Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 245 ... 368 Laatste
Acties:

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-11 11:56
Ik heb 'm gevonden denk ik, in
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Wat een locatie, fantastisch! Krijg je spijt van als je het niet doet!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:21

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

amboly schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:51:
[...]

Ik heb 'm gevonden denk ik, in
***members only***
. Wat een locatie, fantastisch! Krijg je spijt van als je het niet doet!
Gelukkig aan de goede kant van de IJssel :*)

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
@FabianGTI zo te zien moet er alleen wel echt veel gebeuren. Hout schotjes op het plafond kan voor verrassingen zorgen. Zo te zien is het een houten verdiepingsvloer.

Maar als je ook kijkt naar de plafon afwerking van de keuken of afgezaagde kast in de huiskamer, lijkt allemaal wel ze daar beetje voor oppassen.

Ook het energy label, combinatie met jaartal bouwjaar en soort tegels etc. Duid op dat er sinds dat het opgeleverd niks meer aan gedaan is.

Wil je het naar moderne standaard upgraden, moet je niet vreemd opkijken of er nog 100-150k in moet.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
FabianGTI schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:46:
[...]

Nee, was het inhoud van het huis, het perceel is 617 M². :)
Flink perceel. Genoeg ruimte binnen. Snap wel dat je daar bent gaan kijken.

Enfin: terug van de derde woning. En ik had daar direct een 'fuck yes' gevoel bij. Handig gelegen wijk tussen uitvalsweg naar de snelweg en de andere kant richting het station. Je staat zo in de binnenstad. Van binnen VT wonen approved ingericht inclusief hippe barn door. Zou niet mijn keuze zijn maar tis strak en modern.

Maar dan wel in de hal de muur half open laten en niet de wcd's en stroombuizen netjes weg stuccen. Plus kozijnen buiten kunnen wel een likje verf gebruiken. En als de keuken zo netjes met inbouwapparatuur is volgestopt waarom dan nog een gaskookplaat. Knal er dan een inductieplaat op. Zelfde met de ligging: noord/oost voor, zuid/west achter. Leg het dak lekker vol met zonnepanelen.

Dus bod gedaan. Hoef ik niet lang over na te denken. Dit is voor mij geen starterswoning maar een compacte eindhoekwoning.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:35
badboyqxy schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:41:
@FabianGTI zo te zien moet er alleen wel echt veel gebeuren. Hout schotjes op het plafond kan voor verrassingen zorgen. Zo te zien is het een houten verdiepingsvloer.

Maar als je ook kijkt naar de plafon afwerking van de keuken of afgezaagde kast in de huiskamer, lijkt allemaal wel ze daar beetje voor oppassen.

Ook het energy label, combinatie met jaartal bouwjaar en soort tegels etc. Duid op dat er sinds dat het opgeleverd niks meer aan gedaan is.

Wil je het naar moderne standaard upgraden, moet je niet vreemd opkijken of er nog 100-150k in moet.
Is geen houten verdiepingsvloer, is allemaal nep. ;)
En het huis verbouwen had ik al rekening mee gehouden en een budget van 100k berekend.
Gelukkig zou ik grotendeels het opknappen zelf kunnen doen.

Maar we hadden een bod gedaan en helaas niet geworden, er is uiteraard riant geboden met bedragen die het huis gewoon niet waard zijn.
Jammer maar helaas, op naar de volgende!

Verwijderd

beyazz06 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:04:
Dit kan ik dus niet begrijpen en vind het ergens zelfs asociaal.
Woning met een vraagprijs van 670.000 met de volgende gebreken volgens ingevulde lijst (woning zelf niet bezichtigd):

- lichtjes in afzuigkap door elektricien provisorisch gerepareerd.
- lichtje aan schuurtje niet meer werkzaam.
- tuinhekje zijkant huis wat gammel.
- parketvloer heeft een schuur en oliebeurt nodig.
- douchekop bij bad lekt, in bad laten tijdens vol lopen

Als ik dit zo lees, zijn dit eenvoudige niet al te kostbare (behalve parketvloer) taken die je makkelijk kunt uitvoeren voordat je de woning te koop zou zetten... 8)7
Allemaal compleet oninteressante punten. Ik denk dat ik het eerder als een pluspunt zou beschouwen. Weinig gekloot in dat huis waarschijnlijk. Als het bij de lichtjes in de afzuigkap blijft.... juweeltje.

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:20
beyazz06 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:04:
Dit kan ik dus niet begrijpen en vind het ergens zelfs asociaal.
Woning met een vraagprijs van 670.000 met de volgende gebreken volgens ingevulde lijst (woning zelf niet bezichtigd):

- lichtjes in afzuigkap door elektricien provisorisch gerepareerd.
- lichtje aan schuurtje niet meer werkzaam.
- tuinhekje zijkant huis wat gammel.
- parketvloer heeft een schuur en oliebeurt nodig.
- douchekop bij bad lekt, in bad laten tijdens vol lopen

Als ik dit zo lees, zijn dit eenvoudige niet al te kostbare (behalve parketvloer) taken die je makkelijk kunt uitvoeren voordat je de woning te koop zou zetten... 8)7
Dat zijn punten die een gemiddelde verkoper er niet eens opzet. Al snap ik het wel, als ik zie wat voor topics er tegenwoordig geopend worden op tweakers 'of dit een verborgen gebrek is?', zou ik ook bijna elk kraakje als de volle zon op de donkere kozijnen schijnt dat ik ooit gehoord hebt op de lijst zetten. Zijn allemaal punten die je op het oog zou moeten kunnen zien.

• Joosie200
  • Niet online
Nou vanmiddag te horen gekregen dat ik de kluswoning niet mag kopen. Dus geen gunfactor die de voorkeur gaf. Geen idee hoeveel ik overboden ben maar het was een substantieel bedrag. Dus verkoopster gaf de voorkeur aan de ander. Nog wel geplugt: mocht de financiering niet rond komen: je hebt mijn nummer. Maargoed zal wel rond komen indien er overwaarde of jubelton ingebracht wordt.

Dit was de woning https://www.funda.nl/koop...622768-hovenierstraat-67/

Door met de andere bieding afwachten.

Verwijderd

Joosie200 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:02:
Nou vanmiddag te horen gekregen dat ik de kluswoning niet mag kopen. Dus geen gunfactor die de voorkeur gaf. Geen idee hoeveel ik overboden ben maar het was een substantieel bedrag. Dus verkoopster gaf de voorkeur aan de ander. Nog wel geplugt: mocht de financiering niet rond komen: je hebt mijn nummer. Maargoed zal wel rond komen indien er overwaarde of jubelton ingebracht wordt.

Snap wel dat je dat huisje aantrekkelijk vond. Charmant huisje voor als je geen behoefte hebt aan een bak ruimte. Maar het ziet er wel uit als een berg werk. Die is waarschijnlijk toch wel verkocht op de uitstraling. Daar had iemand gewoon geld voor over.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08-11 17:39

Jammer!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-11 11:06

Mag ik vragen hoeveel je begroot had om deze woning op te knappen?

PSN: Flix20-NL

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Flix20 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:23:
[...]

ik schat in 100K
toch wel een situatie waarin alles moet gebeuren en vervangen.

d:)b :henk d:)b

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:53:
[...]

Snap wel dat je dat huisje aantrekkelijk vond. Charmant huisje voor als je geen behoefte hebt aan een bak ruimte. Maar het ziet er wel uit als een berg werk. Die is waarschijnlijk toch wel verkocht op de uitstraling. Daar had iemand gewoon geld voor over.
Klopt, kozijnen, vloeren, ramen, dak, isolatie niet aanwezig, schilderwerk, keuken/badkamer tijd staat stil. Maar het heeft wel charme/uitstraling vlak voor Deventer op tien minuten fietsen.
Viel te verwachten. Zeker als het enig kind de erfgenaam is tja: zo hoog mogelijk verkopen. Terwijl dus opgeknapte woningen in diezelfde straat voor 230/250/270 gegaan zijn vorig jaar.
Flix20 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:23:
[...]

Initieel: 50k voor nieuw dakbedekking, dakisolatie, voorzetwanden met isolatie, vloerisolatie, aanleg nieuwe electra met nieuwe meterkast en kozijnen / hr++ glas.

Daarna over twee jaar te sparen: 30k voor keuken en badkamer. Keuken en badkamer kunnen zo in het museum. Maar als ik kan koken en een hete douche kan nemen werkt het nog prima voor mij alleen. Dan spaar ik in twee jaar wel voor nieuw budget voor smaakgevoelige zaken als keuken en badkamer.

[ Voor 8% gewijzigd door Joosie200 op 15-03-2022 17:35 ]

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:19

Van Zwolle naar Deventer, dat ligt voetbaltechnisch gezien wat gevoelig :D

• Joosie200
  • Niet online
Pino112 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:34:
[...]

Van Zwolle naar Deventer, dat ligt voetbaltechnisch gezien wat gevoelig :D
offtopic:
En wie niet springt, wie niet springt is een Eagle

Ik mag dan wel een blauwvinger wezen, ben geen lid van de harde kern van pec. Mijn buurman though vond het maar niks dat ik aan het kijken was in de plaats die niet genoemd mag worden :+ En technisch gezien ligt het buiten Deventer aan de goede kant van de IJssel :P

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18

Wok

Dakloos...

offtopic:
@Joosie200 Nog een geboren Blauwvinger hier :) Ik woon inmiddels al weer 14 jaar in Zuidoost-Brabant, maar ik blijf trouw aan PEC (maar ook ik heb geen seizoenskaart, laat staan dat ik FEU ben). Al is het alleen maar om lekker te stoken op het werk met al dat PSV-volk :D (ware het niet dat PEC er momenteel heel slecht voor staat en ik nu akelig moet incasseren) :'(

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Joosie200
  • Niet online
Wok schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:43:
offtopic:
@Joosie200 Nog een geboren Blauwvinger hier :) Ik woon inmiddels al weer 14 jaar in Zuidoost-Brabant, maar ik blijf trouw aan PEC (maar ook ik heb geen seizoenskaart, laat staan dat ik FEU ben). Al is het alleen maar om lekker te stoken op het werk met al dat PSV-volk :D (ware het niet dat PEC er momenteel heel slecht voor staat en ik nu akelig moet incasseren) :'(
offtopic:
Tja de periode Ron Jans met de wedstrijd tegen Ajax is dan ook al even geleden. Sindsdien zijn de betere spelers weggekocht en blijft er weinig samenhang over met nieuwelingen icm jeugdspelers.

En eerlijk is eerlijk zowel Zwolle als Deventer hebben beide wat als stad. Verschil wel: in Zwolle mag je blij zijn met een Holtenbroek of Ruusbroec flatje terwijl je dus in Deventer nog zat jaren 1900/1920 woningen tegen komt in wijken als Zandweerd, voorstad of dus de hoven. Vooruit je kunt ook genoegen nemen met een studio in de binnenstad van 30m2. Maar daar begon ik als student al op ooit.

Verder leuk die gemeenteraadsverkiezingen. Zo wat elke flyer van een politieke partij zegt in caps lock: we zijn voor betaalbare woningen! Ja wie niet? Maar zodra die gebouwd zijn ben je op zijn snelst bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Dus spiek ik mooi rondom Zwolle in Deventer, Kampen, Meppel.

Had al geïnformeerd bij de woningbouw over dat ene zinnetje in het regeerakkoord. En dan lees je dat Aedes er niet voor te porren valt. Met Hugo aan het roer zal ie vol enthousiasme 1001 plannen hebben maar met covid19 was de praktijk ook weerbarstiger dan de theorie. Dus ik ga hoe kansloos ook gewoon blijven kijken bij woningen die mij aanstaan en meebieden. Wie weet heb ik mazzel bij een nieuwbouwproject.

Zag namelijk al iets van een grove voorbereiding voor bouwverkeer in en uitrit bij de schellerdijk: pas op bouwplaats, let op bouwverkeer. De eerste grove zandweg voor iets wat lijkt op een nieuwe autoweg door een te bouwen wijk viel al waar te nemen vanaf de dijk. Dus als ik daar kan meedingen (is nu nog een putterveld van Vitens) zeg ik geen nee.

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:45
Ik heb mij onlangs ingeschreven bij makelaar in de omgeving waarvan wij zoeken. Zij sturen dan updates als er weer nieuwe huizen in hun portofolio zitten. Deze huizen staan dan nog niet op funda!

Ik dacht bij aanmelden, zullen wel 1.2,3 huizen zijn oid. Maar mijn god! Wat een aanbod! Er wordt kennenlijk echt veel verkocht bij de makelaar voordat het op funda staat! Geeft weer meer perspectief/kansen!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:30
Dat het aanbod daar groot is wil niet zeggen dat ze pre-funda verkocht worden he. Vooral dat er gewoon veel aanbod aankomt. Als verkoper moet je dat nooit doen imo, denk als een verkoper ;-)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Flix20
JJ Le Funk schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:27:
[...]

ik schat in 100K
toch wel een situatie waarin alles moet gebeuren en vervangen.
Die richting ga je wel heel snel op ja als je kijkt wat daar allemaal aan gedaan moet worden om naar moderne standaarden te brengen.
Ook 100% een bouwtechnische keuring en asbestinventarisatie laten uitvoeren.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30

Sport_Life

Solvitur ambulando

Joosie200 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:29:
[...]

Klopt, kozijnen, vloeren, ramen, dak, isolatie niet aanwezig, schilderwerk, keuken/badkamer tijd staat stil. Maar het heeft wel charme/uitstraling vlak voor Deventer op tien minuten fietsen.

[...]

Viel te verwachten. Zeker als het enig kind de erfgenaam is tja: zo hoog mogelijk verkopen. Terwijl dus opgeknapte woningen in diezelfde straat voor 230/250/270 gegaan zijn vorig jaar.

[...]

Initieel: 50k voor nieuw dakbedekking, dakisolatie, voorzetwanden met isolatie, vloerisolatie, aanleg nieuwe electra met nieuwe meterkast en kozijnen / hr++ glas.

Daarna over twee jaar te sparen: 30k voor keuken en badkamer. Keuken en badkamer kunnen zo in het museum. Maar als ik kan koken en een hete douche kan nemen werkt het nog prima voor mij alleen. Dan spaar ik in twee jaar wel voor nieuw budget voor smaakgevoelige zaken als keuken en badkamer.
Dat zijn prijzen van 2020.

Verder zou ik meteen voorbereiden op een wp, dus overal vvw, pv panelen etc.
Verdient zichzelf wel terug maar de initiële investering is erg hoog.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 15-03-2022 22:45 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Joosie200
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:05:
[...]

Die richting ga je wel heel snel op ja als je kijkt wat daar allemaal aan gedaan moet worden om naar moderne standaarden te brengen.
Ook 100% een bouwtechnische keuring en asbestinventarisatie laten uitvoeren.
Die keuring had ik dan ook meegenomen binnen mijn bedenktijd. Met het idee: weet je meteen wat direct aan vervanging toe is. Maargoed ik schat dat de hoogste bieder zonder geboden heeft en het als flipobject oppakt. Zeker gezien de anderen in de straat ook opgeknapt en wel weg gingen voor meer:

https://www.funda.nl/koop...520766-hovenierstraat-71/
https://www.funda.nl/koop...462745-hovenierstraat-77/

• Joosie200
  • Niet online
Goed: nieuwe dag, nieuwe ronde aan mails van Move: nieuwe woning gevonden. In Zwolle. Beneden de 200k, jaren 1920 woning met eigen garage. Dat is voor het eerst sinds augustus dat ik zo'n aanbod voorbij zie komen. Dus bezichtiging geregeld. Kan ik een keertje op de fiets langs in plaats weer in de auto te duiken. Hier zie ik net zoveel potentieel in als de Hovenierstraat van Deventer. Met als dikke voordeel: binnenstad is je achtertuin, je zit zo op de snelweg en station is 5 min fietsen.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen de mail hebben gehad met dit type aanbod. Verborgen pareltje bij de oude binnenstad rond de singel. Daar zijn vast meer geïnteresseerden voor te vinden.

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-10 09:18
Joosie200 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:29:
...
...
Als je het allemaal zelf doet wordt het krap maar niet onmogelijk. Laten doen: doe dat budget maar rustig keer twee.. Vergis je niet in de huidige prijzen, het is echt heel erg duur.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Weet niet of het al gezegd was @Joosie200 maar je kan in je hypotheek vaak extra bijlenen voor verduurzamingsmaatregelen. Lijkt me met je beperkte verbouwbudget erg interessant. En zoals gezegd, die ramingen lijken me allemaal aan de krappe kant, behalve als je bijna alles zelf gaat doen. En als je alles zelf gaat doen en je blijft er naast fulltime werken heb je een project van 2 jaar te pakken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Richh
Joosie200 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:26:
Goed: nieuwe dag, nieuwe ronde aan mails van Move: nieuwe woning gevonden. In Zwolle. Beneden de 200k, jaren 1920 woning met eigen garage. Dat is voor het eerst sinds augustus dat ik zo'n aanbod voorbij zie komen. Dus bezichtiging geregeld. Kan ik een keertje op de fiets langs in plaats weer in de auto te duiken. Hier zie ik net zoveel potentieel in als de Hovenierstraat van Deventer. Met als dikke voordeel: binnenstad is je achtertuin, je zit zo op de snelweg en station is 5 min fietsen.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen de mail hebben gehad met dit type aanbod. Verborgen pareltje bij de oude binnenstad rond de singel. Daar zijn vast meer geïnteresseerden voor te vinden.
Houd zelf de prijzen op WalterLiving nog steeds in de gaten, en mijn ervaring is dat gewilde woningen nu amper in prijs stijgen qua Funda-prijs, maar nog wel meer worden overboden. Er zijn appartementjes in/rond de binnenstad die voor +25% weg zijn gegaan. Tegelijkertijd geldt dat ook lang niet voor iedere woning... de spread is gigantisch.

Als ik jou was zou ik zeker even kijken naar recente transacties in de buurt en daar wat boven gaan zitten als je het echt wilt.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel m2's het zijn, maar een woning met eigen garage nabij de binnenstad voor <200k? Is dat ding bouwtechnisch ook oke? :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Joosie200
  • Niet online
Kurma schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:01:
[...]

Als je het allemaal zelf doet wordt het krap maar niet onmogelijk. Laten doen: doe dat budget maar rustig keer twee.. Vergis je niet in de huidige prijzen, het is echt heel erg duur.
Ik was van plan veel zelf te doen: maar bijvoorbeeld het dak of nieuwe kozijnen/glas zou ik door een specialist laten doen. Voorzetwanden plaatsen zou ik zelf wel overwegen. Mijn pa is handig met elektra, mijn zwager met vloeren leggen. Een Ikea keukenblok wil ik zelf wel doen.

• Kurma
  • Laatst online: 13-10 09:18
Joosie200 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:54:
[...]

Ik was van plan veel zelf te doen: maar bijvoorbeeld het dak of nieuwe kozijnen/glas zou ik door een specialist laten doen. Voorzetwanden plaatsen zou ik zelf wel overwegen. Mijn pa is handig met elektra, mijn zwager met vloeren leggen. Een Ikea keukenblok wil ik zelf wel doen.
Ik denk dat je voor dat pand met nieuwe dakbedekking en nieuwe kozijnen (laten doen) al redelijk richting richting de 50k gaat. Het lijken altijd goeie deals, van die kluswoningen, maar vergis je niet. Oh ja, en niemand heeft tijd.

• Joosie200
  • Niet online
MrAngry schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:33:
Weet niet of het al gezegd was @Joosie200 maar je kan in je hypotheek vaak extra bijlenen voor verduurzamingsmaatregelen. Lijkt me met je beperkte verbouwbudget erg interessant. En zoals gezegd, die ramingen lijken me allemaal aan de krappe kant, behalve als je bijna alles zelf gaat doen. En als je alles zelf gaat doen en je blijft er naast fulltime werken heb je een project van 2 jaar te pakken.
Oh daar had ik me al bij ingesteld. Een meerjarenklus maar na zoveel jaar heb je wel een woning op een prima locatie de 21e eeuw in gebracht. Dus elke euro die je in de verbouwing stopt zie je terug in de waarde van de woning. Wellicht enkel van keuken/badkamer niet maar andere verduurzamingsklussen wel degelijk. En ik ben daarvan op de hoogte dat banken 9k aan bouwbudget kunnen meegeven. Zolang je meer dan 30k inkomen hebt op jaarbasis, maar anders krijg je ook geen enigszins toereikende hypotheeklening.

• Joosie200
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:48:
[...]

Houd zelf de prijzen op WalterLiving nog steeds in de gaten, en mijn ervaring is dat gewilde woningen nu amper in prijs stijgen qua Funda-prijs, maar nog wel meer worden overboden. Er zijn appartementjes in/rond de binnenstad die voor +25% weg zijn gegaan. Tegelijkertijd geldt dat ook lang niet voor iedere woning... de spread is gigantisch.

Als ik jou was zou ik zeker even kijken naar recente transacties in de buurt en daar wat boven gaan zitten als je het echt wilt.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel m2's het zijn, maar een woning met eigen garage nabij de binnenstad voor <200k? Is dat ding bouwtechnisch ook oke? :P
WL geeft een aardige afwijking op basis van oppervlakte perceel en woonoppervlakte. Komt ook omdat in die wijk de andere oude woningen gesloopt zijn en er nieuwbouw voor teruggekomen is. Dus ja de spread is flink.

Bouwjaar
1920
Woonoppervlakte
85 m²
Perceeloppervlakte
141 m²

Zit een ouderdomsclausule op, maar in tegenstelling tot die van Deventer is er wel in de tussentijd iets aan gedaan. Maar ik hou wel rekening met mankementen.

• iCruysberghs
  • Laatst online: 06-03 06:29
Wat is jullie mening over dit huis? Vraagprijs is 317
https://www.savemakvastgo...oop/?a=0&vgc=item&id=2877

[ Voor 7% gewijzigd door iCruysberghs op 16-03-2022 18:55 ]

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-11 15:29
Geen idee hoe de prijzen normaliter in België zijn, maar in Nederlandse prijzen is dit een prima prijs.

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:09
In NL zou dit vrijstaande huis met fatsoenlijk perceel mákkelijk voor het dubbele kunnen gaan, mits niet gesitueerd in een gehucht zonder voorzieningen.

• barry86
Dat vind je in NL niet meer voor die prijs.
In DL aan de grens wel voor een soortgelijke prijs.
in BE? Geen ervaring.... ik hoor altijd dat Belgie net Amsterdam is.... dus dan lijkt me dat relatief laag aan de prijs?

• Joosie200
  • Niet online
Goed de derde woning die mij wel wat leek ben ik net ook op overboden.

https://nvmonlinebieden.nvm.nl/bid/1149

Ik had er rekening mee gehouden gezien de mate van afwerking, eigen oprit, ligging tov binnenstad/station en snelweg.

Voordeel wel dat ik vanmiddag te weten kom hoeveel ik overboden ben. Want dat blijft gissen met de woning in Deventer.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:06

ChUcKiE

Dus........

Joosie200 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:26:

Ik had er rekening mee gehouden gezien de mate van afwerking, eigen oprit, ligging tov binnenstad/station en snelweg.

Voordeel wel dat ik vanmiddag te weten kom hoeveel ik overboden ben. Want dat blijft gissen met de woning in Deventer.
Je hebt nog een uur voor een hoger bod? ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Joosie200
  • Niet online
ChUcKiE schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:24:
[...]

Je hebt nog een uur voor een hoger bod? ;)
Ik wil wel hoger bieden maar dan ga ik de aanvraag voor de starterslening niet rond krijgen. Want daar zit een harde grens op van 235k.

En de idee: bied 250k onder voorbehoud van 235k koopsom huis en 15k lijst roerende zaken kan wel (kan een eigen voorbehoud bedenken en invoeren bij het bied formulier) al zullen ze dan liever gaan voor het 241k bod zonder welk voorbehoud dan ook. Lijkt me makkelijker in elk geval als verkoper dan meewerken aan een gunstige manier voor mij als koper. ;)

• HensAanDek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:29
Joosie200 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Ik wil wel hoger bieden maar dan ga ik de aanvraag voor de starterslening niet rond krijgen. Want daar zit een harde grens op van 235k.

En de idee: bied 250k onder voorbehoud van 235k koopsom huis en 15k lijst roerende zaken kan wel (kan een eigen voorbehoud bedenken en invoeren bij het bied formulier) al zullen ze dan liever gaan voor het 241k bod zonder welk voorbehoud dan ook. Lijkt me makkelijker in elk geval als verkoper dan meewerken aan een gunstige manier voor mij als koper. ;)
Ik vind het behoorlijk interessant om te zien hoe de biedingen lopen bij een open bieding. Inmiddels al 25,5k boven jouw bod, met nog een kwartier te gaan.

• Joosie200
  • Niet online
HensAanDek schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:13:
[...]

Ik vind het behoorlijk interessant om te zien hoe de biedingen lopen bij een open bieding. Inmiddels al 25,5k boven jouw bod, met nog een kwartier te gaan.
Klopt. Ik had een eindbod van 260k in gedachten waar het op uit zou komen. Zit nu al op 264.5k.

• Flix20
Kijken of dit zo'n vakantie veiling situatie gaat worden. Dat in de laatste minuut iemand ff 10% erbovenop knalt.

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:10
Oh verlengd steeds als er nog een bod komt.. slim zeg.
Loopt lekker op zo :P

• Flix20
Ja was te verwachten.
En de typische 'ik bied steeds x bedrag boven het hoogste bod' figuur is er ook bij.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Flix20 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:31:
Ja was te verwachten.
En de typische 'ik bied steeds x bedrag boven het hoogste bod' figuur is er ook bij.
Je weet dat er ook automatisch geboden wordt? ;-) (die met het blauwe i-tje zijn automatische biedingen - volgens het i-tje ;-) )

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:10
Flix20 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:31:
Ja was te verwachten.
Is een autobod :P Limiet was dus 272.500

• Flix20
mentalozzie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:33:
[...]

Is een autobod :P Limiet was dus 272.500
Zat beetje met schuin ook mee te kijken naast de F1 training. Maar zag het inderdaad ja.

• Richh
Joosie200 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:26:

Uiteindelijk uitgekomen op 273k. Dit zijn Zwolse vierkantemeterprijzen hoor, geen reden om naar Meppel toe te gaan :+

De mate van afwerking is in de woonkamer en een van de slaapkamers inderdaad prima, maar verder heeft ook deze woning naar mijn mening wel enig aandacht nodig...

• Joosie200
  • Niet online
Richh schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:44:
[...]

Uiteindelijk uitgekomen op 273k. Dit zijn Zwolse vierkantemeterprijzen hoor, geen reden om naar Meppel toe te gaan :+

De mate van afwerking is in de woonkamer en een van de slaapkamers inderdaad prima, maar verder heeft ook deze woning naar mijn mening wel enig aandacht nodig...
True. Kennelijk iemand die koste wat kost in Meppel wil wonen. Prima doet diegene dat lekker voor 273k, ik kijk wel verder.

En oh graag gedaan om voor wat veiling vertier gezorgd te hebben in dit topic :P

• tripkees
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-04-2023
Goedenmorgen,

Mijn partner en ik hebben onlangs een huis gekocht.

Wij hebben voor het aankopen van het huis een schenking (jubelton) gekregen van de ouders van mijn partner.
Deze schenking gaan wij volledig gebruiken voor het aankopen en verbouwen van de woning zodat het een belastingvrije schenking betreft.

Ik heb een aantal vragen over deze schenking, en hopelijk heeft iemand antwoord.
Ik heb de vragen geprobeerd te googelen maar kan geen duidelijkheid vinden.

Aangezien het geld wordt gebruikt voor de woning, vroeg ik mij af of de schenking vanaf een speciaal rekeningnummer moet worden beheerd, of kan dit gewoon op onze eigen lopende rekening? In geval van eigen lopende rekening, hoe geef ik aan dat de uitgaves huis gerelateerd zijn?

Mijn tweede vraag is, kunnen wij dit geld ook gebuiken voor betalen kosten koper? Ik lees verschillende verhalen namelijk. Mijn hypotheek adviseur zegt van wel, maar op de site van de belastingdienst lees ik wat anders.

Alvast bedankt,

Michel

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:44
tripkees schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:53: In geval van eigen lopende rekening, hoe geef ik aan dat de uitgaves huis gerelateerd zijn?

Mijn tweede vraag is, kunnen wij dit geld ook gebuiken voor betalen kosten koper?
Met facturen/aankoopbewijzen toon je aan dat het een uitgave voor je huis is geweest. Dit is alleen nodig als de Belastingdienst erom vraagt.

Op de site van de Belastingdienst staat per post aangegeven wat er wel/niet onder valt. Je mag het er wel aan uitgeven, maar dan betaal je over dat deel schenkbelasting (10%).

Bijkomende kosten die niet onder de vrijstelling vallen:
  • taxatiekosten voor het krijgen van een hypotheek of lening
  • notariskosten
  • bemiddelingskosten voor het krijgen van uw hypotheek of lening
  • de kosten voor de Nationale Hypotheek Garantie
  • boeterente voor vervroegd aflossen
  • bouwrente
  • een lening die u hebt afgesloten om de bijkomende kosten te betalen

• Flix20
tripkees schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:53:
Goedenmorgen,

Wij hebben voor het aankopen van het huis een schenking (jubelton) gekregen van de ouders van mijn partner.
Deze schenking gaan wij volledig gebruiken voor het aankopen en verbouwen van de woning zodat het een belastingvrije schenking betreft.

Ik heb een aantal vragen over deze schenking, en hopelijk heeft iemand antwoord.

Aangezien het geld wordt gebruikt voor de woning, vroeg ik mij af of de schenking vanaf een speciaal rekeningnummer moet worden beheerd, of kan dit gewoon op onze eigen lopende rekening? In geval van eigen lopende rekening, hoe geef ik aan dat de uitgaves huis gerelateerd zijn?

Mijn tweede vraag is, kunnen wij dit geld ook gebuiken voor betalen kosten koper? Ik lees verschillende verhalen namelijk. Mijn hypotheek adviseur zegt van wel, maar op de site van de belastingdienst lees ik wat anders.

Alvast bedankt,

Michel
De schenking mag op eigen rekening nummer. Hoe je aangeeft dat de kosten voor het huis zijn gebruikt doe je dmv het bewaren v/d facturen.

Overigens moet de gifter niet vergeten voor maart schenkingsbelasting aan te geven.

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:43
tripkees schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:53:
Goedenmorgen,

Alvast bedankt,

Michel
De belastingdienst kijkt niet of de exacte euro van een schenking naar het huis gaat. Als je binnen de gestelde termijn van gebruik maar het bedrag ten hoogte van de schenking kunt overleggen met facturen. Dit mogen ook facturen van de bouwmarkt zijn als je (deels) zelf doet, maar de objecten moeten wel nagelvast aan de woning zitten.

• tripkees
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-04-2023
Hartelijk dank voor jullie reacties. Stuk duidelijker nu.

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:44

ViezeVis

Sample Text

perspectivebass schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:52:
[...]

De belastingdienst kijkt niet of de exacte euro van een schenking naar het huis gaat. Als je binnen de gestelde termijn van gebruik maar het bedrag ten hoogte van de schenking kunt overleggen met facturen. Dit mogen ook facturen van de bouwmarkt zijn als je (deels) zelf doet, maar de objecten moeten wel nagelvast aan de woning zitten.
Mij wordt alleen niet duidelijk of je dat mag gebruiken aan vb. meubels of apparatuur. Een badkamer renovatie mag dan weer wel.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Via een aankoopmakelaar heb ik een huis gevonden in het oosten van het land, een erg populair huis, met inmiddels 40 biedingen ontvangen die ruim 1 ton boven de vraagprijs van 6 ton zitten. Dus ik moet minimaal 7 ton bieden.

Voordelen: rustige buurt, vrijstaand, modern, ingericht helemaal naar mijn smaak. Echt perfectie. Dus ik ga morgen een goed bod doen. Dit soort huizen zie je in het westen niet voor dit geld langskomen, in mijn woonplaats Amsterdam ben je minimaal 1.5 miljoen kwijt. Verder: het is per direct beschikbaar.

Nadelen: wel erg duur en erg ver naar het oosten. Ik woon momenteel in Amsterdam en ik werk hier ook (remote, voorlopig, maar dat zal ooit weer ophouden denk ik).

Een alternatief is een nieuwbouwproject waarvoor ik ben ingeloot. Een erg mooi project, en een vriendelijke prijs voor erg veel ruimte en luxe. Maar niet vrijstaand (het is een luxe tussenwoning) en in een buurt die zo te zien best druk gaat zijn. En ik moet er bijna 3 jaar op wachten voordat het wordt opgeleverd.

Voordelen: alles naar eigen keuze in te richten (ook keuken en badkamer en vloer). Ook krijg ik dan nog ruim 3 jaar de tijd om flink geld te sparen voordat ik de nieuwe en dure hypotheek aanga (huidige huur is redelijk goedkoop). En het ligt lekker centraal in het land.

Nadelen: toch bijna 3 jaar wachten, toch in meerdere fases dubbele woonlasten, een onbekende buurtontwikkeling (lijkt mogelijk erg druk te worden), een tussenwoning dus alsnog mogelijk overlast van 2 kanten... Oh, en schijnbaar betaal ik 180 euro per maand voor de huur van een warmtepomp + kosten voor 2 VVE's in een koopwoning? Zucht.

En ik word momenteel helemaal gestoord in een huurappartement waar er steeds meer overlast plaatsvindt. Ik ben buitensporig gevoelig voor geluidsoverlast. En ik denk dat over een paar jaar ook met mijn inkomen gewoon niets leuks meer te krijgen gaat zijn.

En ik moet op korte termijn toch besluiten of ik dat nieuwbouwproject wel of niet wil nemen. Het ziet er echt enorm goed uit en ik denk wel blij te gaan worden van een nieuwbouwwoning, maar 3 jaar wachten?

Het opgeven voelt ook zo dom, want ik weet niet of ik een bestaande-bouw woning ga tegenkomen waarop mijn bod wordt geaccepteerd...

Iemand nog wijsheden bij het kopen van een huis en de bijpassende overwegingen? :D

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:41
Blue-eagle schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:51:
Ook krijg ik dan nog ruim 3 jaar de tijd om flink geld te sparen voordat ik de nieuwe en dure hypotheek aanga (huidige huur is redelijk goedkoop). En het ligt lekker centraal in het land.
Zodra je naar de notaris gaat, ga je betalen voor je nieuwe hypotheek. Met 2 kanttekeningen:
1. Je ontvangt rentevergoeding over je bouwdepot, die de rente op je hypotheek opheft. Echter moet je wel gewoon je aflossing al gaan betalen en koop je meteen de grond. Dus dat bedrag zit niet meer in je bouwdepot, daarvoor betaal je dan direct rente. Voor de rest ga je dan steeds een beetje meer rente betalen bij iedere termijn die je uit je bouwdepot betaalt.
2. Je kunt de rente mee financieren, maar dan is dat deel van de lening niet aftrekbaar.

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
ViezeVis schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Mij wordt alleen niet duidelijk of je dat mag gebruiken aan vb. meubels of apparatuur. Een badkamer renovatie mag dan weer wel.
Je mag het gebruiken voor de woning en alles wat daarin vast zit, dus inderdaad wel de badkamer en keuken, maar geen meubels of losse apparatuur.

• Joosie200
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen met een stille verkoop? De woning die ik morgen ga bekijken heb ik enkel via Move door gekregen omdat ik op een lijst sta bij een makelaar voor nieuw aanbod. Normaliter verschijnt de woning die al op Move staat daags of twee dagen later op Funda. Maar bij deze woning is dat niet gebeurd.

Toen ik van de week door de straat liep zag ik ook geen te koop bord in de tuin, aan het raam of waar dan ook. Nu kan ik de makelaar te snel af zijn, kreeg ook vandaag pas de bevestiging voor morgen. Er is slechts een kijkdag. Een stille verkoop lijkt mij als verkoper niet nu echt het meeste aantallen kijkers en potentiële bieders opleveren.

Dat je nu een bijzondere woning met flink prijskaartje in de stille verkoop doet snap ik nog wel. Uit oogpunt van privacy wil je niet op Funda belanden want daar valt geld te halen. Maar bij een woning aan de onderkant van de markt? Welk voordeel geeft dat je? Huizen in dezelfde wijk zijn lastig vergelijkbaar want twee onder een kapper of volledig nieuwbouw. Dit is er eentje nog van het oude deel in de wijk terwijl de rest heeft plaats moeten maken voor hoogbouw en nieuwbouw.

Qua vraagprijs staat ie ook flink onder de woz waarde te koop. Terwijl ik bij alle huizen die ik bekeken heb in afgelopen half jaar de vraagprijs al aardig boven de woz waarde zat. Maar nooit andersom meegemaakt. Dus dat bij elkaar doet me vermoeden dat ik met een stille verkoop te maken heb. De makelaar heeft de woning ook niet eens op de eigen site staan.

Ik ben benieuwd of je als koper bij stille verkoop nog sterker staat qua onderhandelen. Of juist niet omdat het voor de verkoper enkel kijken hoeveel volk het trekt bij prijs X is.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:19

BCC

Het kan ook zijn dat de verkoper het liever via het informele circuit aan een jong gezin gunt dan dat hij/zij maximaal geld wil zien.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• SL104
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-05 08:51
@Blue-eagle Lastige keuze, ik zou vooral beslissen op basis van op welke plek jij je het meest fijn ziet wonen.

De hypotheek bij nieuwbouw gaat grotendeels al in zodra de grond wordt overgedragen, weet je wanneer dat is? Grote kans dat je binnenkort al begint met betalen. Niet het hele hypotheekbedrag, maar wel een flink deel. Anderzijds, bij het huis in het oosten zul je zo'n 14k overdrachtsbelasting moeten betalen, wat je bij nieuwbouw weer niet hebt.

Over de maandelijkse kosten bij de nieuwbouw: kun je de warmtepomp niet kopen? Als je dat meeneemt in je hypotheek ben je per maand waarschijnlijk veel minder kwijt dan het anders aan huur kost.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
SL104 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:02:
@Blue-eagle Lastige keuze, ik zou vooral beslissen op basis van op welke plek jij je het meest fijn ziet wonen.

De hypotheek bij nieuwbouw gaat grotendeels al in zodra de grond wordt overgedragen, weet je wanneer dat is? Grote kans dat je binnenkort al begint met betalen. Niet het hele hypotheekbedrag, maar wel een flink deel. Anderzijds, bij het huis in het oosten zul je zo'n 14k overdrachtsbelasting moeten betalen, wat je bij nieuwbouw weer niet hebt.
Dubbele lasten zijn goed te dragen, zelfs als ik het volledige hypotheekbedrag moet betalen :) Luxepositie besef ik mij, maar wel prettig dat dit mij niet tegenhoudt.

Plus, ergens is het idee dat ik al begin met aflossen voordat ik d'r woon ook wel prettig.
Over de maandelijkse kosten bij de nieuwbouw: kun je de warmtepomp niet kopen? Als je dat meeneemt in je hypotheek ben je per maand waarschijnlijk veel minder kwijt dan het anders aan huur kost.
Hij is zeker te koop, maar hij is fors duurder dan soortgelijke systemen op de publieke markt (uiteraard), en die dingen gaan ook stuk... de garantieduur is onbekend en hoop ik in de loop van de week meer over te leren :)

Fingers crossed voor de bestaande bouw, hopelijk kan ik een niet al te gestoord bod doen die men accepteert.

• Joosie200
  • Niet online
BCC schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:52:
Het kan ook zijn dat de verkoper het liever via het informele circuit aan een jong gezin gunt dan dat hij/zij maximaal geld wil zien.
Dat kan zeker. Al is mijn N = 10 dat menig verkoper liever kiest voor het hoogste bod. Maargoed dat was via openbare / openlijke verkoop en om die reden logischer. Ik las ook nog: geen zin in een te koop bord in je tuin of aan het raam of geen zin in zeg 50 kijkers verspreid over drie dagen en elke dag het huis aan kant maken.

Ik ben benieuwd. Qua foto's zag het in elk geval minder welkom in grootmoeders tijd uit. Bouwjaar 1920 dus 20 jaar 'recentere' bouwtechnieken dan uit 1900. Mogelijk al iets van een spouwmuur.

• BADgoofy2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 14:59
Joosie200 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:49:
Maar bij een woning aan de onderkant van de markt? Welk voordeel geeft dat je?
Misschien mensen in scheiding of ruzie met de familie o.i.d. Er kunnen allerlei redenen zijn om de wereld niet te laten weten dat je gaat verhuizen.

Misschien woont er nu een Italiaanse maffiabaas en staan er over een half jaar twee limousines bij jou voor de deur, omdat ze niet wisten dat hij verhuisd is :+

• Joosie200
  • Niet online
BADgoofy2000 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:53:
[...]
Misschien woont er nu een Italiaanse maffiabaas en staan er over een half jaar twee limousines bij jou voor de deur, omdat ze niet wisten dat hij verhuisd is :+
Overdag probeert men te verhullen de zaakjes die het daglicht niet kunnen verdragen. Maar in den avond is deze woning het hoofdkwartier van de lokale maffia /Jambers uit en intro the Godfather aan :P

• Flix20
Joosie200 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:30:
[...]

Ik ben benieuwd. Qua foto's zag het in elk geval minder welkom in grootmoeders tijd uit. Bouwjaar 1920 dus 20 jaar 'recentere' bouwtechnieken dan uit 1900. Mogelijk al iets van een spouwmuur.
Het valt mij op dat je wel steeds loopt te zoeken naar woningen die echt flink aangepakt moeten worden.
Een verbouwing van een ton zag ik al voorbij komen. Enerzijds snap ik wel wat daar de charme van is, vind het zelf ook leuk om een woning te verbouwen.
Maar in een eerdere post gaf je aan een woning van c.a. 275k enkel kon aanschaffen met door gebruik te maken van een starterslening. Hoe zie je dat voor je om dan ook nog eens een verbouwing van 50-100k te bekostigen?

Snap dat de vraag misschien wat persoonlijk is en natuurlijk heb je mij geen verantwoording af te leggen.
Ben gewoon benieuwd hoe je dat voor je ziet?

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-11 15:20
Via een aankoopmakelaar heb ik een huis gevonden in het oosten van het land, een erg populair huis, met inmiddels 40 biedingen ontvangen die ruim 1 ton boven de vraagprijs van 6 ton zitten. Dus ik moet minimaal 7 ton bieden.

Voordelen: rustige buurt, vrijstaand, modern, ingericht helemaal naar mijn smaak. Echt perfectie. Dus ik ga morgen een goed bod doen. Dit soort huizen zie je in het westen niet voor dit geld langskomen, in mijn woonplaats Amsterdam ben je minimaal 1.5 miljoen kwijt. Verder: het is per direct beschikbaar.

Nadelen: wel erg duur en erg ver naar het oosten. Ik woon momenteel in Amsterdam en ik werk hier ook (remote, voorlopig, maar dat zal ooit weer ophouden denk ik).

Een alternatief is een nieuwbouwproject waarvoor ik ben ingeloot. Een erg mooi project, en een vriendelijke prijs voor erg veel ruimte en luxe. Maar niet vrijstaand (het is een luxe tussenwoning) en in een buurt die zo te zien best druk gaat zijn. En ik moet er bijna 3 jaar op wachten voordat het wordt opgeleverd.

Voordelen: alles naar eigen keuze in te richten (ook keuken en badkamer en vloer). Ook krijg ik dan nog ruim 3 jaar de tijd om flink geld te sparen voordat ik de nieuwe en dure hypotheek aanga (huidige huur is redelijk goedkoop). En het ligt lekker centraal in het land.

Nadelen: toch bijna 3 jaar wachten, toch in meerdere fases dubbele woonlasten, een onbekende buurtontwikkeling (lijkt mogelijk erg druk te worden), een tussenwoning dus alsnog mogelijk overlast van 2 kanten... Oh, en schijnbaar betaal ik 180 euro per maand voor de huur van een warmtepomp + kosten voor 2 VVE's in een koopwoning? Zucht.

En ik word momenteel helemaal gestoord in een huurappartement waar er steeds meer overlast plaatsvindt. Ik ben buitensporig gevoelig voor geluidsoverlast. En ik denk dat over een paar jaar ook met mijn inkomen gewoon niets leuks meer te krijgen gaat zijn.

En ik moet op korte termijn toch besluiten of ik dat nieuwbouwproject wel of niet wil nemen. Het ziet er echt enorm goed uit en ik denk wel blij te gaan worden van een nieuwbouwwoning, maar 3 jaar wachten?

Het opgeven voelt ook zo dom, want ik weet niet of ik een bestaande-bouw woning ga tegenkomen waarop mijn bod wordt geaccepteerd...

Iemand nog wijsheden bij het kopen van een huis en de bijpassende overwegingen? :D
Als ik lees dat je erg gevoelig bent voor overlast dan denk ik dat deze keuze een makkelijke is: ga voor het vrijstaande huis. Met een tussenwoning is het altijd afwachten wat je aan buren treft en in het geval van nieuwbouw zeker.

• Joosie200
  • Niet online
Flix20 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:23:
[...]
Ben gewoon benieuwd hoe je dat voor je ziet?
Door het stapsgewijs aan te pakken. Ik hoef niet alles in 1 keer aan te pakken. En als de basics: kozijnen, ramen, electra nog enigzins op orde zijn kun je klussen groeperen. Plus ik heb hulp uit de familie. Mijn pa heeft zijn laatste vijf woningen zelf lopen renoveren, mijn zwager is een meubelmaker dus ook handig zat.

Toch grappig hoe mensen zich kunnen storen aan het feit dat een starter ipv zich te focussen op een kant en klaar te duur huis dan kijkt naar een kluswoning en het is: hoe denk je dat te gaan doen dan. Terwijl dit wonen forum vol staat met klussende Tweakers.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
BCC schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:52:
Dat kan je toch ook in de openbare verkoop doen? Ik vermoed dat het eerder te maken heeft met hun privacy / geen overlast. Tegelijk is er goede kans dat het een hele dure privacy wordt.

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-11 18:58

Ik zou zelf voor de vrijstaande woning gaan, maar ik ben dan ook een dorpsmens.
Het ligt er ook nogal aan hoeveel meerwaarde jij haalt uit het wonen in Amsterdam.

In jouw specifieke geval zou ik zeker niet 3 jaar gaan wachten op een woning, dat is gewoon te lang.

Zou wel pro-actief het thuis werken aan gaan kaarten, dat scheelt je zoveel reistijd.....

• Joosie200
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:29:
[...]

Dat kan je toch ook in de openbare verkoop doen? Ik vermoed dat het eerder te maken heeft met hun privacy / geen overlast. Tegelijk is er goede kans dat het een hele dure privacy wordt.
Het had te maken met een scheiding dus de wens voor privacy en stille verkoop.

Qua woning: de verkoper is duidelijk een zelfklusser. De garage is de werkplaats, naast cv heeft ie een houtkachel in de woonkamer en voor opslag van het hout staan er extra bergingen in de tuin.

Dus aan ruimte geen gebrek. Al nemen die extra bergingen wel een flinke hap uit de tuin. Zou die dus zelf weghalen, meer te gebruiken tuinmeters terug krijgen voor een loungehoek.

Er is geen deadline voor het bieden, geen verkoop bij inschrijving. Het liep niet storm: er was een andere geïnteresseerde alleen.
Muren / kozijnen kunnen wel een opknapbeurt gebruiken. Vloerbedekking niet je van het. Keuken jaren 90 gedateerd. Voorzetwanden plaatsen want geen spouwmuur. Wel een schuin dak met pannen dus dat scheelt met dakisolatie.

Ik vind het gezien de locatie wel een meerjarenplan waard. Jaar 1: isoleren en berging eraf, jaar 2: dakkapel/schilderwerk en schoorsteenkanaal vrij maken met schoorsteenveger, jaar 3: pv het dak op en garagedeur plaatsen zodat de garage weer garage is in plaats van een werkplaats. Jaar 4: nieuw keukenblok. Kan ik daarna nog altijd kijken of ik de badkamer ga vernieuwen.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Members only:

[ Voor 17% gewijzigd door ViezeVis op 22-03-2022 00:06 ]

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Joosie200 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:43:
Het had te maken met een scheiding dus de wens voor privacy en stille verkoop.
Als koper geeft dit ook een grote kans op irritatie of mislukking, natuurlijk afhankelijk van hoe ze dit allemaal al geregeld hebben of niet.

Ik heb een collega die jarenlang in een huis heeft gewoond waar hij in zijn eentje de lasten voor moest betalen maar die niet verkocht kreeg omdat zijn ex-partner niet wilde dat het huis voor minder werd verkocht dan haar eigen onrealistische inschatting.

• JeroenE
  • Niet online
Members only:

• barry86
Verkeerde huis denk ik, hij praat over een tussenwoning en de link geeft een hoek woning.

Andere vraag: hoe maak je een post voor "members only"?
Dat zie ik hier nog wel eens voorbij komen

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-09 15:47
barry86 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:03:
[...]

Verkeerde huis denk ik, hij praat over een tussenwoning en de link geeft een hoek woning.

Andere vraag: hoe maak je een post voor "members only"?
Dat zie ik hier nog wel eens voorbij komen
Zie https://gathering.tweakers.net/forum/faq/ubb
De membersonly-tag
Syntax:
Members only: title

• Joosie200
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 06:19:
[...]
Als koper geeft dit ook een grote kans op irritatie of mislukking, natuurlijk afhankelijk van hoe ze dit allemaal al geregeld hebben of niet.

Ik heb een collega die jarenlang in een huis heeft gewoond waar hij in zijn eentje de lasten voor moest betalen maar die niet verkocht kreeg omdat zijn ex-partner niet wilde dat het huis voor minder werd verkocht dan haar eigen onrealistische inschatting.
Daar was ik al op bedacht ter plaatse. Dus duidelijk lopen nagaan bij de makelaar of beide wel akkoord gaan met verkoop. En niet dat de vrouw dan akkoord is en de man niet uit wraak oid. De makelaar zei dat zowel man als vrouw akkoord zijn met de verkoop en bedrag X in gedachten hebben waar de woning voor weg mag.

In hoeverre je dan op het woord van een verkoopmakelaar mag afgaan valt te bezien.

• Richh
Members only:

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

@JeroenE @barry86
Het huis in Stadshagen wat ik had gelinkt was verkocht voor 380+. Daar hadden wij 350 op geboden. Het andere huis waar we vandaag op heb ik nog even niet gelinkt.

@Richh
De NGH Grens bedroeg 355, dat was ook onze koers. Maar inderdaad, na wat gesprekken te hebben gevoerd met makelaren en kennisen bleek dat we dat iets wat hadden onderschat wat huizen in Zwolle kosten. Dat werd ons eigenlijk ook wel duidelijk nadat een woning in Zwolle Zuid voor meer dan 370 wegging, als ik het goed heb. Maar goed; wel instapklaar. Nieuwe badkamer en toilet.

https://www.funda.nl/koop/zwolle/straat-wayerkamp/

Overigens hebben wij daar wel gekeken, maar niet op geboden. De buurman zou kennelijk hele harde muziek draaien. Dat zagen we niet zo zitten (ook gezien zijn voor- en achtertuin hadden we al twijfels).

• Joosie200
  • Niet online
*zwaait naar mede Zwollenaren

Members only:

Daarbij heel de veemarkt gaat op de schop met de Ijsselhallen voorop. Dus omwille van locatie, locatie, locatie neem ik de woning serieus in overweging. Wel ga ik mijn totale budget in tweeën splitsen. Helft verbouwkosten isolatie en helft overbieden/kosten koper. Blijf het lastig vinden om een waardebepaling erop los te laten. Het koopsommen overzichten van het kadaster geeft weinig geschikt referentiemateriaal. Wel qua oppervlakte maar de meeste woningen in die wijk zijn netjes gerenoveerd verkocht voor flink meer geld. Logisch ook want instapklaar.
Walter Living kan niks met een stille verkoop qua waardebepaling van een kluswoning. Zelfs met toe aan onderhoud zetten ze hem op +100k boven de vraagprijs. Calcasa vraag ik me af of een model wel goed rekening kan houden met het feit dat dit een kluswoning is.

Gelet op de wijk (wordt meer en meer op nieuwbouw ingezet) is dit juist een buitenkansje. En dan heb ik als alleenstaande er wel een meerjarenplan voor over als ik voor de rest letterlijk nul woningen heb kunnen bezichtigen in Zwolle zelf. Vooruit die ene nieuwbouwwoning in Stadshagen na, maarja met 800 inschrijvingen op 38 woningen weet je sowieso dat dat ook geen optie is.

[ Voor 9% gewijzigd door Joosie200 op 22-03-2022 11:37 ]

• JeroenE
  • Niet online
Joosie200 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:48:
In hoeverre je dan op het woord van een verkoopmakelaar mag afgaan valt te bezien.
Nee, je hebt natuurlijk geen idee wat er allemaal klopt, maar ik neem aan dat de verkoopmakelaar ook geen zin heeft om bezichtigingen en dergelijke te doen terwijl de uitkomst onzeker is of de verkopers wel mee willen werken.

Mijn beperkte ervaring er mee is dat een verkoopmakelaar geen bezichtiging wilde inplannen juist omdat 1 van beiden al 2 keer niet wilde tekenen nadat er eerder wel mondeling akkoord was gegeven. Die makelaar zag er dus zelf ook geen brood meer in.

• Joosie200
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:44:
[...]
Nee, je hebt natuurlijk geen idee wat er allemaal klopt, maar ik neem aan dat de verkoopmakelaar ook geen zin heeft om bezichtigingen en dergelijke te doen terwijl de uitkomst onzeker is of de verkopers wel mee willen werken.
Die reactie kreeg ik ook: ik zou geen bezichtigingen in laten plannen als makelaar als ik niet zeker was of de verkopers willen meewerken. Best logisch wel.

Ben al aan het nadenken over een bod. Met in het achterhoofd dat ik geld achter de hand moet houden voor de eerste klus: isolatie.

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:06
ViezeVis schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:46:
@JeroenE @barry86
Het huis in Stadshagen wat ik had gelinkt was verkocht voor 380+. Daar hadden wij 350 op geboden. Het andere huis waar we vandaag op heb ik nog even niet gelinkt.

@Richh
De NGH Grens bedroeg 355, dat was ook onze koers. Maar inderdaad, na wat gesprekken te hebben gevoerd met makelaren en kennisen bleek dat we dat iets wat hadden onderschat wat huizen in Zwolle kosten. Dat werd ons eigenlijk ook wel duidelijk nadat een woning in Zwolle Zuid voor meer dan 370 wegging, als ik het goed heb. Maar goed; wel instapklaar. Nieuwe badkamer en toilet.

https://www.funda.nl/koop/zwolle/straat-wayerkamp/

Overigens hebben wij daar wel gekeken, maar niet op geboden. De buurman zou kennelijk hele harde muziek draaien. Dat zagen we niet zo zitten (ook gezien zijn voor- en achtertuin hadden we al twijfels).
Zwolle is aardig oververhit ja. Deze is bijvoorbeeld voor 395+ weggegaan.

https://www.funda.nl/koop...is-42532440-elandveld-18/

Goed om je af te vragen of je daarin mee wilt gaan. Zie wel dat het nogal afhankelijk is van de wijk.

[ Voor 4% gewijzigd door praliwi op 22-03-2022 12:16 ]

• Joosie200
  • Niet online
praliwi schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:14:
[...]

Zwolle is aardig oververhit ja. Deze is bijvoorbeeld voor 395.000 weggegaan.

https://www.funda.nl/koop...is-42532440-elandveld-18/
Das bij mij om de hoek. Verbaast me niks. Plus +55k op een vanaf prijs van 340k vind ik minder schokkend dan +55k op een vanaf prijs van 225k in Meppel vorige week ;)

Zwolle is eerder aardig droog gekookt qua aanbod tot 250k. Flatjes in Holtenbroek, studiootjes in de binnenstad en een enkele in de Aalanden. Alles rondom Assendorp/Wipstrik/Zuid/Stadshagen >350k, Emmawijk/Veerallee nog meer.

• JeroenE
  • Niet online
Joosie200 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:10:
Ben al aan het nadenken over een bod. Met in het achterhoofd dat ik geld achter de hand moet houden voor de eerste klus: isolatie.
Ik dacht dat de makelaar al een bedrag had laten doorschemeren? Natuurlijk wordt er dan vast wel een hoog bedrag genoemd want ze willen zo veel mogelijk er voor krijgen.

Of was dat een heel erg onrealistisch bedrag? Er zijn natuurlijk ook mensen die de buren voor veel geld zien verkopen en dat zelf dan ook willen krijgen maar daarbij vergeten dat de buurman alles wel had onderhouden en noem maar op.

• Joosie200
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:50:
[...]
Ik dacht dat de makelaar al een bedrag had laten doorschemeren? Natuurlijk wordt er dan vast wel een hoog bedrag genoemd want ze willen zo veel mogelijk er voor krijgen.

Of was dat een heel erg onrealistisch bedrag? Er zijn natuurlijk ook mensen die de buren voor veel geld zien verkopen en dat zelf dan ook willen krijgen maar daarbij vergeten dat de buurman alles wel had onderhouden en noem maar op.
Ja dat verkopers een bedrag X in gedachten hadden, geen concreet bedrag kreeg ik door via de makelaar. Dus ik heb nu een bedrag in gedachten die ik puur voor de plek in die wijk oké vind. Betaal meer voor de locatie en ruimte van het perceel dan voor de staat van de woning.

Nou kreeg een belletje van de makelaar: verkoper heeft twee biedingen binnen. Of ik nog interesse had want verkoper wil in zee met 1 van de 2. Er is fors meer dan de vraagprijs geboden en zonder voorbehoud. Hoeveel fors is daar bleef het op stil. Kan voor 17u mijn bod neerleggen. Kan dus nog sneller reageren dan bij een openbare verkoop want daar kreeg ik eerder nog drie dagen (maandag kijken, voor vrijdag doorgeven) of vrijdag bekijken, maandag doorgeven.

[ Voor 22% gewijzigd door Joosie200 op 22-03-2022 13:57 ]

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Joosie200 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Das bij mij om de hoek. Verbaast me niks. Plus +55k op een vanaf prijs van 340k vind ik minder schokkend dan +55k op een vanaf prijs van 225k in Meppel vorige week ;)

Zwolle is eerder aardig droog gekookt qua aanbod tot 250k. Flatjes in Holtenbroek, studiootjes in de binnenstad en een enkele in de Aalanden. Alles rondom Assendorp/Wipstrik/Zuid/Stadshagen >350k, Emmawijk/Veerallee nog meer.
Aan het begin van de zoektocht kwam ik deze tegen, maar wij waren te laat met financieel advies inwinnen. Vonden we erg mooi, vraagprijs ook redelijk. Ben bang dat deze ook ver boven de 350 weg is gegaan. Zwolle e.o. met een straal van 20km is bizar weinig te vinden. Laatst kwam er een hele reeks aan huizen voorbij in Elburg. Wel overwogen, maar dit waren doorgaans oudere huizen waar je nog aardig wat aan moest doen. Daar zaten we zelf dan als starters niet zo op te wachten.

https://www.funda.nl/koop...le/huis-42668039-boorn-3/

Trouwens;
Voor de Zwollenaren onder ons, die graag naar Hattem willen verkassen: https://www.hattem-nieuwb...ingaanbod-het-veen-fase-4. Aanmelden is nu mogelijk.

En niet-Zwollenaren zijn ook welkom 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door ViezeVis op 22-03-2022 14:06 ]

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Joosie200 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:05:
[...]

Ja dat verkopers een bedrag X in gedachten hadden, geen concreet bedrag kreeg ik door via de makelaar. Dus ik heb nu een bedrag in gedachten die ik puur voor de plek in die wijk oké vind. Betaal meer voor de locatie en ruimte van het perceel dan voor de staat van de woning.

Nou kreeg een belletje van de makelaar: verkoper heeft twee biedingen binnen. Of ik nog interesse had want verkoper wil in zee met 1 van de 2. Er is fors meer dan de vraagprijs geboden en zonder voorbehoud. Hoeveel fors is daar bleef het op stil. Kan voor 17u mijn bod neerleggen. Kan dus nog sneller reageren dan bij een openbare verkoop want daar kreeg ik eerder nog drie dagen (maandag kijken, voor vrijdag doorgeven) of vrijdag bekijken, maandag doorgeven.
Ik snap niet waarom de makelaar je belt met het aantal biedingen. Mis ik iets? Zo meelezend lijkt het erop alsof het aantal biedingen tegenvalt dan wat verwacht werd. Anders zou er geen reden zijn om mensen te bellen als het bod al bevalt, toch?

• Joosie200
  • Niet online
ViezeVis schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:15:
[...]

Ik snap niet waarom de makelaar je belt met het aantal biedingen. Mis ik iets? Zo meelezend lijkt het erop alsof het aantal biedingen tegenvalt dan wat verwacht werd. Anders zou er geen reden zijn om mensen te bellen als het bod al bevalt, toch?
Dat zat ik ook te bedenken. Als de biedingen nu al naar de smaak van verkoper oké zijn waarom mij dan nog een kans geven. Makelaar vond het wel zo netjes maar het is meer voor de vorm voor mijn gevoel. Maargoed had al na zitten denken over een bod dus dat op papier zetten en insturen. Heb voor mezelf al een concept begroting dus kon nog schipperen qua bod.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Joosie200 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Dat zat ik ook te bedenken. Als de biedingen nu al naar de smaak van verkoper oké zijn waarom mij dan nog een kans geven. Makelaar vond het wel zo netjes maar het is meer voor de vorm voor mijn gevoel. Maargoed had al na zitten denken over een bod dus dat op papier zetten en insturen. Heb voor mezelf al een concept begroting dus kon nog schipperen qua bod.
Lastig... inzage in een biedboek o.i.d. is nog niet gebruikelijk. Je kan de makelaar dus ook niet checken. Bij mij zouden de alarmbellen in ieder geval gaan rinkelen omdat ik mijn twijfels zou hebben bij de 'goodwill' van een makelaar. Ze verkopen natuurlijk een huis. Een opmerking dat er fors over de vraagprijs geboden is, zou bij mij juist het gevoel geven dat het tegenovergestelde waar zou kunnen zijn. Immers, bieden over de vraagprijs is eerder standaard dan uitzondering.

Maar goed, als je het huis wil en je vindt het waard om daar op te bieden moet je dat natuurlijk zeker doen! Dan is het weer eventjes spannend oOo

/E
Ik wacht nog steeds op de uitkomt van ons bod.. irritant dat gewacht :'(

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 22-03-2022 15:07 ]

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Members only:

[ Voor 11% gewijzigd door ViezeVis op 22-03-2022 15:38 ]

• barry86
Gefeliciteerd!

• Joosie200
  • Niet online
ViezeVis schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:05:
[...]

Maar goed, als je het huis wil en je vindt het waard om daar op te bieden moet je dat natuurlijk zeker doen! Dan is het weer eventjes spannend oOo

/E
Ik wacht nog steeds op de uitkomt van ons bod.. irritant dat gewacht :'(
Ik probeerde het nog duidelijker te krijgen: zeker over de 200k en daar moest ik maar mee doen.

Congrats. Hoeveel heb je moeten overbieden? Heb ook nog weleens in Kampen gekeken: ook een prima Hanzestad. Alleen telkens de boemel naar Zwolle, overstappen voor de lijn naar Amersfoort stond mij tegen. En de woning die ik in Kampen bekeek was gewoon erg klein maar fijn.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Joosie200 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Ik probeerde het nog duidelijker te krijgen: zeker over de 200k en daar moest ik maar mee doen.

Congrats. Hoeveel heb je moeten overbieden? Heb ook nog weleens in Kampen gekeken: ook een prima Hanzestad. Alleen telkens de boemel naar Zwolle, overstappen voor de lijn naar Amersfoort stond mij tegen. En de woning die ik in Kampen bekeek was gewoon erg klein maar fijn.
Members only:

We hadden niet het hoogste bod. De voorwaarden waren de doorslaggevende factor. Geen voorbehoud van financiering, geen bouwkundig rapport etc.

• Joosie200
  • Niet online
ViezeVis schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:55:
[...]

***members only***

We hadden niet het hoogste bod. De voorwaarden waren de doorslaggevende factor. Geen voorbehoud van financiering, geen bouwkundig rapport etc.
Justem. Ik ga het zien. Heb mijn uiterste bod gedaan en voor het eerst zonder enig voorbehoud. Koos eerder nog voor onder voorbehoud van financiering maar toen lag mijn bod ver weg van het hoogste bod. Nu er twee biedingen binnen zijn zonder enig voorbehoud kijken of ik de gunfactor kan krijgen. Heb ingespeeld op het feit dat ik een geboren en getogen blauwvinger ben en starter. Kijken of ze eroverheen lezen, skippen of het mij dan gunnen of niet.

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:04
Tof huis, niet zo'n toffe inrichting (understatement en persoonlijk). Maar daar heb jij geen last van straks :+.

Wel een goede investering denk ik. Super courant, eigen parkeerplek en A-label.
Congrats!

It's time to play the music, it's time to light the lights

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

big bang schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:20:
[...]

Tof huis, niet zo'n toffe inrichting (understatement en persoonlijk). Maar daar heb jij geen last van straks :+.

Wel een goede investering denk ik. Super courant, eigen parkeerplek en A-label.
Congrats!
https://www.funda.nl/koop...n/huis-42543474-grind-24/
Deze is voor +/- 337 verkocht ook. Dit is meer my type of inrichting (maar daar heeft de vriendin vaak ook wel een eigen mening over).

Members only:

Thanks! :)
_/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 22-03-2022 16:23 ]

• Flix20
Congrats!
Gezien de 'werkkamer' is hij wellicht hier ook wel actief!:+

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30

Sport_Life

Solvitur ambulando

Goed gedaan :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Willempie511
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-03-2022
Mijn vrouw en ik hadden laatst een bezichtiging om eens te kijken of we misschien willen verhuizen en dat was ook zo'n aparte situatie met de makelaar. We wisten gewoon niet of de verkopers gewoon erg vriendelijk waren en het mensen zouden gunnen, of dat de makelaar de prijs probeerde op te drijven. Hij bleef ook telkens benoemen dat er qua prijs nog wel overleg mogelijk was, dat ze echt niet de hoofdprijs wilden en dat we gewoon snel moesten bellen. We kregen er zo de kriebels van dat de twijfel over het huis omsloeg in een dikke nee. Na de kassa (of radar) aflevering van een jaar geleden ofzo zijn we toch iets voorzichter met makelaars.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Willempie511 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:20:
Mijn vrouw en ik hadden laatst een bezichtiging om eens te kijken of we misschien willen verhuizen en dat was ook zo'n aparte situatie met de makelaar. We wisten gewoon niet of de verkopers gewoon erg vriendelijk waren en het mensen zouden gunnen, of dat de makelaar de prijs probeerde op te drijven. Hij bleef ook telkens benoemen dat er qua prijs nog wel overleg mogelijk was, dat ze echt niet de hoofdprijs wilden en dat we gewoon snel moesten bellen. We kregen er zo de kriebels van dat de twijfel over het huis omsloeg in een dikke nee. Na de kassa (of radar) aflevering van een jaar geleden ofzo zijn we toch iets voorzichter met makelaars.
ik snap de emotie over de verkoopmakelaar niet helemaal.
is het object+ligging volgens jouw inschatting de vraagprijs waard, zo ja kan je het ervoor krijgen of moet er nog wat bij? Zo nee, kan er met goede argumenten nog wat van af. Iedereen tevreden over prijs en voorwaarden, dan de financiering gaan proberen te realiseren.

[ Voor 4% gewijzigd door JJ Le Funk op 22-03-2022 17:42 ]

d:)b :henk d:)b

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:48

de Peer

under peer review

Willempie511 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:20:
Je kan ook juist denken: er zullen wel meer mensen afschrikken door deze mensen/makelaar. Buitenkansje.

Mij zou het verder niet boeien, het gaat tenslotte om het huis.
Pagina: 1 ... 245 ... 368 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7