Op maandag 14 juni hadden mijn vrouw en ik een bezichtiging bij een huis die ons wel aanstond. De afspraak verliep een beetje raar, we moesten via de makelaar een afspraak maken, de makelaar moest het weer opnemen met de huidige eigenaar.
De huidige eigenaar heeft ons rondgeleid in het huis en niet de makelaar.
Maandag 14 juni om 15:00 hadden we de afspraak staan, we komen er aan en werden vriendelijk begroet door de huidige eigenaar. Hij heeft ons in ± 45 min het huis en tuin laten zien, en ik denk tijdens die rondleiding dat er wel een klik ontstond. We vroegen ook nog hoe het ging met de biedingen en of dit verliep met een enveloppen werkwijze, Nee zie hij, "als ik een goed bod krijg, dan is ie verkocht".
Dinsdag middag hebben wij een bod uitgebracht die 20K hoger lag dan de vraagprijs en met een voorwaarde dat we een technische keuring wilde laten uitvoeren, de makelaar was daar niet zo'n voorstander van omdat dit de huidige eigenaar zou kunnen afschrikken, we zijn eigenwijs en hebben dit alsnog voor elkaar gekregen
Woensdagochtend zijn wij terug gebeld door de makelaar met de mededeling dat we het zijn geworden.
De technische keuring verliep ook goed, de keurmeester was erg tevreden over het huis, er waren wel een paar aandachtspunten, maar die gaan we dan ook aanpassen tijdens de verbouwing.
Andere ervaring met biedingen: Huis bekijken binnen 15 minuten en daarna binnen 3 dagen via de email een bod uitbrengen.