Hier in het Polderhuis met de Elga 230,27 kWh verstookt in de maand november. Geen gas. T-binnen gemiddeld 18,95˚C. Aanvoertemperatuur zo'n 26˚C.
Sinds 10 november ook een warmtemeter actief (Kamstrup Multical 302):
MCOP (vanaf 10-11): 4,57 (in: 171,12 kWh; uit: 782,4 kWh)
Hoogste DCOP: 5,31 op 21-11 met een Tb van 11,4˚C (gemiddeld over de dag)
Laagste DCOP: 3,89 op 29-11 met een Tb van 2˚C [kon hoger, maar ik had een avond de vermogensbeperking eraf als experiment == slecht voor de COP]
DCOPs in grafiek:

Elga is (op wat experimenten na) continu begrensd op circa 60% van het vermogen met dipswitch B4 ON. Daarmee lukt het de boel warm te houden tot het vriespunt in de nacht.
In de regionen boven 5 graden is de DCOP lager dan in principe mogelijk, omdat de Elga hier nog steeds als aan/uit-wp opereert, en niet terugmoduleert. Bedenk verder dat rond 7˚C buiten-T de Elga hier 50% van de tijd op standby staat. Techneco is er nog steeds mee bezig om dat op te lossen, tot mijn vreugde
Maar zelfs mét dat aan/uit-gedrag vind ik het een prima score.
Sinds 10 november ook een warmtemeter actief (Kamstrup Multical 302):
MCOP (vanaf 10-11): 4,57 (in: 171,12 kWh; uit: 782,4 kWh)
Hoogste DCOP: 5,31 op 21-11 met een Tb van 11,4˚C (gemiddeld over de dag)
Laagste DCOP: 3,89 op 29-11 met een Tb van 2˚C [kon hoger, maar ik had een avond de vermogensbeperking eraf als experiment == slecht voor de COP]
DCOPs in grafiek:

Elga is (op wat experimenten na) continu begrensd op circa 60% van het vermogen met dipswitch B4 ON. Daarmee lukt het de boel warm te houden tot het vriespunt in de nacht.
In de regionen boven 5 graden is de DCOP lager dan in principe mogelijk, omdat de Elga hier nog steeds als aan/uit-wp opereert, en niet terugmoduleert. Bedenk verder dat rond 7˚C buiten-T de Elga hier 50% van de tijd op standby staat. Techneco is er nog steeds mee bezig om dat op te lossen, tot mijn vreugde
Maar zelfs mét dat aan/uit-gedrag vind ik het een prima score.
Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet