Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hier ben ik het mee eens. Maar, stel voor je pakt een getal als eenheid van alle privacy gevoelige data. Zeg 100% van mijn data.Bockelaar schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:51:
en om op je edit te reageren: de GDPR noemt ook zoiets als gerechtvaardigde belang... het is niet een ding wat zegt 'niemand mag iets van mij weten'.
[ Voor 4% gewijzigd door Immutable op 25-08-2023 12:11 ]
Ik begrijp de frustratie maar om dan met een extreem voorbeeld te komen helpt je casus niet.Immutable schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:06:
[...]
Hier ben ik het mee eens. Maar, stel voor je pakt een getal als eenheid van alle privacy gevoelige data. Zeg 100% van mijn data.
Partij X, heeft niet 100% van deze data nodig. Maar misschien 2% om tot een conclusie te komen dat iets OK is.
PSN: Flix20-NL
Verwijderd
Er kunnen allerlei redenen zijn…. Geen zinvol antwoord te geven zonder de details te kennen.Flix20 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:23:
Is er voor verkopers die een woning uit een nalatenschap verkopen, een reden waarom de overdracht voor de jaarwisseling moet zijn?
Even het graag z.s.m. buiten beschouwing laten. Dus even puur financieel gezien?
De belastingdienst wil ook dat de successie wordt betaald?Flix20 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:23:
Is er voor verkopers die een woning uit een nalatenschap verkopen, een reden waarom de overdracht voor de jaarwisseling moet zijn?
Even het graag z.s.m. buiten beschouwing laten. Dus even puur financieel gezien?
Notarissen en het woord soepel en / of flexibel gaat sowieso niet in 1 zin in het gros van de gevallenImmutable schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:52:
[...]
Hallo mensen! Verkoop argument: Ik ga soepel met de WWFT om!Ja dat kan niet he.
Zoiets is er al. Via idin kun je toestemming geven dat er bepaalde checks gedaan worden op je rekening. Kreeg ik in elk geval wel bij een hypotheekadviseur namens een kredietverstrekker. Automatische scan op: alimentatie, of je salaris wel bijgeschreven wordt, openstaande studieschuld etc etc.
Verwijderd
Zonder te weten wat nou het concrete argument van de notaris is/was….. hij/zij heeft natuurlijk wel wat meer te doen dan alleen de akte voorlezen. Zo wordt er bijvoorbeeld ruim van tevoren bij een financier opgevraagd wat de uitstaande hypotheek per een specifieke passeerdatum is. Gaat zomaar niet even in een paar dagen geregeld zijn. En zo is er nog wel wat te bedenken.R2D2 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:58:
[...]
Onder aan de streep is het gewoon k met peren als je zelf je best doet om alles zo snel en correct mogelijk aan te leveren en je vervolgens tegen een muur op loopt bij dergelijke instanties, vervelend maar ook niet helemaal zonder een reden.
Dit heb ik toevallig ook een week geleden maar gedaan, vooral ook uit een stukje informatievoorziening naar mijn vriend. Vind het overigens ook wel praktisch dat ik alle info nu makkelijk en snel terug kan vinden, zonder al die ongerelateerde berichten in mijn persoonlijke mailbox langs te hoeven gaan of te hopen dat er een zinnig onderwerp is gebruikt om een bericht snel te vinden met de zoekfunctie.ArthurMorgan schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:47:
kleine tip over de communicatie:
Wat wij trouwens in het algemeen, maar zeker ook bij de aankoop van het huis doen is een gezamenlijk mailadres gebruiken. Op die manier heb je de gezamenlijke info altijd direct persoonlijk bij de hand.
lang verhaal kort; we waren rond m.b.t. prijs maar wij als 'starters' willen >1 jan opleveren ivm de vrijstelling ODB maar verkopers willen voor jan overdragen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:37:
[...]
Er kunnen allerlei redenen zijn…. Geen zinvol antwoord te geven zonder de details te kennen.
De meest voor de hand liggende is dat ze het gewoon voor eind van dit fiscale jaar willen afwikkelen om simpel hun box3 vermogen te kunnen bepalen.
Verwijderd
Ga ervan uit dat je het al hebt gedaan, maar zou anders nog wel even bedenken hoe hard je het wil spelen. Ligt denk ik ook wel een beetje aan het segment waarin je koopt natuurlijk en hoe graag je de woning wil hebben. Vragen kan natuurlijk altijd hoor, dus zeker niet bedoelt als kritiek op de aanpak. Zou mooi zijn als jullie zo tot een compromis kunnen komen.Flix20 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:18:
[...]
lang verhaal kort; we waren rond m.b.t. prijs maar wij als 'starters' willen >1 jan opleveren ivm de vrijstelling ODB maar verkopers willen voor jan overdragen.
We kregen zelf ook niet meer info.
We waren ze op prijs gebied al met flinke stappen tegemoetgekomen maar we zaten echt op een padstelling.
Ondertussen hebben we wat meer info ook gekregen en het ging inderdaad om box3.
En de hoogte tussen ODB en Box3 is gelijk dus we hebben nu voorgesteld om elkaar in het midden tegemoet te komen.
De vraag is of men het waard vind om aan te passen. Het is makkelijk zeggen als je niet weet wat het kost.NotRobot schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:34:
[...]
Ja zeg, dat is wel heel makkelijk gezegd. Alles is aan te passen, je moet het alleen willen. Bovendien zijn er echtparen van gelijke sekse, en daar zet men de oudste op nr 1. Dat kan dus blijkbaar niet wanneer het een m/v paar betreft....
[ Voor 8% gewijzigd door jesha op 25-08-2023 14:35 ]
https://www.nhg.nl/faq/in...eenemen-als-toetsinkomen/Prutsertje13 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:46:
Wie kan mij vertellen of je je persoonlijke budget mee mag nemen in de berekening voor je maximale hypotheek? Heb meerdere gratis adviesgesprekken gehad en de een neemt het wel mee maar de ander zegt dat dit niet kan. Volgens de NHG mag je dit gewoon meenemen om je maximale hypotheek te berekenen. In mijn geval kan dit namelijk het verschil maken tussen wel of geen woning kunnen betalen aangezien ik alleen koop.
Moet dus vast zijn, en alleen uit te keren in geld. Lijkt me dat als je er bijvoorbeeld verlof van kunt kopen of een fietsplan ofzo dat het dan al niet gaat.Indien sprake is van Employee Benefit Budget, Individueel Keuze Budget of van een Tijdspaarfonds, dan dienen de losse componenten van het budget te worden gespecificeerd. Alleen de vaste componenten, waar je geen andere (onherroepelijke) keuze voor hebt dan het te laten uitkeren als salaris in geld, mogen meegenomen worden in het toetsinkomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Laapo op 27-08-2023 10:47 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Als verkopende partij zou ik het voorbehoud van verkoop van jullie woning voorCurlyMo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:35:
***members only***
We zouden deze woning kunnen financieren puur op basis van onze inkomens, maar dan zouden de maandlasten veel te hoog worden. We zoeken zoals waarschijnlijk iedereen naar een juiste verhouding tussen aankoop prijs i.r.t. verkoop prijs zodat onze maandlasten onder een bepaald maximum uitkomen. Wat zijn dan jullie tips wat betreft de voorbehouden?
Met dank aan @Shunt en @phYzar als grootste inspiratiebronnen.
Het is een (op het oog) best netjes jaren '70 huis, maar ik ken de valkuilen van dat bouwjaar nietQoine schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:46:
[...]
Als verkopende partij zou ik het voorbehoud van verkoop van jullie woning voor
***members only***
niet accepteren. Ik kan als verkoper niet inschatten hoe realistisch dat is en zou geen ontbindende voorwaarde die 3 maanden duurt toestaan. Qua bouwkundige keuring ligt het een en ander aan de staat van het huis. Ziet alles er perfect uit, dan is het prima, maar als je zelf al ziet dat er dingen moeten gebeuren is die €5.000 misschien niet realistisch.
Dat voorbehoud van verkoop zou ik ook niet accepteren, je hebt een financieel voorbehoud en dat is wat mij betreft voldoende. Als jouw bank een overbruggingshypotheek wilt verstrekken dan vind ik als verkoper dat ik niet ook nog eens die voorwaarde hoef te accepteren.Qoine schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:46:
[...]
Als verkopende partij zou ik het voorbehoud van verkoop van jullie woning voor
***members only***
niet accepteren. Ik kan als verkoper niet inschatten hoe realistisch dat is en zou geen ontbindende voorwaarde die 3 maanden duurt toestaan. Qua bouwkundige keuring ligt het een en ander aan de staat van het huis. Ziet alles er perfect uit, dan is het prima, maar als je zelf al ziet dat er dingen moeten gebeuren is die €5.000 misschien niet realistisch.
Asbest, minimale/geen isolatie, kwaaitaal vloer en versleten riolering zijn zaken waar ik dan aan denk.CurlyMo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:51:
[...]
Het is een (op het oog) best netjes jaren '70 huis, maar ik ken de valkuilen van dat bouwjaar niet
Als je de enige bieder bent en de woning staat al een poos te koop kun je dit wellicht verlangen.CurlyMo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:35:
***members only***
We zouden deze woning kunnen financieren puur op basis van onze inkomens, maar dan zouden de maandlasten veel te hoog worden. We zoeken zoals waarschijnlijk iedereen naar een juiste verhouding tussen aankoop prijs i.r.t. verkoop prijs zodat onze maandlasten onder een bepaald maximum uitkomen. Wat zijn dan jullie tips wat betreft de voorbehouden?
Een schilderbeurt vind ik dat ook niet onder onverwachte kosten vallenWolly schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:01:
[...]
Daarnaast is 15k voor drie jaar natuurlijk peanuts. Een beetje schilderbeurt zit al op de helft van dat bedrag voor een woning van die waarde.
Eens even inlezen op kwaaitaal vloeren. Zegt me namelijk niks.Wolly schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:03:
[...]
Asbest, minimale/geen isolatie, kwaaitaal vloer en versleten riolering zijn zaken waar ik dan aan denk.
Je hebt het niet over onverwachte kosten maar noodzakelijke onderhoudskosten.CurlyMo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:07:
[...]
Een schilderbeurt vind ik dat ook niet onder onverwachte kosten vallen
[...]
Zeker doen!Eens even inlezen op kwaaitaal vloeren. Zegt me namelijk niks.
Dat staat er toch?Wolly schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:13:
[...]
Je hebt het niet over onverwachte kosten maar noodzakelijke onderhoudskosten.
Dit staat er:
Ja sorry, ik las het verkeerd omWolly schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:19:
[...]
Dit staat er:
***members only***
Ik heb het onderwerp van de zin even dikgedrukt gemaakt.
Geen idee of dat kan. Kwaaitaal vloeren staan er vooral om bekend dat ze betonrot vertonen en daardoor je BG vloer vervangen moet worden als je er te laat bij bent.CurlyMo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:32:
[...]
Een van de eerste verbouwingen is de aanleg van balansventilatie, maar die kwaaitaal vloeren zien er nu niet bepaald uit als beschikt voor 125mm - 160mm gaten in te boren.
Ik las het inderdaad. Vocht en kwaaitaal zijn een slechte combinatie. Gelukkig wel iets dat uit een bouwkundige keurig zou blijken.Wolly schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:34:
[...]
Geen idee of dat kan. Kwaaitaal vloeren staan er vooral om bekend dat ze betonrot vertonen en daardoor je BG vloer vervangen moet worden als je er te laat bij bent.
Hangt ervan af. Bij onze kwaaitaal vloer was er al vloerisolatie aangebracht dus was niet te zien of er betonrot is. Als het er zit zullen we er pas achter komen als we door de vloer zakken… Ik zou zeggen als de wijk bekend staat om manta/kwaaitaal kijk dan vooral of de kruipruimte vochtig is.CurlyMo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:35:
[...]
Ik las het inderdaad. Vocht en kwaaitaal zijn een slechte combinatie. Gelukkig wel iets dat uit een bouwkundige keurig zou blijken.
[ Voor 3% gewijzigd door evanraalte op 27-08-2023 12:33 ]
Gelukkig hoeft het niet altijd zo te gaan. Zelf ben ik in alle hectiek een afspraak bij de notaris vergeten (in dit geval voor de hypotheek). Ik was nog niet te laat, maar ging het nooit meer op tijd halen. Dus ik heb gelijk gebeld, en na kort overleg werd mij verteld dat ik in plaats daarvan aan het einde van de werkdag, na de laatste klanten, een paar uur later kon langskomen. De beste man heeft keurig alle tijd voor mij genomen en het voelde geenszins alsof ik snel weer de deur uitgejaagd werd.R2D2 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:58:
Notarissen en het woord soepel en / of flexibel gaat sowieso niet in 1 zin in het gros van de gevallen. Ik probeerde mijn passeer datum aan te passen, financiering was immers binnen een week al rond en de oude bewoonster was het huis al uit... dus ik dacht laat ik eens een belletje wagen naar de notaris, nee heb je.... een heel verhaal met allemaal mitsen, maren, moeilijk, lastig, als, dan e.d. kon ik krijgen. Na 2 minuten de beste man te hebben horen zuchten en zeuren hoe lastig het allemaal wel niet was heb ik gezegd "joh weet je wat, laten we het gewoon lekker op de originele datum houden, lijkt me makkelijker"
Onder aan de streep is het gewoon k met peren als je zelf je best doet om alles zo snel en correct mogelijk aan te leveren en je vervolgens tegen een muur op loopt bij dergelijke instanties, vervelend maar ook niet helemaal zonder een reden.
Ja dan gaat het erom spannen, nu bezig met een woning en geboden onder voorbehoud van financiering. Uwv verzekeringsbericht had ik ook al gedownload echter komt daar een bedrag uit rollen wat een stuk lager is dan mijn huidige inkomen omdat ik afgelopen jaar behoorlijke sprongen in inkomen heb gemaakt. Afgelopen maand ook weer 5% in salaris omhoog gegaan. Komende week sws naar een adviseur. Misschien dat die het nog wat op kunnen rekken, in het verleden werd er ook gekeken naar salarisperspectief in de toekomst, wordt daar tegenwoordig nog rekening mee gehouden of mag dat niet meer?Laapo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 07:56:
[...]
https://www.nhg.nl/faq/in...eenemen-als-toetsinkomen/
[...]
Moet dus vast zijn, en alleen uit te keren in geld. Lijkt me dat als je er bijvoorbeeld verlof van kunt kopen of een fietsplan ofzo dat het dan al niet gaat.
Tip: pak je DigiD erbij en download het verzekeringsbericht via het uwv.
Gooi 'm vervolgens door de rekentool (voor de adviseur, stap 2).
https://www.nhg.nl/het-kr...omensbepaling-loondienst/
En kijk dan of je uitkomt.
Edit: linkje rekentool NHG/UWV toegevoegd.
CurlyMo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:35:
***members only***
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Punt nogmaals gemaakt
[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 27-08-2023 22:41 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Kleine nuance op dit punt is dat we dit bedrag kunnen lenen puur op basis van onze inkomens even de huidige hypotheek daargelaten. Dat we dus al een hypotheek hebben, maakt dat totale bedrag natuurlijk lager.
Geen idee of dat kan. Sowieso niet met NHG want die stellen heel duidelijk loonsverhogingen binnen 6 maanden.Prutsertje13 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:00:
[...]
Ja dan gaat het erom spannen, nu bezig met een woning en geboden onder voorbehoud van financiering. Uwv verzekeringsbericht had ik ook al gedownload echter komt daar een bedrag uit rollen wat een stuk lager is dan mijn huidige inkomen omdat ik afgelopen jaar behoorlijke sprongen in inkomen heb gemaakt. Afgelopen maand ook weer 5% in salaris omhoog gegaan. Komende week sws naar een adviseur. Misschien dat die het nog wat op kunnen rekken, in het verleden werd er ook gekeken naar salarisperspectief in de toekomst, wordt daar tegenwoordig nog rekening mee gehouden of mag dat niet meer?
Leg wel een deel eigen geld in (30/40k), maandlasten zouden uitkomen op 30% van mijn inkomen. Is er tegenwoordig nog wat mogelijk om max hypotheek 20/30k op te rekken op basis van toekomstperspectief of hoe hoog je in een salarisschaal zit of is het gewoon puur op basis van huidige bruto inkomen ex persoonlijk budget? Weet nu al dat ik t/m juli 2024 minimaal 10% omhoog ga in salaris en is semi overheid waar ik werk dus qua risico zit ik safe. Echter heb ik dat natuurlijk niet zwart op wit en is dat niet binnen 6 maand.
Zou wel erg zuur zijn als ik mijn mogelijke droomhuis nu op 30k hypotheek mis zou lopen terwijl ik het binnen een jaar wel zou kunnen financieren en de maandlasten ook prima kan dragen gezien mijn zuinige levensstijl.
Als je echt je huidige inkomen nodig hebt, dan zou ik hier heel duidelijk over zijn naar de adviseur en deze ook op kennis van het omgaan met keuzebudgetten en hypotheek selecteren. Let er ook op dat je 5% verhoging is verwerkt in de werkgeversverklaring die je gebruikt.Prutsertje13 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:00:
[...]
Ja dan gaat het erom spannen, nu bezig met een woning en geboden onder voorbehoud van financiering. Uwv verzekeringsbericht had ik ook al gedownload echter komt daar een bedrag uit rollen wat een stuk lager is dan mijn huidige inkomen omdat ik afgelopen jaar behoorlijke sprongen in inkomen heb gemaakt. Afgelopen maand ook weer 5% in salaris omhoog gegaan. Komende week sws naar een adviseur. Misschien dat die het nog wat op kunnen rekken, in het verleden werd er ook gekeken naar salarisperspectief in de toekomst, wordt daar tegenwoordig nog rekening mee gehouden of mag dat niet meer?
Leg wel een deel eigen geld in (30/40k), maandlasten zouden uitkomen op 30% van mijn inkomen. Is er tegenwoordig nog wat mogelijk om max hypotheek 20/30k op te rekken op basis van toekomstperspectief of hoe hoog je in een salarisschaal zit of is het gewoon puur op basis van huidige bruto inkomen ex persoonlijk budget? Weet nu al dat ik t/m juli 2024 minimaal 10% omhoog ga in salaris en is semi overheid waar ik werk dus qua risico zit ik safe. Echter heb ik dat natuurlijk niet zwart op wit en is dat niet binnen 6 maand.
Zou wel erg zuur zijn als ik mijn mogelijke droomhuis nu op 30k hypotheek mis zou lopen terwijl ik het binnen een jaar wel zou kunnen financieren en de maandlasten ook prima kan dragen gezien mijn zuinige levensstijl.
[ Voor 10% gewijzigd door Plempie op 28-08-2023 13:44 ]
Kleine update: ging om een huis in LeidscheRijn. Goede staat van onderhoud, speels huisje. Er waren al 14 afspraken gemaakt toen ik belde (voor de woning op Funda kwam). Vraagprijs was rond 450k. 25/30 bezichtigingen. 15 biedingen zijn er gedaan. Ik sta op een min of meer gedeelde 2e, 3e en 4e plaats met een bod van 495k (geen bouwkundige keuring, beperkt voorbehoud van financiering). Winnend bod was net boven de 500k (met gedeeltelijk voorbehoud van financiering).BlauweHamer schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:52:
Goedemorgen!
Ik heb een huis in de move voormelding gezien wat mij ontzettend aanspreekt. Staat nog niet op Funda.
Jammer! Je zat dus wel heel erg dichtbij met 10% boven de vraagprijs. Zal wel een interessant biedlogboek worden met zoveel bieders.BlauweHamer schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:21:
[...]
Kleine update: ging om een huis in LeidscheRijn. Goede staat van onderhoud, speels huisje. Er waren al 14 afspraken gemaakt toen ik belde (voor de woning op Funda kwam). Vraagprijs was rond 450k. 25/30 bezichtigingen. 15 biedingen zijn er gedaan. Ik sta op een min of meer gedeelde 2e, 3e en 4e plaats met een bod van 495k (geen bouwkundige keuring, beperkt voorbehoud van financiering). Winnend bod was net boven de 500k (met gedeeltelijk voorbehoud van financiering).
[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 29-08-2023 08:59 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Señor Sjon op 29-08-2023 08:59 ]
We hebben gekeken naar welke makelaars veel actief zijn in ons zoekgebied+verkoopsegment - sommige makelaars leken gespecialiseerd in bepaalde wijken, woningtypen of prijsklasses. En toen hebben we wat makelaars geshortlist die, in hun rol als verkoopmakelaar, ons goed hadden behandeld tijdens de bezichtigingen die we daarvoor hadden. We hebben online reviews daarbij ook maar beperkt meegenomen, je gaat geen review schrijven als je nog niets gevonden hebt. Wel websites, voorwaarden, info, werkwijze heel goed bekeken. Met drie hebben we kennismakingen en offertes gehad, en daar hebben we dan eentje uit gekozen.evanraalte schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:52:
Hmpf, wederom (6e keer ondertussen) overboden, terwijl ik al +10% had geboden. Misschien dus toch tijd voor een aankoopmakelaar, want het kost me best wat energie/tijd ondertussen. Hoe selecteer je een AM? Ik ken eigenlijk niemand in mijn regio (Amersfoort/Utrecht) die recent een appartement/huis heeft gekocht, en ik vind het moeilijk om het puur op Google search te selecteren..
[ Voor 98% gewijzigd door Laapo op 29-08-2023 17:46 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 29-08-2023 18:19 ]
Ze hebben ons een aanbod gedaan om een bedrag over te maken waarmee wij het zelf kunnen maken/ vervangen. Wij hebben zelf alleen het probleem niet gezien, dus alleen op de woorden van hun. Nu vinden we het aanbod wat ze doen mooi alleen weten wij nooit of met dit bedrag en vervangen van de thermostaatkraan het probleem is opgelost.Rukapul schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:16:
Je bedoelt douchethermostaatkraan?
Direct laten afkopen of de verkoper laten vervangen voor overdracht.
Bij voorkeur de zaak bij overdracht afsluiten. Al het andere is recept voor gezeur.
Verwijderd
Je hebt recht op een werkende kraan in dezelfde staat als op het moment van aankoop….. denk dus niet dat ze je gelijk een nieuwe kraan moeten gaan vergoeden.Dirk0s schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:22:
[...]
Ze hebben ons een aanbod gedaan om een bedrag over te maken waarmee wij het zelf kunnen maken/ vervangen. Wij hebben zelf alleen het probleem niet gezien, dus alleen op de woorden van hun. Nu vinden we het aanbod wat ze doen mooi alleen weten wij nooit of met dit bedrag en vervangen van de thermostaatkraan het probleem is opgelost.
Vandaar dat we wat achter de hand willen mocht het probleem dan alsnog voordoen.
Wij hadden zeer prettig contact met een verkoopmakelaar die we toen gebben benaderd als aankoopmakelaar. Zeker geen spijt van, was een heel fijne man om mee te werken.evanraalte schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:52:
Hmpf, wederom (6e keer ondertussen) overboden, terwijl ik al +10% had geboden. Misschien dus toch tijd voor een aankoopmakelaar, want het kost me best wat energie/tijd ondertussen. Hoe selecteer je een AM? Ik ken eigenlijk niemand in mijn regio (Amersfoort/Utrecht) die recent een appartement/huis heeft gekocht, en ik vind het moeilijk om het puur op Google search te selecteren..
Ze zeggen zelf dat met vervangen van de thermostaatkraan dat het dan opgelost is. Maar die zekerheid hebben we natuurlijk niet, vandaar dat we het een mooi aanbod vinden maar ook wat zekerheid willen als het probleem dan nog niet opgelost is.Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:28:
[...]
Je hebt recht op een werkende kraan in dezelfde staat als op het moment van aankoop….. denk dus niet dat ze je gelijk een nieuwe kraan moeten gaan vergoeden.
Vraag gewoon wat er precies stuk is, wat voor kraan er zat en bepaal dan of het een leuk bedrag is wat je krijgt. Kan je zelf een keuze maken.
Dan leg je toch vast dat de vergoeding enkel voor het vervangen van de thermostaatkraan is.Dirk0s schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:22:
[...]
Ze hebben ons een aanbod gedaan om een bedrag over te maken waarmee wij het zelf kunnen maken/ vervangen. Wij hebben zelf alleen het probleem niet gezien, dus alleen op de woorden van hun. Nu vinden we het aanbod wat ze doen mooi alleen weten wij nooit of met dit bedrag en vervangen van de thermostaatkraan het probleem is opgelost.
Vandaar dat we wat achter de hand willen mocht het probleem dan alsnog voordoen.
Verwijderd
Dan moet je hen het gewoon laten repareren voor oplevering…..Dirk0s schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:35:
[...]
Ze zeggen zelf dat met vervangen van de thermostaatkraan dat het dan opgelost is. Maar die zekerheid hebben we natuurlijk niet, vandaar dat we het een mooi aanbod vinden maar ook wat zekerheid willen als het probleem dan nog niet opgelost is.
Ja, daarom vind ik het zelf ook beetje rare situatie. Het probleem waarom ze het niet vervangen zit hem erin dat het een complete set is inc douchekop, die set is niet meer leverbaar en daardoor zouden ze een andere set moeten kopen waarbij de boorgaatjes op andere plek zouden komen.Tinusvolkel schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:19:
@Dirk0s ik zou argwaan krijgen als ze zeggen dat het makkelijk te repareren is en dan alsnog een mooi bedrag ter compensatie willen betalen. Waarom zouden ze het dan zelf niet even vervangen?
Hier ging m’n 20 jaar oude cv ketel kapot een paar weken voor de oplevering… volgens m’n vaste loodgieter ging dat een duur grapje worden wat niet meer rendabel was om in een oude kerel te stoppen dus uiteindelijk €1000 betaald aan de nieuwe koper zodat hij zelf er een nieuwe neer kon hangen.
Een thermostaat douchekraan is gewoon los te koop in alle vormen en maten, ik zou het vooraf regelen, desnoods vraag je de verkoper om zelf even te inspecteren. Voor de vorm wat is het compensatiebedrag wat men wil afspreken?Dirk0s schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:00:
[...]
Ja, daarom vind ik het zelf ook beetje rare situatie. Het probleem waarom ze het niet vervangen zit hem erin dat het een complete set is inc douchekop, die set is niet meer leverbaar en daardoor zouden ze een andere set moeten kopen waarbij de boorgaatjes op andere plek zouden komen.
Maar als we dit in het inspectierapport laten opnemen, zitten we dan veilig?
[ Voor 20% gewijzigd door Enforcer op 29-08-2023 20:11 ]
750 euro willen ze betalen. Grootste deel voor de set + 2 manuren van een loodgieter.Enforcer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:09:
[...]
Een thermostaat douchekraan is gewoon los te koop in alle vormen en maten, ik zou het vooraf regelen, desnoods vraag je de verkoper om zelf even te inspecteren. Voor de vorm wat is het compensatiebedrag wat men wil afspreken?
-edit-
m.a.w. kun je voor het compensatiebedrag een compleet nieuwe (vergelijkbare) thermostaat douchekraan inc douchekop/handdouche/glijstang/etc aanschaffen en monteren? Met het vervangen van de volledige set moet je inderdaad rekening houden met eventuele nieuwe boorgaten (en dus de oude boorgaten waterdicht opvullen en kleurverschil zal je mogelijk altijd zien).
[ Voor 7% gewijzigd door Spikeee op 29-08-2023 20:23 ]
Persoonlijk zou ik hier gewoon mee akkoord gaan. Wel zou ik bij de eindinspectie extra controle uitvoeren bij de douche thermostaatkraan en de CV en controleren of warm water het wel gewoon elders doet.Dirk0s schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:13:
[...]
750 euro willen ze betalen. Grootste deel voor de set + 2 manuren van een loodgieter.
Verwijderd
Klinkt niet verkeerd… water voor een thermo kraam zijn in principe standaard maten. Ik zou vooraf even zeker willen weten wat de maten nu zijn zodat je kan kijken of het inderdaad standaard is (wat nu standaard is kan dat in het verleden niet zijn geweest).Dirk0s schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:13:
[...]
750 euro willen ze betalen. Grootste deel voor de set + 2 manuren van een loodgieter.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2023 20:44 ]
Even los gezien van jouw vraag zou ik de waarde van een flinke voortuin niet onderschatten. Dicht op de straat wonen wordt door de meeste mensen als een nadeel ervaren, dus afstand tot de straat (ie voortuin) brengt zeker waarde mee. Gewoon de voortuinoppervlakte uit de vergelijking weglaten is mijns inziens veel te kort door de bocht. Zeker als je er bijvoorbeeld ook nog je auto (of meerdere) kan parkeren.Spikeee schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:21:
Ons zoekgebied is aangepast en recentelijk hebben we wel 1-2 goede woningen gevonden. Wat me soms een beetje verbaast, is dat degene waar wel wel een goed gevoel over hebben (relatief) laag in de markt worden gezet.
We hebben bijvoorbeeld een afspraak staan voor een twee-onder-een-kapwoning (hoek van de straat) met een perceel van wel 450 m2, 122 m2 woonruimte in redelijke staat, energielabel D. De vraagprijs is 365.000 euro, de WOZ-waarde (2022) is 400.000 euro en de woningwaarde volgens Calcasa ligt tussen de 405.000 en 435.000 euro.
Zoals op veel plaatsen is er weinig of geen recente woningverkoop, dus het is heel moeilijk om te schatten wat realistisch is. Naar mijn gevoel zit de calcasa waardeberekening nogal aan de hoge kant. Deze is veelal gebaseerd over prijzen van 2-8 jaar geleden en daar wordt een algemene vermenigvuldiging factor over gedaan. Hierdoor kom je vaak op (naar mijn beleving) nogal erg hoge prijzen.
De woning heeft een enorme voortuin, wat eigenlijk verspilde ruimte is van ongeveer 100-120 m2. Als we dat meenemen in de berekening, komen we tot heel andere cijfers. Met een perceel van 450 m2, volgens Huispedia, zou de waarde ~405.000 euro zijn. Met 350 m2 perceel komt dit uit op 369.000 euro, wat overeenkomt met de vraagprijs.
Als ik de makelaars in de buurt mag geloven, is een overbieding van 15.000 tot 20.000 euro nog normaal voor huizen in redelijke staat in deze buurt. En overbiedingen van 20-60K op A+ woningen <10 jaar oud.
Maar ik neem aan dat als de verkoper op 400.000 euro of meer uit is, hij/zij de woning niet voor 30.000 euro minder op de markt zet. Dat zou mogelijk ook de verkeerde kopers aantrekken. Dan zou het logischer zijn om 385-400K te vragen.
Voordat ik een bod uitbreng, zal ik nog met een taxateur (op afstand) van de hypotheekverstrekker spreken. Hoe dan ook vind ik het lastig om een prijskaartje op sommige woningen te plakken.
Hebben jullie nog ideeën / resources om hier meer grip op te krijgen?
Omdat ze midden in een verhuizing zitten. Waarschijnlijk nog genoeg te doenTinusvolkel schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:19:
@Dirk0s ik zou argwaan krijgen als ze zeggen dat het makkelijk te repareren is en dan alsnog een mooi bedrag ter compensatie willen betalen. Waarom zouden ze het dan zelf niet even vervangen?
Ik vind het een nette vergoeding. Als het het zelf doet kost het je 250 euro en 2 uurtjes werk.Dirk0s schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:13:
[...]
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Er zijn altijd wel kleine dingetjes met een huis. Als je een vergoeding krijgt lijkt me dat prima, ze zijn zelf ook bezig waarschijnlijk met verhuizen en een nieuwe woning waar ook dingetjes gerepareerd moeten worden.Tinusvolkel schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:19:
Hier ging m’n 20 jaar oude cv ketel kapot een paar weken voor de oplevering… volgens m’n vaste loodgieter ging dat een duur grapje worden wat niet meer rendabel was om in een oude kerel te stoppen dus uiteindelijk €1000 betaald aan de nieuwe koper zodat hij zelf er een nieuwe neer kon hangen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
en voor hetzelfde geld ben je klaar met het alleen vervangen van de thermostaat binnenkant. Ben je onder de 100 euro kwijt.Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:42:
[...]
Klinkt niet verkeerd… water voor een thermo kraam zijn in principe standaard maten. Ik zou vooraf even zeker willen weten wat de maten nu zijn zodat je kan kijken of het inderdaad standaard is (wat nu standaard is kan dat in het verleden niet zijn geweest).
Die gaten voor je stang gaan waarschijnlijk wel afwijken maar dat is niet echt een groot probleem.
Wat je zelf ook al aangeeft, met een Taxateur spreken en misschien ook gewoon je hypotheekverstrekker. Vaak komen die nog wel met wat aanvullende informatie waar je wat mee kan. En anders een aankoopmakelaar inschakelen, dat kost je missschien 2-4k maar dan weet je wel weer nog beter wat voor je bod je het beste kan doen.Spikeee schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:21:
Ons zoekgebied is aangepast en recentelijk hebben we wel 1-2 goede woningen gevonden. Wat me soms een beetje verbaast, is dat degene waar wel wel een goed gevoel over hebben (relatief) laag in de markt worden gezet.
We hebben bijvoorbeeld een afspraak staan voor een twee-onder-een-kapwoning (hoek van de straat) met een perceel van wel 450 m2, 122 m2 woonruimte in redelijke staat, energielabel D. De vraagprijs is 365.000 euro, de WOZ-waarde (2022) is 400.000 euro en de woningwaarde volgens Calcasa ligt tussen de 405.000 en 435.000 euro.
Zoals op veel plaatsen is er weinig of geen recente woningverkoop, dus het is heel moeilijk om te schatten wat realistisch is. Naar mijn gevoel zit de calcasa waardeberekening nogal aan de hoge kant. Deze is veelal gebaseerd over prijzen van 2-8 jaar geleden en daar wordt een algemene vermenigvuldiging factor over gedaan. Hierdoor kom je vaak op (naar mijn beleving) nogal erg hoge prijzen.
De woning heeft een enorme voortuin, wat eigenlijk verspilde ruimte is van ongeveer 100-120 m2. Als we dat meenemen in de berekening, komen we tot heel andere cijfers. Met een perceel van 450 m2, volgens Huispedia, zou de waarde ~405.000 euro zijn. Met 350 m2 perceel komt dit uit op 369.000 euro, wat overeenkomt met de vraagprijs.
Als ik de makelaars in de buurt mag geloven, is een overbieding van 15.000 tot 20.000 euro nog normaal voor huizen in redelijke staat in deze buurt. En overbiedingen van 20-60K op A+ woningen <10 jaar oud.
Maar ik neem aan dat als de verkoper op 400.000 euro of meer uit is, hij/zij de woning niet voor 30.000 euro minder op de markt zet. Dat zou mogelijk ook de verkeerde kopers aantrekken. Dan zou het logischer zijn om 385-400K te vragen.
Voordat ik een bod uitbreng, zal ik nog met een taxateur (op afstand) van de hypotheekverstrekker spreken. Hoe dan ook vind ik het lastig om een prijskaartje op sommige woningen te plakken.
Hebben jullie nog ideeën / resources om hier meer grip op te krijgen?
Die informatie van walterliving is zeker nuttig! Het enige wat je alleen zelf ook al aangaf is dat er de laatste tijd waar je wil kopen maar weinig transacties zijn, dus blijft het lastig om op basis van die gegevens echt een inschatting te maken. Je zou nog wel op zoek kunnen gaan naar huizen van die andere 3 makelaars om te kijken wat daarbij naar voren komt over gemiddelde en max overbiedingen. Zou verder vooral bedenken wat zelf voor de woning overhebt, vooral als de verkoop ook nog eens op inschrijving zal gaan. Uiteindelijk moet je er ook vrede mee hebben als de woning gaat naar iemand die 1000 meer heeft geboden.Spikeee schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:57:
Ik heb eens walterliving doorgspit en dat geeft wel veel informatie. Heb je veel meer aan dan de grove schattingen die ik dusverre bij Calcasa zie.
Gemiddeld gezien de bandbreedte van max - min vs verkoopprijs is +-4% in dat gebied (gebaseerd op verkopen); Meeste verkopen gebeuren rond de vraagprijs; gemiddelde overbieding is 4500 euro. Maximum overbieding op listings van deze makelaar is 35000 (wat de gek er voor geeft) . Dit alles gebaseerd op een 20% market share in het gebied en 60 huizen die verkocht zijn in de afgelopen 12 maanden.
Er zijn 3 makelaars nabij die 80-90% van de markt hebben. Ik moet nog eens bedenken of die ik bij een eventuele bieding wil betrekken. Al denk ik dat de verkoop puur op inschrijving bepaald wordt. Dus dan zal je toch moeten bedenken hoe graag je de woning wel of niet wilt. Gezien er dan geen onderhandelingen mogelijk zijn. (buiten een aankoopmakelaar die matties is met de verkopende makelaar).
[ Voor 3% gewijzigd door inXs op 30-08-2023 18:56 . Reden: Toevoeging antwoord ]
superB
Gevalletje koppelverkoop? Zou er mijlenver vandaan blijven.Prutsertje13 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:24:
Een aankoopmakelaar kan soms zeker zin hebben, een kennis van me heeft afgelopen maand een andere woning gekocht en zijn verkoopmakelaar was tevens de verkopende makelaar van de nieuwe woning. Hij had het een na hoogste bod maar na een telefoontje van zijn makelaar heeft hij er nog een paar K bovenop gedaan zodat hij alsnog het hoogste bod had. Het blijft een malafide bende met makelaars die zo handelen en maakt het kopen van een woning erg lastig helaas.
Dat is wel balen zeg. Succes met de verdere zoektocht. Gewoon niet vanuitgaan dat je deze toch nog krijgt, dan kan het alleen als een positieve verrassing komen. En wie weet, misschien heb je zelf op dat moment al nog iets beters gevonden.Prutsertje13 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:51:
Helaas vandaag bericht gehad van de makelaar dat we het net niet zijn geworden, ondanks de erg goede voorwaarden is de verkoper voor het hogere bod gegaan. Wel met voorbehoud dus heel misschien hebben we alsnog geluk als ze het niet rond krijgen.
Gefeliciteerd!rozuchu schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:03:
Ben ik weer, we hebben uiteindelijk besloten om de hypotheekaanvraag bij de ING te doen en die van de Rabobank maar te laten voor wat het is. Het scheelde uiteindelijk 27 euro netto per maand ipv 110.
De ING reageerde vrijwel direct, met de vraag of ik nog een ander document van mn huidige hypotheek kon aanleveren, en dag later al 1e beoordeling gehad. Toen twee dagen later akkoord gekregen. Zo kan het dus ook. Kan eindelijk weer een beetje slapen.
33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput
In welke regio?Justevo schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:13:
Vandaag weer een biedlogboek ontvangen. Winnend bod was 440.000 zonder enkele voorwaarden op een vraagprijs van 399.000. Rijtjeshuis met verder weinig bijzonderheden in een doorsnee wijk.
Zoveelste logboek wat ik ontvang de afgelopen weken waarbij er gewoon weer met idiote bedragen wordt overboden.
Je bent volledig kansloos als starter in die prijscategorie.
Maar hoe zegt dit iets over het feit dat er met "idiote bedragen" wordt overboden?Justevo schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:13:
Vandaag weer een biedlogboek ontvangen. Winnend bod was 440.000 zonder enkele voorwaarden op een vraagprijs van 399.000. Rijtjeshuis met verder weinig bijzonderheden in een doorsnee wijk.
Zoveelste logboek wat ik ontvang de afgelopen weken waarbij er gewoon weer met idiote bedragen wordt overboden.
Tja, toen wij een huis gingen kopen probeerde ik ook alles te doen om maar meer informatie te krijgen. Legaal of in een grijs gebied, het boeit me niet zoveel. It's a dog eat dog world. Als jij het niet doet, doet een ander het wel en als je met een belletje duizenden euro's kan besparen, is dat het in mijn optiek gewoon waard..Prutsertje13 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:24:
Een aankoopmakelaar kan soms zeker zin hebben, een kennis van me heeft afgelopen maand een andere woning gekocht en zijn verkoopmakelaar was tevens de verkopende makelaar van de nieuwe woning. Hij had het een na hoogste bod maar na een telefoontje van zijn makelaar heeft hij er nog een paar K bovenop gedaan zodat hij alsnog het hoogste bod had. Het blijft een malafide bende met makelaars die zo handelen en maakt het kopen van een woning erg lastig helaas.
Zo staat er in Zwolle een huis te koop wat opgeknapt is. Ziet er goed uit, maar de vraagprijs is zo 50K-75K boven de gangbare prijzen in die straat. Daar gaat nooit een biedoorlog met overbiedingen op komen.Napo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:39:
[...]
Maar hoe zegt dit iets over het feit dat er met "idiote bedragen" wordt overboden?
Alles hangt samen met de vraagprijs en of deze te pessimistisch in de markt is gezet of te optimistisch. Zet je je woning laag in de markt is de kans op een procentuele hoge overbieding groter dan als je hem hoog in de markt zet.
En dat zegt dus weer niets over een oververhitting of afkoeling van de huizenmarkt. Context is key.Luco schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:41:
[...]
Zo staat er in Zwolle een huis te koop wat opgeknapt is. Ziet er goed uit, maar de vraagprijs is zo 50K-75K boven de gangbare prijzen in die straat. Daar gaat nooit een biedoorlog met overbiedingen op komen.
Precies. Enige wat iets zegt over overhitting of afkoeling is een stijging of daling van transactiewaardesNapo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:51:
[...]
En dat zegt dus weer niets over een oververhitting of afkoeling van de huizenmarkt. Context is key.
Alleen jammer dat ze er zomaar een keuken in hebben gerost, valt nogal uit de toon...Luco schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:41:
[...]
Zo staat er in Zwolle een huis te koop wat opgeknapt is. Ziet er goed uit, maar de vraagprijs is zo 50K-75K boven de gangbare prijzen in die straat. Daar gaat nooit een biedoorlog met overbiedingen op komen.
Meine Gutte, over smaak valt te twitsen maar de scheef hangende stopcontacten slecht en lelijk geplaatste stopcontacten. De scheven vloer of alle deurposten zijn scheef kan ook. Euro knaller deuren op de eerste verdieping en dan ook die afgrijselijke volledig zichtbare verwarmingsbuizen in een houten balken huis. HOE?Luco schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:41:
[...]
Ook bijzonder dat ze de gevel niet hebben aangepakt... Geen geld meer of zo?helmmen schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:01:
[...]
Meine Gutte, over smaak valt te twitsen maar de scheef hangende stopcontacten slecht en lelijk geplaatste stopcontacten. De scheven vloer of alle deurposten zijn scheef kan ook. Euro knaller deuren op de eerste verdieping en dan ook die afgrijselijke volledig zichtbare verwarmingsbuizen in een houten balken huis. HOE?
De prijs is ook wel echt om de domme 5.3k per m2 voor een arbeiderswoning in zwolle.
Stopcontact stukje omhoog doen? Nah, zagen wel gat in de plinthelmmen schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:01:
[...]
Meine Gutte, over smaak valt te twitsen maar de scheef hangende stopcontacten slecht en lelijk geplaatste stopcontacten. De scheven vloer of alle deurposten zijn scheef kan ook. Euro knaller deuren op de eerste verdieping en dan ook die afgrijselijke volledig zichtbare verwarmingsbuizen in een houten balken huis. HOE?
De prijs is ook wel echt om de domme 5.3k per m2 voor een arbeiderswoning in zwolle.
En om een of andere reden de spiegel helemaal tot aan het plafond gehangen. Niet gek dat deze woning al meer dan 3 maanden te koop staat.Flix20 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:40:
[...]
Stopcontact stukje omhoog doen? Nah, zagen wel gat in de plint![]()
Heb me al 3x tegen gehouden om er iets over te posten maar dit is echt het schoolvoorbeeld van snel en goedkoop een huis te willen flippen.
Ook zou ik erg benieuwd zijn wat ze aan isolatie gedaan hebben. Mijn verwachtig is nihil.
In de tuin hebben ze mooi een binnendeur herbruikt. Die is met 5 jaar weg gerot.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zie ik ook wat ongeaarde stopcontacten. Gemiste kansFlix20 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:40:
[...]
Stopcontact stukje omhoog doen? Nah, zagen wel gat in de plint
Ze hebben het compleet gesloopt ja. Zelfs de help is al leeg op dat punt.ebk71 schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:12:
Even stukje ergernis uiten. Funda heeft de reistijd optie uit zoek huizen te koop op de kaart gehaald. Ik had ze daar laatst over gemaild. Enige reactie: Er is geen reistijd optie...........
Iemand tips om toch met reistijd te kunnen zoeken?
Ja, dat artikel zal verwijderd zijn nadat ik ze er op attent maakte dat deze er nog stond. Leuk ook dat ze het dan wel hebben over hun nieuwe functionaliteit maar wat eruit gesloopt is noemen ze dan maar even niet. Gebruik van de google api werd zeker te duur voor ze.Get!em schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:38:
[...]
Ze hebben het compleet gesloopt ja. Zelfs de help is al leeg op dat punt.
https://help.funda.nl/s/a...9-Hoe-zoek-ik-op-reistijd
Toen je nog kon switchen tussen oude en nieuwe zoekfunctie, switchte ik altijd naar de oude. Daar kon het wel.
Maar die is paar weken terug uitgeschakeld
https://help.funda.nl/s/a...ver-de-nieuwe-zoekfunctie
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq