviewer.kadaste...ObjectId=1621010000028043

Wat anderen al zeggen moet je goed in je oren knopen: Wees bereid om weg te lopen.

Op mij kom je over alsof je niet bereid bent om weg te lopen, een beetje makelaar heeft dit gelijk door dus ik wens je desondanks veel woonplezier en die paar tientjes extra per maand moet je dan maar voor lief nemen :+
Maar is dat incl die uitbouw van 10m2?
Tsurany schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:32:
[...]

Dus aan de ene kant vind je de vraagprijs te hoog maar aan de andere kant kan je geen beter huis vinden voor een vergelijkbaar of lager bedrag. Wellicht is je conclusie dat de vraagprijs te hoog is dan niet geheel juist?
Dat zou zo maar eens kunnen ja :)
Ik denk dat het ook komt omdat we juist wel een paar pareltjes hebben gezien voor een hele gunstige prijs. Die waren echter binnen een week ook weg. Dus wellicht dat dit meespeelt.
Ik kan er de vinger ook niet direct op leggen. Dat maakt het dus ook gewoon lastig. Voor mij in iedergeval :)
Frijns.Net schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:27:
[...]

Het werd al even genoemd maar laat dan een bouwtechnische keuring doen.
Dan krijg je meteen te horen of er nog aandachtspunten zijn en je kunt de boel opmeten.
Als je er analytisch naar wil kijken dan is zo'n rapport nog wel iets waar je wat mee kan. Het kost inderdaad enkele honderden euro's maar dan heb je wel iemand met verstand ernaar laten kijken die aan jouw kant staat aangezien je die persoon zelf kunt kiezen.
Zelf hebben we dat ook laten doen toen we vorig jaar kochten. De verkoper gaf toen aan dat hij niks te verbergen had en dat we dat gerust mochten doen. Ik ben destijds de hele tijd met die persoon mee gelopen en heb nog allerhande vragen gesteld wat toch een andere kijk geeft dan wanneer je er met de verkoop makelaar doorheen wandeld.
De prijs wordt uiteindelijk toch bepaald door de mate waarin de verkoper nog wil zakken en wat jullie ervoor over hebben.
Het huis is van 2016 en er zit nog 5 jaar garantie op. Een bouwtechnische keuring zal dus niet nodig zijn. Of bedoel je een gewone taxatie wellicht?

[ Voor 55% gewijzigd door thewizard2006 op 04-01-2018 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.... Meestal moet er gewoon nog een hoop gebeuren om het zo te krijgen zoals we zelf willen (andere badkamer, alle kamers behangen, andere vloer etc).
Een badkamertje, vloer en wat behang (!) kost ook geen 50k hè..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@thewizard2006 Laat je niet gek maken
Je geeft zelf aan dat het huis al meerdere maanden (>3 maanden) te koop staat.
Laat een onafhankelijke partij (taxateur) kijken, zonder dat jij vooraf jouw budget mee geeft (vaak rekenen ze naar je budget toe)

En jij bent helaas al in de "valkuil" gelopen door verliefd te worden op het huis voordat het van jou is.
Blijf alsjeblieft rationeel, want je gaat nu heel erg ver om iets te krijgen wat wellicht alleen maar tegen kan vallen (mee vallen doet het al niet meer).

Daarnaast kan je, als je druk maakt over de vierkante meters, nog een bezichtiging doen en een rolmaat meenemen. Meet de verschillende kamers in en kijk of het matcht met de opgegeven maten van de plattegrond. Bij ons in de straat staat een zelfde huis (rijtjeswoning) te koop. De plattegrond komt echter echt niet overeen met de daadwerkelijke maatvoering van het huis! Staar je dus niet blind op de informatie van Funda / makelaar! Meten is weten, dus ga zelf aan de slag!

Verder, succes met het kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik kan op dit moment geen ander huis vinden in de omgeving van Rotterdam waar we graag zouden willen wonen die er zo netjes bij ligt voor die prijs zeg maar.
Dat is het toch duidelijk. Gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:36:
[...]

Een badkamertje, vloer en wat behang (!) kost ook geen 50k hè..
Nee maar een badkamer al snel rond de 15k, vloer met vloerverwarming 5-8k en het kost ook nog de nodige tijd en rommel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
thewizard2006 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:32:
[...]

Maar is dat incl die uitbouw van 10m2?
Simpel te controleren, vergelijk het met de huizen van de meest directe buren die geen uitbouw hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
[...]

Nee geen idee wat het eindbod is. Wilde het meer aangeven dat het verschil vanaf de start al 50k is. Ik begrijp ook dat het inderdaad een stuk hoger dan dat uitgevallen kan zijn maar dat klinkt weer wat minder mooi richting de makelaar uiteraard.
Of het daadwerkelijk ook echt teveel is vind ik lastig inschatten. Ik denk ook dat het bedrag aan de forse kant is. Aan de andere kant zie ik ook heel veel woningen die veel minder mooi, minder afgewerkt, minder compleet en nieuw zijn en die gaan voor meer weg.

Uit nieuwsgierigheid. Waarom ben je van Barendrecht naar Vlaardingen verhuisd. Vlaardingen heeft naar mijn weten een wat minder goede naam dan Barendrecht zullen we maar zeggen.

[...]
Mijn vrouw komt uit Vlaardingen en haar familie woont in Vlaardingen (mijn familie in Barendrecht). Ze kwam toen we gingen samenwonen bij me wonen met als voorwaarde dat een volgend huis in Vlaardingen zou zijn. Ik vind in principe alles prima zolang het regio Rotterdam is.

Daarnaast heeft Barendrecht niet per se een betere naam dan Vlaardingen, maar het is vooral een ander type dorp. Barendrecht is echt een rustig dorp waar niks gebeurd. Vlaardingen heeft gewoon wat meer stad achtige kenmerken.

Overigens hebben we zelf waarschijnlijk ook wat te veel betaald voor ons nieuwe huis. Uiteindelijk 13k boven de "bieden vanaf prijs". Al hadden we zelf eigenlijk niet verwacht dat we het zouden worden en dat er hoger geboden zou gaan worden. Echter neem ik 50k overwaarde uit vorige woning mee en dat stukje teveel betaal ik graag om op die locatie te kunnen wonen en het zit niet in mijn hypotheek.
Is dat een normale gang van zaken? Een huis laten taxeren en dan pas een bod doen? Klinkt opzich wel logisch maar omdat het meestal snel moet tegenwoordig wordt het wellicht nu andersom gedaan???
Volgens mij is het in het algemeen wel mogelijk alleen in veel gevallen krijg je er de kans niet voor in deze regio's. Het huis is dan vaak al verkocht. Je hebt nu blijkbaar met deze woning hier wel de tijd voor aangezien het al even te koop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Wolly schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:38:
[...]

Simpel te controleren, vergelijk het met de huizen van de meest directe buren die geen uitbouw hebben.
Ja je hebt gelijk. Kende de tool niet. Die geeft idd ook aan 134m2 en die heeft geen uitbouw. Dus volgens de BAG zou het dan wel kloppen die 143m2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

thewizard2006 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:38:
[...]

Nee maar een badkamer al snel rond de 15k, vloer met vloerverwarming 5-8k en het kost ook nog de nodige tijd en rommel :)
Tsja, als je al opziet tegen wat behangen, dan zou ik lekker de knip trekken en dit huis kopen. Als dit is wat je wil, prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Iedereen super bedankt voor alle inzichten, ideeën, suggesties en tips. Ik ga het even op mij laten inwerken en hou jullie op de hoogte van het avontuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt

[...]

Het huis is van 2016 en er zit nog 5 jaar garantie op. Een bouwtechnische keuring zal dus niet nodig zijn. Of bedoel je een gewone taxatie wellicht?
Misschien dat een gewone taxatie voldoende is maar dat zou ik dan wel door iemand laten doen die ook bouwtechnische keuringen doet. Er zou inderdaad niet veel mis moeten zijn met een huis uit 2016.
Het voordeel van een onafhankelijk iemand met verstand van zaken is dat je een andere kijk krijgt op de woning en je ook dingen te horen krijgt waar je zelf nog niet eens aan dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pnnnkk schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 07:49:
Tussen Nijmegen en Arnhem zuid ligt ook wel wat leuks als het je ding is, Nijmegen noord, Oosterhout, Elst. Maar de belangrijkste tip is al gegeven. Ga er vooral zelf even een dag of 2 doorheen wandelen
Ligt daar nog wat tussen? Is al aardig aan elkaar vastgegroeid.

Maar inderdaad doe er je eigen ervaring op. Zou zelf dat hele Malburgen bij voorbaat al skippen. De Vinexwijk Schuijtgraaf is nog wel aardig met directe verbinding naar de A50. Plijroute is drama, ga altijd dwars door Arnhem als ik richting Apeldoorn moet vanuit Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Frijns.Net schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:47:
[...]

Misschien dat een gewone taxatie voldoende is maar dat zou ik dan wel door iemand laten doen die ook bouwtechnische keuringen doet. Er zou inderdaad niet veel mis moeten zijn met een huis uit 2016.
Het voordeel van een onafhankelijk iemand met verstand van zaken is dat je een andere kijk krijgt op de woning en je ook dingen te horen krijgt waar je zelf nog niet eens aan dacht.
Doe er dan gelijk een stuk of vijf. Taxaties zijn namelijk geen precieze wetenschap, er kan met gemak enkele (tien)duizenden euro's tussen verschillende taxaties zitten. Zeker in de huidige markt waar de prijzen maar blijven stijgen is het nog de vraag hoe waardevol een taxatie is.

Daarnaast moet je ook goed bedenken wat je doet met de uitkomst. Wat als de taxatie zegt dat het huis 350k waard is, loop je dan weg? Zoja, dan heb je voor jezelf eigenlijk al het bewijs dat jij het huis ook niet meer waard vind en kan je beter direct weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Vergelijk het met bijv. een iPhone X. Is het het waard? Ik vind van niet. Wordt er niet teveel winst op gemaakt? Ik vind van wel. Zou ik het dus kopen? Nee, ik heb liever een 2de hands iPhone C. Zijn er mensen die het toch kopen? Ja. En dan hebben we het over een verschil van € 100,- (wat ik wil uitgeven aan een telefoon) en € 1100,- (wat anderen bereid zijn te betalen).

Het is allemaal emotie. En dan heb je het geluk dat het hier maar om een paar procent meerprijs gaat waar je over dubt.

[ Voor 35% gewijzigd door CurlyMo op 18-04-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Het huis is van 2016 en er zit nog 5 jaar garantie op. Een bouwtechnische keuring zal dus niet nodig zijn. ...
Ik snap dit soort aannames niet. Je koopt iets voor de lieve som van 375.000 euro, en dan neem je maar aan dat het wel goed zal zijn? Voor dit soort bedragen doe je toch geen aannames? Dan wil je zekerheid! Zo'n keuring is ook helemaal niet duur.

Verder heb je als koper gewoon een onderzoeksplicht. Mocht er iets mis zijn met het huis en wil je dat verhalen op de verkoper: succes, gaat je waarschijnlijk niet lukken. Maar hé, wel mooi 300 euro uitgespaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:53:
[...]

Ik snap dit soort aannames niet. Je koopt iets voor de lieve som van 375.000 euro, en dan neem je maar aan dat het wel goed zal zijn? Voor dit soort bedragen doe je toch geen aannames? Dan wil je zekerheid! Zo'n keuring is ook helemaal niet duur.

Verder heb je als koper gewoon een onderzoeksplicht. Mocht er iets mis zijn met het huis en wil je dat verhalen op de verkoper: succes, gaat je waarschijnlijk niet lukken. Maar hé, wel mooi 300 euro uitgespaard!
Er zit toch ook vanuit de bouw gewoon vaak iets van 7 jaar garantie op? Dus als er echt constructie fouten of iets dergelijks zijn valt er een hoop gewoon onder de garantie. Voor nieuwbouw woningen zou ik dan ook echt geen bouwkundige keuring laten doen.

//edit
Blijkbaar 5 in dit geval, mijn woning had 7 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Shinji op 04-01-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shinji schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Er zit toch ook vanuit de bouw gewoon vaak iets van 7 jaar garantie op? Dus als er echt constructie fouten of iets dergelijks zijn valt er een hoop gewoon onder de garantie. Voor nieuwbouw woningen zou ik dan ook echt geen bouwkundige keuring laten doen.

//edit
Blijkbaar 5 in dit geval, mijn woning had 7 jaar.
En gebreken die nu (voor de leek) nog niet zichtbaar zijn, maar al wel aanwezig zijn dan? Wat ga je doen als die gebreken zich manifesteren buiten de garantietermijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Tsurany schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:49:
[...]

Doe er dan gelijk een stuk of vijf. Taxaties zijn namelijk geen precieze wetenschap, er kan met gemak enkele (tien)duizenden euro's tussen verschillende taxaties zitten. Zeker in de huidige markt waar de prijzen maar blijven stijgen is het nog de vraag hoe waardevol een taxatie is.
Ja, mensen zijn altijd maar wanhopig op zoek naar de 'echte' waarde van het huis. Maar er is geen 'echte' waarde, anders dan de prijs die tot stand komt in het economisch verkeer door vrije onderhandelingen tussen partijen. En die kun je pas bepalen op het moment dat er een overeenkomst is. Alles daarvóór, inclusief de meest geleerde taxaties, is zuiver hypothetisch: een benadering, een fictie, over wat de taxateur denkt dat partijen er in vrije onderhandelingen op de markt voor over zouden hebben.

Daarmee kun je dus wel een (goede) indicatie krijgen, maar die laatste twijfel ('moet ik nog 2500 euro méér bieden') kan een taxateur nooit voor je oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Tsurany schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:49:
[...]

Daarnaast moet je ook goed bedenken wat je doet met de uitkomst. Wat als de taxatie zegt dat het huis 350k waard is, loop je dan weg? Zoja, dan heb je voor jezelf eigenlijk al het bewijs dat jij het huis ook niet meer waard vind en kan je beter direct weglopen.
Dit klopt wel maar een punt waar je aan voorbij gaat: met een onafhankelijk iemand door het huis lopen en het hebben over hoe bepaalde dingen gebouwd zijn denk aan constructie, dak, aanbouw, vloerverwarming etc. dat geeft je een andere kijk op de woning. Tenzij je al die kennis al hebt dan heeft dat geen nut. Maar daarmee krijg je misschien ook een beter (of juist niet) gevoel of je het geld eraan uit wil geven.
Zelf heb ik er niet zoveel verstand maar die persoon wees me er bijvoorbeeld op dat de nokpannen twee kanten hebben waarbij een kant in de richting moet liggen waar meestal de wind vandaan komt. Dit voorkomt dat je vocht eronder krijgt. Het zal best algemene kennis zijn in die wereld maar ik wist het niet. En dat gaf ook aan dat het dak niet door een beunhaas erop gelegd was maar dat er wel over nagedacht was. En zo waren er nog wel veel meer dingen die aan bod kwamen. Voor mij was dat nuttige informatie waar ik inderdaad op zo'n groot bedrag best 350,- voor over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:05:
[...]

En gebreken die nu (voor de leek) nog niet zichtbaar zijn, maar al wel aanwezig zijn dan? Wat ga je doen als die gebreken zich manifesteren buiten de garantietermijn?
Dat ga je dan over 4+ jaar ook echt niet meer op de verkoper verhalen.

Daarnaast als dat blijkbaar zo goed verborgen zit gaat een bouwkundig onderzoek dat hoogstwaarschijnlijk ook niet boven water halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shinji schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:14:
[...]

Dat ga je dan over 4+ jaar ook echt niet meer op de verkoper verhalen.
Nee, daarom heb je dus NU die keuring nodig. Dan kan je het NU nog verhalen op verkoper of garantie..
Daarnaast als dat blijkbaar zo goed verborgen zit gaat een bouwkundig onderzoek dat hoogstwaarschijnlijk ook niet boven water halen.
Waarschijnlijk heb jij dan ontzettend veel kijk op bouwtechnische zaken, maar ik ken de grenzen van mijn kennis en huur dus iemand in die daarvoor geleerd heeft. Nog even los van de onderzoekplicht. Let op: er staat "plicht". Niet "recht", nee "plicht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:19:
[...]

Nee, daarom heb je dus NU die keuring nodig. Dan kan je het NU nog verhalen op verkoper of garantie..

[...]

Waarschijnlijk heb jij dan ontzettend veel kijk op bouwtechnische zaken, maar ik ken de grenzen van mijn kennis en huur dus iemand in die daarvoor geleerd heeft. Nog even los van de onderzoekplicht. Let op: er staat "plicht". Niet "recht", nee "plicht".
Nee, dat heb ik niet, maar een bouwtechnische keuring is een visuele keuring waar echt lang niet alles mee aan het licht komt. Daarnaast zullen dat bij nieuwbouw woningen geen zaken zijn die "redelijk gebruik" zullen belemmeren -> geen verborgen gebrek, en anders komt dat echt wel binnen redelijke termijn aan het licht en valt het gewoon nog onder garantie.

Weet niet of het wettelijk zo is geregeld maar:
"Doorgaans wordt echter wel gesteld dat u de meeste gebreken die het redelijk gebruik van een woning hinderen binnen 60 dagen na de overdracht moet kunnen ontdekken."
https://perfectkeur.nl/verborgen-gebreken-nieuwe-woning/

[ Voor 13% gewijzigd door Shinji op 04-01-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
dan zit je op 23k (15k + 8k) en houd je dus nog 27k (!!!) in je zak!
voor 27k wil ik wel een paar maanden in de rommel zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:03
nare man schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:07:
[...]

Ja, mensen zijn altijd maar wanhopig op zoek naar de 'echte' waarde van het huis. Maar er is geen 'echte' waarde, anders dan de prijs die tot stand komt in het economisch verkeer door vrije onderhandelingen tussen partijen.
Zwart/wit is er wel een waarde:
- kosten van bouw + materialen
- grondkosten

De eerste staat vast. Geen idee hoe je de grondprijs onafhankelijk zou moeten berekenen. Net zoals huurders worden beschermd middels allerlei wetten door het puntensysteem, zou er ook iets moeten komen om de stijging van de prijzen tegen te houden. Als het zo door zou gaan is een rijtjeshuis over twintig jaar een half miljoen, terwijl het nu 250k is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shinji schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:31:
[...]

Nee, dat heb ik niet, maar een bouwtechnische keuring is een visuele keuring waar echt lang niet alles mee aan het licht komt. Daarnaast zullen dat bij nieuwbouw woningen geen zaken zijn die "redelijk gebruik" zullen belemmeren -> geen verborgen gebrek, en anders komt dat echt wel binnen redelijke termijn aan het licht en valt het gewoon nog onder garantie.

Weet niet of het wettelijk zo is geregeld maar:
"Doorgaans wordt echter wel gesteld dat u de meeste gebreken die het redelijk gebruik van een woning hinderen binnen 60 dagen na de overdracht moet kunnen ontdekken."
https://perfectkeur.nl/verborgen-gebreken-nieuwe-woning/
Zo is het niet wettelijk geregeld, en een verborgen gebrek hoeft niet een redelijk gebruik te belemmeren. maar goed, doe vooral die keuring niet en spaar die 300 euro uit. Je hoeft het niet te doen. Tenzij je een gebrek hebt, dan had je het wel moeten doen. Penny wise..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:37:
[...]
Zo is het niet wettelijk geregeld, en een verborgen gebrek hoeft niet een redelijk gebruik te belemmeren. maar goed, doe vooral die keuring niet en spaar die 300 euro uit. Je hoeft het niet te doen. Tenzij je een gebrek hebt, dan had je het wel moeten doen. Penny wise..
Dat is dus wel zo, alleen is het "normaal gebruik" een schimmig gebied:

"In de wet valt te lezen dat de koper mag verwachten dat de woning de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet hoefde te betwijfelen.
Twee vragen moeten dus in ieder geval worden beantwoord:

-welke eigenschappen zijn nodig voor een normaal gebruik?
-moest de koper betwijfelen of de woning de eigenschap had?

Welke eigenschappen een woning moet hebben voor normaal gebruik ligt meestal voor de hand, maar niet altijd. Het zal duidelijk zijn dat een woning een dak moet hebben dat niet lekt of niet op levensbedreigende gifgrond moet staan. Maar verhindert een lichte bodemvervuiling het normaal gebruik? Over dergelijke vragen wordt regelmatig geprocedeerd. Wij verwijzen u naar onze webpagina rechtspraak, waar een aantal voorbeelden zijn te vinden wanneer er wél of geen sprake is van hinder van ‘normaal gebruik’."

https://www.verborgen-gebreken.net/verborgen-gebreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is het niet. Jij had het over 60 dagen. Dat is niet wettelijk geregeld. Verder ben ik er wel klaar mee. Jij doet zo'n keuring niet (ondanks de plicht), en ik ben van mening dat dat dom is. Valt verder niet heel veel meer over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:49:
[...]

Nee, dat is het niet. Jij had het over 60 dagen. Dat is niet wettelijk geregeld. Verder ben ik er wel klaar mee. Jij doet zo'n keuring niet (ondanks de plicht), en ik ben van mening dat dat dom is. Valt verder niet heel veel meer over te zeggen.
Je kan er klaar mee zijn, daar heeft een koper niks aan, overigens, gaat het hier niet over mij hè. Ik zie vooral het nut niet van een bouwkundig rapport van een huis van 1 jaar oud.

Die 60 dagen is inderdaad niet wettelijk geregeld wellicht, jij stelt echter dat "en een verborgen gebrek hoeft niet een redelijk gebruik te belemmeren". Dat is echter wel wettelijk geregeld.

Ik ben dan wel benieuwd waarom een keuring verplicht zou zijn, ja, je hebt een onderzoeksplicht, geen keuringsplicht. Als je zelf het pand inspecteert, of zelfs alleen maar van foto's, heb je ook tot een bepaald niveau aan de onderzoeksplicht voldaan. Of het verstandig is om het daarbij te laten is de vraag (en waar we het hier over hebben).

Ik zou bij nieuwbouw niet zonder meer zeggen, altijd doen (het is een jaar daarvoor namelijk ook nog gedaan bij de opleveringskeuring). Het is een eigen afweging en ik zou een andere mening dan mijn eigen niet direct als dom bestempelen, iedereen zal geinformeerd zijn eigen afweging daarin moeten maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Shinji op 04-01-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
President schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:36:
[...]

Zwart/wit is er wel een waarde:
- kosten van bouw + materialen
- grondkosten

De eerste staat vast. Geen idee hoe je de grondprijs onafhankelijk zou moeten berekenen. Net zoals huurders worden beschermd middels allerlei wetten door het puntensysteem, zou er ook iets moeten komen om de stijging van de prijzen tegen te houden. Als het zo door zou gaan is een rijtjeshuis over twintig jaar een half miljoen, terwijl het nu 250k is...
Hanteren van de historische kostprijs i.p.v. marktwaarde is evengoed een arbitraire keuze.

Los daarvan kunnen huizenprijzen natuurlijk ook dalen, dus waarom bij wet bepaald zou moeten worden dat de prijzen niet verder mogen stijgen zie ik niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Kju schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 09:09:
@thewizard2006 Ik heb heel snel gekeken, heb geen plaatselijke kennis maar gevoelsmatig was je openingsvoorstel op het eerste gezicht volgens mij al te veel.
Daar sluit ik me bij aan.
Het te hoge openingsbod belemmert een biedproces dat uiteindelijk op een aanneembare koopprijs uitkomt.
Wil je het werkelijk hebben, en dat gevoel krijg ik, dan gaat imo de verkoper blijer met de koopprijs zijn dan jij.
President schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:36:
[...]

... zou er ook iets moeten komen om de stijging van de prijzen tegen te houden. ...
De overheid (landelijk tot lokaal niveau) kan door meer aanbod van betaalbare grond de schaarste te lijf gaan en de prijsstijging stoppen. Politiek echter ongewenst. Verdere discussie is hier OT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Vanoverdegrens schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:16:
Daar sluit ik me bij aan.
Het te hoge openingsbod belemmert een biedproces dat uiteindelijk op een aanneembare koopprijs uitkomt.
Wil je het werkelijk hebben, en dat gevoel krijg ik, dan gaat imo de verkoper blijer met de koopprijs zijn dan jij.
Ik ben nog ook weer eens verder gaan kijken op funda om te kijken naar alternatieven. Echter kan ik toch wel tot een conclusie komen dat het aanbod dat er is voor deze prijs over het algemeen echt niet veel goedkoper is. Uiteraard is er wel het een en ander te vinden maar niet in plaatsen en locaties waar wij graag willen wonen. Tuurlijk kan je ergens een goedkoper huis met meer grond en net zo mooie inrichting vinden waar niets aan gedaan hoeft te worden. Deze staan dan echter in plaatsen waar wij zelf niet willen wonen zoals bijv Vlaardingen, Maassluis, Oud Beijerland etc.
We zijn wellicht zelf wat de beperkende factor maar als ik kijk naar het aanbod en onze wensen/eisen moet ik gewoon concluderen dat er niet heel erg veel aanbod is. Het geen dat wel heel scherp is geprijsd is ook binnen een week weg (en je weet ook niet hoeveel er is overboden uiteraard).

Verder is ons max budget rond de 375.000 (we kunnen meer lenen maar dat willen we niet). We zoeken dus een huis dat staat in Berkel en Rodenrijs, Bergschenhoek, Nesselande, Barendrecht, Ridderkerk of Rhoon. Rotterdam zelf, Den Haag, Zoetermeer, Schiedam, Capelle, HI ambacht, Maassluis etc dus niet. Verder willen wij een redelijk nieuw huis (na 2000 gebouwd). Het is niet erg om wat te laten doen maar de totaalprijs dient zeker niet boven de 375000 uit te komen. Als er dus ergens een mooi huis staat waar nog wel een badkamer en keuken in moeten dan reken ik daar ongeveer 30-40k extra voor. We willen ook niet eerst 3maanden moeten verbouwen etc.
Een (grote) tuin vinden we wat minder belangrijk. Onderhoudsarm/vrij is wel sleutelwoord. Echter willen we niet in een appartement wonen. Andere eisen die we er aan stellen is dat het woonopp groter is dan 130m2 en de woonkamer redelijk formaat is (dus bijv niet zoals bij jaren 70 doorzon woningen zoals we nu hebben).
Hopelijk geeft dat een beetje een beeld van wat we zoeken.
We zijn nu druk in onderhandelingen nog en heb er zelf wel een goed gevoel over.

Hoe heb jij dat trouwens gedaan toen je een huis ging kopen? Heb je toen ook meer dan 25k onder de vraagprijs geboden. Wellicht een slimme zet van de makelaar om het huis voor die prijs in de markt te zetten maar nog minder bieden vind ik wat makkelijker gezegd dan gedaan persoonlijk. Begrijp dat het als objectief persoon die er verder ook niets mee hoeft wat makkelijker is om te zeggen dat je gewoon 325000 zou bieden en als ze het niet accepteren gewoon weglopen :) Als je er zelf wat meer bij betrokken bent en de alternatieven liggen niet voor het oprapen is dat, in mijn beleving, wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
thewizard2006 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:10:
[...]
Hoe heb jij dat trouwens gedaan toen je een huis ging kopen? Heb je toen ook meer dan 25k onder de vraagprijs geboden. Wellicht een slimme zet van de makelaar om het huis voor die prijs in de markt te zetten maar nog minder bieden vind ik wat makkelijker gezegd dan gedaan persoonlijk. Begrijp dat het als objectief persoon die er verder ook niets mee hoeft wat makkelijker is om te zeggen dat je gewoon 325000 zou bieden en als ze het niet accepteren gewoon weglopen :) Als je er zelf wat meer bij betrokken bent en de alternatieven liggen niet voor het oprapen is dat, in mijn beleving, wat lastiger.
Het huis dat wij in de randstad kochten stond voor 550k in de markt (voor de zomervakantie 2017). Op de dag dat we gingen kijken was deze gezakt naar 530k. Hij stond doen al drie maanden te koop. Vervolgens zijn wij twee keer gaan bezichtigen met makelaar. Na tweede keer (begin van de week) bod gedaan van 510k (een bod dat we ook hadden gedaan mochten de verkopers niet gezakt zijn met hun prijs). Toen bleek er nog één andere kaper op de kust te zijn, maar die zat te klooien met financiering. Wij hadden alles al op orde. Toen op donderdag laten weten dat ons eindbod 515k was, dat we er direct in wilde na passeren, 4 weken voorbehoud financiering, en dat we de volgende dag antwoord wilde. Toen zijn de verkopers akkoord gegaan. Huis is uiteindelijk getaxeerd op 520k. Overkant van de straat werd een (minder mooi) huis te koop gezet voor 400k en direct zelfde week verkocht voor ook 515k. Die verkopers hadden het agressiever aangepakt met een open huis en laag in de markt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

@thewizard2006 De vraagprijs is nooit een betrouwbare referentie voor de waarde. Heb je al door dat inmiddels al twee makelaars in dit topic hebben gepost dat je mogelijk niet goed bezig bent..?

Zie ook Kju in "Ervaringen met het verkopen van je woning"

Aangezien het je niet uitmaakt of je te veel betaalt, waarom neem je geen aankoopmakelaar?

[ Voor 13% gewijzigd door Kju op 05-01-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kju schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:48:
@thewizard2006 De vraagprijs is nooit een betrouwbare referentie voor de waarde. Heb je al door dat inmiddels al twee makelaars in dit topic hebben gepost dat je mogelijk niet goed bezig bent..?

Wat het nog lastiger maakt is dat Makelaars soms ook bewust met de vraagprijs spelen. Soms hoog inzetten en soms juist erg laag om veel mensen te trekken.

Ik merk wel dat ik soms huizen negeer die op de rand van ons budget zitten omdat er toch wel over de vraagprijs geboden wordt. Dus op dit moment hoog inzetten kan ook weer kopers afweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ik zou me er niet door af laten schrikken. In het voorbeeld van @thewizard2006 heeft deze woning een hoekligging, ligt in dezelfde straat, neem ruim 50k verschil in afwerking, bracht maar € 310k op.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Kju schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:59:
Ik zou me er niet door af laten schrikken. In het voorbeeld van @thewizard2006 heeft deze woning een hoekligging, ligt in dezelfde straat, neem ruim 50k verschil in afwerking, bracht maar € 310k op.. O-)
Hoe weet je dat deze voor 310k is verkocht?

Maar ik begrijp je wellicht verkeerd. Als deze voor 310k is verkocht maar er moet echt nog alles aan gebeuren dan is de totaalprijs 360k (als we van die 50k uitgaan en dat is denk ik niet eens hoog ingeschat). En dat is ook wat wij er ongeveer voor zouden betalen. Nu hoeven we er alleen niets meer aan te doen. Dus niet zelf keukens zoeken, badkamers zoeken, overal op afdingen, vloeren laten leggen, behangen, tuin aanleggen etc etc etc.
Dus met jou voorbeeld, zitten we dan toch precies op de juiste prijs?
Kju schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:48:

Aangezien het je niet uitmaakt of je te veel betaalt, waarom neem je geen aankoopmakelaar?
Nee ik ben niet op de hoogte wie hier makelaar zijn
En makelaars willen natuurlijk gewoon dat ik een makelaar inschakel he ;)

Alle gekheid op een stokje. Alle advies wordt uiteraard gewaardeerd en zeker uit die hoek waar de ervaring zit. Het lastige vind ik dat er geen voorbeelden zijn waarom deze prijs te hoog is in deze situatie. Er zijn geen vergelijkbare woningen in mijn optiek die ff voor 50k minder te koop staan zeg maar.

[ Voor 32% gewijzigd door thewizard2006 op 05-01-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

thewizard2006 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:23:
[...]

kadaster ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Tsurany schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:51:
[...]
Ik merk wel dat ik soms huizen negeer die op de rand van ons budget zitten omdat er toch wel over de vraagprijs geboden wordt. Dus op dit moment hoog inzetten kan ook weer kopers afweren.
Ik zou het nooit negeren. Bij ons huis hebben wij geluk gehad met andere kopers zoals jij. Die zijn ook het huis gaan negeren. Terwijl als ze toen direct hadden geboden voor bijv. 520k/525k ze het waarschijnlijk hadden gehad. De verkopende makelaar wist namelijk ook wel dat de aanvankelijk vraagprijs onredelijk was.

Wij hebben altijd een bod gedaan als we vonden dat het redelijk was, maar de oorspronkelijke vraagprijs veel hoger lag. Ook heel regelmatig bleek het huis maar voor iets meer verkocht te zijn dan ons eigen bod, terwijl dat dat nog altijd een stuk lager was dan de oorspronkelijke vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
oh dat had ik zelf ook al opgevraagd ja :)
20170926 25 € 310000 119 m² WONEN

Wel grappig dat op het kadaster dan staat dat het 119m2 is en op funda 142m2. Dat scheelt nogal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Nee ik ben niet op de hoogte wie hier makelaar zijn
Ik ben geen makelaar en raad je hetzelfde aan :)
Alle gekheid op een stokje. Alle advies wordt uiteraard gewaardeerd en zeker uit die hoek waar de ervaring zit. Het lastige vind ik dat er geen voorbeelden zijn waarom deze prijs te hoog is in deze situatie. Er zijn geen vergelijkbare woningen in mijn optiek die ff voor 50k minder te koop staan zeg maar.
Waarom twijfel je dan zo? Je gaat dit in deze markt je keuzes niet meer 100% rationeel kunnen maken, want dan ga je geen woning vinden. De enige afweging die je moet maken is of je het kan betalen en of het verstandig is voor je eigen financiële situatie. In de toekomst kijken kan toch niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

[...]

Maar ik begrijp je wellicht verkeerd. Als deze voor 310k is verkocht maar er moet echt nog alles aan gebeuren dan is de totaalprijs 360k (als we van die 50k uitgaan en dat is denk ik niet eens hoog ingeschat). En dat is ook wat wij er ongeveer voor zouden betalen. Nu hoeven we er alleen niets meer aan te doen. Dus niet zelf keukens zoeken, badkamers zoeken, overal op afdingen, vloeren laten leggen, behangen, tuin aanleggen etc etc etc.
Dus met jou voorbeeld, zitten we dan toch precies op de juiste prijs?
Nee ik heb geen uitspraken over prijs gedaan, met maar één referentie ben je er nog niet. Er zijn voldoende recente transacties geweest om betrouwbaar te kunnen waarderen.
Overigens was het meer om aan te geven dat vraagprijzen geen referentie zijn voor transactieprijzen.
[...]

Nee ik ben niet op de hoogte wie hier makelaar zijn :)
In ieder geval @Wolly en ondergetekende... Ik wil niet dat je een makelaar inschakelt, ik wil dat je uitkijkt voor de makelaar die je tegenover je hebt :+
Of uit de database van m'n club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kju schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:30:
[...]

Of uit de database van m'n club ;)

same difference :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
thewizard2006 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:10:
[...]

Hoe heb jij dat trouwens gedaan toen je een huis ging kopen? Heb je toen ook meer dan 25k onder de vraagprijs geboden.
Ik heb nooit een huis gekocht. Altijd gehuurd totdat ik een keer geen passend huurhuis kon vinden. Toen hebben we een kavel gekocht en in eigenregie laten bouwen en heb ik zelf erg veel eigen werk gedaan. Vloeren, wanden, 2 badkamers, schoorsteen, trap en keuken allemaal zelf afgebouwd. Het huis had wel de complete electriciteit en waterleidingen+afvoer (behalve in de kelder) liggen, want dat gebeurt bij prefab beter in de fabriek (en ik ben een elektronoob). Graafwerk+kanaalaansluiting met een ondernemer (zzp'er) samen gedaan, tuin/bestrating later idem. Kelder is prefab-beton en huis prefab-houtskelet. Eenvoudig om mee te werken, vandaar die keuze.
Geen allerdaagse weg naar een eigen huis dus, maar dat komt in Dld. vaker voor. Wij hebben namelijk zelden projectbouw zoals in NL gebruikelijk.

Mij leek, gezien de onlangs verkochte woningen aldaar, een poging dat huis voor ~350k te kopen wel een goed streven. Wordt het dan een paar k meer is dat niet zo'n ramp. Nu zit je echter al op 358k en je doel is nog niet eens bereikt. Je hebt jezelf helaas in een onaangename situatie gemanouvreerd.
@CurlyMo laat zien wat je er met een zelfverzekerd gevoerd biedproces uit kunt halen. Duidelijk je grenzen afbakenen en de tijddruk naar de verkooppartij verplaatsen. Uitstekend gedaan en geld bespaard.

Als je geen haast hebt, is afwachten op nieuw aanbod wellicht nog een optie. Een lastig parket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
thewizard2006 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:28:
[...]

oh dat had ik zelf ook al opgevraagd ja :)
20170926 25 € 310000 119 m² WONEN

Wel grappig dat op het kadaster dan staat dat het 119m2 is en op funda 142m2. Dat scheelt nogal
Als je nog steeds twijfelt over de prijs: vraag een waardebepaling op van Calcasa voor 25 eurie. Als je lid bent van Vereniging Eigen Huis kun je het via de eigenhuis.nl voor 15 euro laten doen. Bij ons kwam de Calcasa waarde nagenoeg overeen met uiteindelijke gevalideerde taxatie. En aan het begin van het rapport staan de referentie waarden en hoe betrouwbaar de waardebepaling is.

Zie mijn long read post eerder in dit topic voor nog wat tips en ervaringen met bieden. Als ik jou zo lees voldoet dit huis aan al je eisen en is het alleen een kwestie van prijs. Je zou kunnen proberen voor te stellen: "we delen het verschil".

Heb je je hypotheek al goed voorbereid? De verkoper zou weleens gevoelig kunnen zijn voor zekerheid. Wellicht dat hij een lagere prijs accepteert als jij laat zien dat je alles op een rijtje hebt en de financiering (zo goed als) rond is.

[ Voor 11% gewijzigd door wian op 05-01-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Vanoverdegrens schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:29:
[...]
@CurlyMo laat zien wat je er met een zelfverzekerd gevoerd biedproces uit kunt halen. Duidelijk je grenzen afbakenen en de tijddruk naar de verkooppartij verplaatsen. Uitstekend gedaan en geld bespaard.
Wij zijn ook tot op het bod gefrustreerd geweest, hebben zo'n 6 hele mooie huizen moeten laten lopen. Ze bleken allemaal flink over de vraagprijs te zijn weggegaan. Maar we hebben voet bij stuk gehouden, omdat we ons niet daadwerkelijk gek hebben laten maken. Uiteindelijk komt dat huis wel. Het heeft ons wel een jaar zoeken gekost. Nu hebben in deze markt een voor ons mooi huis in de randstad voor onder de vraag én taxatieprijs. Zelfs de taxateur complimenteerde ons, want hij maakte het vrijwel nooit mee mee dat er huis onder de vraagprijs weggaat in de randstad. Hij had dan ook meerdere huizen getaxeerd voor ons, omdat we op rationele gronden gewoon niet boven de taxatiewaarde wilde uitkomen (gezeik met eigen geld in hypotheek enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
CurlyMo schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:40:
[...]

...omdat we ons niet daadwerkelijk gek hebben laten maken. Uiteindelijk komt dat huis wel. ...
Geduld is en blijft een schone zaak. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
wian schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:31:
[...]

Als je nog steeds twijfelt over de prijs: vraag een waardebepaling op van Calcasa voor 25 eurie. Als je lid bent van Vereniging Eigen Huis kun je het via de eigenhuis.nl voor 15 euro laten doen. Bij ons kwam de Calcasa waarde nagenoeg overeen met uiteindelijke gevalideerde taxatie. En aan het begin van het rapport staan de referentie waarden en hoe betrouwbaar de waardebepaling is.

Zie mijn long read post eerder in dit topic voor nog wat tips en ervaringen met bieden. Als ik jou zo lees voldoet dit huis aan al je eisen en is het alleen een kwestie van prijs. Je zou kunnen proberen voor te stellen: "we delen het verschil".

Heb je je hypotheek al goed voorbereid? De verkoper zou weleens gevoelig kunnen zijn voor zekerheid. Wellicht dat hij een lagere prijs accepteert als jij laat zien dat je alles op een rijtje hebt en de financiering (zo goed als) rond is.
Ik denk zelf dat de waarde redelijk markt conform is op dit moment voor zover ik dat als gigantische leek kan inschatten uiteraard.

Wij hebben al een gesprek gehad met de hypotheekshop en wij kunnen ruim 100k meer lenen dan waar we voor gaan dus dat moet gewoon goed komen.

Zojuist een mail van de makelaar dat de verkoper graag het resterende verschil (8k) wil delen zodat we uit komen op 362000
Ga het uiteraard nog even met de wederhelft overleggen maar denk dat we dat gewoon gaan doen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
thewizard2006 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:48:
[...]
Ga het uiteraard nog even met de wederhelft overleggen maar denk dat we dat gewoon gaan doen :D
Tip: laat alsnog in de voorwaarde zetten dat je voor verlopen bedenktermijn een taxatie en bouwkundige keuring gedaan wil hebben. Dan kan je in noodgevallen nog ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
CurlyMo schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:56:
[...]

Tip: laat alsnog in de voorwaarde zetten dat je voor verlopen bedenktermijn een taxatie en bouwkundige keuring gedaan wil hebben. Dan kan je in noodgevallen nog ontbinden.
tnx ga ik doen.
Zie trouwens dat de makelaar heeft gemaild met 262000 akkoord te gaan (ipv 362000). Hmmmm is een mail rechtsgeldig? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
thewizard2006 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:59:
[...]

tnx ga ik doen.
Zie trouwens dat de makelaar heeft gemaild met 262000 akkoord te gaan (ipv 362000). Hmmmm is een mail rechtsgeldig? :9
Wat er in het koopovereenkomst staat is bindend. Mail niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
CurlyMo schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:00:
[...]

Wat er in het koopovereenkomst staat is bindend. Mail niet.
Was ook een grapje ;) Zou wat zijn zeg haha heb je ineens een huis voor 100k minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
thewizard2006 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:59:
[...]

tnx ga ik doen.
Ik zou er met een knipoog iets van zeggen als je het voorlopig koopcontract krijgt.

Dit is niet wat we hebben afgesproken, in je mail van 5 januari heb je 262k gezegd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
thewizard2006 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:48:
[...]
Zojuist een mail van de makelaar dat de verkoper graag het resterende verschil (8k) wil delen zodat we uit komen op 362000
Niet verrassend.
Met jouw 358k was het doel van de verkoper/verkopend makelaar waarschijnlijk al bereikt, en elke € meer is een leuk extraatje.
Als je terugmailt "360k max." dan doen ze het imo ook.
Kun je voor die 2k wat dingetjes voor het huis kopen en de aanschaf met je vrouw/vriendin in een echt goed restaurant vieren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CurlyMo schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:56:
[...]

Waarom niet kopen onder voorbehoud van een bouwkundige keuring? Je legt nu jezelf erg korte tijdslijnen op en als je je rapport niet op tijd krijgt kan je niet meer ontbinden.

Taxatie is sowieso zinloos in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Tsurany schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:32:
[...]

Waarom niet kopen onder voorbehoud van een bouwkundige keuring? Je legt nu jezelf erg korte tijdslijnen op en als je je rapport niet op tijd krijgt kan je niet meer ontbinden.
Omdat TS oorspronkelijk al geen bouwkundige keuring wilde laten doen. Ik zeg, doe dat nu wel voor alle zekerheid. Als het dan nog pannes is dan kan je ontbinden.
Taxatie is sowieso zinloos in dit geval.
Zelfde gaat op voor de taxatie. TS heeft zichzelf nu in deze bochten gewrongen, dus opeens minder bieden gaat hem niet echt meer worden denk ik. Wat je dan dus kan doen is zeker weten dat je niet veel te veel betaald. Taxatie moet er voor de financiering toch komen, dan kan TS beter zorgen dat hij hem nog heeft binnen de bedenktermijn.

Pagina: 1 ... 70 ... 366 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7