voorwaarden van wat dan? het enige waar volgens mij wettelijk wat op af te dwingen is is een handtekening onder een (voorlopig) koopcontract. alles daarvoor isnhooguit onder de beroepscode van de eigen NVM toch?Wolly schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 13:38:
[...]
Of kopers zijn te goedgelovig en doen de aanname dat een biedtermijn inhoudt dat er altijd direct een winnaar uitkomt.
Ik heb het nog niet zo in de voorwaarden zien staan.
Exact. Mensen vinden iets al gauw vals spel maar het spel is anders als ze denken.Fr33z schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 22:08:
[...]
voorwaarden van wat dan? het enige waar volgens mij wettelijk wat op af te dwingen is is een handtekening onder een (voorlopig) koopcontract. alles daarvoor isnhooguit onder de beroepscode van de eigen NVM toch?
ik vind het ook net als andere posters hier achterlijk dat het zo werkt en mag in NL. ik zou meteen pleite voor een beter en eerlijker systeem ls ik de baas van het journaal was zeg maarWolly schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 22:25:
[...]
Exact. Mensen vinden iets al gauw vals spel maar het spel is anders als ze denken.
bijv Noorwegen: https://vertrekklaar.nl/kennis/huis-kopen-in-noorwegen
tldr: je moet 15% eigen geld hebben, bouwkundige keuring e.d. zijn VOOR de biedingen. de eindfase is de biedronde met strenge spelregels en een systeem waar je met een idenrificatie ergens moet inloggen en je bod uitbrengt. Het bod is onherroepelijk en als het goedgekeurd wordt ook meteen bindend.
cool systeem? ik denk het wel
Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.
"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"
Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.
Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.
"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"
Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.
Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7