- HT vloerverwarmingverdeler heb ik ook nog, zelfs met de ht instelling (pomp stand 2) word de woonkamer gewoon warm en dit met 35c aanvoer temp. Nu staat ie bij mij op stand 1 en de flow moet ik komende winter weer opnieuw inregelen met de nieuwe WP.fabstar81 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:56:
[...]
[...]
dat is natuurlijk een beetje de vraag. wat doe je eerst?
eerst de WP installeren en dan maar kijken hoe die performt in je huidige situatie?
of...alvast de voor de hand liggende wijzigingen in je systeem doen, terwijl je eigenlijk nog niet weet hoe het in de oude situatie zou werken?
ik zit n.l. nogal tegen wat extra kosten aan te kijken, heb nog een:
*HTV vloerverwarmingverdeler
*veelal 15mm transportleidingen CV
*ZB 350 liter met waarschijnlijk niet groot genoeg spiraal, daarnaast is het maar 1 boiler, dus SWW en CV lopen nog door elkaar heen.
*etc. etc.
- 15 mm transportleiding kan op sommige punten voor flow tekort zorgen, maar misschien ook wel niet. uitproberen dus.
- Jammer dat mijn Michl stuk is, anders had ik voor je kunnen testen wat het effect is tussen 1,2m2 spiraal en 300l boiler. Ik heb namelijk 2 spiralen 3,2m2 en 1,2m2 en deze kan ik samen of apart gebruiken.
Hopelijk duurt het niet al te lang meer voor de WP hier weer werkt dan doe ik een test.
Mijn underspitzengefül zegt dat je het gewoon moet proberen, neem een voorbeeld aan Develdonk hij probeerde en overwon, al was al snel duidelijk dat hij vermogen tekort kwam. Van zijn 'fout' moeten we leren en op dit punt geen zelfde fouten maken.
13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).