Ik heb een geschil met mijn hypotheekverstrekker over het aantonen van de actuele woningwaarde op basis waarvan de risico opslag wordt bepaald. De korte versie is dat ik een erkende modelmatige waardebepaling heb aangeleverd en dat de bank deze niet accepteerde voor voor dit doel. Na de initiele klacht bij de hypotheekverstrekker (afgewezen) heb ik de klacht aanhangig gemaakt bij het Kifid en die hebben 2 weken geleden uitspraak gedaan in mijn voordeel en vordering die ik gedaan had bindend toegekend. Volgens de voorwaarden kan ik de hypotheekverstrekker dus aan de uitspraak houden en omdat de vordering te laag is, kan zowel de hypotheekverstrekker als ik niet in beroep behalve bij een rechtbank.
Ik heb de uitspraak gekregen, ik verwacht hem een dezer dagen op het openbare gedeelte van de website van het Kifid. Zowel de hypotheekverstrekker als ik hebben de uitspraak ontvangen. Ik heb van de hypotheekverstrekker nog niets gehoord. De hypotheekverstrekker is een van de grote banken in Nederland, de juridische afdeling is een andere dan de klachten afdeling en ook weer anders dan de lokale afdeling waar ik aanvankelijk contact mee zocht.
De vraag is nu, hoe nu verder? Welke laag (juridisch/klacht/lokaal) zou ik het beste kunnen benaderen?
Ik heb de uitspraak gekregen, ik verwacht hem een dezer dagen op het openbare gedeelte van de website van het Kifid. Zowel de hypotheekverstrekker als ik hebben de uitspraak ontvangen. Ik heb van de hypotheekverstrekker nog niets gehoord. De hypotheekverstrekker is een van de grote banken in Nederland, de juridische afdeling is een andere dan de klachten afdeling en ook weer anders dan de lokale afdeling waar ik aanvankelijk contact mee zocht.
De vraag is nu, hoe nu verder? Welke laag (juridisch/klacht/lokaal) zou ik het beste kunnen benaderen?