Je vloer zal zeker afkoelen onder de ruimtetemperatuur. Niet extreem, maar een aantal graden.Rol-Co schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:27:
[...]
Die koelt toch niet verder af dan de ruimte temperatuur?
Ofwel 3 graden onder T aanvoer.
De ruimtetemperatuur meet je op 1.5meter en tegen de vloer is het makkelijk 1.5 graad lager.
Tegen het plafond is het ook gerust twee graden warmer.
Een graad of 18,19 vloertemperatuur is dus vrij normaal.
Zeker in een woning met WTW en warmtelast van bewoners en andere warmtebronnen zal de ruimtetemperatuur makkelijk op 20+ blijven. Zeker met zacht weer zoals nu, de warmtepomp zal dan maar een enkele keer per dag aan gaan.
Je hebt het over 3 graden dT tov aanvoertemp. En dat klinkt mooi, maar ik krijg dat zelden voor elkaar zonder klachten. Mensen willen warmte voelen en niet iedere keer op een thermometer hoeven te kijken voor bevestiging dat het daadwerkelijk 21 graden is. Ze gaan vaak klagen dat de vloerverwarming niet werkt.
Uiteindelijk stoppen de klachten als er ongeveer 30 tot 35 graden door de vloer gaat.
Maar ook dat geeft klachten, want dan is de vloertemperatuur niet stabiel.
Ik hoor mensen letterlijk zeggen dat ze liever wat minder goede isolatie hadden gehad.
Of: "in mijn vorige huis was de vloer tenminste altijd lekker warm" Ze zouden daar echt liever een hogere energierekening voor over hebben.
Die WAF waar veel hier mee worstelen, is bij mij vaak de CAF
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond