Ik heb gemerkt dat het inregelen heel moeilijk is en nee ik heb geen Tichelman leiding systeem dus er moet ingeregeld worden, maar hoe nu verder ?Tomexergie schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:56:
[...]
Inregelen is een iteratief proces, met voetventielen neem ik aan. Met een Tichelman leiding systeem is inregelen op JAGA's niet nodig. Wat er mis is kan ik zo op een afstand natuurlijk niet zien, maar bij Elga volle kracht is dT 5 C aan de hoge kant. Zeker omdat andere kamers met thermostatische ventielen de stroom gaan knijpen waardoor de dT over Elga nog groter wordt omdat de totale flow nog meer afneemt. Ik zou het leidingschema+diameters+afsluiters moeten zien. Het systeem moet in hydraulisch balans met Elga gebracht worden. In ieder geval moet de flow omhoog, en als dat niet kan is er iets mis met je leidingsysteem.
Een warmtepomp is een compleet ander ding dan een CV ketel.
Hoe denk jij dat het beste is om de flow te verhogen ?
Het klopt wat jij schreef, als de thermostaat knoppen in de andere vertrekken sluiten het geheel weer in de war is en de flow verder geknepen wordt. wat raadt jij aan, voetventielen helemaal open zetten of alleen de convectoren in de woonkamer inregelen ?