Bedankt voor jullie reacties,
Voor mij lijkt me op dat de plan om dit nieuwbouw te kopen + een kleine tijdelijk apartement logisch klinkt want ik zal ook flexibiliteit hebben en de nieuwbouw beweegt ook prima kwa prijs ivm de markt.
Voor de apartement kan ik kopen (heb wel een constructie voor nagedacht door een hypotheek adviseur) of huren.
Ik was vorige weekend in de omgeving van de nieuwbouw: ERG FIJN BEHALF OV VERBINDING EN SCHOLEN.
1) Plus: rustig omgeving, jong gezinnen met veel kinderen, lux en nieuw huizen, water achter het huis en in omgeving, veel ruimte in de omgeving, goed speeltuin, kinderen mogen veilig spelen op straat, ook een nieuwbouw dus ik zal minder "geisoleerd" voelen omdat ik een buitenlander ben (ben zelf Aziatisch).
2) Minus: meeste dichtbij bushalt of tram halt is 2km ver weg, de beste basischool van de omgeving is erg minder goed dan alle scholen Nr 1 t/m 8 in Delft / Rijswijk / Den Haag centrum, ook zijn de kinderlijk activiteiten van heel ver weg.
Maar, het lijkt me op dat voor veel NL gezinnen is dit niet erg: voor hun / jullie is de basisschool niet erg belangrijk. Dus ik kan ook makelijk verkopen als ik in Q1-2023 dit niet erg wil, en verlies ik geen 40k (voor overdrachtsbelasting 14k + notaris kosten 1-2k + overboden 25-30k)
[
Voor 7% gewijzigd door
noucmen op 01-06-2021 10:09
]