Volgens mij ben je niet geschikt om zaken af te wegen en een goede beslissing te maken. Dit is intussen wel de conclusie waar iedereen en jezelf het over eens zijn. Als ik jou was zou ik aan je vrouw vragen om samen met een makelaar/wooncoach/adviseur een huis aan te kopen op basis van jullie eisen en wensen. Of je nu wel of niet een trol bent, bedankt voor de gewaarwording dat er ook kopers als jou op de markt zijnnoucmen schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:39:
[...]
Ik waardeer alle hulp en advies hier. Nee ik ben geen trol.
[...]
Mijn vrouw heeft bijna geen tijd om dit over te nemen, dus ze laat mij nog verder doen.
Dit huis is "bijna ideal" in mijn definitie, is niet ideal voor mijn vrouw, maar zij is nu OK om te kopen.
Ik denk om een serieus en goed bod uit te brengen, maar ik heb een aankoopmakelaar toch nodig, want
1)- Een makelaar kijkt naar een woning en weet of een woning erg gewild is of niet, of er straks iets te moeten gebeuren (vervangen keuken etc)
2)- Een "goed" aankoopmakelaar, door de relatie met de verkoopmakelaar, kan mij helpen in volgende situaties
--- hoewel mijn bod nog niet de hoogste / aantrekkelijkeste bod is, om nog een andere bod te doen
--- de aankoopmakelaar kan de verkoopmakelaar vragen over hoeveel bekijkers zijn er, hoeveel bodden waren uitgebracht.
--- een aankoopmakelaar brengt zekerheid naar de verkoper: dus als mijn bod is beetje minder dan de hoogste bod, wilt de verkoopmakelaar toch mijn bod accepteren
--- de verkoopmakelaar X zal mijn bod via mijn aankoopmakelaar Y accepteren, omdat volgende keer zal Y ook de bod van X accepteren als X aankoopmakelaar van iemand anders is.
Denken jullie of mijn verwachting van een aankoopmakelaar reel is ?
Nu straks met dit woning is er een inschrijving procedure: "iedereen moet een finale bod uitbrengen". Misschien is er nog een "round 2" voor de similaire bodden, of misschien niet.
-------------------------------------------------------------------
Mijn vorige aankoopmakelaar wou niet meer met mij verder werken, nadat ik een woning nog een keer heb geanuleerd, ook omdat ik te lang aan het twijfelen was. Maar hij heeft met mij 5 maanden me gewerkt, dus wij begrijpen elkaar wel. Ja, misschien mijn gekheid is de oorzak van alles.
Nu heb ik een afspraak gemaakt met een grotere makelaardij. In de stad waar dit "ideal huis" ligt, zijn er 2 grote makelaardijen A en V, met A mijn aankoopmakelaardij en V de verkoopmakelaardij. Ik heb dit A gekozen omdat (a) A is ook een grote partij als V dus V zal A beetje respect houden, (b) iemand heeft mij verteld over zijn positieve ervaring om A een aankoopmakelaar te nemen.
De probleem is: A heeft 5-6 makelaar, maar die geeft mij de gene die misschien minder ervaring heeft (op de website zie ik dat hij "Kandidaat Makelaar (KRMT)" is), terwijl de persoon met goed ervaring, heeft met een "Register Makelaar Taxateur, lid NVM Business" gewerkt.
Dit is de finale woning voor mij, ga ik terug naar de vorige makelaar (hij heeft een eenmanszaak als makelaardij), of ga ik de nieuw & grote makelaardij A kiezen ?
Bedankt om mijn long shit te hebben gelezen. Ik hoop dat na het kopen van dit "ideal huis" ga ik jullie net meer storen.
Dit huis is "bijna ideal" in mijn definitie, is niet ideal voor mijn vrouw, maar zij is nu OK om te kopen.
Ik denk om een serieus en goed bod uit te brengen, maar ik heb een aankoopmakelaar toch nodig, want
1)- Een makelaar kijkt naar een woning en weet of een woning erg gewild is of niet, of er straks iets te moeten gebeuren (vervangen keuken etc)
2)- Een "goed" aankoopmakelaar, door de relatie met de verkoopmakelaar, kan mij helpen in volgende situaties
--- hoewel mijn bod nog niet de hoogste / aantrekkelijkeste bod is, om nog een andere bod te doen
--- de aankoopmakelaar kan de verkoopmakelaar vragen over hoeveel bekijkers zijn er, hoeveel bodden waren uitgebracht.
--- een aankoopmakelaar brengt zekerheid naar de verkoper: dus als mijn bod is beetje minder dan de hoogste bod, wilt de verkoopmakelaar toch mijn bod accepteren
--- de verkoopmakelaar X zal mijn bod via mijn aankoopmakelaar Y accepteren, omdat volgende keer zal Y ook de bod van X accepteren als X aankoopmakelaar van iemand anders is.
Nu straks met dit woning is er een inschrijving procedure: "iedereen moet een finale bod uitbrengen". Misschien is er nog een "round 2" voor de similaire bodden, of misschien niet.
Mijn vorige aankoopmakelaar wou niet meer met mij verder werken, nadat ik een woning nog een keer heb geanuleerd, ook omdat ik te lang aan het twijfelen was. Maar hij heeft met mij 5 maanden me gewerkt, dus wij begrijpen elkaar wel. Ja, misschien mijn gekheid is de oorzak van alles.
Nu heb ik een afspraak gemaakt met een grotere makelaardij. In de stad waar dit "ideal huis" ligt, zijn er 2 grote makelaardijen A en V, met A mijn aankoopmakelaardij en V de verkoopmakelaardij. Ik heb dit A gekozen omdat (a) A is ook een grote partij als V dus V zal A beetje respect houden, (b) iemand heeft mij verteld over zijn positieve ervaring om A een aankoopmakelaar te nemen.
De probleem is: A heeft 5-6 makelaar, maar die geeft mij de gene die misschien minder ervaring heeft (op de website zie ik dat hij "Kandidaat Makelaar (KRMT)" is), terwijl de persoon met goed ervaring, heeft met een "Register Makelaar Taxateur, lid NVM Business" gewerkt.
Dit is de finale woning voor mij, ga ik terug naar de vorige makelaar (hij heeft een eenmanszaak als makelaardij), of ga ik de nieuw & grote makelaardij A kiezen ?
Bedankt om mijn long shit te hebben gelezen. Ik hoop dat na het kopen van dit "ideal huis" ga ik jullie net meer storen.
Vraagje, heb je al een bezichtiging staan bij het ideale huis? Zo te horen is hetgeen populair geval. Ik zou naar een nieuwe makelaar gaan (nog buiten de vraag of de oude je überhaupt nog wel terug wil als klant).
Weet alleen niet of je dat allemaal red als je nog geen bezichtiging hebt staan.
Bij 2 makelaars in het dorp waarvan 1 de verkopend makelaar is, is er ook nog de kans dat een andere partij dezelfde aankoopmakelaar heeft.
Weet alleen niet of je dat allemaal red als je nog geen bezichtiging hebt staan.
Bij 2 makelaars in het dorp waarvan 1 de verkopend makelaar is, is er ook nog de kans dat een andere partij dezelfde aankoopmakelaar heeft.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:29
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Twijfels zijn soms terecht, maar op een gegeven moment moet je keuzes maken.noucmen schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:44:
Mijn vrouw heeft bijna geen tijd om dit over te nemen, dus ze laat mij nog verder doen.
Niet te moeilijk denken over eventuele hindernissen. Stap 1, oude makelaar bellen concreet maken wat je wil en plan opstellen. Tenzij hij er vanaf ziet ga je naar een andere.
De makelaar begeleid je in principe door het proces. Jij wil zelf iedere stap overdenken en beheersen. Een proactieve houding brengt je veel verder. Dus concreet als de makelaar akkoord gaat:
Bezichtiging plannen, evalueren en dan een gepast bod uitbrengen.
Daarna kun je nog een bouwkundige keuring uit laten voeren voor je de koopovereenkomst tekent.
Een huis kopen is normaal doorpakken op het juiste moment, maar in deze tijd geldt dat helemaal. Bij teveel getwijfel sla je de plank alleen maar mis.
Het ideale huis heb ik al een keer bezichtigen, morgen ga ik nog een keer doen met de nieuw makelaar.Gijsje22 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:25:
Vraagje, heb je al een bezichtiging staan bij het ideale huis? Zo te horen is hetgeen populair geval. Ik zou naar een nieuwe makelaar gaan (nog buiten de vraag of de oude je überhaupt nog wel terug wil als klant).
Makelaar A heeft duidelijk gezegd dat ik nu de enige klant van dit ideale huis.
Wat bedoeld je met "Zo te horen is hetgeen populair geval" ??? <---- Mijn opmerking: er zijn minder bezichtigen dan gemiddelde op dit gekke moment, of is het al vakantie period ? In de wijk zijn er huizen geslopen en opnieuw bouwen. Er waren eind 2020 en begin 2021 twee huizen op dezelfde straat die 4 maanden op Funda stonden en minder dan vraagprijs zijn verkocht. De wijk was vroeger "niet een goed wijk".
Waarom denk ik dat dit mijn "bijna ideale huis" is: ruimte binnen het huis, perceel, lage energie kosten, bijna centrale locatie met korte afstand naar alle voorzieningen.
Waarom houdt mijn vrouw niet erg van dit huis? De buurt is slechter dan het huis zelf (veel huurwoningen), de wijk geeft geen gevoel van een "luxe en gezellige wijk"
@noucmen Locatie, locatie, locatie. Je hebt een verstandige vrouw. Is dit een buurt waar je je kinderen met gerust hart alleen laat buiten spelen?
Ah! Ik snap waarom het het ideale huis is!noucmen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:59:
[...]
Er waren eind 2020 en begin 2021 twee huizen op dezelfde straat die 4 maanden op Funda stonden en minder dan vraagprijs zijn verkocht.
@noucmen wat hierboven ook al is aangegeven, locatie, locatie, locatie.. je kan wat dat betreft beter het goedkoopste huis in een dure wijk hebben dan het duurste huis in een goedkope wijk.
Maar een huis in de randstad waar je 2 keer kan kijken en wat al langere tijd te koop staat, dan zou ik wel even erg goed kijken of je dat echt wil.
Maar een huis in de randstad waar je 2 keer kan kijken en wat al langere tijd te koop staat, dan zou ik wel even erg goed kijken of je dat echt wil.
Twee huizen in de buurt recentelijk pas na vier maanden verkocht, nu een huis waar je de enige gegadigde bent, 'vroeger' was het een slechte buurt.... Alle seinen staan op rood. Maar he, wel onder de vraagprijs! Binnenkort een topic over burenoverlast, en daarna begint het riedeltje van de zoektocht weer opnieuw? 
Ik werk veel met modellen, en optimizers. Ik krijg hier sterk het gevoel van een optimizer die maar één criterium tegelijk kan optimaliseren

Ik werk veel met modellen, en optimizers. Ik krijg hier sterk het gevoel van een optimizer die maar één criterium tegelijk kan optimaliseren
[ Voor 19% gewijzigd door naitsoezn op 08-07-2021 08:02 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Je bent ondertussen al een half jaar aan het aanrommelen , inmiddels zijn de huizenprijzen makkelijk 5% gestegen, ofwel 40k binnen de prijsklasse waarin jij zoekt. Anders gezegd, je woning wordt steeds kleiner naarmate de tijd vordert (aangezien je nu cash hebt wat niet rendeert).noucmen schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:44:
Meeste mannen hebben een dure vrouw, maar in jouw geval lijkt het omgekeerd
De perfecte woning bestaat niet, zeker niet als mevrouw een gezellige jaren 30 woning wenst en meneer een praktische nieuwbouwwoning.
Ik woon in de regio waar jij zoekt en onze woning valt in de prijsklasse waarin jouw budget valt. Heb ook diverse tips gegeven, maar daar lijk je niet echt naar te luisteren.
Alle woningen in deze regio met een goede vraagprijs/kwaliteit verhouding (dat weet je makelaar) gaan voor 50-80k boven de vraagprijs weg binnen 1-2 dagen. Dus als je wilt slagen zul je snel moeten schakelen.
Woningen die na 2 weken nog geen bod hebben ontvangen hebben een veel te hoge vraagprijs of er is iets mis.
[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 08-07-2021 10:05 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
@naitsoezn Bovendien 1 die onverwachts overschakelt naar een tot dan toe onbekend criterium.
Ook locatie ^ 3: dit huis is dichtbij het centrum van dit stad, met scholen, sporten en groene voorzieningen op max 2 km. Met mijn gezondheid kan ik niet altijd met kinderen naar activiteiten gaan, dus ik laat hun zelf fietsen naar die activiteiten, en de afstanden zijn ideal.Peacefield78 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 06:55:
@noucmen Locatie, locatie, locatie. Je hebt een verstandige vrouw. Is dit een buurt waar je je kinderen met gerust hart alleen laat buiten spelen?
De buurt zelf is inderdaad niet erg van rust: verschillende soorten mensen in huurwoningen, dichtbij een supermarkt. Maar wij zijn van een arme land hier gekomen, waar vroeger (toen wij nog jong waren) op straten zijn er vaak diefstal, vechten, robberies. Dus dit buurt is voor mij niet erg. Maar mijn vrouw heeft nu een luxe smaak en zij wilt tussen "netjes mensen" wonen.
Mijn vrouw wilt helaas ook geen goedkopste huis in een dure wijk hebben.Gijsje22 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 07:56:
@noucmen wat hierboven ook al is aangegeven, locatie, locatie, locatie.. je kan wat dat betreft beter het goedkoopste huis in een dure wijk hebben dan het duurste huis in een goedkope wijk.
Maar inderdaad is dit huis wel in de top 5% duurste in dit wijk. Ik neem het aan dat straks is het ook niet makkelijk verkocht worden.
Voor NL bevolking is dit huis niet erg gewild denk ik:
- Op 100m van een supermarkt
- In top 5% van duurste huis in een wijk van veel huurwoningen
- Op de ingang (er zijn 2 ingangen) van de wijk: dus is minder rustig (maar eigenlijk is dit wijk ook niet er druk met auto, hoewel er ongeveer 100 woningen zijn)
Dat verklaart waarom er niet zo veel bezichtigen: er zijn 3 dagen van bezichtiging. Op dag 1 misschien max 4 bezichtigingen. Op dag 2 weet ik niet. Op dag 3 is er niemand s'ochtend.
Verkoopmakelaar heef mij een email gestuurd over een "inschrijving procedure" waar iedereen moet een uiterste bod doen. Maar ik denk dat misschien hij dat heeft gedaan nadat hij heeft van mij gehoord, tijden een bezichtiging, dat ik een bod uit ga brengen !!!
[ Voor 6% gewijzigd door noucmen op 08-07-2021 10:28 ]
ik heb zo'n angstvallig vermoeden wat jij hiermee bedoeld.. maar hoe weet jij dit? Dat er niemand is/geen bezichtigingen zijn?noucmen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:20:
[...]
Dat verklaart waarom er niet zo veel bezichtigen: er zijn 3 dagen van bezichtiging. Op dag 1 weet ik niet of er iets tussen 9:00 en 10:00 is gepland, maar tussen 10:25 en 17:00 is er niemand. Op dag 2 ben ik hier niet. Op dag 3 ben ik hier vanaf 09:45 tot nu toe en is er ook NIEMAND.
Klopt ik heb rond 40k verloren.Sport_Life schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:02:
[...]
Je bent ondertussen al een half jaar aan het aanrommelen , inmiddels zijn de huizenprijzen makkelijk 5% gestegen, ofwel 40k binnen de prijsklasse waarin jij zoekt. Anders gezegd, je woning wordt steeds kleiner naarmate de tijd vordert (aangezien je nu cash hebt wat niet rendeert).
Meeste mannen hebben een dure vrouw, maar in jouw geval lijkt het omgekeerd.
Ik ga een PB naar jou sturenIk woon in de regio waar jij zoekt en onze woning valt in de prijsklasse waarin jouw budget valt. Heb ook diverse tips gegeven, maar daar lijk je niet echt naar te luisteren.
Alle woningen in deze regio met een goede vraagprijs/kwaliteit verhouding (dat weet je makelaar) gaan voor 50-80k boven de vraagprijs weg binnen 1-2 dagen. Dus als je wilt slagen zul je snel moeten schakelen.
Woningen die na 2 weken nog geen bod hebben ontvangen hebben een veel te hoge vraagprijs of er is iets mis.
Zie 'm er zo voor aan om zelf voor de deur te gaan staan posten.mwa schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:23:
[...]
ik heb zo'n angstvallig vermoeden wat jij hiermee bedoeld.. maar hoe weet jij dit? Dat er niemand is/geen bezichtigingen zijn?
PSN: Flix20-NL
Nee, het huis is heel praktisch, alleen de buurt is niet leukste.
Voor mij is de buurt niet erg een probleem, voor mijn vrouw wel.
De periode waar de andere 2 huizen in dezelfde straat op Funda waren, was eind 2020 tot Feb 2021.Woningen die na 2 weken nog geen bod hebben ontvangen hebben een veel te hoge vraagprijs of er is iets mis.
De markt in dit regio Ypenburg / De Bras / Delft is alleen heel gek vanaf Maart.
@noucmen
https://www.nu.nl/economi...de-keus-uit-een-huis.html
https://www.nu.nl/economi...de-keus-uit-een-huis.html
Je mag in je handjes wrijven dat je überhaupt al zoveel kansen hebt gehad en verspeeld.Wie een rijtjeshuis wil kopen, heeft nu de keus uit één huis
Misschien het taalgebruik, maar volgens mij zegt hij letterlijk dat hij tot nu toe niemand heeft gezien. Mag jij het verder invullenFlix20 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:23:
[...]
Zie 'm er zo voor aan om zelf voor de deur te gaan staan posten.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik zou een takje tegen de deur zetten, dan kan ik daarna weer verder met geld verdienen om die prijsstijgingen te compenserenEthirty schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:35:
[...]
Misschien het taalgebruik, maar volgens mij zegt hij letterlijk dat hij tot nu toe niemand heeft gezien. Mag jij het verder invullen

Dat is een hoop geld voor niks! Welke bank geeft jou een hypotheek met een WIA uitkering trouwens?
Z’n hypotheek was volgens mij gebaseerd op het inkomen van zijn vrouw van rond de ton, zonder de wia mee te nemen. (Geen idee wat wia is verderamboly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:17:
[...]
Dat is een hoop geld voor niks! Welke bank geeft jou een hypotheek met een WIA uitkering trouwens?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dat je deels afgekeurd bent en daar een uitkering voor krijgt om zo je inkomen weer enigszins op pijl te krijgen. Je kan er natuurlijk vanuit gaan dat dat inkomen niet echt wordt meegeteld door een hypotheekverstrekker.
Ik heb zelf een WAO uitkering (nog oude regime) en die werd wel meegenomen in onze hypotheek , maar ik ben duurzaam arbeidsongeschikt en mijn uitkering zal pas stoppen op pensioendatum (tenzij wet en regelgeving ingrijpend zullen veranderen), daar heb ik bij UWV een verklaring van moeten opvragen zodat het meegenomen kon worden in de hypotheek. WIA is wat dat aangaat een stuk lastiger, daarop zal je heel moeilijk een hypotheek kunnen krijgen. Wel kan het voor een deel worden meegenomen tezamen met inkomen van partner. NHG is ook lastig met WIA.Caelorum schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:56:
[...]
Dat je deels afgekeurd bent en daar een uitkering voor krijgt om zo je inkomen weer enigszins op pijl te krijgen. Je kan er natuurlijk vanuit gaan dat dat inkomen niet echt wordt meegeteld door een hypotheekverstrekker.
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
je gaat met kinderen toch niet een slechte buurt wonen ?noucmen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:35:
[...]
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Volgens mij is dit de kern van je probleem: je zoekt verkeerd en filtert te weinig.noucmen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:35:
[...]
Mijn tip voor jouw situatie: beperk eerst je keuze tot wijken of zelfs straten waar jullie allebei willen wonen. Ga rondfietsen en bespreek samen wat leuk is en passend bij je gezin.
Vervolgens kijk je alleen naar het aanbod in die wijken of straten. Dan wordt de keuze veel minder en het duurt langer, maar als er dan een huis komt, hoef je niet meer de discussie te houden die je nu iedere keer wel hebt en die tijd en energie kost. Waardoor je moet afzien van een bod of waardoor je te laat bent om een bod uit te brengen.
In dat geval mag zijn vrouw ook gewoon alles bepalen wat mij betreft!fsfikke schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:41:
[...]
Z’n hypotheek was volgens mij gebaseerd op het inkomen van zijn vrouw van rond de ton, zonder de wia mee te nemen. (Geen idee wat wia is verder)
Dit topic heet inmiddels:
Ontwikkelingen op de huizenmarkt vanuit de ogen van Noucmen - Deel 88.
Ontwikkelingen op de huizenmarkt vanuit de ogen van Noucmen - Deel 88.
Haha.
Ik ben een beetje neurotisch de mail aan het bekijken of de taxatie al eens afgerond is. Vorige week woensdag is de taxateur geweest, en normaliter zou het rapport binnen 5 werkdagen klaar moeten zijn. Dan kan daarna de aanvraag naar de hypotheekverstrekker.
Ons aankoopproces is wel wat anders dan dat van noucmen:
12 mei - contact met aankoopmakelaar om rustig een huis te gaan zoeken
13 juni - bod geaccepteerd
augustus - overdracht
In de tussentijd bij 2 andere woningen gekeken. Op een geboden en met ca. 15k overboden (aldus de verkoopmakelaar), en de andere woning wat het voor ons niet. Met deze woning wel mazzel gehad, al gaat er wel werk in zitten. Het is echt best vies en afgeleefd, en hoe leger de woning raakt, hoe meer je dat ziet. Alsnog is er in de tussentijd geen enkele woning binnen ons budget op de markt gekomen waar ik ook maar over zou nadenken. En de verkopende partij is echt ontzettend relaxed, het is geen enkel probleem als we even de woning in willen om de verbouwing voor te kunnen gaan bereiden.
Happy times! wel heel moe, huis kopen, verbouwing regelen en allemaal zooi uitzoeken kost wat energie. Zeker als je tussendoor fulltime werkt.
Ik ben een beetje neurotisch de mail aan het bekijken of de taxatie al eens afgerond is. Vorige week woensdag is de taxateur geweest, en normaliter zou het rapport binnen 5 werkdagen klaar moeten zijn. Dan kan daarna de aanvraag naar de hypotheekverstrekker.
Ons aankoopproces is wel wat anders dan dat van noucmen:
12 mei - contact met aankoopmakelaar om rustig een huis te gaan zoeken
13 juni - bod geaccepteerd
augustus - overdracht
In de tussentijd bij 2 andere woningen gekeken. Op een geboden en met ca. 15k overboden (aldus de verkoopmakelaar), en de andere woning wat het voor ons niet. Met deze woning wel mazzel gehad, al gaat er wel werk in zitten. Het is echt best vies en afgeleefd, en hoe leger de woning raakt, hoe meer je dat ziet. Alsnog is er in de tussentijd geen enkele woning binnen ons budget op de markt gekomen waar ik ook maar over zou nadenken. En de verkopende partij is echt ontzettend relaxed, het is geen enkel probleem als we even de woning in willen om de verbouwing voor te kunnen gaan bereiden.
Happy times! wel heel moe, huis kopen, verbouwing regelen en allemaal zooi uitzoeken kost wat energie. Zeker als je tussendoor fulltime werkt.
Net een bezichtiging gehad.
Groot huis, redelijk goede locatie, voorzieningen op loop afstand, redelijke prijs.
Echter al bijna 2 maanden te koop (had het hier al gepost).
Reden was/is nu duidelijk = klushuis maar dan ook echt serieus aanpakken.
Korte opsomming:
Huis wel een goede sfeer en locatie dus wel goed.
Maar gewoon uitgewoond in al die jaren, niets constructiefs opgeknapt verbeterd sinds dat het gebouwd is/was.
Volgens makelaar vonden de verkopers het juist erg netjes en kon de nieuwe bewoner er toch zo in?
Ze hadden ook niet heel veel haast, zodra het verkocht was/is zouden ze met 2 dochters van 16 en 17 naar Spanje emigreren.
Nou ja toch nog heel verhaal sorry.. Tegenvaller dus.
Morgen een bezichtiging hebben we veel zin in, alhoewel dat huis redelijk richting boven grens van ons budget gaat.
Overbieden gaat dus wel maar niet de tegenwoordig gebruikelijke 50 of 60 k, die ruimte hebben we niet meer.
Dinsdag nog een bezichtiging, die spreekt mij het meeste aan.
Ook die zit wat richting de boven grens, dus vallen we ook daar misschien met het bieden af.
Bezichtigingsdagen zijn maandag en dinsdag.. kun je dat afwachten en dus misschien overboden worden niet forceren?
Nu al een bod op tafel leggen? Alleen bouwkundige keuring als voorbehoud, zonder bezichtiging?
Groot huis, redelijk goede locatie, voorzieningen op loop afstand, redelijke prijs.
Korte opsomming:
- Kozijnen/beglazing hele huis
- Keuken + badkamer + 2 keer wc
- Ongeïsoleerde kruipruimte op de begane grond, vullen/isoleren aanpakken dus.
- Schuur was flink gescheurd, zowel binnen als buiten muur/spouw, dus verzakking in de fundering waarschijnlijk. Nieuwe schuur dus opbouwen/herstellen.
- Alle muren stucen.
- CV installatie van jaar kruik, wel nieuwe ketel die in de keuken hing achter een douche gordijntje in de keuken???
Evengoed van die dikke leidingen overal kris kras door het huis over de muren en plafons, zag er niet uit. - Alle vloeren op alle verdiepingen slecht, dus nieuw laminaat/pvc leggen.
- Trappen: tapijt uitgewoond en naar de boven verdieping linoleum op de trap, dus upstairs renovatie er in/op.
Huis wel een goede sfeer en locatie dus wel goed.
Maar gewoon uitgewoond in al die jaren, niets constructiefs opgeknapt verbeterd sinds dat het gebouwd is/was.
Volgens makelaar vonden de verkopers het juist erg netjes en kon de nieuwe bewoner er toch zo in?
Ze hadden ook niet heel veel haast, zodra het verkocht was/is zouden ze met 2 dochters van 16 en 17 naar Spanje emigreren.
Nou ja toch nog heel verhaal sorry.. Tegenvaller dus.
Morgen een bezichtiging hebben we veel zin in, alhoewel dat huis redelijk richting boven grens van ons budget gaat.
Overbieden gaat dus wel maar niet de tegenwoordig gebruikelijke 50 of 60 k, die ruimte hebben we niet meer.
Dinsdag nog een bezichtiging, die spreekt mij het meeste aan.
Ook die zit wat richting de boven grens, dus vallen we ook daar misschien met het bieden af.
Bezichtigingsdagen zijn maandag en dinsdag.. kun je dat afwachten en dus misschien overboden worden niet forceren?
Nu al een bod op tafel leggen? Alleen bouwkundige keuring als voorbehoud, zonder bezichtiging?
[ Voor 16% gewijzigd door Bommes op 08-07-2021 15:52 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Wat wij hebben gedaan was gewoon een deel van die kosten meenemen in ons bod - en dus onder de vraagprijs gaan zitten.Bommes schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:48:
Net een bezichtiging gehad.
<en de rest>
Moet je dat natuurlijk wel zien zitten, maar bij ons is het daarmee gelukt. Dan heb je én een huis én een boel geld in je zak gehouden (ok, je geeft het alsnog uit, maar beter 1x dan 2x uitgeven
Moet het wel al je andere vinkjes afvinken, want een verbouwing van dat kaliber regel je niet in een maandje of 2, zeker nu niet.
Als de verkopers daar niet in mee willen heb je het in ieder geval geprobeerd
[ Voor 4% gewijzigd door Ethirty op 08-07-2021 16:37 ]
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Een goeie en ervaren aankoopmakelaar kan je in dit geval wel adviseren denk ik. Niet alleen qua prijs, maar ook bij de mail met het eventuele bod naar de verkopende partij. Wie weet kan er zelfs wat van de vraagprijs af.Bommes schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:48:
.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:29
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat ligt aan welk soort WIA uitkering je hebt. Bij de WGA variant verwacht het UWV dat er herstel komt en krijg je herkeuringen. De IVA variant is een duurzame afkeuring en het UWV verwacht niet dat je meer aan het werk komt. Op de laatst genoemde kun je een hypotheek afsluiten.
@noucmen je gaat inderdaad voor een woning die met een reden nog niet is verkocht. Is een nieuwbouw project geen optie? Of koop een kavel en laat een huis bouwen naar de wensen van jouw vrouw en jij.
@noucmen je gaat inderdaad voor een woning die met een reden nog niet is verkocht. Is een nieuwbouw project geen optie? Of koop een kavel en laat een huis bouwen naar de wensen van jouw vrouw en jij.
@Ethirty Wel even een lastig puntje, de huidige eigenaren "vluchten" naar Spanje, calculeer ook een budget voor "verborgen gebreken", want die ga je niet "ff" terughalen.
Grapje kan dus net even wat anders uitvallen dan.
@tweakduke Daar was hij voor uitgeloot, maar is hem schijnbaar niet geworden
Grapje kan dus net even wat anders uitvallen dan.
@tweakduke Daar was hij voor uitgeloot, maar is hem schijnbaar niet geworden
[ Voor 15% gewijzigd door Vorkie op 08-07-2021 17:51 ]
Wij zijn ook geslaagd, stuk of 8 bezichtigingen, 3 biedingen waar we het niet zijn geworden.
Tijdens de zoektocht in een wijk terecht gekomen waar we graag zouden willen wonen, groen, kindvriendelijk, stijl van de huizen spreekt ons aan.
150 Kaartjes laten drukken, in de bus gedaan in die wijk (laten doen door kennis), daarop ~15 (positieve) reacties gehad van 'wat een leuk kaartje' tot 'die in dat huis is overleden', en andere tips die meer of minder bruikbaar waren
In totaal 3 concrete tips en uiteindelijk terecht gekomen bij een gezin dat die wijk uit gaat om groter te wonen, keertje wezen kijken, daarna nog een keer te bespreken hoe verder en uiteindelijk alles in 3 ontmoetingen geregeld.
Op de taxaties na is alles voor de hypotheek ook geregeld, dus nu is het vooral taxateurs (overbruggingskrediet & nieuwe huis) achter de broek aan zitten.
Tijdens de zoektocht in een wijk terecht gekomen waar we graag zouden willen wonen, groen, kindvriendelijk, stijl van de huizen spreekt ons aan.
150 Kaartjes laten drukken, in de bus gedaan in die wijk (laten doen door kennis), daarop ~15 (positieve) reacties gehad van 'wat een leuk kaartje' tot 'die in dat huis is overleden', en andere tips die meer of minder bruikbaar waren
In totaal 3 concrete tips en uiteindelijk terecht gekomen bij een gezin dat die wijk uit gaat om groter te wonen, keertje wezen kijken, daarna nog een keer te bespreken hoe verder en uiteindelijk alles in 3 ontmoetingen geregeld.
Op de taxaties na is alles voor de hypotheek ook geregeld, dus nu is het vooral taxateurs (overbruggingskrediet & nieuwe huis) achter de broek aan zitten.

Wat heb je op je kaartjes gezet? Kregen ze niet al tientallen van makelaars/bedrijven? Hoe ging het precies in zijn werk nadat je degene had gecontracteerd? Hoe heb je de prijs bepaald?Rmg schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:06:
Wij zijn ook geslaagd, stuk of 8 bezichtigingen, 3 biedingen waar we het niet zijn geworden.
Wij hadden een kaartje met een tekening van ons als gezin en een vrij vrijblijvend en niet te aggresieve tekst over ons. Dat we iets zoeken in die specifieke buurt en we graag in contact zouden komen of tips willen krijgen over huizen die op korte termijn vrij komen.vinpower schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 18:58:
[...]
Wat heb je op je kaartjes gezet? Kregen ze niet al tientallen van makelaars/bedrijven? Hoe ging het precies in zijn werk nadat je degene had gecontracteerd? Hoe heb je de prijs bepaald?
Ze krijgen wel meer kaartjes maar op de een of andere manier sprak die van ons aan.
Wijk met veel ouderen en jonge gezinnen ik denk dat die minder zitten te wachten op kaartjes met "HEY TOF HUIS, WIL JE CASHEN?!!!” en dat ons milde kaartje juist daardoor er uit stak, maar dat is verder nergens op gebaseerd behalve wat achteraf speculaties en n = 1 enzo.
Toen zijn we gebeld van "Hey wij gaan verhuizen, we hebben nog geen makelaar, willen jullie langskomen"
Langs gegaan, huis bekeken en wat dingen besproken.
Bij de 2e ontmoeting gehad over financieen en een bod. Bod gedaan en geaccepteerd, koopcontract opgesteld, (op basis van nvm model) allemaal ondertekend, champagne open en koopcontract naar een notaris.
In die wijk hebben we meerdere huizen bezocht en ook geboden, ook hebben we terugkoppeling van de makelaars gehad over de biedingen. Verder nog bronnen als huispedia en Walter living geraadpleegd en op basis van die data een goed bod gedaan.
*Er is nog wel een percentage bovenop de Walter prijs gegaanvinpower schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:23:
@Rmg fijn! Wij blijven twijfelen over een kaartje, met name wat we erop moeten zetten.
Maar dan heb je denk ik goedkoop kunnen kopen als je walter living en huispedia hebt aangehouden. Hier gaan de huizen voor ver boven die prijzen weg.
[ Voor 24% gewijzigd door Rmg op 08-07-2021 19:26 ]
Goedenavond tweakeraars,
Na heel veel meelezen, bieden, misgrijpen, doorgaan, opgeven en het toch weer proberen is voor mij het moment gekomen dat er een concrete woning aangekocht kan worden. Het betreft een mooie nieuwbouwwoning in Weesp.
Na heel veel meelezen, bieden, misgrijpen, doorgaan, opgeven en het toch weer proberen is voor mij het moment gekomen dat er een concrete woning aangekocht kan worden. Het betreft een mooie nieuwbouwwoning in Weesp.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
@Rmg fijn! Wij blijven twijfelen over een kaartje, met name wat we erop moeten zetten.
Maar dan heb je denk ik goedkoop kunnen kopen als je walter living en huispedia hebt aangehouden. Hier gaan de huizen voor ver boven die prijzen weg.
exact dit, @noucmen en rij ook eens 's avonds door de wijk, parkeer en loop een stukje hoe het voelt. Lokatie lokatie lokatie immers.Toke_gt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:56:
[...]
Volgens mij is dit de kern van je probleem: je zoekt verkeerd en filtert te weinig.
Mijn tip voor jouw situatie: beperk eerst je keuze tot wijken of zelfs straten waar jullie allebei willen wonen. Ga rondfietsen en bespreek samen wat leuk is en passend bij je gezin.
Vervolgens kijk je alleen naar het aanbod in die wijken of straten. Dan wordt de keuze veel minder en het duurt langer, maar als er dan een huis komt, hoef je niet meer de discussie te houden die je nu iedere keer wel hebt en die tijd en energie kost. Waardoor je moet afzien van een bod of waardoor je te laat bent om een bod uit te brengen.
[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 08-07-2021 19:26 . Reden: verkeerde user in de tag ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Een half uur later lag het taxatierapport in de mailbox. Alles is nu doorgestuurd naar de bank, dus dat nog even afwachten en dan zijn we klaar voor de overdracht.hatsa schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:48:
@Laapo Sluiswijk? Weesp is echt leuk en 15min met de trein naar AMS als je dat toeristenhok leuk vindt
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Yep! Ideaal. Ik ga werken in Amersfoort, de andere kant op. Daarom ook echt blij dat we zijn ingeloot. Ik woon nu in Amsterdam en ben zeker anderhalf jaar niet in het centrum geweest. Maar toch handig, schijnt dat je er zelfs met een bootje kan komen!(1,5 uur)franssie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:28:
@Laapo Sluiswijk? Weesp is echt leuk en 15min met de trein naar AMS als je dat toeristenhok leuk vindt
Vooral dat, ik kan veel zelf maar of ik daar nu (net een dochtertje van 4 maanden) op zit te wachten is een 2de.Ethirty schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:36:
want een verbouwing van dat kaliber regel je niet in een maandje of 2, zeker nu niet.
Als de aannemers/bouwbedrijfjes wereld op dit moment niet ook net zo ziek was durfde ik het wel aan.
Goede aannemer er in en gaan.
Die zijn er wel maar nu niet te vinden en/of te betalen.
De verkoop makelaar had het er al over dan een bod een heel stuk lager waarschijnlijk ook wel geaccepteerd zou worden.amboly schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:57:
[...]
Een goeie en ervaren aankoopmakelaar kan je in dit geval wel adviseren denk ik. Niet alleen qua prijs, maar ook bij de mail met het eventuele bod naar de verkopende partij. Wie weet kan er zelfs wat van de vraagprijs af.
Vraag was 4,25 bod van onder de 4 werd al door haar geopperd als acceptabel.
Maar dan nog wil ik nu in deze fase van mijn leven er niet aan beginnen.
Daarbij veranderd het de ligging van het huis niet, aan een van de drukste wegen in Eindhoven. En geen oprit/garage extra ruime tuin.
Die dingen wisten we op voorhand maar we wilde het huis toch zien met onze eigen ogen en de sfeer proeven en een idee krijgen wat er op de markt te krijgen is nu.
Net wat zitten rekenen.
Met de overwaarde van ons huidige huis (ongeveer 40k) en de inleg van een flinke som eigen geld kunnen we tot maximaal 5,1 gaan. Misschien tot 5,2.
Huizen die nu op de markt staan voor 5 k zijn dan dus eigenlijk al uitgesloten met het huidige overbieden gedrag.
We hadden een bezichtiging staan voor morgen middag, die is afgebeld omdat het na de eerste bezichtigings dag al is verkocht.
Die verkopers wilde niet middels inschrijving maar gewoon kijken wat er komt, wat er geboden wordt en verkopen als het hun goed voelde.
vraagprijs was 4,95 geaccepteerde bod was om en na bij de 5,5.
Zeg ff afgrond 55 duizend overboden, dat is een flinke klap geld waar wij niet in mee kunnen met dit soort start prijzen rond de 5 ton.
we zullen dus of geluk moeten hebben dat we met die 5,2 morgen of dinsdag genoeg over bieden.
Of we moeten onze zoektocht bijstellen en kijken bij huizen die lager in de markt gezet worden.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dan doel je op Amsterdam, Amersfoort is wel verder varen. Anderhalf uur kan via Weesp en het Amsterdam Rijn Kanaal (ARK) maar leuker is via de Maxis of over het Zuidelijke IJsselmeer. De laatste twee hebben wel meer bruggen en sluizen. Mocht je een boot hebben of kopen, let op de afmetingen van de sluis, geen idee hoe groot die gaat worden maar op het billboard langs de weg zag ie er niet echt groot uit en die bij de krijgsman is echt klein lijkt het als ik er langs rij (ik woon zelf meer richtng Muiden)Laapo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:53:
[...]
Yep! Ideaal. Ik ga werken in Amersfoort, de andere kant op. Daarom ook echt blij dat we zijn ingeloot. Ik woon nu in Amsterdam en ben zeker anderhalf jaar niet in het centrum geweest. Maar toch handig, schijnt dat je er zelfs met een bootje kan komen!(1,5 uur)
Of je gaat wel voor dat ruime huis op mooie locatie en pakt nu alleen aan wat echt moet. CV ketel achter een gordijn en badkamer/toilet, ik kan me er wat bij voorstellen dat je dat meteen doet. Maar de schuur kan wel een tijd wachten (stort niet meteen in en staat op zichzelf). Linoleum kan van trap af en ook door iets anders worden vervangen. Of misschien wel gestript en geverfd. En niet alle slaapkamers hoeven meteen tiptop in orde te zijn. Dus ik zou met die ogen nog een keer gaan kijken als de locatie en het huis zelf wel top waren.Bommes schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:54:
[...]
Vooral dat, ik kan veel zelf maar of ik daar nu (net een dochtertje van 4 maanden) op zit te wachten is een 2de.
Als de aannemers/bouwbedrijfjes wereld op dit moment niet ook net zo ziek was durfde ik het wel aan.
Goede aannemer er in en gaan.
Die zijn er wel maar nu niet te vinden en/of te betalen.
Prachtige omgeving. Bedoelde inderdaad Amsterdam. Mocht een bootje er vanaf kunnen dan zal het sowieso wel een kleintje worden. Maar goed, nu eerst die woning te pakken krijgen. Ben van nature vrij nuchter maar moet toch zeggen dat de constante stroom aan nieuws over stijgende prijzen en het vele malen misgrijpen mij toch niet in de koude kleren is gaan zitten.franssie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:07:
[...]
Dan doel je op Amsterdam, Amersfoort is wel verder varen. Anderhalf uur kan via Weesp en het Amsterdam Rijn Kanaal (ARK) maar leuker is via de Maxis of over het Zuidelijke IJsselmeer. De laatste twee hebben wel meer bruggen en sluizen. Mocht je een boot hebben of kopen, let op de afmetingen van de sluis, geen idee hoe groot die gaat worden maar op het billboard langs de weg zag ie er niet echt groot uit en die bij de krijgsman is echt klein lijkt het als ik er langs rij (ik woon zelf meer richtng Muiden)
Hij hangt 2 dagen voor de deur van een huis, ik gok dat hij de buurt inmiddels wel kent.franssie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:25:
[...]
exact dit, @noucmen en rij ook eens 's avonds door de wijk, parkeer en loop een stukje hoe het voelt. Lokatie lokatie lokatie immers.
#team_UTC+1
In de straat bij mijn vriendin zijn recent twee huizen verkocht. Nu ben ik nieuwsgierig waar ik het makkelijkste kan achterhalen voor welke prijs deze huizen zijn weggegaan? Ik heb al even gezocht in t topic, maar kan het zo snel niet vinden.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Als het al een tijdje geleden is kan je dat bij het kadaster opvragen met een sms. 1,50 per bericht als het in het kadaster opgenomen is.VidaR-9 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:04:
In de straat bij mijn vriendin zijn recent twee huizen verkocht. Nu ben ik nieuwsgierig waar ik het makkelijkste kan achterhalen voor welke prijs deze huizen zijn weggegaan? Ik heb al even gezocht in t topic, maar kan het zo snel niet vinden.
Ja dat had ik al geprobeerd maar is nog van de vorige eigenaar. Had ik wellicht beter even kunnen aangeven al.thejoker80 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:08:
[...]
Als het al een tijdje geleden is kan je dat bij het kadaster opvragen met een sms. 1,50 per bericht als het in het kadaster opgenomen is.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Dat is wel even een dingetje. Er zijn namelijk ook hypotheekverstrekkers zoals Florius die je de eerste 6 maanden van een contract nog als flexwerker zien wat ook nogal wat op je hypotheek drukt.Laapo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:23:
Goedenavond tweakeraars,
***members only***
Zou het zeker eens bij een hypotheekadviseur neerleggen om te kijken wat het voor je hypotheek betekend en hoeveel je zonder jouw inkomsten te kort komt. Je zou dan altijd nog naar de familiebank kunnen grijpen.
PSN: Flix20-NL
Is inderdaad ook een mogelijkheid.Toke_gt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:49:
[...]
Of je gaat wel voor dat ruime huis op mooie locatie en pakt nu alleen aan wat echt moet. CV ketel achter een gordijn en badkamer/toilet, ik kan me er wat bij voorstellen dat je dat meteen doet. Maar de schuur kan wel een tijd wachten (stort niet meteen in en staat op zichzelf). Linoleum kan van trap af en ook door iets anders worden vervangen. Of misschien wel gestript en geverfd. En niet alle slaapkamers hoeven meteen tiptop in orde te zijn. Dus ik zou met die ogen nog een keer gaan kijken als de locatie en het huis zelf wel top waren.
Het is wel echt een klap werk, waarbij een groot deel niet echt lukt als je er daadwerkelijk in woont.
De hele CV installatie er uit, dus echt alle buizen en radiatoren. En alles er compleet nieuw in.
Elektra het zelfde, er waren nu 3 groepen in de meterkast en alle schakelaars en WCD's opbouw.
Dat moet ook echt nieuw en fatsoenlijk gemaakt.
Alle muren in het hele huis stucen.
Maar je hebt wel gelijk, het is zeker een optie.
Bekijken wat er went meteen aangepakt moet worden, dat doen. De rest later.
Er zal echter geen grotere tuin komen, en de drukke weg voor de deur zal ook niet verdwijnen.
Gelukkig hoeven we niet nu te kopen/verhuizen.
Dat maakt dat we echt kritisch kunnen zijn.
walterliving heeft van die rapporten op straat/buurt. Maar die trekken ook uit kadastrale gegevens dacht ik maar wellicht ook uit die van de NVM. Heb ik in ieder geval gebruikt voor een aankoop, als je wat verstand hebt van lokatie, courantheid etc kan je er wel wat aan hebben (dus dtaar je niet blind op de m2 prijs).VidaR-9 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:04:
EDIT: toen kon je nog een eenmalig rapport kopen voor EUR 5, nu is het een service geworden helaas.
[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 08-07-2021 22:36 ]
Dat gaat het wel moeilijk maken. Ik dacht zelf met de makelaar overeen te komen dat we zo laat mogelijk bij de notaris zitten om het allemaal na november rond te krijgen. 6 maanden na september zullen ze vast niet doen. Ik ga een rondje hypotheekadviseurs inplannen..Flix20 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:16:
[...]
Dat is wel even een dingetje. Er zijn namelijk ook hypotheekverstrekkers zoals Florius die je de eerste 6 maanden van een contract nog als flexwerker zien wat ook nogal wat op je hypotheek drukt.
Zou het zeker eens bij een hypotheekadviseur neerleggen om te kijken wat het voor je hypotheek betekend en hoeveel je zonder jouw inkomsten te kort komt. Je zou dan altijd nog naar de familiebank kunnen grijpen.
Gewoon even aan die buren vragen?VidaR-9 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:04:
In de straat bij mijn vriendin zijn recent twee huizen verkocht. Nu ben ik nieuwsgierig waar ik het makkelijkste kan achterhalen voor welke prijs deze huizen zijn weggegaan?
Laapo schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:23:
Goedenavond tweakeraars,
***members only***
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Als jij mij beide adressen even in de PM stuurt gooi ik ze door Walter Living.VidaR-9 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:04:
Heeft Walter Living info via de NVM-database, dan? Daar leggen makelaars direct na verkoop de verkooprijs in vast.mwa schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:32:
[...]
Als jij mij beide adressen even in de PM stuurt gooi ik ze door Walter Living.
Anders moet je namelijk wachten op het passeren bij de notaris (en dat kan zomaar een halfjaar later zijn), dan staat het ook bij Kadaster geregistreerd.
@Laapo Het gaat (waarschijnlijk) om niet-NHG hypotheek. Per hypotheekverstrekker kunnen dan de acceptatiecriteria verschillen. Er zijn inderdaad wel mogelijkheden om jouw inkomen mee te nemen, maar daarvoor raad ik je aan om de situatie voor te leggen aan een hypotheekadviseur (tussenpersoon). Een tussenpersoon is in zo'n geval naar mijn mening zeker waardevol.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Zit er eigenlijk veel tijd tussen het passeren bij de notaris en de registratie bij het kadaster? Of is er een portal waarmee de notaris de verkoop digitaal kan invoeren waarna e.e.a. direct wordt doorgevoerd en zichtbaar wordt?JanHenk schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:44:
[...]
Anders moet je namelijk wachten op het passeren bij de notaris (en dat kan zomaar een halfjaar later zijn), dan staat het ook bij Kadaster geregistreerd.
Wij willen binnenkort verkopen en zijn benieuwd naar de werkelijke verkoopprijzen van een aantal woningen in de straat. Want met een indicatie van onze eigen overwaarde wordt ons werkelijke budget voor de nieuw aan te schaffen woning wat inzichtelijker.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Het overgrote deel van de aktes wordt digitaal geregistreerd middels KIK. Dat zou vrijwel direct na passeren zichtbaar moeten zijn (als de notaris het dossier af heeft gehandeld).Ivow85 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:51:
[...]
Zit er eigenlijk veel tijd tussen het passeren bij de notaris en de registratie bij het kadaster? Of is er een portal waarmee de notaris de verkoop digitaal kan invoeren waarna e.e.a. direct wordt doorgevoerd en zichtbaar wordt?
Deze gegevens kun je m.i. dan ook vrijwel meteen daarna opvragen.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Ja, dat is althans de enige verklaring die ik kan verzinnen hoe Walter Living zo snel aan cijfers komt. Enkele dagen na de overdrachtsdatum (althans: 1-2 maanden sinds de funda ad, dus dat lijkt me aannemelijk) staat het er al op in 80% van de gevallen.JanHenk schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:44:
[...]
Heeft Walter Living info via de NVM-database, dan? Daar leggen makelaars direct na verkoop de verkooprijs in vast.
Desalniettemin zijn er zeker woningen waarbij dit niet op gaat, er zijn er een paar die na 6 maanden nog niet bekend waren. Dat zal inderdaad een Kadaster-link zijn.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Via huispedia kun je een adres invullen waarna je mogelijkheid krijgt om te vergelijken met verkochte huizen in de buurt. Je vinkt aan wat vergelijkbaar is en sluit andere panden uit. Zo komt er een redelijke prijs uit. In de praktijk ligt het dan misschien iets hoger door absurde overbiedingen in huidige markt. Je hebt niet exacte prijs van de twee verkochte huizen, maar wel een goede indicatie voor je eigen woning.Ivow85 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:51:
[...]
Wij willen binnenkort verkopen en zijn benieuwd naar de werkelijke verkoopprijzen van een aantal woningen in de straat. Want met een indicatie van onze eigen overwaarde wordt ons werkelijke budget voor de nieuw aan te schaffen woning wat inzichtelijker.
Volgens Walter Living zelf niet van een NVM koppelingRichh schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:08:
[...]
Ja, dat is althans de enige verklaring die ik kan verzinnen hoe Walter Living zo snel aan cijfers komt. Enkele dagen na de overdrachtsdatum (althans: 1-2 maanden sinds de funda ad, dus dat lijkt me aannemelijk) staat het er al op in 80% van de gevallen.
Desalniettemin zijn er zeker woningen waarbij dit niet op gaat, er zijn er een paar die na 6 maanden nog niet bekend waren. Dat zal inderdaad een Kadaster-link zijn.
Aan de andere kant weet ik ook niet of je die koppeling zomaar mag gebruiken voor dit soort diensten, dus kan ook nog zijn, dat ze het wel gebruiken, maar niet melden.Waar haalt Walter Living de data vandaan?
Alle data die Walter Living gebruikt is afkomstig van officiële publieke bronnen, zoals het Kadaster, CBS, RIVM, Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, KCAF en Open data Overheid.
[...]
Kunnen we hier niet een premium account voor Walterliving delen met zijn allen? 90 49eu per maand koekoek. Die geïndexeerde koopsommen wil je net niet weten natuurlijk
Kun je eigenlijk ergens zien of de overdracht al geweest is? Ik denk het niet? Ik gokte deze week dat het kadaster de prijs van een adres al zou weten, maar dat bleek niet het geval te zijn (in koopsomrapport van €2,95).
Eigenlijk wil ik van het kadaster gewoon weten wat de laatste transactiedatum is, zodat ik kan beslissen of ik dat rapport wil kopen.
Eigenlijk wil ik van het kadaster gewoon weten wat de laatste transactiedatum is, zodat ik kan beslissen of ik dat rapport wil kopen.
Voor € 1,50 kan je de laatste datum van overdracht zien per sms. Niet gratis, maar wel de helft goedkoper.erwn schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:29:
Kun je eigenlijk ergens zien of de overdracht al geweest is? Ik denk het niet? Ik gokte deze week dat het kadaster de prijs van een adres al zou weten, maar dat bleek niet het geval te zijn (in koopsomrapport van €2,95).
Als ik bij mijn huis kijk, dan wijken de details van de woning flink af. Mijn woning is 131m2 en huispedia zegt 125m2. Dat scheelt in onze buurt 6(m)x 3400(gemiddelde vraagprijs per m2)= 20.400,-Toke_gt schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:18:
[...]
Via huispedia kun je een adres invullen waarna je mogelijkheid krijgt om te vergelijken met verkochte huizen in de buurt. Je vinkt aan wat vergelijkbaar is en sluit andere panden uit. Zo komt er een redelijke prijs uit. In de praktijk ligt het dan misschien iets hoger door absurde overbiedingen in huidige markt. Je hebt niet exacte prijs van de twee verkochte huizen, maar wel een goede indicatie voor je eigen woning.
Wel even het verschil tussen 380.000 of 400.000,-. Dus kijk goed na of de gegevens wel kloppen waarop de inschatting is gebaseerd.
Beauty is in the eye of the beerholder
Ik heb eerder dit jaar een huis gekocht maar de overdracht is nog niet geweest. Walterliving heeft de koopsom al wel in hun database staan. (geen abo meer maar kan de oude rapporten nog inzien) De datum die erbij staat is van tekenen van het koopcontract. Contract is ook niet geregistreerd bij het Kadaster, dus de data komt daar in ieder geval niet vandaan.Caelorum schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:24:
[...]
Volgens Walter Living zelf niet van een NVM koppeling
[...]
Aan de andere kant weet ik ook niet of je die koppeling zomaar mag gebruiken voor dit soort diensten, dus kan ook nog zijn, dat ze het wel gebruiken, maar niet melden.
Datum die erbij staat is ook de datum waarop de Funda status naar "Verkocht" is gegaan, dus misschien via die weg. Makelaar is geen NVM lid maar van een van de andere clubs.
[ Voor 11% gewijzigd door Erik1 op 09-07-2021 11:59 ]
Een heel topic over huizen kopen haha, leuk. Mocht iemand vragen hebben aan een makelaar, schiet maar raak
Wat zegt de BAG viewer?HellBeast schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:50:
[...]
Als ik bij mijn huis kijk, dan wijken de details van de woning flink af. Mijn woning is 131m2 en huispedia zegt 125m2. Dat scheelt in onze buurt 6(m)x 3400(gemiddelde vraagprijs per m2)= 20.400,-
Wel even het verschil tussen 380.000 of 400.000,-. Dus kijk goed na of de gegevens wel kloppen waarop de inschatting is gebaseerd.
Dat is altijd interessantOllyNL schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:57:
Een heel topic over huizen kopen haha, leuk. Mocht iemand vragen hebben aan een makelaar, schiet maar raak
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
49 euro. En juist in deze markt wil je liever geindexeerde koopsommen hebben.vinpower schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:28:
Kunnen we hier niet een premium account voor Walterliving delen met zijn allen? 90eu per maand koekoek. Die geïndexeerde koopsommen wil je net niet weten natuurlijk
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Is het niet 49 euro per maand de Premium ?vinpower schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:28:
Kunnen we hier niet een premium account voor Walterliving delen met zijn allen? 90eu per maand koekoek. Die geïndexeerde koopsommen wil je net niet weten natuurlijk
Hun geindexeerde koomsom is vaak lager dan reel.Kanarie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:43:
[...]
49 euro. En juist in deze markt wil je liever geindexeerde koopsommen hebben.
Ik heb feedback naar hun gegeven hoe ze beter dat kunnen doen
Ik moet een bod doen.
Er zijn denk ik minder dan 5 bods en max 10 bezichtigen. De verkoopmakelaar V wilt mensen een FOMO hebben: hij vraagt mensen om een inschrijving met een finale bod uit te brengen. Dit is verkoper's markt en verkoopmakelaars hoeven niet tijd te besteden om te onderhandelen denk ik.
Mijn aankoopmakelaar A zegt: hij wilt niet nog een hogere bod doen als de "(semi) finale bod" niet gelukt is. "Ik werk niet met dat manier, ik vind het niet netjes" !!!!
Natuurlijk A wilt de manier van V volgen omdat later A wilt dat V ook dat manier doen als V een aankoopmakelaar van iemand is !!!, denk ik. Aankoopmakelaar werkt niet meer dan 70% zijn kracht voor mij, hoewel ik hem betaald.
Zal ik de eigenaar aanbellen met een vraag: "als mijn bod niet de hoogste is, dan ga ik nog een andere bod doen". Ja dit is niet bij regel spelen, maar is dit ook niet verboden, toch ? Bvb als ik de eigenaar vragen stellen dan vertellen ze mij veel veel meer dan wat de verkoopmakelaar wilt delen.
PS: Mijn vrouw is niet tegen mij om dit huis te kopen. Dit is niet haar ideal woning, maar wij kunnen altijd later verhuizen, en de markt is zo opgedrogen dat zij moet lang wachten tot dat een goed woning komt, maar dan door de competitie misschien zullen wij ook niet winnen zonder te veel geld te verliezen.
Er zijn denk ik minder dan 5 bods en max 10 bezichtigen. De verkoopmakelaar V wilt mensen een FOMO hebben: hij vraagt mensen om een inschrijving met een finale bod uit te brengen. Dit is verkoper's markt en verkoopmakelaars hoeven niet tijd te besteden om te onderhandelen denk ik.
Mijn aankoopmakelaar A zegt: hij wilt niet nog een hogere bod doen als de "(semi) finale bod" niet gelukt is. "Ik werk niet met dat manier, ik vind het niet netjes" !!!!
Natuurlijk A wilt de manier van V volgen omdat later A wilt dat V ook dat manier doen als V een aankoopmakelaar van iemand is !!!, denk ik. Aankoopmakelaar werkt niet meer dan 70% zijn kracht voor mij, hoewel ik hem betaald.
Zal ik de eigenaar aanbellen met een vraag: "als mijn bod niet de hoogste is, dan ga ik nog een andere bod doen". Ja dit is niet bij regel spelen, maar is dit ook niet verboden, toch ? Bvb als ik de eigenaar vragen stellen dan vertellen ze mij veel veel meer dan wat de verkoopmakelaar wilt delen.
PS: Mijn vrouw is niet tegen mij om dit huis te kopen. Dit is niet haar ideal woning, maar wij kunnen altijd later verhuizen, en de markt is zo opgedrogen dat zij moet lang wachten tot dat een goed woning komt, maar dan door de competitie misschien zullen wij ook niet winnen zonder te veel geld te verliezen.
[ Voor 3% gewijzigd door noucmen op 09-07-2021 13:01 ]
Dat is jammer niet de beste strategie in dit markt.Toke_gt schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:56:
[...]
Volgens mij is dit de kern van je probleem: je zoekt verkeerd en filtert te weinig.
Dat hebben ze. Luister eens de podcast van Walter Living met de jongens van tweakers (ik weet de naam even niet), daar komen dit soort zaken naar voren.JanHenk schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:44:
[...]
Heeft Walter Living info via de NVM-database, dan? Daar leggen makelaars direct na verkoop de verkooprijs in vast.
Ik denk dat ook, maar pas later.@noucmen je gaat inderdaad voor een woning die met een reden nog niet is verkocht. Is een nieuwbouw project geen optie? Of koop een kavel en laat een huis bouwen naar de wensen van jouw vrouw en jij.
Dat is een langdurige project, moet ik goed voorbereiden.
Of het dit huis wordt of een andere, een ding weet ik zeker: erg komt een tweakers housewarming feestje bij jou! Kunnen wij onder het genot van een bakkie de beste delen van dit topic doornemen!noucmen schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:06:
[...]
Ik denk dat ook, maar pas later.
Ja, dat hebben we ondertussen wel gemerktnoucmen schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:06:
[...]

#team_UTC+1
Verboden is het niet nee. Maar hoe denk je dat dat gesprek gaat met de verkoper zn makelaar.noucmen schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:00:
Ik moet een bod doen.
Verkoper: Meneer makelaar ik heb iemand aan mn deur gehad die X boven het hoogste bod bied kunnen we daarmee in zee?
Makelaar: Ahja meneer Noucmen, Ja we kunnen zijn bod accepteren, maar deze meneer heeft wel al 2 keer in de bedenktijd een bod ingetrokken
Verkoper: Hmm, Ja dat is wel een groot risisco, laten we dat niet doen dan.
Je vergeet nog het stukje toe te voegen dat het niet het ideale huis is voor zijn vrouwRmg schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:19:
[...]
Verboden is het niet nee. Maar hoe denk je dat dat gesprek gaat met de verkoper zn makelaar.
Verkoper: Meneer makelaar ik heb iemand aan mn deur gehad die X boven het hoogste bod bied kunnen we daarmee in zee?
Makelaar: Ahja meneer Noucmen, Ja we kunnen zijn bod accepteren, maar deze meneer heeft wel al 2 keer in de bedenktijd een bod ingetrokken
We bepalen de vraagprijs aan de hand van recente transacties die dat ondersteunen, in combinatie met marktgevoel. En ja, je wil liever iets scherper vragen dan te veel, want dan komt er niemand (of weinig mensen iig)fsfikke schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:37:
[...]
Dat is altijd interessantIk vraag me vooral af hoe jullie de vraagprijs kiezen. Heel Nederland lijkt zich enkel en alleen maar te focussen op het bedrag dat over de vraagprijs geboden wordt ipv op de daadwerkelijke prijs. Hoe zorgt een makelaar er voor een zo hoog mogelijke verkoopprijs te krijgen? Extra laag zitten om een biedoorlog uit te lokken?
Uiteindelijk zegt een vraagprijs niet zoveel, ik kijk voor mijn aankoop klanten naar wat de waarde is van het object, de vraagprijs heb ik niet zoveel aan. (ook als taxateur niet) Ik koop wel eens iets aan voor 100k a 150k boven de vraagprijs, dat lijkt dan fors, maar als je gaat kijken naar de referenties, is het gewoon goed te onderbouwen. (en te taxeren) De verkopende makelaar vroeg dan gewoon te weinig.
Andersom koop ik ook wel eens iets aan voor onder de vraagprijs. Het is maar een leidraad, oftewel, een uitnodiging tot het doen van een voorstel zeg ik altijd.
En het is dus niet perse om een biedoorlog uit te lokken, maar je moet veel mensen binnen hebben, en als die verliefd worden op het huis, gaan ze ook goed bieden ja. Als je meteen te veel vraagt, gaat het al fout bij mensen binnen krijgen.
128m2, dus weer wat anders. (Wij hebben verleden jaar een taxatie laten uitvoeren en daarbij is de woning gemeten.)
Beauty is in the eye of the beerholder
Als je serieus voornemens bent een huis te gaan kopen (sommige GoT'ers dus uitgezonderdvinpower schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:28:
Kunnen we hier niet een premium account voor Walterliving delen met zijn allen? 90 49eu per maand koekoek. Die geïndexeerde koopsommen wil je net niet weten natuurlijk
Wij hebben geen gebruik gemaakt van een aankoopmakelaar, maar wel ergens voor X euro een rapport gekocht (ik weet niet meer waar en voor welk bedrag. Tijdje geleden, en heb dat ellendige aankoopproces z.s.m. uit mijn geheugen gehaald). Information is key (zeker voor een risico avers persoon zoals ik). Dat rapport heeft mij in ieder geval geholpen om een voor mij reëel (en uiteindelijk succesvol) bod te doen.
What's a cube to you?
Je kan vraagprijs gewoon verhogen met het % overboden of onderboden, dan krijg je de niet geïndexeerde prijs. Zal wel een foutje zijn voor nu, maar profiteer er nog even van.vinpower schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:28:
Je ziet ook de werkelijke transactieprijs met het abonnement van 9 euro. Of bedoel je iets anders?vinpower schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:28:
JanHenk schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:44:
[...]
@Laapo Het gaat (waarschijnlijk) om niet-NHG hypotheek. Per hypotheekverstrekker kunnen dan de acceptatiecriteria verschillen. Er zijn inderdaad wel mogelijkheden om jouw inkomen mee te nemen, maar daarvoor raad ik je aan om de situatie voor te leggen aan een hypotheekadviseur (tussenpersoon). Een tussenpersoon is in zo'n geval naar mijn mening zeker waardevol.
Ik heb het advies om een goede onafhankelijke adviseur op te zoeken inmiddels opgevolgd en een afspraak gemaakt met een kantoor dat kan bemiddelen voor 30+ verschillende hypotheekverstrekkers.
Wordt vervolgd!
Ik heb de werkelijke transactieprijs niet kunnen vinden, of kijk ik dan echt verkeerd?Laapo schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:39:
[...]
Je ziet ook de werkelijke transactieprijs met het abonnement van 9 euro. Of bedoel je iets anders?
Onder het kopje prijsgeschiedenis onderin.vinpower schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:50:
[...]
Ik heb de werkelijke transactieprijs niet kunnen vinden, of kijk ik dan echt verkeerd?
In het overzicht van huizen in de buurt is het alleen geindexeerd, maar wanneer je het van iets uit die lijst wilt weten, dan kun je hem gewoon toevoegen aan je hoofd overzicht. Hierbij kun je wel de exacte prijsgeschiedenis zien.vinpower schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:50:
[...]
Ik heb de werkelijke transactieprijs niet kunnen vinden, of kijk ik dan echt verkeerd?
Zelf als mijn bod de hoogste tijdens de inschrijving dan ? ook niet ?Makelaar: Ahja meneer Noucmen, Ja we kunnen zijn bod accepteren, maar deze meneer heeft wel al 2 keer in de bedenktijd een bod ingetrokken
Als je het via je aankoopmakelaar speelt zoals het hoort dan kom je in ieder geval betrouwbaarder over.noucmen schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:09:
[...]
Zelf als mijn bod de hoogste tijdens de inschrijving dan ? ook niet ?
Dan zal je aankoopmakelaar misschien nog wel een goed woordje voor je willen doen, als je tegen zijn advies in alsnog om de makelaars heen probeert te spelen, tjah..
Niet alle verkopers willen de hoofdprijs. Soms willen ze vooral een zo hoog mogelijk prijs met garantie dat de woning binnen 2 maanden overgedragen is. Vooral in een markt als deze waar mensen vooral eerst een nieuwe woning kopen en dan hun eigen verkopen.noucmen schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:09:
[...]
Als het verschil heel klein is dan kan dit zeker meespelen. Als ik een ander huis koop, en mijn huis moet verkopen, heb ik geen zin in gezeik. En een koper die al twee keer afhaakt kan gezeik opleveren.noucmen schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:09:
[...]
Als er dan een potentiele koper is met een iets lager bod maar waarbij de makelaar niet zulke negatieve ervaringen heeft zou ik die persoon uitkiezen. Jij bent een risico, een verkoper met haast en tijdsdruk wilt geen risico.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Goed punt, ook @Caelorum .Tsurany schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:19:
[...]
Als het verschil heel klein is dan kan dit zeker meespelen. Als ik een ander huis koop, en mijn huis moet verkopen, heb ik geen zin in gezeik. En een koper die al twee keer afhaakt kan gezeik opleveren.
Als er dan een potentiele koper is met een iets lager bod maar waarbij de makelaar niet zulke negatieve ervaringen heeft zou ik die persoon uitkiezen. Jij bent een risico, een verkoper met haast en tijdsdruk wilt geen risico.
Hoe kan ik dit beste aanpakken ?
- Lees alle tips hier nog eens rustig door.noucmen schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:24:
[...]
Goed punt, ook @Caelorum .
- Trek je er ook iets van aan
- Reageer niet halsoverkop op alle mogelijke huizen
- Bedenk wat jij en je vrouw willen
- Laat uitrekenen wat jullie maximale budget is
- Heb geduld
- Of kies voor snel een huis, maar wees dan niet kritisch op wat je krijgt
Is huren geen optie?noucmen schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:24:
[...]
Goed punt, ook @Caelorum .
Persoonlijk zou ik het tussen de aankoop- en verkoopmakelaar laten spelen allemaal, niet (meer) ertussenin gaan zitten. En het belangrijkste, doe alleen een bod als je 100% zeker weet dat je hem niet weer intrekt. Je zit nu aan je laatste leven in makelaarsland, als je er nu weer op het laatste moment tussenuit knijpt dan kan je het beter over de grens gaan proberen...
Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.
"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"
Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.
Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.
"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"
Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.
Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7