Na mijn eerdere escapades op de woningmarkt (hier ook gedeeld, rond 25 november jl.), recent weer een mooi proces doorgemaakt, hetgeen ik leuk vind om even te delen.
Mijn ervaring met een bepaalde makelaar hier in de buurt was behoorlijk negatief, maar recent hebben we ook een woning bekeken via een makelaar die nagenoeg uitsluitend stille verkoop doet. Dat voelde goed, dus deze man in de gaten gehouden.
Afgelopen vrijdag via vrienden die toevallig in de voortuin bezig waren te horen gekregen dat er bezichtigingen in een woning naast ze aan de gang waren (projectmatige bouw in een inbreidingsplan). Wij hebben vaak tegen elkaar gezegd, als we de kans krijgen willen we graag daar in de straat wonen. Dus, de vrijdag die makelaar opgebeld die de stille verkopen doet en inderdaad, zij hadden de woning in de verkoop. Afspraak gemaakt voor dinsdag (gisteren), maar de tijd zou nog bevestigd worden. Vraagprijs 450k.
Maandag nog geen reactie met betrekking tot de tijd, dus contact opgenomen met de makelaar. Bleek dat ze al diverse biedingen binnen hadden en "afhankelijk daarvan" of onze afspraak door kon gaan.
Na dat telefoontje even nagedacht... Dit zal me toch niet (weer) gebeuren. Daarom de stoute schoenen aangetrokken, de telefoon weer opgepakt en 465K geboden onder voorbehoud van de bezichtiging die reeds gepland stond.. (verder geen voorbehouden, overigens). Dat durfde ik wel op basis van de foto's en onze kennis van het project bij de vrienden en dat ook zo vermeld.
Toen werden we even later gebeld dat ze na overleg ons ook wilden laten bezichtigen, vanwege ons eerder contact en het verhaal erbij. Aldus geschiedde. Toen wist ik al dat we met ons bod in de buurt zaten, anders hadden ze ons niet laten komen... Achteraf cruciale informatie.
Gisteren dus bezichtigd. Fraaie woning, perfect voor ons, dus we waren nog steeds enthousiast. Aangegeven dat we nog steeds voor ons bod stonden.
Eenmaal thuis nog een keer nagedacht en ervoor gekozen om het bod nog met 5K te verhogen naar 470K.
Uiteindelijk gisteravond 20:00 telefoon van de makelaar;
We hebben het
Bleek dat die 5K ervoor zorgde dat we het hoogste bod hadden en het scheelde maar weinig met de andere biedingen (de andere drie waren ook in de 460K).
Mooi proces, veel geleerd van de afgelopen tijd met bezichtigen en bieden en uiteindelijk dé woning voor ons weten te bemachtigen in deze bijzondere periode. Blij