Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 310 ... 366 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:40
Dracula schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:53:
[...]

Ja die vraag ga ik zeker vanavond beantwoord zien te krijgen.
Voor nu leek Aegon de gunstigste alleen die hebben alleen dagrente met een opslag alleen nog niet kunnen vinden wat dus opslag percentage is)

Ah gevonden 0.15%. Gedoe allemaal😀

[ Voor 6% gewijzigd door Dracula op 04-10-2023 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevd88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-09 22:01
Wij zijn sinds een paar maanden ook actief op de huizenmarkt en willen iets groter. (Doorstromer dus) Nu willen we eigenlijk ons eerste echt serieuse bod doen en dus bij adviseur document gevraagd waar dan staat dat we het kunnen betalen.

Nu mijn vraag, is het normaal dat hier onze beide inkomens gewoon op staan? Ook staat er een WOZ-waarde op die gelijk is gezet aan ons toekomstige bod. (Wijkt veel af) En als laatste staat bij gewenste hypotheek slechts wat we extra bij moeten lenen en niks over onze huidige die we eventueel meenemen.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 12:34
renevd88 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:04:
Wij zijn sinds een paar maanden ook actief op de huizenmarkt en willen iets groter. (Doorstromer dus) Nu willen we eigenlijk ons eerste echt serieuse bod doen en dus bij adviseur document gevraagd waar dan staat dat we het kunnen betalen.

Nu mijn vraag, is het normaal dat hier onze beide inkomens gewoon op staan? Ook staat er een WOZ-waarde op die gelijk is gezet aan ons toekomstige bod. (Wijkt veel af) En als laatste staat bij gewenste hypotheek slechts wat we extra bij moeten lenen en niks over onze huidige die we eventueel meenemen.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Wij hebben er 3 aangevraagd en daar staan geen inkomens of WOZ waarde op. Er staat alleen op dat de vraagprijs haalbaar is en/of wat de maximale hypotheek + eigen middelen ("woonbudget") zijn. Wel zijn ze alledrie totaal verschillend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-10 12:01
Afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ons bod is geaccepteerd. Gelukkig! Echter, buiten het telefoontje over het accepteren van het bod en de maandag erna een telefoontje over de beoogde datum van de overdracht niks meer vernomen. Zelfs geen concept koopovereenkomst ontvangen. Deze week de makelaar nogmaals gemaild, maar geen reactie.

Wat zijn de gebruikelijke doorlooptijden hier? "Zeur" ik als ik zeg dat ik het inmiddels wel erg lang vind duren voordat ik een concept koopovereenkomst heb? Tekenen wordt op z'n vroegst pas midden volgende week op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37
Giltix schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:21:
Afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ons bod is geaccepteerd. Gelukkig! Echter, buiten het telefoontje over het accepteren van het bod en de maandag erna een telefoontje over de beoogde datum van de overdracht niks meer vernomen. Zelfs geen concept koopovereenkomst ontvangen. Deze week de makelaar nogmaals gemaild, maar geen reactie.

Wat zijn de gebruikelijke doorlooptijden hier? "Zeur" ik als ik zeg dat ik het inmiddels wel erg lang vind duren voordat ik een concept koopovereenkomst heb? Tekenen wordt op z'n vroegst pas midden volgende week op deze manier.
In mijn geval kreeg ik op 15 augustus een telefoontje dat het bod geaccepteerd was. Twee dagen later ontving ik de concept koopovereenkomst. Op 25 augustus had ik de koopovereenkomst ondertekend.

Heb je ze nog een keer gebeld? Bellen gaat vaak net wat sneller dan mailen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
  • Laatst online: 02-10 12:01
@RobinNL ja, heb ik. Helaas geen gehoor. Ik ga straks nogmaals proberen, anders maar via het algemene kantoornummer. Wil aan de ene kant niet als een zeur overkomen, maar aan de andere kant wil ik de zaken ook gewoon geregeld hebben om onszelf wat meer zekerheid te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-08 18:50
Verschilt ook of het koop contract via de verkoopmakelaar gaat of dat de notaris betrokken is. Bij ons stuurde de verkoopmakelaar dezelfde dag van acceptatie bod het contract digitaal ter ondertekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Giltix schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:37:
@RobinNL ja, heb ik. Helaas geen gehoor. Ik ga straks nogmaals proberen, anders maar via het algemene kantoornummer. Wil aan de ene kant niet als een zeur overkomen, maar aan de andere kant wil ik de zaken ook gewoon geregeld hebben om onszelf wat meer zekerheid te geven.
Heb je je gegevens al wel aangeleverd? goede namen/telefoonnummers, evt zelfs al beoogde notaris. Kan ook uiteraard na het eerste concept, maar soms bespoedigd dat het wel.

Ga je digitaal tekenen, of fysiek? Ook dat maakt nog verschil ivm benodigde legitimatie vooraf of achteraf.

Ik zou me er niet meteen druk om maken dat je het concept nog niet hebt, maar wel zorgen dat je contact hebt dat er voortgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HipHaan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-07 15:17
Zijn er Tweakers die ervaring hebben met het splitsen van het aankoopbedrag voor een nieuwe woning in een gedeelte voor roerende zaken om zo bijvoorbeeld te vallen aan de gunstige kant van de grens voor de startersvrijstelling voor overdrachtsbelasting?

Het voelt een beetje vreemd om het bod te splitsen als bijvoorbeeld de gordijnen en de vloer al door de verkoper worden aangemerkt in de lijst van zaken als zijnde "inbegrepen in de woning". Al lees ik wel op diverse sites dat deze in principe los mogen worden geteld zolang de waarde maar representatief is. Bijvoorbeeld een bod van 515k voor de woning waarvan 5k voor de vloer en de gordijnen tezamen zodat je nog steeds onder de startersvrijstelling valt.

Al bij al gewoonweg benieuwd of iemand eerder met dit bijltje heeft gehakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
HipHaan schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:09:
Zijn er Tweakers die ervaring hebben met het splitsen van het aankoopbedrag voor een nieuwe woning in een gedeelte voor roerende zaken om zo bijvoorbeeld te vallen aan de gunstige kant van de grens voor de startersvrijstelling voor overdrachtsbelasting?

Het voelt een beetje vreemd om het bod te splitsen als bijvoorbeeld de gordijnen en de vloer al door de verkoper worden aangemerkt in de lijst van zaken als zijnde "inbegrepen in de woning". Al lees ik wel op diverse sites dat deze in principe los mogen worden geteld zolang de waarde maar representatief is. Bijvoorbeeld een bod van 515k voor de woning waarvan 5k voor de vloer en de gordijnen tezamen zodat je nog steeds onder de startersvrijstelling valt.

Al bij al gewoonweg benieuwd of iemand eerder met dit bijltje heeft gehakt?
Dat wordt, zeker voorheen met de 6% overdrachtsbelasting, toch wel vaker gedaan. Het is de kunst om de grens op te zoeken waarbij het nog redelijk te verdedigen is naar de fiscus toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Oei, desktop taxatie laten doen en die is 26k lager dan mijn bieding en geaccepteerde bod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dracula schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:13:
Oei, desktop taxatie laten doen en die is 26k lager dan mijn bieding en geaccepteerde bod.
En dat is een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dracula schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:13:
Een desktoptaxatie houdt vaak niet rekening met een uitbouw en de (goede) staat van de woning. Ik zou een desktoptaxatie alleen adviseren als je veel eigen vermogen inlegt of overwaarde inbrengt. Ze vallen regelmatig wat lager uit dan traditionele taxaties.

Aan je schrikreactie te lezen wil je 95 tot 100% financieren middels een hypotheek en dan ben je toch vaak overgeleverd aan een normale, dure taxatie. Dan kan je de taxateur een zetje in de juiste richting geven :+

Maargoed, geen enkele garantie dat die wél hoog genoeg gaat zijn, heb geen idee wat je gekocht heb en voor welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
stin00 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:20:
[...]

Een desktoptaxatie houdt vaak niet rekening met een uitbouw en de (goede) staat van de woning. Ik zou een desktoptaxatie alleen adviseren als je veel eigen vermogen inlegt of overwaarde inbrengt. Ze vallen regelmatig wat lager uit dan traditionele taxaties.

Aan je schrikreactie te lezen wil je 95 tot 100% financieren middels een hypotheek en dan ben je toch vaak overgeleverd aan een normale, dure taxatie. Dan kan je de taxateur een zetje in de juiste richting geven :+

Maargoed, geen enkele garantie dat die wél hoog genoeg gaat zijn, heb geen idee wat je gekocht heb en voor welke prijs.
Nee ik wil geen financiering van 95 a 100%. De rente aanvraag was gebaseerd op 84% alleen daar kom ik nu boven waardoor ik om op 84% weer uit te komen wat meer in moet leggen lijkt mij. Alleen weet ik niet of er dan opnieuw een rente voorstel aangevraagd moet worden?

Dus de oei slaat meer op het laatste omdat de rente van deze aanbieder morgen omhoog gaat en het voorstel wat ik ontving gebaseerd was op een bepaald bedrag.

[ Voor 7% gewijzigd door Dracula op 05-10-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiangpo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:41
Bij ons zit de verkoopmakelaar steeds te informeren of wij al een notaris hebben uitgezocht, zodat hij de akte vast kan opsturen. Wij hebben inderdaad al een aantal offertes uitgevraagd en een keuze gemaakt. Maar we wachten nog op een taxatie, we hebben een voorbehoud van financiering van 100% van de verkoopprijs. Wanneer is het gebruikelijk om de notaris te betrekken bij het proces, zelf dacht ik nadat de financiering rond was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Notaris staat als het goed is ook al op je koopcontract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-09 18:06
Dracula schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:02:
[...]

Nee ik wil geen financiering van 95 a 100%. De rente aanvraag was gebaseerd op 84% alleen daar kom ik nu boven waardoor ik om op 84% weer uit te komen wat meer in moet leggen lijkt mij. Alleen weet ik niet of er dan opnieuw een rente voorstel aangevraagd moet worden?

Dus de oei slaat meer op het laatste omdat de rente van deze aanbieder morgen omhoog gaat en het voorstel wat ik ontving gebaseerd was op een bepaald bedrag.
Waarschijnlijk niet, je komt onder het huidig voorstel in een hogere risico klasse.

Tenzij je meer wilt lenen dan aangevraagd. Dat kan dan vast alleen tegen de huidige rente.

Je kunt de desktop taxatiewaarde vooraf peilen door bij de aanvraag wat te rommelen met de gewenste hypotheeksom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
xiangpo schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:42:
Bij ons zit de verkoopmakelaar steeds te informeren of wij al een notaris hebben uitgezocht, zodat hij de akte vast kan opsturen. Wij hebben inderdaad al een aantal offertes uitgevraagd en een keuze gemaakt. Maar we wachten nog op een taxatie, we hebben een voorbehoud van financiering van 100% van de verkoopprijs. Wanneer is het gebruikelijk om de notaris te betrekken bij het proces, zelf dacht ik nadat de financiering rond was?
Het is gebruikelijk om de notaris bij het begin van het proces te betrekken. In Amsterdam stelt de notaris zelfs de koopakte op, niet de makelaar (omdat de Amsterdamse vastgoed juridisch gezien bijzonder is dan daarbuiten en de makelaars daarvoor te dom zijn).
Uit jouw post begrijp ik dat het om een woning daarbuiten ligt, dan snap ik jouw redenatie om deze pas te willen kiezen als de financiering rond is. Maar als de overdracht vlak daarna is, dan werkt het niet voor de notaris om in zo'n korte periode zijn/haar werk te doen. Denk aan de waarborgsom/bankgarantie opletten, aanschrijven, aflosnota opvragen bij de huidige bank, controles, etc. De notaris is ook afhankelijk van derden en gebonden aan termijnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wispe op 06-10-2023 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xiangpo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:41
Wispe schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:41:
[...]

Het is gebruikelijk om de notaris bij het begin van het proces te betrekken. In Amsterdam stelt de notaris zelfs de koopakte op, niet de makelaar (omdat de Amsterdamse vastgoed juridisch gezien bijzonder is dan daarbuiten en de makelaars daarvoor te dom zijn).
Uit jouw post begrijp ik dat het om een woning daarbuiten ligt, dan snap ik jouw redenatie om deze pas te willen kiezen als de financiering rond is. Maar als de overdracht vlak daarna is, dan werkt het niet voor de notaris om in zo'n korte periode zijn/haar werk te doen. Denk aan de waarborgsom/bankgarantie opletten, aanschrijven, aflosnota opvragen bij de huidige bank, controles, etc. De notaris is ook afhankelijk van derden en gebonden aan termijnen.
Klopt, betreft een woning in Haarlem. Overdracht is op 15 februari, dus er lijkt mij niet heel veel haast geboden. Thanks voor de info, word gewaardeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
xiangpo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:50:
[...]

Klopt, betreft een woning in Haarlem. Overdracht is op 15 februari, dus er lijkt mij niet heel veel haast geboden. Thanks voor de info, word gewaardeerd!
Ik had laatst een transport van een woning in Haarlem met 3 beslagen erop. Als de koopakte pas binnenkwam nadat de financiering rond was, hadden we 2 weken de tijd om die beslagen eraf te krijgen. Was nooit gelukt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
Laapo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 00:10:
[...]

Waarschijnlijk niet, je komt onder het huidig voorstel in een hogere risico klasse.

Tenzij je meer wilt lenen dan aangevraagd. Dat kan dan vast alleen tegen de huidige rente.

Je kunt de desktop taxatiewaarde vooraf peilen door bij de aanvraag wat te rommelen met de gewenste hypotheeksom.
Idd veranderd er weinig tot niets, de rente zal 0.01% hoger zijn en het blijft vallen onder het huidige voorstel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:51
Even een vraagje. Mag een verkoper van zijn/haar woning een beschimmelde woning verkopen of moet de verkoper voor het verkopen van de woning de schimmel eerst behandelen (vanwege potentieel gezondheidsrisico's)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
UltraInstinct schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:47:
Even een vraagje. Mag een verkoper van zijn/haar woning een beschimmelde woning verkopen of moet de verkoper voor het verkopen van de woning de schimmel eerst behandelen (vanwege potentieel gezondheidsrisico's)?
Goeie vraag.
Ik meen van wel, want deze woning is onbewoonbaar verklaard en staat te koop.

[ Voor 10% gewijzigd door Wispe op 06-10-2023 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:04
UltraInstinct schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:47:
Dat mag gewoon, maar je moet wel eerlijk zijn over de staat (en zeker als het niet bewoonbaar is). Anders zou je een bouwval ook nooit kunnen verkopen als je het geld niet hebt voor de renovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
THM0 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:07:
[...]

Dat mag gewoon, maar je moet wel eerlijk zijn over de staat (en zeker als het niet bewoonbaar is). Anders zou je een bouwval ook nooit kunnen verkopen als je het geld niet hebt voor de renovatie.
Ow oke, dat is nieuw voor me. Wist niet dat je potentieel gevaarlijke woningen gewoon mocht verkopen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
Hier gister voorlopig koopcontract getekend. Alle papierwinkel is naar de hypotheek verstrekker.
Nu kan het lange wachten beginnen tot eind
Mei 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aftansert
  • Laatst online: 23:37
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euro88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 22:49
Gefeliciteerd!

Had ik maar een vrouw die van deze badkamer blij wordt.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/179/690/768_2160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Euro88 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 02:32:
[...]

Gefeliciteerd!

Had ik maar een vrouw die van deze badkamer blij wordt.

[Afbeelding]
Wat is daar mis mee? (Even in het juiste perspectief gezien).

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 08-10-2023 08:56 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Wat is daar mis mee? (Even in het juiste perspectief gezien).
Alles is zo jaren 90.
Gordijnen :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wispe schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:08:
[...]

Alles is zo jaren 90.
Gordijnen :r
Wat had je dan verwacht van een 2 kapper onder de 4 ton? Visgraat keramisch parket, taatsdeuren en spik splinternieuwe badkamer? :P

Het is natuurlijk geen mooie badkamer (meer), maar de ruimte is er om er op termijn iets moois van te maken. d:)b
Ik mis alleen een raampje..

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 08-10-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

Wat had je dan verwacht van een 2 kapper onder de 4 ton? Visgraat keramisch parket, taatsdeuren en spik splinternieuwe badkamer? :P
Dat is wel wat de starters willen en verwachten, ja. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Verderf
Sport_Life schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

Het is natuurlijk geen mooie badkamer (meer), maar de ruimte is er om er op termijn iets moois van te maken. d:)b
Ik mis alleen een raampje..
Dat is precies het idee, die badkamer gaat er echt wel uit over een jaar of 2, zelfde met de keuken overigens.

Voor nu is de badkamer gewoon functioneel, moet alleen de kit randen en voegen even nalopen maar voor de rest kan het nog wel mee, ik vond zonnepanelen en de electra financieel gezien een stuk belangrijker op de korte termijn.

Wat betreft het raampje, dat komt er dan ook! de achterwand van de badkamer kan zeker nog een goeie meter naar achteren waardoor er een dak raampje in kan :) achter de muur zit nu de vliering van de schuur.
Dat is de kant van de lekkage, waarschijnlijk moet het lood bij de schoorsteen vervangen worden en gaan we gelijk meepakken met het dak.

[ Voor 25% gewijzigd door Verderf op 08-10-2023 13:34 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
In mijn eerste huis was ik al blij met een badkamer van 2 m2. Mooi of niet, je moet ergens beginnen.
Van die verwende opmerkingen hoef je je niks aan te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verderf
kx22 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:40:
In mijn eerste huis was ik al blij met een badkamer van 2 m2. Mooi of niet, je moet ergens beginnen.
Van die verwende opmerkingen hoef je je niks aan te trekken.
We hebben nu een jaren 70 badkamer in een huur appartement met alleen een bad waar ook nog eens de wasmachine en droger staan, alles is beter dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 11:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Iemand handige input? We willen een tweede bod neerleggen en daarbij een goede motivatie doen. We zijn dus al in onderhandeling. Eerste bod flink onder vraagprijs, zij zijn een beetje gezakt maar nog niet genoeg ;) Ons tweede bod komt ook nog niet echt in de buurt maar dat willen we goed motiveren.

Huis staat al een paar maanden te koop en er moet eea worden gemoderniseerd.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denk je dat de verkopers op een motivatie zitten te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Tjebakka schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:04:
Iemand handige input? We willen een tweede bod neerleggen en daarbij een goede motivatie doen. We zijn dus al in onderhandeling. Eerste bod flink onder vraagprijs, zij zijn een beetje gezakt maar nog niet genoeg ;) Ons tweede bod komt ook nog niet echt in de buurt maar dat willen we goed motiveren.

Als ik de verkoper was, zou ik door je motivatie heen kijken en evt. weer een tegenbod doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:09:
Omdat dat onderhandelen is?
Inspelen op emoties en redenen bedenken waarom jou bod goed is.
Nee heb je, ja kan je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Een motivatiebrief met background wie je bent, waarom je de woning wil zou ik enkel doen bij bieden op inschrijving. Maar als je verwikkeld zit in een afdingproces ben je dat station allang gepasseerd. De verkoper weet ook vast dat er het nodige aan gedaan moet worden. Anders zakt ie niet in prijs als tegenbod en staat het al maanden te koop. Dus wat is de toegevoegde waarde qua motivatie: ik bied je vraagprijs minus X want X gaat op aan isoleren en verduurzamen, nieuwe keuken en badkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:09:
Ligt er natuurlijk aan wat er hier gemotiveerd wordt. Is het een technisch verhaal met onderbouwing of een bedelbrief met onzakelijke argumenten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Volgens mij moet je nooit gaan motiveren waarom je bod goed is. Ik ken 3 situaties waarin men dat probeerde, en ik zie het regelmatig langskomen in het marktplaatstopic hier op tweakers. Het zet bijna altijd alleen maar kwaad bloed waardoor de hakken alleen verder het zand in gaan of gewoon de hele onderhandeling wordt afgeblazen.

Bied gewoon wat je het waard vind en dan kom je er samen uit, of niet. Als de verkopen een onredelijk bedrag wil dan zal hij echt niet door jouw mening daarover veranderen.

Motiveren doe je eventueel in het eerste bod met een bericht hoe mooi je het huis en de stijl vind en wat voor leuke buurt het wel niet is. Motiveren doe je voor de gunning, niet voor de prijs.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:06
je moet gewoon bieden wat jij denkt dat handig en haalbaar en reëel is, eventueel bij vermelden dat dit t laatste bod is en dat je anders verder gaat kijken. Vaak helpt t , of die mensen moeten echt niet nodig van hun huis af willen. Maar grote kans dat als t maanden al te koop staat dat ze gewoon accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb 1x een motivatiebrief geschreven.
Dat was om aan te geven dat de vraagprijs veel te hoog was met daarbij referentie woningen die voor dezelfde vraagprijs of lager maanden te koop stonden.
(2011).

Het is toch eigenlijk raar dat je iets koopt en dat helemaal de hemel in gaat prijzen ;)

99,9% van de verkopers wil geld & zekerheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 09-10-2023 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:21
Tjebakka schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:04:

Ik neem aan dat je niet bedoeld de brief dat je de buurt en het huis zo leuk vind en bla bla bla.

Maar dat je je bod wil onderbouwen, dus zoiets:
"Hierbij ons tweede bod van XX euro. Dit omdat <lijst van dingen die je niet bevalt aan het huis>"

Mijn insteek als verkoper zou zijn: de verkoopprijs reflecteert de staat van het huis.

Dus als er een Bruynzeel keuken uit 1978 in zit en de badkamer heeft nog bruine tegeltjes uit dezelfde periode, dan zou dat verwerkt moeten zijn in de vraagprijs.

Veel mensen staan er niet zakelijk in en voelen emotie bij hun huis. Je wilt niet de indruk wekken dat je hun huis afkraakt toch?

Er zitten dus wat mitsen en maren bij en op basis van de informatie die je deelt zou ik zeggen, gewoon zakelijk een nieuw bod neerleggen en bereid zijn om weg te lopen. Maar verder geen motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 14:05

Kju

Mijn advies zou zijn om nooit de hoogte van je bod te motiveren anders dan met ‘dat kan ik er voor betalen’ of ‘meer kan ik niet lenen’. Het feit alleen dat je een bod doet is al voldoende bewijs dat je een woning (graag) wil hebben.
Ga ervan uit dat de verkoper denkt dat hij goud in handen heeft, ook al is het nog zo’n krot. Argumenten, negatieve punten benoemen, referenties, het werkt meestal averechts als je daarmee je bod wil verantwoorden. Je kan liever de positieve punten te benadrukken.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
Kju schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:52:
Mijn advies zou zijn om nooit de hoogte van je bod te motiveren anders dan met ‘dat kan ik er voor betalen’ of ‘meer kan ik niet lenen’. Het feit alleen dat je een bod doet is al voldoende bewijs dat je een woning (graag) wil hebben.
Ga ervan uit dat de verkoper denkt dat hij goud in handen heeft, ook al is het nog zo’n krot. Argumenten, negatieve punten benoemen, referenties, het werkt meestal averechts als je daarmee je bod wil verantwoorden. Je kan liever de positieve punten te benadrukken.
Ik zou ook niet proberen uit te stralen dat je op je max zit eerlijk gezegd, dat zou ik lezen als: spannend of de financiering rondkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
THM0 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:59:
Ik zou ook niet proberen uit te stralen dat je op je max zit eerlijk gezegd, dat zou ik lezen als: spannend of de financiering rondkomt.
Ik heb dit advies al vaker gegeven maar mijn koopstrategie is het volgende:
1) openingsbod neerleggen waarmee je in onderhandeling komt
2) verkoper doet een tegenbod die je afslaat onder het mom van "We kunnen helaas niet akkoord gaan met uw tegenbod van €xxx.xxx,- gezien dat een (zeer hoog) risico zou betekenen dat de koop uiteindelijk niet door zou kunnen gaan wegens financieringsvoorbehoud. Daarom zouden we graag een tegenbod willen doen: .......
3) verkoper doet alsnog een (laatste) tegenbod die je dan vervolgens accepteert of een finaal bod neerlegt (en weglopen als dat hem niet wordt)

Daarbij komt natuurlijk wel dat je financieel je zaakjes voor die tijd goed op orde moet hebben en dat je natuurlijk zelf wel weet hoe ver je kunt gaan.

Ook kun je met de motivatie een beetje spelen door een bod neer te leggen zonder voorbehoud en later met voorbehoud als blijkt dat de financiële ruimte wat minder wordt... uiteindelijk kun je daarmee ook de verkoper een beetje inzicht geven in je financiële situatie en zekerheid is wat een verkoper over het algemeen ook wil. Dus als 350 zonder voorbehoud kan, dan kan 355 in principe ook wel maar 375 bijvoorbeeld niet meer (nogmaals wel in achtneming dat je het financieel goed voor elkaar hebt).

PS. Het blijft altijd een 'spelletje' tussen verkoper en koper, er zijn genoeg verkopers die niet op een schopstoel zitten en standaard in hun hoofd hebben dat het niet onder een x bedrag verkocht gaat worden. Dus je weet het toch nooit...

PS2. De meeste verkopers hebben sowieso ook een hekel om meerdere biedingen van dezelfde koper te ontvangen, kortom max 3 biedingen (waarvan het 3e bod een eindbod is) zou ik aanhouden en anders weglopen...

[ Voor 12% gewijzigd door Enforcer op 09-10-2023 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:13
Verderf schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 05:42:
Uiteindelijk is er in de koopovereenkomst opgenomen "technische keuring binnen de wettelijke bedenktijd" (dus 3 dagen)
Waarom laat je dat in vredesnaam in je contract opnemen: dat is de wettelijke bedenktijd, ook al gaat je kat door en wil je de koop daardoor niet door laten gaan dan kan dat gewoon.

Nu heb je jezelf onnodig in de stress laten jagen door snel snel een keuring uit te laten voeren en vervolgens de afkoop prijs daarvan te bepalen. Het lijkt goed te zijn gegaan, maar blijkbaar had verkoper geen beter bod (dus niet binnen 3k van jou bod) dus wellicht heb je jezelf dus onnodig laten opnaaien. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

THM0 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:59:
[...]

Dat is iets heel anders, we hebben het over het wel of niet verantwoorden van de hoogte van je bod. Als je overigens op je max zit aan wat je wil of kan lenen dan moet je dat ook duidelijk aangeven. De verkoper heeft meer aan duidelijkheid. Daar is niets mis mee. Voor een verkoper is iedere koper spannend en is het altijd maar de vraag of de koper eerlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:21
Sammy_tukker schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:18:
[...]

Waarom laat je dat in vredesnaam in je contract opnemen: dat is de wettelijke bedenktijd, ook al gaat je kat door en wil je de koop daardoor niet door laten gaan dan kan dat gewoon.

Nu heb je jezelf onnodig in de stress laten jagen door snel snel een keuring uit te laten voeren en vervolgens de afkoop prijs daarvan te bepalen. Het lijkt goed te zijn gegaan, maar blijkbaar had verkoper geen beter bod (dus niet binnen 3k van jou bod) dus wellicht heb je jezelf dus onnodig laten opnaaien. :?
Enige is dat je verkoper min of meer verplicht mee te werken aan een keuring in die tijd. Hoewel ik niet weet in hoeverre een koopcontract rechtsgeldig is tijdens die drie dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kx22 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:47:
[...]
Omdat dat onderhandelen is?
Inspelen op emoties en redenen bedenken waarom jou bod goed is.
Nee heb je, ja kan je krijgen.
Hoezo onderhandelen……dat doe je mondeling of met een bod. Motivatie van je aankoopredenen of je bedrag van de bieding kan een verkoper gewoon gestolen worden. Die kijkt gewoon naar het bedrag.

Ik zou het wel weten als iemand met een zeikverhaal zou komen waarom hij/zij het huis maar X waard vindt…. Dat weet je al door het bedrag, het gros van de motivaties bestaat uit geneuzel of dingen waar verkopers helemaal niets mee kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Kju schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

Dat is iets heel anders, we hebben het over het wel of niet verantwoorden van de hoogte van je bod. Als je overigens op je max zit aan wat je wil of kan lenen dan moet je dat ook duidelijk aangeven. De verkoper heeft meer aan duidelijkheid. Daar is niets mis mee. Voor een verkoper is iedere koper spannend en is het altijd maar de vraag of de koper eerlijk is.
Je geeft zelf aan dat je alleen als motivatie bij een bod zou aangeven dat je aan je max zit. Ik betwist dat dat handig is omdat het een risico voor verkoper impliciert.
Je hoeft ook helemaal niet aan te geven dat je aan je max zit (zowel qua willen als kunnen); die 'duidelijkheid' hoef je helemaal niet te creeeren. Het is ook weinig zinvolle informatie, wat maakt het uit voor de verkoper? Die vindt je bod en voorwaarden acceptabel of niet , en doet eventueel een tegenvoorstel.
Je geeft dus alleen maar extra informatie waar iemand weer over kan gaan twijfelen en verder niks mee kan. Je kunt het als verkoper bijvoorbeeld niet toetsen op waarheid. Dus leidt alleen maar tot twijfels als je de verkeerde verkoper aan de andere kant hebt.

Als je een kaal bod wilt doen zonder motivatie moet je dat ook doen: dit wil ik er voor betalen onder deze voorwaarden. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:49
Kju schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

Denk dat het handig gaat zijn als jij een tag 'is makelaar en heeft dus meer achter de schermen info dan de keyboard makelaars'' gaat krijgen :+

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:01
Enforcer schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:02:
[...]

3) verkoper doet alsnog een (laatste) tegenbod die je dan vervolgens accepteert of een finaal bod neerlegt (en weglopen
4) Dan doet de verkopende partij altijd nog een uiterste bod met een paar k boven jouw eindbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju

Kju

@Flix20 Zou wel handiger zijn inderdaad. Ik reageer tegenwoordig vaker niet dan wel omdat men het niet weet en ik geen zin heb om het uit te leggen en ik de discussie al zie aankomen.

@THM0 Met alle respect maar ik denk dat je even terug moet lezen. Waar ik aangeef dat je niets moet motiveren en wat je hooguit wel als mogelijke motivatie aan zou moeten halen vat jij dat op als een ‘dat moet je doen’. Dat bedoel ik dus nadrukkelijk niet. Vervolgens geef ik als reactie op jouw opmerking aan waarom je wel aan zou moeten kunnen geven wat je max wil lenen of kan lenen, niet dat je het moet doen. Iedere makelaar kijkt door alle biedstrategieen heen. Het advies van @Enforcer bijvoorbeeld, het is een goed advies maar de makelaar heeft dat echt wel door. En als je nog steeds niet begrijpt wat ik bedoel, let’s agree to disagree :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Kju schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:26:
@Flix20 Zou wel handiger zijn inderdaad. Ik reageer tegenwoordig vaker niet dan wel omdat men het niet weet en ik geen zin heb om het uit te leggen en ik de discussie al zie aankomen.

@THM0 Met alle respect maar ik denk dat je even terug moet lezen. Waar ik aangeef dat je niets moet motiveren en wat je hooguit wel als mogelijke motivatie aan zou moeten halen vat jij dat op als een ‘dat moet je doen’. Dat bedoel ik dus nadrukkelijk niet. Vervolgens geef ik als reactie op jouw opmerking aan waarom je wel aan zou moeten kunnen geven wat je max wil lenen of kan lenen, niet dat je het moet doen. Iedere makelaar kijkt door alle biedstrategieen heen. Het advies van @Enforcer bijvoorbeeld, het is een goed advies maar de makelaar heeft dat echt wel door. En als je nog steeds niet begrijpt wat ik bedoel, let’s agree to disagree :+
Dan zijn we het zo te lezen eens. Maar als je bijvoorbeeld schrijft:
Als je overigens op je max zit aan wat je wil of kan lenen dan moet je dat ook duidelijk aangeven.
dan lees ik daar heel duidelijk "moet". Ik hoop dat je ziet waar de verwarring ontstaat aan mijn kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Ja, dat snap ik. En met moet bedoel ik hier ook moet. Het is beter als de verkoper weet dat er bij jou niets extra te halen valt. Er is niets mis met duidelijkheid geven, het werkt alleen maar in je voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kju schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:32:
Ja, dat snap ik. En met moet bedoel ik hier ook moet. Het is beter als de verkoper weet dat er bij jou niets extra te halen valt. Er is niets mis met duidelijkheid geven, het werkt alleen maar in je voordeel.
Nee, dat werkt helemaal niet in je voordeel zoals al is aangegeven…. En zoiets heet gewoon een finaal bod. Wat je motivatie daarachter is is voor de verkopers totaal niet relevant en helpt gewoon nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Kju schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:26:
Ik snap je volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En aanvullend, zoals ik het ook ervaren heb en ook wel zo heb ingestoken: de verkoper (en ook koper) heeft meestal 2 waarden waar hij / zij naar toe wil:

Een bedrag en een datum van (gewenste) overdracht.
En die moet je dus op elkaar gaan proberen af te stemmen.

Zonder datum is een bod ook vrij onhandig en deels waardeloos.
De verkoper van mijn huis realiseerde zich dat pas na zijn eerste twee tegenbiedingen en kwam dus achteraf met een hoger bod omdat onze gewenste datum ver later lag dan zijn gewenste datum. Nadat wij met steekhoudende argumenten (lees kinderopvang wat niet alleen een kwestie van geld is…) duidelijk konden maken dat we daar ook weinig bewegingsruimte hadden, kon verkoper daar ook weer beter ons bod/datum begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

@Verwijderd Volgens mij begon ik toch echt met ‘je moet niets motiveren’. Tot zo ver mijn inbreng weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Sammy_tukker schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:18:
[...]

Eens, het is een stukje waar ik op dat moment net niet genoeg kennis van had, ik dacht dat het standaard voorwaarden waren.

Het maakt ook verder niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

Hoezo onderhandelen……dat doe je mondeling of met een bod. Motivatie van je aankoopredenen of je bedrag van de bieding kan een verkoper gewoon gestolen worden. Die kijkt gewoon naar het bedrag.

Ik zou het wel weten als iemand met een zeikverhaal zou komen waarom hij/zij het huis maar X waard vindt…. Dat weet je al door het bedrag, het gros van de motivaties bestaat uit geneuzel of dingen waar verkopers helemaal niets mee kunnen.
Dat vind jij.
Je bent geen onderhandelaar te lezen aan je reactie.
Genoeg mensen die daar wel gevoelig voor zijn.
Volgens de vraagsteller staat huis al enkele maanden te koop. Wilt de verkoper al een beetje afdoen van zijn prijs, dus die opening heb je al.

Als er 30 gegadigden zijn, zal het de verkoper idd een worst wezen, maar er zijn geen 30. Sterker nog, er is niemand die de afgelopen maanden met hem een deal hebben kunnen sluiten. Misschien denkt die verkoper ook wel, tsja is het niet tijd om toch te minderen?

We kunnen niet in elkaars kop kijken, maar niet geschoten is altijd mis.

En als die verkoper net als jou blijkt te zijn....ja jammer, maar die zit er dan nog wel paar maanden mee (en misschien vind hij dat niet eens erg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Zou ik graag jullie mening kunnen krijgen over het volgende:

Het is de 1e keer dat ik een huis ga kopen. Heb al een gesprek gehad met mijn hypotheekadviseur en zou rond 215.000 euro kunnen lenen.

Heb een appartement gevonden in Capelle en bezichtigd. Heeft een flinke renovatie nodig, bevat schimmel en het is onduidelijk of de cv ketel het doet.

https://www.funda.nl/88639003

Blijkbaar heeft een belegger het gekocht en staat 3 maanden al op funda. Mijn hypotheekadviseur heeft met een taxateur gesproken en blijkbaar is de appartement 235.000 euro waard. Nu heb ik een bod gedaan van 220.000 euro en ze hebben me gebeld om aan te geven dat het te weinig is, ze een soort gelijke appartement hebben verkocht voot 250.000 euro.

Nu geven ze aan dat ik nog kan bieden, maar ik twijfel of ze gewoon een pokerface zetten om ervoor te zorgen dat ik meer ga bieden. Wat denken jullie en hoeveel zouden jullie bieden? Dacht zelf aan 225 a 230 000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

UltraInstinct schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:40:

Het is de 1e keer dat ik een huis ga kopen. Heb al een gesprek gehad met mijn hypotheekadviseur en zou rond 215.000 euro kunnen lenen.

Heb een appartement gevonden in Capelle en bezichtigd. Heeft een flinke renovatie nodig, bevat schimmel en het is onduidelijk of de cv ketel het doet.

Blijkbaar heeft een belegger het gekocht en staat 3 maanden al op funda. Mijn hypotheekadviseur heeft met een taxateur gesproken en blijkbaar is de appartement 235.000 euro waard. Nu heb ik een bod gedaan van 220.000 euro en ze hebben me gebeld om aan te geven dat het te weinig is, ze een soort gelijke appartement hebben verkocht voot 250.000 euro.

Nu geven ze aan dat ik nog kan bieden, maar ik twijfel of ze gewoon een pokerface zetten om ervoor te zorgen dat ik meer ga bieden. Wat denken jullie en hoeveel zouden jullie bieden? Dacht zelf aan 225 a 230 000 euro.
Wat is het verschil in maandlasten, na verbouwing?

250k is het blijkbaar niet waard want dan was het al weggeweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je niet gek maken…… het is zoals je aangeeft in een redelijk erbarmelijke staat. Biedt gewoon naar waarde waarbij je rekening houdt met de nodige aanvullende kosten.

Dan moet je het nodige eigen geld in gaan brengen.

En de ouderdoms en niet bewoners clausule werken ook risico verhogend. Een fatsoenlijke keuring is niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Sport_Life schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:46:
[...]

Wat is het verschil in maandlasten, na verbouwing?

250k is het blijkbaar niet waard want dan was het al weggeweest.
Wat bedoel je precies met maandlasten?

Als ik een hypotheek neem van 214.000 euro dam moet ik elke maand 1043 euro bruto betalen.

Renovatie zal me minimaal 30.000 euro kosten.
Ja inderdaad, ik geloof echt niet dat de woninf 250.000 euro waard is. Ze geven mij de kans ook om opnieuw te bieden dus veel vraag is er niet naar? Dus weet niet wat ik zou doen, aangeven op 220.000 of welke bedrag bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:47:
Laat je niet gek maken…… het is zoals je aangeeft in een redelijk erbarmelijke staat. Biedt gewoon naar waarde waarbij je rekening houdt met de nodige aanvullende kosten.

Dan moet je het nodige eigen geld in gaan brengen.

En de ouderdoms en niet bewoners clausule werken ook risico verhogend. Een fatsoenlijke keuring is niet onbelangrijk.
Ja klopt maar wat is de waarde zou je dan zeggen? Er moet veel gebeuren en ik ga sowieso onder voorbehoud van een bouwkundig rapport alles vastleggen. Ze weten niet eens of de cv ketel het doet.. hij zei dat ik een bouwkundig rapport maar moet laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19

Nu heb ik een bod gedaan van 220.000 euro en ze hebben me gebeld om aan te geven dat het te weinig is, ze een soort gelijke appartement hebben verkocht voot 250.000 euro.

Vind 220k wel echt de max voor een appartement in deze staat, je ziet zelf toch ook wel dat je rond deze prijsklasse een veel netter appartement kan krijgen. Enige wat voor dit appartement spreekt is dat het relatief nieuw is en lage VvE lasten heeft (verdacht laag zelfs, ben benieuwd of de VvE voldoende reserves heeft). Zie ook niks over een eventuele berging, waar ga je je fiets laten?

Reken maar uit wat je nog meer kwijt bent: nieuwe cv ketel, nieuwe keuken, vloer, stucwerk, nieuwe badkamer. En nog het gedoe dat je een half jaar in de rotzooi zit. Alleen je het kluswerkt grotendeels zelf gaat doen zou ik het overwegen, anders ben je zo 20k verder.

Is er een reden waarom je specifiek dit appartement hebt gekozen en bereid bent om te overbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
HallonRubus schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:06:
[...]

Vind 220k wel echt de max voor een appartement in deze staat, je ziet zelf toch ook wel dat je rond deze prijsklasse een veel netter appartement kan krijgen. Enige wat voor dit appartement spreekt is dat het relatief nieuw is en lage VvE lasten heeft (verdacht laag zelfs, ben benieuwd of de VvE voldoende reserves heeft). Zie ook niks over een eventuele berging, waar ga je je fiets laten?

Reken maar uit wat je nog meer kwijt bent: nieuwe cv ketel, nieuwe keuken, vloer, stucwerk, nieuwe badkamer. En nog het gedoe dat je een half jaar in de rotzooi zit. Alleen je het kluswerkt grotendeels zelf gaat doen zou ik het overwegen, anders ben je zo 20k verder.

Is er een reden waarom je specifiek dit appartement hebt gekozen en bereid bent om te overbieden?
..gezamenlijke fietsenberging
De taxateur geeft aan dat het voor 235 wel prima is, waar zie jij iets over overbieden?

En voor de vraagsteller, een kapotte cv ketel zijn de kosten niet en schimmel is lekkage of slechte ventilatie vanwege onbewoondheid. Lekkage is snel op te sporen en met een beetje geluk zijn het kosten voor de vve.

Je moet er wel goed op letten dat het pand 30 jaar oud is en dus toe zal zijn aan renovatie voor zover nog niet uitgevoerd. Goed de vve stukken lezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

.. ze een soort gelijke appartement hebben verkocht voot 250.000 euro.

Dan hebben ze het waarschijnlijk over dit object, inderdaad verkocht voor net geen 250k:
https://www.funda.nl/koop...8571912-chopinstraat-161/

1 van de weinige vergelijkbare transacties in de buurt. Je hebt al een indicatie gekregen van een taxateur, dus vooral niet daarboven bieden bij een huis wat al maanden te koop staat.
Let ook op de niet-bewoners clausule (want van belegger), dat maakt een goede bouwkundige keuring des te belangrijker.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
En je zou het Kadaster kunnen checken of wat zij als prijs aangeven voor dat andere appartement ook daadwerkelijk is betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
HallonRubus schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:06:
[...]

Nee eigenlijk niet. Als ik in Capelle kijk dan zie ik alleen maar duurdere woningen voor minder m2.
Ik heb 3 jaar in Capelle gewoond met mijn ex, ken de buurt, appartement is ook in een leuke buurt en dichtbij mijn moeder. Het is niet echt overbieden omdat ze 245.000 vragen voor de woning. Heb zelf 220.000 geboden wat ze dus te weinig vinden, maar wat raar is dat ze mij een 2de kans willen geven. Geeft dus aan dat ze weinig mensen hebben die interesse tonen in de woning. Dus vraag ik me af of ik het op 220.000 moet houden of meer moet bieden en zo ja hoe veel meer? Als ze 220.000 ook goed vinden dan kan ik namelijk meer besteden aan de renovatie dan bijvoorbeeld 230.000 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Kanarie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:31:
[...]

Dan hebben ze het waarschijnlijk over dit object, inderdaad verkocht voor net geen 250k:
https://www.funda.nl/koop...8571912-chopinstraat-161/

1 van de weinige vergelijkbare transacties in de buurt. Je hebt al een indicatie gekregen van een taxateur, dus vooral niet daarboven bieden bij een huis wat al maanden te koop staat.
Let ook op de niet-bewoners clausule (want van belegger), dat maakt een goede bouwkundige keuring des te belangrijker.
Eerlijk gezegd geloof ik echt niet dat ze het hebben verkocht voor 249-250.000. Woning is helemaal kaal.
Voor 350.000 heb je een leuke eengezinswoning in dezelfde straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Roenie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:32:
En je zou het Kadaster kunnen checken of wat zij als prijs aangeven voor dat andere appartement ook daadwerkelijk is betaald.
Kadaster.nl en dan Koopsominformatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
UltraInstinct schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:53:
[...]

Nee eigenlijk niet. Als ik in Capelle kijk dan zie ik alleen maar duurdere woningen voor minder m2.
Ik heb 3 jaar in Capelle gewoond met mijn ex, ken de buurt, appartement is ook in een leuke buurt en dichtbij mijn moeder. Het is niet echt overbieden omdat ze 245.000 vragen voor de woning. Heb zelf 220.000 geboden wat ze dus te weinig vinden, maar wat raar is dat ze mij een 2de kans willen geven. Geeft dus aan dat ze weinig mensen hebben die interesse tonen in de woning. Dus vraag ik me af of ik het op 220.000 moet houden of meer moet bieden en zo ja hoe veel meer? Als ze 220.000 ook goed vinden dan kan ik namelijk meer besteden aan de renovatie dan bijvoorbeeld 230.000 te geven.
Is niets raars aan dat ze je een ‘tweede kans’ geven. Ze hebben door dat je geïnteresseerd bent en ze willen er meer geld uit peuteren.
Grote kans dat als jij nu met 230 gaat komen dat zij een tegenbod van 240 doen en dan uiteindelijk naar de 237k willen gaan werken.

Je moet even bij jezelf afvragen hoeveel wil je er uiteindelijk voor betalen. Tuurlijk is 10k meer te besteden bij de verbouwing fijn, maar dat kan op termijn ook.
Maar ik zou nu niet zelf een hogere prijs neerleggen maar reactie naar de makelaar geven van waar zij aan zaten de denken dan.

Overigens als ik zo hoor wat er gedaan moet worden denk ik dat je aan 30k aan kosten zit, mits je veel zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiziger88
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:05
UltraInstinct schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:54:
[...]

Eerlijk gezegd geloof ik echt niet dat ze het hebben verkocht voor 249-250.000. Woning is helemaal kaal.
Woon toevallig daar in de buurt. Eengezinswoningen gaan in de buurt vtijwel nooit onder de 400k afgelopen 2 jaar. Helaas mijn huis daar (eengezinswoning) in goede staat verkocht voor 320k tijdens corona dip:(

[ Voor 13% gewijzigd door Reiziger88 op 09-10-2023 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Reiziger88 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:03:
[...]

Woon toevallig daar in de buurt. Eengezinswoningen gaan in de buurt niet onder de 400k.
Zat er wat naast maar ;

https://www.funda.nl/koop...83-van-beethovenlaan-119/
https://www.funda.nl/koop...s-42232522-ravelstraat-9/

Ziet er goed uit van binnen, groter etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Flix20 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:02:
[...]

Is niets raars aan dat ze je een ‘tweede kans’ geven. Ze hebben door dat je geïnteresseerd bent en ze willen er meer geld uit peuteren.
Grote kans dat als jij nu met 230 gaat komen dat zij een tegenbod van 240 doen en dan uiteindelijk naar de 237k willen gaan werken.

Je moet even bij jezelf afvragen hoeveel wil je er uiteindelijk voor betalen. Tuurlijk is 10k meer te besteden bij de verbouwing fijn, maar dat kan op termijn ook.
Maar ik zou nu niet zelf een hogere prijs neerleggen maar reactie naar de makelaar geven van waar zij aan zaten de denken dan.

Overigens als ik zo hoor wat er gedaan moet worden denk ik dat je aan 30k aan kosten zit, mits je veel zelf doet.
Bedankt, mijn vriendenkring heeft namelijk nooit een 2de kans gekregen omdat er veel mensen interesse hadden in de woning. Zegt dus dat er niet veel geïnteresseerden zijn.

Ik wou nu 225.000 bieden, ze mogen verder onderhandelen maar ga niet boven de 230.000.
En inderdaad, renovatie gaat me veel geld kosten en daar ben ik van bewust. Vandaar dat ik niet kan geloven dat ze 250.000 voor een soortgelijke appartement hebben kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

UltraInstinct schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:54:
[...]

Je kan het zelf checken bij het kadaster, daar heb ik ook mijn informatie van.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
Datum overdracht 04-08-2023 Huisnummer 161
Koopsom € 249.500
Omschrijving WONEN (APPARTEMENT)

Hij is inderdaad voor ong 250.000 verkocht wtf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zou zeggen als het redelijk instapklaar is zonder luxe dat het 260-275k waard is , een beetje op gevoel/woz waarde.

Dus van daaruit kun je terugrekenen. Badkamer 15k, wc 5k, keuken 12k, vloeren 7,5k , wat (lekke) ramen vervangen, cv ketel (!) dan zit je zo aan de 55k zonder veel luxe. Ervan uitgaande dat casco alles in orde is.
Kom je uit op 210k-225k maar echt niet meer. En dan zijn de kosten voor gedoe/verbouwing nog niet meegenomen.

Ik zou er meteen overal vloerverwarming inleggen en een leuke visgraat pvc/, tegelvloer in leggen, reken daar 5k+7,5k extra voor.

Ik vind de VvE kosten vrij laag, kan het zijn dat je niet voor de VvE betaald omdat je op de bg zit ? Even uitzoeken!

Als je er toch 10 jaar gaat wonen en je hebt minimaal 50-60k over voor de verbouwing is het denk ik een goede koop en kun je het over 10 jaar waarschijnlijk met winst verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 09-10-2023 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Sport_Life schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:28:
[...]

Ik zou zeggen als het redelijk instapklaar is zonder luxe dat het 260-275k waard is , een beetje op gevoel/woz waarde.

Dus van daaruit kun je terugrekenen. Badkamer 15k, wc 5k, keuken 12k, vloeren 7,5k , wat (lekke) ramen vervangen, cv ketel (!) dan zit je zo aan de 55k zonder veel luxe. Ervan uitgaande dat casco alles in orde is.
Kom je uit op 210k-225k maar echt niet meer. En dan zijn de kosten voor gedoe/verbouwing nog niet meegenomen.

Ik zou er meteen overal vloerverwarming inleggen en een leuke visgraat pvc/, tegelvloer in leggen, reken daar 5k+7,5k extra voor.

Ik vind de VvE kosten vrij laag, kan het zijn dat je niet voor de VvE betaald omdat je op de bg zit ? Even uitzoeken!

Als je er toch 10 jaar gaat wonen en je hebt minimaal 50-60k over voor de verbouwing is het denk ik een goede koop en kun je het over 10 jaar waarschijnlijk met winst verkopen.
Ik dacht dus ook aan 220.000 - 225.000 , maar blijkbaar is dat heel laag volgens de verkoper want hij heeft er eentje verkocht voor 249.500...
Probleem is dat het niet instap klaar is, er moet extreem veel gebeuren aan de woning..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
UltraInstinct schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:43:
[...]

Ik dacht dus ook aan 220.000 - 225.000 , maar blijkbaar is dat heel laag volgens de verkoper want hij heeft er eentje verkocht voor 249.500...
Probleem is dat het niet instap klaar is, er moet extreem veel gebeuren aan de woning..
Extreem veel? Nieuw keukentje, badkamer en wat stoffering en je bent een flink eind op weg. Dat is niet extreem veel maar redelijk normaal als je aan huis koopt wat niet naar je smaak is ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Wolly schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:47:
[...]

Extreem veel? Nieuw keukentje, badkamer en wat stoffering en je bent een flink eind op weg. Dat is niet extreem veel maar redelijk normaal als je aan huis koopt wat niet naar je smaak is ingericht.
+ muren, vloer, deuren weg laten halen en en nieuw cv ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
UltraInstinct schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:49:
[...]

+ muren, vloer, deuren weg laten halen en en nieuw cv ketel.
Waarom moeten de muren, vloer en deuren weg? Omdat het niet je smaak is?

Zoek dan een huis wat wel naar smaak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

UltraInstinct schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:43:
[...]

Dan geef je aan dat gezien de verbouw kosten 220k of 225k je max is, dan hoor je t wel :).

Prijzen zitten wel weer wat in de lift en die handelaar zal ook niet zo'n haast hebben denk ik, dat werkt wel tegen.

Half jaar geleden stond de vlag er anders voor.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 09-10-2023 22:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraInstinct
Sport_Life schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:58:
[...]

Dan geef je aan dat gezien de verbouw kosten 220k of 225k je max is, dan hoor je t wel :).

Prijzen zitten wel weer wat in de lift en die handelaar zal ook niet zo'n haast hebben denk ik, dat werkt wel tegen.

Heb 227.500 geboden, we shall see..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Laatst online: 02-10 11:32
UltraInstinct schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:15:
[...]

Spannend! Op hoop van zegen. Het is goed om een absolute Max in je hoofd te hebben en er niet overheen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
UltraInstinct schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:15:
[...]

Dat is snel verdiend voor de verkopende makelaar… heb je hem al gebeld met wat zij dan in gedachte hebben? Je speelt ze nu namelijk wel erg in de hand.
Durf je haast op papier mee te geven dat als er al een tegenbod gaat komen, deze op 240 zal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UltraInstinct
Flix20 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:31:
[...]

Dat is snel verdiend voor de verkopende makelaar… heb je hem al gebeld met wat zij dan in gedachte hebben? Je speelt ze nu namelijk wel erg in de hand.
Durf je haast op papier mee te geven dat als er al een tegenbod gaat komen, deze op 240 zal zijn.
Je hebt gelijk, helaas heb ik helemaal geen ervaring en wist ik niet beter. Hij zat wel heel blij te doen dat ze de andere woning voor 250.000 hebben verkocht dus idd een grote kans dat ze niet ermee akkoord zullen gaan.
Als ze een tegenbod doen dan is het jammer. Mijn max is 227.500 en daar blijf ik bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Dan ben ik erg benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sport_Life schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:58:
[...]

Qua beweging:
Momenteel is de rente heel hard aan het stijgen, als in, meer dan 0,5% in een maand tijd gemiddeld over alle aanbieders.
Ik heb een sterk voorgevoel dat dit de eventuele stijging van prijzen weer tempert.

Aan de andere kant, er komen ook bijzonder weinig huizen extra te koop. Op mijn zoekopdracht met onze zoekcriteria (vrij ruim, woonhuis, >100m2 woon, >250m2 perceel, <750k, krijg ik op 2 hele gemeentes op de veluwe, slechts 2 huizen per week erbij afgelopen weken, en er gaan er de afgelopen weken ook weer veel vanaf (door verkoop). Dus voorraad droogt weer op. Ondertussen is dat 40 woningen beschikbaar, waarvan 30 al meer dan 1 maand te koop staan. Van alles wat afgelopen 30 dagen te koop is gekomen is 40% al weer verkocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 10-10-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 25-09 10:38
Sport_Life schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:28:
[...]

Netjes :) , dit lijkt me het zelfde blok maar een net (hoek) appartement. Staat voor 275 te koop idd.

Moet zeggen dat me dat nog steeds soort van optimistisch lijkt, maar heb niet zo'n heel goed beeld van dit segment... Maar 250 voor een uitgewoond exemplaar lijkt me dan inderdaad niet heel realistisch.
Wolly schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:55:
[...]

Waarom moeten de muren, vloer en deuren weg? Omdat het niet je smaak is?

Zoek dan een huis wat wel naar smaak is?
Heb je het appartement in kwestie überhaupt bekeken? :P

[ Voor 38% gewijzigd door Charly op 10-10-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Charly schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:09:
[...]

Absoluut. Weinig mis mee voor die prijs, ik neem aan dat hij er geen paleis van gaat maken toch?

Alles kan een likje verf gebruiken en badkamer/keuken mogen vernieuwd worden, maar het is mij een raadsel wat er bijvoorbeeld mis is met de muren of vloeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 25-09 10:38
Wolly schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Absoluut. Weinig mis mee voor die prijs, ik neem aan dat hij er geen paleis van gaat maken toch?

Alles kan een likje verf gebruiken en badkamer/keuken mogen vernieuwd worden, maar het is mij een raadsel wat er bijvoorbeeld mis is met de muren of vloeren.
Mwa. er zit nog behoorlijk wat licht tussen de huidige staat en een "paleis" imo. :D

- Uiterst "minimalistische" keuken (zonder enige apperatuur?)
- Kale betonvloer in de slaapkamers
- Linoleum of vinyl in de woonkamer wat te goor lijkt om überhaupt zonder handschoenen aan te raken. Laat staan dat je er op wil wonen.
- Muren met schimmel, loslatende pleister, niet dekkende verf, etc.. Sowieso de hele hut schilderen maar ook nog wel eea aan herstelwerk te doen.
- Deuren waar gaten in zitten of de verf af is? (keuken) of dusdanig doorrookt zijn (hal) dat je ze nooit meer schoon krijgt

Lijkt me toch wel het minimale wat je wil doen. Hoeft allemaal geen top spul voor in de plaatst te komen, maar ook als je bij alles voor huismerk bij de bouwmarkt gaat heb het eerder over duizenden en dan honderden euro's... En dan ga ik er nog vanuit dat je het allemaal zelf doet.

Badkamer zou je met flink schoonmaken en schilderen nog wel ff uit kunnen stellen. Evt schuif je er nu een nieuwe douche / mengkranen er in om er net wat meer van te maken.

Maargoed, prioriteiten en standaarden verschillen. Moet ieder voor zich weten. Maar bovenstaand zou voor mij toch wel minimaal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Charly op 10-10-2023 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraInstinct
Charly schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:09:
[...]

Netjes :) , dit lijkt me het zelfde blok maar een net (hoek) appartement. Staat voor 275 te koop idd.

Moet zeggen dat me dat nog steeds soort van optimistisch lijkt, maar heb niet zo'n heel goed beeld van dit segment... Maar 250 voor een uitgewoond exemplaar lijkt me dan inderdaad niet heel realistisch.

[...]

Ja, ik weet het dus ook niet. 250.000 euro voor zo'n appartement lijkt me (imo) heel erg veel.
Renoveren zou me dacht ik minimaal 40.000 euro kosten.

En als de woning populaire zou zijn dan zou het gelijk in de eerste maand verkocht zijn lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plempie
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 27-06 22:24
Wolly schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Ik zie eerlijk gezegd ook niet wat er zo rampzalig is. Op basis van de omschrijvingen hier dacht ik dat het echt een oud krot zou zijn dat je helemaal zou moeten strippen. Het is niet instapklaar, maar uitgewoond vind ik behoorlijk overdreven. En door het op deze manier te kopen kun je het wel naar eigen smaak maken.
UltraInstinct schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:46:
[...]

Je hebt gelijk, helaas heb ik helemaal geen ervaring en wist ik niet beter. Hij zat wel heel blij te doen dat ze de andere woning voor 250.000 hebben verkocht dus idd een grote kans dat ze niet ermee akkoord zullen gaan.
Als ze een tegenbod doen dan is het jammer. Mijn max is 227.500 en daar blijf ik bij.
Moet zeggen dat ik verder geen idee heb van de markt daar, maar het lijkt me op basis van je berichten wel handig om zelf wat meer onderzoek te doen naar prijzen in de buurt. En dan specifiek naar transactieprijzen en niet naar vraagprijzen en ook te gaan vergelijken op prijs per m2.

Bedenk ook: wat ga je doen als je deze woning niet kan kopen? Hoeveel ander aanbod is er? Hoelang wil je eventueel wachten? Woon je nu goedkoop of blijf je anders in een dure huurwoning hangen? We kunnen namelijk heel leuk vergelijken met eensgezinswoningen in de straat of een ander appartement in dat gebouw dat te koop staat voor 275, maar als je dat niet kunt betalen (en het bijvoorbeeld ook nog eens boven de vraagprijs wordt verkocht), dan lijkt me dat wel slim om mee te nemen in je afweging.

Uiteindelijk moet je bieden wat je het zelf waard vindt en vermoed ik ook dat je de woning vast onder de vraagprijs kunt krijgen aangezien hij al even te koop staat. Persoonlijk zou ik het echter geen probleem vinden om in de huidige markt zelfs iets meer dan taxatiewaarde te betalen als ik het geld heb en daardoor daadwerkelijk iets zou kunnen kopen op een locatie die mij aanstaat. Overigens prima als je vasthoudt aan je huidige bod als max trouwens, zolang je gewoon zonder probleem kunt weglopen als de verkoper daar dan niet in mee wil gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Plempie op 11-10-2023 05:42 ]

Pagina: 1 ... 310 ... 366 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7