ja dat kon niet, mara nu bleek dat mijn printer er klaar mee is dus afspraak gemaakt morgen om op kantoor te tekenenppeterr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:27:
[...]
Uhm lekker old fashionDat ging hier volledig online, met een paar enters was het klaar.
Verwijderd
Ik vermoed dat er nog 1 of 2 nota's ontbreken in de eindafrekening. Mogelijk heeft een taxateur, makelaar of adviseur zijn nota niet bij de notaris ingediend. Uiteindelijk.... zul je die toch moeten betalen helaas. Is mij ook eens overkomen: eindafrekening van de notaris met een lager te betalen bedrag dan verwacht. Bleek dat de factuur van de taxateur niet bij de notaris terecht was gekomen.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:24:
Zojuist de nota ontvangen van de notaris. Woning overdracht is volgende week. Tot mijn verbazing krijgen wij geld terug bij de aanschaf van de woning. Ik snap ook niet goed waarom.. de overdracht van onze verkochte woning is pas begin januari, daar verwacht ik wel geld van te krijgen, maar bij de aankoop van de nieuwe woning had ik niet verwacht iets te krijgen. De bank leent je toch het bedrag wat je nodig hebt, en niet teveel?
Je adviseur neemt normaal gesproken al die kosten mee in zijn berekeningen en baseert daarop dus ook het bedrag wat geleend gaat worden.
Ja dat is altijd met printers! Maar goed morgen nog meer old fashion op kantoor - heeft zeker ook wat!bitterbal_mayo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:28:
[...]
ja dat kon niet, maar nu bleek dat mijn printer er klaar mee is dus afspraak gemaakt morgen om op kantoor te tekenen
hoe doen jullie dat met verhuizen met jullie energieleverancier en zo? Verhuis je dat naar nieuwe adres of zeg je op en begin je een nieuw contract?
Daar heb ik ook 2 seconden al over nagedacht, maar goed het is nog ruim 4 maanden weg. Dus ik heb andere prioriteiten. Namelijk, https://www.glasvezel-vergelijken.nl/bitterbal_mayo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:01:
hoe doen jullie dat met verhuizen met jullie energieleverancier en zo? Verhuis je dat naar nieuwe adres of zeg je op en begin je een nieuw contract?
En blijkt dat ik daar 1000/1000 glas op mijn nieuwe adres heb

ppeterr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:03:
[...]
Daar heb ik ook 2 seconden al over nagedacht, maar goed het is nog ruim 4 maanden weg. Dus ik heb andere prioriteiten. Namelijk, https://www.glasvezel-vergelijken.nl/
En blijkt dat ik daar 1000/1000 glas op mijn nieuwe adres heb![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zegt mij zo snel niets
Probleem is dat hun makelaar daar niks aan heeft. En een slechte makelaar (dit geval lijkt daarop) interesseert alleen de hoogte van de verkoopprijs en waarschijnlijk casht hij ook nog eens 10% boven de vraagprijs, als hij zo happig is op inschrijvingen.JanHenk schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:36:
[...]
Omdat ik naar mijn idee iets extra's te bieden had, namelijk een oplossing voor een probleem van ze. Voor de tijd dat ze hun woning gaan nieuwbouwen, kon ik een huurwoning aanbieden waar toevallig een huurder vertrekt (een woning van de familie). Ik nam aan dat ze daar wel interesse in hadden, gezien de woning in dezelfde wijk is. Uiteraard niet vrijstaand, maar wel zeer courant en een nette prijs.
Ik heb alle kaarten al op tafel gelegd, een goed bod gedaan met iets unieks.
Daar mee pokeren geeft mij het gevoel dat ze het niet serieus nemen. Ik realiseer me heel goed dat principieel opstellen in dit geval betekent dat wij daar niet wonen volgend jaar. Maar daar kan ik heel goed mee leven.
Beetje aanname van mij, maar zal me niet verbazen .
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
ik heb op mijn nieuwe adres geen glasvezel.ppeterr schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:09:
[...]
Het is niks anders dan overdreven snel internet voor mij en mijn roedel pubers.
Kreeg vandaag wel mail dat ze de deurbel gaan vervangen voor zo een met videoscherm
Gezien mijn ervaringen tot op heden met deze club, heb ik dezelfde gedachte. Het zou me niet verbazen dat het ook niet is besproken met de verkopers.Sport_Life schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:13:
[...]
Probleem is dat hun makelaar daar niks aan heeft. En een slechte makelaar (dit geval lijkt daarop) interesseert alleen de hoogte van de verkoopprijs en waarschijnlijk casht hij ook nog eens 10% boven de vraagprijs, als hij zo happig is op inschrijvingen.
Beetje aanname van mij, maar zal me niet verbazen .
Maakt op zich voor mijn besluit verder niet uit, hoor.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Dit 10% regelingen zijn sowieso een slechte deal waarvan ik niet snap dat verkopers dat accepteren. Onder de streep komt dat helemaal niet zo gunstig uit. Het wordt aangeboden als iets dat de makelaar zou motiveren het onderste uit de kan te halen, maar volgens mij doen ze helemaal niets extra's en pakken ze gewoon het hoogste (of anderszins aantrekkelijkste) bod. (Voor onze eigen verkoop dan ook een makelaar genomen die vast bedrag rekent dat, afhankelijk van de uiteindelijke prijs, op ongeveer 1.15% uitkomt.)Sport_Life schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:13:
[...]
Probleem is dat hun makelaar daar niks aan heeft. En een slechte makelaar (dit geval lijkt daarop) interesseert alleen de hoogte van de verkoopprijs en waarschijnlijk casht hij ook nog eens 10% boven de vraagprijs, als hij zo happig is op inschrijvingen.
Heb bericht van de notaris, in de mail staat ook het volgende:
Indien u wenst dat de koopovereenkomst wordt ingeschreven bij het kadaster verneem ik dat graag zo spoedig mogelijk van u per email, De kosten hiervoor bedragen €224,25 incl. btw. .
Wat is hier het voordeel van?
Indien u wenst dat de koopovereenkomst wordt ingeschreven bij het kadaster verneem ik dat graag zo spoedig mogelijk van u per email, De kosten hiervoor bedragen €224,25 incl. btw. .
Dat kun je natuurlijk prima even zelf vindenbitterbal_mayo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:10:
https://www.google.nl/sea...QIHHe_VBvQQ_AUoAHoECAAQAw
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja hoe groot is de kans dat ik dit nodig heb? Dacht sowieso dat nu ik die koop overeenkomst getekend heb het eigenlijk gewoon al geregeld is tenzij ik niet betaal, dan betaal ik die 10% boete?Martinusz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:14:
[...]
Dat kun je natuurlijk prima even zelf vinden
https://www.google.nl/sea...QIHHe_VBvQQ_AUoAHoECAAQAw
Misschien even rustig ervoor gaan zitten en goed lezen waarvoor het is. Het heeft namelijk niets te maken of jij wel of niet gaat betalen of jouw boete. Het gaat erom wanneer er bepaalde situaties zich voor gaan doen tussen tekenen contract en levering bij de verkopers.bitterbal_mayo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:04:
[...]
Ja hoe groot is de kans dat ik dit nodig heb? Dacht sowieso dat nu ik die koop overeenkomst getekend heb het eigenlijk gewoon al geregeld is tenzij ik niet betaal, dan betaal ik die 10% boete?
Ja dat heb ik gelezen maar goed hoe groot is die kans. Iemand die het hier heeft gedaan?Martinusz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:12:
[...]
Misschien even rustig ervoor gaan zitten en goed lezen waarvoor het is. Het heeft namelijk niets te maken of jij wel of niet gaat betalen of jouw boete. Het gaat erom wanneer er bepaalde situaties zich voor gaan doen tussen tekenen contract en levering bij de verkopers.
Tja hoe groot is die kans, dat zal niemand weten, ik denk niet dat die data door iemand wordt bijgehouden. Die inschatting zul je zelf moeten maken.bitterbal_mayo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:15:
[...]
Ja dat heb ik gelezen maar goed hoe groot is die kans. Iemand die het hier heeft gedaan?
Wij hebben het wel gedaan, maar goed bij ons zat er ook meer dan 1 jaar tussen tekenen en oplevering, plus verkopers zijn 70+
Oh das wel lang.Martinusz schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:17:
[...]
Tja hoe groot is die kans, dat zal niemand weten, ik denk niet dat die data door iemand wordt bijgehouden. Die inschatting zul je zelf moeten maken.
Wij hebben het wel gedaan, maar goed bij ons zat er ook meer dan 1 jaar tussen tekenen en oplevering, plus verkopers zijn 70+
Hm ja zal er het weekend over nadenken
Ik ken iemand waarbij het huis van een ondernemer was die failliet ging toen de oplevering nog niet gedaan was. Gelukkig hadden die kennissen het alvast laten inschrijven bij het kadaster. Daardoor konden de schuldeisers niet meer het huis opeisen, anders ben je de sjaak maar het is wel een uitzondering. Deze mensen hadden al een raar gevoel bij de verkoper waardoor ze dit hebben besloten te doen.bitterbal_mayo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:22:
[...]
Oh das wel lang.
Hm ja zal er het weekend over nadenken
Je moet voor jezelf een inschatting maken, als je nu een huis koopt met de oplevering in november volgend jaar van een horecaondernemer zou ik het zelf wel overwegen. Als het van een stelletje is met de oplevering relatief dichtbij en je weet dat ze een stabiele baan hebben loop je niet zoveel risico.
[ Voor 9% gewijzigd door Penait1 op 27-11-2020 13:47 ]
Yup. Oplevering was (op dat moment) 6 maanden later (is 7 geworden). Man 60-ish, had eigen bedrijf maar vanwege gezondheidsredenen gestopt en weer in loondienst gegaan. Eigenlijk niet over gedacht totdat het werd gevraagd of we dat wilden doen. Tjah, als je 400k+ uitgeeft aan een huis, is dan die paar 100 euro waarmee je de zekerheid in ieder geval hebt dat schuldeisers dat huis niet voor je neus weg kunnen kapen, het dan niet waard "omdat het toch weer 200 euro is" of omdat de kans dat dat gebeurt zogoed als nihil is? Ik vond het het wel waard iig.bitterbal_mayo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:15:
[...]
Ja dat heb ik gelezen maar goed hoe groot is die kans. Iemand die het hier heeft gedaan?
Exact expert nodig?
Wij niet. De overdracht was binnen een paar maanden en van iemand die gewoon in londienst was. Het risico dat er iets gebeurt is heel klein en het voornaamste risico is dat je het huis niet krijgt. Dus naar ons idee was het risico heel klein en de mogelijke impact gaf ook geen problemen.bitterbal_mayo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:15:
[...]
[removed]
Die kans is lastig in te schatten aangezien het enorm situatieafhankelijk is. Het grootste risico is dat je het huis niet kan kopen maar je zal het geld dan ook niet kwijt zijn dus dat scheelt wel weer. Je bent enkel geld kwijt aan de kosten koper die je hebt moeten maken.bitterbal_mayo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:15:
[...]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
overdracht 1 april. De eigenaar gaat naar een nieuwbouw woning en hij is uit 1982. Denk dat ik het risico wel kan nemen. Maar heb nog het weekend om er over na te denken
Wij hebben t wel gedaan. Vooral omdat de verkoper ondernemer is en dat nu toch net iets meer risico vormt...
Ik weet helemaal niet wat de verkoper doet qua werk? Hoe zijn jullie daar achter gekomen?
Misschien hebben ze helemaal geen probleem. Daar wel eens aan gedacht?JanHenk schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:36:
[...]
Omdat ik naar mijn idee iets extra's te bieden had, namelijk een oplossing voor een probleem van ze. Voor de tijd dat ze hun woning gaan nieuwbouwen, kon ik een huurwoning aanbieden waar toevallig een huurder vertrekt (een woning van de familie). Ik nam aan dat ze daar wel interesse in hadden, gezien de woning in dezelfde wijk is. Uiteraard niet vrijstaand, maar wel zeer courant en een nette prijs.
Ik heb alle kaarten al op tafel gelegd, een goed bod gedaan met iets unieks.
Daar mee pokeren geeft mij het gevoel dat ze het niet serieus nemen. Ik realiseer me heel goed dat principieel opstellen in dit geval betekent dat wij daar niet wonen volgend jaar. Maar daar kan ik heel goed mee leven.
Had onze verkoopmakelaar aan hem gevraagd (meer om in te schatten of ie het kon betalen).bitterbal_mayo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:13:
Ik weet helemaal niet wat de verkoper doet qua werk? Hoe zijn jullie daar achter gekomen?
En met z'n naam konden we via LinkedIn alles zien.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Uhh, hier kost het:bitterbal_mayo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:10:
Inschrijving Kadaster hypotheekakte € 82,50
Met als opmerking:
Bij de inschrijvingskosten voor het Kadaster van de Hypotheekakte zijn wij uitgegaan van
een zogeheten “KIK“-akte. Mocht dit niet van toepassing zijn, dan zullen de
inschrijvingskosten € 144,50 bedragen (in plaats van € 82,50).
ja hypotheekakte zeg je. Maar het gaat om de koopovereenkomst?ppeterr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:38:
[...]
Uhh, hier kost het:
Met als opmerking:
Bij de inschrijvingskosten voor het Kadaster van de Hypotheekakte zijn wij uitgegaan van
Ja, exuses. De leverings akte is hetzelfde. Wordt trouwens ook geen BTW op door berekend.bitterbal_mayo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:42:
[...]
ja hypotheekakte zeg je. Maar het gaat om de koopovereenkomst?
Inschrijving Kadaster leveringsakte € 82,50
Ja das hier ook maar blijkbaar rekent ze voor het inschrijven van de overeenkomst nu dat hoge tarief.ppeterr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:44:
[...]
Ja, exuses. De leverings akte is hetzelfde. Wordt trouwens ook geen BTW op door berekend.
Inschrijving Kadaster leveringsakte € 82,50
Had gegoogled en gangbare tarief is blijkbaar tussen de 150/250 euro
Volgens mij is dat gewoon een vaste kosten post, ten gunste van het kadaster.bitterbal_mayo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:47:
[...]
Ja das hier ook maar blijkbaar rekent ze voor het inschrijven van de overeenkomst nu dat hoge tarief.
Had gegoogled en gangbare tarief is blijkbaar tussen de 150/250 euro
Een geautomatiseerde registratie, dus met een muis klikje: 82.50
Een registratie, wat meer werk kost en dus niet geautomatiseerd is: 144.50
Lijkt mij niet hoger te hoeven uitvallen.
Jouw overdracht is ook 1 april toch? WIl jij dit niet doen dan ook?ppeterr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:52:
[...]
Volgens mij is dat gewoon een vaste kosten post, ten gunste van het kadaster.
Een geautomatiseerde registratie, dus met een muis klikje: 82.50
Een registratie, wat meer werk kost en dus niet geautomatiseerd is: 144.50
Lijkt mij niet hoger te hoeven uitvallen.
Ja zeker wel, er zit 4 maanden tussen. Voor die 82 euro streep je een risico weg.bitterbal_mayo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:54:
[...]
Jouw overdracht is ook 1 april toch? WIl jij dit niet doen dan ook?
Ja 82 euro is wel stuk minderppeterr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:56:
[...]
Ja zeker wel, er zit 4 maanden tussen. Voor die 82 euro streep je een risico weg.
Dat moet nog blijken bij de eindafrekening
Verrassend genoeg kreeg ik woensdag en belletje van een makelaar of ik nog interesse heb want persoon met hoogste bod kon de financiering niet rond krijgen.
Het betreft een appartement in Rotterdam van een woningcorporatie met terugkoopgarantie, op 10 hoog, 90m2 en 3 slaapkamers. Instapklaar.
Ik ben 30 jaar en single. Zou graag nog een relatie willen. Ik twijfel met het oog op de toekomst of dergelijk appartement een verstandige keuze is.
Ik verwacht geen problemen met de financiering. De prijs van het appartement is ongeveer 90% van wat ik max als hypotheek kan krijgen. Daarnaast heb ik afgelopen tijd best wat gespaard.
Tot begin dit jaar deelde ik een woning. Situatie was onhoudbaar geworden. Nu paar maanden bij mijn ouders. Ik hou van mijn ouders maar, nee!!
Ik hoef verder niet uit te leggen hoe lastig het is om in Rotterdam een betaalbare woning te bemachtigen. Met de makelaar heb ik afgesproken om over een paar dagen te laten weten of ik nog interesse heb anders wordt het weer beschikbaar gesteld op funda.
Wat denken jullie?
Het betreft een appartement in Rotterdam van een woningcorporatie met terugkoopgarantie, op 10 hoog, 90m2 en 3 slaapkamers. Instapklaar.
Ik ben 30 jaar en single. Zou graag nog een relatie willen. Ik twijfel met het oog op de toekomst of dergelijk appartement een verstandige keuze is.
Ik verwacht geen problemen met de financiering. De prijs van het appartement is ongeveer 90% van wat ik max als hypotheek kan krijgen. Daarnaast heb ik afgelopen tijd best wat gespaard.
Tot begin dit jaar deelde ik een woning. Situatie was onhoudbaar geworden. Nu paar maanden bij mijn ouders. Ik hou van mijn ouders maar, nee!!
Ik hoef verder niet uit te leggen hoe lastig het is om in Rotterdam een betaalbare woning te bemachtigen. Met de makelaar heb ik afgesproken om over een paar dagen te laten weten of ik nog interesse heb anders wordt het weer beschikbaar gesteld op funda.
Wat denken jullie?
Bij je ouders wonen is eigenlijk geen optie, zeg je zelf toch? En eerlijk, bijna elke volwassene zou dat hebben. Wil je dan toch gaan gokken/wachten tot die evt relatie komt? Sowieso kan het ook nog wel even duren voor je in een relatie ook weer een volgende stap zet mbt samenwonen.
Oftewel dat zou ik niet daar van laten afhangen.
Verkopen kan altijd weer. Al is het lastig te vertellen wat de markt dan tegen die tijd doet. Je koopt wel op de top natuurlijk. (Edit: oh met terugkoopgarantie, dat is interessant!).
Overigens is een eigen appartement wel een pre in het dating proces t.o.v. het moeten melden dat je nog op 30-jarige leeftijd bij je ouders woont
Just saying
90m2 is trouwens goed te doen met zijn tweetjes, mocht het zo ver komen, zeker om te proberen en/of te overbruggen als je later voor iets ruimers wilt gaan.
Oftewel dat zou ik niet daar van laten afhangen.
Verkopen kan altijd weer. Al is het lastig te vertellen wat de markt dan tegen die tijd doet. Je koopt wel op de top natuurlijk. (Edit: oh met terugkoopgarantie, dat is interessant!).
Overigens is een eigen appartement wel een pre in het dating proces t.o.v. het moeten melden dat je nog op 30-jarige leeftijd bij je ouders woont
Just saying
90m2 is trouwens goed te doen met zijn tweetjes, mocht het zo ver komen, zeker om te proberen en/of te overbruggen als je later voor iets ruimers wilt gaan.
[ Voor 14% gewijzigd door LuNaTiC op 29-11-2020 09:55 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Ja, dit he. Tenzij je op korte termijn iets anders denkt te kopen lijkt de keus mij eenvoudig.LuNaTiC schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:53:
ik vind 90 vierkante meter echt wel ruim hoor. kan je prima een tijdje met een relatie wonen.sennits schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:48:
Verrassend genoeg kreeg ik woensdag en belletje van een makelaar of ik nog interesse heb want persoon met hoogste bod kon de financiering niet rond krijgen.
Wat denken jullie?
Dit is iets anders. Deze kosten hebben betrekking op de eigendomsoverdracht en zul je bij een hypotheek altijd moeten maken. De eerder genoemde kosten zijn voor de voorinschrijving (vóór de levering) en dat is een vrije keuzeppeterr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:38:
[...]
Uhh, hier kost het:
Met als opmerking:
Met 90m2 zit je echt ruim hoor. Ik woon al vijf jaar met mijn (inmiddels) vrouw op 68m2 en drie hoog zonder lift. Gaat helemaal prima. Zijn nu wel op zoek naar een eerste koopwoning overigens maar dat is meer vanwege de toekomst. Een kind op drie hoog zonder lift zou kunnen maar is niet ideaal.sennits schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:48:
Wat denken jullie?
En qua relatie... Volgens mij is het lastig daten vanwege Covid-19 enzo? Daar zou ik me, zeker met 90m2, echt geen zorgen om maken. Het is ook niet dat je gewoonlijk al binnen enkele maanden gaat samenwonen lijkt me
Aha, dan wordt er door mijn notaris niet over gesproken. Staat ook niet in de offerte.Sebje schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:20:
[...]
Dit is iets anders. Deze kosten hebben betrekking op de eigendomsoverdracht en zul je bij een hypotheek altijd moeten maken. De eerder genoemde kosten zijn voor de voorinschrijving (vóór de levering) en dat is een vrije keuze
Althans,
Het is dus ook niet Inschrijving "Kadaster leveringsakte"?
In geval van een hypotheek heb je 2 inschrijvingen (en 2 aktes) de hypotheek en de levering. Daarnaast dus de eerder genoemde voorinschrijving waarbij in het kadaster niet de eigendom wordt ingeschreven maar de koop.ppeterr schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:30:
[...]
Aha, dan wordt er door mijn notaris niet over gesproken. Staat ook niet in de offerte.
Althans,
Nee dit is om te voorkomen dat bv de bank beslag kan laten leggen als blijkt dat de verkoper schulden heeft ofzo.ppeterr schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:30:
[...]
Aha, dan wordt er door mijn notaris niet over gesproken. Staat ook niet in de offerte.
Althans,
Kadaster leveringakte waar jij hebt over hebt is bij mij dezelfde prijs als bij jou.
Het is toch ook sowieso verstandig om eerst te kijken met je relatie of je wel kan samenwonen ipv gelijk een huis samen te kopen. En 90 meter is echt groot genoeg iddWaus26 schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:30:
[...]
Met 90m2 zit je echt ruim hoor. Ik woon al vijf jaar met mijn (inmiddels) vrouw op 68m2 en drie hoog zonder lift. Gaat helemaal prima. Zijn nu wel op zoek naar een eerste koopwoning overigens maar dat is meer vanwege de toekomst. Een kind op drie hoog zonder lift zou kunnen maar is niet ideaal.
En qua relatie... Volgens mij is het lastig daten vanwege Covid-19 enzo? Daar zou ik me, zeker met 90m2, echt geen zorgen om maken. Het is ook niet dat je gewoonlijk al binnen enkele maanden gaat samenwonen lijkt me
Denk wel als je het vraagt? Er zit verschil in hoe uitgebreid de info per mail isppeterr schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:36:
Oke, duidelijk. Voorinschrijving doet mijn notaris blijkbaar niet.
Dat wordt dan misschien een extra verrassing kosten post op de uiteindelijke notabitterbal_mayo schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:38:
[...]
Denk wel als je het vraagt? Er zit verschil in hoe uitgebreid de info per mail is

ja dat welppeterr schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:39:
[...]
Dat wordt dan misschien een extra verrassing kosten post op de uiteindelijke nota
Ik heb gisteren wel even de verkopers gebeld. Over 2 weken een afspraak voor een bakkie. Kan ik het gelijk aan mijn zoons laten zien, en even een en ander goed bekijken. Aardige mensen lijkt zo.bitterbal_mayo schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:41:
[...]
ja dat welIk denk ook dat ik het niet doe hoor.
oh joh? Hoe kom je daar zo bij omdat te doen? Ik zou bv wel graag willen weten hoe breed de ramen zijn maar denk niet dat het gebruikelijk is om dat te via de verkoped makelaar te vragenppeterr schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:46:
[...]
Ik heb gisteren wel even de verkopers gebeld. Over 2 weken een afspraak voor een bakkie. Kan ik het gelijk aan mijn zoons laten zien, en even een en ander goed bekijken. Aardige mensen lijkt zo.
Je kan de verkopende makelaar toch vragen of de verkopers openstaan tot wat vragen en of je ze persoonlijk mag benaderen? Hebben de kopers van mijn huis ook gedaan en ik bij de verkopers van mijn huidige huis. Is helemaal niet zo gek hoor.bitterbal_mayo schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:47:
[...]
oh joh? Hoe kom je daar zo bij omdat te doen? Ik zou bv wel graag willen weten hoe breed de ramen zijn maar denk niet dat het gebruikelijk is om dat te via de verkoped makelaar te vragen
Nee heb je, ja kan je krijgen
Ja dacht dat dat niet zo gewenst was eigenlijk.Notna schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:52:
[...]
Je kan de verkopende makelaar toch vragen of de verkopers openstaan tot wat vragen en of je ze persoonlijk mag benaderen? Hebben de kopers van mijn huis ook gedaan en ik bij de verkopers van mijn huidige huis. Is helemaal niet zo gek hoor.
Nee heb je, ja kan je krijgenEr zijn meer mensen bereid om contact met ze op te nemen dan je denkt hoor.
Heb jij jouw kopers ook uitgenodigt? En vroegen ze bv ook de maten van de ramen ofzo?
Nou gewoon gedaanbitterbal_mayo schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:47:
[...]
oh joh? Hoe kom je daar zo bij omdat te doen? Ik zou bv wel graag willen weten hoe breed de ramen zijn maar denk niet dat het gebruikelijk is om dat te via de verkoped makelaar te vragen
Het zijn jonge mensen, dus ik stuurde eerst een whatsappie "hey kan ik even bellen" - Later op de dag een leuk gesprek gehad.
Gewoon vragen. Wij zijn uiteindelijk nog 3 of 4 x even wezen kijken in ons nieuwe huis.
Exact expert nodig?
Joh dat dat kan
Ja in de lijst van zaken stond dat bv de gordijnen ter overname was. Dus had dat bij het bod aangegeven zonder bedrag maar dat ik het wilde overnemen maa daar is geen reactie opgekomen. Dat kan ik nu dus nog regelen? Want gordijnen zo in de slaapkamer als start is bv wel handig.
Ja joh, ik ga het bekijken en laat ze een overname voorstel doen per mail. Vervolgens een tikkie ofzo.bitterbal_mayo schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:57:
Joh dat dat kanJa in de lijst van zaken stond dat bv de gordijnen ter overname was. Dus had dat bij het bod aangegeven zonder bedrag maar dat ik het wilde overnemen maa daar is geen reactie opgekomen. Dat kan ik nu dus nog regelen? Want gordijnen zo in de slaapkamer als start is bv wel handig.
Het is toch niet dat je vanuit de bosjes gaat gluren naar ze? Je koopt een huis, niet een bruin brood bij de bakkerbitterbal_mayo schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:54:
[...]
Ja dacht dat dat niet zo gewenst was eigenlijk.
Heb jij jouw kopers ook uitgenodigt? En vroegen ze bv ook de maten van de ramen ofzo?
Ergste wat ze kunnen doen is zeggen ' nee liever niet'. Maar ik kan mij niet voorstellen dat ala je vraagt of je wat dingen mag opmeten (zelf of dat zij dat doen) je nare reacties krijgt.
En ja; ik heb mijn koper met haar 2 kinderen en haar vader gewoon over de vloer gehad. Ze vroegen wat dingen, hebben wat opgemeten, kinderen konden hun toekomstige kamers zien etc. Ik heb nog steeds sporadisch contact met haar (na nu bijna een jaar)
Ja, het is heel gebruikelijk om dat soort afspraken te maken.
Wij zijn in de 1,5 maand tussen koop en oplevering 2x langs geweest. Wij hebben bijvoorbeeld de vloer geinspecteerd omdat we een gietvloer over de plavuizen wilden leggen.
En een verkoper hoeft er niet aan mee te werken, maar vanuit fatsoen doet bijna niemand daar moeilijk over. Ik heb het nooit gehoord in ieder geval.
Wij zijn in de 1,5 maand tussen koop en oplevering 2x langs geweest. Wij hebben bijvoorbeeld de vloer geinspecteerd omdat we een gietvloer over de plavuizen wilden leggen.
En een verkoper hoeft er niet aan mee te werken, maar vanuit fatsoen doet bijna niemand daar moeilijk over. Ik heb het nooit gehoord in ieder geval.
Ik heb een huis gezien dat misschien interessant is, nog niet zeker. Het is in een rijtje, de buren aan een kant hebben een uitbouw achter met daarop twee airco's. Ik denk eentje voor de woonkamer, eentje voor de slaapkamer(s) boven. Het huis wat ik zag heeft zelf geen uitbouw. Heb je in de zomer geluidsoverlast van zo'n airco unit bij de buren? Overdag als je buiten wilt zitten in je tuin. 's Avonds / 's nachts als je zelf de ramen open hebt en je buren slapen met de ramen dicht en de airco op standje FREEZE (worst case). Geen idee, ik heb zelf nooit airco gehad en ook geen buren met airco's. Als zoiets veel hinderlijk gezoem geeft, dan is dat wat mij betreft een deal breaker.
Een goed onderhouden airco heb je niet zoveel last van. Afhankelijk van de afstand hoor je zo'n ding niet, en als je hem wel hoort is het haast een prettig soort ruis.
Zelf in Azie gewoond en daar is het onderhoud niet altijd even goed. Vaak krijg je dan het geluid in deze video: YouTube: FIXED - LG Mini Split Rattling Noise En dat dan maal 100 in een grote flat.
Over je potentiële buren kan ik natuurlijk geen uitspraken doen
Zelf in Azie gewoond en daar is het onderhoud niet altijd even goed. Vaak krijg je dan het geluid in deze video: YouTube: FIXED - LG Mini Split Rattling Noise En dat dan maal 100 in een grote flat.
Over je potentiële buren kan ik natuurlijk geen uitspraken doen
Dat is wel een opmerkelijk scenario want als het ‘s nachts buiten kouder is dan binnen dan is het voor de buren ook logischer om gewoon het raam open te zetten en koude lucht naar binnen te laten ipv de lucht in de slaapkamer elektrisch te gaan zitten koelen met een airco. En als het buiten warmer is dan binnen dan zet jij je raam als het goed is niet open, want dat zou dan averechts werken.Antonius schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:48:
's Avonds / 's nachts als je zelf de ramen open hebt en je buren slapen met de ramen dicht en de airco op standje FREEZE (worst case).
Maar goed, mensen doen vreemde dingen dus ik begrijp je vraag. Geen antwoord helaas (geen ervaring met aircos)
Zo werkt het helaas niet, zeker niet bij goed geisoleerde nieuwbouwwoningen met balansventilatie. Dan is het juist de bedoeling de ramen altijd dicht te houden. Koelen doe je met de airco.Valorian schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:13:
[...]
Dat is wel een opmerkelijk scenario want als het ‘s nachts buiten kouder is dan binnen dan is het voor de buren ook logischer om gewoon het raam open te zetten en koude lucht naar binnen te laten ipv de lucht in de slaapkamer elektrisch te gaan zitten koelen met een airco. En als het buiten warmer is dan binnen dan zet jij je raam als het goed is niet open, want dat zou dan averechts werken.
Maar goed, mensen doen vreemde dingen dus ik begrijp je vraag. Geen antwoord helaas (geen ervaring met aircos)
raam open zetten haalt sowieso niet veel uit als de massa binnen al warm is.
Eerste echte bod (+14% van de vraagprijs) gedaan vandaag op een appartement in Utrecht. Ben benieuwd, het ging per inschrijving - en zo te horen waren er vergelijkbare biedingen maar zonder voorbehouden...
Mijn voorbehoud financiering was 85% van het bod. Vraag me nu af waarom ik dat gedaan heb, omdat ik vrij zeker weet dat ik het kan krijgen.
De makelaar zei wel dat ik het misschien win omdat ik transport in 2021 heb staan, wat voor beleggers 6% meer overdrachtsbelasting zou betekenen / of, met transport dit jaar nog - voor de verkoper vermogensbelasting per 1/1/2021.
We'll see - maar dek mezelf voorzichtig al in dat 't 'm niet wordt
Mijn voorbehoud financiering was 85% van het bod. Vraag me nu af waarom ik dat gedaan heb, omdat ik vrij zeker weet dat ik het kan krijgen.
De makelaar zei wel dat ik het misschien win omdat ik transport in 2021 heb staan, wat voor beleggers 6% meer overdrachtsbelasting zou betekenen / of, met transport dit jaar nog - voor de verkoper vermogensbelasting per 1/1/2021.
Welke prijsklasse?RzrBck schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:19:
Eerste echte bod (+14% van de vraagprijs) gedaan vandaag op een appartement in Utrecht. Ben benieuwd, het ging per inschrijving - en zo te horen waren er vergelijkbare biedingen maar zonder voorbehouden...
Want in Utrecht is 10-20% redelijk gebruikelijk in de <450k klasse. Ik heb een aantal weken geleden 17% overgeboden <400k, maar was niet de hoogste.
Succes iig!
Vriend van me had 135.000 overboden op een huis dat voor 425.000 te koop stond (ten noorden van Amsterdam)
Niet geworden.
Nu was bij dit huis wel duidelijk blijkbaar dat de vraagprijs riant te laag was.
Niet geworden.
Nu was bij dit huis wel duidelijk blijkbaar dat de vraagprijs riant te laag was.
Ja onder de 328k (2021 NHG) nog.fyr0 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:44:
[...]
Welke prijsklasse?
Want in Utrecht is 10-20% redelijk gebruikelijk in de <450k klasse. Ik heb een aantal weken geleden 17% overgeboden <400k, maar was niet de hoogste.
Succes iig!
En boven twee recente (2mnd oud) transacties van qua locatie/oppervlak gelijkwaardige appartementen.
Qua afwerking was die waar ik nu op geboden heb wel beduidend minder dan die recente transacties.
Vind het wel spannend - maar we zullen zien!
[ Voor 3% gewijzigd door RzrBck op 30-11-2020 15:09 ]
Zeker spannend. Wanneer is de deadline?RzrBck schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:08:
[...]
Ja onder de 328k (2021 NHG) nog.
En boven twee recente (2mnd oud) transacties van qua locatie/oppervlak gelijkwaardige appartementen.
Qua afwerking was die waar ik nu op geboden heb wel beduidend minder dan die recente transacties.
Vind het wel spannend - maar we zullen zien!
Ik duim voor je
Ik heb de gevraagde formulieren naar de notaris opgestuurd maar nu is het formulier van de overdrachtsbelasting niet naar mij gestuurd.
Staat daar in dat je aangeeft de gekochte woning zelf te gaan bewonen?
En schrijf je je trouwens in op dat adres op dag van levering?
Hallo, ik kom even mijn irritatie ventileren over de (on)mogelijkheden om een bezichtiging aan te vragen via andere kanalen dan op de werkdag s'ochtends vroeg bellen.
Ook zeggen de makelaars 'stuur me een bericht op FB' op de pre-view, of spreek je een antwoordapparaat in, of vraag je een bezichtiging aan via de funda app, vissen we hier in Utrecht steeds vaker achter het net. Dus de enige semi-betrouwbare mogelijkheid hier lijkt het bellen vroeg in de ochtend. Bel je om 11 uur zit het al vaak vol. Beleggers die nog snel een slag willen slaan?
Hebben andere mensen hier ook daar last van?
Ook zeggen de makelaars 'stuur me een bericht op FB' op de pre-view, of spreek je een antwoordapparaat in, of vraag je een bezichtiging aan via de funda app, vissen we hier in Utrecht steeds vaker achter het net. Dus de enige semi-betrouwbare mogelijkheid hier lijkt het bellen vroeg in de ochtend. Bel je om 11 uur zit het al vaak vol. Beleggers die nog snel een slag willen slaan?
Tja, vaak zijn er 1 of 2 bezichtigingsdagen, en de verkopers zitten ook niet te wachten op meer. Dus wie het eerst komt....AceAceAce schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:12:
Hallo, ik kom even mijn irritatie ventileren over de (on)mogelijkheden om een bezichtiging aan te vragen via andere kanalen dan op de werkdag s'ochtends vroeg bellen.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Welk formulier van de overdrachtsbelasting ? Die heb ik niet gehad, staat normaal gewoon op de eindnota verwerkt. Ik heb wel een andere vragenlijst ingevuld waar ook de vraag over wie er gaat wonen op stond, en een VHG formulier.bitterbal_mayo schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:09:
Ik heb de gevraagde formulieren naar de notaris opgestuurd maar nu is het formulier van de overdrachtsbelasting niet naar mij gestuurd.
En volgens mij schrijf je je pas in als je er werkelijk gaat wonen. Als je nog een maand overbrugt in je oude woning, dus een maand later.
[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 30-11-2020 16:23 ]
- bijgaande verklaring t.b.v. overdrachtsbelasting, volledig ingevuld en ondertekend;ppeterr schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:20:
[...]
Welk formulier van de overdrachtsbelasting ? Die heb ik niet gehad, staat normaal gewoon op de eindnota verwerkt.
En volgens mij schrijf je je pas in als je er werkelijk gaat wonen. Als je nog een maand overbrugt in je oude woning, dus een maand later.
Maar dit heeft ze niet meegestuurd. Heb het gevraagd dus hier wacht ik op.
Ik heb begrepen omdat de regels nu toch veranderen voor een 2e woning dat je bij de notaris een formulier tekent waar je verklaart er wel of niet zelf te gaan wonen.
Ok, nee zegt mij niks, wel een VHG - verklaring herkomst gelden.bitterbal_mayo schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:22:
[...]
- bijgaande verklaring t.b.v. overdrachtsbelasting, volledig ingevuld en ondertekend;
Maar dit heeft ze niet meegestuurd. Heb het gevraagd dus hier wacht ik op.
Ik heb begrepen omdat de regels nu toch veranderen voor een 2e woning dat je bij de notaris een formulier tekent waar je verklaart er wel of niet zelf te gaan wonen.
Ah ja daar vraagt deze dan weer niet naarppeterr schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:25:
[...]
Ok, nee zegt mij niks, wel een VHG - verklaring herkomst gelden.
Hoe bewijs je dat je het geld legaal hebt verkregen?
Akte's, in mijn geval. Bij spaargeld een opsomming van stortings bewijzen...geen idee verzin hetbitterbal_mayo schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:27:
[...]
Ah ja daar vraagt deze dan weer niet naar![]()
Hoe bewijs je dat je het geld legaal hebt verkregen?
Geen idee hoe iemand aan zijn centen komt, maar als het legaal is dan is het te verantwoorden toch.
Je kan ook een foto van je wietplantage sturen, maar dan krijg je wel vragen vermoed ik
Ja het rare is dat deze er niet naar vraagt en bij andere offertes werd wel aangegeven dat ik het moest aantonenppeterr schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:30:
[...]
Akte's, in mijn geval. Bij spaargeld een opsomming van stortings bewijzen...geen idee verzin het
Geen idee hoe iemand aan zijn centen komt, maar als het legaal is dan is het te verantwoorden toch.
Je kan ook een foto van je wietplantage sturen, maar dan krijg je wel vragen vermoed ik
Die vraag komt nog wel denk ik, hieronder de begeleidende tekst er overbitterbal_mayo schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:31:
[...]
Ja het rare is dat deze er niet naar vraagt en bij andere offertes werd wel aangegeven dat ik het moest aantonen
Als notaris zijn wij op grond van de bepalingen van de wet verplicht onderzoek te doen naar de herkomst van de gelden bij deze transactie.
Op grond hiervan vragen wij u derhalve hoe u aan de gelden komt waarmee u deze transactie betaalt (bijvoorbeeld schenking, geldlening, spaargeld, overwaarde verkoop woning etc.).
Ik moest voor de afkoop van erfpacht van allerhande papieren invullen.
Een PEP formulier: ‘Politically Exposed Person’.
En omdat ik het uit eigen middelen betaalde, een accountantsverklaring, IB-aangifte of rekeningafschrift zodat ze konden zien dat ik het geld had.
En omdat ik het uit eigen middelen betaalde, een accountantsverklaring, IB-aangifte of rekeningafschrift zodat ze konden zien dat ik het geld had.
[ Voor 3% gewijzigd door Rzaan op 30-11-2020 16:34 ]
Precies, het is even met de billen bloot. Maar blijkbaar wel noodzakelijk.Ruudzaan schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:34:
Ja die pep heb ik ingevuld.Ruudzaan schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:34:
Ik kan neem ik aan gewoon het testament laten zien.
Akte van verdeling/nalatenschap inderdaad.bitterbal_mayo schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:38:
[...]
Ja die pep heb ik ingevuld.
Ik kan neem ik aan gewoon het testament laten zien.
Ben wel blij met dit topicppeterr schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:40:
[...]
Akte van verdeling/nalatenschap inderdaad.
Yes ik ook, en weet je wat de grap is. GOT is zo breed, dat bijna iedere materie bespreekbaar is.
Alleen het sjouwen van de dozen wordt lastig denk ik om hier te regelen
Yep, heb ik ook al gezien. Als je zonder aankoopmakelaar wilt dan moet je funda dagelijks bijhouden en direct bellen voor een afspraak als je iets ziet wat je misschien interessant vindt. Bezichting afbellen kan altijd nog.AceAceAce schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:12:
Makelaars lijken ook erg lui op het moment. Ik heb meegemaakt dat een makelaar geen brochure opstuurt (aangevraagd via Funda, geen foutief ingevuld mailadres want wel bevestiging van Funda ontvangen). Slechts 1 dag+tijdstip voor bezichtiging mogelijk. Als dat met je werk niet uitkomt dan heb je gewoon pech gehad. Max 10 bezichtigingen. Als je die boot mist en daar niets uitkomt dan heb je misschien nog een kansje om in de tweede ronde te mogen komen kijken. Leuk huis om de hoek te koop zien staan, contact opnemen met makelaar en horen: "het is al voorlopig verkocht", daarna nog doodleuk 6 tot 8 weken zonder indicatie van "onder bod" of "verkocht" op Funda. Allemaal dat soort dingen. Het zijn rare tijden om een huis te kopen.
Ik keek idd 3 keer per dag op fundaAntonius schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:08:
[...]
Yep, heb ik ook al gezien. Als je zonder aankoopmakelaar wilt dan moet je funda dagelijks bijhouden en direct bellen voor een afspraak als je iets ziet wat je misschien interessant vindt. Bezichting afbellen kan altijd nog.
Makelaars lijken ook erg lui op het moment. Ik heb meegemaakt dat een makelaar geen brochure opstuurt (aangevraagd via Funda, geen foutief ingevuld mailadres want wel bevestiging van Funda ontvangen). Slechts 1 dag+tijdstip voor bezichtiging mogelijk. Als dat met je werk niet uitkomt dan heb je gewoon pech gehad. Max 10 bezichtigingen. Als je die boot mist en daar niets uitkomt dan heb je misschien nog een kansje om in de tweede ronde te mogen komen kijken. Leuk huis om de hoek te koop zien staan, contact opnemen met makelaar en horen: "het is al voorlopig verkocht", daarna nog doodleuk 6 tot 8 weken zonder indicatie van "onder bod" of "verkocht" op Funda. Allemaal dat soort dingen. Het zijn rare tijden om een huis te kopen.
Maar idd in de ochtend kijken en gelijk bellen. Al bleken het achteraf niet allemaal populaire woningen te zijn.
Ik weet dat goed geisoleerde nieuwbouw bij voorkeur dicht blijft, maar afgezien daarvan: raam open zetten haalt toch juist wel wat uit als het 's nachts binnen warm is en buiten koeler toch?de Peer schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:19:
[...]
Zo werkt het helaas niet, zeker niet bij goed geisoleerde nieuwbouwwoningen met balansventilatie. Dan is het juist de bedoeling de ramen altijd dicht te houden. Koelen doe je met de airco.
raam open zetten haalt sowieso niet veel uit als de massa binnen al warm is.
Je kan jezelf ook in sommige gevallen kosteloos inschrijven bij de makelaar voor hun zoekservice en je woonwensen doorgeven. En dan wel direct contact opnemen als er wat voorbij komt (en niet 1 of 2 dagen wachten want dan staat het op Funda).
Zo ben ik er zonder aankoop makelaar “gewoon” tussen gekomen en kon ik als een van de eerste bezichtigen. Uiteindelijk is het alsnog een gekkenhuis geworden qua aanvragen maar dat was allemaal nadat het op Funda kwam.
Heb de woning overigens gekocht.
Misschien helpt het iemand
Zo ben ik er zonder aankoop makelaar “gewoon” tussen gekomen en kon ik als een van de eerste bezichtigen. Uiteindelijk is het alsnog een gekkenhuis geworden qua aanvragen maar dat was allemaal nadat het op Funda kwam.
Enkel zijn de resultaten die je ontvangt via move.nl, zonder de naam van de verkopende partij/makelaar.Ad Hox schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:55:
Je kan jezelf ook in sommige gevallen kosteloos inschrijven bij de makelaar voor hun zoekservice en je woonwensen doorgeven. En dan wel direct contact opnemen als er wat voorbij komt (en niet 1 of 2 dagen wachten want dan staat het op Funda).
Dus de bedoeling is dat je dan contact opneemt met de makelaar die je daar voor heeft ingeschreven, en hen als aankoop makelaar inzet.
Nee niet tot nauwelijks, of je moet bijvoorbeeld tevreden zijn met 1 graad afkoeling. Van bijvoorbeeld 25 naar 24 graden.Antonius schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:53:
[...]
Ik weet dat goed geisoleerde nieuwbouw bij voorkeur dicht blijft, maar afgezien daarvan: raam open zetten haalt toch juist wel wat uit als het 's nachts binnen warm is en buiten koeler toch?
Op de funda app een zoekopdracht bewaren en zorgen dat je een notificatie krijgt bij elk geplaatst huis. Telefoon de hele dag in de gaten houden en binnen een uur of twee na plaatsen bellen.AceAceAce schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:12:
Dit kan als je een thuiswerkbaan hebt. Geen idee hoe artsen, bouwvakkers, machinisten en andere mensen die de hele dag echt moeten werken een huis kunnen kopen tegenwoordig. Ook voor het maken van een afsprak heb je nauwelijks keuze in een kijk moment. Het is dat mijn baan heel flexibel is, maar mensen die al weken vooruit ingeroosterd worden voor werk hebben gewoon pech.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Artsen kopen boven de vijf ton (want hebben een partner met zelfde opleidingsniveau) en mogelijk nog een paar ton van papa en mama. Daar is de markt minder druk.Arm1n schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:48:
[...]
Dit kan als je een thuiswerkbaan hebt. Geen idee hoe artsen, bouwvakkers, machinisten en andere mensen die de hele dag echt moeten werken een huis kunnen kopen tegenwoordig.
Bouwvakkers en machinisten die een koophuis kopen? Dat lukt al een tijdje niet meer
Als doorstromer ben ik niet alleen aan het kopen, maar ook aan het verkopen. Wat @_eLMo_ zegt klopt denk ik wel: de makelaar verwacht binnen enkele uren na publicatie 3 "dagen" aan bezichtigingen (8-10 per dag) vol te hebben geboekt. En als verkoper verwacht ik dan eigenlijk wel dat daar een zodanig goed bod tussen zit dat nog meer bezichtigingen simpelweg geen zin heeft.AceAceAce schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:12:
Wat is daar dan precies het probleem mee? Opstaan om half 8, Funda openen (beter nog het NVM portaal) en om 5 voor 9 al bellen.AceAceAce schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:12:
Hell, ik heb voor sommige woningen zelfs gemaild en de voicemail ingesproken van de verkoopmakelaar en de aankoopmakelaar in het weekend. En dat nog nabellen op maandag.
Als je iets wil, zul je er moeite voor moeten doen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Het is wel begrijpelijk toch dat het frustrerend kan zijn. Als je er elke bv naast vist met een bod of net te laat belt voor een bezichtiging. Ik weet niet wat voor een huis AceAceAce zoekt maar als dat een gewilde catorgorie is kan ik mij de frustratie goed voorstellen.
Oh, ik kan me voorstellen dat het frustrerend is, maar uit z'n reactie leek het alsof hij zich gewoon afvroeg waarom mensen dat deden. Het antwoord is simpel: het is een verkopersmarkt, geen kopersmarkt. Dus je zult er wat moeite in moeten stoppen. Klagen op een forum gaat weinig helpen, en vind ik in dit geval een beetje kleinzerig.bitterbal_mayo schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:46:
Het is wel begrijpelijk toch dat het frustrerend kan zijn. Als je er elke bv naast vist met een bod of net te laat belt voor een bezichtiging. Ik weet niet wat voor een huis AceAceAce zoekt maar als dat een gewilde catorgorie is kan ik mij de frustratie goed voorstellen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Frustratie uiten moet ook wel een beetje kunnen toch?Jeroenneman schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:15:
[...]
Oh, ik kan me voorstellen dat het frustrerend is, maar uit z'n reactie leek het alsof hij zich gewoon afvroeg waarom mensen dat deden. Het antwoord is simpel: het is een verkopersmarkt, geen kopersmarkt. Dus je zult er wat moeite in moeten stoppen. Klagen op een forum gaat weinig helpen, en vind ik in dit geval een beetje kleinzerig.
Maar goed ja je hebt gelijk. Je wint denk ik al veel met idd vroeg op funda te kijken en gelijk die bezichtiging proberen te regelen.
Wat ik weer geleerd heb vandaag, is dat veel artsen een partner hebben met een hoog inkomen inkomen en ze rijke ouders hebben. Nooit geweten hiervoor.
Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.
"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"
Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.
Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.
"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"
Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.
Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7