stin00 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:42:
[...]
1.2 miljoen bieden op een huis waar je niet echt enthousiast over bent.. dat klinkt een beetje als een verveelde miljonair die er een extra pandje bij koopt. Ik vind het gekkenwerk, voor zo'n bedrag wil je toch een droomhuis en niks minder?

Maar ik ben nu wel benieuwd, funda linkje?!
Haha het is zeker niet even een pandje erbij

Verder idd eens, vandaar ook niet overboden.
Treurig maar waar idd

Hoewel er op de meeste woningen van >3m nog steeds genoeg is aan te merken.
Haha

Nee, de locatie (niet eens algemeen, maar voor mijn situatie gunstige ligging) in combinatie met weinig huizen van deze grootte in de omgeving. Dat laatste verklaart ongetwijfeld een hoop. Maar ben ik "helaas" wel naar opzoek gezien mijn huidige woning.
Sport_Life schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:12:
[...]
Op zich zegt die 1.2m niks, als je nog een ton over hebt voor de afwerking dan kun je alsnog een woning naar eigen smaak ervan maken. Als je budget max 1.2m is dan is het m.i. zonde om in zo'n karige woning te zitten, dan is 1.2m veel geld.
Klopt, maar dit was al "hoog" in de markt gezet volgens de verkoopmakelaar. Die grappig genoeg zelf ook aangaf dat het wel een beetje karig was afgewerkt.
Het budget is gelukkig niet echt een probleem, maar ik heb wel een (blijkbaar) bovengemiddelde afkeer van de idioterie op de markt. Ik ga in dit prijssegment geen middelmatige woning voor de hoofdprijs kopen en daarna nog voor twee ton verbouwen. Maar ja, zoals met alles, er hoeft maar één gek te zijn. En helaas zijn er een stuk meer dan één

MaStar schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:53:
[...]
Tja...'Idioten' of mensen die slim bieden (én dus overbieden) nu wél een woning hebben?
1.2m is geen absurde prijs en afhankelijk van locatie en je eigen budget etc. klinkt het niet gek. Ook daar moet je (weer) overbieden. Zo werkt het. En een jaar langer zoeken kost ook geld met stijgende huizenprijzen....
En als je de optie hebt gooi je 50k-100k voor verbouwing erbij en heb je voor 1.3m een mooi huis voor 10-15 jaar.
Mwah, persoonlijk vind ik je niet bepaald slim als je de hoofdprijs betaalt voor een huis waar in feite uit armoe geen vloerverwarming in is gelegd, de keuken voor 3k bij de ikea is gehaald en de zolder door de man des huizes is gedaan. Maar goed, mijn persoonlijke mening/visie en de realiteit liggen nogal ver van elkaar

Waarschijnlijk is er volgend jaar idd wel weer een tonnetje in waarde bijgekomen, alsof het niets is.
Daarbij gun ik het de eigenaren ook niet echt trouwens, was echt zo'n type vrouw die op verjaardagen dan stoer gaat doen hoeveel haar "pauperwoning" die enkele jaren geleden voor een fractie van de verkoopprijs is gebouwd, wel niet opbracht en hoe goed ze het wel niet gedaan hebben

/rant
Sport_Life schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:38:
[...]
Ik heb je posts in dit topic even terug gelezen en de vragen die je stelt komen op mij redelijk basic, soms zelfs naïef over.
Als dit echt serieus is (ik begin daaraan te twijfelen) dan zou ik adviseren om een aankoopmakelaar mee te nemen.
Naïef niet. Wel onwetend. En gefrustreerd, zeker

hehe. Eigenlijk van de zotte dat je tegenwoordig een aankoopmakelaar nodig hebt. Ik heb er laatst met eentje gesproken toevallig, die wilde een bijna driedubbel maandsalaris hebben

Daar heb ik voor gepast. Momenteel in mijn netwerk aan het rondvragen, daar komt vast wel iets beters uit.
Het ironische is dat ik reeds een "droomhuis" heb; een stuk groter perceel, groter huis, betere afwerking etc. in een prachtige jonge wijk in de buurt van de grote stad. Eigenlijk alles waar je van kun dromen. Totdat je besluit geografisch te moeten verplaatsen

Dan krijg je dit soort taferelen. Zeker als er geen zelfbouwpercelen meer te vinden zijn. Ik heb geen enkele haast, maar 10 jaar ellende om verkaveling, bestemmingsplan, bouwvergunning etc. te regelen vanuit een stuk private grond, heb ik ook geen zin in