Heb het bij mijn huis ook gezien hoor. Nadat we akkoord hadden over de voorwaarden ging het huis pas een paar dagen later op 'onder bod' op funda. Na het ondertekenen van het koopcontract duurde het nog een week voordat de status wijzigde naar 'Verkocht ovb' en pas 6 weken later nadat ik de 10% aanbetaling had gedaan mochten de verkopers pas het bord te koop van de gevel halen en duurde het nog een week voordat de status op Funda naar verkocht ging.Antonius schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:08:
[...]
Leuk huis om de hoek te koop zien staan, contact opnemen met makelaar en horen: "het is al voorlopig verkocht", daarna nog doodleuk 6 tot 8 weken zonder indicatie van "onder bod" of "verkocht" op Funda. Allemaal dat soort dingen. Het zijn rare tijden om een huis te kopen.
Wat de gekkenhuis betreft herken ik bovenstaande verhalen ook.
Het huis wat ik uiteindelijk gekocht heb, kwam op vrijdag om 11u op Funda. Toen belde ik zelf rond 14:00 en kon ik alleen nog maandag om 10:45 bezichtingen. Dat moest dan in 10 minuten gebeuren want 11:00 stond de volgende voor de stoep. Dat ging met m'n werk gewoon niet lukken en ik wil ook geen huis kopen na deze maar 10 minuten hebben kunnen bezichtigen.
Avond bezichtigingen zaten er niet in.
Toevallig waren de verkopers bekende kwam ik dat weekend achter en kon ik maandag avond privé langskomen om te kijken.
PSN: Flix20-NL